nee man dat is toch veel te warm deze week is best lekker !quote:Op woensdag 14 maart 2007 19:37 schreef el_salvador het volgende:
fietsweer = boven de 35 graden
ik ben een spaanse koukleum. ik heb met 45 graden op de fiets gezeten, je wordt snel bruinquote:Op woensdag 14 maart 2007 19:38 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
[..]
nee man dat is toch veel te warm deze week is best lekker !
Racefiets op je slaapkamer, daar staat ie bij mij ookquote:Op woensdag 14 maart 2007 19:29 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Ik zoek een fietsenstalling in delft. Ik wil een racefiets maar bij mij thuis is geen plaats. Weet iemand toevallig iets?
Misschien wel een goed idee ja, maar ik heb hem liever ergens makkelijk staanquote:Op woensdag 14 maart 2007 20:17 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Racefiets op je slaapkamer, daar staat ie bij mij ook
brrrrrrr, volgende keer een thermoskan koffie in m'n bidon houderquote:Op donderdag 15 maart 2007 18:53 schreef ultra_ivo het volgende:
Koud? Het is hardstikke lekker. De afgelopen dagen vaak in korte broek en met korte mouwen gefietst.
Onder een boom liggen en siësta houdenquote:Op donderdag 15 maart 2007 22:06 schreef el_salvador het volgende:
damn jij bent echt hardcore . wat zou jij doen bij 40 graden, naakt?
precies of genoeg waterbussen hebben om over je heen te gooienquote:Op donderdag 15 maart 2007 22:14 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Onder een boom liggen en siësta houden
Mooi idee. Welk frame ga je als basis gebruiken? Marten Gerretsen www.m-gineering.nl heeft trouwens veel fixie-spullen.quote:Op donderdag 15 maart 2007 23:40 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Woei! Ik ga een fixie bouwen
voor op de baan hoop ik? coolquote:Op donderdag 15 maart 2007 23:40 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Woei! Ik ga een fixie bouwen
Nope, gewoon een low-budget fixie conversion voor in het wild, just for funquote:Op donderdag 15 maart 2007 23:52 schreef el_salvador het volgende:
voor op de baan hoop ik? cool
Als alles goed gaat (ik ga morgen kijken en, indien OK, kopen) deze:quote:Op donderdag 15 maart 2007 23:41 schreef ultra_ivo het volgende:
Welk frame ga je als basis gebruiken?
Zo'n frame is een prima basis voor een fixed. Zeker met de goede padden achter.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 00:01 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Nope, gewoon een low-budget fixie conversion voor in het wild, just for fun
[..]
Als alles goed gaat (ik ga morgen kijken en, indien OK, kopen) deze:
[afbeelding]
Aha, je leest ook Duits .quote:PS, heb je al 9-speed Ergopowers kunnen vinden?
Dan zul je ff moeten wachten. M'n nieuwe frame is pas volgende maand klaar. Wel een echte Bob Jackson van Reynolds 635 en 725 buizen.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 18:02 schreef el_salvador het volgende:
wij willen pics
Loop eens binnen bij een Decathlon vestiging, die hebben veel goed en goedkoop spul.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 14:33 schreef el_salvador het volgende:
weet iemand nog een goeie (goedkope) online shop voor fietskleding?
Yep, cyclewear.nl. Lage prijzen, prima service!quote:Op vrijdag 23 maart 2007 14:33 schreef el_salvador het volgende:
weet iemand nog een goeie (goedkope) online shop voor fietskleding?
Lekker, door de duinen!quote:Op zondag 25 maart 2007 21:21 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Was druk zeg op de weg ook ongeveer 50km gedaan, van Delft naar Maassluis via de weg langs de maas naar Hoek van Holland via de duinen naar Scheveningen via Nootdorp terug naar Delft.
Crank eraf, trapas weer vast, crank er weer opquote:Op zondag 25 maart 2007 21:59 schreef Tommy_808 het volgende:
weet er iemand hoe ik m'n trapas vastzet? hij is op een of andere manier losgekomen :s
Dat rondje doe ik ook wel eens. Alleen begin ik in Nootdorp . Vooral met een harde zuidwestenwind erg leuk om te doen. Eerst lekker tegen de wind in stoempen door Midden-Delfland, luw achter de dijk tussen Maassluis en de Hoek, even de Maeslantkering opknallen, boven de vijftig door de duinen naar Scheveningen en uitbollend door Den Haag weer naar Nootdorp.quote:Op zondag 25 maart 2007 21:21 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Was druk zeg op de weg ook ongeveer 50km gedaan, van Delft naar Maassluis via de weg langs de maas naar Hoek van Holland via de duinen naar Scheveningen via Nootdorp terug naar Delft.
Jeps! Ik fiets altijd in de zuidoosthoek van friesland, maar de omgeving is ook echt de reden dat ik mijn fiets bij m'n ouders heb staan en niet in Groningen Lauwersmeer is ook echt een mooie omgeving!quote:Op maandag 26 maart 2007 21:48 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Stond een straffe oostenwind, dus tot HvH ging het lekker, daarna was het echt stoempen. En vanaf Scheveningen weer in de luwte van de stad.
@Tommeke, ik weet het, kom uit friesland, noordoosten. Fietst daar toch wel fijner dan hier in de randstad hoor. Rondje Lauwersmeer (zo'n 60 km) is echt heerlijk, in alle rust zonder verkeer/stoplichten e.d.
Heel goed . Was het nog een beetje mooi fietsen daar? Welk gebergte?quote:Op woensdag 28 maart 2007 09:40 schreef Wombcat het volgende:
Ben ook weer in 't land.
Terug uit Riccione, wat eerder dan gepland, omdat het weer daar omsloeg. Toch in 10 dagen daar nog 900 km gefietst
Da's bij Rimini, uitlopers van de Apennijnen denk ik. Ben niet hoger geweest als 660 meter (San Marino).quote:Op vrijdag 30 maart 2007 19:17 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Heel goed . Was het nog een beetje mooi fietsen daar? Welk gebergte?
Mooi fietsjequote:Op vrijdag 30 maart 2007 19:15 schreef Trainspotter het volgende:
Zo, m'n nieuwe racert is gearriveerd:
[afbeelding]
Cube Litening GTC 2006, Ultegra afgemonteerd, American Classic 420 wielen, 8.00 kg. Ik ben er blij mee .
Ja, morgen om acht uur sta ik bij een collega voor de deur voor een tweede verkenning van de Ronde van IJsselmonde. Da's een tocht die een aantal collega's en ik komend najaar gaan organiseren voor Rotterdamse ambtenaren. Hij voert dus over het eiland IJsselmonde en is exact 100 km lang. Hopelijk ben ik dan op tijd hersteld voor m'n mtb-wedstrijd in Rozendaal op zondagmiddag.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 19:27 schreef Wombcat het volgende:
Ga je 'm dit weekend uitproberen?
* Wombcat gaat morgen een toertocht fietsen in Leusden (150 km)
wat een enorm sexy fiets, vooral die wielenquote:Op vrijdag 30 maart 2007 19:15 schreef Trainspotter het volgende:
Zo, m'n nieuwe racert is gearriveerd:
[afbeelding]
Cube Litening GTC 2006, Ultegra afgemonteerd, American Classic 420 wielen, 8.00 kg. Ik ben er blij mee .
Mooie fiets hoor!quote:Op vrijdag 30 maart 2007 19:15 schreef Trainspotter het volgende:
Zo, m'n nieuwe racert is gearriveerd:
[afbeelding]
Cube Litening GTC 2006, Ultegra afgemonteerd, American Classic 420 wielen, 8.00 kg. Ik ben er blij mee .
Thanx, ik vind de wielen ook fraai. Ze zijn wel een beetje slap, want tijdens een sprintje lopen ze tegen de remmen. Maar goed, bij wielen van 1500 gram is dat een risico. En met die soms stevige zijwind van vandaag merk je wel dat de velgen vrij hoog zijn. Verder rijdt ie erg lekker. Je merkt echt dat je minder gewicht op gang hoeft te brengen.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 23:18 schreef el_salvador het volgende:
wat een enorm sexy fiets, vooral die wielen
ik zit aan een setje mavic aksium of ksyruim te denken, wat meer low budget weliswaar. het hoeft voor mij niet zo sterk te zijn aangezien ik maar 64 kilo weeg. deze wielen passen gewoon op een prehistorische 105 8-speed nietwaar?
Past ook gewoon een 8-speed cassette op (Bij de Shimano versie althans)quote:Op zaterdag 31 maart 2007 15:57 schreef Trainspotter het volgende:
In m'n 'vorige' racefiets (ik heb hem natuurlijk gewoon nog) zitten toevallig Mavic Aksium's. Dat zijn oersterke wielen. Ik heb 105 9-speed daarop, ik weet niet of een 8-speed gaat.
Bij Campagnolo niet, want de body voor een 8-speed is anders als voor 9 en 10.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 20:28 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Past ook gewoon een 8-speed cassette op (Bij de Shimano versie althans)
Maar el_salvador had t over 105, dus Shimano. Dus dat past gewoonquote:Op zondag 1 april 2007 09:02 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Bij Campagnolo niet, want de body voor een 8-speed is anders als voor 9 en 10.
Gefeliciteerdquote:Op maandag 2 april 2007 20:55 schreef Stevie_ het volgende:
Vorige week ook fietsje gekocht
[afbeelding]
[afbeelding]
Eerste 132km zit er op. Nu heerlijk spierpijn en last van me ass. Mooie sport hoor
Thanx Flink lopen fietsen ja, dat in de afgelopen 4 dagen. Komende woensdagavond een route van 70 / 80km fietsen, training van sportvereniging incl interval trainingen..dat wordt bruut denk ik . Dan heb ik de 200km in 1 week overschreden. Best prima voor een beginner he? Ook erg benieuwd hoe ik er donderdag dan ook bij zit. Maar he, je moet wel met dat mooie weerquote:Op maandag 2 april 2007 21:21 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Gefeliciteerd
Al flink gefietst in die eerste week, dan
Ja tuurlijk, dat lijkt me ook veel leuker... het word net zoiets als de 4 mijl in groningen lopen op een andere dag Maar ik had er niet aan gedacht dat het 28 Mei zou zijn toen ik kaartjes kocht voor een concert en Friesland is wel leuk om te fietsen maar dan houdt het ook gauw opquote:Op maandag 2 april 2007 22:23 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Het heeft meer om hem met pinksteren te rijden natuurlijk mooie mensen, friesland .
Uhh. Nee dusquote:Op dinsdag 3 april 2007 15:37 schreef ultra_ivo het volgende:
Heb je er al aan gedacht je zadel horizontaal te zetten?
Tweedehands is zeker een goede keus met dat budget. En dan idd letten op hoogte en montage, met jouw budget is Shimano Tiagra waarschijnlijk het beste.quote:Op maandag 2 april 2007 21:47 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Ik wil ook een racefiets kopen. Mijn training voor de elfstedentocht gebeurd nu gewoon op m'n stadsfiets . Waar moet ik op letten? Mijn budget is 300 a 350 euro. Ik heb al gehoord dat ik eerst even bij de fietsenmaker langs moet voor de framehoogte die ik nodig heb, dit schijnt veel uit te maken. Dat ga ik komende dagen maar eens doen, dan kom ik bij jullie: waar moet ik nog meer op letten. Ik ben van plan een fiets 2dehands te kopen dat lijkt me gezien mijn budget het beste (is dit waar?). Dank.
Met wind mee: 34km/h - 38 km/hquote:Op dinsdag 3 april 2007 14:53 schreef meami het volgende:
Wat is trouwens de gemiddelde snelheid die jullie zo ongeveer fietsen?
26 km/h "gemiddeld" is echt niet slecht, je moet nogal wat trainen wil je onder alle omstandigheden - alleen (in je eentje) - daar makkelijk boven blijven. Er zullen er een paar zijn die daar lekker over bluffen, zag net ergens 38 km gemiddeld staan maar dat lukt mij ook wel als ik windkracht 5 mee heb, echter gemiddeld betekent dan dat je een 50 km/h moet doen gedurende hoeveel tijd... hoe langer de afstand hoe moeilijker.. gaat uiteindelijk om je conditie en als je in de polder woont zal je al snel een lager gemiddelde hebben als iemand die over de veluwe rijdt.quote:Op woensdag 4 april 2007 18:04 schreef meami het volgende:
Pfff. Nou dan heb ik nog een lange weg te gaan. Hopelijk scheelt het dat ik een dame ben en ga ik er maar even vanuit dat wij doorgaans langzamer fietsen Ik was begin deze week blij met een gemiddelde van 26km/u , dit overigens wel in heuvelachtig gebied.
Vandaag was ook lekker fietsweer, alleen ben ik nu geblesseerd
In heuvelachtig gebied is 26 gemiddeld niet slecht, zeker niet als vrouw. Als ik op de Veluwe fiets, fiets ik meestal gemiddeld ongeveer 28-29.quote:Op woensdag 4 april 2007 18:04 schreef meami het volgende:
Pfff. Nou dan heb ik nog een lange weg te gaan. Hopelijk scheelt het dat ik een dame ben en ga ik er maar even vanuit dat wij doorgaans langzamer fietsen Ik was begin deze week blij met een gemiddelde van 26km/u , dit overigens wel in heuvelachtig gebied.
Vandaag was ook lekker fietsweer, alleen ben ik nu geblesseerd
Ha, die ga ik ook rijdenquote:Op donderdag 5 april 2007 23:56 schreef PrinceSL het volgende:
Nog 2 nachtjes slapen en dan de 140 km. van de RVV. Heb er zin in!
ja, heb daar ook regelmatig last van (Shimano 105), t'is 'simpelweg' een kwestie van een goede afstelling, maar toch redelijk vaak problemen mee, misschien dat er hier iemand is met betere ervaringen, dwz geen problemen met de afstellingenquote:Op zaterdag 7 april 2007 13:07 schreef rockin_the_lowland het volgende:
Net terug van een rondje van 95 km in belgisch limburg, maar tijdens het fietsen kwam ik erachter dat ik de ketting haast niet van het buitenblad naar het binnenblad krijg. Meestal doet hij niks als ik het hendeltje naar rechts beweeg. Iemand die dit probleem herkent en weet hoe dit te verhelpen is. Vrees toch dat ik het binnenblad wel nodig heb tijdens de toertocht van de Amstel
Hmm ja ik merk dat probleem ook met schakelen, ben helaas niet zo technisch dat ik kabeltjes kan monterenquote:Op zaterdag 7 april 2007 14:29 schreef ultra_ivo het volgende:
Vaak zit er wat drab in de kabel. Ff een nieuw binnenkabeltje monteren en hij doet 't weer. Ik heb zelf dit probleem ook, ga dus vanavond of morgenvroeg nog een nieuw kabeltje monteren.
Of ik veel ga fietsen weet ik nog niet, kleine ontsteking aan het zitvlak
Een helm dragen is bij ons verplichtquote:Op maandag 9 april 2007 18:58 schreef Tommeke het volgende:
Ik zou die kids ten eerste een helm op hun kop zetten
Heb je zelf al een racefiets + uitrusting?
Bij de (erg vermakelijke) zaterdagmiddagreportage op Sporza was er sprake van 26.000 deelnemers, dat is behoorlijk ja . Ik denk wel dat de organisatie er misschien verstandig aan doet om net als bij de Amstel een maximum aantal deelnemers gaat stellen, want constant filerijden lijkt me niet echt leuk eigenlijk. De veiligheid kan ook niet echt gegarandeerd zijn volgens mij.quote:Op zaterdag 7 april 2007 19:23 schreef Wombcat het volgende:
De 140 km van de RVV gereden. Het was nogal druk
Dat was een deelnemer die dat zei. Op TT stond dat er 18.000 deelnemers waren.quote:Op maandag 9 april 2007 21:46 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Bij de (erg vermakelijke) zaterdagmiddagreportage op Sporza was er sprake van 26.000 deelnemers
Hoe is het jou vergaan?quote:
15.000 , ze hadden moeilijk de inschrijving vol te krijgen dit jaar deze week de startkaarten in de bus , ik hoop zo vroeg mogelijkquote:Op maandag 9 april 2007 22:15 schreef Tommeke het volgende:
Bij de 11stedentocht hebben ze wel een maximum, 16000 volgens mij, werkt perfect!
Oh beter, ik moet nog een kaart regelen! Hopelijk lukt me dat Heb je bij de voorinschrijving sowieso een kaart? Of was het zo dat ze kijken naar het aantal uitgereden tochten (heb em zelf 3x gereden), en dat je aan de hand daarvan voorrang kreeg? Zoiets had ik ook eens gehoord.quote:Op maandag 9 april 2007 22:26 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
[..]
15.000 , ze hadden moeilijk de inschrijving vol te krijgen dit jaar deze week de startkaarten in de bus , ik hoop zo vroeg mogelijk
Ja, nadat de inschrijftermijn was verstreken waren nog niet alle kaarten verkocht. Dus iedereen die zich ingeschreven heeft krijgt sowieso een startkaart.quote:Op dinsdag 10 april 2007 09:41 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Oh beter, ik moet nog een kaart regelen! Hopelijk lukt me dat Heb je bij de voorinschrijving sowieso een kaart? Of was het zo dat ze kijken naar het aantal uitgereden tochten (heb em zelf 3x gereden), en dat je aan de hand daarvan voorrang kreeg? Zoiets had ik ook eens gehoord.
Welkom in de Ziekenboeg. Ik zit er ook al, zodadelijk kunnen we vanuit de boeg het Baskenland bekijkenquote:Op dinsdag 10 april 2007 12:17 schreef el_salvador het volgende:
(alweer) last van m'n knie
van de zomer ook al, toen ging het vanzelf over. ik denk tikje overbelast
Ik moet rekenen op een verblijf van minimaal 2 wekenquote:Op dinsdag 10 april 2007 14:08 schreef meami het volgende:
Ik ben van plan morgen de ziekenboeg weer te verlaten
Leuk, ben al benieuwd hoe dat gaat. Au Bon Acceuil is een hotel.quote:Op woensdag 11 april 2007 16:27 schreef Banzaii het volgende:
Nice topic
Leuk om te volgen wat onze Fokkers bezig houd.
Ik rij eind juni in het laatste weekend de l' alpes d'Huez. Venosc is het plaatsje waar we verblijven en zal met een aantal sportieve collega's daar vertoeven. Hopelijk kan ik de klim binnen het uur halen zonder natuurlijk van de fiets te stappen.
Ben werkzaam op een sportcentrum en geef 3x per week spinning. Voor de rest train ik buiten, wat er op neer kamot dat ik zes dagen per week op de fiets zit. Buiten rij ik toch al gauw twee uur. Duur en klimtraining
Verblijf in de Franse Alpen is inmiddels geregeld; Fietshotel au bon acceuill, waar een Nederlands stel eigenaars zijn
Een foto van mijn ros volgt spoedig.
http://stijnlammerink.hyv(...)os/51297639/0/wI_C/#
Opvallend trouwens dat steeds meer mensen hun stuur zo ver naar boven doorklappen. Heb ik sinds een tijdje terug ook gedaan, fietst bovenop het stuur idd een stuk lekkerder.quote:Op woensdag 11 april 2007 16:27 schreef Banzaii het volgende:
Een foto van mijn ros volgt spoedig.
http://stijnlammerink.hyv(...)os/51297639/0/wI_C/#
Ok top! Had al meerdere reacties van fanatieke fietsers uit mijn omgeving ontvangen die er ook zijn geweest.quote:Op woensdag 11 april 2007 17:20 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Leuk, ben al benieuwd hoe dat gaat. Au Bon Acceuil is een hotel.
Waar doe je je klimtraining? Al meer ervaring in de bergen?
Alvast een tip voor Alpe d'Huez: de eerst 3 km zijn het lastigst, vooral de eerste kilometer. Begin niet te snel.
Hoe doe je dat?quote:Op donderdag 12 april 2007 18:20 schreef el_salvador het volgende:
mijn benen zijn nog bruin van vorig jaar
geen flauw idee maar ik heb het bij m'n armen ook nog. in de spaanse zon wordt je wel extreem bruin natuurlijk, 6 weken spanje helpt dan aardig. de rest is wel gewoon hollands gekleurd, ik zeg altijd dat ik half neger benquote:
Bij mij ook, mooi op tijd voor de 11stedenquote:Op zaterdag 14 april 2007 16:37 schreef el_salvador het volgende:
50km erbij getelt net, heerlijk fietsweer. ik zag er eentje met lange broek en lange mouwen, sja, die heb je altijd blijkbaar
het was heerlijk druk inderdaad, veel wielrenners gezien. vorm begint ook langzaam ergens op te lijken.
Dat is een goede tip! Die moet ik onthoudenquote:Op zaterdag 14 april 2007 17:28 schreef ultra_ivo het volgende:
Bidons houd ik schoon met steradent. Tabletje erin en een nachtje laten staan.
ZOMG! rigged!quote:Op zondag 15 april 2007 18:48 schreef el_salvador het volgende:
vandaag lekker 50km lang duitsers ontweken in de buurt van de keukenhof! goed voor je stuurmanskunsten
Hij rijdt momenteel eerder in de buurt van Zeist rond.... (bospaadjes, paadjes langs de Kromme Rijn etc )quote:Op maandag 23 april 2007 19:15 schreef el_salvador het volgende:
niks vervelender dan wielspin tijdens een sprint inderdaad!
@sungaMsunitraM: geef mij ff een waarschuwing als je met dat gevaar-op-de-weg door de bollenstreek rijdt
*google image search'd*quote:Op dinsdag 24 april 2007 13:06 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Heb op MP een Brooks Colt gevonden voor op mn fixert
Maar eens kijken of mijn kont daar aan kan wennen
Toch niet dezelfde waar ik ook op aan het bieden ben?quote:Op dinsdag 24 april 2007 13:06 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Heb op MP een Brooks Colt gevonden voor op mn fixert
Maar eens kijken of mijn kont daar aan kan wennen
Nee hoor. Kwam m vanochtend toevallig tegen, advertentie was nog geen half uur eerder geplaatst. Vraagprijs geboden en direct weer mailtje terug dat t geregeld was. Pas daarna zag ik dat er nog een Colt stond waar jij op had geboden.quote:Op dinsdag 24 april 2007 14:14 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Toch niet dezelfde waar ik ook op aan het bieden ben?
Van boven naar beneden bij Shimano, waarbij je de laatste 2 moet mijdenquote:Op dinsdag 24 april 2007 18:21 schreef mordradead het volgende:
Weten jullie trouwens wat van al die schakelsystem af een vriendin van me zoekt een nieuwe fiets en vroeg me wat nou eigenlijk het verschil is tussen Ultegra, Dura-Ace en dergelijke wat is nou goed en wat moet je nou eigenlijk echt niet hebben
De Colt is een van de mooiste Brooks zadels.quote:Op dinsdag 24 april 2007 19:01 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Nee hoor. Kwam m vanochtend toevallig tegen, advertentie was nog geen half uur eerder geplaatst. Vraagprijs geboden en direct weer mailtje terug dat t geregeld was. Pas daarna zag ik dat er nog een Colt stond waar jij op had geboden.
(maar goed, mocht ie absoluut niet bevallen kan jij m evt wel van me overnemen)
Het invetten is een speciaal iets. Iedereen heeft er z'n eigen methode voor. Ik gebruik Proofide bij normaal dikke Brooks-zadels, wat dunner schoenenvet bij de Team Pro. Invetten doe ik ongeveer een week lang. Iedere dag 1-2 keer, insmeren, het vet warm maken met de föhn en dan nog een laag. Goed in laten trekken. Als ook met fors de föhn erop niks meer intrekt wordt het tijd om het zadel te monteren. Eerst beginnen met korte ritjes (30-50km) daarna langzaam opbouwen. Wacht maar totdat het zadel iets van 1000km gelopen heeft voordat je je aan afstanden boven de 150km waagt ermee.quote:Op woensdag 25 april 2007 13:56 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Zadel is binnen!
Aan de sporen op de rails te zien is ie wel gemonteerd geweest, maar er is niet of nauwelijks op gezeten. Mooi stuk tijdloze techniek. Wel een zwaar, massief ogend zadel, vergeleken met een Era lijkt het wel een tank!
Maar eens kijken of er hier nog Proofide in huis is, anders daar maar eens een blikje van kopen. Iemand nog speciale tips voor het 'inzitten'?
En wat is nu eigenlijk precies het grote verschil tussen deze dingen in de lijst? Ik heb zelf 105 + Tiagra en het bevalt me goed, maar stel dat ik Dura Ace had. Is dat dan zoveel beter?quote:Op dinsdag 24 april 2007 19:05 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Van boven naar beneden bij Shimano, waarbij je de laatste 2 moet mijden
Dura Ace
Ultegra
105
Tiagra
Sora
2200
Oudere groepen van Shimano: RX100 (ongeveer op Tiagra niveau), RSX (ongeveer op Sora niveau), Exage (ook ongeveer Sora niveau)
Op het Waterlooplein vind je vintage truitjes voor weinig!quote:Op woensdag 25 april 2007 14:26 schreef ultra_ivo het volgende:
Het is alleen jammer dat het Broks teamshirt zo duur is:
[afbeelding]
Die zijn cool ja. Ik ben de gelukkige eigenaar van een wollen shirt van Ti-Raleigh .quote:Op woensdag 25 april 2007 14:31 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Op het Waterlooplein vind je vintage truitjes voor weinig!
quote:Op donderdag 26 april 2007 14:01 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Met een fiets die je zelf bij elkaar gezocht en in elkaar gezet hebt krijg je sowieso meer binding
Knutselprojectjes
Standaard fietsen
Me er aan ergeren en schreeuwen, vaak werkt dat ook nietquote:Op donderdag 26 april 2007 17:41 schreef el_salvador het volgende:
net 40km erbij gezet rond de kaag, ging weer lekker. wat doen jullie aan die bejaarden die op het midden van het fietstpad blijven rijden? ik heb het idee dat die gehoorapparaatjes gewoon uitstaan want ze reageren nergens op.
m'n bel horen ze vaak niet, dus heel hard TRIIIING roepen doet soms wonderen.quote:Op donderdag 26 april 2007 17:41 schreef el_salvador het volgende:
net 40km erbij gezet rond de kaag, ging weer lekker. wat doen jullie aan die bejaarden die op het midden van het fietstpad blijven rijden? ik heb het idee dat die gehoorapparaatjes gewoon uitstaan want ze reageren nergens op.
de laatste keer dat ik dat deed ben ik in discussie moeten gaan met een 'trotse hondenbezitter'... die vond het de normaalste zaak om 3 viervoeters van het kaliber golden retriever los te laten lopen op het fietspad (blauw bord met fiets erin aan het begin vh pad) en ging bij hoog en laag beweren dat de honden daar los mochten lopen. Dit alles gesteund door nog eens 2 hondenbezitters. ik was dus fout omdat ik netjes vroeg of ik er langs mocht.. het was dat ik aan het begin van mn rondje was begonnen anders had ik mn snelschakelende ketting waarschijnlijk voor andere doeleinden gebruiktquote:Op donderdag 26 april 2007 21:08 schreef thettes het volgende:
[..]
m'n bel horen ze vaak niet, dus heel hard TRIIIING roepen doet soms wonderen.
Thnx.quote:
1 uur 40? jezus christus was dat op een volgeladen bakfiets? vis!quote:Op vrijdag 27 april 2007 17:44 schreef Zwansen het volgende:
Ik ga volgend jaar weer de Alp d'Huez omhoog. Wil mijn toptijd van 1 uur en 40 minuten nog verder aanscherpen.
Ik heb wel een fiets om op te trainen. Maar voor de Alp zelf wil ik wel een goeie fiets. Is er een mogelijkheid om in die omgeving zulke fietsen te huren voor een dag of 2? Lijkt me wel toch? In Huez zelf of anders misschien in Les Deux Alpes.
Weet iemand dit?
Vriend van me deed er meer dan 2 uur over. Zo'n gast van 82 jaar was nog sneller.quote:Op vrijdag 27 april 2007 18:33 schreef el_salvador het volgende:
[..]
1 uur 40? jezus christus was dat op een volgeladen bakfiets? vis!
Mijn snelste tijd is 54 minuten.quote:Op dinsdag 24 april 2007 15:48 schreef TIMMM_ het volgende:
Zijn er nog mensen die deze zomer naar de Franse alpen gaan en die de Alp D'huez gaan beklimmen? Ik ben vorig jaar op fietsvakantie geweest in de alpen en ik ben benieuwd naar jullie tijden op Alp D'huez. Ikzelf deed er 1 uur en 7 minuten over om de top te bereiken en een vriend van mij haalde de top in 57 minuten zonder ooit een berg beklommen te hebben.
Ja, ik heb zelfs nog wat contacten gehad met italianen, verschillende etappes zat ik in dezelfde groep als een stel italianen van een club uit Milaan, en zij spraken wat engels. Ze vroegen of ik met hen de ploegentijdrit wilde rijden (teams voor de ploegentijdrit moet je ter plekke samenstellen), maar toen ze dat vroegen hadden we al vijf man. Op zich wel jammer, want zij konden wel goed doortrappen (en waren waarschijnlijk nuttiger geweest dan een zieke duitser en een zwakke ier en engelsman).quote:Op zondag 29 april 2007 21:46 schreef ultra_ivo het volgende:
Leuk verslag Wombcat! ALtidj leuk die internationale evenementen.
Bijvoorbeeld. Die nederlander die een paar keer in mijn verslag voorkomt, wil volgend jaar ook weer komen. Twee van zijn ploegmaats willen volgend jaar ook weer meedoen. Zij waren er vorig jaar ook, maar konden dit jaar niet vanwege hun werk. Die twee duitsers die bij ons in de ploeg zaten hadden het er ook al over om volgend jaar weer te komen. Als die ene dan niet verkouden is, hebben we al weer een goed team bijelkaar.quote:Op zondag 29 april 2007 21:56 schreef ultra_ivo het volgende:
Ziet er dus goed uit voor je volgend jaar, kun je met de Milanese ploeg meerijden
Denk dat ik dat begin maart in Riccione al was. Maar daar hadden ze me dan weer ingeschreven als italiaan , in de uitslag stond er tenminste een italiaans vlaggetje achter mijn naam.quote:Op zondag 29 april 2007 22:52 schreef ultra_ivo het volgende:
En via die Italianen kun je nu ook achter wat cyclo's komen waar je de enige buitenlander bent
Ik heb een Brooks Conquest op m'n trekkingfiets zitten. Echt een heerlijk zadel.quote:Op dinsdag 24 april 2007 13:06 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Brooks
, mooi verhaal en goed gereden. Jammer van die ene slechte dag. Lijkt mij ook erg leuk om te doen, probleem is dat er rond deze tijd altijd ontzettend veel stoere fietsevenementen zijn.quote:Op zondag 29 april 2007 20:41 schreef Wombcat het volgende:
Ik ben weer terug van Sardinië, alwaar ik de ronde van Sardinië (een 7-daagse cyclo) heb gefietst
Idd jammer van die slechte dag, maar bijna iedereen had wel een slechte dag. Die niet-zieke duitser van onze ploegentijdrit had op de laatste dag 17 minuten verloren, hij duikelde van de 28e naar de 47e plek. Zijn maat (de verkouden duitser) heeft 'm daar bijna naar boven moeten duwen.quote:Op maandag 30 april 2007 10:10 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
, mooi verhaal en goed gereden. Jammer van die ene slechte dag. Lijkt mij ook erg leuk om te doen, probleem is dat er rond deze tijd altijd ontzettend veel stoere fietsevenementen zijn.
Nee, ben nog nooit in Spanje geweest voor een cyclo. Is misschien wel eens een idee, maar zal niet voor dit jaar zijn. Bedankt voor de link iig, da's altijd handig.quote:Op maandag 30 april 2007 10:56 schreef el_salvador het volgende:
vet verslag! in spanje heb je trouwens ook een berg ciclos http://www.marchasmiticas.com/area.php?id=1
ga je daar ooit nog eens heen?
Oh, dat valt dan nog wel mee inderdaad. Ik hou hem zeker in gedachte. Ik blijf natuurlijk wel een mountainbikert, dus als ie volgend jaar bijvoorbeeld samenvalt met de wereldbekerwedstrijd in Houffalize (zoals dit jaar) dan ga ik toch liever daar heen. Dat vind ik dan toch net iets stoerder .quote:Op maandag 30 april 2007 10:15 schreef Wombcat het volgende:
Qua stoere fietsevenementen is dit imo wel de stoerste. En niet duur. ¤700,- voor de hele week, met volpension. Moet je alleen nog zelf de vlucht regelen.
Die had ik ook op m'n vorige racefiets, maar ik vond dat niet meer stoer . Probleem is dat ik zo weinig vergelijkingsmateriaal heb. Ik beklim heuvels eigenlijk altijd met m'n mountainbike. Ik heb wel drie jaar geleden de Steven Rooks Classic gereden. Toen gebruikte ik redelijk vaak het kleinste blaadje, maar daar zaten ook lomperds als de Redoute in en toen fietste ik langzamer dan nu. Ik weet ook dat ik de Grebbenberg vorig jaar op 42x19 heb opgereden. Die is op het steilste stuk 7%, veel steiler zijn de klimmen in de Fietschallenge ook niet zo te zien. MIsschien laat ik die 23 er wel gewoon op.quote:Op maandag 30 april 2007 17:53 schreef Wombcat het volgende:
Ik heb een triple.
In de Fietschallenge zitten maar twee echt steile klimmen. De Kinkenweg en later is er nog eentje die vrij steil is. De Kinkenweg zit nu vrij ver in het begin, nu de start in Vaals is.
Met een 38, zou je met een 25 daar prima zitten, denk ik.
Ik ben moe zeg, zowat de hele middag geslapen
Volgend jaar zal ik zeker in dit topic weer over Sardinië beginnen . Het is altijd de laatste week van april, is dan Houffalize ook altijd, of wisselt die nog wel eens in de kalender?
Een triple is idd niet helemaal stoer (helemaal niet als je , zoals ik, ook nog wedstrijden bij de elite rijdt). Maar het zal me verder een zorg zijn. Tegenwoordig zie je een hoop met een compact rijden, dat lijkt me helemaal niets. Zit je op het vlakke altijd overdwars te rijden met je ketting. En in wedstrijden kom je er niet met een 50 buitenblad.quote:Op maandag 30 april 2007 20:36 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Die had ik ook op m'n vorige racefiets, maar ik vond dat niet meer stoer .
Klopt, alleen de Kinkenweg is denk ik wel wat steiler dan de 8,7 % die ze daar aangeven, er zit iig een vrij steil stuk in. Met een 38-23 moet het wel kunnen denk ik, waarschijnlijk zou een 25 voor je daar wel ideaal zijn. Een 27 zul je niet nodig hebben.quote:Probleem is dat ik zo weinig vergelijkingsmateriaal heb. Ik beklim heuvels eigenlijk altijd met m'n mountainbike. Ik heb wel drie jaar geleden de Steven Rooks Classic gereden. Toen gebruikte ik redelijk vaak het kleinste blaadje, maar daar zaten ook lomperds als de Redoute in en toen fietste ik langzamer dan nu. Ik weet ook dat ik de Grebbenberg vorig jaar op 42x19 heb opgereden. Die is op het steilste stuk 7%, veel steiler zijn de klimmen in de Fietschallenge ook niet zo te zien. MIsschien laat ik die 23 er wel gewoon op.
Tnx. Hopelijk ben ik wat hersteld tegen die tijd. Eigenlijk zou de Fietschallenge een week later moeten zijn wat mij betreft, nu is het net iets te vroeg na Sardinië.quote:Houffalize staat wel vaak, maar niet elk jaar op de kalender. Als ie is, dan wel meestal rond het laatste weekend van april. Het is even afwachten.
Slaap lekker zou ik zeggen, zul je nodig hebben voor zondag .
Een triple in een elite wedstrijd is wel degelijk stoer, da's durfquote:Op maandag 30 april 2007 21:08 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Een triple is idd niet helemaal stoer (helemaal niet als je , zoals ik, ook nog wedstrijden bij de elite rijdt). Maar het zal me verder een zorg zijn. Tegenwoordig zie je een hoop met een compact rijden, dat lijkt me helemaal niets. Zit je op het vlakke altijd overdwars te rijden met je ketting. En in wedstrijden kom je er niet met een 50 buitenblad.
[..]
Heel veel commentaar heb ik er eigenlijk nog niet op gehad. De meesten zien het niet meteen. en alleen voor de start kan het opvallen. TIjdens de wedstrijd heeft iedereen het veel te druk met andere dingen. Toen ik 'm een half jaar had, begon het de mensen op de club pas echt op te vallen dat ik een triple had. En nu zijn er af en toe nog wel mensen die zeggen "huh?, heb jij een triple."quote:Op maandag 30 april 2007 21:44 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Een triple in een elite wedstrijd is wel degelijk stoer, da's durf
Bij mij keken ze destijds raar op in de wielerclub toen ik begin jaren '90 m'n compact inruilde voor een triple.
Er staan nog altijd 3 modellen triples in de catalogus van Campagnolo. En diverse verzendhuizen leveren ze nog gewoon. Desalniettemin ben ik nu wat triples aan het hamsteren via Ebay. Van de week een Stronglight LX 100 gekocht voor weinig, incl. 6 bladen waarmee ik een oude LX 100 weer helemaal goed kan krijgen.quote:Op maandag 30 april 2007 22:03 schreef Wombcat het volgende:
Rare is trouwens dat Campagnolo tegenwoordig niet eens meer triples levert, alleen nog compact crankstellen (en gewone natuurlijk). Dat betekent voor mij simpelweg dat als ik weer eens een nieuwe fiets koop, er geen Campa crankstel op komt (de rest het liefst wel, want ik ben niet zo'n Shimano-fan).
Je hebt helemaal gelijk.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 02:50 schreef SeLang het volgende:
Ik vind dat echt dwaas, die aversie tegen triples.
Nu zie zie je dat die compactcranks opeens zo populair zijn. Eigenlijk is dat gewoon een face-saver voor mensen die altijd tegen triples geageerd hebben maar eigenlijk ook een kleiner kleinste blad willen hebben. Maar het middelste blad (dat je normaal gesproken het meeste gebruikt) ontbreekt dan dus je rijdt bijna altijd met een scheve ketting.
Als je even wat gaat rekenen met hellingen/ vermogen/ cadence dan kom je al gauw tot de comclusie dat 99% van de recreatieve fietsers beter af is met triple, zijnde de meest optimale overbrenging.
Enige voordeel van een double/ compact vind ik dat het iets mooier schakelt (ook achter, waarschijnlijk vanwege de kortere derailleur). En het is 100 gram lichter
Ik ook. Maar ik rijd daarom juist met een 42 binnenblad (en zou voor NL eigenlijk wel een 44 willen).quote:Op dinsdag 1 mei 2007 08:16 schreef Trainspotter het volgende:
Zo'n 53 vind ik net te groot om het vlak altijd op het grootste blad te rijden.
Nee, dat niet.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 11:59 schreef sungaMsunitraM het volgende:
BTW, Ivo, 3 projectjes op stapel, ook nog singlespeeders of fixies daarbij?
Ook voor je fixie is hierin plek: Steel for real, retro racefietsenquote:Ik heb van het weekend weer op mn fixie gereden en het rijdt gewoon zo super! Stil, soepel, heel direct gevoel qua snelheid etc.... ik vind het zeker een verrijking van mijn fietsenverzameling
Wat versta je onder een beetje renner: iemand die een uur aan 6 W/kg kan stampen? Dat zijn er niet zo veel. Veel toerfietsers komen niet veel verder dan 4 W/kg en dan krijg je die verzetten nooit rond voor een lange tijd.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 09:00 schreef horstjan het volgende:
Een beetje renner volstaat in de bergen met 52/39 voor en 25 achter en in de benelux een 45 voor en tot 23 achter als
Dit zijn de versnellingen die ik nu zelf hanteer als ik over de cols rijd, dus zie ik mezelf als een beetje renner en dat is geen vergelijk met wat ik vroeger kon. Toen hadden we maar 5 kransjes achter, dus was het altijd een discussie in étappewedstrijden welke versnellingen moesten worden gestoken.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 13:38 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Wat versta je onder een beetje renner: iemand die een uur aan 6 W/kg kan stampen? Dat zijn er niet zo veel. Veel toerfietsers komen niet veel verder dan 4 W/kg en dan krijg je die verzetten nooit rond voor een lange tijd.
Inderdaad, die gaan de Keutenberg aanvallen op het allerkleinste verzet .quote:Op dinsdag 1 mei 2007 16:40 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Op lange klimmen een triple wel van pas komen IMO.
Ik heb echter het idee dat heel veel toeristen (bij minder ervaren mountainbikers zie je dat ook heel vaak trouwens) zichzelf op korte klimmen juist tekort doen door veel te licht te schakelen. Ze zitten dan alleen maar 'slagroom te kloppen.' Als je wat groter schakelt en gewoon ff goed aanzet kan je veel meer power leveren en ben je in tien trappen boven.
Mijn Brooks Conquest begon na ca 300km lekker te zitten en bij ca 1000km echt lekker.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 16:40 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Mijn Brooks is na een kilometer of 70 nog niet helemaal ingezeten trouwens
Heb m ook maar 3x ingevet met Proofide, mss moet er nog ff wat meer op.
Dat zijn best mannelijke verzetten dan. Volgens mij beschouwt de meerderheid zich hier als (serieuze) toerrijder en die rijden zeker niet op zulke platen omhoog.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 15:12 schreef horstjan het volgende:
Dit zijn de versnellingen die ik nu zelf hanteer als ik over de cols rijd, dus zie ik mezelf als een beetje renner. Zoals ik al aanhaalde geldt voor een toerrijder een andere norm.
heb je een triple?quote:Op dinsdag 1 mei 2007 20:34 schreef sjippen het volgende:
Vandaag in de Ardennen gaan fietsen, wat een weertje zeg!
Een paar fameuze hellingen gedaan, op de col de la Redoute moeten afstappen vanwege geen kleiner verzet
Ik trap meestal met circa 75-80 omwentelingen omhoog. Voor een hoop klimmen heb ik idd geen triple echt nodig, daar zou ik ook wel met een 39-26 opkomen. In Italië zijn veel echt steile klimmen (met flinke stukken boven de 10%), en dan is een triple echt wel praktisch. Als ik in de Alpen zou fietsen, zou ik prima wegkomen met een 39-26. In Sardinië was ik maar al te blij met mijn triple (30-23 als kleinste), maar zelfs daarmee was het op de slotklim van de 6e etappe flink harken geblazen. Maar dan heb je 't ook over een klim van 6 km, met de laatste 2 km gemiddeld (!) aan 12% (met wat vlakke stukken erin, en maximale stijgingspercentages van 15-16% En dan heb ik het niet over stukjes van 10 meter, maar stukken van 100 meter). En dat aan het einde van een etappe van 114 km, met in totaal 2000 hoogtemeters.quote:Op dinsdag 1 mei 2007 16:40 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Op lange klimmen een triple wel van pas komen IMO.
Ik heb echter het idee dat heel veel toeristen (bij minder ervaren mountainbikers zie je dat ook heel vaak trouwens) zichzelf op korte klimmen juist tekort doen door veel te licht te schakelen. Ze zitten dan alleen maar 'slagroom te kloppen.' Als je wat groter schakelt en gewoon ff goed aanzet kan je veel meer power leveren en ben je in tien trappen boven.
Mijn Brooks is na een kilometer of 70 nog niet helemaal ingezeten trouwens
Heb m ook maar 3x ingevet met Proofide, mss moet er nog ff wat meer op.
nope, maar had mijn wiel met klein verzet-tandwielen vergeten mee te nemen. Op de meeste hellingen gaat het nog net, maar de Redoute is op sommige plekken te steil om de pedalen rond te krijgen.quote:
Ja, de mensen die voor het combiklassement gingen mochten in het eerste startvak plaatsnemen, dat was wel gunstig. Ik had verder niet zo'n best weekend.quote:Op zondag 6 mei 2007 20:07 schreef Wombcat het volgende:
Bij de start Trainspotter nog gezien, die stond helemaal vooraan. Bij de finish nog effe met 'm gesproken, ergens onderweg heb ik 'm ingehaald (maar hij had natuurlijk gisteren al de MTB-challenge gereden).
Was dat op een vrij lange klim met een redelijk steil stuk erin? Boven ging het daar rechtsaf en was er een lang recht stuk, waar alles op een lint zat en licht verbrokkeld was. Of haalde ik je dan in op de klim na die klim?quote:Op zondag 6 mei 2007 20:45 schreef Trainspotter het volgende:
Na 85 km definitief gelost uit de groep, een klim later haalde Wombcat me in.
Dat vind ik toch best slecht hoor. Je mag er natuurlijk vanuit gaan dat niemand opzettelijk afsnijdt, maar je zult nu ongetwijfeld zien dat er mensen die onderweg hebben besloten voor de honderd te gaan, heel hoog zijn geklasseerd in de 150km. Ik ben daarom maar vlak voor de finish van het parcours gedraaid, dus als het goed is sta ik niet in de uitslag.quote:Op zondag 6 mei 2007 20:54 schreef Wombcat het volgende:
Ook op de 150 km race waren geen controlepunten geloof ik (ik heb ze iig niet gezien).
Ik hoorde dat een flinke groep een paar keer verkeerd is gereden en (per ongeluk) maar 137 km heeft gereden ipv 150.
Ach ja, teleurstellingen horen er ook bij. En aan de andere kant: mijn teammaat reed binnen een kwartier twee keer lek. Hij had anders wel gewonnen, want hj is veel sterker dan ik. Werd ook iets van 20e vandaag en zat tot aan de Camerig in de kopgroep (met van Bon en consorten).quote:Echt zonde van je kettingbreuk, da's flink balen.
Dat was die klim ja. Je haalde me vlak voor de top in. In tegenstelling tot mij had je goed de gang erin, dus ik kan me voorstellen dat je alleen oog had voor het wiel voor je. En ik zat steeds naar links te kijken naar wie we allemaal voorbij kwam snellen .quote:Op zondag 6 mei 2007 21:02 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Was dat op een vrij lange klim met een redelijk steil stuk erin? Boven ging het daar rechtsaf en was er een lang recht stuk, waar alles op een lint zat en licht verbrokkeld was. (Zoals ik bij de finish al zei, ik had je niet gezien, was waarschijnlijk te druk bezig met mezelf )
Da's dan netjes. Zoals ik al zei: de organisatie was bagger. Het zou ook mogelijk moeten zijn om tijdens de rit nog te kiezen. Paar matjes onderweg en je weet wie wat heeft gereden.quote:Op zondag 6 mei 2007 21:07 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Dat vind ik toch best slecht hoor. Je mag er natuurlijk vanuit gaan dat niemand opzettelijk afsnijdt, maar je zult nu ongetwijfeld zien dat er mensen die onderweg hebben besloten voor de honderd te gaan, heel hoog zijn geklasseerd in de 150km. Ik ben daarom maar vlak voor de finish van het parcours gedraaid, dus als het goed is sta ik niet in de uitslag.
Da's echt goed.quote:Ach ja, teleurstellingen horen er ook bij. En aan de andere kant: mijn teammaat reed binnen een kwartier twee keer lek. Hij had anders wel gewonnen, want hj is veel sterker dan ik. Werd ook iets van 20e vandaag en zat tot aan de Camerig in de kopgroep (met van Bon en consorten).
Ja, die klim ging lekker. Die was wat langer, en op de langere klimmen kon ik wel goed doorrijden. Op de kortere klimmen had ik vaak moeite met het tempo. Lang klimmen heb ik in Sardinië natuurlijk veel gedaan, dus dat ritme zat er wel in. Het ontbeert me nu wat aan explosiviteit.quote:Op zondag 6 mei 2007 21:15 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Dat was die klim ja. Je haalde me vlak voor de top in. In tegenstelling tot mij had je goed de gang erin, dus ik kan me voorstellen dat je alleen oog had voor het wiel voor je. Ik probeerde nog effe aan te zetten om mee te rijden, maar dat was niet zo'n succes .
Idd, en zeker bij zulke afstanden.quote:Op maandag 7 mei 2007 00:21 schreef ultra_ivo het volgende:
Soms is op tijd lossen beter dan boven je macht meerijden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |