quote:Hier kan je lezen dat er vanuit Barcelona om 6:00 een bus vertrekt, die om 7:10 op de luchthaven van Girona aankomt en aansluiting geeft op de vlucht van 7:30 naar Eindhoven
Op zaterdag 10 januari 2004 21:45 schreef Davide het volgende:
Ik vlieg 30 maart naar Barcelona/ Girona. Heel mooi, kost niks, maar zit toch nog met een probleempje: de retourvlucht vertrekt 'sochtends om 7.30!
quote:bron: www.ryanair.com
RYANAIR REDUCES THE COST OF HANDLING FEES
Ryanair, Europes No.1 low fares airline, has today (30th Jan 2004) reduced the cost of its handling charges per passenger. The handling fee is a nominal administrative charge that covers the processing of the substantially increased number of credit/debit card transactions.The New Handling Charges are detailed below:
CREDIT CARD £1.75/€2.50 per passenger/per one way flight (or local currency equivalent)
DEBIT CARD* £0.40/€0.60 per passenger/per one way flight (or local currency equivalent)
In plaats van de €6 vroeger!.
Kan iemand in het kort uitleggen hoe dit in zijn werk gaat?
quote:Vlucht selecteren, checken of de gegevens juist zijn, creditcardgegevens invoeren, boekingsnummer opschrijven (staat ook in de bevestigingsmail), op vliegveld met dat nummer naar de betreffende Ryanair balie gaan. En vliegen maar. Klaar
Op woensdag 11 februari 2004 13:23 schreef Slasher het volgende:
Dat boeken vanaf de site gaat dat een beetje makkelijk? Je krijg je tickets denk ik niet thuis.Kan iemand in het kort uitleggen hoe dit in zijn werk gaat?
quote:Thanx! Kort maar krachtig
Op woensdag 11 februari 2004 13:32 schreef Roel_Jewel het volgende:[..]
Vlucht selecteren, checken of de gegevens juist zijn, creditcardgegevens invoeren, boekingsnummer opschrijven (staat ook in de bevestigingsmail), op vliegveld met dat nummer naar de betreffende Ryanair balie gaan. En vliegen maar. Klaar
Vergis je niet in de afstand. Het is nog zo'n 60 kilometer van Brussel CS naar het vliegveld. Het vliegveld zelf stelt niks voor. Er is niet veel te doen, eigenlijk is het gewoon één hal met een paar loketten. Ik heb er geen treinstation in de buurt gezien, het ligt behoorlijk in the middle of nowhere.
Je auto parkeren kost ook nogal wat tijd, want Lang Parkeren ligt een aardig eindje weg van het luchthavengebouwtje.
En toch, ondanks deze ongemakken blijft het een aantrekkelijke en goedkope vliegmaatschappij dat Ryanair. Ik heb diverse keren met ze gevlogen en binnenkort weer. Naar Rome.
Ik kan jullie trouwens ook Germanwings van harte aanbevelen.
Vliegen van Keulen, goed bereikbaar vanuit Nederland. Prima vliegveld, goede maatschappij en veel bestemmingen. Kijk maar eens op www.germanwings.com.
Ja, je kunt alleen met creditcard betalen. Dat kost 6 euro.quote:Op dinsdag 6 april 2004 14:17 schreef partyyboyy het volgende:
Kun je de tickets alleen met creditcard betalen?
En kun je ook betalen met de creditcard van iemand anders?
Want zelf heb ik geen creditcard!
En op het vliegveld moet daar ook nog iets met creditcard worden betaald?
Ok, bedanktquote:Op dinsdag 6 april 2004 16:57 schreef Roel_Jewel het volgende:
[..]
Ja, je kunt alleen met creditcard betalen. Dat kost 6 euro.
Op het vliegveld hoef je niets meer te betalen. Het tonen van je reserveringsbevestiging is voldoende.
quote:Ryanair breidt uit op Eindhoven Airport
EINDHOVEN (ANP) - De Ierse luchtvaartmaatschappij Ryanair breidt uit op Eindhoven Airport. Vanaf 20 september vliegt de prijsvechter vanaf Eindhoven op de luchthaven van Ciampino vlak buiten Rome. Dat heeft Ryanair dinsdag bekendgemaakt.
Ryanair vliegt al vanaf Eindhoven Airport op de luchthavens van Barcelona-Girona en Londen Stansted. Directeur B. de Boer van Eindhoven Airport is blij met de uitbreiding van de Ierse prijsvechter. ,,De bestemming Rome stond allang op ons verlanglijstje'', aldus De Boer.
De Boer verwacht dat de nieuwe lijndienst even goed zal lopen als de in februari begonnen Ryanairvluchten op Barcelona-Girona. Mede door de komst van Ryanair naar Eindhoven maakte de regionale luchthaven de afgelopen jaren een enorme groei door.
Vorige week werd bekend dat in de eerste zes maanden van dit jaar 280.000 reizigers via Eindhoven Airport vlogen. Dat is een stijging van 54 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. De Boer zei toen eenzelfde aantal passagiers te verwachten voor de tweede helft van 2004.
ik heb het nieuws ook even gemeld in het topic dat de ontwikkelingen in de Low Cost markt volgtquote:Op dinsdag 27 juli 2004 14:52 schreef schatje het volgende:
[..]
quote:Ryanair begint lijndienst Eindhoven-Milaan
Gepubliceerd op woensdag 29 september 2004
EINDHOVEN (ANP) - Ryanair begint in februari 2005 een dagelijkse lijndienst van Eindhoven Airport naar Milaan Bergamo. De Ierse prijsvechter heeft dat woensdag bekendgemaakt. Het is de vierde bestemming van Ryanair vanaf de Brabantse regionale luchthaven.
De maatschappij vliegt vanaf april 2002 vanaf Eindhoven Airport. Inmiddels hebben ongeveer 400.000 passagiers gebruikgemaakt van de diensten van Ryanair. Pogingen om ook te gaan opereren vanaf Maastricht Aachen Airport en Eelde bij Groningen, leverden onvoldoende passagiers op. Die diensten zijn inmiddels opgeheven.
Meer mensen
Al met al heeft de Ierse maatschappij vanuit Nederland inmiddels meer dan 500.000 passagiers vervoerd, aldus D. Gering, directeur voor de Benelux. In heel Europa maken dit jaar naar verwachting 27,5 miljoen reizigers gebruik van de diensten van de lowbudgetmaatschappij. Gering verwacht dat de nieuwe lijndienst van Eindhoven naar Milaan jaarlijks goed is voor 100.000 passagiers.
Eindhoven Airport is blij met de uitbreiding. Omdat ook andere maatschappijen meer mensen vervoeren, denkt de regionale luchthaven volgend jaar 800.000 passagiers af te handelen. Dit jaar zijn er dat naar verwachting 670.000. Eindhoven Airport bouwt momenteel een nieuwe terminal met een capaciteit van 1,2 miljoen passagiers.
quote:Milaan Bergamo
Ik vlieg deze week naar Rome met Ryanair. Nu heb ik geen tickets, alleen een mailtje met mijn confirmation number. Tussentijds ook nooit een wijziging doorgekregen. Wel nog iets met de safety regulations, maar daar stond verder niets bijzonders in.quote:Op vrijdag 1 oktober 2004 20:18 schreef Gert het volgende:
[..]
Ik heb trouwens tickets voor Dublin volgende maand, en ik heb nu al 3 keer een mail gehad van RyanAir dat er een wijziging in het vluchtschema had plaatsgevonden. Is dat normaal bij hun?
Dat is per persoon en zonder belasting.quote:Op zaterdag 24 december 2005 15:15 schreef p-etr-a het volgende:
Hoi,
ik zit ook te denken over deze zomer met Ryanair naar Dublin gaan. Zijn dit fijne vluchten? Ik heb tot nu toe alleen maar met niet zo goedkope maatschappijen gevlogen.
En nog dit: als ik zoek op de site dan vul ik in 2 volwassenen en dan staat er 29.99 heen en 29.99 terug. Is dat de prijs per persoon of voor 2 personen?
Oké. Blijft goedkoop hoor, maar vroeg het me toch even af. Belasting komt neer op ongeveer 50 euro toch?quote:Op zaterdag 24 december 2005 23:57 schreef Douwe het volgende:
[..]
Dat is per persoon en zonder belasting.
Hangt van de bestemming af, gewoon even door blijven klikken totdat je het totaalbedrag ziet.quote:Op zondag 25 december 2005 00:14 schreef p-etr-a het volgende:
Oké. Blijft goedkoop hoor, maar vroeg het me toch even af. Belasting komt neer op ongeveer 50 euro toch?
Je hoeft toch niks te kopen op zich...?quote:Op zondag 25 december 2005 00:25 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Hangt van de bestemming af, gewoon even door blijven klikken totdat je het totaalbedrag ziet.
Overige ervaringen met o.a. Ryanair vindt je in [Centraal] Ervaringen vliegmaatschappijen - deel 3 en de voorgaande delen.
Zelf heb ik vijf zeer goede vluchten gemaakt met Ryanair. Allemaal nette nieuwe vliegtuigen, alleen de vele reclame en boordverkoop kan wat irritant zijn in vergelijking met andere low cost carriers.
je hoeft niets te kopen neequote:Op zondag 25 december 2005 00:32 schreef p-etr-a het volgende:
Je hoeft toch niks te kopen op zich...?
10 dagen geleden naar Rome geweest, geen geannuleerde vluchten of andere problemen gehad. Alles is prima verlopen. Vanaf Charleroi, en er was parkeerplaats voor het gebouw.quote:Op zondag 25 december 2005 05:19 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Iemand nog last gehad van geannuleerde vluchten?
Dat klopt ten dele. Voor het hele jaar staan er basisprijzen in het systeem die verschillen naar de dag van de week. Als er meer vraag is gaat de prijs omhoog. Het plaatje van de prijzen ziet er dan zo uit:quote:Op maandag 6 februari 2006 16:21 schreef partyyboyy het volgende:
Ik heb een vraagje over de prijzen van de tickets van Ryan air.
Worden deze goedkoper als je pas laat boekt?
Nou je het zegt! Bij mij hebben ze mijn roepnaam en doopnaam als voornaam en achternaam gebruikt! Mijn werkelijke achternaam stond niet op mijn ticket of instapkaart. Maar verder geen problemen mee gehad gelukkigquote:Op woensdag 8 februari 2006 23:36 schreef pvv1967 het volgende:
Een kleine tip..als je bij hen boekt moet je de voornamen en achternamen geven van de passagiers..denk erom dat je de voornaam gebruikt die in je paspoort staat..je doopnaam dus en niet je roepnaam (als die verschillend zijn dan)...
Wij zijn daar bijna het schip mee ingegaan ..hadden namelijk onze roepnamen doorgegeven en bij inchecken wilden ze daar moeilijk over gaan doen..zeiden dat de namen niet klopten en dat ze veranderd moesten worden en dat we daar per persoon wijzigingskosten (50 euro) voor moesten betalen.
Na veel gepraat hebben ze het kosteloos veranderd..maar had er gewoon niet bij stil gestaan dat het om je officiele eerste naam ging omdat je meestal alleen initialen hoeft door te geven.
Waarschijnlijk gaat het vooral fout als je roepnaam helemaal niet in je doopnaam voorkomt. Dat is in jouw geval niet zo.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 13:12 schreef jordydriessen het volgende:
Nu ik de laatste twee berichten zie schrik ik me rot: ook wij zijn hiermee de fout in gegaan.
Als in mijn paspoort 'Jodocus Frank Willem' als doopnamen staan en als achternaam 'Driessen', wat moet ik dan op de reservering aangeven als voor- en achternaam.
Is dat als voornaam 'Jodocus' en als achternaam 'Driessen'? Is dit voldoende? Of moet ik alle doopnamen exact overnemen?
Jodocus Driessen is in dat geval voldoende.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 13:12 schreef jordydriessen het volgende:
Nu ik de laatste twee berichten zie schrik ik me rot: ook wij zijn hiermee de fout in gegaan.
Als in mijn paspoort 'Jodocus Frank Willem' als doopnamen staan en als achternaam 'Driessen', wat moet ik dan op de reservering aangeven als voor- en achternaam.
Is dat als voornaam 'Jodocus' en als achternaam 'Driessen'? Is dit voldoende? Of moet ik alle doopnamen exact overnemen?
Dat ligt aan de bestemming waar je naar toe gaat, niet aan de luchtvaartmaatschappij. Naar ik weet vliegen Ryan en Easy niet naar landen waar je paspoort nog een bepaalde tijd na vertrek uit het land geldig moet zijn; je paspoort moet dus gewoon geldig zijn op het moment van je terugvlucht.quote:Op vrijdag 24 februari 2006 15:18 schreef alana het volgende:
Hoi, ik heb ook even een vraag over zowel ryanair als easyjet:
Mijn paspoort verloopt begin april, en ik vlieg in maart 2 keer met ryanair en 2 keer met easyjet. weet iemand hoe lang je paspoort eigenlijk geldig moet zijn na vertrek/terugkomst?
Vertel... ?quote:Op zaterdag 25 februari 2006 17:50 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Ik heb een Belgische docu gezien over Ryanair, gefilmd met een verborgen camera. Nou, nou, wat een bedrijf.
bronquote:Singapore Airlines beste maatschappij
Singapore Airlines is de beste luchtvaartmaatschappij met een 8,3. Goede tweede is Malaysia Airlines met een 8,0. Onur Air scoort het slechtst met een gemiddelde score van 5,3. Dat blijkt uit een enquête onder Nederlandse reizigers, die deel uitmaakt van een groot internationaal onderzoek. De uitslag van de enquête staat in de Reisgids van de Consumentenbond, die vandaag verschijnt.
Singapore Airlines scoort op alle aspecten beter dan gemiddeld. Ruim 1000 reizigers vulden de schriftelijke enquête in en gaven rapportcijfers over de maatschappij waarmee zij vlogen. Gevraagd is naar de mening over de betreffende luchtvaartmaatschappijen: de tevredenheid over inchecken, het comfort en de service aan boord, de bagageafhandelingen en of er sprake was van vertraging. Verrassend zijn ook de hoge klasseringen van Ryanair en EasyJet. KLM scoort gemiddeld.
Gemiddelde oordeel: 6,1
Over het algemeen is de conclusie dat het aantal vertragingen, overboekingen en problemen met bagage wel is afgenomen in vergelijking met de vorige enquête in 2000. De gemiddelde vertragingsduur is wel toegenomen en komt nu uit op 2,28 uur. KLM zat met 2,42 boven het gemiddelde. De kans op vertraging is het grootst op vluchten na 21.00 uur, op zaterdag en zondag en tijdens schoolvakanties. Verder gaven de geënquêteerden aan dat zij belang hechten aan voldoende beenruimte, maar het gemiddelde oordeel dat maatschappijen kregen was een 6,1. Problemen met bagage deden zich voor bij 5% van de vluchten. Daarvan was vermiste bagage het grootste probleem, maar bijna alle bagage dook later weer op. De aspecten die het minst belangrijk werden gevonden, zoals tijdschriften aan boord, werden ook het minst gewaardeerd.
Kots die gewoon bleef liggen, hoe men omging met het personeel, ongekwalificeerd maar goedkoop personeel, personeel dat gewoon tijdens het werk in slaap viel omdat ze erg veel uren moesten maken, veiligheid die aan de laars werd gelapt, etc...quote:Op zaterdag 25 februari 2006 18:03 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Vertel... ?
Of was het hetzelfde verhaal als wat er nu in Engeland speelt:
http://www.ryanair.com/site/EN/news.php?yr=06&month=feb&story=gen-en-140206
Overigens:
[..]
bron
Niet veel anders als bij andere luchtvaartmaatschappijen dusquote:Op zaterdag 25 februari 2006 18:05 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Kots die gewoon bleef liggen, hoe men omging met het personeel, ongekwalificeerd maar goedkoop personeel, personeel dat gewoon tijdens het werk in slaap viel omdat ze erg veel uren moesten maken, veiligheid die aan de laars werd gelapt, etc...
quote:Opvallend is de hoge klassering inderdaad.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 | optijd / 1.000 pax Ryanair 90 00,5 99,4 SN BXL 86 11,8 98,9 Air France 83 15,0 97,8 Lufthansa 82 16,3 98,7 Iberia 78 15,3 98,7 BA 74 17,7 98,5 |
Meer dan bij andere maatschappijen. Een maatschappij die meer ontvangt voor een ticket kan logischerwijs meer service bieden natuurlijk.quote:Op zaterdag 25 februari 2006 18:19 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Niet veel anders als bij andere luchtvaartmaatschappijen dus
[..]
[ code verwijderd ]
Op zich niet vreemd met een point to point netwerk zonder aansluitingen, maar toch knap om zoveel vluchten uit te kunnen voeren. Dan is het niet meer dan logisch dat je ergens op moet bezuinigen.
Tenzij ze het uitgeven aan overbodige overhead...quote:Op zaterdag 25 februari 2006 18:46 schreef CherrymoonTraxx het volgende:
Meer dan bij andere maatschappijen. Een maatschappij die meer ontvangt voor een ticket kan logischerwijs meer service bieden natuurlijk.
Yep, maar over het algemeen bieden ze wel wat meer service natuurlijk. Omgekeerd vind ik mensen die zeiken over de slechte service van RyanAir ook altijd zielig. Dubbeltje op de eerste rij en zo...quote:Op zaterdag 25 februari 2006 18:52 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Tenzij ze het uitgeven aan overbodige overhead...
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |