abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 augustus 2006 @ 15:31:33 #1
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_40686102
Over precies 30 dagen (aftellen is begonnen) gaan mijn en ik naar Mexico.

Nu waren we eenlijst aan het maken wat we allemaal mee moeten nemen. Nu hebben we niet zo veel ervaring met op vakantie gaan, en al helemaal niet buiten Europa.

Wat is jouw ervaring? Wat is jouw tip? Wat mogen wij absoluut niet vergeten?
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
pi_40686567
1. Paspoort
I am the one I am the one
The godlike terror train
The superior, artificial brain
Feel free to call me Blaine
  donderdag 10 augustus 2006 @ 16:07:25 #3
69852 marcom2
Lekkerder dan lekker :D
pi_40686606
Waar ga je heen in Mexico? Cancun?

Wat ga je doen?
pi_40686610
zonnebrand
Wii-nummer: 3964-8145-1574-4580
Pm me als je me hebt toegevoegd!
  donderdag 10 augustus 2006 @ 16:08:07 #5
58558 TWuD
SPEAR BRITNEY
pi_40686629
pleepapier
What you know you can't explain, but you feel it. You've felt it your entire life, that there's something wrong with the world. You don't know what it is, but it's there, like a splinter in your mind, driving you mad.
  donderdag 10 augustus 2006 @ 16:09:43 #6
65960 sanger
pi_40686680
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 16:07 schreef marcom2 het volgende:
Waar ga je heen in Mexico? Cancun?

Wat ga je doen?
Playa del Carmen. Je bedoeld als excursies? Zwemmen met dolfijnen (tenminste mijn ), Duiken, Snorkelen, Chitzen Itza en misschien een soort jeeptocht door het binnenland.
pi_40686704
Er is al een centraal Mexico topic
Maar even ontopic: waar in Mexico ga je heen? Als je naar het Yucatan schiereiland gaat dan is een goede anti-mug zéker aan te raden (deet of iets in vergelijkbare sterkte). In Yucatan is geen malaria, maar je wordt wel helemaal lek gestoken door de muggen 's avonds.

Verder, tsja, goede zonnebrand, de zon is vele malen sterker dan bij ons en zelfs in de schaduw verbrand je al (kan er over meepraten). Als je ook met de bus tripjes gaat doen, een goede trui, want de chauffeurs in Mexico zetten de airco standaard op 18 graden als het buiten 36 graden is. Erg koud! Dollars en Travellers cheques hoef je in principe niet mee te nemen want je kan er werkelijk op iedere straathoek pinnen (tenzij je naar de hooglanden gaat, maar zelfs daar is in ieder dorp wel een bank met pinautomaat).
  donderdag 10 augustus 2006 @ 16:10:56 #8
65960 sanger
pi_40686721
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 16:07 schreef Jesse- het volgende:
zonnebrand
goede tip
pi_40686726
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 16:09 schreef sanger het volgende:

[..]

Playa del Carmen. Je bedoeld als excursies? Zwemmen met dolfijnen (tenminste mijn ), Duiken, Snorkelen, Chitzen Itza en misschien een soort jeeptocht door het binnenland.
Chitzen itza mag je absoluut niet missen!
dat is echt geweldig.
Wii-nummer: 3964-8145-1574-4580
Pm me als je me hebt toegevoegd!
pi_40686727
Mexicaans eten eten daar.
pi_40686729
paspoort
(extra) geld

verder moet je daar geen kraanwater drinken, en volgens mij moet je je laten inenten
If you are searching, lost is where you will find me.
pi_40686800
Je hoeft je dus niet te laten inenten voor Yucatan, alleen als je richting Chiapas gaat of verder Guatemala in. Kraanwater is niet aan te raden nee, maar je kan er wel mee koken en je tanden mee poetsen.
  donderdag 10 augustus 2006 @ 16:17:03 #13
65960 sanger
pi_40686897
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 16:10 schreef Vogue het volgende:
Er is al een centraal Mexico topic
Maar even ontopic: waar in Mexico ga je heen? Als je naar het Yucatan schiereiland gaat dan is een goede anti-mug zéker aan te raden (deet of iets in vergelijkbare sterkte). In Yucatan is geen malaria, maar je wordt wel helemaal lek gestoken door de muggen 's avonds.

Verder, tsja, goede zonnebrand, de zon is vele malen sterker dan bij ons en zelfs in de schaduw verbrand je al (kan er over meepraten). Als je ook met de bus tripjes gaat doen, een goede trui, want de chauffeurs in Mexico zetten de airco standaard op 18 graden als het buiten 36 graden is. Erg koud! Dollars en Travellers cheques hoef je in principe niet mee te nemen want je kan er werkelijk op iedere straathoek pinnen (tenzij je naar de hooglanden gaat, maar zelfs daar is in ieder dorp wel een bank met pinautomaat).
Anti muggen creme dus! Thanks!
  donderdag 10 augustus 2006 @ 16:22:06 #14
65960 sanger
pi_40687048
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 16:13 schreef Vogue het volgende:
Je hoeft je dus niet te laten inenten voor Yucatan, alleen als je richting Chiapas gaat of verder Guatemala in. Kraanwater is niet aan te raden nee, maar je kan er wel mee koken en je tanden mee poetsen.
Ons is verteld dat een DTP en Hepatitis A wel zeer aan te bevelen is.
  donderdag 10 augustus 2006 @ 16:24:12 #15
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_40687120
Ga zelf Wij gaan ook naar Yucatan, ook playa del Carmen, en ook over 30 dagen precies.
Mijn Onze lijst om zeker mee te nemen is:

Anti mug met 20% DEET
Zonnebrand (factor 30)
ORS ook altijd handig om bij je te hebben.
Geen kraanwater drinken, geen voor gesneden fruit eten, en ook de salades het liefst links laten liggen.
Digi camera.
Beetje Cash geld voor visum en transfer etc.
Pin pas
Credit card
Geldig rijbewijs, in geval van willen huren van een auto.
Vaccinatie (DTP en Hepatitis A) Niet verplicht maar wordt wel sterk aangeraden.

Verder ben ik nog niet echt gekomen, maar Tips zijn zeker welkom.

Met welke maatschappij reist TS en waar verblijf je?

Edit: Anders word vriendin boos dat ik alleen voor mezelf spreek
The Admirals......1995-2007
  donderdag 10 augustus 2006 @ 16:34:01 #16
65960 sanger
pi_40687443
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 16:24 schreef RodenCity het volgende:
Ga zelf Wij gaan ook naar Yucatan, ook playa del Carmen, en ook over 30 dagen precies.
Mijn Onze lijst om zeker mee te nemen is:

Anti mug met 20% DEET
Zonnebrand (factor 30)
ORS ook altijd handig om bij je te hebben.
Geen kraanwater drinken, geen voor gesneden fruit eten, en ook de salades het liefst links laten liggen.
Digi camera.
Beetje Cash geld voor visum en transfer etc.
Pin pas
Credit card
Vaccinatie (DTP en Hepatitis A) Niet verplicht maar wordt wel sterk aangeraden.

Verder ben ik nog niet echt gekomen, maar Tips zijn zeker welkom.

Met welke maatschappij reist TS en waar verblijf je?

Edit: Anders word vriendin boos dat ik alleen voor mezelf spreek
Je lijkt op de mijne door boos te worden als je voor jezelf praat

Wij gaan met Arke, en verblijven in het Riu Tequila. En jullie? Welke datum vlieg je en hoelaat?

En wat is ORS?
pi_40687526
Ik denk dat je ongeveer hetzelfde mee moet nemen als je vakantie naar salou of chersonisos want zowel Cancun als Playa del Carmen zijn voor de Amerikanen wat de eerder genoemde bestemmingen voor ons zijn. Ik ben tijdens een rondreis Mexico op Cancun gevlogen en enkele dagen in Playa del Carmen gebleven. Mijn ervaring met eten daar is dat alles netjes met gezuiverd water wordt bereid etc. Salades enz. eten is volgens mij geen enkel probleem en vaccinaties lijken me ook nogal overbodig. Anti muggenspray met een beetje DEET erin is trouwens wel een must.
  donderdag 10 augustus 2006 @ 16:39:26 #18
65960 sanger
pi_40687582
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 16:24 schreef RodenCity het volgende:
Dit is ons afgeraden. Wij werden geadviseerd een internationaal rijbewijs te kopen bij de ANWB (ca. ¤ 13,00). Deze kun je dan afgeven en dan loopt je echte rijbewijs geen gevaar.
pi_40687586
- Internationaal rijbewijs

- slaappillen voor in het vliegtuig

- Nek-kussentje voor in het vliegtuig ( zeker doen !! )

- Diacure

- Lonely planet
pi_40687710
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 16:09 schreef sanger het volgende:

[..]

Je moet niet vergeten dat ze zo corrupt als de neten zijn
Je moet niet vergeten duidelijk te maken dat je GEEN Amerikaan bent.
Je moet niet vergeten dat jij als blanke een doel bent voor geldzuigerij.

Je moet niet vergeten niet meer naar Mexico te gaan maar gewoon naar de US.

Owjah.. don't drink the water.
Free people own guns! Slaves do not!
pi_40687755
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 16:39 schreef TrustNo het volgende:

- Diacure

- Lonely planet
Vind jij een lonely planet een handige reisgids als je alleen via je reisorganisatie wat excursies gaat doen? Ik zou dan iets meenemen met wat meer foto's etc. erin trotter bijvoorbeeld.

Kussentje is trouwens wel een goede tip, het met schuimrubber gevulde zakje dat ik heeft mij niet veel slaapplezier gegeven. Nu zat ik ook dermate opgevouwen dat een yubisaki pillow nog geen verlichting had kunnen brengen maar toch.
  donderdag 10 augustus 2006 @ 16:46:50 #22
65960 sanger
pi_40687789
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 16:39 schreef TrustNo het volgende:

- Diacure

- Lonely planet
Internationaal rijbewijs ga ik zometeen halen

Slaappillen heb ik niet nodig, neem mijn studieboeken mee

Nek-kussentje is wel een goede. Ga zo eens bij de ANWB kijken

Diacure? Wat is dat?

Lonely Planet? Zal een skijken bij de ANWB of ze hem hebben.
  donderdag 10 augustus 2006 @ 16:49:11 #23
134697 Bergie88
Plan Do Check Act
pi_40687849
Chemicaliën in je handbagage

Ontopic>

Sombrero , dit maakt de zonnebrand overbodig en nog word je bruin
  donderdag 10 augustus 2006 @ 16:51:14 #24
65960 sanger
pi_40687902
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 16:49 schreef Bergie88 het volgende:
Chemicaliën in je handbagage

Ontopic>

Sombrero , dit maakt de zonnebrand overbodig en nog word je bruin
ehhh.... het was de bedoeling die daar als souvenier te kopen.....
pi_40687919
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 16:44 schreef Vampier het volgende:

[..]

Je moet niet vergeten dat ze zo corrupt als de neten zijn
Je moet niet vergeten duidelijk te maken dat je GEEN Amerikaan bent.
Je moet niet vergeten dat jij als blanke een doel bent voor geldzuigerij.

Je moet niet vergeten niet meer naar Mexico te gaan maar gewoon naar de US.

Owjah.. don't drink the water.
De geldzuigers zoals jij ze noemt zullen in Playa del Carmen voornamelijk amerikanen zijn, zij bezitten namelijk het grootste gedeelte van de horeca daar. Ik weet niet of je er zelf ooit geweest bent maar het is een toeristenplaatsje zoals er in nagenoeg elk land wel een paar te vinden zijn. Corruptie lijkt me op deze bestemming dan ook geen probleem en hoewel ik (gelukkig) geen amerikaan ben heb ik geen negatieve houding ten opzichte van amerika gemerkt. De amerikanen betalen namelijk wel voor een groot deel van het Yucatan schiereiland de dagelijkse tortilla en Dos equis.
pi_40687962
RIU Tequila is een prachtig hotel, echt heel erg mooi. Toen ik het voor het eerst zag was ik met stomheid geslagen, wist niet dat het zo mooi was. Maar... als je naar Playacar gaat dan hoef je je echt niet in te laten enten. Playacar is super Amerikaans/Europees en als een Amerikaan daar een voedselvergiftiging oploopt dan kan het hotel haar deuren wel sluiten. Het personeel werkt zelfs met haarnetjes.

Met een Nederlands rijbewijs kan je alle kanten op. Geldverspilling om een internationaal rijbewijs te kopen, tenzij je van plan bent ook te gaan rijden in Guatemala of Belize. Dat zijn allemaal van die zaken "het zekere voor het onzekere nemen" en er vervolgens achterkomen dat je voor niets geld uitgegeven hebt.

Maar als je je zelf lekkerder voelt bij inenten moet je het natuurlijk vooral doen. Je bent dan wel mooi gelijk 10 jaar ingeent tegen e.e.a.
  donderdag 10 augustus 2006 @ 16:54:28 #27
134697 Bergie88
Plan Do Check Act
pi_40687964
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 16:51 schreef sanger het volgende:

[..]

ehhh.... het was de bedoeling die daar als souvenier te kopen.....
Ik adviseer als souvenier een hangmat. Mijn pa heeft uit Mexico twee jaar terug voor ongerveer 5 euro een super hangmat meegenomen. Netjes geweeft e.d. Met twee houte stokken aan de uiteinde zodat hij goed uit elkaar blijft. In europa betaal je daar al snel meer dan 100 euro voor.

Bij ons thuis word er in de zomer om gevochten wie er in mag liggen. Echt een geweldige souvernir!
  donderdag 10 augustus 2006 @ 16:56:00 #28
65960 sanger
pi_40687996
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 16:54 schreef Bergie88 het volgende:

[..]

Ik adviseer als souvenier een hangmat. Mijn pa heeft uit Mexico twee jaar terug voor ongerveer 5 euro een super hangmat meegenomen. Netjes geweeft e.d. Met twee houte stokken aan de uiteinde zodat hij goed uit elkaar blijft. In europa betaal je daar al snel meer dan 100 euro voor.

Bij ons thuis word er in de zomer om gevochten wie er in mag liggen. Echt een geweldige souvernir!
goede tip! Zal ernaar kijken.
  donderdag 10 augustus 2006 @ 16:58:27 #29
65960 sanger
pi_40688040
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 16:54 schreef Vogue het volgende:
RIU Tequila is een prachtig hotel, echt heel erg mooi. Toen ik het voor het eerst zag was ik met stomheid geslagen, wist niet dat het zo mooi was. Maar... als je naar Playacar gaat dan hoef je je echt niet in te laten enten. Playacar is super Amerikaans/Europees en als een Amerikaan daar een voedselvergiftiging oploopt dan kan het hotel haar deuren wel sluiten. Het personeel werkt zelfs met haarnetjes.

Met een Nederlands rijbewijs kan je alle kanten op. Geldverspilling om een internationaal rijbewijs te kopen, tenzij je van plan bent ook te gaan rijden in Guatemala of Belize. Dat zijn allemaal van die zaken "het zekere voor het onzekere nemen" en er vervolgens achterkomen dat je voor niets geld uitgegeven hebt.

Maar als je je zelf lekkerder voelt bij inenten moet je het natuurlijk vooral doen. Je bent dan wel mooi gelijk 10 jaar ingeent tegen e.e.a.
We nemen graag het zekere voor het onzekere En voor dat beetje geld hoef je het ook niet te laten.

Buiten dat willen we het binnenland ook minimaal 1 dag in, met een eigen auto huren.
pi_40688301
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 16:51 schreef d1rk het volgende:

[..]

De geldzuigers zoals jij ze noemt zullen in Playa del Carmen voornamelijk amerikanen zijn, zij bezitten namelijk het grootste gedeelte van de horeca daar. Ik weet niet of je er zelf ooit geweest bent maar het is een toeristenplaatsje zoals er in nagenoeg elk land wel een paar te vinden zijn. Corruptie lijkt me op deze bestemming dan ook geen probleem en hoewel ik (gelukkig) geen amerikaan ben heb ik geen negatieve houding ten opzichte van amerika gemerkt. De amerikanen betalen namelijk wel voor een groot deel van het Yucatan schiereiland de dagelijkse tortilla en Dos equis.
zodra je buiten de toeristische gebeiden komt moet je mijn regels goed in je achterhoofd houden. Een van de reden waarom ik nooit naar Mexico zal gaan (mijn broer woont er for crying out loud)

Maargoed.
Free people own guns! Slaves do not!
pi_40688418
Buiten de toeristische gebieden is Mexico juist het mooist. Ik vind Mexicanen een vreselijk aardig volk en heb geen last gehad van nare uitzuigers. Alleen in Cancun werd ik gek van de mensen die me hun winkel in wilden praten, maar met een grapje en een lach heb je daar verder ook geen last meer van.

In Chiapas, Campeche en Tabasco zonder problemen rondgereisd en 's nachts in mijn eentje in Mexico City op straat gelopen (op zoek naar een ziekenhuis). Geen enkel probleem gehad met geen enkele Mexicaan.

Vampier misschien bedoel je de mensen uit het Noorden van Mexico? Die ken ik dan weer niet, maar misschien is de mentaliteit wel heel anders daar ofzo? Ik heb echt niets gemerkt van de praktijken die jij beschrijft.
  donderdag 10 augustus 2006 @ 19:57:40 #32
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_40690301
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 16:34 schreef sanger het volgende:

[..]

Je lijkt op de mijne door boos te worden als je voor jezelf praat

Wij gaan met Arke, en verblijven in het Riu Tequila. En jullie? Welke datum vlieg je en hoelaat?

En wat is ORS?
ORS is een Suiker/zout preparaat, erg handig ingeval van uitdroging of diaree.
Kan in sommige gevallen ook preventief werken tegen een zonnesteek.

Wij hebben geboekt Via OAD, we vliegen op 12 september met martinair, om 10:20 smorgen geloof ik.
Verder verblijven wij in Hotel Sandos Caracol beach resort en Spa, +/- 5 km van playacar af.

Hoeveel dagen gaan jullie, en zelfde vlucht als ons?

sorry voor late reply, zat vanmiddag op mijn werk, en ben nu pas thuis.

[ Bericht 1% gewijzigd door RodenCity op 10-08-2006 20:23:20 (typo) ]
  donderdag 10 augustus 2006 @ 20:37:36 #33
65960 sanger
pi_40690808
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 19:57 schreef RodenCity het volgende:

[..]

ORS is een Suiker/zout preparaat, erg handig ingeval van uitdroging of diaree.
Kan in sommige gevallen ook preventief werken tegen een zonnesteek.

Wij hebben geboekt Via OAD, we vliegen op 12 september met martinair, om 10:20 smorgen geloof ik.
Verder verblijven wij in Hotel Sandos Caracol beach resort en Spa, +/- 5 km van playacar af.

Hoeveel dagen gaan jullie, en zelfde vlucht als ons?

sorry voor late reply, zat vanmiddag op mijn werk, en ben nu pas thuis.
Oke, dat ORS kende ik dus niet! Waar is het onder andere te verkrijgen? Drogist?

Wij vliegen 9 september met ArkeFly. Als het goed is om 15.00. Komen om 21.00 aan in hotel als goed is. Wij verblijven zoals gezegd in Riu Tequila. Ongeveer 3km vanaf centrum Playa. Wij gaan 16 dagen, dus we vertrekken daar op 24 september.

Ben je ook aangemeld op het playa.info forum? Wat voor excursies gaan jullie allemaal doen?
pi_40690860
Ik zou voor Deet met 30%+ gaan, ipv de 20%. Wij hadden 40% bij ons en nog was het niet altijd afdoende.

Heb niet alle lijstjes nagekeken, dus wellicht overbodig, maar een wereldstekker is wel handig.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_40690873
sombrero

en een fiësta
  donderdag 10 augustus 2006 @ 21:11:31 #36
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_40691136
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 20:37 schreef sanger het volgende:

[..]

Oke, dat ORS kende ik dus niet! Waar is het onder andere te verkrijgen? Drogist?

Wij vliegen 9 september met ArkeFly. Als het goed is om 15.00. Komen om 21.00 aan in hotel als goed is. Wij verblijven zoals gezegd in Riu Tequila. Ongeveer 3km vanaf centrum Playa. Wij gaan 16 dagen, dus we vertrekken daar op 24 september.

Ben je ook aangemeld op het playa.info forum? Wat voor excursies gaan jullie allemaal doen?
Nee ben niet aangemeld op het playa.info forum.

Wij gaan onderandere zwemmen met dolfijnen, dagje Cancun, dagje jungle tour op quad, dagje cozumel, dagje waterpark in cancun, dagje Chitzen Itcha, dagje tulum, dagje strand liggen, en verder weet ik het zo allemaal niet meer. We gaan in elk geval genoeg bekijken en genoeg relaxen.

Er werd hier boven nog iets genoemd over anti mug met 40% DEET, dat zal ik niet aanbevelen.
DEET blijft toch een bestrijdings middel, en giftig, dus concentraies boven de 30% kunnen zeer schadelijke gevolgen hebben als je er overgevoelig voor bent.
Ik zou ook als je in nederland anti mug koopt, het voor vertrek op een klein stukje huid testen, kijken of je er geen uitslag van krijgt.

ORS is idd gewoon bij de drogist te verkrijgen.

Wij gaan ook 16 dagen van 12 t/m 26 sept.
  donderdag 10 augustus 2006 @ 21:20:20 #37
65960 sanger
pi_40691308
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 21:11 schreef RodenCity het volgende:

[..]

Nee ben niet aangemeld op het playa.info forum.

Wij gaan onderandere zwemmen met dolfijnen, dagje Cancun, dagje jungle tour op quad, dagje cozumel, dagje waterpark in cancun, dagje Chitzen Itcha, dagje tulum, dagje strand liggen, en verder weet ik het zo allemaal niet meer. We gaan in elk geval genoeg bekijken en genoeg relaxen.

Er werd hier boven nog iets genoemd over anti mug met 40% DEET, dat zal ik niet aanbevelen.
DEET blijft toch een bestrijdings middel, en giftig, dus concentraies boven de 30% kunnen zeer schadelijke gevolgen hebben als je er overgevoelig voor bent.
Ik zou ook als je in nederland anti mug koopt, het voor vertrek op een klein stukje huid testen, kijken of je er geen uitslag van krijgt.

ORS is idd gewoon bij de drogist te verkrijgen.

Wij gaan ook 16 dagen van 12 t/m 26 sept.
Ik zie dat jullie veel van dezelfde excursies in de planning hebben als ons. Zwemmen met dolfijnen, Chitzen Itza en duiken staan vast. De rest bekijken we ter plaatse.

Voor Deet zullen we gaan informeren net als voor ORS.

We zouden wel een Fok! Mini-meet kunnen organiseren!
  donderdag 10 augustus 2006 @ 21:39:18 #38
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_40691653
Ja een hoop excursies zijn zeg maar "standaard" maar zijn wel dingen die je moet doen asl je er bent lijkt mij.
Duiken gaan wij niet doen, wel snorkelen denk ik.

een mini-meet zou idd niet gek zijn, alleen lijkt het mij lastig om ergens af te spreken waar je niks kent, met personen die je nog nooit gezien hebt :-)
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 09:01:20 #39
65960 sanger
pi_40702915
quote:
Op donderdag 10 augustus 2006 21:39 schreef RodenCity het volgende:
Ja een hoop excursies zijn zeg maar "standaard" maar zijn wel dingen die je moet doen asl je er bent lijkt mij.
Duiken gaan wij niet doen, wel snorkelen denk ik.

een mini-meet zou idd niet gek zijn, alleen lijkt het mij lastig om ergens af te spreken waar je niks kent, met personen die je nog nooit gezien hebt :-)
Indd zijn die excursies standaard reisjes. Wij willen kijken of we ook nog iets niet zo standaard kunnen doen.

Ik ga duiken, mijn niet die wilt snorkelen. Duiken gaan we op Cozumel doen.

Daar zijn ook wel oplossingen voor te bedenken. Weet je ongeveer hoever je vanaf het centrum van Playa zelf zit bijvoorbeeld? Het dorp zelf is vrij simpel ingedeeld als ik het goed begreep. De wegen en straten parralel aan het strand zijn oneven, de andere (haaks op het strand) zijn even.

Ken je de webcam al?
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 09:52:37 #40
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_40703913
Wij zitten ongeveer 5 km van het centrum van playa af.
Als ik idd de plattegrond van het dorpje zie, is het niet te ingewikkeld ingedeelt idd.

Cozumel is een perfecte plek om te gaan duiken heb ik gelezen, maar aangezien nog ik nog mijn vriendin een duik brefet hebben, zal het wel bij snorkelen blijven.
Tijdens het snorkelen moet er ook genoeg te zien zijn lijkt mij.

Webcam, welke cam??
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 10:02:43 #41
65960 sanger
pi_40704174
quote:
Op vrijdag 11 augustus 2006 09:52 schreef RodenCity het volgende:
Wij zitten ongeveer 5 km van het centrum van playa af.
Als ik idd de plattegrond van het dorpje zie, is het niet te ingewikkeld ingedeelt idd.

Cozumel is een perfecte plek om te gaan duiken heb ik gelezen, maar aangezien nog ik nog mijn vriendin een duik brefet hebben, zal het wel bij snorkelen blijven.
Tijdens het snorkelen moet er ook genoeg te zien zijn lijkt mij.

Webcam, welke cam??
Je kunt ook duiken zonder brevet Een introductieduik heet dat dan. Is wel iets duurder (ca. 130 euro). De tweede duik is al goedkoper als je de eerste goed hebt gedaan. Maar snorkelen schijnt ook ontzettend mooi te zijn.

Een Fok! meet in Playa del Carmen Mexico, wie had dat ooit gedacht! We kunnen wel een keer iets afspreken in het centrum van Playa, of dezelfde dag dezelfde excursie doen.

Op playa.info is er een webcam op het strand gericht.
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 11:05:33 #42
146003 RodenCity
Professioneel Proefdier
pi_40705995
Ja wie had dat ooit gedacht idd.
Ik zal het eens in de groep gooien, en dan zouden we vlak voor vertrek maar eens moeten kijken waar en wanneer we dat willen gaan organiseren.

Krijgen we daarmee ook het record van een meeting het verste weg?

Zal die site van playa.info eens opzoeken.

Ondertussen al verder gekomen met alle tips die hier gegeven zijn?
En ook al nieuwe dingen ontdekt waar we om moeten gaan denken?
pi_40706098
"Hoe & wat in het Spaans" kan ook erg handig zijn
  vrijdag 11 augustus 2006 @ 11:15:19 #44
65960 sanger
pi_40706256
Lijstje tot nu toe:

• Paspoort
  • (internationaal) rijbewijs
  • Amerikaanse Dollars
  • Zonnebrand factor 30+
  • Trui voor in de bus
  • Inentingen
  • Deet 30
  • ORS
  • Credit Card en pinpas
  • Nekkusentje voor in vliegtuig
  • Diacure (weet alleen niet wat het is!)
  • Lonely Planet (twijfel ik over)
  • Slaappillen voor vliegtuig
  • Toeristisch woordenboek Nederlands - Spaans
  • Lippenbalsem SPF 20
  • Tickets

Behoorlijk lijstje alsnog. Wij gaan woensdag (16-8) de inentingen halen. Even bellen met de zorgverzekeraars of dat gedekt is.

Tulum werd ons door een vriend heel erg aangeraden. Schijnt kleinschaliger te zijn dat Chitzen Itza en is goed te combineren met cenoteduiken/snorkelen of een dagje junglesafari. Cancun werd afgeraden tenzij je van amerikaanse boulevards met neon enzo houdt.

[ Bericht 1% gewijzigd door sanger op 11-08-2006 15:59:49 ]
  • Everything you want is on the other side of fear.
      vrijdag 11 augustus 2006 @ 11:32:48 #45
    146003 RodenCity
    Professioneel Proefdier
    pi_40706714
    Diacure is een beetje hetzelfde als Immodium, werkt diaree te stoppen.

http://www.serviceapotheek.nl/geneesmiddelen/index.asp?geneesmiddelId=1857&productId=5122

Tulum moet je zeker ook gezien hebben, daar bevindt zich namelijk de enige maya tempel aan de kust.
    En cancun, ach als je er bent moet je er toch een keer gaan kijken lijkt mij, schiijnt ook een mooi strand te hebben, en hele grote winkelcentra (mischien wel leuk voor de vriendin)

Inentingen ben je volgens mij een klein beetje laat mee, moet geloof ik minimaal 6 week voor vertrek, maar kan het mis hebben.

Woorden boekje is idd geen verkeerd, die zal ik ook nog ff op mijn lijstje gooien.

Verder komt ons lijste wel redelijk overeen met die van jullie.
    Welke ik er zelf ook nog op heb staan is een lippenbalsem met een SPF van 20, erg handig als je snel verbrandende of uitdrogende lippen hebt.
      vrijdag 11 augustus 2006 @ 11:38:53 #46
    65960 sanger
    pi_40706876
    quote:
    Op vrijdag 11 augustus 2006 11:32 schreef RodenCity het volgende:
    Diacure is een beetje hetzelfde als Immodium, werkt diaree te stoppen.

http://www.serviceapotheek.nl/geneesmiddelen/index.asp?geneesmiddelId=1857&productId=5122

Tulum moet je zeker ook gezien hebben, daar bevindt zich namelijk de enige maya tempel aan de kust.
    En cancun, ach als je er bent moet je er toch een keer gaan kijken lijkt mij, schiijnt ook een mooi strand te hebben, en hele grote winkelcentra (mischien wel leuk voor de vriendin)

Inentingen ben je volgens mij een klein beetje laat mee, moet geloof ik minimaal 6 week voor vertrek, maar kan het mis hebben.

Woorden boekje is idd geen verkeerd, die zal ik ook nog ff op mijn lijstje gooien.

Verder komt ons lijste wel redelijk overeen met die van jullie.
    Welke ik er zelf ook nog op heb staan is een lippenbalsem met een SPF van 20, erg handig als je snel verbrandende of uitdrogende lippen hebt.
    Die inentingen zijn we ook wel erg laat mee inderdaad. Schijnt gelukkig geen probleem te zijn.

Die lippenbalsem is ook wel een goede tip.
      vrijdag 11 augustus 2006 @ 12:01:31 #47
    146003 RodenCity
    Professioneel Proefdier
    pi_40707546
    Best wel relax resort trouwens wat jullie hebben uitgezocht.

Kan echt niet wachten tot het zover is, heb er best wel zin in. Maar ja nu eerst nog ff werken en dan komt het moment van vertrek vanzelf wel.

Die meeting moet we het binnenkort maar eens ff serieus over hebben, lijkt me wel lachen.
      vrijdag 11 augustus 2006 @ 12:04:32 #48
    65960 sanger
    pi_40707651
    quote:
    Op vrijdag 11 augustus 2006 12:01 schreef RodenCity het volgende:
    Best wel relax resort trouwens wat jullie hebben uitgezocht.

Kan echt niet wachten tot het zover is, heb er best wel zin in. Maar ja nu eerst nog ff werken en dan komt het moment van vertrek vanzelf wel.

Die meeting moet we het binnenkort maar eens ff serieus over hebben, lijkt me wel lachen.
    Vonden wij ook wel inderdaad

Het mooie is dat je van bijna alle Riu gebruik kan maken behalve avondeten. Het was overigens ook alleen bij Arke te boeken. In kosten scheelt het niet zo veel met Sandos Caracol. Het was wel alleen allin te boeken en niet bv halfpension.

Wij kunnen ook niet wachten. Het is onze eerste vakantie in 8-9 jaar mijn is al twee weken van te voren vrij. Ik pas vanaf de woensdag.

Die meet kom ik per mail nog wel op terug lijkt me wel leuk. Moeten we wel foto's van maken voor de prijs van verste Fok! meet!
      vrijdag 11 augustus 2006 @ 12:14:08 #49
    146003 RodenCity
    Professioneel Proefdier
    pi_40707947
    Dus jullie gaan al zo lang met elkaar? Netjes!!

Ik vandaag pas precies 3 week en 1 dag met mijn vriendin.
    Maar ken haar al wel een jaartje of 4.
    Had de vakantie ook al geboekt met haar voordat we "officieel" iets kregen zeg maar.

Bij Sandos hebben wij datgeloof ik ook, dat wij gebruik mogen maken van verschillende locaties, maar exact weet ik het niet.
    All-in lijkt mij juist wel heel relax ipv halfpension, lekker geen zorgen over eten en drinken, en pakken wanneer je wilt.

Ik ben de vrijdags voor vertrek pas vrij, en mijn vriendin moet de week ervoor nog gewoon college volgen.
    Uiteraard moeten we daar foto's van maken, mischien dat Fok! iets kan doen met een prijsvraag voor de verste meet van deze zomer.....
      vrijdag 11 augustus 2006 @ 12:15:25 #50
    146003 RodenCity
    Professioneel Proefdier
    pi_40707978
    Dubbel, Sorry
    abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
    Forum Opties
    Forumhop:
    Hop naar:
    (afkorting, bv 'KLB')