abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 24 augustus 2006 @ 20:51:08 #121
65846 Bocaj
47th President.
pi_41141325
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 19:40 schreef Mike1964 het volgende:

[..]

Ik vind het ook niet per definitie racistisch. Maar het is een feit dat het woord "Turk" een zekere lading heeft. Dat geldt in veel mindere mate voor die andere benamingen. Op het moment dat ik de naam van iemand niet weet en hij is van Turkse afkomst dan is het opportuun hem te omschrijven als "die Turk". Maar als je consequent iemand met "die Turk" of "die zwarte" blijft aanspreken krijg ik daar een naar gevoel van. Overigens zal je mij niet horen zeggen dat het verboden moet worden of zo. Ik schreef het naar aanleiding van de voorgaande discussie. Ik noemde al eerder dat ik voor vrije meningsuiting ben, iedereen mag wat mij betreft zeggen wat hij/zij wil, ik vind alleen dat je niet alles moet willen zeggen.

Genoeg onderbouwd zo? Koffie?
Wat zeg je dan tegen 'die Marokkaan...' ??
Het zijn de inwoners van een land...
Omdat het woord Turk of Marokkaan misschien een 'beladen' woord is ligt aan hun...
Een kleine groep verpest het voor de rest...

In belgië noemen ze een marokkaan een makaak... (aapje?) en dat gaat wel weer te ver...
pi_41141548
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 20:51 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Omdat het woord Turk of Marokkaan misschien een 'beladen' woord is ligt aan hun...
Een kleine groep verpest het voor de rest...
Dan ligt het dus niet aan hun, maar aan die kleine groep...
Mijn beter ik en ik
streden erop of eronder
Mijn beter ik bezweek
Nu ben ik, goddank, zonder
  donderdag 24 augustus 2006 @ 21:00:06 #123
65846 Bocaj
47th President.
pi_41141717
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 20:56 schreef Mike1964 het volgende:

[..]

Dan ligt het dus niet aan hun, maar aan die kleine groep...
Je hebt gelijk!
Maar omdat mensen graag generaliseren is het 'hun' geworden...
pi_41141898
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 21:00 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Je hebt gelijk!
Maar omdat mensen graag generaliseren is het 'hun' geworden...
Ik heb mijn dag vandaag....lekker
Mijn beter ik en ik
streden erop of eronder
Mijn beter ik bezweek
Nu ben ik, goddank, zonder
  donderdag 24 augustus 2006 @ 21:07:54 #125
16305 Jappie
parttime reverend
pi_41142034
quote:
Op donderdag 24 augustus 2006 20:11 schreef Mike1964 het volgende:

[..]

Echt niet nog een klein argumentje nog? Ik was net lekker op dreef...
*Weet je het zeker?*
  donderdag 24 augustus 2006 @ 21:31:40 #126
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_41143018
Ik heb op zich geen probleem met het woord zeekoe als Hilde zich met veel gespetter door het water beweegt of een de halve dag lui op de bank hangt.

Ook heb ik geen problemen met het woord aap bij Janine als ze in een boom hangt, haar medebewoners vlooit, of zich met behulp van haar staart van stoel naar stoel beweegt (voor de zekerheid: de goede lezer begrijpt dat er maar weinig situaties zijn waarin ik dit woord acceptabel vind)

Met het woord "mutsen" voor de twee zusjes heb ik ook geen problemen, aangezien "muts" voor mij een woord is zonder negatieve bijgedachten. Daarnaast is mutsen in mijn taalgebruik een werkwoord voor het gedrag dat Monique en ... (vergeet haar naam steeds) regelmatig vertonen.

Met homo of Turk heb ik in principe geen probleem. Het hangt er alleen een beetje vanaf hoe het gebruikt wordt. Die homo of die Turk vind ik bijvoorbeeld niet prettig om te lezen vanwege de lading die er op deze wijze aan gehangen wordt. De homo vind ik bijvoorbeeld minder erg.

Samenvattend: ik heb op zich geen problemen met benamingen, als ze maar to-the-point zijn en verwijzen naar een handeling, een humoristische ondertoon hebben en niet bewust gebruikt worden om grof te zijn of mensen te kwetsen.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  donderdag 24 augustus 2006 @ 22:06:47 #127
68625 flugeltje
Live vanuit Tilburg...
pi_41144309
Gert snijd hier nu iets aan wat ik persoonlijk het moeilijkste vind van modereren. Waar stap je nu eigenlijk een grens over met een 'grappig' bedoelde benaming? Is dat bij VMBO-teef of zeekoe, in dit geval legt Gert de grens bij 'Apin'. Terwijl dat op mij weer niet zo negatief overkomt als 'crackhoer'.

Zoals altijd heeft het alles te maken met de context waarin iets gezegd wordt. Ik kan tegen mijn vriendinnen rustig 'slet' zeggen zonder ook maar een opgetrokken wenkbrauw terug te krijgen. Ze kennen de context en weten dat het eerder als koosnaam bedoeld is dan iets anders. Zou ik in een willekeurige kroeg een willekeurige geblondeerde en met goud behangen jongedame op die manier aanspreken zou er heel wat anders gebeuren

Heb ik problemen met 'Turk"? Nee, ik zie het namelijk niet als een negatief iets. Ik kan mezelf echter wel indenken dat mensen 'die turk' te ver vinden gaan, het voelt meteen al een stuk negatiever. Apin voor Janine is bij mij een twijfelgeval. Joost was vorig jaar ook een soort van aap, maar dan gaat het om gedrag ipv uiterlijke kenmerken of ras en mag het ineens weer wel...

Ik vind het een lastige, mijn broer noemt me al zo lang ik kan herinneren 'rooie' en ik ben ook nog eens van het formaat 'zeekoe'. Persoonlijk heb ik helemaal geen problemen met de benamingen, maar als het maar door blijft gaan zou het me wel gaan irriteren.

Als ik het topic tot nu toe samenvat komt er eigenlijk uit dat schelden m.b.t. gedrag geaccepteerd is, maar schelden m.b.t. uiterlijkheden, ras en geaardheid niet wenselijk is.... Zie ik het zo goed?
Op donderdag 12 oktober 2006 09:27 schreef SCH het volgende:
flugeltje is een kloon van yvonne toch?
  Moderator donderdag 24 augustus 2006 @ 22:21:45 #128
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_41144818
Ja, ik denk dat het meer geaccepteerd is als mensen aangevallen worden op dingen die ze kunnen veranderen (met volle mond vreten, stomme kleren aantrekken, steeds alle aandacht opeisen, opscheppen etc), dan op dingen die vast staan (homo/hetero, neger, blanke of aziaat etc).
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
pi_41153192
Jappie en Adriaan zijn weer lekker bezig
Daar trek ik de grens
When everything is coming your way, you're in the wrong lane.
  Moderator vrijdag 25 augustus 2006 @ 11:16:58 #130
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_41157297
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 05:41 schreef PC eend het volgende:
Jappie en Adriaan zijn weer lekker bezig
Daar trek ik de grens
"Those people who think they know everything, are a great annoyance to those of us who do."
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 11:17:55 #131
16305 Jappie
parttime reverend
pi_41157335
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 11:16 schreef Gert het volgende:

[..]

Die clown en die acrobaat schat ik in.
  vrijdag 25 augustus 2006 @ 20:19:59 #132
242 Pinball
Electric Monk
pi_41174603
Wat mij betreft schelden we die bewoners helemaal het apelazerus.
Hoewel ik het niet mooi of creatief vind heb ik ook geen moeite met kanker, tering en andere ziektes. Ik zal het zelf niet snel gebruiken, maar zie ook niet in waarom het niet zou 'mogen'.

Met 'aap' en al dan niet vieze 'turk' heb ik wel moeite. Dat is wat mij betreft over het randje, net als meer scheldwoorden die -in mijn hoofd iig- een hele nare racistische lading hebben. Misschien hebben anderen dat niet en is het voor hen een 'gewoon' scheldwoord, dat kan best.
Misschien zijn er ook wel mensen die 'belg' onnodig kwetsend vinden, daar heb ik dan weer minder moeite mee, omdat dat geen groep is die in het verdomhoekje zit of zat. Misschien onlogisch, maar het is niet anders.

'Autistische gratenkut' kan overigens prima.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
pi_41180563
wat een topic iemand benoemen naar hoe die eruit ziet, wat is er mis met de naam die ze hebben ?

Tatta`s kom wat vaker van het platteland en geniet van het mooie donkere vlees wat er rond loopt !
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 03:11:14 #134
16701 scanman01
Today's a good day
pi_41187924
Even weer wat voorbeeldjes opgeduikeld:

-edit: opgepakt-

[ Bericht 87% gewijzigd door flugeltje op 26-08-2006 11:22:59 ]
My soul is painted like the wings of butterflies
pi_41189333
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
pi_41189514
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 03:11 schreef scanman01 het volgende:
Even weer wat voorbeeldjes opgeduikeld:
[knip]

Jezus. Dat is dus overduidelijk over de grens lijkt mij.. die is niet normaal.

[ Bericht 5% gewijzigd door -Strawberry- op 26-08-2006 09:26:02 ]
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 09:44:24 #137
81426 PH52
maar natuurlijk
pi_41189714
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 16:53 schreef roeland303 het volgende:
Ik zag dat wijf van fok op de kickoff, zeg tegen haar; zo dus jij bent dat kutwijf van die pleurissite? yep zegt ze: Ik heb ook 24uur per dag gevolgd, get a life denk je nu zeker? vraagt ze... Ik zeg niks zeg ik... maar ik dacht wat een kutwijf, gekleed als een brugpieper en een kop als een gesmolten ET
quote:
Op vrijdag 25 augustus 2006 17:21 schreef roeland303 het volgende:
Pffff wat een dom wijf...ze liep met haar staart tussen die bolle te korte poten van der...dus moet ze hier niet tof gaan lopen doen...hahaha..wat een dom wijf...
Kijk, die übersukkel heeft dus Sanne in levende lijve ontmoet, en dan vind ik dit soort statements van een walgelijke onbeschofte grofheid dat ik echt de neiging moet onderdrukken om niet continue in de overtreffende grofheidsmodule terecht te komen.
_ De mens is de maat van alle dingen _
pi_41190075
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 09:44 schreef PH52 het volgende:

[..]

[..]

Kijk, die übersukkel heeft dus Sanne in levende lijve ontmoet, en dan vind ik dit soort statements van een walgelijke onbeschofte grofheid dat ik echt de neiging moet onderdrukken om niet continue in de overtreffende grofheidsmodule terecht te komen.
Is dat nou dé Roel?
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 10:25:30 #139
306 Maurisico
niet bij te benen!
pi_41190192
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 10:18 schreef -Strawberry- het volgende:

[..]

Is dat nou dé Roel?
Dat is nou dé roel! Je ziet het ook de BB-bewoners praten zo over ons, dus mogen wij ook zo over hullie praten....
Voor al uw nieuwe en ouwe nieuws
  zaterdag 26 augustus 2006 @ 11:27:04 #140
6941 APK
Factual, I think.
pi_41191367
quote:
Op zaterdag 26 augustus 2006 09:44 schreef PH52 het volgende:

Volgens mij eindig jij binnenkort met TBS als ik zie waar jij je allemaal druk over maakt.
Who the fuck can sleep with all this shit going on?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')