Daar moet je denk ik voor op DirtyPages zijn.quote:Op dinsdag 14 november 2006 19:26 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Ook mensen hier met singlespeedervaring?
Of even bij http://www.mountainbike.nl/forum zoeken of SS. Daar zijn namelijk ook wel redelijk was SS mensen.quote:Op dinsdag 14 november 2006 19:26 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Ook mensen hier met singlespeedervaring?
hoe oud is de fiets? wat heeft ie nieuw gekost? Beschadigingen? foto? Onderdelen die pas nieuw zijn?quote:Op donderdag 23 november 2006 22:59 schreef Lortnoc het volgende:
He mensen,
Ik kan misschien een mountainbike overkopen van een kennis maar wil even informeren naar de marktwaarde voordat ik staks veel te veel of te weinig (ook lullig) betaal.
Het is een Cannondale F600 fiets, frame CAAD2. Achter Shimano XT voor LX afgemonteerd. SRAM gripshift shifters and Headshox voorvering.
Ik begin net met mountainbiken en wil vooral toeren fietsen, evt. gecombineerd met andere onderdelen (adventure races dus).
Zeer mooi ding!quote:Op vrijdag 24 november 2006 17:44 schreef hellmondunited het volgende:
tvptje!
Mijn nieuwe bike zit er aan te komen:
[afbeelding]
LX/Xt afgemonteerd!
Zit er alleen aan te denken om er een andere vork in te gooien F80xjes zijn een stuk goedkoper met de kerst actie van salden
Mooie fiets hoorquote:Op vrijdag 24 november 2006 17:44 schreef hellmondunited het volgende:
tvptje!
Mijn nieuwe bike zit er aan te komen:
[afbeelding]
LX/Xt afgemonteerd!
Zit er alleen aan te denken om er een andere vork in te gooien F80xjes zijn een stuk goedkoper met de kerst actie van salden
Ik zat aan Prinsenbeek te denken (lekker dichtbij ), maar ga misschien op de weg fietsen, als het weer meezit..quote:Op dinsdag 21 november 2006 18:26 schreef Trainspotter het volgende:
Ik ga zondag voor de toertocht in Apeldoorn. De elf bergen ben ik er nooit echt tegengekomen, maar het is er wel lekker fietsen.
hmm nee dat helaas niet. Zijn Hydraulische LX remmenquote:Op zaterdag 25 november 2006 15:59 schreef Skwish het volgende:
[..]
Mooie fiets hoor
Zijn dat Hope remmen ?
En wat ga je er voor betalen als ik vragen mag?quote:Op vrijdag 24 november 2006 17:44 schreef hellmondunited het volgende:
tvptje!
Mijn nieuwe bike zit er aan te komen:
[afbeelding]
LX/Xt afgemonteerd!
Zit er alleen aan te denken om er een andere vork in te gooien F80xjes zijn een stuk goedkoper met de kerst actie van salden
slechts 950quote:Op zondag 26 november 2006 12:35 schreef Venco16 het volgende:
[..]
En wat ga je er voor betalen als ik vragen mag?
Ok, dat is netjes idd. Zag hem ook al op mountainbike forum voor 1000.quote:
Iddquote:Op maandag 27 november 2006 21:48 schreef Venco16 het volgende:
[..]
Ok, dat is netjes idd. Zag hem ook al op mountainbike forum voor 1000.
Danku. Ja achja je kan niet alles hebben he. Op dit moment zat het wel even binnen mijn budget, genoeg gewerkt.. Variantje goedkoper was je er jammergenoeg niet in het zwart, maargoed nu hebben we iets waar we een behoorlijke tijd mee vooruit kunnen. Groeien doe ik nu toch niet meer, gok ik..quote:Op donderdag 30 november 2006 16:26 schreef hellmondunited het volgende:
damn! lekker beestje joh!
Lang leven de stumpjumper!
zal er ook graag weer eentje willen, maar zit niet binnen mijn budget op het moment. tweedehands zijn ze moeilijk te vinden
Goeie keus . Mijn vorige bike was een Stumpjumper en ik was er zeer tevreden mee. Echt een racertje. Het frame heb ik nog, de onderdelen zijn langzaam maar zeker zo'n beetje allemaal op de bike van mijn neefje van negen jaar gekomen. Die fietst ook wedstrijden en dan vind ik het wel tof dat ie op allerlei dure zooi rondrijdt. Alleen m'n Fox F80X krijgt ie niet. . Ziet die overigens ook in deze Stumpjumper? Zo ja, dan mag je je gelukkig prijzen. Beter wordt 't niet.quote:Op donderdag 30 november 2006 16:22 schreef Venco16 het volgende:
Specialized Stumpjumper Expert 2007
Heb idd van veel mensen gehoord dat het een erg fijn fietsje is. De speclist ziet er zo uit..quote:Op donderdag 30 november 2006 20:39 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Goeie keus . Mijn vorige bike was een Stumpjumper en ik was er zeer tevreden mee. Echt een racertje. Het frame heb ik nog, de onderdelen zijn langzaam maar zeker zo'n beetje allemaal op de bike van mijn neefje van negen jaar gekomen. Die fietst ook wedstrijden en dan vind ik het wel tof dat ie op allerlei dure zooi rondrijdt. Alleen m'n Fox F80X krijgt ie niet. . Ziet die overigens ook in deze Stumpjumper? Zo ja, dan mag je je gelukkig prijzen. Beter wordt 't niet.
Als je ketting gaat vervangen, zou ik meteen ff je tandwielen meenemen. Dan is het meteen weer perfect, want als ik dit zo hoor zullen die ook wel versleten zijn. En verder, sja hoe zijn je remmen, vork en het frame?quote:Op vrijdag 1 december 2006 00:07 schreef Fentoozler het volgende:
ik heb nu een Merida Mats SE, een super fijne fiets, is vrij licht en rijdt gewoon lekker.. Ik had de fiets destijds van iemand gekocht die met wedstrijden gestopt was (mountainbiken dus), omdat hij een been brak ofzo..
Maar goed, dat is nu al 4-5 jaar geleden, en nu wil ik deze zomer weer fanatiek gaan mountainbiken, dus van de winter maar alle onderdelen veranderen, ik zal binnekort eens fotos posten, want ik weet echt maar god niet hoe al die onderdelen heten..
Iig wil ik de banden vervangen (die zijn echt door), de ketitng veranderen (spreekt voor zich dat die op is), achterderrialleur (modder zit ongeveer in het ijzer) en nog wat kleine dingetjes..
iik maak morgen fotos, dan kunnen de kenners me mss helpen of dit een verloren zaak is, want de mountainbike is wel redelijk op, of dat ik nog gewoon alles kan vervangen.. Als het een verloren zaak is, ga ik hem schoonmaken en verkopen, en koop ik er een hele nieuwe voor..
ik zeg, inleveren die fiets!quote:Op zaterdag 2 december 2006 12:57 schreef Venco16 het volgende:
Naar lang zoeken en door allerlei boekjes bladeren is het dan eindelijk zover.
Mijn Giant XTC 3 is ingeruild voor een Specialized Stumpjumper Expert
Zal hem morgen eens even goed in gaan rijden :-D
Foto's
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Speclist:
FRAME M4 alloy hardtail, fully manipulated DT, TT, SS, CS, ST w/ Mono-stay seatstays, ORE DT/TT, disc mount, replaceable derailer hanger
ACHTERVERING N/A
VORK Fox F90 RL 90mm, air spring, rebound/compression adj w/ lock out, alloy steerer
HEADSET Vervangen door FSA
STEM Specialized adjustable rise, OS 31.8, 3D forged w/CNC finish
HANDLEBARS Specialized XC flat 31.8mm OS bar, 2014 butted alloy, 5 degree backsweep, 600mm width
TAPE / GRIPS Specialized MTB, dual density
VOORREM Avid Juicy 7, hydraulic disc, G2 Clean Sweep 160mm rotor
ACHTERREM Avid Juicy 7, hydraulic disc, G2 Clean Sweep 160mm rotor
REMHENDELS Avid Juicy 7
VOORDERAILLEUR Shimano M581 LX, 34.9mm clamp, bottom swing, dual pull
ACHTERDERAILLEUR SRAM X.0, 9-speed, long cage
SCHAKELHENDELS SRAM X-9, aluminum trigger 9-speed
CASSETTE / FREEWHEEL Shimano HG50, 9-speed, 11/34t
KETTING SRAM PC-971 w/ Power Link
CRANKSET Shimano M-760 XT Hollowtech II, 2pc crank/BB
CHAINRINGS 22A/32A/44A 4mm thick outer, 4 bolt 104/64mm
BOTTOM BRACKET Shimano M-760 XT, integrated with crank
PEDALEN Shimano M-520 SPD
RIMS DT custom for Specialized X430, 24mm w/eyelets, 32h
FRONT HUB Specialized Stout disc, sealed cartridge bearing, high/low flange, 32h
REAR HUB Shimano M-525 disc, 32h, alloy QR
SPOKES DT Swiss 1.8mm stainless, alloy nipples
VOORBAND Specialized Fast Trak Pro 26x2.0", 120TPI, aramid bead, dual compound
ACHTERBAND Specialized Fast Trak Pro 26x2.0", 120TPI, aramid bead, dual compound
BINNENBANDEN Specialized Ultralight 26x2.0", presta
ZADEL Specialized BG Rival, hollow Cro-Mo rails
ZADELPEN Vervangen door een Woodman
SEAT BINDER 7050 hard annodized alloy collar w/ QR, 34.9mm clamp ID, black
Dik gedrukte is vervangen i.v.m. het op maat maken van de fiets.
quote:Op zondag 3 december 2006 12:23 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
ik zeg, inleveren die fiets!
Danku, dat was ook wel de bedoeling.quote:Op maandag 4 december 2006 15:38 schreef raimen het volgende:
Hey Venco16
Hele mooie bike hoor.
Ga je veel plezier aan beleven
Mijn broer en ik hebben zondag weer eens de vaste route in Weert gedaan. Het weer was super (alleen veel wind) en het rondje lag er optimaal bij.quote:Op maandag 4 december 2006 17:16 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Zondag bij Nunspeet wezen fietsen, achter de motorcrossban die tip ooit een keer gekregen van een Fok!ker en het is daar best vermakelijk eigenlijk.
Alleen die regen totaal maar 35km gefietst omdat we het echt te koud kregen, en door en door nat waren. Wel lekker nog eventje op kunnen warmen in het hokje bij de uitkijktoren.
Die Fokker was ik. Maar daar zitten een stel mooie singletracks ofniet.quote:Op maandag 4 december 2006 17:16 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Zondag bij Nunspeet wezen fietsen, achter de motorcrossban die tip ooit een keer gekregen van een Fok!ker en het is daar best vermakelijk eigenlijk.
Alleen die regen totaal maar 35km gefietst omdat we het echt te koud kregen, en door en door nat waren. Wel lekker nog eventje op kunnen warmen in het hokje bij de uitkijktoren.
Yup, vooral dat eerste stuk naast de snelweg is goed te doen.quote:Op dinsdag 5 december 2006 09:11 schreef Venco16 het volgende:
[..]
Die Fokker was ik. Maar daar zitten een stel mooie singletracks ofniet.
Ok is een leuk rondje ja, je kan daar eindeloos blijven rondfietsen aangezien er super veel paadjes zitten. Wel jammer van de regen ja,quote:Op dinsdag 5 december 2006 09:22 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Yup, vooral dat eerste stuk naast de snelweg is goed te doen.
eerst de snelweg aan je linkerhand, en vervolgens als ik het goed heb bij de tweede brug de snelweg overgestoken en dan meteen na het hek weer rechtsaf zodat je de snelweg aan de rechterkant hebt.
Daar liep ook nog een leuk paadje, die bijna door iemands tuin heen gaat.
Na dit paadje zijn we linksaf gegaan en hebben we daar een beetje door het bos gedwaald en nog wat leuke singeltracks meegepakt, bij de zandverstuiving aangekomen daar nog wat rondgedwaald en toen langzaam aan terug gefietst omdat we wel erg nat werden.
Wat ik wel zou willen hebben:quote:Op woensdag 6 december 2006 10:22 schreef pdiscs het volgende:
Misschien is het leuk om je mountainbike gerelateerde verlanglijstjes voor de kerstman hier te posten. Kan anderen (o.,a. mij) weer inspireren.
Waarom een singlespeed?quote:Op woensdag 6 december 2006 10:38 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Wat ik wel zou willen hebben:
Custom built titanium 29" singlespeed frame van Seven ofzo, Carbotech vork, CK balhoofd, CK of DT singlespeed naafjes, Moots stem en zadelpen, Extralite Ultralever greepjes, Avid SD Ultimate of Extralite Ultrabrake V-brakes, 180mm XTR 952 cranks, Tune barends, Eggbeater of Time ATAC pedaaltjes.....
verkoop jij ´m toevallig?quote:Op donderdag 30 november 2006 20:39 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Goeie keus . Mijn vorige bike was een Stumpjumper en ik was er zeer tevreden mee. Echt een racertje. Het frame heb ik nog, de onderdelen zijn langzaam maar zeker zo'n beetje allemaal op de bike van mijn neefje van negen jaar gekomen. Die fietst ook wedstrijden en dan vind ik het wel tof dat ie op allerlei dure zooi rondrijdt. Alleen m'n Fox F80X krijgt ie niet. . Ziet die overigens ook in deze Stumpjumper? Zo ja, dan mag je je gelukkig prijzen. Beter wordt 't niet.
zal eens gaan kijken daar!quote:
Ik wil graag twee paar handen erbij, tijdelijk. M'n remmen moeten ontlucht en bijgevuldquote:Op woensdag 6 december 2006 10:22 schreef pdiscs het volgende:
Misschien is het leuk om je mountainbike gerelateerde verlanglijstjes voor de kerstman hier te posten. Kan anderen (o.,a. mij) weer inspireren.
Ik wil een nieuw voorwiel. Afgelopen weekend een flinke deuk in mijn voorvelg gereden in het bos bij Rheden.quote:Op woensdag 6 december 2006 10:22 schreef pdiscs het volgende:
Misschien is het leuk om je mountainbike gerelateerde verlanglijstjes voor de kerstman hier te posten. Kan anderen (o.,a. mij) weer inspireren.
Volgens valt het met die r7 wel mee, maar dat weet ik niet zeker. Maargoed als die kerel beetje vaag doet weet je het nooit. Hij had opzich ook wel een verdacht lage prijs.quote:Op woensdag 6 december 2006 15:42 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
zal eens gaan kijken daar!
Die scott die ik eerder heb gepost gaat niet door.. Handelaar was maar erg vaag als ik bepaalde vragen stelde en die vork stond me niet zo aan (hoorde dat die r7 veel problemen had?)
edit: ook niet
Misschien dat i daarom al zo lang op internet staat.quote:Op woensdag 6 december 2006 15:42 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
zal eens gaan kijken daar!
Die scott die ik eerder heb gepost gaat niet door.. Handelaar was maar erg vaag als ik bepaalde vragen stelde en die vork stond me niet zo aan (hoorde dat die r7 veel problemen had?)
edit: ook niet
Jep!quote:Op donderdag 7 december 2006 12:09 schreef raimen het volgende:
[..]
Misschien dat i daarom al zo lang op internet staat.
Gewoon rustig verder kijken
Dan heb je nu ook al aardig lichtequote:Op donderdag 7 december 2006 19:31 schreef Trainspotter het volgende:
- Tune AC16+17 snelspanners: - 24 gram
Dat klopt . Ik heb de FRM 1 PRO, maar ik ben er niet tevreden over. Er zit een stukje plastic in verwerkt, dat vervormt door de de hitte die van de schijfrem afkomt. Ik heb het nu al te vaak gehad dat m'n voorwiel los in mijn vork kwam te zitten. Da's niet zo'n veilig idee. Over de snelspanners van Tune heb ik nog geen slechte verhalen gehoord.quote:Op donderdag 7 december 2006 19:32 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Dan heb je nu ook al aardig lichte
Dat snap je ook niet dat dat kan. Volgens mij is daar niet echt goed over nagedacht bij het ontwerp proces.quote:Op donderdag 7 december 2006 19:43 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Dat klopt . Ik heb de FRM 1 PRO, maar ik ben er niet tevreden over. Er zit een stukje plastic in verwerkt, dat vervormt door de de hitte die van de schijfrem afkomt. Ik heb het nu al te vaak gehad dat m'n voorwiel los in mijn vork kwam te zitten. Da's niet zo'n veilig idee. Over de snelspanners van Tune heb ik nog geen slechte verhalen gehoord.
Dat lijkt mij ook, maar het is toch een veelgehoorde klacht bij snelspanners in het algemeen. Al kan het bij deze spanners ook toevallig zo zijn, want een collega-biker heeft er geen last van.quote:Op donderdag 7 december 2006 19:47 schreef Venco16 het volgende:
[..]
Dat snap je ook niet dat dat kan. Volgens mij is daar niet echt goed over nagedacht bij het ontwerp proces. Zoiets test je toch uitgebreid lijkt mij. Zal wel niet dan.
Dan moet het dat zijn .quote:Of jij remt zoveeel
Oh ja, dat weet ik nog wel. Dat was Dave Watson, hij heeft er zelfs een of andere 'alternative sports award' voor gekregen. En het zit ook in één van de New World Disorder films.quote:Op maandag 11 december 2006 16:56 schreef Venco16 het volgende:
Beetje jammer dat die daarna op zijn bek gaat. Als je het doet, doe het dan goed
INGELOOTquote:Dear Mr. van den Bos,
herewith we confirm your participation at the JEANTEX BIKE TRANSALP 2007. We are glad to welcome you in the accreditation center in Mittenwald!
Alvast heel veel plezier.quote:Op dinsdag 19 december 2006 19:47 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
INGELOOT
Ik heb er zin in. Twee jaar geleden al eens meegedaan. Echt een geweldige ervaring. De editie van 2007 belooft een hele mooie te worden: start in Mittenwald, vier etappes in de Dolomieten en finish in Riva. Super!
KIJK Lekker hoor.quote:Op dinsdag 19 december 2006 19:47 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
INGELOOT
Ik heb er zin in. Twee jaar geleden al eens meegedaan. Echt een geweldige ervaring. De editie van 2007 belooft een hele mooie te worden: start in Mittenwald, vier etappes in de Dolomieten en finish in Riva. Super!
Ohw, das idd wel bruut ja, Gefeliciteerd en have funquote:Op dinsdag 19 december 2006 19:47 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
INGELOOT
Ik heb er zin in. Twee jaar geleden al eens meegedaan. Echt een geweldige ervaring. De editie van 2007 belooft een hele mooie te worden: start in Mittenwald, vier etappes in de Dolomieten en finish in Riva. Super!
Ik doe ook mee met die tocht in Gulpenquote:Op zondag 24 december 2006 16:13 schreef Trainspotter het volgende:
Dank allemaal, hopelijk stel ik jullie niet teleur .
Vandaag een mooie tocht in het Hageland in België gereden. Een streek met een paar leuke bulten. Je rijdt er eigenlijk of over asfalt, of over leuke singletracks. Op 45 km hadden we 550 hm. Dat begint erop te lijken. Over twee weken bij goed weer de eerste echt mooie tocht: http://www.mtbtourtochtgulpen.nl/
Net als vandaag een pokkeneind met de auto, maar dan heb je ook wat .
hee hallo, sorry voor de late reactie.. feestdagen enzoquote:Op zaterdag 23 december 2006 15:55 schreef Venco16 het volgende:
[..]
Ohw, das idd wel bruut ja, Gefeliciteerd en have fun
Hellmondunited, ben je bekend met www.mountainbike.nl/forum
Daar bieden ze ook regelmatig frames of fietsen aan.
Mooi spul voor mooie prijsjes.
De beste wensen allemaal. En laten we hopen dat het een goed bikejaar wordtquote:Op dinsdag 2 januari 2007 19:13 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
hee hallo, sorry voor de late reactie.. feestdagen enzo
Ik ben er zeker bekend, sta er ook geregistreerd alleen dan onder een andere naam.
Ook daar wordt maar niet het juiste aangeboden
Beste wensen overigens!
Mag, maar mag ook nieuw zijn. Als het maar een 19" is en niet extreem duur. Op marktplaats staat nu een s-works frame, die hoop ik te bemachtigen..quote:Op woensdag 3 januari 2007 18:56 schreef Venco16 het volgende:
[..]
De beste wensen allemaal. En laten we hopen dat het een goed bikejaar wordt
Sja dan weet ik het ook niet Toch maar hard blijven zoeken.
Je wilt dus een 2dehands frame?
Op mountainbike gebied heb ik nu eerst maar eens het voornemen om er eentje opnieuw te bouwen.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 17:37 schreef Trainspotter het volgende:
Wat zijn ieders goede voornemens voor het komende bikejaar? De mijne:
- mooie toertochten in de winter
- xc: Beneluxcup (reeks van acht wedstrijden in Nederland en België) en Minitop (Velp, Arnhem, Oosterbeek)
- marathon: Transalp (van Zuid-Duitsland naar het Gardameer)
- vakantie: begin maart Finale Ligure, eind april Riva del Garda en midden september ergens in de Dolomieten (allen in Italië)
Prima vooruitzichten .
mn fiets beetje leren kennen.. beetje lef opbouwen en zo hard mogelijk de bochten in te rammen (op straat)quote:Op vrijdag 5 januari 2007 17:37 schreef Trainspotter het volgende:
Wat zijn ieders goede voornemens voor het komende bikejaar? De mijne:
- mooie toertochten in de winter
- xc: Beneluxcup (reeks van acht wedstrijden in Nederland en België) en Minitop (Velp, Arnhem, Oosterbeek)
- marathon: Transalp (van Zuid-Duitsland naar het Gardameer)
- vakantie: begin maart Finale Ligure, eind april Riva del Garda en midden september ergens in de Dolomieten (allen in Italië)
Prima vooruitzichten .
Nu in de winter eigenlijk niks ivm werk etc., alleen wat indoor-training en misschien tijdens wintersport weer een afdalinkje over de pistes. Voorjaar en zomer vaak na 't werk uurtje fietsen en, indien mogelijk, ieder weekend. Liefst ergens een mooie jump-spot aanleggen en daar op oefenen. Veel routes in NL doen. Rond Pasen ook weer weekend in de Ardennen. En eind juni/begin juli een week Portes du Soleil doen + dagje Metabief. En dan eind augustus ofzo nog een poosje ergens naar toe (eerst even afstuderen).quote:Op vrijdag 5 januari 2007 17:37 schreef Trainspotter het volgende:
Wat zijn ieders goede voornemens voor het komende bikejaar? De mijne:
Prima vooruitzichten .
da's toch die meerdaagse die je in duo's doet?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 17:37 schreef Trainspotter het volgende:
- marathon: Transalp (van Zuid-Duitsland naar het Gardameer)
Klopt! Twee jaar geleden al eens gedaan en het leek me wel mooi om op herhaling te gaan. Gelukkkig ben ik ingeloot. Echt ruig qua parcours is het maar heel af en toe hoor, het gehalte asfalt was twee jaar gelden bijna de helft (al raffel je dat in hooguit een kwart van de tijd af). Maar het is gewoon een geweldige ervaring om acht dagen lang op de toppen van je kunnen door de Alpen te crossen en actief deel te nemen aan zo'n superevenement.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 09:08 schreef Wombcat het volgende:
da's toch die meerdaagse die je in duo's doet?
ruig werk
Oef.quote:mtb is voor mij alleen in de winter, maar voorlopig moet ik eerst herstellen van de sleutelbeenbreuk die ik op lanzarote opliep
't is niet alleen het parkoers dat het ruig maakt, ook elke dag een etappe met veel hoogtemeters maakt het al ruig.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 10:10 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Klopt! Twee jaar geleden al eens gedaan en het leek me wel mooi om op herhaling te gaan. Gelukkkig ben ik ingeloot. Echt ruig qua parcours is het maar heel af en toe hoor, het gehalte asfalt was twee jaar gelden bijna de helft (al raffel je dat in hooguit een kwart van de tijd af). Maar het is gewoon een geweldige ervaring om acht dagen lang op de toppen van je kunnen door de Alpen te crossen en actief deel te nemen aan zo'n superevenement.
Ah, ruig als in 'zwaar'. Ja, dat is het wel . Elke dag zo'n drieduizend hoogtemeters. Om het voor leken tastbaar te maken zeg ik wel eens dat ik dan dagelijks drie keer Alpe d'Huez op ga, onverhard. Dat levert wel eens vreemde blikken op . Ik vind het wel verbazingwekkend hoe snel je lichaam zich kan aanpassen aan het dagelijks leveren van zo'n inspanning. Na een paar dagen weet je niet beter en vind je een etappe van 85 km en 2500 hm een makkie.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 10:28 schreef Wombcat het volgende:
[..]
't is niet alleen het parkoers dat het ruig maakt, ook elke dag een etappe met veel hoogtemeters maakt het al ruig.
Kan ik me voorstellen. Lijkt me ook erg tof om te doen. Ik vind wel dat je hoogtemeters in de Alpen meestal wat makkelijker overwint dan in gebieden waar de bergen niet zo hoog zijn. Je gaat gewoon een uur trappen op een klein verzet en je hebt duizend hoogtemeters gemaakt. In de Ardennen tellen de hoogtemeters veel zwaarder omdat je nooit echt lekker in je ritme komt. Ik kan me voorstellen dat dit op Sardinië ook het geval is.quote:heb zelf vorig jaar de ronde van sardinië gereden (voor racefietsen), ook een 7-daagse, dat was ook erg zwaar, en minder hoogtemeter dan de alpen (ga 'm dit jaar weer rijden)
in 't hooggebergte heb je een lange klim die je op je eigen tempo doet. bij kortere klimmen kun je veel vaker aanklampen bij iemand die net iets harder rijdt, maar dat put je wel meer uit. plus 't is elke keer weer naar boven sprinten. uiteindelijk kom je bij beide trouwens uitgeput aan de finish.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 17:05 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Ah, ruig als in 'zwaar'. Ja, dat is het wel . Elke dag zo'n drieduizend hoogtemeters. Om het voor leken tastbaar te maken zeg ik wel eens dat ik dan dagelijks drie keer Alpe d'Huez op ga, onverhard. Dat levert wel eens vreemde blikken op . Ik vind het wel verbazingwekkend hoe snel je lichaam zich kan aanpassen aan het dagelijks leveren van zo'n inspanning. Na een paar dagen weet je niet beter en vind je een etappe van 85 km en 2500 hm een makkie.
[..]
Kan ik me voorstellen. Lijkt me ook erg tof om te doen. Ik vind wel dat je hoogtemeters in de Alpen meestal wat makkelijker overwint dan in gebieden waar de bergen niet zo hoog zijn. Je gaat gewoon een uur trappen op een klein verzet en je hebt duizend hoogtemeters gemaakt. In de Ardennen tellen de hoogtemeters veel zwaarder omdat je nooit echt lekker in je ritme komt. Ik kan me voorstellen dat dit op Sardinië ook het geval is.
begin eens met die spatborden er af te halen. Als je als mountainbiker niet goor thuis komt heb je het niet goed gedaanquote:Op zaterdag 6 januari 2007 19:35 schreef Fentoozler het volgende:
ooit eens beloofd om fotos van mijn mountainbike te posten.. dus bij deze
de merida heb ik drie/vier jaar geleden gekocht, en daarvoor was er ook al op gereden door een wedstrijdmountainbiker (tweedehands dus).. nu ben ik toch wel een beetje toe aan vervanging, maar ik zat zo eens te kijken, en kwam erachter dat er waarschijnlijk véél vervangen moet worden..
- Banden en dan wss de hele wiel (zitten ook wat spaken los)
- Remblokjes / mss hele remmen
- Derrialieur
- Hele ketting
- Cassetes/tandwielen
En waarschijnlijk daarnaast ook nog wat.. Sommige fotos zijn beetje onduidelijk, en mijn fiets is niet schoongemaakt Sorry hiervoor
Haha idd. Klikpedalen, kleine investering maar heeeeeel veeel profijt.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 20:52 schreef Skwish het volgende:
Ik zou als eerste het volgende doen:
Spatborden eraf
Trappers vervangen door klikpedalen
Naja profijt. Het is gewoon stukken fijner, in het begin ff wennen maar daarna is het echt wel makkelijker. Meer kracht zetten, geen gezeik dat je van je trapper afschiet.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 22:32 schreef fs180 het volgende:
hoezo profijt?
en dus profijt!quote:Op zondag 7 januari 2007 00:39 schreef Venco16 het volgende:
[..]
Naja profijt. Het is gewoon stukken fijner, in het begin ff wennen maar daarna is het echt wel makkelijker. Meer kracht zetten, geen gezeik dat je van je trapper afschiet.
Jepz dat wou ik zeggenquote:Op zondag 7 januari 2007 12:00 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
en dus profijt!
Overigens is de krachtsverdeling ook stukken beter. Je trapt met 2 pedalen tegelijk ipv met 1
Nadeel is dat je vast zit als je valt en mogelijk niet los komt. Mede daarom ben ik weer terug gegaan naar platform pedalen (waarschijnlijk ben ik de enige in heel Nederland trouwens).quote:Op zondag 7 januari 2007 00:39 schreef Venco16 het volgende:
[..]
Naja profijt. Het is gewoon stukken fijner, in het begin ff wennen maar daarna is het echt wel makkelijker. Meer kracht zetten, geen gezeik dat je van je trapper afschiet.
Volgens mij valt iedereen gegarandeerd een paar keer met z'n klikpendalen omdat hij ze niet los kan krijgen vooral in het begin.quote:Op zondag 7 januari 2007 13:18 schreef pdiscs het volgende:
[..]
Nadeel is dat je vast zit als je valt en mogelijk niet los komt. Mede daarom ben ik weer terug gegaan naar platform pedalen (waarschijnlijk ben ik de enige in heel Nederland trouwens).
Van welke pedalen (SPD, Crankbrothers enz.) kun je trouwens het makkelijkst loskomen? En nu niet beginnen over "je moet het stelschroefje heel licht instellen"...
dat kracht idee zie ik wel als voordeel ja.. alleen willen ze voor mijn toch nooit werken omdat ik heel veel van houding wissel, dus ook mn voeten steeds anders neerzetquote:Op zondag 7 januari 2007 12:00 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
en dus profijt!
Overigens is de krachtsverdeling ook stukken beter. Je trapt met 2 pedalen tegelijk ipv met 1
Dat heb ik op mijn gewone stadfiets ook dus. Maar met klikpedalen gaat dat voetenhouding wisselen wel rap over, dat is even een kwestie van wennen.quote:Op zondag 7 januari 2007 13:44 schreef fs180 het volgende:
[..]
dat kracht idee zie ik wel als voordeel ja.. alleen willen ze voor mijn toch nooit werken omdat ik heel veel van houding wissel, dus ook mn voeten steeds anders neerzet
hmmm ik zal het idd meenemenquote:Op zaterdag 6 januari 2007 20:52 schreef Skwish het volgende:
Ik zou als eerste het volgende doen:
Spatborden eraf
Trappers vervangen door klikpedalen
Dat deed ik dus ook altijd. En dat komt je snelheid zeker niet ten goede. Je zit waardeloos met je voeten op zo'n klein pedaaltje als je niet vastgeklikt bent. Een van de redenen waarom ik destijds weer terug ben gegaan naar vertrouwde platformers.quote:Op zondag 7 januari 2007 23:36 schreef DaDude1987 het volgende:
[knip]
Verder doe ik bij lastige stukken even uitklikken, beetje laf, maar macht der gewoonte .
Daarom! Dus ik zou het gewoon nog eens weer proberen.quote:Op maandag 8 januari 2007 09:14 schreef pdiscs het volgende:
[..]
Dat deed ik dus ook altijd. En dat komt je snelheid zeker niet ten goede. Je zit waardeloos met je voeten op zo'n klein pedaaltje als je niet vastgeklikt bent. Een van de redenen waarom ik destijds weer terug ben gegaan naar vertrouwde platformers.
Toch ben ik nu weer aan het twijfelen, omdat klikies toch ook flink wat rendements voordelen met zich meebrengen (en je kunt niet van je pedalen afglijden).
op de racefiets ben ik al vaak gevallen (krijg je als je ook wedstrijden rijdt) en werkelijk nog nooit vast blijven zitten.quote:Op zondag 7 januari 2007 13:18 schreef pdiscs het volgende:
[..]
Nadeel is dat je vast zit als je valt en mogelijk niet los komt. Mede daarom ben ik weer terug gegaan naar platform pedalen (waarschijnlijk ben ik de enige in heel Nederland trouwens).
dat is ook juist het probleem.. ik wil juist die vrijheid hebben, tjah platforms hebben zo zn nadelen maar ik kan nu met elke schoen rijden en heb mn vrijheid, en ik ben dr gelukkig meequote:Op zondag 7 januari 2007 15:10 schreef Venco16 het volgende:
[..]
Dat heb ik op mijn gewone stadfiets ook dus. Maar met klikpedalen gaat dat voetenhouding wisselen wel rap over, dat is even een kwestie van wennen.
En ja, vallen zul je in het begin nog weleens doen, maar dat heeft iedereen. Klimmetjes die je niet haalt en vergeet los te klikken, tja dan lig je. Maar dat komt naar een tijdje wel goed.
Achja, dat rijden met elke schoen is misschien een voordeeltje als je hem ook nog voor wat stadsverkeer gebruikt ofzo. En als je er zo blij mee bent moet je het natuurlijk zo houden.quote:Op maandag 8 januari 2007 12:30 schreef fs180 het volgende:
[..]
dat is ook juist het probleem.. ik wil juist die vrijheid hebben, tjah platforms hebben zo zn nadelen maar ik kan nu met elke schoen rijden en heb mn vrijheid, en ik ben dr gelukkig mee
dan zijn klikpedalen idd niet handigquote:Op maandag 8 januari 2007 18:20 schreef fs180 het volgende:
ik gebruik hem als bijfiets.. fietsen om verre ritten te maken en voor mn plezier te rijden, maar valt ook stukken steden onder.. voor winkels cafes of dingen waar ie alleen zal staan of in de regen gebruik ik mn stadfiets gewoon
showen dat je kunt remmen en op je voorwiel kunt ballanceren en dan je klikpendaaltjes niet loskrijgen ook.quote:Op maandag 8 januari 2007 10:02 schreef Venco16 het volgende:
[..]
Daarom! Dus ik zou het gewoon nog eens weer proberen.
Uitklikken heb ik eerlijk gezegt nooit gedaan, krijg ze altijd wel op tijd los. Alleen niet op je achterwiel gaan rijden met die dingen aan. Ik heb dat ooit een keer gedaan en ik donderde weerloos achterover op mn kont op de straat. En dat doet pijn....
quote:Op maandag 8 januari 2007 23:21 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
showen dat je kunt remmen en op je voorwiel kunt ballanceren en dan je klikpendaaltjes niet loskrijgen ook.
Haha, ja idd. Al wou ik alleen het aan niemand showen en was er gelukkig ook niemand in de buurt.quote:Op maandag 8 januari 2007 23:21 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
showen dat je kunt remmen en op je voorwiel kunt ballanceren en dan je klikpendaaltjes niet loskrijgen ook.
neen, nog altijd niet.. die scott die ik op het oog had, was binnen een halve dag weer van internet verdwenen en ik kreeg ook geen reactie op mijn mails.quote:Op zondag 7 januari 2007 12:17 schreef Venco16 het volgende:
[..]
Jepz dat wou ik zeggen
Al nieuw slachtoffer(frame) gevonden hellmond?
Ik zal mijn ogen openhoudenquote:Op dinsdag 9 januari 2007 17:49 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
neen, nog altijd niet.. die scott die ik op het oog had, was binnen een halve dag weer van internet verdwenen en ik kreeg ook geen reactie op mijn mails.
Dus.. keep on searching.. heb je tips, gelijk laten weten!
Mooie fiets hoor.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:32 schreef Trainspotter het volgende:
M'n bike voor komend jaar:
[afbeelding]
Frame: Cube Reaction Pro, alu 7005 Hydroform triple butted, 18"
Vork: Rock Shox Reba SL Poplock
Balhoofd: FSA Orbit
Wielen: DT 1540
Snelspanners: Tune AC 16 + AC 17
Remschijven: Shimano XTR 160 mm
Remklauwen: Shimano XTR
Remgrepen: Shimano XTR
Stuurpen: Ritchey WCS, 110mm, 6 graden rise
Stuur: Ritchey WCS 520mm, 5 graden backsweep
Handvatten: Ritchey WCS
Shifters: Shimano XTR
Derailleur voor: Shimano XTR
Derailleur achter: Shimano XTR
Crankset: Shimano XTR, 44x32x22T
Cassette: Shimano CS-M760 XT, 11-32T
Ketting: onbekend, blauw in elk geval.
Kabels: Shimano XTR
Zadelpen: Ritchey WCS Carbon
Zadel: Selle Italia SLR
Pedalen: Xpedo MF-6
Bidonhouder: Tune Wasserträger
Gewicht: 9.77 kg (bij Schwalbe xx-lite binnenbanden, Schwalbe Racing Ralph 2.1 achter en Nobby Nic 2.1 voor)
Zeker leuk fietstje. Waarom niet meer je carbonnen Giant frame?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:32 schreef Trainspotter het volgende:
M'n bike voor komend jaar:
[afbeelding]
Frame: Cube Reaction Pro, alu 7005 Hydroform triple butted, 18"
SPECS
he daarquote:Op maandag 22 januari 2007 11:09 schreef NrSiX het volgende:
Ben behoorlijk amateuristisch maar toch even een tvp, ben in de zomer behoorlijk actief in het bos aan het "crossen". Ben nu 1 keer in de week ook in het bos te vinden om even los te gaan.
Hey Hoiquote:Op maandag 22 januari 2007 12:49 schreef fs180 het volgende:
[..]
he daar
wat voor fiets gebruik je ervoor?
Zeker een mooie bike. Maar waarom het posten?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 11:14 schreef pdiscs het volgende:
[afbeelding]
Wat is ie mooi he!
En nee ... ik heb deze niet.
Omdat ie zo ontzettend mooi is, daarom...quote:Op dinsdag 23 januari 2007 12:24 schreef Venco16 het volgende:
[..]
Zeker een mooie bike. Maar waarom het posten?
Ik heb toch maar weer een paar klikpedalen gekocht. Ben benieuwd of deze Eggbeaters me wel gaan bevallen:quote:Op maandag 8 januari 2007 09:14 schreef pdiscs het volgende:
[..]
Dat deed ik dus ook altijd. En dat komt je snelheid zeker niet ten goede. Je zit waardeloos met je voeten op zo'n klein pedaaltje als je niet vastgeklikt bent. Een van de redenen waarom ik destijds weer terug ben gegaan naar vertrouwde platformers.
Toch ben ik nu weer aan het twijfelen, omdat klikies toch ook flink wat rendements voordelen met zich meebrengen (en je kunt niet van je pedalen afglijden).
OK, doe ik.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:48 schreef Venco16 het volgende:
Ok, netjes. Hou ons op de hoogte van de bevindingen. Ik vraag mij ook af hoe zulke pedaaltjes fietsen.
Ohw dat uitklikken is wel mooi dan, want dat vondt je een nadeel bij spd toch?quote:Op woensdag 24 januari 2007 10:00 schreef pdiscs het volgende:
[..]
OK, doe ik.
Gisteren natuurlijk meteen de pedaaltjes op mijn bike gezet en even in de tuin geprobeerd.
Wat me in eerste instantie opvalt is dat het inklikken niet makkelijk is. Dat kan natuurlijk aan mij liggen, ik ben rijden met klikpedalen niet gewend. Daarentegen gaat het uitklikken super.
Ik houd jullie op de hoogte.
YEP.quote:Op woensdag 24 januari 2007 11:16 schreef Venco16 het volgende:
[..]
Ohw dat uitklikken is wel mooi dan, want dat vondt je een nadeel bij spd toch?
is ook vrij kort zo te zienquote:Op zondag 28 januari 2007 12:39 schreef Venco16 het volgende:
Ok. Leuk fietstje. Die kleurstelling zie je niet vaak. Klein framemaatje ofniet?
I know... maar met mijn lengte zijn ze met klimmen wel fijn (ook ivm gewichtsverdeling)... en zeker op een SS denk ik.quote:Op zondag 28 januari 2007 17:46 schreef Trainspotter het volgende:
Bar-ends zijn eigenlijk een beetje not done bij een riser-bar .
Dit is m'n teamfiets. De teamsite is nog niet online, maar ik zal de link wel posten als het zo ver is. M'n Giant krijgt voorlopig een warm plekje in de schuur.quote:Op zondag 21 januari 2007 11:18 schreef Venco16 het volgende:
[..]
Zeker leuk fietstje. Waarom niet meer je carbonnen Giant frame?
Ok, dat is niet verkeerd zo'n teamfiets.quote:Op zondag 28 januari 2007 17:52 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Dit is m'n teamfiets. De teamsite is nog niet online, maar ik zal de link wel posten als het zo ver is. M'n Giant krijgt voorlopig een warm plekje in de schuur.
De Cube rijdt in elk geval lekker direct. Ik best erg positief over de Reba. Erg soepel en strak in de afdaling en bergop nauwelijks pompeffect. Alleen bij staand klimmen heb je eventueel de lockout nodig. Geometrie is verder ongeveer gelijk aan de Giant, dus aan de stuureigenschappen hoef ik gelukkig niet te wennen.
Ehm, ik weet niet of ik het juist heb. Maar moet de ketting niet onder dat dingetje achteraan, zodat de ketting iets naar beneden geduwt word? Lijkt me wel, zo heeft die anders weinig nut?quote:Op zondag 28 januari 2007 17:29 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[afbeelding]
Moet nog eea aan gebeuren, maar in grote lijnen is dit m
Ohw ok. Het leek mij namelijk dat die zo eigenlijk weinig werkte, maargoed als die ook omhoog kan duwen klopt het wel.quote:Op zondag 28 januari 2007 18:33 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Otherdoofer kan ook omhoog duwen.
Ik heb op dit moment trouwens een magic gear, dus t zou ook zonder spanner kunnen...
Ik vind de SDG Bel-Air SL erg relaxed. En dat I-Beam systeem werkt ook prima. Nadeel is dus wel dat je meteen ook een nieuwe zadelpen moet kopen (maar bij Barracuda.be is 't nu in de aanbieding).quote:Op maandag 29 januari 2007 08:42 schreef Venco16 het volgende:
BInnenkort even een nieuw zadel aanschaffen voor mn specialized.
Deze is toch wel erg log.
Iemand nog tips?
Ik zat te denken aan een; Selle Italia SLR XC
[afbeelding]
quote:Op zondag 28 januari 2007 12:39 schreef Venco16 het volgende:
Ok. Leuk fietstje. Die kleurstelling zie je niet vaak. Klein framemaatje ofniet?
Ik ben 1m68, dus heb ik inderdaad een klein frame nodig. Het is ook een kort frame, ideaal voor kleine mannekes ;-)quote:Op zondag 28 januari 2007 12:44 schreef Wombcat het volgende:
is ook vrij kort zo te zien
jups is wel een goed ideequote:Op maandag 29 januari 2007 18:50 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Vettig.
Wel ff stuurdopjes erin doen
Euhw. Dat ziet er wel leuk uit.quote:Op maandag 29 januari 2007 18:38 schreef jaguar het volgende:
[afbeelding]
Mijn barrel even met een reserve vorkje erin wacht op m'n marzochi
Aardig brik .quote:Op maandag 29 januari 2007 18:38 schreef jaguar het volgende:
Mijn barrel
Wat is het, een 15"? Framemaat is ook een deel persoonlijke voorkeur natuurlijk, maar volgens mij is je fiets toch echt aan de kleine kant voor je lengte. Als je 1m68 bent, dan is normaal gesproken 17" een betere keuze. Ik ben zelf ook maar 1m73, maar rijd naar volle tevredenheid op een 18".quote:Op maandag 29 januari 2007 11:54 schreef pdiscs het volgende:
Ik ben 1m68, dus heb ik inderdaad een klein frame nodig. Het is ook een kort frame, ideaal voor kleine mannekes ;-)
Ik vond het ook al redelijk klein, maargoed misschien fietst die er erg fijn op natuurlijk. Ik ben zelf ook rond de 1.73(misschien heel ietsjes langer) en ik rij ook op een 18". Erg prettig moet ik zeggen.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 19:03 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Aardig brik .
[..]
Wat is het, een 15"? Framemaat is ook een deel persoonlijke voorkeur natuurlijk, maar volgens mij is je fiets toch echt aan de kleine kant voor je lengte. Als je 1m68 bent, dan is normaal gesproken 17" een betere keuze. Ik ben zelf ook maar 1m73, maar rijd naar volle tevredenheid op een 18".
Klopt. Ik heb graag een klein en kort frame.quote:Op dinsdag 30 januari 2007 20:14 schreef Venco16 het volgende:
[..]
Ik vond het ook al redelijk klein, maargoed misschien fietst die er erg fijn op natuurlijk. Ik ben zelf ook rond de 1.73(misschien heel ietsjes langer) en ik rij ook op een 18". Erg prettig moet ik zeggen.
Prima dusquote:Op woensdag 31 januari 2007 14:46 schreef pdiscs het volgende:
[..]
Klopt. Ik heb graag een klein en kort frame.
Lekker heur !!quote:Op donderdag 1 februari 2007 17:46 schreef raimen het volgende:
Ha die gasten. Ik heb weer eens iets nieuws op het oog
[afbeelding]
Wat vinden jullie er van. Waarschijnlijk is i er over 2 weken.
Zodra de bike binnen is zal ik natuurlijk een paar plaatjes posten.
De specs zijn ook nog niet helemaal duidelijk.
In ieder geval wel met een reba voorvork (wit)
x.o shifters+achterder. (carbon kooi)
Truativ team carbon zadelpen, stuur en stuurpen
Oja het frame is een Isaac Impact carbon (1250 gram size 19)
ved!quote:Op donderdag 1 februari 2007 17:46 schreef raimen het volgende:
Ha die gasten. Ik heb weer eens iets nieuws op het oog
[afbeelding]
Wat vinden jullie er van. Waarschijnlijk is i er over 2 weken.
Zodra de bike binnen is zal ik natuurlijk een paar plaatjes posten.
De specs zijn ook nog niet helemaal duidelijk.
In ieder geval wel met een reba voorvork (wit)
x.o shifters+achterder. (carbon kooi)
Truativ team carbon zadelpen, stuur en stuurpen
Oja het frame is een Isaac Impact carbon (1250 gram size 19)
Poe He! Dat is wel een erg gave fiets. Klinkt allemaal erg mooi. Ook vooral die witte reba lijkt me er super onderstaan.quote:Op donderdag 1 februari 2007 17:46 schreef raimen het volgende:
Ha die gasten. Ik heb weer eens iets nieuws op het oog
[afbeelding]
Wat vinden jullie er van. Waarschijnlijk is i er over 2 weken.
Zodra de bike binnen is zal ik natuurlijk een paar plaatjes posten.
De specs zijn ook nog niet helemaal duidelijk.
In ieder geval wel met een reba voorvork (wit)
x.o shifters+achterder. (carbon kooi)
Truativ team carbon zadelpen, stuur en stuurpen
Oja het frame is een Isaac Impact carbon (1250 gram size 19)
Vondt ik dus ook.quote:Op donderdag 1 februari 2007 22:39 schreef Venco16 het volgende:
[..]
Poe He! Dat is wel een erg gave fiets. Klinkt allemaal erg mooi. Ook vooral die witte reba lijkt me er super onderstaan.
Ik zal er zijn, voor de 60 km. Eindelijk weer eens een lekkere toertocht .quote:Op vrijdag 2 februari 2007 13:56 schreef Venco16 het volgende:
Nog mensen morgen aanwezig in het o zo schone nunspeet? Voor de Schwalbe Veldtoertocht?
30, 45 en 60 km. Starten kan vanaf 9.00 uur.
Het is een geweldige tocht, aan te bevelen dus De bomen die op het pad lagen zijn doorgezaagt zodat het pad vrij is. Of de route is omgelegd.
Dus tot morgen
Ik ga denk ik voor de 45km. Of de benen moeten heel goed zijn dat ik de 60 km pak maar dat denk ik niet.quote:Op vrijdag 2 februari 2007 22:26 schreef juliusbackpacking het volgende:
gaan er ook mindere goden voor de 30km of 45km?
Lekker weertje ook vandaag.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 13:22 schreef Venco16 het volgende:
Zo ik ben weer terug. Ben voor de 45 km gegaan en dat vond ik pittig zat. Zaten weer mooie stukken tussen, alles weer goed, alleen de 2de controle post voor de 45 km heb ik niet gezien. Welke er meestal toch wel is. Achja dat kon de pret niet drukken
Wat voor race is dat? Een cyclo ook?quote:Op zaterdag 3 februari 2007 19:15 schreef Trainspotter het volgende:
Ik vond het super in Nunspeet. Mooie afwisselde route, goede organisatie, gezellig, geen modder en natuurlijk een perfect weertje. Het leek wel lente. De 60 km bleken er helaas maar 55 te zijn, maar ach. Misschien ook maar goed, ik moet morgen namelijk aan de bak op de strandrace van Rockanje.
Een koers op het strand, ook als cyclo aangeduid: http://www.farmfritesstrandrace.nl/ Verder niet echt mijn ding, ik ben niet zo van het stampen tegen de wind. Gelukkig staat er morgen maar een licht briesje, dus misschien wordt het nog wat. Ik zie het toch meer als een goeie training eigenlijk.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 19:27 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Wat voor race is dat? Een cyclo ook?
Succes alvast.
Dat soort dingen zijn idd leuk als training. Heb in oktober de Beachchallenge gereden, dat vond ik ook wel grappig om te doen.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 19:55 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Een koers op het strand, ook als cyclo aangeduid: http://www.farmfritesstrandrace.nl/ Verder niet echt mijn ding, ik ben niet zo van het stampen tegen de wind. Gelukkig staat er morgen maar een licht briesje, dus misschien wordt het nog wat. Ik zie het toch meer als een goeie training eigenlijk.
ik woon ongeveer 2,5 minuut fietsen naast die route echt héél ideaal.. is wel een aanrader voor iedereen, je hebt 16,2 km de vaste route die je kan verlengen met 7 km door andere route.. alleen als het veel geregend heeft kan je beter je snorkel meenemenquote:Op vrijdag 2 februari 2007 22:50 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Edit: Amerongen moet ik ook eens doen, is ook nog te fietsen vanuit Zeist.
Ik heb daar idd ook meerdere mensen over gehoord, dat die 55 km was. Maar anderen hadden weer 60 km erop staan. Dus misschien een lintje gemist, of hij was gewoon echt tekort.quote:Op zaterdag 3 februari 2007 19:15 schreef Trainspotter het volgende:
Ik vond het super in Nunspeet. Mooie afwisselde route, goede organisatie, gezellig, geen modder en natuurlijk een perfect weertje. Het leek wel lente. De 60 km bleken er helaas maar 55 te zijn, maar ach. Misschien ook maar goed, ik moet morgen namelijk aan de bak op de strandrace van Rockanje.
Ik hoop dat je bedoelt, ketting en tandwielen?(de aandrijving dus zegmaar). Anders is het wel een erg dure kettingquote:Op zaterdag 3 februari 2007 21:44 schreef Fentoozler het volgende:
[..]
ik woon ongeveer 2,5 minuut fietsen naast die route echt héél ideaal.. is wel een aanrader voor iedereen, je hebt 16,2 km de vaste route die je kan verlengen met 7 km door andere route.. alleen als het veel geregend heeft kan je beter je snorkel meenemen
vandaag naar de fietsenboer geweest.. wss wordt het 200 euro voor een volledig nieuwe ketting en dan in het vooruitzicht nog nieuwe banden en velgen, of wordt het toch een volledig nieuwe bike kopen voor 1400 euro en met inruilkorting dan..
wss wordt het de eerste optie, en over 2 - 3 jaar een helemaal nieuwe + perfecte bike kopen
Zekers, net als die route een stukkie verder, in Zeddam. Da's eigenlijk mijn favoriet. In Rozendaal is dit jaar op 1 april een wedstrijd, die zal ook wel delen van de vaste route van Rheden meenemen. Dat wordt dus lekker bikkelen.quote:Op zondag 4 februari 2007 12:27 schreef Wombcat het volgende:
Qua vaste routes, is de route bij van Velp-Rheden (v.v.) helemaal
Kijk aan, dat is netjes. Eerlijk gezegt nooit een strandrace gedaan, ook maar eens proberen Eerst maar eens wat meer trainenquote:Op zondag 4 februari 2007 14:01 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Zekers, net als die route een stukkie verder, in Zeddam. Da's eigenlijk mijn favoriet. In Rozendaal is dit jaar op 1 april een wedstrijd, die zal ook wel delen van de vaste route van Rheden meenemen. Dat wordt dus lekker bikkelen.
Over bikkelen gesproken, de strandrace ging nog best aardig. Het was wederom een ideaal weertje. Pas aan het eind van de wedstrijd stak er een licht briesje op. Ik kon dus aardig meekomen. Ik ben 21e geworden (van 150). Beetje te lang op kop gestampt richting de finish, anders had ik 19e kunnen zijn en het eerste prijzengeld van het jaar kunnen binnenslepen. Een van mijn teammaten heeft gewonnen .
Goedquote:Op zondag 4 februari 2007 14:01 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Zekers, net als die route een stukkie verder, in Zeddam. Da's eigenlijk mijn favoriet. In Rozendaal is dit jaar op 1 april een wedstrijd, die zal ook wel delen van de vaste route van Rheden meenemen. Dat wordt dus lekker bikkelen.
Over bikkelen gesproken, de strandrace ging nog best aardig. Het was wederom een ideaal weertje. Pas aan het eind van de wedstrijd stak er een licht briesje op. Ik kon dus aardig meekomen. Ik ben 21e geworden (van 150). Beetje te lang op kop gestampt richting de finish, anders had ik 19e kunnen zijn en het eerste prijzengeld van het jaar kunnen binnenslepen. Een van mijn teammaten heeft gewonnen .
ik bedoel inderdaad ketting + cassetes + derralieurwieltjes + kettingbladen..quote:Op zondag 4 februari 2007 12:23 schreef Venco16 het volgende:
[..]
Ik hoop dat je bedoelt, ketting en tandwielen?(de aandrijving dus zegmaar). Anders is het wel een erg dure ketting
quote:Op donderdag 8 februari 2007 12:06 schreef fs180 het volgende:
sneeuw!
Aaaah, ik wou ook graag . Moest alleen fietsen in elkaar zetten op mn werk, voor een of andere actiequote:Op donderdag 8 februari 2007 18:17 schreef fs180 het volgende:
pekel net terug van fiets ben kapot.. maar wel echt vet
Zo man, echt een geweldige bike Veel plezier ermee, maar dat gaat vast wel lukkenquote:
Thx mannen.quote:Op zondag 11 februari 2007 11:58 schreef Trainspotter het volgende:
Brute racebak!
http://www.bikezone-racing.nl/quote:Op zondag 28 januari 2007 17:52 schreef Trainspotter het volgende:
De teamsite is nog niet online, maar ik zal de link wel posten als het zo ver is.
Ah kijk. Dat ziet er wel netjes uit. Mooie strakke site.quote:Op zaterdag 17 februari 2007 19:14 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
http://www.bikezone-racing.nl/
quote:Op maandag 19 februari 2007 12:52 schreef -skippybal- het volgende:
Ik ben vanochtend over de staart van zo'n koe bij de Posbank gereden
Ik slalomde dus tussen een paar van die beesten door op een stukje single-track en zat bij de laatste verkeerd met m'n evenwicht dus kon de koe nog maar net ontwijken. Z'n staart alleen nietquote:Op maandag 19 februari 2007 12:55 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
en toen zei die: "moehhoeee"
die koeien zijn ook zo lekker sloom daarzo
hilarisch!quote:Op maandag 19 februari 2007 13:00 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Ik slalomde dus tussen een paar van die beesten door op een stukje single-track en zat bij de laatste verkeerd met m'n evenwicht dus kon de koe nog maar net ontwijken. Z'n staart alleen niet
Maar dat is juist wel het briljante van die route, al die beesten die je kan tegenkomen
Dat is idd zeker grappig. Ben een paar keer van die schotse hooglanders tegengekomen, wel geinig. En in oostenrijk was ik aan het afdalen stuit ik in 1x op en kudde koeien die midden op het pad stonden, toen moest ik ze handmatig aan de kant duwen, want erg veel zin om te verplaatsen hadden ze niet.quote:Op maandag 19 februari 2007 13:00 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Ik slalomde dus tussen een paar van die beesten door op een stukje single-track en zat bij de laatste verkeerd met m'n evenwicht dus kon de koe nog maar net ontwijken. Z'n staart alleen niet
Maar dat is juist wel het briljante van die route, al die beesten die je kan tegenkomen
De Glandon af 'snachts? Toch niet de noordkant, want da's volgens mij levensgevaarlijk 's nachts.quote:Op maandag 19 februari 2007 18:45 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Lijkt mij erg kicken, nachtbiken!
(toen we afgelopen zomer in de Alpen waren hebben we er ook over zitten fantaseren om 's nachts de Glandon op (en af!) te rijden )
Ik zou trouwens niet in mn eentje gaan nightbiken.
Die beesten zijn veel banger voor jou dan andersom denk ik altijd maar. Alleen een everzwijn met jonkies kan nog wel eens onaardig worden.quote:Op maandag 19 februari 2007 17:00 schreef -skippybal- het volgende:
Heeft iemand wel eend genachtbiked? Ik heb nu zo'n dikke lamp gekregen via via, maar het lijkt me best wel eng
Ik bedoel, in het bos is het fokkin' donker en dan met die geluiden van die beesten
Die bomen staan ook akelig dicht langs de weg (zeker in het begin, want daar gaat de weg nog dwars door het bos).quote:Op maandag 19 februari 2007 18:59 schreef Trainspotter het volgende:
En dat moest je vrij snel doen, want die weg wordt begeleid door een laan van gruwelijk dikke beuken. Die niet bepaald meegeven.
Inderdaad. Die wetenschap maakte het natuurlijk extra spannend. En remmen wilde je ook niet, want dat zou geld kosten .quote:Op maandag 19 februari 2007 19:00 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Die bomen staan ook akelig dicht langs de weg (zeker in het begin, want daar gaat de weg nog dwars door het bos).
Het was ook meer slap geklets na het fietsen bij de Kronenbourgjesquote:Op maandag 19 februari 2007 18:55 schreef Wombcat het volgende:
[..]
De Glandon af 'snachts? Toch niet de noordkant, want da's volgens mij levensgevaarlijk 's nachts.
De andere trouwens ook
Volgens mij niet.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 08:48 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Die emmapyramide kom je daar standaard langs als je de posbank route fietst?
Ik heb er vaker van gehoord, maar nog nooit een pyramide gezien
Nee, je komt er niet langs, de route loopt noordelijker. De Emma pyramide is een bult op een open plek, en op die bult staat een uitkijktoren, met een gedenkteken voor de Velpenaren die daar in WO II zijn gesneuveld. Dus so much for de pyramidequote:Op dinsdag 20 februari 2007 09:40 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Volgens mij niet.
Er staat ook geen pyramide.
Als je bent geinteresseerd in een stukje oorlogshistorie wel. Als je er echt de tijd voor wilt nemen om even op die plek rond te kijken zou ik er gewoon een keer vanuit Velp of Roosendaal naartoe wandelen. Dat kan daar, behalve biken, natuurlijk ook heel mooiquote:Op dinsdag 20 februari 2007 09:54 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Is het de moeite waard om even van de route af te wijken dan?
Rozendaal toch?quote:Op dinsdag 20 februari 2007 09:58 schreef Gripper het volgende:
[..]
Als je bent geinteresseerd in een stukje oorlogshistorie wel. Als je er echt de tijd voor wilt nemen om even op die plek rond te kijken zou ik er gewoon een keer vanuit Velp of Roosendaal naartoe wandelen. Dat kan daar, behalve biken, natuurlijk ook heel mooi
Kijk even op Google Earth:quote:Op dinsdag 20 februari 2007 12:03 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Is de emmapyramide bij dat restaurant bovenop de Posbank?
hahh, die weg weet ik volgens mij wel te vinden.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 12:07 schreef -skippybal- het volgende:
[..]
Kijk even op Google Earth:
52° 0'30.25"N
5°57'58.79"E
Daar is een begin van de klim van één kant.
je steekt 'm even over ja. Van het ene bos naar het andere bos over een zandpad. Daar is ook een officieele startplaats met zo'n bord en info enzoquote:Op dinsdag 20 februari 2007 12:16 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
hahh, die weg weet ik volgens mij wel te vinden.
Als ik het goed heb steek je die ook ergens tijdens de vaste route over toch?
Nou dat zat er dus niet in. Tyfus voorderailleur.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 12:57 schreef -skippybal- het volgende:
Ah de zon! Ik ga maar eens een rondje Oosterbeek tempobeulen
TOP! Foto's van routes en tochten zijn altijd leuk om te zien.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:13 schreef Impry het volgende:
Zo, hierbij even wat foto's van vandaag. Derde keer dat ik heb geMTBd, maar was beetje verkouden, dus niet volledige ronde gedaan en op het gemakje wat foto's genomen.
[..knip..]
Paden lagen er dus prima bij, je hoefde eigenlijk nergens door een plas heen, alles was wel een beetje droog gereden.
Wat betreft m'n fiets, mja, wat zal ik zeggen Het is geen schoonheid, maar gebruik hem doordeweeks ook voor naar stage toe, als het dan een beetje regent ofzo heb ik geen zin om m'n broeken elke dag schoon te moeten maken
Dat zijn een stel leuke plaatjes ja En ach, als je zelf maar tevreden bent met je fiets en ermee kan doen wat je wilt doenquote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:13 schreef Impry het volgende:
Zo, hierbij even wat foto's van vandaag. Derde keer dat ik heb geMTBd, maar was beetje verkouden, dus niet volledige ronde gedaan en op het gemakje wat foto's genomen.
Op weg naar de Roestelberg
[afbeelding]
Wilde eerste een sticker gaan kopen, maar het café was nog dicht. Dus eerst maar even links een stukje het verharde fietspad op.
Bovenaan zie je het stuk net voor café de Roestelberg
[b]AFBEELDINGEN!
Paden lagen er dus prima bij, je hoefde eigenlijk nergens door een plas heen, alles was wel een beetje droog gereden.
Wat betreft m'n fiets, mja, wat zal ik zeggen Het is geen schoonheid, maar gebruik hem doordeweeks ook voor naar stage toe, als het dan een beetje regent ofzo heb ik geen zin om m'n broeken elke dag schoon te moeten maken
Hoezo dat? Daar kan je toch mooi op je hardtail overheen denderenquote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:57 schreef -skippybal- het volgende:
Leuke foto's
[afbeelding]
Dat rechterpaadje lijkt met niet echt denderend voor op de hardtail
Oeps, bedoelde dat linkerpaadjequote:Op dinsdag 20 februari 2007 16:02 schreef Venco16 het volgende:
[..]
Hoezo dat? Daar kan je toch mooi op je hardtail overheen denderen
Wanneer heb je het voor het laatst gereden en hoe lag het er toen bij? Zit namelijk erg veel verschil in jaargetijden. In de zomer is het veel mul zand, dan schijnt het echt niet leuk te zijn soms.quote:Op dinsdag 20 februari 2007 17:51 schreef Trainspotter het volgende:
Ik kan er niks aan doen, maar ik heb echt een hardgrondige hekel aan het parcours in Drunen. Ik weet ook niet precies waarom. Wel toffe foto's trouwens
Goeie zaak is dat indd, lekkere snelle levering en prima spul.quote:Op donderdag 22 februari 2007 16:55 schreef Impry het volgende:
Dinsdagnacht kleding besteld bij Cyclewear.nl en vanochtend al binnen!
Hier de complete bestelling (voor nog 3 andere vrienden) (totaal ¤ 293,85)
[afbeelding]
Ik zelf was ¤ 81,- kwijt voor het onderstaande:
[afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]
Zit prima mag ik wel zeggen!
Misschien is ie wel zo comfortabel dat je m vaker gaat gebruiken?quote:Op donderdag 22 februari 2007 19:37 schreef -skippybal- het volgende:
Ik ga toch geen 100 euro uitgeven voor iets wat ik nauwelijks gebruik
Mwah, wat is er nou mooier als door de bossen heen te crossen terwijl de manen met de wind mee wapperen?quote:Op donderdag 22 februari 2007 19:39 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Misschien is ie wel zo comfortabel dat je m vaker gaat gebruiken?
Misschien een extra motivatie om eens wat meer te gebruikenquote:Op donderdag 22 februari 2007 19:37 schreef -skippybal- het volgende:
Ik ga toch geen 100 euro uitgeven voor iets wat ik nauwelijks gebruik
In de winter moet een helm juist lekker warm zitten nou ja winterquote:Op donderdag 22 februari 2007 19:34 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Als je écht een lekkere helm wilt:
[afbeelding]
Bell Sweep.
Ik heb m ook, volgens windtunneltests de koelste helm van dit moment.
Gewoon een snowboard-helm kopen. Zien er vaak beetje uit als zo'n skateboard-helmpje, maar dan met oorflappen zodat die ook warm blijven, en vaak wat ventilatie-gaten die je open en dicht kan doen.quote:Op donderdag 22 februari 2007 20:34 schreef raimen het volgende:
[..]
In de winter moet een helm juist lekker warm zitten nou ja winter
rag je toch wel gewoon doorheen>quote:Op dinsdag 20 februari 2007 15:57 schreef -skippybal- het volgende:
Leuke foto's
[afbeelding]
Dat rechterpaadje lijkt met niet echt denderend voor op de hardtail
haha, Ik rij er ook weer rond zondagquote:Op donderdag 8 maart 2007 17:32 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Super weer is t hè
Zondag weer knallen in Amerongen
Poggio is leuk ja, lekker lopend stuk vals plat en grappig om al die namen te lezen die op de weg gekalkt staan. Met de lockout erop kun je nog best hard stoempen op de grote plaat. Wordt volgende week extra leuk om Milaan-Sanremo te kijken .quote:Op zaterdag 10 maart 2007 20:26 schreef -skippybal- het volgende:
Tof.
Poggio is vet he
Lekker groot naar boven raggen, hoewel dat met vering waarschijnlijk iets moeilijkers gaat.
Mooie pics iddquote:Op zaterdag 10 maart 2007 20:40 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Poggio is leuk ja, lekker lopend stuk vals plat en grappig om al die namen te lezen die op de weg gekalkt staan. Met de lockout erop kun je nog best hard stoempen op de grote plaat. Wordt volgende week extra leuk om Milaan-Sanremo te kijken .
Hoe groot rag jij daar dan naar boven?quote:Op zaterdag 10 maart 2007 20:26 schreef -skippybal- het volgende:
Tof.
Poggio is vet he
Lekker groot naar boven raggen, hoewel dat met vering waarschijnlijk iets moeilijkers gaat.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |