abonnement Unibet Coolblue
pi_15145828
quote:
AMSTERDAM (ANP-AFX) - Ryanair Holdsings PLC vliegt vanaf februari dagelijks vanaf Eindhoven Airport naar Barcelona in Spanje. Dat heeft Ryanair donderdag in Eindhoven bekendgemaakt.
Ryanair sluit niet uit dat er in de toekomst vanaf Eindhoven Airport op meer Europese bestemmingen wordt gevlogen. Volgens directeur De Boer van de Eindhovense luchthaven is er voldoende ruimte voor meer vluchten.

Jaarlijks vervoert Ryanair meer dan 150.000 passagiers via Eindhoven naar Londen. Daar bovenop wil de prijsvechter per jaar ongeveer 100.000 passagiers vanaf Eindhoven naar Barcelona vliegen.

De Ierse maatschappij maakte eerder bekend niet meer vanaf Maastricht Aken Airport naar Londen te vliegen. Het was namelijk voor zakenmensen niet mogelijk op een dag heen en weer te vliegen naar de Britse hoofdstad.


Dat is goed nieuws .

Ze stoppen trouwens ook met lijn Oostende - Londen.

  donderdag 4 december 2003 @ 15:43:50 #2
55890 Ruud1976
Mooi gebouwtje...
pi_15147869

Ik vlieg over twee weken voor het eerst met Ryanair, vanaf Eindhoven naar Londen. Ik hoop dat ze nog meer vluchten vanuit Nederland naar Europese bestemmingen gaan uitvoeren, want de prijzen naar Londen zijn top als je er vroeg genoeg bij bent.

pi_15159282
Goeie tip! Ik wilde namelijk net gaan boeken voor een weekendje Barcelona en ik vlieg nu met Ryanair!
Jesus saves but death prevails.
  vrijdag 5 december 2003 @ 00:22:45 #4
31603 xyz
Speed Bird
pi_15162699
Alleen jammer dat London-Maastricht-London stopt en dat London-Groningen-London het waarschijnlijk ook niet meer lang vol houdt.
Takeoffs are optional. Landings are mandatory.
Mijn weblog
  vrijdag 5 december 2003 @ 10:03:04 #5
72701 AtomicDog
dogs of the world unite!
pi_15167404
bedankt voor de tip; je kunt alleen nog niet boeken...
pi_15167573
quote:
Op donderdag 4 december 2003 22:36 schreef Shivo het volgende:
Goeie tip! Ik wilde namelijk net gaan boeken voor een weekendje Barcelona en ik vlieg nu met Ryanair!
Zo goedkoop vind ik ze ook weer niet, vanaf 30 euro voor een enkele reis. En als je dan bedenkt dat je niet in Barcelona zelf, maar in Girona (100 km van Barcelona af) terechtkomt, vraag ik me af of easyJet of BasiqAir vanaf Amsterdam uiteindelijk niet goedkoper is. In elk geval een stuk makkelijker!

wijziging: zie nu net dat ze de tarieven in vergelijking met gisteren een stuk omlaag gedaan hebben, naar 7.99 euro per enkele reis (excl. belastingen). Dan wordt het al weer iets interessanter, zeker als je een beetje in de buurt van Eindhoven woont. Je kan overigens dus al wel boeken, alleen pas voor data vanaf 5 februari.

  vrijdag 5 december 2003 @ 13:40:41 #7
72701 AtomicDog
dogs of the world unite!
pi_15173260
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 10:13 schreef madcat het volgende:

[..]

Zo goedkoop vind ik ze ook weer niet, vanaf 30 euro voor een enkele reis. En als je dan bedenkt dat je niet in Barcelona zelf, maar in Girona (100 km van Barcelona af) terechtkomt, vraag ik me af of easyJet of BasiqAir vanaf Amsterdam uiteindelijk niet goedkoper is. In elk geval een stuk makkelijker!

wijziging: zie nu net dat ze de tarieven in vergelijking met gisteren een stuk omlaag gedaan hebben, naar 7.99 euro per enkele reis (excl. belastingen). Dan wordt het al weer iets interessanter, zeker als je een beetje in de buurt van Eindhoven woont. Je kan overigens dus al wel boeken, alleen pas voor data vanaf 5 februari.


excuus, het staat niet onder 'bestemmingen', maar wel in de lijst als je gaat boeken....
  vrijdag 5 december 2003 @ 16:12:08 #8
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_15178178
Jammer dat Ryanair gaat stoppen met de vluchten tussen Maastricht en London. Tot een paar maanden geleden gingen er geruchten in de rondte dat Ryanair flink zou gaan uitbreiden op Maastricht, maar ik zie ze eigenlijk niet zo snel meer terugkomen. Ze vliegen vanuit deze regio al vanaf Niederrhein, Eindhoven en Charleroi.
Gelukkig krijgen we binnenkort een andere Low-Cost maatschappij hier in Maastricht
[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
  vrijdag 5 december 2003 @ 16:19:43 #9
7010 Dagobert
I'm the Benjamin
pi_15178409
Aangezien dit ondertussen tochal over alle lijnen van Ryanair gaat kan het net zo goed een centraal topic worden lijkt me
Civielers uit Twente, wij zijn geniaal
pi_15180495
quote:
Op vrijdag 5 december 2003 16:12 schreef Pistol_Pete het volgende:
Jammer dat Ryanair gaat stoppen met de vluchten tussen Maastricht en London. Tot een paar maanden geleden gingen er geruchten in de rondte dat Ryanair flink zou gaan uitbreiden op Maastricht, maar ik zie ze eigenlijk niet zo snel meer terugkomen. Ze vliegen vanuit deze regio al vanaf Niederrhein, Eindhoven en Charleroi.
Gelukkig krijgen we binnenkort een andere Low-Cost maatschappij hier in Maastricht
Nou ja, Ryan Air dreigt ermee om Charleroi te verlaten indien de Europese Commissie zijn zin krijgt. De Ierse luchtvaartmaatschappij ontvangt namelijk subsidies van de Belgische regering, en dat mag dus kennelijk niet.

Misschien dat ze dan uitwijken naar Maastricht of Eindhoven .

  maandag 8 december 2003 @ 15:15:23 #11
31603 xyz
Speed Bird
pi_15248692
JetsSky gaat de route Stansted-Maastricht-Stansted van Ryanair overnemen. En is van plan om deze route drie maal daags uit te voeren.
Takeoffs are optional. Landings are mandatory.
Mijn weblog
pi_15248844
quote:
Op maandag 8 december 2003 15:15 schreef xyz het volgende:
JetsSky gaat de route Stansted-Maastricht-Stansted van Ryanair overnemen. En is van plan om deze route drie maal daags uit te voeren.
Hmmm, ben benieuwd of JetsSky die vliegtuigen dan wel vol gaat krijgen, als het Ryanair met een vlucht per dag al niet lukte. Er is in die regio nu wel een heel grote capaciteit van vluchten naar Londen...
  maandag 8 december 2003 @ 16:02:16 #13
31603 xyz
Speed Bird
pi_15249784
quote:
Op maandag 8 december 2003 15:20 schreef madcat het volgende:

[..]

Hmmm, ben benieuwd of JetsSky die vliegtuigen dan wel vol gaat krijgen, als het Ryanair met een vlucht per dag al niet lukte. Er is in die regio nu wel een heel grote capaciteit van vluchten naar Londen...


Ryanair stopt met routes als deze een bezettingsgraad van 80% of lager hebben. Maastricht zat tussen de 75 en 80% dit is te weinig voor Ryanair maar er zijn een boel maatschappijen die heel blij zijn met een bezettingsgraad van 75%.
Takeoffs are optional. Landings are mandatory.
Mijn weblog
  maandag 8 december 2003 @ 21:17:53 #14
17114 Pistol_Pete
Hard to be a saint in the city
pi_15259085
quote:
Op maandag 8 december 2003 16:02 schreef xyz het volgende:

[..]

Ryanair stopt met routes als deze een bezettingsgraad van 80% of lager hebben. Maastricht zat tussen de 75 en 80% dit is te weinig voor Ryanair maar er zijn een boel maatschappijen die heel blij zijn met een bezettingsgraad van 75%.


Volgens dagblad de Limburger is er een andere reden dat Ryanair is gestopt met vluchten op Maastricht. Ryanair is van plan om terug te komen met meer vluchten op Maastricht vanaf London, nl 2x per dag zodra ze weer voldoende toestellen hebben.

Betreffende stukje uit de Limburger:

quote:
Ryanair: lijn naar Londen geschrapt door toesteltekort
Maastricht

Van onze verslaggeverDe prijsstunter in de luchtvaart Ryanair wijt het mislukken van de lijn Maastricht-Londen grotendeels aan een tekort aan toestellen. Woordvoerder D. Gering van de Ierse maatschappij zegt dat vliegtuigleverancier Boeing de groei van Ryanair niet bij kan houden. ?In feite een luxeprobleem dus.''

Ryanair maakte deze week bekend na 14 januari te vertrekken van Maastricht Aachen Airport. De vlucht naar Londen-Stansted blijft met een bezettingsgraad van 70 procent onder de norm die Ryanair zelf stelt. Voor veel zakelijke reizigers is vliegen van Maastricht naar Londen niet interessant, omdat zij niet in een dag op en neer kunnen naar de Britse hoofdstad.

Dat laatste heeft volgens Gering te maken met een tekort aan vliegtuigen. ?Met twee dagelijkse Londen-vluchten vanaf Maastricht hadden we waarschijnlijk beter gezeten, maar daarvoor ontbreekt het ons aan toestellen.''

Ryanair beschikt nu over een vloot van een zeventig vliegtuigen. Om aan de nog altijd groeiende vraag naar goedkope tickets te kunnen voldoen heeft de prijsvechter twee jaar geleden bij Boeing honderd vliegtuigen besteld en een optie genomen op nog eens vijftig toestellen. Maar de Amerikaanse vliegtuigbouwer is nauwelijks in staat om het leveringscontract van vier jaar versneld uit te voeren. Ryanair wil tot die tijd niet ergens anders toestellen huren want dat zou de tickets duurder maken. En dat past niet in de filosofie van de prijsvechter.

Eveneens deze week maakte Ryanair bekend Barcelona en Rome toe te voegen aan de lijst basisluchthavens waar vandaan Ryanair opereert. Daar zijn extra toestellen voor nodig. Ryanair heeft er voor gekozen onder meer het onrendabele vliegtuig dat sinds mei tussen Maastricht en Londen vloog daarvoor in te zetten.

Ryanair hoopt zo snel mogelijk terug te keren op vliegveld Beek, maar Gering kan niet zeggen op welke termijn dat haalbaar is. ?Behalve van de beschikbaarheid van toestellen hang dat ook van de low cost carrier-markt af en die is volop in beweging


[b]Stay Hard, Stay Hungry, Stay Alive[/b]
  maandag 8 december 2003 @ 22:24:53 #15
31603 xyz
Speed Bird
pi_15261537
quote:
Op maandag 8 december 2003 21:17 schreef Pistol_Pete het volgende:
Volgens dagblad de Limburger is er een andere reden dat Ryanair is gestopt met vluchten op Maastricht. Ryanair is van plan om terug te komen met meer vluchten op Maastricht vanaf London, nl 2x per dag zodra ze weer voldoende toestellen hebben.
Dit is toch precies dezelfde reden? De bezettingsgraad is te laag voor Ryanair. Ze kunnen op andere routes meer winst halen en doen dat dus ook. Blijkbaar hebben ze wel genoeg vliegtuigen voor Eindhoven. De bezettingsgraad zal daar wel beter zijn.
Takeoffs are optional. Landings are mandatory.
Mijn weblog
pi_15363372
Eeej,

Ik zie weleens van die vluchten van 1 euro naar london ofzo.
Dat is dan exclusief belastingen en extra uitgaven (airport kosten enzo)

Iemand enig idee wat ik me moet voorstellen bij deze extra kosten.
Stel ik zou een vlucht boeken, eindhoven naar london voor 0.01 euro, wat kost me dan alles bij elkaar met die extra kosten?
Alvast bedankt!

  vrijdag 12 december 2003 @ 18:09:28 #17
31603 xyz
Speed Bird
pi_15364122
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 17:33 schreef eXtension het volgende:
Eeej,

Ik zie weleens van die vluchten van 1 euro naar london ofzo.
Dat is dan exclusief belastingen en extra uitgaven (airport kosten enzo)

Iemand enig idee wat ik me moet voorstellen bij deze extra kosten.
Stel ik zou een vlucht boeken, eindhoven naar london voor 0.01 euro, wat kost me dan alles bij elkaar met die extra kosten?
Alvast bedankt!


Ikdenk rond de 20 euro per vlucht.
Takeoffs are optional. Landings are mandatory.
Mijn weblog
pi_15364196
quote:
Op vrijdag 12 december 2003 18:09 schreef xyz het volgende:

[..]

Ikdenk rond de 20 euro per vlucht.


Dat is vaak voor een enkeltje.
Ik betaald 40 Euro belastingen voor retour naar Londen vanaf Schiphol met easyjet.
  zaterdag 13 december 2003 @ 17:39:09 #19
55890 Ruud1976
Mooi gebouwtje...
pi_15382431
Ik vlieg zaterdag 20-12 naar Londen vanaf Eindhoven. Nu las ik ergens dat je moet herbevestigen als je al een tijd geleden hebt geboekt. Is dat gewoon een kwestie van een telefoontje of mailtje? En wat als je dat niet doet (ik ben het wel van plan, maar even uit nieuwsgierigheid)?
pi_15497448
quote:
Op zaterdag 13 december 2003 17:39 schreef Ruud1976 het volgende:
Ik vlieg zaterdag 20-12 naar Londen vanaf Eindhoven. Nu las ik ergens dat je moet herbevestigen als je al een tijd geleden hebt geboekt. Is dat gewoon een kwestie van een telefoontje of mailtje? En wat als je dat niet doet (ik ben het wel van plan, maar even uit nieuwsgierigheid)?
ff telefoontje en tis okay
volgens mij maakt 't niet veel uit als je dat niet doet, maar als je wel ff herbevestigt zit 't altijd goed
pi_15497601
Zojuist geboekt:

Wednesday, 21 Jan 04
Depart: Brussels S. Charleroi (CRL) ... 09:30
Arrive: Dublin (DUB) ... 10:05


Sunday, 25 Jan 04
Depart: Dublin (DUB) ... 15:00
Arrive: Brussels S. Charleroi (CRL) ... 17:30

Totaal 41,60 euro voor 2 personen
jammer van die 6 euro creditcardkosten ...

pi_15502524
Zojuist geboekt:

2 retourtjes Eindhoven - Londen Stansted voor 1 euro 46!! Inclusief belastingen!

En toch heb ik het gevoel dat ik wat over het hoofd zie...iemand?

pi_15502585
quote:
Op donderdag 18 december 2003 02:01 schreef Nerd het volgende:
Zojuist geboekt:

2 retourtjes Eindhoven - Londen Stansted voor 1 euro 46!! Inclusief belastingen!

En toch heb ik het gevoel dat ik wat over het hoofd zie...iemand?


Is exclusief belastingen.
pi_15504561
quote:
Op donderdag 18 december 2003 02:10 schreef Tronica het volgende:

[..]

Is exclusief belastingen.


Nope.
bij de actie van gisteren niet.
  donderdag 18 december 2003 @ 11:10:39 #25
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_15507082
inderdaad, gisteren heb ik voor 2,92 2 retourtickets londen gekocht, inclusief tax, exclusief 6 euro creditcard charge.
pi_15507161
quote:
Op donderdag 18 december 2003 11:10 schreef err het volgende:
inderdaad, gisteren heb ik voor 2,92 2 retourtickets londen gekocht, inclusief tax, exclusief 6 euro creditcard charge.
psies
alleen vraag ik me nog steeds af waarom die creditcardcharge zo bizar hoog is. Normaal gesproken betaalt een bedrijf een percentage over de omzet via creditcard aan de maatschappij. Waarom wordt dat dan niet redelijk aan de klanten doorberekend?
Het is net zo misleidend als het adverteren met prijzen zonder de luchthavenbelasting. Het is iets wat je MOET betalen, dus waarom is 't niet verplicht om daarmee dan ook te adverteren? Albert Heijn prijst een fles Coca-Cola toch ook niet zonder BTW?
  donderdag 18 december 2003 @ 12:51:00 #27
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_15509937
quote:
Op donderdag 18 december 2003 11:13 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

psies
alleen vraag ik me nog steeds af waarom die creditcardcharge zo bizar hoog is. Normaal gesproken betaalt een bedrijf een percentage over de omzet via creditcard aan de maatschappij. Waarom wordt dat dan niet redelijk aan de klanten doorberekend?
Het is net zo misleidend als het adverteren met prijzen zonder de luchthavenbelasting. Het is iets wat je MOET betalen, dus waarom is 't niet verplicht om daarmee dan ook te adverteren? Albert Heijn prijst een fles Coca-Cola toch ook niet zonder BTW?


het kost ze normaal 7% op de prijs indien met CC betaald maar dat nemen ze meestal zelf voor hun rekening, maar in dit geval is 7% van 3 euro dus geen 6. Maar goed, ik klaag verder niet met zulke acties
pi_15510425
quote:
Op donderdag 18 december 2003 12:51 schreef err het volgende:

[..]

het kost ze normaal 7% op de prijs indien met CC betaald maar dat nemen ze meestal zelf voor hun rekening, maar in dit geval is 7% van 3 euro dus geen 6. Maar goed, ik klaag verder niet met zulke acties


nee, ik ook niet
maar 't blijft wel opvallend
  donderdag 18 december 2003 @ 16:40:10 #29
71614 BillyOcean
Get out of my dreams you woman
pi_15517054
Mja... Ook ik heb gebruik gemaakt van de actie... !!
Ik vraag me alleen af hoe ik van London Stansed naar London stad kom wat me dat gaat kosten en hoe lang dat duurt...? Iemand enig idee of ervaring hiermee?
Doch vlakbij zwerft 'n exquise gympje
pi_15517459
quote:
Op donderdag 18 december 2003 16:40 schreef BillyOcean het volgende:
Mja... Ook ik heb gebruik gemaakt van de actie... !!
Ik vraag me alleen af hoe ik van London Stansed naar London stad kom wat me dat gaat kosten en hoe lang dat duurt...? Iemand enig idee of ervaring hiermee?
Londen.nl:
quote:
Dit vliegveld ligt zo'n 50 mijl ten noordoosten van Londen's West End, Stansted, in Essex. Dit vliegveld handelt vooral vluchten af van en naar het Europese continent. De beste manier om van Stansted naar Londen te reizen, is om gebruik te maken van de Stansted Express. Je wordt dan naar Liverpool Street Station vervoerd. De kosten bedragen voor volwassenen £10.40, voor kinderen onder de 15 jaar £5.20. De express rijdt elke 30 minuten, van 05.30 tot 23.00. De reisduur bedraagt 45 minuten.

Kijk voor meer informatie op de website van London Stansted Airport.


  donderdag 18 december 2003 @ 17:25:58 #31
71614 BillyOcean
Get out of my dreams you woman
pi_15518490
Ahhh.. bedankt... maar das ook niet goedkoop! 10 pond! dat is toch bijna 15 euro?
Doch vlakbij zwerft 'n exquise gympje
  donderdag 18 december 2003 @ 21:53:42 #32
44699 err
Da Itchy Trigga Finga Niggaz
pi_15525470
quote:
Op donderdag 18 december 2003 17:25 schreef BillyOcean het volgende:
Ahhh.. bedankt... maar das ook niet goedkoop! 10 pond! dat is toch bijna 15 euro?
nederlandse prijzen he
zonder kortingskaart.
  donderdag 18 december 2003 @ 22:18:15 #33
55890 Ruud1976
Mooi gebouwtje...
pi_15526323
Op de site van de stansted express (http://www.stanstedexpress.com/), staan hogere tarieven voor deze trein. £13.00 voor een enkeltje en £23.00 voor een 'open return'.
  vrijdag 2 januari 2004 @ 16:57:37 #34
71614 BillyOcean
Get out of my dreams you woman
pi_15903484
"Our return fares start from just £13.10 if you complete your return journey in one day."
Doch vlakbij zwerft 'n exquise gympje
pi_15925581
quote:
Op donderdag 18 december 2003 11:13 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

psies
alleen vraag ik me nog steeds af waarom die creditcardcharge zo bizar hoog is. Normaal gesproken betaalt een bedrijf een percentage over de omzet via creditcard aan de maatschappij. Waarom wordt dat dan niet redelijk aan de klanten doorberekend?
Het is net zo misleidend als het adverteren met prijzen zonder de luchthavenbelasting. Het is iets wat je MOET betalen, dus waarom is 't niet verplicht om daarmee dan ook te adverteren? Albert Heijn prijst een fles Coca-Cola toch ook niet zonder BTW?


Ik vlieg a.s. woensdag met BMIBABY naar East Midlands voor 40 Euro, maar bij BMIBABY is de creditcard fee 6.50 Euro!
Ik vlieg zelf ook regelmatig met Basiqair naar London. Bij Basiqair is de fee 5 Euro.

Dit is een stukje van de Ryanair site over de creditcard charge. Ryanair rekent 6 Euro:

quote:
Why is there a handling charge when I reserve my flights with a credit card?

To defray the substantial administration costs we incur when processing credit and debit cards a handling fee applies to each transaction. Below are the costs associated with credit/debit card transactions.

CREDIT CARD - £4/¤6 (or local currency equivalent)
DEBIT CARD - £1/¤1.50 (or local currency equivalent)


pi_15925908
quote:
Op zaterdag 3 januari 2004 13:22 schreef Kippie_Knausch het volgende:

[..]

Ik vlieg a.s. woensdag met BMIBABY naar East Midlands voor 40 Euro, maar bij BMIBABY is de creditcard fee 6.50 Euro!
Ik vlieg zelf ook regelmatig met Basiqair naar London. Bij Basiqair is de fee 5 Euro.

Dit is een stukje van de Ryanair site over de creditcard charge. Ryanair rekent 6 Euro:
[..]


en volgens mij klopt daar geen ruk van. Kijk, dat Ryanair (en andere vliegmaatschappijen) moeten dokken voor creditcardtransacties is bekend, maar dat dat vaste bedragen zouden zijn, is gelul. Volgens mij kun je niet op een andere manier dan met creditcard betalen, dus naar mijn mening moeten deze kosten, net als luchthavenbelastingen (waar je ook niet onderuit komt) gewoon in de prijzen worden meegenomen. Een winkel adverteert toch ook niet met prijzen zonder BTW?
pi_15927020
quote:
en volgens mij klopt daar geen ruk van. Kijk, dat Ryanair (en andere vliegmaatschappijen) moeten dokken voor creditcardtransacties is bekend, maar dat dat vaste bedragen zouden zijn, is gelul. Volgens mij kun je niet op een andere manier dan met creditcard betalen, dus naar mijn mening moeten deze kosten, net als luchthavenbelastingen (waar je ook niet onderuit komt) gewoon in de prijzen worden meegenomen. Een winkel adverteert toch ook niet met prijzen zonder BTW?
Tja met alle maatschappijen waar ik mee heb gevlogen berekende deze creditcard Fee.

Dit bedrag verschilt dacht ik wel per creditcard. Bij Ryanair kan je zonder extra berekening met de Electron card betalen. Tja die heeft bijna niemand...
Bij Basiqair betaal je voor alle creditcards 5 Euro extra. En is het de enige manier van betalen. Daar zou de prijs dus eigenlijk met 5 Euro moeten beginnen.

Denk je dat je mooi voor 40 Eurotjes naar je bestemming gevlogen kan komt er op het allelaatste moment nog eens minimaal 5 Eurootjes bij!!

Bericht richting consumentenbond wil misschien wel helpen.

pi_15927117
goed nieuws zeg!
Gerrit Zalm: "Ik woon in Scheveningen en mijn chauffeur in Voorburg. Daarom duurde het even."
pi_15935363
Heb ticket naar Barcelona geboekt.
Maar bij die voorwaardes staat "ex. servicekosten". Wat zijn dat voor kosten? De catering?
b o a r d e n : k i t e / s n o w / w a k e
pi_16092654
Geen Ryanair vliegers hier?
b o a r d e n : k i t e / s n o w / w a k e
  vrijdag 9 januari 2004 @ 09:39:59 #41
71614 BillyOcean
Get out of my dreams you woman
pi_16093538
Dinsdag heen en weer geweest naar Londen.... Met z'n drieen voor het luttele bedrag van 10.38 euro!!!! Was echt super gaaf...!
Doch vlakbij zwerft 'n exquise gympje
pi_16093591
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 08:49 schreef Shogen het volgende:
Geen Ryanair vliegers hier?
Jawel

Over twee weken weer een keertje naar Dublin (vanaf Brussel)

  vrijdag 9 januari 2004 @ 12:50:17 #43
4983 Northpole
IJs en IJskoud
pi_16098184
Voor de vliegers naar London Stansted die naar het centrum van Londen willen: Een retourtje met de trein kost inmiddels maarliefst £24 (¤35!) per persoon. Met dank aan het monopolie van Stansted Express op deze lijn ...

Vroeger kan je ook met de bussen van National Express voor £18 naar het centrum. Deze bus doet er wel 1h30 over, maar het is een leuk stukje rijden en je kan uitstappen op meerdere plaatsen in hartje centrum.

O ja ... en nog even voor de mensen die Eindhoven - Barcelona (Girona) - Eindhoven geboekt hebben. De vluchten vanaf Girona vertrekken vroeg in de ochtend en er is geen mogelijkheid om met het openbaar vervoer vanaf Barcelona centrum op een normale tijd op de luchthaven aan te komen. Misschien dat er een extra busje ingezet wordt vanwege de nieuwe lijn, anders wordt het een lange nacht op de luchthaven van Girona .

[Dit bericht is gewijzigd door Northpole op 09-01-2004 12:55]

  vrijdag 9 januari 2004 @ 13:24:29 #44
55890 Ruud1976
Mooi gebouwtje...
pi_16099353
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 12:50 schreef Northpole het volgende:
Voor de vliegers naar London Stansted die naar het centrum van Londen willen: Een retourtje met de trein kost inmiddels maarliefst £24 (¤35!) per persoon. Met dank aan het monopolie van Stansted Express op deze lijn ...
In het vliegtuig is het retourtje wel wat goedkoper, eind december 2003 was de prijs 21 pond voor een retour. Blijft best veel natuurlijk!
pi_16099513
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 12:50 schreef Northpole het volgende:
O ja ... en nog even voor de mensen die Eindhoven - Barcelona (Girona) - Eindhoven geboekt hebben. De vluchten vanaf Girona vertrekken vroeg in de ochtend en er is geen mogelijkheid om met het openbaar vervoer vanaf Barcelona centrum op een normale tijd op de luchthaven aan te komen. Misschien dat er een extra busje ingezet wordt vanwege de nieuwe lijn, anders wordt het een lange nacht op de luchthaven van Girona .
Ze vliegen toch pas vanaf 1 feb op Girona?
En Ryanair heeft een shuttleservice naar t centrum van Barcelona. Zo vertrekt er om zes uur in de ochtend een bus voor een vlucht naar bv. Frankfurt. Dat hebben ze voor elke vlucht, dus neem aan dat ze dat ook wel voor Eindhoven hebben. En anders wordt t -voor mij- een lang nacht Girona idd

Maareh...die servicekosten?

b o a r d e n : k i t e / s n o w / w a k e
  vrijdag 9 januari 2004 @ 13:34:48 #46
4983 Northpole
IJs en IJskoud
pi_16099728
Ja, ze vliegen pas vanaf februari naar Girona. Over een extra shuttlebus die aansluiting geeft op de vlucht naar Eindhoven is nog niets bekend. Ik vlieg zelf in mei van/naar Girona, dus ben erg benieuwd (nacht op de luchthaven heeft ook zo zijn charmes ).

Ik weet niet precies wat je bedoelt met die servicekosten ... je hebt een bepaald bedrag betaalt via een creditcard dat bestaat uit 3 delen:
1) ticketkosten
2) belastingen/toeslagen/etc.
3) creditcard-kosten
verder zijn er geen extra kosten.

eten/drinken en alle andere diensten aan boord zijn niet gratis en daar moet je voor betalen.

Bedankt voor de tip over het 'treinticket aan boord kopen' trouwens!

pi_16100852
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 13:34 schreef Northpole het volgende:
Ja, ze vliegen pas vanaf februari naar Girona. Over een extra shuttlebus die aansluiting geeft op de vlucht naar Eindhoven is nog niets bekend. Ik vlieg zelf in mei van/naar Girona, dus ben erg benieuwd (nacht op de luchthaven heeft ook zo zijn charmes ).

Ik weet niet precies wat je bedoelt met die servicekosten ... je hebt een bepaald bedrag betaalt via een creditcard dat bestaat uit 3 delen:
1) ticketkosten
2) belastingen/toeslagen/etc.
3) creditcard-kosten
verder zijn er geen extra kosten.

eten/drinken en alle andere diensten aan boord zijn niet gratis en daar moet je voor betalen.

Bedankt voor de tip over het 'treinticket aan boord kopen' trouwens!


Die servicekosten staan vermeld bij de voorwaardes, maar ik denk dat dat dus de kosten zijn voor t eten en drinken aan boord. K'laat wel weten hoe t zit met die shuttle, want ik ga 16 maart.

Tnx in elk geval.

b o a r d e n : k i t e / s n o w / w a k e
pi_16138160
Ik vlieg 30 maart naar Barcelona/ Girona. Heel mooi, kost niks, maar zit toch nog met een probleempje: de retourvlucht vertrekt 'sochtends om 7.30!

Op het moment staat er nog geen airportshuttle voor deze vlucht vanuit de stad in de ryanair dienstregeling (http://www.ryanair.com/destinfo03/dests/barcelona_bus.pdf).
Gelukkig schijnt die wel te komen, maar aangezien die bussen al 2.45 uur voor de vlucht vertrekken uit de stad zou je dus om kwart voor vijf 's ochtends al op de bus moeten stappen in de stad.... Dat lijkt me dus echt a-relaxed.

Zijn er hier mensen die ander betaalbaar vervoer weten of die goedkope accommodatie bij het vliegveld van Girona weten?

Oh ja, servicekosten zijn niet voor eten of drinken, want dat krijg je niet bij Ryanair - tenzij je er flink voor betaalt

[Dit bericht is gewijzigd door Davide op 11-01-2004 16:57]

  zaterdag 10 januari 2004 @ 22:24:53 #49
4983 Northpole
IJs en IJskoud
pi_16139299
Hij schijnt wel te komen? Hoe kom je aan deze informatie?
pi_16156379
Nou, op barcelonagids.nl hebben verschillende mensen hetzelfde probleem. Een aantal heeft schijnbaar al gebeld met Ryanair:

http://www.barcelonagids.com/placeitem.php?gelegenheid=100

(zie de reacties onderaan)

pi_16384535
Dinsdagochtend vertrek ik samen met een vriendin naar Rome voor het luttele bedrag van 29 euro (retourtje incl. belasting!!) maar wij hebben ook een probleem met de bereikbaarheid van de luchthaven: 6.30 gaat onze vlucht en we moeten vanuit Brussel naar Charleroi met het openbaar vervoer. Weet iemand of het vliegveld s'nachts gewoon open is? Zoniet dan wordt het slapen onder een brug en wat kranten vrees ik....
pi_16384690
op http://www.charleroi-airport.com staat mss het antwoord
pi_16384707
ik vertrek overigens woensdag naar dublin, ookn vanuit charleroi
pi_16790263
Ryanair ziet einde stuntprijzen naderen

Ryanair ziet einde stuntprijzen naderen

  donderdag 5 februari 2004 @ 19:19:57 #55
4983 Northpole
IJs en IJskoud
pi_16921002
quote:
Op zaterdag 10 januari 2004 21:45 schreef Davide het volgende:
Ik vlieg 30 maart naar Barcelona/ Girona. Heel mooi, kost niks, maar zit toch nog met een probleempje: de retourvlucht vertrekt 'sochtends om 7.30!
Hier kan je lezen dat er vanuit Barcelona om 6:00 een bus vertrekt, die om 7:10 op de luchthaven van Girona aankomt en aansluiting geeft op de vlucht van 7:30 naar Eindhoven .
  donderdag 5 februari 2004 @ 19:22:31 #56
4983 Northpole
IJs en IJskoud
pi_16921075
quote:
RYANAIR REDUCES THE COST OF HANDLING FEES
Ryanair, Europes No.1 low fares airline, has today (30th Jan 2004) reduced the cost of its handling charges per passenger. The handling fee is a nominal administrative charge that covers the processing of the substantially increased number of credit/debit card transactions.

The New Handling Charges are detailed below:

CREDIT CARD £1.75/€2.50 per passenger/per one way flight (or local currency equivalent)
DEBIT CARD* £0.40/€0.60 per passenger/per one way flight (or local currency equivalent)


bron: www.ryanair.com

In plaats van de €6 vroeger!.

pi_17085480
Dat boeken vanaf de site gaat dat een beetje makkelijk? Je krijg je tickets denk ik niet thuis.

Kan iemand in het kort uitleggen hoe dit in zijn werk gaat?

pi_17085729
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 13:23 schreef Slasher het volgende:
Dat boeken vanaf de site gaat dat een beetje makkelijk? Je krijg je tickets denk ik niet thuis.

Kan iemand in het kort uitleggen hoe dit in zijn werk gaat?


Vlucht selecteren, checken of de gegevens juist zijn, creditcardgegevens invoeren, boekingsnummer opschrijven (staat ook in de bevestigingsmail), op vliegveld met dat nummer naar de betreffende Ryanair balie gaan. En vliegen maar. Klaar
pi_17087742
quote:
Op woensdag 11 februari 2004 13:32 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Vlucht selecteren, checken of de gegevens juist zijn, creditcardgegevens invoeren, boekingsnummer opschrijven (staat ook in de bevestigingsmail), op vliegveld met dat nummer naar de betreffende Ryanair balie gaan. En vliegen maar. Klaar


Thanx! Kort maar krachtig
  dinsdag 17 februari 2004 @ 13:03:25 #60
23233 Hihat
Hoo! Gehoed.
pi_17252273
Voor de mensen die vanaf Brussel-Charleroi vliegen en met het openbaar vervoer komen:

Vergis je niet in de afstand. Het is nog zo'n 60 kilometer van Brussel CS naar het vliegveld. Het vliegveld zelf stelt niks voor. Er is niet veel te doen, eigenlijk is het gewoon één hal met een paar loketten. Ik heb er geen treinstation in de buurt gezien, het ligt behoorlijk in the middle of nowhere.

Je auto parkeren kost ook nogal wat tijd, want Lang Parkeren ligt een aardig eindje weg van het luchthavengebouwtje.

En toch, ondanks deze ongemakken blijft het een aantrekkelijke en goedkope vliegmaatschappij dat Ryanair. Ik heb diverse keren met ze gevlogen en binnenkort weer. Naar Rome.

Ik kan jullie trouwens ook Germanwings van harte aanbevelen.
Vliegen van Keulen, goed bereikbaar vanuit Nederland. Prima vliegveld, goede maatschappij en veel bestemmingen. Kijk maar eens op www.germanwings.com.

Een pauw is een kip die in bloei staat
pi_18214524
-

[ Bericht 98% gewijzigd door partyyboyy op 06-04-2004 14:58:45 ]
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
pi_18219208
Kun je de tickets alleen met creditcard betalen?
En kun je ook betalen met de creditcard van iemand anders?
Want zelf heb ik geen creditcard!
En op het vliegveld moet daar ook nog iets met creditcard worden betaald?
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
  dinsdag 6 april 2004 @ 16:57:40 #63
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_18224323
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 14:17 schreef partyyboyy het volgende:
Kun je de tickets alleen met creditcard betalen?
En kun je ook betalen met de creditcard van iemand anders?
Want zelf heb ik geen creditcard!
En op het vliegveld moet daar ook nog iets met creditcard worden betaald?
Ja, je kunt alleen met creditcard betalen. Dat kost 6 euro.
Op het vliegveld hoef je niets meer te betalen. Het tonen van je reserveringsbevestiging is voldoende.
pi_18234944
quote:
Op dinsdag 6 april 2004 16:57 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Ja, je kunt alleen met creditcard betalen. Dat kost 6 euro.
Op het vliegveld hoef je niets meer te betalen. Het tonen van je reserveringsbevestiging is voldoende.
Ok, bedankt
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
pi_19746959
Weet iemand wat over aankomende aanbiedingen van Ryan Air? Naar Engeland that is.
pi_19766365
Is er hier al iemand met Ryanair richting Haugesund (Zuid-West Noorwegen) gevlogen? Het lijkt me wel interessant om daar naartoe te vliegen aangezien het in een redelijk mooie buurt ligt (natuur enzo). Maar ik vind online niet veel informatie hoe je vanuit Haugesund ergens anders in Noorwegen kunt geraken.

Mijn bedoeling is eigenlijk om van Haugesund in Bergen of Lofoten te geraken (liefst per feriie) en van daaruit naar Stockholm te gaan. Kan iemand mij vertellen of dit haalbaar is? En misschien zelfs tips geven waar ik meer informatie kan vinden.

Want er zijn precies nog niet zoveel mensen richting Haugesund gevlogen...

Hopelijk kan iemand mij helpen!

Alvast dank.
  dinsdag 27 juli 2004 @ 14:52:23 #67
16715 Mylene
*schatje*
pi_20889248
quote:
Ryanair breidt uit op Eindhoven Airport

EINDHOVEN (ANP) - De Ierse luchtvaartmaatschappij Ryanair breidt uit op Eindhoven Airport. Vanaf 20 september vliegt de prijsvechter vanaf Eindhoven op de luchthaven van Ciampino vlak buiten Rome. Dat heeft Ryanair dinsdag bekendgemaakt.

Ryanair vliegt al vanaf Eindhoven Airport op de luchthavens van Barcelona-Girona en Londen Stansted. Directeur B. de Boer van Eindhoven Airport is blij met de uitbreiding van de Ierse prijsvechter. ,,De bestemming Rome stond allang op ons verlanglijstje'', aldus De Boer.

De Boer verwacht dat de nieuwe lijndienst even goed zal lopen als de in februari begonnen Ryanairvluchten op Barcelona-Girona. Mede door de komst van Ryanair naar Eindhoven maakte de regionale luchthaven de afgelopen jaren een enorme groei door.

Vorige week werd bekend dat in de eerste zes maanden van dit jaar 280.000 reizigers via Eindhoven Airport vlogen. Dat is een stijging van 54 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De Boer zei toen eenzelfde aantal passagiers te verwachten voor de tweede helft van 2004.
pi_20894536
quote:
Op dinsdag 27 juli 2004 14:52 schreef schatje het volgende:

[..]
ik heb het nieuws ook even gemeld in het topic dat de ontwikkelingen in de Low Cost markt volgt

[low cost Airlines+luchthavens] reisinformatie en nieuws
  Moderator maandag 13 september 2004 @ 13:53:13 #69
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_21922291
Waalse minister vraagt Ryanair illegale steun terug te storten

13-09-2004

CHARLEROI - De Waalse verkeersminister Antoine heeft Ryanair gevraagd om vier miljoen euro, die door de Europese Commissie werd aangemerkt als illegale staatssteun, terug te betalen. Dat zei hij gisteren (12 september) in een interview met Franstalige Belgische televisiezender RTL-TVi. Topman Michael O'Leary van Ryanair zei vorig week nog niet van plan te zijn het bedrag terug te storten.


Opvallend is dat sales en marketing manager David Gering van de Ierse low cost carrier woensdag nog meldde dat Ryanair 'de wet zal respecteren' en dus de vier miljoen euro terugbetaalt. Luchthavendirecteur Laurent Jossart van Charleroi zei op zijn beurt in de krant La Libre Belgique dat hij de vier miljoen euro integraal bij Ryanair gaat terugvorderen.

O'Leary liet in de Britse krant The Daily Telegraph een ander geluid horen. "Wij hebben geen enkel bericht over een terugbetaling ontvangen, maar mocht dat wel zo zijn, dan bestaat ons antwoord uit twee woorden: Foxtrot Oscar ('Fuck Off'). Volgens O'Leary heeft Ryanair honderd miljoen euro uitgegeven om het vliegveld uit te bouwen.

Overigens heeft de luchthaven 'Brussels South' Charleroi in augustus een recordaantal van 196.226 passagiers geregistreerd. Dat is een groei met twaalf procent tegenover augustus vorig jaar. Ryanair is nog altijd hoofdgebruiker van de luchthaven, met dagelijks vluchten naar elf bestemmingen. (www.turbulentie.nl)
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_21922623
overigens heeft Ryanair nog veel gratis seats
http://www.bookryanair.co(...)gi?language=EN&fr=ry
pi_22282790
Goed nieuws:
quote:
Ryanair begint lijndienst Eindhoven-Milaan
Gepubliceerd op woensdag 29 september 2004
EINDHOVEN (ANP) - Ryanair begint in februari 2005 een dagelijkse lijndienst van Eindhoven Airport naar Milaan Bergamo. De Ierse prijsvechter heeft dat woensdag bekendgemaakt. Het is de vierde bestemming van Ryanair vanaf de Brabantse regionale luchthaven.

De maatschappij vliegt vanaf april 2002 vanaf Eindhoven Airport. Inmiddels hebben ongeveer 400.000 passagiers gebruikgemaakt van de diensten van Ryanair. Pogingen om ook te gaan opereren vanaf Maastricht Aachen Airport en Eelde bij Groningen, leverden onvoldoende passagiers op. Die diensten zijn inmiddels opgeheven.

Meer mensen

Al met al heeft de Ierse maatschappij vanuit Nederland inmiddels meer dan 500.000 passagiers vervoerd, aldus D. Gering, directeur voor de Benelux. In heel Europa maken dit jaar naar verwachting 27,5 miljoen reizigers gebruik van de diensten van de lowbudgetmaatschappij. Gering verwacht dat de nieuwe lijndienst van Eindhoven naar Milaan jaarlijks goed is voor 100.000 passagiers.

Eindhoven Airport is blij met de uitbreiding. Omdat ook andere maatschappijen meer mensen vervoeren, denkt de regionale luchthaven volgend jaar 800.000 passagiers af te handelen. Dit jaar zijn er dat naar verwachting 670.000. Eindhoven Airport bouwt momenteel een nieuwe terminal met een capaciteit van 1,2 miljoen passagiers.
pi_22283180
Idd goed nieuws .

En 't blijft jammer dat Ryanair uit Maastricht is weggegaan. Was voor mij wel handig geweest .
  Moderator vrijdag 1 oktober 2004 @ 20:18:24 #73
819 crew  Gert
spreekt voor zich
pi_22338308
quote:
Milaan Bergamo
Ze weten het altijd wel leuk te brengen. "Barcelona Girona", "Brussel Charlois", het vliegveld "bij" Stockholm is een uur rijden van de stad, en nu dit weer. Het is gewoon het vliegveld van Bergamo, dat 5km verderop ligt. Milaan ligt vijfenvéértig kilometer verderop.

Ik heb trouwens tickets voor Dublin volgende maand, en ik heb nu al 3 keer een mail gehad van RyanAir dat er een wijziging in het vluchtschema had plaatsgevonden. Is dat normaal bij hun?
Er zijn Europese landen waar een groter bevolkingsdeel moeite heeft de eindjes aan elkaar te knopen, maar waar supermarktgevechten om rollen zacht Page-toiletpapier toch uitblijven.
pi_33371232
Hoi,

ik zit ook te denken over deze zomer met Ryanair naar Dublin gaan. Zijn dit fijne vluchten? Ik heb tot nu toe alleen maar met niet zo goedkope maatschappijen gevlogen.

En nog dit: als ik zoek op de site dan vul ik in 2 volwassenen en dan staat er 29.99 heen en 29.99 terug. Is dat de prijs per persoon of voor 2 personen?
pi_33377053
quote:
Op vrijdag 1 oktober 2004 20:18 schreef Gert het volgende:

[..]

Ik heb trouwens tickets voor Dublin volgende maand, en ik heb nu al 3 keer een mail gehad van RyanAir dat er een wijziging in het vluchtschema had plaatsgevonden. Is dat normaal bij hun?
Ik vlieg deze week naar Rome met Ryanair. Nu heb ik geen tickets, alleen een mailtje met mijn confirmation number. Tussentijds ook nooit een wijziging doorgekregen. Wel nog iets met de safety regulations, maar daar stond verder niets bijzonders in.
  zaterdag 24 december 2005 @ 23:57:39 #76
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_33385475
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 15:15 schreef p-etr-a het volgende:
Hoi,

ik zit ook te denken over deze zomer met Ryanair naar Dublin gaan. Zijn dit fijne vluchten? Ik heb tot nu toe alleen maar met niet zo goedkope maatschappijen gevlogen.

En nog dit: als ik zoek op de site dan vul ik in 2 volwassenen en dan staat er 29.99 heen en 29.99 terug. Is dat de prijs per persoon of voor 2 personen?
Dat is per persoon en zonder belasting.
pi_33385847
quote:
Op zaterdag 24 december 2005 23:57 schreef Douwe het volgende:

[..]

Dat is per persoon en zonder belasting.
Oké. Blijft goedkoop hoor, maar vroeg het me toch even af. Belasting komt neer op ongeveer 50 euro toch?
pi_33386103
quote:
Op zondag 25 december 2005 00:14 schreef p-etr-a het volgende:
Oké. Blijft goedkoop hoor, maar vroeg het me toch even af. Belasting komt neer op ongeveer 50 euro toch?
Hangt van de bestemming af, gewoon even door blijven klikken totdat je het totaalbedrag ziet.

Overige ervaringen met o.a. Ryanair vindt je in [Centraal] Ervaringen vliegmaatschappijen - deel 3 en de voorgaande delen.

Zelf heb ik vijf zeer goede vluchten gemaakt met Ryanair. Allemaal nette nieuwe vliegtuigen, alleen de vele reclame en boordverkoop kan wat irritant zijn in vergelijking met andere low cost carriers.
pi_33386261
quote:
Op zondag 25 december 2005 00:25 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Hangt van de bestemming af, gewoon even door blijven klikken totdat je het totaalbedrag ziet.

Overige ervaringen met o.a. Ryanair vindt je in [Centraal] Ervaringen vliegmaatschappijen - deel 3 en de voorgaande delen.

Zelf heb ik vijf zeer goede vluchten gemaakt met Ryanair. Allemaal nette nieuwe vliegtuigen, alleen de vele reclame en boordverkoop kan wat irritant zijn in vergelijking met andere low cost carriers.
Je hoeft toch niks te kopen op zich...?
pi_33386496
quote:
Op zondag 25 december 2005 00:32 schreef p-etr-a het volgende:
Je hoeft toch niks te kopen op zich...?
je hoeft niets te kopen nee

neem dan wel een mp3 speler mee zodat je niet gestoord wordt van de verschillende aanbiedingen die worden gedaan via de intercom
pi_33389527
Iemand nog last gehad van geannuleerde vluchten?
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_33424769
quote:
Op zondag 25 december 2005 05:19 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Iemand nog last gehad van geannuleerde vluchten?
10 dagen geleden naar Rome geweest, geen geannuleerde vluchten of andere problemen gehad. Alles is prima verlopen. Vanaf Charleroi, en er was parkeerplaats voor het gebouw.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_33436049
Ik ga 21 januari naar Barcelona en onze vlucht gaat gewoon door zoals het zich nu laat aanzien. Ik heb zin in die vier dagen
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_34802028
quote:
Op maandag 6 februari 2006 16:21 schreef partyyboyy het volgende:
Ik heb een vraagje over de prijzen van de tickets van Ryan air.
Worden deze goedkoper als je pas laat boekt?
Dat klopt ten dele. Voor het hele jaar staan er basisprijzen in het systeem die verschillen naar de dag van de week. Als er meer vraag is gaat de prijs omhoog. Het plaatje van de prijzen ziet er dan zo uit:



Mochten de laatste plekken nog niet vol zitten, dan heeft Ryanair vaak een actieperiode van een week of tien dagen waarin je voor een aanbiedingsprijs kunt boeken. Je moet dan wel binnen vier to zes weken vliegen. Het plaatje ziet er dan zo uit:




Als je denkt op een dinsdag of woensdag te kunnen vliegen, dan kun je gokken op het iets lagere tarief in de laatste weken. Anders kun je beter zo ver mogelijk van te voren boeken. Dat scheelt bij Ryanair ongeveer 15 euro per enkele reis.
pi_34802107
bedankt
Ik weet het! Mijn nickname is blij. Het is een puberale ode van een aantal jaren geleden aan Chris Pontius van Jackass. Helaas is deze vergissing niet meer te herstellen.
pi_34885801
Een kleine tip..als je bij hen boekt moet je de voornamen en achternamen geven van de passagiers..denk erom dat je de voornaam gebruikt die in je paspoort staat..je doopnaam dus en niet je roepnaam (als die verschillend zijn dan)...
Wij zijn daar bijna het schip mee ingegaan ..hadden namelijk onze roepnamen doorgegeven en bij inchecken wilden ze daar moeilijk over gaan doen..zeiden dat de namen niet klopten en dat ze veranderd moesten worden en dat we daar per persoon wijzigingskosten (50 euro) voor moesten betalen.
Na veel gepraat hebben ze het kosteloos veranderd..maar had er gewoon niet bij stil gestaan dat het om je officiele eerste naam ging omdat je meestal alleen initialen hoeft door te geven.
"Ok, hier ben ik.....wat zijn je andere 2 wensen............"
pi_34887875
quote:
Op woensdag 8 februari 2006 23:36 schreef pvv1967 het volgende:
Een kleine tip..als je bij hen boekt moet je de voornamen en achternamen geven van de passagiers..denk erom dat je de voornaam gebruikt die in je paspoort staat..je doopnaam dus en niet je roepnaam (als die verschillend zijn dan)...
Wij zijn daar bijna het schip mee ingegaan ..hadden namelijk onze roepnamen doorgegeven en bij inchecken wilden ze daar moeilijk over gaan doen..zeiden dat de namen niet klopten en dat ze veranderd moesten worden en dat we daar per persoon wijzigingskosten (50 euro) voor moesten betalen.
Na veel gepraat hebben ze het kosteloos veranderd..maar had er gewoon niet bij stil gestaan dat het om je officiele eerste naam ging omdat je meestal alleen initialen hoeft door te geven.
Nou je het zegt! Bij mij hebben ze mijn roepnaam en doopnaam als voornaam en achternaam gebruikt! Mijn werkelijke achternaam stond niet op mijn ticket of instapkaart. Maar verder geen problemen mee gehad gelukkig Zag er alleen wel wat vreemd uit
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_35440378
Nu ik de laatste twee berichten zie schrik ik me rot: ook wij zijn hiermee de fout in gegaan.

Als in mijn paspoort 'Jodocus Frank Willem' als doopnamen staan en als achternaam 'Driessen', wat moet ik dan op de reservering aangeven als voor- en achternaam.

Is dat als voornaam 'Jodocus' en als achternaam 'Driessen'? Is dit voldoende? Of moet ik alle doopnamen exact overnemen?

[ Bericht 4% gewijzigd door DutchTrain op 23-06-2010 20:11:57 ]
pi_35443186
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 13:12 schreef jordydriessen het volgende:
Nu ik de laatste twee berichten zie schrik ik me rot: ook wij zijn hiermee de fout in gegaan.

Als in mijn paspoort 'Jodocus Frank Willem' als doopnamen staan en als achternaam 'Driessen', wat moet ik dan op de reservering aangeven als voor- en achternaam.

Is dat als voornaam 'Jodocus' en als achternaam 'Driessen'? Is dit voldoende? Of moet ik alle doopnamen exact overnemen?
Waarschijnlijk gaat het vooral fout als je roepnaam helemaal niet in je doopnaam voorkomt. Dat is in jouw geval niet zo.

[ Bericht 2% gewijzigd door DutchTrain op 23-06-2010 20:12:54 ]
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_35444816
Hoi, ik heb ook even een vraag over zowel ryanair als easyjet:

Mijn paspoort verloopt begin april, en ik vlieg in maart 2 keer met ryanair en 2 keer met easyjet. weet iemand hoe lang je paspoort eigenlijk geldig moet zijn na vertrek/terugkomst?
pi_35447671
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 13:12 schreef jordydriessen het volgende:
Nu ik de laatste twee berichten zie schrik ik me rot: ook wij zijn hiermee de fout in gegaan.

Als in mijn paspoort 'Jodocus Frank Willem' als doopnamen staan en als achternaam 'Driessen', wat moet ik dan op de reservering aangeven als voor- en achternaam.

Is dat als voornaam 'Jodocus' en als achternaam 'Driessen'? Is dit voldoende? Of moet ik alle doopnamen exact overnemen?
Jodocus Driessen is in dat geval voldoende.

[ Bericht 4% gewijzigd door DutchTrain op 23-06-2010 20:13:31 ]
pi_35447875
quote:
Op vrijdag 24 februari 2006 15:18 schreef alana het volgende:
Hoi, ik heb ook even een vraag over zowel ryanair als easyjet:

Mijn paspoort verloopt begin april, en ik vlieg in maart 2 keer met ryanair en 2 keer met easyjet. weet iemand hoe lang je paspoort eigenlijk geldig moet zijn na vertrek/terugkomst?
Dat ligt aan de bestemming waar je naar toe gaat, niet aan de luchtvaartmaatschappij. Naar ik weet vliegen Ryan en Easy niet naar landen waar je paspoort nog een bepaalde tijd na vertrek uit het land geldig moet zijn; je paspoort moet dus gewoon geldig zijn op het moment van je terugvlucht.

In joouw geval dus zeer waarschijnlijk geen probleem.
pi_35453450
Dankjewel! Ik stap nu met een gerust hart in het vliegtuig!
pi_35482198
Ik heb een Belgische docu gezien over Ryanair, gefilmd met een verborgen camera. Nou, nou, wat een bedrijf.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_35482679
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 17:50 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik heb een Belgische docu gezien over Ryanair, gefilmd met een verborgen camera. Nou, nou, wat een bedrijf.
Vertel... ?

Of was het hetzelfde verhaal als wat er nu in Engeland speelt:
http://www.ryanair.com/site/EN/news.php?yr=06&month=feb&story=gen-en-140206

Overigens:
quote:
Singapore Airlines beste maatschappij

Singapore Airlines is de beste luchtvaartmaatschappij met een 8,3. Goede tweede is Malaysia Airlines met een 8,0. Onur Air scoort het slechtst met een gemiddelde score van 5,3. Dat blijkt uit een enquête onder Nederlandse reizigers, die deel uitmaakt van een groot internationaal onderzoek. De uitslag van de enquête staat in de Reisgids van de Consumentenbond, die vandaag verschijnt.
Singapore Airlines scoort op alle aspecten beter dan gemiddeld. Ruim 1000 reizigers vulden de schriftelijke enquête in en gaven rapportcijfers over de maatschappij waarmee zij vlogen. Gevraagd is naar de mening over de betreffende luchtvaartmaatschappijen: de tevredenheid over inchecken, het comfort en de service aan boord, de bagageafhandelingen en of er sprake was van vertraging. Verrassend zijn ook de hoge klasseringen van Ryanair en EasyJet. KLM scoort gemiddeld.


Gemiddelde oordeel: 6,1
Over het algemeen is de conclusie dat het aantal vertragingen, overboekingen en problemen met bagage wel is afgenomen in vergelijking met de vorige enquête in 2000. De gemiddelde vertragingsduur is wel toegenomen en komt nu uit op 2,28 uur. KLM zat met 2,42 boven het gemiddelde. De kans op vertraging is het grootst op vluchten na 21.00 uur, op zaterdag en zondag en tijdens schoolvakanties. Verder gaven de geënquêteerden aan dat zij belang hechten aan voldoende beenruimte, maar het gemiddelde oordeel dat maatschappijen kregen was een 6,1. Problemen met bagage deden zich voor bij 5% van de vluchten. Daarvan was vermiste bagage het grootste probleem, maar bijna alle bagage dook later weer op. De aspecten die het minst belangrijk werden gevonden, zoals tijdschriften aan boord, werden ook het minst gewaardeerd.
bron
pi_35482756
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 18:03 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Vertel... ?

Of was het hetzelfde verhaal als wat er nu in Engeland speelt:
http://www.ryanair.com/site/EN/news.php?yr=06&month=feb&story=gen-en-140206

Overigens:
[..]

bron
Kots die gewoon bleef liggen, hoe men omging met het personeel, ongekwalificeerd maar goedkoop personeel, personeel dat gewoon tijdens het werk in slaap viel omdat ze erg veel uren moesten maken, veiligheid die aan de laars werd gelapt, etc...

Opvallend is de hoge klassering inderdaad.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_35483340
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 18:05 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Kots die gewoon bleef liggen, hoe men omging met het personeel, ongekwalificeerd maar goedkoop personeel, personeel dat gewoon tijdens het werk in slaap viel omdat ze erg veel uren moesten maken, veiligheid die aan de laars werd gelapt, etc...
Niet veel anders als bij andere luchtvaartmaatschappijen dus
quote:
Opvallend is de hoge klassering inderdaad.
1
2
3
4
5
6
7
8
Maatschappij  %  Verloren baggage  % uitgevoerde vluchten 
          optijd   / 1.000 pax  
Ryanair       90      00,5           99,4 
SN BXL        86      11,8           98,9 
Air France    83      15,0           97,8 
Lufthansa     82      16,3           98,7 
Iberia        78      15,3           98,7 
BA            74      17,7           98,5 


Op zich niet vreemd met een point to point netwerk zonder aansluitingen, maar toch knap om zoveel vluchten uit te kunnen voeren. Dan is het niet meer dan logisch dat je ergens op moet bezuinigen.
pi_35484329
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 18:19 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Niet veel anders als bij andere luchtvaartmaatschappijen dus
[..]
[ code verwijderd ]

Op zich niet vreemd met een point to point netwerk zonder aansluitingen, maar toch knap om zoveel vluchten uit te kunnen voeren. Dan is het niet meer dan logisch dat je ergens op moet bezuinigen.
Meer dan bij andere maatschappijen. Een maatschappij die meer ontvangt voor een ticket kan logischerwijs meer service bieden natuurlijk.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_35484504
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 18:46 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Meer dan bij andere maatschappijen. Een maatschappij die meer ontvangt voor een ticket kan logischerwijs meer service bieden natuurlijk.
Tenzij ze het uitgeven aan overbodige overhead...
pi_35484535
quote:
Op zaterdag 25 februari 2006 18:52 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Tenzij ze het uitgeven aan overbodige overhead...
Yep, maar over het algemeen bieden ze wel wat meer service natuurlijk. Omgekeerd vind ik mensen die zeiken over de slechte service van RyanAir ook altijd zielig. Dubbeltje op de eerste rij en zo...
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
pi_35761036
quote:
Op vrijdag 9 januari 2004 12:50 schreef Northpole het volgende:
Voor de vliegers naar London Stansted die naar het centrum van Londen willen: Een retourtje met de trein kost inmiddels maarliefst £24 (¤35!) per persoon. Met dank aan het monopolie van Stansted Express op deze lijn ...
Leuker nieuws: Ryanair heeft een partnership met de treinmaatschappij. In plaats van de standaard £25.00 die het nu kost, kun je met je Ryanair confirmation number voor £19.50 een retourticket kopen op https://www.airexp.co.uk/ryanair-stansted/Tickets.asp
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
pi_35881411
Ik was zojuist het een en ander aan het nalezen over Ryanair en toen las ik het volgende. Zoals waarschijnlijk bekend mag het gewicht van een incheck-koffer slechts 15 KG bedragen. Voor elke KG die je hierover heen gaat betaal je 8 euro per KG.

Nu is het zo dat wanneer je bij het inchecken (of reservering?) aangeeft dat je sportartikelen in je koffer hebt zitten (bijvoorbeeld bergspullen), er niets voor de overbagage in rekening wordt gebracht. Dit is schijnbaar een methode die succesvol wordt toegepast door sommigen. Een iemand had hierbij zelf 10 KG te veel en dit was geen probleem.

Iemand bekend hiermee?
pi_35914447
Nee, is mij niet bekend. Zal wel ergens op de site staan hoe dat zit. Overiens krijg je nu wel korting (zoals ze het zelf zeggen) als je alleen met handbagage reist.

Gelukkig hebben ze nog geen ongelimiteerd gewicht voor je handbagage zoals bij Easyjet, want dat blijf ik toch wel gevaarlijk vinden.
pi_35917105
Waarom zou je in vredesnaam ongelimiteerd sportartikelen mee mogen nemen?
"There are no short cuts to any place worth going"
- Beverly Sills
pi_35921127
quote:
Op vrijdag 10 maart 2006 17:46 schreef Pizza_Shooter het volgende:
Waarom zou je in vredesnaam ongelimiteerd sportartikelen mee mogen nemen?
Om het volk aan het bewegen te krijgen?
pi_36735213
En weer een legendarisch O'Leary persbericht:
quote:
RYANAIR STATEMENT

RE: SWEDISH PRIME MINISTERRyanair, Europe’s leading low fares airline today responded to the decision by the Swedish Prime Minister and former Foreign Minister to sue the low cost airline for using their faces in a newspaper advertisement.

Reacting to this news, Ryanair’s Scandinavian Sales Manger, Lotta Lindquist said:

“This must be the first time that a politician has objected to their image being published in a newspaper. This Court case is a complete waste of Swedish tax payers money and is another example of this Government attempting to stifle competition in the airline market. This Government is already proposing to introduce a SEK94 “environmental” tax which seeks to massively increase the cost of air travel into and out of Sweden.

“The Prime Minister is seeking to deny Swedish citizens access to low cost travel, a commodity which they have embraced enthusiastically, as evidenced by the rapid growth of Ryanair’s low fare services in the last 5 years. Ryanair will continue to fight on behalf of Swedish consumers by vigorously defending the Court proceedings initiated by the Prime Minister and the former Foreign Minister. We will defend the right of free speech and also the right of consumers to have low fare air travel”.

Ryanair is seeking assistance from all of its loyal customers in Sweden on this issue and to that end is offering 50 free flights* to the first passengers who send us messages of support on this issue to swedishsupport@ryanair.com

*Specific routes ex Sweden, terms and conditions apply
pi_36735547
Jammer dat ik niet in Zweden woon.
  woensdag 12 april 2006 @ 19:47:28 #109
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_36897122
BBC:
quote:
Flight diverted after bomb alert

The aircraft was diverted to Prestwick Airport
A security alert on board a Ryanair flight led to the closure of Prestwick Airport in Ayrshire.
Ryanair said a note was passed to cabin crew on the Paris to Dublin flight at about 1400 BST claiming there was a bomb onboard the aircraft.

A "fighter escort" then accompanied the aircraft onto the ground at Prestwick.

All 167 passengers were taken off the plane. A spokesman for Strathclyde Police said: "All are safe and well and are being interviewed."

The plane landed at 1420 BST.

A Prestwick Airport spokesman said the flight was diverted "as a precautionary measure".

A spokesman for Ryanair said: "All passengers together with Ryanair are co-operating fully with the police and local safety authorities.

Tornado escort

"The aircraft will now be subject to a detailed search, following which we expect it will be cleared to travel onwards to Dublin.

"Ryanair apologises sincerely for any inconvenience caused to these passengers, however the safety of our passengers and aircraft will always be our number one priority."

The MoD said the plane was escorted to the ground at Prestwick by Tornado aircraft.

A Strathclyde Police spokesman said "a full emergency response was put into place".



The scare resulted in a 25 mile air exclusion zone being set up around the airport, according to aviation sources.

This took effect at 2.09pm, and was lifted 16 minutes later at 2.25pm.

This had the effect of delaying some flights due to depart from nearby Glasgow Airport, and those flights were kept on the ground for that period.

A worker at Prestwick Airport said staff were not being evacuated but there was a large police and fire service presence.

No flights are taking off or landing as a result of the incident

Ryanair flights from Paris and Milan have been diverted to Edinburgh Airport and a flight from Amsterdam was diverted to Glasgow Airport.

Six scheduled departures have been delayed.
Reactie Ryanair: http://www.ryanair.com/site/EN/notices.php?notice=060412-div-EN
  woensdag 19 april 2006 @ 21:02:46 #110
106418 boeiuh
Funk the dump stuff
pi_37107833
Ik heb onlangs twee retourtjes geboekt vanuit Eindhoven naar Rome. Maar nu vond ik net goedkopere tickets vanuit Dortmund, ook met Ryanair.

Is het mogelijk/verstandig om de reis te wijzigen? En hoe kan dat het beste?
Funk Gezond, Soul een Appel
pi_37110680
quote:
Op woensdag 19 april 2006 21:02 schreef boeiuh het volgende:
Ik heb onlangs twee retourtjes geboekt vanuit Eindhoven naar Rome. Maar nu vond ik net goedkopere tickets vanuit Dortmund, ook met Ryanair.

Is het mogelijk/verstandig om de reis te wijzigen? En hoe kan dat het beste?
Dat kan, tot op zekere hoogte. Check hier, hier en hier. Voor de exacte kosten ervan bel je effe met het reserveringscentrum (Engelstalig) @ 0900 2022184 (45c per minuut).

Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
pi_37112400
En mijn ervaring is, als je zeer snel na de boeking belt, doen ze niet zo moeilijk. Bij mij kwam de naam niet exact overeen met de naam in mijn paspoort (slordigheidsfoutje ) maar gelijk de volgende dag gebeld en aangepast zonder extra kosten was normaal 65 euro om de naam te wijzigen

Nu hoop ik nog dat het ook werkelijk goed gaat als ik ga, maargoed, ga er vooralsnog vanuit dat het goed aan is gepast. Datum en tijd van het gesprek om de naam te wijzigen heb ik genoteerd.

En ze spreken daar idd alleen Engels! Voor mij iig geen probleem
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_37112758
quote:
Op woensdag 19 april 2006 22:57 schreef Vava het volgende:
En mijn ervaring is, als je zeer snel na de boeking belt, doen ze niet zo moeilijk. Bij mij kwam de naam niet exact overeen met de naam in mijn paspoort (slordigheidsfoutje ) maar gelijk de volgende dag gebeld en aangepast zonder extra kosten was normaal 65 euro om de naam te wijzigen

Nu hoop ik nog dat het ook werkelijk goed gaat als ik ga, maargoed, ga er vooralsnog vanuit dat het goed aan is gepast. Datum en tijd van het gesprek om de naam te wijzigen heb ik genoteerd.

En ze spreken daar idd alleen Engels! Voor mij iig geen probleem
Ik had dat bij mijn eerste internetboeking dus ook, roepnaam gebruikt in plaats van mijn doopnaam (dacht dat het alleen om de reisverzekering ging, maar dat bleek dus het ticket zelf te zijn). Binnen het kwartier met 't reserveringscentrum gebeld maar het moest en zou 65 euro kosten. Aangezien mijn (eerste) doopnaam 8 letters heeft was dat dus dik 8 euro per letter - en dat voor iets wat realtime gewijzigd werd, ik bedoel als het nou heel veel moeite is maar nee hoor 65 euro geboekt op mijn CC.
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
pi_37113407
quote:
Op woensdag 19 april 2006 23:06 schreef Allan24 het volgende:

[..]

Ik had dat bij mijn eerste internetboeking dus ook, roepnaam gebruikt in plaats van mijn doopnaam (dacht dat het alleen om de reisverzekering ging, maar dat bleek dus het ticket zelf te zijn). Binnen het kwartier met 't reserveringscentrum gebeld maar het moest en zou 65 euro kosten. Aangezien mijn (eerste) doopnaam 8 letters heeft was dat dus dik 8 euro per letter - en dat voor iets wat realtime gewijzigd werd, ik bedoel als het nou heel veel moeite is maar nee hoor 65 euro geboekt op mijn CC.
Dus ik heb echt veel geluk gehad okay, moet de cc afrekening nog krijgen maar de meneer aan de telefoon zei dat het gratis aangepast zou worden.
Ik had namelijk ook wat naamprobleempjes met Ryanair toen ik in december naar Rome ging. Toen hadden ze mijn 2e naam als achternaam gebruikt en heette ik ineens Jetske Marieken, terwijl Marieken mijn 2e naam is en absoluut niet mijn achternaam. Dit voorval heeft me ook wel in twijfel gebracht. Het kwam toen wel weer goed maar toch
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  donderdag 20 april 2006 @ 16:52:24 #115
106418 boeiuh
Funk the dump stuff
pi_37132053
quote:
Op woensdag 19 april 2006 22:16 schreef Allan24 het volgende:

[..]

Dat kan, tot op zekere hoogte. Check hier, hier en hier. Voor de exacte kosten ervan bel je effe met het reserveringscentrum (Engelstalig) @ 0900 2022184 (45c per minuut).

tnx !
maar toch even vragen aan jullie voordat ik ga bellen:
jk kan de retourvlucht eindhoven-rome switchen naar weese-rome. Maar dan betaal ik 35 euro plus het verschil tussen de twee retourvluchten. Dus dan blijft de vlucht even duur, alleen betaal ik dan 35 euro extra? Dus schiet ik er niks mee op..
quote:
Vluchtdatums, -tijden en -routes kunnen worden gewijzigd zolang de voorraad strekt, tegen betaling van de huidige wijzigingskosten van ¤35 via www.ryanair.com of ¤45 indien de wijziging wordt doorgevoerd via een reserveringscentrum van Ryanair (afhankelijk van openingstijden), plus in beide gevallen het verschil in prijs tossen de oorspronkelijke totaalprijs en de laagst beschikbare totaalprijs op het tijdstip van wijziging.
Funk Gezond, Soul een Appel
pi_37137057
quote:
Op donderdag 20 april 2006 16:52 schreef boeiuh het volgende:

[..]

tnx !
maar toch even vragen aan jullie voordat ik ga bellen:
jk kan de retourvlucht eindhoven-rome switchen naar weese-rome. Maar dan betaal ik 35 euro plus het verschil tussen de twee retourvluchten. Dus dan blijft de vlucht even duur, alleen betaal ik dan 35 euro extra? Dus schiet ik er niks mee op..
[..]
Zo lees ik het ook. Het kost je sowieso 35 euro denk ik, dus wijzigen is dan niet echt verstandig als het om reden 'goedkoper' is
Verjaardagen zijn gezond -
hoe meer je er hebt, des te langer je leeft
  donderdag 20 april 2006 @ 20:46:28 #117
106418 boeiuh
Funk the dump stuff
pi_37139346
agjaaa.. jammer dan
ik had maar beter moeten zoeken voordat ik ging boeken
Funk Gezond, Soul een Appel
  woensdag 10 mei 2006 @ 19:29:53 #118
79886 MrMadMan
The Ozzie Animal
pi_37715807
10.05.06
RYANAIR OPENT NIEUWE ROUTE TUSSEN
EINDHOVEN EN MARSEILLE!

LUCHTHAVEN MARSEILLE WORDT RYANAIR’S 16e BASIS

Ryanair, Europa's Nr. 1 low fares airline, heeft vandaag de opening van een nieuwe lijndienst naar Marseille, de7e bestemming vanaf Eindhoven Airport, aangekondigd. Europa’s grootste prijsvechter blijft hiermee haar routenetwerk vanaf Nederland’s snelst groeiende luchthaven verder uitbouwen. In april werd de nieuwe bestemmingen Pisa in gebruik genomen en met ingang van 8 november komt daar een dagelijkse directe vlucht naar de Provence bij.

De luchthaven van Marseille-Provence wordt Ryanair’s 16e basis. Er worden 2 nieuwe Boeing 737-800 toestellen op de luchthaven gestationeerd. Naast de huidige twee lijndiensten naar Glasgow en Dublin zijn vandaag de volgende 11 nieuwe routes vanaf Marseille aangekondigd: Baden-Baden, Brussel Zuid-Charleroi, Eindhoven, Fez, Frankfurt-Hahn, Londen Stansted, Marrakech, Oujda (noord-oost Marokko), Porto, Rome en Torp.

David Gering, Commercieel Directeur Benelux zei deze middag:
“Vanaf 8 november vliegt Ryanair vanaf Eindhoven 7 maal per week, iedere dag direct naar Frankrijk’s 2e grootste stad. Dat is goed nieuws voor onze Nederlandse passagiers, voor de luchthaven en de regio maar ook voor de hoofdstad van de Provence. Eindelijk wordt het mogelijk om veilig, zonder vertraging en goedkoop naar Marseille te vliegen voor een zakelijke afspraak, een voetbalwedstrijd of om een paar dagen in een zomerhuis te relaxen. Vanaf ¤27,70 inclusief belasting kan er vanaf Eindhoven Airport naar Marseillle worden gevlogen!
Wij verwachten in het eerste jaar 100.000 passagiers op deze route te vervoeren.
Directe vluchten zijn als volgt in het winterschema opgenomen: vertrek vanaf Eindhoven om: 21.45u, aankomst Marseille om: 23.35u”

Joost Meijs, Director Commercial Services & PR van Eindhoven Airport zei enthousiast :
“Het is voor Eindhoven Airport erg belangrijk om deze bestemming in ons aanbod te hebben. We hebben, buiten een lijndienst naar Parijs, nog geen andere Franse lijndienst bestemming die direct vanaf Eindhoven te bereiken is. Bij lange vakanties in het buitenland is Frankrijk de nummer één bestemming van Nederlanders. We twijfelen dan ook niet aan het potentiële succes van deze bestemming!”

“Eindhoven Airport geeft invulling aan haar ambitie, maar binnen de kaders van de regionale overeenkomst met de omgeving. Eindhoven Airport heeft de focus gelegd op het vinden van het uitdagende optimum tussen ambitie en maatschappelijk draagvlak. De regionale overeenkomst is leidend in ons denken. Deze uitbreiding valt binnen de afgesproken grenzen. Meer vluchten betekent, meer passagiers, meer economische activiteit en dus meer banen in de directe omgeving van het vliegveld. We rekenen met ongeveer 1.000 directe banen per één miljoen passagiers. Voor de economische bedrijvigheid van deze regio is deze uitbreiding een stap voorwaarts.”
No Worries Mate!!!
pi_39360127
Hallo,

Ik heb een vraag. Stel, je boekt een reis voor vier personen en een van die vier personen is niet aanwezig bij het inchecken. Vervalt dan 'gewoon' de reservering voor de afwezige persoon of wordt dan de gehele boeking ongeldig verklaard?

En hoe zit het als van de vier personen een (1) persoon met een 'onjuiste' voornaam bij de incheckbalie verschijnt? Wordt dan alleen deze persoon geweigerd of ook de overige drie personen?

Iemand die misschien hier ervaring mee heeft?
pi_39360377
Alleen de reservering van de persoon die niet komt opdagen vervalt. En ook alleen de persoon met de verkeerd naam word geweigerd. De rest mag natuurlijk gewoon vliegen.
  donderdag 29 juni 2006 @ 21:36:04 #121
123189 Klare
Extraordinary Girl
pi_39369992
Ligt er ook aan hoe 'verkeerd' die naam is. Ik kwam er op Niederrhein achter dat er 1 letter in m`n achternaam verkeerd was (slordigheid) maar dat werd zonder problemen of extra kosten gewijzigd.
pi_39386028
Om concreet in te gaan op de vraag van 'Klare': stel dat in de voornaam, de laatste twee letters zijn 'weggevallen'.
pi_39412694
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 11:31 schreef jordydriessen het volgende:
Om concreet in te gaan op de vraag van 'Klare': stel dat in de voornaam, de laatste twee letters zijn 'weggevallen'.
Ik zou ze even bellen. Hoe lang is het geleden dat je geboekt hebt? Ik heb zelf een keer een fout gemaakt met mijn voornaam, was nogal enthousiast aan het boeken gegaan omdat ik binnen een paar dagen na boeken belde hebben ze het zonder extra kosten aangepast.
Reken alleen wel op een wachttijd en ze spreken niet allemaal Nederlands
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_39423919
Boeking is toch al enige tijd geleden; half jaar ondertussen.
  zondag 2 juli 2006 @ 20:54:44 #125
123189 Klare
Extraordinary Girl
pi_39457347
quote:
Op vrijdag 30 juni 2006 11:31 schreef jordydriessen het volgende:
Om concreet in te gaan op de vraag van 'Klare': stel dat in de voornaam, de laatste twee letters zijn 'weggevallen'.
Geen idee, ik kwam er pas op het vliegveld achter en daar zeiden ze dat zoiets kon gebeuren. Maar ik denk dat ze misschien bij de klatenservice minder makkelijk zijn. Maar je kan het altijd proberen, een voornaam lijkt me niet zo`n probleem. Het is niet dat je een ander persoon bent. En daar zijn volgens mij die extra kosten voor bedoelt.
  woensdag 5 juli 2006 @ 00:38:03 #126
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_39527564
http://www.ryanair.com/site/EN/faqs.php?sect=bag&quest=checkedbaggageallowance :
quote:
The Baggage Fee may be prepaid at the current discounted rate of £2.50/¤3.50 (¤4.50/£3.50 from 1st September 2006 onwards) per item of baggage/per one way flight when making your reservation on www.ryanair.com, or through a Ryanair call centre (up to 4 hours prior to scheduled flight departure time - subject to opening hours). If the Baggage Fee is paid at the airport, the full rate of £5/¤7 (£7/¤10 from the 1st September 2006 onwards) per item of baggage/per one way flight is charged.
quote:
The Checked Baggage allowance is 20kg per person (15kg per person for all passengers travelling from the 1st November 2006 onwards).
Beetje jammer om te zien dat Ryanair na de aanpassingen met bagage (tarieven gingen EUR 3,50 omlaag (logisch als je maar 1 cent voor je vlucht betaalt ........) en je betaalt pas als je meer dan alleen handbagage meeneemt (wel verhoogd van max. 15 naar 20 kilo): EUR 3,50 per stuk. Nu gooien ze de toegestane hoeveelheid omlaag en het tarief omhoog . Die 'nieuwe' regels hebben niet lang gegolden .....
pi_40177095
Misschien een onnozele vraag, maar misschien dat iemand hier ervaring mee heeft.

Aanstaande zaterdag vliegen we met Ryanair naar Bergamo. Nu hebben wij de boeking gedaan voor de 'bagagewijziging' en mogen wij dus maar slechts 15 KG aan incheckbagage meenemen.

Nu had ik het idee om de toeslag van 7 euro te betalen om zo te 'upgraden' naar 20 KG; dit is beter dan per KG 8 euro boete te betalen. Weet iemand of dit mogelijk is? Of is dit voor Ryanair 'not done' als je hierover gaat bellen?
pi_40182892
Morgen vlieg ik van Eindhoven naar Rome CIA, ik hoop met mijn 2.02 op beenruimte
pi_40183574
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 20:02 schreef jordydriessen het volgende:
Nu had ik het idee om de toeslag van 7 euro te betalen om zo te 'upgraden' naar 20 KG; dit is beter dan per KG 8 euro boete te betalen. Weet iemand of dit mogelijk is? Of is dit voor Ryanair 'not done' als je hierover gaat bellen?
Die 7 euro gaat over het verschil tussen handbagage en incheckbagage. Ik denk niet dat ze nu op Eindhoven heel moeilijk zullen doen. Bellen zal alleen maar leiden tot meer problemen.
pi_40183595
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 22:52 schreef Senang het volgende:
Morgen vlieg ik van Eindhoven naar Rome CIA, ik hoop met mijn 2.02 op beenruimte
Met 2.02 moet je heel hard kunnen lopen en dan een gunstig plekje zelf uitzoeken..
pi_40183663
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 23:10 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Met 2.02 moet je heel hard kunnen lopen en dan een gunstig plekje zelf uitzoeken..
Je krijgt geen plaats toegewezen?
pi_40183869
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 23:12 schreef Senang het volgende:
Je krijgt geen plaats toegewezen?
Nee, je mag het vliegtuig in op volgorde van inchecken en dan zelf een plek zoeken. Dus nummer 1-68 eerst en dan de rest. Dit kan leiden tot leuke taferelen op de Italiaanse luchthavens kan ik zeggen waarbij het openen van de deuren lijkt op het begin van een 250 meter sprintwedstrijd.
Meestal zijn de plekken bij de nooduitgangen en de eerste rijen wel afgezet, zodat daar niet zomaar iedereen kan gaan zitten. Even vragen aan de pursor dus of er nog 'bijzondere gevallen' ingecheckt zijn die op die plaatsen moeten zitten.
pi_40184112
Als je via internet in kunt checken zou ik dat doen en anders zorgen dat je ruim op tijd bent om op het vliegveld in te checken. Maar dan nog, 1 tot 90 dacht ik mogen als eerste het vliegtuig in dus is het alsnog dringen....

Heb je geen kind bij je dan mag je wel eerst
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_40184137
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 23:23 schreef Vava het volgende:
Als je via internet in kunt checken zou ik dat doen en anders zorgen dat je ruim op tijd bent om op het vliegveld in te checken. Maar dan nog, 1 tot 90 dacht ik mogen als eerste het vliegtuig in dus is het alsnog dringen....

Heb je geen kind bij je dan mag je wel eerst
Ach, het is maar een kleine 2 uur Jammer voor de persoon voor me met knieen in zijn rug alleen.

Edit: Online inchecken kan slechts als je geen bagage voor in het ruim heb zie ik.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 25-07-2006 23:25:39 ]
pi_40185189
Naar aanleiding van de postings van 'Dutchtrain' worden een aantal zaken door elkaar gegooid .

Ik vertrek aanstaande zaterdag naar Milaan Bergamo, met als vertrekluchthaven Brussel-Charleroi. Vlucht is geboekt in december 2005(!!). Nu mogen wij (op basis van de oude regels) zonder kosten een koffer inchecken met een maximaal gewicht van 15 KG. Extra KG's worden 'beboet' met 8 euro per kilogram.

Nu vraag ik mij af of het mogelijk is om per persoon de toeslag van 3.5 euro (totaal 7 euro voor retourvlucht) te betalen, zodat we voor 20 KG aan incheckbagage mogen meenemen; dat is voordeliger dan voor 5 KG boete te betalen (is tweemaal 40 euro).

De kwestie hand- of vrachtbagage staat hier dus verder buiten. Iemand die hier ervaring mee heeft? Is dit mogelijk?
pi_40185522
Je moet sowieso bellen met Ryanair als je de bagage voor 3,5 euro per enkele reis mee wilt nemen. Dus dat zou ik doen.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_40185700
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 00:03 schreef Vava het volgende:
Je moet sowieso bellen met Ryanair als je de bagage voor 3,5 euro per enkele reis mee wilt nemen. Dus dat zou ik doen.
Ik kan van mijn situatie niets op de website vinden. Staat alleen vermeld dat boekingen voor (16?) maart 2006 uitgaan van een vrachtbagage van 15 KG (zonder kosten dus). Na deze datum is de toeslag van 3.50 euro per enkele reis ingesteld en mag je 20 KG meenemen. Er staat jammer genoeg niet vermeld dat 'oude boekingen' gebruik kunnen maken van de nieuwe regels als de toeslag (extra) wordt betaald naderhand. Dit zou wel gunstig zijn.

Morgen toch maar eens bellen. Want dan kunnen we alsnog voor 7 euro de man onze koffers volladen tot 20 KG; 15 kilogram is misschien wel net te krap aan... En ja, als je met een koffer aan komt zetten van bijvoorbeeld 16 kilogram kost je dat al tweemaal 8 euro voor de retourvlucht. Ben je dus al duurder uit!
pi_40186122
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 00:09 schreef jordydriessen het volgende:

[..]

Ik kan van mijn situatie niets op de website vinden. Staat alleen vermeld dat boekingen voor (16?) maart 2006 uitgaan van een vrachtbagage van 15 KG (zonder kosten dus). Na deze datum is de toeslag van 3.50 euro per enkele reis ingesteld en mag je 20 KG meenemen. Er staat jammer genoeg niet vermeld dat 'oude boekingen' gebruik kunnen maken van de nieuwe regels als de toeslag (extra) wordt betaald naderhand. Dit zou wel gunstig zijn.

Morgen toch maar eens bellen. Want dan kunnen we alsnog voor 7 euro de man onze koffers volladen tot 20 KG; 15 kilogram is misschien wel net te krap aan... En ja, als je met een koffer aan komt zetten van bijvoorbeeld 16 kilogram kost je dat al tweemaal 8 euro voor de retourvlucht. Ben je dus al duurder uit!
Houd er wel rekening mee dat je een behoorlijke tijd in de wacht hangt bij Ryanair, dus je bent hoe dan ook al wat meer geld kwijt dan die 7 euro
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_40186528
Haha. Nou ja, we zullen zien. Mocht het mogelijk zijn, dan kan ik wel met een gerust hart mijn koffer volproppen zonder te pielen om op die 15 KG uit te komen.
pi_40193511
Zojuist telefonisch contact gehad. Het was dus *niet* mogelijk om over te stappen op de nieuwe bagagevoorwaarden. Maximum gewicht blijft dus 15 KG per persoon.

Overigens werd ik wel snel te woord gestaan .
pi_40227535
Grappig dat dat filmpje nog steeds uitgezonden wordt. Ryanair heeft inmiddels aangetoond dat er niets bijzonders te zien is in de film. En dat de makers er zelf maar wat van gemaakt hebben, zoals het laten zien van vliegtuigen die niet van Ryanair zijn en een aantal feiten overdreven alsof ze alleen bij Ryanair plaatsvinden, zoals betalen voor opleiding en de lage lonen etc.
quote:
RYANAIR STATEMENT ON DISPATCHES PROGRAMME


Ryanair confirmed that this evening's Dispatches programme on Channel 4 failed to produce any new evidence of any safety or security breaches in Ryanair despite 5 months of undercover filming. This follows today's "manufactured" advert by Channel 4 of a cabin crew sleeping on an aircraft which was not a Ryanair aircraft.

The 20 allegations which were forwarded to Ryanair in writing on the 12th January have been comprehensively disproven by the factual evidence provided by Ryanair (all of which has been published on Ryanair's website at www.ryanair.com).

Both the Civil Aviation Authority in the UK and the Irish Aviation Authority in Ireland have also confirmed that there was "no substance in any of the allegations made in the letter from the production company".

It is interesting that the Dispatches program after 5 months of filming, covering over 100,000 flights, could only produce a couple of isolated examples of minor breaches by Ryanair cabin crew of Ryanair's own policies and procedures. Each of these will be investigated (as is normal in all such cases) and reported to both the IAA and the CAA. Ryanair will not comment further on these isolated incidents until the conclusion of these investigations.

Commenting on this evening's Dispatches programme, Ryanair's Chief Executive, Michael O'Leary said:

"Ryanair operates to the highest safety standards in Europe. The fact that a 5 month undercover documentary could not produce evidence of any breaches of safety or security policies, bears witness to the safety and security compliance of Ryanair's operations, and the outstanding service that is provided to our 40 million passengers annually by the 3,500 professionals who work here. The refusal of the Dispatches programme to accept Ryanair's offers of an interview and their refusal to run Ryanair's statement without editing it makes it clear that it is the Dispatches programme that had something to hide, not Ryanair.
As always Ryanair will let the travelling public decide. We will release 3 million free seats at midnight on our website at www.ryanair.com for travel during the months of February, March and April. All passengers have to pay will be the airport taxes and charges. The airline is confident that the travelling public will continue to support and enjoy Ryanair's service across Europe".
  vrijdag 28 juli 2006 @ 22:00:33 #143
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_40284165
quote:
Op dinsdag 25 juli 2006 23:17 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Nee, je mag het vliegtuig in op volgorde van inchecken en dan zelf een plek zoeken. Dus nummer 1-68 eerst en dan de rest. Dit kan leiden tot leuke taferelen op de Italiaanse luchthavens kan ik zeggen waarbij het openen van de deuren lijkt op het begin van een 250 meter sprintwedstrijd.
Meestal zijn de plekken bij de nooduitgangen en de eerste rijen wel afgezet, zodat daar niet zomaar iedereen kan gaan zitten. Even vragen aan de pursor dus of er nog 'bijzondere gevallen' ingecheckt zijn die op die plaatsen moeten zitten.
In Salzburg ging 't vandaag niet zo (ook Ryanair). Zal wel met de redelijk kleine ruimtes te maken hebben (de gates zijn in feite niet meer dan een aantal deuren naast elkaar). En het gatenummer wordt ook pas net voor boarden aangegeven. Gelukkig zag ik 't snel staan dus was lekker vooraan. Gezinnen met kinderen etc. kregen geen voorrang zoals dat op andere Ryanairvluchten wel het geval is . Daar werd in het vliegtuig wel rekening mee gehouden.

Overigens liep de eerste boardingrange op de heenweg (Charleroi) van 1 tot en met 90. En laat ik nu net nummer 90 hebben gehad .
  vrijdag 28 juli 2006 @ 22:01:25 #144
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_40284185
quote:
Op woensdag 26 juli 2006 00:03 schreef Vava het volgende:
Je moet sowieso bellen met Ryanair als je de bagage voor 3,5 euro per enkele reis mee wilt nemen. Dus dat zou ik doen.
Je hoeft helemaal niet te bellen. Gewoon bij het boeken aangeven hoeveel stuks bagage je wil inchecken en je bent klaar.
  vrijdag 28 juli 2006 @ 22:47:59 #145
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_40285545
http://www.ryanair.com/site/EN/notices.php?notice=gops&code=060728-thunderstorms_STN-GB

Of Ryanair ff een zooi vluchten moet cancellen door het weer .
pi_40285769
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 22:47 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.ryanair.com/site/EN/notices.php?notice=gops&code=060728-thunderstorms_STN-GB

Of Ryanair ff een zooi vluchten moet cancellen door het weer .
Dat is een nadeel als je 93 bestemmingen vanaf 1 luchthaven vliegt...
  vrijdag 28 juli 2006 @ 22:56:44 #147
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_40285823
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 22:55 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Dat is een nadeel als je 93 bestemmingen vanaf 1 luchthaven vliegt...
.
En ze hebben er nog een paar toegevoegd .
pi_40285909
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 22:01 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Je hoeft helemaal niet te bellen. Gewoon bij het boeken aangeven hoeveel stuks bagage je wil inchecken en je bent klaar.
Daar heb je gelijk in maar wanneer je het niet bij het boeken aan hebt gegeven is het goedkoper om telefonisch aan te geven dat je bagage hebt dan wanneer je het pas op het vliegveld met je bagage komt.
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  vrijdag 28 juli 2006 @ 23:00:35 #149
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_40285949
quote:
Op vrijdag 28 juli 2006 22:59 schreef Vava het volgende:

[..]

Daar heb je gelijk in maar wanneer je het niet bij het boeken aan hebt gegeven is het goedkoper om telefonisch aan te geven dat je bagage hebt dan wanneer je het pas op het vliegveld met je bagage komt.
Daar heb jij weer gelijk in .
pi_40392185
quote:
Ryanair overtreft verwachtingen
DUBLIN - Ryanair heeft in het eerste kwartaal van zijn gebroken boekjaar de winst met 80 procent zien stijgen tot 115,7 miljoen euro. De grootste prijsvechter van Europa vervoerde meer passagiers voor hogere ticketprijzen, zo maakte de Ierse luchtvaartmaatschappij dinsdag bekend.

De omzet steeg met 40 procent tot 566,6 miljoen euro. Ryanair vervoerde in het afgelopen kwartaal 10,7 miljoen passagiers, een stijging van 25 procent vergeleken met een jaar eerder. De onderneming wist meer omzet te boeken door toeslagen te vragen voor bagage.

De resultaten overtreffen de verwachtingen van analisten ruimschoots. Zij gingen in doorsnee uit van een nettowinst van 98 miljoen euro op een omzet van 530 miljoen euro.
Dat zou dus betekenen dat ze per passagier nog altijd 10 euro winst maken. Weliswaar natuurlijk niet alleen op ticketprijs, maar nog altijd is dit vrij veel als je de omzet per passagier bekijkt
pi_40460099
Topmaatschappij. Heen en weer geweest naar Rome CIA, 0 minuten vertraging, beiden keren mocht ik met de ouders met kinderen en ouderen mee naar binnen opdat ik met mijn 2 meter een goede plek kon kiezen. Echt top.
pi_40553801
Naar aanleiding van mijn berichten in dit topic, geef ik hieronder mijn ervaringen weer van een weekje Italie met Ryanair.

Vertrek vanaf Charleroi verliep zeer goed. Zowel bij het inchecken als bij de douane totaal geen problemen met de verkeerde voornaam van een passagier, waarvan de laatste twee letters ontbraken. Douanier bekeek geheel nauwkeurig, maar maakte geen opmerking erover. Het inboarden ging snel. Onze instapnummers lagen rond de 20, maar bij het instappen worden allereerst de personen met kinder toegelaten en daarna de instapnummers tot en met 90 (volgorde deed er niet toe), vervolgens de overigen. Na het nodige geduw bij het scannen/afscheuren van de instapkaarten rustig kunnen instappen.

De terugvlucht vanaf Bergamo hetzelfde verhaal. Overigens vond er nu nauwelijks paspoortcontrole plaats, alleen bij het instappen vluchtig. Een slechte zaak eigenlijk. Ook hier werden passagiers met kinderen eerst toegelaten, waarna de rest (ongeacht instapnummer) mochten doorlopen. Vervolgens werd men met een shuttlebus naar het vliegtuig gebracht waardoor het effect van 'onderscheid' deels verloren ging...

De vlucht zelf ging zeer goed. Beide keren werd er ruimschoots voor planning geland (ongeveer 20 minuten). Ryanair is mij zeer goed bevallen. Ook is er totaal geen moeite gedaan over overgewicht. Op de terugreis had ik twee kilo overgewicht; totaal geen probleem. Voor herhaling vatbaar.
pi_40742541
Mijn vriend en ik vliegen 28 augustus met Ryanair naar Stockholm. We hebben retour vluchten vanaf en naar Charleroi geboekt. Nu komen we er net achter dat het veel handiger is om vanaf Weeze heen te vliegen, maar wel naar Charleroi terug te vliegen. Is het een probleem als we niet op komen dagen bij de heenreis in Charleroi, om dan terug te vliegen vanaf Stockholm naar Charleroi?Omdat die 2 tickets wel het zelfde reserveringsnummer hebben...

-edit-
Vlucht wijzigen is niet handig want dat is veel duurder dan gewoon een nieuwe vlucht vanaf Weeze te boeken
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_40744727
quote:
Op zaterdag 12 augustus 2006 18:14 schreef Quinazoline het volgende:
Mijn vriend en ik vliegen 28 augustus met Ryanair naar Stockholm. We hebben retour vluchten vanaf en naar Charleroi geboekt. Nu komen we er net achter dat het veel handiger is om vanaf Weeze heen te vliegen, maar wel naar Charleroi terug te vliegen. Is het een probleem als we niet op komen dagen bij de heenreis in Charleroi, om dan terug te vliegen vanaf Stockholm naar Charleroi?Omdat die 2 tickets wel het zelfde reserveringsnummer hebben...

-edit-
Vlucht wijzigen is niet handig want dat is veel duurder dan gewoon een nieuwe vlucht vanaf Weeze te boeken
Je boekt bij Ryanair altijd enkele reizen, dus het zou niets moeten uitmaken als je in dit geval één enkele reis niet maakt. Je zou de voorwaarden nog na kunnen lezen, maar volgens mij annuleren ze niet de hele reservering als je voor één deel niet op komt dagen (zoals de traditionele maatschappijen doen).

Anders voor de zekerheid even bellen
pi_40760819
Net Ryanair gebeld: Als je de heenvlucht niet gebruikt, blijft de terugvlucht gewoon beschikbaar.

Iemand overigens nog interesse in een enkeltje Charleroi-Stockholm op maandag 28 augustus? Mijn vriend heeft namelijk alleen een enkele vlucht genomen en die is nu dus over. Kweet niet wat het kost om de naam te veranderen, maar wij doen er niks mee, dus..
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_40760900
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 12:18 schreef Quinazoline het volgende:
Net Ryanair gebeld: Als je de heenvlucht niet gebruikt, blijft de terugvlucht gewoon beschikbaar.

Iemand overigens nog interesse in een enkeltje Charleroi-Stockholm op maandag 28 augustus? Mijn vriend heeft namelijk alleen een enkele vlucht genomen en die is nu dus over. Kweet niet wat het kost om de naam te veranderen, maar wij doen er niks mee, dus..
De naam veranderen kost veel:
quote:
There is a name change fee of £70/¤100 (or local currency equivalent) per person.
De prijzen voor dat soort handelingen nemen ook van dag tot dag exponentieel toe .

De vlucht zelf boeken op die dag kost welgeteld 14,25 euro inclusief taxes . Opvallend dat relatief kort vantevoren de vluchten nog zo goedkoop zijn.
pi_40762779
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 12:22 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

De naam veranderen kost veel:
[..]

De prijzen voor dat soort handelingen nemen ook van dag tot dag exponentieel toe .

De vlucht zelf boeken op die dag kost welgeteld 14,25 euro inclusief taxes . Opvallend dat relatief kort vantevoren de vluchten nog zo goedkoop zijn.
Hmm mooi is dat, wij hebben er namelijk 15 Euro excl taxes voor betaald... De vlucht is dus goedkoper geworden..
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_40762908
quote:
Op zondag 13 augustus 2006 13:46 schreef Quinazoline het volgende:

[..]

Hmm mooi is dat, wij hebben er namelijk 15 Euro excl taxes voor betaald... De vlucht is dus goedkoper geworden..
Dat gebeurt nu eenmaal met lowcostairlines . Je kunt in het vliegtuig ook naast iemand komen te zitten die 139 euro ofzo ervoor betaald heeft .
pi_40769358
Het security-gebeuren en de daarmee samenhangende restrictie van 1 stuk bagage per persoon gaat Ryanair duidelijk geld kosten. Juist op bagage hebben ze altijd genoeg winst gemaakt ....
  vrijdag 18 augustus 2006 @ 12:36:03 #160
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_40933922
Ik vlieg morgen met Ryanair naar London en ik vraag me af of die veiligheidseisen ook op de heenreis van Eindhoven naar Stansted gelden. Ik heb weinig bagage mee en ik wil het liefste alles als handbagage het vliegtuig innemen. Scheelt mij tijd, maar mag dat nog?
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_40934046
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 12:36 schreef Terreros85 het volgende:
Ik vlieg morgen met Ryanair naar London en ik vraag me af of die veiligheidseisen ook op de heenreis van Eindhoven naar Stansted gelden. Ik heb weinig bagage mee en ik wil het liefste alles als handbagage het vliegtuig innemen. Scheelt mij tijd, maar mag dat nog?
Ik denk het niet. Het zal iig hetzelfde zijn als op de terugweg.
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_40934095
Ik vroeg me trouwens ook nog iets af: Ik heb altijd een klein tasje bij mij met papier, telefoon, sleutels, portemonnee. Nu ga ik vliegen en wil ik mijn cameratas al handbagage meenemen, maar ook dat andere tasje. Gaat dat lukken?
Everything which is not impossible, will eventually happen
pi_40934548
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 12:36 schreef Terreros85 het volgende:
Ik vlieg morgen met Ryanair naar London en ik vraag me af of die veiligheidseisen ook op de heenreis van Eindhoven naar Stansted gelden. Ik heb weinig bagage mee en ik wil het liefste alles als handbagage het vliegtuig innemen. Scheelt mij tijd, maar mag dat nog?
Staat op de site van Ryanair:

http://www.ryanair.com/site/NL/notices.php?notice=gops&code=060810-17aug-BAA_STN-GB

Zo te zien is het dus naar Stansted geen probleem. Vanaf Stansted, zul je je moeten houden aan de voorgeschreven formaten van handbagage.
pi_40934581
quote:
Op vrijdag 18 augustus 2006 12:41 schreef Quinazoline het volgende:
Ik vroeg me trouwens ook nog iets af: Ik heb altijd een klein tasje bij mij met papier, telefoon, sleutels, portemonnee. Nu ga ik vliegen en wil ik mijn cameratas al handbagage meenemen, maar ook dat andere tasje. Gaat dat lukken?
Lijkt mij geen probleem, een handtas telt niet echt als een tas. En anders stop je dat kleine tasje in die grote tas. Zolang je de andere passagiers er maar niet lastig mee valt.
pi_40962446
Wij vliegen in september van Weeze naar Rome Ciampino voor 7.99 heen en 2.89 terug (excl belastingen). Heb gisteren geboekt maar ben benieuwd of de prijs nog verder gaat zakken .
pi_40963485
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 10:51 schreef Sjappie het volgende:
Wij vliegen in september van Weeze naar Rome Ciampino voor 7.99 heen en 2.89 terug (excl belastingen). Heb gisteren geboekt maar ben benieuwd of de prijs nog verder gaat zakken .
Denk niet dat de prijs nog veel zakt. Of de vluchten moeten binnen een 0.01 euro-actie vallen, maar dat zal - zo relatief kort vantevoren - wel niet gebeuren. En, ach, al daalt 't nog een tientje, boeien .
pi_40971003
http://www.ryanair.com/site/EN/notices.php?notice=060811-UK-EN :
quote:
Hand Baggage Allowance (10kg per person)

Each passenger is permitted to carry ONE item of hand baggage up to 10kg (bag dimensions have been reduced for all flights departing from the UK). In accordance with the UK Department for Transport, the new reduced cabin baggage dimensions must not exceed a 45cm (length), 35cm (width) and 16cm (depth). These dimensions include the wheels, handles, side pockets, etc.

Passengers who arrive at a UK airport with hand baggage exceeding the above dimensions will be required to pay an additional checked bag fee or if they are over the maximum 20kg baggage allowance per person, an excess baggage fee will be charged of £5.50/¤8 per kilo (or local currency equivalent).
Dat er nu meer restricties zijn voor handbagage, kan ik begrijpen. Maar waarom moet je bijbetalen als je met groter dan toegestane handbagage komt aanzetten? Als die maatregelen echt alleen gaan om het tegenhouden van explosieven etc., hoort die handbagage helemaal niet het vliegtuig in te gaan. Of haalt het extra betalen het risico ineens weg?

Op dezelfde pagina:
quote:
Cabin/hand baggage MUST NOT contain:
Any cosmetics
Any toiletries
Any liquids
Any drinks
Cigarette lighters
No gels, pastes, lotions, (e.g. toothpaste, hair gel, drinks, deodorant, shaving foam, aerosols, etc.)
Nothing must be carried in pockets.
Aan drank verdienen ze nu ook weer genoeg ......
pi_41334578
Ryanair maakt bellen tijdens vlucht mogelijk
LONDEN - Passagiers van de Ierse luchtvaartmaatschappij Ryanair kunnen vanaf medio volgend jaar tijdens de vlucht met hun mobiele telefoon bellen. De prijsvechter heeft daarvoor een overeenkomst gesloten met OnAir, dat volgend jaar alvast vijftig vliegtuigen geschikt maakt voor mobiel bellen. De rest van de toestellen van Ryanair volgt later.

Ryanair wordt naar eigen zeggen de eerste Europese luchtvaartmaatschappij die het mogelijk maakt om op grote hoogte te bellen, zo meldde het bedrijf woensdag. Bij veel vervoerders is het gebruik van een mobieltje in het vliegtuig nog verboden. Lang is gedacht dat een gsm de boordapparatuur zou kunnen storen, maar uit diverse onderzoeken is inmiddels gebleken dat het wel meevalt met de storing.
Ryanair verwacht dat de dienst over enkele jaren winstgevend is. De kosten van een gesprek zijn ongeveer even hoog als mobiel bellen in het buitenland.

Veilig
KLM begint volgend jaar een proef met mobiel bellen aan boord van een vliegtuig. De luchtvaartmaatschappij wil vooral kijken wat reizigers vinden van bellen tijdens de vlucht. Er zijn volgens het bedrijf reizigers die bijvoorbeeld naar hun werk willen bellen, maar ook passagiers die van hun rust willen genieten. Het gebruik van een gsm is volgens KLM geheel veilig.
pi_41335463
Oja zelfs in het vliegtuig kom je niet meer onder het gebel uit
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_41381668
http://www.ryanair.com/site/EN/newroutes.php?
'Overzichtje' van de nieuwe routes van Ryanair de komende maanden. Er komen er een 'paar' bij .
pi_41381721
quote:
Op woensdag 30 augustus 2006 18:43 schreef Vava het volgende:
Oja zelfs in het vliegtuig kom je niet meer onder het gebel uit
Idd.
Het zal voor Ryanair weer een mogelijkheid zijn om extra geld te vangen ofzo, maar ik heb eigenlijk helemaal geen zin in bellende mensen naast, voor, achter me of überhaupt in het vliegtuig.

'Wat, je verstaat me niet goed?' 'Ow, ik praat even wat harder!'

Nou, dankjewel .
pi_41383431
Precies in de trein heb je dan nog een zogenaamde stiltecoupe maar dat lukt natuurlijk niet in een vliegtuig...
Zit je straks naast zo'n (ik noem het beldel, meisje/vrouw die veel belt maar weinig zinnigs uitbrengt tijdens het gesprek, doet alleen populair met haar nieuwste mobieltje, het liefst een "ladyphone" ), dat soort types bellen doorgaans ook uren... je zal er net naast zitten in het vliegtuig
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  zaterdag 2 september 2006 @ 21:00:36 #173
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_41433317
quote:
Op zaterdag 19 augustus 2006 16:48 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.ryanair.com/site/EN/notices.php?notice=060811-UK-EN :
[..]

Dat er nu meer restricties zijn voor handbagage, kan ik begrijpen. Maar waarom moet je bijbetalen als je met groter dan toegestane handbagage komt aanzetten? Als die maatregelen echt alleen gaan om het tegenhouden van explosieven etc., hoort die handbagage helemaal niet het vliegtuig in te gaan. Of haalt het extra betalen het risico ineens weg?
Als de bagage te groot is om, volgens de nieuwe regels, als handbagage te gelden, moet deze bagage ingechecked worden. Bij Ryanair moet je betalen per koffer die je incheckt, dus als je een koffer extra incheckt betaal je ook meer.

Mijn ervaringen met Ryanair zijn na één retourvlucht nogal gemengd. De terugweg ging zonder problemen, en als alles prima gaat is het gewoon een prima maatschappij: snel, vriendelijke en behulpzame mensen, niets aan de hand. Maar als het om wat voor reden dan mis gaat kun je zien waarom Ryanair zo goedkoop is.
Mijn heenvlucht zou afgelopen zondag geweest zijn, maar het vliegtuig had 'wat technische problemen' Nu kan dat altijd gebeuren, maar de passagiers werd nauwelijks iets verteld, tot we een uur na het eigenlijke vertrek te horen kregen dat de vlucht was geannuleerd en dat we morgen maar terug moesten komen. Er moest namelijk een monteur komen, en nu kun je die monteur (of een vervangend vliegtuig) vrij snel in laten vliegen, maar dat is natuurlijk te duur. Ook heeft Ryanair geen grondpersoneel in Eindhoven, dus de arme grondstewardessen van Eindhoven zaten ineens met een hoop boze Britten die ineens naar een hotel moesten. (Mocht één van de dames toevallig meelezen, applaus voor jullie stressbestendigheid ).

Dat is dus het grote nadeel van een maatschappij als Ryanair: omdat alles zo goedkoop is, is er geen 'backup', dus zodra het mis gaat heeft de klant pech.

Oh ja, en in het vliegtuig de volgende ochtend werd ons nog niet eens een excuusje aangeboden. We kregen echter wel het standaard 'dank u voor vliegen met Ryanair' praatje, dat met gemengde gevoelens werd aangehoord
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_41434954
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 21:00 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

Als de bagage te groot is om, volgens de nieuwe regels, als handbagage te gelden, moet deze bagage ingechecked worden. Bij Ryanair moet je betalen per koffer die je incheckt, dus als je een koffer extra incheckt betaal je ook meer.
Dat is duidelijk, maar ga es terug naar de reden WAAROM de regels omtrent handbagage zijn aangepast. Dat is niet om er nog meer voor te kunnen vangen ...
  zaterdag 2 september 2006 @ 22:28:32 #175
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_41436422
quote:
Op zaterdag 2 september 2006 21:47 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Dat is duidelijk, maar ga es terug naar de reden WAAROM de regels omtrent handbagage zijn aangepast. Dat is niet om er nog meer voor te kunnen vangen ...
Dat bedoel ik niet. Ryanair had, al vóór deze regels, een vast tarief per koffer die ingecheckt moest worden. Nu heeft de Britse regering dan wel de Britse luchtvaartautoriteit (dus niet Ryanair) besloten dat er bepaalde restricties aan handbagage komen. De handbagage moet nu kleiner zijn dan Ryanair's vroegere norm. Dus moeten sommige koffers die eerst handbagage waren nu ineens worden ingecheckt. Daarna treedt bovenstaande regel weer in. Het bijbetalen is dus een gevolg van die beide, onafhankelijk van elkaar ingestelde regels. Dus ze denken niet dat extra betalen het risico ineens wegneemt. Bij andere maatschappijen moet handbagage die volgens de nieuwe regel te groot is ook gewoon worden ingecheckt, alleen omdat zij een soepeler beleid hebben (en hadden) kost het daar niets extra.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_41670205
Ik heb geboekt bij Ryanair en meteen via internet de bagage betaald. Nu heb ik een mail gekregen met de bevestiging van de boeking, maar daar wordt nergens gezegd dat ik de kosten voor de bagage reeds heb betaald. Is dit normaal? De Travel Insurance staat wel in de mail, maar de bagage niet.
pi_41698581
quote:
Op zondag 10 september 2006 11:53 schreef tutterke het volgende:
Ik heb geboekt bij Ryanair en meteen via internet de bagage betaald. Nu heb ik een mail gekregen met de bevestiging van de boeking, maar daar wordt nergens gezegd dat ik de kosten voor de bagage reeds heb betaald. Is dit normaal? De Travel Insurance staat wel in de mail, maar de bagage niet.
Dat was bij mij ook zo en dat kwam gewoon goed.
Everything which is not impossible, will eventually happen
  dinsdag 12 september 2006 @ 00:21:17 #178
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_41725748
kutmaatschappij; 1 , maar dan wel schandalige ervaring mee gehad
hoop dat ze toch nog eens failliet gaan
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_41728425
Leg even uit dan? Want ik heb echt geen slechte ervaringen met Ryanair hoor. TIs geen dure vliegmaatschappij en dat merk je, maar daar is ook niks mis mee volgens mij.
Everything which is not impossible, will eventually happen
  dinsdag 12 september 2006 @ 17:08:07 #180
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_41740854
pffff, geen zin in een lang verhaal, maar je moet de klantenbalie op Stansted maar eens in het oog houden. allemaal dezelfde klacht ! Check-in die een paar minuten vroeger dan vermeld sluit; met een sterk vermoeden dat ze rekening houden met de treinen die uit Londen centraal komen. Om een lang verhaal kort te maken; discussie over 2minuten te laat al dan niet ; 5 mensen met enkel handbagage; en ze konden ons geen terugvlucht meer aanbieden ===> hele dag ellende en vastzitten op een kutluchthaven; grapje heeft ons meer dan 1300¤ extra gekost.... En zeg me niet dat het m'n eigen fout is; want gedurende heel de dag waren er mensen die razend naar de Ryanair balie gingen voor hetzelfde probleem. met politie trek en duwwerk etc als gevolg..... Velen zijn blijkbaar tevreden over Ryanair, maar je maar een fractie nodig om DIEP id problemen te komen, en hulpvaardig is die kutfirma allesbehalve
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
  dinsdag 12 september 2006 @ 19:27:09 #181
79886 MrMadMan
The Ozzie Animal
pi_41745310
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 17:08 schreef misteriks het volgende:
pffff, geen zin in een lang verhaal, maar je moet de klantenbalie op Stansted maar eens in het oog houden. allemaal dezelfde klacht ! Check-in die een paar minuten vroeger dan vermeld sluit; met een sterk vermoeden dat ze rekening houden met de treinen die uit Londen centraal komen. Om een lang verhaal kort te maken; discussie over 2minuten te laat al dan niet ; 5 mensen met enkel handbagage; en ze konden ons geen terugvlucht meer aanbieden ===> hele dag ellende en vastzitten op een kutluchthaven; grapje heeft ons meer dan 1300¤ extra gekost.... En zeg me niet dat het m'n eigen fout is; want gedurende heel de dag waren er mensen die razend naar de Ryanair balie gingen voor hetzelfde probleem. met politie trek en duwwerk etc als gevolg..... Velen zijn blijkbaar tevreden over Ryanair, maar je maar een fractie nodig om DIEP id problemen te komen, en hulpvaardig is die kutfirma allesbehalve
Ja sorry hoor, maar je kent de spelregels van luchtvaartmaatschappijen. Dan pak je een treintje eerder naar de luchthaven..... Scheelt je dus kennelijk 1300 euri.. Dus het lijkt me toch wel soort van je eigen schuld.
No Worries Mate!!!
pi_41747186
Ik vind het ook nogal makkelijk om de schuld alleen op de luchtvaartmaatschappij te schuiven, wat aan de late kant kan natuurlijk altijd gebeuren maar op het laatste nippertje aan komen zetten en dan klagen dat de balie een paar minuten eerder sluit
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
  woensdag 13 september 2006 @ 21:49:26 #183
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_41784150
had dit soort reacties wel verwacht, ik hoop dat jullie eens een gelijkaardig voorval voorhebben. eens zien hoe snel je dan de schuld bij jezelf zal leggen.... Ik wil maar zeggen dat het een strategie van Ryanair is om mensen te kloten ; en daar blijf ik bij
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
  woensdag 13 september 2006 @ 22:10:10 #184
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_41784891
quote:
Op dinsdag 12 september 2006 17:08 schreef misteriks het volgende:
Velen zijn blijkbaar tevreden over Ryanair, maar je maar een fractie nodig om DIEP id problemen te komen, en hulpvaardig is die kutfirma allesbehalve
Ik heb zoals je hierboven kon lezen ook een minder goede ervaring met Ryanair, en inderdaad, als er wat dan ook mis gaat kun je geen hulp, excuses of wat dan ook verwachten.

Aan de andere kant: Ryanair is erg goedkoop, en dat weet je. Daarom moeten ze op alles besparen, en dat weet je óók. Op Eindhoven vertrekt de vlucht naar London binnen een half uur nadat hetzelfde vliegtuig is aangekomen. In die tijd moeten alle passagiers en koffers omgewisseld worden, alle checks gedaan, en alles. Iedere vertraging kost Ryanair handen vol geld. En iedere euro extra is er een teveel.
De Stansted Express vertrekt ieder kwartier, en ze waarschuwen duidelijk dat je vanaf 2 uur van te voren moet inchecken, dat de balie 40 minuten voor vertrek dicht gaat, en dat je anders pech hebt. En zeker met de extra security checks die er tegenwoordig in Engeland zijn vind ik het niet zo slim van jullie dat jullie gepland hadden om ongeveer 40 minuten van te voren aan te komen. (Ik hoor je namelijk niets zeggen over trein gemist, en zelfs al was dat zo, als je gewoon 2 uur van te voren had ingepland was je alsnog hooguit een half uur later aangekomen.)

Ik begrijp dat het erg rot voelt, maar ik vrees dat de schuld in eerste instantie bij jullie ligt. En aangezien Ryanair al niets doet voor reizigers als het probleem aan hun kant zit, weet je wel dat je hier nergens op kunt rekenen.

Oh, en trouwens, dat andere mensen hetzelfde probleem hadden maakt het er echt niet minder 'eigen schuld' op. Misschien kunnen andere mensen óók niet lezen, en dan nog, bij een groep vliegtuigreizigers zitten wel vaker niet erg handige/agressieve mensen..
quote:
Op woensdag 13 september 2006 21:49 schreef misteriks het volgende:
had dit soort reacties wel verwacht, ik hoop dat jullie eens een gelijkaardig voorval voorhebben. eens zien hoe snel je dan de schuld bij jezelf zal leggen.... Ik wil maar zeggen dat het een strategie van Ryanair is om mensen te kloten ; en daar blijf ik bij
Zoals ik al zei heb ik zelf een negatieve ervaring met Ryanair gehad, en dat veranderde niets aan mijn standpunt. Bovendien heeft Ryanair er niets aan mensen te kloten, het is een strategie minder kosten te hebben en dus goedkoper te zijn. Niets meer, niets minder.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
pi_41786950
quote:
Op woensdag 13 september 2006 21:49 schreef misteriks het volgende:
had dit soort reacties wel verwacht, ik hoop dat jullie eens een gelijkaardig voorval voorhebben. eens zien hoe snel je dan de schuld bij jezelf zal leggen.... Ik wil maar zeggen dat het een strategie van Ryanair is om mensen te kloten ; en daar blijf ik bij
En bedankt.....

Het is niet de strategie om met mensen te kloten, ze willen het zo goedkoop mogelijk houden en dat kan voor een wat minder goede service zorgen. Daarom betaal je ook zo weinig voor een ticket. Ik zou ook niet blij zijn hoor als er wat fout zou gaan, je hebt hoe dan ook betaald voor een dienst al heb je er weinig voor betaald. Als er wat mis gaat baal je en mopper je, dat is logisch. Maar ik vind het niet netjes om dan de schuld alleen op Ryanair te schuiven.

Ik blijf erbij dat ik het stom vind van je dat je op het laatste moment aan komt zetten daar en dat je dan klaagt dat de balie een paar minuten eerder dicht is gegaan
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_41787038
Ik lees net dit:
quote:
Minder handbagage mee in vliegtuig

AMSTERDAM - De Europese Commissie wil de toegestane hoeveelheid handbagage in vliegtuigen verder beperken. Dat heeft eurocommissaris voor transport Jacques Barrot woensdag gezegd.

Het is de bedoeling dat passagiers vanaf Europese luchthavens handbagage van kleinere omvang gaan meenemen en minder vloeistoffen. Bovendien worden nieuwe procedures opgesteld voor het inchecken. Volgens Barrot is een goede balans gevonden tussen veiligheid aan boord en gemak voor de passagiers.

De voorstellen volgen op de ontdekking van een samenzwering, vorige maand, om vliegtuigen naar de Verenigde Staten op de blazen met explosieve vloeistoffen. Toen werden de maatregelen voor vluchten naar de VS al verscherpt.
Ik kijk al weer uit naar de reactie van O'Leary
pi_41787232
quote:
Op woensdag 13 september 2006 23:06 schreef DutchTrain het volgende:
Ik lees net dit:
[..]

Ik kijk al weer uit naar de reactie van O'Leary
Zal wel weer een smeuïg persbericht opleveren .

Overigens zullen de luchthavenshops er ook wel niet blij mee zijn. Of mag je je hele tas wel volstoppen met geurtjes etc.?
  donderdag 14 september 2006 @ 02:34:51 #188
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_41790772
quote:
Op woensdag 13 september 2006 22:10 schreef De_Hertog het volgende:

[..]

De Stansted Express vertrekt ieder kwartier, en ze waarschuwen duidelijk dat je vanaf 2 uur van te voren moet inchecken, dat de balie 40 minuten voor vertrek dicht gaat, en dat je anders pech hebt. En zeker met de extra security checks die er tegenwoordig in Engeland zijn vind ik het niet zo slim van jullie dat jullie gepland hadden om ongeveer 40 minuten van te voren aan te komen. (Ik hoor je namelijk niets zeggen over trein gemist, en zelfs al was dat zo, als je gewoon 2 uur van te voren had ingepland was je alsnog hooguit een half uur later aangekomen.)

Ik begrijp dat het erg rot voelt, maar ik vrees dat de schuld in eerste instantie bij jullie ligt. En aangezien Ryanair al niets doet voor reizigers als het probleem aan hun kant zit, weet je wel dat je hier nergens op kunt rekenen.

Oh, en trouwens, dat andere mensen hetzelfde probleem hadden maakt het er echt niet minder 'eigen schuld' op. Misschien kunnen andere mensen óók niet lezen, [..]

ok, toch nog ff de moeite..voorval is al een aantal jaren geleden, wat wil zeggen dat ik de details niet meer ten volle ken, alsook ik er al lang overheen ben, maar dan nog; je brengt het zelf aan...

Tickets waren inderdaad zelfs "zogenaamd" gratis. (ze vergeten wel ff de dure treinverbinding naar het échte London)
Heb het ook toenertijd on-line geboekt (aub neem me niet op details , maar wil enkel het "onrecht"-gevoel duidelijk maken). Bevestiging in KOEIEN van letters dat hun vluchten ongeveer 1uur incheck hadden =====> nadien heb ik inderdaad op de 8e of 9 e pagina van de overeenkomst in hele kleine lettertjes gelezen dat het voor stansted een kwartiertje vroeger was; en dat itt hetgeen op de voorpagina stond.. Nadien heb ik gemerkt dat ze sowieso de incheck systematisch een paar minuutjes te vroeg afsluiten tgo (de meest efficiente , rekening houden met hun "algemene" incheck-tijd op de balies) de trein die uit London aankwam ( we hadden toen de 2e trein , om ongeveer 6.30h 's ochtends vanuit London moeten nemen om toch "op tijd" te zijn ).... Ok , tot hiertoe volledig eigen schuld; maar dan nog, die rotzakken houden met NIETS rekening; en staan allesbehalve open voor een constructieve oplossing... De vlucht zat (is bevestigd door hun personeel) nog niet vol; en stond nog meer dan half uur op de "tarmac". Enkel handbagage.
Ze konden ons geen terugvlucht op dezelfde dag aanbieden en het feit dat er mensen de dag nadien moesten werken; of, nog erger , dat er 3 65+ers bij waren kon hun geen barst schelen.....
enfin, lang verhaal ; maar ik betaal vele liever meeer (of minder hypocriet "minder") geld aan een maatschappij die weet waar reizen om draait , nl de mensen te helpen om hun bestemming te halen; iets waar deze kutmaatschappij nog nooit van gehoord heeft.....
enfin , einde discussie, nice flight met ryanair; ik zal jullie wel ergens ander tegenkomen
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_41792160
quote:
Op donderdag 14 september 2006 02:34 schreef misteriks het volgende:

[..]

ok, toch nog ff de moeite..voorval is al een aantal jaren geleden, wat wil zeggen dat ik de details niet meer ten volle ken, alsook ik er al lang overheen ben, maar dan nog; je brengt het zelf aan...

Tickets waren inderdaad zelfs "zogenaamd" gratis. (ze vergeten wel ff de dure treinverbinding naar het échte London)
Heb het ook toenertijd on-line geboekt (aub neem me niet op details , maar wil enkel het "onrecht"-gevoel duidelijk maken). Bevestiging in KOEIEN van letters dat hun vluchten ongeveer 1uur incheck hadden =====> nadien heb ik inderdaad op de 8e of 9 e pagina van de overeenkomst in hele kleine lettertjes gelezen dat het voor stansted een kwartiertje vroeger was; en dat itt hetgeen op de voorpagina stond.. Nadien heb ik gemerkt dat ze sowieso de incheck systematisch een paar minuutjes te vroeg afsluiten tgo (de meest efficiente , rekening houden met hun "algemene" incheck-tijd op de balies) de trein die uit London aankwam ( we hadden toen de 2e trein , om ongeveer 6.30h 's ochtends vanuit London moeten nemen om toch "op tijd" te zijn ).... Ok , tot hiertoe volledig eigen schuld; maar dan nog, die rotzakken houden met NIETS rekening; en staan allesbehalve open voor een constructieve oplossing... De vlucht zat (is bevestigd door hun personeel) nog niet vol; en stond nog meer dan half uur op de "tarmac". Enkel handbagage.
Ze konden ons geen terugvlucht op dezelfde dag aanbieden en het feit dat er mensen de dag nadien moesten werken; of, nog erger , dat er 3 65+ers bij waren kon hun geen barst schelen.....
enfin, lang verhaal ; maar ik betaal vele liever meeer (of minder hypocriet "minder") geld aan een maatschappij die weet waar reizen om draait , nl de mensen te helpen om hun bestemming te halen; iets waar deze kutmaatschappij nog nooit van gehoord heeft.....
enfin , einde discussie, nice flight met ryanair; ik zal jullie wel ergens ander tegenkomen
Toen ik onlangs terugvloog met Ryanair (vanuit Stockholm, dat wel), zat er ook zo iemand naast me: compleet verontwaardigd omdat ie niet meer het vliegtuig in mocht met alleen handbagage (op de heenweg dus he ). En je WEET toch dat als je te laat bent dat je dan pech hebt. OK, als je businessclass oid reist en je vliegt met een fatsoenlijke maatschappij, dan maak je nog kans, maar dit vind ik echt niet meer dan volkomen logisch hoor.
Everything which is not impossible, will eventually happen
  donderdag 14 september 2006 @ 09:26:38 #190
73232 De_Hertog
Aut bibat, aut abeat
pi_41793386
quote:
Op donderdag 14 september 2006 02:34 schreef misteriks het volgende:

[..]

ok, toch nog ff de moeite..voorval is al een aantal jaren geleden, wat wil zeggen dat ik de details niet meer ten volle ken, alsook ik er al lang overheen ben, maar dan nog; je brengt het zelf aan...
Blij dat je dat deed, want dit klinkt als wat genuanceerder. Toch blijf ik erbij dat je in ieder geval niet alleen maar Ryanair de schuld kunt geven.
quote:
Tickets waren inderdaad zelfs "zogenaamd" gratis. (ze vergeten wel ff de dure treinverbinding naar het échte London)
Tenzij je naar London City vliegt komt er áltijd een dure verbinding bij. Vanaf Heathrow moet je met de metro vanaf de buitenste zone, misschien iets goedkoper maar een stuk onhandiger met bagage. Ik was vanuit Stansted voor 25 pond retour in London centrum (kaartje is geldig naar ieder station) en dat is zeker niet prijzig. Tickets naar City zijn over het algemeen ruim honderd euro duurder. En ik vind niet dat je je er over moet verbazen dat gratis vliegen niet bestaat..
quote:
Heb het ook toenertijd on-line geboekt (aub neem me niet op details , maar wil enkel het "onrecht"-gevoel duidelijk maken). Bevestiging in KOEIEN van letters dat hun vluchten ongeveer 1uur incheck hadden =====> nadien heb ik inderdaad op de 8e of 9 e pagina van de overeenkomst in hele kleine lettertjes gelezen dat het voor stansted een kwartiertje vroeger was; en dat itt hetgeen op de voorpagina stond..
Tsja, daar kan ik niets over zeggen. Toen ik vloog was deze informatie duidelijk te zien iig, maar ik heb geen reden om aan te nemen dat je zou liegen.
quote:
Nadien heb ik gemerkt dat ze sowieso de incheck systematisch een paar minuutjes te vroeg afsluiten tgo (de meest efficiente , rekening houden met hun "algemene" incheck-tijd op de balies) de trein die uit London aankwam ( we hadden toen de 2e trein , om ongeveer 6.30h 's ochtends vanuit London moeten nemen om toch "op tijd" te zijn ).... Ok , tot hiertoe volledig eigen schuld; maar dan nog, die rotzakken houden met NIETS rekening; en staan allesbehalve open voor een constructieve oplossing... De vlucht zat (is bevestigd door hun personeel) nog niet vol; en stond nog meer dan half uur op de "tarmac". Enkel handbagage.
Klopt, ze houden met niets rekening. Uitzonderingen kosten handen vol geld, een paar gefrusteerde passagiers minder. Nogmaals: het is allemaal vanuit financieel oogpunt, niet vanuit 'klantje pesten'. Ik zie overigens wel dat je schrijft 'volledig eigen schuld', dus iets genuanceerder is het al wel.
quote:
Ze konden ons geen terugvlucht op dezelfde dag aanbieden en het feit dat er mensen de dag nadien moesten werken; of, nog erger , dat er 3 65+ers bij waren kon hun geen barst schelen.....
enfin, lang verhaal ; maar ik betaal vele liever meeer (of minder hypocriet "minder") geld aan een maatschappij die weet waar reizen om draait , nl de mensen te helpen om hun bestemming te halen; iets waar deze kutmaatschappij nog nooit van gehoord heeft.....
enfin , einde discussie, nice flight met ryanair; ik zal jullie wel ergens ander tegenkomen
Ik begrijp ook wel dat je niet meer met Ryanair wil vliegen, en ik wil je ook zeker niet over halen of zo. Het is vervelend voor je dat het zo gelopen is, maar nogmaals: ze doen het echt niet om 'mensen te pesten' maar gewoon om zoveel mogelijk te besparen. Oh, en bij andere maatschappijen betaal je over het algemeen nog steeds meer hoor, zelfs inclusief belastingen, transport van en naar de luchthaven, enzovoorts.
Mary had a little lamb
Then Mary had dessert
  donderdag 14 september 2006 @ 17:44:55 #191
97643 misteriks
finest in cool since 1977
pi_41806858
ben een zeer tevreden klant van virgin express geworden ietsie duurder, maar waar ook nog met kwaliteit en reiziger wordt rekening gehouden.
Ik vind het al bij al maar een flauw excuus , overal een financiele reden aan geven; volgens mij missen ze om de duur hun "core" business. ok, misschien is dat geld verdienen; maar netjes vind ik het niet dat ze mensen zonder enige vorm van wroeging laten stikken en in penibele situaties laat terechtkomen...
misteriks' contribution is sponsored by Great Attitude Inc.
pi_42276651


[ Bericht 100% gewijzigd door jordydriessen op 01-10-2006 11:45:29 (* Vraag reeds beantwoord *) ]
pi_42276784
Woensdag mag ik weer .

Wat ik me trouwens regelmatig afvraag: waaraan verdient Ryanair? Is dat echt alleen aan de toeslagen op koffers, de drankjes die mensen kopen op de vluchten en de stoelen die wel betaald zijn maar niet worden gebruikt? Ik kan me namelijk niks anders bedenken, maar vind het ook erg onlogisch dat je daarmee een bedrijf draaiend kunt houden. Die vliegtuigen zijn toch ook niet gratis?
Everything which is not impossible, will eventually happen
  zondag 1 oktober 2006 @ 12:03:44 #194
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_42277000
quote:
Op zondag 1 oktober 2006 11:50 schreef Quinazoline het volgende:
Woensdag mag ik weer .

Wat ik me trouwens regelmatig afvraag: waaraan verdient Ryanair? Is dat echt alleen aan de toeslagen op koffers, de drankjes die mensen kopen op de vluchten en de stoelen die wel betaald zijn maar niet worden gebruikt? Ik kan me namelijk niks anders bedenken, maar vind het ook erg onlogisch dat je daarmee een bedrijf draaiend kunt houden. Die vliegtuigen zijn toch ook niet gratis?
Dan kun je nagaan waaraan Ryanair dus verdient . Ik verbaas me er nog steeds over hoeveel mensen in het vliegtuig vanalles kopen. Dat kun je toch ook voor of na die korte vlucht kopen, denk ik dan. Maar goed, dat ze maar blijven kopen. Dan blijft mijn ticket ook goedkoop .

Daarbij komen ook nog de deal voor telefoneren in het vliegtuig (vanaf volgend jaar, geloof ik) en de reclame die op de achterkant van de stoelen in het vliegtuig geplaatst gaat worden. Levert Ryanair allemaal inkomsten op.

Zie ook de cijfers voor het eerste kwartaal van dit boekjaar.
Aantal passagiers stijgt met 25% terwijl de omzet met 40% stijgt en de nettowinst zelfs met 80%. En dat terwijl de brandstofkosten (de allergrootste kostenpost van Ryanair) in dezelfde periode zelfs met 52% is gestegen.

Volgens mij is de omzet per passagier ook fors gestegen door die nieuwe bagageregels in maart. Vanaf toen moet je 3,50 euro per stuk bagage betalen. Daartegenover stond dat de prijzen met 3,50 euro daalden. Heel leuk voor vluchten die duurder dan 3,50 euro zijn, maar de tickets van 0,01 euro werden natuurlijk geen -3,49 euro. Gevolg: omzet per passagier op die 0,01 euro-vluchten stijgt met een factor 340 . Erg slim.
pi_42376067
Weet iemand hoe makkelijk Brussel Charleroi te bereiken is met de auto? Ik heb echt een slecht beeld van Belgie, wat een wegen en wegaanduidingen... Moet ik door brussel om er te komen? Hoe lang is het ongeveer rijden vanaf Rotterdam?

Weet iemand ook iets over parkeren? Ik heb begrepen dat het vliegveld zo'n 50 km uit Brussel ligt. Kan je daar buiten het vliegveld makkelijk parkeren? Of zijn dat allerlei ongure buurten. Parkeren op de luchthaven kost natuurlijk weer een berg geld en helaas kan ik ook niet met de trein (want als ik land rijden die niet meer naar Nederland).

(heb al op de site van het vliegveld gekeken, maar ik wil gewoon beetje indicatie over hoe makkelijk het aanrijdt en hoe parkeren gaat)
pi_42376156
Bij Brussel staat volgens mij Charleroi al op de borden en als je bij Charleroi in de buurt bent staat het vliegveld op de borden Erg makkelijk te vinden. En je kunt daar op een grote parkeerplaats parkeren en met de pendelbus naar de terminal. Ik moest voor 3 dagen geloof ik 25 euro betalen. Het werkt allemaal erg snel en makkelijk!
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_42423582
Ik vlieg volgende week zaterdag voor een weekje naar Girona, vanaf Zaventem, iemand ervaring ermee om vanaf Zaventem te vliegen?
pi_42423733
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 15:06 schreef Biertjuhhhh het volgende:
Ik vlieg volgende week zaterdag voor een weekje naar Girona, vanaf Zaventem, iemand ervaring ermee om vanaf Zaventem te vliegen?
Ryanair vliegt niet vanaf Zaventem

Je bedoelt Charleroi?
pi_42438478
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 15:06 schreef Biertjuhhhh het volgende:
Ik vlieg volgende week zaterdag voor een weekje naar Girona, vanaf Zaventem, iemand ervaring ermee om vanaf Zaventem te vliegen?
Je zou de eerste zijn
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_42438663
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 15:11 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Ryanair vliegt niet vanaf Zaventem

Je bedoelt Charleroi?
Bedoel ik ook
pi_42438917
Met Charleroi heb ik wel ervaring ja
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_42460369
quote:
Op vrijdag 6 oktober 2006 23:41 schreef Vava het volgende:
Met Charleroi heb ik wel ervaring ja
Vertel eens wat erover
pi_42461372
quote:
Op zaterdag 7 oktober 2006 19:30 schreef Biertjuhhhh het volgende:

[..]

Vertel eens wat erover
Geen spannende verhalen hoor

Vanaf de Nederlandse grens bij Bergen op Zoom is het ongeveer 1,5 uur rijden. Parkeerplaats wat verder van de terminal maar er rijdt een pendelbus.

Wat wil je verder nog weten
Tof! Ik ben net op tijd voor de gnoes!
Let's plant a tree
pi_42478944
Ik heb vrijdag geboekt bij Ryanair voor een retourvlucht Eindhoven - Milaan. Ik heb alleen geen bevestiging gekregen met het bevestigingsnummer er in. Heb ik nu dan wel een vlucht geboekt??
Kun je ook bellen naar Ryanair om het na te vragen?
pi_42479659
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 14:30 schreef fryskfamke het volgende:
Ik heb vrijdag geboekt bij Ryanair voor een retourvlucht Eindhoven - Milaan. Ik heb alleen geen bevestiging gekregen met het bevestigingsnummer er in. Heb ik nu dan wel een vlucht geboekt??
Kun je ook bellen naar Ryanair om het na te vragen?
Aan het eind van de boeking krijg je een reserveringsnummer. Als je dat niet hebt gezien, dan heb je waarschijnlijk niet geboekt. Je kan het even natrekken bij je creditcardmaatschappij of bij Ryanair zelf.

Als je geen mail hebt gekregen, kijk dan even of die niet toevallig in een 'spam' folder terecht is gekomen.
pi_42479974
Toen ik heb geboekt, kwam er aan het eind ook nog de vraag of ik een hotel nodig had.
Om het na te trekken bij Ryanair moet je bellen of niet?
pi_42480154
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 15:10 schreef fryskfamke het volgende:
Toen ik heb geboekt, kwam er aan het eind ook nog de vraag of ik een hotel nodig had.
Om het na te trekken bij Ryanair moet je bellen of niet?
Als je geen reserveringsnummer hebt, dan zou ik dat wel doen

Als je wel je reserveringsnummer hebt, dan kun je op de website dat invullen en dan kun je je boeking alsnog printen.
pi_42480252
Dan maar even bellen.

Bedankt voor het reageren
  zondag 8 oktober 2006 @ 21:38:35 #210
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_42493237
Vraagje:
hoe kan het dat dezelfde vlucht een maand later duurder is?
Begin september boekte ik voor personen een retourvlucht naar rome voor in totaal 370 euro, oftewel 92,50 per persoon. Later wilde er nog iemand mee. Op dezelfde vlucht, zelfde vertrektijd en aankomsttijd heeft ze een maand later geboekt. Alleen zij is nu 140 euro kwijt. Is dit wel vaker het geval bij Ryanair?
  zondag 8 oktober 2006 @ 22:00:29 #211
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_42494104
quote:
Op zondag 8 oktober 2006 21:38 schreef Aventura het volgende:
Vraagje:
hoe kan het dat dezelfde vlucht een maand later duurder is?
Begin september boekte ik voor personen een retourvlucht naar rome voor in totaal 370 euro, oftewel 92,50 per persoon. Later wilde er nog iemand mee. Op dezelfde vlucht, zelfde vertrektijd en aankomsttijd heeft ze een maand later geboekt. Alleen zij is nu 140 euro kwijt. Is dit wel vaker het geval bij Ryanair?
. Dat is juist de kracht van Ryanair ...... Duurder als je heel vroeg of juist heel kort voor vertrek boekt en relatief goedkoop als je een maand ofzo vóór vertrekt boekt of gebruik maakt van de acties die Ryanair regelmatig heeft (betaal je alleen maar taxes). Kwestie van vraag en aanbod. Uiteindelijk is het wel hetzelfde product, maar je kunt naast iemand komen te zitten die voor dezelfde vlucht 6 keer zoveel heeft betaald .
pi_42585610
Vanaf 22 november Eindhoven - Madrid!

Leuke bestemming waar je tot nu toe niet heel goedkoop naar toe kon volgens mij.
pi_42586092
In Januari met m'n vriendin naar Venetie voor een weekje, via Ryan Air - Charleroi en 164 euro (incl.) totaal... Heerlijk goedkoop Maar geen idee hoe ik in CHarleroi moet komen, via rotterdam of roosendaal naar brussel, en daarna? Zijn er treinen of bussen ernatoe of moeten we een taxi nemen?
pi_42586453
Ligt het vliegveld van Girona dichtbij het station van Girona? En rijden er bussen naartoe?
  woensdag 11 oktober 2006 @ 19:35:13 #215
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_42586508
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 19:03 schreef Helly het volgende:
Vanaf 22 november Eindhoven - Madrid!

Leuke bestemming waar je tot nu toe niet heel goedkoop naar toe kon volgens mij.
Leuke bestemming, de vluchttijden (vooral terug) zijn wel k*t

Kan je beter met Easyjet gaan vliegen vanaf Amsterdam, vertrekken 2x per dag, en ook 2x terug op schappelijke tijden!

Afgezien van het feit dat ik uit principe nooit met Transvertragia of Ryanair zou vliegen, low budget ok, maar ook dat heeft grenzen!
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_42590975
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 19:20 schreef Xith het volgende:
In Januari met m'n vriendin naar Venetie voor een weekje, via Ryan Air - Charleroi en 164 euro (incl.) totaal... Heerlijk goedkoop Maar geen idee hoe ik in CHarleroi moet komen, via rotterdam of roosendaal naar brussel, en daarna? Zijn er treinen of bussen ernatoe of moeten we een taxi nemen?
Naar Charleroi met de trein en dan verder met de stadsbus. Vanaf Brussel Zuid rijden er ook bussen, maar dan ben je wat langer onderweg. zie: http://www.charleroi-airport.com/
pi_42591088
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 19:35 schreef ozzietukker het volgende:
Kan je beter met Easyjet gaan vliegen vanaf Amsterdam, vertrekken 2x per dag, en ook 2x terug op schappelijke tijden!

Afgezien van het feit dat ik uit principe nooit met Transvertragia of Ryanair zou vliegen, low budget ok, maar ook dat heeft grenzen!
Easyjet vliegt niet op Madrid
Transavia wel

En als ik mag kiezen tussen Transavia en Ryanai, kies ik zeker voor de laatste, dan weet je tenminste zeker dat je betaalt voor hetgeen je krijgt in plaats van dat je betaalt voor allerlei dingen die je niet wil
pi_42591150
quote:
Op woensdag 11 oktober 2006 19:33 schreef Biertjuhhhh het volgende:
Ligt het vliegveld van Girona dichtbij het station van Girona? En rijden er bussen naartoe?
Er rijden wel bussen naar het station van Girona, maar een taxi is veel praktischer. Als je naar Barcelona wil, dan rijden er rechtstreekse bussen die je er in 90 minuten brengen.

zie: http://bcngro.cambra.gi/
pi_44677687
Wie heeft er bedacht dat je nog maar 15 kilo bagage mee mag nemen?? Hier verdienen ze echt veel geld mee.... Ik had vorige week 22 kilo mee en ik moest bijna 60 euro extra betalen!! Dat is meer dan ik voor mn retourticket Stockholm had betaald!! En er zijn echt veel mensen die meer dan 15 kilo meenemen..
pi_44677738
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 10:58 schreef ikke_ook het volgende:
Wie heeft er bedacht dat je nog maar 15 kilo bagage mee mag nemen?? Hier verdienen ze echt veel geld mee.... Ik had vorige week 22 kilo mee en ik moest bijna 60 euro extra betalen!! Dat is meer dan ik voor mn retourticket Stockholm had betaald!! En er zijn echt veel mensen die meer dan 15 kilo meenemen..
Dat is juist waar Ryanair zoveel geld op verdient . Maximum aantal kilo's staat ook bij je reservering vermeld ...
pi_44677883
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 11:02 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Dat is juist waar Ryanair zoveel geld op verdient . Maximum aantal kilo's staat ook bij je reservering vermeld ...
Ja ok, maar toen ik eind augustus naar Stockholm vertrok mocht ik nog 20 kilo meenemen...
Of hebben ze dat altijd, dat je in de zomer meer mee mag nemen ofzo?
  zaterdag 23 december 2006 @ 12:23:54 #222
79886 MrMadMan
The Ozzie Animal
pi_44679070
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 11:11 schreef ikke_ook het volgende:

[..]

Ja ok, maar toen ik eind augustus naar Stockholm vertrok mocht ik nog 20 kilo meenemen...
Of hebben ze dat altijd, dat je in de zomer meer mee mag nemen ofzo?
volgens mij hebben ze niet zo lang geleden hun spelregels aangespast
No Worries Mate!!!
pi_44679260
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 11:11 schreef ikke_ook het volgende:

[..]

Ja ok, maar toen ik eind augustus naar Stockholm vertrok mocht ik nog 20 kilo meenemen...
Of hebben ze dat altijd, dat je in de zomer meer mee mag nemen ofzo?
Nope. Volgens mij is in maart ingevoerd dat je moest gaan dokken als je bagage in het laadruim wilde meenemen (dus niet alleen handbagage). Daardoor zouden de tarieven met 3,50 euro dalen (slim gedaan, want een ticket van 0,01 euro wordt natuurlijk niet -3,49 euro ...) en moest je 3,50 euro per stiuk bagage betalen. Het maximaal aantal kilo's is toen verhoogd naar 20 kilo. Op een bepaald moment zag ik dat dat ineens werd verlaagd naar 15 kilo. Ik begrijp Ryanair wel (die proberen op allerlei manieren geld te verdienen zonder hard te moeten roepen dat tickets duurder worden en brandstofstijgingen worden doorberekend), maar duidelijker wordt 't er niet op. En juist door die onduidelijkheid verdienen ze bakken met geld (jij komt met > 5 kilo te veel aan; dokken dus). Het staat wel in kleine letters, maar goed...
pi_44679475
Hnadbagage is toen wel verhoogd van 5 naar 10 kilo. (en in de praktijk hetzelfde als bij Easyjet; 'all you can carry yourself')
pi_44687766
Ja, handbagae is 10 kg, en dat is wel super relaxed. Ik had geen ruimbagage mee naar Madrid. Scheelt geld en wachten op je bagage op de vliegvelden!
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
  zaterdag 23 december 2006 @ 20:20:40 #226
79886 MrMadMan
The Ozzie Animal
pi_44690077
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 18:59 schreef henkSX het volgende:
Ja, handbagae is 10 kg, en dat is wel super relaxed. Ik had geen ruimbagage mee naar Madrid. Scheelt geld en wachten op je bagage op de vliegvelden!
maar dan moet je weer geen flesjes shampoo enzo mee willen nemen. Anders moet je weer bagage inchecken, centjes dokken en de kas van Ryanair weer een beetje spekken. Leuk hoor die nieuwe bagageregeltjes....
No Worries Mate!!!
pi_44693405
quote:
Op zaterdag 23 december 2006 12:33 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Nope. Volgens mij is in maart ingevoerd dat je moest gaan dokken als je bagage in het laadruim wilde meenemen (dus niet alleen handbagage). Daardoor zouden de tarieven met 3,50 euro dalen (slim gedaan, want een ticket van 0,01 euro wordt natuurlijk niet -3,49 euro ...) en moest je 3,50 euro per stiuk bagage betalen. Het maximaal aantal kilo's is toen verhoogd naar 20 kilo. Op een bepaald moment zag ik dat dat ineens werd verlaagd naar 15 kilo. Ik begrijp Ryanair wel (die proberen op allerlei manieren geld te verdienen zonder hard te moeten roepen dat tickets duurder worden en brandstofstijgingen worden doorberekend), maar duidelijker wordt 't er niet op. En juist door die onduidelijkheid verdienen ze bakken met geld (jij komt met > 5 kilo te veel aan; dokken dus). Het staat wel in kleine letters, maar goed...
Ja ik had de kleine lettertjes ook wel gelezen, en ik had ook vlak voor vertrek nog een mail gehad waar het in stond. Maar ik had voor 3.5 maanden in Stockholm gezeten, dus dan heb je wel een beetje bagage
En daarbij had ik het wel enigzins ingecalculeerd, het bedrag viel in het niet bij de andere uitgaves in die tijd
pi_45783746
Even een snel vraagje zonder eigenlijk het hele topic gelezen te hebben:

Als ik de heenreis van een vlucht niet maak, kan ik dan wel nog de terugreis met dit reserveringsnummer doen? Dus niet EIN-DUB vliegen maar wel DUB-EIN. Oja en mijn vriendin vliegt dan wrs. wel op die vlucht naar DUB, om het nog eens lastiger te maken.

Eigenlijk wil ik dus alleen mijn sector EIN-DUB annuleren en de rest behouden, kan dit zonder het te melden of moet ik dit via het reserveringcentrum doen?
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_45785428
quote:
Op maandag 29 januari 2007 11:03 schreef Thetallguy het volgende:
Even een snel vraagje zonder eigenlijk het hele topic gelezen te hebben:

Als ik de heenreis van een vlucht niet maak, kan ik dan wel nog de terugreis met dit reserveringsnummer doen? Dus niet EIN-DUB vliegen maar wel DUB-EIN. Oja en mijn vriendin vliegt dan wrs. wel op die vlucht naar DUB, om het nog eens lastiger te maken.

Eigenlijk wil ik dus alleen mijn sector EIN-DUB annuleren en de rest behouden, kan dit zonder het te melden of moet ik dit via het reserveringcentrum doen?
Vorig jaar augustus ging dit nog zonder te annuleren of te melden
Dus de heenreis niet gemaakt maar de terugreis wel, beide reizen geboekt op hetzelfde reserveringsnummer.
pi_45789123
Thnx maar het wordt toch een hele no-show, redde het niet om op tijd in Eindhoven te zijn voor de vlucht, vanuit Schiphol wordt ook lastig dus dan doen we een ander keertje maar Dublin
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_46022194
quote:
Ryanair verrast analisten met winststijging van dertig procent

DUBLIN - De Ierse prijsvechter Ryanair heeft in het derde kwartaal van het gebroken boekjaar een nettowinst geboekt van 47,7 miljoen euro. Dat komt neer op een stijging van dertig procent ten opzichte van dezelfde periode van het voorgaande jaar. Op de financiële markten hielden analisten juist rekening met een winstdaling van zestig procent.

Ryanair heeft zijn winstraming voor het hele boekjaar verhoogd. De grootste prijsvechter van Europa gaat nu uit van een winst van 390 miljoen euro. Dat was eerst 350 miljoen.

In het derde kwartaal steeg de omzet met 33 procent naar 492,8 miljoen euro. Ryanair verwacht in het komende boekjaar meer op brandstof te kunnen besparen.
Van: luchtvaartnieuws.nl
pi_46034228
http://www.l1.nl/L1NWS/_r(...)e/1_1013/_pid/links4
quote:
Ryanair vanaf Maastricht naar Barcelona

Prijsvechter Ryanair gaat van Maastricht naar Girona vliegen. Dat ligt vlak bij Barcelona. Dat maakte een woordvoeder van Maastricht Aachen Airport bekend. Het vliegveld verloor in januari de vluchten van Easyjet naar Berlijn.
.
pi_46035612
quote:
Uitgebreider bericht:

http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?ID=18511
quote:
rijsvechter Ryanair start op 2 juni 2007 met een lijndienst tussen Maastricht Aachen Airport en het Spaanse Girona. Dit maakte de maatschappij dinsdag (6 februari) bekend tijdens een persconferentie. De komst van Ryanair is een flinke opsteker voor Maastricht Aachen Airport, dat eerder easyJet zag verdwijnen.

De lijndienst wordt drie maal per week gevlogen, op dinsdag, donderdag en zaterdag. Ryanair voert haar vluchten uit met Boeing 737-800’s.

Vlucht FR6911 vertrekt op de drie dagen om 10.55 vanuit Girona en komt om 13.00 aan op Maastricht. De vlucht naar Spanje vertrekt om 13.25 en landt om 15.25.

Ryanair is vanuit Nederland reeds actief vanaf Eindhoven Airport. Ook vanaf het naburige Weeze Airport (Niederrhein) wordt veel gevlogen. Later vandaag worden ook uitbreidingsplannen voor de Duitse luchthaven verwacht.
pi_47693080
Zo deze ook weer even opgeduikeld... Ik heb net geboekt maar heb geen e-mail ontvangen, terwijl ik wel mijn adres heb opgegeven. Het is ook niet in ongewenst terecht gekomen. Ik heb wel aan het eind van de boeking zo'n overzicht gekregen. Krijg ik die e-mail nog of moet ik even contact met hun opnemen?
pi_47693081
oeps dubbel
pi_47693495
Ik kreeg er ook eens eentje pas een paar uur later (5 uur snachts oid, rond 21u geboekt)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_47700705
Oké ik heb hem inmiddels ook inderdaad. Ik maak me ook zo snel zorgen hè.

Dankjewel!
  maandag 2 april 2007 @ 18:55:23 #238
99156 _Boo_
Boo_ming
pi_47934449
Als je een ticket boekt, wordt er gevraagd naar het aantal tassen dat je in wilt checken. Daar bedoelen ze niet je handbagage mee toch?
pi_47934986
Nee, alleen de tassen die in het ruim gaan.
  maandag 2 april 2007 @ 23:07:57 #240
59136 Aurora025
1649 - Siege of Drogheda
pi_47946359
Ryanair

Laatst een retourtje Dublin geboekt voor 20 euro incl. tax

The Irish Massacre was incited by the Jesuits on October 23, 1641, the feast day of Ignatius Loyola, and lasted until Oliver Cromwell landed in Drogheda in 1649 to put an end to it.
pi_47950799
quote:
Op maandag 2 april 2007 18:55 schreef _Boo_ het volgende:
Als je een ticket boekt, wordt er gevraagd naar het aantal tassen dat je in wilt checken. Daar bedoelen ze niet je handbagage mee toch?
nee
  dinsdag 3 april 2007 @ 12:30:24 #242
167723 sanni
Acima de seu
pi_47958726
Ik heb zelf gek genoeg nooit met Ryan Air of dat Oranje vliegtuig van die Griek gevlogen.
Als ik alle verhalen zo her en der lees dan moet ik mij gelukig prijzen.
pi_47959327
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 12:30 schreef sanni het volgende:
Ik heb zelf gek genoeg nooit met Ryan Air of dat Oranje vliegtuig van die Griek gevlogen.
Als ik alle verhalen zo her en der lees dan moet ik mij gelukig prijzen.
Want? Nu voel je je thuis bij de paar personen die nog nooit gevlogen heeft?
pi_48000775
quote:
Op dinsdag 3 april 2007 12:30 schreef sanni het volgende:
Ik heb zelf gek genoeg nooit met Ryan Air of dat Oranje vliegtuig van die Griek gevlogen.
Als ik alle verhalen zo her en der lees dan moet ik mij gelukig prijzen.[afbeelding]
K heb 1st class met Martinair naar Canada gevlogen en in zo'n boemelding van de Easyjet/Transavia, maar echt zo'n verschil is er ook weer niet hoor, vliegtuigje bij die laatste 2 was iets kleiner, verder weinig op aan te merken.
  zaterdag 14 april 2007 @ 18:31:14 #245
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_48327585
http://www.nrc.nl/economi(...)dkope_vlucht_naar_VS :
quote:
Ryanair werkt aan goedkope vlucht naar VS

Ryanair wil een nieuwe luchtvaartmaatschappij oprichten voor goedkope vluchten tussen Europa en de Verenigde Staten. Passagiers zouden vanaf 10 euro tussen Londen en New York kunnen vliegen.

Het initiatief is het tot nu toe meest vergaande plan in reactie op het recent gesloten ‘open skies’-verdrag waardoor belemmeringen voor transatlantisch vliegverkeer weggenomen worden.

Bestuursvoorzitter M. O'Leary van het Ierse Ryanair kondigde de nieuwe maatschappij donderdag aan. Het bedrijf zou binnen drie à vier jaar operationeel moeten zijn en vluchten aanbieden tussen Ryanair-bases zoals Londen-Stansted en Frankfurt-Hahn en vijf of zes Amerikaanse steden waaronder San Francisco en New York.

Voorwaarde voor de nieuwe maatschappij is wel dat de prijzen van nieuwe vliegtuigen dalen, zegt O'Leary. Volgens hem kan dat binnen twee jaar het geval zijn. De nieuwe maatschappij moet een vloot van ruim vijftig vliegtuigen krijgen. De bestuurder verwacht dat 100 tot 200 miljoen dollar startkapitaal nodig is. Hij zegt dat er voldoende investeerders zijn. „Geld is het laatste dat we nodig hebben.”

Naast de stoelen voor stuntprijzen wil O'Leary ook ‘business class’-tickets verkopen. Hiermee zou het nieuwe bedrijf zowel met bodemprijzen als op service met andere transatlantische maatschappijen concurreren.

Het ‘open skies’-verdrag tussen Europa en de VS werd vorige maand gesloten en moet maart volgend jaar in werking treden. Door de overeenkomst mogen de internationale luchtvaartmaatschappijen nu zelf kiezen wat hun begin- en eindpunten zijn. Europese maatschappijn mogen nu alleen nog vanuit hun thuisbasis naar de VS vliegen. Transatlantische vluchten zijn goed voor 60 procent van ’s werelds vliegverkeer.

Sinds de aankondiging van het verdrag hebben meerdere maatschappijen initiatieven bekendgemaakt. Het Canadese Zoom begint in juni met transatlantisch vliegverkeer vanaf 190 euro. Virgin Atlantic belooft nieuwe vluchten tussen New York en onder meer Amsterdam. Ook Aer Lingus en Continental Airlines gaan meer luchthavens aandoen.

Ryanair lokte eind jaren negentig samen met Easyjet een prijzenslag uit in het Europese vliegverkeer. Analisten betwijfelen of dat zich zal herhalen. De transatlantische markt is al concurrerend ingesteld.
pi_48328339
quote:
Passagiers zouden vanaf 10 euro tussen Londen en New York kunnen vliegen.
  zaterdag 14 april 2007 @ 23:08:03 #247
119507 Demarest
Mission Phailed
pi_48336065
Eergisteren ben ik nog heen & weer naar Londen geweest met Ryanair. (Eindhoven Airport - Londen Stansted - Eindhoven Airport). Prijs was zeer schappelijk met 40 euro incl. belastingen in toto, vleugeldesign is tevens fraai met rechtopstaande vleugeluiteinden. Zitplaats was echter verre van ruim voor mij met m'n 1.98 m, en Londen Stansted bleek ruim 50 km noordwaarts van de stad Londen te liggen. Gelukkig was er de Stansted Express (trein), retourtje naar Liverpool Street was 'al' te verkrijgen vanaf 16,80 pond...
Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
pi_48584331
Hallo,

Mijn vriend en ik vertrekken 1 mei met Ryanair vanaf Eindhoven naar Pisa (Florence) en keren 15 mei weer terug naar Nederland.

Nu hebben wij een paar maanden geleden via ryanair.com de vliegtickets geboekt en nu vraag ik me iets af. We kregen nadat we geboekt hadden een bevestigingsmail met daarin het boekingsnummer en de vluchtgegevens. Op de website staat het volgende: "Passagiers die ruim tevoren hun vlucht boeken, dienen tussen 24 en 72 uur voor vertrek de tijden van de heen- en terugreis nogmaals te laten bevestigen."
Is dit nog nodig, aangezien er op de e-mail staat Status: Bevestigd en we ook al betaald hebben met creditcard?
Of moet je alleen herbevestigen als je de vlucht alleen gereserveerd hebt en nog niet betaald?

Dan nog een volgende vraag over de bagage. Mijn vriend en ik hebben ervoor gekozen om allebei 1 bagage-artikel mee te nemen en we nemen allebei een backpack mee en nu vroeg ik me af of een backpack niet te groot is qua afmeting. Op de site staat het volgende:"Om redenen van gezondheid en veiligheid accepteert Ryanair geen artikelen met een afzonderlijk gewicht van meer dan 32 kilo en met gecombineerde afmetingen die groter zijn dan 81 cm hoog, 119 cm breed en 119 cm diep."

Kan een backpack dan wel, iemand die hier ervaring mee heeft?
En over het gewicht, op de site staat dat je maximaal 15 kilo per bagage-artikel mag meenemen en alles wat daarboven komt tot de 32 kilo, dat je daarvoor moet betalen. Klopt dat?
En zou ik een flight-bag moeten kopen voor over de backpack zodat loszittende hengsels en riempjes bedekt zijn en niet vast kunnen komen te zitten op de bagageband?

Verder zou ik graag nog tips en do's en don't willen horen van mensen die ervaring hebben met het reizen met Ryanair. Doen ze heel moeilijk?

Sorry voor dit paniekerige mailtje, maar ik wil niet voor verrassingen komen te staan :-)
Bedankt alvast!
Als je bij me weggaat, mag ik dan met je mee?
  zondag 22 april 2007 @ 10:28:37 #249
79886 MrMadMan
The Ozzie Animal
pi_48591026
quote:
Op zaterdag 21 april 2007 22:53 schreef Perzikje het volgende:
Hallo,

Mijn vriend en ik vertrekken 1 mei met Ryanair vanaf Eindhoven naar Pisa (Florence) en keren 15 mei weer terug naar Nederland.

Nu hebben wij een paar maanden geleden via ryanair.com de vliegtickets geboekt en nu vraag ik me iets af. We kregen nadat we geboekt hadden een bevestigingsmail met daarin het boekingsnummer en de vluchtgegevens. Op de website staat het volgende: "Passagiers die ruim tevoren hun vlucht boeken, dienen tussen 24 en 72 uur voor vertrek de tijden van de heen- en terugreis nogmaals te laten bevestigen."
Is dit nog nodig, aangezien er op de e-mail staat Status: Bevestigd en we ook al betaald hebben met creditcard?
Of moet je alleen herbevestigen als je de vlucht alleen gereserveerd hebt en nog niet betaald?

Dan nog een volgende vraag over de bagage. Mijn vriend en ik hebben ervoor gekozen om allebei 1 bagage-artikel mee te nemen en we nemen allebei een backpack mee en nu vroeg ik me af of een backpack niet te groot is qua afmeting. Op de site staat het volgende:"Om redenen van gezondheid en veiligheid accepteert Ryanair geen artikelen met een afzonderlijk gewicht van meer dan 32 kilo en met gecombineerde afmetingen die groter zijn dan 81 cm hoog, 119 cm breed en 119 cm diep."

Kan een backpack dan wel, iemand die hier ervaring mee heeft?
En over het gewicht, op de site staat dat je maximaal 15 kilo per bagage-artikel mag meenemen en alles wat daarboven komt tot de 32 kilo, dat je daarvoor moet betalen. Klopt dat?
En zou ik een flight-bag moeten kopen voor over de backpack zodat loszittende hengsels en riempjes bedekt zijn en niet vast kunnen komen te zitten op de bagageband?

Verder zou ik graag nog tips en do's en don't willen horen van mensen die ervaring hebben met het reizen met Ryanair. Doen ze heel moeilijk?

Sorry voor dit paniekerige mailtje, maar ik wil niet voor verrassingen komen te staan :-)
Bedankt alvast!
Dat bevestigen komt er volgens mij alleen op neer dat je moet kijken of je vluchttijden niet zijn veranderd. Verder kan je op de site bij "view flight detalis" het nog even checken.

Ik ben zelf vorig jaar met ze gevlogen met een backpack. Dat was verder geen probleem. ze zijn geloof ik wel vrij streng met het gewicht. Dus je moet wel even onder de 15 kg blijven, anders mag je, met een beetje pech, bijbetalen.

goeie vlucht!!
No Worries Mate!!!
pi_48611455
Een backpack van bijna 1200 liter heb ik nog nooit gezien, dus het moet wel lukken om binnen die afmetingen te blijven. Wel even op het gewicht letten, maar mijn ervaring is, dat ze daar niet moeilijk over doen als het vliegtuig niet echt vol zit. (laatst met 1 koffer van 30 kilo uit Pisa gevlogen naar EHV zonder bij te betalen).

Backpacks gaan op een speciale wagen om te voorkomen dat ze vast komen te zitten in het bagagesysteem op beide luchthavens. Een hoes is natuurlijk wel makkelijker en mooier.
  zondag 22 april 2007 @ 20:57:48 #251
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_48612322
quote:
Op zondag 22 april 2007 20:34 schreef DutchTrain het volgende:
Een backpack van bijna 1200 liter heb ik nog nooit gezien, dus het moet wel lukken om binnen die afmetingen te blijven. Wel even op het gewicht letten, maar mijn ervaring is, dat ze daar niet moeilijk over doen als het vliegtuig niet echt vol zit. (laatst met 1 koffer van 30 kilo uit Pisa gevlogen naar EHV zonder bij te betalen).

Backpacks gaan op een speciale wagen om te voorkomen dat ze vast komen te zitten in het bagagesysteem op beide luchthavens. Een hoes is natuurlijk wel makkelijker en mooier.
De medewerkers van Ryanair zouden natuurlijk wel moeilijk kúnnen gaan doen, omdat die te betalen bagagegelden voor hun ook pure omzet is . Prima aanvulling op tickets van een paar euro ......
pi_48612537
quote:
Op zondag 22 april 2007 20:57 schreef Roel_Jewel het volgende:
De medewerkers van Ryanair zouden natuurlijk wel moeilijk kúnnen gaan doen, omdat die te betalen bagagegelden voor hun ook pure omzet is . Prima aanvulling op tickets van een paar euro ......
Natuurlijk, maar dat is het risico wat je neemt als je je niet aan de regels wílt houden

Als ik baas van Ryanair was, had ik meteen een deal gesloten met DHL die je teveel aan bagage voor 'een leuke prijs' wel bij je hotel zou afleveren de volgende dag
pi_48613383
quote:
Op zondag 22 april 2007 20:34 schreef DutchTrain het volgende:
Een backpack van bijna 1200 liter heb ik nog nooit gezien, dus het moet wel lukken om binnen die afmetingen te blijven. Wel even op het gewicht letten, maar mijn ervaring is, dat ze daar niet moeilijk over doen als het vliegtuig niet echt vol zit. (laatst met 1 koffer van 30 kilo uit Pisa gevlogen naar EHV zonder bij te betalen).

Backpacks gaan op een speciale wagen om te voorkomen dat ze vast komen te zitten in het bagagesysteem op beide luchthavens. Een hoes is natuurlijk wel makkelijker en mooier.
Mijn ervaring is dat ze zeer strikt zijn wat betreft het gewicht van je bagage. Ik had een koffer van 23 kg en moest dus 64 euro bijbetalen ofzo, mn zus had 17 kg en moest dus 16 euro betalen.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 09:19:30 #254
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_49257660
http://www.gelderlander.nl/dgeconomie/article1402662.ece :
quote:
Ryanair trekpaard van regionale economie

WEEZE - Vóór eind volgend jaar groeit het aantal arbeidsplaatsen op en rond Airport Weeze tot circa tweeduizend. De komst van toeristen naar de regio Niederrhein en het aanpalende Nederlandse grensgebied levert tweehonderd miljoen euro per jaar op.


Dat zijn de verwachtingen van de Ierse luchtvaartmaatschappij Ryanair, die zichzelf tot motor van de economische ontwikkelingen op Airport Weeze heeft gemaakt. Op haar beurt beschouwt de regio Niederrhein Airport Weeze als belangrijkste motor voor de economische ontwikkeling van de regio. De werkloosheid in Noordrijn - Westfalen is 10 procent.

Gisteren kondigde Ryanair aan vanaf oktober twee extra Boeings op Weeze te stationeren, naast de twee die er vanaf 1 juni hun thuisbasis krijgen. Daarmee is een investering van 280 miljoen dollar gemoeid, bijna 200 miljoen euro.

Ryanair is dit jaar zelf goed voor 200 arbeidsplaatsen op de luchthaven. Het betreft piloten, cabinepersoneel en technici. Volgend jaar, als het aantal vliegtuigen naar zes wordt uitgebreid, komen daar nog eens honderd mensen bij.

Verdere uitbreiding van Airport Weeze naar vier é vijf miljoen passagiers betekent tenminste een verdubbeling van het aantal arbeidsplaatsen op en rond de luchthaven, naar in totaal vierduizend. Vorig jaar verwerkte Airport Weeze bijna zeshonderdduizend passagiers. De helft kwam uit Nederland.

Ryanair hanteert een norm van duizend arbeidsplaatsen per één miljoen passagiers. Op de luchthaven zelf groeit het aantal werknemers van de huidige 250 naar een kleine 300. Bedrijven op de luchthaven die zich bezighouden met bewaking, afhandeling, horeca en schoonmaak hebben inmiddels ook al extra personeel aangetrokken.

Ryanair-topman O'Leary zei gisteren dat de snelle uitbreiding van de luchthaven vooral te danken is aan het doorzettingsvermogen van de Nederlandse eigenaar H. Buurman en het bestuur van de Kreis Kleve. " Kijk nog maar eens goed rond, want het is de laatste kans om een rustige vertrekhal te zien. Vanaf 1 juni zal dat hier heel anders zijn", aldus O'Leary.

Ofschoon de vergunningskwestie voor de luchthaven nog steeds speelt - de juridische en bestuurlijke afhandeling kan nog jaren duren -, heeft O'Leary vertrouwen in een goede afloop. "Ik ga ervan uit dat de rechtbank de goede afwegingen maakt en zich de economische ontwikkelingen die hier ontstaan ter harte neemt. Zou Weeze moeten sluiten, dan verplaatsen we de vliegtuigen naar een andere luchthaven. Gegadigden genoeg. Sluiting betekent voor ons ongemak, maar is niet onoverkomelijk."

Ryanair sluit nog steeds niet uit dat Airport Eindhoven tot haar eerste Nederlandse thuishaven kan uitgroeien. Dan moeten de beperkingen in de openingstijden verdwijnen. "Die zijn twintig jaar geleden opgelegd op grond van het lawaai dat vliegtuigen destijds maakten. Het geluid dat de huidige generatie Boeings produceert, is eentiende van wat ze destijds maakten. Als de belemmeringen worden weggenomen, kunnen we daar een basis openen. Dat we ons nu op Weeze ontwikkelen, is geen hinderpaal voor de ontwikkeling van Eindhoven", aldus O'Leary.

Ryanair wil ook de vluchten op Eelde, bij Groningen, hervatten als de startbaan daar wordt verlengd. Verder zei O'Leary in gesprek te zijn met drie Nederlandse luchthavens die Ryanair binnen willen halen. Namen wil hij niet noemen.

Dat Air Berlin, de grootste prijsstunter van Duitsland, plannen heeft om nabij Düsseldorf Airport International een eigen thuisbasis te vestigen, deert Ryanair allerminst. "De enige die denkt dat Air Berlin goedkoop is, is Joachim Hunold (de bestuursvoorzitter van Air Berlin -red.) zelf. Ik vraag me bovendien af of Hunold sowieso enig besef heeft van de werkelijkheid ", sneerde O'Leary.
  vrijdag 11 mei 2007 @ 09:26:52 #255
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_49257847
http://www.luchtvaartnieuws.nl/news/?id=20121 :
quote:
Ryanair start acht nieuwe lijndiensten vanaf Weeze Airport

10-05-2007

LONDEN - De Ierse prijsvechter Ryanair vliegt vanaf de herfst van 2007 naar acht nieuwe bestemmingen vanaf de Duitse luchthaven Weeze. De maatschappij maakte donderdag (10 mei) bekend dat er nieuwe diensten worden gestart naar Milaan-Bergamo, Fuerteventura, Sevilla, Trapani, Marrakech, Malaga, Valencia en Växjö. Tevens worden twee extra Boeing 737-800’s op de luchthaven gestationeerd.

Ryanair vliegt momenteel vanaf Weeze reeds naar zes bestemmingen: Londen Stansted, Barcelona-Girona, Rome-Ciampino, Stockholm-Skavsta, Glasgow-Prestwick en Shannon. Op 1 juni komen er daar nog eens vier bestemmingen bij: Venetië-Treviso, Palma de Mallorca, Alghero en Alicante. In 2008 wil Ryanair twee miljoen reizigers vervoeren vanaf Weeze.

Volgens CEO Michael O’Leary van Ryanair is het aantal boekingen voor de eerder aangekondigde routes dusdanig groot dat de maatschappij nu al een extra uitbreiding besloot aan te kondigen.
  woensdag 16 mei 2007 @ 12:27:01 #256
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_49437894
http://www.nu.nl/news/107(...)iden_klanten%27.html :
quote:
'Ryanair en Zonplan misleiden klanten'

ARNHEM - De reisaanbieders Ryanair en Zonplan misleiden hun klanten. Ryanair adverteert met een goedkope vlucht die in werkelijkheid door bijkomende kosten veel duurder uitvalt en Zonplan biedt een reis naar Turkije aan, die zonder extra toeslag niet te boeken is.

Dat heeft de Reclame Code Commissie volgens TV Gelderland bepaald naar aanleiding van een klacht, die de regionale omroep in april tegen vijf reisaanbieders indiende.



De klachten tegen Centerparcs, Landal Greenparcs en Ferio Vakanties zijn ongegrond verklaard, maar de omroep kondigde woensdag aan daartegen in beroep te komen.

Sinds april geldt de zogenoemde Code Reisaanbiedingen. Die houdt onder andere in dat in een all-inprijs ook werkelijk alle kosten verrekend moeten zijn. Tijdens of na het boeken mogen niet allerlei extra kosten zoals toeristenbelasting en weekendtoeslagen opduiken.

Steekproef

Het consumentenprogramma van TV Gelderland ontdekte bij een steekproef overtredingen van de nieuwe code bij vijf reisaanbieders, aldus de omroep.

De Reclame Code Commissie geeft hen in twee van de vijf gevallen gelijk. TV Gelderland meent echter dat ook het apart rekenen van een toeslag voor bedlinnen, het apart berekenen van een gemeentelijke heffing en het bepalen van een minimumaantal reizigers voor een aanbieding in strijd zijn met de Code Reisaanbiedingen.
  woensdag 16 mei 2007 @ 16:14:20 #257
99045 Terreros85
Of toch niet?
pi_49447093
Hoe zit het met het cancelen van vluchten bij Ryanair. Kun je die gewoon cancelen en je geld terugkrijgen of gaat dat lastiger? Site doet het nu niet, dus daar kan ik niet op kijken. Transavia vliegt voor mij net iets beter en even goedkoop dus daar wil ik liever boeken. Iemand die weet hoe dat werkt?
De zwemmer zwemt, hij zwemt in zee
pi_49448388
quote:
Op woensdag 16 mei 2007 16:14 schreef Terreros85 het volgende:
Hoe zit het met het cancelen van vluchten bij Ryanair. Kun je die gewoon cancelen en je geld terugkrijgen of gaat dat lastiger? Site doet het nu niet, dus daar kan ik niet op kijken. Transavia vliegt voor mij net iets beter en even goedkoop dus daar wil ik liever boeken. Iemand die weet hoe dat werkt?
Dat kan niet. Dat kan tegenwoordig bijna alleen nog maar als je bussiness class boekt.
pi_49448449
quote:
Mogen ze ook meteen KLM erbij zetten met hun 10 euro per persoon creditcard betaalkosten die pas op het moment van betalen zichtbaar worden, zonder dat die ergens op de site terug te vinden zijn.

Net als vele andere maatschappijen overigens.
pi_50507247
Vanaf 14 oktober ook Eindhoven - Stockholm Skavsta (Nykoping)

alleen kan ik in oktober nog geen vliegtijden vinden, in november pas? Retourtjes vanaf 51.29 excl. Bagage/Creditcard kosten, etc Sterling doet Amsterdam - Stockholm Arlanda soms nog goedkoper (vanaf 81 incl. alles)
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_50755569
Eindhoven - Valencia staat ook in de planning, nog geen datum voor aangewezen maar ook zo rond oktober zou best eens kunnen
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
pi_50802829
late tvp. Binnenkort weer ryanair'tje boeken.
pi_50805310
quote:
Op zaterdag 23 juni 2007 12:04 schreef Thetallguy het volgende:
Eindhoven - Valencia staat ook in de planning, nog geen datum voor aangewezen maar ook zo rond oktober zou best eens kunnen
Heb je hier een bron van, want kan er niks over vinden?
pi_50814050
quote:
Op maandag 25 juni 2007 00:11 schreef MCH het volgende:

[..]

Heb je hier een bron van, want kan er niks over vinden?
op het forum van airliners.net wist iemand te melden dat er slots toegewezen waren, incl tijdstippen enzo. En t was een betrouwbaar iemand
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  dinsdag 26 juni 2007 @ 18:04:03 #265
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
  dinsdag 26 juni 2007 @ 19:15:46 #266
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_50868471
Hier dan ff maar.

Hoe kom ik bij Eindhoven airport vanaf Eindhoven CS?
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  dinsdag 26 juni 2007 @ 19:21:55 #267
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_50868721
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 19:15 schreef jojomen4 het volgende:
Hier dan ff maar.

Hoe kom ik bij Eindhoven airport vanaf Eindhoven CS?
Met de bus. Zie http://www.eindhovenairport.com/nl/index1.php?content_id=183 .
  dinsdag 26 juni 2007 @ 19:39:50 #268
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_50869554
Dank je, want zelf vond ik hem daar niet in 5 minuten.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueños" Alfredo Di Stefano
  dinsdag 26 juni 2007 @ 19:42:33 #269
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_50869679
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 19:39 schreef jojomen4 het volgende:
Dank je, want zelf vond ik hem daar niet in 5 minuten.
Had daar gisteren al zitten kijken voor parkeren (vlieg morgen naar Londen vanuit Eindhoven).
pi_50870312
parkeren moet je niet op de officiele plekken doen maar gewoon ergens in de buurt (bedrijventerrein e.d.).

En bus brengt je idd netjes naar airport. Vertrekt meest rechts aan de achterkant van t station.
  dinsdag 26 juni 2007 @ 20:01:08 #271
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_50870600
quote:
Op dinsdag 26 juni 2007 19:55 schreef jmac het volgende:
parkeren moet je niet op de officiele plekken doen maar gewoon ergens in de buurt (bedrijventerrein e.d.).
Thnx. Dat gaat geregeld worden .
pi_51014283
Ryanair is to invest $140m and add two more B737 800s (total 6) in Stockholm and add 12 new routes Alicante, Basel, Bratislava, Eindhoven, Baden Baden, Liverpool, Malta, Pisa, Porto, Salzburg, Trapani and Valencia starting in October 2007.


Vanaf oktober naar liverpool vanaf eindhoven

http://www.liverpooljohnlennonairport.com/page.php?p=3&media_id=211&offset=0&month=Jun
  zaterdag 30 juni 2007 @ 22:52:50 #273
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_51014388
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 22:48 schreef jmac het volgende:
Ryanair is to invest $140m and add two more B737 800s (total 6) in Stockholm and add 12 new routes Alicante, Basel, Bratislava, Eindhoven, Baden Baden, Liverpool, Malta, Pisa, Porto, Salzburg, Trapani and Valencia starting in October 2007.


Vanaf oktober naar liverpool vanaf eindhoven

http://www.liverpooljohnlennonairport.com/page.php?p=3&media_id=211&offset=0&month=Jun
Dat staat er helemaal niet .

Zie ook het persbericht van Ryanair. Gaat over nieuwe bestemmingen vanaf Stockholm. Daar zit Eindhoven vanaf oktober ook bij.
pi_51014512
Oops, excuse me. Idd niet goed gelezen
  zaterdag 30 juni 2007 @ 23:01:04 #275
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_51014609
quote:
Op zaterdag 30 juni 2007 22:57 schreef jmac het volgende:
Oops, excuse me. Idd niet goed gelezen
Helaas .
pi_51072209
Even een klein vraagje:

Als je bagage incheckt dan heb je niet met dat vloeistof gedoe te maken toch?
  maandag 2 juli 2007 @ 21:08:33 #277
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_51072332
quote:
Op maandag 2 juli 2007 21:06 schreef 43 het volgende:
Even een klein vraagje:

Als je bagage incheckt dan heb je niet met dat vloeistof gedoe te maken toch?
Nope. Alleen handbagage.
pi_51080561
quote:
Op maandag 2 juli 2007 21:08 schreef Roel_Jewel het volgende:

[..]

Nope. Alleen handbagage.
Ok mooi

24 euro om dat gezeik te voorkomen is niks. Vorige keer hebben ze in Engeland alles weggegooid
pi_51083647
Volgende week vanaf Weeze met Ryanair naar Venetië... ben benieuwd
pi_51413065
quote:
Op dinsdag 3 juli 2007 08:34 schreef kikoooooo het volgende:
Volgende week vanaf Weeze met Ryanair naar Venetië... ben benieuwd
Koop dan gelijk een retourtje aan de balie van ATVO...9 euro
  donderdag 12 juli 2007 @ 23:37:52 #281
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_51413376
Gister ook weer retourtje London geboekt voor 4ct incl. 2 personen. Leuke business hehe. (zeker omdat ik laatst EHV-London-Glasgow-London-EHV heb gevlogen voor 5ct incl.)
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_51413561
Ik ga binnenkort naar milaan en terug voor 170 euro, veels te duur man, vorige keer was het maar 30 euro inclusief... beter boeken voortaan
pi_51414566
quote:
Op donderdag 12 juli 2007 23:44 schreef Perruche het volgende:
Ik ga binnenkort naar milaan en terug voor 170 euro, veels te duur man, vorige keer was het maar 30 euro inclusief... beter boeken voortaan
Idd, gewoon acties scherp in de gaten houden en vooruit kunnen plannen (indien mogelijk). 170 euro is heel veel..
pi_51414833
Nog 35 minuten voordat de 1 cent actie eindigt
pi_51538730
Kom maar weer op met zo'n 0.01 actie.
Die z.g.n. 10 euro actie, welke geen 10 euro actie is, vind k niet echt voordelig
Allememachies, ik zou wel een slagroomtaartje lusten!!
pi_51539551
quote:
Op maandag 16 juli 2007 22:25 schreef Molliebollie het volgende:
Kom maar weer op met zo'n 0.01 actie.
Die z.g.n. 10 euro actie, welke geen 10 euro actie is, vind k niet echt voordelig
Ik keek net nog en eindhoven-stansted is toch echt 10euro enkele reis. (0.01 cent vliegen , 9.99 tax)
pi_51551979
quote:
Op maandag 16 juli 2007 22:43 schreef jmac het volgende:

[..]

Ik keek net nog en eindhoven-stansted is toch echt 10euro enkele reis. (0.01 cent vliegen , 9.99 tax)
Welke datum?
Allememachies, ik zou wel een slagroomtaartje lusten!!
pi_51554215
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 11:23 schreef Molliebollie het volgende:

[..]

Welke datum?
4-6 november, 10-13 december en nog vele (nee: VELE) andere..

Je kan pas vliegen vanaf 1 november bij deze actie.
  woensdag 18 juli 2007 @ 22:38:45 #289
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_51609241
quote:
Op dinsdag 17 juli 2007 12:34 schreef jmac het volgende:

[..]

4-6 november, 10-13 december en nog vele (nee: VELE) andere..

Je kan pas vliegen vanaf 1 november bij deze actie.
Komt toch nog heel vaak 27.20 aan luchthavenbelasting bij
Drugs are good mkay?
pi_51609585
quote:
Op woensdag 18 juli 2007 22:38 schreef Party_P het volgende:

[..]

Komt toch nog heel vaak 27.20 aan luchthavenbelasting bij
Ja inmiddels wel. Niet heel het vliegtuig mag voor 1 cent en 9.99 belasting reizen. De datums die ik hierboven noem zijn ook niet meer voor die prijs, maar toen ik dat postte nog wel Kan nu ook bijna geen datums meer vinden waar je voor minder dan 49 in totaal kan reizen vanwege de extra taxes.

Bij ryanair acties moet je niet eerst dagen gaan nadenken wat je wil, want dan is 't weg.
  donderdag 19 juli 2007 @ 11:03:35 #291
136810 Professional
Shoarmakoning!
pi_51620922
Precies.

Heb gisteren een weekend naar Rome geboekt van 30 november tot 3 december. Heen was ik 1,49 euro kwijt p.p en terug maar 0,01 euro. Totale kosten voor 2 personen 76 euro. Koopje dus.

Daarna was ik even aan het testen wat Dublin zou kosten, omdat ik daar nog eens naartoe wil. Voor 4 man was je in totaliteit 92 euro kwijt. 23 euro p.p dus.
  dinsdag 31 juli 2007 @ 23:38:26 #292
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_52005371
Kun je bij ryanair alleen maar met creditcard betalen?
Drugs are good mkay?
  dinsdag 31 juli 2007 @ 23:43:03 #293
23267 Roel_Jewel
Gobbledigook
pi_52005509
quote:
Op dinsdag 31 juli 2007 23:38 schreef Party_P het volgende:
Kun je bij ryanair alleen maar met creditcard betalen?
.
pi_52031976
Heeft Ryanair een nieuwsbrief? Ik ben altijd te laat voor die goede acties.
pi_52032061
quote:
Op woensdag 1 augustus 2007 23:24 schreef _Boo_ het volgende:
Heeft Ryanair een nieuwsbrief? Ik ben altijd te laat voor die goede acties.
http://www.ryanair.com/site/EN/about.php?page=About&sec=register&pos=HEAD
  donderdag 2 augustus 2007 @ 19:58:57 #297
165383 BettyR
Prehistorisch plaatje
pi_52053773
Ik zag net nog wel retourtjes Londen in november voor 20 euro. En nu zit ik te twijfelen of ik zal boeken de ja of de nee.
History is the "know thyself" of humanity, the self-consciousness of mankind - Johann Gustav Droysen.
pi_52135201
Bij het boeke van een vlucht moet je aangeven hoeveel bagage je meeneemt. Telt een hangbagage tas ook? Of gaat het alleen om de koffers die het ruim in gaan?
Allememachies, ik zou wel een slagroomtaartje lusten!!
pi_52135816
quote:
Op maandag 6 augustus 2007 11:22 schreef Molliebollie het volgende:
Bij het boeke van een vlucht moet je aangeven hoeveel bagage je meeneemt. Telt een hangbagage tas ook? Of gaat het alleen om de koffers die het ruim in gaan?
alleen ruimbagage. Want daar betaal je voor (6e). Handbagage hoef je niet op te geven
pi_52193006
http://www.webwereld.nl/a(...)jzen-misleidend.html :
quote:
Reclame Code Commissie: online reisprijzen misleidend

De Reclame Code Commissie heeft geoordeeld dat reisorganisaties Aer Lingus, Jet2com, Skyeurope en Ryanair de Code Reisaanbiedingen hebben geschonden.

Met de uitspraak komt de Reclame Code Commissie tegemoet aan klachten die de Consumentenbond eerder indiende. De bond lanceerde eind mei het 'Meldpunt Reislokkertjes' en kreeg veel reacties over de websites van Aer Lingus, Jet2com, Skyeurope en Ryanair. De reissites bleken de volledige reiskosten, inclusief belasting en toeslagen, pas tijdens het boeken te melden.

Dit is in strijd met de Code Reisaanbiedingen die in april 2007 in werking trad. Die code schrijft voor dat reisorganisaties en luchtvaartmaatschappijen in hun advertenties en reisaanbiedingen alle bekende onvermijdbare toeslagen moeten opnemen. Ook beoogt de code een einde te maken aan 'lokkertjes', mooie reizen tegen lage prijzen die in de praktijk niet te boeken zijn.

De Reclame Code Commissie verklaarde de klachten van de Consumentenbond gegrond en heeft de aanbeveling gedaan dat de vier reisorganisaties het adverteren met 'uitgeklede' prijzen staken. De Consumentenbond onderzoekt de komende maanden of de bedrijven de aanbeveling naleven. De bedrijven kunnen nog beroep aantekenen. De Reclame Code Commissie buigt zich binnenkort nog over twee vergelijkbare klachten van de bond, tegen Transavia.com en Wizzair.
Eens kijken hoe Ryanair hiermee omgaat... 1 cent-aanbiedingen mogen er dan niet meer zijn. Je bent nog altijd de schofterige 3 euro per enkele vlucht aan creditcardkosten kwijt. Alsof een boeking van 1 cent voor Ryanair 3 euro creditcard kosten met zich meebrengt . Noem het dan geen 'credit card fee'.
pi_52193773
quote:
Op woensdag 8 augustus 2007 11:49 schreef Roel_Jewel het volgende:
http://www.webwereld.nl/a(...)jzen-misleidend.html :
[..]

Eens kijken hoe Ryanair hiermee omgaat... 1 cent-aanbiedingen mogen er dan niet meer zijn. Je bent nog altijd de schofterige 3 euro per enkele vlucht aan creditcardkosten kwijt. Alsof een boeking van 1 cent voor Ryanair 3 euro creditcard kosten met zich meebrengt . Noem het dan geen 'credit card fee'.
En laat Ryanair nou net wel de goedkoopste zijn met de creditcardkosten.

Betaalkosten zijn afhankelijk van de keuze van de klant; je kan ook (gratis) alternatieven zoals bijvoorbeeld visa electron of bij anderen ideal kiezen. Je kan die kosten dus niet meenemen in je advertenties.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')