abonnement Unibet Coolblue
  Moderator donderdag 24 augustus 2006 @ 11:14:48 #1
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_41123035
Van de week was er een kleine discussie in FB over het gehalte aan posts met een discriminerende of racistische (onder)toon.
Ik was toen van mening dat het wel meeviel: pogingen om origineel, leuk of stoer te zijn, betekenen niet meteen dat er sprake is van racisme.

Tegelijkertijd waren er wat meningsverschillen over het gebruik van de aanduiding "zeekoe" voor Hilde. Ook daarvan vind ik dat het moet kunnen. Nee het is niet fijnzinnig of extreem grappig, maar het past wel in het kinderspeelplaats-idioom van FOK!
En "zeekoe" is nog een stuk milder dan "crackhoer", als je het mij vraagt.

Gisteravond echter, viel het me op dat Janine in COS enkele malen met een aap werd vergeleken. Eén keer middels een " vergelijkend" plaatje, en een keer met de opmerking dat "die apin" maar eens moest gaan stofzuigen.

Ik kreeg daar toch een beetje een nare smaak van in mijn mond. Wat op zich raar is. Want een vergelijking met een zeekoe vind ik prima, terwijl een vergelijking met een aap niet OK voelt. Terwijl, laten we eerlijk wezen, Janine veel meer op een aap lijkt dan Hilde op een zeekoe.

Het antwoord is: de geschiedenis. De vergelijking met apen werd van oudsher altijd gemaakt (en wordt dat nog in bepaalde kringen) om de domheid, dierlijkheid en afstamming van negers aan te duiden. De term "zeekoe" heeft die lading niet.

Tot zover mijn zegje. Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden. Is het gezeur, en moet apin gewoon kunnen? Of is zelfs zeekoe al te grof?

Deze discussie kan ook in FB gevoerd worden, maar ik ben niet alleen benieuwd naar de mening van de mods, ook naar die van de andere users die niét direct een tvp in een nieuwe FB plaatsen. Dus vandaar een specifiek topic.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 11:20:11 #2
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_41123203
Zeekoe = OK

Apin = randje.

Kortom, moeilijk moeilijk allemaal.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_41123228
Wil jij wel even snel ophouden Janine te beledigen. Janine is super.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 11:25:06 #4
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_41123331
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 11:21 schreef janinefan het volgende:

Wil jij wel even snel ophouden Janine te beledigen. Janine is super.
Nou... Dat ook weer niet.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_41123399
Ik vind de TS een ongelofelijke aap.

Nee, even serieus.

Echt een aap is het.

Maar goed. Ik heb dus wel een teringhekel aan dat klotegescheld heel de tijd. Ook zeekoe vind ik een debiele opmerking. Proberen we hier een beetje een gezellig forum te hebben, of een sportkantine met gefrustreerde voetbalfans die hun onmacht uiten in gezeik en geklaag over van alles en nog wat. Ik geef toe, vorig jaar heb ik op Nathalie ook wel lopen schelden, maar ik probeerde toch het merendeel van mijn posts humoristisch en positief te laten zijn.

Ik vind dus dat al het gebruik van scheldwoorden wat minder kan. Maakt mij dan niet uit of het om racisme gaat of een andere eigenschap die belachelijk wordt gemaakt. Lekker anoniem op internet blaten is blijkbaar makkelijk, maar als een BB-bewoner toevallig op het forum gaat posten dan zijn we met z'n allen opeens poeslief. Gewoon laf dus. Maar ja, de maatschappij dat ben jij, en een paar notoire zeikberen heb je op elk forum wel. De zwevende zeikerd echter, moet gewoon een beetje z'n best doen.

[ Bericht 41% gewijzigd door eleusis op 24-08-2006 11:34:07 ]
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  donderdag 24 augustus 2006 @ 11:30:50 #6
81426 PH52
maar natuurlijk
pi_41123473
Ik post normaal nnoit in FB, dus goed dat je hem ff hier zet.

Ik denk dat het allemaal te maken heeft met hoe je persoonlijk in het leven staat.
In dit geval haal je werkelijkheid en fictie door elkaar, immers FOK! is fictie en BB is de "harde" werkelijkheid.
Op FOK! zou je dus over Semih b.v. kunnen posten : Gatver, wast die vieze Turk zich eigenlijk weleens. Maar dan komen al die echte mensen in ene in opstand, omdat Semih een zeer gewaardeerd medelander is, die toevallig van Turksen bloede is.
Over Peter6000 zeg ik op FOK! rustig dat hij een kansloze imbeciel is, recht in zn virtuele smoel, zonder ook maar een greintje gene. Maar Semih zelfs maar Turk noemen is al discutabel, terwijl het allebei classificaties zijn.
Laten we dat aanhouden, het zijn maar classificaties. Dus eigenlijk vind ik dat alles moet kunnen.
Het is de normaalste zaak van de wereld om mekaar op FOK! de kanker te wensen, dus waar gaat dit nog over ?
_ De mens is de maat van alle dingen _
pi_41123485
Ik kan daar wel met je in meegaan Gert. Zeekoe vind ik ook nog ok. Precies wat je zegt, niet extreem grappig, maar ook niet echt beledigend. Bovendien denk ik dat Hilde er nog zelf hartelijk om zou kunnen lachen ook.

Aapin kan je over twijfelen. Ik denk dat ik hier ook afhangt van de context van de desbetreffende post. Ik denk ook dat het randje is.

Wat ik me dan afvroeg: is 'neger' en 'negerin', woorden die ik zelf snel gebruik, zonder daarbij per se te discrimineren, kunnen die dan wel? Of hangt dat ook af van de context?
En vast!
pi_41123679
Zeekoe heb ik niet zo'n moeite mee, opmerkingen als "die neger", "die turk" of "die homo" krijg ik ook een nare smaak van in mijn mond. Maar zoals TS al schreef, dit is FOK! en op FOK! kan een hoop. Daarom is FOK! zo leuk. Ik denk dat je in een land als het onze in principe alles moet kunnen zeggen. Tegelijkertijd denk ik dat je als mens niet alles moet willen zeggen....
Mijn beter ik en ik
streden erop of eronder
Mijn beter ik bezweek
Nu ben ik, goddank, zonder
pi_41123829
Scope .

Ze is toch een negerin? Ik zie daarom niet in waarom je het niet zou mogen gebruiken. Al hangt het inderdaad ook wel af van de context. Een donker iemand aap noemen vind ik niet kunnen. Dat riekt toch wel veel naar racisme.

Ik heb er zelf trouwens geen moeite mee om pinda te worden genoemd .
pi_41123937
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 11:39 schreef Mike1964 het volgende:
Zeekoe heb ik niet zo'n moeite mee, opmerkingen als "die neger", "die turk" of "die homo" krijg ik ook een nare smaak van in mijn mond. Maar zoals TS al schreef, dit is FOK! en op FOK! kan een hoop. Daarom is FOK! zo leuk. Ik denk dat je in een land als het onze in principe alles moet kunnen zeggen. Tegelijkertijd denk ik dat je als mens niet alles moet willen zeggen....
Hier ben ik het mee eens
Je moet ook wel een beetje kunnen weten wat kan en niet kan..
Ik denk zelf altijd een beetje aan, hoever zou je het zelf aankunnen horen
Maar goed.. het blijft FOK! dus..
pi_41124108
Apen waren onze voorouders.
pi_41124161
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 11:45 schreef schatje het volgende:
Scope .

Ze is toch een negerin? Ik zie daarom niet in waarom je het niet zou mogen gebruiken. Al hangt het inderdaad ook wel af van de context. Een donker iemand aap noemen vind ik niet kunnen. Dat riekt toch wel veel naar racisme.

Ik heb er zelf trouwens geen moeite mee om pinda te worden genoemd .
ik heb haar ook een keer aap genoemd, maar daarna ook niet meer. Toch ben ik zeker niet racistisch en was het meer als een grapje bedoeld. Op fok moet je alles niet al te serieus nemen.. maar het blijft een lastig onderwerp ja.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 11:55:12 #13
16701 scanman01
Today's a good day
pi_41124174
Apin gaat veel te ver, om reden in OP genoemd. Zeekoe vind ik ook al te ver gaan, maar zou je nog op het randje kunnen zien. Ik snap alleen de drang niet op mensen als Hilde een zeekoe te noemen vanwege haar omvang. Volgens mij tref je daar trouwens niet alleen Hilde mee, maar iedereen die te zwaar is zal denken "zo zie ik er ook uit "

Tot zover mijn mening, die er verder weinig toe zal doen trouwens. Daarvan ben ik me meer dan bewust.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_41124207
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 11:39 schreef Mike1964 het volgende:
Zeekoe heb ik niet zo'n moeite mee, opmerkingen als "die neger", "die turk" of "die homo" krijg ik ook een nare smaak van in mijn mond. Maar zoals TS al schreef, dit is FOK! en op FOK! kan een hoop. Daarom is FOK! zo leuk. Ik denk dat je in een land als het onze in principe alles moet kunnen zeggen. Tegelijkertijd denk ik dat je als mens niet alles moet willen zeggen....
Die homo hoor ik ook mensen zeggen omdat ze even niet op de naam kunnen komen.
pi_41124237
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 11:45 schreef schatje het volgende:
Scope .
Schatje
En vast!
pi_41124246
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 11:55 schreef scanman01 het volgende:
Apin gaat veel te ver, om reden in OP genoemd. Zeekoe vind ik ook al te ver gaan, maar zou je nog op het randje kunnen zien. Ik snap alleen de drang niet op mensen als Hilde een zeekoe te noemen vanwege haar omvang. Volgens mij tref je daar trouwens niet alleen Hilde mee, maar iedereen die te zwaar is zal denken "zo zie ik er ook uit "

Tot zover mijn mening, die er verder weinig toe zal doen trouwens. Daarvan ben ik me meer dan bewust.
Dat is inderdaad zo dat je dingen snel op jezelf gaat betrekken..
Dat heb ik met de ziekte van Hilde, ik heb dat zelf ook, en als iemand daar dan een lullige opmerking over maakt, dan voel ik me aangevallen
pi_41124287
Maar waar stel je de grens? Wat is een grapje en wat komt akelig in de buurt van racisme?
pi_41124344
Zeekoe, ach ik vind het wel kunnen. . Maar om een voorbeeld te geven van wat niet kan. tjek mirrorman zijn posts maar eens door. echt walgelijk, en onbegrijpelijk dat,dat door de vingers gezien werd. .

Ik vind deze bb tot nu toe erg gezellig hier. geen ruzies enzo. .
pi_41124365
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 11:56 schreef -Strawberry- het volgende:
Die homo hoor ik ook mensen zeggen omdat ze even niet op de naam kunnen komen.
Grappig vind ik dat ik Semih niet 'Turk' noem omdat ik die kerel eigenlijk wel sympathiek vind. Dus in die redenering zou ik iemand die in mijn ogen niet sympathiek is, als vooroordeel gerelateerd aan afkomst, dan wel Turk (of Marokkaan of weet ik veel) noemen.

Verder tja, 'de homo', denk dat de meeste mensen dat als grapje doen, hoewel ik me ervan bewust ben dat er natuurlijk een tikje discriminerende ondertoon in zou kunnen zitten. Maar dan aan de andere kant, dat hij homo is is prima, maar hij gedraagt zich ook wel als een driedubbelovergehaalde stereotypische homo, ja en dan moet je mi ook niet opkijken als je wordt aangesproken, zeker op Fok!, als 'homo'.
En vast!
pi_41124394
Eigenlijk vind ik het wel zwak om mensen te gaan beledigen, aangezien ze neits terug kunnen zeggen en het allemaal echter hun rug om gaat. Is het zo moeilijk om het gewoon bij namen te houden?
pi_41124432
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 11:53 schreef -Strawberry- het volgende:
Apen waren onze voorouders.
Ik was laatst op de apenheul en daar heb ik geleerd dat apen waarschijnlijk niet onze voorouders zijn, maar dat wij, mensen en apen, gemeenschappelijke voorouders hebben (de missing link), en daarna in de evolutie ieder zijn eigen weg zijn gegaan.
En vast!
pi_41124547
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 11:39 schreef Mike1964 het volgende:
Zeekoe heb ik niet zo'n moeite mee, opmerkingen als "die neger", "die turk" of "die homo" krijg ik ook een nare smaak van in mijn mond. Maar zoals TS al schreef, dit is FOK! en op FOK! kan een hoop. Daarom is FOK! zo leuk. Ik denk dat je in een land als het onze in principe alles moet kunnen zeggen. Tegelijkertijd denk ik dat je als mens niet alles moet willen zeggen....
Mee eens. Ik zou zelf nooit "die turk" of "die zwarte aap" zeggen, maar ja.. als iemand anders dat wel doet, kan (en wil?) ik het niet verbieden, hoe aanstootgevend ik het zelf ook vind.
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  donderdag 24 augustus 2006 @ 12:15:24 #23
16701 scanman01
Today's a good day
pi_41124909
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 12:01 schreef Scope het volgende:

[..]

Grappig vind ik dat ik Semih niet 'Turk' noem omdat ik die kerel eigenlijk wel sympathiek vind. Dus in die redenering zou ik iemand die in mijn ogen niet sympathiek is, als vooroordeel gerelateerd aan afkomst, dan wel Turk (of Marokkaan of weet ik veel) noemen.
Intussen is 'turk' blijkbaar een soort van scheldwoord geworden. Dat komt het anti-racisme beleid ook niet echt ten goede denk ik. Net als dat 'homo' overal als scheldwoord wordt gebruikt.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_41124928
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 12:02 schreef Scope het volgende:

[..]

Ik was laatst op de apenheul en daar heb ik geleerd dat apen waarschijnlijk niet onze voorouders zijn, maar dat wij, mensen en apen, gemeenschappelijke voorouders hebben (de missing link), en daarna in de evolutie ieder zijn eigen weg zijn gegaan.
Doe maar moeilijk.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 12:19:40 #25
144681 AgentCooper
Damn fine coffee!
pi_41125069
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 11:30 schreef PH52 het volgende:
Ik post normaal nnoit in FB, dus goed dat je hem ff hier zet.

Ik denk dat het allemaal te maken heeft met hoe je persoonlijk in het leven staat.
In dit geval haal je werkelijkheid en fictie door elkaar, immers FOK! is fictie en BB is de "harde" werkelijkheid.
Op FOK! zou je dus over Semih b.v. kunnen posten : Gatver, wast die vieze Turk zich eigenlijk weleens. Maar dan komen al die echte mensen in ene in opstand, omdat Semih een zeer gewaardeerd medelander is, die toevallig van Turksen bloede is.
Over Peter6000 zeg ik op FOK! rustig dat hij een kansloze imbeciel is, recht in zn virtuele smoel, zonder ook maar een greintje gene. Maar Semih zelfs maar Turk noemen is al discutabel, terwijl het allebei classificaties zijn.
Laten we dat aanhouden, het zijn maar classificaties. Dus eigenlijk vind ik dat alles moet kunnen.
Het is de normaalste zaak van de wereld om mekaar op FOK! de kanker te wensen, dus waar gaat dit nog over ?
Totaal mee oneens. FOK! is geen vrijplaats om anderen naar believen voor van alles uit te maken puur voor je eigen amusement. Het voegt niets toe aan de discussie en komt bovendien nogal banaal en bepaald niet beschaafd over. Beschaafd overkomen betekent: anderen, in het forum en in het BB huis, met een zekere mate van respect behandelen. Flauwe puberale scheldwoorden als 'zeekoe' vind ik niet van veel respect getuigen, terwijl racistische kwalificaties als 'aap' absoluut niet kunnen. Wat mij betreft noemen we gewoon iedereen bij de naam of onschuldige varianten daarop ('Duo Blond'), dat houdt de sfeer leuk en leidt niet tot allerlei twijfelachtige uitspraken. Dat je vervolgens een vrij stevige mening hebt over een bewoner of forumlid moet uiteraard wel kunnen, mits op beschaafde wijze gecommuniceerd.
pi_41125121
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 12:15 schreef scanman01 het volgende:
Intussen is 'turk' blijkbaar een soort van scheldwoord geworden. Dat komt het anti-racisme beleid ook niet echt ten goede denk ik. Net als dat 'homo' overal als scheldwoord wordt gebruikt.
Ja en de goede of sympathieke turken worden geen turk genoemd.
En vast!
pi_41125198
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 11:30 schreef PH52 het volgende:
Ik post normaal nnoit in FB, dus goed dat je hem ff hier zet.

Ik denk dat het allemaal te maken heeft met hoe je persoonlijk in het leven staat.
In dit geval haal je werkelijkheid en fictie door elkaar, immers FOK! is fictie en BB is de "harde" werkelijkheid.
Op FOK! zou je dus over Semih b.v. kunnen posten : Gatver, wast die vieze Turk zich eigenlijk weleens. Maar dan komen al die echte mensen in ene in opstand, omdat Semih een zeer gewaardeerd medelander is, die toevallig van Turksen bloede is.
Over Peter6000 zeg ik op FOK! rustig dat hij een kansloze imbeciel is, recht in zn virtuele smoel, zonder ook maar een greintje gene. Maar Semih zelfs maar Turk noemen is al discutabel, terwijl het allebei classificaties zijn.
Laten we dat aanhouden, het zijn maar classificaties. Dus eigenlijk vind ik dat alles moet kunnen.
Het is de normaalste zaak van de wereld om mekaar op FOK! de kanker te wensen, dus waar gaat dit nog over ?
Iemand kanker wensen, of zelfs doodwensen wat ook gebeurd ben ik het ook totaal niet mee eens eigenlijk.. Het gebeurd aan de lopende band maar ben er wel tegen en doet me dan ook wel zeer aan de ogen als ik het weer zie staan.
Vooral omdat sommigen het nog lijken te menen ook..
  Moderator donderdag 24 augustus 2006 @ 12:23:39 #28
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_41125201
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 12:02 schreef -Strawberry- het volgende:
Eigenlijk vind ik het wel zwak om mensen te gaan beledigen, aangezien ze neits terug kunnen zeggen en het allemaal echter hun rug om gaat. Is het zo moeilijk om het gewoon bij namen te houden?
In het dagelijks leven roddel je toch ook weleens over anderen? Die kunnen dan ook niks terugzeggen. Ik vind dat niet zo'n probleem hoor.
En bewoners steeds alleen maar keurig bij de naam noemen, is ook wel een beetje sáái.
Als je streams aan het kijken bent, en je ergert je enorm, flapt er bij velen weleens wat uit. Dat vind ik op zich geen punt. Maar waar ligt de grens? Apin is erover, m.i.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_41125300
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 12:23 schreef Gert het volgende:

[..]

In het dagelijks leven roddel je toch ook weleens over anderen? Die kunnen dan ook niks terugzeggen. Ik vind dat niet zo'n probleem hoor.
En bewoners steeds alleen maar keurig bij de naam noemen, is ook wel een beetje sáái.
Als je streams aan het kijken bent, en je ergert je enorm, flapt er bij velen weleens wat uit. Dat vind ik op zich geen punt. Maar waar ligt de grens? Apin is erover, m.i.
Dat is inderdaad ook waar. [maar heb ook een hekel aan roddelen ]
Maar ik vind dat als je een grens steld je niet kunt zeggen dat Apin "verboden" is en zeekoe of doodsverwensingen niet. het is heel verwarrend dat RL en fok door elkaar heengaat..
  Moderator donderdag 24 augustus 2006 @ 12:31:01 #30
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_41125462
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 12:26 schreef -Strawberry- het volgende:
Maar ik vind dat als je een grens steld je niet kunt zeggen dat Apin "verboden" is en zeekoe of doodsverwensingen niet.
Dit topic is niet bedoeld om iets verboden te krijgen, maar om de discussie te voeren over wat nog (net) wel kan en wat over de rand is.
Zelf zie ik een verschil tussen apin en zeekoe, en ik vind dus dat je die grens wel dégelijk kunt stellen, om redenen die in de OP staan.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 12:33:05 #31
144681 AgentCooper
Damn fine coffee!
pi_41125513
Een grens willen vaststellen is een illusie want volstrekt willekeurig, je kunt nou eenmaal niet per woord gaan zitten bepalen of dat wel of niet kan en met die lijst in de hand gaan zitten posten. Wil je dus twijfelachtige teksten voorkomen, dan is het gebruik van namen de beste (en overigens ook meest logische) grens, hoe saai dat misschien ook is.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 12:36:46 #32
81426 PH52
maar natuurlijk
pi_41125625
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 12:19 schreef AgentCooper het volgende:

[..]

Totaal mee oneens. FOK! is geen vrijplaats om anderen naar believen voor van alles uit te maken puur voor je eigen amusement. Het voegt niets toe aan de discussie en komt bovendien nogal banaal en bepaald niet beschaafd over. Beschaafd overkomen betekent: anderen, in het forum en in het BB huis, met een zekere mate van respect behandelen. Flauwe puberale scheldwoorden als 'zeekoe' vind ik niet van veel respect getuigen, terwijl racistische kwalificaties als 'aap' absoluut niet kunnen. Wat mij betreft noemen we gewoon iedereen bij de naam of onschuldige varianten daarop ('Duo Blond'), dat houdt de sfeer leuk en leidt niet tot allerlei twijfelachtige uitspraken. Dat je vervolgens een vrij stevige mening hebt over een bewoner of forumlid moet uiteraard wel kunnen, mits op beschaafde wijze gecommuniceerd.
Het is wel duidelijk dat jij totaal geen scheiding kunt aanbrengen tussen fictie en werkelijkheid. Jij denkt dus echt dat al die classificaties zijn bedoeld om de betreffende personen te beschadigen, terwijl het niets meer of minder is dan de mening van een bepaalde user. En de een is wat ongenuanceerder dan de ander in zijn classificaties.
Daarnaast is er op ieder forum een policy waar iedereen zich aan dient te houden, en die is op FOK! ontzettend tolerant, en biiedt dus ruimte aan grove uitingen.
_ De mens is de maat van alle dingen _
  donderdag 24 augustus 2006 @ 12:39:47 #33
16701 scanman01
Today's a good day
pi_41125722
Het nut van scheldwoorden is me ook geheel onduidelijk. Wat krijg je er zelf van als je iemand die dik is een zeekoe blijft noemen. Moet het zogenaamd grappig zijn? Is het leuk om te schelden? Krijg je er zelf een beter gevoel van omdat je niet dik bent? Ik volg het niet zo. Mensen compleet afmaken vanwege dingen die ze in het huis flikken vind ik perfect. Dát is BB volgens mij. Scheldwoorden horen daar m.i. toch niet bij.
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_41125736
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 12:23 schreef Gert het volgende:

[..]

In het dagelijks leven roddel je toch ook weleens over anderen? Die kunnen dan ook niks terugzeggen. Ik vind dat niet zo'n probleem hoor.
En bewoners steeds alleen maar keurig bij de naam noemen, is ook wel een beetje sáái.
Als je streams aan het kijken bent, en je ergert je enorm, flapt er bij velen weleens wat uit. Dat vind ik op zich geen punt. Maar waar ligt de grens? Apin is erover, m.i.
Gert schat Ik ben het met je eens.
Waar ik me altijd dood aan ergerde was Crackhoer als ze het over Tanja hadden.
Apin gaat me te ver als je het dan over iemand hebt die een donkere huidskleur heeft.
zeekoe? Nou dat vind ik dus helemaal geen probleem.

Ik denk dat de bewoners nu wel weten dat als ze in BB stappen er over ze geoordeeld zal worden.

Ik vind wel dat je met je mede fokkers met respect probeert te behandelen.
Wij zitten hier om te oordelen en wat ik juist van fok zo leuk vind zijn al die bijnamen. Dezeuree (bb 2) is er een van, maar van mij hoeven er geen ziektes bijgehaald worden.
pi_41125790
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 12:39 schreef scanman01 het volgende:
Het nut van scheldwoorden is me ook geheel onduidelijk. Wat krijg je er zelf van als je iemand die dik is een zeekoe blijft noemen. Moet het zogenaamd grappig zijn? Is het leuk om te schelden? Krijg je er zelf een beter gevoel van omdat je niet dik bent? Ik volg het niet zo. Mensen compleet afmaken vanwege dingen die ze in het huis flikken vind ik perfect. Dát is BB volgens mij. Scheldwoorden horen daar m.i. toch niet bij.
zeekoe? gaat dat dan alleen over haar dikte? Ik ben minder met haar dikte bezig, dat interessert me geeen reet, maar wat me opvalt bij haar is dat alles hangt, vooral haar mondhoeken.
Je hebt toch zo een dier waar ook alles bij hangt?

hoe heet die ook al weer?
  donderdag 24 augustus 2006 @ 12:42:58 #36
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_41125822
quote:
Mensen compleet afmaken vanwege dingen die ze in het huis flikken vind ik perfect. Dát is BB volgens mij. Scheldwoorden horen daar m.i. toch niet bij.
Een belangrijk verschil inderdaad! Commentaar geven op gedragingen van BB-ers is leuk. Schelden op huidskleur, gewicht, afkomst, ziektes, geaardheid etc., geeft een nare bijsmaak.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  donderdag 24 augustus 2006 @ 12:45:09 #37
144681 AgentCooper
Damn fine coffee!
pi_41125879
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 12:36 schreef PH52 het volgende:

[..]

Het is wel duidelijk dat jij totaal geen scheiding kunt aanbrengen tussen fictie en werkelijkheid. Jij denkt dus echt dat al die classificaties zijn bedoeld om de betreffende personen te beschadigen, terwijl het niets meer of minder is dan de mening van een bepaalde user. En de een is wat ongenuanceerder dan de ander in zijn classificaties.
Daarnaast is er op ieder forum een policy waar iedereen zich aan dient te houden, en die is op FOK! ontzettend tolerant, en biiedt dus ruimte aan grove uitingen.
Persoonlijk vind ik dat nog geen rechtvaardiging voor het ook daadwerkelijk doen van grove uitingen, maar blijkbaar zijn er mensen die het als vrijbrief zien om allerlei primaire reacties met de wereld te willen delen. En verder is FOK! natuurlijk geen fictie, want ook meningen zijn onderdeel van de werkelijkheid.
  Moderator donderdag 24 augustus 2006 @ 12:47:46 #38
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_41125951
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 12:33 schreef AgentCooper het volgende:
Een grens willen vaststellen is een illusie want volstrekt willekeurig, je kunt nou eenmaal niet per woord gaan zitten bepalen of dat wel of niet kan en met die lijst in de hand gaan zitten posten. Wil je dus twijfelachtige teksten voorkomen, dan is het gebruik van namen de beste (en overigens ook meest logische) grens, hoe saai dat misschien ook is.
Met de uitspraak van (destijds) mod Sanne: "De grens ligt ongeveer bij crackhoer", konden we tijdens BB5 aardig uit de voeten.
Nee natuurlijk kun je geen lijst met verboden woorden gaan aanleggen. Maar je zou wel kunnen stellen dat scheldwoorden of opmerkingen die de minderwaardigheid van iemands ras of geaardheid uitdrukken, over de grens zijn (en zoiets staat ongetwijfeld ook in de pollussie).
Het is vervolgens aan mods om te bepalen wanneer een opmerking te ver gaat, maar goed: nu gaat het weer over verbieden, en ik vind het interessanter om de meningen over deze kwestie te horen dan om gelijk alweer te gaan zitten bedenken hoe dit in regeltjes te gieten is.

p.s. "geen scheldwoorden toegestaan" is óók een grens vaststellen.
En wil je dan "kluns" of "sufferd" ook gaan verbieden?
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_41126016
Ik mpoet bekennen dat ik er net achter kom dat ik gisteren ook over de streep ben gegaan.
Iks chreef de zeug hitler. (heb het even ge-edit)

Vind ik zelf ook iets te ver gaan.
  Moderator donderdag 24 augustus 2006 @ 12:52:53 #40
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_41126088
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 12:50 schreef itsme het volgende:
Ik mpoet bekennen dat ik er net achter kom dat ik gisteren ook over de streep ben gegaan.
Iks chreef de zeug hitler. (heb het even ge-edit)

Vind ik zelf ook iets te ver gaan.
Zeug Hitler.

"Is zeug Hitler al wakker?"

Mwah, bekt wel lekker.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 12:54:57 #41
148655 Robocock
Geile doerak! Ja, jij ja!
pi_41126149
apin
Met bloed, zweet en tranen, jeweets
  † In Memoriam † donderdag 24 augustus 2006 @ 12:58:46 #42
128220 Peter6000
pi_41126261
Ach, mijn mening is wel bekend.
Zowel crackhoer, als aap, als kliko, als zeekoe stoort me. Vind het wel grappig dat "aap" blijkbaar volgens de gevoelsmatige normen niet kan: en het dan ineens wel over de grens is.
Het stoort mij evenveel.

Niet eens zo zeer incidenteel, maar wel als je een Viola Holt effect krijgt, waarbij ze constant voor kliko wordt uitgemaakt, en er vele zogenaamd komische TT verschijnen.
Maar ieder zijn ding, als iemand het leuk vind 10 keer per topic dit soort teksten te posten, moet ie dat vooral doen.
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 18:06 schreef bitwizard het volgende:
ik vraag me echt af hoe Hilde door de screening is gekomen met zo'n dikke varkensnek
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 18:23 schreef gebruikersnaam het volgende:
kan hilde niet gewoon in het zwembad gaan liggn, dan wordt die koffer nooit nat als die naar beneden valt
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 18:27 schreef LekkerSimpel het volgende:
En toch is het gelul van Hilde. Een pure smoes. Een kennis van mij heeft ook fybromyalgie en die doet gewoon haar huishouden. Natuurlijk ben je sneller vermoeid. Maar dit is pure kolder van die vette zeug.

[afbeelding]
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 18:29 schreef DikkeDiarree het volgende:
Ik had Viola allang een doodschop gegeven.
Ze zit daar maar te commanderen en duizend keer "concentreer je" te blaten op d'r luie vette aars.
Hou je bek eens, zeekoe.
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 18:44 schreef TheVulture het volgende:
Waarom staat die koe de boel te drillen?
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 18:47 schreef KlootMajoor het volgende:
ben benieuwd of die Klara de Klax-Koe daar uren gaat staan; doen wat ze nu doet

Die gaat straks verder maar dan gaat ze het zittend doen
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 18:55 schreef TheVulture het volgende:
Ik had die zeekoe het bad ingepleurd... had ze en d'r muil gehouden en was de koffer via haar buik op het droge geketst... klaar
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 19:22 schreef teamlead het volgende:
waarom pikken ze dat gezeik van die zeekoe Heeft dan niemand de neiging om haar te verzuipen in het zwembad
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 19:26 schreef itsme het volgende:
waarom doet die zeug zelfs niets?
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 19:28 schreef teamlead het volgende:
hij gaat niet vallen zeug.. de uitzending is nog bezig
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 19:30 schreef DikkeDiarree het volgende:

[..]

Voor een nijlpaard zeker.
Pas als de meerderheid van de users zich eraan stoort, gebeurt er wat.
En dat is (helaas) niet het geval.
pi_41126295
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 12:39 schreef scanman01 het volgende:
Het nut van scheldwoorden is me ook geheel onduidelijk. Wat krijg je er zelf van als je iemand die dik is een zeekoe blijft noemen. Moet het zogenaamd grappig zijn? Is het leuk om te schelden? Krijg je er zelf een beter gevoel van omdat je niet dik bent? Ik volg het niet zo. Mensen compleet afmaken vanwege dingen die ze in het huis flikken vind ik perfect. Dát is BB volgens mij. Scheldwoorden horen daar m.i. toch niet bij.
Ligt ook een beetje aan de context, als je Hilde consequent zeekoe zou noemen wordt het vervelend, als er iemand post, op het moment dat Hilde gaat zwemmen, "er zit een zeekoe in het water" vind ik dat weer humor. Als Janine straks in de tuin (als die ooit opengaat) in een boom klimt en iemand post "er zit een aapje in de boom" dan is dat humor. Maar ja, ook humor is persoonlijk natuurlijk. In dat geval vind ik het iig geen schelden. Maar ja, als Semih straks met een bezem de tuin staat te vegen kan je er natuurlijk op wachten dat daar dan weer zekere opmerkingen over gepost gaan worden en dan zit je imo weer op het randje. Hangt ook weer van de aard van de opmerking af maar goed....
Mijn beter ik en ik
streden erop of eronder
Mijn beter ik bezweek
Nu ben ik, goddank, zonder
pi_41126378
Waar ik moeite mee heb is als er gescholden wordt buiten context.

Als er zich een bepaalde sfeer of situatie zich voordoet waarbij aap, zeekoe of crackhoer van toepassing is, is het oke.

Maar sommigen lijken alleen maar te posten om juist die woorden te willen uiten, zonder verdere inhoudelijke mededeling of context. En vallen in herhaling. Zo is Tanja nooit een crackhoer geweest (of gaat het nu over Janine?) maar er was wel een tijdje een situatie waarin de associatie logisch was. Maar na een tijdje is het erg irritant.

In feite vind ik de personen die zo buiten de werkelijkheid posten, geen echte BB-volgers. Misschien onterecht, maar het lijken mij alleen maar blaters. Wel schelden op bewoners, maar totaal niet opletten hoe ze werkelijk zijn. Dat geldt ook voor de uitspraak "Janine zit de hele dag op haar luie reet" Dat vind ik ook irritant. Wel een mening, maar van niks weten.

Ik heb vorig jaar één keer hier schriftelijk op Fok! Rob dood gewenst, en dat meende ik op dat moment uit de grond van mijn hart. Maar ik vind het niet netjes van mezelf, inderdaad. Ik kan me voorstellen dat anderen ook wel eens wanhopig worden van een bewoner, dus dat neem ik dan maar aan op dat moment.

Wat betreft mezelf vraag ik me af of de benamingen "Ons Komisch Duo", "Duo Smetvrees" en "Halfduo" ondertussen al lang niet meer grappig is en dat ik er mee moet stoppen.... en of ik eens meer moeite moet doen te leren wie wie is.
pi_41126406
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 11:55 schreef scanman01 het volgende:
>knip<
Tot zover mijn mening, die er verder weinig toe zal doen trouwens. Daarvan ben ik me meer dan bewust.
Doe niet zo bescheiden joh, ik weet zeker dat jouw mening er voor velen wel toe doet, iig wel voor mij.
Mijn beter ik en ik
streden erop of eronder
Mijn beter ik bezweek
Nu ben ik, goddank, zonder
pi_41126528
Zolang het hier geen EO wordt, vind ik het best...
Gert, waarom doe je zo braaf? Maar gelijk heb je wel.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 13:10:58 #47
124373 Ireth
Sjongejongejonge....
pi_41126656
Al op dag 1 had ik Pieterburen associaties bij Hilde, echter niet vanwege haar voorkomen, maar vanwege haar rokershoestje. Deed me gewoon denken aan een ziek zeehondje.
🥳"Als de kijker alles ziet, dan komt dat helemaal goed"🥳
pi_41126874
Herhaling van benamingen voor bepaalde mensen maken het ook minder interessant mi. Zeekoe en zeug voor Hilde waren de eerste 3 keer grappig, maar door eindeloze repetitie verliest het z'n humor en dan is het eigenlijk alleen nog maar een constante 'belediging' . Idem dito met apin, alhoewel *ik* dat persoonlijk bij de eerste keer al niet grappig vond.

Het is een lastig punt.. want ik mag graag Etienne een kansloze kamper met een monobrow noemen, maar eigenlijk moet ik van mezelf toch wel een nieuwe naam voor hem gaan verzinnen omdat het nu al over z'n hoogtepunt is. Dus vanaf nu Etienne en straks zal ie vast wel weer iets doen of op een bepaalde manier kijken dat ik hem een oversext hangbuikzwijntje zal gaan noemen ofzo
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
  donderdag 24 augustus 2006 @ 13:21:13 #49
16305 Jappie
parttime reverend
pi_41126936
Owkee...dus als ik het goed begrijp word iig Janine niet langer "de apin" genoemd; maar gaat zij voortaan als "die kankuhzwarte" door het leven.
pi_41126947
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 13:19 schreef jellyrose het volgende:
Herhaling van benamingen voor bepaalde mensen maken het ook minder interessant mi. Zeekoe en zeug voor Hilde waren de eerste 3 keer grappig, maar door eindeloze repetitie verliest het z'n humor en dan is het eigenlijk alleen nog maar een constante 'belediging' . Idem dito met apin, alhoewel *ik* dat persoonlijk bij de eerste keer al niet grappig vond.

Het is een lastig punt.. want ik mag graag Etienne een kansloze kamper met een monobrow noemen, maar eigenlijk moet ik van mezelf toch wel een nieuwe naam voor hem gaan verzinnen omdat het nu al over z'n hoogtepunt is. Dus vanaf nu Etienne en straks zal ie vast wel weer iets doen of op een bepaalde manier kijken dat ik hem een oversext hangbuikzwijntje zal gaan noemen ofzo
En dat is dan weer humor...
Mijn beter ik en ik
streden erop of eronder
Mijn beter ik bezweek
Nu ben ik, goddank, zonder
  Moderator donderdag 24 augustus 2006 @ 13:24:19 #51
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_41127047
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 13:07 schreef PalinG het volgende:

Gert, waarom doe je zo braaf? Maar gelijk heb je wel.
O jee, ik voldoe niet aan mijn stereotiep.
Uhh tja, waarom... omdat ik in de hemel wil komen? Omdat ik mod wil worden? Nee.
Maar waarom is het 'braaf' eigenlijk? Ik vond het wel apart dat ik zeekoe niet en aap wél te ver vond gaan, jij glibberige aasvreter.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 13:26:16 #52
16701 scanman01
Today's a good day
pi_41127109
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 12:59 schreef Mike1964 het volgende:
Maar ja, als Semih straks met een bezem de tuin staat te vegen kan je er natuurlijk op wachten dat daar dan weer zekere opmerkingen over gepost gaan worden en dan zit je imo weer op het randje. Hangt ook weer van de aard van de opmerking af maar goed....
Geloof me, die zijn al geweest... en dan een stofzuiger ipv een bezem. Alles onder het mom van humor natuurlijk.
My soul is painted like the wings of butterflies
  donderdag 24 augustus 2006 @ 13:28:36 #53
16701 scanman01
Today's a good day
pi_41127179
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 13:03 schreef Mike1964 het volgende:

[..]

Doe niet zo bescheiden joh, ik weet zeker dat jouw mening er voor velen wel toe doet, iig wel voor mij.
Lol.. dank je. Maar ik weet dat mijn mening op dit gebied in de minderheid is (wat Peter in zijn bericht ook al aangaf). Daarom weet ik dat het toch verder niet uitmaakt. Ik zou de scheldwoorden ook niet willen verbieden trouwens... ik hoop gewoon dat iedereen zelf tot inzicht komt dat het vaak nergens goed voor is. Soms past iets idd in de context, maar in 9 van de 10 gevallen totaal niet.
My soul is painted like the wings of butterflies
  donderdag 24 augustus 2006 @ 13:30:00 #54
16701 scanman01
Today's a good day
pi_41127230
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 13:21 schreef Jappie het volgende:
Owkee...dus als ik het goed begrijp word iig Janine niet langer "de apin" genoemd; maar gaat zij voortaan als "die kankuhzwarte" door het leven.
Relativerende Jappie in DA HOUSE

dat waren 3 posts..... ik stop nu even
My soul is painted like the wings of butterflies
  donderdag 24 augustus 2006 @ 13:31:14 #55
81426 PH52
maar natuurlijk
pi_41127272
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 13:28 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Lol.. dank je. Maar ik weet dat mijn mening op dit gebied in de minderheid is (wat Peter in zijn bericht ook al aangaf). Daarom weet ik dat het toch verder niet uitmaakt. Ik zou de scheldwoorden ook niet willen verbieden trouwens... ik hoop gewoon dat iedereen zelf tot inzicht komt dat het vaak nergens goed voor is. Soms past iets idd in de context, maar in 9 van de 10 gevallen totaal niet.
De een is creatief met woorden en de ander capt. Meer is het niet, en moet je er ook niet van willen maken.
Ik heb persoonlijk meer moeite met de sig's en nick's van sommige mensen dan met de teksten die ze plaatsen, en ook daar doe je niks aan.
_ De mens is de maat van alle dingen _
  Moderator donderdag 24 augustus 2006 @ 13:35:52 #56
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_41127416
Dit:
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 18:23 schreef gebruikersnaam het volgende:
kan hilde niet gewoon in het zwembad gaan liggn, dan wordt die koffer nooit nat als die naar beneden valt
.. vind ik dus absoluut kunnen.
Ik begrijp niet hoe iemand zich zelfs aan zo'n opmerking al kan storen.
Peter, je moet geen léven hebben op FOK!
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 13:39:22 #57
16701 scanman01
Today's a good day
pi_41127491
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 13:35 schreef Gert het volgende:
Dit:
[..]

.. vind ik dus absoluut kunnen.
Eens

Net zoals je Marlies goed kunt gebruiken bij een potje basketbal
My soul is painted like the wings of butterflies
  donderdag 24 augustus 2006 @ 13:40:42 #58
3767 Herald
Come get some
pi_41127526
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 11:55 schreef scanman01 het volgende:
Ik snap alleen de drang niet op mensen als Hilde een zeekoe te noemen vanwege haar omvang. Volgens mij tref je daar trouwens niet alleen Hilde mee, maar iedereen die te zwaar is zal denken "zo zie ik er ook uit "
maar mensen die in US posten komen hier helemaal niet
*But in my own way, I am king. Hail to the king baby.*
  donderdag 24 augustus 2006 @ 13:44:44 #59
16305 Jappie
parttime reverend
pi_41127669
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 13:35 schreef Gert het volgende:
Dit:
[..]

.. vind ik dus absoluut kunnen.
Ik begrijp niet hoe iemand zich zelfs aan zo'n opmerking al kan storen.
Peter, je moet geen léven hebben op FOK!
Opletten witman...hij post een heel rijtje wat binnen het tijdsbestek van een uur gepost word...dan is deze post op zichzelf niet errug; maar het dagelijks zichzelf herhalend ritueel van post na post dezelfde soort van belediging verzwaard de boel wel naar mijn bescheiden mening.

Ook al weet ik dat die er hier op dit beestenforum niet echt toe doet...
pi_41127851
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 12:52 schreef Gert het volgende:

[..]

Zeug Hitler.

"Is zeug Hitler al wakker?"

Mwah, bekt wel lekker.
pi_41127897
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 13:35 schreef Gert het volgende:
Dit:
[..]

.. vind ik dus absoluut kunnen.
Ook mee eens. In dat zelfde rijtje stond iets over 'die Viola Holt een doodschop geven', dat vind ik dan weer een tik te ver, dat vind ik ook nergens voor nodig eigenlijk.

Niemand schijnt hier te vallen over 'plofkop', da's blijkbaar ook geaccepteerd?
En vast!
pi_41128052
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 13:52 schreef Scope het volgende:

[..]

Ook mee eens. In dat zelfde rijtje stond iets over 'die Viola Holt een doodschop geven', dat vind ik dan weer een tik te ver, dat vind ik ook nergens voor nodig eigenlijk.

Niemand schijnt hier te vallen over 'plofkop', da's blijkbaar ook geaccepteerd?
Plofkop vond ik acceptabel op de avond dat hij zichzelf als Casanova wilde neerzetten.
Daarna ben ik het niet meer tegen gekomen, dacht ik.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 13:59:05 #63
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_41128106
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 13:35 schreef Gert het volgende:
Dit:
[..]

.. vind ik dus absoluut kunnen.
Ik begrijp niet hoe iemand zich zelfs aan zo'n opmerking al kan storen.
Peter, je moet geen léven hebben op FOK!
Een keer kan ik wel inkomen. Niemand hier heeft volgens mij problemen met een losstaande opmerking. Maar als je vinger moe wordt van het elke dag maar weer over hetzelfde type opmerkingen heen scrollen, is de lol er snel af hoor. Het zijn de minder intelligente grappenmakers die de grappen kopieren en maar blijven herhalen.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  Moderator donderdag 24 augustus 2006 @ 14:01:16 #64
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_41128177
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 13:59 schreef soylent het volgende:

[..]

Een keer kan ik wel inkomen. Maar als je vinger moe wordt van het elke dag maar weer over hetzelfde type opmerkingen heen scrollen, is de lol er snel af hoor. Het zijn de minder intelligente grappenmakers die de grappen kopieren en maar blijven herhalen.
OK, maar dat is een iets andere discussie. Je vindt het niet zozeer over de grens qua grofheid, maar eerder flauw, afgezaagd.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 14:01:42 #65
16701 scanman01
Today's a good day
pi_41128194
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 13:57 schreef avonne het volgende:

[..]

Plofkop vond ik acceptabel op de avond dat hij zichzelf als Casanova wilde neerzetten.
Daarna ben ik het niet meer tegen gekomen, dacht ik.
Dan ben je toch echt niet genoeg op fok
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_41128341
Klinkt heel kinderachtig, maar ik vind het top dat er hier heel volwassen over gepraat kan worden. Hulde! (nee niet hilde, die vind ik maar een......geintje)
  donderdag 24 augustus 2006 @ 14:05:58 #67
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_41128350
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 14:01 schreef Gert het volgende:

OK, maar dat is een iets andere discussie. Je vindt het niet zozeer over de grens qua grofheid, maar eerder flauw, afgezaagd.
Nou, ik vind het meestal niet leuk om te lezen, maar in elke groep heb je mensen die dingen zeggen die je niet leuk vindt. Dat gooi ik dan maar op een kwestie van smaak. Je kan vast vast wat dingen vinden die ik heb geschreven die volgens jou weer op 't randje zijn.

Wat ik jammer vind, is dat er zo'n cultuur ontstaat waarin die grove termen telkens maar worden gerecycled, zodat het elke thread vervuilt. Steeds meer gaan er dan aan meedoen. En dat vind ik net zo irritant bij 'zeekoe' als bij 'aap ga naar Artis' of zo.

[ Bericht 3% gewijzigd door eleusis op 24-08-2006 14:11:07 ]
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  donderdag 24 augustus 2006 @ 14:07:31 #68
121961 KRIBBET
Hier geen ondertitel.
pi_41128404
Zelf vind ik het niet nodig om zeekoe, homo of Turk te gebruiken en een donker persoon: aap te noemen gaat me helemaal te ver.
Bij het betreden van de bewoners zei ik hier thuis, ze hebben nu wel een homo in het huis maar sorry hoor, daar kon je echt niet omheen.
Moet je dan zeggen: er zit een homosexuele man in het huis? Of het niet over zijn geaardheid hebben? Het lag er erg dik bovenop maar om het na een week nog te hebben over: die homo?
Met zeekoe of zeug kwets je een heleboel mensen, als je zo nodig iemand wilt uitschelden, doe het dan bij iemand die zich kan verweren ik zal hier op het forum best wel is iemand een eikel of erger genoemd maar dat krijg je dan weer terug.

Racistische teksten hou ik echt niet van
Als je de naam niet weet kan je het toch ook hebben over: dat donkere meisje?

De blonde zusjes een stel dozen noemen zou ik zelf ook doen maar na een paar minuten streams kijken kan ik er nog weinig over zeggen.
En Egbert: die kale noemen zou ik ook geen probleem mee hebben maar misschien kwets je dan weer de kale mannen (en vrouwen)
Waar trek je de grens? Ik trek de grens bij de racistische benamingen en teksten, daaronder zit een heel groot donker tot licht grijs gebied.
( en elkaar de meest verschrikkelijke ziektes toewensen......... daar ga maar niet eens op in )
Zolang je nog kan lachen kan je nog leven...als het niet meer om te lachen is moet je gaan.
Het leven heeft meestal meer moois dan dat de meeste mensen kunnnen of willen zien.
Met dank aan Laysa.
pi_41128414
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 14:01 schreef scanman01 het volgende:

[..]

Dan ben je toch echt niet genoeg op fok
Dat kan, vandaar ook het voorbehoud "dacht ik"

*gaat nu ook wat anders doen*
pi_41128464
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 14:05 schreef soylent het volgende:

[..]

Wat ik jammer vind, is dat er zo'n cultuur ontstaat waarin die grove termen telkens maar worden gerecycled, zodat het elke thread vervuilt. Steeds meer gaan er dan aan meedoen. En dat vind ik net zo irritant bij 'zeekoe' als bij 'aap ga naar Artis' of zo.
Mee eens. De repetitie en het na-apen (haha ) maakt dat een eerst grappige/originele opmerking al heel snel gaat tegenstaan.
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_41128481
Ik denk dat het ook komt als je je rot irriteert aan iemand zoals velen waaronder ik gisteren aan Hilde deden.

Ik heb op een gegeven moment het geluid maar uitgezet want iemand die zelf niets doet en maar zit te bazen, mijn god ze leek wel iemand van de gestapo (of mag ik dit nu ook niet meer zeggen? en dan krijg je al snel dat je er dingen uit flapt.

Op dat moment vond ik haar ook een zeikende zeug eerlijk gezegd.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 14:13:54 #72
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_41128596
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 14:10 schreef itsme het volgende:
mijn god ze leek wel iemand van de gestapo (of mag ik dit nu ook niet meer zeggen?
Als jij de oorlog hebt meegemaakt en door de Gestapo bent opgepakt, en je vindt dit vergelijkbaar daarmee, waarom niet?

Anders is 't wel een beetje een rare vergelijking, maar het gaat over haar gedrag, over hoe ze het spel speelt. Dus je speelt op de bal en niet op de man! Dat is van een hoger kaliber dan gemene grappen over haar gewicht (waar ze niks aan kan doen en wat ook kwetsend is voor dikke meelezers).

Tot zover Dr. Phil, ik ga weer ff leren aan m'n herren, waar dit weer een mooie afleiding van was.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_41128689
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 14:13 schreef soylent het volgende:

[..]

Als jij de oorlog hebt meegemaakt en door de Gestapo bent opgepakt, en je vindt dit vergelijkbaar daarmee, waarom niet?

Anders is 't wel een beetje een rare vergelijking, maar het gaat over haar gedrag, over hoe ze het spel speelt. Dus je speelt op de bal en niet op de man! Dat is van een hoger kaliber dan gemene grappen over haar gewicht (waar ze niks aan kan doen).

Tot zover Dr. Phil, ik ga weer ff leren aan m'n herren, waar dit weer een mooie afleiding van was.
thanks Dr Phil.

nee zou oud ben ik niet, maar wel er veel over gelezen.
Ze commandeert alleen maar en niet de meest vriendelijke toon
  donderdag 24 augustus 2006 @ 14:22:43 #74
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_41128902
Ik stoor me maar aan weinig, kan zo niks bedenken waar ik me aan stoor, het spreekt me aan of niet, ik kan er om lachen of niet, maar me aan taalgebruik van een ander op Fok storen? Als het me niet bevalt lees ik er overheen. Ja lekker makkelijk.
  † In Memoriam † donderdag 24 augustus 2006 @ 14:22:48 #75
128220 Peter6000
pi_41128908
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 13:35 schreef Gert het volgende:
Dit:
[..]

.. vind ik dus absoluut kunnen.
Ik begrijp niet hoe iemand zich zelfs aan zo'n opmerking al kan storen.
Peter, je moet geen léven hebben op FOK!
Ja, dan precies die ene quote er tussenuit halen die het minst erg is, wat vind je van die andere 10?
Gisteren typte je:
quote:
Op woensdag 23 augustus 2006 22:25 schreef Gert het volgende:

[..]

Jij bent dan ook heel volwassen en hebt het beste met de wereld voor.
Maar er lopen nou eenmaal intens gemene mensen rond, die iemand op de televee zomaar een "zeekoe" noemen!
Acceptabel, blijkbaar.
Ook in tienvoud.
  Moderator donderdag 24 augustus 2006 @ 14:26:21 #76
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_41129055
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 14:22 schreef Peter6000 het volgende:

[..]

Ja, dan precies die ene quote er tussenuit halen die het minst erg is, wat vind je van die andere 10?
Gisteren typte je:
[..]

Acceptabel, blijkbaar.
Ook in tienvoud.
Het mag onderhand wel duidelijk zijn dat ik "zeekoe" acceptabel vind, toch?

En ik pik er een quote uit waarvan ik bij úitstek vind dat die absoluut wél kan. 100%.
Jíj plaatst die quote zelf tussen je voorbeelden.

Tussen de overige quotes zit niets wat ik echt zou willen verbiéden, al gaat het af en toe vrij ver, is het onorigineel en lijkt het voor niets anders bedoeld dan om even lekker grof te kunnen schelden.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_41129453
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 14:07 schreef KRIBBET het volgende:
Zelf vind ik het niet nodig om zeekoe, homo of Turk te gebruiken en een donker persoon: aap te noemen gaat me helemaal te ver.
Als je de naam niet weet kan je het toch ook hebben over: dat donkere meisje?
Wat is er mis met een Turk een Turk noemen eigenlijk??

( hij zei zelf trouwens ook tegen, ik dacht, Hilde dat hij Turk is. )
The waves you made will always be
  donderdag 24 augustus 2006 @ 14:52:07 #78
121961 KRIBBET
Hier geen ondertitel.
pi_41129950
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 14:37 schreef pepper_961 het volgende:

[..]

Wat is er mis met een Turk een Turk noemen eigenlijk??

( hij zei zelf trouwens ook tegen, ik dacht, Hilde dat hij Turk is. )
Het zal aan de manier liggen denk ik.
Het lijkt wel of Turk een scheldwoord is geworden.
Maar je hebt een Turk of die Turk.

Een oude chef van mij had het over een Spanjaard en over een Turkse jongen en niet over een Spaanse jongen en een Turk (2 nieuwe jongens op het werk)
Het is moeilijk uit te leggen Het gaat er ook om in welke contekst het gebruikt wordt.
Dit valt dan onder het grijze gebied
Zolang je nog kan lachen kan je nog leven...als het niet meer om te lachen is moet je gaan.
Het leven heeft meestal meer moois dan dat de meeste mensen kunnnen of willen zien.
Met dank aan Laysa.
pi_41130165
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 13:24 schreef Gert het volgende:
[..]
Omdat ik mod wil worden?
Daar komt de aap uit de mouw!
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 13:24 schreef Gert het volgende:
[..]
jij glibberige aasvreter.
Vuile nicht! Zeekoe! Giraffe! ...
pi_41130572
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 14:37 schreef pepper_961 het volgende:

[..]

Wat is er mis met een Turk een Turk noemen eigenlijk??

( hij zei zelf trouwens ook tegen, ik dacht, Hilde dat hij Turk is. )
Op zich niets mis mee, behalve als je het consequent tegen iemand blijft zeggen ook als je de naam allang weet. Turk is tegenwoordig toch een beetje een scheldwoord geworden. Als je zegt "Semih gaat slapen" klinkt dat toch anders dan "die Turk gaat slapen". Voelt gewoon anders.
Mijn beter ik en ik
streden erop of eronder
Mijn beter ik bezweek
Nu ben ik, goddank, zonder
  donderdag 24 augustus 2006 @ 15:16:05 #81
121961 KRIBBET
Hier geen ondertitel.
pi_41130730
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 15:11 schreef Mike1964 het volgende:

[..]

Op zich niets mis mee, behalve als je het consequent tegen iemand blijft zeggen ook als je de naam allang weet. Turk is tegenwoordig toch een beetje een scheldwoord geworden. Als je zegt "Semih gaat slapen" klinkt dat toch anders dan "die Turk gaat slapen". Voelt gewoon anders.
Dat bedoel ik dus maar jij omschrijft het een stuk beter
Ben blij dat ik niet de enige ben die er zo over denkt
Zolang je nog kan lachen kan je nog leven...als het niet meer om te lachen is moet je gaan.
Het leven heeft meestal meer moois dan dat de meeste mensen kunnnen of willen zien.
Met dank aan Laysa.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 15:21:03 #82
81426 PH52
maar natuurlijk
pi_41130900
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 15:11 schreef Mike1964 het volgende:

[..]

Op zich niets mis mee, behalve als je het consequent tegen iemand blijft zeggen ook als je de naam allang weet. Turk is tegenwoordig toch een beetje een scheldwoord geworden. Als je zegt "Semih gaat slapen" klinkt dat toch anders dan "die Turk gaat slapen". Voelt gewoon anders.
Duhuh, bij ons op het werk lopen er ook Turken, en dan roepen we hé Turk, en dan roepen ze hé kaaskop, wie is er dan FOUT ???
_ De mens is de maat van alle dingen _
  donderdag 24 augustus 2006 @ 15:21:29 #83
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_41130914
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 15:16 schreef KRIBBET het volgende:

Dat bedoel ik dus maar jij omschrijft het een stuk beter
Ben blij dat ik niet de enige ben die er zo over denkt
Ook mee eens. Heb je niet alleen met Turken. Vul maar eens "Jood" in zo'n zinnetje. "Ja die Jood heeft weer de beste functie gekregen". Het reduceert een persoon tot z'n afkomst, en dan met een negatief ondertoontje. Gewoon niet netjes... (Maar zo'n woord kan natuurlijk ook wel leuk worden gezegd, met een knipoog. De context maakt meestal wel duidelijk wat er bedoeld wordt.)
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  donderdag 24 augustus 2006 @ 15:26:07 #84
121961 KRIBBET
Hier geen ondertitel.
pi_41131013
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 15:21 schreef PH52 het volgende:

[..]

Duhuh, bij ons op het werk lopen er ook Turken, en dan roepen we hé Turk, en dan roepen ze hé kaaskop, wie is er dan FOUT ???
Maar dat zijn mensen die je kent, ligt weer iets anders.
Een vriend van mij is Marokaan en daar kan ik ook van die dingen tegen zeggen.
Ik heb hem een sleutel van ons huis gegeven zodat hij geen rommel hoeft te maken als hij komt inbreken enz. Maar dat kan omdat ik hem goed ken.

Goed topic trouwens
Zolang je nog kan lachen kan je nog leven...als het niet meer om te lachen is moet je gaan.
Het leven heeft meestal meer moois dan dat de meeste mensen kunnnen of willen zien.
Met dank aan Laysa.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 15:29:25 #85
121961 KRIBBET
Hier geen ondertitel.
pi_41131114
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 15:21 schreef soylent het volgende:

[..]

Ook mee eens. Heb je niet alleen met Turken. Vul maar eens "Jood" in zo'n zinnetje. "Ja die Jood heeft weer de beste functie gekregen". Het reduceert een persoon tot z'n afkomst, en dan met een negatief ondertoontje. Gewoon niet netjes... (Maar zo'n woord kan natuurlijk ook wel leuk worden gezegd, met een knipoog. De context maakt meestal wel duidelijk wat er bedoeld wordt.)
Dan kom je weer uit in het grijze gebied, soms snappen mensen de knipoog niet of is het net over de "grens" maar die trekt ieder voor zich.
(doet me denken aan een interview met Kiki Musampa )
Zolang je nog kan lachen kan je nog leven...als het niet meer om te lachen is moet je gaan.
Het leven heeft meestal meer moois dan dat de meeste mensen kunnnen of willen zien.
Met dank aan Laysa.
pi_41131315
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 12:40 schreef itsme het volgende:

[..]

Gert schat Ik ben het met je eens.
Waar ik me altijd dood aan ergerde was Crackhoer als ze het over Tanja hadden.
Apin gaat me te ver als je het dan over iemand hebt die een donkere huidskleur heeft.
zeekoe? Nou dat vind ik dus helemaal geen probleem.

Ik denk dat de bewoners nu wel weten dat als ze in BB stappen er over ze geoordeeld zal worden.

Ik vind wel dat je met je mede fokkers met respect probeert te behandelen.
Wij zitten hier om te oordelen en wat ik juist van fok zo leuk vind zijn al die bijnamen. Dezeuree (bb 2) is er een van, maar van mij hoeven er geen ziektes bijgehaald worden.
Dezeuree vind ik dan ook wel weer grappig. Of Sjankwal en Natte-Lie. Maar zeekoe is puur als belediging bedoeld en ik snap eigenlijk ook niet waarom dat nodig is? Niemand wordt er uiteindelijk beter van.

Edit: Bepaalde grapjes vind ik wel kunnen.. maar het moet op het juiste moment en de juiste bedoeling geplaatst worden.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 15:37:38 #87
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_41131366
om weer even terug te keren naar de term "aap":

Als ik Milica een aap noem, kan dat dan wel? Waarom altijd weer die link naar racisme als dat niet perse de bedoeling hoeft te zijn van degene die de term aap gebruikt?
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  donderdag 24 augustus 2006 @ 15:38:35 #88
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_41131408
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 15:11 schreef Mike1964 het volgende:

[..]

Op zich niets mis mee, behalve als je het consequent tegen iemand blijft zeggen ook als je de naam allang weet. Turk is tegenwoordig toch een beetje een scheldwoord geworden. Als je zegt "Semih gaat slapen" klinkt dat toch anders dan "die Turk gaat slapen". Voelt gewoon anders.
en als iemand zeg: "dat blondje gaat slapen" of "die met die bril gaat slapen" voelt dat dan voor jou net zo fout
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_41131478
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 15:37 schreef teamlead het volgende:
om weer even terug te keren naar de term "aap":

Als ik Milica een aap noem, kan dat dan wel? Waarom altijd weer die link naar racisme als dat niet perse de bedoeling hoeft te zijn van degene die de term aap gebruikt?
Het punt is dat ze het alleen zeggen bij Janine, omdat zij een neger is.
En als je Milica een aap noemt, gaat het niet zozeer om haar uiterlijk. Bij Janine wel.

[ Bericht 6% gewijzigd door -Strawberry- op 24-08-2006 15:46:17 ]
  donderdag 24 augustus 2006 @ 15:43:01 #90
81426 PH52
maar natuurlijk
pi_41131534
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 15:38 schreef teamlead het volgende:

[..]

en als iemand zeg: "dat blondje gaat slapen" of "die met die bril gaat slapen" voelt dat dan voor jou net zo fout
Ga jij je knappe hoofdje hier nou niet over breken, jij hebt de policy,, die is net vernieuwd, er zijn geen restricties meer mbt de te bezigen terminologie. ( dacht ik, toch ? )
_ De mens is de maat van alle dingen _
pi_41131548
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 14:37 schreef pepper_961 het volgende:

[..]

Wat is er mis met een Turk een Turk noemen eigenlijk??

( hij zei zelf trouwens ook tegen, ik dacht, Hilde dat hij Turk is. )
Waarom zou je het doen. Iedereen weet dat hij een Turk is, maar maakt hem dat anders waardoor hij dan ook zo genoemd moet worden? Anderen worden toch ook geen blanke of Aziaat genoemd.

Contekst is heel belangrijk voor de manier waarop het overkomt blijkt uit dit topic.
Toch zullen er altijd mensen het in de "verkeerde" contekst plaatsen.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 15:45:00 #92
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_41131603
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 15:43 schreef PH52 het volgende:

[..]

Ga jij je knappe hoofdje hier nou niet over breken, jij hebt de policy,, die is net vernieuwd, er zijn geen restricties meer mbt de te bezigen terminologie. ( dacht ik, toch ? )
er zijn nog wel een paar grenzen hoor

maar niet zo gek veel nee
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  donderdag 24 augustus 2006 @ 15:45:37 #93
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_41131624
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 15:43 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Waarom zou je het doen. Iedereen weet dat hij een Turk is, maar maakt hem dat anders waardoor hij dan ook zo genoemd moet worden? Anderen worden toch ook geen blanke of Aziaat genoemd.

Contekst is heel belangrijk voor de manier waarop het overkomt blijkt uit dit topic.
Toch zullen er altijd mensen het in de "verkeerde" contekst plaatsen.
nee, die worden homo of blondje genoemd. Da's toch niet per definitie een belediging mag ik hopen
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
  Moderator donderdag 24 augustus 2006 @ 16:01:40 #94
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_41132152
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 15:41 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Het punt is dat ze het alleen zeggen bij Janine, omdat zij een neger is.
En als je Milica een aap noemt, gaat het niet zozeer om haar uiterlijk. Bij Janine wel.
Als het alleen om het uiterlijk gaat, heb ik er juist géén problemen mee.
Hilde wordt ook alleen maar zeekoe genoemd omdat het zo'n vet varken is.
Maar zoals ik in de OP al schreef, gebeurde en gebeurt het vergelijken van zwarten met apen vaak vanwege de vermeende overeenkomsten in domheid en dierlijkheid. Er kleeft een foute, racistische associatie aan die vergelijking. Dus waarom zou je die vergelijking gebruiken? Er zijn genoeg manieren om die autistische gratenkut op een andere manier te beschrijven.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 16:15:54 #95
121961 KRIBBET
Hier geen ondertitel.
pi_41132542
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 16:01 schreef Gert het volgende:

[..]

Er zijn genoeg manieren om die autistische gratenkut op een andere manier te beschrijven.
Zolang je nog kan lachen kan je nog leven...als het niet meer om te lachen is moet je gaan.
Het leven heeft meestal meer moois dan dat de meeste mensen kunnnen of willen zien.
Met dank aan Laysa.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 16:22:18 #96
16305 Jappie
parttime reverend
pi_41132745
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 15:21 schreef PH52 het volgende:

[..]

Duhuh, bij ons op het werk lopen er ook Turken, en dan roepen we hé Turk, en dan roepen ze hé kaaskop, wie is er dan FOUT ???
Ik denk toch wederom PC eend.
pi_41132784
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 15:45 schreef teamlead het volgende:

[..]

nee, die worden homo of blondje genoemd. Da's toch niet per definitie een belediging mag ik hopen
Blondje niet, homo.. ligt eraan hoe je het zegt.
pi_41132874
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 16:01 schreef Gert het volgende:

[..]

Als het alleen om het uiterlijk gaat, heb ik er juist géén problemen mee.
Hilde wordt ook alleen maar zeekoe genoemd omdat het zo'n vet varken is.
Maar zoals ik in de OP al schreef, gebeurde en gebeurt het vergelijken van zwarten met apen vaak vanwege de vermeende overeenkomsten in domheid en dierlijkheid. Er kleeft een foute, racistische associatie aan die vergelijking. Dus waarom zou je die vergelijking gebruiken? Er zijn genoeg manieren om die autistische gratenkut op een andere manier te beschrijven.
Ik denk niet dat de meesten het op die manier gebruiken, eerder om haar uiterlijk.
De zussen zijn ook dom, maar die ga je ook geen apen noemen. Ik denk dat iedereen Janine aap noemt om haar huidskleur en niet omdat ze dom of dierlijk overkomt.
Maar wat dat laatste betreft heb je wel gelijk, alleen waarom is gratenkut niet erg en zeekoe wel?
pi_41133314
Ik vind gratenkut ook erg.
Toen ik "autistische gratenkut" las moest ik lachen.
Maar een tweede keer is niet leuk.

OK, ik heb besloten de zussen vanaf nu bij de namen te noemen.
pi_41133408
quote:
Ze heeft het wel eens met een vrouw gedaan zei ze, maar dat vond ze niet echt leuk.

En ze is echt wel populair bij de mannen, want als ze in discotheek binnenkomt lopen er meteen 20 mannen achter haar aan. Aldus Sjaan zelf .
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 16:32 schreef frankium het volgende:

In de disco zie je haar niet eens man!
Dit vond ik dan wel weer grappig.
pi_41133519
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 16:36 schreef avonne het volgende:
Ik vind gratenkut ook erg.
Toen ik "autistische gratenkut" las moest ik lachen.
Maar een tweede keer is niet leuk.

OK, ik heb besloten de zussen vanaf nu bij de namen te noemen.
Hoezo de zussen dan? Daarvan heb ik nog niet echte naam beledigingen gehoord eigenlijk.
pi_41133841
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 15:38 schreef teamlead het volgende:

[..]

en als iemand zeg: "dat blondje gaat slapen" of "die met die bril gaat slapen" voelt dat dan voor jou net zo fout
Dit is een flauwekul opmerking TL, dat snap je hopelijk zelf ook wel. Zo niet, dan zou ik zeggen: bemoei je verder niet met discussies die te moeilijk voor je zijn en ga eventjes wat offtopic shit uit de COS schrappen of zo.
Mijn beter ik en ik
streden erop of eronder
Mijn beter ik bezweek
Nu ben ik, goddank, zonder
pi_41133924
foutje
  donderdag 24 augustus 2006 @ 16:59:10 #104
16305 Jappie
parttime reverend
pi_41134142
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 16:36 schreef avonne het volgende:


OK, ik heb besloten de zussen vanaf nu bij de namen te noemen.
Lekker dan... zie je nu zelf ook een keer wat er van komt Gert.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 17:00:11 #105
81426 PH52
maar natuurlijk
pi_41134174
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 16:59 schreef Jappie het volgende:

[..]

Lekker dan... zie je nu zelf ook een keer wat er van komt Gert.
Die gast met zn autistisch moralistisch gezever is bijna net zo erg als die eend
_ De mens is de maat van alle dingen _
  donderdag 24 augustus 2006 @ 17:00:28 #106
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_41134181
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 11:20 schreef Falco het volgende:
Zeekoe = OK

Apin = randje.

Kortom, moeilijk moeilijk allemaal.
pi_41136153
Ja ik vind toch dat zee koe wel moet kunnen hoor.
Het klinkt zo lekker en we weten allemaal wie ik bedoel dan.
pi_41136208
En waarom is de negerzoen afgeschaft? (Het woord neger mag blijkbaar niet meer....)
Zwarte vrouw/man (black woman) zou dan wel kunnen volgens mij... je hebt ook blanke vrouwen/mannen...
Of donkere vrouw/man... whatever.
Aap gaat te ver vind ik. (zeekoe eigenlijk ook )
Turk is ok want hebt ook griek, belg, duitser...
  donderdag 24 augustus 2006 @ 18:36:17 #109
16701 scanman01
Today's a good day
pi_41136691
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 18:17 schreef Bocaj het volgende:
En waarom is de negerzoen afgeschaft? (Het woord neger mag blijkbaar niet meer....)
Zwarte vrouw/man (black woman) zou dan wel kunnen volgens mij... je hebt ook blanke vrouwen/mannen...
Of donkere vrouw/man... whatever.
Aap gaat te ver vind ik. (zeekoe eigenlijk ook )
Turk is ok want hebt ook griek, belg, duitser...
Het verschil is wel: heb je wel eens 'vieze griek' ofzo gehoord?
In onze maatschappij blijkt 'turk' een scheldwoord te zijn... en door sommigen op dit forum ook zo gebruikt.
My soul is painted like the wings of butterflies
  donderdag 24 augustus 2006 @ 18:42:22 #110
131644 Wickedangel
Na mij de zondvloed
pi_41136882
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 12:39 schreef scanman01 het volgende:
Het nut van scheldwoorden is me ook geheel onduidelijk. Wat krijg je er zelf van als je iemand die dik is een zeekoe blijft noemen. Moet het zogenaamd grappig zijn? Is het leuk om te schelden? Krijg je er zelf een beter gevoel van omdat je niet dik bent? Ik volg het niet zo. Mensen compleet afmaken vanwege dingen die ze in het huis flikken vind ik perfect. Dát is BB volgens mij. Scheldwoorden horen daar m.i. toch niet bij.
Precies.
Continu schelden is voor mensen met het Tourette-syndroom

Ik erger me aan streamers die menen onder de dekmantel van anonimiteit maar van alles te kunnen roepen, onder het mom van 'de bewoners vragen er zelf om, iedereen is doelwit'. Er zit ook een hoop nauw verholen racisme bij, is mijn overtuiging, dat zie je aan de manier waarop sommigen over Janine posten. Maar die types lezen dit topic niet en worden vooralsnog evenmin door de modjes aangepakt.

Leuker zijn idd de benamingen van mensen naar aanleiding van de gebeurtenissen, bijvoorbeeld Duo Smetvrees (Sabrina en Monique) of player (Etienne).
Maar dat vergt enige fantasie. Het is natuurlijk veeeeeel makkelijker om Semih 'Semtex' te noemen. Alsof hij met bommen door het huis loopt
Erst kommt das Fressen und dann kommt die Moral
pi_41136966
Ik heb gisteren ook een plaatje gebruikt van een etende aap en een rokende app m.b.t. Janine. Dat was puur uit ergenis. En op dat moment vond ik het wel "grappig".
En ook Hilde heb ik een zeekoe genoemd, om haar gedrag bij de opdracht.

Stak verder niets dicriminerends, rascistisch of beledigends achter. Maar als je continue iemand een aap, zeekoe, of wat voor benaming geeft, is in mijn ogen iets anders.

Dan maakt het niet uit dat je Hilde een zeekoe noemt of Janine een aapje. Het zijn voor beiden (als ze het zouden lezen, of familie) kwetsende uitspraken.

Een ander leuk voorbeeld. Toen de sleuteltjes van de kluisjes werden uitgedeeld opperde Semih die goed te bewaren, want misschien komt er een opdracht om van de ander een sleutel te jatten, met als toevoeging... "Ik ben en blijf een Turk he?..."

Sommige mensen kunnen het alleen een beetje te duidelijk laten merken. Zelfs Etiënne in het huis. Waar hij ooit eens zei: "Ik zie jou niet als allochtoon, jij praat normaal" (wat dus duidelijk aangeeft, dat hij vooroordelen heeft tegen bepaalde bevolkingsgroepen.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 19:10:04 #112
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_41137732
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 16:51 schreef Mike1964 het volgende:

[..]

Dit is een flauwekul opmerking TL, dat snap je hopelijk zelf ook wel. Zo niet, dan zou ik zeggen: bemoei je verder niet met discussies die te moeilijk voor je zijn en ga eventjes wat offtopic shit uit de COS schrappen of zo.
jij mag dat best flauwekul vinden hoor.. maar dan kun je dit vast ook wel onderbouwen he?
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_41138296
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 19:10 schreef teamlead het volgende:

[..]

jij mag dat best flauwekul vinden hoor.. maar dan kun je dit vast ook wel onderbouwen he?
Dus jij snapt écht niet dat er een verschil is tussen "die Turk gaat slapen" of "die met die bril gaat slapen" ?
Sorry hoor, maar ik geloof niet dat ik dat moet gaan onderbouwen.
Mijn beter ik en ik
streden erop of eronder
Mijn beter ik bezweek
Nu ben ik, goddank, zonder
  donderdag 24 augustus 2006 @ 19:31:14 #114
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_41138397
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 19:27 schreef Mike1964 het volgende:

[..]

Dus jij snapt écht niet dat er een verschil is tussen "die Turk gaat slapen" of "die met die bril gaat slapen" ?
Sorry hoor, maar ik geloof niet dat ik dat moet gaan onderbouwen.
nee, ik snap echt niet dat een dergelijke opmerking per definitie als racistisch aangemerkt wordt.

De homo gaat slapen
die dikke gaat slapen
dat vage wijf gaat slapen
het been gaat slapen
de turk gaat slapen

Aardig: neuh.. maar daardoor nog niet racistisch
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_41138710
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 19:31 schreef teamlead het volgende:

[..]

nee, ik snap echt niet dat een dergelijke opmerking per definitie als racistisch aangemerkt wordt.

De homo gaat slapen
die dikke gaat slapen
dat vage wijf gaat slapen
het been gaat slapen
de turk gaat slapen

Aardig: neuh.. maar daardoor nog niet racistisch
Ik vind het ook niet per definitie racistisch. Maar het is een feit dat het woord "Turk" een zekere lading heeft. Dat geldt in veel mindere mate voor die andere benamingen. Op het moment dat ik de naam van iemand niet weet en hij is van Turkse afkomst dan is het opportuun hem te omschrijven als "die Turk". Maar als je consequent iemand met "die Turk" of "die zwarte" blijft aanspreken krijg ik daar een naar gevoel van. Overigens zal je mij niet horen zeggen dat het verboden moet worden of zo. Ik schreef het naar aanleiding van de voorgaande discussie. Ik noemde al eerder dat ik voor vrije meningsuiting ben, iedereen mag wat mij betreft zeggen wat hij/zij wil, ik vind alleen dat je niet alles moet willen zeggen.

Genoeg onderbouwd zo? Koffie?
Mijn beter ik en ik
streden erop of eronder
Mijn beter ik bezweek
Nu ben ik, goddank, zonder
pi_41138779
Wat is de grens?
Ligt voor iedereen weer anders, ik denk dat de grens ligt bij wat de meerderheid acceptabel vind of niet. Bij een EO forum is godverdomme niet geaccepteerd, maar bij hooliganforum is het woord kanker of godverdomme wel geaccepteerd (zolang je het maar wel over de tegenpartij hebt natuurlijk )
Maar aangezien we hier op geen van beide fora zitten zal die grens ergens in het midden zitten (hoop ik)
Zelf vind ik het woord zeekoe acceptabel als Hilde een kutstreek uithaalt, maar gaat ze wat drinken gaat pakken, en er is daarvoor niks voorgevallen, en iemand vind het nodig om te zeggen "de zeekoe pakt wat drinken", vind ik het weer niet acceptabel. Al vind ik persoonlijk allebei niet nodig, ik kan me wel voorstellen dat sommige mensen het nodig hebben om zulke woorden te gebruiken om aan hun frustratie uiting te geven.
En ja, ook ik zal weleens een krachtterm laten vallen. Maar wie doet dat niet?
Als laatste, natuurlijk zal je op deze post het nodige kunnen aanmerken, maar ik hoop dat de strekking duidelijk is.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 19:50:10 #117
6941 APK
Factual, I think.
pi_41139034
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 18:47 schreef LekkerSimpel het volgende:

En ook Hilde heb ik een zeekoe genoemd, om haar gedrag bij de opdracht.

Stak verder niets dicriminerends, rascistisch of beledigends achter.
Dit slaat dus helemaal nergens op. Of zie jij regelmatig een zeekoe aan de rand van een zwembad mensen -die bv met een zeiltje in hun handen een koffer op moeten vangen- commanderen
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  donderdag 24 augustus 2006 @ 20:08:16 #118
100297 teamlead
Nu met Napoleon complex
pi_41139708
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 19:40 schreef Mike1964 het volgende:


Genoeg onderbouwd zo?
fuck.. we zijn het gewoon eens
quote:
Koffie?
doe maar een biertje
If you wish to be a success in the world, promise everything, deliver nothing.
Nothing is more difficult, and therefore more precious, than to be able to decide.
Victory belongs to the most persevering
pi_41139820
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 20:08 schreef teamlead het volgende:

[..]

fuck.. we zijn het gewoon eens
[..]

doe maar een biertje
Echt niet nog een klein argumentje nog? Ik was net lekker op dreef...
Mijn beter ik en ik
streden erop of eronder
Mijn beter ik bezweek
Nu ben ik, goddank, zonder
pi_41140277
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 19:50 schreef APK het volgende:

[..]

Dit slaat dus helemaal nergens op. Of zie jij regelmatig een zeekoe aan de rand van een zwembad mensen -die bv met een zeiltje in hun handen een koffer op moeten vangen- commanderen
Ik moest lachen
Thoughts arrive like butterflies.
Red de zeehond!
pi_41141325
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 19:40 schreef Mike1964 het volgende:

[..]

Ik vind het ook niet per definitie racistisch. Maar het is een feit dat het woord "Turk" een zekere lading heeft. Dat geldt in veel mindere mate voor die andere benamingen. Op het moment dat ik de naam van iemand niet weet en hij is van Turkse afkomst dan is het opportuun hem te omschrijven als "die Turk". Maar als je consequent iemand met "die Turk" of "die zwarte" blijft aanspreken krijg ik daar een naar gevoel van. Overigens zal je mij niet horen zeggen dat het verboden moet worden of zo. Ik schreef het naar aanleiding van de voorgaande discussie. Ik noemde al eerder dat ik voor vrije meningsuiting ben, iedereen mag wat mij betreft zeggen wat hij/zij wil, ik vind alleen dat je niet alles moet willen zeggen.

Genoeg onderbouwd zo? Koffie?
Wat zeg je dan tegen 'die Marokkaan...' ??
Het zijn de inwoners van een land...
Omdat het woord Turk of Marokkaan misschien een 'beladen' woord is ligt aan hun...
Een kleine groep verpest het voor de rest...

In belgië noemen ze een marokkaan een makaak... (aapje?) en dat gaat wel weer te ver...
pi_41141548
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 20:51 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Omdat het woord Turk of Marokkaan misschien een 'beladen' woord is ligt aan hun...
Een kleine groep verpest het voor de rest...
Dan ligt het dus niet aan hun, maar aan die kleine groep...
Mijn beter ik en ik
streden erop of eronder
Mijn beter ik bezweek
Nu ben ik, goddank, zonder
pi_41141717
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 20:56 schreef Mike1964 het volgende:

[..]

Dan ligt het dus niet aan hun, maar aan die kleine groep...
Je hebt gelijk!
Maar omdat mensen graag generaliseren is het 'hun' geworden...
pi_41141898
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 21:00 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Je hebt gelijk!
Maar omdat mensen graag generaliseren is het 'hun' geworden...
Ik heb mijn dag vandaag....lekker
Mijn beter ik en ik
streden erop of eronder
Mijn beter ik bezweek
Nu ben ik, goddank, zonder
  donderdag 24 augustus 2006 @ 21:07:54 #125
16305 Jappie
parttime reverend
pi_41142034
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 20:11 schreef Mike1964 het volgende:

[..]

Echt niet nog een klein argumentje nog? Ik was net lekker op dreef...
*Weet je het zeker?*
  donderdag 24 augustus 2006 @ 21:31:40 #126
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_41143018
Ik heb op zich geen probleem met het woord zeekoe als Hilde zich met veel gespetter door het water beweegt of een de halve dag lui op de bank hangt.

Ook heb ik geen problemen met het woord aap bij Janine als ze in een boom hangt, haar medebewoners vlooit, of zich met behulp van haar staart van stoel naar stoel beweegt (voor de zekerheid: de goede lezer begrijpt dat er maar weinig situaties zijn waarin ik dit woord acceptabel vind)

Met het woord "mutsen" voor de twee zusjes heb ik ook geen problemen, aangezien "muts" voor mij een woord is zonder negatieve bijgedachten. Daarnaast is mutsen in mijn taalgebruik een werkwoord voor het gedrag dat Monique en ... (vergeet haar naam steeds) regelmatig vertonen.

Met homo of Turk heb ik in principe geen probleem. Het hangt er alleen een beetje vanaf hoe het gebruikt wordt. Die homo of die Turk vind ik bijvoorbeeld niet prettig om te lezen vanwege de lading die er op deze wijze aan gehangen wordt. De homo vind ik bijvoorbeeld minder erg.

Samenvattend: ik heb op zich geen problemen met benamingen, als ze maar to-the-point zijn en verwijzen naar een handeling, een humoristische ondertoon hebben en niet bewust gebruikt worden om grof te zijn of mensen te kwetsen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 22:06:47 #127
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_41144309
Gert snijd hier nu iets aan wat ik persoonlijk het moeilijkste vind van modereren. Waar stap je nu eigenlijk een grens over met een 'grappig' bedoelde benaming? Is dat bij VMBO-teef of zeekoe, in dit geval legt Gert de grens bij 'Apin'. Terwijl dat op mij weer niet zo negatief overkomt als 'crackhoer'.

Zoals altijd heeft het alles te maken met de context waarin iets gezegd wordt. Ik kan tegen mijn vriendinnen rustig 'slet' zeggen zonder ook maar een opgetrokken wenkbrauw terug te krijgen. Ze kennen de context en weten dat het eerder als koosnaam bedoeld is dan iets anders. Zou ik in een willekeurige kroeg een willekeurige geblondeerde en met goud behangen jongedame op die manier aanspreken zou er heel wat anders gebeuren

Heb ik problemen met 'Turk"? Nee, ik zie het namelijk niet als een negatief iets. Ik kan mezelf echter wel indenken dat mensen 'die turk' te ver vinden gaan, het voelt meteen al een stuk negatiever. Apin voor Janine is bij mij een twijfelgeval. Joost was vorig jaar ook een soort van aap, maar dan gaat het om gedrag ipv uiterlijke kenmerken of ras en mag het ineens weer wel...

Ik vind het een lastige, mijn broer noemt me al zo lang ik kan herinneren 'rooie' en ik ben ook nog eens van het formaat 'zeekoe'. Persoonlijk heb ik helemaal geen problemen met de benamingen, maar als het maar door blijft gaan zou het me wel gaan irriteren.

Als ik het topic tot nu toe samenvat komt er eigenlijk uit dat schelden m.b.t. gedrag geaccepteerd is, maar schelden m.b.t. uiterlijkheden, ras en geaardheid niet wenselijk is.... Zie ik het zo goed?
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  Moderator donderdag 24 augustus 2006 @ 22:21:45 #128
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_41144818
Ja, ik denk dat het meer geaccepteerd is als mensen aangevallen worden op dingen die ze kunnen veranderen (met volle mond vreten, stomme kleren aantrekken, steeds alle aandacht opeisen, opscheppen etc), dan op dingen die vast staan (homo/hetero, neger, blanke of aziaat etc).
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_41153192
Jappie en Adriaan zijn weer lekker bezig
Daar trek ik de grens
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
  Moderator vrijdag 25 augustus 2006 @ 11:16:58 #130
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_41157297
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 05:41 schreef PC eend het volgende:
Jappie en Adriaan zijn weer lekker bezig
Daar trek ik de grens
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 11:17:55 #131
16305 Jappie
parttime reverend
pi_41157335
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 11:16 schreef Gert het volgende:

[..]

Die clown en die acrobaat schat ik in.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 20:19:59 #132
242 Pinball
Electric Monk
pi_41174603
Wat mij betreft schelden we die bewoners helemaal het apelazerus.
Hoewel ik het niet mooi of creatief vind heb ik ook geen moeite met kanker, tering en andere ziektes. Ik zal het zelf niet snel gebruiken, maar zie ook niet in waarom het niet zou 'mogen'.

Met 'aap' en al dan niet vieze 'turk' heb ik wel moeite. Dat is wat mij betreft over het randje, net als meer scheldwoorden die -in mijn hoofd iig- een hele nare racistische lading hebben. Misschien hebben anderen dat niet en is het voor hen een 'gewoon' scheldwoord, dat kan best.
Misschien zijn er ook wel mensen die 'belg' onnodig kwetsend vinden, daar heb ik dan weer minder moeite mee, omdat dat geen groep is die in het verdomhoekje zit of zat. Misschien onlogisch, maar het is niet anders.

'Autistische gratenkut' kan overigens prima.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_41180563
wat een topic iemand benoemen naar hoe die eruit ziet, wat is er mis met de naam die ze hebben ?

Tatta`s kom wat vaker van het platteland en geniet van het mooie donkere vlees wat er rond loopt !
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 03:11:14 #134
16701 scanman01
Today's a good day
pi_41187924
Even weer wat voorbeeldjes opgeduikeld:




-edit: opgepakt-

[ Bericht 87% gewijzigd door flugeltje op 26-08-2006 11:22:59 ]
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_41189333
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_41189514
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 03:11 schreef scanman01 het volgende:
Even weer wat voorbeeldjes opgeduikeld:
[knip]

Jezus. Dat is dus overduidelijk over de grens lijkt mij.. die is niet normaal.

[ Bericht 5% gewijzigd door -Strawberry- op 26-08-2006 09:26:02 ]
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 09:44:24 #137
81426 PH52
maar natuurlijk
pi_41189714
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 16:53 schreef roeland303 het volgende:
Ik zag dat wijf van fok op de kickoff, zeg tegen haar; zo dus jij bent dat kutwijf van die pleurissite? yep zegt ze: Ik heb ook 24uur per dag gevolgd, get a life denk je nu zeker? vraagt ze... Ik zeg niks zeg ik... maar ik dacht wat een kutwijf, gekleed als een brugpieper en een kop als een gesmolten ET
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 17:21 schreef roeland303 het volgende:
Pffff wat een dom wijf...ze liep met haar staart tussen die bolle te korte poten van der...dus moet ze hier niet tof gaan lopen doen...hahaha..wat een dom wijf...
Kijk, die übersukkel heeft dus Sanne in levende lijve ontmoet, en dan vind ik dit soort statements van een walgelijke onbeschofte grofheid dat ik echt de neiging moet onderdrukken om niet continue in de overtreffende grofheidsmodule terecht te komen.
_ De mens is de maat van alle dingen _
pi_41190075
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 09:44 schreef PH52 het volgende:

[..]


[..]

Kijk, die übersukkel heeft dus Sanne in levende lijve ontmoet, en dan vind ik dit soort statements van een walgelijke onbeschofte grofheid dat ik echt de neiging moet onderdrukken om niet continue in de overtreffende grofheidsmodule terecht te komen.
Is dat nou dé Roel?
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 10:25:30 #139
306 Maurisico
niet bij te benen!
pi_41190192
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 10:18 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Is dat nou dé Roel?
Dat is nou dé roel! Je ziet het ook de BB-bewoners praten zo over ons, dus mogen wij ook zo over hullie praten....
Voor al uw nieuwe en ouwe nieuws
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 11:27:04 #140
6941 APK
Factual, I think.
pi_41191367
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 09:44 schreef PH52 het volgende:

Kijk, die übersukkel heeft dus Sanne in levende lijve ontmoet, en dan vind ik dit soort statements van een walgelijke onbeschofte grofheid dat ik echt de neiging moet onderdrukken om niet continue in de overtreffende grofheidsmodule terecht te komen.
Volgens mij eindig jij binnenkort met TBS als ik zie waar jij je allemaal druk over maakt.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 11:29:13 #141
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_41191417
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 11:27 schreef APK het volgende:

[..]

Volgens mij eindig jij binnenkort met TBS als ik zie waar jij je allemaal druk over maakt.
Nah, ik sloeg er ook op aan hoor APK. Kwestie van gemaakt 'leuk' te zijn door zo grof mogelijk het topic binnen te vallen. Hoeft van mij ook niet. Fijn dat iedereen meteen begint te glijen op het moment dat er een oud-bewoner binnenvalt, maar juist door dit soort dingen vallen ze bij mij door de mand. Ik heb het wél laten staan overigens, maar Roel heeft er in ieder geval mijn respect niet mee gewonnen.
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  Moderator zaterdag 26 augustus 2006 @ 11:29:33 #142
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_41191424
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 09:44 schreef PH52 het volgende:

[..]


[..]

Kijk, die übersukkel heeft dus Sanne in levende lijve ontmoet, en dan vind ik dit soort statements van een walgelijke onbeschofte grofheid dat ik echt de neiging moet onderdrukken om niet continue in de overtreffende grofheidsmodule terecht te komen.
Sanne had dus ook hém ontmoet en daar een en ander over op FOK! gezet. Het werkt twee kanten op, da's wel zo eerlijk.
"Gesmolten ET-hoofd" is nou typisch een m.i. onschuldige vorm van schelden die ik zeer kan waarderen. Ik moest er hardop om lachen.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 11:30:11 #143
242 Pinball
Electric Monk
pi_41191435
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 11:27 schreef APK het volgende:

Volgens mij eindig jij binnenkort met TBS als ik zie waar jij je allemaal druk over maakt.
Dat is beter dan eindigen bij de TROS omdat je je nooit ergens druk over maakt.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
  Moderator zaterdag 26 augustus 2006 @ 11:32:50 #144
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_41191483
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 11:29 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Nah, ik sloeg er ook op aan hoor APK. Kwestie van gemaakt 'leuk' te zijn door zo grof mogelijk het topic binnen te vallen. Hoeft van mij ook niet. Fijn dat iedereen meteen begint te glijen op het moment dat er een oud-bewoner binnenvalt, maar juist door dit soort dingen vallen ze bij mij door de mand. Ik heb het wél laten staan overigens, maar Roel heeft er in ieder geval mijn respect niet mee gewonnen.
Jij meet met twee maten. Er komt geen enkele ziekte of doodsverwensing in voor, er worden dagelijks tientallen grovere berichten gepost. Maar goed, je bent nogal eager om flink te doen tegen Roel geloof ik. Je kunt je zelf op de borst kloppen hoor, je bent géén glijer!
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 11:35:33 #145
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_41191543
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 11:32 schreef Gert het volgende:

[..]

Jij meet met twee maten. Er komt geen enkele ziekte of doodsverwensing in voor, er worden dagelijks tientallen grovere berichten gepost. Maar goed, je bent nogal eager om flink te doen tegen Roel geloof ik. Je kunt je zelf op de borst kloppen hoor, je bent géén glijer!
Ik meet niet met 2 maten, de opmerkingen staan er gewoon nog. Ik heb de knopjes met rust gelaten. Hou er rekening mee dat ik ook een éigen mening heb en niet altijd de mod-mening verkondig.

Dat mijn eigen grenzen misschien anders liggen dan die van dit forum is een tweede. Bovendien mag ik Sanne heel graag en dan vind ik dit soort opmerkingen idd te ver gaan.

En als ik je goed begrijp mag je én niet glijen én niet kritisch zijn? Dan kunnen we het hele forum wel opdoeken geloof ik
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 11:38:04 #146
6941 APK
Factual, I think.
pi_41191592
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 11:35 schreef flugeltje het volgende:

Bovendien mag ik Sanne heel graag en dan vind ik dit soort opmerkingen idd te ver gaan.
Dus als je haar niet graag mocht was het wel okay
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
  Moderator zaterdag 26 augustus 2006 @ 11:40:10 #147
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_41191636
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 11:35 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Ik meet niet met 2 maten, de opmerkingen staan er gewoon nog. Ik heb de knopjes met rust gelaten. Hou er rekening mee dat ik ook een éigen mening heb en niet altijd de mod-mening verkondig.
Dan moet je ook helemaal niet beginnen over "ik heb het laten staan", want dan wordt het wel verdómd moeilijk om aan te nemen dat je niet je mod-petje maar je userpetje op hebt.

En ik heb er totaal geen problemen mee als iemand het voor Sanne opneemt. Alleen om nu Roel aan te gaan vallen op die paar scheldwoorden terwijl er maandenlang wél allerlei shit over hem geschreven mocht worden hier, vind ik unfair.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 11:40:27 #148
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_41191646
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 11:38 schreef APK het volgende:

[..]

Dus als je haar niet graag mocht was het wel okay
'Persoonlijk" gezien wel ja

Zoals al eerder aangegeven heb ik naast de mod-mening ook nog een persoonlijke voorkeur. Je kunt nooit iedereen even leuk vinden Als je iemand graag mag en er wordt iets over gezegd wat niet zo aardig is schiet je nu eenmaal sneller in de 'verdedig' modus dan anders. Zo werkt het in het échte leven en zo werkt het op FOK!.
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 11:42:10 #149
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_41191679
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 11:40 schreef Gert het volgende:

[..]

Dan moet je ook helemaal niet beginnen over "ik heb het laten staan", want dan wordt het wel verdómd moeilijk om aan te nemen dat je niet je mod-petje maar je userpetje op hebt.

En ik heb er totaal geen problemen mee als iemand het voor Sanne opneemt. Alleen om nu Roel aan te gaan vallen op die paar scheldwoorden terwijl er maandenlang wél allerlei shit over hem geschreven mocht worden hier, vind ik unfair.
Ik val 'm niet aan, ik geef aan dat ik persoonlijk het niet zo aardig vond van hem. Ik heb 'm niet afgefikt. Er staan iets van vier reacties van mij in dit topic ten tijde dat Roel er was, dus je hoeft het ook weer niet te overdramatiseren.

Bovendien koos Roel ervoor om in 'the picture' te gaan staan. Iets anders dan wat Sanne deed. Als Hilde nu over een maand of wat hier ineens mee gaat posten moeten we dus allemaal aardig tegen haar doen als ze jou uit begnit te schelden? Alleen omdat ze hier in dit forum al tig keer voor zeekoe is uitgescholden?

En m.b.t. het 'laten staan', ik dacht dat het wel handig was om aan te geven dat ik er verder geen kwaad in zag om het te laten staan (mod-blik) terwijl ik het persoonlijk niet zo aardig vond (flugel-blik). Sorry als dat anders overkwam dan ik het bedoelde.

Ik dacht trouwens dat dit topic erover ging dat je zélf je gevoel bij een bepaalde uitspraak aan mocht geven? Daarmee wordt het nog niet meteen 'regel'.

[ Bericht 10% gewijzigd door flugeltje op 26-08-2006 11:49:29 ]
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_41191873
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 11:40 schreef flugeltje het volgende:

[..]

'Persoonlijk" gezien wel ja

Zoals al eerder aangegeven heb ik naast de mod-mening ook nog een persoonlijke voorkeur. Je kunt nooit iedereen even leuk vinden Als je iemand graag mag en er wordt iets over gezegd wat niet zo aardig is schiet je nu eenmaal sneller in de 'verdedig' modus dan anders. Zo werkt het in het échte leven en zo werkt het op FOK!.
Ik respecteer je persoonlijke mening. Maar als de gedachte opkomt omberichten weg te gooien omdat die je persoonlijk niet aan staan, dan is het tijd om je "modpetje" weer op te zetten, en de woorden objectief te bekijken, lijkt me.

IMHO is Roel wel stevig geweest, maar zeker niet kwetsend. Daarna heeft hij ook aangegeven het liever over BB te hebben. Dat stevige moet kunnen op FOK! En je weet, ik ben daar kritisch in, (eerder gepost in FB over een opmerking dat een ex-bewoonster liever dood gezien was door een poster)

De "modpet" is ook wars van persoonlijke vetes tussen mensen hier. Dat moeten ze zelf maar uitvechten. Laten we dat aanhouden, tenzij de woorden kwetsend worden.

Game on !
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 11:56:33 #151
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_41191958
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 11:51 schreef Nostalgist het volgende:

[..]

Ik respecteer je persoonlijke mening. Maar als de gedachte opkomt omberichten weg te gooien omdat die je persoonlijk niet aan staan, dan is het tijd om je "modpetje" weer op te zetten, en de woorden objectief te bekijken, lijkt me.

IMHO is Roel wel stevig geweest, maar zeker niet kwetsend. Daarna heeft hij ook aangegeven het liever over BB te hebben. Dat stevige moet kunnen op FOK! En je weet, ik ben daar kritisch in, (eerder gepost in FB over een opmerking dat een ex-bewoonster liever dood gezien was door een poster)

De "modpet" is ook wars van persoonlijke vetes tussen mensen hier. Dat moeten ze zelf maar uitvechten. Laten we dat aanhouden, tenzij de woorden kwetsend worden.

Game on !
Vandaar dat ik dus aangaf dat ik het had 'laten staan' Ik dacht dat ik daarmee wel aangegeven had dat ik met mijn mod-pet een andere mening had dan met de flugel-pet... Blijkbaar niet dus

Maar goed, ik denk dat het verstandiger is om mezelf vér van dit soort topics te houden in de toekomst. Als het moeilijk is om de meningen van elkaar te onderscheiden kan ik wellicht beter geen persoonlijke mening hebben.
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
pi_41191980
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 11:56 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Vandaar dat ik dus aangaf dat ik het had 'laten staan' Ik dacht dat ik daarmee wel aangegeven had dat ik met mijn mod-pet een andere mening had dan met de flugel-pet... Blijkbaar niet dus
Bij deze is het me duidelijk
"Ik wou dat Tanja er nog was, daar kon je tenminste goed mee praten" - Joost Hoebink
Nihil volentibus arduum est
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 12:01:23 #153
81426 PH52
maar natuurlijk
pi_41192032
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 11:56 schreef flugeltje het volgende:

[..]

Vandaar dat ik dus aangaf dat ik het had 'laten staan' Ik dacht dat ik daarmee wel aangegeven had dat ik met mijn mod-pet een andere mening had dan met de flugel-pet... Blijkbaar niet dus

Maar goed, ik denk dat het verstandiger is om mezelf vér van dit soort topics te houden in de toekomst. Als het moeilijk is om de meningen van elkaar te onderscheiden kan ik wellicht beter geen persoonlijke mening hebben.
Ik vond jouw persoonlijke mening duidelijk genoeg. Dat die niet past in de visie van die glijers hier, die geilen op een zwaar overschatte achterhaalde ex BB'ers is ook duidelijk genoeg.
Maar dat mag voor jou geen reden zijn weg te blijven, dan kan iedereen die niet mee glijdt wel ophouden met posten.
_ De mens is de maat van alle dingen _
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 12:04:30 #154
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_41192095
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 12:01 schreef PH52 het volgende:

[..]

Ik vond jouw persoonlijke mening duidelijk genoeg. Dat die niet past in de visie van die glijers hier, die geilen op een zwaar overschatte achterhaalde ex BB'ers is ook duidelijk genoeg.
Maar dat mag voor jou geen reden zijn weg te blijven, dan kan iedereen die niet mee glijdt wel ophouden met posten.
Ik glij ook op Tanja hoor

En met Menno was ik in eerste instantie ook heel erg blij, tot hij begon met spammen van z'n eigen site en z'n aandachtsgeilheid naar boven kwam

Roel op zich vond ik in heb begin in het huis erg leuk, maar toen werd hij een schoothondje en ging het mis. Vorig jaar postte ie nog aardig leuk mee, maar deze uitspraken richting Sanne vond ik PERSOONLIJK niet zo leuk. Banwaardig of editwaardig is het niet. Maar ook niet aardig.
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  Moderator zaterdag 26 augustus 2006 @ 12:14:02 #155
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_41192224
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 11:42 schreef flugeltje het volgende:
Bovendien koos Roel ervoor om in 'the picture' te gaan staan. Iets anders dan wat Sanne deed. Als Hilde nu over een maand of wat hier ineens mee gaat posten moeten we dus allemaal aardig tegen haar doen als ze jou uit begnit te schelden? Alleen omdat ze hier in dit forum al tig keer voor zeekoe is uitgescholden?
Jij postte gisteren als user in het Roel-topic, en viel hem daar aan. Totaal geen problemen mee uiteraard.
Maar in dit specifieke topic, waar schelden onder de loep wordt genomen, gaan zitten zeuren dat die paar scheldwoordjes van Roel zo vreselijk waren, vind ik zwaar overdreven voor wat hij nou helemaal heeft gepost. Helemáál als je dat ook nog in mod-hoedanigheid doet, maar goed, blijkbaar interpreteerde ik die "laten staan"-strofe niet zoals je het bedoeld had.

Overigens: als ik Hilde persoonlijk ontmoet heb, en vervolgens daar verslag van doe op FOK!, dan heeft zij alle recht om ook haar kant even te komen toelichten. En als zij dat op niet al te vriendelijke wijze zou doen, bijvoorbeeld omdat ik heel negatief geschreven heb over de ontmoeting, dan zou enig begrip wel op z'n plaats zijn vind ik.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 12:17:27 #156
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_41192287
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 12:14 schreef Gert het volgende:

[..]

Jij postte gisteren als user in het Roel-topic, en viel hem daar aan. Totaal geen problemen mee uiteraard.
Maar in dit specifieke topic, waar schelden onder de loep wordt genomen, gaan zitten zeuren dat die paar scheldwoordjes van Roel zo vreselijk waren, vind ik zwaar overdreven voor wat hij nou helemaal heeft gepost. Helemáál als je dat ook nog in mod-hoedanigheid doet, maar goed, blijkbaar interpreteerde ik die "laten staan"-strofe niet zoals je het bedoeld had.

Overigens: als ik Hilde persoonlijk ontmoet heb, en vervolgens daar verslag van doe op FOK!, dan heeft zij alle recht om ook haar kant even te komen toelichten. En als zij dat op niet al te vriendelijke wijze zou doen, bijvoorbeeld omdat ik heel negatief geschreven heb over de ontmoeting, dan zou enig begrip wel op z'n plaats zijn vind ik.
"Zo vreselijk" is ook weer overdreven, ik vond het niet aardig.

De 'laten staan' strofe is idd anders bedoeld dan deze overkwam. Als je nu écht de grenzen wilt weten, we hebben ze zojuist gesteld. Ga maar in MED kijken
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  Moderator zaterdag 26 augustus 2006 @ 12:17:38 #157
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_41192291
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 12:01 schreef PH52 het volgende:

[..]

Ik vond jouw persoonlijke mening duidelijk genoeg. Dat die niet past in de visie van die glijers hier, die geilen op een zwaar overschatte achterhaalde ex BB'ers is ook duidelijk genoeg.
Maar dat mag voor jou geen reden zijn weg te blijven, dan kan iedereen die niet mee glijdt wel ophouden met posten.
Ik was er bijna ingetrapt maar ik ga niet happen, zure opa.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
  Moderator zaterdag 26 augustus 2006 @ 12:18:19 #158
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_41192301
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 12:17 schreef flugeltje het volgende:

De 'laten staan' strofe is idd anders bedoeld dan deze overkwam. Als je nu écht de grenzen wilt weten, we hebben ze zojuist gesteld. Ga maar in MED kijken
Ik hoef niet te kijken om te weten welke imbeciel er hier voorlopig even niet post.

(tenminste: niet als user Lekker Simpel )
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_41193758
Oh wat een probleemfiguren allemaal, ik vind dat men alles mag zeggen, want het is aan degene die het treft uit te maken of hij/zij er wel of niet mee kan leven. Om het even simpel te zeggen, ik vind de hele aardse bevolking een stel gigantische grijze gehakt ballen die in een nog smeriger soepje dobberen. En wat men van mij vindt, is nog altijd een probleem van al die anderen en niet van mij, want ik trek me er niets van aan. En verder moet je respect verdienen en niet verwachten dat je het bij voorbaat krijgt.
Er loopt een soort voetbalzenuw van het zere been naar het verkeerde keelgat, want telkens als je tegen het eerste aanschopt, schiet er iets in het tweede.
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 16:46:02 #160
81426 PH52
maar natuurlijk
pi_41198202
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 12:17 schreef Gert het volgende:

[..]

Ik was er bijna ingetrapt maar ik ga niet happen, zure opa.
Is dat jouw zeepje in het afvoerputje ?
_ De mens is de maat van alle dingen _
  Moderator zaterdag 26 augustus 2006 @ 16:49:34 #161
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_41198312
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 16:46 schreef PH52 het volgende:

[..]

Is dat jouw zeepje in het afvoerputje ?
Je mag best over me fantaseren hoor, maar hou dat dan voor je aub.
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')