Playa del Carmen. Je bedoeld als excursies? Zwemmen met dolfijnen (tenminste mijnquote:Op donderdag 10 augustus 2006 16:07 schreef marcom2 het volgende:
Waar ga je heen in Mexico? Cancun?
Wat ga je doen?
Chitzen itza mag je absoluut niet missen!quote:Op donderdag 10 augustus 2006 16:09 schreef sanger het volgende:
[..]
Playa del Carmen. Je bedoeld als excursies? Zwemmen met dolfijnen (tenminste mijn), Duiken, Snorkelen, Chitzen Itza en misschien een soort jeeptocht door het binnenland.
Anti muggen creme dus! Thanks!quote:Op donderdag 10 augustus 2006 16:10 schreef Vogue het volgende:
Er is al een centraal Mexico topic
Maar even ontopic: waar in Mexico ga je heen? Als je naar het Yucatan schiereiland gaat dan is een goede anti-mug zéker aan te raden (deet of iets in vergelijkbare sterkte). In Yucatan is geen malaria, maar je wordt wel helemaal lek gestoken door de muggen 's avonds.
Verder, tsja, goede zonnebrand, de zon is vele malen sterker dan bij ons en zelfs in de schaduw verbrand je al (kan er over meepraten). Als je ook met de bus tripjes gaat doen, een goede trui, want de chauffeurs in Mexico zetten de airco standaard op 18 graden als het buiten 36 graden is. Erg koud! Dollars en Travellers cheques hoef je in principe niet mee te nemen want je kan er werkelijk op iedere straathoek pinnen (tenzij je naar de hooglanden gaat, maar zelfs daar is in ieder dorp wel een bank met pinautomaat).
Ons is verteld dat een DTP en Hepatitis A wel zeer aan te bevelen is.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 16:13 schreef Vogue het volgende:
Je hoeft je dus niet te laten inenten voor Yucatan, alleen als je richting Chiapas gaat of verder Guatemala in. Kraanwater is niet aan te raden nee, maar je kan er wel mee koken en je tanden mee poetsen.
Jequote:Op donderdag 10 augustus 2006 16:24 schreef RodenCity het volgende:
Ga zelf Wij gaan ook naar Yucatan, ook playa del Carmen, en ook over 30 dagen precies.
Mijn Onze lijst om zeker mee te nemen is:
Anti mug met 20% DEET
Zonnebrand (factor 30)
ORS ook altijd handig om bij je te hebben.
Geen kraanwater drinken, geen voor gesneden fruit eten, en ook de salades het liefst links laten liggen.
Digi camera.
Beetje Cash geld voor visum en transfer etc.
Pin pas
Credit card
Geldig rijbewijs, in geval van willen huren van een auto.
Vaccinatie (DTP en Hepatitis A) Niet verplicht maar wordt wel sterk aangeraden.
Verder ben ik nog niet echt gekomen, maar Tips zijn zeker welkom.
Met welke maatschappij reist TS en waar verblijf je?
Edit: Anders word vriendin boos dat ik alleen voor mezelf spreek![]()
Dit is ons afgeraden. Wij werden geadviseerd een internationaal rijbewijs te kopen bij de ANWB (ca. ¤ 13,00). Deze kun je dan afgeven en dan loopt je echte rijbewijs geen gevaar.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 16:24 schreef RodenCity het volgende:
Geldig rijbewijs, in geval van willen huren van een auto.
Je moet niet vergeten dat ze zo corrupt als de neten zijnquote:Op donderdag 10 augustus 2006 16:09 schreef sanger het volgende:
[..]
Playa del Carmen. Je bedoeld als excursies? Zwemmen met dolfijnen (tenminste mijn), Duiken, Snorkelen, Chitzen Itza en misschien een soort jeeptocht door het binnenland.
Vind jij een lonely planet een handige reisgids als je alleen via je reisorganisatie wat excursies gaat doen? Ik zou dan iets meenemen met wat meer foto's etc. erin trotter bijvoorbeeld.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 16:39 schreef TrustNo het volgende:
- Internationaal rijbewijs
- slaappillen voor in het vliegtuig
- Nek-kussentje voor in het vliegtuig ( zeker doen !! )
- Diacure
- Lonely planet
Internationaal rijbewijs ga ik zometeen halenquote:Op donderdag 10 augustus 2006 16:39 schreef TrustNo het volgende:
- Internationaal rijbewijs
- slaappillen voor in het vliegtuig
- Nek-kussentje voor in het vliegtuig ( zeker doen !! )
- Diacure
- Lonely planet
ehhh.... het was de bedoeling die daar als souvenier te kopen.....quote:Op donderdag 10 augustus 2006 16:49 schreef Bergie88 het volgende:
Chemicaliën in je handbagage![]()
Ontopic>
Sombrero, dit maakt de zonnebrand overbodig en nog word je bruin
![]()
De geldzuigers zoals jij ze noemt zullen in Playa del Carmen voornamelijk amerikanen zijn, zij bezitten namelijk het grootste gedeelte van de horeca daar. Ik weet niet of je er zelf ooit geweest bent maar het is een toeristenplaatsje zoals er in nagenoeg elk land wel een paar te vinden zijn. Corruptie lijkt me op deze bestemming dan ook geen probleem en hoewel ik (gelukkig) geen amerikaan ben heb ik geen negatieve houding ten opzichte van amerika gemerkt. De amerikanen betalen namelijk wel voor een groot deel van het Yucatan schiereiland de dagelijkse tortilla en Dos equis.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 16:44 schreef Vampier het volgende:
[..]
Je moet niet vergeten dat ze zo corrupt als de neten zijn
Je moet niet vergeten duidelijk te maken dat je GEEN Amerikaan bent.
Je moet niet vergeten dat jij als blanke een doel bent voor geldzuigerij.
Je moet niet vergeten niet meer naar Mexico te gaan maar gewoon naar de US.
Owjah.. don't drink the water.
Ik adviseer als souvenier een hangmat. Mijn pa heeft uit Mexico twee jaar terug voor ongerveer 5 euro een super hangmat meegenomen. Netjes geweeft e.d. Met twee houte stokken aan de uiteinde zodat hij goed uit elkaar blijft. In europa betaal je daar al snel meer dan 100 euro voor.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 16:51 schreef sanger het volgende:
[..]
ehhh.... het was de bedoeling die daar als souvenier te kopen.....
quote:Op donderdag 10 augustus 2006 16:54 schreef Bergie88 het volgende:
[..]
Ik adviseer als souvenier een hangmat. Mijn pa heeft uit Mexico twee jaar terug voor ongerveer 5 euro een super hangmat meegenomen. Netjes geweeft e.d. Met twee houte stokken aan de uiteinde zodat hij goed uit elkaar blijft. In europa betaal je daar al snel meer dan 100 euro voor.
Bij ons thuis word er in de zomer om gevochten wie er in mag liggen. Echt een geweldige souvernir!
We nemen graag het zekere voor het onzekerequote:Op donderdag 10 augustus 2006 16:54 schreef Vogue het volgende:
RIU Tequila is een prachtig hotel, echt heel erg mooi. Toen ik het voor het eerst zag was ik met stomheid geslagen, wist niet dat het zo mooi was. Maar... als je naar Playacar gaat dan hoef je je echt niet in te laten enten. Playacar is super Amerikaans/Europees en als een Amerikaan daar een voedselvergiftiging oploopt dan kan het hotel haar deuren wel sluiten. Het personeel werkt zelfs met haarnetjes.
Met een Nederlands rijbewijs kan je alle kanten op. Geldverspilling om een internationaal rijbewijs te kopen, tenzij je van plan bent ook te gaan rijden in Guatemala of Belize. Dat zijn allemaal van die zaken "het zekere voor het onzekere nemen" en er vervolgens achterkomen dat je voor niets geld uitgegeven hebt.
Maar als je je zelf lekkerder voelt bij inenten moet je het natuurlijk vooral doen. Je bent dan wel mooi gelijk 10 jaar ingeent tegen e.e.a.
zodra je buiten de toeristische gebeiden komt moet je mijn regels goed in je achterhoofd houden. Een van de reden waarom ik nooit naar Mexico zal gaan (mijn broer woont er for crying out loud)quote:Op donderdag 10 augustus 2006 16:51 schreef d1rk het volgende:
[..]
De geldzuigers zoals jij ze noemt zullen in Playa del Carmen voornamelijk amerikanen zijn, zij bezitten namelijk het grootste gedeelte van de horeca daar. Ik weet niet of je er zelf ooit geweest bent maar het is een toeristenplaatsje zoals er in nagenoeg elk land wel een paar te vinden zijn. Corruptie lijkt me op deze bestemming dan ook geen probleem en hoewel ik (gelukkig) geen amerikaan ben heb ik geen negatieve houding ten opzichte van amerika gemerkt. De amerikanen betalen namelijk wel voor een groot deel van het Yucatan schiereiland de dagelijkse tortilla en Dos equis.
ORS is een Suiker/zout preparaat, erg handig ingeval van uitdroging of diaree.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 16:34 schreef sanger het volgende:
[..]
Jelijkt op de mijne door boos te worden als je voor jezelf praat
![]()
Wij gaan met Arke, en verblijven in het Riu Tequila. En jullie? Welke datum vlieg je en hoelaat?
En wat is ORS?
Oke, dat ORS kende ik dus niet! Waar is het onder andere te verkrijgen? Drogist?quote:Op donderdag 10 augustus 2006 19:57 schreef RodenCity het volgende:
[..]
ORS is een Suiker/zout preparaat, erg handig ingeval van uitdroging of diaree.
Kan in sommige gevallen ook preventief werken tegen een zonnesteek.
Wij hebben geboekt Via OAD, we vliegen op 12 september met martinair, om 10:20 smorgen geloof ik.
Verder verblijven wij in Hotel Sandos Caracol beach resort en Spa, +/- 5 km van playacar af.
Hoeveel dagen gaan jullie, en zelfde vlucht als ons?
sorry voor late reply, zat vanmiddag op mijn werk, en ben nu pas thuis.![]()
Nee ben niet aangemeld op het playa.info forum.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 20:37 schreef sanger het volgende:
[..]
Oke, dat ORS kende ik dus niet! Waar is het onder andere te verkrijgen? Drogist?
Wij vliegen 9 september met ArkeFly. Als het goed is om 15.00. Komen om 21.00 aan in hotel als goed is. Wij verblijven zoals gezegd in Riu Tequila. Ongeveer 3km vanaf centrum Playa. Wij gaan 16 dagen, dus we vertrekken daar op 24 september.
Ben je ook aangemeld op het playa.info forum? Wat voor excursies gaan jullie allemaal doen?
Ik zie dat jullie veel van dezelfde excursies in de planning hebben als ons. Zwemmen met dolfijnen, Chitzen Itza en duiken staan vast. De rest bekijken we ter plaatse.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 21:11 schreef RodenCity het volgende:
[..]
Nee ben niet aangemeld op het playa.info forum.
Wij gaan onderandere zwemmen met dolfijnen, dagje Cancun, dagje jungle tour op quad, dagje cozumel, dagje waterpark in cancun, dagje Chitzen Itcha, dagje tulum, dagje strand liggen, en verder weet ik het zo allemaal niet meer. We gaan in elk geval genoeg bekijken en genoeg relaxen.
Er werd hier boven nog iets genoemd over anti mug met 40% DEET, dat zal ik niet aanbevelen.
DEET blijft toch een bestrijdings middel, en giftig, dus concentraies boven de 30% kunnen zeer schadelijke gevolgen hebben als je er overgevoelig voor bent.
Ik zou ook als je in nederland anti mug koopt, het voor vertrek op een klein stukje huid testen, kijken of je er geen uitslag van krijgt.
ORS is idd gewoon bij de drogist te verkrijgen.
Wij gaan ook 16 dagen van 12 t/m 26 sept.
Indd zijn die excursies standaard reisjes. Wij willen kijken of we ook nog iets niet zo standaard kunnen doen.quote:Op donderdag 10 augustus 2006 21:39 schreef RodenCity het volgende:
Ja een hoop excursies zijn zeg maar "standaard" maar zijn wel dingen die je moet doen asl je er bent lijkt mij.
Duiken gaan wij niet doen, wel snorkelen denk ik.
een mini-meet zou idd niet gek zijn, alleen lijkt het mij lastig om ergens af te spreken waar je niks kent, met personen die je nog nooit gezien hebt :-)
Je kunt ook duiken zonder brevetquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 09:52 schreef RodenCity het volgende:
Wij zitten ongeveer 5 km van het centrum van playa af.
Als ik idd de plattegrond van het dorpje zie, is het niet te ingewikkeld ingedeelt idd.
Cozumel is een perfecte plek om te gaan duiken heb ik gelezen, maar aangezien nog ik nog mijn vriendin een duik brefet hebben, zal het wel bij snorkelen blijven.
Tijdens het snorkelen moet er ook genoeg te zien zijn lijkt mij.
Webcam, welke cam??
Die inentingen zijn we ook wel erg laat mee inderdaad. Schijnt gelukkig geen probleem te zijn.quote:Op vrijdag 11 augustus 2006 11:32 schreef RodenCity het volgende:
Diacure is een beetje hetzelfde als Immodium, werkt diaree te stoppen.
http://www.serviceapotheek.nl/geneesmiddelen/index.asp?geneesmiddelId=1857&productId=5122
Tulum moet je zeker ook gezien hebben, daar bevindt zich namelijk de enige maya tempel aan de kust.
En cancun, ach als je er bent moet je er toch een keer gaan kijken lijkt mij, schiijnt ook een mooi strand te hebben, en hele grote winkelcentra (mischien wel leuk voor de vriendin)
Inentingen ben je volgens mij een klein beetje laat mee, moet geloof ik minimaal 6 week voor vertrek, maar kan het mis hebben.
Woorden boekje is idd geen verkeerd, die zal ik ook nog ff op mijn lijstje gooien.
Verder komt ons lijste wel redelijk overeen met die van jullie.
Welke ik er zelf ook nog op heb staan is een lippenbalsem met een SPF van 20, erg handig als je snel verbrandende of uitdrogende lippen hebt.
Vonden wij ook wel inderdaadquote:Op vrijdag 11 augustus 2006 12:01 schreef RodenCity het volgende:
Best wel relax resort trouwens wat jullie hebben uitgezocht.
Kan echt niet wachten tot het zover is, heb er best wel zin in. Maar ja nu eerst nog ff werken en dan komt het moment van vertrek vanzelf wel.
Die meeting moet we het binnenkort maar eens ff serieus over hebben, lijkt me wel lachen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |