Bronquote:'Nederlanders denken gematigd over moslims'
(Novum) - Nederlanders hebben een genuanceerder beeld van moslims dan blijkt uit opinieonderzoeken. Door de peilingen van bijvoorbeeld Maurice de Hond of Interview-NSS wordt een ongenuanceerd beeld geschapen van de mening die Nederlanders hebben over moslims.
De manier waarop Nederlanders naar moslims kijken, wordt door Christine Carabain beschreven in een promotieonderzoek aan de Vrije Universiteit in Amsterdam. Donderdag hoopt ze hierop te promoveren.
Tijdens traditioneel opinieonderzoek naar de mening van Nederlanders over moslims kunnen de deelnemers bij gesloten vraagstelling niet genuanceerd antwoorden. De resultaten worden volgens Carabain in de onderzoeken op één hoop gegooid en als representatief beeld neergezet voor alle moslims.
Voor het onderzoek van de wetenschapper kregen respondenten open vragen over hun mening. De overgrote meerderheid van de ondervraagden maakte bij het beantwoorden daarvan onderscheid tussen hun ideeën over extremistische en gematigde moslims.
Dan heeft Wilders dus slecht werk geleverd.quote:Op maandag 26 maart 2007 20:05 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Bron
Dus Nederland is helemaal niet zo Moslim onvriendelijk als de media je wil doen geloven. zo zie je maar weer dat je door het stellen van de "juiste" vragen de boel behoorlijk kunt sturen.
Familie van pistolen Paultje misschien ?quote:Op maandag 26 maart 2007 20:12 schreef zoalshetis het volgende:
Christine Carabain
wat een prachtige naam!!
Het is ook nooit goed he ?quote:Op maandag 26 maart 2007 20:19 schreef Mutant01 het volgende:
Het spijt me, maar ik noem dat Nederlandse schijnheiligheid..
Daar heb je hoogstwaarschijnlijk gelijk in, al zijn mensen bij open vragen atijd geneigd meer politiek correcte antwoorden te geven dan bij gesloten vragen.quote:Op maandag 26 maart 2007 20:19 schreef Mutant01 het volgende:
Het spijt me, maar ik noem dat Nederlandse schijnheiligheid..
hey wat geestig. dat is er een uit den ouden doosch.quote:Op maandag 26 maart 2007 20:19 schreef Hathor het volgende:
[..]
Familie van pistolen Paultje misschien ?![]()
Ik heb geen flauw idee, en eerlijk gezegd kan het me ook helemaal niks schelen hoe de gemiddelde Nederlander over moslims denkt. Duidelijk genoeg ?quote:Op maandag 26 maart 2007 20:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wil je zeggen dat dat niet zo is dan?
Heel goed, houden zo.quote:Op maandag 26 maart 2007 20:32 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik denk vrij negatief over moslims, christenen ook trouwens, eigenlijk bijna alle mensen wel...
True true.quote:Op maandag 26 maart 2007 20:11 schreef Hathor het volgende:
Ja, maar als je denkt dat de dagelijkse dosis opinieonderzoeken van M. de Hond wel representatief zijn voor Nederland heb je het toch ook behoorlijk mis. Ik hecht niet al te veel waarde aan het algehele sentiment hier op FOK, maar aan die opiniepeilingen van de Hond net zo min.
Hoe denk je anders dat al die anti-racisme, anti-discriminatie en pro-multikul subsidieclubjes hun bestaansrecht proberen aan te tonen?quote:Op maandag 26 maart 2007 20:05 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
zo zie je maar weer dat je door het stellen van de "juiste" vragen de boel behoorlijk kunt sturen.
Jij bent een van de weinigen die mij steunt in mijn cynische, ietwat paranoide levensbeschouwing.quote:
kom je nog wel eens buiten eik? beetje fotograferen enzo.quote:Op maandag 26 maart 2007 21:05 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Jij bent een van de weinigen die mij steunt in mijn cynische, ietwat paranoide levensbeschouwing.![]()
Zo erg is het nou ook weer nietquote:Op maandag 26 maart 2007 21:06 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
kom je nog wel eens buiten eik? beetje fotograferen enzo.
quote:Op maandag 26 maart 2007 21:10 schreef Jarno het volgende:
Hoe zouden gematigde moslims eigenlijk over Nederlanders denken vraag ik me dan af.
denk je niet dat het elctorale plafond van pvv en sp bereikt is?quote:Op maandag 26 maart 2007 21:11 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Het lijkt me bijna onmogelijk dat deze mevrouw een beter beeld van de meningen in het land kan peilen dat professionele bureaus. Maar goed, het is ook niet onmogelijk dat NL'ers positiever denken over moslims dan gedacht werd. De PVV heeft immers nog geen absolute meerderheid.
Nee, de Nederlanders zijn daarvoor veel te ontevreden. Ik denk dat 25 zetels voor elk van beide niet onmogelijk is.quote:Op maandag 26 maart 2007 21:12 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
denk je niet dat het elctorale plafond van pvv en sp bereikt is?
ja maar, ja maar, dan wordt de kloof nog groter...quote:Op maandag 26 maart 2007 21:16 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Nee, de Nederlanders zijn daarvoor veel te ontevreden.
Okay, deal, maar samen met het CDA dan.quote:Op maandag 26 maart 2007 21:17 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja maar, ja maar, dan wordt de kloof nog groter...
ik hou niet zo van een maatschappij die op extremen stemt. dan is er iets goed mis. ik denk dat het antwoord daarop heel simpel is. de pvda, die afgeschaft dient te worden voor het volksbelang.
het cda dient een ander reptile te benoemen als voorman. misschien dit keer een uit de gelderen van tolkien of zo.quote:Op maandag 26 maart 2007 21:18 schreef Jarno het volgende:
[..]
Okay, deal, maar samen met het CDA dan..
Over Meki denk ik trouwens niet gematigdquote:Op maandag 26 maart 2007 22:30 schreef Meki het volgende:
Is de intervieuw gehouden soms in Amsterdam ofzo ??
zijn soms de Wilders mensen overgeslagen ??
quote:Op maandag 26 maart 2007 22:32 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Over Meki denk ik trouwens niet gematigdmaar dat heeft er dan weer niet zo veel mee te maken dat hij moslim is.
![]()
![]()
Ik zal kijken of ik er nog 1 voor je kan vinden en zet dan die vraag wel uitquote:Op maandag 26 maart 2007 21:10 schreef Jarno het volgende:
Hoe zouden gematigde moslims eigenlijk over Nederlanders denken vraag ik me dan af.
quote:Op maandag 26 maart 2007 22:30 schreef Meki het volgende:
Is de intervieuw gehouden soms in Amsterdam ofzo ??
zijn soms de Wilders mensen overgeslagen ??
Ja nou, weet je, eigenlijk ben ik hier best nieuwsgierig naar. Gewoon, de dikke moekes met hoofddoek en gewaad, die verder geen vlieg kwaad doen maar zo leven omdat ze het zo gewend zijn. Met zo'n figuur in sjofel pak ervoor enzo. Hoe zouden die Nederland ervaren hebben de afgelopen 5 jaar?quote:Op dinsdag 27 maart 2007 09:33 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Ik zal kijken of ik er nog 1 voor je kan vinden en zet dan die vraag wel uit
Gelukkig maar, anders hadden we al lang een nieuwe kristalnacht gehadquote:Op maandag 26 maart 2007 20:07 schreef popolon het volgende:
Fok is dus geen graadmeter voor de Nederlandse samenleving. Verre van zelfs.
Gelukkig maar zou je dan zeggen.
je bedoelt dat al die sprookjesboeken onderling uitwisselbaar zijn ? Kunnen we dan niet beter alle sprookjesboekenaanhangers uit de regering verwijderen ?quote:Op maandag 26 maart 2007 21:23 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
het cda dient een ander reptile te benoemen als voorman. misschien dit keer een uit de gelderen van tolkien of zo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |