da's toch die meerdaagse die je in duo's doet?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 17:37 schreef Trainspotter het volgende:
- marathon: Transalp (van Zuid-Duitsland naar het Gardameer)
Klopt! Twee jaar geleden al eens gedaan en het leek me wel mooi om op herhaling te gaan. Gelukkkig ben ik ingeloot. Echt ruig qua parcours is het maar heel af en toe hoor, het gehalte asfalt was twee jaar gelden bijna de helft (al raffel je dat in hooguit een kwart van de tijd af). Maar het is gewoon een geweldige ervaring om acht dagen lang op de toppen van je kunnen door de Alpen te crossen en actief deel te nemen aan zo'n superevenement.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 09:08 schreef Wombcat het volgende:
da's toch die meerdaagse die je in duo's doet?
ruig werk![]()
Oef.quote:mtb is voor mij alleen in de winter, maar voorlopig moet ik eerst herstellen van de sleutelbeenbreuk die ik op lanzarote opliep![]()
't is niet alleen het parkoers dat het ruig maakt, ook elke dag een etappe met veel hoogtemeters maakt het al ruig.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 10:10 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Klopt! Twee jaar geleden al eens gedaan en het leek me wel mooi om op herhaling te gaan. Gelukkkig ben ik ingeloot. Echt ruig qua parcours is het maar heel af en toe hoor, het gehalte asfalt was twee jaar gelden bijna de helft (al raffel je dat in hooguit een kwart van de tijd af). Maar het is gewoon een geweldige ervaring om acht dagen lang op de toppen van je kunnen door de Alpen te crossen en actief deel te nemen aan zo'n superevenement.
Ah, ruig als in 'zwaar'. Ja, dat is het welquote:Op zaterdag 6 januari 2007 10:28 schreef Wombcat het volgende:
[..]
't is niet alleen het parkoers dat het ruig maakt, ook elke dag een etappe met veel hoogtemeters maakt het al ruig.
Kan ik me voorstellen. Lijkt me ook erg tof om te doen. Ik vind wel dat je hoogtemeters in de Alpen meestal wat makkelijker overwint dan in gebieden waar de bergen niet zo hoog zijn. Je gaat gewoon een uur trappen op een klein verzet en je hebt duizend hoogtemeters gemaakt. In de Ardennen tellen de hoogtemeters veel zwaarder omdat je nooit echt lekker in je ritme komt. Ik kan me voorstellen dat dit op Sardinië ook het geval is.quote:heb zelf vorig jaar de ronde van sardinië gereden (voor racefietsen), ook een 7-daagse, dat was ook erg zwaar, en minder hoogtemeter dan de alpen (ga 'm dit jaar weer rijden)
in 't hooggebergte heb je een lange klim die je op je eigen tempo doet. bij kortere klimmen kun je veel vaker aanklampen bij iemand die net iets harder rijdt, maar dat put je wel meer uit. plus 't is elke keer weer naar boven sprinten. uiteindelijk kom je bij beide trouwens uitgeput aan de finish.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 17:05 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Ah, ruig als in 'zwaar'. Ja, dat is het wel. Elke dag zo'n drieduizend hoogtemeters. Om het voor leken tastbaar te maken zeg ik wel eens dat ik dan dagelijks drie keer Alpe d'Huez op ga, onverhard. Dat levert wel eens vreemde blikken op
. Ik vind het wel verbazingwekkend hoe snel je lichaam zich kan aanpassen aan het dagelijks leveren van zo'n inspanning. Na een paar dagen weet je niet beter en vind je een etappe van 85 km en 2500 hm een makkie.
[..]
Kan ik me voorstellen. Lijkt me ook erg tof om te doen. Ik vind wel dat je hoogtemeters in de Alpen meestal wat makkelijker overwint dan in gebieden waar de bergen niet zo hoog zijn. Je gaat gewoon een uur trappen op een klein verzet en je hebt duizend hoogtemeters gemaakt. In de Ardennen tellen de hoogtemeters veel zwaarder omdat je nooit echt lekker in je ritme komt. Ik kan me voorstellen dat dit op Sardinië ook het geval is.
begin eens met die spatborden er af te halen. Als je als mountainbiker niet goor thuis komt heb je het niet goed gedaanquote:Op zaterdag 6 januari 2007 19:35 schreef Fentoozler het volgende:
ooit eens beloofd om fotos van mijn mountainbike te posten.. dus bij deze
de merida heb ik drie/vier jaar geleden gekocht, en daarvoor was er ook al op gereden door een wedstrijdmountainbiker (tweedehands dus).. nu ben ik toch wel een beetje toe aan vervanging, maar ik zat zo eens te kijken, en kwam erachter dat er waarschijnlijk véél vervangen moet worden..
- Banden en dan wss de hele wiel (zitten ook wat spaken los)
- Remblokjes / mss hele remmen
- Derrialieur
- Hele ketting
- Cassetes/tandwielen
En waarschijnlijk daarnaast ook nog wat.. Sommige fotos zijn beetje onduidelijk, en mijn fiets is niet schoongemaaktSorry hiervoor
![]()
Haha idd. Klikpedalen, kleine investering maar heeeeeel veeel profijt.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 20:52 schreef Skwish het volgende:
Ik zou als eerste het volgende doen:
Spatborden eraf
Trappers vervangen door klikpedalen![]()
Naja profijt. Het is gewoon stukken fijner, in het begin ff wennen maar daarna is het echt wel makkelijker. Meer kracht zetten, geen gezeik dat je van je trapper afschiet.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 22:32 schreef fs180 het volgende:
hoezo profijt?
en dus profijt!quote:Op zondag 7 januari 2007 00:39 schreef Venco16 het volgende:
[..]
Naja profijt. Het is gewoon stukken fijner, in het begin ff wennen maar daarna is het echt wel makkelijker. Meer kracht zetten, geen gezeik dat je van je trapper afschiet.
Jepzquote:Op zondag 7 januari 2007 12:00 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
en dus profijt!
Overigens is de krachtsverdeling ook stukken beter. Je trapt met 2 pedalen tegelijk ipv met 1
Nadeel is dat je vast zit als je valt en mogelijk niet los komt. Mede daarom ben ik weer terug gegaan naar platform pedalen (waarschijnlijk ben ik de enige in heel Nederland trouwens).quote:Op zondag 7 januari 2007 00:39 schreef Venco16 het volgende:
[..]
Naja profijt. Het is gewoon stukken fijner, in het begin ff wennen maar daarna is het echt wel makkelijker. Meer kracht zetten, geen gezeik dat je van je trapper afschiet.
Volgens mij valt iedereen gegarandeerd een paar keer met z'n klikpendalen omdat hij ze niet los kan krijgen vooral in het begin.quote:Op zondag 7 januari 2007 13:18 schreef pdiscs het volgende:
[..]
Nadeel is dat je vast zit als je valt en mogelijk niet los komt. Mede daarom ben ik weer terug gegaan naar platform pedalen (waarschijnlijk ben ik de enige in heel Nederland trouwens).
Van welke pedalen (SPD, Crankbrothers enz.) kun je trouwens het makkelijkst loskomen? En nu niet beginnen over "je moet het stelschroefje heel licht instellen"...
dat kracht idee zie ik wel als voordeel ja.. alleen willen ze voor mijn toch nooit werken omdat ik heel veel van houding wissel, dus ook mn voeten steeds anders neerzetquote:Op zondag 7 januari 2007 12:00 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
en dus profijt!
Overigens is de krachtsverdeling ook stukken beter. Je trapt met 2 pedalen tegelijk ipv met 1
Dat heb ik op mijn gewone stadfiets ook dus. Maar met klikpedalen gaat dat voetenhouding wisselen wel rap over, dat is even een kwestie van wennen.quote:Op zondag 7 januari 2007 13:44 schreef fs180 het volgende:
[..]
dat kracht idee zie ik wel als voordeel ja.. alleen willen ze voor mijn toch nooit werken omdat ik heel veel van houding wissel, dus ook mn voeten steeds anders neerzet
hmmm ik zal het idd meenemenquote:Op zaterdag 6 januari 2007 20:52 schreef Skwish het volgende:
Ik zou als eerste het volgende doen:
Spatborden eraf
Trappers vervangen door klikpedalen![]()
Dat deed ik dus ook altijd. En dat komt je snelheid zeker niet ten goede. Je zit waardeloos met je voeten op zo'n klein pedaaltje als je niet vastgeklikt bent. Een van de redenen waarom ik destijds weer terug ben gegaan naar vertrouwde platformers.quote:Op zondag 7 januari 2007 23:36 schreef DaDude1987 het volgende:
[knip]
Verder doe ik bij lastige stukken even uitklikken, beetje laf, maar macht der gewoonte.
Daarom! Dus ik zou het gewoon nog eens weer proberen.quote:Op maandag 8 januari 2007 09:14 schreef pdiscs het volgende:
[..]
Dat deed ik dus ook altijd. En dat komt je snelheid zeker niet ten goede. Je zit waardeloos met je voeten op zo'n klein pedaaltje als je niet vastgeklikt bent. Een van de redenen waarom ik destijds weer terug ben gegaan naar vertrouwde platformers.
Toch ben ik nu weer aan het twijfelen, omdat klikies toch ook flink wat rendements voordelen met zich meebrengen (en je kunt niet van je pedalen afglijden).
op de racefiets ben ik al vaak gevallen (krijg je als je ook wedstrijden rijdt) en werkelijk nog nooit vast blijven zitten.quote:Op zondag 7 januari 2007 13:18 schreef pdiscs het volgende:
[..]
Nadeel is dat je vast zit als je valt en mogelijk niet los komt. Mede daarom ben ik weer terug gegaan naar platform pedalen (waarschijnlijk ben ik de enige in heel Nederland trouwens).
dat is ook juist het probleem.. ik wil juist die vrijheid hebben, tjah platforms hebben zo zn nadelen maar ik kan nu met elke schoen rijden en heb mn vrijheid, en ik ben dr gelukkig meequote:Op zondag 7 januari 2007 15:10 schreef Venco16 het volgende:
[..]
Dat heb ik op mijn gewone stadfiets ook dus. Maar met klikpedalen gaat dat voetenhouding wisselen wel rap over, dat is even een kwestie van wennen.
En ja, vallen zul je in het begin nog weleens doen, maar dat heeft iedereen. Klimmetjes die je niet haalt en vergeet los te klikken, tja dan lig je. Maar dat komt naar een tijdje wel goed.
Achja, dat rijden met elke schoen is misschien een voordeeltje als je hem ook nog voor wat stadsverkeer gebruikt ofzo. En als je er zo blij mee bent moet je het natuurlijk zo houden.quote:Op maandag 8 januari 2007 12:30 schreef fs180 het volgende:
[..]
dat is ook juist het probleem.. ik wil juist die vrijheid hebben, tjah platforms hebben zo zn nadelen maar ik kan nu met elke schoen rijden en heb mn vrijheid, en ik ben dr gelukkig mee![]()
![]()
dan zijn klikpedalen idd niet handigquote:Op maandag 8 januari 2007 18:20 schreef fs180 het volgende:
ik gebruik hem als bijfiets.. fietsen om verre ritten te maken en voor mn plezier te rijden, maar valt ook stukken steden onder.. voor winkels cafes of dingen waar ie alleen zal staan of in de regen gebruik ik mn stadfiets gewoon
showen dat je kunt remmen en op je voorwiel kunt ballanceren en dan je klikpendaaltjes niet loskrijgen ook.quote:Op maandag 8 januari 2007 10:02 schreef Venco16 het volgende:
[..]
Daarom! Dus ik zou het gewoon nog eens weer proberen.
Uitklikken heb ik eerlijk gezegt nooit gedaan, krijg ze altijd wel op tijd los. Alleen niet op je achterwiel gaan rijden met die dingen aan. Ik heb dat ooit een keer gedaan en ik donderde weerloos achterover op mn kont op de straat. En dat doet pijn....![]()
![]()
quote:Op maandag 8 januari 2007 23:21 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
showen dat je kunt remmen en op je voorwiel kunt ballanceren en dan je klikpendaaltjes niet loskrijgen ook.
Haha, ja idd. Al wou ik alleen het aan niemand showen en was er gelukkig ook niemand in de buurt.quote:Op maandag 8 januari 2007 23:21 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
showen dat je kunt remmen en op je voorwiel kunt ballanceren en dan je klikpendaaltjes niet loskrijgen ook.
neen, nog altijd niet.. die scott die ik op het oog had, was binnen een halve dag weer van internet verdwenen en ik kreeg ook geen reactie op mijn mails.quote:Op zondag 7 januari 2007 12:17 schreef Venco16 het volgende:
[..]
Jepzdat wou ik zeggen
![]()
Al nieuw slachtoffer(frame) gevonden hellmond?
Ik zal mijn ogen openhoudenquote:Op dinsdag 9 januari 2007 17:49 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
neen, nog altijd niet.. die scott die ik op het oog had, was binnen een halve dag weer van internet verdwenen en ik kreeg ook geen reactie op mijn mails.
Dus.. keep on searching.. heb je tips, gelijk laten weten!
Mooie fiets hoor.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:32 schreef Trainspotter het volgende:
M'n bike voor komend jaar:
[afbeelding]
Frame: Cube Reaction Pro, alu 7005 Hydroform triple butted, 18"
Vork: Rock Shox Reba SL Poplock
Balhoofd: FSA Orbit
Wielen: DT 1540
Snelspanners: Tune AC 16 + AC 17
Remschijven: Shimano XTR 160 mm
Remklauwen: Shimano XTR
Remgrepen: Shimano XTR
Stuurpen: Ritchey WCS, 110mm, 6 graden rise
Stuur: Ritchey WCS 520mm, 5 graden backsweep
Handvatten: Ritchey WCS
Shifters: Shimano XTR
Derailleur voor: Shimano XTR
Derailleur achter: Shimano XTR
Crankset: Shimano XTR, 44x32x22T
Cassette: Shimano CS-M760 XT, 11-32T
Ketting: onbekend, blauw in elk geval.
Kabels: Shimano XTR
Zadelpen: Ritchey WCS Carbon
Zadel: Selle Italia SLR
Pedalen: Xpedo MF-6
Bidonhouder: Tune Wasserträger
Gewicht: 9.77 kg (bij Schwalbe xx-lite binnenbanden, Schwalbe Racing Ralph 2.1 achter en Nobby Nic 2.1 voor)
Zeker leuk fietstje. Waarom niet meer je carbonnen Giant frame?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:32 schreef Trainspotter het volgende:
M'n bike voor komend jaar:
[afbeelding]
Frame: Cube Reaction Pro, alu 7005 Hydroform triple butted, 18"
SPECS![]()
he daarquote:Op maandag 22 januari 2007 11:09 schreef NrSiX het volgende:
Ben behoorlijk amateuristisch maar toch even een tvp, ben in de zomer behoorlijk actief in het bos aan het "crossen". Ben nu 1 keer in de week ook in het bos te vinden om even los te gaan.
Hey Hoiquote:Op maandag 22 januari 2007 12:49 schreef fs180 het volgende:
[..]
he daar![]()
wat voor fiets gebruik je ervoor?
Zeker een mooie bike. Maar waarom het posten?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 11:14 schreef pdiscs het volgende:
[afbeelding]
Wat is ie mooi he!![]()
En nee ... ik heb deze niet.![]()
Omdat ie zo ontzettend mooi is, daarom...quote:Op dinsdag 23 januari 2007 12:24 schreef Venco16 het volgende:
[..]
Zeker een mooie bike. Maar waarom het posten?![]()
![]()
Ik heb toch maar weer een paar klikpedalen gekocht. Ben benieuwd of deze Eggbeaters me wel gaan bevallen:quote:Op maandag 8 januari 2007 09:14 schreef pdiscs het volgende:
[..]
Dat deed ik dus ook altijd. En dat komt je snelheid zeker niet ten goede. Je zit waardeloos met je voeten op zo'n klein pedaaltje als je niet vastgeklikt bent. Een van de redenen waarom ik destijds weer terug ben gegaan naar vertrouwde platformers.
Toch ben ik nu weer aan het twijfelen, omdat klikies toch ook flink wat rendements voordelen met zich meebrengen (en je kunt niet van je pedalen afglijden).
OK, doe ik.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:48 schreef Venco16 het volgende:
Ok, netjes. Hou ons op de hoogte van de bevindingen. Ik vraag mij ook af hoe zulke pedaaltjes fietsen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |