abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 september 2020 @ 19:54:17 #251
149959 SQ
snelle trees
pi_195077250
Jij bent de 26e uitgerekend toch?
Ik zet voor jou in op mijn UD. Sorry :P
disclaimer
  dinsdag 15 september 2020 @ 19:54:53 #252
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195077264
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 17:24 schreef MaJo het volgende:
Ik merk dat nu het nieuws ingedaald is dat de baby eerder gehaald wordt dat ik het toch een stuk spannender vind dan ik dacht. Ik was eigenlijk nooit bang voor de bevalling maar nu het zo dichtbij komt ga ik het toch wel enger vinden. De VK vertelde dat met een vroege inleiding het kan gebeuren dat het allemaal wat langer duurt en je een paar dagen in het ziekenhuis ligt. Ik wil het liefst zo lang mogelijk thuis zijn met man en poes :@ Je mag ook helemaal geen bezoek ontvangen, ben bang dat ik me eenzaam en in paniek voel. Nu is mijn laatste ziekenhuisopname ook geen hele positieve (buitenbaarmoederlijke zwangerschap) dus dat komt er nu een beetje uit heb ik het gevoel.

Wie heeft er hier ervaring met een vroege inleiding?
Geen ervaring mee. Heb je een medisch bevalplan gemaakt? Misschien helpt dat voor je gevoel.

Wat ik heb begrepen uit alle bevallingsverhalen die ik tot zover gelezen heb (zeker 100) is dat het idd wel een paar dagen kan duren, in de regel omdat het wel even voor de inleidingspoging daadwerkelijk aanslaat. Maar je kan er ook geluk mee hebben natuurlijk en dat je direct begint te ontsluiten.
Resistance is futile.
  dinsdag 15 september 2020 @ 19:57:10 #253
149959 SQ
snelle trees
pi_195077301
MaJo, het ligt er in zijn geheel aan hoe rijp jouw lichaam zelf is uiteindelijk.
Ik ken verhalen van inleidingen met 37 weken die dagen duurden. Maar evenzogoed verhalen van inleidingen met 42 weken die dagen duurden.
Als je lichaam er klaar voor is pakt het snel op.
disclaimer
  dinsdag 15 september 2020 @ 20:14:45 #254
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_195077695
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 15:59 schreef SQ het volgende:
Zal zo weer even op de rest reageren hoor ;)
Ik wil eerst wel eens weten wat de voors en tegens zijn allemaal. Ik wil geen versie. Ik wil geen keizersnede. Ik wil eigenlijk ook geen stuitbevalling. :')

Het is zo stom he, je doet dit voor de derde keer, en denkt dat je nu wel weet hoe het moet en gaat. En omdat je het al vaker hebt gedaan heb je vanaf dag 1 een zeer duidelijk verwachtingspatroon.
Maar nu moet ik ineens steeds over dingen na gaan denken waar ik nooit over moest nadenken, en ik word daar erg onrustig en verdrietig van. Dus. Maar ja, eigenlijk is het ook #fwp allemaal. Dat maakt het extra lastig in mijn hoofd.
Ik snap het gevoel helemaal hoor, Ollie lag ook ineens in stuit met 37 wk en toen heb ik ook liggen huilen daar wat ik bepaald niet snel doe. Ik wilde absoluut geen keizersnede maar ook absoluut geen stuitbevalling. Ik hoop maar gewoon voor je dat die draak weer goed voor de uitgang gaat liggen -O-
  dinsdag 15 september 2020 @ 20:24:55 #255
149959 SQ
snelle trees
pi_195077889
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 20:14 schreef Spees_Eend het volgende:

[..]

Ik snap het gevoel helemaal hoor, Ollie lag ook ineens in stuit met 37 wk en toen heb ik ook liggen huilen daar wat ik bepaald niet snel doe. Ik wilde absoluut geen keizersnede maar ook absoluut geen stuitbevalling. Ik hoop maar gewoon voor je dat die draak weer goed voor de uitgang gaat liggen -O-
Is ollie vanzelf terug gedraaid?
disclaimer
  dinsdag 15 september 2020 @ 20:26:32 #256
149959 SQ
snelle trees
pi_195077922
baby ligt trouwens met de rug naar mijn rug, voeten voor het gezicht in onvolkomen stuit. Je bedenkt het gewoon niet. :')
disclaimer
  dinsdag 15 september 2020 @ 20:28:26 #257
146480 Spees_Eend
in mijn nopjes
pi_195077959
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 20:24 schreef SQ het volgende:

[..]

Is ollie vanzelf terug gedraaid?
Ja die heeft een paar keer gedraaid, maar uiteindelijk lag ie de laatste twee weken ofzo (hij is met 41+3 pas geboren) telkens wel head down.
pi_195078131
Ik herken de teleurstelling wel ja.

Bij mijn derde had ik een placenta praevia. Dat had ik bij de eerste ook maar uiteindelijk werd dat toch een vaginale bevalling.

Maar deze derde keer was er geen ontkomen aan. Keizersnede. Ik vond het verschrikkelijk. Ik had al twee kinderen gebaard en ik wist het klappen van de zweep wel.
Deze keer ging ik het heerlijk samen thuis doen met z'n allen. Daar gaat je droombevalling.

De placenta lag pontificaal voor de uitgang en dit niet ging veranderen. Keizersnede dus.
Ik heb gebaald je wilt het niet weten.

Maar goed, ik wist wel waar ik aan toe was dus duidelijkheid had ik wel.

Dus, SQ, hopenlijk gaat het allemaal gewoon zoals je het voor ogen hebt. Dat zou gewoon heel fijn zijn en is ook gewoon een mogelijkheid :)

[ Bericht 11% gewijzigd door lily op 15-09-2020 20:44:06 ]
pi_195078727
Zonder echte bijlees: wat een trolbaby SQ! Ik duim voor een spontane draaier en dat ie dan wél gewoon head down blijft liggen! Wanneer moet je naar de gyn?
pi_195079154
Incoming rant:

Ik ben er zo klaar mee hè. We wonen hier sinds augustus een jaar. In oktober vorig jaar bleek ik zwanger. Dat liep eind november/begin december uit op een miskraam die echt verrot lang duurde (3x die pillenkuur moeten doen en 3 weken compleet naar de klote inclusief bloeden als een rund en weeën. Een maand rust gehad en hoppa, meteen weer zwanger! Toen kwam de Hyperemesis waar ik tot nu toe last van heb, bij teveel inspanning kots ik mezelf binnenstebuiten. Ons huis is een PUINZOOI. Puur omdat ik er amper lichamelijk de kracht voor kan vinden om het op te ruimen, en we hebben gewoon veel spullen. Het is niet vies, maar wel rommelig. We zijn beiden verzamelaars. Ik heb 500 boeken, m’n vriend een paar duizend platen. En na de verhuizing hebben we nog niet alles kunnen opruimen en uitzoeken zoals we dat gewild zouden hebben.

En nou zit m’n schoonfamilie te zeiken dat we in een bende wonen, maaaar... ze bieden geen hulp aan want we ‘moeten het zelf leren’. Het is geen kwestie van leren verdorie, het is een kwestie van het lichamelijk niet kunnen nu. M’n vriend werkt ook fulltime en kan ook niet elke avond nog uren aan de opruim. Godsamme zeg!
pi_195079361
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 21:30 schreef LittleTeaCup het volgende:
Incoming rant:

Ik ben er zo klaar mee hè. We wonen hier sinds augustus een jaar. In oktober vorig jaar bleek ik zwanger. Dat liep eind november/begin december uit op een miskraam die echt verrot lang duurde (3x die pillenkuur moeten doen en 3 weken compleet naar de klote inclusief bloeden als een rund en weeën. Een maand rust gehad en hoppa, meteen weer zwanger! Toen kwam de Hyperemesis waar ik tot nu toe last van heb, bij teveel inspanning kots ik mezelf binnenstebuiten. Ons huis is een PUINZOOI. Puur omdat ik er amper lichamelijk de kracht voor kan vinden om het op te ruimen, en we hebben gewoon veel spullen. Het is niet vies, maar wel rommelig. We zijn beiden verzamelaars. Ik heb 500 boeken, m’n vriend een paar duizend platen. En na de verhuizing hebben we nog niet alles kunnen opruimen en uitzoeken zoals we dat gewild zouden hebben.

En nou zit m’n schoonfamilie te zeiken dat we in een bende wonen, maaaar... ze bieden geen hulp aan want we ‘moeten het zelf leren’. Het is geen kwestie van leren verdorie, het is een kwestie van het lichamelijk niet kunnen nu. M’n vriend werkt ook fulltime en kan ook niet elke avond nog uren aan de opruim. Godsamme zeg!
Oh wat vervelend meid -O- Wat zei je vriend toen ze dat zeiden? Ik zou echt heel pissig worden als mijn schoonfamilie dat tegen mij zou zeggen. :@
  dinsdag 15 september 2020 @ 21:45:01 #262
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195079399
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 19:51 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

Wanneer denkt je man dat ie komt?

Ik heb een schema gemaakt met de data waarop vrienden/familie denken dat ze geboren gaat worden. Vond ik wel grappig om bij te houden. Een van mijn vriendinnen denkt morgen al (eh denk het niet!), maar de meesten gaan voor 20 september. Ik denk zelf 1 oktober, maar we gaan het zien!
Hij denkt dat we de 40 weken niet halen, dus voor 24 september.

Gekke is: ik ben er ook nog niet aan toe. Wel klaar voor, maar nog niet aan toe.
Resistance is futile.
  dinsdag 15 september 2020 @ 21:46:47 #263
403520 Sway-
La vie est belle
pi_195079416
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 21:30 schreef LittleTeaCup het volgende:
Incoming rant:

Zelf leren :') komen ze een beetje laat mee als ze dat hun zoon nog willen leren. Flauw dat ze erover zeuren maar niet willen helpen, wss hebben ze geen flauw idee hoe zwaar het voor jou/jullie is en het is altijd makkelijk oordelen van een afstandje. Kan je vriend dat niet aan ze duidelijk maken?
pi_195079755
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 19:54 schreef SQ het volgende:
Jij bent de 26e uitgerekend toch?
Ik zet voor jou in op mijn UD. Sorry :P
5 oktober kan ik best mee leven :P. Volgens de vk is mijn UD de 24ste. Ben echt heel benieuwd wat de gynaecoloog donderdag tegen je te zeggen heeft, hoop echt voor je dat de kleine man nog gaat draaien!

Seven ik heb precies hetzelfde als jij. In principe kan ze komen maar ik ben er nog niet aan toe ofzo. Mag nog wel 2 weken duren van mij.
  dinsdag 15 september 2020 @ 22:28:19 #265
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195080092
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 22:07 schreef Smart_ass het volgende:

[..]

5 oktober kan ik best mee leven :P. Volgens de vk is mijn UD de 24ste. Ben echt heel benieuwd wat de gynaecoloog donderdag tegen je te zeggen heeft, hoop echt voor je dat de kleine man nog gaat draaien!

Seven ik heb precies hetzelfde als jij. In principe kan ze komen maar ik ben er nog niet aan toe ofzo. Mag nog wel 2 weken duren van mij.
En tegelijkertijd uitgerekend! Nu afwachten wie van ons er als eerste tabak van heeft :+ .
Resistance is futile.
pi_195080287
Haha inderdaad. Met aardig wat ud’s die eraan zitten te komen en die vrij dicht op elkaar zitten zou het me ook niet verbazen als er een gemeenschappelijke geboortedag aan zit te komen!
pi_195080667
@Songeur en ik zijn destijds op dezelfde dag bevallen. :9 Ben benieuwd of dat dit keer weer gaat lukken. @Donna, @Wolken, @1inamelon? :D
Al zegt mijn gevoel dat deze baby eerder zal komen.
Protège moi de mes désirs.
pi_195081391
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 september 2020 21:42 schreef madam-april het volgende:

[..]

Oh wat vervelend meid -O- Wat zei je vriend toen ze dat zeiden? Ik zou echt heel pissig worden als mijn schoonfamilie dat tegen mij zou zeggen. :@
M’n vriend weet niet dat ze dat gezegd hebben. Ik hoorde het via mijn eigen moeder die er met ze over gesproken had. M’n eigen moeder is nu al een paar keer langs gekomen om me te helpen met opruimen en schoonmaken. Ik heb nu mn schoonzus gevraagd om me te helpen met (nogmaals) uitleg erbij waarom het fysiek te zwaar voor me is om alleen te doen. Nu helemaal met de allerlaatste loodjes en een ingedaalde baby die de hele dag op m’n kruis loopt te trappen. Volgende week komt ze me dan helpen, had al maanden eerder gekund wat mij betreft maar okeeee.

Maar dit bevestigt voor mij precies dat rotgevoel wat ik al maanden heb, dat mensen denken dat ik me aanstel, terwijl ik het echt niet trek om alles te doen. Zo naar dit. Bah.

[ Bericht 0% gewijzigd door LittleTeaCup op 16-09-2020 01:01:28 ]
pi_195081581
-dubbel-
  Moderator / Colorchick woensdag 16 september 2020 @ 07:50:56 #270
382129 crew  Donna
pi_195082911
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 september 2020 23:02 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
@:songeur en ik zijn destijds op dezelfde dag bevallen. :9 Ben benieuwd of dat dit keer weer gaat lukken. @:donna, @:wolken, @:1inamelon? :D
Al zegt mijn gevoel dat deze baby eerder zal komen.
Mijn baby komt sowieso eerder. 16 of 17 november waarschijnlijk. :Y
  Moderator / Colorchick woensdag 16 september 2020 @ 07:52:26 #271
382129 crew  Donna
pi_195082922
quote:
1s.gif Op woensdag 16 september 2020 01:00 schreef LittleTeaCup het volgende:
-dubbel-
Wat rot allemaal zeg. Mensen hebben echt geen idee, ondanks blijven uitleggen.
Ze trekken zelf hun conclusies en waarheid en wat je dan nog zegt vangen ze niet op ofzo. :{w
pi_195082956
quote:
0s.gif Op woensdag 16 september 2020 07:52 schreef Donna het volgende:

[..]

Wat rot allemaal zeg. Mensen hebben echt geen idee, ondanks blijven uitleggen.
Ze trekken zelf hun conclusies en waarheid en wat je dan nog zegt vangen ze niet op ofzo. :{w
Ja precies dat. En ze zien me ook alleen op de redelijk goede momenten en dagen. Op de dagen dat ik compleet naar de getver ben lig ik op de bank of in bed. Dus ze zien het ook niet. Denken ze vast, “oh als ze dit en dit kan dan kan ze dat en dat ook”. Maar nee. Blijven uitleggen dan maar en lekker steeds de deksel op m’n neus krijgen. Ben benieuwd hoe begripvol men straks is na m’n keizersnede als ik 6 tot 8 weken niet mag stofzuigen enzo en zwaar tillen. Kijken of ze dan wel begripvol zijn...
  woensdag 16 september 2020 @ 08:14:06 #273
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195083074
@Michelangela en @Ggirl

Ff benieuwd hoe het met jullie gaat, worden jullie al bestookt met appjes en houden jullie het nog vol?
Resistance is futile.
  woensdag 16 september 2020 @ 08:21:50 #274
277627 Seven.
We are Borg.
pi_195083134
@LittleTeaCup erg vervelend.

Zijn jullie zelf OK met jullie spullen en de opslag daarvan? Want dan kun je natuurlijk ook nog besluiten om gewoon lekker ouderwets schijt te hebben aan de meningen van je schoonfamilie ;) .

En als je er noodgedwongen mee leeft... nou ja: dan delen ze eigenlijk jouw eigen mening, buiten dat jij het niet OK vindt dat ze die uiten zonder hulp aan te bieden. Hebben jij en je partner gevraagd of ze willen helpen?

Ik vind het sowieso heel raar dat ze dit met jouw moeder bespreken en dat jouw moeder dit dan ook nog doorbrieft. Allemaal mensen die er dus geen rekening mee houden dat je zo rond de UD helemaal niet zit te wachten op dit soort 'gedoe'.
Resistance is futile.
pi_195083201
SQ :* hoe gaat ie nu?

En nog een dikke knuffel voor Maria, wat zielig ;(

Hier gaat 't gewoon z'n gangetje. Ik ben eindelijk echt wel veel minder misselijk, nog wel regelmatig een misselijk gevoel en soms wat kokhalzen. Maar ik hoef bijna niet meer over te geven *O* bloeddruk hangt nu een beetje rond 130/80 das voor nu wel prima maar ik gok dat ze de medicatie rond week 20 omhoog gaan gooien. Verder is het wachten tot de geslachtsecho volgende week :o zo benieuwd!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')