nee man dat is toch veel te warmquote:
ik ben een spaanse koukleum. ik heb met 45 graden op de fiets gezeten, je wordt snel bruinquote:Op woensdag 14 maart 2007 19:38 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
[..]
nee man dat is toch veel te warmdeze week is best lekker !
Racefiets op je slaapkamer, daar staat ie bij mij ookquote:Op woensdag 14 maart 2007 19:29 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Ik zoek een fietsenstalling in delft. Ik wil een racefiets maar bij mij thuis is geen plaats. Weet iemand toevallig iets?
Misschien wel een goed idee ja, maar ik heb hem liever ergens makkelijk staanquote:Op woensdag 14 maart 2007 20:17 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Racefiets op je slaapkamer, daar staat ie bij mij ook
brrrrrrr, volgende keer een thermoskan koffie in m'n bidon houderquote:Op donderdag 15 maart 2007 18:53 schreef ultra_ivo het volgende:
Koud? Het is hardstikke lekker. De afgelopen dagen vaak in korte broek en met korte mouwen gefietst.
Onder een boom liggen en siësta houdenquote:Op donderdag 15 maart 2007 22:06 schreef el_salvador het volgende:
damn jij bent echt hardcore. wat zou jij doen bij 40 graden, naakt?
precies of genoeg waterbussen hebben om over je heen te gooienquote:Op donderdag 15 maart 2007 22:14 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Onder een boom liggen en siësta houden
Mooi idee. Welk frame ga je als basis gebruiken? Marten Gerretsen www.m-gineering.nl heeft trouwens veel fixie-spullen.quote:
voor op de baan hoop ik? coolquote:
Nope, gewoon een low-budget fixie conversion voor in het wild, just for funquote:
Als alles goed gaat (ik ga morgen kijken en, indien OK, kopen) deze:quote:Op donderdag 15 maart 2007 23:41 schreef ultra_ivo het volgende:
Welk frame ga je als basis gebruiken?
Zo'n frame is een prima basis voor een fixed. Zeker met de goede padden achter.quote:Op vrijdag 16 maart 2007 00:01 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Nope, gewoon een low-budget fixie conversion voor in het wild, just for fun
[..]
Als alles goed gaat (ik ga morgen kijken en, indien OK, kopen) deze:
[afbeelding]
Aha, je leest ook Duitsquote:PS, heb je al 9-speed Ergopowers kunnen vinden?
Dan zul je ff moeten wachten. M'n nieuwe frame is pas volgende maand klaar. Wel een echte Bob Jackson van Reynolds 635 en 725 buizen.quote:
Loop eens binnen bij een Decathlon vestiging, die hebben veel goed en goedkoop spul.quote:Op vrijdag 23 maart 2007 14:33 schreef el_salvador het volgende:
weet iemand nog een goeie (goedkope) online shop voor fietskleding?
Yep, cyclewear.nl. Lage prijzen, prima service!quote:Op vrijdag 23 maart 2007 14:33 schreef el_salvador het volgende:
weet iemand nog een goeie (goedkope) online shop voor fietskleding?
Lekker, door de duinen!quote:Op zondag 25 maart 2007 21:21 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Was druk zeg op de wegook ongeveer 50km gedaan, van Delft naar Maassluis via de weg langs de maas naar Hoek van Holland via de duinen naar Scheveningen via Nootdorp terug naar Delft.
Crank eraf, trapas weer vast, crank er weer opquote:Op zondag 25 maart 2007 21:59 schreef Tommy_808 het volgende:
weet er iemand hoe ik m'n trapas vastzet? hij is op een of andere manier losgekomen :s
Dat rondje doe ik ook wel eens. Alleen begin ik in Nootdorpquote:Op zondag 25 maart 2007 21:21 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Was druk zeg op de wegook ongeveer 50km gedaan, van Delft naar Maassluis via de weg langs de maas naar Hoek van Holland via de duinen naar Scheveningen via Nootdorp terug naar Delft.
Jeps! Ik fiets altijd in de zuidoosthoek van friesland, maar de omgeving is ook echt de reden dat ik mijn fiets bij m'n ouders heb staan en niet in Groningenquote:Op maandag 26 maart 2007 21:48 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Stond een straffe oostenwind, dus tot HvH ging het lekker, daarna was het echt stoempen. En vanaf Scheveningen weer in de luwte van de stad.
@Tommeke, ik weet het, kom uit friesland, noordoosten. Fietst daar toch wel fijner dan hier in de randstad hoor. Rondje Lauwersmeer (zo'n 60 km) is echt heerlijk, in alle rust zonder verkeer/stoplichten e.d.
Heel goedquote:Op woensdag 28 maart 2007 09:40 schreef Wombcat het volgende:
Ben ook weer in 't land.
Terug uit Riccione, wat eerder dan gepland, omdat het weer daar omsloeg. Toch in 10 dagen daar nog 900 km gefietst
Da's bij Rimini, uitlopers van de Apennijnen denk ik. Ben niet hoger geweest als 660 meter (San Marino).quote:Op vrijdag 30 maart 2007 19:17 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Heel goed. Was het nog een beetje mooi fietsen daar? Welk gebergte?
Mooi fietsjequote:Op vrijdag 30 maart 2007 19:15 schreef Trainspotter het volgende:
Zo, m'n nieuwe racert is gearriveerd:
[afbeelding]
Cube Litening GTC 2006, Ultegra afgemonteerd, American Classic 420 wielen, 8.00 kg. Ik ben er blij mee.
Ja, morgen om acht uur sta ik bij een collega voor de deur voor een tweede verkenning van de Ronde van IJsselmonde. Da's een tocht die een aantal collega's en ik komend najaar gaan organiseren voor Rotterdamse ambtenaren. Hij voert dus over het eiland IJsselmonde en is exact 100 km lang. Hopelijk ben ik dan op tijd hersteld voor m'n mtb-wedstrijd in Rozendaal op zondagmiddag.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 19:27 schreef Wombcat het volgende:
Ga je 'm dit weekend uitproberen?
* Wombcat gaat morgen een toertocht fietsen in Leusden (150 km)
wat een enorm sexy fiets, vooral die wielenquote:Op vrijdag 30 maart 2007 19:15 schreef Trainspotter het volgende:
[afbeelding]
Cube Litening GTC 2006, Ultegra afgemonteerd, American Classic 420 wielen, 8.00 kg. Ik ben er blij mee.
Mooie fiets hoor!quote:Op vrijdag 30 maart 2007 19:15 schreef Trainspotter het volgende:
[afbeelding]
Thanx, ik vind de wielen ook fraai. Ze zijn wel een beetje slap, want tijdens een sprintje lopen ze tegen de remmen. Maar goed, bij wielen van 1500 gram is dat een risico. En met die soms stevige zijwind van vandaag merk je wel dat de velgen vrij hoog zijn. Verder rijdt ie erg lekker. Je merkt echt dat je minder gewicht op gang hoeft te brengen.quote:Op vrijdag 30 maart 2007 23:18 schreef el_salvador het volgende:
wat een enorm sexy fiets, vooral die wielen![]()
ik zit aan een setje mavic aksium of ksyruim te denken, wat meer low budget weliswaar. het hoeft voor mij niet zo sterk te zijn aangezien ik maar 64 kilo weeg. deze wielen passen gewoon op een prehistorische 105 8-speed nietwaar?
Past ook gewoon een 8-speed cassette op (Bij de Shimano versie althans)quote:Op zaterdag 31 maart 2007 15:57 schreef Trainspotter het volgende:
In m'n 'vorige' racefiets (ik heb hem natuurlijk gewoon nog) zitten toevallig Mavic Aksium's. Dat zijn oersterke wielen. Ik heb 105 9-speed daarop, ik weet niet of een 8-speed gaat.
Bij Campagnolo niet, want de body voor een 8-speed is anders als voor 9 en 10.quote:Op zaterdag 31 maart 2007 20:28 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Past ook gewoon een 8-speed cassette op (Bij de Shimano versie althans)
Maar el_salvador had t over 105, dus Shimano. Dus dat past gewoonquote:Op zondag 1 april 2007 09:02 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Bij Campagnolo niet, want de body voor een 8-speed is anders als voor 9 en 10.
Gefeliciteerdquote:Op maandag 2 april 2007 20:55 schreef Stevie_ het volgende:
Vorige week ook fietsje gekocht
[afbeelding]
[afbeelding]
Eerste 132km zit er op. Nu heerlijk spierpijn en last van me ass. Mooie sport hoor
Thanxquote:Op maandag 2 april 2007 21:21 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Gefeliciteerd![]()
Al flink gefietst in die eerste week, dan![]()
Ja tuurlijk, dat lijkt me ook veel leuker... het word net zoiets als de 4 mijl in groningen lopen op een andere dagquote:Op maandag 2 april 2007 22:23 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Het heeft meer om hem met pinksteren te rijden natuurlijkmooie mensen, friesland
.
Uhh. Nee dusquote:Op dinsdag 3 april 2007 15:37 schreef ultra_ivo het volgende:
Heb je er al aan gedacht je zadel horizontaal te zetten?
Tweedehands is zeker een goede keus met dat budget. En dan idd letten op hoogte en montage, met jouw budget is Shimano Tiagra waarschijnlijk het beste.quote:Op maandag 2 april 2007 21:47 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
Ik wil ook een racefiets kopen. Mijn training voor de elfstedentocht gebeurd nu gewoon op m'n stadsfiets. Waar moet ik op letten? Mijn budget is 300 a 350 euro. Ik heb al gehoord dat ik eerst even bij de fietsenmaker langs moet voor de framehoogte die ik nodig heb, dit schijnt veel uit te maken. Dat ga ik komende dagen maar eens doen, dan kom ik bij jullie: waar moet ik nog meer op letten. Ik ben van plan een fiets 2dehands te kopen dat lijkt me gezien mijn budget het beste (is dit waar?). Dank.
Met wind mee: 34km/h - 38 km/hquote:Op dinsdag 3 april 2007 14:53 schreef meami het volgende:
Wat is trouwens de gemiddelde snelheid die jullie zo ongeveer fietsen?
26 km/h "gemiddeld" is echt niet slecht, je moet nogal wat trainen wil je onder alle omstandigheden - alleen (in je eentje) - daar makkelijk boven blijven. Er zullen er een paar zijn die daar lekker over bluffen, zag net ergens 38 km gemiddeld staan maar dat lukt mij ook wel als ik windkracht 5 mee heb, echter gemiddeld betekent dan dat je een 50 km/h moet doen gedurende hoeveel tijd... hoe langer de afstand hoe moeilijker.. gaat uiteindelijk om je conditie en als je in de polder woont zal je al snel een lager gemiddelde hebben als iemand die over de veluwe rijdt.quote:Op woensdag 4 april 2007 18:04 schreef meami het volgende:
Pfff. Nou dan heb ik nog een lange weg te gaan. Hopelijk scheelt het dat ik een dame ben en ga ik er maar even vanuit dat wij doorgaans langzamer fietsenIk was begin deze week blij met een gemiddelde van 26km/u
, dit overigens wel in heuvelachtig gebied.
Vandaag was ook lekker fietsweer, alleen ben ik nu geblesseerd
In heuvelachtig gebied is 26 gemiddeld niet slecht, zeker niet als vrouw. Als ik op de Veluwe fiets, fiets ik meestal gemiddeld ongeveer 28-29.quote:Op woensdag 4 april 2007 18:04 schreef meami het volgende:
Pfff. Nou dan heb ik nog een lange weg te gaan. Hopelijk scheelt het dat ik een dame ben en ga ik er maar even vanuit dat wij doorgaans langzamer fietsenIk was begin deze week blij met een gemiddelde van 26km/u
, dit overigens wel in heuvelachtig gebied.
Vandaag was ook lekker fietsweer, alleen ben ik nu geblesseerd
Ha, die ga ik ook rijdenquote:Op donderdag 5 april 2007 23:56 schreef PrinceSL het volgende:
Nog 2 nachtjes slapen en dan de 140 km. van de RVV. Heb er zin in!![]()
ja, heb daar ook regelmatig last van (Shimano 105), t'is 'simpelweg' een kwestie van een goede afstelling, maar toch redelijk vaak problemen mee, misschien dat er hier iemand is met betere ervaringen, dwz geen problemen met de afstellingenquote:Op zaterdag 7 april 2007 13:07 schreef rockin_the_lowland het volgende:
Net terug van een rondje van 95 km in belgisch limburg, maar tijdens het fietsen kwam ik erachter dat ik de ketting haast niet van het buitenblad naar het binnenblad krijg. Meestal doet hij niks als ik het hendeltje naar rechts beweeg. Iemand die dit probleem herkent en weet hoe dit te verhelpen is. Vrees toch dat ik het binnenblad wel nodig heb tijdens de toertocht van de Amstel
Hmm ja ik merk dat probleem ook met schakelen, ben helaas niet zo technisch dat ik kabeltjes kan monterenquote:Op zaterdag 7 april 2007 14:29 schreef ultra_ivo het volgende:
Vaak zit er wat drab in de kabel. Ff een nieuw binnenkabeltje monteren en hij doet 't weer. Ik heb zelf dit probleem ook, ga dus vanavond of morgenvroeg nog een nieuw kabeltje monteren.
Of ik veel ga fietsen weet ik nog niet, kleine ontsteking aan het zitvlak
Een helm dragen is bij ons verplichtquote:Op maandag 9 april 2007 18:58 schreef Tommeke het volgende:
Ik zou die kids ten eerste een helm op hun kop zetten
Heb je zelf al een racefiets + uitrusting?
Bij de (erg vermakelijke) zaterdagmiddagreportage op Sporza was er sprake van 26.000 deelnemers, dat is behoorlijk jaquote:Op zaterdag 7 april 2007 19:23 schreef Wombcat het volgende:
De 140 km van de RVV gereden. Het was nogal druk![]()
Dat was een deelnemer die dat zei. Op TT stond dat er 18.000 deelnemers waren.quote:Op maandag 9 april 2007 21:46 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Bij de (erg vermakelijke) zaterdagmiddagreportage op Sporza was er sprake van 26.000 deelnemers
15.000 , ze hadden moeilijk de inschrijving vol te krijgen dit jaarquote:Op maandag 9 april 2007 22:15 schreef Tommeke het volgende:
Bij de 11stedentocht hebben ze wel een maximum, 16000 volgens mij, werkt perfect!
Oh beter, ik moet nog een kaart regelen! Hopelijk lukt me datquote:Op maandag 9 april 2007 22:26 schreef Areyoutalkingtome het volgende:
[..]
15.000 , ze hadden moeilijk de inschrijving vol te krijgen dit jaardeze week de startkaarten in de bus , ik hoop zo vroeg mogelijk
Ja, nadat de inschrijftermijn was verstreken waren nog niet alle kaarten verkocht. Dus iedereen die zich ingeschreven heeft krijgt sowieso een startkaart.quote:Op dinsdag 10 april 2007 09:41 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Oh beter, ik moet nog een kaart regelen! Hopelijk lukt me datHeb je bij de voorinschrijving sowieso een kaart? Of was het zo dat ze kijken naar het aantal uitgereden tochten (heb em zelf 3x gereden), en dat je aan de hand daarvan voorrang kreeg? Zoiets had ik ook eens gehoord.
Welkom in de Ziekenboeg. Ik zit er ook al, zodadelijk kunnen we vanuit de boeg het Baskenland bekijkenquote:Op dinsdag 10 april 2007 12:17 schreef el_salvador het volgende:
(alweer) last van m'n knie![]()
van de zomer ook al, toen ging het vanzelf over. ik denk tikje overbelast
Ik moet rekenen op een verblijf van minimaal 2 wekenquote:Op dinsdag 10 april 2007 14:08 schreef meami het volgende:
Ik ben van plan morgen de ziekenboeg weer te verlaten
Leuk, ben al benieuwd hoe dat gaat. Au Bon Acceuil is eenquote:Op woensdag 11 april 2007 16:27 schreef Banzaii het volgende:
Nice topic
Leuk om te volgen wat onze Fokkers bezig houd.
Ik rij eind juni in het laatste weekend de l' alpes d'Huez. Venosc is het plaatsje waar we verblijven en zal met een aantal sportieve collega's daar vertoeven. Hopelijk kan ik de klim binnen het uur halen zonder natuurlijk van de fiets te stappen.
Ben werkzaam op een sportcentrum en geef 3x per week spinning. Voor de rest train ik buiten, wat er op neer kamot dat ik zes dagen per week op de fiets zit. Buiten rij ik toch al gauw twee uur. Duur en klimtraining
Verblijf in de Franse Alpen is inmiddels geregeld; Fietshotel au bon acceuill, waar een Nederlands stel eigenaars zijn
Een foto van mijn ros volgt spoedig.![]()
http://stijnlammerink.hyv(...)os/51297639/0/wI_C/#
Opvallend trouwens dat steeds meer mensen hun stuur zo ver naar boven doorklappen. Heb ik sinds een tijdje terug ook gedaan, fietst bovenop het stuur idd een stuk lekkerder.quote:Op woensdag 11 april 2007 16:27 schreef Banzaii het volgende:
Een foto van mijn ros volgt spoedig.![]()
http://stijnlammerink.hyv(...)os/51297639/0/wI_C/#
Ok top! Had al meerdere reacties van fanatieke fietsers uit mijn omgeving ontvangen die er ook zijn geweest.quote:Op woensdag 11 april 2007 17:20 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Leuk, ben al benieuwd hoe dat gaat. Au Bon Acceuil is eenhotel.
Waar doe je je klimtraining? Al meer ervaring in de bergen?
Alvast een tip voor Alpe d'Huez: de eerst 3 km zijn het lastigst, vooral de eerste kilometer. Begin niet te snel.
Hoe doe je dat?quote:Op donderdag 12 april 2007 18:20 schreef el_salvador het volgende:
mijn benen zijn nog bruin van vorig jaar![]()
geen flauw idee maar ik heb het bij m'n armen ook nog. in de spaanse zon wordt je wel extreem bruin natuurlijk, 6 weken spanje helpt dan aardig. de rest is wel gewoon hollands gekleurd, ik zeg altijd dat ik half neger benquote:
Bij mij ook, mooi op tijd voor de 11stedenquote:Op zaterdag 14 april 2007 16:37 schreef el_salvador het volgende:
50km erbij getelt net, heerlijk fietsweer. ik zag er eentje met lange broek en lange mouwen, sja, die heb je altijd blijkbaar
het was heerlijk druk inderdaad, veel wielrenners gezien. vorm begint ook langzaam ergens op te lijken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |