Geen ervaring mee. Heb je een medisch bevalplan gemaakt? Misschien helpt dat voor je gevoel.quote:Op dinsdag 15 september 2020 17:24 schreef MaJo het volgende:
Ik merk dat nu het nieuws ingedaald is dat de baby eerder gehaald wordt dat ik het toch een stuk spannender vind dan ik dacht. Ik was eigenlijk nooit bang voor de bevalling maar nu het zo dichtbij komt ga ik het toch wel enger vinden. De VK vertelde dat met een vroege inleiding het kan gebeuren dat het allemaal wat langer duurt en je een paar dagen in het ziekenhuis ligt. Ik wil het liefst zo lang mogelijk thuis zijn met man en poesJe mag ook helemaal geen bezoek ontvangen, ben bang dat ik me eenzaam en in paniek voel. Nu is mijn laatste ziekenhuisopname ook geen hele positieve (buitenbaarmoederlijke zwangerschap) dus dat komt er nu een beetje uit heb ik het gevoel.
Wie heeft er hier ervaring met een vroege inleiding?
Ik snap het gevoel helemaal hoor, Ollie lag ook ineens in stuit met 37 wk en toen heb ik ook liggen huilen daar wat ik bepaald niet snel doe. Ik wilde absoluut geen keizersnede maar ook absoluut geen stuitbevalling. Ik hoop maar gewoon voor je dat die draak weer goed voor de uitgang gaat liggenquote:Op dinsdag 15 september 2020 15:59 schreef SQ het volgende:
Zal zo weer even op de rest reageren hoor
Ik wil eerst wel eens weten wat de voors en tegens zijn allemaal. Ik wil geen versie. Ik wil geen keizersnede. Ik wil eigenlijk ook geen stuitbevalling.
Het is zo stom he, je doet dit voor de derde keer, en denkt dat je nu wel weet hoe het moet en gaat. En omdat je het al vaker hebt gedaan heb je vanaf dag 1 een zeer duidelijk verwachtingspatroon.
Maar nu moet ik ineens steeds over dingen na gaan denken waar ik nooit over moest nadenken, en ik word daar erg onrustig en verdrietig van. Dus. Maar ja, eigenlijk is het ook #fwp allemaal. Dat maakt het extra lastig in mijn hoofd.
Is ollie vanzelf terug gedraaid?quote:Op dinsdag 15 september 2020 20:14 schreef Spees_Eend het volgende:
[..]
Ik snap het gevoel helemaal hoor, Ollie lag ook ineens in stuit met 37 wk en toen heb ik ook liggen huilen daar wat ik bepaald niet snel doe. Ik wilde absoluut geen keizersnede maar ook absoluut geen stuitbevalling. Ik hoop maar gewoon voor je dat die draak weer goed voor de uitgang gaat liggen
Ja die heeft een paar keer gedraaid, maar uiteindelijk lag ie de laatste twee weken ofzo (hij is met 41+3 pas geboren) telkens wel head down.quote:
Oh wat vervelend meidquote:Op dinsdag 15 september 2020 21:30 schreef LittleTeaCup het volgende:
Incoming rant:
Ik ben er zo klaar mee hè. We wonen hier sinds augustus een jaar. In oktober vorig jaar bleek ik zwanger. Dat liep eind november/begin december uit op een miskraam die echt verrot lang duurde (3x die pillenkuur moeten doen en 3 weken compleet naar de klote inclusief bloeden als een rund en weeën. Een maand rust gehad en hoppa, meteen weer zwanger! Toen kwam de Hyperemesis waar ik tot nu toe last van heb, bij teveel inspanning kots ik mezelf binnenstebuiten. Ons huis is een PUINZOOI. Puur omdat ik er amper lichamelijk de kracht voor kan vinden om het op te ruimen, en we hebben gewoon veel spullen. Het is niet vies, maar wel rommelig. We zijn beiden verzamelaars. Ik heb 500 boeken, m’n vriend een paar duizend platen. En na de verhuizing hebben we nog niet alles kunnen opruimen en uitzoeken zoals we dat gewild zouden hebben.
En nou zit m’n schoonfamilie te zeiken dat we in een bende wonen, maaaar... ze bieden geen hulp aan want we ‘moeten het zelf leren’. Het is geen kwestie van leren verdorie, het is een kwestie van het lichamelijk niet kunnen nu. M’n vriend werkt ook fulltime en kan ook niet elke avond nog uren aan de opruim. Godsamme zeg!
Hij denkt dat we de 40 weken niet halen, dus voor 24 september.quote:Op dinsdag 15 september 2020 19:51 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
Wanneer denkt je man dat ie komt?
Ik heb een schema gemaakt met de data waarop vrienden/familie denken dat ze geboren gaat worden. Vond ik wel grappig om bij te houden. Een van mijn vriendinnen denkt morgen al (eh denk het niet!), maar de meesten gaan voor 20 september. Ik denk zelf 1 oktober, maar we gaan het zien!
Zelf lerenquote:Op dinsdag 15 september 2020 21:30 schreef LittleTeaCup het volgende:
Incoming rant:
Ik ben er zo klaar mee hè. We wonen hier sinds augustus een jaar. In oktober vorig jaar bleek ik zwanger. Dat liep eind november/begin december uit op een miskraam die echt verrot lang duurde (3x die pillenkuur moeten doen en 3 weken compleet naar de klote inclusief bloeden als een rund en weeën. Een maand rust gehad en hoppa, meteen weer zwanger! Toen kwam de Hyperemesis waar ik tot nu toe last van heb, bij teveel inspanning kots ik mezelf binnenstebuiten. Ons huis is een PUINZOOI. Puur omdat ik er amper lichamelijk de kracht voor kan vinden om het op te ruimen, en we hebben gewoon veel spullen. Het is niet vies, maar wel rommelig. We zijn beiden verzamelaars. Ik heb 500 boeken, m’n vriend een paar duizend platen. En na de verhuizing hebben we nog niet alles kunnen opruimen en uitzoeken zoals we dat gewild zouden hebben.
En nou zit m’n schoonfamilie te zeiken dat we in een bende wonen, maaaar... ze bieden geen hulp aan want we ‘moeten het zelf leren’. Het is geen kwestie van leren verdorie, het is een kwestie van het lichamelijk niet kunnen nu. M’n vriend werkt ook fulltime en kan ook niet elke avond nog uren aan de opruim. Godsamme zeg!
5 oktober kan ik best mee levenquote:Op dinsdag 15 september 2020 19:54 schreef SQ het volgende:
Jij bent de 26e uitgerekend toch?
Ik zet voor jou in op mijn UD. Sorry
En tegelijkertijd uitgerekend! Nu afwachten wie van ons er als eerste tabak van heeftquote:Op dinsdag 15 september 2020 22:07 schreef Smart_ass het volgende:
[..]
5 oktober kan ik best mee leven. Volgens de vk is mijn UD de 24ste. Ben echt heel benieuwd wat de gynaecoloog donderdag tegen je te zeggen heeft, hoop echt voor je dat de kleine man nog gaat draaien!
Seven ik heb precies hetzelfde als jij. In principe kan ze komen maar ik ben er nog niet aan toe ofzo. Mag nog wel 2 weken duren van mij.
M’n vriend weet niet dat ze dat gezegd hebben. Ik hoorde het via mijn eigen moeder die er met ze over gesproken had. M’n eigen moeder is nu al een paar keer langs gekomen om me te helpen met opruimen en schoonmaken. Ik heb nu mn schoonzus gevraagd om me te helpen met (nogmaals) uitleg erbij waarom het fysiek te zwaar voor me is om alleen te doen. Nu helemaal met de allerlaatste loodjes en een ingedaalde baby die de hele dag op m’n kruis loopt te trappen. Volgende week komt ze me dan helpen, had al maanden eerder gekund wat mij betreft maar okeeee.quote:Op dinsdag 15 september 2020 21:42 schreef madam-april het volgende:
[..]
Oh wat vervelend meidWat zei je vriend toen ze dat zeiden? Ik zou echt heel pissig worden als mijn schoonfamilie dat tegen mij zou zeggen.
Mijn baby komt sowieso eerder. 16 of 17 november waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 15 september 2020 23:02 schreef D.U.M.A.N. het volgende:
@:songeur en ik zijn destijds op dezelfde dag bevallen.Ben benieuwd of dat dit keer weer gaat lukken. @:donna, @:wolken, @:1inamelon?
Al zegt mijn gevoel dat deze baby eerder zal komen.
Wat rot allemaal zeg. Mensen hebben echt geen idee, ondanks blijven uitleggen.quote:
Ja precies dat. En ze zien me ook alleen op de redelijk goede momenten en dagen. Op de dagen dat ik compleet naar de getver ben lig ik op de bank of in bed. Dus ze zien het ook niet. Denken ze vast, “oh als ze dit en dit kan dan kan ze dat en dat ook”. Maar nee. Blijven uitleggen dan maar en lekker steeds de deksel op m’n neus krijgen. Ben benieuwd hoe begripvol men straks is na m’n keizersnede als ik 6 tot 8 weken niet mag stofzuigen enzo en zwaar tillen. Kijken of ze dan wel begripvol zijn...quote:Op woensdag 16 september 2020 07:52 schreef Donna het volgende:
[..]
Wat rot allemaal zeg. Mensen hebben echt geen idee, ondanks blijven uitleggen.
Ze trekken zelf hun conclusies en waarheid en wat je dan nog zegt vangen ze niet op ofzo.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |