Hoe vlieg je naar Guatemala? Wil ook een ticket naar Guatemala boeken voor oktober.quote:Op zondag 6 juli 2008 10:56 schreef renzell het volgende:
Ticket geboekt!We vliegen 19 januari en blijven precies 2 maanden. Heen op Guatemala city, terug vanuit San José. Tips? Gooi ze erop! Ze zijn meer dan welkom.
Snap ik. Persoonlijk vind ik het niet zo erg. Vooral niet omdat de overstaptijden heel schappelijk zijn. Nergens lang wachten enzo. Dat scheelt. Mijn totale reistijd is maar 17 uur. Dat vind ik best meevallen voor Guatemala.quote:Op zondag 6 juli 2008 19:49 schreef Blik het volgende:
American Airlines zeker?
Heb ook nog geen goedkope vluchten gevonden naar Guatemala met 1 keer overstappen of minder. Vind 2 keer overstappen wel echt klote
quote:Op dinsdag 8 juli 2008 19:54 schreef Blik het volgende:
17 uur is idd best prima te doen, alleen moet je wel 2 keer overstappen in Amerika. Dus ook 2 keer je bagage ophalen en opnieuw inchecken
Ik moest het 1 keer opnieuw inchecken. Zodra je je koffer in de VS een keer zelf hebt ingechecked hoef je het daarna niet meer te doen volgens mij.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 19:54 schreef Blik het volgende:
17 uur is idd best prima te doen, alleen moet je wel 2 keer overstappen in Amerika. Dus ook 2 keer je bagage ophalen en opnieuw inchecken
1 keer valt nog wel mee dan. Als je dan ook maar genoeg tijd hebt voor de overstap zodat je geen stress hebt is dat wel te overzien.quote:Op dinsdag 8 juli 2008 22:18 schreef Veersesmurf het volgende:
[..]
Ik moest het 1 keer opnieuw inchecken. Zodra je je koffer in de VS een keer zelf hebt ingechecked hoef je het daarna niet meer te doen volgens mij.
Ik vloog met United Airlines (vlieg nog liever met MartinAir) Amsterdam - Washington - L.A. - Guatemala City. Heb er 24 uur over gedaan, maar omdat dat ook de planning was viel het me aardig mee. Kan goed slapen in het vliegtuig, dat scheelt waarschijnlijk een stuk!
Speltip 1: koop geen fles sterke drank op Schiphol. Deze fles (ja, hij was gesealed en er zat een bonnetje bij) mocht een mede reisgenoot netjes in de kliko gooien op Washington Dullas.
edit: de drank in Guatemala is trouwens ook zo goedkoop, dat je er helemaal geen fles naar toe hoeft te slepen![]()
Hoe is het in San Juan del Sur en wat ga je in je laatste week doen?quote:Op vrijdag 18 juli 2008 05:55 schreef marsterretje het volgende:
Zo, dit topic even schoppen zodat ik als ik volgende week naar huis vlieg meer kan lezen.
Groetjes uit San Juan del Sur, Nicaragua! En oja, ik zal ook foto´s posten als ik weer in NL ben.
@ Vogue: Aangezien jij in je opsomming onder andere Livingston noemt, hoop ik dat jij me er direct ook wat meer over kan vertellen.quote:Op dinsdag 29 juli 2008 18:26 schreef Vogue het volgende:
Ja, je hebt malariapillen nodig voor Guatemala. Voor de plaatsen Antigua en Panajachel niet, omdat dat hoog ligt en daar geen (malaria)muggen zijn. Maar in Tikal, Rio Dulce, Livingston, Copan, kortom alle toeristische plaaten die niet op hoogte liggen, heb je malariapillen nodig.
Dat lijkt me inderdaad een mooi rondje. Andersom kan natuurlijk ook, het is maar wat je het eerste wil doen. Ik wil 'on the way' naar Livingston en Belize (vanuit regio Antigua) ook nog langs Copan Ruínas gaan (in Honduras, vlakbij de grens met Guatemala). Als je erg geïnteresseerd bent in de Maya-cultuur, zou je dat ook nog kunnen overwegen.quote:Op donderdag 31 juli 2008 10:13 schreef Blik het volgende:
Ik vind dat ook nog wel een optie, om de volgende rondreis te maken
Eerst Guatemala,via Flores naar Belize om een paar dagen te chillen. Dan via Punta Gorda met de watertaxi terug naar Guatemala (Livingston) en dan naar het meer te gaan
Belize is meer Caribean blauw, niet teveel golven, mooie stranden. El Salvador is mooi voor surfen met monster golven. Puur voor het strand zou ik naar Belize gaan. Voor eens iets anders dan wat de gemiddelde toerist doet zou ik naar El Salvador gaan. Het aantal reizigers dat ik in El Salvador tegen kwam was miniem! Suchitoto, Alegria en Perquin zijn aanraders.quote:Op woensdag 30 juli 2008 21:05 schreef Blik het volgende:
Even een vraag hier.
Ik wil waarschijnlijk ook nog een paar dagen relaxen aan een strand en snorkelen/duiken. Op het LP-forum krijg ik reacties van dat ik dan naar El Salvador moet gaan. Maar ik denk zelf dat Belize beter is. Wat denken jullie wat het beste is?
Heb gisteren de LP binnengekregen. En Copan lijkt me idd ook wel mooi om te zien. Mijn vriendin is ook helemaal into maya-cultuur.. Dan zou het rondje als volgt zijn:quote:Op donderdag 31 juli 2008 10:56 schreef renzell het volgende:
[..]
Dat lijkt me inderdaad een mooi rondje. Andersom kan natuurlijk ook, het is maar wat je het eerste wil doen. Ik wil 'on the way' naar Livingston en Belize (vanuit regio Antigua) ook nog langs Copan Ruínas gaan (in Honduras, vlakbij de grens met Guatemala). Als je erg geïnteresseerd bent in de Maya-cultuur, zou je dat ook nog kunnen overwegen.
Daar moet je me even over inlichten, dát ken ik niet.quote:Op zondag 3 augustus 2008 20:44 schreef Blik het volgende:
Mooi dat het in ieder geval realistisch is. Misschien dat ik Semuc Champey mee wil pakken, maar is redelijk lastig bereikbaar volgens mij
Herstel; ik pak de LP er even bij...quote:Op zondag 3 augustus 2008 21:40 schreef renzell het volgende:
[..]
Daar moet je me even over inlichten, dát ken ik niet.
Goed punt, ik pop er nog even eentje. Dat ga je een beetje vergeten als je weer thuis bentquote:Op dinsdag 29 juli 2008 18:26 schreef Vogue het volgende:
Ja, je hebt malariapillen nodig voor Guatemala. Voor de plaatsen Antigua en Panajachel niet, omdat dat hoog ligt en daar geen (malaria)muggen zijn. Maar in Tikal, Rio Dulce, Livingston, Copan, kortom alle toeristische plaaten die niet op hoogte liggen, heb je malariapillen nodig.
Het staat pas in de laatste LP, dus als hij ouder is dan staat het er niet inquote:Op zondag 3 augustus 2008 21:41 schreef renzell het volgende:
[..]
Herstel; ik pak de LP er even bij...![]()
Ik heb het millenium gevierd in Copanquote:Op donderdag 31 juli 2008 18:05 schreef Vogue het volgende:
Copan is leuk, ik heb daar de beste steak gegeten van Midden Amerika bij restaurant CarnitasDe mensen in Copan zien er totaal anders uit dan de mensen in Guatemala, raar maar waar, ondanks dat het maar een km of 12 van de grens ligt. Ze zijn lichter van kleur, slanker en de mannen dragen allemaal cowboyhoeden. Het is een schattig dorp en echt weer eens iets anders dan de rest van de steden die je gaat zien. Leuk is de tour in pick up truck naar de warmwaterbronnen. De bronnen zijn niet zo boeiend maar de tour ernaartoe is heel leuk, je ziet overal zwaaiende kinderen langs de weg en rijdt langs koffievelden. Kindjes zijn daar heel blij met pennen, ballonnen en stiften trouwens. De archeologische site Copan is ook verrassend mooi. Denk je dat je alles gezien hebt, kom je ineens in een heel ander soort site terecht. Entree is wel prijzig vergeleken vele andere sites, ik dacht 15 USD pp (laatste keer dat ik er was was in december 2006). Maar is de moeite méér dan waard.
Wat wel schrijnend is, is dat het dorp Copan eigenlijk een façade is voor de armoede die erachter ligt. Veel mensen weten dit niet. Als je iets buiten Copan bent kom je in een hele andere wereld (niet dat er sloppenwijken zijn, maar het is gewoon heel erg arm). De mensen zijn er ook echt dun omdat ze honger hebben zeg maar. Toch proberen ze er op hun mooist uit te zien. Dat zie je niet in Guatemala, daar hebben ze in ieder geval vaak nog genoeg te eten. Er is een kindertehuis bij Copan, dat is echt schrijnend. Er zijn veel giften gedaan door bevriende reisleiders van mij en hun groepen, echter het lijkt net alsof er niets mee gedaan wordt. Een grote corrupte bende dus.
Punta Gorda ben ik alleen doorheen gereden, kan ik niet veel zinnigs over zeggen. De trip die je daar wil maken is wel erg leuk en ook niet al te toeristisch. De meeste mensen gaan van Livingston naar Rio Dulce, van Rio Dulce naar Flores of Poptun en van daaruit naar Tikal en aansluitend Belize.
Saludos!
Niet zomaar oud en nieuw maar het MILLENIUMquote:Op maandag 4 augustus 2008 19:08 schreef Vogue het volgende:
SeLang, oud en nieuw in Copan, wat grappig! Ik zou niet zo snel aan Copan denken als oud en nieuw bestemming, hoe kwam je er zo terecht tijdens die dagen?
Mijn Spaanse leraar was supertof OMDAT hij niet zoals alle andere je aan het versieren was (maargoed ik ben dan ook niet blond, dat scheelt een slok op een borrel). Hij gaat backpacken in Europa en komt ook naar Amsterdam, waar ik dus woon dus gewoon toevalquote:Op zondag 3 augustus 2008 23:08 schreef renzell het volgende:
Oeh, klinkt heel vergelijkbaar met wat ik ga doen; namelijk twee maanden Midden-Amerika, te beginnen in Guatemala (2 weken, doorbrengen bij vrienden in Antigua), dan door naar Belize (Garífuna, reggae, hangmatjes en BBQ's
) en Honduras (alleen Copan Ruínas), vliegen naar Nicaragua, daar een week of 3 doorbrengen (Ometepe, Dan Juan del Sur, Corn Islands ) , een weekje stunten in Costa Rica (canape tours, jungle tour, dat soort dingen
) en afsluiten in Bocas del Torro (Panama, to see de sea
).
Btw; what's going on met die Spaanse leraar marsterretje?
En wat waren jullie highlights trouwens in Midden-Amerika?
Niet op iedere straathoek, maar in Antigua e.d. moet dat zeker te vinden zijn. Ik weet in ieder geval zeker dat ze bij Rainbow Reading Room, Antigua (tevens eet-tip, want ook een cafe-restaurant!) LP's hebben.quote:Op maandag 4 augustus 2008 22:34 schreef Blik het volgende:
Ach, waardevolle spullen in de dagrugzak (camera etc.) onmisbare spullen in de moneybelt (paspoort, geld, pasjes, tickets). En uiteraard van alles kopieen meenemen
Trouwens nog een vraag. In Azië worden overal Lonely PLanets verkocht voor een paar euro, dan heb je een gekopieerde. Kun je in Midden-Amerika (lees: Guatemala) ook van dit soort dingen verwachten? Kun je daar ook LP's van andere landen in winkels kopen. De nieuwe LP van Belize komt namelijk uit in oktober, en de oude is bijna 3 jaar oud. Dus zijn we niet van plan om nu een LP van Belize te kopen voor 20 euro, maar een gekopieerde of de nieuwe ter plekke.
Ongetwijfeld, mijn handdoek was na een kwartiertje vergeten in een hostel al wegquote:Op maandag 4 augustus 2008 22:38 schreef Vogue het volgende:
Het is inderdaad goed opletten. Ik denk ook dat backpackers onderling van elkaar stelen, of heb ik dat mis? Ikzelf ben nog nooit bestolen, ja 1 keer van een pakje kauwgum dat ik in mijn broekzak had laten zittenSlechts 1 keer ben ik overvallen, en dat was in.... Tilburg, of all places. Guatemala is niet het veiligste land om rond te reizen maar er zijn ergere plekken. Guatemala is trouwens wel 1 van de mooiste landen die ik gezien heb, en zowiezo vind ik het het mooiste land van Midden Amerika.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |