abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 29 september 2005 @ 17:25:15 #1
13546 XL
In de zin van Extra Lars
  donderdag 29 september 2005 @ 17:37:57 #2
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31032318
Fipo!
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
pi_31032322
sepo
pi_31033349
terugvindpo.
Sea Shepherd
Virtus omnia vincit
  donderdag 29 september 2005 @ 19:00:10 #5
71115 Rnej
I walk the line
pi_31034540
hey XL je kunt tegenwoordig wel quoten vanuit een dicht topic.
Dan krijg je te zien dat het topic gesloten is maar je deze quote nog wel kunt gebruiken in een ander topic
en tot zover de huishoudelijke mededelingen.....
quote:
Op donderdag 29 september 2005 15:06 schreef Thermo het volgende:

[..]

Is het makkelijker om daar lokaal een kamer te regelen of beter toch iets commercieels boeken als je zo'n actie doet? ( met de auto 3 weken ofzo daar bivak houden )
Ik zou er niet heen gaan zonder helemaal iets geregeld te hebben. Dat kan wel en je zult ongetwijfelt wel wat vinden maar de vraag is hoeveel geld het dan gaat kosten. Ik heb het een keer gedaan voor 1 nacht. Toen kwam ik bij een hotel terecht waar ik 60 euro per nacht moest betalen
Als het niet voor 1 nacht was geweest had ik dat nooit gedaan

Maar als je het over Gerlos hebt, dan kun je gewoon op hun website zoeken: www.gerlos.at
Als je dan links op de pagina kijkt, zie je "Suchen & Buchen" Daar kun je gewoon zoeken welke kamers er vrij zijn bij de door jou opgegeven data en hoeveel ze kosten.
1 tip: Ze zijn er niet zo happig op als je midden in de week komt en/of gaat.... Vooral niet als je bijvoorbeeld op dinsdag, woensdag, donderdag ofzo komt...

btw ik vind dat jullie wel heel erg op de kleintjes letten zeg.
Ik denk ook meestal zoals XL. Nu genieten, wat er later komt lossen we dan wel weer op. Als je alles helemaal gaat uitrekenen enzo heb je toch ook geen leven meer
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_31034564
Ben er trouwens stiekem wel trots op dat het lijstje wat ik opgezocht heb in de OP staat
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_31035924
Hey Komakie, wanneer zit jij dan weer in Gerlos?
  donderdag 29 september 2005 @ 21:26:51 #9
64862 Maruku
'Batoussai' Maruku
pi_31040033
quote:
Op donderdag 29 september 2005 15:01 schreef 360sjors het volgende:

[..]
En hoe droog je dan je (binnen)"patta's"?
[..]
Yay! Patta's! nu nog zonder aanhalingstekens .
[/tvp]
  donderdag 29 september 2005 @ 21:33:40 #10
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31040369
quote:
Op donderdag 29 september 2005 19:42 schreef Kentaro het volgende:
Hey Komakie, wanneer zit jij dan weer in Gerlos?
Het is nog niet helemaal zeker maar als het goed is kom ik daar een paar dagen voor de kerst aan en ga ik daar ergens eind maart weer weg Maar het is al wel redelijk zeker.
Het kan een paar dagen schelen maar het is wel de bedoeling dat ik daar het hele seizoen zit aangezien ik tegen mijn baas hier heb gezegd dat ik die tijd niet beschikbaar ben...
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
pi_31049483
Nou mensen ik heb na lang beraad eindelijk mijn board binnen en het is een Burton Baron geworden. Zielsgelukkig! en ik wil hem heel graag zo spoedig mogelijk gaan testen.
“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
pi_31050016
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 07:27 schreef shilizous_88 het volgende:
Nou mensen ik heb na lang beraad eindelijk mijn board binnen en het is een Burton Baron geworden. Zielsgelukkig! en ik wil hem heel graag zo spoedig mogelijk gaan testen.
pics
  vrijdag 30 september 2005 @ 08:45:14 #13
71115 Rnej
I walk the line
pi_31050084
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 08:39 schreef Kentaro het volgende:

[..]

pics
  vrijdag 30 september 2005 @ 09:46:12 #14
13640 BrakkeAap
Tragically Unhip
pi_31051057
Gisteravond zitten spelen met m'n bindingen. Het zijn Missions (van Burton) en daar kan je van alles en nog wat instellen. Je kan bijvoorbeeld de Hi-back bijdraaien, en ze raden aan om hem parallel aan de kant van je bord te zetten, want dan zou het allemaal wat beter reageren. Dat is me gister dus zowaar bijna gelukt. Ben benieuwd hoe het rijdt... Volgens mij is het niet onverstandig om een schroevendraaier mee te nemen op wintersport, en ik denk zomaar dat ik die wel een paar keer zal gaan gebruiken...

Enniewee, er komt ook nog een vraag:
Volgens mij zit op de meeste Burton bindingen een 'tool-free adjustable Gas PedalTM'. Is er iemand met dergelijke bindingen en zo'n Gas PedalTM en weet iemand hoe dat ding werkt? Ik heb er aan lopen sjorren, trekken en duwen, maar er kwam niet echt beweging in.
pi_31051556
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 08:39 schreef Kentaro het volgende:

[..]

pics
Inderdaad, ik zal ze morgen even proberen te posten.
“Snowboarding is an activity that is very popular with people who do not feel that regular skiing is lethal enough.”
pi_31054988
Ik heb Gaspedals op mij bindingen, zoals waarschijnlijk de meeste Burtonbindingen wel hebben. Om die te verschuiven moet je gewoon flink wat kracht gebruiken. Mij lukte het de eerste keer ook niet, omdat ik bang was dat er iest zou afbreken. Het gaspedal is van redelijk buigzaam materiaal gemaakt, dus dat moet je gewoon naar je toe trekken en dan het geheel naar de gewenste stand schuiven.
Highback Rotation maak ik overigens geen gebruik van. Het lijkt mij alles behalve praktisch als ik eerlijk ben. Enfin, mijn Highback moet dus tegen mijn achillespees vallen, niet tegen mijn enkel.
We believe in our dreams and in our passion. We embrace this culture as a real lifestyle. Our plan may only be a dream, but I'm sure you have the same one..."These Donuts are for going big and riding hard, not for the men in blue".
  vrijdag 30 september 2005 @ 13:33:21 #17
72282 360sjors
King of the Hill
pi_31057709
tvp..
  vrijdag 30 september 2005 @ 13:41:57 #18
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31057939
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 09:46 schreef BrakkeAap het volgende:
Gisteravond zitten spelen met m'n bindingen. Het zijn Missions (van Burton) en daar kan je van alles en nog wat instellen. Je kan bijvoorbeeld de Hi-back bijdraaien, en ze raden aan om hem parallel aan de kant van je bord te zetten, want dan zou het allemaal wat beter reageren. Dat is me gister dus zowaar bijna gelukt. Ben benieuwd hoe het rijdt... Volgens mij is het niet onverstandig om een schroevendraaier mee te nemen op wintersport, en ik denk zomaar dat ik die wel een paar
keer zal gaan gebruiken...
Dat ligt helemaal aan je rijstijl.
ik sta redelijk recht op me board en wil ook kunnen faky rijden enzo. ik vind het dus niet relaxt om me binding in te draaien. Maar als je freeride en je rijdt eigenlijk geen faky, maar wel redelijk wat carven enzo, dan kun je de binding iets meer indraaien omdat je dan ook iets indraait en dat heeft weer voordelen met carven enzo

Als jij je "forward lean" bedoelt, die gebruik ik ook bijna niet. Ik heb hem op tandje 2 staan (tandje 1 is het minste forward lean, zo goed als geen dus, en 8 het meeste ofzo).
Forward lean zorgt er voor dat je dieper door je knieën gaat automatisch omdat de hi-back van je binding tegen je kuiten aan drukt. Je kunt dus meer druk zetten bij je backside bocht.

Dit is forward lean:
quote:
Enniewee, er komt ook nog een vraag:
Volgens mij zit op de meeste Burton bindingen een 'tool-free adjustable Gas PedalTM'. Is er iemand met dergelijke bindingen en zo'n Gas PedalTM en weet iemand hoe dat ding werkt? Ik heb er aan lopen sjorren, trekken en duwen, maar er kwam niet echt beweging in.
Je moet redelijk veel kracht zetten idd. En je moet trouwens wel de hele binding van het board afhalen wil je het kunnen aanpassen he. Ik ben een keer iemand tegen gekomen die het met de binding op het board probeerde aan te passen en dat werkt niet

Ik had er iig in het begin ook wat moeite mee.
Ik weet ook niet exact meer hoe het moet. Zou ik ff moeten kijken. Het is zoiets wat je 1x instelt en er dan nooit meer naar om kijkt. Tenzij je een nieuw board gaat kopen eventueel...
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 30 september 2005 @ 14:12:05 #19
13640 BrakkeAap
Tragically Unhip
pi_31058777
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 13:41 schreef Komakie het volgende:

Je moet redelijk veel kracht zetten idd. En je moet trouwens wel de hele binding van het board afhalen wil je het kunnen aanpassen he. Ik ben een keer iemand tegen gekomen die het met de binding op het board probeerde aan te passen en dat werkt niet

Ik had er iig in het begin ook wat moeite mee.
Ik weet ook niet exact meer hoe het moet. Zou ik ff moeten kijken. Het is zoiets wat je 1x instelt en er dan nooit meer naar om kijkt. Tenzij je een nieuw board gaat kopen eventueel...
Toolfree adjustable noemen ze dat dus... right...
In ieder geval ben ik nog druk bezig met m'n rijstijl, dus voorlopig kan ik nog wel ff blijven spelen met de settings van m'n binding...

Nou nog de sneeuw om het in te testen

* kijkt vol verwachting uit het raam *
  vrijdag 30 september 2005 @ 14:22:16 #20
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31059047
Hey trouwens Kentaro, welke schoenmaat heb jij??? en welke lengte van de Custom X heb je???
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 30 september 2005 @ 14:23:36 #21
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31059092
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 14:12 schreef BrakkeAap het volgende:

[..]

Toolfree adjustable noemen ze dat dus... right...
In ieder geval ben ik nog druk bezig met m'n rijstijl, dus voorlopig kan ik nog wel ff blijven spelen met de settings van m'n binding...

Nou nog de sneeuw om het in te testen

* kijkt vol verwachting uit het raam *
Nouja, je kunt het zonder tool aanpassen.
Alleen de voorbereiding niet
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 30 september 2005 @ 14:42:31 #22
72282 360sjors
King of the Hill
pi_31059663
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 14:12 schreef BrakkeAap het volgende:

[..]

In ieder geval ben ik nog druk bezig met m'n rijstijl, dus voorlopig kan ik nog wel ff blijven spelen met de settings van m'n binding...
Daar raak je nooit mee uitgespeeld, net zoals met je stance.. mijn stance pas ik ook regelmatig aan. Nu ligt dat ook wel aan het feit dat ik afgelopen jaren steeds nieuwe boards heb gekocht (zoals men hier ondertussen wel weet, heb ik er een paar gebroken) . Beetje experimenteren met setback is ook goed bevallen bij het offpiste rijden... Maximale setback, op die (freeride)plank betekende dat dat ik nog een cm of 30 aan tail had. Ultiem relaxed offpiste rijden is dat, je ontlast je achterste poot enorm.

Opvallend was wel de overstap van achterste patta 0 graden naar -5, net duck dus. Ik vond het flink wennen, na een piste of 3 durfde ik pas echt voluit te gaan. Het verdiende zich echter wel terug doordat offpiste switch rijden uiteindelijk makkelijker bleek, wat wel zo fijn is bij 180's (of 540's ) in tiefschnee...
  vrijdag 30 september 2005 @ 15:19:22 #23
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31060784
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 14:42 schreef 360sjors het volgende:
Opvallend was wel de overstap van achterste patta 0 graden naar -5, net duck dus. Ik vond het flink wennen, na een piste of 3 durfde ik pas echt voluit te gaan. Het verdiende zich echter wel terug doordat offpiste switch rijden uiteindelijk makkelijker bleek, wat wel zo fijn is bij 180's (of 540's ) in tiefschnee...
Mja, duck rijden is een tijdje heel erg "not done" geweest voor niet-freestylers. Werd een beetje als populair beschouwt en niet nuttig. Ik vind het echter wel degelijk nuttig.
Als je geen duck staat kun je ook niet echt goed faky rijden. Daarnaast vind ik het voor een rechte stance op je board wel mooier.
Ik wil nooit te veel duck staan (ik sta -6 tot -10 achter), maar een beetje is toch best wel handig.
schijnt ook dat het nu weer redelijk geaccepteerd wordt
Dat krijg je wel vaker in het begin. Als iets nieuws komt en iedereen doet het gelijk dan wordt het door de oldskool rijders als lame beschouwd. Maar na een tijdje doen ze het zelf ook

Was bij mij tenminste wel zo. ben ik heel eerlijk in. In het begin hoefde het voor mij niet. Totdat een leraar me er op wees en zei dat ik het moest proberen.
Toch maar gedaan en na een tijdje ging het toch een stukje makkelijk
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
  vrijdag 30 september 2005 @ 16:05:31 #24
13546 XL
In de zin van Extra Lars
pi_31062184
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 15:19 schreef Komakie het volgende:

[..]

Mja, duck rijden is een tijdje heel erg "not done" geweest voor niet-freestylers. Werd een beetje als populair beschouwt en niet nuttig. Ik vind het echter wel degelijk nuttig.
Als je geen duck staat kun je ook niet echt goed faky rijden. Daarnaast vind ik het voor een rechte stance op je board wel mooier.
Ik wil nooit te veel duck staan (ik sta -6 tot -10 achter), maar een beetje is toch best wel handig.
schijnt ook dat het nu weer redelijk geaccepteerd wordt
Dat krijg je wel vaker in het begin. Als iets nieuws komt en iedereen doet het gelijk dan wordt het door de oldskool rijders als lame beschouwd. Maar na een tijdje doen ze het zelf ook

Was bij mij tenminste wel zo. ben ik heel eerlijk in. In het begin hoefde het voor mij niet. Totdat een leraar me er op wees en zei dat ik het moest proberen.
Toch maar gedaan en na een tijdje ging het toch een stukje makkelijk
De anti-duck verhalen uit de eerste topics van deze reeks waren niet van de lucht inderdaad, maar inmiddels ben ik ook om op 'het nieuwe rijden'. Ik sta tegenwoordig 9/-9.
Die Scheiße bleibt gleich, nur die Fliegen ändern sich| Kurt Cobain sagte mir, Ich soll kommen wie ich bin
en de kikker zei: "Je moet me nog kussen!" en ik stak de kikker terug in mijn binnenzak en zei: "Nee, ik heb veel liever een babbelende kikker!"
  vrijdag 30 september 2005 @ 16:08:09 #25
20403 Komakie
That's Gnarly!
pi_31062249
quote:
Op vrijdag 30 september 2005 16:05 schreef XL het volgende:

[..]

De anti-duck verhalen uit de eerste topics van deze reeks waren niet van de lucht inderdaad, maar inmiddels ben ik ook om op 'het nieuwe rijden'. Ik sta tegenwoordig 9/-9.
Idd, de old skool mensen van het topic weten dat nog wel
Ik vind ook overdreven duck staan (bijvoorbeeld +20 -15) ook een beetje onnodig, maar een beetje je achterste voet uitdraaien werkt nou eenmaal erg goed. Je hebt er geen nadeel van met gewoon rijden (vergt alleen een iets andere manier van op je board staan) en het heeft voordelen met freestylen of gewoon faky rijden
Terje Haakonsen: "Snowboarding is about fresh tracks, carving powder, being yourself and not being judged by others"
Komakie: "Van sneeuwballen gooien komt boemsen!"
Shaun Farmer: "That's gnarly"
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')