Bronquote:'Nederlanders denken gematigd over moslims'
(Novum) - Nederlanders hebben een genuanceerder beeld van moslims dan blijkt uit opinieonderzoeken. Door de peilingen van bijvoorbeeld Maurice de Hond of Interview-NSS wordt een ongenuanceerd beeld geschapen van de mening die Nederlanders hebben over moslims.
De manier waarop Nederlanders naar moslims kijken, wordt door Christine Carabain beschreven in een promotieonderzoek aan de Vrije Universiteit in Amsterdam. Donderdag hoopt ze hierop te promoveren.
Tijdens traditioneel opinieonderzoek naar de mening van Nederlanders over moslims kunnen de deelnemers bij gesloten vraagstelling niet genuanceerd antwoorden. De resultaten worden volgens Carabain in de onderzoeken op één hoop gegooid en als representatief beeld neergezet voor alle moslims.
Voor het onderzoek van de wetenschapper kregen respondenten open vragen over hun mening. De overgrote meerderheid van de ondervraagden maakte bij het beantwoorden daarvan onderscheid tussen hun ideeën over extremistische en gematigde moslims.
Dan heeft Wilders dus slecht werk geleverd.quote:Op maandag 26 maart 2007 20:05 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Bron
Dus Nederland is helemaal niet zo Moslim onvriendelijk als de media je wil doen geloven. zo zie je maar weer dat je door het stellen van de "juiste" vragen de boel behoorlijk kunt sturen.
Familie van pistolen Paultje misschien ?quote:Op maandag 26 maart 2007 20:12 schreef zoalshetis het volgende:
Christine Carabain
wat een prachtige naam!!
Het is ook nooit goed he ?quote:Op maandag 26 maart 2007 20:19 schreef Mutant01 het volgende:
Het spijt me, maar ik noem dat Nederlandse schijnheiligheid..
Daar heb je hoogstwaarschijnlijk gelijk in, al zijn mensen bij open vragen atijd geneigd meer politiek correcte antwoorden te geven dan bij gesloten vragen.quote:Op maandag 26 maart 2007 20:19 schreef Mutant01 het volgende:
Het spijt me, maar ik noem dat Nederlandse schijnheiligheid..
hey wat geestig. dat is er een uit den ouden doosch.quote:Op maandag 26 maart 2007 20:19 schreef Hathor het volgende:
[..]
Familie van pistolen Paultje misschien ?![]()
Ik heb geen flauw idee, en eerlijk gezegd kan het me ook helemaal niks schelen hoe de gemiddelde Nederlander over moslims denkt. Duidelijk genoeg ?quote:Op maandag 26 maart 2007 20:24 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Wil je zeggen dat dat niet zo is dan?
Heel goed, houden zo.quote:Op maandag 26 maart 2007 20:32 schreef Evil_Jur het volgende:
Ik denk vrij negatief over moslims, christenen ook trouwens, eigenlijk bijna alle mensen wel...
True true.quote:Op maandag 26 maart 2007 20:11 schreef Hathor het volgende:
Ja, maar als je denkt dat de dagelijkse dosis opinieonderzoeken van M. de Hond wel representatief zijn voor Nederland heb je het toch ook behoorlijk mis. Ik hecht niet al te veel waarde aan het algehele sentiment hier op FOK, maar aan die opiniepeilingen van de Hond net zo min.
Hoe denk je anders dat al die anti-racisme, anti-discriminatie en pro-multikul subsidieclubjes hun bestaansrecht proberen aan te tonen?quote:Op maandag 26 maart 2007 20:05 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
zo zie je maar weer dat je door het stellen van de "juiste" vragen de boel behoorlijk kunt sturen.
Jij bent een van de weinigen die mij steunt in mijn cynische, ietwat paranoide levensbeschouwing.quote:
kom je nog wel eens buiten eik? beetje fotograferen enzo.quote:Op maandag 26 maart 2007 21:05 schreef Evil_Jur het volgende:
[..]
Jij bent een van de weinigen die mij steunt in mijn cynische, ietwat paranoide levensbeschouwing.![]()
Zo erg is het nou ook weer nietquote:Op maandag 26 maart 2007 21:06 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
kom je nog wel eens buiten eik? beetje fotograferen enzo.
quote:Op maandag 26 maart 2007 21:10 schreef Jarno het volgende:
Hoe zouden gematigde moslims eigenlijk over Nederlanders denken vraag ik me dan af.
denk je niet dat het elctorale plafond van pvv en sp bereikt is?quote:Op maandag 26 maart 2007 21:11 schreef Finder_elf_towns het volgende:
Het lijkt me bijna onmogelijk dat deze mevrouw een beter beeld van de meningen in het land kan peilen dat professionele bureaus. Maar goed, het is ook niet onmogelijk dat NL'ers positiever denken over moslims dan gedacht werd. De PVV heeft immers nog geen absolute meerderheid.
Nee, de Nederlanders zijn daarvoor veel te ontevreden. Ik denk dat 25 zetels voor elk van beide niet onmogelijk is.quote:Op maandag 26 maart 2007 21:12 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
denk je niet dat het elctorale plafond van pvv en sp bereikt is?
ja maar, ja maar, dan wordt de kloof nog groter...quote:Op maandag 26 maart 2007 21:16 schreef Finder_elf_towns het volgende:
[..]
Nee, de Nederlanders zijn daarvoor veel te ontevreden.
Okay, deal, maar samen met het CDA dan.quote:Op maandag 26 maart 2007 21:17 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ja maar, ja maar, dan wordt de kloof nog groter...
ik hou niet zo van een maatschappij die op extremen stemt. dan is er iets goed mis. ik denk dat het antwoord daarop heel simpel is. de pvda, die afgeschaft dient te worden voor het volksbelang.
het cda dient een ander reptile te benoemen als voorman. misschien dit keer een uit de gelderen van tolkien of zo.quote:Op maandag 26 maart 2007 21:18 schreef Jarno het volgende:
[..]
Okay, deal, maar samen met het CDA dan..
Over Meki denk ik trouwens niet gematigdquote:Op maandag 26 maart 2007 22:30 schreef Meki het volgende:
Is de intervieuw gehouden soms in Amsterdam ofzo ??
zijn soms de Wilders mensen overgeslagen ??
quote:Op maandag 26 maart 2007 22:32 schreef Pony-Lover het volgende:
[..]
Over Meki denk ik trouwens niet gematigdmaar dat heeft er dan weer niet zo veel mee te maken dat hij moslim is.
![]()
![]()
Ik zal kijken of ik er nog 1 voor je kan vinden en zet dan die vraag wel uitquote:Op maandag 26 maart 2007 21:10 schreef Jarno het volgende:
Hoe zouden gematigde moslims eigenlijk over Nederlanders denken vraag ik me dan af.
quote:Op maandag 26 maart 2007 22:30 schreef Meki het volgende:
Is de intervieuw gehouden soms in Amsterdam ofzo ??
zijn soms de Wilders mensen overgeslagen ??
Ja nou, weet je, eigenlijk ben ik hier best nieuwsgierig naar. Gewoon, de dikke moekes met hoofddoek en gewaad, die verder geen vlieg kwaad doen maar zo leven omdat ze het zo gewend zijn. Met zo'n figuur in sjofel pak ervoor enzo. Hoe zouden die Nederland ervaren hebben de afgelopen 5 jaar?quote:Op dinsdag 27 maart 2007 09:33 schreef KirmiziBeyaz het volgende:
[..]
Ik zal kijken of ik er nog 1 voor je kan vinden en zet dan die vraag wel uit
Gelukkig maar, anders hadden we al lang een nieuwe kristalnacht gehadquote:Op maandag 26 maart 2007 20:07 schreef popolon het volgende:
Fok is dus geen graadmeter voor de Nederlandse samenleving. Verre van zelfs.
Gelukkig maar zou je dan zeggen.
je bedoelt dat al die sprookjesboeken onderling uitwisselbaar zijn ? Kunnen we dan niet beter alle sprookjesboekenaanhangers uit de regering verwijderen ?quote:Op maandag 26 maart 2007 21:23 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
het cda dient een ander reptile te benoemen als voorman. misschien dit keer een uit de gelderen van tolkien of zo.
Aha, ze maken onderscheid tussen de Islam en de uitwassen van de Islam.quote:Voor het onderzoek van de wetenschapper kregen respondenten open vragen over hun mening. De overgrote meerderheid van de ondervraagden maakte bij het beantwoorden daarvan onderscheid tussen hun ideeën over extremistische en gematigde moslims.
Wauw, en dat alles in 1 zin.quote:Op woensdag 28 maart 2007 11:18 schreef DeMeneer het volgende:
Nederland is te vriendelijk naar moslims. ze mogen hun gang gaan en hun ideologie laat groeien hier terwijl er geen enkele vierkante meter op de wereld is waar hun ideologie zich als positief heeft bewezen op geen enkele vlak.
Sinds de laatste meting zijn Nederlanders dus NEGATIEVER over moslims gaan denken. Verder blijkt dat 71 procent van de ondervraagden verwacht dat de integratie van moslims nooit volledig zal slagen. Ook is 40 procent voorstander van vreedzaam apart leven, in plaats van integratie. Een mini-samenleving die compleet los staat van de Nederlandse samenleving, dus.quote:Nederlanders positiever over moslims
AMSTERDAM - Nederlanders zijn in de afgelopen jaren positiever geworden over moslims. Dat blijkt uit een onderzoek van TNS Nipo onder ruim 1100 mensen in opdracht van RTL Nieuws.
Een op de vijf ondervraagden zegt positief te zijn over moslims, bijna een kwart is negatief. Dat is een stuk positiever dan in 2006, toen in hetzelfde trendonderzoek 40 procent van de mensen aangaf negatief over moslims te zijn en 14 procent positief.
Fitna
In april 2008, vlak na het verschijnen van de anti-Koranfilm Fitna, waren de ondervraagden het best gestemd over moslims: 26 procent zei toen positief te zijn en 19 procent negatief.
In feite is dit al realiteit door met name de salafistische stroming die zich in Nederland heeft genesteld.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 01:41 schreef Elfletterig het volgende:
Ook is 40 procent voorstander van vreedzaam apart leven, in plaats van integratie. Een mini-samenleving die compleet los staat van de Nederlandse samenleving, dus.
de laatste meting was anders in dit jaar terwijl het 'positiever' in het artikel betrekking heeft op 'de laatste jaren', dus sinds 2006quote:Op woensdag 6 augustus 2008 01:41 schreef Elfletterig het volgende:
Topickick met goede reden: een staaltje politiek-correcte berichtgeving waarbij de werkelijkheid vakkundig wordt omgedraaid:
[..]
Sinds de laatste meting zijn Nederlanders dus NEGATIEVER over moslims gaan denken.
Waar haal je dat 'compleet los' vandaan ? Je kan toch ook gewoon in je eigen buurt wonen met je eigen gewoontes en voor de rest vreedzaam samenwerken aan het geheel, net zoiets dus als de Joden al eeuwen doen, of arm en rijk, gewoon verschillende bevolkingsgroepen die samen de maatschappij vormen maar voor de rest weinig met elkaar (te maken) hebben, zo in het dagelijkse levenquote:Verder blijkt dat 71 procent van de ondervraagden verwacht dat de integratie van moslims nooit volledig zal slagen. Ook is 40 procent voorstander van vreedzaam apart leven, in plaats van integratie. Een mini-samenleving die compleet los staat van de Nederlandse samenleving, dus.
O? De impact van de salafistische stroming op de islamitische gemeenschap in Nederland is zwaar overrated en is slechts beperkt tot buitenwijkjes en achterhoedes. Een kleine groep met een grote mond, zo noem ik ze.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 01:49 schreef damian5700 het volgende:
[..]
In feite is dit al realiteit door met name de salafistische stroming die zich in Nederland heeft genesteld.
Het lijkt me overbodig te vermelden, dat dit zich echter niet met wederzijdse goedkeuring voltrekt.
ze weten anders hun geloofsgenoten, die zogenaamd gematigd zouden zijn, aardig te gijzelen. genoeg voorbeelden. hier en in alle andere landen waar moslims wonen.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 12:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
O? De impact van de salafistische stroming op de islamitische gemeenschap in Nederland is zwaar overrated en is slechts beperkt tot buitenwijkjes en achterhoedes. Een kleine groep met een grote mond, zo noem ik ze.
2500 activisten op 900.000 moslims.... over realiteit gesproken.![]()
Wat bedoel je daarmee?quote:Op woensdag 6 augustus 2008 13:11 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
ze weten anders hun geloofsgenoten, die zogenaamd gematigd zouden zijn, aardig te gijzelen. genoeg voorbeelden. hier en in alle andere landen waar moslims wonen.
dat ze hun eigen andersgestroomde geloofsgenoten desnoods met een fatwa het zwijgen op willen leggen zodra het niet islamitisch genoeg is naar hun zin.quote:
want autochtonen wordt nooit het zwijgen opgelegd door anders 'gestroomde' autochtonen .. is dat wat je zegt ?quote:Op woensdag 6 augustus 2008 15:51 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
dat ze hun eigen andersgestroomde geloofsgenoten desnoods met een fatwa het zwijgen op willen leggen zodra het niet islamitisch genoeg is naar hun zin.
Amen.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 17:56 schreef moussie het volgende:
[..]
want autochtonen wordt nooit het zwijgen opgelegd door anders 'gestroomde' autochtonen .. is dat wat je zegt ?
De enige die de gematigde moslim gijzelt zijn mensen die stellen dat die gematigde moslim niets in te brengen heeft tegenover een paar grootmuilen
Idd nu moet je zelf de antwoorden interpreteren en waarderen, voor je ze in een statistiekje gaat zetten.quote:Op dinsdag 27 maart 2007 10:10 schreef Petera het volgende:
Ze had die mensen eigenlijk ook dezelfde vragen nog in meerkeuzevorm moeten stellen. Dan kun je tenminste werkelijk concluderen, dat mensen moslims genuanceerder beoordelen als ze open vragen krijgen.
Idd leuk projectje voor de basisschoolquote:Anderzijds verbaast het mij dat hier überhaupt onderzoek naar is gedaan: uiteraard antwoorden mensen minder genuanceerd dan ze zouden willen, als ze niet eens zo genuanceerd kunnen antwoorden als ze zouden willen. Een basisschoolleerling kan dat bedenken.
nog zo iemand met geen vertrouwen in wat de eigen denkbeelden uitdragenquote:Op woensdag 6 augustus 2008 20:39 schreef Revolution-NL het volgende:
Als dit zo zou zijn is dit een slechte zaak.
Nederlanders moeten geattendeerd worden op de ware aard van de islam, het trojaanse paard in onze samenleving.
yeah right...quote:Op woensdag 6 augustus 2008 17:56 schreef moussie het volgende:
[..]
want autochtonen wordt nooit het zwijgen opgelegd door anders 'gestroomde' autochtonen .. is dat wat je zegt ?
De enige die de gematigde moslim gijzelt zijn mensen die stellen dat die gematigde moslim niets in te brengen heeft tegenover een paar grootmuilen
Lekker belangrijk hoe jij ze noemt. En over realiteit gesproken zeg ik niets meer dan dat binnen de Nederlandse landgrenzen een groep islamisten de integratie tegenwerken en vergaande segregatie nastreven.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 12:34 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
O? De impact van de salafistische stroming op de islamitische gemeenschap in Nederland is zwaar overrated en is slechts beperkt tot buitenwijkjes en achterhoedes. Een kleine groep met een grote mond, zo noem ik ze.
2500 activisten op 900.000 moslims.... over realiteit gesproken.![]()
Ze kunnen beter een onderscheid maken tussen Moslims die er al zijn en Moslims die hierheen willen migreren.quote:Op woensdag 28 maart 2007 04:17 schreef Doderok het volgende:
[..]
Aha, ze maken onderscheid tussen de Islam en de uitwassen van de Islam.
Nee, want je koppelt je argument aan die van je voorganger. In andere woorden zeg jij dat ze verantwoordelijk zijn voor de segregratie. Een dergelijke kleine groep kan daar nooit voor zorgen. Je overdrijvingen stinken als de pest.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 23:38 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Lekker belangrijk hoe jij ze noemt. En over realiteit gesproken zeg ik niets meer dan dat binnen de Nederlandse landgrenzen een groep islamisten de integratie tegenwerken en vergaande segregatie nastreven.
Dit is de praktijk van alle dag.
Zeg eens, zal ik zelf niet bepalen wat ik met mijn woorden bedoel en waaraan ik het wil koppelen?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 10:46 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Nee, want je koppelt je argument aan die van je voorganger. In andere woorden zeg jij dat ze verantwoordelijk zijn voor de segregratie. Een dergelijke kleine groep kan daar nooit voor zorgen. Je overdrijvingen stinken als de pest.
Overigens ben ik niet de enige die ze zo noemt, zo noemt de AIVD ze ook.![]()
Wat een onzin, er zijn genoeg islamitische landen waar het heel goed gaat.quote:Op woensdag 28 maart 2007 11:18 schreef DeMeneer het volgende:
Nederland is te vriendelijk naar moslims. ze mogen hun gang gaan en hun ideologie laat groeien hier terwijl er geen enkele vierkante meter op de wereld is waar hun ideologie zich als positief heeft bewezen op geen enkele vlak.
noem eens een land dat na de islamitische overheersing beter is geworden? islam is meer dan godsdienst alleen, het is een staatsvorm.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 12:02 schreef t-8one het volgende:
[..]
Wat een onzin, er zijn genoeg islamitische landen waar het heel goed gaat.
Het is niet het geloof, het zijn de mensen die rotzooi schoppen, net zoals er nare gristenen zijn, nare joden, nare niet gelovers etc. etc.
Weet je waarom het in "genoeg" (noem er eens een paar?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 12:02 schreef t-8one het volgende:
[..]
Wat een onzin, er zijn genoeg islamitische landen waar het heel goed gaat.
Het is niet het geloof, het zijn de mensen die rotzooi schoppen, net zoals er nare gristenen zijn, nare joden, nare niet gelovers etc. etc.
Nou nou, je doet net alsof wij van die lieverdjes zijn .. je vergeet even dat wij zowel de Indianen, als de Aboriginals alsook de Joden en masse hebben uitgemoord, je vergeet wat wij in de Koloniën hebben gedaan etc etc ? En waarom deden wij dat ook alweer, om hun de beschaving te brengen toch, de God van de Liefde, gedwongen bekeringen terwijl je land wordt geplunderd en je sterke jonge mannen als slaven worden weg gevoerd ..quote:Op donderdag 7 augustus 2008 12:26 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Weet je waarom het in "genoeg" (noem er eens een paar?) islamitische landen het "heel goed" gaat? Omdat de islam daar dominant is. De islam duldt namelijk geen andere of ongelovigen naast zich. De islam is absoluut en presenteert zich ook zo. Waar de bijbel een fabelboek is, is de koran zowel een wetboek (dat in de eerste plaats, met gruwelijke straffen), een wetenschappelijk werk, een kookboek, een modegids etc.
De islam is niet gemaakt om vreedzaam met andere overtuigingen samen te leven.
Dat er zoveel vredelievende moslims in de wereld zijn, is dan ook ondanks de islam en zeker niet dankzij.
Ojeej, begin je weer met je zoveelste damiaanse "ik zeg dit, maar ik bedoel dat".quote:Op donderdag 7 augustus 2008 11:54 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Zeg eens, zal ik zelf niet bepalen wat ik met mijn woorden bedoel en waaraan ik het wil koppelen?
Als je het niet snapt, bemoei je er dan niet mee! Zet die enorme ego en het hele eer-gebeuren van je opzij en vraag desnoods om uitleg.
Bij voorbaat dank.
Precies. En vervolgens doen we de eerstkomende 500 jaar boetedoening middels betalingen en 100.000 keer opnieuw excuses.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 18:00 schreef moussie het volgende:
[..]
Nou nou, je doet net alsof wij van die lieverdjes zijn .. je vergeet even dat wij zowel de Indianen, als de Aboriginals alsook de Joden en masse hebben uitgemoord, je vergeet wat wij in de Koloniën hebben gedaan etc etc ? En waarom deden wij dat ook alweer, om hun de beschaving te brengen toch, de God van de Liefde, gedwongen bekeringen terwijl je land wordt geplunderd en je sterke jonge mannen als slaven worden weg gevoerd ..
Je vergeet hoe wij hier in Europa in de loop der eeuwen met anders-denkenden zijn omgegaan ? Spaanse Inquisitie bvb ? Waarom waren de Pelgrim Fathers ook alweer vertrokken naar Amerika ? Waarom werden de Joden ook alweer achtervolgd ?
Dat we ons sinds pakweg 50 jaar wat beschaafder gaan gedragen is nou echt geen reden om op je borst te kloppen en af te geven op een ander .. op het grote scoreboord staan wij westerlingen nog steeds met stip op numero 1
De superieure Westerse beschaving is door schade en schande, zelfkritiek en inzichten rijker, veelzijdiger en beter geworden.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 18:00 schreef moussie het volgende:
[..]
Nou nou, je doet net alsof wij van die lieverdjes zijn .. je vergeet even dat wij zowel de Indianen, als de Aboriginals alsook de Joden en masse hebben uitgemoord, je vergeet wat wij in de Koloniën hebben gedaan etc etc ? En waarom deden wij dat ook alweer, om hun de beschaving te brengen toch, de God van de Liefde, gedwongen bekeringen terwijl je land wordt geplunderd en je sterke jonge mannen als slaven worden weg gevoerd ..
Je vergeet hoe wij hier in Europa in de loop der eeuwen met anders-denkenden zijn omgegaan ? Spaanse Inquisitie bvb ? Waarom waren de Pelgrim Fathers ook alweer vertrokken naar Amerika ? Waarom werden de Joden ook alweer achtervolgd ?
Dat we ons sinds pakweg 50 jaar wat beschaafder gaan gedragen is nou echt geen reden om op je borst te kloppen en af te geven op een ander .. op het grote scoreboord staan wij westerlingen nog steeds met stip op numero 1
oh ja, zijn wij beter geworden ? Volgens mij denken we anders nog steeds dat we de ander met geweld onze manier van leven kunnen opleggen, tegenwoordig komen we niet de God van de Liefde brengen maar de 'vrijheid van de democratie', uiteraard alleen in streken waar wat te halen valt .. en of de ander daarvan gediend is, daarvoor hebben we even weinig aandacht als in het verledenquote:Op donderdag 7 augustus 2008 19:08 schreef El_Matador het volgende:
[..]
De superieure Westerse beschaving is door schade en schande, zelfkritiek en inzichten rijker, veelzijdiger en beter geworden.
Knoflookknagende, bamboebijtende en cocakauwende cultuurtjes hebben dat nooit willen bereiken. Zeker de islam is een meester in het uitbannen van zelfkritiek. Niet voor niets dat Hirsi Ali uitgekotst werd. Wel beschouwd is de islam een vreselijke doctrine, het is een wonder dat moslims niet allemaal bloeddorstige honden zijn, want daartoe worden ze door hun fascistisch wetboek wel aangespoord.
In het Westen hebben we ook geleden onder een dramatische ideologie; collectivisme. Eerst en vooral in religieuze zin, later op nationaal-socialistische en socialistische voet. Maar wij zijn er zelf bovenop gekomen en hebben er -als het goed is, al heb je nog steeds mensen die terug willen naar die tijd (extreem-rechts, socialisten en gristenen)- van geleerd.
Wat een theatraal gedoe weer, Mutant. Ik heb me nota bene nader verklaard:quote:Op donderdag 7 augustus 2008 18:23 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Ojeej, begin je weer met je zoveelste damiaanse "ik zeg dit, maar ik bedoel dat".
Dit is het simpelweg, ondanks dat moeilijke gedoe (zoals zoveel vaker) van jou.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 23:38 schreef damian5700 het volgende:
[..] En over realiteit gesproken zeg ik niets meer dan dat binnen de Nederlandse landgrenzen een groep islamisten de integratie tegenwerken en vergaande segregatie nastreven.
Dit is de praktijk van alle dag.
Ach, er zijn wel dingen veranderd hoor. Vroeger brachten we het Christendom per kruisridder, nu leveren we de democratie af per kruisraket.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 19:44 schreef moussie het volgende:
[..]
oh ja, zijn wij beter geworden ? Volgens mij denken we anders nog steeds dat we de ander met geweld onze manier van leven kunnen opleggen, tegenwoordig komen we niet de God van de Liefde brengen maar de 'vrijheid van de democratie', uiteraard alleen in streken waar wat te halen valt .. en of de ander daarvan gediend is, daarvoor hebben we even weinig aandacht als in het verleden
who gives a flying shit? normale zelfdenkende mensen worden gewoon doodmoe van die hele islam.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 18:21 schreef Mutant01 het volgende:
Het leuke is dat die islambestrijders niet eens het verschil tussen de Sharia en de tekst in de Koran kunnen aanwijzen.
Kijk maar eens rond. Iedereen heeft de mogelijkheid gelukkiger te zijn dan ooit (dat men het niet verkiest, is een ander verhaal). Kijk naar de vluchtelingencijfers van het Westen en de mate van geluk die welwillende asielzoekers hier beleven.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 19:44 schreef moussie het volgende:
[..]
oh ja, zijn wij beter geworden ? Volgens mij denken we anders nog steeds dat we de ander met geweld onze manier van leven kunnen opleggen, tegenwoordig komen we niet de God van de Liefde brengen maar de 'vrijheid van de democratie', uiteraard alleen in streken waar wat te halen valt .. en of de ander daarvan gediend is, daarvoor hebben we even weinig aandacht als in het verleden
Een Afrikaanse verkrachter moet je immers respect voor hebben. Niet dat het nou zo'n geweldige cartoonist is, maar Gregorius Nekschot zou dit toch wel erg mooi op de gevoelige plaat kunnen vastleggen...quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 00:29 schreef zoalshetis het volgende:
[..]
laat moussie maar. die verkoopt haar moeder voor een dubbeltje.
we hebben betere wapens, klopt, we kunnen de hele planeet aan gruzelementen knallen met de druk op een paar knopjes, maar of ons dat als mensen superieur maakt .. I dunno ..quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 00:18 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Kijk maar eens rond. Iedereen heeft de mogelijkheid gelukkiger te zijn dan ooit (dat men het niet verkiest, is een ander verhaal). Kijk naar de vluchtelingencijfers van het Westen en de mate van geluk die welwillende asielzoekers hier beleven.
We zijn superieur, dat moge duidelijk zijn. Het punt is dat we het niet moeten omzetten in decadente bevoogding. Precies de fout die in Irak en Afghanistan gemaakt is.
wtf .. waarom zou je respect moeten hebben voor een verkrachter, wat is dat nou voor achterlijk gel*l ?quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 00:31 schreef El_Matador het volgende:
[..]
Een Afrikaanse verkrachter moet je immers respect voor hebben. Niet dat het nou zo'n geweldige cartoonist is, maar Gregorius Nekschot zou dit toch wel erg mooi op de gevoelige plaat kunnen vastleggen...
En door het aan de juiste groep vragen. Als je gaat pollen op 2000 FOK!leden, dan komt er een hele andere uitkomst uit.quote:Op maandag 26 maart 2007 20:05 schreef Martijn_77 het volgende:
Dus Nederland is helemaal niet zo Moslim onvriendelijk als de media je wil doen geloven. zo zie je maar weer dat je door het stellen van de \"juiste\" vragen de boel behoorlijk kunt sturen.
jaquote:Op vrijdag 8 augustus 2008 01:26 schreef Triggershot het volgende:
Wat verstaat men onder de Nederlander, de gemiddelde boer die groenten en illegaal zijn vlees laat slachten voor een dikke pak geld? De zakenman die veel importeert / exporteert naar moslimlanden ? Een vrouw die die is beroofd door een groepje 'moslims'?
Wie is de gemiddelde moslim dan? De moslim die rustig naar zijn werk gaat, zich aanpast en geen overlast bezorgt, de straathanger die wel overlast en criminaliteit bezorgt? De radicale intolerantie Hassan uit Marokko?
Wordt met verschillende termen als groepen mensen gestrooid, maar ze zijn zo divers als dag en nacht, zelfs onder elkaar.
Die kerel schrijft interessant.quote:Dacht je nu echt dat die respons klopt? Zo ja, dan raad ik je eens aan om Bruce Bawders While Europe Slept te lezen.
Wij? Er gaan dagen voorbij dat ik geen Joden naar de gaskamer stuur en Indianen afschiet.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 18:00 schreef moussie het volgende:
Nou nou, je doet net alsof wij van die lieverdjes zijn .. je vergeet even dat wij zowel de Indianen, als de Aboriginals alsook de Joden en masse hebben uitgemoord, je vergeet wat wij in de Koloniën hebben gedaan etc etc ?
Ja dat zeggen ze op de Antillen ook en elk jaar moeten wij daar honderden miljoenen Eero's voor betalen, voor iets dat 400 jaar gelede is gebeurt.quote:En waarom deden wij dat ook alweer, om hun de beschaving te brengen toch, de God van de Liefde, gedwongen bekeringen terwijl je land wordt geplunderd en je sterke jonge mannen als slaven worden weg gevoerd ..
Wij? Ik ben geen Spanjaard en mijn voorvaderen ook niet. "Wij" hebben hier 80 jaar oorlog tegen gevoerd.quote:Je vergeet hoe wij hier in Europa in de loop der eeuwen met anders-denkenden zijn omgegaan ? Spaanse Inquisitie bvb ?
Gelukkig is het achtervolgen van personen minder schadelijk voor de gezondheid dan het vervolgen.quote:Waarom waren de Pelgrim Fathers ook alweer vertrokken naar Amerika ? Waarom werden de Joden ook alweer achtervolgd ?
Afgezien van een paar personen die aanzienlijk ouder dan 50 zijn (en bijv. "fout" geweest zijn in de oorlog)quote:Dat we ons sinds pakweg 50 jaar wat beschaafder gaan gedragen is nou echt geen reden om op je borst te kloppen en af te geven op een ander .. op het grote scoreboord staan wij westerlingen nog steeds met stip op numero 1
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |