abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_47668289
Bron: www.nu.nl
quote:
AMSTERDAM - Een Frans echtpaar eist opheldering van de Amsterdamse politie over de dood van hun 17-jarige dochter. De studente overleed vorige week zaterdag nadat ze van een brug bij het wetenschapsmuseum Nemo de Amsterdamse IJ-tunnel insprong. Het meisje was onder invloed van hallucinogene paddestoelen.

Bekijk video

Dat meldt dagblad De Pers maandag.

Volgens de ouders wilde het meisje niet dood. "Ze wilde leven, daar ben ik van overtuigd", aldus de moeder. "Het zijn de drugs die haar hebben gedood."

Woedend

De ouders zijn woedend over het feit dat hun minderjarige dochter paddo's heeft kunnen kopen bij een Amsterdamse smartshop. In de krant laten ze weten de Nederlandse staat verantwoordelijk te houden voor de vrije verkoop van deze drugs.

Volgens de warenwet mogen smartshops geen paddo's verkopen aan jongeren onder de achttien jaar.

Tripmiddel

Paddo's worden tot de 'tripmiddelen' gerekend. Ze kunnen hallucinaties veroorzaken waardoor de gebruiker dingen ziet en ervaart die er niet zijn.
I believe I can fly?
Maak ik je bang ? Ga dan naar de dokter, want je hebt waarschijnlijk last van Hexakosioihexekontahexafobie !
  maandag 26 maart 2007 @ 12:35:12 #2
173603 Bloomsday
Come forth, Lazarus!
pi_47668317
Wat een dom wicht.
And he came fifth and lost the job.
pi_47668394
Damn je laat je dochter op vakantie gaan naar Amsterdam en dan verwacht je dat ze geen drugs neemt ofzo?
  maandag 26 maart 2007 @ 12:37:24 #4
8369 speknek
Another day another slay
pi_47668400
quote:
Op maandag 26 maart 2007 12:35 schreef Bloomsday het volgende:
Wat een dom wicht.
Tsja, I don't do drugs, en als ik het wel zou doen, zou ik het alleen binnenshuis doen met mensen die ik vertrouw. Maar ik denk dat paddo's je best kunnen laten denken dat je over water kunt lopen ofzo; dus haar intelligentie zelf zou weinig uitmaken. En het blijft belachelijk dat een minderjarig iemand dat schijnbaar kan kopen.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 26 maart 2007 @ 12:38:06 #5
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_47668427
Geen medelij mee. Kan me er niet druk om maken.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  maandag 26 maart 2007 @ 12:38:42 #6
153506 Captain_Fabulous
Nog steeds CyclingGirl fan
pi_47668453
Als ze stront lazarus van de brug was gevallen was het dus wel goed geweest? Die ouders reageren natuurlijk overdreven, maar goed, als je net hoort dat je kind dood is, mag dat.
Metalman. Maar ook ESF fan. Solo vakantiefietser met tentje. Dichter.
26-10 Attila/Eskimo Callboy (Amsterdam), 21-11 The Algorithm (Haarlem)
  Donald Duck held maandag 26 maart 2007 @ 12:39:00 #7
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_47668468
gekke fransen. dit heeft die meid toch echt aan zichzelf te danken hoor
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  maandag 26 maart 2007 @ 12:39:26 #8
173603 Bloomsday
Come forth, Lazarus!
pi_47668478
quote:
Op maandag 26 maart 2007 12:37 schreef speknek het volgende:

[..]

Tsja, I don't do drugs, en als ik het wel zou doen, zou ik het alleen binnenshuis doen met mensen die ik vertrouw. Maar ik denk dat paddo's je best kunnen laten denken dat je over water kunt lopen ofzo; dus haar intelligentie zelf zou weinig uitmaken. En het blijft belachelijk dat een minderjarig iemand dat schijnbaar kan kopen.
Mwoah, een beetje snugger persoon zou er een nuchter iemand bijzoeken om te trip-sitten. En je gaat al helemáál niet met je highe kop door Amsterdam baggeren. Da's gewoon vragen om problemen, zeker als je het voor de eerste keer doet.

[ Bericht 1% gewijzigd door Bloomsday op 26-03-2007 12:44:51 ]
pi_47668492
Ik heb zelf wel een aantal keren paddo's gedaan en ik kan me toch moeilijk voorstellen dat je denkt dat je kan vliegen of zo ernstig aan het hallucineren bent dat je niet ziet dat er een afgrond is. Ben wel benieuwd wat haar reden was om te springen.
Maak ik je bang ? Ga dan naar de dokter, want je hebt waarschijnlijk last van Hexakosioihexekontahexafobie !
pi_47668522
Als die chick 18 was, zouden die ouders even boos zijn.
Die chick had er ook op een illegale manier aan kunnen komen.

Geen reden om boos te zijn op Nederland
© ©
pi_47668551
quote:
Op maandag 26 maart 2007 12:40 schreef da_micha_man het volgende:
Geen reden om boos te zijn op Nederland
Reden genoeg, ook voor Nederland, om niet wild enthousiast te zijn over de desbetreffende smartshop.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_47668660
quote:
Op maandag 26 maart 2007 12:41 schreef Litpho het volgende:

[..]

Reden genoeg, ook voor Nederland, om niet wild enthousiast te zijn over de desbetreffende smartshop.
Ik ben er ook niet op tegen dat de bekendste coffeeshop in Maastricht, de Missisipi, een paar maanden dicht moet vanwege minderjarige bezoekers.

(oke, de vergelijking is idd ver te zoeken)
© ©
  maandag 26 maart 2007 @ 12:45:28 #13
37178 GekkeHenkie
Ik ontken alles !!
pi_47668683
Tja.. misschien had die paddoverkoper toch eens naar een ID van het kleine meisje moeten vragen. Gelukkig heb ik nooit neigingen dat ik kan vliegen.. oww wacht ik vreet ook geen paddo's.
.
pi_47668781
Er spelen meer factoren mee dan het gebruik van drugs om tot een daad als zelfmoord te komen. Zeker wat betrefd paddo's.

Bovendien kan een oudere vriend de paddo's hebben gehaald voor haar. Daar kan de Nederlandse staat weinig aan doen en is het toch eigen verantwoordelijkheid als ze het gebruikt.
  maandag 26 maart 2007 @ 12:49:04 #15
153506 Captain_Fabulous
pi_47668822
Ik denk niet dat de paddo's ervoor zorgen dat je gaat springen. Als je al met het idee rondliep, kunnen ze je wel de laatste geestelijke duw geven denk ik.
pi_47668864
paddo's en denken dat je kan vliegen? ja paddo's gedrenkt in lsd zeker
pi_47668927
Wie weet wat die muts nog meer had gebruikt.

En die ouders zouden zelf ook kunnen bedenken wat hun dochter mogelijk van plan is als ze naar Amsterdam gaat. En nogmaals: kans is groot dat ze het niet eens zelf gehaald heeft. Of ging ze in d'r dooie eentje die shop binnen?
  maandag 26 maart 2007 @ 12:53:34 #18
116662 CrazyTaxi
Vóór ambivalentie
pi_47668977
Ik vind de commotie terecht, vanwege het feit dat het meisje 17 jaar oud was - dit betekent dat de shop-eigenaar strafbaar is, omdat deze niet aan minderjarige paddo's mag verkopen. Eigenaar van de shop oppakken, shop sluiten en strenger optreden tegen verkoop aan minderjarige. Risico van het vak.

Is het een tussenpersoon die de paddo's regelde, dan mag deze ook opgepakt worden. Hij/Zij had behoren te weten... (hetzelfde als bovenstaande)
Je kunt geen identiteit vormen op basis van iets wat je niét bent, dat is puur nihilisme.
pi_47669035
quote:
Op maandag 26 maart 2007 12:53 schreef CrazyTaxi het volgende:
Ik vind commotie terecht, vanwege het feit dat het meisje 17 jaar oud was - dit betekent dat de shop-eigenaar strafbaar is, omdat deze niet aan minderjarige paddo's mag verkopen. Eigenaar van de shop oppakken, shop sluiten en strenger optreden tegen verkoop aan minderjarige. Risico van het vak.
Dan moet worden bewezen dat die paddo's ook rechtstreeks aan haar verkocht werden. Kans is groot dat ze niet alleen was maar met oudere vrienden. Tja...
pi_47669553
euhm, ten eerste, lullig voor die ouders, ik wens ze sterkte ..

maar wat ik mij afvraag is : hoe weten die ouders dat zij die paddo's in een smartshop heeft gekocht ?
Niet van hun dochter zelf neem ik aan, ik kan me iig niet voorstellen dat zij hun gebeld heeft om dat te vertellen, dus dan blijven er mi alleen vrienden/reisgenoten over .. en of die de waarheid vertellen ?
Ik bedoel maar, voor hetzelfde geld heeft een oudere reisgenoot die paddo's voor haar gekocht en haar alleen gelaten nadat ze die dingen had gegeten .. dus die houd zijn mond wel want voor zoiets kan je in Frankrijk een aardige tijd gaan zitten
pleased to meet you
pi_47670967
Zonde van dat kippetje
Nad Tatrou sa blýska hromy divo bijú.
Zastavme ich bratia, ved' sa ony stratia, Slováci o¸ijú.
pi_47672682
Helemaal terecht van die ouders. Het is inderdaad te wijten aan het doorgeslagen drugsbeleid dat zij nu dood is. Paddo's zijn levensgevaarlijk. Wat als grap of experiment begint (welke tiener heeft dat niet gedaan) kan dodelijk aflopen. Dat dit binnen de wet gewoon kan is te gek voor woorden.

Maar nog veel triester zijn de ronduit stomzinnige reacties als 'eigen schuld' of 'wat een dom wijf'. Mensen die dat soort bewoordingen durven te uiten wens ik van harte zelf een dood kind toe in hun toekomst. Het is namelijk beter dat dergelijke domheid niet verder genetisch verspreid wordt in onze samenleving.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
pi_47673166
quote:
Op maandag 26 maart 2007 14:47 schreef American_Nightmare het volgende:
Helemaal terecht van die ouders. Het is inderdaad te wijten aan het doorgeslagen drugsbeleid dat zij nu dood is. Paddo's zijn levensgevaarlijk. Wat als grap of experiment begint (welke tiener heeft dat niet gedaan) kan dodelijk aflopen. Dat dit binnen de wet gewoon kan is te gek voor woorden.

Maar nog veel triester zijn de ronduit stomzinnige reacties als 'eigen schuld' of 'wat een dom wijf'. Mensen die dat soort bewoordingen durven te uiten wens ik van harte zelf een dood kind toe in hun toekomst. Het is namelijk beter dat dergelijke domheid niet verder genetisch verspreid wordt in onze samenleving.
Heb je ook zo'n grote bek over alcohol?
pi_47673392
quote:
Op maandag 26 maart 2007 15:00 schreef Nee het volgende:

[..]

Heb je ook zo'n grote bek over alcohol?
Van alcohol ga je niet zomaar dood, tenzij je gigantische hoeveelheden tot je neemt, en ook daarop zouden uitbaters van bijv kroegen moeten letten.
Alle moslimterroristen, of ja een heleboel, die zijn bereid te sterven voor een hoger doel, want dan mogen ze maagden neuken, minstens een honderdtal, maar dat is nog altijd minder als ik met carnaval.
  maandag 26 maart 2007 @ 15:30:31 #25
173603 Bloomsday
Come forth, Lazarus!
pi_47674385
quote:
Op maandag 26 maart 2007 15:05 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Van alcohol ga je niet zomaar dood, tenzij je gigantische hoeveelheden tot je neemt, en ook daarop zouden uitbaters van bijv kroegen moeten letten.
Van paddo's ga je ook niet zomaar dood.
pi_47674447
quote:
Op maandag 26 maart 2007 15:30 schreef Bloomsday het volgende:

[..]

Van paddo's ga je ook niet zomaar dood.
Blijkbaar wel he. Paddo's gelden imo als ZEER sterke drugs die je helemaal door kunnen laten draaien.
  maandag 26 maart 2007 @ 15:32:18 #27
173603 Bloomsday
Come forth, Lazarus!
pi_47674462
quote:
Op maandag 26 maart 2007 14:47 schreef American_Nightmare het volgende:
Paddo's zijn niet levensgevaarlijk, conservatieve nep-yankee. Lees je in.
quote:
Oeh. . Sterke woorden zeg. .
  maandag 26 maart 2007 @ 15:34:40 #28
173603 Bloomsday
Come forth, Lazarus!
pi_47674563
quote:
Op maandag 26 maart 2007 15:32 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Blijkbaar wel he. Paddo's gelden imo als ZEER sterke drugs die je helemaal door kunnen laten draaien.
Hoezo "blijkbaar"? Er gebeuren zo ontiegelijk veel ongelukken ter wereld als gevolg van drugs, maar paddo's is vast een van de minst risicovolle. Met alcohol gebeuren veel en veel meer ongelukken.
Verder zijn het helemaal geen "zeer sterke drugs". Je kunt nog gewoon fatsoenlijk reageren, MITS je niet flipt. En ja, daar moet je een nuchtere tripsitter voor regelen en daar moet je een beetje intelligentie voor hebben. Jammer.
pi_47674580
quote:

[..]

Van drugs doorgaans ook niet. Ik geloof dat alcohol meer doden oplevert dan drugs.
pi_47675305
het is natuurlijk heel erg dat het meisje dood is, zeker voor haar ouders. ergens vind ik die ouders naïf: een franse jongere gaat bijna altijd maar voor 1 ding naar amsterdam. drugs! drugs in frankrijk is over het algemeen niet zo sterk als in NL, men neemt vaak te veel van één of meerdere soorten. gevolgen: ziek of in dit geval dood.

@american nightmare: indien die griet haar troep heeft gekocht bij een smartshop vind ik niet dat je de smartshop verantwoordelijk kunt houden voor haar overlijden. wel kan men hem vervolgen voor verkoop van drugs aan een minderjarige. aangezien die griet nog minderjarig is vind ik dat de ouders ten alle tijden verantwoordelijk zijn voor haar. niet de nederlandse staat, niet een coffeeshop of smartshop. men moet eens ophouden met: 'mijn kind doet zoiets niet' à la mother holloway.
pi_47675384
quote:
Op maandag 26 maart 2007 15:32 schreef Bloomsday het volgende:

[..]

Paddo's zijn niet levensgevaarlijk, conservatieve nep-yankee. Lees je in.
[..]
Ik heb ervaring uit de eerste hand dat het wel zo is. En bovenstaand verhaal lijkt me ook vrij duidelijk.
  maandag 26 maart 2007 @ 15:57:23 #32
173603 Bloomsday
Come forth, Lazarus!
pi_47675447
quote:
Op maandag 26 maart 2007 15:55 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Ik heb ervaring uit de eerste hand dat het wel zo is. En bovenstaand verhaal lijkt me ook vrij duidelijk.
Achja, en ik heb ervaring uit de eerste hand dat het niet zo is. Aan anekdotische argumenten heeft niemand iets.
pi_47675473
quote:
Op maandag 26 maart 2007 15:55 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

er zijn genoeg verhalen en ervaring waarin het tegendeel 'bewezen wordt' maar daar hoor je niemand over.
pi_47675500
quote:
Op maandag 26 maart 2007 15:53 schreef Prego het volgende:
het is natuurlijk heel erg dat het meisje dood is, zeker voor haar ouders. ergens vind ik die ouders naïf: een franse jongere gaat bijna altijd maar voor 1 ding naar amsterdam. drugs! drugs in frankrijk is over het algemeen niet zo sterk als in NL, men neemt vaak te veel van één of meerdere soorten. gevolgen: ziek of in dit geval dood.

@american nightmare: indien die griet haar troep heeft gekocht bij een smartshop vind ik niet dat je de smartshop verantwoordelijk kunt houden voor haar overlijden. wel kan men hem vervolgen voor verkoop van drugs aan een minderjarige. aangezien die griet nog minderjarig is vind ik dat de ouders ten alle tijden verantwoordelijk zijn voor haar. niet de nederlandse staat, niet een coffeeshop of smartshop. men moet eens ophouden met: 'mijn kind doet zoiets niet' à la mother holloway.
Wel vervolgen voor verkoop van drugs aan een minderjarige, en niet voor haar dood? Beetje krom, nietwaar? Ik vind dat zowel de shop als de overheid aangeklaagd moeten worden en hopelijk gaat dat achterlijke drugsbeleid hier dan eens op de schop.
De conclusie dat zij naar NL is gekomen alleen voor drugs lijkt me voorbarig; er zijn enorm veel buitenlanders in Amsterdam te vinden en slechts een heel klein deel komt daar alleen voor drugs.
pi_47675570
quote:
Op maandag 26 maart 2007 15:57 schreef Bloomsday het volgende:

[..]

Achja, en ik heb ervaring uit de eerste hand dat het niet zo is. Aan anekdotische argumenten heeft niemand iets.
Je geeft zelf ook al aan dat het mis kan gaan als je flipt. Dat risico loopt je altijd, het is nooit uit te sluiten, ook al zorg je voor een goede 'tripsitting' of hoe jij dat dan ook noemt. Wat mij betreft zijn de risico's groot genoeg om paddo's in het geheel te verbieden.

Verder gaat het daar ook niet om. Het gaat erom dat de ouders de staat willen aanklagen. De staat keurt het goed dat deze rotzooi wordt verkocht; dus dan moeten ze ook voor de negatieve gevolgen opdraaien in dit geval.
  maandag 26 maart 2007 @ 16:00:38 #36
173603 Bloomsday
Come forth, Lazarus!
pi_47675591
quote:
Op maandag 26 maart 2007 15:58 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Wel vervolgen voor verkoop van drugs aan een minderjarige, en niet voor haar dood? Beetje krom, nietwaar?
Is het al duidelijk dat ze het zelf gekocht heeft dan?
pi_47675632
quote:
Op maandag 26 maart 2007 12:38 schreef Megumi het volgende:
Geen medelij mee. Kan me er niet druk om maken.
Nou zeg.
  maandag 26 maart 2007 @ 16:01:44 #38
173603 Bloomsday
Come forth, Lazarus!
pi_47675633
quote:
Op maandag 26 maart 2007 16:00 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Je geeft zelf ook al aan dat het mis kan gaan als je flipt. Dat risico loopt je altijd, het is nooit uit te sluiten, ook al zorg je voor een goede 'tripsitting' of hoe jij dat dan ook noemt. Wat mij betreft zijn de risico's groot genoeg om paddo's in het geheel te verbieden.
Sommige mensen flippen ook op alcohol. Wil je dat ook verbieden dan? Of gaat het allemaal om statistiek en niet om eigen verantwoordelijkheid?
pi_47675653
quote:
Op maandag 26 maart 2007 16:00 schreef Bloomsday het volgende:

[..]

Is het al duidelijk dat ze het zelf gekocht heeft dan?
Dat weet ik niet. Het zou me niks verbazen want volgens mij controleren ze absoluut geen leeftijden in die shops.
pi_47675681
quote:
Op maandag 26 maart 2007 15:34 schreef Bloomsday het volgende:

[..]

Hoezo "blijkbaar"? Er gebeuren zo ontiegelijk veel ongelukken ter wereld als gevolg van drugs, maar paddo's is vast een van de minst risicovolle. Met alcohol gebeuren veel en veel meer ongelukken.
Two wrongs won't make one right.
pi_47675704
quote:
Op maandag 26 maart 2007 16:01 schreef Bloomsday het volgende:

[..]

Sommige mensen flippen ook op alcohol. Wil je dat ook verbieden dan? Of gaat het allemaal om statistiek en niet om eigen verantwoordelijkheid?
Alcohol voor minderjarigen moet inderdaad ook verboden worden ja. En van alcohol wordt je niet zo kierewiet dat je van een flatgebouw afspringt omdat je denkt te kunnen vliegen.
  maandag 26 maart 2007 @ 16:03:33 #42
173603 Bloomsday
Come forth, Lazarus!
pi_47675721
quote:

[..]

Verder gaat het daar ook niet om. Het gaat erom dat de ouders de staat willen aanklagen. De staat keurt het goed dat deze rotzooi wordt verkocht; dus dan moeten ze ook voor de negatieve gevolgen opdraaien in dit geval.
Mooi! Hetzelfde voor alcohol natuurlijk. Mensen hoeven geen eigen verantwoordelijkheid meer te hebben, de staat keurt het goed, dus neem de staat verantwoordelijkheid. Mooie utopie.
  maandag 26 maart 2007 @ 16:04:35 #43
173603 Bloomsday
Come forth, Lazarus!
pi_47675755
quote:
Op maandag 26 maart 2007 16:03 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

En van alcohol wordt je niet zo kierewiet dat je van een flatgebouw afspringt omdat je denkt te kunnen vliegen.
De meeste mensen van paddo's ook niet. Daar gaat het om.
pi_47675769
quote:
Op maandag 26 maart 2007 16:02 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Klopt. Ik word een beetje moe van de 'argumentatie' van drugsgebruikers dat er ook andere slechte dingen zijn. Zullen we moord ook maar toe gaan staan, er gaan immers ook mensen dood in het verkeer.

Bovendien; alcohol is pas gevaarlijk bij grote hoeveelheden, 1 grammetje paddo's kan je al zo gek als een deur maken.
pi_47675793
quote:
Op maandag 26 maart 2007 16:03 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Alcohol voor minderjarigen moet inderdaad ook verboden worden ja. En van alcohol wordt je niet zo kierewiet dat je van een flatgebouw afspringt omdat je denkt te kunnen vliegen.
Van paddo's ook niet, tenzij (zoals in dit geval) sprake is van iemand die mentaal onstabiel is.
  maandag 26 maart 2007 @ 16:05:44 #46
173603 Bloomsday
Come forth, Lazarus!
pi_47675801
quote:
Op maandag 26 maart 2007 16:04 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

1 grammetje paddo's kan je al zo gek als een deur maken.
. Ben je opgegroeid in Urk ofzo?
pi_47675849
quote:
Op maandag 26 maart 2007 16:04 schreef Bloomsday het volgende:

[..]

De meeste mensen van paddo's ook niet. Daar gaat het om.
Oh dus zolang de meeste mensen het overleven is het in orde? Jij vindt het normaal dat kinderen aan potentieel dodelijke drugs kunnen komen? Of wat zit je nu precies goed te praten?
  maandag 26 maart 2007 @ 16:07:21 #48
173603 Bloomsday
Come forth, Lazarus!
pi_47675859
quote:
Op maandag 26 maart 2007 16:02 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Het is gewoon krom om zoiets als paddo's - waar verhoudingsgewijs veel minder ongelukken mee gebeuren - zwart te maken en iets als alcohol of tabak legaal te houden, wat veel schadelijker is voor je lichaam en omgeving.
  maandag 26 maart 2007 @ 16:08:26 #49
173603 Bloomsday
Come forth, Lazarus!
pi_47675908
quote:
Op maandag 26 maart 2007 16:07 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Oh dus zolang de meeste mensen het overleven is het in orde? Jij vindt het normaal dat kinderen aan potentieel dodelijke drugs kunnen komen? Of wat zit je nu precies goed te praten?
Je bedoelt dat bijvoorbeeld kinderen aan de potentieel dodelijke drug alcohol kunnen komen in elke supermarkt en bij pappa en mamma in de kast? Ja, da's echt zóóóó zielig. .
pi_47675925
quote:
Op maandag 26 maart 2007 16:05 schreef Nee het volgende:

[..]

Van paddo's ook niet, tenzij (zoals in dit geval) sprake is van iemand die mentaal onstabiel is.
Dat spreek ik ook niet tegen. Het is wel wat veel gevraagd om kinderen zichzelf op mentale stabiliteit te laten beoordelen voordat ze aan de drugs gaan he.
pi_47676005
quote:
Op maandag 26 maart 2007 16:07 schreef Bloomsday het volgende:

[..]

Het is gewoon krom om zoiets als paddo's - waar verhoudingsgewijs veel minder ongelukken mee gebeuren - zwart te maken en iets als alcohol of tabak legaal te houden, wat veel schadelijker is voor je lichaam en omgeving.
Kun je dat toelichten aan de hand van cijfers met bronvermelding, want aan verzonnen statistieken hebben we niet zoveel. Mijn persoonlijke ervaring is namelijk dat het met paddo's veel sneller mis kan gaan dan met alcohol.

Bovendien hebben we het hier over paddo's; waarom moet je alcohol erbij betrekken? Brommer rijden is ook gevaarlijk, maar ook daar gaat deze discussie niet over.
  maandag 26 maart 2007 @ 16:15:29 #52
173603 Bloomsday
Come forth, Lazarus!
pi_47676221
quote:
Op maandag 26 maart 2007 16:10 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Kun je dat toelichten aan de hand van cijfers met bronvermelding, want aan verzonnen statistieken hebben we niet zoveel. Mijn persoonlijke ervaring is namelijk dat het met paddo's veel sneller mis kan gaan dan met alcohol.
Tja, dat heb ik niet, maar ik zal eens op zoek gaan. Verder weet ik uit ervaring wel dat je het wel uit je hoofd laat om in de auto te stappen of moeilijke dingen te gaan doen; dat lukt gewoon niet.
Maargoed, je kunt altijd flippen natuurlijk, daar is de tripsitter voor nodig, lijkt me.
Ik zal eens op zoek naar cijfers, ookal betwijfel ik of ze überhaupt bestaan.
quote:
Bovendien hebben we het hier over paddo's; waarom moet je alcohol erbij betrekken? Brommer rijden is ook gevaarlijk, maar ook daar gaat deze discussie niet over.
Omdat het hele idee van wat legaal en niet legaal is gewoon maximaal krom is als het moet gaan over wat schadelijk is voor de mens en zijn omgeving.
pi_47676424
quote:
Op maandag 26 maart 2007 16:15 schreef Bloomsday het volgende:

[..]

Omdat het hele idee van wat legaal en niet legaal is gewoon maximaal krom is als het moet gaan over wat schadelijk is voor de mens en zijn omgeving.
Maar dat heeft niks met deze discussie te maken. Als een bepaald product A schadelijk is voor de gezondheid dan is de verkrijgbaarheid van andere schadelijke producten B en C nog geen argument om ook A maar niet te verbieden. Sterker nog; als we die argumentatie zouden volgen dan zou cocaine, speed en heroine onmiddellijk gelegaliseerd moeten worden.

Uiteraard kan alcohol ook schadelijk zijn, maar alleen in grote hoeveelheden. Sterker nog; zelfs water is dodelijk in grote hoeveelheden. Paddo's hebben al een sterke invloed in zeer kleine hoeveelheden en dit levert een all-or-none reactie op. Je hebt niet een 'klein beetje een trip', je tript (of flipt) of je tript niet. Dat maakt het gevaalijk. En dat geldt ook harddrugs overigens.
  maandag 26 maart 2007 @ 16:21:06 #54
173603 Bloomsday
Come forth, Lazarus!
pi_47676483
quote:
Op maandag 26 maart 2007 16:19 schreef American_Nightmare het volgende:

[..]

Paddo's hebben al een sterke invloed in zeer kleine hoeveelheden en dit levert een all-or-none reactie op. Je hebt niet een 'klein beetje een trip', je tript (of flipt) of je tript niet. Dat maakt het gevaalijk. En dat geldt ook harddrugs overigens.
Dit is gewoon pertinent niet waar, sorry.
pi_47676498
ghehhe wat een onzin reacties hier.. paddo's zijn lichamelijk een van de minst gevaarlijke drugs die er is.. als je psychisch niet in orde bent moet je er gewoon van afblijven...

http://www.magic-mushrooms.net/paddos/Risicoschattingsrapport.pdf

dit zegt het Coördinatiepunt Assessment en Monitoring nieuwe drugs (CAM) erover...
'Curiouser and curiouser!' cried Alice.
pi_47677121
quote:
Op maandag 26 maart 2007 15:58 schreef American_Nightmare het volgende:

De conclusie dat zij naar NL is gekomen alleen voor drugs lijkt me voorbarig; er zijn enorm veel buitenlanders in Amsterdam te vinden en slechts een heel klein deel komt daar alleen voor drugs.
voorbarig maar kennelijk wel van toepassing hier
pi_47677144
quote:
Op maandag 26 maart 2007 16:21 schreef IrfieJ het volgende:

dit zegt het Coördinatiepunt Assessment en Monitoring nieuwe drugs (CAM) erover...
zou die stichting weten dat cam een populair woord is voor drugs/ dope in frankrijk?
  maandag 26 maart 2007 @ 16:47:48 #58
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_47677482
paddo's en LSD dat is lang geleden.
Hmmzzz, vaag spul dat wel. Maar goed de smartshop gaat zeker niet vrijuit zonder leeftijdscontrole.
pi_47677731
is er eigenlijk wel een wettelijke leefttijdsgrens voor deze producten? volgens mij niet. de smartshops hebben die leeftijdsgrens zelf opgesteld dacht ik
pi_47678111
Die Paddo-verkoper aanklagen.

"Smartshops mogen volgens de wet geen drugs verkopen aan minderjarigen als Gaelle. Een rondgang door De Pers langs de uitbaters van smartshops leert echter dat niemand naar de leeftijd van de koper vraagt. De eigenaar van de shop waar het meisje in Amsterdam haar hallucinerende drugs kocht, erkent dit ook."

"Een verkoper van smartshop Innerspace, waar Caroff haar paddestoelen kocht, bevestigt desgevraagd dat er niet naar leeftijd wordt gevraagd. ‘Nee, nee, nee, we gaan niet na hoe oud iemand is’, zegt de uitbater die niet met naam genoemd wil worden."

http://www.depers.nl/Binnenland/?ID=46041

[ Bericht 50% gewijzigd door HPoi op 26-03-2007 17:16:19 (tyfes wat is er met die shit lay-out?) ]
  maandag 26 maart 2007 @ 17:14:50 #61
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_47678370
Ze zag er niet eens uit als een labiele emo
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_47678588
Alsof ze als ze achttien was geweest geen vleugels op d'r rug zag zitten na 't eten van die paddo's.. Bovendien vind ik 't in dit geval (naast eigen schuld dikke bult natuurlijk) de 'schuld' van de desbetreffende shop en zelfs van de desbetreffende verkoper die dag. Maar de Nederlandse staat vind ik weer 'n beetje overdreven
  maandag 26 maart 2007 @ 18:23:24 #63
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_47680694
Omfg American Nightmare spoort ook niet.

Of ze nou 15 of 35 was, niemand heeft het haar door de strot gedrukt. Als je stoer genoeg bent om de drugs te nemen ben je ook stoer genoeg voor eigen verantwoordelijkheid.
Dat de verkoper geen legitimatie vroeg was wél fout, maar mevrouw heeft het toch echt helemaal zelf gedaan. En ja, nu is ze door eigen schuld dood. Too bad.
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
  maandag 26 maart 2007 @ 18:33:18 #64
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_47681046
quote:
Op maandag 26 maart 2007 17:06 schreef HPoi het volgende:

"Smartshops mogen volgens de wet geen drugs verkopen aan minderjarigen als Gaelle. Een rondgang door De Pers langs de uitbaters van smartshops leert echter dat niemand naar de leeftijd van de koper vraagt. De eigenaar van de shop waar het meisje in Amsterdam haar hallucinerende drugs kocht, erkent dit ook."

"Een verkoper van smartshop Innerspace, waar Caroff haar paddestoelen kocht, bevestigt desgevraagd dat er niet naar leeftijd wordt gevraagd. ‘Nee, nee, nee, we gaan niet na hoe oud iemand is’, zegt de uitbater die niet met naam genoemd wil worden."

Dus? Betekent nog steeds niet dat ze ook aan haar zijn verkocht ipv dat iemand anders ze kocht.

De hypocrisie van de hele zaak vind ik weer stuitend. Een dom wicht gaat dood door paddo's en het halve land is in rep en roer. Wilders meteen weer bleren dat paddo's harddrugs zijn en verboden moet worden.

maar 1500-2300 doden per jaar aan alcohol vinden we prima. Nee, duidelijk weer waar de prioriteiten van mensen liggen. Als hun eigen genotsmiddeltje maar niet aangepakt wordt is het prima, maar oh wee als iemand wat anders wilt proberen dan alcohol of tabak.
quote:
Paddo's hebben al een sterke invloed in zeer kleine hoeveelheden en dit levert een all-or-none reactie op. Je hebt niet een 'klein beetje een trip', je tript (of flipt) of je tript niet. Dat maakt het gevaalijk. En dat geldt ook harddrugs overigens.
please zeg. Als je er geen verstand van hebt zeg dan niks. Je kan prima een volledig controleerbare trip hebben. het is heus niet meteen fear & loathing in las vegas style. Ik kan op een kleine hoeveelheid paddo's me nog prima in het openbaar begeven.

[ Bericht 9% gewijzigd door ethiraseth op 26-03-2007 18:40:31 ]
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  maandag 26 maart 2007 @ 19:03:38 #65
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_47682067
Doet me een beetje denken aan die sketch van Bill Hicks, over die lui die van een flat sprongen omdat ze dachten dat ze konden vliegen. LSD zou daar schuldig aan zijn. Het antwoord daarop was: Dus? 2 pompbedienden minder, iedereen kan bedenken dat als je wilt proberen te vliegen, dat je dan vanaf de grond probeert omhoog te komen.
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_47682250
quote:
Op maandag 26 maart 2007 19:03 schreef Aoristus het volgende:
Doet me een beetje denken aan die sketch van Bill Hicks, over die lui die van een flat sprongen omdat ze dachten dat ze konden vliegen. LSD zou daar schuldig aan zijn. Het antwoord daarop was: Dus? 2 pompbedienden minder, iedereen kan bedenken dat als je wilt proberen te vliegen, dat je dan vanaf de grond probeert omhoog te komen.
bijna die 2 pomp bedienden ging over de judaspriest fan's
het antwoord komt wel op hetzelfde neer.. als je denk dat je kunt vliegen kan je beter vanaf de grond opstijgen ipv van iets afte junpen om te kijken of je kan vliegen.. dus1 idioot minder boeit ook niet echt..
  maandag 26 maart 2007 @ 19:12:17 #67
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_47682363
quote:
Op maandag 26 maart 2007 19:09 schreef IrfieJ het volgende:

[..]

bijna die 2 pomp bedienden ging over de judaspriest fan's
het antwoord komt wel op hetzelfde neer.. als je denk dat je kunt vliegen kan je beter vanaf de grond opstijgen ipv van iets afte junpen om te kijken of je kan vliegen.. dus1 idioot minder boeit ook niet echt..
Weet je dat zeker? Ik zal 'm binnenkort weer eens afspelen, for old times sake. Ik dacht dat die Judas Priest fans over de satansboodschappen in platen zat, maar je zal wel gelijk hebben.

Wat me vooral opvalt, is dat ze de gebruiksaanwijzing niet in het Frans kon lezen, maar blijkbaar wist ze wel hoe ze er aan moest komen en hoe ze het moest gebruiken. Ik ben benieuwd wat voor schijnheilige verklaring dit gaat opleveren..
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
  maandag 26 maart 2007 @ 19:23:17 #68
153506 Captain_Fabulous
pi_47682832
Er was geen gebruiksaanwijzing in het frans, dus ze kon niet lezen hoe ze het moest gebruiken.
pi_47683303
Ach, die moeder... "Mijn kind was fantastisch! Geweldig! Straight A student!"

Maar op een dag dwingt Nederland haar die verdorven paddo's te nemen, en springt ze zomaar naar benee. Rrrright!

Natuurlijk is die moeder nog enigszins in de ontkenningsfase, maar hoeveel ouders zijn er niet die denken dat het geweldig fantastisch met hun kind gaat (of dat willen geloven) terwijl ze niet zien wat er eigenlijk aan de hand is...
pi_47683408
quote:
Op maandag 26 maart 2007 19:34 schreef Toeps het volgende:
Ach, die moeder... "Mijn kind was fantastisch! Geweldig! Straight A student!"

Maar op een dag dwingt Nederland haar die verdorven paddo's te nemen, en springt ze zomaar naar benee. Rrrright!

Natuurlijk is die moeder nog enigszins in de ontkenningsfase, maar hoeveel ouders zijn er niet die denken dat het geweldig fantastisch met hun kind gaat (of dat willen geloven) terwijl ze niet zien wat er eigenlijk aan de hand is...
idd

de ware toedracht zal nooit aan het licht komen
  maandag 26 maart 2007 @ 19:49:09 #71
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_47683939
quote:
Op maandag 26 maart 2007 19:23 schreef Captain_Fabulous het volgende:
Er was geen gebruiksaanwijzing in het frans, dus ze kon niet lezen hoe ze het moest gebruiken.
En als ze niks anders kon lezen als Frans wat deed ze dan in Nederland?
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_47683945
quote:
Op maandag 26 maart 2007 12:39 schreef Pino_666 het volgende:
Ik heb zelf wel een aantal keren paddo's gedaan en ik kan me toch moeilijk voorstellen dat je denkt dat je kan vliegen of zo ernstig aan het hallucineren bent dat je niet ziet dat er een afgrond is. Ben wel benieuwd wat haar reden was om te springen.
En toch kan het rare dingen met je doen. Ikzelf bijvoorbeeld zag ooit de muren van mijn woonkamer helemaal volkruipen met grote zwarte spinnen. Ik was dan wel helemaal wous op dat moment, maar het mooie van paddo's is dat je gewoon kunt relativeren. Ik zag weliswaar overal spinnen, maar ik wist ook dat het maar gewoon gezichtsbedrog was. Als je dat maar in je achterhoofd houd kunnen er nooit geen gekke dingen gebeuren. Je kunt veel beter s'nachts aan het water gaan zitten met een jerrycannetje benzine, wachten tot de paddo's erin hakken, en dan de benzine in het water gieten en aansteken. Dan zit je alleen maar zo van "whoa......whoa.....whoa....whoa".

Maar goed, het zijn en blijven Fransen natuurlijk, sukkels eersteklas.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_47684026
ze moeten niet zo zeiken die mensen
pi_47684101
quote:
Op maandag 26 maart 2007 18:23 schreef Queen_Bee het volgende:
Omfg American Nightmare spoort ook niet.

Of ze nou 15 of 35 was, niemand heeft het haar door de strot gedrukt. Als je stoer genoeg bent om de drugs te nemen ben je ook stoer genoeg voor eigen verantwoordelijkheid.
Dat de verkoper geen legitimatie vroeg was wél fout, maar mevrouw heeft het toch echt helemaal zelf gedaan. En ja, nu is ze door eigen schuld dood. Too bad.
15, dan ben je een kind man.

Als er een onveilig speeltoestel in een wijk staat, schreeuwt iedereen moord & brand.
Als er een smartshop wordt geopend in de wijk, is het opeens eigen verantwoordelijkheid van kinderen.
pi_47684149
Zij was 17
pi_47684173
quote:
Op maandag 26 maart 2007 19:12 schreef Aoristus het volgende:

[..]

Wat me vooral opvalt, is dat ze de gebruiksaanwijzing niet in het Frans kon lezen, maar blijkbaar wist ze wel hoe ze er aan moest komen en hoe ze het moest gebruiken. Ik ben benieuwd wat voor schijnheilige verklaring dit gaat opleveren..
Dat zien ze natuurlijk bij anderen.
pi_47684194
quote:
Op maandag 26 maart 2007 19:53 schreef Originele_Naam het volgende:
Zij was 17
Ja maar in die post heeft Queen_Bee het over 15.

Met 17 ben je ook een kind.
  maandag 26 maart 2007 @ 19:56:39 #78
150152 Queen_Bee
pi_47684301
quote:
Op maandag 26 maart 2007 19:52 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

15, dan ben je een kind man.

Als er een onveilig speeltoestel in een wijk staat, schreeuwt iedereen moord & brand.
Als er een smartshop wordt geopend in de wijk, is het opeens eigen verantwoordelijkheid van kinderen.
Ja, ik bedoelde 17. Mên, ga ergens anders janken zeg. Het is verdomme haar eigen keuze geweest. Ze deed het he-le-maal zelf. En nu kan ze echt vliegen
I'm super sonic man
  maandag 26 maart 2007 @ 19:57:31 #79
150152 Queen_Bee
pi_47684340
quote:
Op maandag 26 maart 2007 19:54 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Je bent wel schattig.
I'm super sonic man
pi_47684369
quote:
Op maandag 26 maart 2007 19:54 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Nouja als je slim genoeg bent om op je 17e een smartshop te vinden, kan je ook de verantwoordelijkheid dragen.
  maandag 26 maart 2007 @ 19:59:36 #81
150152 Queen_Bee
pi_47684452
quote:
Op maandag 26 maart 2007 19:58 schreef Originele_Naam het volgende:

[..]

Nouja als je slim genoeg bent om op je 17e een smartshop te vinden, kan je ook de verantwoordelijkheid dragen.
My point exactly
I'm super sonic man
pi_47684479
De beschrijving word er overigens wel bijvermeld in het Engels, wie dat niet kan lezen is gewoon een okko en moet lekker effe van een brug springen of zo.
pi_47684497
quote:
Op maandag 26 maart 2007 16:07 schreef Bloomsday het volgende:

[..]

Alcohol en tabak mogen dan ook niet verkocht worden onder de 18.
pi_47684537
quote:
Op maandag 26 maart 2007 19:56 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]
En nu kan ze echt vliegen
Grappig, man.
pi_47684583
quote:
Op maandag 26 maart 2007 19:58 schreef Originele_Naam het volgende:

[..]

Wat heeft het dragen van verantwoordelijkheid te maken met het vinden van iets?
pi_47684606
quote:
Op maandag 26 maart 2007 19:57 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Je bent wel schattig.
Je kunt ook reageren.
pi_47684666
quote:
Op maandag 26 maart 2007 20:00 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Alcohol en tabak mogen dan ook niet verkocht worden onder de 18.
16
pi_47684675
quote:
Op maandag 26 maart 2007 20:02 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Wat heeft het dragen van verantwoordelijkheid te maken met het vinden van iets?
Causaal verband
pi_47684726
quote:
Op maandag 26 maart 2007 20:04 schreef Originele_Naam het volgende:

[..]

Causaal verband
Niks.

Daar zit niks causaals aan. Een kind een verantwoordelijkheid geven die ze met de dood kan bekopen? Right.
  maandag 26 maart 2007 @ 20:07:23 #90
150152 Queen_Bee
pi_47684783
quote:
Op maandag 26 maart 2007 20:02 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Je kunt ook reageren.
Heb ik gedaan. Het ging over een post met een fout, waardoor die post niets meer met mijne te maken heeft en ik dus geen need heb om daarop te reageren. .
I'm super sonic man
pi_47684799
quote:
Op maandag 26 maart 2007 20:05 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Niks.

Daar zit niks causaals aan. Een kind een verantwoordelijkheid geven die ze met de dood kan bekopen? Right.
De kind zo slecht opvoeden dat het niet weet wat er kan gebeuren en dan verbaasd zijn als het kind van de brug afspringt.
pi_47684826
quote:
Op maandag 26 maart 2007 20:07 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Heb ik gedaan. Het ging over een post met een fout, waardoor die post niets meer met mijne te maken heeft en ik dus geen need heb om daarop te reageren. .
Dat bedoel ik natuurlijk niet.
pi_47684844
quote:
Op maandag 26 maart 2007 20:07 schreef Originele_Naam het volgende:

[..]

De kind zo slecht opvoeden dat het niet weet wat er kan gebeuren en dan verbaasd zijn als het kind van de brug afspringt.
Kinderen weten niet wat er gaat gebeuren. Daar zijn het kinderen voor.
  maandag 26 maart 2007 @ 20:09:04 #94
150152 Queen_Bee
pi_47684858
quote:
Op maandag 26 maart 2007 20:07 schreef Originele_Naam het volgende:

[..]

Moeders is hopelijk gewoon nog geschokt, verbijsterd, verdrietig waardoor ze nu de verantwoording maar bij de Nederlandse staat legt, over een paar weken kijkt ze er dan vast anders tegen aan
I'm super sonic man
  maandag 26 maart 2007 @ 20:10:00 #95
150152 Queen_Bee
pi_47684903
quote:
Op maandag 26 maart 2007 20:08 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Flikker toch op gek, ik wist op mijn 17e echt de eventuele gevolgen van drugs gebruiken wel. Hello, we zitten in 2007 tegenwoordig. 20 jaar geleden had ik je misschien nog gelijk gegeven.
I'm super sonic man
pi_47684930
Moet je maar geen paddo's vreten!
There are times that you have to stand your ground and fight..!!
  maandag 26 maart 2007 @ 20:11:18 #97
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_47684968
jemig. de fransen gaan wel ver in hun kruistocht tegen het nederlandse drugsbeleid.
hoofdletters kosten teveel tijd
don't avoid pain to gain pleasure
niet iedereen is iedereen
  maandag 26 maart 2007 @ 20:11:52 #98
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_47684996
Kutfransen...

Nou ja, ik kan er niet wakker van liggen. Die ouders hadden hun kind beter moeten opvoeden, dan was ze geen drugs gaan gebruiken...
pi_47685071
quote:
Op maandag 26 maart 2007 20:08 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Goh, ik heb ook nooit met mijn domme hoofd aan de paddo's gezeten, denkende dat ik kon vliegen. Ik ben ook een kind geweest, maar ik was me toch wel degelijk bewust van de gevaren en gevolgen van dat soort spul.

En natúúrlijk wist ze dat! Waarom wil je anders die paddo's gebruiken? Omdat er *niets* raars gebeurt?
pi_47685120
quote:
Op maandag 26 maart 2007 20:11 schreef ScienceFriction het volgende:
Kutfransen...

Nou ja, ik kan er niet wakker van liggen. Die ouders hadden hun kind beter moeten opvoeden, dan was ze geen drugs gaan gebruiken...
nu zeg je dat mensen die drugs gebruiken slecht opgevoed zijn
dat is natuurlijk niet zo
  maandag 26 maart 2007 @ 20:14:58 #101
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_47685131
wel heel zielig voor de ouders natuurlijk. en hun reactie is ook begrijpelijk. ze zoeken een manier om de onzinnige dood van hun dochter te begrijpen.

ze zullen wel bijdraaien als de tijd de pijn gedeeltelijk heeft geheeld.
  maandag 26 maart 2007 @ 20:15:10 #102
173603 Bloomsday
Come forth, Lazarus!
pi_47685140
quote:
Kutfransen...

Of dan was ze er misschien verantwoordelijker mee omgegaan. Dat lijkt me van een iets betere strekking.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bloomsday op 26-03-2007 20:21:21 ]
pi_47685171
quote:
Op maandag 26 maart 2007 20:13 schreef Toeps het volgende:

[..]

Goh, ik heb ook nooit met mijn domme hoofd aan de paddo's gezeten, denkende dat ik kon vliegen. Ik ben ook een kind geweest, maar ik was me toch wel degelijk bewust van de gevaren en gevolgen van dat soort spul.
Applaus.
quote:
En natúúrlijk wist ze dat! Waarom wil je anders die paddo's gebruiken? Omdat er *niets* raars gebeurt?
Als ze van te voren wist dat ze van de brug zou vliegen, zou ze de paddo's nemen?
  maandag 26 maart 2007 @ 20:16:49 #104
117098 Hathor
Effe niet
pi_47685198
quote:
Op maandag 26 maart 2007 20:11 schreef zoalshetis het volgende:
jemig. de fransen gaan wel ver in hun kruistocht tegen het nederlandse drugsbeleid.
Ja, dan moet je eens in de grensstreken gaan kijken, dan krijg je eerder het idee dat ze op een kruistocht zijn om zoveel mogelijk dope in te slaan, alsof ze denken dat het binnenkort wel eens op kon zijn of zo. En dan krijg je vervolgens van die gladde jongens die die Fransen en Belgen zakken andijvie gaan verkopen voor 100¤, met een flinterdun laagje wiet er bovenop, voor de schijn.
  maandag 26 maart 2007 @ 20:17:40 #105
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_47685246
quote:
Op maandag 26 maart 2007 20:14 schreef Yorrit het volgende:

[..]

nu zeg je dat mensen die drugs gebruiken slecht opgevoed zijn
dat is natuurlijk niet zo
Oh, kut... heb ik dat gezegd?

Ik bedoelde dus te zeggen dat alle Fransen kutjunkies zijn die niet kunnen vliegen, maar goed in grondkoppen zijn. Je moet ze alleen een zetje geven.
pi_47685252
quote:
Op maandag 26 maart 2007 20:10 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Flikker toch op gek, ik wist op mijn 17e echt de eventuele gevolgen van drugs gebruiken wel.
Jij wel.
  maandag 26 maart 2007 @ 20:18:06 #107
8369 speknek
Another day another slay
pi_47685260
quote:
Kutfransen...

Dat laatste is wel waar. In De Pers verzuchtte iemand ook dat ze in Frankrijk bijna geen voorlichting hebben over drugs, waardoor de Franse jeugd die hier naartoe komt er veel te onverantwoordelijk mee omgaat. Hier weten de meeste mensen wel dat een bad trip je aardig depressief kan maken, of dat paddo's pas na een aantal uur aanslaan, daar is die kennis meestal afwezig.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  maandag 26 maart 2007 @ 20:18:14 #108
150152 Queen_Bee
pi_47685266
quote:
Op maandag 26 maart 2007 20:16 schreef Dodecahedron het volgende:

Als ze van te voren wist dat ze van de brug zou vliegen, zou ze de paddo's nemen?
Zo dom ben je toch niet echt?
I'm super sonic man
  maandag 26 maart 2007 @ 20:18:20 #109
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_47685272
quote:

[..]

Applaus.
[..]

Ze was gewoon suicidaal... wat die ouders ook zeggen.
  maandag 26 maart 2007 @ 20:18:31 #110
173603 Bloomsday
Come forth, Lazarus!
pi_47685280
quote:
Op maandag 26 maart 2007 20:17 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Ik bedoelde dus te zeggen dat alle Fransen kutjunkies zijn die niet kunnen vliegen
.
pi_47685317
quote:
Op maandag 26 maart 2007 20:18 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Ze was gewoon suicidaal... wat die ouders ook zeggen.
Ja, suicidale personen moeten uit de samenleving verwijderd worden natuurlijk.
  maandag 26 maart 2007 @ 20:20:21 #112
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_47685365
quote:
Op maandag 26 maart 2007 20:19 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Ja, suicidale personen moeten uit de samenleving verwijderd worden natuurlijk.
Meestal verwijderen ze zichzelf wel..
pi_47685404
quote:

[..]

Applaus.
[..]

Dat weet je niet
pi_47685406
quote:
Op maandag 26 maart 2007 20:20 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Ja, en dat is een slechte zaak. Zelfmoord is als een ziekte, zoals kanker.
pi_47685418
quote:
Kutfransen...

-10 generalisatie
pi_47685478
quote:
Op maandag 26 maart 2007 20:21 schreef Prego het volgende:

[..]

-10 generalisatie
het zijn toch ook fransen
huilie
  maandag 26 maart 2007 @ 20:24:09 #117
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_47685533
quote:

[..]

-10 generalisatie
nou over het algemeen is 80% kut. er zitten wel een paar goede tussen.
  maandag 26 maart 2007 @ 20:24:44 #118
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_47685570
quote:

[..]

-10 generalisatie
Dank je... Kutfransen...

-20?
pi_47685594
quote:
Op maandag 26 maart 2007 20:24 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

nou over het algemeen is 80% kut. er zitten wel een paar goede tussen.
t zijn net marokkanen

of andersom?
  maandag 26 maart 2007 @ 20:26:51 #120
150152 Queen_Bee
pi_47685677
quote:
Op maandag 26 maart 2007 20:17 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Jij wel.
En veeeeeleeeeee andere met mij. 9jarigen kunnen tegenwoordig het goede gat al vinden, en jij denkt dat een 17 jarige dacht "Ah, lekkere snoepjes" ?
I'm super sonic man
  maandag 26 maart 2007 @ 20:28:16 #121
150152 Queen_Bee
pi_47685737
quote:
Op maandag 26 maart 2007 20:20 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

I'm super sonic man
pi_47685767
quote:
Op maandag 26 maart 2007 20:26 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

En veeeeeleeeeee andere met mij. 9jarigen kunnen tegenwoordig het goede gat al vinden, en jij denkt dat een 17 jarige dacht "Ah, lekkere snoepjes" ?
Nee. "Kan geen kwaad, want die aardige Nederlanders zeggen dat het lekker is."
pi_47685798
quote:
Op maandag 26 maart 2007 20:29 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

speculatie
  maandag 26 maart 2007 @ 20:29:59 #124
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_47685811
quote:
Op maandag 26 maart 2007 20:25 schreef Yorrit het volgende:

[..]

t zijn net marokkanen

of andersom?
het zijn meestal marokkanen. hun bloed gaat honderden jaren terug. daarom snap ik ook niet dat we niet meer indonesiërs als gastarbeiders hebben.
pi_47685839
quote:
Op maandag 26 maart 2007 20:29 schreef Yorrit het volgende:

[..]

speculatie
Bij kinderen moet je daar rekening mee houden.
  maandag 26 maart 2007 @ 20:30:56 #126
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_47685857
quote:

[..]

Vanuit commercieel oogpunt vind ik het overigens geen goede zaak. Op deze manier kun je natuurlijk geen synergie creeren en winstmaximalisatie nastreven als je klantjes zo dood gaan. Klanten moet je binden en niet op deze manier kwijtraken.
  maandag 26 maart 2007 @ 20:31:48 #127
150152 Queen_Bee
pi_47685904
quote:

[..]

Zomg, je kunt niet werkelijk denken dat de jeugd nog schattig en onschuldig is
I'm super sonic man
pi_47686121
quote:
Op maandag 26 maart 2007 20:30 schreef ScienceFriction het volgende:

[..]

Vanuit commercieel oogpunt vind ik het overigens geen goede zaak. Op deze manier kun je natuurlijk geen synergie creeren en winstmaximalisatie nastreven als je klantjes zo dood gaan. Klanten moet je binden en niet op deze manier kwijtraken.
Lachen, man. Zelfmoord. Tot dat je het van dichtbij meemaakt.
pi_47686163
De voorlichting zou wel wat beter kunnen..
  maandag 26 maart 2007 @ 20:38:33 #130
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_47686249
quote:
Op maandag 26 maart 2007 20:31 schreef Queen_Bee het volgende:

[..]

Zomg, je kunt niet werkelijk denken dat de jeugd nog schattig en onschuldig is
sommige jeugd nog best wel. dat zijn vaak van die wat beter uitziende, slimme jongeren. die niet zo'n bleek internet bekkie hebben, met van die spaghettie spieren.
pi_47686298
Paddo's zijn ongeschikt voor minderjarigen en geestelijk minder stabiele personen, ook hoort een fatsoenlijke smartshop bij twijfel naar identificatie te vragen. Maar het Nederlandse drugsbeleid de schuld geven van haar dood is gewoon belachelijk...

Als je 18 bent, of die leeftijd benadert wordt er toch een bepaalde mate van verantwoordelijkheidsgevoel van je verwacht. Er mag aangenomen worden dat je weet wat je doet als je paddo's gebruikt. Eigenlijk moeten ze gewoon niet aan toeristen verkopen. Een portie paddo's vreten en dan door Amsterdam banjeren is geen goed idee. Als je dan ook nog eens erg emotioneel bent of diep van binnen ergens mee worstelt dan krijg je dit soort toestanden.
pi_47686370
quote:
Op maandag 26 maart 2007 20:39 schreef 16meter het volgende:
of die leeftijd benadert wordt
Hoe soft.

Maar voor de rest heb je gelijk.
  maandag 26 maart 2007 @ 20:41:01 #133
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_47686377
quote:
Op maandag 26 maart 2007 20:39 schreef 16meter het volgende:
Paddo's zijn ongeschikt voor minderjarigen en geestelijk minder stabiele personen, ook hoort een fatsoenlijke smartshop bij twijfel naar identificatie te vragen. Maar het Nederlandse drugsbeleid de schuld geven van haar dood is gewoon belachelijk...

Als je 18 bent, of die leeftijd benadert wordt er toch een bepaalde mate van verantwoordelijkheidsgevoel van je verwacht. Er mag aangenomen worden dat je weet wat je doet als je paddo's gebruikt. Eigenlijk moeten ze gewoon niet aan toeristen verkopen. Een portie paddo's vreten en dan door Amsterdam banjeren is geen goed idee. Als je dan ook nog eens erg emotioneel bent of diep van binnen ergens mee worstelt dan krijg je dit soort toestanden.
idd goede vraag. was ze in gezelschap?
  maandag 26 maart 2007 @ 20:41:37 #134
86972 ScienceFriction
Kobe Bryant # 24
pi_47686402
quote:
Op maandag 26 maart 2007 20:36 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Lachen, man. Zelfmoord. Tot dat je het van dichtbij meemaakt.
Zelfmoord kun je alleen van dichtbij meemaken...

Oh, je bedoelt wat anderssss....
  maandag 26 maart 2007 @ 20:41:38 #135
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_47686403
quote:
Op maandag 26 maart 2007 20:18 schreef speknek het volgende:
Dat laatste is wel waar. In De Pers verzuchtte iemand ook dat ze in Frankrijk bijna geen voorlichting hebben over drugs, waardoor de Franse jeugd die hier naartoe komt er veel te onverantwoordelijk mee omgaat. Hier weten de meeste mensen wel dat een bad trip je aardig depressief kan maken, of dat paddo's pas na een aantal uur aanslaan, daar is die kennis meestal afwezig.
Juistem. Evenzo met sexuele voorlichting in bijvoorbeeld GB en de VS. Door al dat puriteinse onthoudingsgelul zadel je pubers juist op met SOA's en ongewenste zwangerschappen. Het voorlichten van mensen over deze zaken leidt in geen enkel geval tot een verhoging van het gebruik of het gedrag.
Maar goed, dit zal ook wel weer door de christenfundamentalisten aangegrepen worden om een streep te zetten door de vrijheid die eenieder behoort te hebben om naar eigen goeddunken middelen in te nemen en nog belangrijker, vrijheid van geest te hebben. Het laatste wat we nodig hebben is een staat die gaat bepalen wat jij met je geest doet... helder houden, verdoven met alcohol of valium of geestverruimende middelen gebruiken, dat zijn dusdanig fundamentele vrijheden dat daar op geen enkele wijze aan getornd zou moeten worden.
  maandag 26 maart 2007 @ 20:42:42 #136
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_47686453
Overigens, als je denkt dat je kunt vliegen, waarom starten die mensen dan niet vanaf de grond in plaats vanaf een hoog gebouw of een brug?
  maandag 26 maart 2007 @ 20:43:20 #137
173603 Bloomsday
Come forth, Lazarus!
pi_47686479
quote:
Op maandag 26 maart 2007 20:42 schreef Lithion het volgende:
Overigens, als je denkt dat je kunt vliegen, waarom starten die mensen dan niet vanaf de grond in plaats vanaf een hoog gebouw of een brug?
Die was al gepost, Lithion. Dank aan Bill Hicks.
pi_47686563
quote:
Op maandag 26 maart 2007 20:42 schreef Lithion het volgende:
The shrooms made them think they could only start their flight from mid-air.
pi_47686705
quote:
Op maandag 26 maart 2007 20:41 schreef Lithion het volgende:

[..]

Juistem. Evenzo met sexuele voorlichting in bijvoorbeeld GB en de VS. Door al dat puriteinse onthoudingsgelul zadel je pubers juist op met SOA's en ongewenste zwangerschappen. Het voorlichten van mensen over deze zaken leidt in geen enkel geval tot een verhoging van het gebruik of het gedrag.
Maar goed, dit zal ook wel weer door de christenfundamentalisten aangegrepen worden om een streep te zetten door de vrijheid die eenieder behoort te hebben om naar eigen goeddunken middelen in te nemen en nog belangrijker, vrijheid van geest te hebben. Het laatste wat we nodig hebben is een staat die gaat bepalen wat jij met je geest doet... helder houden, verdoven met alcohol of valium of geestverruimende middelen gebruiken, dat zijn dusdanig fundamentele vrijheden dat daar op geen enkele wijze aan getornd zou moeten worden.
"Verruim je geest, vrijzinnigheid rond sex is hetzelfde als vrijzinnigheid rond drugs en als je kritiek op ons hebt weten we automatisch wat je geloof is, wat zeg ik, je bent zelfs een vuige fundamentalist en waarschijnlijk ben je ook tegen voorlichting van drugs."

Wat een holle retoriek weer.
  maandag 26 maart 2007 @ 20:54:12 #140
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_47687012
quote:
Op maandag 26 maart 2007 20:43 schreef Bloomsday het volgende:
Die was al gepost, Lithion. Dank aan Bill Hicks.
Coole gast.
  maandag 26 maart 2007 @ 20:54:55 #141
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_47687048
het wordt eens tijd dat NL deze rommel verbied
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
  maandag 26 maart 2007 @ 20:57:22 #142
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_47687147
quote:
Op maandag 26 maart 2007 20:54 schreef Lithion het volgende:

[..]

Coole gast.
100%

goede dvd ook met alles en zo.
pi_47687171
quote:
Op maandag 26 maart 2007 20:54 schreef misteriks het volgende:
Sterke argumenten.

Ik ben overtuigd.
  maandag 26 maart 2007 @ 20:57:55 #144
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_47687177
quote:
hoezo?

gebruik jij iets wat je lekker vindt, maar niet heel gezond is?
pi_47687193
quote:
omdat er 1 meisje van de brug af springt?
  maandag 26 maart 2007 @ 20:59:36 #146
173603 Bloomsday
Come forth, Lazarus!
pi_47687235
quote:
Op maandag 26 maart 2007 20:54 schreef Lithion het volgende:

[..]

Coole gast.
Inderdaad. Da's tenminste iemand die het echt snapt.
  maandag 26 maart 2007 @ 20:59:38 #147
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_47687238
quote:
Op maandag 26 maart 2007 20:48 schreef Dodecahedron het volgende:
"Verruim je geest, vrijzinnigheid rond sex is hetzelfde als vrijzinnigheid rond drugs en als je kritiek op ons hebt weten we automatisch wat je geloof is, wat zeg ik, je bent zelfs een vuige fundamentalist en waarschijnlijk ben je ook tegen voorlichting van drugs."

Wat een holle retoriek weer.
Niks holle retoriek. Het gaat om fundamentele vrijheden; de vrijheid om met mijn geest te doen wat ik wil. Mijn geest behoort mij toe, niet de staat. Als ik mijn geest wil verdoven met alcohol, dan moet ik daar alle recht toe hebben. Als ik mijn geest wil verruimen met paddo's, dan moet ik daar alle recht toe hebben. Zolang als ik niemand anders zijn lichamelijke integriteit schendt door dat te doen hebben noch jij, noch iemand anders er ook maar iets over te zeggen. Heb je een andere mening, dan sta je inderdaad 'mind control' voor. Plain and simple. Iets anders is het namelijk niet. Jij (of de staat) gaat dan bepalen wat ik met mijn geest doe.

En dat ik christenfundamentalisten erbij haal is niet verwonderlijk omdat 2 christelijke partijen in het kabinet zitten en zij nog voor zij zich goed en wel gezeteld hadden in Het Torentje het drugsbeleid al op de schop wilden nemen. En niet ten goede van de vrijheid van eenieder; nee, mind-control.

Slaap lekker.
  maandag 26 maart 2007 @ 21:02:08 #148
97643 misteriks
pi_47687357
quote:
Op maandag 26 maart 2007 20:58 schreef Yorrit het volgende:

[..]

omdat er 1 meisje van de brug af springt?
alsof dit de enige overlast is dat deze rommel met zich meebrengt ??

ik zeg, meer druk vanuit Europa om deze eigenzinnige maar ridicule wetgeving aan te passen.
  maandag 26 maart 2007 @ 21:04:13 #149
97643 misteriks
pi_47687451
quote:
Op maandag 26 maart 2007 20:57 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

hoezo?

gebruik jij iets wat je lekker vindt, maar niet heel gezond is?
tuurlijk ; ik heb meer dan 10 jaar geblowd; maar ben er een hevige tegenstander door geworden
pi_47687458
quote:
Op maandag 26 maart 2007 21:02 schreef misteriks het volgende:

[..]

ik zeg, meer druk vanuit Europa om deze eigenzinnige maar ridicule wetgeving aan te passen.
Kun je die andere vormen van overlast benoemen?
En praat je uit ervaring?
pi_47687532
quote:
Op maandag 26 maart 2007 21:04 schreef misteriks het volgende:

[..]

tuurlijk ; ik heb meer dan 10 jaar geblowd; maar ben er een hevige tegenstander door geworden
ah daar komt de aap uit de mouw
de klassieke verzuurde ex-gebruiker
  maandag 26 maart 2007 @ 21:08:56 #152
173603 Bloomsday
Come forth, Lazarus!
pi_47687703
quote:
Op maandag 26 maart 2007 21:02 schreef misteriks het volgende:

[..]

Er staat in dit topic ergens een pdf met een onderzoek waaruit blijkt dat er vrijwel geen overlast van paddo's is.
  maandag 26 maart 2007 @ 21:10:10 #153
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_47687753
quote:
Op maandag 26 maart 2007 21:05 schreef Yorrit het volgende:

[..]

ah daar komt de aap uit de mouw
de klassieke verzuurde ex-gebruiker
sommige rokers worden uiteindelijk parra.sommigen niet en die genieten er van.
  maandag 26 maart 2007 @ 21:10:19 #154
97643 misteriks
pi_47687763
ik ben helemaal niet verzuurd Yorrit ; ik zeg gewoon dat het vele schadelijker is dan wel menig durven toegeven... Ik heb me nog nooit zo goed geamuseerd als van de moment dat ik er volledig mee kapte ; en dat wil al wat zeggen...
  maandag 26 maart 2007 @ 21:13:18 #155
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_47687888
quote:
Op maandag 26 maart 2007 21:10 schreef misteriks het volgende:
ik ben helemaal niet verzuurd Yorrit ; ik zeg gewoon dat het vele schadelijker is dan wel menig durven toegeven... Ik heb me nog nooit zo goed geamuseerd als van de moment dat ik er volledig mee kapte ; en dat wil al wat zeggen...
hoe lang ben je eigenlijk al tegenstander?
  maandag 26 maart 2007 @ 21:13:48 #156
97643 misteriks
pi_47687910
quote:
Op maandag 26 maart 2007 21:10 schreef zoalshetis het volgende:

[..]

sommige rokers worden uiteindelijk parra.sommigen niet en die genieten er van.
nogal wit/zwart uitgedrukt , en ik kan je volgen ; maar dan nog vind ik het een verkeerd signaal ; wat niet wil zeggen dat ik sommigen dit "genot" niet gun; maar de overheid betuttelt ons langs alle wegen ; dat ze dan maar met dit beginnen...
  maandag 26 maart 2007 @ 21:26:09 #157
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_47688576
quote:
Op maandag 26 maart 2007 21:13 schreef misteriks het volgende:
...maar de overheid betuttelt ons langs alle wegen ; dat ze dan maar met dit beginnen...
Dat ze dan maar beginnen om dit op te heffen, inderdaad.

Het is mind-control, niets meer, niets minder. Mensen willen hun geest verdoven, verruimen, wat dan ook en daar moeten ze, in een vrije samenleving, alle gelegenheid toe hebben (zolang ze de lichamelijke integriteit van een ander niet schaden).

Wat moet er anders nog meer verboden worden? Lijm? Ether? Spiritus? Haarlak? Allemaal verdovende middelen. Slaapdeprivatie lijdt ook tot hallucinaties; laten we iedereen een bepaalde hoeveelheid slaap per dag opleggen. Mensen die verdovende of geestverruimende middelen gebruiken willen dat gebruiken. Het is een vrijheidslievende staat onwaardig om hen daartoe de mogelijkheid die zij zelf daar voor willen kiezen te ontzeggen.
  maandag 26 maart 2007 @ 21:33:07 #158
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_47688905
quote:
Op maandag 26 maart 2007 21:26 schreef Lithion het volgende:

[..]

Dat ze dan maar beginnen om dit op te heffen, inderdaad.

Het is mind-control, niets meer, niets minder. Mensen willen hun geest verdoven, verruimen, wat dan ook en daar moeten ze, in een vrije samenleving, alle gelegenheid toe hebben (zolang ze de lichamelijke integriteit van een ander niet schaden).

Wat moet er anders nog meer verboden worden? Lijm? Ether? Spiritus? Haarlak? Allemaal verdovende middelen. Slaapdeprivatie lijdt ook tot hallucinaties; laten we iedereen een bepaalde hoeveelheid slaap per dag opleggen. Mensen die verdovende of geestverruimende middelen gebruiken willen dat gebruiken. Het is een vrijheidslievende staat onwaardig om hen daartoe de mogelijkheid die zij zelf daar voor willen kiezen te ontzeggen.
dit is wel een beetje de essentie van mijn gedachten en niet uitgevoerde betoog.
  maandag 26 maart 2007 @ 21:34:47 #159
97643 misteriks
pi_47688990
tja , ieder z'n mening ; maar die ZIJ ZELF moeten soms tegen zichZELF beschermd worden. Ik kan er me niet van ontdoen dat sommigen hun verslaving achternalopen en als ze eerlijk zijn, een hoge prijs betaald hebben voor dit genot... ik heb niets tegen vrijheidslievende staat; maar ik prefereer een menslievende staat..
  maandag 26 maart 2007 @ 21:56:34 #160
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_47690137
quote:
Op maandag 26 maart 2007 21:34 schreef misteriks het volgende:
tja , ieder z'n mening ; maar die ZIJ ZELF moeten soms tegen zichZELF beschermd worden. Ik kan er me niet van ontdoen dat sommigen hun verslaving achternalopen en als ze eerlijk zijn, een hoge prijs betaald hebben voor dit genot... ik heb niets tegen vrijheidslievende staat; maar ik prefereer een menslievende staat..
Dus je wordt liever opgedragen wat je wel en niet mag doen? Zullen we ook maar autorijden verbieden? kost meer doden per jaar dan welke drug ook.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_47690604
quote:
Op maandag 26 maart 2007 20:59 schreef Lithion het volgende:

[..]

Niks holle retoriek. Het gaat om fundamentele vrijheden; de vrijheid om met mijn geest te doen wat ik wil. Mijn geest behoort mij toe, niet de staat. Als ik mijn geest wil verdoven met alcohol, dan moet ik daar alle recht toe hebben. Als ik mijn geest wil verruimen met paddo's, dan moet ik daar alle recht toe hebben. Zolang als ik niemand anders zijn lichamelijke integriteit schendt door dat te doen hebben noch jij, noch iemand anders er ook maar iets over te zeggen. Heb je een andere mening, dan sta je inderdaad 'mind control' voor. Plain and simple. Iets anders is het namelijk niet. Jij (of de staat) gaat dan bepalen wat ik met mijn geest doe.

En dat ik christenfundamentalisten erbij haal is niet verwonderlijk omdat 2 christelijke partijen in het kabinet zitten en zij nog voor zij zich goed en wel gezeteld hadden in Het Torentje het drugsbeleid al op de schop wilden nemen. En niet ten goede van de vrijheid van eenieder; nee, mind-control.

Slaap lekker.
Mind. Control. Hoe. Para. Noïde.
  maandag 26 maart 2007 @ 22:08:20 #162
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_47690746
quote:
Op maandag 26 maart 2007 22:05 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

Mind. Control. Hoe. Para. Noïde.
Is het toch een vorm van? Ik mag niet mijn hersens zo beinvloeden via consumptiemiddelen. Hoe is dat niet het beheersen van mijn hersens door de staat?
pi_47691000
quote:
Op maandag 26 maart 2007 22:08 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Is het toch een vorm van? Ik mag niet mijn hersens zo beinvloeden via consumptiemiddelen. Hoe is dat niet het beheersen van mijn hersens door de staat?
Als je meerderjarig bent moet je dat zelf weten.
pi_47691034
quote:
Op maandag 26 maart 2007 22:14 schreef Dodecahedron het volgende:

[..]

idd
  maandag 26 maart 2007 @ 23:09:34 #165
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_47693870
quote:
Op maandag 26 maart 2007 22:14 schreef Dodecahedron het volgende:
Nee. Er zijn genoeg verdovende en geestverruimende middelen die door de staat verboden zijn; óók voor meerderjarigen.

Dat de verkoop van soft- en harddrugs aan minderjarigen aan banden wordt gelegd, dáár ageer ik niet tegen. Wél tegen het categorisch willen verbieden van verdovende middelen vanwege de voornoemde redenen (en nog wat meer).

Om dus even volledig on-topic te gaan. Aan deze persoon hadden die paddo's nooit verkocht mogen worden en het is tragisch dat het toch gebeurd is. Maar in geen geval is een incident als deze een reden om de verkoop en het gebruik van paddo's an sich maar compleet te verbieden. Dat druist tegen fundamentele vrijheden in.
  maandag 26 maart 2007 @ 23:26:17 #166
8369 speknek
Another day another slay
pi_47694724
quote:
Op maandag 26 maart 2007 21:26 schreef Lithion het volgende:
Moet oproepen tot geweld toegestaan worden, omdat het verbieden betekent dat je de vrijheid van geestesvorming van de gewillige toehoorder schaadt?
  maandag 26 maart 2007 @ 23:34:52 #167
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_47695176
quote:
Op maandag 26 maart 2007 23:26 schreef speknek het volgende:
Moet oproepen tot geweld toegestaan worden, omdat het verbieden betekent dat je de vrijheid van geestesvorming van de gewillige toehoorder schaadt?
Je beperkt de vrijheid van geestesvorming van de toehoorder niet. Hem/haar staat het nog altijd vrij om dergelijke gedachten zelf te ontwikkelen (maar niet ten uitvoer brengen). Je kunt onmogelijk iemand verbieden te haten. Evengoed moet ik wel toegeven dat haatzaaien een lastig geval is omdat het zo moeilijk definieerbaar is wanneer iemand aanzet tot haat. Als zodanig zou ik ook niet zomaar voor een verbod hierop pleiten. Aanzetten tot geweld is evenwel van een andere aard; dat is eenvoudig te duiden.
Evengoed, je roept daarmee iemand op om de lichamelijke integriteit van een ander aan te tasten; dat is nogal een verschil met het geheel vrijwillig wijzigen van je eigen geestestoestand.
pi_47695839
quote:

[..]

80% van de gezondheidsproblemen veroorzaakt door drugs komen voor rekening van alcohol en sigaret.
quote:
Zie niet in waarom. Verkoop aan minderjarigen is immers verboden.
pi_47695936
Ze zal emotioneel een wrak zijn gewees,t en door het gebruik daarvan versterkt het alleen maar

Ik durf trouwens wel te wedden dat Wilders hier kamer vragen over gaat stellen
  maandag 26 maart 2007 @ 23:56:37 #170
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_47696220
quote:
Op maandag 26 maart 2007 23:50 schreef michiel_merk het volgende:
Ze zal emotioneel een wrak zijn gewees,t en door het gebruik daarvan versterkt het alleen maar

Ik durf trouwens wel te wedden dat Wilders hier kamer vragen over gaat stellen
Was al op geloof het nieuws. Of edite NL oid. Wilders wil dat paddo's verboden worden omdat het volgens hem harddrugs zijn.

En dat noemt zich de Partij voor de Vrijheid.
  maandag 26 maart 2007 @ 23:57:18 #171
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_47696248
quote:

De staat vind het ook goed dat mensen in auto's rijden.moet de staat dan ook opdraaien voor alle negatieve gevolgen daarvan? Nee zeg je? Nou dan.
pi_47696637
quote:
Op maandag 26 maart 2007 23:56 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Was al op geloof het nieuws. Of edite NL oid. Wilders wil dat paddo's verboden worden omdat het volgens hem harddrugs zijn.

En dat noemt zich de Partij voor de Vrijheid.
Tja 1 incident wat het nieuws haalt, en meteen ophef waarop marketing machine wilders er op duikt.
straks word alcohol ook harddrugs
pi_47696879
quote:

[..]

Uiteraard kan alcohol ook schadelijk zijn, maar alleen in grote hoeveelheden. Sterker nog; zelfs water is dodelijk in grote hoeveelheden. Paddo's hebben al een sterke invloed in zeer kleine hoeveelheden en dit levert een all-or-none reactie op. Je hebt niet een 'klein beetje een trip', je tript (of flipt) of je tript niet. Dat maakt het gevaalijk. En dat geldt ook harddrugs overigens.
Wat een gelul.

Als je er geen verstand van hebt, hou dan je mond.
Van een beetje paddo sta je nog niet op je kop. Als je één lijntje snuift ben je nog niet knetter (behalve van hele goeie dan). Van een halve pil zweef je nog niet de wereld rond (behalve een hele goeie).
Het heeft trouwens vaak gewoon met de kwaliteit van de drugs te maken, die hier in NL meestal niet uitmuntend is. Maar zoals jij het stelt: dat je van een beetje paddo of harddrugs al kierewiet bent, is onzin.

Ik wil het uiteraard niet allemaal goedpraten, maar als drugs zo gevaarlijk waren sprongen ze met bosjes van viaducten en bruggen.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 00:12:37 #174
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_47696885
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 00:06 schreef michiel_merk het volgende:

[..]

Tja 1 incident wat het nieuws haalt, en meteen ophef waarop marketing machine wilders er op duikt.
straks word alcohol ook harddrugs
Daar valt op zich nog wel wat voor te zeggen natuurlijk.
pi_47697043
Tja, moeten ze maar niet aan die rommel beginnen.
pi_47697459
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 00:12 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Daar valt op zich nog wel wat voor te zeggen natuurlijk.
Alcohol is een harddrug...
pi_47697713
Dit zijn de kamervragen van de Pvv trouwens
quote:
ragen van het lid Brinkman (PVV) aan de Minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties en de Minister van Justitie over een overleden vrouw na het gebruik van paddo’s.

1.)
Heeft u kennis genomen van het artikel (*) “Woede om paddo-dode”?

2.)
Bent u met mij van mening dat het zeer onwenselijk is dat paddo’s in verse toestand gewoon verkocht mogen worden, terwijl de werkzame stof in deze paddestoelen (psylocibine en psylocine), gewoon op de harddrugslijst van de Opiumwet staat? Zo nee waarom niet, zo ja wat gaat u hiertegen doen?

3.)
Kunt u mij aangeven hoeveel van dergelijke ongevallen, welke vermoedelijk gerelateerd zijn aan paddo-gebruik, zich in de afgelopen 5 jaren in de vier grote steden hebben voorgedaan? Zo nee, waarom niet?
pi_47698193
ik denk dat het antwoord op vraag 3 op maximaal 1 hand te tellen is
  dinsdag 27 maart 2007 @ 02:04:52 #179
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_47699317
Dit is echt zeiken om het zeiken en om de mediaandacht. Het niveau van de vragen si ook weer bedroevend. Wat wil hij hiermee bereiken? Puntje scoren bij bezorgde ouders van tieners?

Ga je verdorie met belangrijke zaken bezig houden.
pi_47700292
quote:
Op maandag 26 maart 2007 12:39 schreef Pino_666 het volgende:
Zelfde hier. Heb meerdere malen paddo's genomen en nog nooit gedacht dat ik kon vliegen of iets dergelijks.
pi_47700304
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 06:53 schreef Disorder het volgende:

[..]

Zelfde hier. Heb meerdere malen paddo's genomen en nog nooit gedacht dat ik kon vliegen of iets dergelijks.
Zo zie je maar weer dat het gevaarlijke ervan wel meevalt.

Een groot deel van de jeugd heeft al eens paddo's geprobeerd en het is niet dat die massaal zelfmoord plegen of doordraaien.
Net als dat je met alcohol hebt dat het soms ook fout gaat, zoals bv ruzies die uit de hand lopen of dronken achter het stuur stappen.
Voor alles geldt dat je er niet aan moet beginnen als je geestelijk niet goed in je vel zit.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 10:22:45 #182
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_47703194
Tijd om die kamerleden die een verbod willen eens te mailen en aan te spreken op hun hypocritie en te vragen wanneer ze gaan pleiten voor een alcoholverbod. Als ze dat ook willen doen kan ik ze in elk geval nog consequent vinden, anders zijn niet meer dan hysterische politici die eens over moeten gaan op de orde van de dag.
pi_47703254
ik heb ook weleens paddo's genomen. en ik ging weleens dingen zien. bijvoorbeeld een witte deur in een donkere muur. ja dan zie je alleen de deur en ik keek van een afstandje, dus ik denk er staat daar iemand met een witte jas, toen ik dichterbij kwam zag ik dat het een deur was....

dat soort dingen zie je nog weleens gebeuren.... maar denken dat je kan vliegen, nee dat zie ik niet snel gebeuren! dat zijn volgens mij al labiele mensen. dat merk je met pillen ook eigenlijk altijd al, degene die niet helemaal 100% zijn in hun hoofd gaan altijd veel meer trippen dan andere
pi_47703262
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 00:39 schreef michiel_merk het volgende:
Dit zijn de kamervragen van de Pvv trouwens
[..]
Zucht... Die lezen elke ochtend met z'n allen de Telegraaf, en gebruiken dan dat vragenuurtje voor de artikelen die ze niet begrepen of zo?
pi_47703323
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 10:24 schreef rival het volgende:
ik heb ook weleens paddo's genomen. en ik ging weleens dingen zien. bijvoorbeeld een witte deur in een donkere muur. ja dan zie je alleen de deur en ik keek van een afstandje, dus ik denk er staat daar iemand met een witte jas, toen ik dichterbij kwam zag ik dat het een deur was....

dat soort dingen zie je nog weleens gebeuren.... maar denken dat je kan vliegen, nee dat zie ik niet snel gebeuren! dat zijn volgens mij al labiele mensen. dat merk je met pillen ook eigenlijk altijd al, degene die niet helemaal 100% zijn in hun hoofd gaan altijd veel meer trippen dan andere
Je pillenverhaal klopt niet. Mensen die gaan trippen van pillen hebben misschien toch niet alleen MDMA erin zitten (zonder dat ze het weten) en bij grote hoeveelheden MDMA kun je ook vreemde vormen zien. Maar dat heeft allesbehalve te maken met dat de gebruiker labiel is.
pi_47703429
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 10:26 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Je pillenverhaal klopt niet. Mensen die gaan trippen van pillen hebben misschien toch niet alleen MDMA erin zitten (zonder dat ze het weten) en bij grote hoeveelheden MDMA kun je ook vreemde vormen zien. Maar dat heeft allesbehalve te maken met dat de gebruiker labiel is.
ik heb het niet over trippen als in hallucineren, maar gewoon dat het effect van de pillen bij hun veel meer merkbaar is dan bij euhmmmm "nuchtere" mensen...
pi_47703519
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 10:30 schreef rival het volgende:

[..]

ik heb het niet over trippen als in hallucineren, maar gewoon dat het effect van de pillen bij hun veel meer merkbaar is dan bij euhmmmm "nuchtere" mensen...
Je zou hoogstens kunnen zeggen dat ze meer last hebben van depressieve gevoelens de dagen erna. Maar dat het beter werkt? Nooit van gehoord.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 10:35:00 #188
119221 Aurelianus
Sebastokrator
pi_47703577
En onze hooggewaardeerde politici staan na één incident alweer klaar om te roepen dat we paddo's 'hard' moeten 'aanpakken'. Bah, waan van de dag.
Gelegenheidssedevacantist extraordinaire. Een dozijn lama's en je grootvader. Tweede Exloërmond, ofwel het vagevuur. De schemerlamp van je nachtmerries. Vla, en veel ervan. Verlanglijst: vijf pedaalemmers en het einde der tijden.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 10:36:44 #189
119221 Aurelianus
Sebastokrator
pi_47703646
Bovendien, dagelijks sterven er weet ik veel hoeveel mensen aan alcoholvergiftiging en longkanker. Gaan we nu ook bier en sigaretten verbieden?
Gelegenheidssedevacantist extraordinaire. Een dozijn lama's en je grootvader. Tweede Exloërmond, ofwel het vagevuur. De schemerlamp van je nachtmerries. Vla, en veel ervan. Verlanglijst: vijf pedaalemmers en het einde der tijden.
pi_47703779
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 10:33 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Je zou hoogstens kunnen zeggen dat ze meer last hebben van depressieve gevoelens de dagen erna. Maar dat het beter werkt? Nooit van gehoord.
euhm, kijk ik ga lekker spacen van zo een pil, maar weet wel nog wat ik aan het doen ben (over het algemeen) maar bij dat soort mensen heb ik altijd het idee dat de drugs het overneemt en die mensen weten vaak niet meer hoe of wat, die zijn gewoon helemaal van de wereld dan... volgens mij kan ik het niet beter verwoorden dan dat
pi_47703831
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 10:41 schreef rival het volgende:

[..]

euhm, kijk ik ga lekker spacen van zo een pil, maar weet wel nog wat ik aan het doen ben (over het algemeen) maar bij dat soort mensen heb ik altijd het idee dat de drugs het overneemt en die mensen weten vaak niet meer hoe of wat, die zijn gewoon helemaal van de wereld dan... volgens mij kan ik het niet beter verwoorden dan dat
Ligt aan de sterkte van de pil.
pi_47703931
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 10:35 schreef Aurelianus het volgende:
Bah, waan van de dag.
Men wilde de politiek nou eenmaal dichter bij de burger brengen en aangezien de gemiddelde burger een attentiespanne heeft waar een pantoffeldiertje zich nog voor zou schamen...
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_47704580
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 10:43 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ligt aan de sterkte van de pil.
joh en toevallig dat wij altijd met dezelfde groep waren en steeds dezelfde personen de sterkere pillen hadden! (en dan praten we over 3 jaar lang maandelijks gebruik)
  dinsdag 27 maart 2007 @ 11:15:12 #194
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_47704816
Gok dat het uiteindelijk allemaal met een sisser afloopt. Hoop ik voor mijn eigen pleziertjes.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 11:34:38 #195
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_47705476
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 11:15 schreef ethiraseth het volgende:
Gok dat het uiteindelijk allemaal met een sisser afloopt. Hoop ik voor mijn eigen pleziertjes.
Inderdaad wat een gedoe erom zeg. Verbied dan alcohol, dat brengt een hoop meer gedoe in deze samenleving.
Drugs are good mkay?
pi_47705791
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 11:07 schreef rival het volgende:

[..]

joh en toevallig dat wij altijd met dezelfde groep waren en steeds dezelfde personen de sterkere pillen hadden! (en dan praten we over 3 jaar lang maandelijks gebruik)
Joh. Als je eens weet hoeveel pillen ik al in m'n leven heb weggeslikt.

Van de een voelde ik me enkel een beetje euforisch, van de enkele goeie totaal vaag en de weg kwijt. Het is de sterkte van de pil die het verschil maakt. En uiteraard speelt ook mee of het een dun klein meisje of een grote dikke kerel is hoe zwaar het voor de persoon voelt.
En hoe meer pillen je slikt, hoe meer je nodig hebt voor hetzelde effect. Zolang als je van de wereld was bij je eerste pilletjes heb je dat jaren later allang niet meer.

Trouwens, 3 Jaar lang maandelijks gebruik, lekker gezond zeg. Misschien gingen daarom sommigen een beetje raar doen. Is wat teveel van het goede.
pi_47708302
quote:
Op maandag 26 maart 2007 18:33 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Dus? Betekent nog steeds niet dat ze ook aan haar zijn verkocht ipv dat iemand anders ze kocht.
Dat klopt. Maar het geeft wel aan dat ze lak hebben aan wie ze die paddo's verkopen. Dat betekent dat ze de wet niet kunnen naleven, daar er geen controle is.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 13:01:34 #198
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_47708679
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 12:51 schreef HPoi het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar het geeft wel aan dat ze lak hebben aan wie ze die paddo's verkopen. Dat betekent dat ze de wet niet kunnen naleven, daar er geen controle is.
Zoveel supermarkten en slijterijen ook niet. Die gaan we toch ook neit meteen verbieden?
pi_47708759
pillen(mdma) is zoiets anders dan paddo's .. shrooms zijn een spiritueel iets imho.... ben zelfs van mening dat als iedereen in zijn leven 1 keer paddo's zou doen de wereld er een stuk betere plaats op zou worden... je kan reizen tussen alle verschillende perspectieven van een object binnen een paar uur waardoor je een beter inzicht in jezelf en je omgeving krijgt.

maar als je shrooms gaat verbieden zul je zien dat lsd veel populairder wordt omdat het goedkoper is in het illegale circuit... ik pleit gewoon voor betere voorlichting @ de smartshops.. en buiten de smartshops.. niet van die semi popiprogramma's als spuiten en slikken waar psychedelica niet thus horen.. iedereen moet voor zichzelf bepalen of hij of zei zijn mind wilt verrumen/vernauwen... het lichameljke risico is echt te verwaarlozen met 90% van alle hallucinogen.. de geestelijke impact is erg heavy dus gewoon van afblijven als je niet weet waar je mee bezig bent.. je gaat toch ook geen boeing 747 besturen als je nog nooit gevlogen hebt..
pi_47709091
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 10:36 schreef Aurelianus het volgende:
Bovendien, dagelijks sterven er weet ik veel hoeveel mensen aan alcoholvergiftiging en longkanker. Gaan we nu ook bier en sigaretten verbieden?
idd, maar wat mi veel erger is zijn niet de gevolgen voor het individu, die heeft er immers zelf voor gekozen om die pil, borrel, sigaret of whatever te gebruiken .. wat mij veel belangrijker lijkt zijn de gevolgen voor de maatschappij, hoeveel schade lijden wij dagelijks door overmatig alcoholgebruik ? En dan heb ik het over doden in het verkeer, huiselijk geweld, knokpartijen in het uitgaansleven etc etc
pleased to meet you
pi_47709170
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 13:12 schreef moussie het volgende:

[..]

idd, maar wat mi veel erger is zijn niet de gevolgen voor het individu, die heeft er immers zelf voor gekozen om die pil, borrel, sigaret of whatever te gebruiken .. wat mij veel belangrijker lijkt zijn de gevolgen voor de maatschappij, hoeveel schade lijden wij dagelijks door overmatig alcoholgebruik ? En dan heb ik het over doden in het verkeer, huiselijk geweld, knokpartijen in het uitgaansleven etc etc
idd, en als je op die manier gaat kijken zijn sigaretten en alcohol de ergste, dat was laatst nog in het nieuws!
pi_47709188
wat ik mij trouwens afvraag .. welke moeder laat haar 17-jarige dochter nou zonder begeleiding van volwassenen naar Amsterdam gaan ?
pleased to meet you
pi_47709578
dezelfde mensen die denken dat amsterdam een land is..
pi_47709823
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 13:14 schreef moussie het volgende:
wat ik mij trouwens afvraag .. welke moeder laat haar 17-jarige dochter nou zonder begeleiding van volwassenen naar Amsterdam gaan ?
toen jij 17 was mocht je nog niet zonder ouders oid op vakantie?
pi_47709915
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 13:14 schreef moussie het volgende:
Inderdaad.

Ze weten toch wat daar te vinden is? Ze ging daar heus niet naartoe voor de musea.
Maar wel achteraf klagen, stom gezeik.

Bovendien hoort een zeventienjarige wel te weten dat het schadelijk kan zijn hoor, het is geen kind van 5 dat paddo's mocht meenemen.

Vind sowieso het gezeik van ouders over waar kinderen mee in aanraking komen op tv en het internet vaak overtrokken. Ze hebben zelf verantwoording om hun kinderen daar tegen te beschermen.
pi_47711957
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 13:29 schreef rival het volgende:

[..]

toen jij 17 was mocht je nog niet zonder ouders oid op vakantie?
toen ik 17 was ging je niet zonder je ouders op vakantie ..

maar dat even terzijde, je bent als ouder toch wel achterlijk als je je kind alleen op vakantie laat gaan naar een van die plekken waarvan je als ouder weet/hoort te weten waarom de jeugd erna toe wil, ze willen nou echt niet naar Texel voor de schapen, of naar Salou voor het zonnetje, en die 17-jarige die naar Amsterdam wil voor de musea moet ik nog tegenkomen
pleased to meet you
pi_47713348
Voor de volledigheid, Bill Hicks:
quote:
Always that same LSD story, you’ve all seen it. “Young man on acid, thought he could fly, jumped out of a building. What a tragedy.” What a dick, fuck him! He’s an idiot. If he thought he could fly, why didn’t he take off from the ground first? Check it out. You don’t see ducks lining up to catch elevators to fly South. They fly from the ground, you moron. Quit ruining it for everybody. He’s a moron, he’s dead, good. We lost a moron, fucking celebrate. Boy I just felt the world get lighter - we lost a moron. Put on the Hammer album, I’m ready to dance! [dances] “We lost a moron.” I don’t mean to sound cold or cruel or vicious, but I am so that’s the way it comes out. Professional help is being sought.
" there is nothing to not be amazed at "
pi_47718099
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 10:35 schreef Aurelianus het volgende:
En onze hooggewaardeerde politici staan na één incident alweer klaar om te roepen dat we paddo's 'hard' moeten 'aanpakken'. Bah, waan van de dag.
Geweldig he? Ze staan ineens vooraan als experts om ons te zeggen hoe slecht die paddestoeltjes voor ons zijn! Hebben ze het zelf geprobeerd? Vast niet.
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 10:36 schreef Aurelianus het volgende:
Natuurlijk niet, daar verdient de overheid geld aan
  dinsdag 27 maart 2007 @ 19:18:04 #209
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_47722006
quote:

[..]

Van paddo's ook niet.

Lekker je smoel houden over zaken waar je geen weet van hebt.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  dinsdag 27 maart 2007 @ 19:46:31 #210
173603 Bloomsday
Come forth, Lazarus!
pi_47723094
quote:
Kamer wil alle paddo's verbieden (2)

N i e u w bericht, meer informatie DEN HAAG (ANP) - Een meerderheid van de Tweede Kamer wil dat er een verbod komt op de verkoop van alle paddo's, een verzamelnaam voor paddestoelen die hallucinaties veroorzaken. Gedroogde paddo's vallen al onder de opiumwet en zijn verboden, voor verse geldt dat nog niet. CDA, VVD, de Partij voor de Vrijheid en de ChristenUnie willen nu ook die verbieden. De oproep komt na de dood van een 17-jarig Frans meisje dat vorige week na het eten van paddo's van een brug in Amsterdam sprong en overleed. Donderdag bespreekt de Kamer de opiumwet. De dood van het Franse meisje bewijst voor VVD-Tweede Kamerlid Fred Teeven dat de paddo's vanwege hun hallucinerende werking ervoor kunnen zorgen dat mensen ,,gek in hun hoofd'' worden. GroenLinks en D66 zien niets in een verbod. Minister Ab Klink (Volksgezondheid) heeft dinsdag het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) gevraagd zo spoedig mogelijk onderzoek te doen naar de precieze werking en mogelijke schadelijkheid van paddo's. Naar verwachting zijn de resultaten er over een aantal maanden.
Alle drugsinstanties zijn vrijwel unaniem mild over paddo's, dus hopelijk gaat dit van de baan.
Jankpolitiek.

[ Bericht 0% gewijzigd door Bloomsday op 27-03-2007 20:02:44 ]
  dinsdag 27 maart 2007 @ 20:03:12 #211
17635 mvdlubbe
het is al ijdelheid
pi_47723774
quote:
De studente overleed vorige week zaterdag nadat ze van een brug bij het wetenschapsmuseum Nemo de Amsterdamse IJ-tunnel insprong.
Wat hebben die paddo's daar godverdomme mee te maken.
12. Hoe vaak ben je bang dat je leven zonder internet vervelend, leeg en onplezierig zal zijn?
  dinsdag 27 maart 2007 @ 20:06:00 #212
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_47723888
dudes. heb je nog ergens een meterkast, of andere kleine en misschien iets vochtige ruimte?

dan kan je alle paddo's maken die je wil. ook de truffel variant, philosofer stones.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 20:07:50 #213
173603 Bloomsday
Come forth, Lazarus!
pi_47723958
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 20:06 schreef zoalshetis het volgende:
dudes. heb je nog ergens een meterkast, of andere kleine en misschien iets vochtige ruimte?

dan kan je alle paddo's maken die je wil. ook de truffel variant, philosofer stones.
Alsof ik zin heb om illegale drugs te gaan verbouwen in mijn meterkast.
pi_47723986
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 19:46 schreef Bloomsday het volgende:

[..]

Alle drugsinstanties zijn vrijwel unaniem mild over paddo's, dus hopelijk gaat dit van de baan.
Jankpolitiek.
Haha wow. Dat is wel erg snel allemaal. 1 Dode die misschien met de werkzame stof van de paddestoel te maken heeft (is nog niet eens bewezen) en heel de 2e kamer gaat overstag, maar alcoholdoden, ach.. Daar kijken we al lang niet meer van op. Ergens zou je dus kunnen zeggen dat de 2e kamer bloed aan haar handen heeft.
pi_47724120
Teringpolitiek.
Echt een lachertje.

Lekker in de illegaliteit drukken, lijkt me nog leuk ook met met simpele middelen zelf paddotjes te gaan kweken. Het is echt niet moeilijk.

Waarschijnlijk straks ook verkrijgbaar bij iedere dealer op elke straathoek, hopelijk worden ze lekker massaal gekweekt, wellicht nog goedkoper dan in de smartshops nu.

Blijft natuurlijk een groot schandaal dat iedereen zich (letterlijk) de kanker rookt, kapot zuipt, in dronken toestand mensen in elkaar slaat, anderen doodrijdt, vernielt en ga zo maar door. Maar alcohol een gevaarlijke drug? Nee hoor! Zolang die volgevreten harken in de Kamer hun wijntje en biertje maar kunnen drinken. In combinatie met het sigaretje, uiteraard.

Paddo's, die zijn gevaarlijk, joh! Laatst pleegde een labiel Frans pubermeisje zelfmoord onder invloed van paddo's. Levensgevaarlijk dus.
pi_47724257
waarom gaan ze het btw nog een keer onderzoeken er is in 2000 al een onderzoek geweest dat heeft bepaald dat paddo's absoluut geen gevaar opleveren voor de samenleving... een dode idioot minder roept iedereen ineens dat het wel schadelijk zou zijn hypocriete kut overheid..
wie start de handtekeningenactie?
  dinsdag 27 maart 2007 @ 20:22:09 #217
173603 Bloomsday
Come forth, Lazarus!
pi_47724580
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 20:14 schreef IrfieJ het volgende:
wie start de handtekeningenactie?
Zeker zo'n lame online-petitie ding. . Dat maakt echt geen indruk.
pi_47724662
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 20:22 schreef Bloomsday het volgende:

[..]

idd een grote demonstratie op het binnenhof zou meer uithalen maar weinig kans dat die junkies/hippies van hun stoel af komen...
je kan altijd iets proberent e doen.. dat alleen maar kankeren op onze kanslose overheid haalt ook niet veel uit..
pi_47724705
Wel bizar dat de tweede kamer nu alle paddo's wil verbieden, een maatregel die de ouders van het meisje niet eens vragen.
quote:
De Franse ouders eisen van de Nederlandse overheid dat er betere voorlichting op de pakjes komt en dat aan de verkoop van paddo’s een hogere leeftijdsgrens wordt verbonden. ‘Deze drugs mogen niet verkocht worden aan jongeren onder de 21. Die zijn veel te kwetsbaar. Bovendien moet er op de pakjes worden gewaarschuwd voor de dodelijke risico’s bij gebruik.’
pi_47724766
onze overheid bestaat uit 2 christelijke partyen een een party die net doet alsof ze een mening hebben... die lui willen al veel langer alle drugs verbieden dit is een mooie kans voor ze...
  dinsdag 27 maart 2007 @ 20:28:59 #221
173603 Bloomsday
Come forth, Lazarus!
pi_47724845
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 20:24 schreef IrfieJ het volgende:

[..]

idd een grote demonstratie op het binnenhof zou meer uithalen maar weinig kans dat die junkies/hippies van hun stoel af komen...
je kan altijd iets proberent e doen.. dat alleen maar kankeren op onze kanslose overheid haalt ook niet veel uit..
Tja, da's wel waar. Ik zou wel mee willen doen aan een grote demonstratie op het Binnenhof, maar ik wil niet eindigen onder het torentje met een handjevol benevelden die zaken als "Dat moet iedereen voor zichzelf uitmaken" en "Vrijheid van het individu is een groot goed" zeggen met daarnaast een paranoïde figuur die iets over "mind control" hijgt.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 20:29:44 #222
173603 Bloomsday
Come forth, Lazarus!
pi_47724871
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 20:25 schreef Doderok het volgende:
Wel bizar dat de tweede kamer nu alle paddo's wil verbieden, een maatregel die de ouders van het meisje niet eens vragen.
[..]
Waar haal je die quote vandaan?
pi_47724921
idd.. we hebben andere cliche's nodig... andere aanpak dan 40 jaar geleden... we kunnen ook doen zoals de rest van de wereld en het binnenhof gewoon opblazen... maar dat is niet echt de paddo spirit enzo...

hoi aivd
pi_47724951
Op de pakjes met paddo's die ik hier koop staat weldegelijk een waarschuwing. Iets met niet deelnemen aan het verkeer. Van een brug springen past wat mij betreft prima binnen die definitie. .
Yes!
pi_47725015
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 20:24 schreef IrfieJ het volgende:

[..]

Ik heb op de juiste partij gestemd. Aan mijn handen kleeft geen bloed.
Yes!
  dinsdag 27 maart 2007 @ 20:33:45 #226
262 Re
Kiss & Swallow
pi_47725034
stelletje hippies hier

en dat het een one day issue kabinet zou worden was ook wel duidelijk ...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_47725094
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 20:33 schreef Ballenende het volgende:

[..]

de illusie dat je macht hebt als je stemt is ook al een beetje achterhaald..
sowieso was de uitkomst heel anders geweest als iedereen in nl shrooms had gedaan...
  dinsdag 27 maart 2007 @ 20:36:33 #228
173603 Bloomsday
Come forth, Lazarus!
pi_47725139
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 20:33 schreef Ballenende het volgende:

[..]

Idem dito.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 20:37:36 #229
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_47725175
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 20:25 schreef Doderok het volgende:
[..]
idd

ik heb me zwaar vergist in de christenen, maar ik had dan ook nooit de cu erbij verwacht. wat een armetierig kutkabinet. waar is pvda eik?

waar is de oppositie? vvd loopt met de anderen mee. nepliberalen.

wilders kan steeds harder brallen.

die actie van het verbieden van de helemaal niet-aanstootgevende donorcampagne was voor mij een eye-opener.
pi_47725208
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 20:35 schreef IrfieJ het volgende:

[..]

de illusie dat je macht hebt als je stemt is ook al een beetje achterhaald..
sowieso was de uitkomst heel anders geweest als iedereen in nl shrooms had gedaan...
Niet alleen als meer mensen paddo's zouden nuttigen. Ook wanneer christenen niet de ziekelijke behoefte hadden anderen naar hun eigen wetten te laten leven, wanneer de VVD nu eens echt liberaal zou zijn en de vrijheid na zou streven, Partij voor de Vrijheid zich in de handen zou wrijven dat er een allochtoon minder in Nederland verkeert, etcetera!
Yes!
pi_47725282
best triest eik als je ziet wat er gebeurt met het meest vrije land van de wereld...
  dinsdag 27 maart 2007 @ 20:40:58 #232
173603 Bloomsday
Come forth, Lazarus!
pi_47725321
Wanneer ging dat kabinet ook alweer vallen?
pi_47725360
Sowieso he, Partij voor de Vrijheid die vrijheden wil inperken, stukje kunst.
Yes!
pi_47725421
na het debat hier over...als dat een beetje goed gevoerd wordt en er feiten op tafel komen... beter pakken ze gelijk het hele hypocriete drugs beleid aan en legaliseren ze ook gelijk cannabis helemaal.. en E en acid etc... power to the people
pi_47725446
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 20:38 schreef Ballenende het volgende:

Ook wanneer christenen niet de ziekelijke behoefte hadden anderen naar hun eigen wetten te laten leven,
over die wetten gesproken... waar in de bijbel staat dat je geen paddestoelen mag nuttigen?
pi_47725453
Een ouwe lullen politiek is het tegenwoordig in Den Haag, niets minder.
pi_47725472
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 20:41 schreef Ballenende het volgende:
Sowieso he, Partij voor de Vrijheid die vrijheden wil inperken, stukje kunst.
de kunst zit hem erin dat die dude serieus genomen wordt door een groot deel van nederland... en dat met zo een kapsel en slechte one liners..
pi_47725524
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 20:43 schreef Yorrit het volgende:

[..]

over die wetten gesproken... waar in de bijbel staat dat je geen paddestoelen mag nuttigen?
op dezelfde pagina waar staat dat de dino's nooit bestaan hebben..
  dinsdag 27 maart 2007 @ 20:46:39 #239
93522 Blivox
Run along
pi_47725578
Zeg, heeft iemand trouwens enig idee hoeveel mensen er gestorven zijn ter gevolge van paddo's, en hoeveel mensen door alcohol? Die cijfers tegen elkaar zetten levert vast leuke informatie op.

En cool dat Groen Links er tegen is, treehugging hippie crap !
Let's go and watch the sun rise,
over London bridge or the Golden Gates, or Puddefjordsbroen.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 20:46:48 #240
262 Re
Kiss & Swallow
pi_47725582
was Pim er nog maar
  dinsdag 27 maart 2007 @ 20:46:49 #241
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_47725583
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 20:43 schreef Nee het volgende:
Een ouwe lullen politiek is het tegenwoordig in Den Haag, niets minder.
ik wil dat mensen als samsom meer zeggenskracht krijgen en de boegbeelden van de partijen een wat minder boegbeeld zouden zijn.

ik wil matigheid en eerlijkheid in de ruimste zin van het woord van de mensen die mijn land leiden.
pi_47725605
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 20:45 schreef IrfieJ het volgende:

[..]

op dezelfde pagina waar staat dat de dino's nooit bestaan hebben..
daar schijnt trouwens wel iets overin te staan!
  dinsdag 27 maart 2007 @ 20:47:32 #243
173603 Bloomsday
Come forth, Lazarus!
pi_47725616
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 20:43 schreef IrfieJ het volgende:
na het debat hier over...als dat een beetje goed gevoerd wordt en er feiten op tafel komen... beter pakken ze gelijk het hele hypocriete drugs beleid aan en legaliseren ze ook gelijk cannabis helemaal.. en E en acid etc... power to the people
Als het om persoonlijke gezondheidsrisico's moet gaan dan is het inderdaad heel raar dat LSD verboden is en tabak legaal.
pi_47725670
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 20:46 schreef Blivox het volgende:
Zeg, heeft iemand trouwens enig idee hoeveel mensen er gestorven zijn ter gevolge van paddo's, en hoeveel mensen door alcohol? Die cijfers tegen elkaar zetten levert vast leuke informatie op.
rechtstreeks aan de tociciteit van paddo's, 0

http://www.erowid.org/plants/mushrooms/mushrooms_health1.pdf

raport komt uit 2004 denk dat er in 3 jaar tijd niet veel veranderd is..
  dinsdag 27 maart 2007 @ 20:52:01 #245
173603 Bloomsday
Come forth, Lazarus!
pi_47725822
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 20:48 schreef IrfieJ het volgende:

[..]

rechtstreeks aan de tociciteit van paddo's, 0

http://www.erowid.org/plants/mushrooms/mushrooms_health1.pdf

raport komt uit 2004 denk dat er in 3 jaar tijd niet veel veranderd is..
quote:
This drug is not associated with physical or psychological dependency, acute toxicity is
largely limited to possible panic and anxiety attacks and, in terms of chronic toxicity, the worst
that can happen are flashbacks. Consequently, the use of paddos (hallucinogenic
mushrooms) does not, on balance, present any risk to the health of the individual.
En dat moet verboden worden. .
Ik hoop dat die oude christelijke lullen in het kabinet gewoon luisteren naar de adviesbureau's, want er is nog nooit aangetoond dat paddo's slecht zijn.
pi_47725862
2.5Qualitative and quantitative enumeration of scores
The table below displays the final score for each risk category. The figures reflect the average
of the scores awarded for each criterion. The words express the verbal rating allocated to the
scores achieved. It is important to note that the scores are an aid for the risk assessment
process. For the final verbal rating, primary importance is attached to the (qualitative)
arguments raised during the risk assessment. As a basic guideline, a score of 1 to 2 is given
a rating of no risk, a score of 2 to 3 is a low risk, 3 to 4 is a possible risk, 4 to 5 a high risk and
above 5 a very high risk.

Risk categoryScoreRating

I. Health of the individual 1.8 no risk
II. Public health/society 2.9 low risk
III. Public order and security 2.5 low risk
IV. Criminal involvement 1.8 no risk
Total score 9. (of 20)
  dinsdag 27 maart 2007 @ 20:52:53 #247
173603 Bloomsday
Come forth, Lazarus!
pi_47725868
Ik typte "labinet" in plaats van "kabinet", maar ik vond het eigenlijk bestwel een goede typfout.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 20:54:22 #248
93522 Blivox
Run along
pi_47725942
Ach, ik hoop erop dat ze de leeftijd verhogen naar 21 jaar en gewoon strenger moeten gaan controleren op leeftijd. Iedereen blij toch.

(En buitenlanders die te gaar zijn om een Engelse tekst te lezen over de mogelijke gevaren van paddo's moet je weigeren te verkopen)

En als het toch verboden wordt, sporenprintjes kan je niet verbieden omdat er geen stoffen in zitten die op de opiumlijst voorkomen. Lekker zelf thuis kweken.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 20:55:14 #249
71480 zoalshetis
eerlijk=eerlijk
pi_47725984
sinds wanneer worden incidenten aangegrepen? springen er in amsterdam jaarlijks honderden mensen van gebouwen na paddos? moet amsterdam dan ook niet zo netjes zijn om marokkanen te verbieden? want daar komt het dan wel op neer.

ja ja, ik ben de eerste om het woord marokkaan te gebruiken in dit topic. maar ik bedoel het dus als vergelijking om aan te tonen hoe debiel de politiek nu is. kap eens ff met dat christelijke gelul.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 20:55:36 #250
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_47726002
Fucking vrijheidshatend paternalistisch christentuig en dito hypocriete jankzaknoknow Wilders weer eens door de bocht zeg. Get...a...fucking...clue!
pi_47726056
Nuttigen mocros gemiddeld meer paddo's?
Yes!
pi_47726059
als je 18 bent ben je in nederland volwassen en mag je je eigen keuzes maken waarom zou het vanaf 21 moeten zijn? leeftijd is een zo erg niets zeggend.. ik keen geen 2 mensen van dezelfde leeftijd die even verstandig zijn..
pi_47726109
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 20:56 schreef Ballenende het volgende:
Nuttigen mocros gemiddeld meer paddo's?
hehehe i'dont think so anders waren de meeste over het algemeen wel wat chiller in de omgang geweest...

en het is wel verboden volgens de koran/ alle geestveranderende middelen..
stel je voor wat er zou gebeuren als moslims voor hun zelf gingen denken.. moeten we niet hebben natuurlijk..
pi_47726123
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 20:56 schreef IrfieJ het volgende:
als je 18 bent ben je in nederland volwassen en mag je je eigen keuzes maken waarom zou het vanaf 21 moeten zijn? leeftijd is een zo erg niets zeggend.. ik keen geen 2 mensen van dezelfde leeftijd die even verstandig zijn..
Dat laatste is dan eerder te wijten aan een te krappe of zeer diverse bekendenkring.
Yes!
  dinsdag 27 maart 2007 @ 20:58:36 #255
93522 Blivox
Run along
pi_47726144
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 20:56 schreef IrfieJ het volgende:
Als je 18 bent heb je wat meer rechten, en ben je adolescent. Volgens mij ben je toch echt pas volwassen vanaf 21 en misschien zelfs 23 jaar. Vanaf je 18e ben je mentaal ook echt nog niet volwassen (gemiddeld gezien natuurlijk, vriendjes zeggen ook zo weinig).
  dinsdag 27 maart 2007 @ 20:58:50 #256
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_47726159
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 20:54 schreef Blivox het volgende:
Ach, ik hoop erop dat ze de leeftijd verhogen naar 21 jaar en gewoon strenger moeten gaan controleren op leeftijd. Iedereen blij toch.
Ja. Alleen is er een kamermeerderheid voor het verbieden1 en dus wordt 't geen 21 jaar. Wat zijn we weer blij.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_47726194
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 20:58 schreef Blivox het volgende:

[..]

Als je 18 bent heb je wat meer rechten, en ben je adolescent. Volgens mij ben je toch echt pas volwassen vanaf 21 en misschien zelfs 23 jaar. Vanaf je 18e ben je mentaal ook echt nog niet volwassen (gemiddeld gezien natuurlijk, vriendjes zeggen ook zo weinig).
18 ben je juridisch volwassen en verantwoordelijk. daar gaat t om
pi_47726215
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 20:58 schreef Ballenende het volgende:

[..]

Dat laatste is dan eerder te wijten aan een te krappe of zeer diverse bekendenkring.

u got my point.. alsof je op je 18e verjaardag verstanderdiger was dan de dag ervoor..
  dinsdag 27 maart 2007 @ 21:00:46 #259
93522 Blivox
Run along
pi_47726268
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 20:58 schreef soylent het volgende:
Wat zijn we weer blij.
Misschien dat mijn homemade shrooms dan wat beter gaan verkopen. Nu is er verdomd weinig vraag naar.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 21:01:25 #260
93522 Blivox
Run along
pi_47726301
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 20:59 schreef Yorrit het volgende:

[..]

18 ben je juridisch volwassen en verantwoordelijk. daar gaat t om
Juridisch, maar niet mentaal. Dat is een stuk belangrijker bij de verkoop van mind-altering drugs.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 21:01:52 #261
173603 Bloomsday
Come forth, Lazarus!
pi_47726333
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 20:58 schreef soylent het volgende:

[..]

Ja. Alleen is er een kamermeerderheid voor het verbieden1 en dus wordt 't geen 21 jaar. Wat zijn we weer blij.
CDA, VVD, de Partij voor de Vrijheid en de ChristenUnie. Nouja, de helft zit maar in de regering, telt dat ook nog?
pi_47726358
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 20:58 schreef Blivox het volgende:

[..]

dus sowieso slaat een leeftijds beperking nergens op.. je bent op je 18e in nederland verantwoordelijk voor je eigen daden.. dus om er zo een fictieve nergens opgebaseerde leeftijd van 21 eruit te persen slaat nergens op..
  dinsdag 27 maart 2007 @ 21:02:53 #263
3479 Lithion
Melancholisch misantroop
pi_47726380
Nope, dat telt niet. De VVD ook vóór een verbod. Dat geeft wel aan dat ze daar de weg echt helemaal compléét kwijt zijn. Wat een intellectuele dwaling voor een liberaal is een dergelijk standpunt zeg.
pi_47726444
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 21:01 schreef Blivox het volgende:

[..]

Juridisch, maar niet mentaal. Dat is een stuk belangrijker bij de verkoop van mind-altering drugs.
mentaal volwassen is ook erg relatief.. ben je volwassen als je hersens uitgegroeid zijn? of als je genoeg ervaringopgedaan hebt? als je sex hebt gehad, als je iemand hebt verloren?

mentale volwassenheid kan je helemaal niet aan een leeftijd vastplakken..
pi_47726482
vvd is toch allang niet meer liberaal? jaah als het om geld voor de rijken gaat ineens wel..
  dinsdag 27 maart 2007 @ 21:06:01 #266
173603 Bloomsday
Come forth, Lazarus!
pi_47726522
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 21:02 schreef Lithion het volgende:
Nope, dat telt niet. De VVD ook vóór een verbod. Dat geeft wel aan dat ze daar de weg echt helemaal compléét kwijt zijn. Wat een intellectuele dwaling voor een liberaal is een dergelijk standpunt zeg.
Maargoed, als er weer zo'n rapport gemaakt wordt, zoals er al tientallen zijn gemaakt en er blijkt weer dat paddo's gewoon niet schadelijk en gevaarlijk zijn, dan kùnnen ze het toch gewoon niet verbieden? Waarom zou je iets verbieden wat uit onderzoek blijkt dat niet schadelijk of gevaarlijk is?
Gaan ze dan gewoon zelf dingen uitzoeken en zelf uitmaken wat ze eng vinden of niet? Dat mag gewoon niet.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 21:06:14 #267
93522 Blivox
Run along
pi_47726536
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 21:02 schreef IrfieJ het volgende:
je bent op je 18e in nederland verantwoordelijk voor je eigen daden..
Niet allemaal, plus, het heeft er nog steeds geen reet mee te maken of je paddo's wel zou moeten verkopen aan mensen die nog zo jong zijn.
pi_47726544
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 21:01 schreef Blivox het volgende:

[..]

je wordt op je 18e geacht verantwoordelijkheid voor je eigen daden te kunnen dragen. ook hiervan dus
pi_47726593
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 21:06 schreef Blivox het volgende:

[..]

Niet allemaal, plus, het heeft er nog steeds geen reet mee te maken of je paddo's wel zou moeten verkopen aan mensen die nog zo jong zijn.
dat mogen verkopers dan zelf uitmaken imo
  dinsdag 27 maart 2007 @ 21:08:16 #270
93522 Blivox
Run along
pi_47726631
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 21:04 schreef IrfieJ het volgende:
mentale volwassenheid kan je helemaal niet aan een leeftijd vastplakken..
Inderdaad, dus laten we maar de leeftijdsgrenzen gewoon helemaal weghalen, want die slaan nergens op. Toch? Een 15-jarige kan toch ook mentaal gezien volwassen zijn volgens jou, ze hebben immers vaak genoeg seks? Dus waarom zouden we een grens stellen op een leeftijd waar gemiddeld gezien de overgrote meerderheid van de mensen zich volwassen kunnen gedragen. Wat een onzin zou dat zijn.

dinsdag 27 maart 2007 @ 21:09:37 #271
93522 Blivox
Run along
pi_47726680
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 21:07 schreef Yorrit het volgende:

[..]

dat mogen verkopers dan zelf uitmaken imo
Je kan ook tever gaan met je vrijheid blijheid. Ik ben in all favour om verkoop van shrooms te legaliseren, maar wel als er op een verstandige manier mee wordt omgegaan.
pi_47726798
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 21:08 schreef Blivox het volgende:

[..]

Inderdaad, dus laten we maar de leeftijdsgrenzen gewoon helemaal weghalen, want die slaan nergens op. Toch? Een 15-jarige kan toch ook mentaal gezien volwassen zijn volgens jou, ze hebben immers vaak genoeg seks? Dus waarom zouden we een grens stellen op een leeftijd waar gemiddeld gezien de overgrote meerderheid van de mensen zich volwassen kunnen gedragen. Wat een onzin zou dat zijn.

dat zeg ik niet.. ik zeg dat er hypocriet om wordt gegaan met leeftijds bepalingen .. ik vind 18 een goede leeftijd 21 vind ik nergens opslaan.. aangezien je in nl met 18 al als volwassene gezien wordt.

er zijn genoeg mensen die op hun 15e al sterker in hun schoenen staan dan veel volwassenen.. maar over het algemeen is dit niet het geval dus lijkt het me verstandig om die leeftijdsgrens aan te houden...

paddo's komen wel op je weg als je ze echt wilt.. die kijken niet naar leeftijd...
pi_47726818
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 21:09 schreef Blivox het volgende:

[..]

Je kan ook tever gaan met je vrijheid blijheid. Ik ben in all favour om verkoop van shrooms te legaliseren, maar wel als er op een verstandige manier mee wordt omgegaan.
Goed informeren.. laat mensen zelf bepalen wat ze doen met de juiste informatie...
  dinsdag 27 maart 2007 @ 21:18:38 #274
93522 Blivox
Run along
pi_47727040
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 21:13 schreef IrfieJ het volgende:

[..]

Goed informeren.. laat mensen zelf bepalen wat ze doen met de juiste informatie...
Dat is ook precies waarom het me niet kan schelen dat die Franse tut dood is. Hadden ze maar moeten vragen wat die tekst betekende op het foldertje die ze bij de paddo's kregen. Of beter nog, leer zelf Engels lezen en begrijp wat de risico's zijn voor je in in een vreemde stad in een vreemd land voor de eerste keer zonder tripsitter zomaar een portie paddo's naar binnen werkt.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 21:20:48 #275
114112 Fiddlergurl
MegaFluiter!
pi_47727136
Zal vast al honderd keer gezegd zijn in dit topic, maar dat meisje wist wat ze ging doen.
Niet zeiken achteraf: ouders ook niet zeiken, kennelijk was ze al depri ofzo, en dat ze een briljante leerling was heeft er geen zak mee te maken!
Gebruik zelf geen drugs maar heb respect voor mensen die het willen proberen. Eigen verantwoordelijkheid, bovendien vind ik dat het verschil tussen 17 en 18 niet veel uitmaakt. Als je 17 bent weet je ook dondersgoed waar je mee bezig bent.
Zo. Dat moest eruit
“I'm just like anyone. I cut and I bleed. And I embarass easily.” M.J.J.
[quote]Op woensdag 12 augustus 2009 21:21 schreef ... het volgende:
Is fiddlergurl nog een kloon van Paul?
pi_47727173
Wat zou het idioot zijn als door zo een dom wijf verkoop van paddo's illegaal wordt gemaakt

tering fransen
Op donderdag 22 juli 2010 01:22 schreef xmamacitax het volgende:
mijn nederlands is 1000 x beter dan de joune
pi_47727205
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 21:18 schreef Blivox het volgende:

[..]

in een vreemde stad in een vreemd land voor de eerste keer zonder tripsitter zomaar een portie paddo's
Dit is de essentie van de gehele discussie.
Yes!
pi_47727209
sowieso waarom zouje iets nemen waarvan je niet weet wat het is.. ? dan verdien je het toch gewoon om de consequenties te accepteren...
pi_47727243
Dat en het feit dat het meisje wél jonger dan 18 was. Die verkoper had haar niet deze middelen mogen verkopen.
Yes!
  dinsdag 27 maart 2007 @ 21:24:29 #280
93522 Blivox
Run along
pi_47727310
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 21:23 schreef Ballenende het volgende:
Dat en het feit dat het meisje wél jonger dan 17 was. Die verkoper had haar niet deze middelen mogen verkopen.
Ze weten niet wie het gekocht heeft, aangezien ze ook vriendinnen had die 18+ waren.
pi_47727314
het is niet helemaal duidelijk of de shrooms aan haar zijn verkocht of aan een van haaroudere vriendinnen...
pi_47727350
Oh, in dat geval ben ik voor een verbod op oudere vriendinnen.
Yes!
  dinsdag 27 maart 2007 @ 21:29:17 #283
173603 Bloomsday
Come forth, Lazarus!
pi_47727532
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 21:24 schreef IrfieJ het volgende:
een van haaroudere vriendinnen...
[21:28:58] <@mvdlubbe> Dat scheelt dan niet veel!
pi_47727823
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 20:22 schreef Bloomsday het volgende:

[..]

http://www.petitiononline.com/paddovb/petition.html

Daar is 'ie dan.
pi_47727942
Wat een kankertekst. Daar ga ik dus niet voor tekenen.

Vooral dit soort zut
quote:
Zolang de politici hun wijntje mogen drinken en het sigaretje erbij kunnen roken hoeven we de gevaren van deze middelen nooit aan de kaak te stellen?
Ja, zo krijg je mensen met je mee!
Yes!
  dinsdag 27 maart 2007 @ 21:40:23 #286
173603 Bloomsday
Come forth, Lazarus!
pi_47727980
Wat een tekst. .
pi_47728103
verzin dan iets beters... commentaar is makkelijk geven.
  dinsdag 27 maart 2007 @ 21:46:04 #288
173603 Bloomsday
Come forth, Lazarus!
pi_47728230
Ik heb al getekend! Zo meegaand ben ik dan ook wel weer. .
pi_47728732
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 21:40 schreef Bloomsday het volgende:
Wat een tekst. .
Als iemand nu even met wat beters komt
pi_47731595
fuck dit kankerkabinet hoor
  dinsdag 27 maart 2007 @ 23:00:58 #291
262 Re
Kiss & Swallow
pi_47731882
eens kijken wat men nog meer kan doen als kabinet....

ik zoek een vrijwilliger die (liefst 17 jaar) wil testen of hij/zij kan vliegen van de euromast af de beneluxtunnel in.... na een jointje ofzo
pi_47731986
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 20:29 schreef Bloomsday het volgende:

[..]

Waar haal je die quote vandaan?
Uit de link van HPoi :
quote:
Op maandag 26 maart 2007 17:06 schreef HPoi het volgende:

pi_47733387
Tja Paddo's. Ik ken mensen die er 'in zijn blijven hangen'. Je moet het niet onderschatten.

Maar ik hoorde dat ze 17 was.... Dus ik denk wel dat die ouders een schadevergoeding bij onze Overheid kunnen weghalen....
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  dinsdag 27 maart 2007 @ 23:38:53 #294
87148 Stupide
Stompzinnig
pi_47733449
Het zou echt achterlijk zijn als naar aanleiding van dit incident paddo's worden verboden. Paddo's zijn niet gevaarlijk. Je moet alleen een paar dingen weten voordat je ermee omgaat. Net als met broodmessen, stopcontacten en alcohol.

Het is ook lekker makkelijk het middel iets te verwijten... blame the fucking user. Net als laatst met die lachgasdode die een zak over z'n kop had getrokken.
pi_47733923
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 23:37 schreef JohnDope het volgende:
Tja Paddo's. Ik ken mensen die er 'in zijn blijven hangen'. Je moet het niet onderschatten.
Heb je het zelf eigenlijk wel eens gedaan?
quote:
Maar ik hoorde dat ze 17 was.... Dus ik denk wel dat die ouders een schadevergoeding bij onze Overheid kunnen weghalen....
Ja want onze overheid heeft die 17 jarige kut aangespoord om paddo's te gaan eten
pi_47734719
quote:
Op dinsdag 27 maart 2007 23:50 schreef Flashwin het volgende:

[..]

Heb je het zelf eigenlijk wel eens gedaan?
[..]
Als je het niet hebt ervaren, heb je eigenlijk geen recht van spreken.
quote:
Ja want onze overheid heeft die 17 jarige kut aangespoord om paddo's te gaan eten
Moskowitz zei bij RTL Boulevard dat die kans groot is.

[ Bericht 4% gewijzigd door JohnDope op 28-03-2007 00:18:03 ]
"Mensen die tegen Israël zijn, zijn in werkelijkheid antisemieten." Doctor Martin Luther King - 1967
  woensdag 28 maart 2007 @ 00:20:50 #297
87148 Stupide
Stompzinnig
pi_47734960
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 00:12 schreef JohnDope het volgende:
  woensdag 28 maart 2007 @ 00:22:56 #298
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_47735007
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 00:12 schreef JohnDope het volgende:
Hoe moet ik me dat voorstellen? Stond een ambtenaar haar te pushen die dingen te kopen ofzo?
pi_47735016
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 00:20 schreef Stupide het volgende:

[..]

Hij snapt het wel hoor
pi_47735031
quote:
Op woensdag 28 maart 2007 00:22 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Hoe moet ik me dat voorstellen? Stond een ambtenaar haar te pushen die dingen te kopen ofzo?