abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 9 augustus 2023 @ 09:42:50 #201
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_210221376
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 08:59 schreef RodenCity het volgende:

[..]
Afgelopen Mei gewoon online kunnen betalen, en geen probleem gehad met de website.
Dat er op de luchthavens niet op gecontroleerd word (nog niet) is ook een feit.
Persoonlijk heb ik geen controleurs gezien.

Je kunt je afvragen hoeveel moeite je wilt doen, en als het puntje bij paaltje komt kun je op de luchthaven alsnog betalen bij terminals die daar staan.
Ik wil gewoon geen risico lopen voor 10USD p.p. want je zal altijd zien dat het ineens wel gecontroleerd gaat worden als wij er zijn :P En ik heb niet zo'n zin om te stressen op het vliegveld met een extra rij, maar als het via zo'n terminal gaat zal dat wel meevallen allemaal.

We blijven het iig proberen een paar keer en het alternatief is dan die terminal.
pi_210234159
quote:
0s.gif Op woensdag 9 augustus 2023 09:42 schreef Irritatie100 het volgende:

[..]
Ik wil gewoon geen risico lopen voor 10USD p.p. want je zal altijd zien dat het ineens wel gecontroleerd gaat worden als wij er zijn :P En ik heb niet zo'n zin om te stressen op het vliegveld met een extra rij, maar als het via zo'n terminal gaat zal dat wel meevallen allemaal.

We blijven het iig proberen een paar keer en het alternatief is dan die terminal.
Al gelukt? Zelf nog niet naar Cancun geweest, maar wel benieuwd hoe/of het werkt.
I want to believe...
pi_210234469
Mexico-topic *O*

Vorig jaar 12 dagen in een boutique hotel in Playa del Carmen verbleven. Ik had er niet zoveel van verwacht, maar damn wat ben ik verliefd geworden op Mexico. Ik baalde achteraf dat ik er zo kort en gebonden aan 1 locatie zat. Mijn vrouw en ik willen snel weer terug om rond te reizen, maar hebben nu ook te maken met een kleintje. :P

Ik zou een nachtje Holbox toevoegen aan je reis @Irritatie100 . Ik ging er dagje heen, maar ik had graag gewild dat ik de zonsondergang vanaf dat strand ook nog mee had kunnen pakken.
Uitvinder van de biersmiley.
pi_210245450
Het valt me op dat veel van onze landgenoten met name naar de bekende stranden gaan, terwijl het land zoveel meer te bieden heeft. Hoop ook meer te gaan zien van het land, tot nu toe Mexico-Stad en Baja-Norte, Baja-Sur gedaan.
I want to believe...
  vrijdag 11 augustus 2023 @ 09:48:16 #205
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_210245703
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 09:28 schreef NoFoksGiven het volgende:

[..]
Al gelukt? Zelf nog niet naar Cancun geweest, maar wel benieuwd hoe/of het werkt.
Deze week nog niet geprobeerd, nogal druk geweest. Zal van het weekend nog eens kijken!
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 10:07 schreef dimmak het volgende:
Mexico-topic *O*

Vorig jaar 12 dagen in een boutique hotel in Playa del Carmen verbleven. Ik had er niet zoveel van verwacht, maar damn wat ben ik verliefd geworden op Mexico. Ik baalde achteraf dat ik er zo kort en gebonden aan 1 locatie zat. Mijn vrouw en ik willen snel weer terug om rond te reizen, maar hebben nu ook te maken met een kleintje. :P

Ik zou een nachtje Holbox toevoegen aan je reis @:Irritatie100 . Ik ging er dagje heen, maar ik had graag gewild dat ik de zonsondergang vanaf dat strand ook nog mee had kunnen pakken.
Zal ik eens naar kijken, bedankt voor de tip!
pi_210305817
Voor de Mexico gangers hier...hebben jullie aanraders voor authentieke Mexicaanse restaurants (of is dat teveel een CUL vraag?)?
I want to believe...
  woensdag 16 augustus 2023 @ 19:38:43 #207
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_210308447
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 augustus 2023 09:14 schreef NoFoksGiven het volgende:
Het valt me op dat veel van onze landgenoten met name naar de bekende stranden gaan, terwijl het land zoveel meer te bieden heeft. Hoop ook meer te gaan zien van het land, tot nu toe Mexico-Stad en Baja-Norte, Baja-Sur gedaan.
Lijkt je dat niet eerder een uitwerking van het veiligheidsprobleem in Mexico? Ik woon er al jaren, maar voor een toerist is het erg lastig om te bepalen waar men veilig heen kan.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  donderdag 17 augustus 2023 @ 06:19:19 #208
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_210312808
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 19:38 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Lijkt je dat niet eerder een uitwerking van het veiligheidsprobleem in Mexico? Ik woon er al jaren, maar voor een toerist is het erg lastig om te bepalen waar men veilig heen kan.
Precies, zo kwam ik terecht in Tijuana en Juarez vlak voor het de gevaarlijkste stad van de wereld werd.

als je maar weet hoe en wat
reset
pi_210313263
quote:
0s.gif Op woensdag 16 augustus 2023 19:38 schreef BlaZ het volgende:

[..]
Lijkt je dat niet eerder een uitwerking van het veiligheidsprobleem in Mexico? Ik woon er al jaren, maar voor een toerist is het erg lastig om te bepalen waar men veilig heen kan.
Oh gaaf, welk gebied woon je?

Ik denk dat het net als elk land is, als je weet waar je wel en niet moet zijn, het wel meevalt.
Het eerste wat een gemiddelde Nederlander roept als je zegt naar Mexico gaat is Narcos! Cartels! terwijl dat echt geen recht doet aan het mooie, gastvrije en geweldige land.

Ok. het helpt ook als je met locals bent :)
I want to believe...
  maandag 21 augustus 2023 @ 10:18:11 #210
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_210364241
quote:
0s.gif Op donderdag 10 augustus 2023 10:07 schreef dimmak het volgende:
Mexico-topic *O*

Vorig jaar 12 dagen in een boutique hotel in Playa del Carmen verbleven. Ik had er niet zoveel van verwacht, maar damn wat ben ik verliefd geworden op Mexico. Ik baalde achteraf dat ik er zo kort en gebonden aan 1 locatie zat. Mijn vrouw en ik willen snel weer terug om rond te reizen, maar hebben nu ook te maken met een kleintje. :P

Ik zou een nachtje Holbox toevoegen aan je reis @:Irritatie100 . Ik ging er dagje heen, maar ik had graag gewild dat ik de zonsondergang vanaf dat strand ook nog mee had kunnen pakken.
Ha, vraagje: had je bij playa del Carmen een erg holadijee-costa-del-sol-hotel-terreur idee? Of viel dat juist mee?

Ik overweeg twee weken Yucatan. Niet als rondreis, maar met een vaste plek, veel luieren, zeezwemmen en óók (dag)tochten de hort op. Ik zoek alleen nog wat de beste plek is om dan te verblijven. Tulum spreekt me ook aan, maar ik weet eerlijk gezegd (nog) weinig van de regio.

Edit: Inmiddels overweeg ik een week Holbox voor de zennn en dan een week Valladolid als uitvalsbasis voor bezienswaardigheden. En dan een huurauto om dat te ondernemen.

Als iemand met kennis van zaken hierop zou willen schieten: graag!

[ Bericht 7% gewijzigd door Duderinnetje op 21-08-2023 10:53:12 ]
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_210364560
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 10:18 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]
Ha, vraagje: had je bij playa del Carmen een erg holadijee-costa-del-sol-hotel-terreur idee? Of viel dat juist mee?

Ik overweeg twee weken Yucatan. Niet als rondreis, maar met een vaste plek, veel luieren, zeezwemmen en óók (dag)tochten de hort op. Ik zoek alleen nog wat de beste plek is om dan te verblijven. Tulum spreekt me ook aan, maar ik weet eerlijk gezegd (nog) weinig van de regio.

Edit: Inmiddels overweeg ik een week Holbox voor de zennn en dan een week Valladolid als uitvalsbasis voor bezienswaardigheden. En dan een huurauto om dat te ondernemen.

Als iemand met kennis van zaken hierop zou willen schieten: graag!
Ligt er een beetje aan waar je zit in Playa del Carmen. Ik zat in een kleinschalig hotel recht tegenover een bekende club. Toch was het in dat hotel lekker rustig en kon ik daar prima tot rust komen. Het mooie is dat Playa del Carmen zich leent als uitvalsbasis en waar evengoed ook genoeg te doen is.

Een week Holbox is ook wel veel hoor. Holbox is echt heel klein, zou er maximaal 1 á 2 nachten blijven.
Uitvinder van de biersmiley.
  maandag 21 augustus 2023 @ 11:20:17 #212
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_210364760
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 10:57 schreef dimmak het volgende:

[..]
Ligt er een beetje aan waar je zit in Playa del Carmen. Ik zat in een kleinschalig hotel recht tegenover een bekende club. Toch was het in dat hotel lekker rustig en kon ik daar prima tot rust komen. Het mooie is dat Playa del Carmen zich leent als uitvalsbasis en waar evengoed ook genoeg te doen is.

Een week Holbox is ook wel veel hoor. Holbox is echt heel klein, zou er maximaal 1 á 2 nachten blijven.
Dank voor je input. Ik dacht het qua luieren wel een weekje uit te houden op Holbox, maar wellicht heb je gelijk. Probleem is dat ik eigenlijk (deze keer) geen zin heb om al te veel te verhuizen. Dus 1 of twee nachtjes is me iets te kort. Misschien iets anders verzinnen.

Mag ik weten welk hotel jij had in Playa del Carmen?
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_210365075
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 11:20 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]
Dank voor je input. Ik dacht het qua luieren wel een weekje uit te houden op Holbox, maar wellicht heb je gelijk. Probleem is dat ik eigenlijk (deze keer) geen zin heb om al te veel te verhuizen. Dus 1 of twee nachtjes is me iets te kort. Misschien iets anders verzinnen.

Mag ik weten welk hotel jij had in Playa del Carmen?
Magic Blue Spa Boutique Hotel.

Hoe ik het met de kennis van nu zelf zou doen is een hotel nemen op een centrale plek met huurauto en dan 1 nachtje Holbox erbij boeken. Dan laat je het meeste in je hotel liggen en kun je licht bepakt naar Holbox. Sowieso zou ik een koffer daar ten zeerste afraden (geen verharde wegen en auto's). :P
Uitvinder van de biersmiley.
  maandag 21 augustus 2023 @ 12:29:37 #214
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_210365566
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2023 11:50 schreef dimmak het volgende:

[..]
Magic Blue Spa Boutique Hotel.

Hoe ik het met de kennis van nu zelf zou doen is een hotel nemen op een centrale plek met huurauto en dan 1 nachtje Holbox erbij boeken. Dan laat je het meeste in je hotel liggen en kun je licht bepakt naar Holbox. Sowieso zou ik een koffer daar ten zeerste afraden (geen verharde wegen en auto's). :P
Dat is een goede insteek ja, dank!

Dan alleen nog een centrale plek vinden die uitvalsbasis kan zijn voor de kust én voor de maya-bezienswaardigheden.

Oeh, fijn hotel lijkt me dat ja!
Snobs have more fun!
KLIK!
pi_210373001
Wij zaten een aantal jaar geleden bij Playa del Carmen, maar dan in Playacar, dat is de hotelbuurt. We zaten nog wel op loopafstand van de plaats.
Ik kreeg niet een heel erg holadijee gevoel, maar ons hotel (The Reef Playacar) was ook vrij klein vergeleken bij sommige kolossen. Het was wel all in, maar gelukkig niet 's avonds met een Mr/Mrs hotel verkiezing of een karaoke avond of weet ik veel wat, waarbij het hele hotel enthousiast meedeed.
Ik vond het prima om te verblijven. Je bent dicht genoeg om uitstapjes te kunnen maken naar mooie bezienswaardigheden in de omgeving en wij hebben nog twee dagen een auto gehuurd en zijn daar ook mee op pad geweest.
  maandag 28 augustus 2023 @ 10:07:24 #216
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_210454155
Van het weekend eindelijk gelukt om de Quintana Roo Visitax te betalen. We hebben het al een aantal keer geprobeerd maar bij doorklikken naar de betaalpagina kregen we continu een time-out van de verbinding. Maar van het weekend eindelijk gelukt dus. Wat ik eerder in dit topic zei, ik las op internet een hele klachtenregen over die time-outs en dat het advies vaak was "niet betalen, wordt toch niet gecontroleerd" maar het heeft nog geen 15 euro per persoon gekost dus voor zo'n bedrag willen we geen risico lopen. Blij dat het gelukt is en we niet meer op het vliegveld moeten stressen in een aparte rij.
Inmiddels nog maar 12 dagen te gaan nu tot we op reis gaan, veel zin in! *O*

Over all-inclusive hotels, wij gaan eerste 18 dagen rondreizen en dan nog 5 dagen helemaal niks doen in een all-in. We zitten in Puerto Aventuras, dus hopelijk is dat iets minder bekend/toeristisch dan Playa del Carmen en Cancun.
  maandag 2 oktober 2023 @ 12:35:11 #217
185588 Irritatie100
RATATATATATA!!!!
pi_210812846
Sinds gisteren weer terug in Nederland (en vandaag alweer aan het werk....). Ik wil terug! Quintana Roo Visitax overigens niet nodig gehad op het vliegveld.

Zal eens gaan werken aan een klein verslagje en daarna hier posten!
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')