abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_19597551
We hebben al het topic om goedkope tickets te vinden en daar is dit topic dan ook niet voor bedoeld. Dit topic is erop gericht om al het nieuws rond de Low Cost Airlines te volgen. Uitbreiding van de routes bijvoorbeeld. Ook is dit de plek waar het nieuws rond de belangrijkste luchthavens voor de low cost airlines gevolgd kan worden (Eindhoven, Niederrhein, Maastricht, Rotterdam, Brussel-Zuid Charleroi) Hoe kom je er? is Openbaar vervoer een optie? Alles wat met de Low Cost Airlines te maken heeft maar niet met tickets kan dus hier geplaatst worden.

Om te beginnen maar een overzicht van de websites van de luchthavens waar je al veel (reis)informatie kan vinden:

http://www.flughafen-niederrhein.de/ (Niederrhein)
http://www.charleroi-airport.com/ (Charleroi)
http://www.eindhovenairport.nl/EA_home/ (Eindhoven)
http://www.maa.nl/ (Maastricht)
http://www.rotterdam-airport.nl/ (Rotterdam)

Om te kijken met welke low Cost Airlines je vanaf dat vliegveld kan vliegen en waar naar toe kijk je op http://www.lowcostairlines.nl of in het topic over de tickets: http://forum.fok.nl/topic/214536 Let er wel op dat door de snelle ontwikkelingen in de sector van de Low Cost Airlines dit overzocht nooit helemaal compleet is! op de websites van de luchthavens vind je vaak ook een overzicht waar je naar toe kan vliegen dit is erg handig!

ook is dit topic bedoeld voor tips over het reizen van de Luchthaven waar je aan komt naar het centrum.

[ Bericht 3% gewijzigd door lenin op 03-06-2004 15:07:23 ]
pi_19598400
Wat nog niet op de site van lowcostairlines staat is dat Bexx Air uit Bulgarije binnenkort met een aantal vliegtuigen vanaf Niederrhein gaan vliegen, naar o.a. Warschau, Sofia en Burgas.
Het vervoer van en naar het vliegveld is nog een beetje een probleem aangezien er maar 3x per dag een busje heen rijdt en het met de trein niet te doen is.
Bexx Air verkoopt daarom ook tickets vanaf Utrecht, Nijmegen e.d. waarbij het vervoer van en naar het vliegveld per touringcar is inbegrepen.
Dit lijkt me wel een goed plan voor V-bird, aangezien deze hun bestemmingen ook per maand uitbreiden zonder te zorgen voor een fatsoenlijke (bus)verbinding..
pi_19599544
Leuke topic!

Alleen is mijn eerste volgende reis vanaf schiphol met Iberia

Maar ik ben echt 'verzot' naar het kijken van goedkope vluchten en het bedenken van reisjes, alleen het uitvoeren wil nog wel eens niet lukken

Maare heeft iemand toevallig ergens opgevangen waar Vbird nog meer heen vliegt in de toekomst? Zal geweldig zijn als steden als Lisabon, Madrid, Istanbul aan de beurt komen voor echte low-cost tarieven. En inderdaad, Vbird moet echt zwaar iets doen aan de bereikbaarheid, als dat beter was (vooral vluchten in de ochtend en aankomst in de late avond) dan had ik elke bestemming van hun wel aangedaan...

Ik wil wel even kwijt dat Winnemuller (die de busjes regelt) wel klantvriendelijk is. Mijn vliegtuig uit Berlijn had een uur vertraging en bij het landen op Niederrhein zag ik het busje staan, maar eenmaal buiten was hij net weg (in plaats van op mij wachten omdat ik op de reserveerlijst sta! ). Maar ben toen snel naar dat reisbureau van hun in het vliegveld gegaan en die hebben de chaffeur terug geroepen .
pi_19612774
Nieuwe bestemming van V-bird: Praag.
Vanaf 8 juli, goedkoopste ticket 39 enkele reis incl. belastingen.
Momenteel hebben ze trouwens een aktie: 19,99 voor elke enkele reis ongeacht bestemming incl. tax!
pi_19615878
quote:
Op donderdag 3 juni 2004 12:33 schreef esnaider het volgende:
Nieuwe bestemming van V-bird: Praag.
Vanaf 8 juli, goedkoopste ticket 39 enkele reis incl. belastingen.
Momenteel hebben ze trouwens een aktie: 19,99 voor elke enkele reis ongeacht bestemming incl. tax!
Het is zo gaaf dat ze Praag hebben toegevoegd aan het netwerk. Praag is echt super mooi maar dat is weer een ander topic. Ik weet wel dat er binnenkort een uitbreiding komt in de bussen die naar Niederrhein reiden en er wordt in het na jaar begonnen met de bouw van een eenvoudig butget hotel dat tegen low cost tarieven kamers verhuurd voor een nacht. Dat kot de bereikbaarheid natuurlijk weer ten goede!
quote:
Op woensdag 2 juni 2004 20:49 schreef esnaider het volgende:
Wat nog niet op de site van lowcostairlines staat is dat Bexx Air uit Bulgarije binnenkort met een aantal vliegtuigen vanaf Niederrhein gaan vliegen, naar o.a. Warschau, Sofia en Burgas.
Naar Burgas is al helemaal rond en daar wordt nu al op gevlogen door Bexx Air vanaf Niederrhein. Ook Vliegt er een Low Cost Airline naar de Balkan namenlijk Spirit of Balkan (http://www.spiritofbalkan.com/) ze vliegen op Sarajevo en Banja Luka. Ook kan je via hen doorvliegen naar Istanboel.

[ Bericht 29% gewijzigd door lenin op 03-06-2004 15:11:06 ]
pi_19667329
quote:
Vertragingen in het weekeinde verwacht op Dublin Airport

05-06-2004

DUBLIN – De Ierse luchtvaartautoriteiten waarschuwen dat, als gevolg van de introductie van een nieuw radar systeem, vertragingen kunnen ontstaan in het weekeinde van 5 en 6 juni, een vakantie weekeinde in Ierland. De introductie van het nieuwe radarsysteem zal als gevolg hebben dat air traffic control slechts op 70% van haar normale capaciteit kan functioneren. Vertragingen kunnen oplopen tot ander half uur meldden de autoriteiten.
Let even op met boeken zou ik zeggen!
pi_19892132
quote:
V Bird breidt routenetwerk en vloot verder uit

14-06-2004

DRIEBERGEN - V Bird voegt opnieuw twee bestemmingen aan het routenetwerk toe. Vanaf 3 juli vliegt de Nederlandse lage tarieven maatschappij een keer per week van Niederrhein naar Thessaloniki (Griekenland) en vanaf 5 juli dagelijks naar de Zweedse hoofdstad Stockholm (Arlanda). Vanaf morgen (15 juni) komt een Fokker 100 de vloot versterken.

Thessaloniki is na Rhodos de tweede Griekse bestemming voor V Bird. Stockholm is de derde Noord-Europese bestemming van de maatschappij, na Kopenhagen en Helsinki. Tickets naar zowel Thessaloniki als Stockholm zijn verkrijgbaar vanaf 49 euro. Voor Stockholm worden nog 10.000 tickets voor 19,99 euro aangeboden. Inmiddels vliegt V Bird vanaf thuisbasis Airport Niederrhein naar achttien bestemmingen.

Om deze uitbreiding mogelijk te maken zet V Bird vanaf dinsdag een gehuurde Fokker 100 in. Volgens de maatschappij blijft dit toestel blijft nog tot 15 november in de vloot van de maatschappij. Op 7 juli komt ook nog een tweede Fokker 100 in dienst van V Bird, die tot 30 september in gebruik blijft. De toestellen worden gehuurd inclusief bemanning.

V Bird zegt dat het liever extra Airbus A320's had gehuurd, maar deze zijn tijdens het zomerseizoen moeilijk te krijgen. Deze zomer vliegt V Bird dus met drie 'eigen' (van ILFC geleasde) A320's en twee Fokker 100's. Pas in november, wanneer het huurcontract voor een van de Fokker 100's afloopt, wordt een vierde Airbus A320 aan de vloot toegevoegd. Het kortstondig huren van toestellen van andere maatschappijen is met de komst van de Fokker 100's niet meer nodig, zo meldt V Bird.
het blijft VBird die ons het nieuws brengt
pi_19944057
Nieuwe routes Air Berlin

Air Berlin blijft het routenet van de City Shuttle uitbreiden. Vanaf 1 mei wordt vanaf Düsseldorf, Berlijn-Tegel en München nu ook dagelijks naar Budapest gevlogen en vanaf Hamburg op dinsdag, donderdag en zaterdag.

Ook nieuw in de dienstregeling is de route München-Wenen die van maandag tot en met vrijdag tweemaal dagelijks en op zaterdag en zondag dagelijks wordt gevlogen. Ook vanaf Münster/Osnabrück en Hannover is Wenen een dagelijkse bestemming. Vanaf Hamburg worden extra rechtstreekse vluchten naar Rome uitgevoerd. Vanaf 1 mei wordt op maandag, woensdag, vrijdag en zondag naar de Italiaanse hoofdstad gevlogen. Vanaf Neurenberg wordt Rome m.u.v. 's zaterdags dagelijks aangeboden. Berlijn-Tegel krijgt op maandag, dinsdag, woensdag en vrijdag een nieuwe verbinding naar Zürich, die vooral voor zakenreizigers interessant kan zijn.
Door de nieuwe routes zijn Nederlandse en Belgische passagiers in de gelegenheid met de City Shuttle vanaf de luchthavens in de grensstreek naar Barcelona, Londen-Stansted, Milaan-Bergamo, Wenen, Rome, Zürich en Budapest te vliegen.
Alle nieuwe routes kunnen per direct op internetbij het Service Center en bij het reisbureau vanaf 29 euro per one way inclusief tax, heffingen en kosteloze boordservice worden geboekt.
  woensdag 16 juni 2004 @ 20:15:04 #9
85299 HarigeKerel
Ontvacht dus Tabee
pi_19946424
Air-Berlin naar Barcelona is niet echt goedkoop vanuit Dusseldorf, sterker nog, de KLM en Iberia zijn eigenlijk altijd een stuk goedkoper vanuit Schiphol
"Pim Fortuyn was een Cylon" - Theo van Gogh te Amsterdam 5-8-2005
pi_20015270
binnen europa zijn goedkope tickets gelukkig wel goed te vinden. Maar waar kun je het best op zoek gaan naar (lastminute) intercontinentale vluchten? Word trouwens wel tijd dat de goedkope maatschappijen daar ook eens op gaan vliegen..
daarom!
  zaterdag 19 juni 2004 @ 16:17:16 #11
79886 MrMadMan
The Ozzie Animal
pi_20018021
quote:
Op zaterdag 19 juni 2004 13:41 schreef stickybandit het volgende:
binnen europa zijn goedkope tickets gelukkig wel goed te vinden. Maar waar kun je het best op zoek gaan naar (lastminute) intercontinentale vluchten? Word trouwens wel tijd dat de goedkope maatschappijen daar ook eens op gaan vliegen..
het is economisch niet echt haalbaar om intercontinenraal te vliegen. voor goedkope aanbiedingen ou je op www.vliegwinkel.nl kunnen kijken. links naar veel low cost airlines staat ook op

http://www.startkabel.nl/k/lowfares-airlines/

staan ook een paar links naar intercontinenale airlines
No Worries Mate!!!
pi_20037093
Weet iemand toevallig de GPS coordinaten van Niederrhein Airport??
pi_20224499
quote:
Eindelijk bewegwijzering naar Niederrhein

27-06-2004

VENRAY – Na lang zeuren door de Kamer van Koophandel in Venlo en luchthaven Niederrhein is er eindelijk bewegwijzering geplaatst naar Niederrhein Airport. Op de A73 ter hoogte van Venray en Rijkevoort zijn grote borden geplaatst, zo meldt Dagblad de Limburger. Directeur H. Loozen van de Kamer van Koophandel zegt dat de borden de bereikbaarheid vergroten en het sluipverkeer tegengaan.

Een verkeersonderzoek wees uit dat passagiers vanuit Nederland het beste via de A73 en A77 naar het vliegveld kunnen worden geleid. Men verwacht komend jaar een miljoen passagiers op Niederrhein, waarvan 40% uit Nederland komt.

bron:luchtvaartnieuws.nl
  zondag 27 juni 2004 @ 13:23:33 #14
16715 Mylene
*schatje*
pi_20224577
Hoe heet die Turkse lowcost airline dan??

Vliegt voor een zacht prijsje naar Istanbul. Ik dacht vanaf Eindhoven.
  zondag 27 juni 2004 @ 13:40:54 #15
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_20224916
www.corendon.com
probeer wel in het weekend terug te vliegen, anders heb je onmogelijke vertrektijden.
pi_20625098
weer eens wat nieuws vandaag:
quote:
V Bird staakt vluchten naar Wenen

14-07-2004

NIEDERRHEIN - V Bird stopt per 26 juli tijdelijk met de retourvluchten vanaf thuisbasis Niederrhein naar de Oostenrijkse hoofdstad Wenen. Dat maakte de Nederlandse low cost carrier woensdag (14 juli) officieel bekend. Volgens de maatschappij is dit besluit is een direct gevolg van een evaluatie van renderende routes.

De vluchten naar en van Wenen worden in oktober hervat, maar dan uitsluitend op vrijdag en zondag. Volgens V Bird is er in deze periode sprake van een hoog aantal vooruitboekingen. Volgens Jason Bitter, directielid van V Bird, zal daarna opnieuw worden bekeken of de Wenen-route wel of niet wordt voortgezet.

V Bird blijft in ieder geval de komende twee weken de vluchten van en naar Wenen volgens het huidige vluchtschema uitvoeren. De laatste vluchten naar de Oostenrijkse hoofdstad vinden dan plaats op 25 juli.

Passagiers, die gevolgen ondervinden van het opschorten van de Wenen-vluchten worden door V Bird op de hoogte gesteld. Zij kunnen kiezen voor teruggave van de ticketprijs of het kosteloos omzetten van hun vlucht naar een andere V Bird bestemming. In dat geval ontvangen zij ook een voucher ter waarde van vijftig euro.

bron: luchtvaartnieuws.nl
en iets minder belangrijk voor ons maar misschien in de toekomst ook vanaf Amsterdam:
quote:
Zes nieuwe easyJet-routes naar Polen en Hongarije

13-07-2004

LUTON - EasyJet opent op 31 oktober zes nieuwe routes naar bestemmingen in Polen en Hongarije. Daaronder zijn twee nieuwe bestemmingen, namelijk de Poolse steden Warschau en Krakow. EasyJet zegt te verwachten dat in de komende twaalf maanden meer dan twee miljoen passagiers van de routes naar Centraal Europa gebruik zullen maken.

De nieuwe routes zijn:
Warschau-Londen Luton, twee keer per dag
Krakow-Londen Luton, één keer per dag
Krakow-Dortmund, één keer per dag
Boedapest-Newcastle, één keer per dag
Boedapest-Bristol, één keer per dag
Boedapest-Geneve, één keer per dag

Enkele reizen zijn verkrijgbaar vanaf negentien euro. Om de nieuwe routes te promoten start easyJet een reclamecampagne van 1 miljoen euro.

Bron: Easyjet
pi_20641399
ik vlieg volgende week voor de derde keer vanaf Charleroi naar Venetie (Treviso). Het vliegveld van Charleroi is niet bijster groot. Je kunt er wat te drinken en eten krijgen. Verder niet veel te beleven. Parrkeren is nog goed te betalen. Ik ben er tot nu toe met de auto heen gereden. Er rijden wel bussen van Ryanair naar Brussel en v.v.

Het vliegveld in Treviso is piepklein. De aankomsthal is te klein voor woorden. Binnen 5 stappen sta je weer buiten het gebouw. De vertrekhal is ietsjes groter. Je kunt er aan een kioskje wat te eten en drinken krijgen. Neem wat te lezen mee om de tijd te doden.
Het busverkeer van en naar Venetie is helemaal afgestemd op de vluchten van Ryanair. Dus zodra je aankomt staan er 3 touringcars te wachten, waar je voor een paar euro naar Venetie of Venetie Mestre kunt reizen.

De terugreis gaat via Venetie Marco Pololuchthaven en Köln/Bonn. Met beide heb ik nog geen ervaring. Enige dat ik weet is dat je in Venetie goed met de bus en de watertaxi naar de luchthaven kunt komen.
Stop rockin' the boat.
  donderdag 15 juli 2004 @ 14:53:17 #18
31603 xyz
Speed Bird
pi_20642600
quote:
Op zondag 20 juni 2004 12:55 schreef Tano_Stargazers het volgende:
Weet iemand toevallig de GPS coordinaten van Niederrhein Airport??
51° 36' 08.69" N
006° 08' 31.82" E
Takeoffs are optional. Landings are mandatory.
Mijn weblog
pi_20661441
quote:
EUjet nieuwe prijsvechter vanaf Kent International Airport

15-07-2004

RAMSGATE - De Ierse luchtvaartmaatschappij EUjet start vanaf 1 september met vluchten van het nieuwe Kent International Airport naar Amsterdam. Bovendien worden in een later stadium nog eens twintig bestemmingen aan het routenetwerk toegevoegd. De vloot bestaat uit zeven Fokker 100's. EUjet is onder andere bekend van het leasen van twee Fokkers aan V Bird.

Vanaf 1 september vliegt EUjet op werkdagen drie maal van Kent naar Schiphol en omgekeerd. In het weekeinde vindt alleen op zondag een vlucht plaats. Volgens de website van EUjet zijn enkele reizen verkrijgbaar vanaf tien euro, exclusief luchthavenbelasting.

Naast Amsterdam zijn de bestemmingen waarop gevlogen gaat worden onder andere Kopenhagen, Madrid, Glasgow, Manchester, Faro, Milaan en Praag. EUjet verloochent haar Ierse herkomst niet helemaal, want ook vanaf Shannon worden per half september een aantal routes aangeboden.

EUjet is sinds 1991 actief in de wetlease markt, ofwel het verhuren van vliegtuigen aan luchtvaartmaatschappijen inclusief bemanning. Ook verzorgt de maatschappij het onderhoud en de verzekeringen voor de toestellen. Naast V Bird waren maatschappijen als Aer Lingus, Air France, Virgin Atlantic, Virgin Express, Sobelair en Malaysia Airlines klant van EUjet.

Kent International Airport
Kent International Airport ligt zo'n 115 kilometer ten oosten van Londen. De voormalige militaire basis (bekend van de 'Battle of Britain') noemt zichzelf ook wel London Manston Airport, en presenteert zich als een alternatief voor de drie grote luchthavens rond Londen (Heathrow, Gatwick en Stansted), en de kleinere vliegvelden Luton en City. EUjet is tot nu toe de enige concrete gebruiker van Kent International.

Volgens de website van de PlaneStation Group, de exploitant van de nieuwe luchthaven, verwacht EUjet een half miljoen passagiers te vervoeren in het eerste jaar van haar bestaan.

vrijdag 16 juli 2004 @ 13:55:09 #20
14896 Gumtree
 Rubberboom?
pi_20663125
quote:
V Bird staakt vluchten naar Wenen

14-07-2004

NIEDERRHEIN - V Bird stopt per 26 juli tijdelijk met de retourvluchten vanaf thuisbasis Niederrhein naar de Oostenrijkse hoofdstad Wenen. Dat maakte de Nederlandse low cost carrier woensdag (14 juli) officieel bekend. Volgens de maatschappij is dit besluit is een direct gevolg van een evaluatie van renderende routes.

De vluchten naar en van Wenen worden in oktober hervat, maar dan uitsluitend op vrijdag en zondag. Volgens V Bird is er in deze periode sprake van een hoog aantal vooruitboekingen. Volgens Jason Bitter, directielid van V Bird, zal daarna opnieuw worden bekeken of de Wenen-route wel of niet wordt voortgezet.

V Bird blijft in ieder geval de komende twee weken de vluchten van en naar Wenen volgens het huidige vluchtschema uitvoeren. De laatste vluchten naar de Oostenrijkse hoofdstad vinden dan plaats op 25 juli.

Passagiers, die gevolgen ondervinden van het opschorten van de Wenen-vluchten worden door V Bird op de hoogte gesteld. Zij kunnen kiezen voor teruggave van de ticketprijs of het kosteloos omzetten van hun vlucht naar een andere V Bird bestemming. In dat geval ontvangen zij ook een voucher ter waarde van vijftig euro.

Hier baal ik van zeg, wij vlogen toch met enige regelmaat naar wenen met Vbird, ondanks dat Niederrhein niet in de buurt ligt was het voor ons een volwaardig goedkoop en goed alternatief voor Schiphol. (wat zo goed als om de hoek ligt)
pi_20723680
Zeker een goed topic! Misschien is het een idee om er een vakantie-sticky van te maken?

Ik ga over een week van Rotterdam Zestienhoven naar Stockholm, met Basiq Air (Transavia) voor ¤ 95,58 (incl. alles). Vanaf Stockholm ga ik acht dagen lang in mijn eentje impulsief door Zweden rondtrekken via treinen en (waarschijnlijk) jeugdherbergen.

Ik ben benieuwd of andere Fok!kers negatieve en/of positieve ervaringen hebben met Basiq Air. Het is weliswaar een korte vlucht (ongeveer twee uurtjes), en aangezien ik gewend ben aan Euroline-busreizen van dertien stinkende, slapeloze en beenruimteloze uren, zal dit hoogstwaarschijnlijk alleen maar een verademing kunnen zijn...

Maar toch, wie heeft hier ervaringen met Basiq Air/Transavia?
Konečne je vsetko tak, ako má byť.
  maandag 19 juli 2004 @ 20:13:47 #22
79886 MrMadMan
The Ozzie Animal
pi_20728975
quote:
Op maandag 19 juli 2004 16:16 schreef Vahlto het volgende:
Zeker een goed topic! Misschien is het een idee om er een vakantie-sticky van te maken?

Ik ga over een week van Rotterdam Zestienhoven naar Stockholm, met Basiq Air (Transavia) voor ¤ 95,58 (incl. alles). Vanaf Stockholm ga ik acht dagen lang in mijn eentje impulsief door Zweden rondtrekken via treinen en (waarschijnlijk) jeugdherbergen.

Ik ben benieuwd of andere Fok!kers negatieve en/of positieve ervaringen hebben met Basiq Air. Het is weliswaar een korte vlucht (ongeveer twee uurtjes), en aangezien ik gewend ben aan Euroline-busreizen van dertien stinkende, slapeloze en beenruimteloze uren, zal dit hoogstwaarschijnlijk alleen maar een verademing kunnen zijn...

Maar toch, wie heeft hier ervaringen met Basiq Air/Transavia?
niks mis mee. ben al een paar keer met ze gevlogen. naar milaan (bergamo), kopenhagen en dublin. ze zijn goedkoop en vliegen op tijd. het enige nadeel is dat je wel maar heeeeeel weinig beenruimte krijgt. maar ja, voor korte vluchtjes boeit dat me ook niet zoveel. en zeker vliegen vanaf rotterdam is lekker relaxed. je bent, zeker bij aankomst, zo de luchthaven weer uit. kortom, geen klachten over basiqair!!!!
No Worries Mate!!!
pi_20861992
quote:
Thomsonfly opent vliegroute Amsterdam-Coventry

26-07-2004

COVENTRY - De nieuwe Britse low cost carrier Thomsonfly, een onderdeel van reisgigant TUI, vliegt vanaf 28 september zes keer per week van Amsterdam naar Coventry West Midlands Airport. De vluchten vertrekken dagelijks, behalve zaterdag, om 21.30 uur vanaf Schiphol en landen om 21.35 uur in Engeland. Thomsonfly voert de vluchten uit met een Boeing 737-500.

De terugvlucht vertrekt om 19.00 uur in Coventry en land om 21.00 uur op Schiphol. Vliegtickets voor enkele reizen zijn verkrijgbaar vanaf 7,99 euro, exclusief luchthavenbelasting.

Thomsonfly startte op 31 maart met haar vluchten vanaf West Midlands Airport, dat eigendom is van TUI. Inmiddels heeft de maatschappij zeventien bestemmingen in haar routenetwerk opgenomen, met name in Spanje en Italië.

jammer dat het weer een bestemming in Engenland is. Ik zou het leuk vinden als Polen, Tsjechie (Vbird heeft dan wel praag) en Hongarije meer zouden worden beflogen
pi_20894447
quote:
Acht nieuwe Ryanair-routes, waaronder Rome-Eindhoven

27-07-2004

STANSTED - Ryanair maakt bekend acht nieuwe vliegroutes te starten, waaronder Rome Ciampino-Eindhoven. De nieuwe routes gaan van start tussen 20 september en 1 december, en brengt het totaal aantal Ryanair-routes op 161 verdeeld over zeventien Europese landen. Naast Ciampino breidt Ryanair uit op Londen Stansted, Frankfurt Hahn en Tampere (Finland).

De route Rome Ciampino-Eindhoven wordt dagelijks uitgevoerd met een Boeing 737-800. Vertrek uit Eindhoven is om 14.30 uur, aankomst in Italië om 16.45 uur. De vlucht naar Eindhoven vertrekt om 11.55 uur, met een aankomsttijd van 14.05 uur.

Rome is na Londen Stansted en Barcelona Girona al de derde bestemming die met Ryanair vanaf Eindhoven Airport te bereiken is. Het introductietarief voor een enkele reis (exclusief luchthavenbelastingen) is 5,99 euro.

Totaaloverzicht nieuwe routes

Vanaf Londen Stansted:
Santander
Zaragoza
Riga

Vanaf Rome Ciampino:
Santander
Eindhoven

Vanaf Frankfurt Hahn:
Riga
Santander

Vanaf Tampere:
Riga

bron:luchtvaarnieuws.nl
quote:
Ryanair lanceert nieuwe lijndienst Eindhoven – Rome!
Europese netwerk uitgebreid met 8 nieuwe lijndiensten

Ryanair, Europa’s No.1 low fares airline, heeft vandaag (27 juli 2004) een nieuwe dagelijkse lijndienst aangekondigd van Eindhoven naar Rome, met ongelooflijke tarieven vanaf ¤ 27,99 enkele reis, inclusief belasting! Met ingang van 20 september 2004 zal een dagelijkse verbinding worden onderhouden met een van de nieuwe boeing 737-800 vliegtuigen met een capaciteit van 189 passagiers wat de keuze voor consumenten in Ryanair’s lage tarieven vluchten nóg groter maakt.

Naast Eindhoven-Rome maakt Ryanair vandaag de start bekend van de volgende lijnvluchten: Londen Stansted-Santander (Noord Spanje), Londen Stansted-Riga (Letland), Londen Stansted-Zaragoza (Spanje), Rome-Santander en een verdubbeling van de dagelijkse vluchten Rome-Parijs Beauvais, Frankfurt Hahn-Riga, Frankfurth Hahn-Santander, Tampere (Finland)-Riga. Deze uitbreiding brengt het Ryanair netwerk op 161 routes over 17 Europese landen.

Vandaag bij het bekend maken van de nieuwe route vanaf Eindhoven naar Rome, zei David Gering, commerciëel directeur Benelux:

“Dit jaar vliegen maar liefst 27 miljoen passagiers met Ryanair door Europa. Door de opening van weer een nieuwe route vanaf Eindhoven Airport biedt Ryanair de Nederlandse (en Belgische- en Duitse-) consument nóg meer keuze en nóg meer voordeel. Rome is de derde Ryanair bestemming vanaf Eindhoven en, na de verdubbeling van onze vluchten op Londen vorig jaar, plus de start van de lijnvluchten naar Barcelona-Girona, geeft dit aan dat Ryanair veel vertrouwen heeft in het ontwikkelingspotentieel van deze luchthaven. Meer dan 310.000 Ryanair passagiers hebben het gemak van reizen via Eindhoven Airport met haar perfecte parkeervoorzieningen, overzichtelijkheid, ruime faciliteiten en plezierige en snelle service tot nu toe al ontdekt.”

Ook Eindhoven Airport algemeen directeur Bart de Boer is enthousiast:

“Deze nieuwe bestemming sluit aan bij de wensen van zowel de zakelijke reiziger als van de vakantiepassagier in deze regio. Wij zijn ervan overtuigd dat de vlucht naar Rome het net zo goed zal doen als de in februari gestarte Barcelona-Girona verbinding. We realiseren ook deze uitbreiding binnen de in de Regionale Overeenkomst gemaakte afspraken. Bovendien wordt ook Rome uitgevoerd met een B737-800, een modern en geluidsarm toestel, conform de wensen van de omgeving. Eindhoven Airport vervult in toenemende mate een belangrijke rol in Zuidoost Brabant; de bereikbaarheid van de regio neemt toe evenals het aantal arbeidsplaatsen. En dat alles in samenspraak met de omgeving, dat is uniek in Nederland.”

Boek nu een enkele reis Eindhoven-Rome Ciampino vanaf ¤27,99 inclusief belasting op
www.ryanair.com

officieel persbericht van de site van Ryanair.com
ik vlieg 12 augustus vanaf Niederrhein met VBird naar rome zal eens kijken of het wat is ik probeer nog even te achterhalen wat het laagste tarief is van Vbird vanaf Niederrhein voor de vergelijking

p.s. Ryanair zal in het najaar ook uitbreiden vanaf Niederrhein zo zei de algemeen directeur van Niederrhein in de Gelderlander van afgelopen zaterdag

[ Bericht 1% gewijzigd door lenin op 27-07-2004 19:27:12 (iets vergeten) ]
pi_21082981
VBIRD NIEUWS
quote:
Vandaag heeft de 500.000ste passagier met V BIRD gevolgen, dat gaan we vieren!

De V BIRD aanbieding start vandaag (woensdag 4 augustus, 2004) op www.vbird.com.
De aanbieding eindigt op 10 augustus, 2004.

V BIRD lanceert een speciale feestaanbieding en stelt 250.000 stoelen beschikbaar inclusief alle belastingen voor de volgende tarieven en routes:

Niederrhein (bij Dusseldorf) naar:

19,99 (inclusief alle belastingen)
Manchester (tot en met 30 oktober)
Berlin
Copenhagen

29,99 (inclusief alle belastingen)
Munich
Prague
Nice

39,99 (inclusief alle belastingen)
Palma de Mallorca
Stockholm
Malaga (tot en met 30 oktober)
Helsinki
Alicante (tot en met 30 oktober)
Las Palmas
Fuerteventura (tot en met 30 oktober)
Rome (tot en met 30 oktober)
Thessaloniki (tot en met 30 oktober)

Reizen tussen 5 augustus en 26 maart.
Beperkte beschikbaarheid dus boek snel!
Additionele winterschemavluchten zullen naar Manchester, Feurteventura etc zullen binnnekort beschikbaar zijn.

Boek hints om extra laag geprijsde vluchten te vinden

1.) Zoek Menu:
Selecteer "1 week eerder en later" in het zoek menu voor de heen- en terugreis.
Dit laat alle vluchten zien die in dit tijdsbestek beschikbaar zijn.

2.) Kies dinsdag of woensdag.
Er zijn meer goedkope vluchten beschikbaar op deze dagen.

V BIRD
Lage tarieven
Meer beenruimte
Leren stoelen
Eerlijke prijzen, inclusief alle belastingen en opslagen
Geen extra kosten voor het gebruik van een credit card
Redelijke prijzen voor service tijdens de vlucht
Vlieg negen keer en uw tiende vlucht is gratis!
Boek uw vluchten op http://www.vbird.com
het gaat dus goed met de nederlandse prijsstunter!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')