quote:Dat is goed nieuws
AMSTERDAM (ANP-AFX) - Ryanair Holdsings PLC vliegt vanaf februari dagelijks vanaf Eindhoven Airport naar Barcelona in Spanje. Dat heeft Ryanair donderdag in Eindhoven bekendgemaakt.
Ryanair sluit niet uit dat er in de toekomst vanaf Eindhoven Airport op meer Europese bestemmingen wordt gevlogen. Volgens directeur De Boer van de Eindhovense luchthaven is er voldoende ruimte voor meer vluchten.Jaarlijks vervoert Ryanair meer dan 150.000 passagiers via Eindhoven naar Londen. Daar bovenop wil de prijsvechter per jaar ongeveer 100.000 passagiers vanaf Eindhoven naar Barcelona vliegen.
De Ierse maatschappij maakte eerder bekend niet meer vanaf Maastricht Aken Airport naar Londen te vliegen. Het was namelijk voor zakenmensen niet mogelijk op een dag heen en weer te vliegen naar de Britse hoofdstad.
Ze stoppen trouwens ook met lijn Oostende - Londen.
Ik vlieg over twee weken voor het eerst met Ryanair, vanaf Eindhoven naar Londen. Ik hoop dat ze nog meer vluchten vanuit Nederland naar Europese bestemmingen gaan uitvoeren, want de prijzen naar Londen zijn top als je er vroeg genoeg bij bent.
quote:Zo goedkoop vind ik ze ook weer niet, vanaf 30 euro voor een enkele reis. En als je dan bedenkt dat je niet in Barcelona zelf, maar in Girona (100 km van Barcelona af) terechtkomt, vraag ik me af of easyJet of BasiqAir vanaf Amsterdam uiteindelijk niet goedkoper is. In elk geval een stuk makkelijker!
Op donderdag 4 december 2003 22:36 schreef Shivo het volgende:
Goeie tip! Ik wilde namelijk net gaan boeken voor een weekendje Barcelona en ik vlieg nu met Ryanair!
wijziging: zie nu net dat ze de tarieven in vergelijking met gisteren een stuk omlaag gedaan hebben, naar 7.99 euro per enkele reis (excl. belastingen). Dan wordt het al weer iets interessanter, zeker als je een beetje in de buurt van Eindhoven woont. Je kan overigens dus al wel boeken, alleen pas voor data vanaf 5 februari.
quote:excuus, het staat niet onder 'bestemmingen', maar wel in de lijst als je gaat boeken....
Op vrijdag 5 december 2003 10:13 schreef madcat het volgende:[..]
Zo goedkoop vind ik ze ook weer niet, vanaf 30 euro voor een enkele reis. En als je dan bedenkt dat je niet in Barcelona zelf, maar in Girona (100 km van Barcelona af) terechtkomt, vraag ik me af of easyJet of BasiqAir vanaf Amsterdam uiteindelijk niet goedkoper is. In elk geval een stuk makkelijker!
wijziging: zie nu net dat ze de tarieven in vergelijking met gisteren een stuk omlaag gedaan hebben, naar 7.99 euro per enkele reis (excl. belastingen). Dan wordt het al weer iets interessanter, zeker als je een beetje in de buurt van Eindhoven woont. Je kan overigens dus al wel boeken, alleen pas voor data vanaf 5 februari.
quote:Nou ja, Ryan Air dreigt ermee om Charleroi te verlaten indien de Europese Commissie zijn zin krijgt. De Ierse luchtvaartmaatschappij ontvangt namelijk subsidies van de Belgische regering, en dat mag dus kennelijk niet.
Op vrijdag 5 december 2003 16:12 schreef Pistol_Pete het volgende:
Jammer dat Ryanair gaat stoppen met de vluchten tussen Maastricht en London. Tot een paar maanden geleden gingen er geruchten in de rondte dat Ryanair flink zou gaan uitbreiden op Maastricht, maar ik zie ze eigenlijk niet zo snel meer terugkomen. Ze vliegen vanuit deze regio al vanaf Niederrhein, Eindhoven en Charleroi.
Gelukkig krijgen we binnenkort een andere Low-Cost maatschappij hier in Maastricht
Misschien dat ze dan uitwijken naar Maastricht of Eindhoven .
quote:Hmmm, ben benieuwd of JetsSky die vliegtuigen dan wel vol gaat krijgen, als het Ryanair met een vlucht per dag al niet lukte. Er is in die regio nu wel een heel grote capaciteit van vluchten naar Londen...
Op maandag 8 december 2003 15:15 schreef xyz het volgende:
JetsSky gaat de route Stansted-Maastricht-Stansted van Ryanair overnemen. En is van plan om deze route drie maal daags uit te voeren.
quote:Ryanair stopt met routes als deze een bezettingsgraad van 80% of lager hebben. Maastricht zat tussen de 75 en 80% dit is te weinig voor Ryanair maar er zijn een boel maatschappijen die heel blij zijn met een bezettingsgraad van 75%.
Op maandag 8 december 2003 15:20 schreef madcat het volgende:[..]
Hmmm, ben benieuwd of JetsSky die vliegtuigen dan wel vol gaat krijgen, als het Ryanair met een vlucht per dag al niet lukte. Er is in die regio nu wel een heel grote capaciteit van vluchten naar Londen...
quote:Volgens dagblad de Limburger is er een andere reden dat Ryanair is gestopt met vluchten op Maastricht. Ryanair is van plan om terug te komen met meer vluchten op Maastricht vanaf London, nl 2x per dag zodra ze weer voldoende toestellen hebben.
Op maandag 8 december 2003 16:02 schreef xyz het volgende:[..]
Ryanair stopt met routes als deze een bezettingsgraad van 80% of lager hebben. Maastricht zat tussen de 75 en 80% dit is te weinig voor Ryanair maar er zijn een boel maatschappijen die heel blij zijn met een bezettingsgraad van 75%.
Betreffende stukje uit de Limburger:
quote:
Ryanair: lijn naar Londen geschrapt door toesteltekort
MaastrichtVan onze verslaggeverDe prijsstunter in de luchtvaart Ryanair wijt het mislukken van de lijn Maastricht-Londen grotendeels aan een tekort aan toestellen. Woordvoerder D. Gering van de Ierse maatschappij zegt dat vliegtuigleverancier Boeing de groei van Ryanair niet bij kan houden. ?In feite een luxeprobleem dus.''
Ryanair maakte deze week bekend na 14 januari te vertrekken van Maastricht Aachen Airport. De vlucht naar Londen-Stansted blijft met een bezettingsgraad van 70 procent onder de norm die Ryanair zelf stelt. Voor veel zakelijke reizigers is vliegen van Maastricht naar Londen niet interessant, omdat zij niet in een dag op en neer kunnen naar de Britse hoofdstad.
Dat laatste heeft volgens Gering te maken met een tekort aan vliegtuigen. ?Met twee dagelijkse Londen-vluchten vanaf Maastricht hadden we waarschijnlijk beter gezeten, maar daarvoor ontbreekt het ons aan toestellen.''
Ryanair beschikt nu over een vloot van een zeventig vliegtuigen. Om aan de nog altijd groeiende vraag naar goedkope tickets te kunnen voldoen heeft de prijsvechter twee jaar geleden bij Boeing honderd vliegtuigen besteld en een optie genomen op nog eens vijftig toestellen. Maar de Amerikaanse vliegtuigbouwer is nauwelijks in staat om het leveringscontract van vier jaar versneld uit te voeren. Ryanair wil tot die tijd niet ergens anders toestellen huren want dat zou de tickets duurder maken. En dat past niet in de filosofie van de prijsvechter.
Eveneens deze week maakte Ryanair bekend Barcelona en Rome toe te voegen aan de lijst basisluchthavens waar vandaan Ryanair opereert. Daar zijn extra toestellen voor nodig. Ryanair heeft er voor gekozen onder meer het onrendabele vliegtuig dat sinds mei tussen Maastricht en Londen vloog daarvoor in te zetten.
Ryanair hoopt zo snel mogelijk terug te keren op vliegveld Beek, maar Gering kan niet zeggen op welke termijn dat haalbaar is. ?Behalve van de beschikbaarheid van toestellen hang dat ook van de low cost carrier-markt af en die is volop in beweging
quote:Dit is toch precies dezelfde reden? De bezettingsgraad is te laag voor Ryanair. Ze kunnen op andere routes meer winst halen en doen dat dus ook. Blijkbaar hebben ze wel genoeg vliegtuigen voor Eindhoven. De bezettingsgraad zal daar wel beter zijn.
Op maandag 8 december 2003 21:17 schreef Pistol_Pete het volgende:
Volgens dagblad de Limburger is er een andere reden dat Ryanair is gestopt met vluchten op Maastricht. Ryanair is van plan om terug te komen met meer vluchten op Maastricht vanaf London, nl 2x per dag zodra ze weer voldoende toestellen hebben.
Ik zie weleens van die vluchten van 1 euro naar london ofzo.
Dat is dan exclusief belastingen en extra uitgaven (airport kosten enzo)
Iemand enig idee wat ik me moet voorstellen bij deze extra kosten.
Stel ik zou een vlucht boeken, eindhoven naar london voor 0.01 euro, wat kost me dan alles bij elkaar met die extra kosten?
Alvast bedankt!
quote:Ikdenk rond de 20 euro per vlucht.
Op vrijdag 12 december 2003 17:33 schreef eXtension het volgende:
Eeej,Ik zie weleens van die vluchten van 1 euro naar london ofzo.
Dat is dan exclusief belastingen en extra uitgaven (airport kosten enzo)Iemand enig idee wat ik me moet voorstellen bij deze extra kosten.
Stel ik zou een vlucht boeken, eindhoven naar london voor 0.01 euro, wat kost me dan alles bij elkaar met die extra kosten?
Alvast bedankt!
quote:Dat is vaak voor een enkeltje.
Op vrijdag 12 december 2003 18:09 schreef xyz het volgende:[..]
Ikdenk rond de 20 euro per vlucht.
quote:ff telefoontje en tis okay
Op zaterdag 13 december 2003 17:39 schreef Ruud1976 het volgende:
Ik vlieg zaterdag 20-12 naar Londen vanaf Eindhoven. Nu las ik ergens dat je moet herbevestigen als je al een tijd geleden hebt geboekt. Is dat gewoon een kwestie van een telefoontje of mailtje? En wat als je dat niet doet (ik ben het wel van plan, maar even uit nieuwsgierigheid)?
Wednesday, 21 Jan 04
Depart: Brussels S. Charleroi (CRL) ... 09:30
Arrive: Dublin (DUB) ... 10:05
Sunday, 25 Jan 04
Depart: Dublin (DUB) ... 15:00
Arrive: Brussels S. Charleroi (CRL) ... 17:30
Totaal 41,60 euro voor 2 personen
jammer van die 6 euro creditcardkosten ...
2 retourtjes Eindhoven - Londen Stansted voor 1 euro 46!! Inclusief belastingen!
En toch heb ik het gevoel dat ik wat over het hoofd zie...iemand?
quote:Is exclusief belastingen.
Op donderdag 18 december 2003 02:01 schreef Nerd het volgende:
Zojuist geboekt:2 retourtjes Eindhoven - Londen Stansted voor 1 euro 46!! Inclusief belastingen!
En toch heb ik het gevoel dat ik wat over het hoofd zie...iemand?
quote:Nope.
Op donderdag 18 december 2003 02:10 schreef Tronica het volgende:[..]
Is exclusief belastingen.
quote:psies
Op donderdag 18 december 2003 11:10 schreef err het volgende:
inderdaad, gisteren heb ik voor 2,92 2 retourtickets londen gekocht, inclusief tax, exclusief 6 euro creditcard charge.
quote:het kost ze normaal 7% op de prijs indien met CC betaald maar dat nemen ze meestal zelf voor hun rekening, maar in dit geval is 7% van 3 euro dus geen 6. Maar goed, ik klaag verder niet met zulke acties
Op donderdag 18 december 2003 11:13 schreef Roel_Jewel het volgende:[..]
psies
alleen vraag ik me nog steeds af waarom die creditcardcharge zo bizar hoog is. Normaal gesproken betaalt een bedrijf een percentage over de omzet via creditcard aan de maatschappij. Waarom wordt dat dan niet redelijk aan de klanten doorberekend?
Het is net zo misleidend als het adverteren met prijzen zonder de luchthavenbelasting. Het is iets wat je MOET betalen, dus waarom is 't niet verplicht om daarmee dan ook te adverteren? Albert Heijn prijst een fles Coca-Cola toch ook niet zonder BTW?
quote:nee, ik ook niet
Op donderdag 18 december 2003 12:51 schreef err het volgende:[..]
het kost ze normaal 7% op de prijs indien met CC betaald maar dat nemen ze meestal zelf voor hun rekening, maar in dit geval is 7% van 3 euro dus geen 6. Maar goed, ik klaag verder niet met zulke acties
quote:Londen.nl:
Op donderdag 18 december 2003 16:40 schreef BillyOcean het volgende:
Mja... Ook ik heb gebruik gemaakt van de actie... !!
Ik vraag me alleen af hoe ik van London Stansed naar London stad kom wat me dat gaat kosten en hoe lang dat duurt...? Iemand enig idee of ervaring hiermee?
quote:
Dit vliegveld ligt zo'n 50 mijl ten noordoosten van Londen's West End, Stansted, in Essex. Dit vliegveld handelt vooral vluchten af van en naar het Europese continent. De beste manier om van Stansted naar Londen te reizen, is om gebruik te maken van de Stansted Express. Je wordt dan naar Liverpool Street Station vervoerd. De kosten bedragen voor volwassenen £10.40, voor kinderen onder de 15 jaar £5.20. De express rijdt elke 30 minuten, van 05.30 tot 23.00. De reisduur bedraagt 45 minuten.Kijk voor meer informatie op de website van London Stansted Airport.
quote:nederlandse prijzen he
Op donderdag 18 december 2003 17:25 schreef BillyOcean het volgende:
Ahhh.. bedankt... maar das ook niet goedkoop! 10 pond! dat is toch bijna 15 euro?
quote:Ik vlieg a.s. woensdag met BMIBABY naar East Midlands voor 40 Euro, maar bij BMIBABY is de creditcard fee 6.50 Euro!
Op donderdag 18 december 2003 11:13 schreef Roel_Jewel het volgende:[..]
psies
alleen vraag ik me nog steeds af waarom die creditcardcharge zo bizar hoog is. Normaal gesproken betaalt een bedrijf een percentage over de omzet via creditcard aan de maatschappij. Waarom wordt dat dan niet redelijk aan de klanten doorberekend?
Het is net zo misleidend als het adverteren met prijzen zonder de luchthavenbelasting. Het is iets wat je MOET betalen, dus waarom is 't niet verplicht om daarmee dan ook te adverteren? Albert Heijn prijst een fles Coca-Cola toch ook niet zonder BTW?
Dit is een stukje van de Ryanair site over de creditcard charge. Ryanair rekent 6 Euro:
quote:
Why is there a handling charge when I reserve my flights with a credit card?To defray the substantial administration costs we incur when processing credit and debit cards a handling fee applies to each transaction. Below are the costs associated with credit/debit card transactions.
CREDIT CARD - £4/¤6 (or local currency equivalent)
DEBIT CARD - £1/¤1.50 (or local currency equivalent)
quote:en volgens mij klopt daar geen ruk van. Kijk, dat Ryanair (en andere vliegmaatschappijen) moeten dokken voor creditcardtransacties is bekend, maar dat dat vaste bedragen zouden zijn, is gelul. Volgens mij kun je niet op een andere manier dan met creditcard betalen, dus naar mijn mening moeten deze kosten, net als luchthavenbelastingen (waar je ook niet onderuit komt) gewoon in de prijzen worden meegenomen. Een winkel adverteert toch ook niet met prijzen zonder BTW?
Op zaterdag 3 januari 2004 13:22 schreef Kippie_Knausch het volgende:[..]
Ik vlieg a.s. woensdag met BMIBABY naar East Midlands voor 40 Euro, maar bij BMIBABY is de creditcard fee 6.50 Euro!
Ik vlieg zelf ook regelmatig met Basiqair naar London. Bij Basiqair is de fee 5 Euro.Dit is een stukje van de Ryanair site over de creditcard charge. Ryanair rekent 6 Euro:
[..]
quote:Tja met alle maatschappijen waar ik mee heb gevlogen berekende deze creditcard Fee.
en volgens mij klopt daar geen ruk van. Kijk, dat Ryanair (en andere vliegmaatschappijen) moeten dokken voor creditcardtransacties is bekend, maar dat dat vaste bedragen zouden zijn, is gelul. Volgens mij kun je niet op een andere manier dan met creditcard betalen, dus naar mijn mening moeten deze kosten, net als luchthavenbelastingen (waar je ook niet onderuit komt) gewoon in de prijzen worden meegenomen. Een winkel adverteert toch ook niet met prijzen zonder BTW?
Dit bedrag verschilt dacht ik wel per creditcard. Bij Ryanair kan je zonder extra berekening met de Electron card betalen. Tja die heeft bijna niemand...
Bij Basiqair betaal je voor alle creditcards 5 Euro extra. En is het de enige manier van betalen. Daar zou de prijs dus eigenlijk met 5 Euro moeten beginnen.
Denk je dat je mooi voor 40 Eurotjes naar je bestemming gevlogen kan komt er op het allelaatste moment nog eens minimaal 5 Eurootjes bij!!
Bericht richting consumentenbond wil misschien wel helpen.
quote:Jawel
Op vrijdag 9 januari 2004 08:49 schreef Shogen het volgende:
Geen Ryanair vliegers hier?
Over twee weken weer een keertje naar Dublin (vanaf Brussel)
Vroeger kan je ook met de bussen van National Express voor £18 naar het centrum. Deze bus doet er wel 1h30 over, maar het is een leuk stukje rijden en je kan uitstappen op meerdere plaatsen in hartje centrum.
O ja ... en nog even voor de mensen die Eindhoven - Barcelona (Girona) - Eindhoven geboekt hebben. De vluchten vanaf Girona vertrekken vroeg in de ochtend en er is geen mogelijkheid om met het openbaar vervoer vanaf Barcelona centrum op een normale tijd op de luchthaven aan te komen. Misschien dat er een extra busje ingezet wordt vanwege de nieuwe lijn, anders wordt het een lange nacht op de luchthaven van Girona .
[Dit bericht is gewijzigd door Northpole op 09-01-2004 12:55]
quote:In het vliegtuig is het retourtje wel wat goedkoper, eind december 2003 was de prijs 21 pond voor een retour. Blijft best veel natuurlijk!
Op vrijdag 9 januari 2004 12:50 schreef Northpole het volgende:
Voor de vliegers naar London Stansted die naar het centrum van Londen willen: Een retourtje met de trein kost inmiddels maarliefst £24 (¤35!) per persoon. Met dank aan het monopolie van Stansted Express op deze lijn ...
quote:Ze vliegen toch pas vanaf 1 feb op Girona?
Op vrijdag 9 januari 2004 12:50 schreef Northpole het volgende:
O ja ... en nog even voor de mensen die Eindhoven - Barcelona (Girona) - Eindhoven geboekt hebben. De vluchten vanaf Girona vertrekken vroeg in de ochtend en er is geen mogelijkheid om met het openbaar vervoer vanaf Barcelona centrum op een normale tijd op de luchthaven aan te komen. Misschien dat er een extra busje ingezet wordt vanwege de nieuwe lijn, anders wordt het een lange nacht op de luchthaven van Girona.
Maareh...die servicekosten?
Ik weet niet precies wat je bedoelt met die servicekosten ... je hebt een bepaald bedrag betaalt via een creditcard dat bestaat uit 3 delen:
1) ticketkosten
2) belastingen/toeslagen/etc.
3) creditcard-kosten
verder zijn er geen extra kosten.
eten/drinken en alle andere diensten aan boord zijn niet gratis en daar moet je voor betalen.
Bedankt voor de tip over het 'treinticket aan boord kopen' trouwens!
quote:Die servicekosten staan vermeld bij de voorwaardes, maar ik denk dat dat dus de kosten zijn voor t eten en drinken aan boord. K'laat wel weten hoe t zit met die shuttle, want ik ga 16 maart.
Op vrijdag 9 januari 2004 13:34 schreef Northpole het volgende:
Ja, ze vliegen pas vanaf februari naar Girona. Over een extra shuttlebus die aansluiting geeft op de vlucht naar Eindhoven is nog niets bekend. Ik vlieg zelf in mei van/naar Girona, dus ben erg benieuwd (nacht op de luchthaven heeft ook zo zijn charmes).
Ik weet niet precies wat je bedoelt met die servicekosten ... je hebt een bepaald bedrag betaalt via een creditcard dat bestaat uit 3 delen:
1) ticketkosten
2) belastingen/toeslagen/etc.
3) creditcard-kosten
verder zijn er geen extra kosten.eten/drinken en alle andere diensten aan boord zijn niet gratis en daar moet je voor betalen.
Bedankt voor de tip over het 'treinticket aan boord kopen' trouwens!
Tnx in elk geval.
Op het moment staat er nog geen airportshuttle voor deze vlucht vanuit de stad in de ryanair dienstregeling (http://www.ryanair.com/destinfo03/dests/barcelona_bus.pdf).
Gelukkig schijnt die wel te komen, maar aangezien die bussen al 2.45 uur voor de vlucht vertrekken uit de stad zou je dus om kwart voor vijf 's ochtends al op de bus moeten stappen in de stad.... Dat lijkt me dus echt a-relaxed.
Zijn er hier mensen die ander betaalbaar vervoer weten of die goedkope accommodatie bij het vliegveld van Girona weten?
Oh ja, servicekosten zijn niet voor eten of drinken, want dat krijg je niet bij Ryanair - tenzij je er flink voor betaalt
[Dit bericht is gewijzigd door Davide op 11-01-2004 16:57]
http://www.barcelonagids.com/placeitem.php?gelegenheid=100
(zie de reacties onderaan)
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |