Daar moet je denk ik voor op DirtyPages zijn.quote:Op dinsdag 14 november 2006 19:26 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Ook mensen hier met singlespeedervaring?
Of even bij http://www.mountainbike.nl/forum zoeken of SS. Daar zijn namelijk ook wel redelijk was SS mensen.quote:Op dinsdag 14 november 2006 19:26 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Ook mensen hier met singlespeedervaring?
hoe oud is de fiets? wat heeft ie nieuw gekost? Beschadigingen? foto? Onderdelen die pas nieuw zijn?quote:Op donderdag 23 november 2006 22:59 schreef Lortnoc het volgende:
He mensen,
Ik kan misschien een mountainbike overkopen van een kennis maar wil even informeren naar de marktwaarde voordat ik staks veel te veel of te weinig (ook lullig) betaal.
Het is een Cannondale F600 fiets, frame CAAD2. Achter Shimano XT voor LX afgemonteerd. SRAM gripshift shifters and Headshox voorvering.
Ik begin net met mountainbiken en wil vooral toeren fietsen, evt. gecombineerd met andere onderdelen (adventure races dus).
Zeer mooi ding!quote:Op vrijdag 24 november 2006 17:44 schreef hellmondunited het volgende:
tvptje!
Mijn nieuwe bike zit er aan te komen:
[afbeelding]
LX/Xt afgemonteerd!
Zit er alleen aan te denken om er een andere vork in te gooien F80xjes zijn een stuk goedkoper met de kerst actie van salden
Mooie fiets hoorquote:Op vrijdag 24 november 2006 17:44 schreef hellmondunited het volgende:
tvptje!
Mijn nieuwe bike zit er aan te komen:
[afbeelding]
LX/Xt afgemonteerd!
Zit er alleen aan te denken om er een andere vork in te gooien F80xjes zijn een stuk goedkoper met de kerst actie van salden
Ik zat aan Prinsenbeek te denken (lekker dichtbijquote:Op dinsdag 21 november 2006 18:26 schreef Trainspotter het volgende:
Ik ga zondag voor de toertocht in Apeldoorn. De elf bergen ben ik er nooit echt tegengekomen, maar het is er wel lekker fietsen.
hmm nee dat helaas niet. Zijn Hydraulische LX remmenquote:Op zaterdag 25 november 2006 15:59 schreef Skwish het volgende:
[..]
Mooie fiets hoor
Zijn dat Hope remmen ?
En wat ga je er voor betalen als ik vragen mag?quote:Op vrijdag 24 november 2006 17:44 schreef hellmondunited het volgende:
tvptje!
Mijn nieuwe bike zit er aan te komen:
[afbeelding]
LX/Xt afgemonteerd!
Zit er alleen aan te denken om er een andere vork in te gooien F80xjes zijn een stuk goedkoper met de kerst actie van salden
slechts 950quote:Op zondag 26 november 2006 12:35 schreef Venco16 het volgende:
[..]
En wat ga je er voor betalen als ik vragen mag?
Ok, dat is netjes idd. Zag hem ook al op mountainbike forum voor 1000.quote:
Iddquote:Op maandag 27 november 2006 21:48 schreef Venco16 het volgende:
[..]
Ok, dat is netjes idd. Zag hem ook al op mountainbike forum voor 1000.
Danku. Ja achja je kan niet alles hebben he. Op dit moment zat het wel even binnen mijn budget, genoeg gewerkt.. Variantje goedkoper was je er jammergenoeg niet in het zwart, maargoed nu hebben we iets waar we een behoorlijke tijd mee vooruit kunnen. Groeien doe ik nu toch niet meer, gok ik..quote:Op donderdag 30 november 2006 16:26 schreef hellmondunited het volgende:
damn! lekker beestje joh!
Lang leven de stumpjumper!
zal er ook graag weer eentje willen, maar zit niet binnen mijn budget op het moment. tweedehands zijn ze moeilijk te vinden
Goeie keusquote:Op donderdag 30 november 2006 16:22 schreef Venco16 het volgende:
Specialized Stumpjumper Expert 2007
Heb idd van veel mensen gehoord dat het een erg fijn fietsje is. De speclist ziet er zo uit..quote:Op donderdag 30 november 2006 20:39 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Goeie keus. Mijn vorige bike was een Stumpjumper en ik was er zeer tevreden mee. Echt een racertje. Het frame heb ik nog, de onderdelen zijn langzaam maar zeker zo'n beetje allemaal op de bike van mijn neefje van negen jaar gekomen. Die fietst ook wedstrijden en dan vind ik het wel tof dat ie op allerlei dure zooi rondrijdt. Alleen m'n Fox F80X krijgt ie niet.
. Ziet die overigens ook in deze Stumpjumper? Zo ja, dan mag je je gelukkig prijzen. Beter wordt 't niet.
Als je ketting gaat vervangen, zou ik meteen ff je tandwielen meenemen. Dan is het meteen weer perfect, want als ik dit zo hoor zullen die ook wel versleten zijn. En verder, sja hoe zijn je remmen, vork en het frame?quote:Op vrijdag 1 december 2006 00:07 schreef Fentoozler het volgende:
ik heb nu een Merida Mats SE, een super fijne fiets, is vrij licht en rijdt gewoon lekker.. Ik had de fiets destijds van iemand gekocht die met wedstrijden gestopt was (mountainbiken dus), omdat hij een been brak ofzo..
Maar goed, dat is nu al 4-5 jaar geleden, en nu wil ik deze zomer weer fanatiek gaan mountainbiken, dus van de winter maar alle onderdelen veranderen, ik zal binnekort eens fotos posten, want ik weet echt maar god niet hoe al die onderdelen heten..
Iig wil ik de banden vervangen (die zijn echt door), de ketitng veranderen (spreekt voor zich dat die op is), achterderrialleur (modder zit ongeveer in het ijzer) en nog wat kleine dingetjes..
iik maak morgen fotos, dan kunnen de kenners me mss helpen of dit een verloren zaak is, want de mountainbike is wel redelijk op, of dat ik nog gewoon alles kan vervangen.. Als het een verloren zaak is, ga ik hem schoonmaken en verkopen, en koop ik er een hele nieuwe voor..
ik zeg, inleveren die fiets!quote:Op zaterdag 2 december 2006 12:57 schreef Venco16 het volgende:
Naar lang zoeken en door allerlei boekjes bladeren is het dan eindelijk zover.
Mijn Giant XTC 3 is ingeruild voor een Specialized Stumpjumper Expert![]()
Zal hem morgen eens even goed in gaan rijden :-D
Foto's
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Speclist:
FRAME M4 alloy hardtail, fully manipulated DT, TT, SS, CS, ST w/ Mono-stay seatstays, ORE DT/TT, disc mount, replaceable derailer hanger
ACHTERVERING N/A
VORK Fox F90 RL 90mm, air spring, rebound/compression adj w/ lock out, alloy steerer
HEADSET Vervangen door FSA
STEM Specialized adjustable rise, OS 31.8, 3D forged w/CNC finish
HANDLEBARS Specialized XC flat 31.8mm OS bar, 2014 butted alloy, 5 degree backsweep, 600mm width
TAPE / GRIPS Specialized MTB, dual density
VOORREM Avid Juicy 7, hydraulic disc, G2 Clean Sweep 160mm rotor
ACHTERREM Avid Juicy 7, hydraulic disc, G2 Clean Sweep 160mm rotor
REMHENDELS Avid Juicy 7
VOORDERAILLEUR Shimano M581 LX, 34.9mm clamp, bottom swing, dual pull
ACHTERDERAILLEUR SRAM X.0, 9-speed, long cage
SCHAKELHENDELS SRAM X-9, aluminum trigger 9-speed
CASSETTE / FREEWHEEL Shimano HG50, 9-speed, 11/34t
KETTING SRAM PC-971 w/ Power Link
CRANKSET Shimano M-760 XT Hollowtech II, 2pc crank/BB
CHAINRINGS 22A/32A/44A 4mm thick outer, 4 bolt 104/64mm
BOTTOM BRACKET Shimano M-760 XT, integrated with crank
PEDALEN Shimano M-520 SPD
RIMS DT custom for Specialized X430, 24mm w/eyelets, 32h
FRONT HUB Specialized Stout disc, sealed cartridge bearing, high/low flange, 32h
REAR HUB Shimano M-525 disc, 32h, alloy QR
SPOKES DT Swiss 1.8mm stainless, alloy nipples
VOORBAND Specialized Fast Trak Pro 26x2.0", 120TPI, aramid bead, dual compound
ACHTERBAND Specialized Fast Trak Pro 26x2.0", 120TPI, aramid bead, dual compound
BINNENBANDEN Specialized Ultralight 26x2.0", presta
ZADEL Specialized BG Rival, hollow Cro-Mo rails
ZADELPEN Vervangen door een Woodman
SEAT BINDER 7050 hard annodized alloy collar w/ QR, 34.9mm clamp ID, black
Dik gedrukte is vervangen i.v.m. het op maat maken van de fiets.
quote:Op zondag 3 december 2006 12:23 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
ik zeg, inleveren die fiets!![]()
Danku, dat was ook wel de bedoeling.quote:Op maandag 4 december 2006 15:38 schreef raimen het volgende:
Hey Venco16
Hele mooie bike hoor.![]()
Ga je veel plezier aan beleven
Mijn broer en ik hebben zondag weer eens de vaste route in Weert gedaan. Het weer was super (alleen veel wind) en het rondje lag er optimaal bij.quote:Op maandag 4 december 2006 17:16 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Zondag bij Nunspeet wezen fietsen, achter de motorcrossban die tip ooit een keer gekregen van een Fok!ker en het is daar best vermakelijk eigenlijk.
Alleen die regentotaal maar 35km gefietst omdat we het echt te koud kregen, en door en door nat waren. Wel lekker nog eventje op kunnen warmen in het hokje bij de uitkijktoren.
Die Fokker was ik. Maar daar zitten een stel mooie singletracks ofniet.quote:Op maandag 4 december 2006 17:16 schreef kareltje_de_grote het volgende:
Zondag bij Nunspeet wezen fietsen, achter de motorcrossban die tip ooit een keer gekregen van een Fok!ker en het is daar best vermakelijk eigenlijk.
Alleen die regentotaal maar 35km gefietst omdat we het echt te koud kregen, en door en door nat waren. Wel lekker nog eventje op kunnen warmen in het hokje bij de uitkijktoren.
Yup, vooral dat eerste stuk naast de snelweg is goed te doen.quote:Op dinsdag 5 december 2006 09:11 schreef Venco16 het volgende:
[..]
Die Fokker was ik. Maar daar zitten een stel mooie singletracks ofniet.
Ok is een leuk rondje ja, je kan daar eindeloos blijven rondfietsen aangezien er super veel paadjes zitten. Wel jammer van de regen ja,quote:Op dinsdag 5 december 2006 09:22 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
Yup, vooral dat eerste stuk naast de snelweg is goed te doen.
eerst de snelweg aan je linkerhand, en vervolgens als ik het goed heb bij de tweede brug de snelweg overgestoken en dan meteen na het hek weer rechtsaf zodat je de snelweg aan de rechterkant hebt.
Daar liep ook nog een leuk paadje, die bijna door iemands tuin heen gaat.
Na dit paadje zijn we linksaf gegaan en hebben we daar een beetje door het bos gedwaald en nog wat leuke singeltracks meegepakt, bij de zandverstuiving aangekomen daar nog wat rondgedwaald en toen langzaam aan terug gefietst omdat we wel erg nat werden.
Wat ik wel zou willen hebben:quote:Op woensdag 6 december 2006 10:22 schreef pdiscs het volgende:
Misschien is het leuk om je mountainbike gerelateerde verlanglijstjes voor de kerstman hier te posten. Kan anderen (o.,a. mij) weer inspireren.
Waarom een singlespeed?quote:Op woensdag 6 december 2006 10:38 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Wat ik wel zou willen hebben:
Custom built titanium 29" singlespeed frame van Seven ofzo, Carbotech vork, CK balhoofd, CK of DT singlespeed naafjes, Moots stem en zadelpen, Extralite Ultralever greepjes, Avid SD Ultimate of Extralite Ultrabrake V-brakes, 180mm XTR 952 cranks, Tune barends, Eggbeater of Time ATAC pedaaltjes.....
verkoop jij ´m toevallig?quote:Op donderdag 30 november 2006 20:39 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Goeie keus. Mijn vorige bike was een Stumpjumper en ik was er zeer tevreden mee. Echt een racertje. Het frame heb ik nog, de onderdelen zijn langzaam maar zeker zo'n beetje allemaal op de bike van mijn neefje van negen jaar gekomen. Die fietst ook wedstrijden en dan vind ik het wel tof dat ie op allerlei dure zooi rondrijdt. Alleen m'n Fox F80X krijgt ie niet.
. Ziet die overigens ook in deze Stumpjumper? Zo ja, dan mag je je gelukkig prijzen. Beter wordt 't niet.
zal eens gaan kijken daar!quote:
Ik wil graag twee paar handen erbij, tijdelijk. M'n remmen moeten ontlucht en bijgevuldquote:Op woensdag 6 december 2006 10:22 schreef pdiscs het volgende:
Misschien is het leuk om je mountainbike gerelateerde verlanglijstjes voor de kerstman hier te posten. Kan anderen (o.,a. mij) weer inspireren.
Ik wil een nieuw voorwiel. Afgelopen weekend een flinke deuk in mijn voorvelg gereden in het bos bij Rheden.quote:Op woensdag 6 december 2006 10:22 schreef pdiscs het volgende:
Misschien is het leuk om je mountainbike gerelateerde verlanglijstjes voor de kerstman hier te posten. Kan anderen (o.,a. mij) weer inspireren.
Volgens valt het met die r7 wel mee, maar dat weet ik niet zeker. Maargoed als die kerel beetje vaag doet weet je het nooit. Hij had opzich ook wel een verdacht lage prijs.quote:Op woensdag 6 december 2006 15:42 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
zal eens gaan kijken daar!
Die scott die ik eerder heb gepost gaat niet door.. Handelaar was maar erg vaag als ik bepaalde vragen stelde en die vork stond me niet zo aan (hoorde dat die r7 veel problemen had?)
edit: ook niet
Misschien dat i daarom al zo lang op internet staat.quote:Op woensdag 6 december 2006 15:42 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
zal eens gaan kijken daar!
Die scott die ik eerder heb gepost gaat niet door.. Handelaar was maar erg vaag als ik bepaalde vragen stelde en die vork stond me niet zo aan (hoorde dat die r7 veel problemen had?)
edit: ook niet
Jep!quote:Op donderdag 7 december 2006 12:09 schreef raimen het volgende:
[..]
Misschien dat i daarom al zo lang op internet staat.
Gewoon rustig verder kijken
Dan heb je nu ook al aardig lichtequote:Op donderdag 7 december 2006 19:31 schreef Trainspotter het volgende:
- Tune AC16+17 snelspanners: - 24 gram
Dat kloptquote:Op donderdag 7 december 2006 19:32 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Dan heb je nu ook al aardig lichte
Dat snap je ook niet dat dat kan. Volgens mij is daar niet echt goed over nagedacht bij het ontwerp proces.quote:Op donderdag 7 december 2006 19:43 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Dat klopt. Ik heb de FRM 1 PRO, maar ik ben er niet tevreden over. Er zit een stukje plastic in verwerkt, dat vervormt door de de hitte die van de schijfrem afkomt. Ik heb het nu al te vaak gehad dat m'n voorwiel los in mijn vork kwam te zitten. Da's niet zo'n veilig idee. Over de snelspanners van Tune heb ik nog geen slechte verhalen gehoord.
Dat lijkt mij ook, maar het is toch een veelgehoorde klacht bij snelspanners in het algemeen. Al kan het bij deze spanners ook toevallig zo zijn, want een collega-biker heeft er geen last van.quote:Op donderdag 7 december 2006 19:47 schreef Venco16 het volgende:
[..]
Dat snap je ook niet dat dat kan. Volgens mij is daar niet echt goed over nagedacht bij het ontwerp proces. Zoiets test je toch uitgebreid lijkt mij. Zal wel niet dan.
Dan moet het dat zijnquote:Of jij remt zoveeel![]()
Oh ja, dat weet ik nog wel. Dat was Dave Watson, hij heeft er zelfs een of andere 'alternative sports award' voor gekregen. En het zit ook in één van de New World Disorder films.quote:Op maandag 11 december 2006 16:56 schreef Venco16 het volgende:
Beetje jammer dat die daarna op zijn bek gaat. Als je het doet, doe het dan goed![]()
quote:Dear Mr. van den Bos,
herewith we confirm your participation at the JEANTEX BIKE TRANSALP 2007. We are glad to welcome you in the accreditation center in Mittenwald!
Alvast heel veel plezier.quote:Op dinsdag 19 december 2006 19:47 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
INGELOOT
Ik heb er zin in. Twee jaar geleden al eens meegedaan. Echt een geweldige ervaring. De editie van 2007 belooft een hele mooie te worden: start in Mittenwald, vier etappes in de Dolomieten en finish in Riva. Super!
KIJK Lekker hoor.quote:Op dinsdag 19 december 2006 19:47 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
INGELOOT
Ik heb er zin in. Twee jaar geleden al eens meegedaan. Echt een geweldige ervaring. De editie van 2007 belooft een hele mooie te worden: start in Mittenwald, vier etappes in de Dolomieten en finish in Riva. Super!
Ohw, das idd wel bruut ja, Gefeliciteerd en have funquote:Op dinsdag 19 december 2006 19:47 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
INGELOOT
Ik heb er zin in. Twee jaar geleden al eens meegedaan. Echt een geweldige ervaring. De editie van 2007 belooft een hele mooie te worden: start in Mittenwald, vier etappes in de Dolomieten en finish in Riva. Super!
Ik doe ook mee met die tocht in Gulpenquote:Op zondag 24 december 2006 16:13 schreef Trainspotter het volgende:
Dank allemaal, hopelijk stel ik jullie niet teleur.
Vandaag een mooie tocht in het Hageland in België gereden. Een streek met een paar leuke bulten. Je rijdt er eigenlijk of over asfalt, of over leuke singletracks. Op 45 km hadden we 550 hm. Dat begint erop te lijken. Over twee weken bij goed weer de eerste echt mooie tocht: http://www.mtbtourtochtgulpen.nl/
Net als vandaag een pokkeneind met de auto, maar dan heb je ook wat.
hee hallo, sorry voor de late reactie.. feestdagen enzoquote:Op zaterdag 23 december 2006 15:55 schreef Venco16 het volgende:
[..]
Ohw, das idd wel bruut ja, Gefeliciteerd en have fun![]()
Hellmondunited, ben je bekend met www.mountainbike.nl/forum
Daar bieden ze ook regelmatig frames of fietsen aan.
Mooi spul voor mooie prijsjes.
De beste wensen allemaal. En laten we hopen dat het een goed bikejaar wordtquote:Op dinsdag 2 januari 2007 19:13 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
hee hallo, sorry voor de late reactie.. feestdagen enzo
Ik ben er zeker bekend, sta er ook geregistreerd alleen dan onder een andere naam.
Ook daar wordt maar niet het juiste aangeboden
Beste wensen overigens!
Mag, maar mag ook nieuw zijn. Als het maar een 19" is en niet extreem duur. Op marktplaats staat nu een s-works frame, die hoop ik te bemachtigen..quote:Op woensdag 3 januari 2007 18:56 schreef Venco16 het volgende:
[..]
De beste wensen allemaal. En laten we hopen dat het een goed bikejaar wordt![]()
Sja dan weet ik het ook nietToch maar hard blijven zoeken.
Je wilt dus een 2dehands frame?
Op mountainbike gebied heb ik nu eerst maar eens het voornemen om er eentje opnieuw te bouwen.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 17:37 schreef Trainspotter het volgende:
Wat zijn ieders goede voornemens voor het komende bikejaar? De mijne:
- mooie toertochten in de winter
- xc: Beneluxcup (reeks van acht wedstrijden in Nederland en België) en Minitop (Velp, Arnhem, Oosterbeek)
- marathon: Transalp (van Zuid-Duitsland naar het Gardameer)
- vakantie: begin maart Finale Ligure, eind april Riva del Garda en midden september ergens in de Dolomieten (allen in Italië)
Prima vooruitzichten.
mn fiets beetje leren kennen.. beetje lef opbouwen en zo hard mogelijk de bochten in te rammen (op straat)quote:Op vrijdag 5 januari 2007 17:37 schreef Trainspotter het volgende:
Wat zijn ieders goede voornemens voor het komende bikejaar? De mijne:
- mooie toertochten in de winter
- xc: Beneluxcup (reeks van acht wedstrijden in Nederland en België) en Minitop (Velp, Arnhem, Oosterbeek)
- marathon: Transalp (van Zuid-Duitsland naar het Gardameer)
- vakantie: begin maart Finale Ligure, eind april Riva del Garda en midden september ergens in de Dolomieten (allen in Italië)
Prima vooruitzichten.
Nu in de winter eigenlijk niks ivm werk etc., alleen wat indoor-training en misschien tijdens wintersport weer een afdalinkje over de pistes. Voorjaar en zomer vaak na 't werk uurtje fietsen en, indien mogelijk, ieder weekend. Liefst ergens een mooie jump-spot aanleggen en daar op oefenen. Veel routes in NL doen. Rond Pasen ook weer weekend in de Ardennen. En eind juni/begin juli een week Portes du Soleil doen + dagje Metabief. En dan eind augustus ofzo nog een poosje ergens naar toe (eerst even afstuderen).quote:Op vrijdag 5 januari 2007 17:37 schreef Trainspotter het volgende:
Wat zijn ieders goede voornemens voor het komende bikejaar? De mijne:
Prima vooruitzichten.
da's toch die meerdaagse die je in duo's doet?quote:Op vrijdag 5 januari 2007 17:37 schreef Trainspotter het volgende:
- marathon: Transalp (van Zuid-Duitsland naar het Gardameer)
Klopt! Twee jaar geleden al eens gedaan en het leek me wel mooi om op herhaling te gaan. Gelukkkig ben ik ingeloot. Echt ruig qua parcours is het maar heel af en toe hoor, het gehalte asfalt was twee jaar gelden bijna de helft (al raffel je dat in hooguit een kwart van de tijd af). Maar het is gewoon een geweldige ervaring om acht dagen lang op de toppen van je kunnen door de Alpen te crossen en actief deel te nemen aan zo'n superevenement.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 09:08 schreef Wombcat het volgende:
da's toch die meerdaagse die je in duo's doet?
ruig werk![]()
Oef.quote:mtb is voor mij alleen in de winter, maar voorlopig moet ik eerst herstellen van de sleutelbeenbreuk die ik op lanzarote opliep![]()
't is niet alleen het parkoers dat het ruig maakt, ook elke dag een etappe met veel hoogtemeters maakt het al ruig.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 10:10 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Klopt! Twee jaar geleden al eens gedaan en het leek me wel mooi om op herhaling te gaan. Gelukkkig ben ik ingeloot. Echt ruig qua parcours is het maar heel af en toe hoor, het gehalte asfalt was twee jaar gelden bijna de helft (al raffel je dat in hooguit een kwart van de tijd af). Maar het is gewoon een geweldige ervaring om acht dagen lang op de toppen van je kunnen door de Alpen te crossen en actief deel te nemen aan zo'n superevenement.
Ah, ruig als in 'zwaar'. Ja, dat is het welquote:Op zaterdag 6 januari 2007 10:28 schreef Wombcat het volgende:
[..]
't is niet alleen het parkoers dat het ruig maakt, ook elke dag een etappe met veel hoogtemeters maakt het al ruig.
Kan ik me voorstellen. Lijkt me ook erg tof om te doen. Ik vind wel dat je hoogtemeters in de Alpen meestal wat makkelijker overwint dan in gebieden waar de bergen niet zo hoog zijn. Je gaat gewoon een uur trappen op een klein verzet en je hebt duizend hoogtemeters gemaakt. In de Ardennen tellen de hoogtemeters veel zwaarder omdat je nooit echt lekker in je ritme komt. Ik kan me voorstellen dat dit op Sardinië ook het geval is.quote:heb zelf vorig jaar de ronde van sardinië gereden (voor racefietsen), ook een 7-daagse, dat was ook erg zwaar, en minder hoogtemeter dan de alpen (ga 'm dit jaar weer rijden)
in 't hooggebergte heb je een lange klim die je op je eigen tempo doet. bij kortere klimmen kun je veel vaker aanklampen bij iemand die net iets harder rijdt, maar dat put je wel meer uit. plus 't is elke keer weer naar boven sprinten. uiteindelijk kom je bij beide trouwens uitgeput aan de finish.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 17:05 schreef Trainspotter het volgende:
[..]
Ah, ruig als in 'zwaar'. Ja, dat is het wel. Elke dag zo'n drieduizend hoogtemeters. Om het voor leken tastbaar te maken zeg ik wel eens dat ik dan dagelijks drie keer Alpe d'Huez op ga, onverhard. Dat levert wel eens vreemde blikken op
. Ik vind het wel verbazingwekkend hoe snel je lichaam zich kan aanpassen aan het dagelijks leveren van zo'n inspanning. Na een paar dagen weet je niet beter en vind je een etappe van 85 km en 2500 hm een makkie.
[..]
Kan ik me voorstellen. Lijkt me ook erg tof om te doen. Ik vind wel dat je hoogtemeters in de Alpen meestal wat makkelijker overwint dan in gebieden waar de bergen niet zo hoog zijn. Je gaat gewoon een uur trappen op een klein verzet en je hebt duizend hoogtemeters gemaakt. In de Ardennen tellen de hoogtemeters veel zwaarder omdat je nooit echt lekker in je ritme komt. Ik kan me voorstellen dat dit op Sardinië ook het geval is.
begin eens met die spatborden er af te halen. Als je als mountainbiker niet goor thuis komt heb je het niet goed gedaanquote:Op zaterdag 6 januari 2007 19:35 schreef Fentoozler het volgende:
ooit eens beloofd om fotos van mijn mountainbike te posten.. dus bij deze
de merida heb ik drie/vier jaar geleden gekocht, en daarvoor was er ook al op gereden door een wedstrijdmountainbiker (tweedehands dus).. nu ben ik toch wel een beetje toe aan vervanging, maar ik zat zo eens te kijken, en kwam erachter dat er waarschijnlijk véél vervangen moet worden..
- Banden en dan wss de hele wiel (zitten ook wat spaken los)
- Remblokjes / mss hele remmen
- Derrialieur
- Hele ketting
- Cassetes/tandwielen
En waarschijnlijk daarnaast ook nog wat.. Sommige fotos zijn beetje onduidelijk, en mijn fiets is niet schoongemaaktSorry hiervoor
![]()
Haha idd. Klikpedalen, kleine investering maar heeeeeel veeel profijt.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 20:52 schreef Skwish het volgende:
Ik zou als eerste het volgende doen:
Spatborden eraf
Trappers vervangen door klikpedalen![]()
Naja profijt. Het is gewoon stukken fijner, in het begin ff wennen maar daarna is het echt wel makkelijker. Meer kracht zetten, geen gezeik dat je van je trapper afschiet.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 22:32 schreef fs180 het volgende:
hoezo profijt?
en dus profijt!quote:Op zondag 7 januari 2007 00:39 schreef Venco16 het volgende:
[..]
Naja profijt. Het is gewoon stukken fijner, in het begin ff wennen maar daarna is het echt wel makkelijker. Meer kracht zetten, geen gezeik dat je van je trapper afschiet.
Jepzquote:Op zondag 7 januari 2007 12:00 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
en dus profijt!
Overigens is de krachtsverdeling ook stukken beter. Je trapt met 2 pedalen tegelijk ipv met 1
Nadeel is dat je vast zit als je valt en mogelijk niet los komt. Mede daarom ben ik weer terug gegaan naar platform pedalen (waarschijnlijk ben ik de enige in heel Nederland trouwens).quote:Op zondag 7 januari 2007 00:39 schreef Venco16 het volgende:
[..]
Naja profijt. Het is gewoon stukken fijner, in het begin ff wennen maar daarna is het echt wel makkelijker. Meer kracht zetten, geen gezeik dat je van je trapper afschiet.
Volgens mij valt iedereen gegarandeerd een paar keer met z'n klikpendalen omdat hij ze niet los kan krijgen vooral in het begin.quote:Op zondag 7 januari 2007 13:18 schreef pdiscs het volgende:
[..]
Nadeel is dat je vast zit als je valt en mogelijk niet los komt. Mede daarom ben ik weer terug gegaan naar platform pedalen (waarschijnlijk ben ik de enige in heel Nederland trouwens).
Van welke pedalen (SPD, Crankbrothers enz.) kun je trouwens het makkelijkst loskomen? En nu niet beginnen over "je moet het stelschroefje heel licht instellen"...
dat kracht idee zie ik wel als voordeel ja.. alleen willen ze voor mijn toch nooit werken omdat ik heel veel van houding wissel, dus ook mn voeten steeds anders neerzetquote:Op zondag 7 januari 2007 12:00 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
en dus profijt!
Overigens is de krachtsverdeling ook stukken beter. Je trapt met 2 pedalen tegelijk ipv met 1
Dat heb ik op mijn gewone stadfiets ook dus. Maar met klikpedalen gaat dat voetenhouding wisselen wel rap over, dat is even een kwestie van wennen.quote:Op zondag 7 januari 2007 13:44 schreef fs180 het volgende:
[..]
dat kracht idee zie ik wel als voordeel ja.. alleen willen ze voor mijn toch nooit werken omdat ik heel veel van houding wissel, dus ook mn voeten steeds anders neerzet
hmmm ik zal het idd meenemenquote:Op zaterdag 6 januari 2007 20:52 schreef Skwish het volgende:
Ik zou als eerste het volgende doen:
Spatborden eraf
Trappers vervangen door klikpedalen![]()
Dat deed ik dus ook altijd. En dat komt je snelheid zeker niet ten goede. Je zit waardeloos met je voeten op zo'n klein pedaaltje als je niet vastgeklikt bent. Een van de redenen waarom ik destijds weer terug ben gegaan naar vertrouwde platformers.quote:Op zondag 7 januari 2007 23:36 schreef DaDude1987 het volgende:
[knip]
Verder doe ik bij lastige stukken even uitklikken, beetje laf, maar macht der gewoonte.
Daarom! Dus ik zou het gewoon nog eens weer proberen.quote:Op maandag 8 januari 2007 09:14 schreef pdiscs het volgende:
[..]
Dat deed ik dus ook altijd. En dat komt je snelheid zeker niet ten goede. Je zit waardeloos met je voeten op zo'n klein pedaaltje als je niet vastgeklikt bent. Een van de redenen waarom ik destijds weer terug ben gegaan naar vertrouwde platformers.
Toch ben ik nu weer aan het twijfelen, omdat klikies toch ook flink wat rendements voordelen met zich meebrengen (en je kunt niet van je pedalen afglijden).
op de racefiets ben ik al vaak gevallen (krijg je als je ook wedstrijden rijdt) en werkelijk nog nooit vast blijven zitten.quote:Op zondag 7 januari 2007 13:18 schreef pdiscs het volgende:
[..]
Nadeel is dat je vast zit als je valt en mogelijk niet los komt. Mede daarom ben ik weer terug gegaan naar platform pedalen (waarschijnlijk ben ik de enige in heel Nederland trouwens).
dat is ook juist het probleem.. ik wil juist die vrijheid hebben, tjah platforms hebben zo zn nadelen maar ik kan nu met elke schoen rijden en heb mn vrijheid, en ik ben dr gelukkig meequote:Op zondag 7 januari 2007 15:10 schreef Venco16 het volgende:
[..]
Dat heb ik op mijn gewone stadfiets ook dus. Maar met klikpedalen gaat dat voetenhouding wisselen wel rap over, dat is even een kwestie van wennen.
En ja, vallen zul je in het begin nog weleens doen, maar dat heeft iedereen. Klimmetjes die je niet haalt en vergeet los te klikken, tja dan lig je. Maar dat komt naar een tijdje wel goed.
Achja, dat rijden met elke schoen is misschien een voordeeltje als je hem ook nog voor wat stadsverkeer gebruikt ofzo. En als je er zo blij mee bent moet je het natuurlijk zo houden.quote:Op maandag 8 januari 2007 12:30 schreef fs180 het volgende:
[..]
dat is ook juist het probleem.. ik wil juist die vrijheid hebben, tjah platforms hebben zo zn nadelen maar ik kan nu met elke schoen rijden en heb mn vrijheid, en ik ben dr gelukkig mee![]()
![]()
dan zijn klikpedalen idd niet handigquote:Op maandag 8 januari 2007 18:20 schreef fs180 het volgende:
ik gebruik hem als bijfiets.. fietsen om verre ritten te maken en voor mn plezier te rijden, maar valt ook stukken steden onder.. voor winkels cafes of dingen waar ie alleen zal staan of in de regen gebruik ik mn stadfiets gewoon
showen dat je kunt remmen en op je voorwiel kunt ballanceren en dan je klikpendaaltjes niet loskrijgen ook.quote:Op maandag 8 januari 2007 10:02 schreef Venco16 het volgende:
[..]
Daarom! Dus ik zou het gewoon nog eens weer proberen.
Uitklikken heb ik eerlijk gezegt nooit gedaan, krijg ze altijd wel op tijd los. Alleen niet op je achterwiel gaan rijden met die dingen aan. Ik heb dat ooit een keer gedaan en ik donderde weerloos achterover op mn kont op de straat. En dat doet pijn....![]()
![]()
quote:Op maandag 8 januari 2007 23:21 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
showen dat je kunt remmen en op je voorwiel kunt ballanceren en dan je klikpendaaltjes niet loskrijgen ook.
Haha, ja idd. Al wou ik alleen het aan niemand showen en was er gelukkig ook niemand in de buurt.quote:Op maandag 8 januari 2007 23:21 schreef kareltje_de_grote het volgende:
[..]
showen dat je kunt remmen en op je voorwiel kunt ballanceren en dan je klikpendaaltjes niet loskrijgen ook.
neen, nog altijd niet.. die scott die ik op het oog had, was binnen een halve dag weer van internet verdwenen en ik kreeg ook geen reactie op mijn mails.quote:Op zondag 7 januari 2007 12:17 schreef Venco16 het volgende:
[..]
Jepzdat wou ik zeggen
![]()
Al nieuw slachtoffer(frame) gevonden hellmond?
Ik zal mijn ogen openhoudenquote:Op dinsdag 9 januari 2007 17:49 schreef hellmondunited het volgende:
[..]
neen, nog altijd niet.. die scott die ik op het oog had, was binnen een halve dag weer van internet verdwenen en ik kreeg ook geen reactie op mijn mails.
Dus.. keep on searching.. heb je tips, gelijk laten weten!
Mooie fiets hoor.quote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:32 schreef Trainspotter het volgende:
M'n bike voor komend jaar:
[afbeelding]
Frame: Cube Reaction Pro, alu 7005 Hydroform triple butted, 18"
Vork: Rock Shox Reba SL Poplock
Balhoofd: FSA Orbit
Wielen: DT 1540
Snelspanners: Tune AC 16 + AC 17
Remschijven: Shimano XTR 160 mm
Remklauwen: Shimano XTR
Remgrepen: Shimano XTR
Stuurpen: Ritchey WCS, 110mm, 6 graden rise
Stuur: Ritchey WCS 520mm, 5 graden backsweep
Handvatten: Ritchey WCS
Shifters: Shimano XTR
Derailleur voor: Shimano XTR
Derailleur achter: Shimano XTR
Crankset: Shimano XTR, 44x32x22T
Cassette: Shimano CS-M760 XT, 11-32T
Ketting: onbekend, blauw in elk geval.
Kabels: Shimano XTR
Zadelpen: Ritchey WCS Carbon
Zadel: Selle Italia SLR
Pedalen: Xpedo MF-6
Bidonhouder: Tune Wasserträger
Gewicht: 9.77 kg (bij Schwalbe xx-lite binnenbanden, Schwalbe Racing Ralph 2.1 achter en Nobby Nic 2.1 voor)
Zeker leuk fietstje. Waarom niet meer je carbonnen Giant frame?quote:Op zaterdag 20 januari 2007 16:32 schreef Trainspotter het volgende:
M'n bike voor komend jaar:
[afbeelding]
Frame: Cube Reaction Pro, alu 7005 Hydroform triple butted, 18"
SPECS![]()
he daarquote:Op maandag 22 januari 2007 11:09 schreef NrSiX het volgende:
Ben behoorlijk amateuristisch maar toch even een tvp, ben in de zomer behoorlijk actief in het bos aan het "crossen". Ben nu 1 keer in de week ook in het bos te vinden om even los te gaan.
Hey Hoiquote:Op maandag 22 januari 2007 12:49 schreef fs180 het volgende:
[..]
he daar![]()
wat voor fiets gebruik je ervoor?
Zeker een mooie bike. Maar waarom het posten?quote:Op dinsdag 23 januari 2007 11:14 schreef pdiscs het volgende:
[afbeelding]
Wat is ie mooi he!![]()
En nee ... ik heb deze niet.![]()
Omdat ie zo ontzettend mooi is, daarom...quote:Op dinsdag 23 januari 2007 12:24 schreef Venco16 het volgende:
[..]
Zeker een mooie bike. Maar waarom het posten?![]()
![]()
Ik heb toch maar weer een paar klikpedalen gekocht. Ben benieuwd of deze Eggbeaters me wel gaan bevallen:quote:Op maandag 8 januari 2007 09:14 schreef pdiscs het volgende:
[..]
Dat deed ik dus ook altijd. En dat komt je snelheid zeker niet ten goede. Je zit waardeloos met je voeten op zo'n klein pedaaltje als je niet vastgeklikt bent. Een van de redenen waarom ik destijds weer terug ben gegaan naar vertrouwde platformers.
Toch ben ik nu weer aan het twijfelen, omdat klikies toch ook flink wat rendements voordelen met zich meebrengen (en je kunt niet van je pedalen afglijden).
OK, doe ik.quote:Op dinsdag 23 januari 2007 19:48 schreef Venco16 het volgende:
Ok, netjes. Hou ons op de hoogte van de bevindingen. Ik vraag mij ook af hoe zulke pedaaltjes fietsen.
Ohw dat uitklikken is wel mooi dan, want dat vondt je een nadeel bij spd toch?quote:Op woensdag 24 januari 2007 10:00 schreef pdiscs het volgende:
[..]
OK, doe ik.
Gisteren natuurlijk meteen de pedaaltjes op mijn bike gezet en even in de tuin geprobeerd.
Wat me in eerste instantie opvalt is dat het inklikken niet makkelijk is. Dat kan natuurlijk aan mij liggen, ik ben rijden met klikpedalen niet gewend. Daarentegen gaat het uitklikken super.
Ik houd jullie op de hoogte.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |