abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 14 april 2007 @ 17:18:20 #152
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_48325618
ik biets gewoon bidons bij jopie



en bij de rest van de teams, ze delen allemaal wel bidons en petjes uit. je blijft hollander immers

ik heb nog een zooi isostar bidons liggen die je bij het poeder krijgt, dus ik kan ff vooruit maar na een tijdje worden ze inderdaad smerig
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
  FOK!fotograaf zaterdag 14 april 2007 @ 17:28:38 #153
73911 ultra_ivo
pi_48325835
Bidons houd ik schoon met steradent. Tabletje erin en een nachtje laten staan.
pi_48326976
quote:
Op zaterdag 14 april 2007 17:28 schreef ultra_ivo het volgende:
Bidons houd ik schoon met steradent. Tabletje erin en een nachtje laten staan.
Dat is een goede tip! Die moet ik onthouden

Vandaag maar even niet gaan fietsen. 2x gefietst en 2x gehandbald in 2 dagen tijd.. anders ga ik weer overbelasten Morgen weer !
Ik bevestig het vooroordeel dat vrouwen geen kaart kunnen lezen.
*spiekt*
pi_48343003
Ik tief m'n bidons ook altijd wel in de vaatwasser, maar misschien wordt het wel tijd voor een paar nieuwe!
  zondag 15 april 2007 @ 18:48:43 #156
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_48355137
vandaag lekker 50km lang duitsers ontweken in de buurt van de keukenhof! goed voor je stuurmanskunsten
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
pi_48355243
Flink rondje gemaakt in Zuid Limburg (omgeving Vaals). Was flink afzien vandaag.. Dat gaat nog wat geven volgende week zaterdag met de toertocht van de Amstel

[ Bericht 10% gewijzigd door rockin_the_lowland op 15-04-2007 20:04:19 ]
pi_48355582
Heerlijke tocht gedaan vandaag. Vanuit Delft langs de Schie naar Leiden, overgestoken naar Katwijk aan Zee. Door de duinen naar Hoek van Holland, langs het water naar Rotterdam en weer terug langs de Schie naar Delft. Heerlijk bijna hele dag langs het water, lekker fris. Zal kilometer of 110 zijn geweest denk ik.
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
  FOK!fotograaf zondag 15 april 2007 @ 21:37:44 #159
73911 ultra_ivo
pi_48361477
Vandaag het fietsen op een andere manier beleefd. In de vroege ochtend 27 man en 2 vrouwen ingeschreven voor m'n 200 km brevet. Daarna samen met de clubsecretaris rondgetoerd in de wagen, renenrs regelmatig gezien, geheime controle uitgevoerd, een pechvogel verder geholpen (was geraakt door een autoportier) en uiteindelijk 28 man kunnen aftekenen als geslaagd voor het brevet.
Zowat iedereen was dik tevreden, alleen de drie snelsten hadden zich op het eind regelmatig verreden. 2 niet zo supersnellen hadden hun daardoor bijna ingehaald
pi_48369487
85km gefietst, Grootebroek-St. Maarten (dus NH doorkruisen) en weer terug. Voor de wind was heerlijk, tegenwind terug was afzien omdat ik meestal niet veel langer dan 50km fiets.

Helaas was m'n nacht nogal kort en was ik vanochtend voor ik ging fietsen eerst nog vrijwilliger om te helpen bij een atletiekwedstrijd. Die paar uur in de zon staan zonder wat te doen waren al slopend
pi_48387122
Jeetje. Slechts 30 km gefietst. Halverwege had ik mijn bidons al leeg. Ik ben geen warm weer fietser
Ik bevestig het vooroordeel dat vrouwen geen kaart kunnen lezen.
*spiekt*
pi_48396077
http://www.fietssportief.nl/racefietsen-20.pagina?pid=54

Wat vinden jullie van die fiets? Ik zit nog steeds met de framehoogte. Ben langs 2 fietsenmakers gegaan en ze vertelden me beiden dat het niet veel uit maakt welke hoogte je neemt, met het verstellen van zadel kon veel worden opgelost Klopt dit? Ik ben 1.80, welke framehoogte heb ik dan nodig?
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
  maandag 16 april 2007 @ 22:05:59 #163
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_48397060
In die prijsklasse zou ik eerlijk gezegd eerder naar een goede tweedehands kijken dan naar zo'n budgetfiets.

Wat de maat betreft: Probeer dit eens

De hoogte van het frame maakt inderdaad niet uit, de lengte des te meer, en 2 cm te kort of te lang kan je fietsplezier danig vergallen
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  maandag 16 april 2007 @ 22:07:55 #164
11102 knep
Mountainfreak
pi_48397170
Zaterdag 200 km gefietst, op en neer naar de Eifel langs de roer, geweldig .
  FOK!fotograaf maandag 16 april 2007 @ 22:32:38 #165
73911 ultra_ivo
pi_48398376
De Eifel is een geweldig gebied om te fietsen
  maandag 16 april 2007 @ 23:33:11 #166
11102 knep
Mountainfreak
pi_48401032
Inderdaad, prachtige omgeving met veel hellingen en erg groen.
s'Avonds na een tocht degelijk eten en bier .
pi_48440403
Nog een paar daagjes dan vertrek ik voor de Ronde van Sardinië

Meer info voor geïnteresseerden
op die foto onderaan, degene rechts ben ik

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 17-04-2007 22:48:51 ]
pi_48444889
Mooi hoor

Ik ben nog lang niet zo ver, ik fiets altijd zo intensief dat ik de paar uur erna zeer slecht gehumeurd ben en ook helemaal "leeg". De volgende dag weer fietsen zit er dan ook niet in
  FOK!fotograaf woensdag 18 april 2007 @ 13:28:08 #169
73911 ultra_ivo
pi_48458967
Vandaag een nieuw frame binnengekregen, bemachtigd via Marktplaats. RIH Special Course, niet van Reynolds 531c maar van Reynolds 531ST. Nog mooier dus. Netjes voorzien van oogjes voor spatborden en bagagedrager. Alleen wat lichte lakschade maar dat is te verhelpen. Deze ga ik opbouwen als lichte toerfiets, dit keer zonder ver- en breedstralers
De 531ST schreeuwt trouwens om een licht dragertje, ik zal er dus een Tubus Fly opzetten.
  woensdag 18 april 2007 @ 13:29:37 #170
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_48459039
quote:
Op zondag 15 april 2007 18:48 schreef el_salvador het volgende:
vandaag lekker 50km lang duitsers ontweken in de buurt van de keukenhof! goed voor je stuurmanskunsten
ZOMG! rigged!
  zondag 22 april 2007 @ 09:43:52 #171
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_48590507
Mijn fixie is (voorlopig) af!



Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_48591121
Tof! Daarmee ga je de baan op mag in aannemen?

Ik heb verdomme nog 2 tentamens dus ik kan nu niet fietsen, moet echt studeren Terwijl het weer zulk heerlijk weer is!

[ Bericht 3% gewijzigd door Tommeke op 22-04-2007 11:26:21 ]
  zondag 22 april 2007 @ 10:39:04 #173
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_48591186
Nee, gewoon voor op de weg
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_48592187
Haha, ik zie nu pas dat er voor wel een rem op zit
pi_48619091
vandaag 101 km gedaan tussen noordzee en ijsselmeer in
  FOK!fotograaf maandag 23 april 2007 @ 00:48:25 #176
73911 ultra_ivo
pi_48619842
Ziet er strak uit die fixie. Eigenlijk had je er een oud duikbootframe voor moeten nemen
pi_48641927
Wat is eigenlijk het voordeel van zo'n fixie??
  FOK!fotograaf maandag 23 april 2007 @ 19:06:27 #178
73911 ultra_ivo
pi_48642557
Volgens de Britse fixers kun je daarmee beter korte, steile hellingen beklimmen. In de winter heeft een fixie zeker een voordeel, beter gevoel voor de weg en daardoor minder tractieproblemen bij een gladde weg.
  maandag 23 april 2007 @ 19:15:19 #179
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_48642855
niks vervelender dan wielspin tijdens een sprint inderdaad!

@sungaMsunitraM: geef mij ff een waarschuwing als je met dat gevaar-op-de-weg door de bollenstreek rijdt
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
  maandag 23 april 2007 @ 20:00:27 #180
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_48644633
quote:
Op maandag 23 april 2007 19:15 schreef el_salvador het volgende:
niks vervelender dan wielspin tijdens een sprint inderdaad!

@sungaMsunitraM: geef mij ff een waarschuwing als je met dat gevaar-op-de-weg door de bollenstreek rijdt
Hij rijdt momenteel eerder in de buurt van Zeist rond.... (bospaadjes, paadjes langs de Kromme Rijn etc )

Ga er zeker geen kwetsbare superlichte bandjes op zetten, het is veel te leuk om ook af en toe van het asfalt van te gaan.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  dinsdag 24 april 2007 @ 13:06:31 #181
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_48664545


Heb op MP een Brooks Colt gevonden voor op mn fixert

Maar eens kijken of mijn kont daar aan kan wennen
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  dinsdag 24 april 2007 @ 13:10:09 #182
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_48664659
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 13:06 schreef sungaMsunitraM het volgende:


Heb op MP een Brooks Colt gevonden voor op mn fixert

Maar eens kijken of mijn kont daar aan kan wennen
*google image search'd*

man, m'n reedt doet al pijn als ik die dingen zie

wielrenners zijn masochisten
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
  dinsdag 24 april 2007 @ 13:34:11 #183
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_48665501
Eenmaal 'ingezeten' schijnen ze hemels te zijn.
Heb op mn mountainike een Flite, op mn racefiets een San Marco Era, op mn Tacx / slecht weer-fiets een Fizik Pave (die nu ff op mn fixie zit) en hoewel ik geen echte problemen heb, heb ik wel eens een 'is dit alles?' - gevoel qua zadels, dus sta ik zeker open voor alternatieven want ik denk dat het gewoon beter kan dan wat ik nu heb. Heb ook wel aan gleufzadels gedacht , Body Geometry enzo, maar zo'n Specialized Toupe kost toch gewoon f*cking 100 euro
Voor mn fixie leek een wat klassieker zadel me wel leuk, en deze Brooks kwam ik toevallig tegen voor niet al te veel, dus waarom niet proberen dan?

Ivo rijdt ook Brooks toch? Ervaringen?
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  dinsdag 24 april 2007 @ 13:46:59 #184
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_48665952
staat cool vind ik, die fiets heeft stijl op een mooie retro manier.

ik heb m'n nieuwe zadel een tijdje terug gepost, met zo'n gat erin inderdaad, maar niet duur. massi bio hole base cut heet dat ding voluit, ik ga ook geen 100 euri neerleggen voor een zadel met een gat erin.
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
  FOK!fotograaf dinsdag 24 april 2007 @ 14:14:36 #185
73911 ultra_ivo
pi_48667122
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 13:06 schreef sungaMsunitraM het volgende:


Heb op MP een Brooks Colt gevonden voor op mn fixert

Maar eens kijken of mijn kont daar aan kan wennen
Toch niet dezelfde waar ik ook op aan het bieden ben?

Brooks en Ideale zadels zijn de enige zadels waarop ik langer dan een uur wil rijden. Eenmaal ingezeten zijn ze fantastisch. Ik heb momenteel 2 Brooks zadels goed ingezeten (een Team Pro en een B17) en ben een B17 aged&laced in aan het rijden. Plus dan de Colt die me toegezegd is. Op Ebay volg ik een aantal.
Ik heb nml. minimaal 3 nieuwe fietsprojecten op stapel, m'n Bob Jackson (nieuwe frame), een RIH-frame dat ik voor een prikkie op marktplaats kocht en een Koga Miyata waar ik een optie op heb.
pi_48670803
Zijn er nog mensen die deze zomer naar de Franse alpen gaan en die de Alp D'huez gaan beklimmen? Ik ben vorig jaar op fietsvakantie geweest in de alpen en ik ben benieuwd naar jullie tijden op Alp D'huez. Ikzelf deed er 1 uur en 7 minuten over om de top te bereiken en een vriend van mij haalde de top in 57 minuten zonder ooit een berg beklommen te hebben.
If winning would mean reaching a 2nd place, then Boogerd is God!
  dinsdag 24 april 2007 @ 18:21:09 #187
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_48676533
Weten jullie trouwens wat van al die schakelsystem af een vriendin van me zoekt een nieuwe fiets en vroeg me wat nou eigenlijk het verschil is tussen Ultegra, Dura-Ace en dergelijke wat is nou goed en wat moet je nou eigenlijk echt niet hebben
Bernie en ik zijn tof.
  dinsdag 24 april 2007 @ 19:01:20 #188
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_48677676
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 14:14 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Toch niet dezelfde waar ik ook op aan het bieden ben?
Nee hoor. Kwam m vanochtend toevallig tegen, advertentie was nog geen half uur eerder geplaatst. Vraagprijs geboden en direct weer mailtje terug dat t geregeld was. Pas daarna zag ik dat er nog een Colt stond waar jij op had geboden.

(maar goed, mocht ie absoluut niet bevallen kan jij m evt wel van me overnemen)
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  dinsdag 24 april 2007 @ 19:05:13 #189
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_48677789
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 18:21 schreef mordradead het volgende:
Weten jullie trouwens wat van al die schakelsystem af een vriendin van me zoekt een nieuwe fiets en vroeg me wat nou eigenlijk het verschil is tussen Ultegra, Dura-Ace en dergelijke wat is nou goed en wat moet je nou eigenlijk echt niet hebben
Van boven naar beneden bij Shimano, waarbij je de laatste 2 moet mijden

Dura Ace
Ultegra
105
Tiagra
Sora
2200

Oudere groepen van Shimano: RX100 (ongeveer op Tiagra niveau), RSX (ongeveer op Sora niveau), Exage (ook ongeveer Sora niveau)
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  FOK!fotograaf dinsdag 24 april 2007 @ 19:13:26 #190
73911 ultra_ivo
pi_48678047
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 19:01 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Nee hoor. Kwam m vanochtend toevallig tegen, advertentie was nog geen half uur eerder geplaatst. Vraagprijs geboden en direct weer mailtje terug dat t geregeld was. Pas daarna zag ik dat er nog een Colt stond waar jij op had geboden.

(maar goed, mocht ie absoluut niet bevallen kan jij m evt wel van me overnemen)
De Colt is een van de mooiste Brooks zadels.
  dinsdag 24 april 2007 @ 19:28:46 #191
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_48678441
Ik zie m niet meer op de site van Brooks staan, maar volgens mij lijkt ie behoorlijk op de Swift, maar dan zonder Ti rails.

Edit: toch niet, de Colt heeft wat langere zijkanten zeg maar.

[ Bericht 23% gewijzigd door sungaMsunitraM op 24-04-2007 20:38:38 ]
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  FOK!fotograaf woensdag 25 april 2007 @ 06:45:06 #192
73911 ultra_ivo
pi_48693109
hij is al een tijdje uit productie, ik kan ook zo snel geen foto vinden op het net.
  woensdag 25 april 2007 @ 08:32:17 #193
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_48693982
Ik wel:


Die rechts boven.





Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  woensdag 25 april 2007 @ 13:56:28 #194
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_48704125
Zadel is binnen!

Aan de sporen op de rails te zien is ie wel gemonteerd geweest, maar er is niet of nauwelijks op gezeten. Mooi stuk tijdloze techniek. Wel een zwaar, massief ogend zadel, vergeleken met een Era lijkt het wel een tank!

Maar eens kijken of er hier nog Proofide in huis is, anders daar maar eens een blikje van kopen. Iemand nog speciale tips voor het 'inzitten'?







[ Bericht 18% gewijzigd door sungaMsunitraM op 25-04-2007 14:02:26 ]
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  FOK!fotograaf woensdag 25 april 2007 @ 14:23:35 #195
73911 ultra_ivo
pi_48705112
quote:
Op woensdag 25 april 2007 13:56 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Zadel is binnen!

Aan de sporen op de rails te zien is ie wel gemonteerd geweest, maar er is niet of nauwelijks op gezeten. Mooi stuk tijdloze techniek. Wel een zwaar, massief ogend zadel, vergeleken met een Era lijkt het wel een tank!

Maar eens kijken of er hier nog Proofide in huis is, anders daar maar eens een blikje van kopen. Iemand nog speciale tips voor het 'inzitten'?
Het invetten is een speciaal iets. Iedereen heeft er z'n eigen methode voor. Ik gebruik Proofide bij normaal dikke Brooks-zadels, wat dunner schoenenvet bij de Team Pro. Invetten doe ik ongeveer een week lang. Iedere dag 1-2 keer, insmeren, het vet warm maken met de föhn en dan nog een laag. Goed in laten trekken. Als ook met fors de föhn erop niks meer intrekt wordt het tijd om het zadel te monteren. Eerst beginnen met korte ritjes (30-50km) daarna langzaam opbouwen. Wacht maar totdat het zadel iets van 1000km gelopen heeft voordat je je aan afstanden boven de 150km waagt ermee.
  FOK!fotograaf woensdag 25 april 2007 @ 14:26:25 #196
73911 ultra_ivo
pi_48705231
Het is alleen jammer dat het Broks teamshirt zo duur is:

pi_48705253
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 19:05 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Van boven naar beneden bij Shimano, waarbij je de laatste 2 moet mijden

Dura Ace
Ultegra
105
Tiagra
Sora
2200

Oudere groepen van Shimano: RX100 (ongeveer op Tiagra niveau), RSX (ongeveer op Sora niveau), Exage (ook ongeveer Sora niveau)
En wat is nu eigenlijk precies het grote verschil tussen deze dingen in de lijst? Ik heb zelf 105 + Tiagra en het bevalt me goed, maar stel dat ik Dura Ace had. Is dat dan zoveel beter?

edit:
zaterdagavond in de auto op weg naar de mt ventoux
  woensdag 25 april 2007 @ 14:31:20 #198
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_48705410
quote:
Op woensdag 25 april 2007 14:26 schreef ultra_ivo het volgende:
Het is alleen jammer dat het Broks teamshirt zo duur is:

[afbeelding]
Op het Waterlooplein vind je vintage truitjes voor weinig!







[ Bericht 11% gewijzigd door sungaMsunitraM op 25-04-2007 14:46:35 (Geile kikkers :@) ]
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  FOK!fotograaf woensdag 25 april 2007 @ 14:40:38 #199
73911 ultra_ivo
pi_48705718
Imageshack werkt niet op fok

Ik begin trouwens toch wat verzamelneigingen te krijgen nu ik de prijzen van goede stalen fietsen uit eind jaren '80, begin jaren '90 gezien heb. Denk dat er een aantal bijkomen bij mij in de komende jaren
  woensdag 25 april 2007 @ 15:32:27 #200
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_48707021
quote:
Op woensdag 25 april 2007 14:31 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Op het Waterlooplein vind je vintage truitjes voor weinig!
Die zijn cool ja. Ik ben de gelukkige eigenaar van een wollen shirt van Ti-Raleigh .
  FOK!fotograaf woensdag 25 april 2007 @ 18:14:35 #201
73911 ultra_ivo
pi_48712211
Even een speciaal topic in PTA geopend:

Steel for real, retro racefietsen
pi_48712378
Markplaatslink

Ik heb m'n framemaat bepaald met deze formule: http://www.bikefitting.com/Dutch/FSR/Inseam.aspx en http://www.wielersportinfo.nl/fietsafstelling.htm, daaruit komt een binnenbeenlengte van 86cm. Dus een frammaat van 58. Komen we bij de marktplaatsfiets. Voldoet deze aan 58? En is het verschil écht zo groot tussen bv. 58 en 59 en 60? Wat is een goede prijs voor die fiets die ik daar zie? Misschien iemand die me via msn sneller kan helpen?
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
  FOK!fotograaf woensdag 25 april 2007 @ 18:22:23 #203
73911 ultra_ivo
pi_48712473
Veel belangrijker dan de framehoogte is de framelengte. Die moet je zorgvuldig opvragen. Bij de hoogte kun je makkelijk een centimeter of 2-3 opvangen met de zadelpen. De in het PTA topic getoonde RIH is bijvorobeeld 2cm hoger dan m'n Bioracer maatframe. Alle andere maten zijn prima dus ik beschouw 'm als perfect passend. 499 Euro voor een fiets met Tiagra afmontage en geen bijzonderheden vindt ik wat aan de hoge kant.
pi_48713090
Ok, ik moet dus even achter de framelengte komen. Ik heb via de site http://www.competitivecyclist.com/za/CCY?PAGE=FIT_CALCULATOR&STEP=9&SITE.CODE= m'n andere maten berekend, maar wat houden deze in ik zie wel de uitleg maar daar staat zoveel vaktaal dat ik daar niet echt wijs uit wordt. Voor welke maat moet ik naar de framelengte kijken?

Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
  FOK!fotograaf woensdag 25 april 2007 @ 19:20:49 #205
73911 ultra_ivo
pi_48714423
top tube length is wat je moet zoeken
pi_48714877
Ik heb even geïnformeerd en hij wist het zo niet, morgen krijg ik de lengte. Het is een standaardframe en hij heeft een verkorte stuurpen omdat hij relatief lange benen en een kort bovenlijf heeft. Is dit voor mij een probleem en zou jij ergens de standaardmaten van dat frame weten te vinden en kunnen zeggen of dat voldoende is <:?

En mocht dat allemaal in orde zijn, je hebt al aangegeven dat 499 een beetje te hoog is, wat is een mooi bod? Sorry dat ik zoveel vraag maar ik weet er nogal weinig van en ik wil geen miskoop doen natuurlijk
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
pi_48717495
Wat hij kon opmeten: zadelpen - hart stuur: 69cm, zadel-stuurpen: 60cm, stuurbreedte: 47cm. Ik ga vrijdag een proefritje maken.
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
  FOK!fotograaf donderdag 26 april 2007 @ 06:31:17 #208
73911 ultra_ivo
pi_48727617
Zeg dat proefritje maar af. Dit frame is te groot voor je.
pi_48736065
Waar zit dat hem in dan?
Je kon beter je vinger in je kont stoppen dan dit lezen, dan had je nog wat bereikt.
  FOK!fotograaf donderdag 26 april 2007 @ 13:45:34 #210
73911 ultra_ivo
pi_48737307
Jij hebt hart op hart een hoogte van 56, centre-top van 57 nodig. Daar valt nog iets mee te smokkelen. Maar de lengte bovenbuis bij jou moet 57-58cm zijn. En daar zit 'm de crux, dat is al 60. Dan moet je overstrekken. Je hebt een maatje kleiner nodig. Denk eraan dat de meeste frames tegenwoordig qua zitbuis iets te klein gebouwd worden.
  donderdag 26 april 2007 @ 13:51:22 #211
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_48737503
Blikje Proofide gevonden bij de LBS.

Vanmiddag lekker smeren

Heb ook ff gegoogled, niet idereen raadt aan om t zadel meteen helemaal te doordrenken met vet, dus ik begin maar wat rustiger. Als ik m na n tijdje nog te hard vind kan k er altijd nog wat bij doen

[ Bericht 39% gewijzigd door sungaMsunitraM op 26-04-2007 13:57:00 ]
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  FOK!fotograaf donderdag 26 april 2007 @ 13:54:16 #212
73911 ultra_ivo
pi_48737624
Dat is het leuke van Brooks zadels, je krijgt er veel meer contact mee
  donderdag 26 april 2007 @ 14:01:15 #213
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_48737888
Met een fiets die je zelf bij elkaar gezocht en in elkaar gezet hebt krijg je sowieso meer binding

Knutselprojectjes

Standaard fietsen
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  FOK!fotograaf donderdag 26 april 2007 @ 14:27:08 #214
73911 ultra_ivo
pi_48738734
quote:
Op donderdag 26 april 2007 14:01 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Met een fiets die je zelf bij elkaar gezocht en in elkaar gezet hebt krijg je sowieso meer binding

Knutselprojectjes

Standaard fietsen


Ik heb momenteel 4 projecten lopen. M'n RIH, m'n Bob Jackson, een Koga Miyata en de ombouw van een Trek Singletrack ATB tot expeditiefiets. Sommige projectjes moeten nog ff wachten totdat de Bob Jackson er is, dan kan ik m'n huidige vakantiefiets helemaal demonteren en de onderdelen verdelen over de diverse projecten. Maar ik ben nu al op Ebay aan het speuren voor wat projecten in de toekomst. Die zijn niet voor allemaal tegelijk, kan best zijn dat ik een jaartje of 10 erover doe.
O.a. denk ik aan de volgende:

Meer tourgericht frame opbouwen met Suntour Cyclone
Meer racegericht frame opbouwen met Suntour Superbe Pro
Frans frame randonneuse frame opbouwen met franse onderdelen
Voor de 1e twee denk ik dan meer aan frames van kleinere fabrikanten.
pi_48744932
Kom net van de fiets af, 60 km heerlijk geknald, moest op een gegeven moment wel ff de berm in omdat een of andere pauper niet snapt dat ie rechts moest houden
  donderdag 26 april 2007 @ 17:41:26 #216
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_48745469
net 40km erbij gezet rond de kaag, ging weer lekker. wat doen jullie aan die bejaarden die op het midden van het fietstpad blijven rijden? ik heb het idee dat die gehoorapparaatjes gewoon uitstaan want ze reageren nergens op.
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
pi_48745832
quote:
Op donderdag 26 april 2007 17:41 schreef el_salvador het volgende:
net 40km erbij gezet rond de kaag, ging weer lekker. wat doen jullie aan die bejaarden die op het midden van het fietstpad blijven rijden? ik heb het idee dat die gehoorapparaatjes gewoon uitstaan want ze reageren nergens op.
Me er aan ergeren en schreeuwen, vaak werkt dat ook niet
pi_48749820
Ik zit momenteel in Engeland en kan dus niet fietsen en ik hoor dat het net zo'n lekker fietsweer is.*zucht*
Ik bevestig het vooroordeel dat vrouwen geen kaart kunnen lezen.
*spiekt*
pi_48752468
quote:
Op donderdag 26 april 2007 17:41 schreef el_salvador het volgende:
net 40km erbij gezet rond de kaag, ging weer lekker. wat doen jullie aan die bejaarden die op het midden van het fietstpad blijven rijden? ik heb het idee dat die gehoorapparaatjes gewoon uitstaan want ze reageren nergens op.
m'n bel horen ze vaak niet, dus heel hard TRIIIING roepen doet soms wonderen.
  vrijdag 27 april 2007 @ 00:12:10 #220
132605 kawotski
Il Dottore
pi_48759880
quote:
Op donderdag 26 april 2007 21:08 schreef thettes het volgende:

[..]

m'n bel horen ze vaak niet, dus heel hard TRIIIING roepen doet soms wonderen.
de laatste keer dat ik dat deed ben ik in discussie moeten gaan met een 'trotse hondenbezitter'... die vond het de normaalste zaak om 3 viervoeters van het kaliber golden retriever los te laten lopen op het fietspad (blauw bord met fiets erin aan het begin vh pad) en ging bij hoog en laag beweren dat de honden daar los mochten lopen. Dit alles gesteund door nog eens 2 hondenbezitters. ik was dus fout omdat ik netjes vroeg of ik er langs mocht.. het was dat ik aan het begin van mn rondje was begonnen anders had ik mn snelschakelende ketting waarschijnlijk voor andere doeleinden gebruikt
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
  FOK!fotograaf vrijdag 27 april 2007 @ 06:30:28 #221
73911 ultra_ivo
pi_48764536
sommige fietspaden gebruik ik niet rond een uur of 8 's avonds, teveel mensen die hun hond uitlaten aan een lange, vrijwel onzichtbare lijn. Levensgevaarlijk.
  vrijdag 27 april 2007 @ 17:41:13 #222
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_48784344
70km erbij gezet vandaag, en lekker het kopje van bloemendaal heen en weer gereden. wat een zalig weertje

ik voel de beentjes weer lekker vanavond
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
  vrijdag 27 april 2007 @ 17:44:11 #223
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_48784428
Ik ga volgend jaar weer de Alp d'Huez omhoog. Wil mijn toptijd van 1 uur en 40 minuten nog verder aanscherpen.

Ik heb wel een fiets om op te trainen. Maar voor de Alp zelf wil ik wel een goeie fiets. Is er een mogelijkheid om in die omgeving zulke fietsen te huren voor een dag of 2? Lijkt me wel toch? In Huez zelf of anders misschien in Les Deux Alpes.

Weet iemand dit?
  vrijdag 27 april 2007 @ 18:01:29 #224
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_48784840
ja
Wel $ trouwens
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  vrijdag 27 april 2007 @ 18:17:39 #225
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_48785265
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 18:01 schreef sungaMsunitraM het volgende:
ja
Wel $ trouwens
Thnx.
Ik zie 30$ per dag staan. Die $ is geen reet meer waard.

Is iets van 50 euro voor 2 dagen. Mwoah. Is te doen.

-edit- Oh, het zijn geen $... Vond het al raar.
  vrijdag 27 april 2007 @ 18:33:47 #226
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_48785727
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 17:44 schreef Zwansen het volgende:
Ik ga volgend jaar weer de Alp d'Huez omhoog. Wil mijn toptijd van 1 uur en 40 minuten nog verder aanscherpen.

Ik heb wel een fiets om op te trainen. Maar voor de Alp zelf wil ik wel een goeie fiets. Is er een mogelijkheid om in die omgeving zulke fietsen te huren voor een dag of 2? Lijkt me wel toch? In Huez zelf of anders misschien in Les Deux Alpes.

Weet iemand dit?
1 uur 40? jezus christus was dat op een volgeladen bakfiets? vis!

Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
  vrijdag 27 april 2007 @ 19:28:10 #227
68638 Zwansen
He is so good it is scary...
pi_48787528
quote:
Op vrijdag 27 april 2007 18:33 schreef el_salvador het volgende:

[..]

1 uur 40? jezus christus was dat op een volgeladen bakfiets? vis!

Vriend van me deed er meer dan 2 uur over. Zo'n gast van 82 jaar was nog sneller.

Al was dat wel de nummer 2 van de elfstedentocht van ''63. Jan Uitham.
  FOK!fotograaf zaterdag 28 april 2007 @ 19:29:56 #228
73911 ultra_ivo
pi_48812139
Zojuist 2 wieltjes voor m'n nieuwe RIH gehaald in Luik bij de Decathlon. Zien er goed uit, 28 spaaks racewielen met naven met industrielagers. gewone spaken dus nog goed te repareren als ze kapot gaan.
pi_48848201
Ik ben weer terug van Sardinië, alwaar ik de ronde van Sardinië (een 7-daagse cyclo) heb gefietst

Een verslagje:
Eerste etappe, 150 km, 1800 hoogtemeters
De aanloop was vals plat (waar ik het al vrij moeilijk had, vanwege het hoge tempo in het peloton). Na een kilometer of 30 kregen we de eerste klim. Daar spatte het natuurlijk uit elkaar. Eerst een tijdje alleen gereden, tot zich een groepje vormde. Na 10 kilometer klimmen kregen we een korte afdaling, waarna weer 10 kilometer klimmen volgde. De groep waarin ik zat brak meteen in tweeën: vier man reden weg, en ik volgde op 100 meter, de rest (een man of 6) bleven verder achter. Kort voor de top was een vlak stuk, waar ik samen met iemand die van achteren bij me was gekomen naar de vier man voor ons reden. Die hadden inmiddels twee man opgeraapt die uit de groep voor ons waren gevallen. Hierna volgde een lange snelle afdaling, waarin we met zijn achten goed samenwerkten. Na de afdaling golfde het verder tot de finish, met nog een kilometer of 35 te gaan haalden we de groep voor ons bij. In de finale probeerde ik nog weg te rijden uit deze groep, maar het was tegenwind en op twee kilometer voor de finish was er nog een klein klimmetje (dat wist ik niet, en daar viel ik dus stil). In de deze groep gefinisht op de 66e plek (245 aan de start, waarvan ongeveer 35-40 alleen de eerste dag zouden rijden, dat was namelijk een optie).
Foto: Halverwege de eerste klim in een dorpje (daar ging het even naar beneden):


Tweede etappe, 150 km, 'vlak', oftewel 'slechts' 800 hoogtemeters
(Oorspronkelijk zou het een ander parkoers zijn, wat vlakker was).
Hier was het mijn bedoeling om te proberen met een kopgroep mee te gaan. Dat lukte ook. Na vier kilometer demarreerde er iemand. Ik sprong meteen mee, met nog een nederlander. Met zijn drieën waren we een kilometer of 6 verderop uit het zicht van het peloton. Na 15 km volgde een korte klim. Onder ons zagen we het peloton verbrokkelen. Eentje reed weg uit het peloton. Een kilometer of 5 verderop kwam hij bij ons (ene Marco Bettini, familie?), precies waar we weer een klimmetje hadden. Daar reed 'ie meteen hard door op kop, waardoor ik het acuut moeilijk kreeg en met 10 meter achterstand bovenkwam, maar nog terug kon komen. Daarna was hij het ook die driekwart van het kopwerk deed. Na 45 kilometer kregen we een lang vals plat, dat steeds steiler werd. Daar kreeg ik het weer moeilijk en 400 meter voor de top moest ik lossen. Boven had ik al 100 meter achterstand, terugkomen was niet mogelijk, dus ik wachtte op het peloton, dat maar ongeveer anderhalve minuut achter lag.
In het peloton kon ik meekomen. Op het einde was nog wat klimwerk. Op de laatste klim (5 km voor de finish) brak het peloton in tweeën, ik zat in het tweede deel. Kort voor de finish in een dorpje kwamen we in een verkeersopstopping terecht, waardoor mijn groep nog in tweeën brak, ik zat weer in het tweede deel. 96e in deze etappe, wel gestegen naar de 60e plek.
Bettini won, de andere twee werden op 5 km voor de finish ingehaald.
Foto: Finish. Op de foto zit ik in tweede positie (en werkelijkheid was ik 96e). Degene die voor me zit, zat trouwens in vrijwel alle etappes bij me in dezelfde groep. Alleen in de 6e etappe verloor ik 17 minuten op 'm (verklaring volgt later), ook in de tijdritten zaten we vlak bij elkaar.


Derde etappe, individuele tijdrit, 23 kilometer
Een echte tijdrijder ben ik niet, dus ik had er niet heel veel vertrouwen in. Vanaf het begin ging het wel lekker. Eerst was het vals plat omhoog (11 km), daarna dito naar beneden. Ik had degenen die voor me waren gestart al heel vlot in zicht (we waren met 20 seconden tussenpose gestart), en al na 5 kilometer haalde ik de eerste in. In totaal 4 man ingehaald, en ik werd 45e. Omdat er iets mis was gegaan met de tijdwaarneming stond ik niet in het klassement (dat kreeg ik pas op de voorlaatste dag gecorrigeerd), maar ik was weer een paar plekken gestegen, naar ongeveer de 58e plek.
Foto: Op het laatste stukje vals plat (ging daar eigenlijk wel serieus omhoog:


Vierde etappe, 113 km wederom 'vlak', maar toch 1000 hoogtemeters
Gezien het parkoers wilde ik weer proberen met een kopgroep weg te gaan. Het bleek dat zowat iederen dat van plan was, want de eerste 15 kilometer was er de ene demarrage na de andere. Wel leuk om te doen, maar er reed niemand weg. Toen volgde een kort klimmetje, waarop ik merkte dat mijn linker schoenplaatje los zat. Daarna durfde ik dus niet volle kracht te zetten met mijn linkerbeen. Dat betekende dat ik na dat klimmetje achterin het peloton zat, en daardoor op de volgende klim van te ver achterin begon. Daar brak het (tegen mijn verwachting in) toch nog. Een man of 25 reden weg. De tweede groep brak in de afdaling in tweeën. Normaal gesproken daal ik wel goed, maar met een loszittend schoenplaatje kon ik bochten naar rechts geen druk houden, dus daar ging ik vierkant doorheen. Ik zat precies achter de breuk (de man voor me liet het gat vallen, en ik durfde er niet langs, want hij deed dat in een lange bocht naar rechts. Het was trouwens die nederlander die in de tweede etappe in de kopgroep zat).
Ik kwam dus in de derde groep terecht, waar ik op een volgende klim met 6 man uit wegreed, en we kwamen terug bij de tweede groep.
Op 10 kilometer van het einde sprongen er twee weg. Iets later sprong ik ernaartoe, en nog wat later volgde er nog eentje. We hadden een leuk gat. Bij een T-splitsing moesten we naar links, ik zat op kop, en die andere drie vielen . Er zaten nogal veel kuilen in de weg daar, dus daar zal er wel eentje doorheen zijn gereden. Ik zat dus alleen met 7 kilomet te gaan, maar had een flink gat en ging dus door. Met nog 400 meter te gaan werd ik ingerekend door de groep
Wel gestegen naar ongeveer de 56e plek.
Foto: bij de finish, 400 meter daarvoor kwam de groep dus over me heen (ik heb nummer 64):


Vijfde etappe, ploegentijdrit 27 kilometer
We hadden een internationale ploeg: twee nederlanders, twee duitsers, een ier en een engelsman. De engelsman moest al na 3 kilometer lossen. Eén van de duitsers was wat verkouden en kwam maar een paar kilometer verder. De ier kon toen ook al niet meer overnemen, dus in feite reden we vanaf dar met zijn drieën. De duitser reed hard omhoog op de stukken vals plat, wij op het vlakke. Op het einde was die duister compleet kapot, maar hij bleef wel bij ons (maar was wel verschrikkelijk aan het steunen en kreunen en vloeken). We hadden de 13e tijd (van ongeveer 70 ploegen).
Wederom gestegen naar ongeveer de 50e plek.
Foto: op een stukje vals plat, ik ga net van kop af. De verkouden duitser neemt over, en heeft het al erg zwaar. De engelsman ligt op 10 meter, de ier is verborgen


Zesde etappe, 113 km, 2000 hoogtemeter
Drie lange beklimmingen. Ik had een slechte dag, last van mijn maag
Op de eerste klim begon ik nog helemaal voorin het peloton . Tot halverwege ging het nog wel goed, toen gingen de toppers rijden, en dan is het net alsof er een bom ontploft rond de 20e-30e plek. Opeens vallen er allemaal gaten en voor je het door hebt, zijn er een man of 25 een meter of 100 voor. Daarachter duurt het dan even voor het weer samentroept. Bovenop zat ik net achter de tweede groep (een man of 60), in de afdaling sloot ik aan.
Op de tweede klim kon ik tot een kilometer voor de top in die groep blijven. Toen moest ik lossen. Ik viel dus terug in de groep erachter (die lag daar een minuut of 3-4 achter).
De slotklim ws megasteil. 6 Kilometer lang, met stukken van 15%. De laatste twee kilometer waren gemiddeld 12% (en daar zaten nog wat vlakke stukjes in). Ik was al behoorlijk kapot, en was allang blij dat ik boven kwam (er waren stukken waar ik maar 4 km/u reed). Een kwartier verloren op degenen die rondom me stonden, maar het goede nieuws was dat ik eindelijk weer in het klassement stond , op de 57e plek.
Foto: de fotograag stond op de tweede klim, precies op een stukje waar ik even moest lossen (ik kwam nog terug, maar moest later definitief laten gaan):


Zevende etappe, 43 km, 1000 hoogtemeters
Finish bergop. Eigenlijk was het alleen maar bergop, vooral veel vals plat.
De eerste 20 kilometer waren vals plat en ik kon goed voorin blijven. Wel grappig was dat na een kilometer of 15 op een wat steiler stukje werd gedemarreerd en de leider reageerde. Ik zat toen toevallig in zijn wiel en dacht een halve seconde erover om mee te springen. Ik deed het maar niet, en dat was maar goed ook, want die gasten rijden zo snel omhoog dat ik me volledig opgeblazen zou hebben.
Na 20 kilometer was er vier kilometer aan 8%. Daar was het weer alsof er een bom ontplofte rond de 25e plek.
Na het steile stuk zat ik tussen de tweede en de derde groep, maar dat kwam nog samen. Met 12 kilometer te gaan brak deze groep in tweeën en ik kon net aansluiten bij het eerste deel. Deze groep was nog een man of 20 groot. Ik kon erin blijven en eindigde als 42e . mijn gemiddelde in deze etappe was 29,9 (!)
In het klassement op de 53e plek , van de ongeveer 210 die gestart waren, reden slechts 155 alle etappes (als je een etappe niet reed, mocht je wel nog gewoon de volgende dag starten, maar werd je niet meer opgenomen in de tussenstand).
Geen foto van deze etappe helaas. De fotograaf had wel een mooie op een kilometer of 7 van de finish, maar die was helaas niet scherp

Erg vermoeiend dit, maar ook erg leuk, het is eigenlijk Tour de France spelen

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2007 21:44:31 ]
pi_48848299
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 15:48 schreef TIMMM_ het volgende:
Zijn er nog mensen die deze zomer naar de Franse alpen gaan en die de Alp D'huez gaan beklimmen? Ik ben vorig jaar op fietsvakantie geweest in de alpen en ik ben benieuwd naar jullie tijden op Alp D'huez. Ikzelf deed er 1 uur en 7 minuten over om de top te bereiken en een vriend van mij haalde de top in 57 minuten zonder ooit een berg beklommen te hebben.
Mijn snelste tijd is 54 minuten.
  FOK!fotograaf zondag 29 april 2007 @ 21:46:14 #231
73911 ultra_ivo
pi_48850181
Leuk verslag Wombcat! ALtidj leuk die internationale evenementen.
pi_48850396
quote:
Op zondag 29 april 2007 21:46 schreef ultra_ivo het volgende:
Leuk verslag Wombcat! ALtidj leuk die internationale evenementen.
Ja, ik heb zelfs nog wat contacten gehad met italianen, verschillende etappes zat ik in dezelfde groep als een stel italianen van een club uit Milaan, en zij spraken wat engels. Ze vroegen of ik met hen de ploegentijdrit wilde rijden (teams voor de ploegentijdrit moet je ter plekke samenstellen), maar toen ze dat vroegen hadden we al vijf man. Op zich wel jammer, want zij konden wel goed doortrappen (en waren waarschijnlijk nuttiger geweest dan een zieke duitser en een zwakke ier en engelsman).
Probleem bij zo'n ploegentijdrit als je elkaar niet kent, is trouwens dat het de eerste kilometers totaal niet geod ronddraait (zeker als het niveauverschil net iets te groot is, wat bij ons het geval was).

Het was een erg internationaal deelnemersveld. Natuurlijk waren er vooral veel italianen, maar ook vrij veel engelsen, een stuk of 15 duitsers, wat nederlanders, en zelfs een paar amerikanen en zuid-afrikanen!

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2007 21:54:49 ]
  FOK!fotograaf zondag 29 april 2007 @ 21:56:07 #233
73911 ultra_ivo
pi_48850480
Ziet er dus goed uit voor je volgend jaar, kun je met de Milanese ploeg meerijden
pi_48850696
quote:
Op zondag 29 april 2007 21:56 schreef ultra_ivo het volgende:
Ziet er dus goed uit voor je volgend jaar, kun je met de Milanese ploeg meerijden
Bijvoorbeeld. Die nederlander die een paar keer in mijn verslag voorkomt, wil volgend jaar ook weer komen. Twee van zijn ploegmaats willen volgend jaar ook weer meedoen. Zij waren er vorig jaar ook, maar konden dit jaar niet vanwege hun werk. Die twee duitsers die bij ons in de ploeg zaten hadden het er ook al over om volgend jaar weer te komen. Als die ene dan niet verkouden is, hebben we al weer een goed team bijelkaar.
Maar met die italianen zou ook leuk zijn
  zondag 29 april 2007 @ 22:19:51 #235
69655 mordradead
Wat is een leesje?
pi_48851149
Leuk om zoiets te lezen... zit er voor mij voorlopig echt nog niet in maar een keer een koers rijden lijkt me opzich best tof
Zelf vandaag 65 Km gefiets en ik ben een beetje aan het nadenken om een nieuwe (2e hands) fiets te kopen.... lange termijn plan want dit jaar wordt het hem sowieso niet
Bernie en ik zijn tof.
pi_48851547
Hoewel het in zekere zin een wedstrijd is, is het dat in zekere zin ook niet. (vrijwel) iedereen kan meedoen, en de niveauverschillen zijn behoorlijk groot. Er zijn dan ook genoeg mensen die vanuit de start het eerste peloton meteen al laten rijden en gewoon zelf een groepje opzoeken. Dat zou je in een echte wedstrijd niet zien.
Je kunt ook kiezen voor een kortere afstand.

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 29-04-2007 22:33:49 ]
  FOK!fotograaf zondag 29 april 2007 @ 22:52:33 #237
73911 ultra_ivo
pi_48852298
En via die Italianen kun je nu ook achter wat cyclo's komen waar je de enige buitenlander bent
pi_48858202
quote:
Op zondag 29 april 2007 22:52 schreef ultra_ivo het volgende:
En via die Italianen kun je nu ook achter wat cyclo's komen waar je de enige buitenlander bent
Denk dat ik dat begin maart in Riccione al was. Maar daar hadden ze me dan weer ingeschreven als italiaan , in de uitslag stond er tenminste een italiaans vlaggetje achter mijn naam.
  maandag 30 april 2007 @ 09:00:03 #239
78918 SeLang
Black swans matter
pi_48858372
quote:
Op dinsdag 24 april 2007 13:06 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Brooks
Ik heb een Brooks Conquest op m'n trekkingfiets zitten. Echt een heerlijk zadel.
Enige nadeel is als je dagen achter elkaar regen hebt en je geen gelegenheid hebt om hem te drogen.

Het lijkt me wel aardig om eens zo'n Brooks racezadel te proberen...
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 30 april 2007 @ 10:10:11 #240
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_48859094
quote:
Op zondag 29 april 2007 20:41 schreef Wombcat het volgende:
Ik ben weer terug van Sardinië, alwaar ik de ronde van Sardinië (een 7-daagse cyclo) heb gefietst
, mooi verhaal en goed gereden. Jammer van die ene slechte dag. Lijkt mij ook erg leuk om te doen, probleem is dat er rond deze tijd altijd ontzettend veel stoere fietsevenementen zijn.
pi_48859168
quote:
Op maandag 30 april 2007 10:10 schreef Trainspotter het volgende:

[..]

, mooi verhaal en goed gereden. Jammer van die ene slechte dag. Lijkt mij ook erg leuk om te doen, probleem is dat er rond deze tijd altijd ontzettend veel stoere fietsevenementen zijn.
Idd jammer van die slechte dag, maar bijna iedereen had wel een slechte dag. Die niet-zieke duitser van onze ploegentijdrit had op de laatste dag 17 minuten verloren, hij duikelde van de 28e naar de 47e plek. Zijn maat (de verkouden duitser) heeft 'm daar bijna naar boven moeten duwen.

Qua stoere fietsevenementen is dit imo wel de stoerste. En niet duur. ¤700,- voor de hele week, met volpension. Moet je alleen nog zelf de vlucht regelen.
  maandag 30 april 2007 @ 10:56:22 #242
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_48859758
vet verslag! in spanje heb je trouwens ook een berg ciclos http://www.marchasmiticas.com/area.php?id=1

ga je daar ooit nog eens heen?
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
  FOK!fotograaf maandag 30 april 2007 @ 11:24:09 #243
73911 ultra_ivo
pi_48860314
Zodadelijk m'n eerste tochtje na de blessure. Ben nu aan het voelen welke koersbroeken de zeem precies op die plek laten eindigen en welke niet.
pi_48860786
quote:
Op maandag 30 april 2007 10:56 schreef el_salvador het volgende:
vet verslag! in spanje heb je trouwens ook een berg ciclos http://www.marchasmiticas.com/area.php?id=1

ga je daar ooit nog eens heen?
Nee, ben nog nooit in Spanje geweest voor een cyclo. Is misschien wel eens een idee, maar zal niet voor dit jaar zijn. Bedankt voor de link iig, da's altijd handig.
  maandag 30 april 2007 @ 15:53:49 #245
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_48864914
quote:
Op maandag 30 april 2007 10:15 schreef Wombcat het volgende:
Qua stoere fietsevenementen is dit imo wel de stoerste. En niet duur. ¤700,- voor de hele week, met volpension. Moet je alleen nog zelf de vlucht regelen.
Oh, dat valt dan nog wel mee inderdaad. Ik hou hem zeker in gedachte. Ik blijf natuurlijk wel een mountainbikert, dus als ie volgend jaar bijvoorbeeld samenvalt met de wereldbekerwedstrijd in Houffalize (zoals dit jaar) dan ga ik toch liever daar heen. Dat vind ik dan toch net iets stoerder .

Volgend weekend Fietschallenge hè. Ik zit nog te twijfelen of ik een 27 moet steken. Wat doe jij? Ik heb voor een 38 en harken is niet echt mijn ding.
pi_48866785
Ik heb een triple.
In de Fietschallenge zitten maar twee echt steile klimmen. De Kinkenweg en later is er nog eentje die vrij steil is. De Kinkenweg zit nu vrij ver in het begin, nu de start in Vaals is.
Met een 38, zou je met een 25 daar prima zitten, denk ik.

Ik ben moe zeg, zowat de hele middag geslapen

Volgend jaar zal ik zeker in dit topic weer over Sardinië beginnen . Het is altijd de laatste week van april, is dan Houffalize ook altijd, of wisselt die nog wel eens in de kalender?

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2007 17:55:24 ]
  FOK!fotograaf maandag 30 april 2007 @ 20:33:07 #247
73911 ultra_ivo
pi_48870291
Eerste ritje na de blessure is gedaan, het ging goed. Komend weekend eens uitproberen of ook op de B17 het goed gaat.
  maandag 30 april 2007 @ 20:36:50 #248
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_48870416
quote:
Op maandag 30 april 2007 17:53 schreef Wombcat het volgende:
Ik heb een triple.
In de Fietschallenge zitten maar twee echt steile klimmen. De Kinkenweg en later is er nog eentje die vrij steil is. De Kinkenweg zit nu vrij ver in het begin, nu de start in Vaals is.
Met een 38, zou je met een 25 daar prima zitten, denk ik.

Ik ben moe zeg, zowat de hele middag geslapen

Volgend jaar zal ik zeker in dit topic weer over Sardinië beginnen . Het is altijd de laatste week van april, is dan Houffalize ook altijd, of wisselt die nog wel eens in de kalender?
Die had ik ook op m'n vorige racefiets, maar ik vond dat niet meer stoer . Probleem is dat ik zo weinig vergelijkingsmateriaal heb. Ik beklim heuvels eigenlijk altijd met m'n mountainbike. Ik heb wel drie jaar geleden de Steven Rooks Classic gereden. Toen gebruikte ik redelijk vaak het kleinste blaadje, maar daar zaten ook lomperds als de Redoute in en toen fietste ik langzamer dan nu. Ik weet ook dat ik de Grebbenberg vorig jaar op 42x19 heb opgereden. Die is op het steilste stuk 7%, veel steiler zijn de klimmen in de Fietschallenge ook niet zo te zien. MIsschien laat ik die 23 er wel gewoon op.

Houffalize staat wel vaak, maar niet elk jaar op de kalender. Als ie is, dan wel meestal rond het laatste weekend van april. Het is even afwachten.

Slaap lekker zou ik zeggen, zul je nodig hebben voor zondag .
pi_48871350
quote:
Op maandag 30 april 2007 20:36 schreef Trainspotter het volgende:

[..]

Die had ik ook op m'n vorige racefiets, maar ik vond dat niet meer stoer .
Een triple is idd niet helemaal stoer (helemaal niet als je , zoals ik, ook nog wedstrijden bij de elite rijdt). Maar het zal me verder een zorg zijn. Tegenwoordig zie je een hoop met een compact rijden, dat lijkt me helemaal niets. Zit je op het vlakke altijd overdwars te rijden met je ketting. En in wedstrijden kom je er niet met een 50 buitenblad.
quote:
Probleem is dat ik zo weinig vergelijkingsmateriaal heb. Ik beklim heuvels eigenlijk altijd met m'n mountainbike. Ik heb wel drie jaar geleden de Steven Rooks Classic gereden. Toen gebruikte ik redelijk vaak het kleinste blaadje, maar daar zaten ook lomperds als de Redoute in en toen fietste ik langzamer dan nu. Ik weet ook dat ik de Grebbenberg vorig jaar op 42x19 heb opgereden. Die is op het steilste stuk 7%, veel steiler zijn de klimmen in de Fietschallenge ook niet zo te zien. MIsschien laat ik die 23 er wel gewoon op.
Klopt, alleen de Kinkenweg is denk ik wel wat steiler dan de 8,7 % die ze daar aangeven, er zit iig een vrij steil stuk in. Met een 38-23 moet het wel kunnen denk ik, waarschijnlijk zou een 25 voor je daar wel ideaal zijn. Een 27 zul je niet nodig hebben.

De andere steile, dat zal Les Waides zijn denk ik, de 16e helling.

De laatste keer heb ik op een hoop hellingen niet eens mijn binnenblad gebruikt, maar reed ik op het middenblad naar boven (da's een 42, en ik heb achter 11-23, kan dan dus op 't kleinst 42-21 rijden).
quote:
Houffalize staat wel vaak, maar niet elk jaar op de kalender. Als ie is, dan wel meestal rond het laatste weekend van april. Het is even afwachten.

Slaap lekker zou ik zeggen, zul je nodig hebben voor zondag .
Tnx. Hopelijk ben ik wat hersteld tegen die tijd. Eigenlijk zou de Fietschallenge een week later moeten zijn wat mij betreft, nu is het net iets te vroeg na Sardinië.

Gelukkig is het dance-festival voor mijn deur al afgelopen , ik dacht dat dat tot 11 uur duurde, dus dat valt alweer mee

Mijn fiets zit nu nog in de koffer , die zet ik morgen wel weer in elkaar.

[ Bericht 7% gewijzigd door #ANONIEM op 30-04-2007 21:22:41 ]
  FOK!fotograaf maandag 30 april 2007 @ 21:44:56 #250
73911 ultra_ivo
pi_48872546
quote:
Op maandag 30 april 2007 21:08 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Een triple is idd niet helemaal stoer (helemaal niet als je , zoals ik, ook nog wedstrijden bij de elite rijdt). Maar het zal me verder een zorg zijn. Tegenwoordig zie je een hoop met een compact rijden, dat lijkt me helemaal niets. Zit je op het vlakke altijd overdwars te rijden met je ketting. En in wedstrijden kom je er niet met een 50 buitenblad.
[..]
Een triple in een elite wedstrijd is wel degelijk stoer, da's durf
Bij mij keken ze destijds raar op in de wielerclub toen ik begin jaren '90 m'n compact inruilde voor een triple. Totdat ik een aantal stoere boys naar adem deed snakken achter Val Dieu. Dat is typsich zo'n klim waar je met een triple en een criterium blok uiteindelijk het beste uit ben, een tandje teveel of te weinig steken zorgt daar na verloop van tijd voor geblokkeerde benen
toen was ik wel wat jonger en lichter

Een compact zie ik in Nederland niet zitten. Juist vanwege de afwisseling van volledig vlak en serieus hellend ben je dan steeds je bladen aan het wisselen voor iedere rit. En de lange afstandsrijder zou dan tijdens een lange rit nog ff van binnenblad moeten wisselen. Ik zie het me al doen.
pi_48873160
quote:
Op maandag 30 april 2007 21:44 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Een triple in een elite wedstrijd is wel degelijk stoer, da's durf
Bij mij keken ze destijds raar op in de wielerclub toen ik begin jaren '90 m'n compact inruilde voor een triple.
Heel veel commentaar heb ik er eigenlijk nog niet op gehad. De meesten zien het niet meteen. en alleen voor de start kan het opvallen. TIjdens de wedstrijd heeft iedereen het veel te druk met andere dingen. Toen ik 'm een half jaar had, begon het de mensen op de club pas echt op te vallen dat ik een triple had. En nu zijn er af en toe nog wel mensen die zeggen "huh?, heb jij een triple."
Vorig jaar stond ik wel bij een wedstrijd in België, waar iemand er wat van zei (in de trant van "gaat 't hier omhoog of wat?", terwijl het een volledig vlakke wedstrijd was.
Ik hem 'm vorig jaar in de Internationale Wielertrofee Jong en Moedig zlefs even gebruikt. Na een kilometer of 35 zat er een klim in met een stukje (100 meter of 10) van 10%. Daar viel het stil, en zette ik 'm maar even op het binnenblad, zodat ik niet geparkeerd kwam te staan, maar even langzaam kon doorrijden.
Overigens werd ik 30 km verderop wel gelost op een stuk vals plat, maar dat kwam ergens anders door (ze reden gewoon te hard voor me ). Daar stonden o.a. ook Erwin Vervecken en Bart Wellens aan de start, en er reden maar een man of 40 uit.

Rare is trouwens dat Campagnolo tegenwoordig niet eens meer triples levert, alleen nog compact crankstellen (en gewone natuurlijk). Dat betekent voor mij simpelweg dat als ik weer eens een nieuwe fiets koop, er geen Campa crankstel op komt (de rest het liefst wel, want ik ben niet zo'n Shimano-fan).
  FOK!fotograaf maandag 30 april 2007 @ 22:58:39 #252
73911 ultra_ivo
pi_48875088
quote:
Op maandag 30 april 2007 22:03 schreef Wombcat het volgende:
Rare is trouwens dat Campagnolo tegenwoordig niet eens meer triples levert, alleen nog compact crankstellen (en gewone natuurlijk). Dat betekent voor mij simpelweg dat als ik weer eens een nieuwe fiets koop, er geen Campa crankstel op komt (de rest het liefst wel, want ik ben niet zo'n Shimano-fan).
Er staan nog altijd 3 modellen triples in de catalogus van Campagnolo. En diverse verzendhuizen leveren ze nog gewoon. Desalniettemin ben ik nu wat triples aan het hamsteren via Ebay. Van de week een Stronglight LX 100 gekocht voor weinig, incl. 6 bladen waarmee ik een oude LX 100 weer helemaal goed kan krijgen.
De Stronglight Mygal is trouwens minstens zo mooi als de Campa triple, de TA Carmina is helemaal een beauty.
Ik heb er al eens over gedacht om een speciale triple voor snelle gelegenheden te maken, iets van 38/46/54. Voor Trondheim-Oslo of de Mersey 24 bijvoorbeeld.
  maandag 30 april 2007 @ 23:36:42 #253
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_48876181
sja een triple, dat ligt een beetje gevoelig bij deze spaanse macho

eerste jaar (onervaren) in de spaanse bergen heb ik dus gewoon een 12-32 cassette erop gezet (ja dat kan echt op 105 8-speed). de mooiste opmerking die ik op een beklimming kreeg was 'wat steek jij daar nou voor een ascensor?'
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
  FOK!fotograaf maandag 30 april 2007 @ 23:45:08 #254
73911 ultra_ivo
pi_48876439
Bij randonneurs ligt dat eerder precies andersom. Daar is een triple juist het teken dat je door schade en schande wijs geworden bent en je eigen grenzen hebt leren kennen .
  maandag 30 april 2007 @ 23:49:14 #255
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_48876560
ik weiger!
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
  FOK!fotograaf maandag 30 april 2007 @ 23:52:12 #256
73911 ultra_ivo
pi_48876626
Voorlopig
  dinsdag 1 mei 2007 @ 02:50:31 #257
78918 SeLang
Black swans matter
pi_48879198
Ik vind dat echt dwaas, die aversie tegen triples.

Nu zie zie je dat die compactcranks opeens zo populair zijn. Eigenlijk is dat gewoon een face-saver voor mensen die altijd tegen triples geageerd hebben maar eigenlijk ook een kleiner kleinste blad willen hebben. Maar het middelste blad (dat je normaal gesproken het meeste gebruikt) ontbreekt dan dus je rijdt bijna altijd met een scheve ketting.

Als je even wat gaat rekenen met hellingen/ vermogen/ cadence dan kom je al gauw tot de comclusie dat 99% van de recreatieve fietsers beter af is met triple, zijnde de meest optimale overbrenging.

Enige voordeel van een double/ compact vind ik dat het iets mooier schakelt (ook achter, waarschijnlijk vanwege de kortere derailleur). En het is 100 gram lichter
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_48879571
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 02:50 schreef SeLang het volgende:
Ik vind dat echt dwaas, die aversie tegen triples.

Nu zie zie je dat die compactcranks opeens zo populair zijn. Eigenlijk is dat gewoon een face-saver voor mensen die altijd tegen triples geageerd hebben maar eigenlijk ook een kleiner kleinste blad willen hebben. Maar het middelste blad (dat je normaal gesproken het meeste gebruikt) ontbreekt dan dus je rijdt bijna altijd met een scheve ketting.

Als je even wat gaat rekenen met hellingen/ vermogen/ cadence dan kom je al gauw tot de comclusie dat 99% van de recreatieve fietsers beter af is met triple, zijnde de meest optimale overbrenging.

Enige voordeel van een double/ compact vind ik dat het iets mooier schakelt (ook achter, waarschijnlijk vanwege de kortere derailleur). En het is 100 gram lichter
Je hebt helemaal gelijk.

Een triple heeft trouwens ook een voordeel (heb ik zelf wel eens gemerkt), dat is dat als je ketting van je voorbladen afvalt, je 'm er veel vlotter weer op hebt.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 08:16:30 #259
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_48879897
Absoluut, zo'n beetje alles spreekt in het voordeel van een triple. Bij de aanschaf van m'n nieuwe racefiets kwam ik echter tot de conclusie dat ik toch nooit in de bergen fiets met de racefiets. Dan gaat de factor 'mooi' ook weer meespelen .

Ik rij overigens 38-50. Zo'n 53 vind ik net te groot om het vlak altijd op het grootste blad te rijden. Met een 50 gaat dat prima. Bij nader inzien had een compact voor mij juist dus wel ideaal geweest .

Moet alleen achter nog eens een 11 monteren, anders kan het in een op hol geslagen peloton nog lastig worden inderdaad. Op 50x12 kun je bij een trapfrequentie van 100 maar zo'n 53 km/h halen. 50x11 is echter al een zwaarder verzet dan het gangbare 53x12.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 08:42:57 #260
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_48880182
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 08:16 schreef Trainspotter het volgende:
Zo'n 53 vind ik net te groot om het vlak altijd op het grootste blad te rijden.
Ik ook. Maar ik rijd daarom juist met een 42 binnenblad (en zou voor NL eigenlijk wel een 44 willen).

Maar dat houdt wel in dat ik voor ieder bergtripje bladen en kransjes moet wisselen

Met een triple kan je gewoon alles met 1 verzet doen. Grootste nadeel van een triple vind ik de grotere Q-factor
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_48880377
Een beetje renner volstaat in de bergen met 52/39 voor en 25 achter en in de benelux een 45 voor en tot 23 achter als lichtste versnelling.
Voor de toerrijders zou ik dit niet aanraden. Overigens is een triple weer overdreven omdat sommige combinaties niet te gebruiken zijn vanwege de kettingloop.
janneman
  dinsdag 1 mei 2007 @ 09:02:22 #262
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_48880402
Ik ga voor dingen als de Marmotte voor een 38-28 (en dat was ook het juiste verzet)
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  FOK!fotograaf dinsdag 1 mei 2007 @ 11:00:11 #263
73911 ultra_ivo
pi_48882885
Sorry Horstjan, maar met een 45x23 was je op mijn brevetten af en toe ridder te voet geworden.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 11:59:14 #264
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_48884554
Lijkt mij ook. 24 uur fietsen is wat anders dan een klim van een uur op knallen.

BTW, Ivo, 3 projectjes op stapel, ook nog singlespeeders of fixies daarbij?

Ik heb van het weekend weer op mn fixie gereden en het rijdt gewoon zo super! Stil, soepel, heel direct gevoel qua snelheid etc.... ik vind het zeker een verrijking van mijn fietsenverzameling
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  FOK!fotograaf dinsdag 1 mei 2007 @ 12:51:43 #265
73911 ultra_ivo
pi_48886154
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 11:59 schreef sungaMsunitraM het volgende:
BTW, Ivo, 3 projectjes op stapel, ook nog singlespeeders of fixies daarbij?
Nee, dat niet.
Wel een RIH van Reynolds 531ST als snelle audax fiets, m'n Bob Jackson (Reynolds 631 maatbouw) als vakantiefiets/zware audax fiets en een Koga Miyata semi-racer. Nog eens kijken wat ik daarmee doe. En dan staat nog altijd een Trek Singletrack te wachten op conversie tot expeditiefiets. Maar dan moeten er eerst onderdelen vrijkomen van m'n huidige vakantiefiets, dat moet dus wachten tot na m'n Bob Jackson.
Nachtdiensten
quote:
Ik heb van het weekend weer op mn fixie gereden en het rijdt gewoon zo super! Stil, soepel, heel direct gevoel qua snelheid etc.... ik vind het zeker een verrijking van mijn fietsenverzameling
Ook voor je fixie is hierin plek: Steel for real, retro racefietsen
  dinsdag 1 mei 2007 @ 13:38:38 #266
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_48887678
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 09:00 schreef horstjan het volgende:
Een beetje renner volstaat in de bergen met 52/39 voor en 25 achter en in de benelux een 45 voor en tot 23 achter als
Wat versta je onder een beetje renner: iemand die een uur aan 6 W/kg kan stampen? Dat zijn er niet zo veel. Veel toerfietsers komen niet veel verder dan 4 W/kg en dan krijg je die verzetten nooit rond voor een lange tijd.
pi_48890641
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 13:38 schreef Trainspotter het volgende:

[..]

Wat versta je onder een beetje renner: iemand die een uur aan 6 W/kg kan stampen? Dat zijn er niet zo veel. Veel toerfietsers komen niet veel verder dan 4 W/kg en dan krijg je die verzetten nooit rond voor een lange tijd.
Dit zijn de versnellingen die ik nu zelf hanteer als ik over de cols rijd, dus zie ik mezelf als een beetje renner en dat is geen vergelijk met wat ik vroeger kon. Toen hadden we maar 5 kransjes achter, dus was het altijd een discussie in étappewedstrijden welke versnellingen moesten worden gestoken.
Zoals ik al aanhaalde geldt voor een toerrijder een andere norm.
janneman
pi_48891876
Net erg mooi rondje om Almelo heen gedaan(60 kilometer) erg mooi weer en de wind viel eens een keer mee
  dinsdag 1 mei 2007 @ 16:24:17 #269
11102 knep
Mountainfreak
pi_48893162
Afgelopen zondag naar de Redoute gereden van thuis uit (op m'n ATB).
Toch nog 196 km en 1500 hoogtemeters onder de wielen wel weer mooie nieuwe klimmetjes gevonden .

Volgend seizoen moet ik ook maar eens aan de racefiets en aangezien ik vrij vaak in de bergen rijd ga ik ook voor een triple .
pi_48893369
ik kan niet eens met een tripple over weg. Heb dat vaker geprobeerd toen ik vroeger (dat klinkt dat ik al oud ben maar dat is dus niet zo) nog veel in de bergen kwam maar tsja dat vond ik niks. Reed toen alles op een 28 achter en 39 voor.

Maar ik kan me voorstellen als je de Marmotte gaat rijden of andere extreme tochten zoals Ultra_Ivo en zo doen dat je hem heel vaak wel nodig hebt. Vooral als je al een uur of 8 op de fiets zit en dan nog bv Alpe op zou moeten
  dinsdag 1 mei 2007 @ 16:40:15 #271
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_48893693
Op lange klimmen een triple wel van pas komen IMO.

Ik heb echter het idee dat heel veel toeristen (bij minder ervaren mountainbikers zie je dat ook heel vaak trouwens) zichzelf op korte klimmen juist tekort doen door veel te licht te schakelen. Ze zitten dan alleen maar 'slagroom te kloppen.' Als je wat groter schakelt en gewoon ff goed aanzet kan je veel meer power leveren en ben je in tien trappen boven.

Mijn Brooks is na een kilometer of 70 nog niet helemaal ingezeten trouwens
Heb m ook maar 3x ingevet met Proofide, mss moet er nog ff wat meer op.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  dinsdag 1 mei 2007 @ 16:41:19 #272
11102 knep
Mountainfreak
pi_48893734
Ik ben meer van het koffiemolentje in de bergen .
In zuid Limburg / Ardennen en de Eifel valt dat meestal wel mee behalve als ik helemaal total loss ben .
  dinsdag 1 mei 2007 @ 16:44:58 #273
11102 knep
Mountainfreak
pi_48893857
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 16:40 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Op lange klimmen een triple wel van pas komen IMO.

Ik heb echter het idee dat heel veel toeristen (bij minder ervaren mountainbikers zie je dat ook heel vaak trouwens) zichzelf op korte klimmen juist tekort doen door veel te licht te schakelen. Ze zitten dan alleen maar 'slagroom te kloppen.' Als je wat groter schakelt en gewoon ff goed aanzet kan je veel meer power leveren en ben je in tien trappen boven.
Inderdaad, die gaan de Keutenberg aanvallen op het allerkleinste verzet .
  FOK!fotograaf dinsdag 1 mei 2007 @ 17:07:58 #274
73911 ultra_ivo
pi_48894630
Het hangt inderdaad een beetje van het soort helling af. Op het vals plat van Trondheim-Oslo trapte ik ook wat groter dan gewoonlijk. Reed daar ook op m'n vakantiefiets en die heeft 172,5mm cranks.
  dinsdag 1 mei 2007 @ 17:09:44 #275
78918 SeLang
Black swans matter
pi_48894689
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 16:40 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Mijn Brooks is na een kilometer of 70 nog niet helemaal ingezeten trouwens
Heb m ook maar 3x ingevet met Proofide, mss moet er nog ff wat meer op.
Mijn Brooks Conquest begon na ca 300km lekker te zitten en bij ca 1000km echt lekker.
Ik heb het gevoel dat het hete en vochtige weer hier het proces wat heeft versneld.
Nu (ca 3200km) heeft ie een perfect afgietsel van mijn zitbotjes
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  dinsdag 1 mei 2007 @ 17:57:45 #276
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_48896198
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 15:12 schreef horstjan het volgende:
Dit zijn de versnellingen die ik nu zelf hanteer als ik over de cols rijd, dus zie ik mezelf als een beetje renner. Zoals ik al aanhaalde geldt voor een toerrijder een andere norm.
Dat zijn best mannelijke verzetten dan. Volgens mij beschouwt de meerderheid zich hier als (serieuze) toerrijder en die rijden zeker niet op zulke platen omhoog.

Ik heb het zekere voor het onzekere genomen en vanochtend nog even snel een 27T-cassette gekocht .
pi_48901626
Vandaag in de Ardennen gaan fietsen, wat een weertje zeg!

Een paar fameuze hellingen gedaan, op de col de la Redoute moeten afstappen vanwege geen kleiner verzet
  dinsdag 1 mei 2007 @ 21:16:31 #278
31625 el_salvador
[X] TABLE SELECTION
pi_48903366
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 20:34 schreef sjippen het volgende:
Vandaag in de Ardennen gaan fietsen, wat een weertje zeg!

Een paar fameuze hellingen gedaan, op de col de la Redoute moeten afstappen vanwege geen kleiner verzet
heb je een triple?
Op maandag 12 mei 2008 19:37 schreef SuperFruitig het volgende:
tvp, puur vanwege de SEX/FRUIT combinatie
pi_48904471
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 16:40 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Op lange klimmen een triple wel van pas komen IMO.

Ik heb echter het idee dat heel veel toeristen (bij minder ervaren mountainbikers zie je dat ook heel vaak trouwens) zichzelf op korte klimmen juist tekort doen door veel te licht te schakelen. Ze zitten dan alleen maar 'slagroom te kloppen.' Als je wat groter schakelt en gewoon ff goed aanzet kan je veel meer power leveren en ben je in tien trappen boven.

Mijn Brooks is na een kilometer of 70 nog niet helemaal ingezeten trouwens
Heb m ook maar 3x ingevet met Proofide, mss moet er nog ff wat meer op.
Ik trap meestal met circa 75-80 omwentelingen omhoog. Voor een hoop klimmen heb ik idd geen triple echt nodig, daar zou ik ook wel met een 39-26 opkomen. In Italië zijn veel echt steile klimmen (met flinke stukken boven de 10%), en dan is een triple echt wel praktisch. Als ik in de Alpen zou fietsen, zou ik prima wegkomen met een 39-26. In Sardinië was ik maar al te blij met mijn triple (30-23 als kleinste), maar zelfs daarmee was het op de slotklim van de 6e etappe flink harken geblazen. Maar dan heb je 't ook over een klim van 6 km, met de laatste 2 km gemiddeld (!) aan 12% (met wat vlakke stukken erin, en maximale stijgingspercentages van 15-16% En dan heb ik het niet over stukjes van 10 meter, maar stukken van 100 meter). En dat aan het einde van een etappe van 114 km, met in totaal 2000 hoogtemeters.

Ik ben wel een beetje renner, maar ieder moet zijn eigen ding doen, en ik hou er genoeg achter me die ook een beetje renner zijn, maar zonder triple fietsen. Dus wie is er dan slimmer? Degene die uit eigenwijshied perse geen triple wil, of degene die gewoon zijn eigen ding doet.

Bijkomend voordeel heb ik trouwens in de afdalingen: met een cassette van 11-23 kan ik nog doortrappen in afdalingen, waar mensen met cassette van 13-26 dat al niet meer kunnen. Ook dat kan belangrijk zijn.
pi_48932808
Zo, net terug van een tochtje van 50 km handbiken. Prachtig weer. Omdat ik mijn handbike nog niet zo lang heb was het voor mij de eerste keer om zo'n afstand te fietsen. Voor herhaling vatbaar moet ik zeggen.
pi_48940993
quote:
Op dinsdag 1 mei 2007 21:16 schreef el_salvador het volgende:

[..]

heb je een triple?
nope, maar had mijn wiel met klein verzet-tandwielen vergeten mee te nemen. Op de meeste hellingen gaat het nog net, maar de Redoute is op sommige plekken te steil om de pedalen rond te krijgen.

Er waren trouwens nog enkele die hard coureurs aan het trainen: die komen daar boven zonder hun mond open te doen, gaan terug naar beneden en spurten opnieuw tot boven.
  donderdag 3 mei 2007 @ 11:44:34 #282
178488 BlatendKonijn
No pain, no gain
pi_48958852
Gisteren 45 km gedaan in de omgeving Enschede, Haaksbergen, Beckum, Boekelo. Onderweg erachter gekomen dat bij een nieuwe fiets nog wel eens wat wil lostrillen. Als het dan je crankstel is schrik je wel . Gelukkig had de boer om 100 m verder de tools in huis. 31 gemiddeld lijkt me alsnog mooi.
  donderdag 3 mei 2007 @ 13:05:40 #283
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_48962046
Gisteren ook eens een bergje gedaan op de fixert (Maarsbergseweg bij de Kaapse Bossen vlakbij Leersum) en ook dat was fun! Lekker rammen bergop maar zeker goed te doen, en dan lekker 150+ RPM naar beneden. 42-16 was ook nu het juiste verzet.

Fixie
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  FOK!fotograaf donderdag 3 mei 2007 @ 14:07:26 #284
73911 ultra_ivo
pi_48964512
Jaren terug, toen ik een singlespeed had als student, reed ik ook 42x16, voor stadswerk dat wel.
  donderdag 3 mei 2007 @ 14:21:34 #285
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_48965054
Heb op eBay op een mooie 47 geboden trouwens, als ik die win (dollar is zo goedkoop op dit moment ) dan ga ik 47-18 rijden. Meteen ook met een lekker vette 1/8" BMX ketting.
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_49058706
Vrijdag de Ventoux gedaan, wat een helletocht met alle sneeuw en kou (eb ik had geeneens een lange broek mee omdat ik mooi weer verwachtte :p)
  zondag 6 mei 2007 @ 16:11:36 #287
178488 BlatendKonijn
No pain, no gain
pi_49064749
Wielrenner komt om door ongeval


Een wielrenner is vandaag in Lochem (Gelderland) door een aanrijding met een auto om het leven gekomen.

De man was met een groep wielrenners onderweg. Toen hij wilde uitwijken voor een tegemoetkomende auto, botste hij tegen de fietser die naast hem reed. Hij kwam ten val waarna de auto hem aanreed. De identiteit van het slachtoffer is nog niet bekend.

(bron: www.nieuwnieuuws.nl)

-----------------


Getver, wie veel fietst weet hoe snel je over het hoofd wordt gezien. Iemand wel eens een (bijna) ongeluk gehad?
pi_49073323
Oei. Da's niet zo mooi.

Zelf wel eens een ongeluk gehad, toen een tegemoetkomende auto die linksaf sloeg, me niet zag. Er met 40 km/u tegenaan gereden. Had niet zo veel. Mijn fiets was redelijk total-loss.
pi_49073884
*moe is*

Fietschallenge dus gereden vandaag. De organisatie was bagger:
- veel te weinig seingevers (verschillende kruispunten waren volledig onbewaakt)
- veel te weinig motoren (ik reed het grootste deel in grote groepen (100 man), maar geen motorbegeleiding)
- de route was slecht aangegeven
- geen diploma achteraf
- geen pasta party
- vertrek bij de start was stapvoets
- de eerste paar km waren door smalle straten in Vaals: passeren onmogelijk

Niettemin ging het wel redelijk. Ik stond in het derde startvak, wat te ver naar achteren was om met de kop mee te gaan (voor ik de startstreep was gepasseerd waren die al 1 minuut 45 voorop, dus op de top van de Vaalserberg zullen ze wel een minuut of 4 voor me hebben gelegen).
Na de Vaalserberg kwam ik in een vrij groot peloton terecht. Op de Kinkenweg (na 20 km) brak het in tweeën en sloot ik nog net aan bij het eerste deel. Een kilometer of 10 (?) verderop kwam de rest weer terug. Dat herhaalde zich nog eens, en na een km of 40 had ik er eigenlijk niet zoveel zin meer in. Er werd amper geslecteerd, en ik wist dat er nog veel voor me zaten, dus een goede klassering zat er al niet meer in.
Ik hing wat tever achterin mijn groep, mede omdat ik niet echt bij machte was om gemakkelijk naar voren te rijden op de vlakke stukken. Na een kilometer of 60-70 brak het toch nog wat onverwacht, en zat ik dus in het tweede deel.
Na een kilometer of 85 brak het weer, nu zat ik wel in het eerste deel. Volgens mij liepen we kort daarna nog weer een flinke groep in, want wederom zat ik in een peloton van een man of 100.
Het brak nog twee keer, beide keren zat ik nog in het eerste deel.
In de finale kregen we de Camerig, Wolfhaag en Vaalserberg (vanaf Gemmenich) voorgeschoteld. Ik had nog enige hoop goed naar boven te rijden op de Camerig, maar in het begin liep het niet zo. Daarna kwam ik nog wel in een goed ritme, maar het grootste deel van mijn groep zat toch voor me. Op de Wolfhaag en Vaalserberg zat ik er wel een beetje doorheen. Als 201e geëindigd, gezien het deelnemersveld (en mijn startplek) nog niet zo slecht. Ook nog niet helemaal hersteld van Sardinië, met name op de korte klimmetjes (war op de macht omhoog gereden werd) had ik het lastig. De langere klimmen gingen beter.
Wel grappig: ook in mijn eerste Fietschallenge was ik 201e (dat was met slecht weer, en met twee lekke banden. Toen reden volgens mij maar 400 uit).

Bij de start Trainspotter nog gezien, die stond helemaal vooraan. Bij de finish nog effe met 'm gesproken, ergens onderweg heb ik 'm ingehaald (maar hij had natuurlijk gisteren al de MTB-challenge gereden).

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 06-05-2007 20:09:38 ]
  zondag 6 mei 2007 @ 20:45:07 #290
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_49075716
quote:
Op zondag 6 mei 2007 20:07 schreef Wombcat het volgende:
Bij de start Trainspotter nog gezien, die stond helemaal vooraan. Bij de finish nog effe met 'm gesproken, ergens onderweg heb ik 'm ingehaald (maar hij had natuurlijk gisteren al de MTB-challenge gereden).
Ja, de mensen die voor het combiklassement gingen mochten in het eerste startvak plaatsnemen, dat was wel gunstig. Ik had verder niet zo'n best weekend.

Het begon wel heel goed, bij de 60 km mtb zat ik na drie kwartier in de kopgroep van drie. Toen ik effe aanzette brak echter m'n ketting. Ik had gedacht dat de wedstrijd maar twee uur zou duren ongeveer, dus ik had geen gereedschap meegenomen. Eerst meer dan vijf minuten staan wachten op een bekende met een kettingpons, toen vijf minuten staan lummelen voordat ik begreep hoe deze pons uberhaupt werkte en toen die ketting nog moeten fixen. Daarna nog wel behoorlijk doorgestampt en op veertien minuten van de winnaar binnengekomen. Ik had kunnen winnen (winaar rijdt ook amateurs en die eindigt meestal een paar plekken achter me) ....

Zondag voelde ik me niet zo lekker en m'n benen waren ook nog niet helemaal hersteld. Op de eerste klim kon ik totaal niet meekomen, maar ik kon in de afdaling toch nog aansluiten in de enorm grote tweede groep. Die brak na een tijdje, ik kwam uiteindelijk in het ook heel grote tweede deel terecht. Ik voelde me niet echt sterk. Na 85 km definitief gelost uit de groep, een klim later haalde Wombcat me in. Ik hoopte na een gelletje m'n benen weer terug te vinden, maar in plaats daarvan stond ik vijf minuten later de Waalse wegen onder te kotsen. Toen heb ik de laatse lus maar overgeslagen en ben ik in een tergend langzaam tempo naar de finish gereden.

De mountainbikewedstrijd was echt ontzettend slecht geregeld. Het eerste startvak moest je aan de voorkant in, dus dat werd een zootje. Vervolgens mocht je na honderd meter al direct met het hele peloton slalommen rond vijf paaltjes, wat echt te gevaarlijk was. De route was verder gewoon twee vaste routes, die ook nog eens voor minstens een derde uit asfalt bestaan. Vaak ontbraken de pijlen en dan moest je het maar doen met de bewegwijzering van de vaste route. Verkeersregelaars waren er op hooguit twee punten, waar dat zeker op dertig plaatsen had gemoeten. Doordat er geen controlepunten waren, wist men bij de finish niet of je de 30 of de 60 km had gereden. Ik sprak de winnaar vanochtend nog: hij vertelde dat de organisatie bij hem kwam vragen of hij had gewonnen, want zij wisten het niet. Verder was er alleen na twintig kilometer een verzorgingspost, maar die was nog niet ingericht toen ik er langskwam. Daar betaal je dan 20 euro voor...

Maar goed, best een aardig trainigsweekend .
pi_49076405
Ook op de 150 km race waren geen controlepunten geloof ik (ik heb ze iig niet gezien).
Ik hoorde dat een flinke groep een paar keer verkeerd is gereden en (per ongeluk) maar 137 km heeft gereden ipv 150.

Echt zonde van je kettingbreuk, da's flink balen.
pi_49077044
quote:
Op zondag 6 mei 2007 20:45 schreef Trainspotter het volgende:
Na 85 km definitief gelost uit de groep, een klim later haalde Wombcat me in.
Was dat op een vrij lange klim met een redelijk steil stuk erin? Boven ging het daar rechtsaf en was er een lang recht stuk, waar alles op een lint zat en licht verbrokkeld was. Of haalde ik je dan in op de klim na die klim?

(Zoals ik bij de finish al zei, ik had je niet gezien, was waarschijnlijk te druk bezig met mezelf )
  zondag 6 mei 2007 @ 21:07:53 #293
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_49077384
quote:
Op zondag 6 mei 2007 20:54 schreef Wombcat het volgende:
Ook op de 150 km race waren geen controlepunten geloof ik (ik heb ze iig niet gezien).
Ik hoorde dat een flinke groep een paar keer verkeerd is gereden en (per ongeluk) maar 137 km heeft gereden ipv 150.
Dat vind ik toch best slecht hoor. Je mag er natuurlijk vanuit gaan dat niemand opzettelijk afsnijdt, maar je zult nu ongetwijfeld zien dat er mensen die onderweg hebben besloten voor de honderd te gaan, heel hoog zijn geklasseerd in de 150km. Ik ben daarom maar vlak voor de finish van het parcours gedraaid, dus als het goed is sta ik niet in de uitslag.
quote:
Echt zonde van je kettingbreuk, da's flink balen.
Ach ja, teleurstellingen horen er ook bij. En aan de andere kant: mijn teammaat reed binnen een kwartier twee keer lek. Hij had anders wel gewonnen, want hj is veel sterker dan ik. Werd ook iets van 20e vandaag en zat tot aan de Camerig in de kopgroep (met van Bon en consorten).
  zondag 6 mei 2007 @ 21:15:42 #294
2764 Trainspotter
Nu mèt goedkope zonnebril
pi_49077805
quote:
Op zondag 6 mei 2007 21:02 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Was dat op een vrij lange klim met een redelijk steil stuk erin? Boven ging het daar rechtsaf en was er een lang recht stuk, waar alles op een lint zat en licht verbrokkeld was. (Zoals ik bij de finish al zei, ik had je niet gezien, was waarschijnlijk te druk bezig met mezelf )
Dat was die klim ja. Je haalde me vlak voor de top in. In tegenstelling tot mij had je goed de gang erin, dus ik kan me voorstellen dat je alleen oog had voor het wiel voor je. En ik zat steeds naar links te kijken naar wie we allemaal voorbij kwam snellen .
pi_49077912
quote:
Op zondag 6 mei 2007 21:07 schreef Trainspotter het volgende:

[..]

Dat vind ik toch best slecht hoor. Je mag er natuurlijk vanuit gaan dat niemand opzettelijk afsnijdt, maar je zult nu ongetwijfeld zien dat er mensen die onderweg hebben besloten voor de honderd te gaan, heel hoog zijn geklasseerd in de 150km. Ik ben daarom maar vlak voor de finish van het parcours gedraaid, dus als het goed is sta ik niet in de uitslag.
Da's dan netjes. Zoals ik al zei: de organisatie was bagger. Het zou ook mogelijk moeten zijn om tijdens de rit nog te kiezen. Paar matjes onderweg en je weet wie wat heeft gereden.
En wat ik al zei: er waren mensen die 135 km gereden hadden. Weliswaar niet met opzet, maar als ze dan toch in de uitslag voor me staan, vind ik dat toch behoorlijk kut.
quote:
Ach ja, teleurstellingen horen er ook bij. En aan de andere kant: mijn teammaat reed binnen een kwartier twee keer lek. Hij had anders wel gewonnen, want hj is veel sterker dan ik. Werd ook iets van 20e vandaag en zat tot aan de Camerig in de kopgroep (met van Bon en consorten).
Da's echt goed.
pi_49078040
quote:
Op zondag 6 mei 2007 21:15 schreef Trainspotter het volgende:

[..]

Dat was die klim ja. Je haalde me vlak voor de top in. In tegenstelling tot mij had je goed de gang erin, dus ik kan me voorstellen dat je alleen oog had voor het wiel voor je. Ik probeerde nog effe aan te zetten om mee te rijden, maar dat was niet zo'n succes .
Ja, die klim ging lekker. Die was wat langer, en op de langere klimmen kon ik wel goed doorrijden. Op de kortere klimmen had ik vaak moeite met het tempo. Lang klimmen heb ik in Sardinië natuurlijk veel gedaan, dus dat ritme zat er wel in. Het ontbeert me nu wat aan explosiviteit.
  FOK!fotograaf maandag 7 mei 2007 @ 00:21:33 #297
73911 ultra_ivo
pi_49086014
Net terug van het controleren van m'n 400. Een aantal rijders hebben wijze lessen op een hardhandige manier geleerd. Het peloton ging er gisteravond hard vandoor, structureel rond de 30 per uur langs de Zuid-Willemsvaart. Ik reed de eerste 45km me om de weg te wijzen bij een wegopbreking. Al na een kilometer of 30 zaten serieus wat mensen aan het elastiek. Een viertal rijders was slimmer, zij lieten zich terugzakken en vervolgden op eigen tempo de tocht. bij de geheime controle na 150km lagen zij een uur achter op het peloton. Maar aan het eind was de zaak anders. Het peloton was gehalveerd. Zowat iedereen die had moeten lossen bij het peloton was door het kleine groepje Duitsers voorbijgereden. Twee van de gelosten moesten zelfs opgeven. Soms is op tijd lossen beter dan boven je macht meerijden.
pi_49089840
quote:
Op maandag 7 mei 2007 00:21 schreef ultra_ivo het volgende:
Soms is op tijd lossen beter dan boven je macht meerijden.
Idd, en zeker bij zulke afstanden.
  maandag 7 mei 2007 @ 19:32:41 #299
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_49112766
Hoi,
vraagje...een aantal kameraden en ik fietsen sinds twee jaar ook zeer regelmatig,
en we fietsen altijd rond de 100 km met een gemiddelde van rond de 28 -32 (afhankelijk van wind mee of tegen en zo) .
Ik kan het tempo altijd goed volgen en heb eigenlijk nergens last van en kan ook aardig wat kopwerk doen,eigenlijk zonder problemen....
Alleen,zo gauw er iemand lek rijdt,of we moeten om een andere reden langer dan 5 minuten wachten,dan ben ik echt NIET meer vooruit te branden,dan ben ik al blij als ik het laatste wiel kan houden,niet echt fijn als je dan nog 50 km moet....
Ik snap er niks van,die opstart problemen zouden na een aantal km toch weer voorbij moeten zijn ...
Hoe zou ik hier het beste op kunnen trainen,want het is toch vrij vervelend als je van geen problemen ,na 5 minuten stilstaan in een wrak veranderd...
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_49112917
Eet je wel iets onderweg? Als je namelijk niet of weinig eet, dan gaat het vaak wel als je blijft fietsen, maar als je dan even stilstaat is het opeens op. Heb ik zelf ook wel eens meegemaakt.
Beste is dan om als je stilstaat even een of twee reepjes op te eten. En natuurlijk onderweg ook regelmatig wat eten

Hier verder: Recreatief wielrennen #5 - na regen komt zonneschijn

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 07-05-2007 19:50:10 ]
  maandag 7 mei 2007 @ 19:38:49 #301
178923 Schunckelstar
schunckelstar
pi_49113079
ja,neem altijd sultana mee,en van die noten repen met chocola ( ),maar echt helpen doet het niet...
wel onder het fietsen maar niet na het stilstaan...
blablablablablablablablablablablablablabla
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')