Alexxxxx | woensdag 31 maart 2004 @ 20:56 |
Ik heb me helemaal de pleuris gezocht, maar op Fok! zijn dus gewoon nog geen topics waar je foto's van bussen kunt plaatsen Hierbij is daar dus verandering in gekomen Wat zelfgemaakte foto's: tweemaal Zwolle Arnhem Leeuwarden Winterswijk Mooie Paal (Zo heet dat busstation nu eenmaal...) Harlingen Den Bosch | |
Hagedis | woensdag 31 maart 2004 @ 21:49 |
Geil! | |
PeuRac | woensdag 31 maart 2004 @ 22:12 |
Daar kijk ik regelmatig tegenaan (te vaak). En die Syntus bus (Winterswijk) die foto is misschien daar gemaakt, maar de Syntus zelf zit toch echt in Doetinchem (zowel de trein als bus), ze rijden tussen: Arnhem - Winterswijk, Winterswijk - Zutphen, en Zuthpen - Hengelo. Verder in de hele achterhoek met de bussen, en zelf een gedeelte van twente geloof ik | |
Klonk | woensdag 31 maart 2004 @ 22:18 |
Om het topic op weg te helpen heb ik hier dan nog een leuke link www.angelfire.com/al/silverball/buspic.html | |
Impreza_STI | woensdag 31 maart 2004 @ 22:31 |
Die mercedesbus rijd relaxt, vandaag nog in gezeten | |
Farao | donderdag 1 april 2004 @ 00:11 |
bus : | |
MREn | donderdag 1 april 2004 @ 00:59 |
Berkhof Ambassador 200: Connexxion interieur 2+1 Connexxion interieur 2+1 Connexxion, station Enschede Centraal Connexxion interieur 2+1 Connexxion, Enschede Boulevard 1945 Noordned, Sneek station Ander Berkhof iets: Hermes, Eindhoven keizersgracht Hermes, Eindhoven keizersgracht Mercedes Integro: Connexxion, Dieren station NoordNed, Sneek station Mercedes Citaro: Connexxion, Enschede, rotode UT Connexxion, Enschede station Centraal BBA, Amsterdam station Muiderpoort Engels spul (Alexander 200 ?) Arriva, Sneek station | |
MREn | donderdag 1 april 2004 @ 01:16 |
quote:trein: Zutphen-Oldenzaal (door Hengelo) bus: achterhoek, deel van Twente zijn lijnen Almelo-zuiden, geen idee hoe precies, vroegere OAD-lijnen Almelo-Neede en Hengelo-Delden-... zijn vervangen door trein+bus combi's. Verder nog 2 lijntjes vanuit Enschede: naar Doetinchem (vroeger Arnhem) en Borculo, hoewel die laatste regelmatig door Connexxion mat&personeel wordt gereden. | |
Fulcrum_X | donderdag 1 april 2004 @ 01:53 |
ah een Friese TS, duidelijk Ik woon 4km vanaf Buitenpost oja: die arriva bussen zitten ongelovelijk kut | |
MREn | donderdag 1 april 2004 @ 02:08 |
quote:...om nog maar te zwijgen van het geluid dat die krotten maken | |
Metro2005 | donderdag 1 april 2004 @ 08:16 |
respect voor buschauffeurs. hoe die die grote wagens door elke binnenstad wurmen | |
UncleFunk | donderdag 1 april 2004 @ 10:16 |
quote:Dat is een Wright Commander (er staat overigens ook Dafbus op), die rijden hier ook in het Vierstromengebied (Zuid-Holland). | |
MREn | donderdag 1 april 2004 @ 10:47 |
quote:Wat is het grote verschil dan? Behalve dat de ene ronde koplampen heeft en de ander niet? Qua geluid en uiterlijk zijn ze nagenoeg het zelfde. | |
CybPraetorian | donderdag 1 april 2004 @ 10:55 |
http://groups.msn.com/_Secure/0RQDhAlgT8X8u8RFzTaSd! Verschrikkelijke bussen: te weinig plekken, verrotte zittingen en geen ruimte (ik ben bijna 2.00 m en kan op sommige plekker echt niet zitten...gvd) ze zijn daar tegenover wel lekker rustig... | |
2cv | donderdag 1 april 2004 @ 11:43 |
Ik zal de busnummers waarmee ik gereisd heb eens posten. Ik ben 1,5 jaar eens per 2 weken met de bus geweest van m'n woonplaats naar Heerenveen en heb een groot gedeelte van alle busnummers waarmee ik gereisd heb opgeschreven. Staan alleen geen datums bij etc. | |
Alexxxxx | vrijdag 2 april 2004 @ 14:39 |
De Barkhof Ambassador rijdt trouwens ook voor geen meter.. Alleen als je vooraan op de verhoging gaat zitten is het nog uit te houden Hoeveel reizen jullie per bus trouwens? Ik elke schooldag van mijn woonplaats naar Leeuwarden (3 kwartier), en binnen Heerenveen een stuk (daar tussen met de trein). In de weekenden vaak van huis naar het huis van mn ouders (om te internetten ). Op mn vrije dagen rijdt ik vaak ook, al dan niet voor mijn plezier een stuk met de bus Zo ben ik dinsdag van Zwolle naar Steenwijk gereden.. Helaas was het in de Wright die ook op de foto staat Ben er nu nog misselijk van. | |
mregeling | vrijdag 2 april 2004 @ 15:14 |
TS, me broertje heeft ook vet veel busfoto's , ook van onze vakantie in Mallorca enal. Komt omdat me pa buschauffeur is geweest dus als je nog wat fotootjes wil Meerendeels van connexxion in arnhem btw | |
Alexxxxx | vrijdag 2 april 2004 @ 15:20 |
Ik doe alleen aan digitale busfoto's Ontwikkelde foto's doe ik hoofdzakelijk van vrachtwagens | |
2cv | vrijdag 2 april 2004 @ 16:31 |
quote:Hier de busnummers. Misschien zitten er ook nog 1 of 2 uit Roosendaal tussen. 6102 6103 4757 6100 2197 6103 6109 6108 6102 4477 6107 6105 3628 6100 4475 6105 2203 2194 4475 2201 4757 4479 4630 6102 4483 4475 4479 2197 4474 4475 6100 5953 4474 2203 Ik heb ze opgeschreven in volgorde van notatie. | |
Alexxxxx | vrijdag 2 april 2004 @ 16:53 |
Ik heb een paar plaatjes gezocht bij je nummers 6109.. Maar die rijdt niet in Heerenveen... En deze 6108 heb ik tot mijn spijt ook nog nooit in It fean gezien... | |
nodisch18 | vrijdag 2 april 2004 @ 16:56 |
quote: | |
2cv | vrijdag 2 april 2004 @ 16:56 |
Leuke plaatjes Inderdaad jammer dat ze niet in het noorden van ons kikkerlandje rondcrossen. Geldt zeker voor die onderste. Bedankt voor het zoeken | |
2cv | vrijdag 2 april 2004 @ 16:57 |
quote:Ik bedoel dus ook ingetypt of wat dan ook ... Jesnaptmewel ... | |
Alexxxxx | vrijdag 2 april 2004 @ 16:58 |
Die busnummer met 44.. zijn trouwens van de Mercedes O404, nieuw aangeschaft door de Fram naar ik meen... Ik heb gister de Aardgasbus op de foto gezet, ook een O404 Morgen eens even uppen.... | |
kleinmeiske | vrijdag 2 april 2004 @ 16:59 |
Tja, die bovenste is de mooiste, alleen jammer dat je 'm niet in de Betuwe gespot hebt ... dan had je ook nog dikke kans de mooiste buschauffeur van NL op de foto te hebben (m'n vent). 'k Zal van 't weekend 'ns proberen 'm te knippen | |
DjDev | vrijdag 2 april 2004 @ 17:03 |
ik haat bussen wordt bijna elke dag zowat aangereden. | |
UncleFunk | vrijdag 2 april 2004 @ 17:10 |
quote:Ik gaf alleen maar aan wat erop staat. | |
Yakult | vrijdag 2 april 2004 @ 17:25 |
jaguar | vrijdag 2 april 2004 @ 17:27 |
Bus op bruiloft van me zus een paar weken geleden | |
Light | vrijdag 2 april 2004 @ 18:44 |
quote:Misschien is het dan een idee om je ogen wat verder open te doen? Bussen zijn groot genoeg om gezien te kunnen worden, dan kun je er met een ruimere boog omheen | |
mregeling | vrijdag 2 april 2004 @ 23:16 |
quote:is ook digitaal | |
Tiemie | vrijdag 2 april 2004 @ 23:19 |
quote:Klopt, hele achterhoek in ieder geval . | |
Oom_Agent | vrijdag 2 april 2004 @ 23:33 |
ploderus | zaterdag 3 april 2004 @ 06:32 |
Hier een foto van het type busje dat ik iedere dag neem: | |
BLADEZZ | zaterdag 3 april 2004 @ 08:29 |
http://www.showbus.co.uk/gallery/foreign/nl/index.html Ook wat leuke foto's | |
Aeroxie | zaterdag 3 april 2004 @ 08:35 |
Die nieuwe Berkhof Ambassador 200 rijd en zit zeer lekker. Alleen maken die kleppen die in het dak zitten een tievus geluid als de bus over een ongelijke weg rijd. | |
tjAb | zaterdag 3 april 2004 @ 10:45 |
bussen zijn idd leuke dingen.. ik heb vorige week zaterdag een busles gehad...gewoon om es te kijken hoe dat is.. echt een aanrader...!!... superleuk een keer in een bus te rijden...ik had gelukkig een handgeschakelde bak...want dat vond ik wel een vereiste... over een paar weken zal ik een les nemen in een vrachtwagen...dat lijkt me ook wel leuk | |
Alexxxxx | zaterdag 3 april 2004 @ 14:40 |
Merk en type: Mercedes-benz O408 Eigenaar: NoordNed Land van herkomst: Nederland Locatie: Mooie Paal Datum: 1-4-2004 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Verdere Bijzonderheden: wagenparknummer 4299; enige Friese aardgasbus; enige bus waar het Fram logo nog op staat; gesponsored door oa Mercedes-Benz en Frigem (nu Essent); lijn 71 Merk en type: Berkhof 2000-NL / Volvo B10M Eigenaar: NoordNed Land van herkomst: Nederland Locatie: Mooie Paal Datum: 1-4-2004 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Verdere Bijzonderheden: busnummer 4749; lijn 72 richting Leeuwarden; Chassisnummer 40071 | |
Wezli | zaterdag 3 april 2004 @ 17:50 |
Scrutinizer | zaterdag 3 april 2004 @ 18:17 |
Locatie: Ergens op de IJssel | |
Alexxxxx | zaterdag 3 april 2004 @ 18:47 |
oeh DE bus Die is bij mij voor huis langsgereden toen ie van Ameland kwam Reed een heel leger van beveiliging en bestelbusjes met apparatuur en zo achteraan.. in plaats van 1 vrachtauto vol te stouwen met die troep.. nee, dat verdelen ze over 10 vito's :/ | |
THE_wrong_GIRL | zaterdag 3 april 2004 @ 19:44 |
Maltese bus! Jammer dat ze verdwijnen met de intreding van de EU. Het blijft zonde! En jaa....deze bussen rijden daar serieus nog rond. Zelf ingezeten! Deze bussen bevatten: - Geen deur! - Ramen die je open kan doen - Ongeveer niet meer schroeven dan je nodig hebt om de bus te kunnen laten rijden. (oftewel, alles zit los! Als je door een spleet in de vloer naar de grond kan kijken enzo...dan weet je het wel | |
Alexxxxx | zaterdag 3 april 2004 @ 21:17 |
In dezelfde categorie: De Cypriotische bussen | |
ACT-F | zaterdag 3 april 2004 @ 23:13 |
Als ik jullie vertel dat ik nog in deze type bussen heb gereden, ben ik dan oud? Een hele mooie site vol met bussen: http://members.lycos.nl/hangjasbussen2/ | |
ACT-F | zaterdag 3 april 2004 @ 23:14 |
En: http://members.lycos.nl/hangjasbussen2/index2.html | |
ACT-F | zaterdag 3 april 2004 @ 23:16 |
Zucht, kutforum, edit werkt niet: | |
D-Devil | zaterdag 3 april 2004 @ 23:38 |
Sommige bussen zijn echt wel geil! Vanhool bijvoorbeeld, luxe touringcars en dan helemaal in het zwart, met 22.5 Inch wielen . Zoals ze dat volgens mij allemaal als maat gebruiken. | |
yohan.nl | zaterdag 3 april 2004 @ 23:39 |
Cool topic. Heb zelf een aantal in miniatuur. Best leuk Overigens, TS kwam met deze foto: Die bus zit ik elke dag in | |
THE_wrong_GIRL | zondag 4 april 2004 @ 18:09 |
Nog twee mooje foto's! Dit zijn bussen uit Munchen: En rara...waar is de foto hieronder gemaakt? [img] http://groups.msn.com/_Se(...)=4675427250203747834 [/img] | |
Alexxxxx | zondag 4 april 2004 @ 18:37 |
ik gok op parijs | |
HPoi | zondag 4 april 2004 @ 21:25 |
Mercedessen: Citaro G Medio Integro M Conecto H Tourino Travego Duitse Stadbussen EvoBus MB O 520 (Cito) Vetter O 307 Anderthalbdecker "Aero"' EvoBus MB O 530 G (Citaro) Bauart Neoplan N 4021 EvoBus MB O 530 G (Citaro) [ Bericht 1% gewijzigd door HPoi op 04-04-2004 21:34:06 ] | |
MREn | maandag 5 april 2004 @ 21:25 |
Allen in Leeuwarden | |
Kleffe_Dop | dinsdag 6 april 2004 @ 12:57 |
Met een beetje creatief goog-elen heb ik een site kunnen vinden met veel stadsbussen enzo: http://www.openbaarvervoerinboskoop.nl/ Staat best veel op eigenlijk. Rijdt over een paar maanden dagelijks in Eindhoven rond. Hermes: | |
Alexxxxx | dinsdag 6 april 2004 @ 18:39 |
Hermes reed toch vroeger ook in Zwolle? klik hier als je al mijn busfoto's per merk gerangschikt wilt zien Een mooie oude gelede Den Oudsten Een wat modernere Den Oudsten van binnen, op basis van SpaghettiMack De aardgasbus | |
2cv | dinsdag 6 april 2004 @ 23:24 |
Kan het kloppen dat de bussen in Zwolle gastanks op het dak hebben? Ze hebben namelijk grote witte dingen (te groot voor een airco denk ik) op het dak en hellen gigantisch over in de bochten. | |
MREn | dinsdag 6 april 2004 @ 23:38 |
quote:Zou kunnen. In Eindhoven rijdt ook het eea op gas. Ik zag een tijdje geleden ook dat Connexxion Zwolle de afdankertjes van Enschede heeft gekregen, gelede wagens serie 7777-7780 rond die koers. In Enschede vervangen door de 9114-9119 Mercedes Citaro, ook geleed. Na wederom een ongeluk met een Berkhof Ambassador200 (dit maal een chauffeur met het hoofd klef tussen de voordeuren te Enschede), worden ze allemaal met spoed aangepast. | |
Willy84 | dinsdag 6 april 2004 @ 23:41 |
Ik heb nog geen geleden bussen uit Utrecht gezien. Zo met 2 knikken d'r in van 25 meter lang. Ik zie ze vaak rijden bij de Uithof. Alleen heb zelf geen digicam | |
Light | woensdag 7 april 2004 @ 00:59 |
quote:Dan vraag ik me toch af wanneer dat zou moeten zijn. Ik dacht dat Hermes zuidelijker reed. | |
masuyo | woensdag 7 april 2004 @ 01:57 |
quote:die bus moet ik hebben om op school te komen als ik niet op mun brommertje ga | |
Kleffe_Dop | woensdag 7 april 2004 @ 08:51 |
quote:Die moet ik dus juist hebben om naar huis te gaan van school. | |
thatsme | woensdag 7 april 2004 @ 09:49 |
die witte dozenm op het dak in zwolle zijn wel degelijk airco's! | |
2cv | woensdag 7 april 2004 @ 16:02 |
quote:Dan zijn ze in mijn ogen verrekte groot (en aan het overhellen te zien: zwaar). De koelgenerator (of hoe dat ook maar heet) van de oplegegn van een koelvrachtwagen is kleiner ! En die moet ook nog sterker koelen (-18 graden in de zinderende zon van Spanje bijvoorbeeld). | |
Klonk | woensdag 7 april 2004 @ 17:23 |
quote:Hermes rijd in Limburg. | |
MREn | woensdag 7 april 2004 @ 18:22 |
quote:En Oost-Brabant. | |
Light | woensdag 7 april 2004 @ 19:42 |
quote: quote:Dat zeg ik. Een stuk zuidelijker dan Zwolle. | |
GiSH | woensdag 7 april 2004 @ 20:24 |
bus naar Gorkum maar ben bang dat hij nooit meer komt.... het stikt van oude nederlandse bussen op Cuba | |
DJ-Maurits | woensdag 7 april 2004 @ 20:29 |
quote:Lichte vorm van autisme? . | |
Light | donderdag 8 april 2004 @ 01:13 |
quote:Euh, Arriva rijdt nu toch in (een deel van) Limburg? Of ben ik abuis? | |
2cv | donderdag 8 april 2004 @ 13:40 |
quote:Psssjt! Tis Gorinchem. | |
MREn | donderdag 8 april 2004 @ 13:41 |
quote:Niet dat ik weet, maar ik ben ook geen Limbo. Rond Nijmegen rijdt Novio, rond Maastricht SBM en Limex (beide Connex, net als BBA). Streekvervoer is volgens mij alleen maar Hermes. Arriva rijdt bij mijn weten alleen een beetje rond Utrecht en verder in het noorden van Overijssel en Drente, Friesland en Groningen. | |
2cv | donderdag 8 april 2004 @ 13:42 |
quote:Maybe. Heb je er last van? | |
GiSH | donderdag 8 april 2004 @ 14:10 |
quote:gorkum mag ook | |
2cv | donderdag 8 april 2004 @ 18:32 |
quote:Het zal mijn autisme wel zijn | |
GiSH | donderdag 8 april 2004 @ 20:44 |
quote:special voor de mensen die Gorinchem te moeilijk vinden | |
sweek | donderdag 8 april 2004 @ 20:51 |
Wat busjes in Emmen, verder heb ik geen idee wat voor bussen het zijn. . Zit vooral veel in redelijk standaard Belgische streekbussen, die wel redelijk zitten... alleen is het heel irritant dat je echt een hard belletje hoort afgaan als iemand op de stopknop duwt. In Maastrichtse stadsbussen zit ik ook nog redelijk vaak, en die zijn qua interieur niet zo leuk, maar het is wel handig dat je op een display mooi de volgende halte kunt zien staan. | |
Alexxxxx | donderdag 8 april 2004 @ 20:51 |
Womy stuurt de meest eoude streekbussen lekker doro naar Cuba Gister en vandaag trouwens even naar groningen en Emmen geweest voor busfoto's ze volgen nog | |
MREn | donderdag 8 april 2004 @ 22:46 |
Mercedes Citaro, 16meter versie | |
sweek | donderdag 8 april 2004 @ 22:49 |
Heeft iemand een mooie foto van zo'n dubbele harmonicabus die op lijn 11 in Utrecht rijden? Kan er geen vinden, alleen hele kleine vage afbeeldingen op de site van de Utrechtse stadsbussen. | |
MREn | donderdag 8 april 2004 @ 22:59 |
MREn | donderdag 8 april 2004 @ 23:01 |
Ik ga vrijdag weer op foto-toer door Nederland en Duitsland, wellicht kan ik nog even een stopje maken in Utrecht. | |
rooiedraak | donderdag 8 april 2004 @ 23:15 |
mag een uitgebrande bus ook | |
MREn | donderdag 8 april 2004 @ 23:19 |
Verder nog wat foto's die ik van mn vaders pc heb gejat. De meeste zijn met een brakke scanner gecande foto's van de overbrenging van nieuwe BBA-bussen vanuit Mannheim. Andere heeft mn vader van internet en/of collega-chauffeurs. Voor typenummers ed: zie de filename. | |
Larry101 | vrijdag 9 april 2004 @ 14:03 |
Weet je toevallig wat er met deze bus is gebeurd? En btw Arriva rijdt ook in London... | |
Kleffe_Dop | vrijdag 9 april 2004 @ 15:13 |
Misschien door een trein geramd? | |
GiSH | vrijdag 9 april 2004 @ 18:21 |
deze meneer was een beetje in de war.. hij dacht dat het ook met ouwe bussen kon | |
Light | vrijdag 9 april 2004 @ 19:31 |
quote:Da's niet zo heel vreemd, het is een Engelse firma. Arriva Nederland zal dan ook wel een BV zijn, dan hoeven ze iig niet te vertellen hoeveel geld er naar Engeland gepompt wordt. | |
2cv | vrijdag 9 april 2004 @ 20:48 |
quote:Wabbedoelje ? | |
GiSH | vrijdag 9 april 2004 @ 21:19 |
quote:dat die meneer is in gereden op deze bus | |
Threepio | zaterdag 10 april 2004 @ 01:17 |
Is dat niet die waterstofbus die hier in Amsterdam rondrijdt tegenwoordig? Normaal rijden hier namelijk voornamelijk die dingen waar Hermes mee rijdt (maar dan met blauw ipv rood ) quote:Die bus is helemaal nog niet uitgebrand | |
Azanoid | zaterdag 10 april 2004 @ 01:37 |
bussen??? ik zie liever die lekker wijven die er in zitten! | |
Alexxxxx | zaterdag 10 april 2004 @ 18:11 |
woensdag leuk busritje gemaakt Heerenveen-Groningen-Emmen Vooral Groningen-Emmen is een mooi traject, zo over de hondsrug Een kleine selectie van foto's die ik in Groningen en Emmen heb gemaakt: Net geen busje... er passen behalve de besturuder 'slechts' 8 mensen in.. Om een busje te worden moeten er 9 personen in passen... Zou het voor de eigenaar belastingtechnisch niet veel handiger zijn om deze auto als taxibusje te laten registreren? Aparte bus... En ziet er ouder uit dan het kenteken doet vermoeden.. Importbakje? Wie weet meer? Op de planning staan nu nog ritjes oa Zwolle-Apeldoorn, Lelystad-Enkhuizen en de dubbel gelede Utrechtse bus | |
Light | zaterdag 10 april 2004 @ 18:21 |
quote:Dat is ook een taxi. Anders had'ie geen blauwe kentekenplaten | |
Alexxxxx | zaterdag 10 april 2004 @ 21:23 |
Maar geen busje... Het kenteken begint niet met een B of V.... | |
2cv | zondag 11 april 2004 @ 00:18 |
quote:OMG ! ! ! | |
Light | zondag 11 april 2004 @ 00:37 |
quote:Je hebt gelijk. Kan dat eigenlijk, een grijs kenteken op een busje voor personenvervoer? Dat zijn toch gewoon personenauto's? En als die auto voor bestuurder + 9 (of meer) passagiers zou zijn dan zou het daarmee een autobus worden. Dan mag je er ook geen blauwe platen meer opzetten. En de bestuurder moet een rijbewijs D hebben. Dus da's vast ook niet handig. | |
RIVDSL | zondag 11 april 2004 @ 00:48 |
Weet iemand toevallig waar deze 'strijkplank' met gordel voor dient? | |
Wezli | zondag 11 april 2004 @ 14:12 |
Wat voor een merk is dit, weet iemand dat toevallig? | |
sweek | zondag 11 april 2004 @ 14:22 |
quote:Snap ik ook niet goed, nee... | |
Moartn | zondag 11 april 2004 @ 18:32 |
quote:Da's een importbakje ja... Uit Zweden geloof ik. Komt van een Arriva dochter, die zaten met een overschot aan bussen nadat ze een aanbesteding hadden verloren geloof ik. Die zijn ergens in 2003 naar Groningen verscheept. Beetje aparte stoelindeling, maar ik hoorde van chauffeurs dat ze erg lekker rijden... | |
NewLife | zondag 11 april 2004 @ 18:43 |
K vind touringcars wat stoerder; Echt hoe die chaufeurs swinters door de franse alpen rijden heb ik echt respect voor. Grote luxe touringcar + een kar daarachter stuurd in 1x door een bocht met een beide kanten minder dan een halve meter speling! . (en als je dan naar rechts kijkt kijk je zo een paar km de diepte in) | |
2cv | zondag 11 april 2004 @ 18:44 |
quote:Ik denk dat het is voor passagiers die slecht ter been zijn en moeten staan omdat de bus vol is. Of het is om ingeklapte, rechtopstaande wandelwagens tegenaan te zetten. Klinkt wat absurd, maar ik kan niets beters verzinnen. Tip aan de busmaatschappij: zet er een bordje bij of sloop het plankje er uit. | |
JTracing | zondag 11 april 2004 @ 21:58 |
quote:Mischien kan je er een rolstoel mee vastzetten. | |
RIVDSL | zondag 11 april 2004 @ 22:14 |
Ik denk niet dat het is voor mensen die slecht ter been zijn, want er zijn namelijk bij andere versies van deze bus kortere varianten waarbij de strijkplank niet boven de stoelen uitkomt. Een vriend van mij heeft ooit eens aan de chauffeur gevraagt waar het voor was en die wist hem te melden dat hij en zijn collega's er lang over na hadden gedacht maar het ook niet wisten. Ik en die vriend vermoeden ook dat het voor kinderwagens of rolstoelen is. Dit vanwege het feit dat de gordel heel erg lang is. Maar dit verklaart niet waarom bij de meeste bussen de strijkplank zo hoog is, wat ik er persoonlijk vrij lomp uit vind zien. | |
Valar | zondag 11 april 2004 @ 22:24 |
MREn | maandag 12 april 2004 @ 01:33 |
quote:Blauw/wit is stadsdienst van het GVB, dit is een bus van de BBA die 1,5 a 2 jaar geleden de concessie Utrecht-NW gewonnen hebben en nu ook in Amsterdam komen. Deze foto is gemaakt op Muiderpoort. Is geen waterstofbus, is een gewone diesel-Citaro. | |
Threepio | maandag 12 april 2004 @ 17:20 |
quote:Deze bus is ook blauw-wit en die waterstofbussen waren volgens mij ook mercedes dus dat bracht me op dat idee. Ik reed vanmiddag toevallig binnendoor van Utrecht naar A'dam en heb toen deze lijn 120 zien rijden, is idd niks waterstoffigs aan | |
Xtr3mE | maandag 12 april 2004 @ 17:47 |
Deze kwam ik tegen onderweg naar de CeBIT 2004 (Hannover, Duitsland) | |
Alexxxxx | dinsdag 13 april 2004 @ 19:02 |
Weer een lekker stukje gebust vandaag Onder andere van Zwolle naar Velp via Apeldoorn en Arnhem Wat foto's die ik onderweg gemaakt heb: T blijven lelijke interieurs van die trolleybussen... Lekker allegaartje van bussen daar in Arnhem De trolley stadsbussen van Connexxion, en dan nog streekbussen van Hermes, Syntus en Connexxion Hoe word zo'n trolleybus trouwens aangedreven? Wezli en ik hebben gezocht naar een motor of iets wat er op leek, maar niet echt kunnen vinden.. Het maakt wel meer kabaal dan een moderne dieselbus... | |
TradeMarkie | dinsdag 13 april 2004 @ 19:18 |
quote:Nee, dat mag niet. alle taxibusjes hebben ook gewone kentekenplaten, dus geen grijs kenteken. Een busje met dubbele cabine mag nog wel op grijs kenteken, maar een taxibusje, waar dus 8 mensen + bestuurder in mogen niet. | |
Klonk | dinsdag 13 april 2004 @ 19:19 |
Een trolleybus is electrisch, je had dus lang kunnen zoeken naar een motor, volgens mij zitten er bij elk wiel een een electromotor. | |
Alexxxxx | dinsdag 13 april 2004 @ 19:55 |
Maar de wielkasten waren zo te zien vanaf binnen niets groter.. En waar kwam dat luide ventilatorachtieg geluid dan vandaan? Dat geluid maakt hij niet als hij (langer dan even) stilstond En de bulten op het dak.. waar dienen die voor? Iemand trouwens al een idee wat die Jezus-bus van Wezli is? Ik gok een Bedford | |
Klonk | dinsdag 13 april 2004 @ 20:01 |
Hier staat in het duits hoe een trolleybus werkt http://www.kiepe-elektrik.com/frameset-bahn.htm | |
Aeroxie | dinsdag 13 april 2004 @ 21:25 |
quote:Ik zit dagenlijks in die bus die je op die foto ziet (Lijn 5) | |
2cv | woensdag 14 april 2004 @ 16:09 |
quote:Uh ... Waar dan ? | |
Klonk | woensdag 14 april 2004 @ 16:15 |
sollie vage link, op die pagina even op het woordje Fachaufsätze klikken | |
Alexxxxx | donderdag 15 april 2004 @ 16:14 |
In ieder geval is het van de fabrikant van de Arnhemse Trolleybussen | |
Alexxxxx | donderdag 22 april 2004 @ 19:05 |
De interliner Groningen-Lelystad Mooi ritje! De 'bananenbus' (VDL Berkhof Ambassador 200) is er blijkbaar ook als stadsbus.. hier in Lelystad... Zijn er hier nog vrijwilligers om het hoofd tussen de voordeur te steken? | |
MREn | donderdag 22 april 2004 @ 19:35 |
quote:Dat is alleen iets voor Tukkers | |
Alexxxxx | donderdag 22 april 2004 @ 20:18 |
Ik moet ineens denken aan een verhaal dat mn favoriete buschauffeur, Douwe Schuurpapier, heeft verteld toen hij ons naar school bracht In Amsterdam werd hij aangehouden door een Agent. Op het moment dat de agent instapte deed Douwe de deur snel weer dicht, zodat de agent met zn hoofd kelm zat Douwe wilde dat eerst alle passagiers uitegstapt waren voordat de agent er in mocht (schijnen rgeels te zijn) Die agent heeft dus met zn hoofd tussen de deur gezeten totdat alle passagiers er uit waren Maar dat was met een Bova Futura van Koopmans Reizen uit ik meen Jubbega | |
Wezli | donderdag 22 april 2004 @ 22:42 |
Alexxxxx | zaterdag 8 mei 2004 @ 13:30 |
Donderdag even in Nijmegen geweest.. Ik heb er alleen deze foto gemaakt.. Er lag daar iemand met een hartaanval dood te gaan, dus vond het niet zo gepast foto's te maken... | |
Alexxxxx | woensdag 2 juni 2004 @ 11:36 |
Leuk busje Is er ergens op internet een kaartje of iest dergelijks te vinden met de rayonverdeling van Nederland? Dit is wat ik weet: Noordned: Groot deel van Friesland Arriva: Andere deel van Friesland, kop van Overijssel, Groningen, Drenthe, Groningen en Leeuwarden stadsdienst HTM: Den Haag stadsdienst RET: ROtterdam Stadsdienst GVA: Amsterdam stadsdienst BBA: Niet meerin Brabant, maar wel in Drenteh of zo? Synthus: Achterhoek Connexxion: vrijwle heel nederland Taxicentrale Renesse: Vlieland en een stukje Zeeland Novio: Nijmegen hermes: Ergens bij Arnhem? Ik heb al gezocht om een kaartje, maar kan niets vinden [ Bericht 6% gewijzigd door Alexxxxx op 02-06-2004 11:41:44 ] | |
Alexxxxx | woensdag 30 juni 2004 @ 14:36 |
Rotterdam: Nijmegen Brabantsche poort Bij Hermes hebben ze ook al koppensnelbussen Rijdende dildo De Bonifatiusbus te Leeuwarden: | |
Frederic | woensdag 30 juni 2004 @ 23:45 |
De nieuwe Van Hool-bussen. 100% [ Bericht 1% gewijzigd door Frederic op 30-06-2004 23:55:43 ] | |
saban | donderdag 1 juli 2004 @ 01:03 |
Nizzle1982 | donderdag 1 juli 2004 @ 01:42 |
quote:Sssoooww.. in welk gat woon jij dan joh.. | |
Alexxxxx | vrijdag 3 december 2004 @ 15:38 |
Mn droomvoertuig van dit moment.. De gele rijders, oftewel de standaardbussen uit de jaren 1967-1988 | |
Kleffe_Dop | vrijdag 3 december 2004 @ 16:39 |
De oer-bus , van de ene kant wel jammer dat ze steeds meer uit het straatbeeld verdwijnen... | |
Rev- | vrijdag 3 december 2004 @ 21:12 |
zat laatst nog in zo een ( was een extra bus voor lijn 141) wat een teringherrie in die dingen joh maar ze zijn toch wel langer gebruikt dan 1988? Naar lelystad vorig jaar zat ik ook in zon ding | |
Chiwakka | vrijdag 3 december 2004 @ 21:19 |
Belgische lijnbus | |
Kleffe_Dop | zaterdag 4 december 2004 @ 10:04 |
quote: Denk dat 'ie bedoelt dat dat type bus geproduceerd is tot 1988 Er rijden er nog wel een aantal rond in Nederland | |
Divel | zaterdag 4 december 2004 @ 17:26 |
Goedendag, Waar let een busspotter nou precies op als hij een bus bekijkt? Welke details? Wat maakt een bus voor een busspotter nou zó interessant dat ´ie er een foto van maakt? Zelfs spot ik NL politievoertuigen dus ik weet ongeveer wat de drijfveer is, maar vertel....... Groet, Divel. | |
Frezer | zaterdag 4 december 2004 @ 17:53 |
quote:Whehe inmiddels heeft i een week of 2 rond gereden, dat was een maand geleden. De introductie van het ding wil niet echt vlot verlopen... Nog een plaatje: | |
Larry101 | maandag 13 december 2004 @ 16:11 |
Zaterdag was in Apeldoorn de "intocht" van de nieuwe BBA bussen. Hier een foto ervan? Heeft iemand hier zelf nog foto's van gemaakt? | |
mistermaniac | maandag 13 december 2004 @ 16:18 |
voor nog meer foto's http://xxalmelo.webcollie.nl/ en dan aan de rechtkant de dropdownlist met fotopagina's. | |
Sloper | maandag 13 december 2004 @ 16:24 |
wat zijn eigenlijk de specs van die bussen? Motor, inhoud, 0-100, vermogen? Ik heb wel eens in zo'n zuidtangent gezeten, en die zijn toch best vlotjes dacht ik zo... | |
Escape2Dawn | maandag 13 december 2004 @ 16:26 |
quote:Ik ook | |
mistermaniac | maandag 13 december 2004 @ 16:36 |
De ouwwe gelen hebben een 6 cylinder in lijn 9,6 liter motor. | |
B-Boma | vrijdag 17 december 2004 @ 19:47 |
Bova Futura parknr. 185 Jonckheere Deauville parknr 188 EOS 100 parknr 190 Joncheere special parknr 136 in dienst bij Bergerhof. Eerste VIP bus in Nederland. Prototype Philips Sterling project jaren 70. Van deze bus is slechts 1 model gebouwd en is dus de enige in heel de wereld. Aan boord Philips soundsystem, koelkast, warme dranken, brede businessclass stoelen en tafeltjes, Automatischetransmissie , garderobe en een toilet. Smit parknr 70 in dienst bij Bergerhof Martens Daf in restauratie bij Bergerhof Tours Bova Shutle parknr 184 en Bova Futura parknr 183 | |
Xtreem | vrijdag 17 december 2004 @ 19:52 |
Even over de 'regio verdeling': BBA doet wel degelijk in (heel?) Brabant het stads en streekvervoer. Hermes doet (vooral?) Limburg. -edit- Overigens heb ik een schijthekel aan stadsbussen.... Streekbussen (als in: weinig dorpjes, veel snelweg) zijn prima, maar stadsbussen... continu stoppen, geprop, achterwaarts rijden etc etc | |
B-Boma | vrijdag 17 december 2004 @ 19:57 |
quote:Die concessies lopen in elkaar over. Zo rijd ook de Lijn door Nederland. Hermes is idd meer Limburgs en resideert vanuit Weert, en BBA die ook veel lijnen voor Hermes rijd is bijna in heel Brabant te zien. Heet ook niet voor niets Brabantse Buustspoorwegen Autobusdiensten en resideert vanuit Tilburg. | |
2cv | zaterdag 8 januari 2005 @ 20:13 |
Ik ben op vakantie naar Tsjechië geweest, en op de terugweg meen ik een dubbeldekker bus met vier assen gezien te hebben. 2 voor en 2 achter. Dat was volgens mij even (100-200 km) over de grens met Duitsland. Misschien heeft iemand er een afbeelding van en/of meer informatie er over ? | |
zappa29 | zaterdag 8 januari 2005 @ 20:50 |
Roze bus Nederlandse bus in 't buitenland: | |
Alexxxxx | zaterdag 8 januari 2005 @ 21:04 |
quote:Waarschijnlijk een Neoplan geweest Ik ga even googlen, kijken of ik iets vind | |
Alexxxxx | zaterdag 8 januari 2005 @ 21:05 |
De Neoplan Megaliner dus Volgens mij is er op basis van dit type bus ook ooiteen (prototype) vuilniswagen gebouwd! [ Bericht 49% gewijzigd door Alexxxxx op 08-01-2005 21:09:38 (toevoeging van 1 foto en een brokje informatie) ] | |
winterapfel | zaterdag 8 januari 2005 @ 21:14 |
quote:je zult t maar tegenkomen in zo'n bocht | |
winterapfel | zaterdag 8 januari 2005 @ 21:16 |
bus(je) van t type waarin ik 'n half jaar gereden heb | |
Light | zaterdag 8 januari 2005 @ 22:14 |
quote:Je zult er maar mee moeten rijden in het stadsverkeer. | |
2cv | zaterdag 8 januari 2005 @ 23:36 |
quote:Verdraaid, het lijkt ook nog op wat ik zag in het schemerdonker op 100-en meters afstand. Bedankt ! ! ! | |
kikoooooo | dinsdag 26 april 2005 @ 14:09 |
wat een ontzettend geile foto's in dit topic | |
JDude | dinsdag 26 april 2005 @ 14:16 |
quote:Paar kanttekeningen die me zo te binnen schieten: (OV is deel van mn opleiding ) BBA rijdt nog wel degelijk in Brabant. Bijna de hele provincie, muv de stadsdienst Eindhoven die door Hermes wordt gereden. Verder in Oost-Brabant nog wat Hermeslijnen. Hermes rijdt ook in grote delen van Limburg. BBA is de concessie in Drenthe volgens mij alweer kwijt aan Connexxion BBA rijdt nog in een deel van Utrecht en op de gehele Veluwe Connexxion komt op veel plaatsen voor, maar opvallend minder in het uiterste Noorden en Zuiden. Arriva en Noordned zijn gaan samenwerken in Groningen en Friesland. De HTM rijdt volgens mij ook de lightrail van Alphen ad R. naar Gouda. Novio doet regio Nijmegen samen met Hermes. Novio vooral de stadslijnen, Hermes de regio. Edit: Het is niet GVA maar GVB In Zuid-Limburg bestaat nog Limex (Gebied rond Maastricht, Valkenburg) Edit2: Dordrecht en Maastricht hebben ook een Stadsdienst [ Bericht 1% gewijzigd door JDude op 26-04-2005 14:30:06 ] | |
JDude | dinsdag 26 april 2005 @ 14:19 |
quote:In Utrecht rijden ze af en aan tussen Station CS en de Universiteit | |
SjacoBaco | dinsdag 26 april 2005 @ 14:28 |
Dit is pas een bus.... http://www.kingonwheels.n(...)%2010-4-2005/047.JPG [ Bericht 97% gewijzigd door SjacoBaco op 26-04-2005 14:38:25 (fototje gezocht :-)) ] | |
Vloris | dinsdag 26 april 2005 @ 14:50 |
quote:Ze mogen dan ook alleen maar rijden op vrije busbanen en niet op wegen waar andere auto's en fietsers langs willen. | |
JDude | dinsdag 26 april 2005 @ 14:58 |
quote:Een Sneldienst zeker | |
Ofyles2 | woensdag 4 mei 2005 @ 22:04 |
quote:Arriva rijdt ook in Zuid-Holland en in de Betuwe. | |
Light | woensdag 4 mei 2005 @ 23:28 |
quote:BBA in Drenthe? Waar dan? Voor zover ik weer rijdt daar Arriva, maar dat duurt geen half jaar meer. | |
JDude | donderdag 5 mei 2005 @ 01:21 |
quote: quote:(www.bba.nl) | |
JDude | donderdag 5 mei 2005 @ 01:22 |
quote:Klopt | |
Light | donderdag 5 mei 2005 @ 01:38 |
quote:Owja, ik zie het nu ook, als ik bijvoorbeeld naar m'n ouders wil. Overigens vind ik "Het streekvervoer in deze regio waarborgt een goede bereikbaarheid van de regio en voldoende mogelijkheden om gebruik te maken van het openbaar vervoer in de regio." wat erg optimistisch uitgedrukt. | |
JDude | maandag 9 mei 2005 @ 11:58 |
Deze beginnen langzaamaan de stadsdienst in Breda over te nemen... Prima karretjes! (Alleen zijn ze hier dan donkerblauw/paarsachtig en een aantal hebben oranje LED-bestemmingsaanduiders ipv de geelgroene die je hier ziet. | |
Alexxxxx | maandag 9 mei 2005 @ 19:15 |
Niks mis met Van Hool | |
digitalfrog | maandag 9 mei 2005 @ 21:25 |
JDude | maandag 9 mei 2005 @ 23:17 |
quote:Wat nou Zuidtangent, gewoon daarmee over de A9 raggen... | |
Alexxxxx | vrijdag 30 september 2005 @ 20:30 |
Merk en type: Chevrolet Eigenaar: Ouwehands Beestenbus Land van herkomst: Nederland Locatie: Den Haag: Centraal Station Datum: 24-09-2005 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: oude Amerikaanse schoolbus Voor de liefhebbers, hier staan nog meer busfoto's | |
Alexxxxx | vrijdag 17 maart 2006 @ 01:35 |
Merk en type: Leyland-Verheul LV kampeerwagen Eigenaar: Oenema? Land van herkomst: Nederland Locatie: Heerenveen Datum: 28-02-2006 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: omgebouwd tot camper; bouwjaar 1964 | |
kikoooooo | vrijdag 17 maart 2006 @ 01:44 |
ik heb mn piemel alweer uit de broek | |
Ou-Tannu | dinsdag 4 april 2006 @ 17:25 |
ff tvp :p | |
Alexxxxx | dinsdag 4 april 2006 @ 17:27 |
Merk en type: Den Oudsten Eigenaar: GVU Land van herkomst: Nederland Locatie: Heerenveen: Volvo dealer Datum: 28-02-2006 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Merk en type: DAF-Hainje Eigenaar: GVU Land van herkomst: Nederland Locatie: Heerenveen: Volvo dealer Datum: 28-02-2006 Fotograaf/Bron: Alex Miedema | |
Ou-Tannu | dinsdag 4 april 2006 @ 17:33 |
Alex! je moet hier eens komen bij de dinges | |
Alexxxxx | dinsdag 4 april 2006 @ 17:34 |
Ja, Joure staat in de planning Zou al op de dag dat ik bovenstaande foto's in 't Fean heb gemaakt, maar toen had ik te weinig tijd over. | |
blup | dinsdag 4 april 2006 @ 17:42 |
quote:Ga niet voor de lol in lijn 11 of 12s zitten om even een dubbelgeleden bus mee te maken ze rijden welliswaar om de 3 minuten in de spits, maar ze zitten stuk voor stuk tot de nok toe vol. Been there done that every day.. [ Bericht 2% gewijzigd door blup op 04-04-2006 17:42:53 (Anders quote je iets van 2 jaar geleden. :)) ] | |
Alexxxxx | dinsdag 4 april 2006 @ 17:45 |
quote:Ik heb geen OV-jaarkaart meer ondertussen..... En van deze ritjes alleen Zwolle-Apeldoorn(-Arnhem-Velp-Arnhem) gedaan, en die beviel me uitstekend! | |
Ou-Tannu | dinsdag 4 april 2006 @ 17:51 |
quote:vraag me alleen niet hoe je op dat terein komen moet :/ | |
MREn | zaterdag 8 april 2006 @ 15:38 |
quote:En regio Waterland: Amsterdam/Purmerend die hoek. | |
Ou-Tannu | zaterdag 8 april 2006 @ 15:42 |
quote:idd, dr rijd ook Arriva bij amsterdam. Arriva Takes over the busnet? | |
MREn | zondag 9 april 2006 @ 06:52 |
quote:Nee hoor, het is gewoon een gezellig rondje geworden tussen de ABC-bedrijven. De een die wint iets, de ander verliest iets. Al zal het CXX niet lekker zitten dat ze in korte tijd Veluwe en Waterland kwijt zijn geraakt. Van de andere kant: de concessieverlener Waterland is niet zo tevreden overArriva, en provincie Brabant is -terecht- niet zo gecharmeerd van de BBA. Volgende grote stappen zullen wel rond 2010 volgen als de gemeentelijk vervoerbedrijven moeten gaan bieden op hun eigen concessies. Al zit er eerst nog de gecombineerde inschrijvingen voor bus&trein in Limburg-Zuid (Kerkrade-Maastricht) en voor de Maaslijn (Nijmegen-Venlo-Roermond) aan te komen. | |
Kleffe_Dop | zondag 9 april 2006 @ 09:30 |
quote: quote:lol... die loopt nog altijd niet. Gisteren stond toevallig in het Eindhovens Dagblad dat er nog altijd gigantische problemen zijn met de Phileas. En dan met name op het gebied van de software. Op dit moment rijden slechts 3 van de 12 Phileas bussen door Eindhoven, de andere 9 staan binnen met technische problemen. En nu is er ruzie wie er voor de kosten op moet draaien. Binnen een jaar *uch moeten alle problemen zijn opgelost... alweer... | |
MREn | zondag 9 april 2006 @ 12:44 |
quote:Dat komt vooral omdat de eerste tijd na indienst gaan er een soort inwerk-periode was waarin APTS (of hoe heet dat bedrijf?) de bus kon testen in het echte bedrijf. Die periode zal nu zo'n beetje wel voorbij zijn, vandaar het gezeik over geld nu ineens. Mijn eigen mening over dat ding lijkt me ook duidelijk: zowel het stoppen bij elke halte als de totale onmogelijkheid om bij de chauffeur een kaartje te kopen zijn ronduit waardeloos. Vooral als airport-shuttle natuurlijk waar iedereen met zijn net gewisselde euro's (briefgeld) die bus instapt waar vervolgens alleen met muntgeld een kaartje gekocht kan worden. En dan heb ik het nog niet eens gehad over het rendabel maken van het ding, door het combineren van de diverse Veldhovense lijnen tot één Phileas-lijn. Uit klantoogpunt natuurlijk de dood in de pot. Maar goed, het Eindhovense OV kan sowieso wel een aardige kwaliteitsimpuls gebruiken, met allerhande net-niet-aansluitingen tussen de stadslijnen die allemaal op een andere tijd aankomen/vertrekken waardoor je van die 5/25minuten wachttijden krijgt. Regionale bussen met hun vertrektijden rond 05/35 zijn ook waardeloos omdat dan net de limburgse IC's aankomen, overdag niet zo erg, 's avonds een ramp. Ik blijf Enschede maar weer als voorbeeld aanhalen waar het busvervoer (ook in relatie tot aankomst van treinen) prima geregeld is. Starre vertektijden voor alle streek/stadslijnen voor prima overstap van elke bus op elke andere bus. Door de strarre tijden om de treintijden de vouwen, is dat ook prima geregeld. Treinaankomsten (uit het westen) om 58/04 en 28/34 met vertrek van bussen om 09/24/39/54 (vroege ochtend, late ochted/begin middag, begin avond), of 03/39 's avonds of 02/12/22/32/42/52 in de brede spitsen (7-10 en 14-19). | |
Light | zondag 9 april 2006 @ 12:57 |
quote:Arriva heeft al een boete gehad vanwege het niet nakomen van de contractuele verplichtingen. Ze hebben (of hadden, ik weet niet hoe de situatie nu is) te weinig chauffeurs om alle diensten te rijden. | |
FranticDJ | zondag 9 april 2006 @ 13:53 |
De beruchte discobus / klik Vast wel bekend bij west zeeuwsch vlamingen.. | |
Ou-Tannu | zondag 9 april 2006 @ 13:55 |
quote:werkt niet | |
FranticDJ | zondag 9 april 2006 @ 13:59 |
Een klik op "klik" doen, kom je op een pagina uit en daar zie je feauteaux | |
blup | maandag 10 april 2006 @ 14:22 |
quote:Ik bedoel de dubbelgeledenbussen in Utrecht (lijn 12s etc) | |
blup | donderdag 13 april 2006 @ 10:43 |
Utrechtste GVU Garage | |
FranticDJ | donderdag 13 april 2006 @ 16:13 |
M'n pa is connexxion bussen wezen ophalen in frankrijk.. Zal wel eens vragen oftie daar nog foto's van heeft.. Pa is buschauff.. | |
busvrouwtje | donderdag 20 april 2006 @ 16:54 |
Hallo wat een gave foto's op dit forum zeg!! echt te gek :-) | |
busvrouwtje | donderdag 20 april 2006 @ 16:56 |
ik ben bezig om buschauffeur te worden.. of is het nu buschauffeusse.. heb afgelopen dinsdag ene psychologisch onderzoek gehad..dusse allemaal voor mij duimen, dat de uitslag positief is | |
MREn | donderdag 20 april 2006 @ 17:37 |
Nog maar een paar oude foto'tjes dan. Bussen ophalen in Mannheim (Mercedes fabriek). | |
MREn | donderdag 20 april 2006 @ 17:40 |
MREn | donderdag 20 april 2006 @ 17:48 |
[ Bericht 6% gewijzigd door MREn op 20-04-2006 17:54:23 ] | |
MREn | donderdag 20 april 2006 @ 17:53 |
busvrouwtje | donderdag 20 april 2006 @ 17:59 |
is één van jullie toevallig buschauffeur...of zijn jullie echte busspotters | |
MREn | donderdag 20 april 2006 @ 18:02 |
quote:Ik rij wel eens een stukje... wellicht al een beetje uit de foto's af te leiden welke dat zijn | |
Alexxxxx | donderdag 20 april 2006 @ 18:03 |
quote:Ik ben spotter | |
busvrouwtje | donderdag 20 april 2006 @ 18:37 |
IK probeer buschauffeur te worden...bij connexxion hebben ze een aantal vacatures | |
MREn | donderdag 20 april 2006 @ 18:38 |
quote:Waar? Ga er maar van uit dat bij elke concessie die vergeven gaat worden (deze maand Limburg-Noord en -Zuid) er meer chauffeurs nodig zijn, omdat er vrijwel altijd veel diensten bij komen. | |
busvrouwtje | donderdag 20 april 2006 @ 18:53 |
in de provincie zuid holland hebben ze mensen nodig. Kijk anders op www.consolid.nl daar staan alle vacatures | |
Peterselieman | donderdag 20 april 2006 @ 19:00 |
Dit jaar zijn er een aantal belangrijke aanbestedingen. Zo worden naast de beide concessies in Limburg nog 2 concessies in Noord Brabant vergeven. Ook worden de concessies Noord en Zuid-West Friesland dit jaar vergeven. Al zullen er in de laatste 2 concessies weinig extra chauffeur nodig zijn, omdat Friesland dramatisch op het busvervoer bezuinigd. Ze zeggen dat de vraag het aanbod bepaald. Hiermee ondermijn je ook de goed lopende buslijnen, omdat je de aanvoer voor deze lijnen deels weghaalt. | |
Alexxxxx | donderdag 20 april 2006 @ 19:04 |
Mja, mn verloofde en ik moetsen zelfs verhuizen omdat de bus amper meer in ons dorp kwam, diep triest hier geregeld qua busvervoer. | |
busvrouwtje | donderdag 20 april 2006 @ 19:05 |
ik geloof dat connexxion en RET een samenwerkingsverband hebben/ of krijgen ik ben iig bewnieuwd hoe ik het psychologisch onderzoek heb gedaan | |
busvrouwtje | donderdag 20 april 2006 @ 19:07 |
ja soms kan het er erg hard aan toe gaan, maar als een buslijn niet meer rendabel is.. tja dan wordt er bezuinigd | |
Stealth-B2 | donderdag 20 april 2006 @ 19:19 |
gister kwam ik in den haag toevallig de e-traction bus tegen en deze waren ze aan het opladen en te transporteren naar een onbekende bestemming | |
MREn | donderdag 20 april 2006 @ 19:24 |
quote:Bijna geen enkele buslijn is rendabel. De meeste lijnen mogen blij zijn als de 60 a 70% kostendekkend zijn. Het probleem van Frylân is dat de provincie heeft besloten de lat voor verplicht busvervoer in de concessies te verhogen. Nu is het bedrijf (in dit geval Arriva) verplicht om elk dorp met meer dan 250 inwoners busvervoer te bieden, en dit is miv de nieuwe concessie optrokken naar 1000 inwoners. | |
Alexxxxx | donderdag 20 april 2006 @ 19:38 |
quote:en het mooie is: we woonden eerst in een dorp met 1700 inwoners, en daar komt amper meer een bus.. en nu in een dorp met 235 inwonders of zo, enhier rijd het af en aan met bussen (voor Fryske begrippen) ook een kwestie van gunstige ligging | |
MREn | donderdag 20 april 2006 @ 19:46 |
quote:Maar ook met 'amper een bus' wordt voldaan aan de concessie * MREn woont in een plaats met 160.000 inwoners, bussen genoeg. | |
Peterselieman | donderdag 20 april 2006 @ 19:51 |
quote:Waar woonde je eerst dan? Je bent niet de enige hier met die last heeft van buslijnen die zo ongeveer opgeheven zijn. Ik moet altijd met de zo ongeveer korste streekbuslijn die arriva heeft. Er rijden dan ook maar enkele bussen per dag op die lijn. | |
Ou-Tannu | donderdag 20 april 2006 @ 19:53 |
quote:hier rijden ook genoeg lijnen langs, stuk of 6! alleen logisch is het niet bepaald, maar ja | |
busvrouwtje | donderdag 20 april 2006 @ 20:33 |
dus zoals ik het nu zo hoor, zijn jullie afhankelijk van een autootje.. dat lijkt me flink balen zeg | |
Impry | donderdag 20 april 2006 @ 20:36 |
quote:Mijn vraag kan hier wel denk ik zo, zo'n soort bus rijdt hier in de buurt regelmatig rond, gewoon als lijndienst. (135, 136 of 137 voor de lokalo's ) En als je instapt bij deze bus moet je, zoals bij de meeste wat oudere bussen, een trapje op. Echter zitten op die trapjes een soort plankjes. Het zwarte is gewoon de standaard trap zoals hij normaal zou zijn. En de rode streepjes zijn de plankjes die op de treden liggen. Zoals je kunt zien zit er dus speling op die plankjes, ze zitten namelijk aan één kant gescharnierd. Er zit een ruimte tussen van ik denk een kleine centimeter. Wanneer je dus op zo'n plankje gaat staan hoor je een lichte klap omdat hij op de originele tredes klapt. Wanneer je je voet eraf haalt klapt hij meteen weer terug Op de plankjes zit wel gewoon anti-slip. Wat is de functie van dat soort plankjes? Een foto heb ik er helaas niet van | |
busvrouwtje | donderdag 20 april 2006 @ 20:39 |
dat vind ik ene goeie vraag, dat wil ik ook weleens weten.. kom op mensen, wie weet het verlossende antwoord :) | |
Ou-Tannu | donderdag 20 april 2006 @ 20:46 |
Geen idee, hier rijd praktish alleen laagsvloers bagger | |
busvrouwtje | donderdag 20 april 2006 @ 20:49 |
vanaf m'n 14e t/m m'n 23ste jaar heb ik zeer veel met de bus gereisd, en idd dit viel mij ook al op | |
MREn | donderdag 20 april 2006 @ 20:50 |
quote:Is ook alleen maar bij die oude bussen. Integro's, toch niet bepaald lagevloer- hebben ze niet namelijk. | |
busvrouwtje | donderdag 20 april 2006 @ 20:53 |
echte laagvloers bussen, zijn er pas de afgelopen 2 a 3 jaar | |
Alexxxxx | donderdag 20 april 2006 @ 20:53 |
ik woonde in Sint Jacobiparochie. en mij is ooit verteld dat die plankjes zijn om passagiers te tellen. | |
busvrouwtje | donderdag 20 april 2006 @ 20:54 |
aha, bij elke klik een passagier erbij | |
Alexxxxx | donderdag 20 april 2006 @ 20:57 |
quote:dus ik ging als ik in de rij stond te wachten om te stempelen lekker vaak op en neer huppen op die plank om de buslijn rendabel te laten lijken | |
MREn | donderdag 20 april 2006 @ 20:58 |
quote:Valt wel mee hoor, hier reed de TET al jaren met lagevloerbussen. | |
busvrouwtje | donderdag 20 april 2006 @ 21:00 |
hahahah * klik klik kli* je lijkt wel een verklikker | |
verzameldirk | donderdag 20 april 2006 @ 21:03 |
Ja die plankjes waren er om de instappende passagiers te tellen. Ze werden uitgelezen door een kastje die op diverse lantaarnpalen waren bevestigd. Een antenne op de bus gaf een signaal af aan deze kastjes. | |
MREn | donderdag 20 april 2006 @ 21:04 |
quote:Vandaar die rode T's op de haltes waar je de passagiers moest tellen en opschrijven op je rittenkaart | |
busvrouwtje | donderdag 20 april 2006 @ 21:07 |
* schrijf schrijf hahahahah wel leuk om zulke dingen te weten | |
MREn | donderdag 20 april 2006 @ 21:10 |
quote:Schrijf dan meteen op dat je altijd meer reizigers op moet schrijven dan er werlijk zijn, dan heb je enerzijds minder kans op opheffen/uitdunnen diest en meer opdrengsten uit de strippenkaart-inkomsten-verdeel-pot. | |
busvrouwtje | donderdag 20 april 2006 @ 21:11 |
ja dat is ook zo, maar binnenkort is de strippenkaart niet meer he.. tenminste in Rotterdam niet. Daar wordt binnenkort de OV-chipkaart ingevoerd dat is wle makkelijk voor buschauffeurs, hoef je niet meer te stempelen | |
Impry | donderdag 20 april 2006 @ 21:15 |
Dus de chauffeur telde dan op gehoor, of ging dit automatisch? Wel leuk om te weten idd | |
Ou-Tannu | donderdag 20 april 2006 @ 21:17 |
quote:ze waren vandaag zo aan het tellen, Per halte noteren heb je een landelijk stuk kan je overal 0! in vullen | |
busvrouwtje | donderdag 20 april 2006 @ 21:18 |
ik denk dat dat automatisch ging, want als je veel reizigers in 1x meeneemt, dat is niet te tellen | |
Ou-Tannu | donderdag 20 april 2006 @ 21:19 |
quote:niet met dringende basisschool kinderen die met zn alle in 1x door de deur willen :/ * Ou-Tannu stapt tegenwoordig al achter in :p | |
busvrouwtje | donderdag 20 april 2006 @ 21:22 |
hahaha.. waar ken ik dat toch van, of je busabonnement op z'n kop aan de chauffeur laten zien | |
MREn | donderdag 20 april 2006 @ 21:28 |
quote:Of twee, die allebei geldig zijn en dan midden in de spits twee plaatsen claimen. * MREn heeft OV en personeels-vrijvervoer * MREn moet eigenlijk een foto van zn tas op zn vrij vervoer laten zetten | |
Ou-Tannu | donderdag 20 april 2006 @ 21:30 |
quote:jij moet gewoon weer dubbelop he, egoist ! | |
busvrouwtje | donderdag 20 april 2006 @ 21:40 |
hahaha.. sommige mensen schreven op de stoelen van de ena laatste stoelen in de bus dat vind ik toch wel zonde | |
MREn | donderdag 20 april 2006 @ 21:44 |
quote:Och, ik zou al in staat zijn om ze er midden in de weiland uit te smijten als ze met hun poten op de bank zitten of een snoeppapiertje oid op de grond smijten. Of zoals iemand anders ooit deed: 's morgens bus aan de kant zetten en iedereen uit laten stappen. Ze mocht pas weer terug als ze bij het instappen op zn minst 'goedemorgen' uit hun bek konden krijgen. En terecht, vaak kan er nog geen 'hoi' of wat dan ook vanaf bij het instappen. | |
busvrouwtje | donderdag 20 april 2006 @ 21:47 |
ja idd.. ik heb 1 chauffeur meegemaakt, die 's morgens om 8.00 uur de bus aan de kant zette, omdat er een begrafenisstoet voorbij kwam. HIj stapte netjesuit de bus en deed eerbiedig z'n pet af hahaha al die mensen in de bus hoor je zuchten en steunen :P | |
MREn | donderdag 20 april 2006 @ 21:49 |
quote:Dat is toch het minste dat je kunt doen na 15 jaar huwelijk (flauw...) Maar mooi gebaar hoor! | |
Alexxxxx | donderdag 20 april 2006 @ 21:50 |
Ik groet buschauffeurs altijd. Had vroeger ook vaak dezelfde chauffeurs natuurlijk toen ik nog op vaste tijden in dezelfde bus zat Maar stadsbuschauffeurs zijn dat echt niet gewend hoor, om begroet te worden | |
busvrouwtje | donderdag 20 april 2006 @ 21:51 |
hihihih, maar er kan tegenwoordig geen lachje vanaf. kijk 's morgens maar in de file of in de bomvolle bus.. iedereen voor zichzelf.. en als de chauffeur roept: lopen we ff wat naar achteren, dan kunnen er ook nog andere mensen mee!! dan kijken de mensen elkaar aan, maar er gebeurt nix | |
Ou-Tannu | donderdag 20 april 2006 @ 22:32 |
quote:klopt, daarom is achterin de bus zelfs in de spits de beste plek | |
Peterselieman | donderdag 20 april 2006 @ 22:46 |
Zeker. Nu bij enkele gelede bussen de achterste deuren alleen door passagiers met een knop geopend kunnen worden, is het daar achterin een stukje rustiger geworden ten op zichte van vroeger. | |
Ou-Tannu | donderdag 20 april 2006 @ 22:49 |
quote:vind t zelf openen van de deur van de bus nog altijd raar | |
Peterselieman | donderdag 20 april 2006 @ 22:53 |
quote:Ik vind het wel meevallen. Het is alleen lastig als de chauffeur de deuren niet vrijgeven heeft om te openen. Iets wat in Groningen eerst nog wel eens gebeurde. Wel makkelijk is dat de achterste deuren automatisch sluiten. De Chauffeur kan namelijk echt niet zien in een volle bus wat er achterin gebeurt. | |
Ou-Tannu | donderdag 20 april 2006 @ 22:55 |
quote:moauw een leuk Piepertje (zo als in de Dennis Alexanders) is ook wel een idee | |
Peterselieman | donderdag 20 april 2006 @ 23:00 |
Dat is in nieuwe gelede bussen standaard bij de achterste deuren. Het is een onderbroken piep gedurende een seconde of 7. | |
Ou-Tannu | donderdag 20 april 2006 @ 23:01 |
quote:goede zaak dus, weet je tenminste altijd waneer de deur dicht gaat | |
busvrouwtje | vrijdag 21 april 2006 @ 18:23 |
zeg maar net zo'n piep als in de amsterdamse en rotterdamse metro's. reuze handig | |
Ou-Tannu | vrijdag 21 april 2006 @ 19:04 |
quote:Yep, gewoon deur open, 30 sec ( of minder ) wachten pieper aan en deur dicht rammen wie dr dan nog niet uit is heeft pech | |
Alexxxxx | vrijdag 21 april 2006 @ 20:09 |
Merk en type: Den Oudsten Alliance Eigenaar: Arriva Land van herkomst: Nederland Locatie: Leeuwarden: werkplaats Arriva Datum: 21-04-2006 Fotograaf/Bron: Alex Miedema Bijzonderheden: schoolschaatsbus verder vandaag ook nog een MarcoPolo op de foto gezet | |
busvrouwtje | zaterdag 22 april 2006 @ 13:00 |
zoo, daar wil ik best mee rijden maar eerst de uitslag afwachten | |
Pieldeprutkarbonkel | zaterdag 22 april 2006 @ 13:12 |
In Burma rijden ze in dit soort bussen...geweldig ! In Thailand zie je vaak gepimpte bussen...deze had wel een erg overdreven geluidsinstallatie....kon hem van heel ver horen komen... | |
busvrouwtje | zaterdag 22 april 2006 @ 13:16 |
hahaha supergafa man, als je dat in nederland doet, krijg je geheid een bekeuring | |
Pieldeprutkarbonkel | zaterdag 22 april 2006 @ 13:20 |
Voor de liefhebbers: | |
Light | zaterdag 22 april 2006 @ 13:25 |
quote:Zo van, goh, gemiddeld gaan er wel heel weinig mensen mee met die lijn, laten we wat bussen schrappen, dat verhoogt vast de populariteit. En een jaar later tot de ontdekking komen dat de gemiddelde bezetting nog verder is gedaald. | |
busvrouwtje | zaterdag 22 april 2006 @ 14:30 |
ja.. ik heb daar ff nix op te zeggen. Het zij zo | |
Light | zaterdag 22 april 2006 @ 14:41 |
quote:Het is ook niet tegen jou gericht, maar gewoon een constatering. De beleidsmakers zijn zoals gewoonlijk niet de uitvoerders, maar dat willen sommige mensen nog wel eens vergeten. | |
busvrouwtje | zaterdag 22 april 2006 @ 14:45 |
ze vergeten vaak de mensen. DE mensen die in een bepaalde dorp wonen zijn afhankelijk van het OV. Als dat weg valt, dan zijn de mensen bereid om ene auto te kopen....toch | |
laika | maandag 24 april 2006 @ 15:41 |
cooool! ik wil ook zo'n bus!!! ben nu met mijn groot rijbewijs bezig en dan hoop ik ooit nog een keer zelf een bus te kunnen kopen.. (nja het kopen zal geen probleem zijn maar de onderhoud ervan is nogal prijzig ) | |
Ou-Tannu | maandag 24 april 2006 @ 18:58 |
quote:mja ik wil dat later ook halen, een ouwe (of splinternieuwe) lijnbus pakken en die gewoon compleet ombouwen vanbinnen, soort van Camper maar dan Groter :p | |
Alexxxxx | maandag 24 april 2006 @ 19:05 |
Ik heb overwogen een oude streekbus om te bouwen tot kattenren Maar ik denk niet dat de woningbouwcorporatie daar blij van word | |
busvrouwtje | maandag 24 april 2006 @ 21:43 |
:) | |
Light | maandag 24 april 2006 @ 21:49 |
quote:Je kunt die bus natuurlijk op de openbare weg laten staan, dan heb je van de woningbouw geen last (lijkt me). | |
Alexxxxx | maandag 24 april 2006 @ 21:56 |
quote:Van de plaatselijke hangjongeren des te meer | |
Light | maandag 24 april 2006 @ 23:02 |
quote:In een dorp met 235 inwoners? | |
Alexxxxx | dinsdag 25 april 2006 @ 00:10 |
quote:In een dorp wat op de route tussen een uitgaansplaats en een groot forenzendorp ligt. | |
busvrouwtje | dinsdag 25 april 2006 @ 22:38 |
nou mensen ik ben goed door m'n psychogolisch onderzoek heen gekomen. | |
Light | dinsdag 25 april 2006 @ 22:45 |
quote:Goed nieuws Nu hopen dat een baan als buschauffeur je ook bevalt | |
Ou-Tannu | dinsdag 25 april 2006 @ 23:07 |
en laat Arriva maar weer opzouten met die Dennis Alexanders terug naar ZUID OOST fryslan met die rot dingen | |
Alexxxxx | woensdag 26 april 2006 @ 00:03 |
quote:Even je text verbeterd | |
Ou-Tannu | woensdag 26 april 2006 @ 00:05 |
quote:ROFL! :-P dat mag ook, maar iig niet hier in zuid west met die dingen gaan rijden :/ | |
JDude | woensdag 26 april 2006 @ 00:14 |
quote:Ik heb volgens mij 2 of 3x in heel mn leven met Arriva te maken gehad, alle keren in Groningen-Stad. | |
Alexxxxx | woensdag 26 april 2006 @ 00:15 |
quote:heb je in een Kutsenits gereden? | |
JDude | woensdag 26 april 2006 @ 00:16 |
quote:Een hoe? Volgens mij waren het redelijk normale stadsbussen . | |
Alexxxxx | woensdag 26 april 2006 @ 00:18 |
quote:Een Kutsenits! Een Vw bus voor gevorderden Superlelijk, rijd voor geen meter en heeft een heerlijk achterlijke naam | |
JDude | woensdag 26 april 2006 @ 00:20 |
quote:Wat een ding joh! Nee, ik moest altijd naar de Korrewegwijk of Selwerd, daar reden normale wagens. | |
Ou-Tannu | woensdag 26 april 2006 @ 00:20 |
ah citybusjes | |
busvrouwtje | woensdag 26 april 2006 @ 15:51 |
quote:vergeet het maar, ik ben net niet voor m'n test geslaagd.. aahh dan gaan we het op een andere manier doen | |
MREn | woensdag 26 april 2006 @ 15:57 |
quote:hoe komt het? zelfmoordneigingen op hoge snelheden? | |
busvrouwtje | woensdag 26 april 2006 @ 16:14 |
hahaha, uit de test kwam naar voren dat ik niet zo geweldig kan rekeken...dat is idd waar.. verder was m'n concentratie wel goed ach joh, het is pech,maar ik ga gewoon die papieren halen. Bus of vrachtwagen, maakt me nix uit | |
MREn | woensdag 26 april 2006 @ 16:28 |
quote:Maar dat maakt met de chipkaart niet meer zoveel uit, dus misschien zijn er dan nog kansen? En als je door wilt zetten: ook rekenen kun je leren hoor! Is wel jammer voor je vind ik | |
busvrouwtje | woensdag 26 april 2006 @ 16:50 |
ja dat vind ik ook,maar ik geef niet op.. no way anders probeer ik het via een rijschool | |
Ou-Tannu | woensdag 26 april 2006 @ 16:57 |
gewoon over een tijdje nog es proberen lijkt mij? | |
busvrouwtje | woensdag 26 april 2006 @ 17:07 |
precies en zeker niet bij de pakken neer gaan zitten. Ik ben nog jong, wordt over 2 maanden 26 | |
MREn | woensdag 26 april 2006 @ 17:11 |
quote:Er is nog genoeg te doen hoor Zeker als je nog zo jong bent, dan kun je vaak nog alle kanten op! * MREn klinkt nu weer als negatieve ouwe zeur, maar dat valt wel mee in het echt | |
Ou-Tannu | woensdag 26 april 2006 @ 17:13 |
quote:ouwe zeuren moeten er ook zijn he | |
busvrouwtje | woensdag 26 april 2006 @ 17:14 |
precies...ga eens rondkijken. Ik weet dat ze op het scheepvaart en transportcollege in Rotterdam een 1 jarige opleiding geven tot vrachtwagenchauffeur. Het geen houdt in werken en leren.. en in 1 jaar m'n theorie en C rijbewijs | |
MREn | woensdag 26 april 2006 @ 17:16 |
quote:Ik zeur wel veel, maar itt veel andere Nederlanders (en vooral hersenloze fok'ers) weet ik waar ik het over heb als ik loop te kankeren, en 99% van de andere kankeraars niet. Ik ben ook nog niet zo oud dat ik in de notoire 40+/man/laagopgeleid groep val, die qua kankeren het hoogst scoort. Dat vrijwel alles aanzichzelf te wijten is, vergeten ze dan maar even. | |
MREn | woensdag 26 april 2006 @ 17:18 |
quote:En anders touringcarchauffeur? Als je 'gezakt' bent wegens je rekenen, kom je daar zo binnen lijkt me. Als je weer alle bejaarden kan tellen voor vertrek van de kerstmarkt, is het al goed | |
Female | woensdag 26 april 2006 @ 17:32 |
Een bus in de trein en een snelle bus | |
busvrouwtje | woensdag 26 april 2006 @ 17:47 |
In rotterdam heb je een rijschool, die geeft lessen voor de touringcarchauffeur. Ga daar maar eens informeren | |
Ou-Tannu | woensdag 26 april 2006 @ 17:51 |
als je touringcar mag rijden, dan is volgens mij de overstap naar lijnbus ook wel makkelijker? ivm je toch meer ervaring hebt? | |
busvrouwtje | woensdag 26 april 2006 @ 17:59 |
idd.. ik heb al een site gevonden www.stobb.nl heb gelijk maar ff een mailtje gestuurd voor wat verdere info | |
MeneerMuis | woensdag 26 april 2006 @ 19:39 |
quote:Wat is een bananenbus? | |
Alexxxxx | woensdag 26 april 2006 @ 19:47 |
quote:Een bus die aanvoelt alsof ie krom is | |
Alexxxxx | woensdag 26 april 2006 @ 19:47 |
whehe, je stelt een vraag over een bericht van meer dan 2 jaar geledne en krijgt binnen 10 minuten antwoord | |
MeneerMuis | woensdag 26 april 2006 @ 19:49 |
quote:Whehe puik ja, zo snel antwoord krijgen , maar waarom voelt ie volgens jou krom dan? Ik reis er iedere dag mee. ! | |
busvrouwtje | woensdag 26 april 2006 @ 19:52 |
misschien lijkt hij krom.. vanaf de buitenkant gezien | |
MeneerMuis | woensdag 26 april 2006 @ 19:52 |
quote:Neen, dat sowieso niet. | |
busvrouwtje | woensdag 26 april 2006 @ 19:59 |
quote:maar waarom wordt het dan de *bananenbus* genoemd??? | |
Alexxxxx | woensdag 26 april 2006 @ 20:02 |
quote:de chauffeur draait in die bus meer aan het stuur dan in andere bussen, lijkt het en ik word er misselijk in als ik niet bovenin vooraan , of naast de bestuurder, zit | |
Ou-Tannu | woensdag 26 april 2006 @ 20:08 |
t zijn de oude Qliner 315tjes ook nog | |
Alexxxxx | woensdag 26 april 2006 @ 20:10 |
Busfoto's en praatjes, deel 2 |