abonnement Unibet Coolblue
pi_195002440
Uitgerekende data:

10 september: Miezziej (jongen)
14 september: Michelangela (jongen)
21 september: Ggirl
24 september: Seven. (jongen)
26 september: Smart_ass (meisje)

5 oktober: Kleurdoos (jongen)
5 oktober: ***SQ en bleiblei***
9 oktober: Peejtur (meisje)
10 oktober: LittleTeaCup
27 oktober: MaJo (jongen)

4 november: PKM (meisje)
14 november: 1inamelon (meisje)
20 november: D.U.M.A.N. (meisje)
26 november: Wolken (jongen)
29 november: Donna (meisje)

1 december: Gaddle
26 december: Sway- (jongen)

2021

3 januari: Gogo83
24 januari: Bienelientjee (jongen)
24 januari: Holy_Goat (jongen)
27 januari: Nanuke

2 februari: Framblij89 (jongen)

Maart: monsterd.
15 maart: Aure
26 maart: kwakz0r
31 maart: Tink89

20 april: Maria2.0

***-----------------***vermeldingen zijn (a.s.) officiële fokbaby's (een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar man en vrouw elkaar hebben leren kennen op/door FOK).

Voor wijzigingen graag even een quote of DM. Of vraag even een mod!
pi_195002948
Hallo, ik ben er nog. Toch een mijlpaal gehaald, over de 40 weken zwanger :+. Had ik van te voren niet bedacht, ik ben verpest door M. :+
Ik heb besloten om vandaag nog geen inwendig onderzoek te laten doen en eventueel strippen, maar nog even af te wachten. Met man overlegd en die gaat zoveel mogelijk eerder naar huis en dat helpt wel.

Even afkloppen, maar tijdens de zwangerschap en na de bevalling van M. had ik geen aambeien *)
pi_195002990
:* hou je het nog een beetje vol Miezziej?
pi_195003211
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 14:27 schreef Miezziej het volgende:
Hallo, ik ben er nog. Toch een mijlpaal gehaald, over de 40 weken zwanger :+. Had ik van te voren niet bedacht, ik ben verpest door M. :+
Ik heb besloten om vandaag nog geen inwendig onderzoek te laten doen en eventueel strippen, maar nog even af te wachten. Met man overlegd en die gaat zoveel mogelijk eerder naar huis en dat helpt wel.

Even afkloppen, maar tijdens de zwangerschap en na de bevalling van M. had ik geen aambeien *)
Mijlpaal = gebak *O*
Resistance is futile.
  vrijdag 11 september 2020 @ 14:43:22 #5
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_195003242
Eens met Seven, lekker gebak eten :D
L'Enfer, c'est les autres.
pi_195003555
Wow Mizziej! Trek je t nog een beetje?

Ik kocht mn eerste babyding... een wolzijde strikmutsje O+

(Kommermaarin2014lichtingmoeders ik krijg een strikkemutsje wolleflopke)

Nee maar serieus, ben helemaal niet in de wolletjes maar zo’n mutsje leek me heel fijn voor de eerste weekjes.

Zag ook allemaal leuke pakjes bij een andere winkel maar weet ineens niet of een lentekind nou eerst nog wel lange mouwtjes moet of niet, en alles leek zo warm, en 35 euro uitgeven voor een uniseks pakje wat dan misschien te warm of te koud is lukte me gewoon niet :')
Kwak
pi_195003852
Ja is het nog een beetje te doen Miezziej? Ik had gisteren ineens echt zo’n realisatiemomentje van shit, ze kan echt elk moment komen nu en ik weet eigenlijk helemaal niet of ik er wel klaar voor ben :') .

Gisteren bij 38 weken afspraak werd ook aangeboden om inwendig onderzoek te doen maar ik zei laat maar even zitten nog, wacht liever af.
pi_195003918
Haha kwak ik zit daar ook soms mee hoor, dat je dan uitrekent van oke hoe oud is ze als ze die maat heeft en wat voor weer zal het dan zijn.. is ook lastig te voorspellen soms.

Heb van papa en mama gisteren een verrassingspakketje gekregen met knuffels van mezelf van vroeger (Bob de beer van de Bijenkorf; hadden meer mensen die? :D), Elke dag een Beertje als voorleesboek en wat schattige Nijntje kleertjes van de Hema. En natuurlijk kaas en drop :9~ . Helemaal blij mee.
pi_195003972
quote:
17s.gif Op vrijdag 11 september 2020 15:18 schreef Smart_ass het volgende:
Haha kwak ik zit daar ook soms mee hoor, dat je dan uitrekent van oke hoe oud is ze als ze die maat heeft en wat voor weer zal het dan zijn.. is ook lastig te voorspellen soms.

Heb van papa en mama gisteren een verrassingspakketje gekregen met knuffels van mezelf van vroeger (Bob de beer van de Bijenkorf; hadden meer mensen die? :D), Elke dag een Beertje als voorleesboek en wat schattige Nijntje kleertjes van de Hema. En natuurlijk kaas en drop :9~ . Helemaal blij mee.
Jaaaa ik had Sabine en Balthazar (de zwarte beer) en mijn broertje had Bob!

Ze zijn nu allemaal bij ons thuis, maar waar?!?
Kwak
pi_195004216
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 15:01 schreef kwakz0r het volgende:
maar weet ineens niet of een lentekind nou eerst nog wel lange mouwtjes moet of niet
U. is geboren op 17 maart en die dag sneeuwde het en was het ontzettend koud. ;)
Baby’s kunnen sowieso hun temperatuur niet goed reguleren, dus zou voor lange mouwen gaan.
Protège moi de mes désirs.
pi_195004605
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 15:34 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

U. is geboren op 17 maart en die dag sneeuwde het en was het ontzettend koud. ;)
Baby’s kunnen sowieso hun temperatuur niet goed reguleren, dus zou voor lange mouwen gaan.
Het ligt er ook een beetje aan hoe groot en zwaar kindjes zijn volgens mij. Wij hebben voor allebei de kinderen geen kruik nodig gehad bijvoorbeeld.
  vrijdag 11 september 2020 @ 16:05:44 #12
149959 SQ
snelle trees
pi_195004736
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 15:57 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Het ligt er ook een beetje aan hoe groot en zwaar kindjes zijn volgens mij. Wij hebben voor allebei de kinderen geen kruik nodig gehad bijvoorbeeld.
Nee maar jij hebt ook wel 2 hoogzomerkinderen ;)
Ik heb voor deze baby alleen maar lange mouwen. Het is voor een newborn echt veel sneller te koud dan te warm.
disclaimer
  Moderator vrijdag 11 september 2020 @ 16:11:31 #13
382129 crew  Donna
pi_195004844
Ik heb tshirt rompers met lange mouwen shirts erover en vestjes of een trui.
G. kwam thuis in april en toen was het al best lekker weer, maar alsnog lang lange mouwen aan gehad hoor, longsleeves.
Deze baby heeft de hele winter voor zich. Voor de zekerheid ook wel wat lange mouwen rompers, maar daar gruwel ik van. :+

[ Bericht 5% gewijzigd door Donna op 11-09-2020 16:17:13 ]
  vrijdag 11 september 2020 @ 16:13:30 #14
149959 SQ
snelle trees
pi_195004885
Ja ik heb maxomorra jumpsuits, die vallen heel wijd dus da's geen gefrot over lange mouwen rompers, dat scheelt wel.
disclaimer
pi_195007042
quote:
17s.gif Op vrijdag 11 september 2020 15:18 schreef Smart_ass het volgende:
Haha kwak ik zit daar ook soms mee hoor, dat je dan uitrekent van oke hoe oud is ze als ze die maat heeft en wat voor weer zal het dan zijn.. is ook lastig te voorspellen soms.

Heb van papa en mama gisteren een verrassingspakketje gekregen met knuffels van mezelf van vroeger (Bob de beer van de Bijenkorf; hadden meer mensen die? :D), Elke dag een Beertje als voorleesboek en wat schattige Nijntje kleertjes van de Hema. En natuurlijk kaas en drop :9~ . Helemaal blij mee.
Bob de Beer O+ die had ik vroeger ook.

@Miezziej mijlpalen moeten gevierd worden, ik heb de bonbons ook al vast in huis.

heb lange en korte rompers, want ja, half september weet je niet wat het weer gaat doen. En dat blijkt ook maar weer :') Ben benieuwd wanneer hij komt, nog geen signalen, komende donderdag weer naar de verloskundige en dan wilden ze ook overleggen wat verder te doen als hij nog geen aanstalten maakt. Ik neig nu naar toch even aankijken, maar wie weet hoe dat donderdag is na die hitte....
  vrijdag 11 september 2020 @ 18:13:05 #16
319308 Tink89
To live is to dance
pi_195007268
Ik heb alleen maar lange mouwen voor m'n eind maart begin april baby, want vorige baby was november en toen was het koud. Moet denk ik wat zomerkleertjes bij halen, alles is winter in de mini maatjes hier. Maar vind het ook lastig, want prul zat een maand of drie in maat 50 en dat hoop ik voor deze baby eigenlijk niet, die mag wel wat beter groeien. En als 62 in de zomer past, heb ik dat wel weer met korte mouwen liggen. Denk dat ik maar wat zomerkleertjes in 56 vraag als kraamcadeau.

En ltc, ik heb ook zofran (en primperan) en dat haalt echt wel het scherpe randje eraf. Zonder ben ik echt non stop kotsmisselijk.

Mijn infuus sneuvelde gisteren en nu heb ik een nieuwe na zes keer prikken. In m'n elleboogholte, kan helemaal niks met die arm. Voor de volgende keer hadden ze het over een pecc-lijn ofzoiets. Mijn aders zijn inmiddels een beetje op, blijkbaar...
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_195007362
Gekke vraag misschien maar ik heb echt enorm venijnige steken aan 1 kant in de liesstreek...
is dat iets dat erbij hoort?

Ik heb overigens nog steeds bruinverlies maar 0 krampen die duiden op enige vorm van (verlate/aankomende) bloeding. Dat stemt mij dan weer positief.

Wat mij minder positief stelt is dat de standaard zwangerschapstesten zo goed als wit blijven (heel licht streepje wat dus niet oploopt) en dat de clearblue de enige is met overtuigend bewijs...

Wat een gedoe zeg die eerste weken ;(
Ik had gehoopt dat ik er van kon genieten maar de zorgen zijn op dag 1 al begonnen ;(
  vrijdag 11 september 2020 @ 18:23:02 #18
383641 Books1
Follow your dreams...
pi_195007403
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 18:13 schreef Tink89 het volgende:
Ik heb alleen maar lange mouwen voor m'n eind maart begin april baby, want vorige baby was november en toen was het koud. Moet denk ik wat zomerkleertjes bij halen, alles is winter in de mini maatjes hier. Maar vind het ook lastig, want prul zat een maand of drie in maat 50 en dat hoop ik voor deze baby eigenlijk niet, die mag wel wat beter groeien. En als 62 in de zomer past, heb ik dat wel weer met korte mouwen liggen. Denk dat ik maar wat zomerkleertjes in 56 vraag als kraamcadeau.

En ltc, ik heb ook zofran (en primperan) en dat haalt echt wel het scherpe randje eraf. Zonder ben ik echt non stop kotsmisselijk.

Mijn infuus sneuvelde gisteren en nu heb ik een nieuwe na zes keer prikken. In m'n elleboogholte, kan helemaal niks met die arm. Voor de volgende keer hadden ze het over een pecc-lijn ofzoiets. Mijn aders zijn inmiddels een beetje op, blijkbaar...
Pic-lijn denk ik. Sterkte
If you can dream it, you can do it...
pi_195007433
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 18:20 schreef MiNi1981 het volgende:
Gekke vraag misschien maar ik heb echt enorm venijnige steken aan 1 kant in de liesstreek...
is dat iets dat erbij hoort?

Ik heb overigens nog steeds bruinverlies maar 0 krampen die duiden op enige vorm van (verlate/aankomende) bloeding. Dat stemt mij dan weer positief.

Wat mij minder positief stelt is dat de standaard zwangerschapstesten zo goed als wit blijven (heel licht streepje wat dus niet oploopt) en dat de clearblue de enige is met overtuigend bewijs...

Wat een gedoe zeg die eerste weken ;(
Ik had gehoopt dat ik er van kon genieten maar de zorgen zijn op dag 1 al begonnen ;(
Het klopt dat je zwangerschapstesten minder duidelijk worden werd mij toen verteld door de vrouw van moeders voor moeders.
pi_195007457
Als het goed is komen er morgen bonbons binnen 8-)
Het gaat over het algemeen best prima, ben alleen heel moe. Verder helemaal geen voortekenen, geen slijmprop, krampen, niets. Af en toe een harde buik maar dat was het dan wel. Maar ja, bij M. braken mijn vliezen ook opeens :+

@Smart_ass: ben ik niet de enige die nog even wil afwachten :D Wanneer is je volgende afspraak? Mijne 15 september, als de baby er dan nog niet is wil ik wel kijken of ik te strippen ben (dan ben ik 40+5).
En wat leuk van je ouders! Drop O+

Ik heb vooral rompers korte mouw en shirts/jumpsuits lange mouw. Ik zie het wel, anders stuur ik wel iemand naar de winkel of bestel het bij :P

Wat vervelend allemaal van je infuus Tink ;( Gaat het spugen wel wat beter?

Ik had ook wel steken in/rondom mijn lies Mini1981, bandenpijn denk ik. Ik heb er verder niets mee gedaan ofzo. Wat een onzekerheid die eerste periode he ;( Hoop op een mooie echo over een paar weken!
pi_195007472
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 18:25 schreef aeaeae het volgende:

[..]

Het klopt dat je zwangerschapstesten minder duidelijk worden werd mij toen verteld door de vrouw van moeders voor moeders.
Maar toch niet zo snel na je NOD al?
Ik ben Nu 3dgn na NOD ofzo... Zou eerder denken dat het lichaam de eerste weken juist flink wat hcg aan het produceren is...

Nu moet ik ook wel zeggen dat ik met ovulatietesten ook alleen bij clearblue positief testte en de rest vd ovu testen zo goed als blanco bleven... maar linkt me toch ook niet helemaal te vergelijk.

Ik wil gewoon even een inkijkje of alles goed gaat... maar dat kan nog even niet...
pi_195007494
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 18:29 schreef MiNi1981 het volgende:

[..]

Maar toch niet zo snel na je NOD al?
Ik ben Nu 3dgn na NOD ofzo... Zou eerder denken dat het lichaam de eerste weken juist flink wat hcg aan het produceren is...

Nu moet ik ook wel zeggen dat ik met ovulatietesten ook alleen bij clearblue positief testte en de rest vd ovu testen zo goed als blanco bleven... maar linkt me toch ook niet helemaal te vergelijk.

Ik wil gewoon even een inkijkje of alles goed gaat... maar dat kan nog even niet...
Op welk moment van de dag test je? Drink je veel water? Dat zou ook nog mee kunnen spelen.
pi_195007585
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 18:30 schreef aeaeae het volgende:

[..]

Op welk moment van de dag test je? Drink je veel water? Dat zou ook nog mee kunnen spelen.
Ik test met de eerste ochtendurine. Dus die is nog volledig geconcentreerd...
pi_195007635
Thanks Miezziej. Als het heftiger wordt kijk ik even of ik toch ga bellen. Tot nu toe trekt het steeds heel snel weg maar komt t wel heel frequent terug.
En idd deze weken zijn niet leuk... maar ja...


Spannend voor jou Miezziej, over de 40 weken. Zal het wachten gevoelsmatig ook lang duren. Hopelijk vermaak je je nog goed!

En sterkte Tink89. Geen fijne plek voor een infuus maar hij kan zn werk weer doen iig dat is belangrijk voor nu.
  vrijdag 11 september 2020 @ 20:41:03 #25
319308 Tink89
To live is to dance
pi_195009415
Wat een rotte tijd is het toch he mini, dat begin. Ik had ook wel steken, dus dat zegt volgens mij niks... Ik duim voor je.

Even afwachten snap ik wel smart en miezz, het is niet alsof jullie al 42 weken zijn. Als het vol te houden is, is er niks mis met het kindje op z'n eigen tijd laten komen, toch?

En pic-lijn gaan we niet doen, heb ik net besloten. Dan gaan we eerder voor onderhuids vocht (subcutaan) en dan alleen 's nachts. Da's minder belastend en een liter moet dan in principe lukken. Ik ben nu 11+2 en bij prul was ik met 18 weken volledig van de sonde af (en die moet je langzaam afbouwen) dus ik hoop niet nog veel langer dan een maand extra vocht nodig te hebben.
Het spugen gaat vandaag goed! Even afkloppen, want het wisselt enorm per dag, maar dit was niet de slechtste dag van de afgelopen weken *O*
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  vrijdag 11 september 2020 @ 21:35:20 #26
403520 Sway-
La vie est belle
pi_195010596
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 18:20 schreef MiNi1981 het volgende:
Gekke vraag misschien maar ik heb echt enorm venijnige steken aan 1 kant in de liesstreek...
is dat iets dat erbij hoort?

Ik heb overigens nog steeds bruinverlies maar 0 krampen die duiden op enige vorm van (verlate/aankomende) bloeding. Dat stemt mij dan weer positief.

Wat mij minder positief stelt is dat de standaard zwangerschapstesten zo goed als wit blijven (heel licht streepje wat dus niet oploopt) en dat de clearblue de enige is met overtuigend bewijs...

Wat een gedoe zeg die eerste weken ;(
Ik had gehoopt dat ik er van kon genieten maar de zorgen zijn op dag 1 al begonnen ;(
Ik had die krampen ook de eerste maanden, alles gaat groeien dus die bewegingen voel je. Mijn vk zei dat ik pas aan de bel hoefde te trekken bij helder rood bloedverlies.

Over de testen, ik weet niet waarom ze niet oplopen dat zou mss moeten maar heb ook vaak gelezen dat dat bij bepaalde testen niet of langzaam gaat. Als je je echt teveel zorgen maakt misschien toch je verloskundige bellen en kijken of je wat eerder mag komen? Sterkte iig, die weken duren veel te lang :*
  vrijdag 11 september 2020 @ 21:39:54 #27
149959 SQ
snelle trees
pi_195010715
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 18:20 schreef MiNi1981 het volgende:
Gekke vraag misschien maar ik heb echt enorm venijnige steken aan 1 kant in de liesstreek...
is dat iets dat erbij hoort?

Ik heb overigens nog steeds bruinverlies maar 0 krampen die duiden op enige vorm van (verlate/aankomende) bloeding. Dat stemt mij dan weer positief.

Wat mij minder positief stelt is dat de standaard zwangerschapstesten zo goed als wit blijven (heel licht streepje wat dus niet oploopt) en dat de clearblue de enige is met overtuigend bewijs...

Wat een gedoe zeg die eerste weken ;(
Ik had gehoopt dat ik er van kon genieten maar de zorgen zijn op dag 1 al begonnen ;(
:* :* ik kan me je zorgen goed voorstellen. Ik hoop ontzettend dat het allemaal goed blijft gaan.
disclaimer
pi_195011498
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 18:27 schreef Miezziej het volgende:
Als het goed is komen er morgen bonbons binnen 8-)
Het gaat over het algemeen best prima, ben alleen heel moe. Verder helemaal geen voortekenen, geen slijmprop, krampen, niets. Af en toe een harde buik maar dat was het dan wel. Maar ja, bij M. braken mijn vliezen ook opeens :+

@:Smart_ass: ben ik niet de enige die nog even wil afwachten :D Wanneer is je volgende afspraak? Mijne 15 september, als de baby er dan nog niet is wil ik wel kijken of ik te strippen ben (dan ben ik 40+5).
En wat leuk van je ouders! Drop O+

Nee en ik ben ook pas 38 weken he, dus sowieso minder ver dan jij. Voor 40 weken hoeft dat voelen enzo van mij sowieso niet :P. Volgende afspraak heb ik volgende week weer, vrijdag. Met 40+5 strippen snap ik wel ja, maar je man wilde liever gewoon afwachten zei je toch?
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 20:41 schreef Tink89 het volgende:
Even afwachten snap ik wel smart en miezz, het is niet alsof jullie al 42 weken zijn. Als het vol te houden is, is er niks mis met het kindje op z'n eigen tijd laten komen, toch?

En pic-lijn gaan we niet doen, heb ik net besloten. Dan gaan we eerder voor onderhuids vocht (subcutaan) en dan alleen 's nachts. Da's minder belastend en een liter moet dan in principe lukken. Ik ben nu 11+2 en bij prul was ik met 18 weken volledig van de sonde af (en die moet je langzaam afbouwen) dus ik hoop niet nog veel langer dan een maand extra vocht nodig te hebben.
Het spugen gaat vandaag goed! Even afkloppen, want het wisselt enorm per dag, maar dit was niet de slechtste dag van de afgelopen weken *O*
Nee daarom! Ben pas 38 weken dus vind het nog helemaal niet nodig en ze mag gerust nog even blijven zitten. Vk drong er verder ook niet op aan ofzo, zei dat het een optie was maar zeker niet hoefde.

Wat fijn dat je vandaag minder gespuugd hebt! Lijkt me wel heftig allemaal hoor, met zo’n sonde en je zo beroerd voelen! Ben je veel afgevallen of valt het mee?

Mini ik leef met je mee, lijkt me super onzeker zo. Ik heb verder geen ervaring met krampen en/of bloedverlies tijdens de zwangerschap maar zoals gezegd hoeft het niet altijd slecht nieuws te betekenen! Hopelijk gaat het snel weer voorbij.
  vrijdag 11 september 2020 @ 22:17:44 #29
149959 SQ
snelle trees
pi_195011559
Strippen met 38 weken bij een eerste zwangerschap is dan ook zeer zelden zinvol, beter is om lekker even af te wachten :Y

Ik heb overigens wél afgesproken met de verloskundige dat we vanaf 39 weken gaan strippen, maar dat is ook omdat de gynaecoloog me niet tot na 40 weken wil laten doorlopen en ik echt, echt, echt geen medische inleiding wil. Dus dan maar kijken of de boel kan worden aangezwengeld. Het scheelt dat het mijn derde is :P
disclaimer
pi_195011644
Ik denk ook niet dat mijn vk echt strippen bedoelde maar eerder toucheren? Of zeg ik nu iets raars? :P

Is er een reden dat je ze je niet tot langer dan 40 weken willen laten doorlopen SQ? Hoe ligt de kleine er eigenlijk bij ondertussen? :D
  vrijdag 11 september 2020 @ 22:23:06 #31
149959 SQ
snelle trees
pi_195011684
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 22:21 schreef Smart_ass het volgende:
Ik denk ook niet dat mijn vk echt strippen bedoelde maar eerder toucheren? Of zeg ik nu iets raars? :P

Is er een reden dat je ze je niet tot langer dan 40 weken willen laten doorlopen SQ? Hoe ligt de kleine er eigenlijk bij ondertussen? :D
Mja maar waarom zou je casual gaan toucheren. Het zegt niets. En geil is het ook niet. :P :')

Omdat ik stokoud ben, en ze niet willen dat ik weer een negenponder maak. Ligging geen idee, ik voel dat niet zo goed, maar in elk geval nog niet ingedaald (dat zou ik dan wél hebben gevoeld :'))
disclaimer
pi_195011846
Kan inderdaad ook niet zeggen dat ik casual toucheren nu echt geil vind klinken, vandaar dat ik ook vriendelijk heb bedankt. Was overigens ook dezelfde vk die toen dat pijnlijke gbs uitstrijkje had gedaan dus thanks but no thanks :').

Oke dat is misschien wel logisch dan :D. Geven ze nu bij je controles een inschatting van hoe groot ze denken dat hij/zij is? Ik had dat laatst gevraagd maar dat doen ze liever niet zei ze want ze kunnen er natuurlijk goed naast zitten en willen niemand bang maken :D.
  vrijdag 11 september 2020 @ 22:31:23 #33
149959 SQ
snelle trees
pi_195011867
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 22:30 schreef Smart_ass het volgende:
Kan inderdaad ook niet zeggen dat ik casual toucheren nu echt geil vind klinken, vandaar dat ik ook vriendelijk heb bedankt. Was overigens ook dezelfde vk die toen dat pijnlijke gbs uitstrijkje had gedaan dus thanks but no thanks :').

Oke dat is misschien wel logisch dan :D. Geven ze nu bij je controles een inschatting van hoe groot ze denken dat hij/zij is? Ik had dat laatst gevraagd maar dat doen ze liever niet zei ze want ze kunnen er natuurlijk goed naast zitten en willen niemand bang maken :D.
Ja maar ze meten het steeds met echo. Dit is een vrij gemiddelde baby steeds. Grote kop, korte pootjes, normale buik. Ik maak me zelf iig weinig zorgen ;)
disclaimer
pi_195011909
Oh dat is fijn! Geen reden tot zorgen dan inderdaad.
  vrijdag 11 september 2020 @ 22:35:26 #35
403520 Sway-
La vie est belle
pi_195011990
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 22:23 schreef SQ het volgende:

[..]

Mja maar waarom zou je casual gaan toucheren. Het zegt niets. En geil is het ook niet. :P :')

Omdat ik stokoud ben, en ze niet willen dat ik weer een negenponder maak. Ligging geen idee, ik voel dat niet zo goed, maar in elk geval nog niet ingedaald (dat zou ik dan wél hebben gevoeld :'))
Is leeftijd echt een reden en hoe oud ben je dan? :@
  vrijdag 11 september 2020 @ 23:03:19 #36
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195012741
Bij mij is strippen nog niet ter sprake gekomen. Ik hoef deze week niet langs te komen, pas op donderdag weer (dan 39 wk). Als ik me dan nog net zo voel als nu, dan kan de kleine man wat mij betreft lekker blijven chillen.

Maar ongetwijfeld slaat bij mij de onrust ook een keer toe en dan ben ik vast de eerste die in de telefoon klimt :+ .
Resistance is futile.
pi_195013222
Hoe voel jij je verder @Seven.? Goed dus nog?
  vrijdag 11 september 2020 @ 23:42:40 #38
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195013394
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 23:28 schreef Smart_ass het volgende:
Hoe voel jij je verder @:Seven.? Goed dus nog?
Jazeker. Standaard klachten, aambeien, tena, brandend maagzuur. En op mijn zij liggen doet m'n bekken echt geen goed, liggen zelf doet geen pijn maar als ik uit die houding kom dan is het niet grappig.

Al met al valt met deze dingen heel goed te leven, vind ik. En jij?
Resistance is futile.
pi_195013457
Herkenbaar! Brandend maagzuur heb ik nauwelijks meer last van door die medicijnen, wel last van mijn bekken als ik me omdraai in bed inderdaad en van de bank of een stoel af kom ofzo. Voel me soms echt net een omaatje dan haha! En ik word ‘s ochtends regelmatig wakker met verkrampte vingers en een pijnlijke pols. Maar inderdaad ik vind dat er verder ook goed mee te leven valt hoor! Had allemaal stukken erger geweest kunnen zijn.

Ik vind het vooral gewoon een raar idee dat ze ieder moment kan komen nu. Normaal houd ik wel van dingen plannen maar dat kan hierbij dus echt niet, haha.
  vrijdag 11 september 2020 @ 23:54:33 #40
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195013517
quote:
10s.gif Op vrijdag 11 september 2020 23:48 schreef Smart_ass het volgende:
Herkenbaar! Brandend maagzuur heb ik nauwelijks meer last van door die medicijnen, wel last van mijn bekken als ik me omdraai in bed inderdaad en van de bank of een stoel af kom ofzo. Voel me soms echt net een omaatje dan haha! En ik word ‘s ochtends regelmatig wakker met verkrampte vingers en een pijnlijke pols. Maar inderdaad ik vind dat er verder ook goed mee te leven valt hoor! Had allemaal stukken erger geweest kunnen zijn.

Ik vind het vooral gewoon een raar idee dat ze ieder moment kan komen nu. Normaal houd ik wel van dingen plannen maar dat kan hierbij dus echt niet, haha.
Onwerkelijk hè? Ik heb wel een concreet beeld van de bevalling maar wat me daarna te wachten stast.. ja, dat life as you knew it binnen 4 weken voorbij is, maar verder nog niet echt een concreet beeld van hoe verder :+ . Je bent ineens ook de moeder van O+ . Ik moet nog wennen aan de vrouw van :P .
Resistance is futile.
pi_195013651
quote:
7s.gif Op vrijdag 11 september 2020 23:54 schreef Seven. het volgende:

[..]

Onwerkelijk hè? Ik heb wel een concreet beeld van de bevalling maar wat me daarna te wachten stast.. ja, dat life as you knew it binnen 4 weken voorbij is, maar verder nog niet echt een concreet beeld van hoe verder :+ . Je bent ineens ook de moeder van O+ . Ik moet nog wennen aan de vrouw van :P .
Ja precies! Dat we binnen 4 weken gewoon moeder van zijn. Heel onwerkelijk. Concreet beeld van de bevalling heb ik nog niet eigenlijk, ik laat het maar een beetje over me heen komen. Ik ben wel echt benieuwd naar jouw badbevalling!

Trouwens even iets anders, ik kijk de laatste tijd dus veel afleveringen van one born every minute en het valt me op dat veel mensen echt een slecht gebit hebben in die serie! Is de tandarts in Engeland heel erg duur ofzo? Iemand hier woont in Engeland toch? Ben wel benieuwd :P.
pi_195015052
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2020 00:08 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Ja precies! Dat we binnen 4 weken gewoon moeder van zijn. Heel onwerkelijk. Concreet beeld van de bevalling heb ik nog niet eigenlijk, ik laat het maar een beetje over me heen komen. Ik ben wel echt benieuwd naar jouw badbevalling!

Trouwens even iets anders, ik kijk de laatste tijd dus veel afleveringen van one born every minute en het valt me op dat veel mensen echt een slecht gebit hebben in die serie! Is de tandarts in Engeland heel erg duur ofzo? Iemand hier woont in Engeland toch? Ben wel benieuwd :P.
Ik heb er ook 5 jaar gewoond en het is een cultuurding. Tandartsen daar zijn prima en zeker niet onbetaalbaar, maar jaarlijkse controle doen de Britten bijvoorbeeld niet aan. Het wordt niet gepromoot door de tandartsen, en Britten regelen dat ook niet uit zichzelf.
Resistance is futile.
pi_195015371
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 22:23 schreef SQ het volgende:

[..]

Mja maar waarom zou je casual gaan toucheren. Het zegt niets. En geil is het ook niet. :P :')

Omdat ik stokoud ben, en ze niet willen dat ik weer een negenponder maak. Ligging geen idee, ik voel dat niet zo goed, maar in elk geval nog niet ingedaald (dat zou ik dan wél hebben gevoeld :'))
Heb jij daar zelf niks over te zeggen?

Edit: en gefeliciteerd met je verjaardag *O*

[ Bericht 6% gewijzigd door arvensis op 12-09-2020 07:41:14 ]
Protège moi de mes désirs.
pi_195015922
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 21:35 schreef Sway- het volgende:

[..]

Ik had die krampen ook de eerste maanden, alles gaat groeien dus die bewegingen voel je. Mijn vk zei dat ik pas aan de bel hoefde te trekken bij helder rood bloedverlies.

Over de testen, ik weet niet waarom ze niet oplopen dat zou mss moeten maar heb ook vaak gelezen dat dat bij bepaalde testen niet of langzaam gaat. Als je je echt teveel zorgen maakt misschien toch je verloskundige bellen en kijken of je wat eerder mag komen? Sterkte iig, die weken duren veel te lang :*
Dankjewel Sway-! :*
Ik moet even blijven bedenken dat zolang er geen helder rood bloedverlies is alles nog mogelijk is.
En goede tip vd verloskundige! Ik had er nog niet aan gedacht omdat mijn eerste echo via de kliniek zou plaatsvinden bij wk6+6. Maar kan als ik t niet vol kan houden idd kijken of via een verloskundige een eerdere mogelijkheid is. Wetende dat er veel eerder wrs nog geen hartje klopt...

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 september 2020 21:39 schreef SQ het volgende:

[..]

:* :* ik kan me je zorgen goed voorstellen. Ik hoop ontzettend dat het allemaal goed blijft gaan.
Dankjewel SQ :*
En gefeliciteerd met je verjaardag! :*

En thanks smart_ass!

Ik ga vandaag bootje varen. Hopelijk geeft dat even goede afleiding! Want dat is hard nodig...
pi_195016210
Mini :*

Gefeliciteerd met je verjaardag SQ!
pi_195016268
Happy birthday SQ *O* *O*
Resistance is futile.
  zaterdag 12 september 2020 @ 09:34:58 #47
149959 SQ
snelle trees
pi_195016363
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2020 07:23 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Heb jij daar zelf niks over te zeggen?

Edit: en gefeliciteerd met je verjaardag *O*
Tuurlijk wel, maar die discussie ga ik hier niet voeren, heb al meerdere malen mijn eigen overwegingen daarin gedeeld ook hier ;)

En thanks! 39 dus vandaag :o
disclaimer
pi_195016388
Mini :* hopelijk biedt vandaag voldoende afleiding.

Gefeliciteerd SQ!
  zaterdag 12 september 2020 @ 09:37:45 #49
403520 Sway-
La vie est belle
pi_195016391
Gefeliciteerd! Dat is helemaal niet oud *O* :*
  zaterdag 12 september 2020 @ 09:39:50 #50
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_195016421
Feestje, gefeliciteerd!
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_195016787
Hieperdepiep @SQ!
  zaterdag 12 september 2020 @ 10:18:23 #52
149959 SQ
snelle trees
pi_195016897
Thanks!
Hoe wist jij het eigenlijk, duman? :D
disclaimer
  zaterdag 12 september 2020 @ 10:29:36 #53
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_195017077
Gefeliciteerd SQ! *O*
L'Enfer, c'est les autres.
pi_195017679
Gefeliciteerd SQ!
pi_195017841
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2020 10:18 schreef SQ het volgende:
Thanks!
Hoe wist jij het eigenlijk, duman? :D
Zag het staan in het topic over spijt krijgen van kinderen. :P
Protège moi de mes désirs.
pi_195017883
Gefeliciteerd SQ!

De rare dromen beginnen hier inmiddels _O- in mijn droom van de week bevallen van een meisje dat bij de geboorte al kon praten en me vertelde dat mijn moedermelk niet lekker was :') ze kon ook al los op de bank zitten met een flesje terwijl ze ons de les las over alles wat we verkeerd deden...
Kwak
pi_195017899
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 11:21 schreef kwakz0r het volgende:
Gefeliciteerd SQ!

De rare dromen beginnen hier inmiddels _O- in mijn droom van de week bevallen van een meisje dat bij de geboorte al kon praten en me vertelde dat mijn moedermelk niet lekker was :') ze kon ook al los op de bank zitten met een flesje terwijl ze ons de les las over alles wat we verkeerd deden...
Hahaha :D , wat een wijsneus :+
Resistance is futile.
pi_195018145
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 11:21 schreef kwakz0r het volgende:
Gefeliciteerd SQ!

De rare dromen beginnen hier inmiddels _O- in mijn droom van de week bevallen van een meisje dat bij de geboorte al kon praten en me vertelde dat mijn moedermelk niet lekker was :') ze kon ook al los op de bank zitten met een flesje terwijl ze ons de les las over alles wat we verkeerd deden...
Dat laatste is wel superhandig, een baby die aangeeft wat er allemaal moet gebeuren :D
pi_195019759
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 11:46 schreef Sunshine1982 het volgende:

[..]

Dat laatste is wel superhandig, een baby die aangeeft wat er allemaal moet gebeuren :D
Moeder, het is wel weer eens tijd on te stofzuigen. En waarom is het hier zo’n rommel?!
Kwak
pi_195019780
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 september 2020 22:15 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Nee en ik ben ook pas 38 weken he, dus sowieso minder ver dan jij. Voor 40 weken hoeft dat voelen enzo van mij sowieso niet :P. Volgende afspraak heb ik volgende week weer, vrijdag. Met 40+5 strippen snap ik wel ja, maar je man wilde liever gewoon afwachten zei je toch?
[..]
Hij vond gisteren strippen te vroeg omdat het dan pas 1 dag na uitgerekende datum zou zijn. Dinsdag staat hij wel achter. We gaan het meemaken of het nodig is :P Merk nog steeds niet echt iets. Wilde vanochtend wel opeens de oven schoonmaken, is dat een voorteken? :+

Ik heb trouwens wel wat last van mijn buik. Het wordt zwaar en hangt wat naar beneden. De verse striemen zijn erg gevoelig, ik smeer van alles maar het blijft irritant. Hopelijk klinkt dit niet te ijdel, maar ik hoop dat het allemaal beetje netjes geneest straks :@

Gefeliciteerd SQ!
pi_195019831
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 11:21 schreef kwakz0r het volgende:
Gefeliciteerd SQ!

De rare dromen beginnen hier inmiddels _O- in mijn droom van de week bevallen van een meisje dat bij de geboorte al kon praten en me vertelde dat mijn moedermelk niet lekker was :') ze kon ook al los op de bank zitten met een flesje terwijl ze ons de les las over alles wat we verkeerd deden...
:D _O-

Ik ga het maar niet over mijn dromen hebben :')
pi_195020368
Met mijn dromen kan ik ook boekwerken vullen idd.. Van leuk, tot bizar, tot enorm lachwekkend, maar ook wel af en toe een echt nare droom. Ach, gaat wel weer over!

Gefeliciteerd SQ! *O*

Ik heb vanochtend twee muren in T.'s nieuwe kamer geverfd en nu ben ik er klaar mee voor vandaag. Hoewel de bekkenpijn wel begint te wennen: ik had gisteren al bedacht dat én sporten én verven hem niet zou worden en heb dus van te voren een keuze gemaakt (ipv er halverwege het verven huilend van de pijn mee moeten stoppen). Man doet het eind van de middag nog een tweede keer en dan gaat hij binnenkort de derde muur behangen.
  Moderator zaterdag 12 september 2020 @ 14:27:41 #63
382129 crew  Donna
pi_195020377
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 13:41 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

Moeder, het is wel weer eens tijd on te stofzuigen. En waarom is het hier zo’n rommel?!
Dat zegt m'n peuter wel :{w
pi_195021684
Ik had zowel bij M. als bij deze zwangerschap gedroomd dat de baby ergens vanaf viel -O- en veel gekke dromen ook ja :P

Laatste paar dagen af en toe een toeschietreflex, ik vind het geen fijn gevoel :')
pi_195022105
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 september 2020 04:32 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ik heb er ook 5 jaar gewoond en het is een cultuurding. Tandartsen daar zijn prima en zeker niet onbetaalbaar, maar jaarlijkse controle doen de Britten bijvoorbeeld niet aan. Het wordt niet gepromoot door de tandartsen, en Britten regelen dat ook niet uit zichzelf.
Dan zal dat het zijn inderdaad, vroeg het me af want het viel me op.

Gefeliciteerd SQ!
pi_195022428
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 15:54 schreef Miezziej het volgende:
Ik had zowel bij M. als bij deze zwangerschap gedroomd dat de baby ergens vanaf viel -O- en veel gekke dromen ook ja :P

Laatste paar dagen af en toe een toeschietreflex, ik vind het geen fijn gevoel :')
Hoe voelt dat :@

Ik heb de laatste paar dagen 1 a 2 keer per dag steken in mijn tieten (maar nooit beiden tegelijk). Misschien is dit gewoon toeschietreflex?
Resistance is futile.
pi_195022534
quote:
11s.gif Op zaterdag 12 september 2020 16:41 schreef Seven. het volgende:

[..]

Hoe voelt dat :@

Ik heb de laatste paar dagen 1 a 2 keer per dag steken in mijn tieten (maar nooit beiden tegelijk). Misschien is dit gewoon toeschietreflex?
Beetje prikkelend, vooral rond de tepel bij mij. De borst wordt ook een beetje harder ofzo (ik weet niet of dit bij iedereen hetzelfde is :')). Er komt soms geen melk uit en dan help ik even een handje en dat lucht dan een soort van op. Gewoon wat druppels :P Gek lichaam :+
pi_195022572
Ugh toeschietreflexen. Ik was dat alweer vergeten, god wat deed dat zeer bij mij :') en dan die stroom met melk die er uit schiet... Jip heeft zich er vaak genoeg keihard in verslikt :')
pi_195022966
Bij mij deed dat geen pijn, gewoon een beetje t gevoel dat je kippenvel krijgt ofzo.
Kwak
pi_195023792
Bij mij voelde het als schokjes en een trekkend gevoeld vanaf de tepel tot diep in de borst.
Protège moi de mes désirs.
pi_195023801
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2020 16:49 schreef Aure het volgende:
Ugh toeschietreflexen. Ik was dat alweer vergeten, god wat deed dat zeer bij mij :') en dan die stroom met melk die er uit schiet... Jip heeft zich er vaak genoeg keihard in verslikt :')
Allemaal druppeltjes melk op het snoetje wanneer ze los laten. O+
Protège moi de mes désirs.
pi_195024137
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2020 17:58 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Bij mij voelde het als schokjes en een trekkend gevoeld vanaf de tepel tot diep in de borst.
:+ dat klinkt niet best :P
Resistance is futile.
pi_195024531
quote:
11s.gif Op zaterdag 12 september 2020 18:18 schreef Seven. het volgende:

[..]

:+ dat klinkt niet best :P
Niet pijnlijk, wel vervelend. Vooral als de baby niet bij je in de buurt is. :P
Protège moi de mes désirs.
pi_195024651
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2020 16:49 schreef Aure het volgende:
Ugh toeschietreflexen. Ik was dat alweer vergeten, god wat deed dat zeer bij mij :') en dan die stroom met melk die er uit schiet... Jip heeft zich er vaak genoeg keihard in verslikt :')
Ja zeg. Eerste week/twee weken, oeeeh dat deed pijn, dikke steken, brandend. Nu is het gewoon prikkelen, na 6 weken bv.
  zaterdag 12 september 2020 @ 19:33:35 #75
319308 Tink89
To live is to dance
pi_195025288
Geruststelling misschien: ik voelde er echt helemaal niks van. Dus het kan ook meevallen dames :-)
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  zaterdag 12 september 2020 @ 19:44:19 #76
403520 Sway-
La vie est belle
pi_195025461
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 11:21 schreef kwakz0r het volgende:
Gefeliciteerd SQ!

De rare dromen beginnen hier inmiddels _O- in mijn droom van de week bevallen van een meisje dat bij de geboorte al kon praten en me vertelde dat mijn moedermelk niet lekker was :') ze kon ook al los op de bank zitten met een flesje terwijl ze ons de les las over alles wat we verkeerd deden...
Haha mooi!

Ik droom soms dat ik seks heb met m’n ex :'(
pi_195025519
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2020 19:44 schreef Sway- het volgende:

[..]

Haha mooi!

Ik droom soms dat ik seks heb met m’n ex :'(
Matig. Mijn laatste in die categorie was Harry Styles. Kan ik mee leven :7
Kwak
  zaterdag 12 september 2020 @ 19:49:46 #78
149959 SQ
snelle trees
pi_195025566
Ik heb bijna iedereen die ik ooit fysiek ontmoet heb al afgewerkt in mijn dromen :')
Ja, inclusief vrouwen.

Tsr voelt als een prikkend gevoel in de tepel. Alsof je uit je tepel gaat niesen. Velen opluchting als die melk gaat stromen :D
disclaimer
pi_195025764
Mijn wacko dromen op dit moment zijn ook allemaal seksdromen :') mijn vriend vindt het fantastisch :') ik snap eigenlijk niet waarom hij geen derde meer wil :')
  Moderator zaterdag 12 september 2020 @ 20:13:28 #80
382129 crew  Donna
pi_195026063
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 19:33 schreef Tink89 het volgende:
Geruststelling misschien: ik voelde er echt helemaal niks van. Dus het kan ook meevallen dames :-)
Ik ook niet, behalve dat uit je tepel moeten niesen, dat klinkt/voelt wel bekend. En ik was wekenlang zeiknat 's nachts als baby huilde en ik aan het fles voeden was. Wat een plakbende.
pi_195026605
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2020 19:49 schreef SQ het volgende:
Ik heb bijna iedereen die ik ooit fysiek ontmoet heb al afgewerkt in mijn dromen :')
Ja, inclusief vrouwen.

Tsr voelt als een prikkend gevoel in de tepel. Alsof je uit je tepel gaat niesen. Velen opluchting als die melk gaat stromen :D
Beelddenker :'(
pi_195026776
Ik vind dat uit de tepel niezen wel een goede omschrijving. Alleen deed het bij mij dus ook echt pijn de eerste weken. Ik weet nog dat ik dat tijdens nachtelijke voedsessies uitgebreid heb lopen Googlen. Zoals heel veel andere dingen :') ergens kijk ik wel weer uit naar die nachtelijke internetsessies :D
pi_195026913
Oh god ja die plakkerige melkplas als ik wakker werd s ochtends, zeker als ie ineens lang had geslapen :')
Kwak
pi_195026952
ik ga weer weg hier. Helder rood bloedverlies, flinke krampen, lichamelijk best heftig. K*tzooi! Hier kan weinig goeds nog uit komen...
pi_195026963
Ach mini ;( :*
pi_195026985
Oh nee ;(
  zaterdag 12 september 2020 @ 21:07:09 #87
403520 Sway-
La vie est belle
pi_195027327
Ah Mini wat verdrietig! Sterkte :* :*
pi_195027795
Mini :*
pi_195027849
Ach nee Mini. ;( Sterkte!
pi_195028209
Sterkte Mini :*
Kwak
pi_195028214
Oh nee Mini ;( Veel sterkte! :*
  Moderator zaterdag 12 september 2020 @ 22:05:56 #92
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195028662
Ik zag/hoorde goeie echo's voorbij komen *O*

Qua babykleertjes: ik ben vandaag de babykamer gaan inruimen en ik ben erachter gekomen dat we ontzettend veel maat 62 en 68 hebben en nauwelijks 56 :D Dus daar moet ik nog wat van gaan inslaan. Van maat 50 hebben we wel wat liggen, dat ga ik alleen bijkopen als de baby toch kleiner blijkt.
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 11:21 schreef kwakz0r het volgende:
Gefeliciteerd SQ!

De rare dromen beginnen hier inmiddels _O- in mijn droom van de week bevallen van een meisje dat bij de geboorte al kon praten en me vertelde dat mijn moedermelk niet lekker was :') ze kon ook al los op de bank zitten met een flesje terwijl ze ons de les las over alles wat we verkeerd deden...
Ik heb ook hele vreemde dromen. Vannacht een hete seksdroom :9 Zegt ook wel iets over ons seksleven momenteel :')

quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2020 10:18 schreef SQ het volgende:
Thanks!
Hoe wist jij het eigenlijk, duman? :D
Het was de eerste melding op mijn mobiel vanochtend _O- Facebook dus ;) Gefeliciteerd nog! *O*

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 13:42 schreef Miezziej het volgende:

[..]

Hij vond gisteren strippen te vroeg omdat het dan pas 1 dag na uitgerekende datum zou zijn. Dinsdag staat hij wel achter. We gaan het meemaken of het nodig is :P Merk nog steeds niet echt iets. Wilde vanochtend wel opeens de oven schoonmaken, is dat een voorteken? :+

Ik heb trouwens wel wat last van mijn buik. Het wordt zwaar en hangt wat naar beneden. De verse striemen zijn erg gevoelig, ik smeer van alles maar het blijft irritant. Hopelijk klinkt dit niet te ijdel, maar ik hoop dat het allemaal beetje netjes geneest straks :@

Gefeliciteerd SQ!
Spannend hoor Miezziej! Ben benieuwd wanneer er iets gaat beginnen bij jou. En helemaal niet ijdel hoor, ik denk dat iedereen dat wel hoopt :+

quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2020 13:44 schreef Aure het volgende:

[..]

:D _O-

Ik ga het maar niet over mijn dromen hebben :')
Vergelijkbaar met die van mij vermoed ik? O-)

quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2020 19:49 schreef SQ het volgende:
Ik heb bijna iedereen die ik ooit fysiek ontmoet heb al afgewerkt in mijn dromen :')
Ja, inclusief vrouwen.

Tsr voelt als een prikkend gevoel in de tepel. Alsof je uit je tepel gaat niesen. Velen opluchting als die melk gaat stromen :D
Ik heb dat op de een of andere manier met radio dj's :? Die hoor ik dan vaak op de radio en blijkbaar doe ik daar 's nachts spannende dingen mee. Ik heb alle dj's van 3fm wel gehad _O- En mijn ex komt ook iets te vaak nog voorbij in dromen -O-

quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2020 20:01 schreef Aure het volgende:
Mijn wacko dromen op dit moment zijn ook allemaal seksdromen :') mijn vriend vindt het fantastisch :') ik snap eigenlijk niet waarom hij geen derde meer wil :')
Wat vindt je vriend er fantastisch aan? Komt er meteen actie van? :9

quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 20:51 schreef MiNi1981 het volgende:
ik ga weer weg hier. Helder rood bloedverlies, flinke krampen, lichamelijk best heftig. K*tzooi! Hier kan weinig goeds nog uit komen...
De kans is zeker groot dat het mis is maar toch heb ik tijdens deze zwangerschap ook 1 dag veel bloed verloren, inclusief helderrood en stolsels. Dus er bestaat toch echt nog een kans dat het goed zit :*
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_195029150
Ik vertel hem meestal wel wat ik precies gedroomd heb en hij wil dat nog wel eens na gaan doen :D
  Moderator zaterdag 12 september 2020 @ 22:51:29 #94
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195029512
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 september 2020 22:30 schreef Aure het volgende:
Ik vertel hem meestal wel wat ik precies gedroomd heb en hij wil dat nog wel eens na gaan doen :D
Haha, kan me voorstellen dat hij daar wel enthousiast van wordt :D
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zaterdag 12 september 2020 @ 22:58:01 #95
149959 SQ
snelle trees
pi_195029638
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 20:51 schreef MiNi1981 het volgende:
ik ga weer weg hier. Helder rood bloedverlies, flinke krampen, lichamelijk best heftig. K*tzooi! Hier kan weinig goeds nog uit komen...
Ach mini toch ;( :*
disclaimer
pi_195031835
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 20:51 schreef MiNi1981 het volgende:
ik ga weer weg hier. Helder rood bloedverlies, flinke krampen, lichamelijk best heftig. K*tzooi! Hier kan weinig goeds nog uit komen...
Sterkte mini :* .
  zondag 13 september 2020 @ 08:23:34 #97
149959 SQ
snelle trees
pi_195032572
Ik zit een beetje met een duivels dilemma. Ik heb net mijn glucose geprikt en kreeg nuchter een 5,4. Dat is te hoog want het moet onder de 5,3 zijn.
Ik heb vrij snel daarna (binnen 7 minuten) nog een keer geprikt, ben daarbij niet uit mijn stoel gekomen. Waarde was toen 5,2.
Als ik nou de eerste waarde doorgeef aan de diëtist kan het zijn dat er alarmbellen afgaan. De tweede waarde is binnen de marge. Ik neig dus sterk naar tweede waarde doorgeven, maar hou ik dan mezelf voor de gek?
Het is voor het eerst in 3 weken dat ik een afwijkende waarde heb namelijk...
disclaimer
pi_195032689
Beide waardes zijn nuchter toch? Ik zou die 5,2 doorgeven en als het nog een keer voorkomt wel de hogere :@ Maak je je zelf zorgen?

Ik had gisteravond wat vaker harde buiken en menstruatie achtige pijn. Het zette niet door, dus zijn dit nou voorweeen? :P
  zondag 13 september 2020 @ 08:47:17 #99
149959 SQ
snelle trees
pi_195032730
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 08:41 schreef Miezziej het volgende:
Beide waardes zijn nuchter toch? Ik zou die 5,2 doorgeven en als het nog een keer voorkomt wel de hogere :@ Maak je je zelf zorgen?

Ik had gisteravond wat vaker harde buiken en menstruatie achtige pijn. Het zette niet door, dus zijn dit nou voorweeen? :P
Ik maak me geen zorgen nee. Heb vorige week na snickers en brownies ook gewoon lage waardes gehad. Ik denk dat ik het inderdaad maar even zo aanpak.

En, ja :P hopelijk doet het iets!
disclaimer
pi_195032799
Ik zou inderdaad ook de 5,2 doorgeven :P.

Ahh Miezziej hopelijk komt het terug en zet het wel door!
pi_195032914
Als het me een gratis cm oplevert ben ik al blij :P Ik weet nog dat ik mijn eerste keer toucheren bij M. zwaar teleurstellend vond :')
  zondag 13 september 2020 @ 09:34:59 #102
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195033274
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2020 08:23 schreef SQ het volgende:
Ik zit een beetje met een duivels dilemma. Ik heb net mijn glucose geprikt en kreeg nuchter een 5,4. Dat is te hoog want het moet onder de 5,3 zijn.
Ik heb vrij snel daarna (binnen 7 minuten) nog een keer geprikt, ben daarbij niet uit mijn stoel gekomen. Waarde was toen 5,2.
Als ik nou de eerste waarde doorgeef aan de diëtist kan het zijn dat er alarmbellen afgaan. De tweede waarde is binnen de marge. Ik neig dus sterk naar tweede waarde doorgeven, maar hou ik dan mezelf voor de gek?
Het is voor het eerst in 3 weken dat ik een afwijkende waarde heb namelijk...
Ik zou lekker voor de tweede waarde gaan.
Resistance is futile.
  Moderator zondag 13 september 2020 @ 09:51:12 #103
382129 crew  Donna
pi_195033485
5.2 doorgeven @SQ

Ik prik soms ook 5.4 en daarna met een andere vinger ineens 4.9. Het is me dan wel heilig hoor. Als je dit nog een paar keer hebt, zou ik even bellen. :)
pi_195035499
Na het zien van foto’s van andere tweede zwangerschappen denk ik dat mijn vetpens toch ook wel telt als baby-darmenbuik...

Dus toch maar een buikfoto gemaakt.

Voel me vooral dik en niet zwanger, want dat puntmaagje is na de maagverkleining ondanks veel afvallen nooit echt kleiner geworden :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kwak
pi_195035587
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 september 2020 20:51 schreef MiNi1981 het volgende:
ik ga weer weg hier. Helder rood bloedverlies, flinke krampen, lichamelijk best heftig. K*tzooi! Hier kan weinig goeds nog uit komen...
Verdorie. :'( :*
  zondag 13 september 2020 @ 13:59:10 #106
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_195037338
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2020 12:05 schreef kwakz0r het volgende:
Na het zien van foto’s van andere tweede zwangerschappen denk ik dat mijn vetpens toch ook wel telt als baby-darmenbuik...

Dus toch maar een buikfoto gemaakt.

Voel me vooral dik en niet zwanger, want dat puntmaagje is na de maagverkleining ondanks veel afvallen nooit echt kleiner geworden :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat jurkje staat je hartstikke goed en ik zie een trots zwanger koppie hoor! :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
pi_195037914
In deel 1940-1945 moet ik gepost hebben.

Verder gaat alles hier nog helemaal goed. Ze mocht een extra 20 weken echo want ze moesten oefenen met een nieuw apparaat :) en toen kreeg ze nog een kado bon ook!
pi_195037936
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 13:59 schreef monsterd. het volgende:

[..]

Dat jurkje staat je hartstikke goed en ik zie een trots zwanger koppie hoor! :)
Stippen jurken zijn hartstikke leuk :)
  zondag 13 september 2020 @ 14:57:36 #109
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195038418
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2020 12:05 schreef kwakz0r het volgende:
Na het zien van foto’s van andere tweede zwangerschappen denk ik dat mijn vetpens toch ook wel telt als baby-darmenbuik...

Dus toch maar een buikfoto gemaakt.

Voel me vooral dik en niet zwanger, want dat puntmaagje is na de maagverkleining ondanks veel afvallen nooit echt kleiner geworden :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Lookin' good kwak!
Resistance is futile.
  zondag 13 september 2020 @ 15:02:20 #110
149959 SQ
snelle trees
pi_195038578
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2020 12:05 schreef kwakz0r het volgende:
Na het zien van foto’s van andere tweede zwangerschappen denk ik dat mijn vetpens toch ook wel telt als baby-darmenbuik...

Dus toch maar een buikfoto gemaakt.

Voel me vooral dik en niet zwanger, want dat puntmaagje is na de maagverkleining ondanks veel afvallen nooit echt kleiner geworden :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Kwakbuik O+
disclaimer
pi_195038650
Mooie buik kwak en leuk jurkje!
pi_195039567
Thanks! Ik houd m strak opzij, eigenlijk hangt ie gewoon los, maar anders had ik geen buikfoto :P

Is van Lady Vintage O+
Kwak
  Moderator zondag 13 september 2020 @ 16:59:10 #113
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195042090
Ik vind het zeker een zwangere buik kwak :Y en leuk jurkje inderdaad!

Ik begin steeds meer te balen van mijn fysieke toestand :’) ik voel me echt nog fit maar zodra ik ga lopen drukt de hele boel naar beneden en moet ik meteen plassen en krijg ik steken in mijn vagijn :X net 500m op en neer gewandeld naar de Kruidvat, is natuurlijk niks maar moet er echt even van bijkomen :O

Bedenk me net dat ik behalve Griekse yoghurt en een kop thee niks op heb vandaag, ik heb gewoon 0 honger :@ dus nu moet ik van mezelf 4 boterhammen naar binnen werken :D

Gisteren op de weegschaal bleek ook dat ik afgevallen ben maar gelukkig groeit de kleine goed. Ik heb gelukkig wel wat reserves :P

Trouwens nog een vraag: wat is het verschil tussen strippen en toucheren?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zondag 13 september 2020 @ 17:03:16 #114
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195042232
Volgens mij is toucheren het inwendig onderzoek (checken op ontsluiting etc) en strippen dan de handeling waarbij ze pogen het de vliezen en de baarmoedermond wat van elkaar los te krijgen.

En niet zo gek hoor dat je het zwaarder krijgt. Ik kan op sommige dagen niet eens de trap op lopen zonder te hijgen :') . Wandelingetjes naar het Kruidvat doe ik alleen op goeie dagen :P .

Hoe gaat het nu met je maagzuur?

En @D.U.M.A.N. heb jij inmiddels een oplossing die werkt?
Resistance is futile.
  Moderator zondag 13 september 2020 @ 17:19:25 #115
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195042733
quote:
7s.gif Op zondag 13 september 2020 17:03 schreef Seven. het volgende:
Volgens mij is toucheren het inwendig onderzoek (checken op ontsluiting etc) en strippen dan de handeling waarbij ze pogen het de vliezen en de baarmoedermond wat van elkaar los te krijgen.

En niet zo gek hoor dat je het zwaarder krijgt. Ik kan op sommige dagen niet eens de trap op lopen zonder te hijgen :') . Wandelingetjes naar het Kruidvat doe ik alleen op goeie dagen :P .

Hoe gaat het nu met je maagzuur?

En @:D.U.M.A.N. heb jij inmiddels een oplossing die werkt?
Gaat er bij strippen dan een hele hand in? :@ #durftevragen

Wat kun je je dan onfit voelen hè? :') ik las ook al iets over tena bij jou? Kun je het dan helemaal niet meer houden? Bij mij is het belangrijk dat ik regelmatig naar de wc ga. Laatst hield ik het te lang op en toen ik moest niezen pieste ik uiteraard in mijn broek :')

Met de maagzuur gaat het overdag nu goed. ‘S nachts nog wel last van maar dan neem ik een biscuitje en wat melk of een beetje vla en dan is het weer goed voor een uur of 2. Dus dat trucje herhaal ik een paar keer per nacht :D

Hoe gaat het met jou? Al wat voorwerk?

En ook benieuwd hoe het met Duman en de maagzuur gaat!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator zondag 13 september 2020 @ 17:28:00 #116
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195043006
Ik vond trouwens dit linkje waar staat wat je allemaal nodig hebt voor de baby: https://www.24baby.nl/zwanger/wat-regelen/baby-uitzetlijst/

Vond het zelf wel handig! Net bij de KV luierzalf, vitamine K en D druppels, nagelvijltje/nagelschaartje en babyborstel en kammetje gekocht. Kan ik gelijk weer afstrepen :s)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zondag 13 september 2020 @ 17:32:07 #117
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_195043094
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 17:28 schreef MaJo het volgende:
Ik vond trouwens dit linkje waar staat wat je allemaal nodig hebt voor de baby: https://www.24baby.nl/zwanger/wat-regelen/baby-uitzetlijst/

Vond het zelf wel handig! Net bij de KV luierzalf, vitamine K en D druppels, nagelvijltje/nagelschaartje en babyborstel en kammetje gekocht. Kan ik gelijk weer afstrepen :s)
Je noemt 4 dingen die ik niet heb gehad en ook niet heb gemist :D . Dus wat je nodig hebt blijft enorm subjectief.... Gelukkig kost het allemaal ook niks.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  zondag 13 september 2020 @ 17:33:50 #118
149959 SQ
snelle trees
pi_195043144
Er gaat een hele hand in ja. Maar maak je geen zorgen, een baby is veeeeel groter.

Die vitamine d en k, vanaf wanneer moest dat ook al weer? :')

Ik heb voor de baby nu alleen een thermometer en luiers gehaald. Bodylotion, olie, kammetjes en whatnot allemaal nooit gebruikt eigenlijk. :')
disclaimer
  Moderator zondag 13 september 2020 @ 17:37:34 #119
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195043239
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 17:32 schreef Lemijn het volgende:

[..]

Je noemt 4 dingen die ik niet heb gehad en ook niet heb gemist :D . Dus wat je nodig hebt blijft enorm subjectief.... Gelukkig kost het allemaal ook niks.
Ik zie nu dat hier geen hartjes achter staan, dat betekent dat het niet per se essentieel is. Maar je zult toch ooit de nageltjes knippen en de haartjes borstelen? :D Dan heb je dat mooi meteen in huis.

quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2020 17:33 schreef SQ het volgende:
Er gaat een hele hand in ja. Maar maak je geen zorgen, een baby is veeeeel groter.

Die vitamine d en k, vanaf wanneer moest dat ook al weer? :')

Ik heb voor de baby nu alleen een thermometer en luiers gehaald. Bodylotion, olie, kammetjes en whatnot allemaal nooit gebruikt eigenlijk. :')
Oh ik ben daar niet per se bang voor, al klinkt het wel onprettig :X

Vitamine K moet je na een week geven als je borstvoeding geeft, bij geboorte krijgen ze van de VK genoeg voor een week. Vitamine D kan ik even niet vinden, misschien meteen al?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zondag 13 september 2020 @ 17:39:45 #120
149959 SQ
snelle trees
pi_195043283
Ja er stond mij iets bij vanaf dag 8 inderdaad.
D heb ik nog staan, dan zal ik de k ook maar gaan regelen.
disclaimer
pi_195043304
Ja D is ook vanaf dag 8 :)
  zondag 13 september 2020 @ 17:45:01 #122
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195043399
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2020 17:19 schreef MaJo het volgende:

[..]

Gaat er bij strippen dan een hele hand in? :@ #durftevragen

Wat kun je je dan onfit voelen hè? :') ik las ook al iets over tena bij jou? Kun je het dan helemaal niet meer houden? Bij mij is het belangrijk dat ik regelmatig naar de wc ga. Laatst hield ik het te lang op en toen ik moest niezen pieste ik uiteraard in mijn broek :')

Met de maagzuur gaat het overdag nu goed. ‘S nachts nog wel last van maar dan neem ik een biscuitje en wat melk of een beetje vla en dan is het weer goed voor een uur of 2. Dus dat trucje herhaal ik een paar keer per nacht :D

Hoe gaat het met jou? Al wat voorwerk?

En ook benieuwd hoe het met Duman en de maagzuur gaat!
Wel fijn dat het beter gaat, maagzuur kan je zwangerschap echt goed verzieken omdat je door de pijn en frustratie gewoon niet kunt genieten. :(

Geen enkel voorwerk hier hoor, de kleine man beweegt nu wel 'anders' omdat hij minder ruimte heeft. Meer harde buiken. En die tena's.. Ik voel de aandrang al tijden niet meer goed, de laatste maand leidt dat steeds vaker tot nét te laat aankomen bij de pot :') .
Resistance is futile.
  zondag 13 september 2020 @ 17:46:14 #123
149959 SQ
snelle trees
pi_195043426
Ik voel de baby nu ook significant minder heftig ja. Dus ik hoop maar dat ie het licht heeft gezien en in de startpositie is gaan liggen :')
disclaimer
  zondag 13 september 2020 @ 17:46:15 #124
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195043428
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 17:28 schreef MaJo het volgende:
Ik vond trouwens dit linkje waar staat wat je allemaal nodig hebt voor de baby: https://www.24baby.nl/zwanger/wat-regelen/baby-uitzetlijst/

Vond het zelf wel handig! Net bij de KV luierzalf, vitamine K en D druppels, nagelvijltje/nagelschaartje en babyborstel en kammetje gekocht. Kan ik gelijk weer afstrepen :s)
Die lijst heb ik ook gebruikt (alleen de musthaves). We zijn er klaar voor ^O^ .
Resistance is futile.
  zondag 13 september 2020 @ 17:52:20 #125
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195043551
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2020 17:46 schreef SQ het volgende:
Ik voel de baby nu ook significant minder heftig ja. Dus ik hoop maar dat ie het licht heeft gezien en in de startpositie is gaan liggen :')
De enorme draaiende golven zijn wel klaar nu, wel zo nu en dan nog een trap in m'n zij en dan kan ik de teentjes zowat tellen O+ .

Gisteren kon één van m'n beste vrienden daar nog van meegenieten, ik liet hem op het juiste moment even voelen. Ik heb nog nooit een volwassen vent zo hard horen gillen :+ .
Resistance is futile.
  Moderator zondag 13 september 2020 @ 17:52:31 #126
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195043552
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2020 17:39 schreef SQ het volgende:
Ja er stond mij iets bij vanaf dag 8 inderdaad.
D heb ik nog staan, dan zal ik de k ook maar gaan regelen.
Naud krijgt het denk ik nog steeds? Ik zag dat je het tot 4 jaar moet geven.
quote:
7s.gif Op zondag 13 september 2020 17:45 schreef Seven. het volgende:

[..]

Wel fijn dat het beter gaat, maagzuur kan je zwangerschap echt goed verzieken omdat je door de pijn en frustratie gewoon niet kunt genieten. :(

Geen enkel voorwerk hier hoor, de kleine man beweegt nu wel 'anders' omdat hij minder ruimte heeft. Meer harde buiken. En die tena's.. Ik voel de aandrang al tijden niet meer goed, de laatste maand leidt dat steeds vaker tot nét te laat aankomen bij de pot :') .
Ja frustrerend is het zeker. Ik baalde eerst ook dat het mijn nachtrust verpeste maar ik ben ook weer in de luxepositie dat ik uit kan slapen tot wanneer ik wil. Dus dat compenseert het wel weer :) Ik geniet eigenlijk nog steeds van het zwanger zijn, op de maagzuur na heb ik echt nauwelijks klachten dus ik voel me wel gezegend. En ik vind het getrappel heel gezellig O+

Ik kan me voorstellen dat je het draagt om ongelukjes te voorkomen :Y Als ik de deur uit ga doe ik eigenlijk ook wel standaard een inlegkruisje in. Ik heb ook wel meer last van afscheiding de laatste weken.

quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2020 17:46 schreef SQ het volgende:
Ik voel de baby nu ook significant minder heftig ja. Dus ik hoop maar dat ie het licht heeft gezien en in de startpositie is gaan liggen :')
Dat zou fijn zijn! Wanneer heb jij weer een echo?

quote:
14s.gif Op zondag 13 september 2020 17:46 schreef Seven. het volgende:

[..]

Die lijst heb ik ook gebruikt (alleen de musthaves). We zijn er klaar voor ^O^ .
Ik vind het een handig lijstje ^O^ Sommige dingen ga ik echt pas na de bevalling aanschaffen omdat ik nu nog niet weet hoe dat gaat lopen (vooral rondom borstvoeding of kunstvoeding) maar vind het verder wel een fijn idee om alles in huis te hebben :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zondag 13 september 2020 @ 18:15:52 #127
149959 SQ
snelle trees
pi_195044026
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 17:52 schreef MaJo het volgende:

[..]

Naud krijgt het denk ik nog steeds? Ik zag dat je het tot 4 jaar moet geven.
[..]

Haha, ja. Nee dus. Ik ben niet zo punctueel in die dingen :')
Gelukkig eten mijn kinderen bijzonder gevarieerd en spenderen ze elke dag uren buiten, liefst naakt :P
disclaimer
  zondag 13 september 2020 @ 18:20:14 #128
149959 SQ
snelle trees
pi_195044123
quote:
10s.gif Op zondag 13 september 2020 17:52 schreef Seven. het volgende:

[..]

De enorme draaiende golven zijn wel klaar nu, wel zo nu en dan nog een trap in m'n zij en dan kan ik de teentjes zowat tellen O+ .

Gisteren kon één van m'n beste vrienden daar nog van meegenieten, ik liet hem op het juiste moment even voelen. Ik heb nog nooit een volwassen vent zo hard horen gillen :+ .
Het is ook heel alien, zeker als je het nog nooit gevoeld hebt :D

@MaJo, ze gaan dinsdag weer kijken hoe de vlag er bij hangt ;) Ik moet nu wekelijks op controle.
disclaimer
  zondag 13 september 2020 @ 18:21:41 #129
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195044153
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2020 18:20 schreef SQ het volgende:

[..]

Het is ook heel alien, zeker als je het nog nooit gevoeld hebt :D

@:MaJo, ze gaan dinsdag weer kijken hoe de vlag er bij hangt ;) Ik moet nu wekelijks op controle.
Oeh, ik duim voor head down ^O^
Resistance is futile.
  zondag 13 september 2020 @ 18:26:43 #130
327807 Mariposas
יה&#14
pi_195044256
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2020 17:19 schreef MaJo het volgende:

[..]

Gaat er bij strippen dan een hele hand in? :@ #durftevragen

Nee hoor, strippen kan met 1 vinger en toucheren is met twee. Maar ze moeten we redelijk diep poeren.
No hay mal que dure cien años ni cuerpo que lo aguante
  zondag 13 september 2020 @ 18:31:27 #131
319308 Tink89
To live is to dance
pi_195044367
Bij strippen hier inderdaad geen hele hand hoor. Dat hoeft niet per se.

En vitamine d krijgt mijn kind ook veel te weinig, maar ze speelt heel veel buiten en ze eet bijna alles, dus ik geloof het wel. Ga voor de herfst winter wel weer geven, dan komt ze weinig met bloot hoofd buiten.

En ik at spaghetti vandaag O+ . Ik kotste het ook weer uit, maar dat ik er überhaupt zin in had, was al dikke winst en er blijft altijd wel iets binnen. Morgen termijnecho, ben benieuwd of het maart of april wordt.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_195044508
Mijn peuter krijgt nog steeds een fles voor het slapen gaan :') dus daar doe ik de vitamine D druppels bij. Misschien dat ik het 1 a 2 x per maand vergeet ofzo.
  Moderator zondag 13 september 2020 @ 18:50:18 #133
382129 crew  Donna
pi_195044721
G krijgt de smelttabletjes vitamine D. Met een Indische vader (die zelf ook extra vitamine D moet slikken) is het wel goed om het wat extra bij te houden geloof ik.
  Moderator zondag 13 september 2020 @ 19:01:34 #134
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195044852
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2020 18:15 schreef SQ het volgende:

[..]

Haha, ja. Nee dus. Ik ben niet zo punctueel in die dingen :')
Gelukkig eten mijn kinderen bijzonder gevarieerd en spenderen ze elke dag uren buiten, liefst naakt :P
Ik ben daar ook super slecht in, vergeet regelmatig mijn eigen medicijnen :@ hoe geef je de druppels überhaupt aan een kleine baby als je geen flesvoeding geeft, met een lepeltje?
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2020 18:20 schreef SQ het volgende:

[..]

Het is ook heel alien, zeker als je het nog nooit gevoeld hebt :D

@:MaJo, ze gaan dinsdag weer kijken hoe de vlag er bij hangt ;) Ik moet nu wekelijks op controle.
Spannend! Hopelijk nu dan met het koppie naar beneden ^O^ Ik moet ook dinsdag weer, ben benieuwd of de baby nog steeds p97 is.
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 18:31 schreef Tink89 het volgende:
Bij strippen hier inderdaad geen hele hand hoor. Dat hoeft niet per se.

En vitamine d krijgt mijn kind ook veel te weinig, maar ze speelt heel veel buiten en ze eet bijna alles, dus ik geloof het wel. Ga voor de herfst winter wel weer geven, dan komt ze weinig met bloot hoofd buiten.

En ik at spaghetti vandaag O+ . Ik kotste het ook weer uit, maar dat ik er überhaupt zin in had, was al dikke winst en er blijft altijd wel iets binnen. Morgen termijnecho, ben benieuwd of het maart of april wordt.
Oh wat fijn zeg! Zelf eet ik bijna alles weer, het maakt qua zuur niet veel uit. Hopelijk wordt het bij jou steeds wat beter :*
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zondag 13 september 2020 @ 19:12:42 #135
149959 SQ
snelle trees
pi_195045028
Ja klopt, met een lepeltje. Sommigen doen het rechtstreeks in het bekkie maar da's soms lastig afmeten :')
disclaimer
  zondag 13 september 2020 @ 19:13:39 #136
149959 SQ
snelle trees
pi_195045040
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 18:31 schreef Tink89 het volgende:
Bij strippen hier inderdaad geen hele hand hoor. Dat hoeft niet per se.

En vitamine d krijgt mijn kind ook veel te weinig, maar ze speelt heel veel buiten en ze eet bijna alles, dus ik geloof het wel. Ga voor de herfst winter wel weer geven, dan komt ze weinig met bloot hoofd buiten.

En ik at spaghetti vandaag O+ . Ik kotste het ook weer uit, maar dat ik er überhaupt zin in had, was al dikke winst en er blijft altijd wel iets binnen. Morgen termijnecho, ben benieuwd of het maart of april wordt.
Sowieso maart toch? ;)
En fijn dat je weer iets gegeten hebt!
disclaimer
  zondag 13 september 2020 @ 19:16:53 #137
319308 Tink89
To live is to dance
pi_195045105
Scherp SQ, maar ik bedoelde de ud ;-)

En majo: op een lepeltje of rechtstreeks in de mond. Kan allebei prima. Inbouwen in je dagelijkse routine (bij opstaan op naar bed gaan) werkt het beste, maar is hier dus geen enkele garantie
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
pi_195045181
Ik druppelde rechtstreeks in 't mondje. Ik zocht de vitamine D dan ook uit op degene waar ik de minste druppels voor nodig had om aan de aanbevolen hoeveelheid te komen :P
  zondag 13 september 2020 @ 19:28:52 #139
57269 Lemijn
luistert ook naar Leijn
pi_195045323
@MaJo: ik heb nooit haartjes geborsteld, terwijl Jacob geboren werd met aardig wat haar en nooit kaal is geworden. Maar ik kam zelf ook nooit mijn haar dus het kwam simpelweg niet in me op. Is ook smaak natuurlijk. Hij komt soms van de crèche terug met spul erin en een scheiding en dan woel ik dat snel weer door elkaar.
Nageltjes: in het begin eraf kauwen met mijn tanden tijdens het voeden en daarna met een gewone nagelknipper. Wederom: smaak.

Maar ik heb ook heus dingen gekocht die ik niet heb gebruikt hoor :Y. Weet alleen niet meer wat.
Op maandag 14 november 2016 12:18 schreef Crumpette het volgende:
De eerste keer ben je zo'n magische eenhoorn van moeder natuur en creeert een wonder
  Moderator zondag 13 september 2020 @ 19:50:59 #140
382129 crew  Donna
pi_195045709
Ik deed het ondanks flesvoeding ook met een lepeltje. Went ze daar ook een beetje aan en de fles ging niet altijd leeg.
Plus wij hadden olie druppels en als je flessen ergens ranzig van worden. 8-)

Nagels heb ik gebeten tot best laat. Nu ze goed stil kan zitten en ook graag wil (ja echt) knip ik ze. Was veel te bang om mis te knippen.
pi_195046124
Vitamines deed ik ook met lepeltje idd, want je weet nooit wat er in de fles achterblijft.

Melba eet trouw multivitaminegummies, want die eet als een natte dweil, dus ik wil in elk geval voorkomen dat ie scheurbuik krijgt :')
Kwak
pi_195046406
Oh dat van die vitamines wist ik helemaal niet! Volgens google krijgen baby’s hier vlak na de geboorte vaak een vitamine K shot en vitamine D druppels worden inderdaad aangeraden. Zal volgende week eens even vragen bij de vk.
pi_195047746
quote:
7s.gif Op zondag 13 september 2020 17:03 schreef Seven. het volgende:
Volgens mij is toucheren het inwendig onderzoek (checken op ontsluiting etc) en strippen dan de handeling waarbij ze pogen het de vliezen en de baarmoedermond wat van elkaar los te krijgen.

En niet zo gek hoor dat je het zwaarder krijgt. Ik kan op sommige dagen niet eens de trap op lopen zonder te hijgen :') . Wandelingetjes naar het Kruidvat doe ik alleen op goeie dagen :P .

Hoe gaat het nu met je maagzuur?

En @:D.U.M.A.N. heb jij inmiddels een oplossing die werkt?
Kreeg hier geen melding van, gek!
Geen oplossing gevonden anders dan minder snoepen. Heb er sowieso geen zin meer in. M’n melk is ook weer terug, dus ik ben ook weer op een koemelkvrij dieët voor U. Het is niet meer zo heftig als eerst, maar helaas zeker niet weg.
Verder ook behoorlijk last van harde buiken. Vandaag toch, tegen beter weten in, een flink stuk gewandeld door de natuur met U. Nu kom ik niet meer van m’n plek af door m’n harde buiken en m’n rug.
Gaat dus niet zo lekker, zoals je kan lezen. :+

Hier hebben we U. z’n haar wel geborsteld en gekamd. Sinds het begin krijgt hij zijn vit D-druppels direct in het mondje (nu met een pipet).
Protège moi de mes désirs.
pi_195047776
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 17:28 schreef MaJo het volgende:
Ik vond trouwens dit linkje waar staat wat je allemaal nodig hebt voor de baby: https://www.24baby.nl/zwanger/wat-regelen/baby-uitzetlijst/

Vond het zelf wel handig! Net bij de KV luierzalf, vitamine K en D druppels, nagelvijltje/nagelschaartje en babyborstel en kammetje gekocht. Kan ik gelijk weer afstrepen :s)
Thanks! Ga dit lijstje ook even doorlopen. Heb het idee dat ik zoveel vergeet door alle hectiek.
Protège moi de mes désirs.
  Moderator zondag 13 september 2020 @ 21:53:07 #145
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195047986
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2020 20:34 schreef Smart_ass het volgende:
Oh dat van die vitamines wist ik helemaal niet! Volgens google krijgen baby’s hier vlak na de geboorte vaak een vitamine K shot en vitamine D druppels worden inderdaad aangeraden. Zal volgende week eens even vragen bij de vk.
Misschien andere richtlijnen in de VS? Vitamine K shot krijgen babies hier ook na geboorte maar dat is dus maar voor een week. Babies die borstvoeding krijgen wordt aangeraden om tot 3 maanden vitamine K bij te geven.

quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2020 21:40 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Thanks! Ga dit lijstje ook even doorlopen. Heb het idee dat ik zoveel vergeet door alle hectiek.
Geen dank! Vond het zelf ook vooral handig voor het overzicht.

Hoeveel setjes kleding houden jullie aan? Ik vind 6 best weinig, daar ben je toch binnen 3 dagen doorheen? :D

Qua nagelknippen: ik ben zelf geen bijter dus ik zie mezelf geen nagels bijten van mijn baby. Klinkt me zelfs een beetje raar in de oren :@
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zondag 13 september 2020 @ 22:01:31 #146
149959 SQ
snelle trees
pi_195048126
Zolang je geen spuger hebt doe je echt wel langer dan een halve dag met kleding hoor MaJo ;)
Mijn babies hadden vaak 2 dagen hetzelfde aan en dan kleedde ik ze om omdat ik dan weer een nieuw pakje wilde zien :')
Ik heb zelf ook maar iets van 5/6 pakjes nu. En wassen doen we hier toch wel vaak _O-
disclaimer
pi_195048199
Wij beten ze ook niet af, maar gebruikten een zachte vijl (Etos), @majo. Vind bijten ook niks.

Mijn baby spuugde veel door z’n allergie en reflux, dus we hadden veel shirtjes en slabbertjes nodig. Maar die zijn gelukkig snel bijgehaald indien nodig. Verwacht niet dat het deze keer anders zal zijn.
De eerste dagen slapen ze ook gewoon in hun kleertjes, dus bii een gemiddelde baby zal 6 wel genoeg zijn.
Protège moi de mes désirs.
pi_195048231
@MaJo online lees ik dit
quote:
The American Academy of Pediatrics recommends that all newborns, whether breastfed or formula fed, receive a one-time intramuscular shot of vitamin K1 (phytonadione) at a dose of 0.5 to 1.0 milligrams shortly after birth (this is usually given during the birth hospitalization).

A vitamin K shot can be administered after the first feeding at the breast, but not later than 6 hours of age. An oral dose of vitamin K is not recommended. Oral vitamin K is not consistently absorbed through the stomach and intestines, and it does not provide adequate amounts for the breastfed infant. Infants who receive the vitamin K shot do not require further supplementation.
Maar ik ga het alsnog even navragen.

Nagels afbijten vind ik ook een rare gedachte haha, ik heb ook een grooming kit in huis (klinkt alsof het een hond is :') ).
  zondag 13 september 2020 @ 22:09:02 #149
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195048259
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2020 21:39 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Kreeg hier geen melding van, gek!
Geen oplossing gevonden anders dan minder snoepen. Heb er sowieso geen zin meer in. M’n melk is ook weer terug, dus ik ben ook weer op een koemelkvrij dieët voor U. Het is niet meer zo heftig als eerst, maar helaas zeker niet weg.
Verder ook behoorlijk last van harde buiken. Vandaag toch, tegen beter weten in, een flink stuk gewandeld door de natuur met U. Nu kom ik niet meer van m’n plek af door m’n harde buiken en m’n rug.
Gaat dus niet zo lekker, zoals je kan lezen. :+

Hier hebben we U. z’n haar wel geborsteld en gekamd. Sinds het begin krijgt hij zijn vit D-druppels direct in het mondje (nu met een pipet).
:*

Niet te eigenwijs zijn met flinke wandelingen enzo ;) . Het lijkt me oneindig veel moeilijker om aan jezelf te denken als het niet om je eerste kindje gaat.. en die huisarts van je, kan die misschien wat anders voorschrijven?

En hoe gaat het in je koppie? Je zat er een beetje doorheen, was dat van tijdelijke aard?
Resistance is futile.
  Moderator zondag 13 september 2020 @ 22:15:13 #150
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195048355
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2020 22:01 schreef SQ het volgende:
Zolang je geen spuger hebt doe je echt wel langer dan een halve dag met kleding hoor MaJo ;)
Mijn babies hadden vaak 2 dagen hetzelfde aan en dan kleedde ik ze om omdat ik dan weer een nieuw pakje wilde zien :')
Ik heb zelf ook maar iets van 5/6 pakjes nu. En wassen doen we hier toch wel vaak _O-
Dan ga ik maar uit van die 6 (tenzij ik nog meer leuks tegenkom O-)). Wij gaan dus ook wasbare luiers gebruiken dus de machine zal bij ons ook regelmatig aan staan :D

quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2020 22:05 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Wij beten ze ook niet af, maar gebruikten een zachte vijl (Etos), @:majo. Vind bijten ook niks.

Mijn baby spuugde veel door z’n allergie en reflux, dus we hadden veel shirtjes en slabbertjes nodig. Maar die zijn gelukkig snel bijgehaald indien nodig. Verwacht niet dat het deze keer anders zal zijn.
De eerste dagen slapen ze ook gewoon in hun kleertjes, dus bii een gemiddelde baby zal 6 wel genoeg zijn.
Ik heb nu ook een setje gekocht, vijltje, schaartje en klein knippertje. Dat schaartje zie ik nog niet zo voor me in de eerste maanden :D

quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2020 22:07 schreef Smart_ass het volgende:
@:MaJo online lees ik dit
[..]

Maar ik ga het alsnog even navragen.

Nagels afbijten vind ik ook een rare gedachte haha, ik heb ook een grooming kit in huis (klinkt alsof het een hond is :') ).
Vreemd dat het zo per land verschilt, maar in de VS raden ze zwangeren toch ook 1 glas wijn per week aan? Ik zou het inderdaad navragen en je kunt er zelf altijd voor kiezen om het zelf toch te doen :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zondag 13 september 2020 @ 22:21:04 #151
149959 SQ
snelle trees
pi_195048464
Ik knipte de eerste maanden trouwens wel altijd met een schaartje, tijdens het borstvoeden :D
Maar bij de tweede eigenlijk heel weinig gedaan. Meestal scheuren die nageltjes vanzelf los als ze te lang worden, en zeker bij newborns zijn ze superdun en zacht nog.

Ik kam de krullen van Noud nog steeds niet :P krijgt ie pluis van.
Maar goed, ik kam mijn eigen haar ook niet :')
disclaimer
pi_195048515
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 22:15 schreef MaJo het volgende:

[..]


Vreemd dat het zo per land verschilt, maar in de VS raden ze zwangeren toch ook 1 glas wijn per week aan? Ik zou het inderdaad navragen en je kunt er zelf altijd voor kiezen om het zelf toch te doen :)
Nou nee dit heb ik nog nooit gehoord :P. Ik was laatst zelf in de supermarkt frisdrank aan t afrekenen (van die Italiaanse soda in fancy flessen, had ik zin in), vroeg een vrouw achter me of daar dan geen alcohol in zat. Eh excuse me? Zelfs als dat wel zo was is dat jouw zaak toch niet? En misschien koop ik het wel niet voor mezelf :D .

Maargoed richtlijnen verschillen inderdaad per land. Er wordt hier ook aangeraden om prenatale vitamens te blijven nemen tot 6 maanden na de geboorte wanneer je borstvoeding geeft, terwijl ik las dat in Nederland juist aanbevolen wordt te stoppen na de eerste paar maanden zwangerschap omdat je anders weer meer kans hebt op een baby met overgewicht.. ach uiteindelijk moet iedere ouder lekker zelf beslissen hoe en wat vind ik :P.
  zondag 13 september 2020 @ 22:25:38 #153
149959 SQ
snelle trees
pi_195048571
Ik denk ook wel dat we in Nederland gemiddeld genomen iets gezonder eten dan in de VS :@

Ik slik ook geen extra vitaminen, ik eet hartstikke gevarieerd en gezond dus dat is echt niet nodig.
disclaimer
pi_195048581
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2020 22:23 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Nou nee dit heb ik nog nooit gehoord :P. Ik was laatst zelf in de supermarkt frisdrank aan t afrekenen (van die Italiaanse soda in fancy flessen, had ik zin in), vroeg een vrouw achter me of daar dan geen alcohol in zat. Eh excuse me? Zelfs als dat wel zo was is dat jouw zaak toch niet? En misschien koop ik het wel niet voor mezelf :D .

Maargoed richtlijnen verschillen inderdaad per land. Er wordt hier ook aangeraden om prenatale vitamens te blijven nemen tot 6 maanden na de geboorte wanneer je borstvoeding geeft, terwijl ik las dat in Nederland juist aanbevolen wordt te stoppen na de eerste paar maanden zwangerschap omdat je anders weer meer kans hebt op een baby met overgewicht.. ach uiteindelijk moet iedere ouder lekker zelf beslissen hoe en wat vind ik :P.
In Nederland wordt ook aangeraden ze te slikken tot t einde en evt tijdens de bv hoor :D

Edit: door de verloskundigen die ik gehad heb dan....
Kwak
pi_195048662
Denk ik inderdaad ook wel SQ :P. Ik moet zeggen dat ik ze vaak vergeet en ze voornamelijk slikte de eerste paar maanden vanwege het foliumzuur. Ik eet ook wel gezonder en gevarieerder dan de gemiddelde Amerikaan denk ik zo.


Nou kwak daar heb je het dus al. Zelfs per land en per vk zijn de suggesties etc weer verschillend.. om moe van te worden soms :D.
  zondag 13 september 2020 @ 22:41:10 #156
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_195048843
Vanavond voor het eerst baby aan de buitenkant zien bewegen!! :D O+ Ik gaf hem een heel klein duwtje terug. En hij deed het nog eens! Toen pakte ik mijn telefoon en natuurlijk verdween hij voor 5 minuten en kwam daarna nog 1x terug voor een heel klein beweginkje! :D Die heb ik op video!
  Moderator zondag 13 september 2020 @ 22:46:36 #157
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195048920
quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2020 22:21 schreef SQ het volgende:
Ik knipte de eerste maanden trouwens wel altijd met een schaartje, tijdens het borstvoeden :D
Maar bij de tweede eigenlijk heel weinig gedaan. Meestal scheuren die nageltjes vanzelf los als ze te lang worden, en zeker bij newborns zijn ze superdun en zacht nog.

Ik kam de krullen van Noud nog steeds niet :P krijgt ie pluis van.
Maar goed, ik kam mijn eigen haar ook niet :')
Je eigen haar niet kammen? Ik kan me daar zo weinig bij voorstellen. Dan zit er toch allemaal pluis op? :D

quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2020 22:23 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Nou nee dit heb ik nog nooit gehoord :P. Ik was laatst zelf in de supermarkt frisdrank aan t afrekenen (van die Italiaanse soda in fancy flessen, had ik zin in), vroeg een vrouw achter me of daar dan geen alcohol in zat. Eh excuse me? Zelfs als dat wel zo was is dat jouw zaak toch niet? En misschien koop ik het wel niet voor mezelf :D .

Maargoed richtlijnen verschillen inderdaad per land. Er wordt hier ook aangeraden om prenatale vitamens te blijven nemen tot 6 maanden na de geboorte wanneer je borstvoeding geeft, terwijl ik las dat in Nederland juist aanbevolen wordt te stoppen na de eerste paar maanden zwangerschap omdat je anders weer meer kans hebt op een baby met overgewicht.. ach uiteindelijk moet iedere ouder lekker zelf beslissen hoe en wat vind ik :P.
Ik dacht dat het de VS was maar het is Groot Brittannië blijkbaar, daar drinkt de helft van de zwangeren regelmatig nog een wijntje.

Ik slik al jaren van die zwangerschapsvitaminen met visolie en dergelijken, zit ook foliumzuur in. Ik vroeg me al wel af tot wanneer ik dat zou slikken maar daar moet je dus een paar maanden na de bevalling mee stoppen?

quote:
1s.gif Op zondag 13 september 2020 22:25 schreef kwakz0r het volgende:

[..]

In Nederland wordt ook aangeraden ze te slikken tot t einde en evt tijdens de bv hoor :D

Edit: door de verloskundigen die ik gehad heb dan....
Bij de eerste paar afspraken werd er steeds wel gevraagd of ik vitaminen slikten maar de laatste afspreken eigenlijk niet meer. Ik zal het dinsdag eens navragen :)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zondag 13 september 2020 @ 22:47:32 #158
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195048943
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 22:41 schreef Bienelientjee het volgende:
Vanavond voor het eerst baby aan de buitenkant zien bewegen!! :D O+ Ik gaf hem een heel klein duwtje terug. En hij deed het nog eens! Toen pakte ik mijn telefoon en natuurlijk verdween hij voor 5 minuten en kwam daarna nog 1x terug voor een heel klein beweginkje! :D Die heb ik op video!
Oh, supercool!

Je wil niet weten hoe vaak ik vruchteloze pogingen heb gedaan om de beweging vast te leggen. Til je de dekens op en dan blijft het stil :')
Resistance is futile.
  Moderator zondag 13 september 2020 @ 22:49:24 #159
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195048965
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 22:41 schreef Bienelientjee het volgende:
Vanavond voor het eerst baby aan de buitenkant zien bewegen!! :D O+ Ik gaf hem een heel klein duwtje terug. En hij deed het nog eens! Toen pakte ik mijn telefoon en natuurlijk verdween hij voor 5 minuten en kwam daarna nog 1x terug voor een heel klein beweginkje! :D Die heb ik op video!
Gaaf is dat hè? Ik had dat ook een paar dagen na de 20 weken echo. Ik kan je vertellen dat het waarschijnlijk nog heel gezellig gaat worden in je buik de komende maanden :D :P
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator zondag 13 september 2020 @ 22:50:50 #160
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195048986
quote:
14s.gif Op zondag 13 september 2020 22:47 schreef Seven. het volgende:

[..]

Oh, supercool!

Je wil niet weten hoe vaak ik vruchteloze pogingen heb gedaan om de beweging vast te leggen. Til je de dekens op en dan blijft het stil :')
+1 Het is me van de week voor het eerst gelukt, en dan zelfs maar een beetje. De echte heftige bewegingen doet ie sowieso vaak pas als ik op bed lig en dan heb ik vaak geen energie meer om het nog te filmen :D
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  zondag 13 september 2020 @ 23:13:33 #161
318361 Bienelientjee
Dutchie, living in the UK
pi_195049341
Eens kijken of dit lukt! :D Links van mijn navel! O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen idee of anderen het kunnen zien?
  zondag 13 september 2020 @ 23:16:31 #162
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_195049378
quote:
0s.gif Op zondag 13 september 2020 23:13 schreef Bienelientjee het volgende:
Eens kijken of dit lukt! :D Links van mijn navel! O+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Geen idee of anderen het kunnen zien?
Lief, heel subtiel te zien :)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  maandag 14 september 2020 @ 08:03:21 #163
149959 SQ
snelle trees
pi_195051305
Fuck zeg, vanmorgen met prikken links 6,2 en rechts 5,5 :( :'(
Ik vind ten eerste de verschillen echt extreem. Hoe betrouwbaar zijn die metingen dan überhaupt. En ik was ook even vergeten dat ik een dagcurve moest prikken dus had tien minuten daarvoor de appelstroop van mijn mes gelikt bij het maken van de kinderboterhammen. Ik weet ook niet hoeveel invloed dat heeft. Diëtist is uiteraard vrij vandaag, dus ik kan het ook niet vragen.

Ik wil geen medisch circus op de valreep :'(
disclaimer
pi_195051344
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2020 08:03 schreef SQ het volgende:
Fuck zeg, vanmorgen met prikken links 6,2 en rechts 5,5 :( :'(
Ik vind ten eerste de verschillen echt extreem. Hoe betrouwbaar zijn die metingen dan überhaupt. En ik was ook even vergeten dat ik een dagcurve moest prikken dus had tien minuten daarvoor de appelstroop van mijn mes gelikt bij het maken van de kinderboterhammen. Ik weet ook niet hoeveel invloed dat heeft. Diëtist is uiteraard vrij vandaag, dus ik kan het ook niet vragen.

Ik wil geen medisch circus op de valreep :'(
Balen SQ, maar maakt een dag later een curve doen uit? En waarom prik je beide kanten, moest dat vanuit het ziekenhuis? Ik vind een rechts-links verschil niet raar overigens, als je het zelf doet. Als je dan toch beide kanten moet doen, kun je het dan door iemand anders laten doen? Als je net een beetje harder in de vinger knijpt, raakt de druppel al wat verdund wat resulteert in een lagere glucosewaarde.

Ik hoop dat de dagcurve gewoon een goed resultaat laat zien :*
  maandag 14 september 2020 @ 08:14:38 #165
149959 SQ
snelle trees
pi_195051356
Ik deed dat omdat ik me de pleuris schrok van de 6,2 en Donna gisteren ook al aanhaalde dat ze zulke extreme verschillen kon hebben op verschillende vingers.
Mensen worden dus gediagnosticeerd op onbetrouwbare data, en dat vind ik echt heel kwalijk. Onterechte diagnoses of juist onontdekte diabetes.

En nóg een dag uitstellen gaat helaas niet. Ik doe normaal altijd het weekend, maar daarin zat deze week zó weinig structuur qua eten dat het me niet lukte.

Blegh, ik hoop maar de rest van de 2 dagen meevallen.
disclaimer
  maandag 14 september 2020 @ 08:43:16 #166
222903 monsterd.
fine, beautiful, lovely
pi_195051565
Ben je bereid ze te bellen en dit te vertellen? Ik vermoed dat ze dan alsnog de voorzichtigheid op zich nemen en je alsnog over de grenswaarde heen zit, maar ik begrijp je irritatie. Het is blijkbaar niet consistent.

Wat betreft ziekenhuizen: ik loop sinds vorige week bijna dagelijks rond vanwege een chronische infectie die rustig is. De arts was zelfs verbaasd dan mijn waarden normaal zijn, nu vervolgonderzoek omdat alles goed is :’) (even gechargeerd dan hè, mijn irritatie zit in het feit dat ik dit voorafgaande de zwangerschap bij de huisarts had gemeld en op advies het meteen aan de verloskundige heb gemeld. Actie en met zware spoed :’) wordt nu pas ondernomen...)
baby you're not here
but I can feel you there
think I better body up
ooo, it's that magic touch.
  Moderator maandag 14 september 2020 @ 08:52:37 #167
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195051650
Wat raar van die verschillende waardes SQ! Zelf zou ik wel de hoogste aanhouden denk ik, het lijkt mij logischer dat die correct is en de lagere niet (bijv inderdaad te verdund ofzo). En inderdaad even bellen en navragen. Hopelijk blijft je een heel circus bespaard en is dit een eenmalige uitschieter :*

Ik heb weer een vreselijke nacht achter de rug -O- ik verslikte me weer in mijn eigen zuur maar nu moest ik er door overgeven. Ik kon niet stoppen met overgeven en ging door tot er alleen nog gal kwam :r toch maar de huisarts bellen want ik durf door dit soort acties bijna niet meer te gaan slapen :@
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator maandag 14 september 2020 @ 08:54:43 #168
382129 crew  Donna
pi_195051667
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2020 08:03 schreef SQ het volgende:
Fuck zeg, vanmorgen met prikken links 6,2 en rechts 5,5 :( :'(
Ik vind ten eerste de verschillen echt extreem. Hoe betrouwbaar zijn die metingen dan überhaupt. En ik was ook even vergeten dat ik een dagcurve moest prikken dus had tien minuten daarvoor de appelstroop van mijn mes gelikt bij het maken van de kinderboterhammen. Ik weet ook niet hoeveel invloed dat heeft. Diëtist is uiteraard vrij vandaag, dus ik kan het ook niet vragen.

Ik wil geen medisch circus op de valreep :'(
10 minuten heeft al invloed. Ik weet niet hoeveel, maar het stijgen is dan al wel wat begonnen.

Het is irritant en ik vind het ook zo stom dat er zoveel verschil in zit. Ik heb nog 1 vaste prik hand waarvan ik 2 vingers gebruik (en check de andere ook niet meer), maar mijn andere hand geeft standaard een hogere waarde aan. :{w

Als je nu te hoog bent nuchter gaan ze daar niks meer aan doen vermoed ik. Je bent 37 weken voorbij toch? Voordat je met insuline begint is het vanavond of morgenavond, voordat je daar resultaat van hebt is het woensdag of donderdag. En als je aan de insuline zit willen ze de baby toch met 38 weken laten komen, dus dan heeft dat toch geen nut voor die 4 dagen zou ik zeggen?
  maandag 14 september 2020 @ 09:38:31 #169
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195052299
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2020 08:14 schreef SQ het volgende:
Ik deed dat omdat ik me de pleuris schrok van de 6,2 en Donna gisteren ook al aanhaalde dat ze zulke extreme verschillen kon hebben op verschillende vingers.
Mensen worden dus gediagnosticeerd op onbetrouwbare data, en dat vind ik echt heel kwalijk. Onterechte diagnoses of juist onontdekte diabetes.

En nóg een dag uitstellen gaat helaas niet. Ik doe normaal altijd het weekend, maar daarin zat deze week zó weinig structuur qua eten dat het me niet lukte.

Blegh, ik hoop maar de rest van de 2 dagen meevallen.
Wat zegt je gevoel?

Ik vermoed dat jij de risico's wel snapt, en je hint op geen medisch circus en je gevoel zegt ook iets over onbetrouwbare diagnoses. Er geen melding van maken kan best de juiste keuze zijn voor jou. Alleen dat moet voor jou goed voelen.

Klote voor je, dit soort zorgen en 'gedoe' is niet leuk.
Resistance is futile.
  maandag 14 september 2020 @ 11:12:02 #170
346653 Ceviche
Human wreckage that you love
pi_195053365
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2020 08:14 schreef SQ het volgende:
Ik deed dat omdat ik me de pleuris schrok van de 6,2 en Donna gisteren ook al aanhaalde dat ze zulke extreme verschillen kon hebben op verschillende vingers.
Mensen worden dus gediagnosticeerd op onbetrouwbare data, en dat vind ik echt heel kwalijk. Onterechte diagnoses of juist onontdekte diabetes.

En nóg een dag uitstellen gaat helaas niet. Ik doe normaal altijd het weekend, maar daarin zat deze week zó weinig structuur qua eten dat het me niet lukte.

Blegh, ik hoop maar de rest van de 2 dagen meevallen.
Bloedafname via de ader in de arm wordt als betrouwbaarder beschouwd, misschien kun je bij de VK/gyn/huisarts vragen om op die manier nuchter te gaan prikken morgenochtend. Als die waarde ook te hoog is heb je er wellicht zelf ook meer vrede mee?
pi_195053917
Wat vervelend van de wisselende waardes SQ -O-

Voor de stats: ik beet de nagels van M. altijd af in het begin :P
  maandag 14 september 2020 @ 13:29:45 #172
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_195055162
Sorry dat ik even niet op iedereen reageer, egopost.
Mijn ouwen hont is echt zo gek op kinderen dus we waren helemaal blij dat hij zijn eigen minimens zou krijgen nu.
Maar hij is op. Vanavond laten we hem inslapen :{

Ik ga hem nog maar eens even goed verwennen. Het is goed zo, we hebben er vrede mee, maar toch is het verdrietig.

Sorry, bedenk me net dat dit meer voor de SC is maar daar post ik nog niet mee.
L'Enfer, c'est les autres.
  maandag 14 september 2020 @ 13:43:27 #173
403520 Sway-
La vie est belle
pi_195055330
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 13:29 schreef Maria2.0 het volgende:
Sorry dat ik even niet op iedereen reageer, egopost.
Mijn ouwen hont is echt zo gek op kinderen dus we waren helemaal blij dat hij zijn eigen minimens zou krijgen nu.
Maar hij is op. Vanavond laten we hem inslapen :{

Ik ga hem nog maar eens even goed verwennen. Het is goed zo, we hebben er vrede mee, maar toch is het verdrietig.

Sorry, bedenk me net dat dit meer voor de SC is maar daar post ik nog niet mee.
Wat super verdrietig! Blijft echt een gezinslid. Sterkte ;( :*
  maandag 14 september 2020 @ 14:29:54 #174
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195056092
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 13:29 schreef Maria2.0 het volgende:
Sorry dat ik even niet op iedereen reageer, egopost.
Mijn ouwen hont is echt zo gek op kinderen dus we waren helemaal blij dat hij zijn eigen minimens zou krijgen nu.
Maar hij is op. Vanavond laten we hem inslapen :{

Ik ga hem nog maar eens even goed verwennen. Het is goed zo, we hebben er vrede mee, maar toch is het verdrietig.

Sorry, bedenk me net dat dit meer voor de SC is maar daar post ik nog niet mee.
;( ;(

Wat sneu Maria, veel sterkte straks (en de komende tijd)
Resistance is futile.
  Moderator maandag 14 september 2020 @ 14:51:37 #175
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195056464
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 13:29 schreef Maria2.0 het volgende:
Sorry dat ik even niet op iedereen reageer, egopost.
Mijn ouwen hont is echt zo gek op kinderen dus we waren helemaal blij dat hij zijn eigen minimens zou krijgen nu.
Maar hij is op. Vanavond laten we hem inslapen :{

Ik ga hem nog maar eens even goed verwennen. Het is goed zo, we hebben er vrede mee, maar toch is het verdrietig.

Sorry, bedenk me net dat dit meer voor de SC is maar daar post ik nog niet mee.
Dat is ook echt super sneu, ik zou het echt slecht trekken als we Noa (poes) nu zouden moeten missen :'( Heel veel sterkte :*
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator maandag 14 september 2020 @ 14:53:06 #176
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195056477
Zo mijn hormonen zijn weer blij :D 2 aankleedhoezen, 1 dekentje en nog 3 pakjes in maat 56 gekocht. Nu alleen nog een matras voor het ledikantje (man blijft ons bezoek aan IKEA uitstellen :X) en een paar lakentjes en we zijn echt klaar *O*
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_195057166
Majo, IKEA matras die erg goed door consumenten bond is getest (krummeler ofzo , 40¤)heb ik afgelopen week online besteld. Is pakketpost en kost 3¤. Scheelt een ritje die kant op. Ik heb het dus ook besteld, ondanks dat wij nog een net baby matras hebben maar toch vijf jaar oud en door zwaargewicht op geslapen en nog met springveren.
  maandag 14 september 2020 @ 15:49:47 #178
403520 Sway-
La vie est belle
pi_195057211
Luv Ikea. Mijn vent wil ook liever niet mee ondanks dat we er echt 10 minuten vandaan wonen.
  maandag 14 september 2020 @ 15:57:30 #179
149959 SQ
snelle trees
pi_195057274
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 13:29 schreef Maria2.0 het volgende:
Sorry dat ik even niet op iedereen reageer, egopost.
Mijn ouwen hont is echt zo gek op kinderen dus we waren helemaal blij dat hij zijn eigen minimens zou krijgen nu.
Maar hij is op. Vanavond laten we hem inslapen :{

Ik ga hem nog maar eens even goed verwennen. Het is goed zo, we hebben er vrede mee, maar toch is het verdrietig.

Sorry, bedenk me net dat dit meer voor de SC is maar daar post ik nog niet mee.
Ach, wat ontzettend verdrietig. Sterkte :*
disclaimer
  Moderator maandag 14 september 2020 @ 16:01:04 #180
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195057319
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2020 15:46 schreef Hilmo het volgende:
Majo, IKEA matras die erg goed door consumenten bond is getest (krummeler ofzo , 40¤)heb ik afgelopen week online besteld. Is pakketpost en kost 3¤. Scheelt een ritje die kant op. Ik heb het dus ook besteld, ondanks dat wij nog een net baby matras hebben maar toch vijf jaar oud en door zwaargewicht op geslapen en nog met springveren.
Dat is ook een goed idee! Misschien moeten we dat maar doen. Ik wilde eigenlijk ook nog wat lakentjes inslaan maar anders doe ik dat een keer bij de HEMA. Ook daar gisteren online besteld :@ Ik kom nauwelijks meer in winkels, corona is een goed excuus daarvoor O-)
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  maandag 14 september 2020 @ 16:04:43 #181
149959 SQ
snelle trees
pi_195057361
Ik had ook een dekentje meegenomen van ikea. Ideaal maatje voor in de wieg :)


https://ingka.page.link/j95xwFVF2wmAPACTA
disclaimer
  Moderator maandag 14 september 2020 @ 16:11:19 #182
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195057437
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2020 16:04 schreef SQ het volgende:
Ik had ook een dekentje meegenomen van ikea. Ideaal maatje voor in de wieg :)

https://ingka.page.link/j95xwFVF2wmAPACTA
Het linkje wordt doorgelinkt naar de homepage. Nu ben ik benieuwd naar het dekentje :D We moeten voor het wiegje ook nog iets verzinnen aan dekens/lakens.
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  maandag 14 september 2020 @ 16:16:29 #183
149959 SQ
snelle trees
pi_195057494
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 16:11 schreef MaJo het volgende:

[..]

Het linkje wordt doorgelinkt naar de homepage. Nu ben ik benieuwd naar het dekentje :D We moeten voor het wiegje ook nog iets verzinnen aan dekens/lakens.
Oh suf :')

Het gaat om de SOLGUL iig :P
https://www.ikea.com/nl/n(...)donkergeel-80421252/

De vorige link werkt dus kennelijk alleen als je de ikea app hebt ;)
disclaimer
  Moderator maandag 14 september 2020 @ 16:21:23 #184
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195057566
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2020 16:16 schreef SQ het volgende:

[..]

Oh suf :')

Het gaat om de SOLGUL iig :P
https://www.ikea.com/nl/n(...)donkergeel-80421252/

De vorige link werkt dus kennelijk alleen als je de ikea app hebt ;)
Ah die is leuk! Wij hebben zelf ook oker als contrastkleur dus denk dat ik deze ook aanschaf :D

Ik vind het wel lastig. We hebben besloten om toch een wiegje te kopen (in plaats van de reiswieg te gebruiken) maar dan moet je ook voor die paar maanden lakentjes en dekentjes kopen. Ik zat zelf eigenlijk te denken aan 1 deken, 2 lakens en 2 matrashoezen. Of is dat te weinig?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  maandag 14 september 2020 @ 16:22:51 #185
149959 SQ
snelle trees
pi_195057596
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 16:21 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ah die is leuk! Wij hebben zelf ook oker als contrastkleur dus denk dat ik deze ook aanschaf :D

Ik vind het wel lastig. We hebben besloten om toch een wiegje te kopen (in plaats van de reiswieg te gebruiken) maar dan moet je ook voor die paar maanden lakentjes en dekentjes kopen. Ik zat zelf eigenlijk te denken aan 1 deken, 2 lakens en 2 matrashoezen. Of is dat te weinig?
Nee hoor, dat is voldoende. En dat beddengoed gebruik je ook in de kinderwagen he.
disclaimer
pi_195057627
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 16:21 schreef MaJo het volgende:

[..]

Ah die is leuk! Wij hebben zelf ook oker als contrastkleur dus denk dat ik deze ook aanschaf :D

Ik vind het wel lastig. We hebben besloten om toch een wiegje te kopen (in plaats van de reiswieg te gebruiken) maar dan moet je ook voor die paar maanden lakentjes en dekentjes kopen. Ik zat zelf eigenlijk te denken aan 1 deken, 2 lakens en 2 matrashoezen. Of is dat te weinig?
Nee joh, dat is prima! Ik heb ook niet veel meer voor de wieg en nooit tekort gekomen. Wat misschien nog wel handig is, is een molton voor onder je matrashoes. Is een stuk makkelijker schoonmaken bij spuug en poepincidentjes ;).
  Moderator maandag 14 september 2020 @ 16:49:38 #187
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195057922
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2020 16:22 schreef SQ het volgende:

[..]

Nee hoor, dat is voldoende. En dat beddengoed gebruik je ook in de kinderwagen he.
Oh ja dat is zo! Dan valt het weer wat mee ;)

quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 16:24 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Nee joh, dat is prima! Ik heb ook niet veel meer voor de wieg en nooit tekort gekomen. Wat misschien nog wel handig is, is een molton voor onder je matrashoes. Is een stuk makkelijker schoonmaken bij spuug en poepincidentjes ;).
Molton is ook wel een goeie, ik vind het matrasje van het reiswiegje ontzettend dun ogen. Wordt het gelijk weer wat dikker :D
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_195058090
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 16:49 schreef MaJo het volgende:

[..]

Oh ja dat is zo! Dan valt het weer wat mee ;)
[..]

Molton is ook wel een goeie, ik vind het matrasje van het reiswiegje ontzettend dun ogen. Wordt het gelijk weer wat dikker :D
Ik gebruikte dus nooit beddengoed in de reiswieg maar heb er een voetenzak in liggen. Vind ik ideaal!
pi_195058236
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 16:01 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dat is ook een goed idee! Misschien moeten we dat maar doen. Ik wilde eigenlijk ook nog wat lakentjes inslaan maar anders doe ik dat een keer bij de HEMA. Ook daar gisteren online besteld :@ Ik kom nauwelijks meer in winkels, corona is een goed excuus daarvoor O-)
Lakens enzo mee bestellen kan gewoon bij online bestellen bij IKEA. Als je maar geen grote en zware dingen meebestelt.
pi_195060798
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2020 08:03 schreef SQ het volgende:
Fuck zeg, vanmorgen met prikken links 6,2 en rechts 5,5 :( :'(
Ik vind ten eerste de verschillen echt extreem. Hoe betrouwbaar zijn die metingen dan überhaupt. En ik was ook even vergeten dat ik een dagcurve moest prikken dus had tien minuten daarvoor de appelstroop van mijn mes gelikt bij het maken van de kinderboterhammen. Ik weet ook niet hoeveel invloed dat heeft. Diëtist is uiteraard vrij vandaag, dus ik kan het ook niet vragen.

Ik wil geen medisch circus op de valreep :'(
Appelstroop is puur snelle suiker dus ws wel veel effect!

Waarde kan ook beinvloed worden als je teveel stuwt of knijpt. Ik liep altijd expres een poosje met mn handen naar beneden te zwaaien nadat ik ze al onder de warme kraan had gehad. Nauwelijks of niet knijpen voor een druppel.
Kwak
pi_195060872
Sorry dat was de reactie zonder medeleven :')

Wat rot die onzekerheid zo nog op t einde ineens SQ...

Maria, sterkte met zieke hont.

Majo ik hoop dat ze iets voor je kunnen doen.
Kwak
  Moderator maandag 14 september 2020 @ 22:35:12 #192
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195063759
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 17:13 schreef Hilmo het volgende:

[..]

Lakens enzo mee bestellen kan gewoon bij online bestellen bij IKEA. Als je maar geen grote en zware dingen meebestelt.
Goed om te weten ^O^

Ik twijfel inmiddels over het matras :@ De Krummelur kwam eerst als beste uit de test maar er is een nog recentere test en daar komt de Himlavalv 3D als beste eruit en de Krummelur als derde. De Himlavalv is 80 euro duurder. Verstandelijk denk ik dat de Krummelur prima is maar mijn hormonen willen nu de dure want alleen maar het beste voor mijn baby :') Mijn man vindt het allemaal maar onzin en zegt dat het allemaal niet zo zal verschillen. Stomme hormonen -O-

quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 17:02 schreef silliegirl het volgende:

[..]

Ik gebruikte dus nooit beddengoed in de reiswieg maar heb er een voetenzak in liggen. Vind ik ideaal!
Dat is ook een slimme ^O^

quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 20:11 schreef kwakz0r het volgende:
Sorry dat was de reactie zonder medeleven :')

Wat rot die onzekerheid zo nog op t einde ineens SQ...

Maria, sterkte met zieke hont.

Majo ik hoop dat ze iets voor je kunnen doen.
Thanks :* Morgen heb ik een afspraak met de huisarts en de VK. Ben benieuwd of ons spekkie nog veel gegroeid is :D
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_195064083
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 22:35 schreef MaJo het volgende:

[..]

Goed om te weten ^O^

Ik twijfel inmiddels over het matras :@ De Krummelur kwam eerst als beste uit de test maar er is een nog recentere test en daar komt de Himlavalv 3D als beste eruit en de Krummelur als derde. De Himlavalv is 80 euro duurder. Verstandelijk denk ik dat de Krummelur prima is maar mijn hormonen willen nu de dure want alleen maar het beste voor mijn baby :') Mijn man vindt het allemaal maar onzin en zegt dat het allemaal niet zo zal verschillen. Stomme hormonen -O-

Ik keek ipv de totaalscore naar de onderdelen en de scores daarop. Wat de Consumentenbond zwaarder laat wegen is niet per se wat ik belangrijk vind. Hier is het de himlavalv geworden want die scoorde hoog op ventilatie. En hij is in zijn geheel wasbaar (en ja je kan voor tzelfde geld 3 van die andere kopen maar dat vind ik niet zo duurzaam). Maar ik denk dat het allemaal prima matrassen zijn hoor.
Af en toe heeft IKEA ook 10% korting op alle matrassen. Wij hebben m toen gekocht. Maar daar kan je waarschijnlijk niet op wachten :)

Edit: op verplaatsing slaapt hij op een cheapo pelleplutt. Gaat ook goed.
  Moderator maandag 14 september 2020 @ 23:10:52 #194
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195064364
quote:
1s.gif Op maandag 14 september 2020 22:53 schreef Bottoms_up het volgende:

[..]

Ik keek ipv de totaalscore naar de onderdelen en de scores daarop. Wat de Consumentenbond zwaarder laat wegen is niet per se wat ik belangrijk vind. Hier is het de himlavalv geworden want die scoorde hoog op ventilatie. En hij is in zijn geheel wasbaar (en ja je kan voor tzelfde geld 3 van die andere kopen maar dat vind ik niet zo duurzaam). Maar ik denk dat het allemaal prima matrassen zijn hoor.
Af en toe heeft IKEA ook 10% korting op alle matrassen. Wij hebben m toen gekocht. Maar daar kan je waarschijnlijk niet op wachten :)

Edit: op verplaatsing slaapt hij op een cheapo pelleplutt. Gaat ook goed.
Dit speelt inderdaad ook mee, qua lucht- en vochtdoorlating scoort de Krummelur een stuk slechter. Dat wassen van de Himlavalv had ik ook gelezen ja, dat vind ik wel een pluspunt ^O^ Ik ga toch mijn man proberen te overtuigen _O-

Pelleplut is trouwens nummer 4 uit de test, ook niet verkeerd. Ikea scoort wat dat betreft echt heel goed qua matrassen!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_195066607
Meld zonder baby, of voortekenen, of slijmprop, gewoon helemaal niets }:| Vanmiddag afspraak, dan even spieken of ik te strippen ben.

Het matras dat wij hebben, hebben ze volgens mij niet meer bij de ikea :P Maar erg weinig gebruikt door M. dus ach _O- (die eindigde dus bij ons in bed :Y) )
pi_195066661
quote:
0s.gif Op maandag 14 september 2020 23:10 schreef MaJo het volgende:

[..]

Dit speelt inderdaad ook mee, qua lucht- en vochtdoorlating scoort de Krummelur een stuk slechter. Dat wassen van de Himlavalv had ik ook gelezen ja, dat vind ik wel een pluspunt ^O^ Ik ga toch mijn man proberen te overtuigen _O-

Pelleplut is trouwens nummer 4 uit de test, ook niet verkeerd. Ikea scoort wat dat betreft echt heel goed qua matrassen!
Als je gaat kijken naar gelijkaardige matrassen, dan is de himlavalv een koopje :D
https://www.newtonbaby.co(...)newton-crib-mattress
  Moderator dinsdag 15 september 2020 @ 08:54:43 #197
382129 crew  Donna
pi_195066685
Wij hebben bij Ikea uitgebreid aan de matrassen gevoeld en zijn toen voor 1 van ongeveer 80 euro gegaan als ik het me goed herinner. Met een blauw lijntje op de matrashoes. Ik zie 'm niet meer op de site, maar het is een hele fijne.
En die hoes die eraf kan is super handig.
pi_195066689
Ook een meld :p
Op deze termijn had ik er al twee gdbaard joh!

Overmorgen naar de VK, pas de derde keer deze zwangerschap 😌

Ik begin het nu wel wat zwaarder te krijgen, mijn man is bezig om samen met zijn pa een uitbouw te maken, dat betekent dat ik dus de hele dag, elke dag op de 10mnder let, en de anderen voor en na schooltijd.. hopelijk is t ding donderdag af
pi_195067504
Pittig kleurdoos!

Ja ik snap de keuze voor het duurdere matras majo. Als ik geen kind had gehad hiervoor, had ik die denk ik ook gedaan. Het was bij ons de keuze of oud vijfjarig IKEA matras met tijk op 40 graden wasbaar (en gekrompen toch!) Gebruiken of die van 40¤ kopen. Maar bij eerste kind had ik die duurdere gekocht van beste uit de test. Die goedkope van 20¤ is beste koop maar als je meer comfort wilt en meer matras(dikte) dan de krummeler stond in de gids. Dat ze tegenwoordig allemaal op 60 zijn uit te wassen is wel mijn voorwaarde voor de mijten die dan pas doodgaan. Vind het wel super dat IKEA zo goed scoort!
  dinsdag 15 september 2020 @ 10:34:32 #200
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_195067965
Ik zou denk ik ook voor het matras gaan dat me het beste gevoel geeft. De consumentenbond test natuurlijk prima, maar niet altijd op dingen die belangrijk zijn voor mij.

Bloedverlies zonder krampen is no biggie toch?
Ik kan niet meer poepen zonder te bloeden (ben op dit moment niet geconstipeerd dus echt enorm persen doe ik niet, maar toch steeds bloeden)....
L'Enfer, c'est les autres.
  Moderator dinsdag 15 september 2020 @ 11:18:16 #201
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195068748
Ik kan opeens niet meer quoten :?

Miezziej ik ben benieuwd of strippen iets in gang gaat zetten! Hoe gaat het met je? Ben je er al klaar mee?

Bottoms_up wow dan valt de Himlavalv wel mee ja _O-

Maria is het bloedverlies alleen in combinatie met het poepen? Ik zou er zelf misschien toch een belletje aan wagen, ik word zelf onzeker van bloedverlies :@
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator dinsdag 15 september 2020 @ 11:20:04 #202
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195068767
Net echo gehad en de kleine grote man is weer flink gegroeid. Weegt nu 2900 gram met 34 weken en groeit boven de curve uit :o Waarschijnlijk ga ik ingeleid worden met 38 of 39 weken, afhankelijk van de echo die ik over 2 weken heb. Ik zou officieel over 2 weken met verlof gaan maar dat ga ik maar vervroegen, wil nog wel even kunnen aanrommelen voor de baby er is zonder werkverplichtingen :D
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  dinsdag 15 september 2020 @ 11:25:25 #203
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_195068853
Wauw MaJo, dat is even een change of plans dan! Wel fijn dat hij zo goed groeit!

Bloedverlies is alleen met poepen ja, het is nu alweer over. Zaterdag precies zo. Het is wel direct met poepen en echt helderrood.
L'Enfer, c'est les autres.
  Moderator dinsdag 15 september 2020 @ 11:31:20 #204
382129 crew  Donna
pi_195068920
Ik kon ook goed poepen en toch 3x bloedverlies na het poepen gehad. Je perst toch altijd wel.
De eerste keer was ik direct in paniek en heb ik een echo gehad. De keer daarna heb gebeld om even te luchten, want ik wist eigenlijk zeker dat het van het poepen kwam.

Maar ze zijn er voor je he, die VK's. Het kan van alles zijn dus als je je zorgen maakt moet je ze gewoon bellen.
  dinsdag 15 september 2020 @ 12:05:29 #205
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195069462
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 08:46 schreef Miezziej het volgende:
Meld zonder baby, of voortekenen, of slijmprop, gewoon helemaal niets }:| Vanmiddag afspraak, dan even spieken of ik te strippen ben.

Het matras dat wij hebben, hebben ze volgens mij niet meer bij de ikea :P Maar erg weinig gebruikt door M. dus ach _O- (die eindigde dus bij ons in bed :Y) )
Succes straks!
Resistance is futile.
  dinsdag 15 september 2020 @ 12:09:50 #206
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195069524
Ik heb echt veel harde buiken :( . Irritant.
Resistance is futile.
pi_195069616
quote:
18s.gif Op dinsdag 15 september 2020 12:09 schreef Seven. het volgende:
Ik heb echt veel harde buiken :( . Irritant.
Ik ook! Vooral in bed ‘s nachts! Hoe ga jij er mee om? Ik kan niet veel meer doen dan rustig liggen, beetje rustig ademen en wachten tot het weggaat.

Ik heb zo de afspraak bij de gynaecoloog en dan gaan we de keizersnede inplannen. Whiiiii! Zo spannend!

Wij hebben trouwens ook een Ikea matras maar niet die wat hier boven genoemd werden. Ik weet niet meer precies welke het is maar wel dat ik moest lachen om de naam.

Edit: oh ja, even opgezocht Jättetrött, haha
pi_195069632
quote:
18s.gif Op dinsdag 15 september 2020 12:09 schreef Seven. het volgende:
Ik heb echt veel harde buiken :( . Irritant.
Hier ook helaas, de hele dag door. ;(
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 15 september 2020 @ 12:19:42 #209
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195069671
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 12:16 schreef LittleTeaCup het volgende:

[..]

Ik ook! Vooral in bed ‘s nachts! Hoe ga jij er mee om? Ik kan niet veel meer doen dan rustig liggen, beetje rustig ademen en wachten tot het weggaat.

Ik heb zo de afspraak bij de gynaecoloog en dan gaan we de keizersnede inplannen. Whiiiii! Zo spannend!

Wij hebben trouwens ook een Ikea matras maar niet die wat hier boven genoemd werden. Ik weet niet meer precies welke het is maar wel dat ik moest lachen om de naam.
Ik maak van de nood een deugd en dan ga ik m'n up breathing oefenen. 4 seconden in door de neus, 8 seconden uit door m'n mond. Ik ben een pro tegen de tijd dat hij komt.

Mijn harde buiken zijn vaak het gevolg van mijn zoontje die tekeer gaat. Gisteren en vannacht was veelbewogen, vandaag is hij gelukkig wel beduidend tammer.

Veel succes straks!
Resistance is futile.
  dinsdag 15 september 2020 @ 12:21:39 #210
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195069698
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 12:17 schreef D.U.M.A.N. het volgende:

[..]

Hier ook helaas, de hele dag door. ;(
Ook omdat je kleine draak zoveel beweegt? Of gewoon nog niet genoeg rust in je donder? :s)
Resistance is futile.
pi_195069816
Ik heb ook hele dagen harde buiken, maar geen rust in m’n flikker en drukke weken.
Mediteren helpt mij wel heel goed :), even alles leeg maken!

Wat een wending zo zeg majo! :o
pi_195070011
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 september 2020 12:21 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ook omdat je kleine draak zoveel beweegt? Of gewoon nog niet genoeg rust in je donder? :s)
Beiden... 🤔
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 15 september 2020 @ 12:47:50 #213
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195070105
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 11:20 schreef MaJo het volgende:
Net echo gehad en de kleine grote man is weer flink gegroeid. Weegt nu 2900 gram met 34 weken en groeit boven de curve uit :o Waarschijnlijk ga ik ingeleid worden met 38 of 39 weken, afhankelijk van de echo die ik over 2 weken heb. Ik zou officieel over 2 weken met verlof gaan maar dat ga ik maar vervroegen, wil nog wel even kunnen aanrommelen voor de baby er is zonder werkverplichtingen :D
Oh! Dat is al heel snel :D . En goed zo, genieten en aanrommelen is belangrijk.
Resistance is futile.
  dinsdag 15 september 2020 @ 13:15:26 #214
319308 Tink89
To live is to dance
pi_195070452
Ik las even niet bij, maar wij hadden een perfecte 12-wekenecho en mogen een dagje schuiven naar 30-03 als ud.
K&W / Tink's droomhuis deel 3: Vur goan beginne! Ofzoiets....
maandag 30 september 2013 07:58 schreef Brighteyes het volgende:
En over de chocola... Tink is van een andere planeet. ;) Die heeft dat niet nodig. ;)
  dinsdag 15 september 2020 @ 13:18:18 #215
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195070492
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 13:15 schreef Tink89 het volgende:
Ik las even niet bij, maar wij hadden een perfecte 12-wekenecho en mogen een dagje schuiven naar 30-03 als ud.
Fijn dat alles goed is O+
Resistance is futile.
pi_195070596
Fijn tink!

En majo, grote baby dus. Goed plan van zkh. Precies dat plan had mijn zkh toen ook! ^O^ zal wel indrukwekkende navelstreng en placenta hebben met zon groei! Leuk voor de foto. :)
  dinsdag 15 september 2020 @ 13:48:05 #217
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_195071014
Fijn dat je echo goed was Tink!
L'Enfer, c'est les autres.
  dinsdag 15 september 2020 @ 14:03:36 #218
403520 Sway-
La vie est belle
pi_195071239
@Maria2.0 hoe is het met jou? Het is misschien niet zwangerschap gerelateerd maar je hond laten inslapen is nooit fijn.
  dinsdag 15 september 2020 @ 14:22:07 #219
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_195071512
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 14:03 schreef Sway- het volgende:
@:Maria2.0 hoe is het met jou? Het is misschien niet zwangerschap gerelateerd maar je hond laten inslapen is nooit fijn.
Het gaat wel goed. Het is gek leeg en stil. Gelukkig biedt ons andere hondje wel wat afleiding. Het is heel rustig gegaan allemaal en ik heb er wel vrede mee ook. Hij was oud en op. Maar verdrietig ben ik wel, het zijn nare dingen om te moeten beslissen. Ben blij dat we zijn baasje mochten zijn O+

Dit klinkt wel heel keurig allemaal. Om eerlijk te zijn ben ik gewoon echt heel erg verdrietig en zit ik met rode ogen en snot. Ik mis dat beest O+

[ Bericht 12% gewijzigd door Maria2.0 op 15-09-2020 14:29:57 ]
L'Enfer, c'est les autres.
  dinsdag 15 september 2020 @ 14:42:02 #220
403520 Sway-
La vie est belle
pi_195071841
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 14:22 schreef Maria2.0 het volgende:

[..]

Het gaat wel goed. Het is gek leeg en stil. Gelukkig biedt ons andere hondje wel wat afleiding. Het is heel rustig gegaan allemaal en ik heb er wel vrede mee ook. Hij was oud en op. Maar verdrietig ben ik wel, het zijn nare dingen om te moeten beslissen. Ben blij dat we zijn baasje mochten zijn O+

Dit klinkt wel heel keurig allemaal. Om eerlijk te zijn ben ik gewoon echt heel erg verdrietig en zit ik met rode ogen en snot. Ik mis dat beest O+
Super begrijpelijk. Is ook gewoon klote! Fijn dat je wel wat steun hebt aan je andere viervoeter :*
pi_195071996
Sterkte Maria!

En fijn van de goede echo Tink!
Kwak
  dinsdag 15 september 2020 @ 15:25:04 #222
149959 SQ
snelle trees
pi_195072554
Stuit :( hufter.
disclaimer
  dinsdag 15 september 2020 @ 15:27:28 #223
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_195072582
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 15:25 schreef SQ het volgende:
Stuit :( hufter.
Ah shit. En nu?
L'Enfer, c'est les autres.
  dinsdag 15 september 2020 @ 15:28:54 #224
149959 SQ
snelle trees
pi_195072596
Eerst maar eens een consultje in het ziekenhuis. :')
disclaimer
pi_195072673
Gaat snel dan opeens MaJo! Zou ook lekker eerder met verlof gaan dan idd.

Sterkte nog Maria :* Mijn kat is overleden in februari, nooit leuk zulke dingen ;(

Ah nee SQ! Wat gaan ze bij het consult in het ziekenhuis doen?

Net gestript, ik vond het best vervelend :@ Maar goed, blij dat het in ieder geval mogelijk was!
pi_195072693
Sterkte Maria, huisdieren zijn echt gezinsleden, snap dat je die heel erg mist ;(.

Denk je dat ze misschien willen proberen te draaien SQ?

Ik ben benieuwd of het iets doet Miezziej! Afwachten maar.
  dinsdag 15 september 2020 @ 15:41:10 #227
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_195072723
Spannend Miezziej, ben benieuwd of het iets gaat doen!
L'Enfer, c'est les autres.
pi_195072753
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 15:25 schreef SQ het volgende:
Stuit :( hufter.
Welkom bij de club.
pi_195072976
Oh damn SQ, wat een dwarsligger!
Kwak
  dinsdag 15 september 2020 @ 15:59:02 #230
149959 SQ
snelle trees
pi_195073047
Zal zo weer even op de rest reageren hoor ;)
Ik wil eerst wel eens weten wat de voors en tegens zijn allemaal. Ik wil geen versie. Ik wil geen keizersnede. Ik wil eigenlijk ook geen stuitbevalling. :')

Het is zo stom he, je doet dit voor de derde keer, en denkt dat je nu wel weet hoe het moet en gaat. En omdat je het al vaker hebt gedaan heb je vanaf dag 1 een zeer duidelijk verwachtingspatroon.
Maar nu moet ik ineens steeds over dingen na gaan denken waar ik nooit over moest nadenken, en ik word daar erg onrustig en verdrietig van. Dus. Maar ja, eigenlijk is het ook #fwp allemaal. Dat maakt het extra lastig in mijn hoofd.
disclaimer
pi_195073121
Poeh, SQ! Ik snap wel dat je hier even flink van baalt. Tuurlijk is het geen fwp.

Hoe ver ben je ook al weer precies? Heb je nog even tijd om het te laten bezinken en na te denken over een eventuele keuze?
Protège moi de mes désirs.
  dinsdag 15 september 2020 @ 16:04:59 #232
149959 SQ
snelle trees
pi_195073159
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 16:03 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
Poeh, SQ! Ik snap wel dat je hier even flink van baalt. Tuurlijk is het geen fwp.

Hoe ver ben je ook al weer precies? Heb je nog even tijd om het te laten bezinken en na te denken over een eventuele keuze?
Zit nu op 37.1 en ja, in principe heb ik nog wel een week of 3.
Maar ja, in een versie heb ik ook weinig vertrouwen, zeker omdat kind werkelijk elke dag anders ligt. Zoals de verloskundige al zei hangt of staat het echt met het moment waarop die bevalling begint. En dat is een hele grote onzekere factor waar ik toch best nerveus van word.
disclaimer
pi_195073168
Ik begrijp je onrust en verdriet SQ, dat heb ik ook soms. Ik moet opeens nadenken over strippen, eventueel inleiden enzo, terwijl dat echt een ver van mijn bed show was. Zeker geen fwp, jouw gevoel mag er gewoon zijn :*
  dinsdag 15 september 2020 @ 16:09:04 #234
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195073239
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 15:25 schreef SQ het volgende:
Stuit :( hufter.
:(

quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 15:59 schreef SQ het volgende:
Zal zo weer even op de rest reageren hoor ;)
Ik wil eerst wel eens weten wat de voors en tegens zijn allemaal. Ik wil geen versie. Ik wil geen keizersnede. Ik wil eigenlijk ook geen stuitbevalling. :')

Het is zo stom he, je doet dit voor de derde keer, en denkt dat je nu wel weet hoe het moet en gaat. En omdat je het al vaker hebt gedaan heb je vanaf dag 1 een zeer duidelijk verwachtingspatroon.
Maar nu moet ik ineens steeds over dingen na gaan denken waar ik nooit over moest nadenken, en ik word daar erg onrustig en verdrietig van. Dus. Maar ja, eigenlijk is het ook #fwp allemaal. Dat maakt het extra lastig in mijn hoofd.
Wat klote zeg, en zeer herkenbaar! Aangezien je stuitbevalling als optie noemt, neem ik aan dat je kleine echt met zijn of haar kontje in je bekken zit.

Er is nog een alternatief voor je verder gaat met versies, keizersnede en stuitbevallingen.
Moxatherapie kost iets van 60-70 euro voor 1 sessie. Dan kun je thuis zelf 2-3 keer per dag verder na de eerste sessie. Ik stuur je met liefde mijn leftover moxa sticks naar je toe (zijn redelijk geurloos en rookloos).
Resistance is futile.
  dinsdag 15 september 2020 @ 16:13:19 #235
149959 SQ
snelle trees
pi_195073319
Nee, baby ligt absoluut nog niet ingedaald Seven. En ik heb op dit moment nog weinig vertrouwen in draaipogingen. Feit blijft dat deze baby te veel draairuimte heeft en daar ook dankbaar gebruik van maakt. En daarom kan ik er ook zo weinig mee. Het is vooral de onzekerheid die ik moeilijk vind nu.
disclaimer
  dinsdag 15 september 2020 @ 16:18:31 #236
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195073390
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 16:13 schreef SQ het volgende:
Nee, baby ligt absoluut nog niet ingedaald Seven. En ik heb op dit moment nog weinig vertrouwen in draaipogingen. Feit blijft dat deze baby te veel draairuimte heeft en daar ook dankbaar gebruik van maakt. En daarom kan ik er ook zo weinig mee. Het is vooral de onzekerheid die ik moeilijk vind nu.
Werd ik ook helemaal gestoord van, ook toen hij al gedraaid was. Heel herkenbaar, dat constant er mee bezig zijn en idd niet eens weten wat voor een bevalling je te wachten staat.

Wat dat betreft is moxa kut want dat gooit alle opties wel keihard de lucht in :') .

Wat mij wel een heel goed gevoel gaf was m'n eigen uitwendige versie, daarmee nam ik voor mijn gevoel een stukje regie terug.

:* :* hug
Ik vind het echt kut voor je, zulk nieuws kan hard aankomen.
Resistance is futile.
pi_195073439
Jeetje SQ, wat balen. En ik begrijp ook echt dat het een klotesituatie is want alle opties die je noemt (keizersnede, versie, stuitbevalling) zijn natuurlijk allemaal verre van ideaal als je je hebt ingesteld op een vaginale bevalling zoals je vorige twee. Is er niet een soort optie dat ze versie proberen en dan direct erna inleiden ofzo? Of klinkt dat heel gek?
  dinsdag 15 september 2020 @ 16:25:12 #238
149959 SQ
snelle trees
pi_195073487
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 16:21 schreef Smart_ass het volgende:
Jeetje SQ, wat balen. En ik begrijp ook echt dat het een klotesituatie is want alle opties die je noemt (keizersnede, versie, stuitbevalling) zijn natuurlijk allemaal verre van ideaal als je je hebt ingesteld op een vaginale bevalling zoals je vorige twee. Is er niet een soort optie dat ze versie proberen en dan direct erna inleiden ofzo? Of klinkt dat heel gek?
Ja wie weet. Ik ga donderdag in ieder geval met de gynaecoloog praten en dan hoor ik graag welke mogelijkheden er zijn :)

Thanks voor het medeleven van iedereen O+
Ik voel me dan zo'n aanstellert ook :')
disclaimer
  dinsdag 15 september 2020 @ 16:29:30 #239
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195073548
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 16:25 schreef SQ het volgende:

[..]

Ja wie weet. Ik ga donderdag in ieder geval met de gynaecoloog praten en dan hoor ik graag welke mogelijkheden er zijn :)

Thanks voor het medeleven van iedereen O+
Ik voel me dan zo'n aanstellert ook :')
Ben je niet :*
Resistance is futile.
pi_195073600
Zeker geen aansteller SQ!

Nu ik meer dan 40 weken zwanger ben wordt dus elke dag aan me gevraagd "en is de baby er al??". Het is allemaal goedbedoeld en ik wil ook niet ondankbaar zijn maar ik word er wel een beetje kriegel van :@ Als de baby er is dan krijg je echt wel een berichtje hoor, relax.. :@
  dinsdag 15 september 2020 @ 16:34:39 #241
149959 SQ
snelle trees
pi_195073625
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 16:33 schreef Miezziej het volgende:
Zeker geen aansteller SQ!

Nu ik meer dan 40 weken zwanger ben wordt dus elke dag aan me gevraagd "en is de baby er al??". Het is allemaal goedbedoeld en ik wil ook niet ondankbaar zijn maar ik word er wel een beetje kriegel van :@ Als de baby er is dan krijg je echt wel een berichtje hoor, relax.. :@
Ja dat is ook strontvervelend. Alsof je er zelf niet op zit te wachten.
Het helpt wel om het gewoon even bewust weg te leggen, alle WhatsApp meldingen uitzetten en gewoon Netflix te gaan kijken :*
disclaimer
pi_195074047
Je Whatsappprofielfoto updaten naar: “Nee, de baby is er nog niet. Doei.”. :P
Protège moi de mes désirs.
pi_195074241
Je bent helemaal geen aansteller SQ, ik begrijp je zorgen en frustratie heel goed. Benieuwd wat er uit het gesprek komt met de gynaecoloog.

En Miezziej wat irritant inderdaad, alsof jij er zelf niet op zit te wachten.. vind die tip van DUMAN wel een goeie :P.

Mijn nicht is trouwens vanochtend bevallen van haar tweede, een jongetje O+.
pi_195074296
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 16:04 schreef SQ het volgende:

[..]

Zit nu op 37.1 en ja, in principe heb ik nog wel een week of 3.
Maar ja, in een versie heb ik ook weinig vertrouwen, zeker omdat kind werkelijk elke dag anders ligt. Zoals de verloskundige al zei hangt of staat het echt met het moment waarop die bevalling begint. En dat is een hele grote onzekere factor waar ik toch best nerveus van word.
N. Lag tot 38 weken in stuit en is toen zelf gedraaid... dus het kan nog draaien SQ! :*
  Moderator dinsdag 15 september 2020 @ 17:21:58 #245
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195074434
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 11:25 schreef Maria2.0 het volgende:
Wauw MaJo, dat is even een change of plans dan! Wel fijn dat hij zo goed groeit!

Bloedverlies is alleen met poepen ja, het is nu alweer over. Zaterdag precies zo. Het is wel direct met poepen en echt helderrood.
Het is zeker een change of plans maar ik had het ergens ook al wel verwacht, hij loopt nu al een paar weken heel consequent voor qua groei. Maar als ik er nu over nadenk dat het over 4 weken al is dan gaat het opeens wel heel erg snel!

Als je het alleen bij poepen hebt dan zal het wel goed zijn. Ik had dat vaak voordat ik zwanger was, gek genoeg nu helemaal geen last meer van :?

quote:
18s.gif Op dinsdag 15 september 2020 12:09 schreef Seven. het volgende:
Ik heb echt veel harde buiken :( . Irritant.
Dat lijkt me erg vervelend -O- Ik heb nog steeds geen last van harde buiken, vraag me oprecht af of ik het al eens gevoeld heb :D Wel af en toe venijnige steken in mijn vagijn, maar volgens mij komt dat van het indalen. En as we speak voor het eerst steken links in mijn buik, hij is altijd rechts bezig :?

quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 12:16 schreef LittleTeaCup het volgende:

[..]

Ik ook! Vooral in bed ‘s nachts! Hoe ga jij er mee om? Ik kan niet veel meer doen dan rustig liggen, beetje rustig ademen en wachten tot het weggaat.

Ik heb zo de afspraak bij de gynaecoloog en dan gaan we de keizersnede inplannen. Whiiiii! Zo spannend!

Wij hebben trouwens ook een Ikea matras maar niet die wat hier boven genoemd werden. Ik weet niet meer precies welke het is maar wel dat ik moest lachen om de naam.

Edit: oh ja, even opgezocht Jättetrött, haha
Oeh dat is spannend! Ga je de datum hier delen of hou je het voor je?

quote:
10s.gif Op dinsdag 15 september 2020 12:47 schreef Seven. het volgende:

[..]

Oh! Dat is al heel snel :D . En goed zo, genieten en aanrommelen is belangrijk.
De VK zei ook dat ik echt zo snel mogelijk met verlof moest, zodat je echt een paar weken de tijd hebt om een beetje te nestelen. Nu scheelt het wel dat ik van huis uit werk en maar 2 uur per dag, maar toch het niets hoeven lijkt me heerlijk. Net besproken en nu ga ik volgende week met verlof :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 13:15 schreef Tink89 het volgende:
Ik las even niet bij, maar wij hadden een perfecte 12-wekenecho en mogen een dagje schuiven naar 30-03 als ud.
Wat goed! *O* Hoe voel jij je zelf nu?

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 13:25 schreef Hilmo het volgende:
Fijn tink!

En majo, grote baby dus. Goed plan van zkh. Precies dat plan had mijn zkh toen ook! ^O^ zal wel indrukwekkende navelstreng en placenta hebben met zon groei! Leuk voor de foto. :)
Je bleek gelijk te hebben :Y Maarre foto's van navelstreng en placenta, word je daar blij van? :X

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 14:22 schreef Maria2.0 het volgende:

[..]

Het gaat wel goed. Het is gek leeg en stil. Gelukkig biedt ons andere hondje wel wat afleiding. Het is heel rustig gegaan allemaal en ik heb er wel vrede mee ook. Hij was oud en op. Maar verdrietig ben ik wel, het zijn nare dingen om te moeten beslissen. Ben blij dat we zijn baasje mochten zijn O+

Dit klinkt wel heel keurig allemaal. Om eerlijk te zijn ben ik gewoon echt heel erg verdrietig en zit ik met rode ogen en snot. Ik mis dat beest O+
Heel veel sterkte :* Ik heb helaas al heel wat diertjes moeten laten inslapen en kan daar soms nog steeds om huilen, terwijl het al meerdere jaren geleden is. Beestjes O+

quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 15:25 schreef SQ het volgende:
Stuit :( hufter.
Damn -O- Laatst was ie gedraaid toch? Eigenwijze smurf :D

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 16:33 schreef Miezziej het volgende:
Zeker geen aansteller SQ!

Nu ik meer dan 40 weken zwanger ben wordt dus elke dag aan me gevraagd "en is de baby er al??". Het is allemaal goedbedoeld en ik wil ook niet ondankbaar zijn maar ik word er wel een beetje kriegel van :@ Als de baby er is dan krijg je echt wel een berichtje hoor, relax.. :@
Dat lijkt me ook heel irritant! Vind het ook een beetje bijdehand, je laat het inderdaad zelf wel weten en misschien gaan ze speculeren als je even niet reageert. Ik zit er nu aan te denken om niemand te vertellen dat de baby komt en dan gewoon te appen "verrassing!" :D

quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 16:25 schreef SQ het volgende:

[..]

Ja wie weet. Ik ga donderdag in ieder geval met de gynaecoloog praten en dan hoor ik graag welke mogelijkheden er zijn :)

Thanks voor het medeleven van iedereen O+
Ik voel me dan zo'n aanstellert ook :')
Je bent totaal geen aansteller :* Het is gewoon vervelend als je zo lang in onzekerheid zit, die stress is ook niet bevorderlijk met deze termijn. Ik ben benieuwd naar de mogelijkheden!
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
  Moderator dinsdag 15 september 2020 @ 17:24:26 #246
7566 crew  MaJo
Mama van aapie
pi_195074481
Ik merk dat nu het nieuws ingedaald is dat de baby eerder gehaald wordt dat ik het toch een stuk spannender vind dan ik dacht. Ik was eigenlijk nooit bang voor de bevalling maar nu het zo dichtbij komt ga ik het toch wel enger vinden. De VK vertelde dat met een vroege inleiding het kan gebeuren dat het allemaal wat langer duurt en je een paar dagen in het ziekenhuis ligt. Ik wil het liefst zo lang mogelijk thuis zijn met man en poes :@ Je mag ook helemaal geen bezoek ontvangen, ben bang dat ik me eenzaam en in paniek voel. Nu is mijn laatste ziekenhuisopname ook geen hele positieve (buitenbaarmoederlijke zwangerschap) dus dat komt er nu een beetje uit heb ik het gevoel.

Wie heeft er hier ervaring met een vroege inleiding?
3 - 26 maart Thailand | 5 - 8 juli Dublin
pi_195074592
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 17:24 schreef MaJo het volgende:
Ik merk dat nu het nieuws ingedaald is dat de baby eerder gehaald wordt dat ik het toch een stuk spannender vind dan ik dacht. Ik was eigenlijk nooit bang voor de bevalling maar nu het zo dichtbij komt ga ik het toch wel enger vinden. De VK vertelde dat met een vroege inleiding het kan gebeuren dat het allemaal wat langer duurt en je een paar dagen in het ziekenhuis ligt. Ik wil het liefst zo lang mogelijk thuis zijn met man en poes :@ Je mag ook helemaal geen bezoek ontvangen, ben bang dat ik me eenzaam en in paniek voel. Nu is mijn laatste ziekenhuisopname ook geen hele positieve (buitenbaarmoederlijke zwangerschap) dus dat komt er nu een beetje uit heb ik het gevoel.

Wie heeft er hier ervaring met een vroege inleiding?
Herhaling: vraag om een draadloze ctg als je wordt ingeleid. Het liefst zo snel mogelijk!

Vroege inleiding geen ervaring mee.
pi_195076677
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 17:24 schreef MaJo het volgende:
Ik merk dat nu het nieuws ingedaald is dat de baby eerder gehaald wordt dat ik het toch een stuk spannender vind dan ik dacht. Ik was eigenlijk nooit bang voor de bevalling maar nu het zo dichtbij komt ga ik het toch wel enger vinden. De VK vertelde dat met een vroege inleiding het kan gebeuren dat het allemaal wat langer duurt en je een paar dagen in het ziekenhuis ligt. Ik wil het liefst zo lang mogelijk thuis zijn met man en poes :@ Je mag ook helemaal geen bezoek ontvangen, ben bang dat ik me eenzaam en in paniek voel. Nu is mijn laatste ziekenhuisopname ook geen hele positieve (buitenbaarmoederlijke zwangerschap) dus dat komt er nu een beetje uit heb ik het gevoel.

Wie heeft er hier ervaring met een vroege inleiding?
Ikke. Met ruim 36 weken. (Ik had net 3 dagen verlof :) )
Ik ben toen om half 9 ‘s ochtends ingeleid en om 18 uur was ie er. Niks wachten. Maar ik moet eerlijk zeggen dat mijn baby er toen echt uit moest en mijn lichaam dat ook vond.
  dinsdag 15 september 2020 @ 19:45:41 #249
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195077086
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 16:33 schreef Miezziej het volgende:
Zeker geen aansteller SQ!

Nu ik meer dan 40 weken zwanger ben wordt dus elke dag aan me gevraagd "en is de baby er al??". Het is allemaal goedbedoeld en ik wil ook niet ondankbaar zijn maar ik word er wel een beetje kriegel van :@ Als de baby er is dan krijg je echt wel een berichtje hoor, relax.. :@
Ja, ik begin dat ook te merken. Ik roep al weken dat het de eerste week van oktober wordt. Alleen mijn man heeft daar een hard hoofd. Zijn kant van de familie is beduidend vaker in beeld, laat ik het zo zeggen :+ . Gelukkig ben ik enorm gek op zijn familie.
Resistance is futile.
pi_195077200
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 september 2020 19:45 schreef Seven. het volgende:

[..]

Ja, ik begin dat ook te merken. Ik roep al weken dat het de eerste week van oktober wordt. Alleen mijn man heeft daar een hard hoofd. Zijn kant van de familie is beduidend vaker in beeld, laat ik het zo zeggen :+ . Gelukkig ben ik enorm gek op zijn familie.
Wanneer denkt je man dat ie komt?

Ik heb een schema gemaakt met de data waarop vrienden/familie denken dat ze geboren gaat worden. Vond ik wel grappig om bij te houden. Een van mijn vriendinnen denkt morgen al (eh denk het niet!), maar de meesten gaan voor 20 september. Ik denk zelf 1 oktober, maar we gaan het zien!
  dinsdag 15 september 2020 @ 19:54:17 #251
149959 SQ
snelle trees
pi_195077250
Jij bent de 26e uitgerekend toch?
Ik zet voor jou in op mijn UD. Sorry :P
disclaimer
  dinsdag 15 september 2020 @ 19:54:53 #252
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195077264
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 17:24 schreef MaJo het volgende:
Ik merk dat nu het nieuws ingedaald is dat de baby eerder gehaald wordt dat ik het toch een stuk spannender vind dan ik dacht. Ik was eigenlijk nooit bang voor de bevalling maar nu het zo dichtbij komt ga ik het toch wel enger vinden. De VK vertelde dat met een vroege inleiding het kan gebeuren dat het allemaal wat langer duurt en je een paar dagen in het ziekenhuis ligt. Ik wil het liefst zo lang mogelijk thuis zijn met man en poes :@ Je mag ook helemaal geen bezoek ontvangen, ben bang dat ik me eenzaam en in paniek voel. Nu is mijn laatste ziekenhuisopname ook geen hele positieve (buitenbaarmoederlijke zwangerschap) dus dat komt er nu een beetje uit heb ik het gevoel.

Wie heeft er hier ervaring met een vroege inleiding?
Geen ervaring mee. Heb je een medisch bevalplan gemaakt? Misschien helpt dat voor je gevoel.

Wat ik heb begrepen uit alle bevallingsverhalen die ik tot zover gelezen heb (zeker 100) is dat het idd wel een paar dagen kan duren, in de regel omdat het wel even voor de inleidingspoging daadwerkelijk aanslaat. Maar je kan er ook geluk mee hebben natuurlijk en dat je direct begint te ontsluiten.
Resistance is futile.
  dinsdag 15 september 2020 @ 19:57:10 #253
149959 SQ
snelle trees
pi_195077301
MaJo, het ligt er in zijn geheel aan hoe rijp jouw lichaam zelf is uiteindelijk.
Ik ken verhalen van inleidingen met 37 weken die dagen duurden. Maar evenzogoed verhalen van inleidingen met 42 weken die dagen duurden.
Als je lichaam er klaar voor is pakt het snel op.
disclaimer
  dinsdag 15 september 2020 @ 20:14:45 #254
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_195077695
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 15:59 schreef SQ het volgende:
Zal zo weer even op de rest reageren hoor ;)
Ik wil eerst wel eens weten wat de voors en tegens zijn allemaal. Ik wil geen versie. Ik wil geen keizersnede. Ik wil eigenlijk ook geen stuitbevalling. :')

Het is zo stom he, je doet dit voor de derde keer, en denkt dat je nu wel weet hoe het moet en gaat. En omdat je het al vaker hebt gedaan heb je vanaf dag 1 een zeer duidelijk verwachtingspatroon.
Maar nu moet ik ineens steeds over dingen na gaan denken waar ik nooit over moest nadenken, en ik word daar erg onrustig en verdrietig van. Dus. Maar ja, eigenlijk is het ook #fwp allemaal. Dat maakt het extra lastig in mijn hoofd.
Ik snap het gevoel helemaal hoor, Ollie lag ook ineens in stuit met 37 wk en toen heb ik ook liggen huilen daar wat ik bepaald niet snel doe. Ik wilde absoluut geen keizersnede maar ook absoluut geen stuitbevalling. Ik hoop maar gewoon voor je dat die draak weer goed voor de uitgang gaat liggen -O-
  dinsdag 15 september 2020 @ 20:24:55 #255
149959 SQ
snelle trees
pi_195077889
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 20:14 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ik snap het gevoel helemaal hoor, Ollie lag ook ineens in stuit met 37 wk en toen heb ik ook liggen huilen daar wat ik bepaald niet snel doe. Ik wilde absoluut geen keizersnede maar ook absoluut geen stuitbevalling. Ik hoop maar gewoon voor je dat die draak weer goed voor de uitgang gaat liggen -O-
Is ollie vanzelf terug gedraaid?
disclaimer
  dinsdag 15 september 2020 @ 20:26:32 #256
149959 SQ
snelle trees
pi_195077922
baby ligt trouwens met de rug naar mijn rug, voeten voor het gezicht in onvolkomen stuit. Je bedenkt het gewoon niet. :')
disclaimer
  dinsdag 15 september 2020 @ 20:28:26 #257
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_195077959
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 20:24 schreef SQ het volgende:

[..]

Is ollie vanzelf terug gedraaid?
Ja die heeft een paar keer gedraaid, maar uiteindelijk lag ie de laatste twee weken ofzo (hij is met 41+3 pas geboren) telkens wel head down.
pi_195078131
Ik herken de teleurstelling wel ja.

Bij mijn derde had ik een placenta praevia. Dat had ik bij de eerste ook maar uiteindelijk werd dat toch een vaginale bevalling.

Maar deze derde keer was er geen ontkomen aan. Keizersnede. Ik vond het verschrikkelijk. Ik had al twee kinderen gebaard en ik wist het klappen van de zweep wel.
Deze keer ging ik het heerlijk samen thuis doen met z'n allen. Daar gaat je droombevalling.

De placenta lag pontificaal voor de uitgang en dit niet ging veranderen. Keizersnede dus.
Ik heb gebaald je wilt het niet weten.

Maar goed, ik wist wel waar ik aan toe was dus duidelijkheid had ik wel.

Dus, SQ, hopenlijk gaat het allemaal gewoon zoals je het voor ogen hebt. Dat zou gewoon heel fijn zijn en is ook gewoon een mogelijkheid :)

[ Bericht 11% gewijzigd door lily op 15-09-2020 20:44:06 ]
pi_195078727
Zonder echte bijlees: wat een trolbaby SQ! Ik duim voor een spontane draaier en dat ie dan wél gewoon head down blijft liggen! Wanneer moet je naar de gyn?
pi_195079154
Incoming rant:

Ik ben er zo klaar mee hè. We wonen hier sinds augustus een jaar. In oktober vorig jaar bleek ik zwanger. Dat liep eind november/begin december uit op een miskraam die echt verrot lang duurde (3x die pillenkuur moeten doen en 3 weken compleet naar de klote inclusief bloeden als een rund en weeën. Een maand rust gehad en hoppa, meteen weer zwanger! Toen kwam de Hyperemesis waar ik tot nu toe last van heb, bij teveel inspanning kots ik mezelf binnenstebuiten. Ons huis is een PUINZOOI. Puur omdat ik er amper lichamelijk de kracht voor kan vinden om het op te ruimen, en we hebben gewoon veel spullen. Het is niet vies, maar wel rommelig. We zijn beiden verzamelaars. Ik heb 500 boeken, m’n vriend een paar duizend platen. En na de verhuizing hebben we nog niet alles kunnen opruimen en uitzoeken zoals we dat gewild zouden hebben.

En nou zit m’n schoonfamilie te zeiken dat we in een bende wonen, maaaar... ze bieden geen hulp aan want we ‘moeten het zelf leren’. Het is geen kwestie van leren verdorie, het is een kwestie van het lichamelijk niet kunnen nu. M’n vriend werkt ook fulltime en kan ook niet elke avond nog uren aan de opruim. Godsamme zeg!
pi_195079361
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 21:30 schreef LittleTeaCup het volgende:
Incoming rant:

Ik ben er zo klaar mee hè. We wonen hier sinds augustus een jaar. In oktober vorig jaar bleek ik zwanger. Dat liep eind november/begin december uit op een miskraam die echt verrot lang duurde (3x die pillenkuur moeten doen en 3 weken compleet naar de klote inclusief bloeden als een rund en weeën. Een maand rust gehad en hoppa, meteen weer zwanger! Toen kwam de Hyperemesis waar ik tot nu toe last van heb, bij teveel inspanning kots ik mezelf binnenstebuiten. Ons huis is een PUINZOOI. Puur omdat ik er amper lichamelijk de kracht voor kan vinden om het op te ruimen, en we hebben gewoon veel spullen. Het is niet vies, maar wel rommelig. We zijn beiden verzamelaars. Ik heb 500 boeken, m’n vriend een paar duizend platen. En na de verhuizing hebben we nog niet alles kunnen opruimen en uitzoeken zoals we dat gewild zouden hebben.

En nou zit m’n schoonfamilie te zeiken dat we in een bende wonen, maaaar... ze bieden geen hulp aan want we ‘moeten het zelf leren’. Het is geen kwestie van leren verdorie, het is een kwestie van het lichamelijk niet kunnen nu. M’n vriend werkt ook fulltime en kan ook niet elke avond nog uren aan de opruim. Godsamme zeg!
Oh wat vervelend meid -O- Wat zei je vriend toen ze dat zeiden? Ik zou echt heel pissig worden als mijn schoonfamilie dat tegen mij zou zeggen. :@
  dinsdag 15 september 2020 @ 21:45:01 #262
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195079399
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 19:51 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Wanneer denkt je man dat ie komt?

Ik heb een schema gemaakt met de data waarop vrienden/familie denken dat ze geboren gaat worden. Vond ik wel grappig om bij te houden. Een van mijn vriendinnen denkt morgen al (eh denk het niet!), maar de meesten gaan voor 20 september. Ik denk zelf 1 oktober, maar we gaan het zien!
Hij denkt dat we de 40 weken niet halen, dus voor 24 september.

Gekke is: ik ben er ook nog niet aan toe. Wel klaar voor, maar nog niet aan toe.
Resistance is futile.
  dinsdag 15 september 2020 @ 21:46:47 #263
403520 Sway-
La vie est belle
pi_195079416
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 21:30 schreef LittleTeaCup het volgende:
Incoming rant:

Ik ben er zo klaar mee hè. We wonen hier sinds augustus een jaar. In oktober vorig jaar bleek ik zwanger. Dat liep eind november/begin december uit op een miskraam die echt verrot lang duurde (3x die pillenkuur moeten doen en 3 weken compleet naar de klote inclusief bloeden als een rund en weeën. Een maand rust gehad en hoppa, meteen weer zwanger! Toen kwam de Hyperemesis waar ik tot nu toe last van heb, bij teveel inspanning kots ik mezelf binnenstebuiten. Ons huis is een PUINZOOI. Puur omdat ik er amper lichamelijk de kracht voor kan vinden om het op te ruimen, en we hebben gewoon veel spullen. Het is niet vies, maar wel rommelig. We zijn beiden verzamelaars. Ik heb 500 boeken, m’n vriend een paar duizend platen. En na de verhuizing hebben we nog niet alles kunnen opruimen en uitzoeken zoals we dat gewild zouden hebben.

En nou zit m’n schoonfamilie te zeiken dat we in een bende wonen, maaaar... ze bieden geen hulp aan want we ‘moeten het zelf leren’. Het is geen kwestie van leren verdorie, het is een kwestie van het lichamelijk niet kunnen nu. M’n vriend werkt ook fulltime en kan ook niet elke avond nog uren aan de opruim. Godsamme zeg!
Zelf leren :') komen ze een beetje laat mee als ze dat hun zoon nog willen leren. Flauw dat ze erover zeuren maar niet willen helpen, wss hebben ze geen flauw idee hoe zwaar het voor jou/jullie is en het is altijd makkelijk oordelen van een afstandje. Kan je vriend dat niet aan ze duidelijk maken?
pi_195079755
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 19:54 schreef SQ het volgende:
Jij bent de 26e uitgerekend toch?
Ik zet voor jou in op mijn UD. Sorry :P
5 oktober kan ik best mee leven :P. Volgens de vk is mijn UD de 24ste. Ben echt heel benieuwd wat de gynaecoloog donderdag tegen je te zeggen heeft, hoop echt voor je dat de kleine man nog gaat draaien!

Seven ik heb precies hetzelfde als jij. In principe kan ze komen maar ik ben er nog niet aan toe ofzo. Mag nog wel 2 weken duren van mij.
  dinsdag 15 september 2020 @ 22:28:19 #265
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195080092
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 22:07 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

5 oktober kan ik best mee leven :P. Volgens de vk is mijn UD de 24ste. Ben echt heel benieuwd wat de gynaecoloog donderdag tegen je te zeggen heeft, hoop echt voor je dat de kleine man nog gaat draaien!

Seven ik heb precies hetzelfde als jij. In principe kan ze komen maar ik ben er nog niet aan toe ofzo. Mag nog wel 2 weken duren van mij.
En tegelijkertijd uitgerekend! Nu afwachten wie van ons er als eerste tabak van heeft :+ .
Resistance is futile.
pi_195080287
Haha inderdaad. Met aardig wat ud’s die eraan zitten te komen en die vrij dicht op elkaar zitten zou het me ook niet verbazen als er een gemeenschappelijke geboortedag aan zit te komen!
pi_195080667
@Songeur en ik zijn destijds op dezelfde dag bevallen. :9 Ben benieuwd of dat dit keer weer gaat lukken. @Donna, @Wolken, @1inamelon? :D
Al zegt mijn gevoel dat deze baby eerder zal komen.
Protège moi de mes désirs.
pi_195081391
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 21:42 schreef madam-april het volgende:

[..]

Oh wat vervelend meid -O- Wat zei je vriend toen ze dat zeiden? Ik zou echt heel pissig worden als mijn schoonfamilie dat tegen mij zou zeggen. :@
M’n vriend weet niet dat ze dat gezegd hebben. Ik hoorde het via mijn eigen moeder die er met ze over gesproken had. M’n eigen moeder is nu al een paar keer langs gekomen om me te helpen met opruimen en schoonmaken. Ik heb nu mn schoonzus gevraagd om me te helpen met (nogmaals) uitleg erbij waarom het fysiek te zwaar voor me is om alleen te doen. Nu helemaal met de allerlaatste loodjes en een ingedaalde baby die de hele dag op m’n kruis loopt te trappen. Volgende week komt ze me dan helpen, had al maanden eerder gekund wat mij betreft maar okeeee.

Maar dit bevestigt voor mij precies dat rotgevoel wat ik al maanden heb, dat mensen denken dat ik me aanstel, terwijl ik het echt niet trek om alles te doen. Zo naar dit. Bah.

[ Bericht 0% gewijzigd door LittleTeaCup op 16-09-2020 01:01:28 ]
pi_195081581
-dubbel-
  Moderator woensdag 16 september 2020 @ 07:50:56 #270
382129 crew  Donna
pi_195082911
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 23:02 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
@:songeur en ik zijn destijds op dezelfde dag bevallen. :9 Ben benieuwd of dat dit keer weer gaat lukken. @:donna, @:wolken, @:1inamelon? :D
Al zegt mijn gevoel dat deze baby eerder zal komen.
Mijn baby komt sowieso eerder. 16 of 17 november waarschijnlijk. :Y
  Moderator woensdag 16 september 2020 @ 07:52:26 #271
382129 crew  Donna
pi_195082922
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 01:00 schreef LittleTeaCup het volgende:
-dubbel-
Wat rot allemaal zeg. Mensen hebben echt geen idee, ondanks blijven uitleggen.
Ze trekken zelf hun conclusies en waarheid en wat je dan nog zegt vangen ze niet op ofzo. :{w
pi_195082956
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 07:52 schreef Donna het volgende:

[..]

Wat rot allemaal zeg. Mensen hebben echt geen idee, ondanks blijven uitleggen.
Ze trekken zelf hun conclusies en waarheid en wat je dan nog zegt vangen ze niet op ofzo. :{w
Ja precies dat. En ze zien me ook alleen op de redelijk goede momenten en dagen. Op de dagen dat ik compleet naar de getver ben lig ik op de bank of in bed. Dus ze zien het ook niet. Denken ze vast, “oh als ze dit en dit kan dan kan ze dat en dat ook”. Maar nee. Blijven uitleggen dan maar en lekker steeds de deksel op m’n neus krijgen. Ben benieuwd hoe begripvol men straks is na m’n keizersnede als ik 6 tot 8 weken niet mag stofzuigen enzo en zwaar tillen. Kijken of ze dan wel begripvol zijn...
  woensdag 16 september 2020 @ 08:14:06 #273
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195083074
@Michelangela en @Ggirl

Ff benieuwd hoe het met jullie gaat, worden jullie al bestookt met appjes en houden jullie het nog vol?
Resistance is futile.
  woensdag 16 september 2020 @ 08:21:50 #274
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195083134
@LittleTeaCup erg vervelend.

Zijn jullie zelf OK met jullie spullen en de opslag daarvan? Want dan kun je natuurlijk ook nog besluiten om gewoon lekker ouderwets schijt te hebben aan de meningen van je schoonfamilie ;) .

En als je er noodgedwongen mee leeft... nou ja: dan delen ze eigenlijk jouw eigen mening, buiten dat jij het niet OK vindt dat ze die uiten zonder hulp aan te bieden. Hebben jij en je partner gevraagd of ze willen helpen?

Ik vind het sowieso heel raar dat ze dit met jouw moeder bespreken en dat jouw moeder dit dan ook nog doorbrieft. Allemaal mensen die er dus geen rekening mee houden dat je zo rond de UD helemaal niet zit te wachten op dit soort 'gedoe'.
Resistance is futile.
pi_195083201
SQ :* hoe gaat ie nu?

En nog een dikke knuffel voor Maria, wat zielig ;(

Hier gaat 't gewoon z'n gangetje. Ik ben eindelijk echt wel veel minder misselijk, nog wel regelmatig een misselijk gevoel en soms wat kokhalzen. Maar ik hoef bijna niet meer over te geven *O* bloeddruk hangt nu een beetje rond 130/80 das voor nu wel prima maar ik gok dat ze de medicatie rond week 20 omhoog gaan gooien. Verder is het wachten tot de geslachtsecho volgende week :o zo benieuwd!
pi_195083224
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 08:32 schreef Michelangela het volgende:

[..]

Mocht er een volgende baby komen dan lieg ik er een paar weken bij, ik wordt er ook gek van. De grap is dat de mensen die mij niet kunnen bereiken dan vervolgens mijn familie gaan bevragen }:|
[..]

@Seven lichamelijk gaat het prima, het rommelt nu een aantal avonden wel een beetje en hij is wel iets gezakt, maar verder geen weeën. Gisteren had ik een beetje een baaldag de dag naar de UD, zo van waarom werkt dit niet zoals het zou moeten? Maar goed, in principe houdt maar 5% van de babies zich aan de UD, dus ach ja. Donderdag weer naar de verloskundige, ze willen het dan ook over de andere opties hebben. Maar ik denk dat we het gewoon een weekje extra aankijken.

Eigenwijze baby O+ Is echt niet gek dat je baalt, hopelijk draait ie nog een keer. Het is lastig om steeds alles bij te moeten stellen, je maakt toch een beetje een plan in je hoofd.

@:LittleTeaCup Vind je zelf het vervelend dat het wat rommeliger is? Wellicht kan dan een vriendin helpen? Als vooral de familie van je vriend er last van heeft lekker daar laten, ook al weet ik dat dit makkelijker gezegd dan gedaan is. Ik heb nu een aantal mensen geblockt met de mededeling dat ik de indirecte communicatie zat was en wel iets anders aan mijn hoofd heb dan hun geneuzel. Niet heel aardig, maar ik gooi het gewoon op de hormonen. Als je zelf niet het fatsoen hebt een hoogzwangere vrouw het niet moeilijk te maken en je het idee hebt dat alles om jou draait heb ik je verder ook niks te bieden.


[ Bericht 25% gewijzigd door Michelangela op 16-09-2020 09:04:45 ]
  woensdag 16 september 2020 @ 08:32:43 #277
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195083230
Fijn Aure! Heb je zelf al voorgevoel of voorkeur?
Resistance is futile.
pi_195083249
Ik denk/hoop een jongen omdat broertjes mij zo leuk lijken :P maar een meisje is ook hartstikke welkom hoor :P
pi_195083254
Wat vervelend van je schoonfamilie LTC -O-

Nog steeds geen baby hier. Ik heb wel wat buikpijn af en aan maar het voelt meer alsof dat mijn darmen zijn. Lichamelijk gaat het verder wel redelijk, maar mentaal zit ik er af en toe echt doorheen. Spontane huilbuien enzo. Ik heb het gevoel dat ik iedereen teleurstel en ik snap niet waarom mijn lichaam niet gewoon doet wat het moet doen.. De bevalling van M. begon zo anders. Ik wil geen inleiding, dit is in principe mijn laatste baby en bevalling en ik wil het liefst gewoon thuis in bad bevallen zoals het plan maar naarmate de dagen verstrijken voelt het alsof die kans daarop kleiner en kleiner wordt.
Morgen heb ik weer een afspraak en ze kunnen mij dan opnieuw strippen. Hopelijk kan ik beter ontspannen dan zodat het minder gevoelig is. Gisteren vergat ik te ademen en dat is natuurlijk niet zo handig. Ugh sorry voor mijn klaagzang maar ik werd echt teleurgesteld wakker vanochtend dat er niets gebeurd was :@
  woensdag 16 september 2020 @ 08:42:21 #280
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195083314
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 08:35 schreef Miezziej het volgende:
Wat vervelend van je schoonfamilie LTC -O-

Nog steeds geen baby hier. Ik heb wel wat buikpijn af en aan maar het voelt meer alsof dat mijn darmen zijn. Lichamelijk gaat het verder wel redelijk, maar mentaal zit ik er af en toe echt doorheen. Spontane huilbuien enzo. Ik heb het gevoel dat ik iedereen teleurstel en ik snap niet waarom mijn lichaam niet gewoon doet wat het moet doen.. De bevalling van M. begon zo anders. Ik wil geen inleiding, dit is in principe mijn laatste baby en bevalling en ik wil het liefst gewoon thuis in bad bevallen zoals het plan maar naarmate de dagen verstrijken voelt het alsof die kans daarop kleiner en kleiner wordt.
Morgen heb ik weer een afspraak en ze kunnen mij dan opnieuw strippen. Hopelijk kan ik beter ontspannen dan zodat het minder gevoelig is. Gisteren vergat ik te ademen en dat is natuurlijk niet zo handig. Ugh sorry voor mijn klaagzang maar ik werd echt teleurgesteld wakker vanochtend dat er niets gebeurd was :@
Is toch niets geks aan om zo'n inleiding te willen voorkomen. Ik snap best dat je dan ff op een slechte dag enorm teleurgesteld kunt zijn. Het is je zo gegund, een relaxte thuisbevalling in bad. Ik zou ook enorm uit mijn doen zijn (en ook al geweest toen m'n kleine over dwars lag) als dat plan ineens in gevaar kwam.
Resistance is futile.
  woensdag 16 september 2020 @ 08:53:35 #281
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_195083428
Lijkt me geen gek gevoel Miezziej, je hoopt er toch op dat het enigszins gaat zoals je het zou willen. Toeters en bellen heeft niemand zin in.

LTC, wat een stomme opmerkingen van je schoonfamilie. Zelf leren opruimen :') :') Ieders perceptie van netjes en schoon is toch anders merk ik weleens. Dus als het lukt zou ik het toch naast me neerleggen. En tegen je moeder zeggen dat je dat soort dingen niet wilt weten.

Ik ga zo toch de VK bellen. Het begint een patroon te worden - poepen, best wel erg bloeden, dat pruttelt dan de hele dag door en de dag erna weer hetzelfde verhaal. Vandaag weer, met als verschil dat ik ineens een stukje weefsel of een stolseltje op mijn handdoek had na het douchen. En dat zit me helemaal niet lekker...Ik vind het geen spoed dus ik wacht even tot 9 uur, maar ik hoop wel echt dat ze iets voor me kunnen doen.
L'Enfer, c'est les autres.
  Moderator woensdag 16 september 2020 @ 09:01:00 #282
382129 crew  Donna
pi_195083499
Het is nu al 9 uur, maar je hoeft daarvoor echt niet te wachten met bellen hoor. :*
pi_195083506
edit: dubbel
  woensdag 16 september 2020 @ 09:09:01 #284
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_195083602
Het is een portio bloeding zei ze. Het wordt over de dag heen niet erger dus ik heb blijkbaar gewoon heule gevoelige haarvaten. Ze klonk heel relaxed, dus ik denk nu ook maar dat het gewoon in orde is.
Over 2 weken en 1 dag de termijnecho dus dan zien we weer verder.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_195083742
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 09:09 schreef Maria2.0 het volgende:
Het is een portio bloeding zei ze. Het wordt over de dag heen niet erger dus ik heb blijkbaar gewoon heule gevoelige haarvaten. Ze klonk heel relaxed, dus ik denk nu ook maar dat het gewoon in orde is.
Over 2 weken en 1 dag de termijnecho dus dan zien we weer verder.
Gelukkig, wel fijn om even te checken, is toch even een geruststelling
pi_195083863
quote:
7s.gif Op woensdag 16 september 2020 08:14 schreef Seven. het volgende:
@:Michelangela en @:Ggirl

Ff benieuwd hoe het met jullie gaat, worden jullie al bestookt met appjes en houden jullie het nog vol?
Wij hebben er een week ‘bijgelogen’ bij de mensen die bij de vorige zwangerschappen vervelend nieuwsgierig waren.. 🙊

Het voelt hier wel al als ‘over tijd’ lopen. Zoon en dochter meldde zich met 38.3 en 38.4.

Gisteren in het ziekenhuis geweest bij de verloskundige, kind terug in stuit..
Toen moest ik direct naar de gynaecoloog, want paniek.
15 minuten later bij de gynaecoloog... Kind head down!
Maar mevrouw dit moet toch pijnlijk zijn geweest? Uhh nee zo gaat ‘t 10x per dag..

Ze hebben maar een notitie gemaakt dat als baby zich zelf meld dat ze beginnen met een echo om de ligging te bepalen.

Is er as. dinsdag (40.1) nog geen baby dan plannen we een inleiding (omdat de geprikte suikers met de week blijven oplopen) en daar heb ik vrede mee.
  woensdag 16 september 2020 @ 11:13:59 #287
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195085542
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 09:26 schreef Ggirl het volgende:

[..]

Wij hebben er een week ‘bijgelogen’ bij de mensen die bij de vorige zwangerschappen vervelend nieuwsgierig waren.. 🙊

Het voelt hier wel al als ‘over tijd’ lopen. Zoon en dochter meldde zich met 38.3 en 38.4.

Gisteren in het ziekenhuis geweest bij de verloskundige, kind terug in stuit..
Toen moest ik direct naar de gynaecoloog, want paniek.
15 minuten later bij de gynaecoloog... Kind head down!
Maar mevrouw dit moet toch pijnlijk zijn geweest? Uhh nee zo gaat ‘t 10x per dag..

Ze hebben maar een notitie gemaakt dat als baby zich zelf meld dat ze beginnen met een echo om de ligging te bepalen.

Is er as. dinsdag (40.1) nog geen baby dan plannen we een inleiding (omdat de geprikte suikers met de week blijven oplopen) en daar heb ik vrede mee.
'Maar mevrouw' _O-

Spannend, en fijn dat een inleiding voor jou goed voelt. Dus nog max een weekje! ^O^
Resistance is futile.
  woensdag 16 september 2020 @ 11:15:41 #288
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195085572
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 09:09 schreef Maria2.0 het volgende:
Het is een portio bloeding zei ze. Het wordt over de dag heen niet erger dus ik heb blijkbaar gewoon heule gevoelige haarvaten. Ze klonk heel relaxed, dus ik denk nu ook maar dat het gewoon in orde is.
Over 2 weken en 1 dag de termijnecho dus dan zien we weer verder.
Goed dat je gecheckt hebt ^O^
Resistance is futile.
pi_195085844
Nou op school ben ik uit de kast, heb vanmorgen huilend een klas naar huis gestuurd die net was aangekomen (blokuur ook nog), vannacht nauwelijks geslapen door misselijkheid en maagzuur, vanmorgen onderweg ontbijt eruit gegooid en op school vlak voor de bel weer ralphen...

T zweet brak me bij de start van de les weer uit dus heb ze weggestuurd met t eerlijke antwoord “jongens, ik ben zwanger en ik ben zo ziek vanmorgen, ik trek t vandaag niet. Sorry!”

De lieverds (5H) waren niet boos O+ 1 stoere jongen vroeg zelfs of hij met me mee moest lopen naar de auto (en de tienermoeder die voor de zomer een kindje kreeg keek ook heel begripvol)

Maar t zal nu wel snel rondgaan.

Ivm mijn gastric sleeve is maagzuur sowieso een veel voorkomende klacht dus ik krijg meteen weer omeprazol, hoef niet eens langs te komen. Hoop dat t gaat helpen.
Kwak
  woensdag 16 september 2020 @ 11:36:32 #290
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195085938
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 11:33 schreef kwakz0r het volgende:
Nou op school ben ik uit de kast, heb vanmorgen huilend een klas naar huis gestuurd die net was aangekomen (blokuur ook nog), vannacht nauwelijks geslapen door misselijkheid en maagzuur, vanmorgen onderweg ontbijt eruit gegooid en op school vlak voor de bel weer ralphen...

T zweet brak me bij de start van de les weer uit dus heb ze weggestuurd met t eerlijke antwoord “jongens, ik ben zwanger en ik ben zo ziek vanmorgen, ik trek t vandaag niet. Sorry!”

De lieverds (5H) waren niet boos O+ 1 stoere jongen vroeg zelfs of hij met me mee moest lopen naar de auto (en de tienermoeder die voor de zomer een kindje kreeg keek ook heel begripvol)

Maar t zal nu wel snel rondgaan.

Ivm mijn gastric sleeve is maagzuur sowieso een veel voorkomende klacht dus ik krijg meteen weer omeprazol, hoef niet eens langs te komen. Hoop dat t gaat helpen.
-O- -O-

Hopelijk knap je snel een beetje op en lief dat die lieverds begripvol reageerden :) .
Resistance is futile.
  woensdag 16 september 2020 @ 11:56:45 #291
149959 SQ
snelle trees
pi_195086414
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 09:26 schreef Ggirl het volgende:

[..]

Wij hebben er een week ‘bijgelogen’ bij de mensen die bij de vorige zwangerschappen vervelend nieuwsgierig waren.. 🙊

Het voelt hier wel al als ‘over tijd’ lopen. Zoon en dochter meldde zich met 38.3 en 38.4.

Gisteren in het ziekenhuis geweest bij de verloskundige, kind terug in stuit..
Toen moest ik direct naar de gynaecoloog, want paniek.
15 minuten later bij de gynaecoloog... Kind head down!
Maar mevrouw dit moet toch pijnlijk zijn geweest? Uhh nee zo gaat ‘t 10x per dag..

Ze hebben maar een notitie gemaakt dat als baby zich zelf meld dat ze beginnen met een echo om de ligging te bepalen.

Ooh dit stemt mij ook weer wat gerust :D
Trololol derde kinderen ook :')
Ga jij wel voor vaginale stuit?
disclaimer
  woensdag 16 september 2020 @ 11:58:13 #292
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_195086442
Hopelijk knap je snel een beetje op Kwak :*

Nou, toch een echo straks. Spoeddoende VK toch moeten bellen van de praktijk; het liep er net op de wc echt uit. Dus ze willen me zien. Ik ben aan de ene kant doodsbang en huilerig en aan de andere kant gelaten. Zo van; het duurde eeuwen voor ik überhaupt zwanger was dus het zal wel niet gegund zijn.

Ik weet het ook niet, maar ik vind zwanger zijn echt ballen zuigen, en dat terwijl ik me er zo op had verheugd.
L'Enfer, c'est les autres.
  Moderator woensdag 16 september 2020 @ 12:07:49 #293
382129 crew  Donna
pi_195086637
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 11:58 schreef Maria2.0 het volgende:
Hopelijk knap je snel een beetje op Kwak :*

Nou, toch een echo straks. Spoeddoende VK toch moeten bellen van de praktijk; het liep er net op de wc echt uit. Dus ze willen me zien. Ik ben aan de ene kant doodsbang en huilerig en aan de andere kant gelaten. Zo van; het duurde eeuwen voor ik überhaupt zwanger was dus het zal wel niet gegund zijn.

Ik weet het ook niet, maar ik vind zwanger zijn echt ballen zuigen, en dat terwijl ik me er zo op had verheugd.
Sterkte en ik duim heel hard voor je. Je weet helaas dat het alle kanten op kan, maar ik wil je toch als hart onder de riem vertellen dat mijn beste vriendin wekenlang gebloed heeft en zoveel dat het soms tot aan haar enkels aan toe zat en zij heeft een gezonde tweeling gekregen. Oorzaak nooit gevonden.

En het zuigt absoluut.

:*
  Moderator woensdag 16 september 2020 @ 12:08:32 #294
382129 crew  Donna
pi_195086655
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 11:33 schreef kwakz0r het volgende:
Nou op school ben ik uit de kast, heb vanmorgen huilend een klas naar huis gestuurd die net was aangekomen (blokuur ook nog), vannacht nauwelijks geslapen door misselijkheid en maagzuur, vanmorgen onderweg ontbijt eruit gegooid en op school vlak voor de bel weer ralphen...

T zweet brak me bij de start van de les weer uit dus heb ze weggestuurd met t eerlijke antwoord “jongens, ik ben zwanger en ik ben zo ziek vanmorgen, ik trek t vandaag niet. Sorry!”

De lieverds (5H) waren niet boos O+ 1 stoere jongen vroeg zelfs of hij met me mee moest lopen naar de auto (en de tienermoeder die voor de zomer een kindje kreeg keek ook heel begripvol)

Maar t zal nu wel snel rondgaan.

Ivm mijn gastric sleeve is maagzuur sowieso een veel voorkomende klacht dus ik krijg meteen weer omeprazol, hoef niet eens langs te komen. Hoop dat t gaat helpen.
Beterschap. Hoe ver ben je nu?

Gelukkig waren ze lief en begripvol.
  woensdag 16 september 2020 @ 12:10:27 #295
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_195086701
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 12:07 schreef Donna het volgende:

[..]

Sterkte en ik duim heel hard voor je. Je weet helaas dat het alle kanten op kan, maar ik wil je toch als hart onder de riem vertellen dat mijn beste vriendin wekenlang gebloed heeft en zoveel dat het soms tot aan haar enkels aan toe zat en zij heeft een gezonde tweeling gekregen. Oorzaak nooit gevonden.

En het zuigt absoluut.

:*
Je hoort het vaker inderdaad. En ik voel me wel een klein beetje een dramakoningin hoor, met al die echo's en zorgen. Maar goed, het is nieuw, het is eenmalig voor ons en het is eng. Dus ik hoop dat ik straks gewoon een gegroeid poppetje zie.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_195086741
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 08:35 schreef Miezziej het volgende:
Wat vervelend van je schoonfamilie LTC -O-

Nog steeds geen baby hier. Ik heb wel wat buikpijn af en aan maar het voelt meer alsof dat mijn darmen zijn. Lichamelijk gaat het verder wel redelijk, maar mentaal zit ik er af en toe echt doorheen. Spontane huilbuien enzo. Ik heb het gevoel dat ik iedereen teleurstel en ik snap niet waarom mijn lichaam niet gewoon doet wat het moet doen.. De bevalling van M. begon zo anders. Ik wil geen inleiding, dit is in principe mijn laatste baby en bevalling en ik wil het liefst gewoon thuis in bad bevallen zoals het plan maar naarmate de dagen verstrijken voelt het alsof die kans daarop kleiner en kleiner wordt.
Morgen heb ik weer een afspraak en ze kunnen mij dan opnieuw strippen. Hopelijk kan ik beter ontspannen dan zodat het minder gevoelig is. Gisteren vergat ik te ademen en dat is natuurlijk niet zo handig. Ugh sorry voor mijn klaagzang maar ik werd echt teleurgesteld wakker vanochtend dat er niets gebeurd was :@
:* :* O+

Ik hoop dat het strippen voor jou ook wat doet en het dan spontaan komt. :*
En zo niet.. dan nog niet en hopelijk nog uit zichzelf.
  Moderator woensdag 16 september 2020 @ 12:12:13 #297
382129 crew  Donna
pi_195086742
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 12:10 schreef Maria2.0 het volgende:

[..]

Je hoort het vaker inderdaad. En ik voel me wel een klein beetje een dramakoningin hoor, met al die echo's en zorgen. Maar goed, het is nieuw, het is eenmalig voor ons en het is eng. Dus ik hoop dat ik straks gewoon een gegroeid poppetje zie.
Probeer dat gevoel maar gauw aan de kant te zetten. Ze zijn echt wel wat gewend.
Ik duim voor je!
  woensdag 16 september 2020 @ 12:13:26 #298
149959 SQ
snelle trees
pi_195086776
Och Maria, dat is ook hartstikke angstig steeds ;( :* ik hoop ook mee!

Kwak, wat naar dat je je zo ziek voelt! Had je dat bij melba ook zo?
disclaimer
  woensdag 16 september 2020 @ 12:15:23 #299
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195086815
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 11:58 schreef Maria2.0 het volgende:
Hopelijk knap je snel een beetje op Kwak :*

Nou, toch een echo straks. Spoeddoende VK toch moeten bellen van de praktijk; het liep er net op de wc echt uit. Dus ze willen me zien. Ik ben aan de ene kant doodsbang en huilerig en aan de andere kant gelaten. Zo van; het duurde eeuwen voor ik überhaupt zwanger was dus het zal wel niet gegund zijn.

Ik weet het ook niet, maar ik vind zwanger zijn echt ballen zuigen, en dat terwijl ik me er zo op had verheugd.
Ik duim voor je..!
Resistance is futile.
  woensdag 16 september 2020 @ 12:20:14 #300
149959 SQ
snelle trees
pi_195086905
Miezziej, ik herken je gevoel heel erg van mijn vorige zwangerschap. Het lijkt oneindig en uitzichtloos. Ik heb op de ochtend van de bevalling nog ontzettend hard zitten janken omdat de verloskundige me niet kon komen strippen omdat er net iemand anders was begonnen te bevallen. Het voelde voor mij ook intens oneerlijk en als voordringen :')

Uiteindelijk is Noud rond etenstijd die dag gewoon lekker thuis geboren. Zonder voorbode en zonder strippen. Ik hou de hoop dus gewoon nog even hoog voor je :*
disclaimer
  woensdag 16 september 2020 @ 12:21:26 #301
149959 SQ
snelle trees
pi_195086927
oh en Maria... echt, het wordt leuker. Na de 20 weken echo gaan de meesten er pas echt van genieten. De eerste helft is vaak voornamelijk een periode van ziek en onzeker zijn -O- :*
disclaimer
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')