abonnement Unibet Coolblue
pi_46397838
Vervolg op Mexico deel 2

Deel hier je reiservaringen en stel hier vragen over dit prachtige land Foto's zien we ook graag!

De laatste post in het vorige topic was van mij, hier nog even een quote.
quote:
Op zaterdag 17 februari 2007 13:11 schreef CittaR het volgende:

[..]

wat voor baan heb je daar aangeboden gekregen?
manager operations & sales bij een (nu nog) kleine incoming tour operator. Is een joint venture van een bekende Nederlandse tour operator en het Mexicaanse moederbedrijf. Werken samen met een paar andere Nederlandse reisorganisaties Ik vlieg er 26 maart definitief heen.
pi_46398371
Niet veel tijd dus echt uitwijden ga ik nog niet maar ik ben een hele poos geleden
in Mexico geweest en o.a. dit befaamde plaatsje bezocht. Indrukwekkend om te zien,
te staan en te bewandelen.

Je wordt er heen gereden ineen kleine mini-van van wat ik me herinner en die
lange weg die je tussen die tempels door ziet liggen is aangelegd door slaven en
staat ook bekend als de De weg des Doods en bevat veelal resten van
de doden.

Oh ja en je mocht geen ijs bestellen op markten of kraampjes ivm een grote kans
op diaree.

Mexico een mooi land!
pi_46402237
tvp dus omdat ik er miss. naar toe ga, zeer benieuwd.

Over paar weken hoor ik het definitief
  zondag 18 februari 2007 @ 13:57:59 #4
79886 MrMadMan
The Ozzie Animal
pi_46424208
in het najaar weer. Voor de derde keer ondertussen, maar t blijft een mooi land. Oh ja, wat denken jullie. Zou het voordeliger zijn om nu al een ticket te boeken voor het najaar of nog even een paar maandjes wachten???
No Worries Mate!!!
  zondag 18 februari 2007 @ 14:33:32 #5
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_46425549
quote:
Op zondag 18 februari 2007 13:57 schreef MrMadMan het volgende:
in het najaar weer. Voor de derde keer ondertussen, maar t blijft een mooi land. Oh ja, wat denken jullie. Zou het voordeliger zijn om nu al een ticket te boeken voor het najaar of nog even een paar maandjes wachten???
Najaar scheelde bij ons weinig, echte lastminutes heb je niet. Vroegboekkorting wel

Overigens zijn hotels wel iets goedkoper in die periode, vanwege hurricane-season.
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_46519825
3 juli gaan wij...Playa del Carmen...kan echt niet wachten!!

Hoe denken jullie over het huren van een auto?!

Willen een paar leuke excursie's gaan doen...we zitten te denken aan!!
Chitzen Itza willen we zeker bezoeken. Dagje Cancun willen we ook wel...
Verder willen we naar crococun en natuurlijk een dagje snorkelen op Cozumel ..

Is een videocamera aan te raden in mexico??
Nog tips..laat het maar weten!
  woensdag 21 februari 2007 @ 11:45:18 #7
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_46520902
quote:
Op woensdag 21 februari 2007 11:06 schreef Hubertje het volgende:
3 juli gaan wij...Playa del Carmen...kan echt niet wachten!!

Hoe denken jullie over het huren van een auto?!

Willen een paar leuke excursie's gaan doen...we zitten te denken aan!!
Chitzen Itza willen we zeker bezoeken. Dagje Cancun willen we ook wel...
Verder willen we naar crococun en natuurlijk een dagje snorkelen op Cozumel ..

Is een videocamera aan te raden in mexico??
Nog tips..laat het maar weten!
Goede keuze! Wij zijn afgelopen september geweest en het is echt werelds. Kijk hier maar: Naar Mexico, wat mag ik absoluut niet vergeten?

Welk hotel gaan jullie? In het dorp, of op de hotelzone?

Excursies om aan te raden zijn (vinden wij):

  • Chitzen Itza. Is machtig mooi en indrukwekkend. Wel erg toeristisch en druk.
  • Ek Balam. Meest recente opgraving van een Mayastad. Nog niet toeristisch, veel mooie details en erg goed bewaard gebleven.
  • Rio Lagartos. Met een bootje op zoek naar krokodillen, pelikanen en helmkrabben. In het vorige topic vind je wat foto's. Deze kun je combineren met Ek Balam.
  • Sian Ka'an. Je gaat er naartoe met een Jeep. De rit is behoorlijk heftig en lang. Als je daar aankomt ga je een bootje in, en zwemmen in de lagune. Mooi en lekker water. Daar zijn ook enkele films opgenomen. Daarna ga je op zoek naar wild in het water. Er ligt een rif die de lagune afsluit. Wij hebben zeeschildpadden, zeesterren, baracuda's, dolfijnen (vlak voor de boeg), kreeftenvissers (met kreeft) en roggen gezien. Daarna ga je vlak bij het rif snorkelen waar je oa roggen en grote vissen kunt zien. Je krijgt wel een vest aan dat het onmogelijk maakt om onder zeespiegel te komen (het is beschermd gebied).
  • Cozumel. Wij hebben daar een auto gehuurd en rondgereden. Met name de kust aan de kant van Cuba is erg mooi en woest. Let wel op dat er ook op Cozumel ruines zijn, maar dat de meeste wel een flink eind lopen zijn. Daar moet je dus vroeg wezen anders lukt het niet meer (dat hadden wij). Auto huren was goed te doen. Wij hebben daar 1,5 uur gesnorkeld. Op de stroming mee van het ene naar het andere rif. Erg mooi en best veel vis gezien.
  • Duiken. Is erg mooi! Veel gezien oa murene, baracuda (op 4 meter), zeeschildpadden, roggen en vele soorten vis waar mij de naam van onbekend is. De watertemperatuur was net iets te warm, anders waren we gaan duiken in een haaien gebioed (Bullsharks).

    En dan kun je ook nog naar Isla Mujeres enzo. Er is genoeg te doen iig! Wil je meer weten laat maar horen. Of als je previews wilt, ik heb redelijk wat foto's. Videocamera is goed te doen, maar ik denk dat je meer hebt aan een goed fototoestel!

    [ Bericht 1% gewijzigd door sanger op 21-02-2007 11:54:54 ]
  • Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      woensdag 21 februari 2007 @ 15:40:37 #8
    49641 Individual
    Meet John Doe...
    pi_46527998
    quote:
    Op zaterdag 17 februari 2007 14:30 schreef sanni het volgende:
    Niet veel tijd dus echt uitwijden ga ik nog niet maar ik ben een hele poos geleden
    in Mexico geweest en o.a. dit befaamde plaatsje bezocht. Indrukwekkend om te zien,
    te staan en te bewandelen.
    Mexico is idd een mooi land, maar Teotehuacan vond ik echt tegenvallen. We hadden een taxi voor de dag gehuurd dus gelukkig hoefden we niet te wachten. Chichen Itza is zoveel beter!

    Ik ben ook in 2 van de 3 'gevaarlijkste' steden van Mexico geweest: Tijuana en Juarez. Beide een dump, maar wel machtig interessant.

    In TJ heb ik idd geweld op straat gezien, heel veel ratten en een Nederlander die 'persona non grata' in Amerika en Nederland is... Hij runde daar een bar en nodigde ons uit om over NL te praten.

    In Juarez heb ik wel veel over het geweld gehoord, maar niet gezien. (komt ook een film van met J.Lo) Op de markt in Juarez kan je bv gedroogde ratelslangensperma kopen. Dat helpt tegen aids, kanker, herpes, allerlei soorten pijnen, vruchtbaarheid en nog veel meer.
    reset
    pi_46534804
    Ik ben gewoon met de lokale bus naar Teotihuacan geweest. Was best goed te doen en je kreeg gratis entertainment aan boord in de vorm van verkopers die door de bus heen gingen!
    pi_46552536
    Dank je Sanger...
    Gaan we ff uitzoeken!!!

    Kennen ze in mexico eigenlijk ook de fiets...Om te huren???

    Goede fotocamera hebben we zeker bij ons..Maar film is toch ook altijd wel bijzonder!!
      donderdag 22 februari 2007 @ 11:13:45 #11
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_46552860
    quote:
    Op donderdag 22 februari 2007 11:02 schreef Hubertje het volgende:
    Dank je Sanger...
    Gaan we ff uitzoeken!!!

    Kennen ze in mexico eigenlijk ook de fiets...Om te huren???

    Goede fotocamera hebben we zeker bij ons..Maar film is toch ook altijd wel bijzonder!!
    Jep, bij sommige hotels kun je ze huren (of zit het bij de prijs is).

    Film is wel bijzonder inderdaad. Wij hadden er speciaal een videocamera voor gekoht, om daadwerkelijk maar 1 uur te filmen

    We hebben van de shows in het hotel wat gefilmd, wat in Chitzen Itza en tijdens het zwemmen met dolfijnen. Meer niet.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_46690246
    Wij gaan begin mei naar Mexico, eerst een rondreis met de auto van 11dagen vanaf Cancun naar Chichén Itzá, Mérida, Uxmal, Campeche, Villahermosa, San Cristíobal, Palenque, Chetumal en vervolgens 4 dagen relaxen in Hotel Royal Porto Real

    Ik ben zeer benieuwd en heb er zin an
    pi_46744734
    quote:
    Op woensdag 21 februari 2007 15:40 schreef Individual het volgende:

    [..]

    Mexico is idd een mooi land, maar Teotehuacan vond ik echt tegenvallen. We hadden een taxi voor de dag gehuurd dus gelukkig hoefden we niet te wachten. Chichen Itza is zoveel beter!

    Ik ben ook in 2 van de 3 'gevaarlijkste' steden van Mexico geweest: Tijuana en Juarez. Beide een dump, maar wel machtig interessant.

    In TJ heb ik idd geweld op straat gezien, heel veel ratten en een Nederlander die 'persona non grata' in Amerika en Nederland is... Hij runde daar een bar en nodigde ons uit om over NL te praten.

    In Juarez heb ik wel veel over het geweld gehoord, maar niet gezien. (komt ook een film van met J.Lo) Op de markt in Juarez kan je bv gedroogde ratelslangensperma kopen. Dat helpt tegen aids, kanker, herpes, allerlei soorten pijnen, vruchtbaarheid en nog veel meer.
    Jaren geleden was er een docu over Juarez, daar is een Nl's meid vermoord en haar ouders hebben toen een actie op touw gezet om de daders voor het gerecht te slepen, maar ze werden via hoger hand tegengewerkt. Zijn in die stad meer dan 300 (arbeiders)vrouwen verkracht en vermoord, en velen bevestigden dat de daders uit hoge kringen kwamen en de nodige invloed hebben in de regering. Heel triest allemaal.
      woensdag 28 februari 2007 @ 12:12:42 #14
    49641 Individual
    Meet John Doe...
    pi_46767100
    quote:
    Op dinsdag 27 februari 2007 19:57 schreef Jeanne_Darc het volgende:

    [..]

    Jaren geleden was er een docu over Juarez, daar is een Nl's meid vermoord en haar ouders hebben toen een actie op touw gezet om de daders voor het gerecht te slepen, maar ze werden via hoger hand tegengewerkt. Zijn in die stad meer dan 300 (arbeiders)vrouwen verkracht en vermoord, en velen bevestigden dat de daders uit hoge kringen kwamen en de nodige invloed hebben in de regering. Heel triest allemaal.
    Bijna 400 vrouwen zijn vermoord en nog eens 400 zijn spoorloos. En dat allemaal in de afgelopen 10+ jaar oid.

    Bij de grens staat een bord met een wit papiertje voor elke vrouw die vermoord is... daar hangen dus een heleboel papiertjes aan. Bizar om te zien.

    De meeste toertisten komen trouwens niet in het centrum, maar iets aan de rand met een toeristenmarkt en toeristenrestaurants.

    Heb me er trouwens niet onveilig gevoeld..



    reset
    pi_46771667
    6 Augustus ga ik met een maat van me 16 dagen naar Cancun, Mexico..
    We houden van het strand, uitgaan, en beetje rondchecken.. We willen sowieso de jungle in en gaan duiken daar..
    Iemand nog tips wat je echt gezien/ gedaan moet hebben daar?
    Hekel aan het BAN groepje!
      zondag 4 maart 2007 @ 19:50:27 #16
    12734 amaranta
    Alles Dasty!
    pi_46915936
    quote:
    Op maandag 26 februari 2007 12:15 schreef Mex_ het volgende:
    Wij gaan begin mei naar Mexico, eerst een rondreis met de auto van 11dagen vanaf Cancun naar Chichén Itzá, Mérida, Uxmal, Campeche, Villahermosa, San Cristíobal, Palenque, Chetumal en vervolgens 4 dagen relaxen in Hotel Royal Porto Real

    Ik ben zeer benieuwd en heb er zin an
    hee ik ga ook begin mei!
    Misschien kunnen we wat afspreken daaro!
    Ik ga ook een rondreis met de auto maken door dezelfde plaatsen. En ook 4 dagen relaxen in playa del carmen.
    TOEVAL!
    pi_46942044
    quote:
    Op woensdag 21 februari 2007 19:13 schreef Liejannuh het volgende:
    Ik ben gewoon met de lokale bus naar Teotihuacan geweest. Was best goed te doen en je kreeg gratis entertainment aan boord in de vorm van verkopers die door de bus heen gingen!
    Je kunt tripjes het beste met het openbaar vervoer doen, scheelt honderden euro's tov de touroperator, en veel leuker ook, kun je zelf bepalen wanneer je de bus pakt. Er waren ook van die kleine busjes bij elke toeristische attractie, ben de naam kwijt, maar ook maar een paar dollar per rit.
    pi_46942134
    bedoel je colectivo's / camionetas? Das inderdaad een aanrader Openbaar vervoer zowiezo vind ik, als je naar een land gaat is het leuk om op die manier kennis te maken met de locals.
      maandag 5 maart 2007 @ 15:23:05 #19
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_46942362
    quote:
    Op woensdag 28 februari 2007 14:28 schreef PapiSanchez het volgende:
    6 Augustus ga ik met een maat van me 16 dagen naar Cancun, Mexico..
    We houden van het strand, uitgaan, en beetje rondchecken.. We willen sowieso de jungle in en gaan duiken daar..
    Iemand nog tips wat je echt gezien/ gedaan moet hebben daar?
    Ek Balam, Rio Lagartos, Sian Ka'an, Chitzen Itza, Tulum, Coba, Cozumel, duiken en/of snorkelen, dolfijnen zwemmen, etc....
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      maandag 5 maart 2007 @ 15:23:21 #20
    49641 Individual
    Meet John Doe...
    pi_46942372
    quote:
    Op maandag 5 maart 2007 15:14 schreef Jeanne_Darc het volgende:

    [..]

    Je kunt tripjes het beste met het openbaar vervoer doen, scheelt honderden euro's tov de touroperator, en veel leuker ook, kun je zelf bepalen wanneer je de bus pakt. Er waren ook van die kleine busjes bij elke toeristische attractie, ben de naam kwijt, maar ook maar een paar dollar per rit.
    Wie betaalt er nou weer honderden euros om een paar halfgare grindbergen pyramides te zien?

    Met een taxi ben je helemaal vrij (gaan we links of gaan we rechts?) en als je die maar lokaal regelt is het ook niet zo duur.
    reset
    pi_46950126
    quote:
    Op maandag 5 maart 2007 15:16 schreef Vogue het volgende:
    bedoel je colectivo's / camionetas? Das inderdaad een aanrader Openbaar vervoer zowiezo vind ik, als je naar een land gaat is het leuk om op die manier kennis te maken met de locals.
    Yes! Collectivo's idd!
      maandag 5 maart 2007 @ 20:22:57 #22
    79886 MrMadMan
    The Ozzie Animal
    pi_46953984
    quote:
    Op maandag 5 maart 2007 18:49 schreef Jeanne_Darc het volgende:

    [..]

    Yes! Collectivo's idd!
    Coole dingen. Een beetje achter in een pick-up klimmen tussen de kippen en dozen en je dan met een pestgang over bergweggetjes laten rijden!
    No Worries Mate!!!
      maandag 5 maart 2007 @ 21:58:42 #23
    105888 renzell
    Ik wil alleen maar zwemmen.
    pi_46957987
    Heb net even zitten googlen op tickets. Klopt het dat je er voor 600 pp wel heen moeten kunnen vliegen, of is dat te optimistisch?
    pi_46959553
    600 euro moet kunnen. Ik vertrek over 3 weken en heb mijn ticket laten boeken via een Duitse site. Gewoon met Martinair vanuit Amsterdam. Het rare is, dat mijn toekomstige werkgever via die Duitse site 200 euro minder kwijt was dan via de site van Martinair, terwijl het dezelfde (directe) vlucht is. Anders kan je vrij goedkoop via een overstap in de US in Mexico komen.
      maandag 5 maart 2007 @ 22:51:05 #25
    105888 renzell
    Ik wil alleen maar zwemmen.
    pi_46960140
    Oké, tof. Hoeveel betaal jij?
    pi_46962076
    Ze heeft geboekt voor me bij www.flywest.de, en het ticket was in totaal incl. tax 587 euro. Dit is dan wel een ticket dat niet gewijzigd e.d. kan worden. Het is op 27 februari geboekt voor vertrek 26 maart, dus ook kort van tevoren heb je daar blijkbaar een goede prijs

    Bij Continental vlieg je voor ongeveer 630 euro, met overstap in New York op de heenweg en in Houston op de terugweg.
      dinsdag 6 maart 2007 @ 08:47:43 #27
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_46965635
    Ik zou proberen geen overstap te maken in de VS. De controles daar zijn zo extreem.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      dinsdag 6 maart 2007 @ 09:36:47 #28
    105888 renzell
    Ik wil alleen maar zwemmen.
    pi_46966403
    quote:
    Op dinsdag 6 maart 2007 08:47 schreef sanger het volgende:
    Ik zou proberen geen overstap te maken in de VS. De controles daar zijn zo extreem.
    Da's wel een goeie. Zeker omdat we met een klein kindje reizen, en dan heb je echt geen zin in urenlange douaneshit.
    pi_46967511
    Ik ben toen met Lufthansa gevlogen. Amsterdam - Frankfurt - Mexico City - Cancun en dat zelfde stuk terug.
    In Mexico City zijn we nog een paar dagen gebleven. Leuke stad!
      dinsdag 6 maart 2007 @ 10:44:32 #30
    105888 renzell
    Ik wil alleen maar zwemmen.
    pi_46967926
    Wat heb jij betaald voor jouw ticket Liejannuh?
    pi_46968167
    Ik meen dat het iets van 650 euro was ofzo. Maand van tevoren geboekt.
    Bij het reisbureau kwamen ze zelf met de Mexico City optie en die vond ik wel heel leuk eigenlijk. Zou alleen de volgende keer over land van Mexico City naar Yucatan reizen, want denk wel dat we wat leuke plaatsen hebben gemist.
      dinsdag 6 maart 2007 @ 10:57:54 #32
    105888 renzell
    Ik wil alleen maar zwemmen.
    pi_46968226
    Ik hoor dat nu steeds van iedereen, dat een maand van tevoren boeken meestal betere deals oplevert dan een half jaar van tevoren. Over land van Mexico City naar Yucatan lijkt me inderdaad ook een mooie tocht!
    pi_46968732
    Ja is absoluut de moeite waard! Zowiezo is Mexico City een hele boeiende stad. En je komt overland de mooiste plekjes tegen! Er gaan trouwens dagelijks bussen van Cancun naar Mexico City die non stop rijden, 24 uur zit je dan in de bus Kost je iets van 100 dollar, en je kan de buskaartjes natuurlijk in etappes kopen zodat je overal langer kan verblijven.
      maandag 12 maart 2007 @ 19:45:51 #34
    105888 renzell
    Ik wil alleen maar zwemmen.
    pi_47202358
    Ik heb nog een paar Mexicogerelateerde vragen:
    Wij willen gaan rond september/oktober, áls we het geld bij elkaar gesprokkeld krijgen tenminste. Om dat te berekenen ben ik nu aan het proberen een zo realistsch mogelijke begroting te maken. De feiten: we kunnen een maand weg. We zijn met twee volwassenen en een kindje van 2. We reizen lowbudget, doen geen gekke dingen en slapen wat mij betreft in hostels en/of goedkope hotels. We willen/kunnen geen (te) lange busreizen maken ivm de kleine. 10 uur in een bus is bijvoorbeeld niet te doen. Stukjes van een uur of vier wel. Treinen is makkelijker, of eventueel een binnenlandse vlucht, maar daar pleit ik niet voor. Ik denk dus niet dat we het hele land moeten willen doorkruisen. Ik dacht eerder aan het gebied tussen Mexico City en Guatemala, plus eventueel Yucatan. Wat zijn jullie ideeën over een leuke route, die je binnen een maand kunt afleggen (mét kind dus)? En mijn tweede vraag: wat is een reëel bedrag dat we per dag kwijt zullen zijn? Dus: hostel, eenvoudige maaltijden, vervoer (per bus of trein) en wat kleinere uitstapjes. Bedankt alvast voor het meedenken!
    pi_47214940
    Renzell, heel veel van deze vragen kan je ook vinden op het mexico-forum van startpagina: mexico.startpagina.nl/prikbord In een maand tijd kan je heel veel zien. Als je echt rustig aan wil doen en in elke plaats een dag of 3 wil blijven dan zou ik Yucatan overslaan, of een kleiner deel ervan meepakken.
    pi_47236550
    wie heeft er in cancun met dolfijnen gezwommen? hoe lang duurde het zwemmen en hoeveel kost het?
    en is playa del carmen leuk om een dag of 12 te vertoeven? uiteraard willen we ook meerdere plaatsen bezoeken. wat is leuk?
      dinsdag 13 maart 2007 @ 19:33:06 #37
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_47239054
    quote:
    Op dinsdag 13 maart 2007 18:23 schreef wendyiscool het volgende:
    wie heeft er in cancun met dolfijnen gezwommen? hoe lang duurde het zwemmen en hoeveel kost het?
    en is playa del carmen leuk om een dag of 12 te vertoeven? uiteraard willen we ook meerdere plaatsen bezoeken. wat is leuk?
    Mijn vriendin heeft bij Delphinus (Playa del Carmen) met dolfijnen gezwommen. Duurde ca. een uur bij een NL instructrice. Koste iets van 130-140 dollar.

    Playa is zeker leuk voor 12 dagen!
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      woensdag 14 maart 2007 @ 13:15:26 #38
    105888 renzell
    Ik wil alleen maar zwemmen.
    pi_47262714
    quote:
    Op dinsdag 13 maart 2007 00:45 schreef Vogue het volgende:
    Renzell, heel veel van deze vragen kan je ook vinden op het mexico-forum van startpagina: mexico.startpagina.nl/prikbord In een maand tijd kan je heel veel zien. Als je echt rustig aan wil doen en in elke plaats een dag of 3 wil blijven dan zou ik Yucatan overslaan, of een kleiner deel ervan meepakken.
    Ah, dank je wel!
    pi_47311312
    quote:
    Op woensdag 21 februari 2007 11:45 schreef sanger het volgende:

    [..]

    Goede keuze! Wij zijn afgelopen september geweest en het is echt werelds. Kijk hier maar: Naar Mexico, wat mag ik absoluut niet vergeten?

    Welk hotel gaan jullie? In het dorp, of op de hotelzone?

    Excursies om aan te raden zijn (vinden wij):

  • Chitzen Itza. Is machtig mooi en indrukwekkend. Wel erg toeristisch en druk.
  • Ek Balam. Meest recente opgraving van een Mayastad. Nog niet toeristisch, veel mooie details en erg goed bewaard gebleven.
  • Rio Lagartos. Met een bootje op zoek naar krokodillen, pelikanen en helmkrabben. In het vorige topic vind je wat foto's. Deze kun je combineren met Ek Balam.
  • Sian Ka'an. Je gaat er naartoe met een Jeep. De rit is behoorlijk heftig en lang. Als je daar aankomt ga je een bootje in, en zwemmen in de lagune. Mooi en lekker water. Daar zijn ook enkele films opgenomen. Daarna ga je op zoek naar wild in het water. Er ligt een rif die de lagune afsluit. Wij hebben zeeschildpadden, zeesterren, baracuda's, dolfijnen (vlak voor de boeg), kreeftenvissers (met kreeft) en roggen gezien. Daarna ga je vlak bij het rif snorkelen waar je oa roggen en grote vissen kunt zien. Je krijgt wel een vest aan dat het onmogelijk maakt om onder zeespiegel te komen (het is beschermd gebied).
  • Cozumel. Wij hebben daar een auto gehuurd en rondgereden. Met name de kust aan de kant van Cuba is erg mooi en woest. Let wel op dat er ook op Cozumel ruines zijn, maar dat de meeste wel een flink eind lopen zijn. Daar moet je dus vroeg wezen anders lukt het niet meer (dat hadden wij). Auto huren was goed te doen. Wij hebben daar 1,5 uur gesnorkeld. Op de stroming mee van het ene naar het andere rif. Erg mooi en best veel vis gezien.
  • Duiken. Is erg mooi! Veel gezien oa murene, baracuda (op 4 meter), zeeschildpadden, roggen en vele soorten vis waar mij de naam van onbekend is. De watertemperatuur was net iets te warm, anders waren we gaan duiken in een haaien gebioed (Bullsharks).

    En dan kun je ook nog naar Isla Mujeres enzo. Er is genoeg te doen iig! Wil je meer weten laat maar horen. Of als je previews wilt, ik heb redelijk wat foto's. Videocamera is goed te doen, maar ik denk dat je meer hebt aan een goed fototoestel!
  • ook naar mexicoo geweest?? Ik ook echt heel chill
    you probably think this song is about you...
      donderdag 15 maart 2007 @ 20:14:53 #40
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_47312730
    quote:
    Op donderdag 15 maart 2007 19:32 schreef MissSunshineee het volgende:

    [..]

    ook naar mexicoo geweest?? Ik ook echt heel chill


    Zoals je kunt zien!

    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_47367727
    Vanmiddag tickets besteld voor drie weken rondtrekken in Mexico.
    Ik tvp 'm
    pi_47370659
    wow 3 weken! gaaf joh, laat wel even weten wat je allemaal gedaan heb he
    pi_47370747
    quote:
    Op zaterdag 17 maart 2007 16:18 schreef wendyiscool het volgende:
    wow 3 weken! gaaf joh, laat wel even weten wat je allemaal gedaan heb he
    Doe ik zeker.
    Maar eerst eens deze reeks doornemen. Zit op pagina 4 van topic 1
    pi_47370823
    dan heb je nog even te lezen haha.
    heb je al plannen staan waar je heen wil?
    pi_47370932
    We beginnen in Mexico City en eindigen in Cancun. Verder is alles open. San Cristobal en Belize wil ik sowieso wel ff zien.
    pi_47425381
    Ik ben ook van plan om naar mexico te gaan. Ik heb wat informatie opgezocht en zie dat vooral Cancun en Playa del Carmen in trek zijn. Dit zijn nou niet echt de plaatsen die ik in mijn gedachte heb voor een vakantie...veel te massaal.

    Ik ben op zoek naar een leuk stadje waar je het echte mexico kunt zien, het strand op kunt, wat te zien is, evt met excursies, maar het niet 1 grote toeristen stad is zoals Cancun. Ik ga met mn vriendin, dus discotheken zoek ik niet, eerder gezellige restaurantjes e.d.:)

    Ik las dat op playa del carmen en cancun elk strand alleen maar toegankelijk is via hotels...:? weet iemand een leuke plaats waar je veilig over straat kunt lopen en verder voldoet aan wat ik zoek?
    Ik ben 2 jaar geleden op La Palma geweest, dat was echt top. Weinig toeristen, veel lokale restaurantjes waar bijna alleen maar locals zaten, heel veilig op straat en een mooi eiland Ik heb begrepen dat Yucantan in zn geheel wel veilig is qua criminaliteit, klopt dit?
    pi_47426013
    Yucatan is relatief veilig. Ik heb me er nog nooit bedreigd gevoeld en er is ook nooit geprobeerd om mijn spullen te jatten. Als je net zo met je spullen omgaat als thuis, dan is de kans dat er wat van je gestolen wordt erg klein. Ik heb er 's avonds laat af en toe wel eens alleen op straat gelopen en heb nooit een naar gevoel gehad.

    Ik denk dat jij je vergist tusen de hotelzone van Playa del Carmen, Playacar genaamd, en het dorp Playa del Carmen zelf. In Playa del Carmen zelf hoef je namelijk niet eerst een hotel door om op het strand te kunnen komen Het strand ligt parralel aan de drukke hoofdstraat, 5a avenida.

    Als je voor iets meer rust en minder massaliteit gaat, kan ik je Isla Mujeres ten zeerste aanraden, een prachtig eilandje voor de kust van Cancun, met een bounty-strand, leuke huisjes, en relatief kleinschalig toerisme (wel dagjesmensen vanuit Cancun, maar niet veel).

    Ook Tulum dat een uurtje onder Playa ligt is erg mooi, prachtig strand, alleen zit je dan niet echt in een centrum, want het werkelijke dorp Tulum ligt ongeveer 6km van de hotelzone die aan Tulum strand ligt. Je bent dan al gauw afhankelijk van taxi's of het restaurant van je eigen hotel.

    Puerto Morelos is een dorpje dat tussen Playa del Carmen en Cancun in ligt (ongeveer een half uurtje rijden van beide, aan zee). In Puerto Morelos is het toerisme in volle ontwikkeling. Er staan wel wat hotels, maar lang niet zoveel. Het is meer Mexicaans dan Europees / Amerikaans, ik denk dat dat over een jaar of 5 helaas omgekeerd zal zijn.

    En als laatste schijnt Isla Holbox helemaal top te zijn, maar daar kan ik je niet zoveel over vertellen, want daar ben ik nog niet geweest. Ligt wel in de planning
      maandag 19 maart 2007 @ 10:09:48 #48
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_47426265
    quote:
    Op maandag 19 maart 2007 09:59 schreef Vogue het volgende:

    Puerto Morelos is een dorpje dat tussen Playa del Carmen en Cancun in ligt (ongeveer een half uurtje rijden van beide, aan zee). In Puerto Morelos is het toerisme in volle ontwikkeling. Er staan wel wat hotels, maar lang niet zoveel. Het is meer Mexicaans dan Europees / Amerikaans, ik denk dat dat over een jaar of 5 helaas omgekeerd zal zijn.
    Toen wij er waren werd ons verteld dat er in het zuiden, bij Tulum, een vliegveld bij zou komen. Het toerisme zou zich dus in zuidelijke richting uit gaan breiden.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_47426594
    Ja klopt dat vliegveld is er al. Ze zijn het enorm aan het uitbreiden, maar vooralsnog blijft bijna alles op Cun vliegen. Een aantal Amerikaanse luchtvaartmaatschappijen gaan "vast" op Tulum vliegen, of Martinair dat gaat doen weet ik niet eigenlijk. Maar het zal nog wel even duren voordat dat allemaal rond is.
    pi_47510126
    ik heb een vraagje:

    ik heb 8 augustus een vlucht geboekt naar via Washington naarMexico stad, ik zou (als het goed is) daar om 21.30 aankomen in Mexico. Ik vlieg alleen en ik wil de eerste avond in een hotel slapen in mexico stad zodat ik de dag erop met de bus verder kan reizen naar Colima (westkust)

    is het verstandig om rond die tijd '('s avonds) nog op zoek te gaan naar een hotel daar of is het verstandiger om gewoon het hotel daar op het vliegveld te pakken voor een nacht ( heb gehoord dat daar vrij duur is)

    Zijn er trouwens ook nog mensen die naar de westkust van Mexico gaan want ik zie alleen maar mensen die naar Yucatan gaan.? ik bedoel in de richting van Puerta Vallarta, zou daar wat meer informatie over willen hebben omdat dat de streek is waar ik van plan ben om naar toe te gaan
    HO2I Ca2O
    pi_47521774
    Hoe zit het met het weer in Mexico & Guatemala in juli/augustus? Is dat een (beetje een) gunstige periode ?
    Het leven is een spel, speel het! (moeder Theresa) * Play is the highest form of research. (Albert Einstein) * Alles wat je aandacht schenkt, groeit. * En zo niet? Dan toch!
    pi_47803358
    Is er iemand met ervaringen Puerto Vallarta en Yucatan. Wat zijn de verschillen. Ik hoor dat het strand bij Puerto Vallarta tegenvalt.
      donderdag 29 maart 2007 @ 19:51:59 #53
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_47803587
    Yucatan ben ik geweest

    Heel mooi, vriendelijke mensen, mooie zee en stranden, natuur valt beetje tegen vanwege Emily en Wilma. Wel een aanrader. Als je foto's wilt kun je me mailen.

    Ook mensen tegengekomen die ook in Puerto Vallarta zijn geweest. Hun mening was dat Yacatan leuker was.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_47804851
    Ben zelf een jaar geleden naar Playa Del Carmen geweest. En dat was leuk, wat ik graag zou willen weten zijn dergelijke verschillen, ik zou nog weleens naar Mexico terugwillen maar misschien eens iets anders doen dan Playa. En bedankt voor je lieve aanbod!
    pi_47908583
    Hola desde Mexico!

    Ik zit hier nu een week, in Playa, en het is alsof ik nooit weg ben geweest, behalve natuurlijk dan dat Playa groter en groter en groter groeit. Ik heb een studio op de avenida 30, best wel een eind van het centrum, in een typisch Mexicaanse volkswijk, en ik moet zeggen dat het me prima bevalt. Ik heb via via een fiets in bruikleen gekregen en cross overal naartoe. Ik denk alleen wel dat ik niet langer dan een maand of 3 daar blijf omdat ik op den duur graag wat groters zal willen, met in ieder geval 1 slaapkamer.

    Het weer is heerlijk, nooooit meer koude voeten als ik ga slapen haha Afgelopen nacht ging ik uit met een vriendin, en we belandden bij een openlucht disco op het strand, en warempel had ik het een beetje fris, want het waaide nogal.
    Morgen begin ik met mijn nieuwe baan, kan niet anders zeggen dan dat ik er zin in heb!

      zondag 1 april 2007 @ 22:58:13 #56
    1348 Liejannuh
    MCCCXLVIII
    pi_47909000
    Leuk! Heel veel succes Vogue! Ben benieuwd naar je ervaringen!
      maandag 2 april 2007 @ 08:34:40 #57
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_47915342
    Klint allemaal erg goed Vogue!
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      vrijdag 6 april 2007 @ 15:04:48 #58
    58560 Oksel
    Gezellig.
    pi_48080713
    Kan iemand mij iets vertellen over de dagelijkse kosten van het leven daar? Hostelletje, restaurantje? Openbaar vervoer?
    pi_48182472
    Dagelijkse kosten vallen mee. Playa del Carmen waar ik woon is een van de duurste steden van Mexico, maar daarbuiten is het allemaal een stuk goedkoper. Niet zo goedkoop als in Azie trouwens, toen ik in de Filipijnen was geloofde ik het gewoon niet, zo goedkoop als dat het daar was!!

    Buskaartjes, in Chiapas betaal je minder dan bijvoorbeeld in Quintana Roo of Yucatan. Hou rekening met ongeveer 8 dollar per 100 km (globaal gezien). Van Campeche naar Palenque bijvoorbeeld is het 6 uur rijden en betaal je 14 dollar (140 pesos). Daarvoor zit je in een 1e klas bus met airco, WC en TV. Bussen rijden over het algemeen ALTIJD op tijd, daar kunnen ze bij de NS wat van leren.

    Eten, ja ligt eraan wat je eet, als je low budget eet kan je voor 40 pesos (4 dollar) klaar zijn. Duurder dan 80 tot 100 pesos incl. drank hoeft het niet te kosten. In Playa del Carmen en Cancun betaal je meer, maar de drankjes zijn daar ook een stuk duurder.

    Overnachten, als je een 2pk wil, hou dan rekening met ongeveer 20 tot 25 dollar per kamer per nacht. Dan zit je in een net hotel met warm water en een eigen badkamer. Ook dit kan een stuk goedkoper in bijv. Guatemala, en in Honduras heb ik wel eens voor 4 dollar per nacht geslapen.

    Succes
    pi_49486006
    Kan het kloppen dat het in oktober (iig op Yucatan) veelal bewolkt is in Mexico? Ik zit wat archieven te bekijken en zie vaak zware bewolking staan: in Villahermosa, Oaxaca en zelfs Cancun...
      vrijdag 18 mei 2007 @ 08:57:18 #61
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_49502195
    quote:
    Op donderdag 17 mei 2007 18:42 schreef ploppie het volgende:
    Kan het kloppen dat het in oktober (iig op Yucatan) veelal bewolkt is in Mexico? Ik zit wat archieven te bekijken en zie vaak zware bewolking staan: in Villahermosa, Oaxaca en zelfs Cancun...
    In september iig niet. Maar oktober zou het dus wel kunnen.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_49526262
    Vogue, weet jij het?
      vrijdag 18 mei 2007 @ 22:43:34 #63
    12734 amaranta
    Alles Dasty!
    pi_49526678
    Net terug van een heerlijke vakantie in mexico..
    pi_49531351
    quote:
    Op vrijdag 18 mei 2007 22:43 schreef amaranta het volgende:
    Net terug van een heerlijke vakantie in mexico..
    Vertel op! Wat waar hoe lang?
    pi_49532929
    quote:
    Op vrijdag 18 mei 2007 22:32 schreef ploppie het volgende:
    Vogue, weet jij het?


    Oktober (en september in principe ook) is regentijd en dan heb je relatief meer kans op buien dan in pakweg februari. Meestal houdt dat in dat het ´s ochtends zonnig is, met een blauwe lucht. Om een uur of 4 trekt het dicht, dan valt er in een uur tijd een plensbui zodat de riolen het niet meer aankunnen, en een uur later is het weer droog.

    Regen die dágen achter elkaar duurt, of zelfs een hele dag lang, komt echt zelden voor hier in Yucatan. En ja, je hebt dus iets meer kans op nattigheid in augustus, september en oktober. Maar ik was zelf in december aan het rondtrekken, en dan is het officieel geen regentijd meer, nou ik heb een week lang aan de lopende band regen gehad. En nu is het ook officieel geen regentijd, maar deze week is er al 3 middagen een bui gevallen. Ook hier is het weer in de war
    Maar het is nog geen dag voorgekomen dat ik de zon niet gezien heb.
      zaterdag 19 mei 2007 @ 10:20:19 #66
    12734 amaranta
    Alles Dasty!
    pi_49534974
    quote:
    Op zaterdag 19 mei 2007 01:04 schreef ploppie het volgende:

    [..]

    Vertel op! Wat waar hoe lang?
    rondreis door oa yucatan, campeche, tabasco, chiapas
    en strandverlening playa dl carmen
    pi_49546534
    quote:
    Op zaterdag 19 mei 2007 10:20 schreef amaranta het volgende:

    [..]

    rondreis door oa yucatan, campeche, tabasco, chiapas
    en strandverlening playa dl carmen

    Mexico
    Is alweer bijna 10 jaar geleden dat ik daar (Playa del Carmen, Yucatan) geweest ben.
    #geen
      zaterdag 19 mei 2007 @ 18:23:12 #68
    12734 amaranta
    Alles Dasty!
    pi_49546985
    quote:
    Op zaterdag 19 mei 2007 18:08 schreef DuchessX het volgende:

    [..]


    Mexico
    Is alweer bijna 10 jaar geleden dat ik daar (Playa del Carmen, Yucatan) geweest ben.
    playa del carmen ligt overigens in quintana roo
    maar dat neemt niet weg dat het daar super is
    pi_49547030
    quote:
    Op zaterdag 19 mei 2007 18:23 schreef amaranta het volgende:

    [..]

    playa del carmen ligt overigens in quintana roo
    maar dat neemt niet weg dat het daar super is

    Ik noem op waar ik geweest ben
    Het is er heeeeeel geweldig ja
    #geen
      zaterdag 19 mei 2007 @ 18:32:47 #70
    12734 amaranta
    Alles Dasty!
    pi_49547303
    quote:
    Op zaterdag 19 mei 2007 18:24 schreef DuchessX het volgende:

    [..]


    Ik noem op waar ik geweest ben
    Het is er heeeeeel geweldig ja
    ow oke...
    in yucatan waren trouwens verkiezingen....zijn er mee dood gegooid...
    ben nu eigenlijk wel benieuwd wie ze gewonnen heeft....ff googlen
    pi_49549618
    Playa del Carmen ligt in de staat Quintana Roo en op het schiereiland Yucatan

    Dus je kan eigenlijk beide zeggen.

    DuchessX, ik was er in 2003 voor het eerst en dat beviel zo goed dat ik er nu permanent werk en woon Maar Playa is groooooooot geworden vergeleken 10 jaar geleden. Zelfs in de 4 jaar dat ik het nu ken is het 3 keer zo groot geworden ofzo.
      zaterdag 19 mei 2007 @ 19:50:02 #72
    12734 amaranta
    Alles Dasty!
    pi_49549646
    vogue...vertel je me wie de verkiezingen hebben gewonnen....morgen wordt er gestemd...
    pi_49549775
    Ah morgen... Das mooi, zijn ze ook van die billboards af. 3 Weken geleden was ik in Merida en echt op elke boom hadden ze een poster geplakt, werd er niet goed van.
      zaterdag 19 mei 2007 @ 19:55:20 #74
    12734 amaranta
    Alles Dasty!
    pi_49549799
    quote:
    Op zaterdag 19 mei 2007 19:54 schreef Vogue het volgende:
    Ah morgen... Das mooi, zijn ze ook van die billboards af. 3 Weken geleden was ik in Merida en echt op elke boom hadden ze een poster geplakt, werd er niet goed van.
    en de reclames op de radio... ik ken ze voglens mij allemaal nog uit mn hoofd...
    en de dingen die ze beloven
    ik beloof cameras op plekken waar criminelen komen
    ik beloof dat alle agenten computers krijgen om meteen inforamtie op te zoeken over crtimimenelen
      zaterdag 19 mei 2007 @ 19:58:08 #75
    12734 amaranta
    Alles Dasty!
    pi_49549870
    1500 huizen met ik weet niet hoeveel kamers...
    pi_49550254
    hahaha ja, en daar betalen de mensen hier hun belastingcenten aan
      zaterdag 19 mei 2007 @ 20:47:22 #77
    12734 amaranta
    Alles Dasty!
    pi_49551140
    hou me op de hoogte ik moet het gewoon weten
      zondag 20 mei 2007 @ 13:08:46 #78
    110350 Veersesmurf
    travelsmurf
    pi_49566553
    In maart ook naar Mexico (en Guatemala) geweest. Erg gaaf land en ik wil er best nog eens heen!

    Route:
    Tulum: Mooi strand maar het koraal is er overal dood door de orkanen.

    Merida: Leuke grote stad met een aardig groot kruis in de kathedraal! Gezellige Zocalo ook.

    Campeche: Viel een beetje tegen, maar dat kwam waarschijnlijk omdat er bijna geen mensen waren op straat en omdat de winkels veelal dicht waren. Het was bijna pasen en dat werd gevierd bij familie op het platteland vertelde mij iemand (als ik het goed begrepen heb)

    San Christóbal: Gave stad met veel leuke gebouwen en je kan er goed uitgaan!

    Chiapa de Corzo, Sumiderokloof: Erg gaaf om over een rivier te varen met aan beide kanten een kilometerhoge kloof.

    Oaxaca: De stad waar de lerarenopstand bloedig is neergeslagen. Grappig om te zien hoe de graffiti op gebouwen wordt 'weg gepoetst' met een andere soort verf. Vanuit het tempelcomplex Monte Alban heb je een mooi uitzicht op deze grote stad.

    Mexico-City: Niet zo vies als ik had gedacht/gehoord. Leuke stad maar eigenlijk te kort geweest om alles te zien. Antropologisch Museum was schitterend!
    19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
      zondag 20 mei 2007 @ 13:12:29 #79
    12734 amaranta
    Alles Dasty!
    pi_49566687
    quote:
    Op zondag 20 mei 2007 13:08 schreef Veersesmurf het volgende:


    San Christóbal: Gave stad met veel leuke gebouwen en je kan er goed uitgaan!
    Heb daar een handgemaakte leren tas gekocht voor 100 pesos. Ik voelde me haast schuldig.
      zondag 20 mei 2007 @ 13:27:04 #80
    110350 Veersesmurf
    travelsmurf
    pi_49567165
    Vraag ik aan 1 van de weinige straatverkopers van fruit in San Cristobal hoeveel 2 mango's kosten. Geef ik 10 pesos krijg ik 2 emmertjes (12 mango's ofzo) zijn leuke dingen

    Ik voelde me ook nogal is schuldig als ik 50 cent probeerde af te dingen op een lapje stof bij een arm vrouwtje, maar dat hoort er gewoon bij wordt je verteld. Het is wel leuk om te doen
    19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
      zondag 20 mei 2007 @ 13:28:17 #81
    12734 amaranta
    Alles Dasty!
    pi_49567209
    quote:
    Op zondag 20 mei 2007 13:27 schreef Veersesmurf het volgende:
    Vraag ik aan 1 van de weinige straatverkopers van fruit in San Cristobal hoeveel 2 mango's kosten. Geef ik 10 pesos krijg ik 2 emmertjes (12 mango's ofzo) zijn leuke dingen

    Ik voelde me ook nogal is schuldig als ik 50 cent probeerde af te dingen op een lapje stof bij een arm vrouwtje, maar dat hoort er gewoon bij wordt je verteld. Het is wel leuk om te doen
    Ik kwam aan bij de stand.
    Halllo wat kost die tas?
    Vrouw: 120 pesos maar je mag hem voor 100 hebben..

    Ik had toen niet meer zoiets van, ik ga nu nog afdingen
      zondag 20 mei 2007 @ 13:33:45 #82
    110350 Veersesmurf
    travelsmurf
    pi_49567363
    quote:
    Op zondag 20 mei 2007 13:28 schreef amaranta het volgende:

    [..]

    Ik kwam aan bij de stand.
    Halllo wat kost die tas?
    Vrouw: 120 pesos maar je mag hem voor 100 hebben..

    Ik had toen niet meer zoiets van, ik ga nu nog afdingen
    Ligt een beetje aan de situatie ook. Soms doe ik het niet, maar vaak wel het is gewoon een sport zeg maar
    Ook leuk: met 100 pesos betalen (10 euro) en dan 10 minuten wachten op je wisselgeld omdat ze dat bij vrienden/familie etc. moeten wisselen
    Maar je krijgt het altijd terug! Hoelang het soms ook duurt, of hoever ze ook met je geld lopen om het om te wisselen
    19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
      zondag 20 mei 2007 @ 13:34:48 #83
    12734 amaranta
    Alles Dasty!
    pi_49567407
    quote:
    Op zondag 20 mei 2007 13:33 schreef Veersesmurf het volgende:

    [..]

    Ligt een beetje aan de situatie ook. Soms doe ik het niet, maar vaak wel het is gewoon een sport zeg maar
    Ook leuk: met 100 pesos betalen (10 euro) en dan 10 minuten wachten op je wisselgeld omdat ze dat bij vrienden/familie etc. moeten wisselen
    Maar je krijgt het altijd terug! Hoelang het soms ook duurt, of hoever ze ook met je geld lopen om het om te wisselen
    Das waar.
    Of als je niet kleiner hebt dan 500...
    Dan worden die ogen GROOT>>>>>
      zondag 20 mei 2007 @ 13:37:19 #84
    110350 Veersesmurf
    travelsmurf
    pi_49567517
    quote:
    Op zondag 20 mei 2007 13:34 schreef amaranta het volgende:

    [..]

    Das waar.
    Of als je niet kleiner hebt dan 500...
    Dan worden die ogen GROOT>>>>>
    dan vragen ze zich helemaal af hoe je het ooit in je botte hersens haalt om met eigenlijk maar 50 euro te betalen

    offtopic: zit jij steeds op F5 te hameren amaranta? aardig snelle reacties
    19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
      zondag 20 mei 2007 @ 13:52:19 #85
    12734 amaranta
    Alles Dasty!
    pi_49568102
    quote:
    Op zondag 20 mei 2007 13:37 schreef Veersesmurf het volgende:

    [..]

    dan vragen ze zich helemaal af hoe je het ooit in je botte hersens haalt om met eigenlijk maar 50 euro te betalen

    offtopic: zit jij steeds op F5 te hameren amaranta? aardig snelle reacties
    ik heb niks beters te doen..
      zondag 20 mei 2007 @ 14:41:57 #86
    110350 Veersesmurf
    travelsmurf
    pi_49570263
    quote:
    Op zondag 20 mei 2007 13:52 schreef amaranta het volgende:

    [..]

    ik heb niks beters te doen..
    je kan mij helpen mijn kamer op te ruimen
    *voelt dat het nu wel heel erg offtopic wordt


    Ik heb in Mexico een Arrachera steak gegeten, en nu vraag ik me af hoe ik die zelf kan maken
    19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
      zondag 20 mei 2007 @ 14:58:15 #87
    12734 amaranta
    Alles Dasty!
    pi_49570882
    quote:
    Op zondag 20 mei 2007 14:41 schreef Veersesmurf het volgende:

    [..]

    je kan mij helpen mijn kamer op te ruimen
    *voelt dat het nu wel heel erg offtopic wordt


    Ik heb in Mexico een Arrachera steak gegeten, en nu vraag ik me af hoe ik die zelf kan maken
    ik moet nog 3 werkstukken schrijven, ik heb geen flauw idee wat een arrachera is
      dinsdag 22 mei 2007 @ 16:53:44 #88
    72470 Doekes
    Medisch wonder
    pi_49650862
    Ik hoor niemand over Acapulco. Is dat niks?
    Het leven is geen krentenbol...
    Volg de pijlen.
    I am the Lizard King. I can do anything.
      dinsdag 22 mei 2007 @ 16:59:41 #89
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_49651101
    quote:
    Op dinsdag 22 mei 2007 16:53 schreef Doekes het volgende:
    Ik hoor niemand over Acapulco. Is dat niks?
    Erg Amerikaans, en een stuk verder vliegen. Dat ligt aan de andere kant van Mexico.

    Dan zou ik eerder Puerto Vallarta doen.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_49652669
    Amaranta, de PRI heeft gewonnen Je weet wel, die Ivonne die je overal enorm groot zag, met dat irritante hartje ernaast.
      dinsdag 22 mei 2007 @ 17:43:54 #91
    12734 amaranta
    Alles Dasty!
    pi_49652714
    yvonne!!! dat was mijn favoriet!!!!
      dinsdag 22 mei 2007 @ 17:44:37 #92
    12734 amaranta
    Alles Dasty!
    pi_49652738
    Ik vond dat hartje zo gaaf...hoewel haar programma volgens mij niet aansluit bij mijn denkwijze...
    Wij waren op gegeven moment in Celestum en daar waren ze de overwinning al aan het vieren!
    pi_49798245
    Mijn vriendin en ik gaan as maandag 16 dagen richting Mexico, we vliegen as maandag naar Cancun, overnachten daar, en gaan dan vervolgens 10 dagen rijden langs/naar Merida, Uxmal, Campeche, Palenque, Chetumal en gaan daarna 6 dagen Playa del Carmen in een hotal aan strand bakken

    Iemand tips of ervaringen met deze route? Waar moet ik op letten, waar zijn eventueel risico's van criminalilteit en/of wat zijn leuke dingen om te zien daar?

    En oja, ik hou van fajitas polo, heeft iemand de fajitas polo in Mexico ook geprobeerd? En?
    pi_49799265
    Hou er rekening mee dat het Mexicaanse eten in Mexico echt heel anders is dan het Mexicaanse eten in Nederland. Laat ik het zo zeggen: het Mexicaanse eten in Nederland vond ik lekkerder.

    Ik vond zelf de Ruta Puc (iets ten zuiden van Uxmal) erg leuk. Kleine tempels, maar ook heel rustig en daardoor vond ik ze erg bijzonder.
    Izamal vond ik trouwens ook een erg leuke stop tussen Valladolid en Merida. Nu kwamen we daar ook midden in een processie terecht, maar ook zonder dat was het een leuk stadje.
      zaterdag 26 mei 2007 @ 19:54:17 #95
    12734 amaranta
    Alles Dasty!
    pi_49799349
    quote:
    Op zaterdag 26 mei 2007 19:18 schreef Redux het volgende:
    Mijn vriendin en ik gaan as maandag 16 dagen richting Mexico, we vliegen as maandag naar Cancun, overnachten daar, en gaan dan vervolgens 10 dagen rijden langs/naar Merida, Uxmal, Campeche, Palenque, Chetumal en gaan daarna 6 dagen Playa del Carmen in een hotal aan strand bakken

    Iemand tips of ervaringen met deze route? Waar moet ik op letten, waar zijn eventueel risico's van criminalilteit en/of wat zijn leuke dingen om te zien daar?

    En oja, ik hou van fajitas polo, heeft iemand de fajitas polo in Mexico ook geprobeerd? En?
    Maya Route van Oad? Lijkt wel op onze rondreis.
    Welk hotel zit je in PdC? Wij zaten in the Royal, als je daar naar toe gaat moet je de entertainment staff de groetjes doen van Maria Elena.
    Wij zijn overigens nog in Villahermosa geweest en San Cristobal de las Casas.
    pi_49799663
    Yep, maya route van OAD
    We zitten niet in the royal, maar in el tucan.

    Hmm, de fajitas polo daar is dus niet zoals hier?

    Ik ben benieuwd naar deze waarschuwingen op de minbuza.nl website:
    quote:
    Met name in de staten Guerrero, Oaxaca en Chiapas komen berovingen voor. In de deelstaat Chiapas heerst nog enige spanning; bewapende groepen hebben daar 'autonome gebieden' ingesteld. Deze zijn niet als zodanig te herkennen, maar de reiziger loopt daar een groter risico, aangezien noch politie, noch verzekeringsmaatschappijen van autoverhuurbedrijven deze gebieden zonder meer in gaan.
    en
    quote:
    In het zuiden van Chiapas, specifiek de weg tussen Palenque en San Cristobal de las Casas en vice versa, vinden zo nu en dan roofovervallen plaats, meestal bij toeristen die onderweg even stoppen
    http://www.minbuza.nl/nl/(...)isadvies_mexico.html

    Hoe hebben jullie dit (criminaliteit/overvallen/berovingen en belangrijker, de autonome gebieden) ervaren?
      zaterdag 26 mei 2007 @ 20:40:43 #97
    12734 amaranta
    Alles Dasty!
    pi_49800835
    Viel allemaal reuze mee. Wel vaak militaire controles. In Palenque hebben we 1 keer een wegafzetting door burgers meegemaakt.
    pi_49801326
    Een wegafzetting waarvoor?

    Ik heb er wel erg veel zin in. Vorig jaar hebben we 15 dagen rondgereden in oa california en dat vond ik erg kicken. Ik verwacht in Mexico ook veel mooie dingen te zien.

    Zijn er nog dingen waar ik op moet letten?
      zaterdag 26 mei 2007 @ 21:02:47 #99
    12734 amaranta
    Alles Dasty!
    pi_49801435
    Je ziet nogal veel tempels
    Wegafzetting, niks bijzonders, gewoon een paar vrouwkes die je dingen willen verkopen. Ze trekken een touw over de weg en laten je stoppen en gaan dan op je raampje kloppen. Je kan ze 2 a 3 pesos geven of gewoon een pak koekjes.
    Vervolgens laten ze je op de terugweg gewoon doorrijden.
    1 keer zijn we gewoon doorgereden voordat ze de kans kregen om het touw op te tillen. Helaas pindakaas. Dit was allebei overigens bij 'agua azul'
    De militaire controles, moet je vaak je koffer openmaken en controleren bij de staatsgrenzen op fruit ed. Die zijn niks bijzonders als je maar gewoon vriendelijk blijft.
    Verder ehm... klik op mijn huisje voor de fotos
      zaterdag 26 mei 2007 @ 21:04:43 #100
    12734 amaranta
    Alles Dasty!
    pi_49801493
    Owja je krijgt van Oad een uitgebreide routebeschrijving met tips en een wegenkaartboek. Verder heb je als het goed is van het reisbureau een gids gekregen. DIe zou ik meenemen.
    Als je in villahermosa komt moet je zeker naar Yum-Ka gaan.
    pi_49801604
    Ah, dat over dat touw had ik gehoord van vrienden van ons. Ook van kinderen die op je auto willen passen voor geld, doe je dat niet, dan krassen ze je auto onder.
    Dus gewoon wat peso's geven als die chicks een touw omhoog spannen, en je kan door?

    Wat voor auto hadden jullie geboekt? Wij hebben de goedkoopste en dat is dan in de klasse van de hyundai atos. In de usa hadden we hetzelfde (economy) maar kregen we een toyota rav4, niet bepaald een kleine auto.
      zaterdag 26 mei 2007 @ 21:10:29 #102
    12734 amaranta
    Alles Dasty!
    pi_49801669
    wij hadden een dogde verne ofzoiets...wij hadden handgeschakeld. Als je automaat kiest krijg je waarschijnlijk een mooie chrysler.
    Dat van dat opassen, tja wij zeiden altijd nee en de auto is niet door ze bekrast.
    Tip; maak geen oogcontact met van die verkopende kinderen. Dan lopen ze je meestal wel voorbij.

    Idd wat peso of wat snoep of eten vinden ze fijn. Wij gaven dus een pak koeken.
    pi_49802017
    Okay, thx! Ik ga een automaat kiezen, dat rijdt zowieso al zwaar relaxed.
    Bedankt voor de info en tips!!!!

    [ Bericht 46% gewijzigd door Redux op 26-05-2007 21:30:45 ]
    pi_49802316
    lol, nog 1 vraagje, die dodge die jullie hadden, staat die hier ook bij? Hadden jullie de goedkoopste klasse bij de reis geboekt?

    http://www.dodge.com/vehicles.html

    Ben namelijk benieuwd wat voor auto we ongeveer krijgen...
      zaterdag 26 mei 2007 @ 21:31:36 #105
    12734 amaranta
    Alles Dasty!
    pi_49802341
    nee wij hadden volgens mij niet de goedkoopste klasse.
    Jullie hebben ook hertz natuurlijk. De goedkoopste bij Hertz was een hyundai Atos.
    pi_49802387
    Ah, zo'n koekblikkie dus Naja, beter dan niks natuurlijk
      zaterdag 26 mei 2007 @ 21:34:03 #107
    12734 amaranta
    Alles Dasty!
    pi_49802406
    Ow en je kan gerust de libre nemen ipv de quota. Er rijdt toch geen hond over die wegen. Enige verschil is dat je bij de quota makkelijker kan inhalen ALS je iets tegen komt.
      zaterdag 26 mei 2007 @ 21:35:11 #108
    12734 amaranta
    Alles Dasty!
    pi_49802428
    de quota is trouwens de tolweg
    pi_49802603
    Is de tol prijzig?
      zaterdag 26 mei 2007 @ 22:00:06 #110
    12734 amaranta
    Alles Dasty!
    pi_49803029
    nee kost geen drol, alles kost niks...
    bij sommige bruggen moet je ook betalen
    pi_49812170
    Okay, dus de libre is prima te nemen.

    Heb jij vaccinaties gehad voor Mexico?
      zondag 27 mei 2007 @ 11:42:10 #112
    12734 amaranta
    Alles Dasty!
    pi_49813774
    Jep, en ik ben nog wel zwanger.
    Hepatitis A en DTP.
    Je krijgt dus een routekaart als het goed is. De roodgele, roodwitte en rode wegen zijn goed te doen. De gele zijn soms al wat slechter.
    Wij zijn een keer op goed geluk gaan rijden door de bergen (wij dachten een route te volgen maar dat bleek achteraf niet, en die wegen waren niet eens geasfalteerd ofniks...)
    pi_49818746
    Naatje is dat er geen tomtom kaarten van mexico zijn, m'n vriendin en ik zijn geen ster in kaartlezen en verdwalen makkelijk, dus dat wordt nog lachen.
    Wij hebben geen vaccinaties genomen, vooral omdat het niet aanbevolen wordt voor mexico.

    Wel spannend, we zijn net klaar met de koffers pakken
      zondag 27 mei 2007 @ 21:41:08 #114
    12734 amaranta
    Alles Dasty!
    pi_49833050
    quote:
    Op zondag 27 mei 2007 14:39 schreef Redux het volgende:
    Naatje is dat er geen tomtom kaarten van mexico zijn, m'n vriendin en ik zijn geen ster in kaartlezen en verdwalen makkelijk, dus dat wordt nog lachen.
    Wij hebben geen vaccinaties genomen, vooral omdat het niet aanbevolen wordt voor mexico.

    Wel spannend, we zijn net klaar met de koffers pakken
    Borden genoeg langs de weg. Alleen zijn wij dus een keer fout gereden omdat we gelijk afsloegen bij het bord. Meestal staat een bord PRECIES op de afslag maar dit keer was dus afslag dus nog iets verder.
      zondag 27 mei 2007 @ 21:41:19 #115
    12734 amaranta
    Alles Dasty!
    pi_49833059
    Veel plezier iig.
    pi_49843665
    Thx!!
      woensdag 30 mei 2007 @ 11:41:13 #117
    36898 Kizim
    Life is Music
    pi_49921175
    quote:
    [b]
    Verder ehm... klik op mijn huisje voor de fotos
    Mooie foto's! Geeft een mooi beeld
    Don't damn me when I speak a piece of my mind...
      woensdag 30 mei 2007 @ 13:14:19 #118
    5673 heijx
    Qui que boue
    pi_49924436
    quote:
    Op zaterdag 26 mei 2007 21:08 schreef Redux het volgende:
    Wat voor auto hadden jullie geboekt? Wij hebben de goedkoopste en dat is dan in de klasse van de hyundai atos. In de usa hadden we hetzelfde (economy) maar kregen we een toyota rav4, niet bepaald een kleine auto.
    Ik ga eind juli naar Yucatán maar ik ga juist voor de enige echte onvervalste Kevert met arko.
    (Die heet daar Volkswagen Sedán. Koosnaampjes Vocho of Escarabajo).

    alle ramen kunnen open
    Security isn't a dirty word, Blackadder!
    Crevice is... but security isn't.
      woensdag 30 mei 2007 @ 17:04:17 #119
    12734 amaranta
    Alles Dasty!
    pi_49932713
    Wij hebben zo'n gave kevers gezien!!!
    Klik maar op mn huisje voor de pics!!
    pi_49963046
    quote:
    Op zaterdag 26 mei 2007 21:08 schreef Redux het volgende:
    In de usa hadden we hetzelfde (economy) maar kregen we een toyota rav4, niet bepaald een kleine auto.
    In de VS bestaan kleine auto's ook gewoon niet
    Ik heb een keer een fly-drive gedaan in Florida en de auto die we tevoren hadden geboekt was voor Nederlandse begrippen al redelijk groot; bij het ophalen probeerden ze ons vervolgens een nog betere/grotere aan te praten, wat we weigerden, en toen kregen we die alsnog -- omdat de gereserveerde wagen niet voorradig was
    pi_50064649
    Ik ben op zoek naar een ticket van Mexico city naar amsterdam/brussel/dusseldorf voor rond 24 augustus. Weet iemand toevallig waar ik het beste kan kijken om die zo goedkoop mogelijk te bestellen? Goedkoopste die ik kan vinden is ¤ 740,00, en dat vind ik nogal prijzig voor een enkeltje...
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
      maandag 4 juni 2007 @ 12:03:52 #122
    72470 Doekes
    Medisch wonder
    pi_50087053
    quote:
    Op zondag 3 juni 2007 17:21 schreef henkSX het volgende:
    Ik ben op zoek naar een ticket van Mexico city naar amsterdam/brussel/dusseldorf voor rond 24 augustus. Weet iemand toevallig waar ik het beste kan kijken om die zo goedkoop mogelijk te bestellen? Goedkoopste die ik kan vinden is ¤ 740,00, en dat vind ik nogal prijzig voor een enkeltje...
    Neem een retourtje, dat is vaak goedkoper...
    Het leven is geen krentenbol...
    Volg de pijlen.
    I am the Lizard King. I can do anything.
    pi_50088006
    quote:
    Op maandag 4 juni 2007 12:03 schreef Doekes het volgende:

    [..]

    Neem een retourtje, dat is vaak goedkoper...
    Weet ik, maar er is dus al een enkele reis geboekt..
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    pi_50088275
    quote:
    Op zaterdag 26 mei 2007 20:03 schreef Redux het volgende:
    Yep, maya route van OAD
    We zitten niet in the royal, maar in el tucan.
    El Tucan

    Aantal jaar geleden ook daar in een appartement gezeten.
    Alles ging goed op een kleinigheidje met een kluisje na (ze kregen het niet meer open op de dag van ons vertrek)
    Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
    pi_50089511
    quote:
    Op maandag 4 juni 2007 12:47 schreef Bruce117 het volgende:

    [..]

    El Tucan

    Aantal jaar geleden ook daar in een appartement gezeten.
    Alles ging goed op een kleinigheidje met een kluisje na (ze kregen het niet meer open op de dag van ons vertrek)
    3 juli gaan wij daar heen..kan echt niet meer wachten!!
    pi_50247882
    Wat een drama land. 28 mei weg, eerst prima in cancun en merida gezeten, vervolgens naar uxmal gegaan, en daar hondsberoerd geworden. Ik heb daar de hele nacht achter elkaar alles eruit gekotst, moest 2 dagen bijkomen, vervolgens besloten de reis door te zetten en palenque te skippen vanwege de 2 bijkomdagen in uxmal, komen we bij de volgende stop, campeche, wordt mijn vriendin ziek. 3 dagen bijgekomen, hebben we besloten terug te gaan. De reis zou verder gaan naar palenque, chetumal vervolgens 6 dagen playa del carmen. Wij zijn vanaf campeche terug gegaan naar dezelfde hotellen in merida en cancun en vannacht met een omgezet ticket teruggegaan.

    Ik vind het verder ook geen mooi land. Vorig jaar hebben we een rondreis gemaakt in california, arizona, utah, en dat is een stoer en kicken land, mooie landschappen op de route waarbij je ontzettend veel ziet, maar mexico is totaal anders. Ontzettend arm, chaotisch, luie mensen, vies, eten is me tegen gevallen en op de quota zie je echt geen ene ruk van het landschap.

    Nee, ik vond het ontzettend tegenvallen, los van dat we beide ziek zijn geworden.
      vrijdag 8 juni 2007 @ 19:17:03 #127
    79886 MrMadMan
    The Ozzie Animal
    pi_50248720
    quote:
    Op vrijdag 8 juni 2007 18:56 schreef Redux het volgende:
    Wat een drama land. 28 mei weg, eerst prima in cancun en merida gezeten, vervolgens naar uxmal gegaan, en daar hondsberoerd geworden. Ik heb daar de hele nacht achter elkaar alles eruit gekotst, moest 2 dagen bijkomen, vervolgens besloten de reis door te zetten en palenque te skippen vanwege de 2 bijkomdagen in uxmal, komen we bij de volgende stop, campeche, wordt mijn vriendin ziek. 3 dagen bijgekomen, hebben we besloten terug te gaan. De reis zou verder gaan naar palenque, chetumal vervolgens 6 dagen playa del carmen. Wij zijn vanaf campeche terug gegaan naar dezelfde hotellen in merida en cancun en vannacht met een omgezet ticket teruggegaan.

    Ik vind het verder ook geen mooi land. Vorig jaar hebben we een rondreis gemaakt in california, arizona, utah, en dat is een stoer en kicken land, mooie landschappen op de route waarbij je ontzettend veel ziet, maar mexico is totaal anders. Ontzettend arm, chaotisch, luie mensen, vies, eten is me tegen gevallen en op de quota zie je echt geen ene ruk van het landschap.

    Nee, ik vond het ontzettend tegenvallen, los van dat we beide ziek zijn geworden.
    Wel lullig dat je ziek ent geworden, maar ik vind eerlijk gezegd dat je Mexico en de US ook niet met elkaar kan vergelijken. Het land is gewoon een stuk armer als Amerika. Maar als je je een beetje in het land had geinteresseerd wist je dit voor je er op vakantie ging.... Mexicanen zijn verder alles behalve lui. Die gasten werken echt wel hard. En ik moet zeggen, ik ben zelf ook 2x in Mexico Stad geweest. (slechts +/- 16.000.000 mensen...) en die stad is schoner als Amsterdam (afgezien van de wolk smog die erboven hangt dan) Eten is een kwestie van smaak.

    Kortom, ik ben het niet echt met je eens en vind dan ook niet dat je het kan vergelijken met het rijke Amerika. Maar er zijn zoveel mooie plaatsen oa Palenque (De ruines in de ochtendmist met brulapen op de achtergrond. een van de mooiste dingen die ik ooit heb gezien) Chiapas ook een heel mooi gebied, Mexico City met al zn drukte, Oaxaca en zo kan ik nog wel even doorgaan....

    Nog 4 maanden en 19 dagen en ik zit er weer!!!!!!!
    No Worries Mate!!!
    pi_50250995
    M'n mening is natuurlijk wel enigszins gekleurd door de ziekte van mij en mijn vriendin, maar afgezien daarvan is het gewoon niet ons land. Ik maak de vergelijking met de rondreis die we in de usa hebben gehad omdat ik het aspect rijden en tijdens het rijden (onderweg) mooie dingen zien erg belangrijk vind van een auto rondreis vakantie. Dat onderweg mooie dingen zien ontbrak bijna volledig bij deze rondreis.

    Daarnaast vind ik de gemiddelde mexicaanse man of burger nou niet erg ondernemend overkomen. Een verklaring zal volgens mij ongetwijfeld de enorme hitte zijn, maar erg vriendelijk vond ik de inwoners over het algemeen niet. Verbaasde me er ook over dat men bijna niet de engelse taal spreekt of zelfs maar begrijpt. Zelfs in de meest luxe hotels moet je ontzettend veel moeite doen om duidelijk te maken wat je wil.

    De ruines vond ik wel mooi om te zien, ook vond ik de kleurrijke huisjes leuk om te zien. Maar ik snap niet dat de mensen niet meer doen aan hun omgeving. Zoals in merida, als je het centrum via de 1richtingsverkeer wegen uitrijdt, je komt langs wijken met daarin winkeltjes. Elk winkeltje is gewoon troep. En dan geloof ik niet dat ik puur vanuit europese of nederlandse maatstaven spreek, maar het ziet er gewoon niet uit. Vieze gevels, interieur wat er totaal niet uit ziet, gewoon smerig. Ook de wegen met enorme kuilen, dooie honden langs de kant van de weg.

    Ik klink negatief, dat ben ik me bewust. Ik zal eens kijken hoe ik de zaken over een paar dagen na de jetlag zie
      vrijdag 8 juni 2007 @ 20:30:20 #129
    12734 amaranta
    Alles Dasty!
    pi_50251323
    ik zei nog zo, neem nou niet de quota!!
    pi_50251509
    We hebben de quota tussen cancun en merida genomen. We moesten de dag na aankomst in mexico meteen 4 uur rijden, dus dan heb ik liever een rustige quota dan de libre. De rest van de wegen die we hebben genomen waren gewoon of binnendoorwegen of gewone 2baans libre wegen.
    pi_50255511
    quote:
    Op vrijdag 8 juni 2007 20:21 schreef Redux het volgende:
    ...
    Jullie zijn gewoon niet geschikt voor Midden- of Zuid-Amerika. Of Afrika. Of Azië.

    En daar's helemaal niets mis mee hoor (genoeg mooie "ontwikkelde" landen), en zie het van de positieve kant: nu weet je dat i.i.g. voor je volgende reis
    pi_50264386
    quote:
    Op vrijdag 8 juni 2007 22:49 schreef Knakker het volgende:

    [..]

    Jullie zijn gewoon niet geschikt voor Midden- of Zuid-Amerika. Of Afrika. Of Azië.

    En daar's helemaal niets mis mee hoor (genoeg mooie "ontwikkelde" landen), en zie het van de positieve kant: nu weet je dat i.i.g. voor je volgende reis
    Jep, klopt helemaal, en daar is inderdaad helemaal niks mis mee.
      maandag 11 juni 2007 @ 19:20:21 #133
    1305 Casey
    ...psychisch zeer simpel
    pi_50342319
    quote:
    Op vrijdag 8 juni 2007 22:49 schreef Knakker het volgende:

    [..]

    Jullie zijn gewoon niet geschikt voor Midden- of Zuid-Amerika. Of Afrika. Of Azië.
    Mexico is Noord-Amerika..........

    Als je onderweg wat wilt zien moet je niet naar de Yucatan gaan; dat is vlak en bebost dus uitzichten vallen dan wat tegen Centraal mexico, en staten als Chiapas en Oaxaca zijn dan heel anders. Het echt noorden is ook vrij saai qua uitzichten, veel vlak.

    C.
      maandag 11 juni 2007 @ 19:26:42 #134
    12734 amaranta
    Alles Dasty!
    pi_50342613
    quote:
    Op maandag 11 juni 2007 19:20 schreef Casey het volgende:

    [..]

    Mexico is Noord-Amerika..........

    Als je onderweg wat wilt zien moet je niet naar de Yucatan gaan; dat is vlak en bebost dus uitzichten vallen dan wat tegen Centraal mexico, en staten als Chiapas en Oaxaca zijn dan heel anders. Het echt noorden is ook vrij saai qua uitzichten, veel vlak.

    C.
    dan bedoelde hij zuid-noord-america
      maandag 11 juni 2007 @ 19:39:10 #135
    110350 Veersesmurf
    travelsmurf
    pi_50343158
    Mexico is gewoon Midden-Amerika volgens mij hoor, maar goed. Jammer dat het je niet is bevallen Redux! Volgende keer beter
    19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
      maandag 11 juni 2007 @ 22:01:39 #136
    1305 Casey
    ...psychisch zeer simpel
    pi_50350632
    quote:
    Op maandag 11 juni 2007 19:39 schreef Veersesmurf het volgende:
    Mexico is gewoon Midden-Amerika volgens mij hoor, maar goed. Jammer dat het je niet is bevallen Redux! Volgende keer beter
    En hoeveel continenten bestaan er tegenwoordig volgens jou? Juist, Midden-Amerika bestaat dus niet. Qua culturele aanduiding kun je zeggen dat Mexico bij Latijns-Amerika hoort (wel correct, hoewel L-Amerika dus geen continent is) of, als je archeoloog bent, deels in Meso-Amerika ligt (het noorden valt er dan weer buiten, dat valt onder Aride-Amerika). De term Centraal Amerika wordt meestal gereserveerd voor alle landen van Belice en Guatemala tot en met Panama. Daar valt Mexico dus sowieso buiten.

    C.
    pi_50360740
    Casey! Lange tijd niet gezien op het forum
    pi_50891156
    Hoe erg is de smog in Mexico stad?

    Te erg om er te wonen?
    "We moeten ons bewust zijn van de superioriteit van onze beschaving, met zijn normen en waarden, welvaart voor de mensen, respect voor mensenrechten en godsdienstvrijheid. Dat respect bestaat zeker niet in de Islamitische wereld".
    pi_50910129
    Ik heb er totaal geen smog gezien in de 2 ( ) dagen dat ik er zat. Maar dat kan ook komen omdat het toen bijna pasen was zodat er veel Mexicanen misschien bij familie waren?
    19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
    pi_50910243
    Yihaaa!

    van 1 augustus tot en met de 14e naar Mexico!
    Beginnen in Mexico City, en door naar Tampico (komt mijn vriendin vandaan). Daarna is nog even open, maar heb er iig zin in!
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    pi_50910344
    quote:
    Op maandag 11 juni 2007 22:01 schreef Casey het volgende:

    [..]

    En hoeveel continenten bestaan er tegenwoordig volgens jou? Juist, Midden-Amerika bestaat dus niet. Qua culturele aanduiding kun je zeggen dat Mexico bij Latijns-Amerika hoort (wel correct, hoewel L-Amerika dus geen continent is) of, als je archeoloog bent, deels in Meso-Amerika ligt (het noorden valt er dan weer buiten, dat valt onder Aride-Amerika). De term Centraal Amerika wordt meestal gereserveerd voor alle landen van Belice en Guatemala tot en met Panama. Daar valt Mexico dus sowieso buiten.

    C.
    Doe maar rustig hoor . Als je het over Midden Amerika hebt dan weet 9 van de 10 mensen dat je het over Panama t/m Mexico hebt. Zeker hier in een Mexico-topic
    19 feb. - ? : Australie, Nieuw Zeeland en wie weet waar nog meer...
      woensdag 27 juni 2007 @ 20:53:20 #142
    1305 Casey
    ...psychisch zeer simpel
    pi_50913539
    quote:
    Op woensdag 27 juni 2007 11:02 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
    Hoe erg is de smog in Mexico stad?

    Te erg om er te wonen?
    Ik woon er nu wat, 8 jaar? En nog steeds niet dood. Dus nee, wat mij betreft niet te erg om er te wonen.
    Eigenlijk alleen in december -januari-februari is het behoorlijk erg (omdat dan de warme stadslucht niet weg kan) maar dat je er echt last van hebt- nee. Ik ga alleen die maanden niet hardlopen binnen de stad, verder maakt het niet teveel uit.

    C.
    pi_51203828
    Heeft iemand ervaring met het huren van een auto bij de meer lokale verhuurbedrijven? Die ook wat oudere auto's verhuren voor een mooie prijs oid?
    This account is a work of fiction. Names, characters, business, events and incidents are the products of the author’s imagination. Any resemblance to actual persons, living or dead, or actual events is purely coincidental.
      vrijdag 6 juli 2007 @ 23:29:55 #144
    1305 Casey
    ...psychisch zeer simpel
    pi_51218639
    quote:
    Op vrijdag 6 juli 2007 15:54 schreef jaapgvk het volgende:
    Heeft iemand ervaring met het huren van een auto bij de meer lokale verhuurbedrijven? Die ook wat oudere auto's verhuren voor een mooie prijs oid?
    In Cancun kun je (buiten het hoogseizoen) wel een dealtje sluiten. Verder zou ik tevoren de auto huren, is veel goedkoper dan ter plaatse.

    C.
    pi_51230444
    quote:
    Op vrijdag 6 juli 2007 23:29 schreef Casey het volgende:

    [..]

    In Cancun kun je (buiten het hoogseizoen) wel een dealtje sluiten. Verder zou ik tevoren de auto huren, is veel goedkoper dan ter plaatse.

    C.
    Bedankt voor je reactie. Ik kan dus het beste op internet rondkijken waar ik het goedkoopste uitben en dan zo gewoon reserveren.
    This account is a work of fiction. Names, characters, business, events and incidents are the products of the author’s imagination. Any resemblance to actual persons, living or dead, or actual events is purely coincidental.
      vrijdag 24 augustus 2007 @ 15:00:07 #146
    5673 heijx
    Qui que boue
    pi_52650657
    quote:
    Op zaterdag 26 mei 2007 21:34 schreef amaranta het volgende:
    Ow en je kan gerust de libre nemen ipv de quota. Er rijdt toch geen hond over die wegen. Enige verschil is dat je bij de quota makkelijker kan inhalen ALS je iets tegen komt.
    Mijn ervaring is anders.
    Quota van Cancún naar Chitzen Itzá is in iets meer dan 2 uur te doen. 110 km/u cruisen en je komt geen hond tegen.
    Waarom niet? Nou, omdat de tol 194 peso is (19 dollar) en dat is voor Juan Modalo niet te betalen.

    Terug hebben we de libre geprobeerd. Afgezien van dat we een keer bijna van de weg werden gereden door een inhalende tegenligger (terwijl we toch de enigen waren die overdag verlichting voerden ) waren we een uur verder pas bij Valladolid, met een gemiddelde snelheid van circa 30. We zijn toen toch maar weer de quota opgegaan, ondanks het feit dat daarmee vergeleken de A6 door de Noordoostpolder zowaar boeiend lijkt.
    Security isn't a dirty word, Blackadder!
    Crevice is... but security isn't.
      maandag 15 oktober 2007 @ 14:55:06 #147
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_53949121
    Even een tvp, wil namelijk komende zomer naar Mexico en Guatemala op vakantie gaan.

    Iemand nog tips over goedkope vliegtickets, goedkoopste die ik kan vinden liggen rond de 800 euro op dit moment.
    pi_53951785
    9 November is het zover en gaan we met 12 pers. naar mexico.
    Met 6 lichamelijk gehandicapten en 6 pers. begeleiding.
    We verblijven in playa del carmen in een all in hotel.

    Als het goed is staan er twee busjes klaar op de luchthaven die we de hele week tot onze beschikking hebben.
    Iemand aanraders?
    We willen zowieso kijken of we naar het zwemmen met dolfijnen kunnen, heeft iemand een aantal namen van goede parken?
    We willen de maya cultuur gaan bekijken en verder is het wel lastig om bepaalde dingen op internet op te zoeken kwam ik achter want bij een heel aantal dingen zijn de sites nog in opbouw (en ben niet zo goed in engels )
    Verder vroeg ik vandaag op de bank hoe lang ik van te voren geld moet bestellen.
    Zij raadde me aan om daar te pinnen want die kosten zouden goedkoper zijn dan van te voren bestellen maar hoe zijn de pinmogelijkheden daar?

    En verder zijn alle tips e.d. welkom.

    Dtp en hep.a van de week gehaald, paspoort ook gehaald en ik heb er zin in!
    pi_53952486
    ik vond het erg mooi land, we hadden het op een gegeven moment wel gehad met de ruines
    veel mooie natuur, heb oa kolibrie in het wild gezien
    en uiteraard veel leguanen.

    wij hebben daar ook auto gehuurd en dat was goed te doen.

    viel me wel op dat ze nauwelijks engels spreken, dus communiceren is moeilijk.
    We zijn trouwens alleen op yucatan geweest
      maandag 15 oktober 2007 @ 22:09:57 #150
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_53956045
    quote:
    Op maandag 15 oktober 2007 18:18 schreef het-is-mij het volgende:
    9 November is het zover en gaan we met 12 pers. naar mexico.
    Met 6 lichamelijk gehandicapten en 6 pers. begeleiding.
    We verblijven in playa del carmen in een all in hotel.

    Als het goed is staan er twee busjes klaar op de luchthaven die we de hele week tot onze beschikking hebben.
    Iemand aanraders?
    We willen zowieso kijken of we naar het zwemmen met dolfijnen kunnen, heeft iemand een aantal namen van goede parken?
    We willen de maya cultuur gaan bekijken en verder is het wel lastig om bepaalde dingen op internet op te zoeken kwam ik achter want bij een heel aantal dingen zijn de sites nog in opbouw (en ben niet zo goed in engels )
    Verder vroeg ik vandaag op de bank hoe lang ik van te voren geld moet bestellen.
    Zij raadde me aan om daar te pinnen want die kosten zouden goedkoper zijn dan van te voren bestellen maar hoe zijn de pinmogelijkheden daar?

    En verder zijn alle tips e.d. welkom.

    Dtp en hep.a van de week gehaald, paspoort ook gehaald en ik heb er zin in!
    Voor de dolfijnen is Delphinus een aanrader. Zit bij Xelha.

    Voor ruines is Ek Balam goed te doen. Kun je mooi combineren met Rio Lagartos. Chitzen Itza is ook mooi, maar veel uitgestrekter.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_54079336
    Dank je Sanger, dat ga ik even opschrijven.
      donderdag 25 oktober 2007 @ 12:18:46 #152
    36898 Kizim
    Life is Music
    pi_54156658
    @ het-is-mij

    Voor met de dolfijnen te zwemmen is het Xel-Ha park idd geschikt. Ben er eind september nog heen geweest.
    ( http://www.xel-ha.com/ )

    En pinnen is idd goedkoopste oplossing.
    Don't damn me when I speak a piece of my mind...
    pi_54728240
    Nou ik ben helaas weer terug in het koude kikkerlandje sinds zaterdag en de temperaturen van daar van 30 graden bevielen me wel wat beter
    Maar..............ik heb wel vogue gemeet in playa del carmen en zij heeft ons nog meer info gegeven en de reservering voor het dolfijnen zwemmen in orde kunnen maken.
    Superleuke vakantie, mooi hotel, lekker eten en drinken
    2 chryslers hadden we gehuurd, het rijden in mexico was ff wennen hehe.
    Verder nog naar tulum en naar x-carret geweest.
    Superland waar ik graag nog eens naar terug ga.
      dinsdag 20 november 2007 @ 19:22:17 #154
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_54744487
    Foto's
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      donderdag 17 januari 2008 @ 06:21:34 #155
    18159 Dlocks
    Zoek het maar op met Google...
    pi_56093374
    Hoet zit het tegenwoordig met de valuta in Mexico? Aangezien de dollar niets meer waard is vraag ik mij af of je het beste euro's, dollars of pesos kunt gebruiken.

    En zit er nog verschil in? Dus dat je bijvoorbeeld voor het kamermeisje 2 dollar neer legt maar dat je een excursie weer het beste in pesos kunt betalen?
      donderdag 17 januari 2008 @ 08:29:03 #156
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_56094036
    quote:
    Op donderdag 17 januari 2008 06:21 schreef Dlocks het volgende:
    Hoet zit het tegenwoordig met de valuta in Mexico? Aangezien de dollar niets meer waard is vraag ik mij af of je het beste euro's, dollars of pesos kunt gebruiken.

    En zit er nog verschil in? Dus dat je bijvoorbeeld voor het kamermeisje 2 dollar neer legt maar dat je een excursie weer het beste in pesos kunt betalen?
    September 2006 accepteerde ze volop euro's in Playa del Carmen. Overal te wisselen ook trouwens.

    Maar persoonlijk zou ik dollars doen. Je koopt voor 1 euro meer dollar dan ooit. En een fooi van 2 dollar blijft een fooi van 2 dollar voor het kamermeisje.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      donderdag 17 januari 2008 @ 23:08:49 #157
    18159 Dlocks
    Zoek het maar op met Google...
    pi_56116645
    Dan ga ik maar even dollars halen.
      maandag 4 februari 2008 @ 18:24:14 #158
    61885 jojomen4
    hungersite.com
    pi_56530720
    Hier een linkje naar een strand in Baja California waar ik geweest ben. Heb zelf ook foto's gemaakt maar die konden lang niet uitstralen hoe mooi het echt was. Deze jongen heeft beter werk afgeleverd.

    http://www.intangibility.(...)l/LaPaz00/Playa.html

    Ik zou dan ook iedereen aanraden die de mogelijkheid heeft om erheen te gaan. Yucatan is leuk voor de toeristen, dit eiland wat ik laat zien is leuk voor die mensen die graag met een stuk of 5 man het hele strand deelt.

    Het ligt trouwens 15 min met de auto van La Paz en heet Playa Balandra.

    Owja, al je spulletjes uit de auto halen. Anders forceren ze een ruitje en nemen ze je spulletjes mee.

    Domme jojo
    "En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
    pi_57833459
    Holaa! (kick)

    Ik ga eind juni voor 5 weken naar Mexico, Tampico voor school. Ik kan natuurlijk niet wachten en wil dan eigenlijk ook zo snel mogelijk met de voorbereidingen beginnen.

    Nu is er na die periode van 5 weken nog de mogelijkheid om zelf rond te reizen, ik was dit ongeveer een week van plan.
    Wat zouden jullie me aanraden? Ik zit zelf aan Mexico City te denken, dat is natuurlijk het grootste. Maar wie weet hebben jullie insiders betere tips.
    En ik zat aan de Maya tempels te denken, omdat me dat erg speciaal lijkt om te zien. Nu weet ik dat er bij Chitzen Itza de belangrijkste zijn, maar ik hoorde van een andere user dat er bij Mexico Stad ook iets is, op een uur ervandaan. Maakt het dan nog veel uit welke je bezoekt?

    En weten jullie goedkope vliegmaatschappijen voor in Mexico zelf?
      vrijdag 4 april 2008 @ 18:31:49 #160
    61885 jojomen4
    hungersite.com
    pi_57833685
    quote:
    Op vrijdag 4 april 2008 18:17 schreef JeroenV het volgende:
    Holaa! (kick)

    Ik ga eind juni voor 5 weken naar Mexico, Tampico voor school. Ik kan natuurlijk niet wachten en wil dan eigenlijk ook zo snel mogelijk met de voorbereidingen beginnen.

    Nu is er na die periode van 5 weken nog de mogelijkheid om zelf rond te reizen, ik was dit ongeveer een week van plan.
    Wat zouden jullie me aanraden? Ik zit zelf aan Mexico City te denken, dat is natuurlijk het grootste. Maar wie weet hebben jullie insiders betere tips.
    En ik zat aan de Maya tempels te denken, omdat me dat erg speciaal lijkt om te zien. Nu weet ik dat er bij Chitzen Itza de belangrijkste zijn, maar ik hoorde van een andere user dat er bij Mexico Stad ook iets is, op een uur ervandaan. Maakt het dan nog veel uit welke je bezoekt?

    En weten jullie goedkope vliegmaatschappijen voor in Mexico zelf?
    LUL! Ik ben in Tampico geboren!

    Ben er dan ook in m'n half jaar Guadalajara naartoe geweest. En hoewel de stad en het gebied zelf niet heel veel hebben was het superleuk om met vrienden van m'n ouders om te gaan. Wat een lief volk zijn die mexicanen toch!

    Voor je reis kan ik je het volgende aanraden. Heb deze reis zelf gedaan en vond hem echt helemaal geweldig.

    Je begint in Yucatan, doet daar een rondje naar wat je kunt zien. Vervolgens ga je met de bus naar Belize Dit is zo'n geweldig land waar zo weinig mensen van gehoord hebben en naartoe gaan. Het is net Jamaica, het is alleen geen eiland. Als je van duiken houd kom je hier ook tot je recht: google maar eens "the blue hole" en kijk dan bij pictures.

    Belize kun je in 10 dagen doen. Daarna ga je vanaf Punta Gorda naar Livingstone in Guatemala. In Guatemala kun je natuurlijk verschillende dingen doen maar wat je MOET doen is Tikal. Dat zal, na het zien van de verschillende natuurparken in Mexico nog meer indruk op je maken. Lekker om 05.00 met de bus vanaf dat dorpje wat er voor ligt om rond 06.00 op een van de pyramides te zitten en de zonsopgang te zien.

    Vliegen binnen Mexico: AeroMexico had een soort van BasiqAir opgericht. Ben de naam ff kwijt maar zou je moeten kunnen googlen. VOor zo'n 100 euro vlieg je dan het land over. Owja, met de bus in Mexico is supersupergoed te doen. Heb in m'n leven zulke goeie bussen gezien. Gewoon per stoel een tv, stoelen die groter zijn dan de bank die thuis staat. Kun je makkelijk 30 uur rijden als je het transport over land beetje gewend bent. En goed te betalen.
    "En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
    pi_57834655
    quote:
    Op vrijdag 4 april 2008 18:31 schreef jojomen4 het volgende:

    [..]

    LUL! Ik ben in Tampico geboren!
    Zie pm
    quote:
    verhaal..

    Vliegen binnen Mexico: AeroMexico had een soort van BasiqAir opgericht. Ben de naam ff kwijt maar zou je moeten kunnen googlen. VOor zo'n 100 euro vlieg je dan het land over. Owja, met de bus in Mexico is supersupergoed te doen. Heb in m'n leven zulke goeie bussen gezien. Gewoon per stoel een tv, stoelen die groter zijn dan de bank die thuis staat. Kun je makkelijk 30 uur rijden als je het transport over land beetje gewend bent. En goed te betalen.
    Hmm, je verhaal klinkt super, maar is niet helemaal wat ik bedoelde..
    Ik heb een weekje voor ik naar huis wil (ben daarna jarig, en dat wil ik wel thuis vieren), en daarin wil ik meer van Mexico zien. Dit kan 1 mooi en belangrijk punt zijn, maar ook meerdere. Als het maar goed te bereiken is en zonder te veel gedoe.

    Als ik aan Mexico denk kom ik al snel bij Cancun ed. uit, maar das volgens mij voornamelijk erg toeristisch. Mexico-stad lijkt me wel gaaf om eens te zien. Hetzelfde geldt voor Maya tempels. Maar ik vroeg me af of er buiten dit (of met betrekking tot dit juist) mensen nog andere tips hadden
      vrijdag 4 april 2008 @ 20:12:54 #162
    61885 jojomen4
    hungersite.com
    pi_57835737
    quote:
    Op vrijdag 4 april 2008 19:21 schreef JeroenV het volgende:

    [..]

    Zie pm
    [..]

    Hmm, je verhaal klinkt super, maar is niet helemaal wat ik bedoelde..
    Ik heb een weekje voor ik naar huis wil (ben daarna jarig, en dat wil ik wel thuis vieren), en daarin wil ik meer van Mexico zien. Dit kan 1 mooi en belangrijk punt zijn, maar ook meerdere. Als het maar goed te bereiken is en zonder te veel gedoe.

    Als ik aan Mexico denk kom ik al snel bij Cancun ed. uit, maar das volgens mij voornamelijk erg toeristisch. Mexico-stad lijkt me wel gaaf om eens te zien. Hetzelfde geldt voor Maya tempels. Maar ik vroeg me af of er buiten dit (of met betrekking tot dit juist) mensen nog andere tips hadden
    Ow sorry.

    Dan zou ik alleen Mexico DF doen. Heb je in 1 week mooi de tijd om van alles te zien. Dan kun je ook goed Teotihuacan (weet niet eens meer of ik het goed schrijf ) zien. De Mexicaanse pyramides die echt helemaal geweldig zijn.

    Mexico Stad zelf heeft ook zo verschrikkelijk veel, vooral als je een beetje van musea en cultuur houd. Wow, museo Antropologico ofzo, daar kun je alleen al een week door brengen.

    Leuk grapje voor als je met mensen uit Tampico omgaat. Moet je zeggen: "ahh, asi que tu eres Tanpequeño". Klinkt als "Tampiqueño", de bijnaam van de mensen uit Tampico, het betekend alleen iets heel anders.
    "En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
    pi_57835849
    En wat betekent het wel? pequeño is klein... Maar verder?
      vrijdag 4 april 2008 @ 21:10:14 #164
    61885 jojomen4
    hungersite.com
    pi_57837058
    quote:
    Op vrijdag 4 april 2008 20:18 schreef JeroenV het volgende:
    En wat betekent het wel? pequeño is klein... Maar verder?
    Betekend "zo klein", en dan is dat voor de Mexicanen een grap over het geslachtsdeel. Hijs erg flauw, maar als jij die als buitenlander aanhaalt is het leuk.

    Ik reageer later ff op je PM.

    EDIT: Leg het ff verkeerd uit. Het betekend "ahh, dus jij bent zo klein". I.p.v. "Ahh, dus jij bent Tampiqueno". )
    "En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
      Moderator vrijdag 4 april 2008 @ 21:17:46 #165
    5428 crew  miss_sly
    pi_57837306
    Voor een week is inderdaad Mexico DF wel een goede. Je kunt naar het schitterende complex van Teotihuacan om oude tempels te zien. In de stad zelf zie je ook nog verschillende vindplaatsen. Het museum dat jojomen4 noemt is een echte aanrader, kun je echt uren rondwandelen.

    Ik weet zo niet wat de afstanden ook alweer zijn, wij hebben een paar weken met de bus rondgetrokken, maar echte aanraders zijn wat ons betreft Palenque en Chitzen Itza. Alletwee heel verschillen en ontzettend mooi en indrukwekkend en ook allebei heel anders dan Teotihuacan. Als je beide of 1 van de twee kunt inpassen, zou ik dat zeker doen.
    And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
    The wisdom that the old can't give away
    pi_57837487
    Is er bij Chitzen Itza nog meer te doen behalve de Maya tempels?
    Mexico DF is voor mij nu een redelijke zekerheid.. Zeker nu ik weet dat er van die piramiden bij in de buurt zijn

    Heb ook wat boekjes gehaald over Mexico, ook eens doorspitten
      Moderator vrijdag 4 april 2008 @ 21:26:51 #167
    5428 crew  miss_sly
    pi_57837569
    Chitzen Itza hebben wij vanuit Merida gedaan. Ook vanuit Merida hebben we toen een boottocht gemaakt over een water waar o.a flamingo's en pelikanen te zien waren en we een stuk mangrovebos hebben bezocht. Daarna ergens aan het strand in een klein dorpje heeeerlijke verse vis met veel knoflook gegeten


    LP is een aanrader
    And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
    The wisdom that the old can't give away
    pi_57842121
    Ehm... in één week naar Mexico DF en naar Chichen Itza... dat ga je niet halen. Mexico DF - Chichen Itza is 24 uur rijden met de bus, of 2 uur vliegen naar Cancun en dan nog 3 uur bussen. Zelfde geldt voor Palenque, dat is ongeveer 18 uur in de bus. Afstanden zijn enorm in Mexico

    Ik raad je aan om naar DF te gaan en de tempels van Teotihuacan te bezoeken (uurtje rijden van Mexico City, goed te doen als dag excursie), zijn dan wel geen Maya piramides, maar Azteekse piramides, maar wel erg indrukwekkend. En dan kan je nog een uitstapje maken naar Puebla, ook dichtbij Mexico DF gelegen, leuke stad. Of naar Taxco, ietsjes verder, de beroemde zilverstad.

    Of je komt hier naar Yucatan (vliegen naar Cancun), blijft een weekje in een hotel in Playa del Carmen of in cabañas aan het strand in Tulum. Vanuit deze hoek zijn er ook veel uitstapjes te maken, dus o.a. de dagexcursie naar Chichen Itza, een combi Tulum - Xel-ha of Coba (ook Maya piramides, Xel-ha is een natuurlijk aquapark), eventueel 3 daagjes auto huren en naar Merida, Rio Lagartos, Uxmal. En een biertje drinken met Vogue natuurlijk
    pi_57850355
    quote:
    Op vrijdag 4 april 2008 21:10 schreef jojomen4 het volgende:

    Ik reageer later ff op je PM.
    Ok, ik wacht af
    quote:
    EDIT: Leg het ff verkeerd uit. Het betekend "ahh, dus jij bent zo klein". I.p.v. "Ahh, dus jij bent Tampiqueno". )
    En ik zal het eens gebruiken ja, als ik er aan denk
    quote:
    Op zaterdag 5 april 2008 00:36 schreef Vogue het volgende:
    Ehm... in één week naar Mexico DF en naar Chichen Itza... dat ga je niet halen. Mexico DF - Chichen Itza is 24 uur rijden met de bus, of 2 uur vliegen naar Cancun en dan nog 3 uur bussen. Zelfde geldt voor Palenque, dat is ongeveer 18 uur in de bus. Afstanden zijn enorm in Mexico

    Ik raad je aan om naar DF te gaan en de tempels van Teotihuacan te bezoeken (uurtje rijden van Mexico City, goed te doen als dag excursie), zijn dan wel geen Maya piramides, maar Azteekse piramides, maar wel erg indrukwekkend. En dan kan je nog een uitstapje maken naar Puebla, ook dichtbij Mexico DF gelegen, leuke stad. Of naar Taxco, ietsjes verder, de beroemde zilverstad.

    Of je komt hier naar Yucatan (vliegen naar Cancun), blijft een weekje in een hotel in Playa del Carmen of in cabañas aan het strand in Tulum. Vanuit deze hoek zijn er ook veel uitstapjes te maken, dus o.a. de dagexcursie naar Chichen Itza, een combi Tulum - Xel-ha of Coba (ook Maya piramides, Xel-ha is een natuurlijk aquapark), eventueel 3 daagjes auto huren en naar Merida, Rio Lagartos, Uxmal. En een biertje drinken met Vogue natuurlijk
    Maximaal heb ik 1,5 week denk ik. Net het eerste boekje over Mexico even doorgebladerd, bij DF is in ieder geval genoeg te doen. Maar aan de andere kant lijkt het me ook zo leuk om meer dan dat te zien.
    Maar jullie horen nog wel wat het wordt, ik heb nog alle tijd om te kijken wat ik wil
    pi_58204548
    Mijn ticket is besproken, na mijn verblijf voor school ga ik nog twee weken naar Mexico DF om daar rond te hangen.

    Nu willen we ook omliggende plaatsen bezoeken en kijken wat er nog meer te doen is, behalve alleen de stad zelf. Hoe is dat het beste aan te raden? Voor bijv. Puebla 2 dagen uittrekken en dan daar slapen, zelf met het ov erheen gaan of georganiseerd? Hoe goed is het ov in de omgeving van Mexico DF?

    Ik las in een boekje dat het OV in Mexico in het algemeen slecht was, maar dat kan ook alweer veranderd zijn...
    pi_58217687
    He OV in Mexico is uitstekend geregeld. Kunnen we in Nederland nog wat van leren. Er zijn geen treinen (geen rails in dat deel van Mexico), maar bussen, allemaal touringcars met airco, TV en WC aan boord voor zeer schappelijke prijzen. Ipv treinstations heb je busstations, die ook wel terminal de autobus worden genoemd. Elke stad heeft er een of 2 (Mexico DF heeft er meerdere). Vanuit Mexico DF vertrekt er iedere 20 minuten een bus naar Puebla. Is een uurtje of 2 rijden dacht ik uit mijn hoofd. Enneh, de bussen vertrekken vrijwel altijd op tijd. Als je een busverbinding hebt die vaak gaat, zoals Mexico - Puebla, hoef je niet van tevoren een kaartje te reserveren (je hebt gereserveerde zitplaatsen). Je kan er dan gelijk een kopen aan de balie. Niet geoprganiseerd gaan, zelf is minstens zo makkelijk en goedkoper! En je ontmoet vanzelf wel mensen als je op reis bent en in hostels verblijft

    Veel plezier!!
      dinsdag 22 april 2008 @ 20:15:16 #172
    79886 MrMadMan
    The Ozzie Animal
    pi_58234649
    quote:
    Op maandag 21 april 2008 15:52 schreef JeroenV het volgende:
    Mijn ticket is besproken, na mijn verblijf voor school ga ik nog twee weken naar Mexico DF om daar rond te hangen.

    Nu willen we ook omliggende plaatsen bezoeken en kijken wat er nog meer te doen is, behalve alleen de stad zelf. Hoe is dat het beste aan te raden? Voor bijv. Puebla 2 dagen uittrekken en dan daar slapen, zelf met het ov erheen gaan of georganiseerd? Hoe goed is het ov in de omgeving van Mexico DF?

    Ik las in een boekje dat het OV in Mexico in het algemeen slecht was, maar dat kan ook alweer veranderd zijn...
    Zoals hierboven geschreven is het OV in Mexico zeker rond Mexioc DF hel goed te doen!!! Er liggen zat plaatsen die je kan bezoeken in de buurt van Mexico DF. Op een paar uurtjes bussen. Zo kan je idd naar Puebla gaan, Tasxco, Cuernevaca. Als je zegt van joh ik heb een paar dagen kan je er bijv voor kiezen om naar Guadelajara te gaan of, wat ik zelf echt mooie plaats vond Oaxaca. Zijn allerbei iets van 8/9 uur van Mexico DF. Gewoon de nachtbus erheen pakken. Die zijn ook zeer goed te doen. Dan een of twee nachten daar en de nachtbus weer terug pakken. Als je vanuit Mexico DF de bus pakt, wel goed kijken van welke terminal de autobus ze vertrekken. Mexico DF heeft er nl vijf....

    Heel veel plezier!!!!! Nog 9 maanden dan zit ik er ook weer......
    No Worries Mate!!!
    pi_58898328
    Ik ben van plan om met een vriend in augustus twee weken te gaan reizen in mexico. Ons idee is om een soort van rondtour te maken met als beginpunt en eindpunt Mexico City en de rest ten oosten van MC te reizen, daarbij beide kusten mee te pikken. Dus bijvoorbeeld: Mexico City- Tehuacan-Coatzacoalcos-San Cristobal- Oaxaca- Acapulco- Taxco- Mexico city. We hebben ons niet zo heel erg verdiept, de vraag is dus of dit een goed idee is? En wat we nog meer of niet zouden moeten aandoen op onze reis.

    Alvast heel erg bedankt!

    [ Bericht 0% gewijzigd door peksin op 25-05-2008 14:55:29 ]
      zondag 25 mei 2008 @ 15:24:14 #174
    61885 jojomen4
    hungersite.com
    pi_58899274
    quote:
    Op zondag 25 mei 2008 14:39 schreef peksin het volgende:
    Ik ben van plan om met een vriend in augustus twee weken te gaan reizen in mexico. Ons idee is om een soort van rondtour te maken met als beginpunt en eindpunt Mexico City en de rest ten oosten van MC te reizen, daarbij beide kusten mee te pikken. Dus bijvoorbeeld: Mexico City- Tehuacan-Coatzacoalcos-San Cristobal- Oaxaca- Acapulco- Taxco- Mexico city. We hebben ons niet zo heel erg verdiept, de vraag is dus of dit een goed idee is? En wat we nog meer of niet zouden moeten aandoen op onze reis.

    Alvast heel erg bedankt!
    Ik weet niet of je daar al in de buurt zit of dat je echt maar voor 2 weekjes daar heen gaat, maar 2 weken is niet lang voor een "rondreis".

    Als ik jou was zou ik me gewoon goed inlezen over wat je kunt doen en wat je leuk lijkt. Als je in het topic hebt gelezen weet je dat het OV prima is, en dat je route dus kwa tijd wel te doen is. Maar als je jezelf inleest, begrijp je wel dat 2 weken niet veel is voor alle plekken die je opnoemt, of het moet zijn dat je maar 1 dag per plek wilt blijven en dan doorreizen (zou ik nooit doen), en niet veel van MC (DF) wilt zien, want zoals we net die andere fokker uitleggen kun je je in DF (en de plekken eromheen) al goed een week bezig houden.

    Acapulco zou ik overigens van je lijst schrappen, want een baggerstad vond ik dat. Kun je beter naar Zipolite naar het (naakt)strand.
    "En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
      maandag 26 mei 2008 @ 22:10:29 #175
    56347 Faithz
    ADHD Fokker
    pi_58928629
    29aug naar playa del carmen
    Trotse mamma :)
    pi_59273952
    nou wij hebben ook geboekt, we gaan 2 augustus naar Riu Tequillia Ook met arke fly, wat ik eigenlijk wel wat minder vind, maarja. Heen weg ook nog is economy, terug wel comfort. daar zie ik wel tegenop, maar was niet anders.

    Als ik het goed begrijp is Chitzen Itza dus 4 uur rijden met de bus? Dus dan zit je 8 uur in de bus die dag?? Moet wel heel mooi zijn dan...
    en een taxi vanaf playa del carmen, wat zou je daar voor kwijt zijn? $100 ofzo? dan ben je er wel in 2,5 à 3 uur denk ik of niet?
      dinsdag 10 juni 2008 @ 13:21:23 #177
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_59275533
    quote:
    Op dinsdag 10 juni 2008 12:15 schreef FireFoz het volgende:
    nou wij hebben ook geboekt, we gaan 2 augustus naar Riu Tequillia Ook met arke fly, wat ik eigenlijk wel wat minder vind, maarja. Heen weg ook nog is economy, terug wel comfort. daar zie ik wel tegenop, maar was niet anders.

    Als ik het goed begrijp is Chitzen Itza dus 4 uur rijden met de bus? Dus dan zit je 8 uur in de bus die dag?? Moet wel heel mooi zijn dan...
    en een taxi vanaf playa del carmen, wat zou je daar voor kwijt zijn? $100 ofzo? dan ben je er wel in 2,5 à 3 uur denk ik of niet?
    Goede keuze Wij hebben in het zelfde hotel gezeten.

    Taxi zou ik niet duvern zeggen. Een auto huren is eventueel een optie. Met de bus is het echter ook goed te doen hoor
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_59280135
    quote:
    Op dinsdag 10 juni 2008 13:21 schreef sanger het volgende:

    [..]

    Goede keuze Wij hebben in het zelfde hotel gezeten.

    Weet ik, ben het hotel op het spoor gekomen door jou lovende posts, dus o wee als het niet goed is

    Heb er enorm veel zin in
    pi_59283468
    quote:
    Op dinsdag 10 juni 2008 12:15 schreef FireFoz het volgende:
    nou wij hebben ook geboekt, we gaan 2 augustus naar Riu Tequillia Ook met arke fly, wat ik eigenlijk wel wat minder vind, maarja. Heen weg ook nog is economy, terug wel comfort. daar zie ik wel tegenop, maar was niet anders.

    Als ik het goed begrijp is Chitzen Itza dus 4 uur rijden met de bus? Dus dan zit je 8 uur in de bus die dag?? Moet wel heel mooi zijn dan...
    en een taxi vanaf playa del carmen, wat zou je daar voor kwijt zijn? $100 ofzo? dan ben je er wel in 2,5 à 3 uur denk ik of niet?
    Chichen Itza is 3 uur vanuit Playa. Tenzij je met een georganiseerde excursie meegaat en nog eerst 10 hotels langsmoet om mensen op te halen. Dan is het idd wel 4 uur Meestal stop je dan in Valladolid om koffie te drinken en wat rond te wandelen, zodat de reis "gebroken" wordt.

    Taxi nemen is niet aan te raden. Dat gaat je zeker 200 USD kosten, heen én terug (dus totaal ben je dan rond de 400 USD kwijt). Bovendien scheelt dat maar een half uurtje reizen. Ik zou gewoon 's ochtends de bus nemen naar Chichen, volgens mij gaat ie vanuit Playa om 8.10 uur, en dan om 14.10 of 17.10 uur terug vanuit Chichen naar Playa. Kaartje kan je van tevoren in het busstation kopen in het centrum van Playa. Of je boekt een georganiseerde tour bij de hostess
    RIU Tequila is een leuk hotel trouwens!

    Groetjes uit Cancun
      woensdag 11 juni 2008 @ 08:22:08 #180
    56347 Faithz
    ADHD Fokker
    pi_59296938
    Wij gaan lekker een auto huren (35 dollar per dag geloof ik). Daarmee heb je toch alle tijd aan jezelf? En je kunt onderweg alles bekijken wat je wilt zien.

    Zo lijkt het me geweldig om naar Tulum te rijden en op de terugweg strandjes en cenotes te bezoeken
    Trotse mamma :)
      woensdag 11 juni 2008 @ 08:22:59 #181
    56347 Faithz
    ADHD Fokker
    pi_59296943
    quote:
    Op dinsdag 10 juni 2008 18:24 schreef Vogue het volgende:
    RIU Tequila is een leuk hotel trouwens!

    Groetjes uit Cancun
    Ken jij Viva Wyndham Azteca ook toevallig?
    Trotse mamma :)
      woensdag 11 juni 2008 @ 08:27:49 #182
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_59296993
    quote:
    Op dinsdag 10 juni 2008 16:14 schreef FireFoz het volgende:

    [..]

    Weet ik, ben het hotel op het spoor gekomen door jou lovende posts, dus o wee als het niet goed is

    Heb er enorm veel zin in
    Ik kan me niet voorstellen dat het NIET goed is Getuige ook de waarderingen op vakantiereiswijzer enzo.

    En geloof me, de wandeling naar het strand is echt geen belemmering. Het een mooi overdekt paadje tussen twee andere hotels door.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      woensdag 11 juni 2008 @ 08:36:53 #183
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_59297084
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 08:22 schreef Faithz het volgende:
    Wij gaan lekker een auto huren (35 dollar per dag geloof ik). Daarmee heb je toch alle tijd aan jezelf? En je kunt onderweg alles bekijken wat je wilt zien.

    Zo lijkt het me geweldig om naar Tulum te rijden en op de terugweg strandjes en cenotes te bezoeken
    Dat is goed te doen
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      woensdag 11 juni 2008 @ 08:37:25 #184
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_59297089
    quote:
    Op dinsdag 10 juni 2008 18:24 schreef Vogue het volgende:

    [..]

    Chichen Itza is 3 uur vanuit Playa. Tenzij je met een georganiseerde excursie meegaat en nog eerst 10 hotels langsmoet om mensen op te halen. Dan is het idd wel 4 uur Meestal stop je dan in Valladolid om koffie te drinken en wat rond te wandelen, zodat de reis "gebroken" wordt.
    In Valladolid kun je overigens best leuk slagen voor souvenirs. Wij kochten ons daar redelijk scheel met een goed gevoel (dus naar ons idee genoeg afgedingd).
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      woensdag 11 juni 2008 @ 13:54:46 #185
    56347 Faithz
    ADHD Fokker
    pi_59304314
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 08:36 schreef sanger het volgende:

    [..]

    Dat is goed te doen
    Niet te enthousiast he

    Wat hebben jullie dan allemaal uitgespookt?
    Trotse mamma :)
      woensdag 11 juni 2008 @ 15:52:41 #186
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_59307891
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 13:54 schreef Faithz het volgende:

    [..]

    Niet te enthousiast he

    Wat hebben jullie dan allemaal uitgespookt?
    In hotel geboekt:

    - Chitzen Itza (omdat vriendin geen engels spreekt per se met NL begeleiding in het dorp verwarren ze Duits nogal snel met Dutch)
    - Delphinus (zwemmen met dolfijnen)

    In dorp geboekt:

    - Sian Ka'an
    - Ek Balam en Rio Lagartos (met NL begeleiding ipv Duits )

    Op strand geboekt:

    - Duiken (3x waarvan 1x gratis omdat er anders een plekje leegbleef )
    - Snorkelen
    - Parasailen

    Op Cozumel geboekt:

    - Snorkelen
    - Auto gehuurd
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_59309467
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 08:22 schreef Faithz het volgende:
    Wij gaan lekker een auto huren (35 dollar per dag geloof ik). Daarmee heb je toch alle tijd aan jezelf? En je kunt onderweg alles bekijken wat je wilt zien.

    Zo lijkt het me geweldig om naar Tulum te rijden en op de terugweg strandjes en cenotes te bezoeken

    lijkt mij ook wel wat, maar vind het om de een of andere reden toch een beetje eng om daar te gaan rijden... denk dat je een hoop gezeur hebt als je een aanrijding hebt, en om dan te gaan discussieren met (corrupte?) niet-engels sprekende agenten...zie ik niet zo zittten...

    dat is wat me een beetje tegenhoud. drukte ofzo vind ik niet zo erg.
    pi_59309557
    Gewoon je eigen risico afkopen bij autohuur. Ik vond het, op de topes na, niet vervelend om in Mexico te rijden.
    pi_59312284
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 08:22 schreef Faithz het volgende:
    Wij gaan lekker een auto huren (35 dollar per dag geloof ik). Daarmee heb je toch alle tijd aan jezelf? En je kunt onderweg alles bekijken wat je wilt zien.

    Zo lijkt het me geweldig om naar Tulum te rijden en op de terugweg strandjes en cenotes te bezoeken
    Zeker een aanrader, om een auto te huren! Ik kan je nog wel wat leuke tips geven die weinig toeristen kennen als je daar interesse in hebt 35 dollar is wel erg goedkoop trouwens. Heb je daar wel alle verzekeringen bij? Is wel heel belangrijk, want als je een ongeluk krijgt, word je in de gevangenis gezet, standaard. Net zo lang totdat bewezen is dat jij geen schuld had aan het ongeluk. Als je een verzekering hebt, heb je dit gezeik niet. De autoverhuurmaatschappij zal er dan alles aan doen om jou te helpen.

    Laatste keer dat ik hier een auto gehuurd heb (categorie C) was met pasen. Toen ben ik een lang weekend met wat vrienden weggegaan. Ik betaalde toen geloof ik 46 USD per dag incl. alle mogelijke verzekeringen (lokaal tarief).
      woensdag 11 juni 2008 @ 19:25:58 #190
    56347 Faithz
    ADHD Fokker
    pi_59313787
    Ligt eraan wat voor bakkie je neemt idd 46 dollar vind ik ook niet schokkend. Ik neem alle verzekeringen die erbij zijn ja, ik ken de verhalen van het gezeur als je iets krijgt. Goeie tip

    En ja, ik heb interesse in die tips, zeker weten! We willen daar de mooie plekjes ontdekken. Ook een van de redenen om een auto te huren is zodat we al vroeg in Tulum kunnen zijn, voor de drukte.
    Trotse mamma :)
      woensdag 11 juni 2008 @ 19:27:15 #191
    56347 Faithz
    ADHD Fokker
    pi_59313828
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 15:52 schreef sanger het volgende:

    -
    Kun je op Cozumel ter plekke boeken of doe je dat nog aan het vaste land? Wij wilden daar ook heen en dan met een voertuig het eiland rond, wat leuke plekjes op zoeken. Kun je daar ook op eigen houtje snorkelen?
    Trotse mamma :)
    pi_59314700
    Trouwens, voor de liefhebbers: In september en oktober kan je vaak al voor 280 Euro (incl. belastingen) op en neer naar Cancun vanuit Brussel! Via www.jetair.be! Dan heb je nog geen hotel, maar als je van plan bent te backpacken is dit misschien een optie.
      woensdag 11 juni 2008 @ 19:57:22 #193
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_59314838
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 19:27 schreef Faithz het volgende:

    [..]

    Kun je op Cozumel ter plekke boeken of doe je dat nog aan het vaste land? Wij wilden daar ook heen en dan met een voertuig het eiland rond, wat leuke plekjes op zoeken. Kun je daar ook op eigen houtje snorkelen?
    Kan beiden. En zodra je van de boot komt staan er mensen van verhuurbedrijven. Als je tempels wilt bezoeken heb je wsl aan 1 dag niet genoeg.

    Snorkelen kan goed maar was prijzig. Op eigen houtje kaan wel, maar hoe kom je op de mooie stekjes?
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      woensdag 11 juni 2008 @ 20:13:54 #194
    56347 Faithz
    ADHD Fokker
    pi_59315352
    Dat is het punt, de plekjes inderdaad we zien wel
    Trotse mamma :)
    pi_59317580
    nou ok mss dan toch wel auto huren

    Vogue (of iemand anders), ben jij toevallig bekend met deze duikschool?
    http://www.tankha.com

    Mijn vriendin en ik willen ons duikbrevet halen en in NL kost dit al gauw 399 euro terwijl het daar hetzelfde is maar dan in USD, en dat scheelt met deze koers nogal

    ziet er wel goed uit opzich, kost wel 4 dagen..maar dan ben je wel 4 dagen in het water enzo, das ook wel leuk natuurlijk.
      donderdag 12 juni 2008 @ 08:31:25 #196
    56347 Faithz
    ADHD Fokker
    pi_59326336
    Vraag het anders ook ff op www.playa.info daar haal je echt veel info.
    Trotse mamma :)
      donderdag 12 juni 2008 @ 08:40:04 #197
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_59326448
    quote:
    Op donderdag 12 juni 2008 08:31 schreef Faithz het volgende:
    Vraag het anders ook ff op www.playa.info daar haal je echt veel info.
    Goede site he
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      donderdag 12 juni 2008 @ 10:49:36 #198
    56347 Faithz
    ADHD Fokker
    pi_59329081
    Ja echt! Zoveel bruikbare informatie. Dingen die je anders van te voren helemaal niet uit zou kunnen pluizen. En die webcam
    Trotse mamma :)
    pi_59340806
    Nou, als je nu via die webcam kijkt, dan zie je een zeer grijze, grauwe lucht met regen die met bakken tegelijk uit de lucht komt storten. En zo is het weer al 3 dagen hier... Als de webcam wat anders vertoont, dan kloppen de beelden niet.
    pi_59341321
    die webcam is al 6 dagen niet geupdate hoor
    en dat plaatje er boven hoort er ook niet bij..
    nogal suffe locatie om een webcam neer te zetten overigens, lekker interessant een stukje asfalt:P

    Maar verder idd wel een interessante site
      donderdag 12 juni 2008 @ 19:06:08 #201
    56347 Faithz
    ADHD Fokker
    pi_59342691
    Als ik er ben schijnt de zon
    Trotse mamma :)
      donderdag 12 juni 2008 @ 21:45:17 #202
    56347 Faithz
    ADHD Fokker
    pi_59347585
    De webcam is bij btw gewoon live en het zonnetje schijnt nu
    Trotse mamma :)
    pi_59351201
    Kan niet Als ik naar buiten kijk zie ik een grijze lucht met een paar hele kleine stukjes blauw ertussendoor.
    pi_59351245
    O je hebt dit al 2 uur geleden geschreven.. Ja we hebben een kwartier zon, dan weer een uur stortregen, dan weer een kwartier zon, anderhalf uur stortregen, en de rest van de tijd grijze luchten. Dus het kan zijn dat je net even gekeken hebt toen de zon doorbrak
    pi_59351572
    Morgen ga ik trouwens naar Playa del Carmen om voetbal te kijken, bij een strandtent met NL eigenaren. Heel NL Playa komt daarheen, heb er erg veel zin in! Zal wel weer erg gezellig worden Heb toevallig een dagje vrij ivm verhuizing kantoor dus dat komt mooi uit!
    pi_59352882
    je hebt het toch over deze
    http://www.playa.info/webcam-rana-playa-info.html

    die vent staat hier nu al 6 dagen zn neus af te vegen hoor
    en dat blauw er boven hoort niet bij het beeld maar is een losse foto...
    pi_59352896
    oh wacht er is er nog een

    http://www.playa.info/webcam-playa-palms.html

    die doet het wel idd, maar heel zonnig ziet het er niet uit nee
      vrijdag 13 juni 2008 @ 08:43:48 #208
    56347 Faithz
    ADHD Fokker
    pi_59355225
    Toen ik keek wel, dat beeld wil ik graag vasthouden
    Trotse mamma :)
      vrijdag 13 juni 2008 @ 08:46:44 #209
    56347 Faithz
    ADHD Fokker
    pi_59355277
    quote:
    Op donderdag 12 juni 2008 23:28 schreef Vogue het volgende:
    O je hebt dit al 2 uur geleden geschreven.. Ja we hebben een kwartier zon, dan weer een uur stortregen, dan weer een kwartier zon, anderhalf uur stortregen, en de rest van de tijd grijze luchten. Dus het kan zijn dat je net even gekeken hebt toen de zon doorbrak
    Maarre.. in september is het toch wel mooi weer he

    En veel plezier vanavond
    Trotse mamma :)
      vrijdag 13 juni 2008 @ 09:43:38 #210
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_59356463
    quote:
    Op vrijdag 13 juni 2008 08:46 schreef Faithz het volgende:

    [..]

    Maarre.. in september is het toch wel mooi weer he

    En veel plezier vanavond


    Elke dag rond 4-en een kort buitje of wat wolken. Voor de rest superweer gehad.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      vrijdag 13 juni 2008 @ 10:36:20 #211
    56347 Faithz
    ADHD Fokker
    pi_59357750


    Waarom ga je dit jaar ook niet sanger
    Trotse mamma :)
      vrijdag 13 juni 2008 @ 11:10:51 #212
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_59358621
    quote:
    Op vrijdag 13 juni 2008 10:36 schreef Faithz het volgende:


    Waarom ga je dit jaar ook niet sanger
    Kindje van nog geen jaar neem je niet zo makkelijk een vliegtuig mee in
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
    pi_59368594
    quote:
    Op vrijdag 13 juni 2008 08:46 schreef Faithz het volgende:

    [..]

    Maarre.. in september is het toch wel mooi weer he

    En veel plezier vanavond
    Dankje Jullie ook veel plezier! En maak je niet druk, wat Sanger zegt, 's ochtends is het stralend weer, en 's middags betrekt het vaak wat. Om een uur of 4, 5 valt er een gigantische stortbui (het regent hier nooit "gewoon"), en een uurtje later is het weer geklaard

    De grijze luchten die we nu hebben is een staartje van een of andere tropische depressie. Als er ergens in de buurt een tropische storm zit, heb je wél kans op dagenlang grijze lucht en regen (en geen wind). Is dus afhankelijk van wat de stormen gaan doen dit jaar, maar als er niets in de buurt is dan is het gewoon prima weer met 's middags een (stort)buitje
      vrijdag 13 juni 2008 @ 18:55:20 #214
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_59370196
    quote:
    Op vrijdag 13 juni 2008 17:48 schreef Vogue het volgende:

    [..]

    Dankje Jullie ook veel plezier! En maak je niet druk, wat Sanger zegt, 's ochtends is het stralend weer, en 's middags betrekt het vaak wat. Om een uur of 4, 5 valt er een gigantische stortbui (het regent hier nooit "gewoon"), en een uurtje later is het weer geklaard

    De grijze luchten die we nu hebben is een staartje van een of andere tropische depressie. Als er ergens in de buurt een tropische storm zit, heb je wél kans op dagenlang grijze lucht en regen (en geen wind). Is dus afhankelijk van wat de stormen gaan doen dit jaar, maar als er niets in de buurt is dan is het gewoon prima weer met 's middags een (stort)buitje
    Ohja, over dat stralende weer gesproken. Denk goed na met de aanschaf van zonnebrand. Wij hebben Engelsen gezien zoals je ze niet wilt zien Wij kwamen aan met factor 30 en dat was eigenlijk al aan de lage kant. Nu hebben wij het geluk nooit te verbranden, maar we zaten er wel dicht tegenaan. Insmeren bij voorkeur in de hotelkamer (met airco). Anders zweet je het direct van je lichaam af

    Met een beetje mazzel heb je Nederlandstalige bediening in de lobby, toen was er een Belgische hotelmanager die heel relaxed was.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      vrijdag 13 juni 2008 @ 18:56:59 #215
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_59370243
    quote:
    Op vrijdag 13 juni 2008 10:36 schreef Faithz het volgende:


    Waarom ga je dit jaar ook niet sanger
    Ik krijg nu overigens wel heel erg veel zin in vakantie
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      vrijdag 13 juni 2008 @ 19:13:49 #216
    56347 Faithz
    ADHD Fokker
    pi_59370691
    Zet de kleine dan uit logeren en boeken maar

    Zonnebrand is een goeie, mijn schouders verbranden vlug maar ik smeer nooooit hoge factor omdat ik dan helemaal geen kleur krijg. Factor 30 is laag zeg je? Pfff

    Leedvermaak is wel het beste vermaak

    Helpt deet trouwens? Of is het niet zo erg?
    Trotse mamma :)
      vrijdag 13 juni 2008 @ 20:02:30 #217
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_59372312
    quote:
    Op vrijdag 13 juni 2008 19:13 schreef Faithz het volgende:
    Zet de kleine dan uit logeren en boeken maar

    Zonnebrand is een goeie, mijn schouders verbranden vlug maar ik smeer nooooit hoge factor omdat ik dan helemaal geen kleur krijg. Factor 30 is laag zeg je? Pfff

    Leedvermaak is wel het beste vermaak

    Helpt deet trouwens? Of is het niet zo erg?
    De reisleiding ter plaatse wist ons een adresje in het dorp te geven waar we niet al te duur goede zonnebrand konden krijgen. Factor 50 dacht ik

    Wat zij adviseerde is om het af te bouwen. Eerste 2-3 dagen hoge factor en steeds iets lager. Aan het eind van de vakantie gebruikten ik en mijn vrouw helemaal niets meer.

    Deet helpt, zeggen ze hier. Daar zeggen ze van niet. Ik heb sowieso nooit last van muggen enzo, en ben ik de hele vakantie maar twee keer gestoken. Beiden tijdens een excursie (Chitsen en Ek Balam). Er schijnen betere middelen te zijn, check anders playa.info effe. Daar weten ze wel hoe het heet.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      vrijdag 13 juni 2008 @ 20:05:02 #218
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_59372380
    Ohja, nog een tip. Afdingen in 5thAvenue. Zeg vooral niet dat je Amerikaan bent dat scheelt een hoop centen.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      zaterdag 14 juni 2008 @ 12:41:24 #219
    56347 Faithz
    ADHD Fokker
    pi_59385599
    Je ziet met je ogen dicht nog wel dat wij geen Amerikanen zijn

    Ik zal even op playa.info zoeken naar het spul, ik ben bang dat ik anders na een excursie WEL op een Amerikaan lijk

    btw bedankt voor de zonnebrandtip. Dan neem ik zelf van huis gewoon factor 30 mee, haal ik de rest daar.
    Trotse mamma :)
      zaterdag 14 juni 2008 @ 12:44:31 #220
    56347 Faithz
    ADHD Fokker
    pi_59385669
    Net de vakantie betaald nu staat het echt helemaal vast. We gaan via Neckermann.. kan niet wachten.

    Nog wel prikken halen
    Trotse mamma :)
      maandag 16 juni 2008 @ 21:41:51 #221
    56347 Faithz
    ADHD Fokker
    pi_59444157


    Trotse mamma :)
      woensdag 18 juni 2008 @ 15:51:13 #222
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_59490905
    quote:
    Op zaterdag 14 juni 2008 12:44 schreef Faithz het volgende:
    Net de vakantie betaald nu staat het echt helemaal vast. We gaan via Neckermann.. kan niet wachten.

    Nog wel prikken halen
    Prikken zijn niet verplicht/vereist he. Wel aan te raden, als je bv. binnen een jaar de prikken twee keer haalt dan ben je ge-end voor langere tijd dan een jaar. Wellicht de moeite waard. En als je bij Zilveren Kruis verzekerd bent krijg je ze volgens mij 100% vergoed bij bepaalde prikkenboeren.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      woensdag 18 juni 2008 @ 16:02:16 #223
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_59491260
    quote:
    Op maandag 16 juni 2008 21:41 schreef Faithz het volgende:
    [ link | afbeelding ]


    Ziet er bekend uit
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      woensdag 18 juni 2008 @ 16:19:09 #224
    5673 heijx
    Qui que boue
    pi_59491776
    quote:
    Op woensdag 11 juni 2008 08:22 schreef Faithz het volgende:
    Wij gaan lekker een auto huren (35 dollar per dag geloof ik). Daarmee heb je toch alle tijd aan jezelf? En je kunt onderweg alles bekijken wat je wilt zien.
    Is die auto al gereserveerd? In mijn ervaring kan je het beste al hier in Nederland een auto huren, zeker als je in een wat luxer hotel zit. Ik zat in juli in Karisma El Dorado Royale (Puerto Morelos) en daar vroeg de maatschappij die bij de receptie zat, zonder blikken of blozen 80 dollar per dag voor een Hyundai Atos. Wij dus prompt een ander bedrijf bellen maar die mochten dus gewoon NIET het hotelterrein op. Hoezo corruptie? Uiteindelijk hebben we de auto aan de kant van de weg in ontvangst genomen en ook weer laten ophalen aan het eind van de periode. Was nog steeds duurder dan wanneer we in Nederland zouden hebben geboekt.
    quote:
    Zo lijkt het me geweldig om naar Tulum te rijden en op de terugweg strandjes en cenotes te bezoeken
    Hier is trouwens nog een routebeschrijving naar Tulum.

    Security isn't a dirty word, Blackadder!
    Crevice is... but security isn't.
      woensdag 18 juni 2008 @ 17:51:03 #225
    56347 Faithz
    ADHD Fokker
    pi_59494249
    Niet te missen dus

    Verder nog niks daar geregeld. Weet idd dat je bij het hotel het dubbele betaald uit eerdere vakanties. Wilde daar eigenlijk gewoon 5th avenue oplopen voor een auto
    Trotse mamma :)
    pi_59760484
    PPR - Posting Para Recontrar

    8 de julio a Mexico!
    The only limit is your own imagination
    Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

    Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
    pi_59760689
    quote:
    Op woensdag 21 februari 2007 15:40 schreef Individual het volgende:
    Op de markt in Juarez kan je bv gedroogde ratelslangensperma kopen. Dat helpt tegen aids, kanker, herpes, allerlei soorten pijnen, vruchtbaarheid en nog veel meer.
    Een zogenaamde kwakzalver dus...
    The only limit is your own imagination
    Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

    Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
      maandag 30 juni 2008 @ 18:12:44 #228
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_59799022
    Misschien weet een ervaren Mexico-ganger dit wel.

    In hoeverre is het mogelijk om van Mexico City of Cancun naar Guatemala te reizen met de bus. En nog belangrijker, hoe lang zou zo'n reis duren?

    Tickets naar Mexico zijn namelijk een stuk goedkoper dan tickets naar Guatemala. En als ik op zo'n manier 400 - 500 euro uit kan sparen doe ik dat graag.
      maandag 30 juni 2008 @ 22:20:02 #229
    79886 MrMadMan
    The Ozzie Animal
    pi_59805586
    Nog een paar maandjes en dan zit ik er weer lekker!!! Oh nu alweer zin in!!!! Maar even een vraagje. Weet iemand of er in het noorden van Mexico nog het een en ander te zien is?? In het zuiden vanaf Mexico City gezien heb ik al vrij veel gezien, dus ik dacht eraan om nu eens naar de andere kant te gaan. Maar is dat een beetje de moeite waard en is het er nog een beetje veilig in verband met de drugs-kartels die er een soort van mini-oorlog aan het uitvechten zijn als je de berichten mag geloven????
    No Worries Mate!!!
    pi_59805799
    quote:
    Op maandag 30 juni 2008 18:12 schreef Blik het volgende:
    Misschien weet een ervaren Mexico-ganger dit wel.

    Dat ben ik niet; ga er voor het eerst heen.
    quote:
    In hoeverre is het mogelijk om van Mexico City of Cancun naar Guatemala te reizen met de bus. En nog belangrijker, hoe lang zou zo'n reis duren?
    De bus is naar ik heb gehoord het beste vervoermiddel in Mexico. De grensovergang in het zuiden, dus ruwweg van Mexico City naar Guatemala is nogal tricky heb ik gehoord. Mensen worden uit busjes gehaald om geld te betalen enzo. De grensovergang tussen Cancun en Guatemala lijkt me rustiger, maar nogmaals, ik weet het niet.
    quote:
    Tickets naar Mexico zijn namelijk een stuk goedkoper dan tickets naar Guatemala. En als ik op zo'n manier 400 - 500 euro uit kan sparen doe ik dat graag.
    Lijkt me verstandig idd.
    The only limit is your own imagination
    Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

    Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
    pi_59805852
    quote:
    Op maandag 30 juni 2008 22:20 schreef MrMadMan het volgende:
    Nog een paar maandjes en dan zit ik er weer lekker!!! Oh nu alweer zin in!!!! Maar even een vraagje. Weet iemand of er in het noorden van Mexico nog het een en ander te zien is?? In het zuiden vanaf Mexico City gezien heb ik al vrij veel gezien, dus ik dacht eraan om nu eens naar de andere kant te gaan. Maar is dat een beetje de moeite waard en is het er nog een beetje veilig in verband met de drugs-kartels die er een soort van mini-oorlog aan het uitvechten zijn als je de berichten mag geloven????
    Ik heb er zelf helaas waarschijnlijk geen tijd voor, maar de oude zilversteden ten noordnoordoosten van Mexico City moeten erg mooi zijn. Guanajato enzo.

    Die drugsoorlog is helemaal in Tijuana, aan de grens met de VS, lijkt me sterk dat je daar helemaal heengaat vanaf Mexico City? Maar is zeker tricky daar, heb ik gehoord.
    The only limit is your own imagination
    Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

    Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
    pi_59807536
    quote:
    Op maandag 30 juni 2008 18:12 schreef Blik het volgende:
    Misschien weet een ervaren Mexico-ganger dit wel.

    In hoeverre is het mogelijk om van Mexico City of Cancun naar Guatemala te reizen met de bus. En nog belangrijker, hoe lang zou zo'n reis duren?

    Tickets naar Mexico zijn namelijk een stuk goedkoper dan tickets naar Guatemala. En als ik op zo'n manier 400 - 500 euro uit kan sparen doe ik dat graag.
    Ik weet niet hoe veilig het is om met de bus naar Guatamala te gaan... Zou iemand die daar woont beter een antwoord op kunnen geven.

    Mexicana vliegt drie keer per dag van DF naar Guatemala en vanaf Cancún ook minimaal één keer per dag. Kost ongeveer 280 dollar vanaf Cancún.
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
      maandag 30 juni 2008 @ 23:21:56 #233
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_59807600
    quote:
    Op maandag 30 juni 2008 23:19 schreef henkSX het volgende:

    [..]

    Ik weet niet hoe veilig het is om met de bus naar Guatamala te gaan... Zou iemand die daar woont beter een antwoord op kunnen geven.

    Mexicana vliegt drie keer per dag van DF naar Guatemala en vanaf Cancún ook minimaal één keer per dag. Kost ongeveer 280 dollar vanaf Cancún.
    Dan boeit het al helemaal niet meer qua kosten, kun je net zo goed naar guatemala vliegen
    pi_59807829
    quote:
    Op maandag 30 juni 2008 23:21 schreef Blik het volgende:

    [..]

    Dan boeit het al helemaal niet meer qua kosten, kun je net zo goed naar guatemala vliegen
    280 dollar... 500 euro, hmmm Scheelt een dikke 300 euro

    En je komt ook nog in het geweldige Mexico
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    pi_59808100
    Dat rondreizen van Mexico naar Cancun en evt. Guatemala heb ik gisteren toevallig uitgezocht. Ik denk dat je met https://www.ticketbus.com.mx/ticketbus/inicio.jsp en http://www.bambaexperience.com/ een heel eind komt
      dinsdag 1 juli 2008 @ 08:03:00 #236
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_59811377
    quote:
    Op maandag 30 juni 2008 23:29 schreef henkSX het volgende:

    [..]

    280 dollar... 500 euro, hmmm Scheelt een dikke 300 euro

    En je komt ook nog in het geweldige Mexico
    Die 400 a 500 euro geldt voor 2 personen. Is het misschien nog wel wat goedkoper, maar ook meer gedoe en vermoeiender. Voor 100 euro verschil vlieg ik liever direct
      dinsdag 1 juli 2008 @ 08:03:30 #237
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_59811381
    quote:
    Op maandag 30 juni 2008 23:39 schreef DutchTrain het volgende:
    Dat rondreizen van Mexico naar Cancun en evt. Guatemala heb ik gisteren toevallig uitgezocht. Ik denk dat je met https://www.ticketbus.com.mx/ticketbus/inicio.jsp en http://www.bambaexperience.com/ een heel eind komt
    thx, ik zal het eens bekijken deze week
    pi_59823583
    weet iemand (vogue?:) of er in cancun of playa een beetje moderne winkel zit waar ze gsms verkopen? Ik wil namelijk dolgraag de iphone kopen welke binnenkort in de US uitkomt en hier ook, alleen in de US is ie $199 USD en hier 399 euro ofzo... scheelt nogal. kan me voorstellen dat ze hem in mexico ook snel hebben en voor $199 USD aangezien er ook veel amerikanen komen

    Of op cancun airport ofzo?
    pi_59823690
    quote:
    Op dinsdag 1 juli 2008 17:57 schreef FireFoz het volgende:
    weet iemand (vogue?:) of er in cancun of playa een beetje moderne winkel zit waar ze gsms verkopen? Ik wil namelijk dolgraag de iphone kopen welke binnenkort in de US uitkomt en hier ook, alleen in de US is ie $199 USD en hier 399 euro ofzo... scheelt nogal. kan me voorstellen dat ze hem in mexico ook snel hebben en voor $199 USD aangezien er ook veel amerikanen komen

    Of op cancun airport ofzo?
    Als je via de VS vliegt, kan je hem daar kopen.
    The only limit is your own imagination
    Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

    Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
    pi_59824071
    Het stikt hier van de Telcel en Movistar winkels, op elke straathoek zit er wel een. Telcel en Movistar zijn de KPN en Orange van Mex zeg maar... Weet niet welke types telefoons ze verkopen maar telefoonwinkels zijn er heel veel Wel moet je hem dan nog simlock vrij laten maken maar dat kost je een tientje ofzo.
    pi_59824471
    quote:
    Op dinsdag 1 juli 2008 08:03 schreef Blik het volgende:

    [..]

    Die 400 a 500 euro geldt voor 2 personen. Is het misschien nog wel wat goedkoper, maar ook meer gedoe en vermoeiender. Voor 100 euro verschil vlieg ik liever direct
    Ah, daar had ik overheen gelezen. Dan zou ik idd ook iets anders zoeken. Succes!
    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
      dinsdag 1 juli 2008 @ 19:12:05 #242
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_59824848
    quote:
    Op dinsdag 1 juli 2008 18:52 schreef henkSX het volgende:

    [..]

    Ah, daar had ik overheen gelezen. Dan zou ik idd ook iets anders zoeken. Succes!
    Daar had je niet overheen gelezen, ik had het gewoon niet gezegd
    pi_59827673
    Groeten uit Mexico

    Zit nu in Tampico voor school. Begin was erg aanpassen, nu ben ik wel gewend. Alleen regent het pijpenstelen, en volgens het weerbericht gaat het daar voorlopig nog niet mee stoppen. Is dat normaal, want ik wil zon zien en zit met alleen maar zomerkeren
    pi_59832920
    Gheghe ik ben de regen ontvlucht en zit nu lekker op Aruba Morgen naar Bonaire! Sterkte! Als ik terugkom in Mexico over 2 weken neem ik wat zon mee!
    pi_59846181
    dat is wel balen Jeroen, dan kun je niet zo veel doen of wel? ik had nog wel gehoopt dat het daar maar ff hard regent en dat het dan weer over was...

    http://www.reisstart.nl/playadelcarmen/weer/

    voorspelt niet veel goeds
    pi_59879382
    Gistermiddag was het stralend en ben ik weer naar het strand gegaan.
    Ik zit hele dagen op school, dus wat dat betreft merk ik weinig van de regen.
    In de weekenden is het minder natuurlijk.
    Had ook gedacht dat het korte hevige buien waren

    En hebben jullie een idee hoe lang het rijden is van Acapulco naar Oaxaca met een auto?
    pi_59910436
    Eeeeeej kijk, hier zijn ook wat mensen die nu in Mexico zitten als ik het goed begrijp .
    Ik heb een vraag die ongetwijfeld al 100.000 keer gesteld is, maar kom op diverse sites, diverse antwoorden tegen, dus een antwoord van een ervaringsdeskundige zou wel handig zijn .
    Komt ie: hoe zit het daar met onze apparatuur? Een 'verloopstekker' heb ik, maar ik begreep dat het daar anders zit met het voltage. Wanneer er op een lader bv 100-240V staat, kan ik 'm dan gebruiken daar? Zou wel handig zijn ivm fototoestel ed .
    Alvast bedankt!!

    (Ik vertrek over 1,5 week btw )
    "If we knew what it was we were doing, it would not be called research, would it?'
      zaterdag 5 juli 2008 @ 17:23:07 #248
    61885 jojomen4
    hungersite.com
    pi_59910848
    Ja je kunt hem daar gebruiken. Volgens mij hebben ze 110 V, net als de USA.
    "En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
    pi_59914443
    Wat moet je draaien om vanuit een Nederlands huisnummer naar Mexico te bellen?

    Mijn ouders willen naar mijn Mexicaanse huis bellen, nummer is normaal 833bladiebla, ze draaiden 00521833bladiebla.
    Maar dit werkte niet met de huistelefoon, maar wel als ze het met mobiel deden...?
    pi_59919723
    Ja, als je mobiel belt moet er een 1 na 0052, als je naar een huistelefoon belt moet er geen 1 tussen. Dus dan 0052 833bladiebla
    pi_59920579
    Oke, dat lukte ook niet... Maar zal wel aan hun liggen dan
    pi_60238045
    quote:
    Mexico zet zich schrap voor storm Dolly
    MEXICO-STAD - Het zuidoosten van Mexico bereidt zich voor op de komst van de tropische storm Dolly. Deze raast in de nacht van zondag op maandag plaatselijke tijd over het schiereiland Yucatán.

    Dolly bedreigt een aantal belangrijke toeristische bestemmingen in het gebied, zoals de stad Cancún en het eiland Cozumel. De autoriteiten in de Mexicaanse deelstaat Quintana Roo raden mensen in een kuststrook van ongeveer honderd kilometer aan de regio te verlaten.

    Ook in Belize is een stormwaarschuwing uitgevaardigd. In Guatemala zorgde Dolly de afgelopen dagen voor zware regenval en aardverschuivingen. Volgens meteorologen trekt de storm in de loop van de week aan tot orkaankracht.

    Aan het eind van de week bereikt Dolly vermoedelijk de grens van Mexico en de Verenigde Staten.
      maandag 21 juli 2008 @ 08:28:39 #253
    65960 sanger
    |-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
    pi_60238309
    Zonde, het is daar juist zo leuk.
    Everything you want is on the other side of fear.
    Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
      maandag 21 juli 2008 @ 17:05:24 #254
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_60248018
    Voor de Mexico-experts. Zijn er budget vliegtuigmaatschappijen die op Guatemala vliegen vanaf Mexico City of Cancun?
    pi_60249776
    Hahaha Ik ben gisteren met een vriendin naar het strand geweest in een dorpje een half uur van Cancun (Puerto Morelos) en het begon ineens heel hard te waaien, om een uur of 3 's middags. Daarna begon het te stortregenen. Hmmm gezellig dagje strand. Wij weer naar Cancun gereden, beetje geshopt in een van de vele shoppingmalls, en om 6 uur 's avonds was ik thuis. Het bleef maar stortregenen. Ik zat gisteravond nog heerlijk een boek te lezen, had mijn raam open, en het begon me ineens toch te waaien! Hmm, dacht ik, ik doe het raam maar dicht.

    Ik naar bed, paar keer wakker geworden van de regen, regen en nog eens regen, vanochtend tussen 2 buien door naar mijn werk gegaan. Nu zit ik op kantoor, en heeft iedereen het over de tropische storm Ooooh, dus daarom waaide het zo hard gisteravond

    Trouwens, dat waaien duurde niet lang (uurtje of 3). Wat we nu hebben is regen, regen, regen. Maar het waait niet meer Tropische storm klinkt heel ernstig, dit is vergelijkbaar met een dagje hondeweer in Nederland, alleen dan een stuk warmer Alles functioneert nog gewoon hoor, de bussen rijden, de winkels zijn open, en ik zit op mijn werk Over een dag zal het wel weer blauwe lucht en zon zijn.
    pi_60249958
    quote:
    Op maandag 21 juli 2008 17:05 schreef Blik het volgende:
    Voor de Mexico-experts. Zijn er budget vliegtuigmaatschappijen die op Guatemala vliegen vanaf Mexico City of Cancun?
    Hoi Blik,

    Je kan via www.jetair.be een redelijk goedkoop ticket naar Cancun boeken (als je niet aan een vaste datum vastzit, vanuit Brussel). Vanuit Cancun vliegt er dagelijks een toestel naar Guatemala City via Flores. Ik geloof dat de maatschappij Copa of Taca is. Dat ticket is niet zo gek duur, ik dacht 150 USD. Een vriendin van me heeft het laatst via Expedia geboekt en dat was zelfs nog goedkoper dan direct op de website van copa / taca. Verder zijn er helaas geen budgetmaatschappijen die op Guatemala vliegen, ook niet vanuit Mexico City. Dan ben je afhankelijk van Mexicana of Aeromexico en die zijn vrij prijzig. Echte budgetmaatschappijen zoals bij ons kennen ze hier (nog) niet echt, vliegen blijft relatief duur.
      maandag 21 juli 2008 @ 19:21:17 #257
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_60250439
    quote:
    Op maandag 21 juli 2008 19:01 schreef Vogue het volgende:

    [..]

    Hoi Blik,

    Je kan via www.jetair.be een redelijk goedkoop ticket naar Cancun boeken (als je niet aan een vaste datum vastzit, vanuit Brussel). Vanuit Cancun vliegt er dagelijks een toestel naar Guatemala City via Flores. Ik geloof dat de maatschappij Copa of Taca is. Dat ticket is niet zo gek duur, ik dacht 150 USD. Een vriendin van me heeft het laatst via Expedia geboekt en dat was zelfs nog goedkoper dan direct op de website van copa / taca. Verder zijn er helaas geen budgetmaatschappijen die op Guatemala vliegen, ook niet vanuit Mexico City. Dan ben je afhankelijk van Mexicana of Aeromexico en die zijn vrij prijzig. Echte budgetmaatschappijen zoals bij ons kennen ze hier (nog) niet echt, vliegen blijft relatief duur.
    De goedkope vluchten van jetair had ik idd gevonden, vandaar ook mijn vraag hier. Helaas zijn de vluchten met Taca alsnog flink duur voor de maand oktober, meer dan $300 per persoon. Soms zelfs duurder dan met Mexicana of Aeromexico. Ook op Expedia is het niet goedkoper.

    Dus dan maar via Amerika op Guatemala vliegen.
    pi_60250665
    ruim 300 USD pp is idd wel belachelijk duur voor een uurtje vliegen. Succes iig
    pi_60250810
    Het valt dus wel mee met zo'n tropische storm
    Maar jammer dat het geen strandweer is dan...
    pi_60251062
    Zo'n storm had je hier (Tampico) twee weken geleden ook. Je kon bijna niet meer het huis uit, omdat de auto dan vastliep.
      dinsdag 22 juli 2008 @ 15:54:31 #261
    56347 Faithz
    ADHD Fokker
    pi_60271060
    Ik denk maar zo: als deze orkaan geweest is, komt ie in september niet meer
    Trotse mamma :)
    pi_60273195
    ik hoop toch wel dat dat pokke weer over 2 weken weg is, want dan ben ik er namelijk zou toch een beetje jammer zijn om 4k te betalen voor 2 weken hetzeflde weer als dat we nu in NL hebben
    pi_60275088
    Nee hoor De zon schijnt alweer en de mussen vallen dood van het dak, zo heet is het
    Als er een orkaan, of depressie overtrekt, duurt dat gemiddeld 1 tot 2 dagen. Dan heb je 1 of 2 dagen continue regen. Zodra de storm of depressie over is getrokken, klaart het op en schijnt de zon weer Zoals nu!
    pi_60275157
    Dus als ik nu 2 weken naar het strand ga, dan kan ik er 4 van in de shopping mall doorbrengen

    en toch wil ik tegen alle adviezen in een retourtje Mexico City doen
    pi_60275275
    Waarom tegen alle adviezen in?! Mexico City is hartstikke mooi! Ik raad je het alleen maar aan Van een soort route als ik je ge PM't heb krijg je echt een heel goed beeld van het land. Ik vind ook zeker dat je Chiapas niet mag overslaan, met name San Cristobal de las Casas en Palenque! En je moet nog een paar dagen vrijhouden in Playa / Cancun, om uitstapjes met Vogue te maken
    pi_60275381
    Hmm, ja ik weet het.... vakanties zijn altijd te kort (daarom werd mij ook aangeraden door iemand anders om vooral op Yucatan te blijven)

    En ik houd zeker tijd vrij voor Cancún en Vogue.
    pi_60275424
    Ik vertrek zaterdag naar Mexico City, ben erg benieuwd. Ik word tot op gekte toe gewaarschuwd voor de gevaarlijkheid van de stad. Maar ik denk dat het wel meevalt, als je weet wat je doet.
      dinsdag 22 juli 2008 @ 19:08:03 #268
    1348 Liejannuh
    MCCCXLVIII
    pi_60275644
    Ik heb me absoluut niet onveilig gevoeld in Mexico City een paar jaar terug. Ik vond het er zelfs geweldig!
    pi_60276664
    quote:
    Op dinsdag 22 juli 2008 18:58 schreef DutchTrain het volgende:
    Hmm, ja ik weet het.... vakanties zijn altijd te kort (daarom werd mij ook aangeraden door iemand anders om vooral op Yucatan te blijven)

    En ik houd zeker tijd vrij voor Cancún en Vogue.


    En nee, ik vind dat je Yucatan af moet! Minimaal naar Chiapas. Dat is makkelijk te doen in 2 weken. Bijv, als je niet naar Mexico City gaat, zou je het volgende kunnen doen:

    Dag 1: aankomst Cancun
    Dag 2: Cancun - San Cristobal (zeer luxe nachtbus (ADO GL), 17 uur rijden)
    Dag 3: San Cristobal
    Dag 4: San Cristobal, excursie naar Chamula en Zinacantan
    Dag 5: San Cristobal, excursie naar Cañon de Sumidero. Laat in de middag bus nemen naar Palenque
    Dag 6: Palenque
    Dag 7: Palenque - Campeche
    Dag 8: Campeche - Merida (Vogue staat je op te wachten op het busstation)
    Dag 9: Dagje Merida, stadswandeling, evt naar theater
    Dag 10: Merida - Uxmal - Labna - Hacienda Yaxcopoil (met huurauto)
    Dag 11: Merida - Valladolid via Izamal, Chichen Itza en Cenote Dzit'nup
    Dag 12: Valladolid - Ek Balam - Playa del Carmen (huurauto inleveren)
    Dag 13: Playa del Carmen / Cancun (evt. excursie naar Tulum als je geen genoeg kan krijgen van de ruïnes)
    Dag 14: Playa del Carmen / Cancun
    Dag 15: terugkeer naar Brussel
      woensdag 23 juli 2008 @ 18:25:19 #270
    56347 Faithz
    ADHD Fokker
    pi_60300949
    Het ziet er wel verekkes serieus uit die Dolly:
    http://www.playa.info/webcam-playa-palms.html

    Als ik dit zo zie dan is de berichtgeving redelijk overdreven.
    Trotse mamma :)
      woensdag 23 juli 2008 @ 18:26:40 #271
    56347 Faithz
    ADHD Fokker
    pi_60300984
    Of het echte werk komt nog
    Trotse mamma :)
    pi_60301286
    Hij is alweer voorbij Sinds gisteren is het alweer mooi weer gelukkig
      woensdag 23 juli 2008 @ 18:53:46 #273
    56347 Faithz
    ADHD Fokker
    pi_60301500
    Whahaha dat meen je! Op nu.nl: 20.000 mensen geevacueerd!
    Trotse mamma :)
    pi_60301704
    Mexico is een groot land Dolly is zondagmiddag en maandag over Yucatan heengetrokken (Playa en Cancun). Toen kwam hij weer boven zee (golf van Mexico). En nu is hij véél sterker geworden door het warme zeewater, en komt hij in het noorden van Mexico aan land. Maar dat ligt hier een kilometer of 2000 vandaan. Dus wij hebben alweer prima weer, maar het noorden van Mexico krijgt het nu pas echt zwaar te verduren.

    Kijk anders ook even in DE, bij het hurricane topic 2008. Daar wordt ie nauwkeurig in de gaten gehouden en kan je een kaartje zien waar Dolly zich nu bevindt.
    pi_60301731
    In de golf van Mexico hier heb ik er echt totaal niets van gemerkt, op de nieuwsberichten na.
      Moderator woensdag 23 juli 2008 @ 19:06:37 #276
    5428 crew  miss_sly
    pi_60301774
    quote:
    Op dinsdag 22 juli 2008 19:08 schreef Liejannuh het volgende:
    Ik heb me absoluut niet onveilig gevoeld in Mexico City een paar jaar terug. Ik vond het er zelfs geweldig!
    Ik heb me ook niet onveilig gevoeld, maar was ook zo ontzettend gewaarschuwd dat ik er wel ietwat angstig heenging. Achteraf vond ik dat erg jammer, want het heeft mijn eerste dag wel wat overschaduwt, helaas.

    Je moet, zoals in iedere grote stad,op je spullen letten en gewoon een beetje uitkijken waar je loopt enzo, maar verder niets
    And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
    The wisdom that the old can't give away
    pi_60492508
    Ben inmiddels terug van een rondreis door Mexico/Guatemala (+Honduras/Belize, maar dat was maar elk 1 dag); heel erg mooi allemaal, maar ook best vermoeiend . Opladen was idd geen probleem met de verloopstekker, dus nogmaals bedankt voor het antwoord!

    (en nu m'n spullen maar ;s uitpakken )
    "If we knew what it was we were doing, it would not be called research, would it?'
    pi_60494348
    quote:
    Op dinsdag 1 juli 2008 21:21 schreef JeroenV het volgende:
    Groeten uit Mexico

    Zit nu in Tampico voor school. Begin was erg aanpassen, nu ben ik wel gewend. Alleen regent het pijpenstelen, en volgens het weerbericht gaat het daar voorlopig nog niet mee stoppen. Is dat normaal, want ik wil zon zien en zit met alleen maar zomerkeren
    Ben ik jou in DF/Teotihuacan tegengekomen met een vriend van je die Rik heette? Sprak daar een jongen die Commerciele Economie studeerde en in Tampico zat.

    Ik ben ook weer terug, na 23 dagen Mexico. Gaaf en heel divers land. Zal nog een reisverslagje en (welkome) tips posten.
    The only limit is your own imagination
    Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

    Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
      zaterdag 2 augustus 2008 @ 17:55:06 #279
    56347 Faithz
    ADHD Fokker
    pi_60512293
    Vergeet de foto's niet
    Trotse mamma :)
      zaterdag 2 augustus 2008 @ 19:47:00 #280
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_60514292
    quote:
    Op vrijdag 1 augustus 2008 16:50 schreef drs_Kiwi het volgende:
    Ben inmiddels terug van een rondreis door Mexico/Guatemala (+Honduras/Belize, maar dat was maar elk 1 dag); heel erg mooi allemaal, maar ook best vermoeiend . Opladen was idd geen probleem met de verloopstekker, dus nogmaals bedankt voor het antwoord!

    (en nu m'n spullen maar ;s uitpakken )
    Copan geweest?

    Hoe was Guatemala? Anders schrijf je bevindingen even op in dit topic

    Rondreis Midden-Amerika
    pi_60514343
    quote:
    Op zaterdag 2 augustus 2008 19:47 schreef Blik het volgende:

    [..]

    Copan geweest?

    Hoe was Guatemala? Anders schrijf je bevindingen even op in dit topic

    Rondreis Midden-Amerika
    Yepz!
    Oa de opgravingen Copan, Tulum, Tonina, Palenque, Chichen Itza, Uxmal en nog een hele rits anderen. Uiteraard ook nog steden als San Christobal, Antigua en Campeche gezien.

    Moet eerlijk zeggen dat Guatemala me het beste bevallen is; mooi land en vriendelijke mensen.

    Ik zal het topic ff bookmarken, want moet er zo dadelijk vandoor .
    "If we knew what it was we were doing, it would not be called research, would it?'
      maandag 11 augustus 2008 @ 10:04:13 #282
    56347 Faithz
    ADHD Fokker
    pi_60726246
    Prikken ook gehaald vrijdag nu lekker aan het snotteren.


    Waar blijven die verslagen incl foto's??
    Trotse mamma :)
    pi_60742642
    quote:
    Op maandag 11 augustus 2008 10:04 schreef Faithz het volgende:
    Prikken ook gehaald vrijdag nu lekker aan het snotteren.


    Waar blijven die verslagen incl foto's??
    Net terug van vakantie icm een drukke baan... heb m'n privé mail nog niet 's kunnen beantwoorden in de 1,5 week dat ik terug ben
    "If we knew what it was we were doing, it would not be called research, would it?'
    pi_60746416
    quote:
    Op vrijdag 1 augustus 2008 18:33 schreef El_Matador het volgende:

    [..]

    Ben ik jou in DF/Teotihuacan tegengekomen met een vriend van je die Rik heette? Sprak daar een jongen die Commerciele Economie studeerde en in Tampico zat.

    Ik ben ook weer terug, na 23 dagen Mexico. Gaaf en heel divers land. Zal nog een reisverslagje en (welkome) tips posten.
    Hoe klein is de wereld
    Grappig zeg.. Weet wel wie je bent ja, ben daar maar 1 (of 2 ) Nederlanders tegengekomen. Heet zelf overigens idd gewoon Michel, dit is een oude kloon die ik nog steeds gebruik

    Ik ben vandaag terug gekomen. Zeker een heel gaaf, divers en vooral interessant land.

    Waar ik benieuwd naar ben... Hoeveel macht heeft de normale politie daar? Dus niet de federale, maar de normale poppetjes met een wit blouseje aan op straat? Aangezien we daar twee keer mee in aanvaring gekomen zijn en ze maar wat geld hebben toegestopt. Terwijl we volgens mij net zo goed weg hadden kunnen lopen.
      maandag 11 augustus 2008 @ 23:02:15 #285
    62913 Blik
    The one and Only!
    pi_60747740
    quote:
    Op maandag 11 augustus 2008 20:46 schreef drs_Kiwi het volgende:

    [..]

    Net terug van vakantie icm een drukke baan... heb m'n privé mail nog niet 's kunnen beantwoorden in de 1,5 week dat ik terug ben
    ook in het midden-amerika topic
    pi_60832138
    Ben gisteren teruggekomen na een 16 daagse rondreis door Mexico. Echt geweldige vakantie gehad. Mexico is een supermooi en interessant land.
    Mexico-stad, Palenque, San Cristobal en Oaxca waren toch wel mijn favoriete steden
    pi_60839834
    quote:
    Op maandag 11 augustus 2008 22:26 schreef JeroenV het volgende:

    [..]

    Hoe klein is de wereld
    Grappig zeg.. Weet wel wie je bent ja, ben daar maar 1 (of 2 ) Nederlanders tegengekomen. Heet zelf overigens idd gewoon Michel, dit is een oude kloon die ik nog steeds gebruik
    Ja, ik dacht al dat je Michel heette. Haha grappig, je bent al een oude rot hier zie ik. Ik ook in forumland, maar niet op fok.
    quote:
    Ik ben vandaag terug gekomen. Zeker een heel gaaf, divers en vooral interessant land.
    Vertel!
    quote:
    Waar ik benieuwd naar ben... Hoeveel macht heeft de normale politie daar? Dus niet de federale, maar de normale poppetjes met een wit blouseje aan op straat? Aangezien we daar twee keer mee in aanvaring gekomen zijn en ze maar wat geld hebben toegestopt. Terwijl we volgens mij net zo goed weg hadden kunnen lopen.
    Autorijden zeker? Wij hebben geen last gehad met de busreizen...
    The only limit is your own imagination
    Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

    Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
    pi_61974239
    Ik heb momenteel een vrij reele kans op een stage in Mexico City, lijkt me echt te gek!

    Alleen; ik word door iedereen echt gewaarschuwd....... Grote stad, gevaarlijk bladibla. Hoe erg is het echt?

    Ik ben een (blond!) meisje, dus snap dat dat gevaarlijk is. Heb echter wel buitenlandse (half jaar madrid) woon- en reiservaring......

    Iemand?
    pi_61974425
    quote:
    Op zondag 28 september 2008 17:10 schreef runaway het volgende:
    Ik heb momenteel een vrij reele kans op een stage in Mexico City, lijkt me echt te gek!

    Alleen; ik word door iedereen echt gewaarschuwd....... Grote stad, gevaarlijk bladibla. Hoe erg is het echt?
    Ik ben geen blond meisje maar ik vond het nergens in Mexico gevaarlijk. Ook niet in DF (zoals de hoofdstad meestal genoemd wordt daar). Ik zou die stage (wat studeer je?) met beide handen aanpakken. Het is een unieke kans op een plek in een mooi land, dat heel anders is dan Spanje.
    quote:
    Ik ben een (blond!) meisje, dus snap dat dat gevaarlijk is. Heb echter wel buitenlandse (half jaar madrid) woon- en reiservaring......

    Iemand?
    Ik heb zelf ook een half jaar in Madrid gezeten en mijn vriendin (nu dus ex ) studeert nu in Mexico. Mexico is heel anders dan Spanje, niet te vergelijken. Het voordeel voor jou is wel dat het Spaans erg makkelijk is.
    The only limit is your own imagination
    Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

    Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
    pi_61977869
    quote:
    Op zondag 28 september 2008 17:17 schreef El_Matador het volgende:

    [..]

    Ik ben geen blond meisje maar ik vond het nergens in Mexico gevaarlijk. Ook niet in DF (zoals de hoofdstad meestal genoemd wordt daar). Ik zou die stage (wat studeer je?) met beide handen aanpakken. Het is een unieke kans op een plek in een mooi land, dat heel anders is dan Spanje.
    [..]

    Ik heb zelf ook een half jaar in Madrid gezeten en mijn vriendin (nu dus ex ) studeert nu in Mexico. Mexico is heel anders dan Spanje, niet te vergelijken. Het voordeel voor jou is wel dat het Spaans erg makkelijk is.
    Ah wat een toeval zeg !!! Wat heb je in Madrid gedaan?

    Had het er trouwens meer bijgezet om duidelijk te maken dat ik wel redelijk gewend ben aan een grote stad en niet ontzettend naïef ben (wat dit aan gaat dan)
    pi_61977892
    Studeren in Madrid. OrgErasmus.

    Jij?
    The only limit is your own imagination
    Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

    Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
    pi_61978042
    quote:
    Op zondag 28 september 2008 19:43 schreef El_Matador het volgende:
    Studeren in Madrid. OrgErasmus.

    Jij?
    Carlos III, ook op orgasmus

    Verder via pm dan maar ?
    pi_62297270
    He mensen, ik wil in de zomer 09 een paar weken door Mexico backpacken/reizen. Ben 19 en vroeg me af of dit te doen is als vrouw? Wat zijn de veilige regios, of is het in het algemeen wel oke? Ben benieuwd...
      zaterdag 11 oktober 2008 @ 01:37:46 #294
    89848 Quacker
    Don't call me gringo!
    pi_62302206
    quote:
    Op vrijdag 10 oktober 2008 21:12 schreef Annelynn het volgende:
    He mensen, ik wil in de zomer 09 een paar weken door Mexico backpacken/reizen. Ben 19 en vroeg me af of dit te doen is als vrouw? Wat zijn de veilige regios, of is het in het algemeen wel oke? Ben benieuwd...
    Heb je al enigsinds plannen gemaakt, waar je ongeveer heen wil, Mexico is vrij groot? Er zijn sommige gebieden (noorden, ivm drugsbendes) die best gevaarlijk zijn. Als gaat het hier wel vooral om geweld tegen de politie, maar je hebt der ook ontvoeringen enz. In zulke gebieden zou ik je niet aanraden om alleen de straat op te gaan, zeker niet 's avonds.
    Ik woon zelf in Guadalajara (westen) en hier gebeurd ook wel wat, maar ga ook nie graag in het donker alleen de straat op.
    Mocht je vragen hebben over deze regio, kan ik wel bij wat vrienden hier navragen.
    "Camarón que se duerme, se lo lleva a la chingada" - Willem-Alexander (2009)
    pi_62312450
    Ik heb nog geen specifieke plannen. Heb wel wat gezocht op internet in de omgeving van Cancun, Yucatan, Cozumel, dus meer het oosten.. Ben nog behoorlijk zoekende moet ik zeggen. Of het wordt de omgeving van Cancun of van Mexico-City I guess (ivm vluchten, er gaan geen internationale vluchten naar andere vluchthavens in Mexico geloof ik?) Anyway, thanks voor de informatie. Dan weet ik in ieder geval waar het niet veilig is..

    Welke regio zou je mij aanbevelen? Qua omgeving, natuur, etc.
    pi_62321787
    quote:
    Op zaterdag 11 oktober 2008 18:06 schreef Annelynn het volgende:
    Ik heb nog geen specifieke plannen. Heb wel wat gezocht op internet in de omgeving van Cancun, Yucatan, Cozumel, dus meer het oosten.. Ben nog behoorlijk zoekende moet ik zeggen. Of het wordt de omgeving van Cancun of van Mexico-City I guess (ivm vluchten, er gaan geen internationale vluchten naar andere vluchthavens in Mexico geloof ik?) Anyway, thanks voor de informatie. Dan weet ik in ieder geval waar het niet veilig is..

    Welke regio zou je mij aanbevelen? Qua omgeving, natuur, etc.
    Yucatan is met een beetje gezond verstand zeker wel veilig. Je kan er perfect een paar weekjes rondreizen, er zijn genoeg bezienswaardigheden, leuke stadjes en andere reizigers.
      maandag 13 oktober 2008 @ 16:38:42 #297
    89848 Quacker
    Don't call me gringo!
    pi_62354570
    Ik ken Yucatan niet, alleen het westen...
    En in Puerto Vallarta kan je best goed alleen zijn. Heb ik ook gedaan.
    "Camarón que se duerme, se lo lleva a la chingada" - Willem-Alexander (2009)
    pi_62403528
    Ze willen me hebben bij het stage-bedrijf

    Nu even voors en tegens afwegen, en een open sollicitatiegesprek in Madrid afwachten.

    Hmmmm, jeukt wel om het vliegtuig in te stappen.

    Is Düsseldorf trouwens de goedkoopste, op reeele afstand liggende luchthaven (woon in Limburg)?
      woensdag 15 oktober 2008 @ 20:49:50 #299
    89848 Quacker
    Don't call me gringo!
    pi_62415294
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 14:00 schreef runaway het volgende:
    Is Düsseldorf trouwens de goedkoopste, op reeele afstand liggende luchthaven (woon in Limburg)?
    Weet niet wat er nog vliegt vanaf Brussel?
    "Camarón que se duerme, se lo lleva a la chingada" - Willem-Alexander (2009)
    pi_62537898
    quote:
    Op woensdag 15 oktober 2008 20:49 schreef Quacker het volgende:
    Weet niet wat er nog vliegt vanaf Brussel?
    Je kan vanaf Brussel met Jetairfly naar Cancun, maar dan moet je nog verder met Volaris, Aviacsa, Aeromexico of Interjet verder naar Mexico City (of Toluca).

    En anders met een van de Amerikaanse airlines via Miami of Houston. Die zullen via Brussel wel iets goedkoper zijn dan via Dusseldorf of Amsterdam
    pi_62538543
    Volgende deel => Mexico #4
    abonnement Unibet Coolblue
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')