abonnement Unibet Coolblue
pi_182878435
Amsterdam verhoogt parkeertarieven in hele stad!

https://www.telegraaf.nl/(...)arieven-in-hele-stad

quote:
Automobilisten die Amsterdam vanaf volgend jaar willen gaan aandoen, moeten daarvoor flink in de buidel tasten. Het linkse stadsbestuur van de hoofdstad wil de parkeertarieven in heel de stad voor bezoekers flink ophogen, blijkt uit een brief van verantwoordelijk wethouder Sharon Dijksma (Verkeer).
quote:
In het Centrum en de Jordaan worden de parkeertarieven zoals aangekondigd verhoogd tot 7,50 euro per uur (was 5 euro), in het gebied daaromheen (bijvoorbeeld West, De Pijp en Oosterpark) moet vanaf volgend jaar 6 euro per uur betaald worden. In sommige wijken was dat 3 euro.
quote:
Het anti-autoplan is de zoveelste lastenverhoging die het stadsbestuur van Amsterdam heeft aangekondigd. Naast het ophogen van OZB en afvalstoffenheffing, wordt ook trouwen en het aanvragen van vergunningen fors duurder.
=====================================
Wat moet je hier nu nog op zeggen.... }:|
VVD’er Eric van der Burg voorziet dat Amsterdammers de rekening gaan betalen.
  donderdag 1 november 2018 @ 15:15:29 #2
181667 Strani
Wie dit leest is gek
pi_182878559
Ik heb vorig jaar de auto voor 20 euro per dag (48 uur in totaal) geparkeerd in een garage dichtbij CS. Nog altijd niet goedkoop natuurlijk maar een stuk relaxter dan deze prijzen..
Op 02-02-2020 20:20:20 schreef Strani iets
#Hashtag4sale
pi_182878730
quote:
15s.gif Op donderdag 1 november 2018 15:10 schreef Bocaj het volgende:
Wat moet je hier nu nog op zeggen.... }:|
- Amsterdam niet bezoeken en dus vermijden.
- Amsterdam bezoeken en de auto bij een P&R achterlaten.
- Een andere transportmiddel gebruiken.
- Van tevoren uitzoeken waar je het goedkoopst kan parkeren.

Ze ondermen stappen om de stad autoluw te maken, en zoiets ga je zeker merken. Ben je het er niet mee eens? Dan geef je je geld toch uit in een andere stad.

Verder heeft een meerderheid van de stad hiervoor gekozen en zullen zij het waarschijnlijk het hardst merken. Tja.

Dat is ook de reden waarom ik als Delftenaar liever naar Zoetermeer ga dan Delft. Parkeerkosten. Tja.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2018 15:23:26 ]
pi_182878736
quote:
15s.gif Op donderdag 1 november 2018 15:10 schreef Bocaj het volgende:
Eric van der Burg voorziet dat Amsterdammers de rekening gaan betalen.
Prima toch. Ze hebben zelf Groenlinks de grootste partij gemaakt. Mogen ze het zelf gaan betalen ook.
pi_182878752
Gewoon je auto op je eigen grondstuk neerzetten.
pi_182878804
Ik kom er totaal niet uit de buurt, maar 5 jaar gelden was het nog 4 euro per uur, dat vond ik al schofterig.

Het OV nemen is dan inderdaad wel erg aantrekkelijk. Deed dat de laatste jaren sowieso al. Dan parkeerde ik in Weesp, gratis voor het station, en dan ben je met een kwartiertje ook op Amsterdam CS.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2018 15:25:42 ]
  donderdag 1 november 2018 @ 15:26:40 #7
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_182878833
Goed moment en reden om nog minder op bezoek te gaan in die heilloze yuppen stadsstaat. .... waar ik trouwens een prima jeugd heb gehad en genoot van alle voorbijrazende voertuigen.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_182878862
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 15:22 schreef zarGon het volgende:
Verder heeft een meerderheid van de stad hiervoor gekozen en zullen zij het waarschijnlijk het hardst merken. Tja.
Dit inderdaad. Dit is precies wat de Amsterdammers zelf wilde.
pi_182878933
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 15:27 schreef RobbieRonald het volgende:

[..]

Dit inderdaad. Dit is precies wat de Amsterdammers zelf wilde.
Meer dan de helft van de gezinnen in Amsterdam heeft helemaal niet eens een auto. Voor die mensen zijn auto's toch alleen maar een bron van overlast.
  donderdag 1 november 2018 @ 15:33:19 #10
303802 nogeenoudebekende
The future is shit...
pi_182878984
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 15:30 schreef Igen het volgende:

[..]

Meer dan de helft van de gezinnen in Amsterdam heeft helemaal niet eens een auto. Voor die mensen zijn auto's toch alleen maar een bron van overlast.
Uhuh, totdat ze 500 euro voorrijkosten bij ieder klusje mogen betalen. _O-. _O_.
And so is the past
pi_182878987
Het volk krijgt de leiders dat het verdient. Veel plezier ermee daar, hopelijk bevalt het. :W
pi_182878988
Het ergste van dit soort keuzes vind ik dat ze niet teruggedraaid worden. Of niet zo snel, in ieder geval.

Als nadeel heb je natuurlijk dat de bezoekers veel meer parkeerkosten hebben, maar aan de andere kant komt er extra geld binnen. Niemand gaat dit dus afschaffen of terugdraaien, ook niet als de andere kant van het spectrum wordt gekozen.

Gewaagde stappen, wel.
pi_182879025
quote:
14s.gif Op donderdag 1 november 2018 15:33 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Uhuh, totdat ze 500 euro voorrijkosten bij ieder klusje mogen betalen. _O-. _O_.
7,50 euro per uur parkeerkosten is nog geen 10% van het uurloon van twee werklieden.
pi_182879050
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 15:33 schreef zarGon het volgende:
Als nadeel heb je natuurlijk dat de bezoekers veel meer parkeerkosten hebben
Amsterdam wil minder toeristen, dacht ik. Dan is dat haast eerder een voordeel.
pi_182879136
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 15:30 schreef Igen het volgende:

[..]

Meer dan de helft van de gezinnen in Amsterdam heeft helemaal niet eens een auto. Voor die mensen zijn auto's toch alleen maar een bron van overlast.
Bakfiets gezinnen! :')
pi_182879147
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 15:35 schreef Igen het volgende:

[..]

Amsterdam wil minder toeristen, dacht ik. Dan is dat haast eerder een voordeel.
Amsterdam wil minder feestvierende toeristen. Die komen haast allemaal met (goedkope) vluchten. Niet met de auto.
pi_182879349
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 15:34 schreef Igen het volgende:

[..]

7,50 euro per uur parkeerkosten is nog geen 10% van het uurloon van twee werklieden.
Dus in verhouding veel.
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_182879612
Tja wat moet je er ook.
Je hoort bij de betere, maar nog lang niet bij de beste
pi_182879727
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 15:22 schreef zarGon het volgende:

[..]

- Amsterdam niet bezoeken en dus vermijden.
- Amsterdam bezoeken en de auto bij een P&R achterlaten.
- Een andere transportmiddel gebruiken.
- Van tevoren uitzoeken waar je het goedkoopst kan parkeren.

Ze ondermen stappen om de stad autoluw te maken, en zoiets ga je zeker merken. Ben je het er niet mee eens? Dan geef je je geld toch uit in een andere stad.

Verder heeft een meerderheid van de stad hiervoor gekozen en zullen zij het waarschijnlijk het hardst merken. Tja.

Dat is ook de reden waarom ik als Delftenaar liever naar Zoetermeer ga dan Delft. Parkeerkosten. Tja.
Ik ga als Deltenaar ook naar Zoetermeer. Zoetermeer is slim geweest met eerste paar uur gratis parkeren, en met een mediamarkt en een Primark in het winkelgebied.

Dus als consument kun je prima kiez n, dan mijd je Amsterdam als automobilist. De p+r verbindingen daar zijn prima hoor, dus het gemekker hier is niet altijd terecht.
pi_182879745
Hebben ze zelf voor gekozen. Trieste linkse bende daar. Hoe kan je zo gehersenspoeld worden om op zulke bomenknuffellaars te stemmen :')
pi_182879826
Zij stemmen gl, dan mag je de consequenties ook voelen.

Straks geen bezoekers die komen shoppen en geen toeristen meer.
Tof man, voor je plaatselijke middenstand en totale werkgelegenheid. Zal me benieuwen hoe lang het gaat duren voordat die de gevolgen mogen plukken van het gl beleid.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 1 november 2018 @ 16:09:17 #22
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182879920
Als ik Amsterdammer was zou ik dit echt prima vinden. Op de eerste plaats zijn het belastinginkomsten waar ik meer van profiteer dan dat ze me kosten. Op de tweede plaats zou ik gunstig vinden wanneer er juist minder toeristen en bezoekers naar de stad kwamen. Prima als dat met 50% verminderd.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 1 november 2018 @ 16:10:39 #23
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182879962
7,50 is verder wel veel. Dat is hier de grondprijs per m2. :') Dan heb je het.. voor altijd.. ipv voor een uur.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
pi_182880126
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 16:09 schreef LXIV het volgende:
Als ik Amsterdammer was zou ik dit echt prima vinden. Op de eerste plaats zijn het belastinginkomsten waar ik meer van profiteer dan dat ze me kosten. Op de tweede plaats zou ik gunstig vinden wanneer er juist minder toeristen en bezoekers naar de stad kwamen. Prima als dat met 50% verminderd.
Jammer dat je dan aan de ene kant een hoop geld verdiend, maar aan de andere kant een hoop verliest, als de toeristen ineens weg blijven, loop je uiteindelijk toch aardig wat inkomsten mis kan ik me zo voorstellen. En dan komt het er dus uiteindelijk op neer dat alleen de eigen bevolking weer eens wordt gepest.

Maar gelukkig kom ik niet uit Amsterdam.
pi_182880145
Moeten ze helemaal zelf weten daar. Zolang je amper een parkeerplekje kan vinden zit er nog rek in de tarieven.
pi_182880269
Het aantal toeristen blijft gewoon hard toenemen, minder auto's betekent gewoon meer ruimte voor de toeristen en bewoners om zich te verplaatsen middels de fiets/tram/voet.
Als bewoner pak ik anders wel een Uber, ideaal binnen de stad.
pi_182880372
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 16:22 schreef WammesWaggel het volgende:
Het aantal toeristen blijft gewoon hard toenemen, minder auto's betekent gewoon meer ruimte voor de toeristen en bewoners om zich te verplaatsen middels de fiets/tram/voet.
Als bewoner pak ik anders wel een Uber, ideaal binnen de stad.
Dit. Hogere parkeerkosten betekend niet automatisch minder toeristen. Hoogstens minder auto's maar dat valt zelfs te betwijfelen. Verder geld de maatregel voor het centrum + directe omgeving. Daar is het toch al kut rijden en parkeren. Verder is het niet zo dat je Amsterdam en haar centrum zonder auto niet kan bereiken. Er zijn zat alternatieven voor vervoer naar en in Amsterdam. Daarvoor heb je geen auto nodig.
pi_182880406
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 15:25 schreef Fokker89 het volgende:
Ik kom er totaal niet uit de buurt, maar 5 jaar gelden was het nog 4 euro per uur, dat vond ik al schofterig.
Ik vind het altijd merkwaardig hoe mensen denken recht te hebben op 12m2 publieke ruimte bij de plek van hun bestemming omdat ze een auto gekocht hebben. Als het kan prima maar in Amsterdam kan het niet, op één autoparkeerplek kunnen wel 15 fietsen staan.

quote:
Het OV nemen is dan inderdaad wel erg aantrekkelijk. Deed dat de laatste jaren sowieso al. Dan parkeerde ik in Weesp, gratis voor het station, en dan ben je met een kwartiertje ook op Amsterdam CS.
Wat zeur je dan? Amsterdam is nou eenmaal niet gemaakt voor auto's, dus ga je er met de trein heen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_182880428
Is toch niet zo heel raar? Ze willen minder auto's in de binnenstad, dus ja. Niet meer met de auto naar de binnenstad gaan, en als het echt niet anders kan dan hedde gij pech dus.
pi_182881054
Dit is blijkbaar wat de Amsterdammers willen. Voor mij alleen maar een extra reden om er weg te blijven.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_182881098
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 15:22 schreef zarGon het volgende:

[..]

- Amsterdam niet bezoeken en dus vermijden.
- Amsterdam bezoeken en de auto bij een P&R achterlaten.
- Een andere transportmiddel gebruiken.
- Van tevoren uitzoeken waar je het goedkoopst kan parkeren.

Ze ondermen stappen om de stad autoluw te maken, en zoiets ga je zeker merken. Ben je het er niet mee eens? Dan geef je je geld toch uit in een andere stad.

Verder heeft een meerderheid van de stad hiervoor gekozen en zullen zij het waarschijnlijk het hardst merken. Tja.

Dat is ook de reden waarom ik als Delftenaar liever naar Zoetermeer ga dan Delft. Parkeerkosten. Tja.
Dan moet je toch wel een bijzonder krappe buidel hebben wil je het naargeestige zoetermeer boven Delft verkiezen.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  Moderator / Redactie Sport donderdag 1 november 2018 @ 18:10:18 #32
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_182882364
Het begint een soort testcase te worden voor GL-ideeën, die stad. 7¤ voor een uurtje parkeren, doe even normaal _O-
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_182882408
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 16:59 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Dan moet je toch wel een bijzonder krappe buidel hebben wil je het naargeestige zoetermeer boven Delft verkiezen.
Als jij 6 euro overmaakt aan mij breng ik dit weekend 2 uur door in de binnenstad van Delft.

Deal?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2018 18:14:46 ]
  donderdag 1 november 2018 @ 18:13:14 #34
22565 asco
Los in deze tent
pi_182882426
Kom er sinds 1999 al niet meer en ga er ook nooit meer heen. Ga wel naar andere, veel leukere, buitenlanden. 👍
pi_182882441
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 18:10 schreef Nattekat het volgende:
Het begint een soort testcase te worden voor GL-ideeën, die stad. 7¤ voor een uurtje parkeren, doe even normaal _O-
7,50!
  donderdag 1 november 2018 @ 18:14:13 #36
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182882448
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 15:34 schreef Igen het volgende:

[..]

7,50 euro per uur parkeerkosten is nog geen 10% van het uurloon van twee werklieden.
Als je werklieden over de vloer hebt zul je als bewoner toch wel een dagkaart kunnen kopen bij de gemeente?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_182882457
Ik vind het een goed idee. Ik kom regelmatig in het centrum en mijn werkgever is dan vaak 20-30¤ kwijt op zo’n dag. Door het tarief te verhogen, komen er meer vrije plekken en zal ik sneller een parkeerplaats vinden, ipv doelloos rondjes rijden.
.
pi_182882487
Ik kom al ruime tijden nauwelijks Amsterdam in. Parkeren is reteduur, Met treinrit ook al.
Kennelijk willen Amsterdam alleen toeristen, idioten, rijkeluis hebben.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  Moderator / Redactie Sport donderdag 1 november 2018 @ 18:16:15 #39
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_182882489
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 18:14 schreef Fer het volgende:
Ik vind het een goed idee. Ik kom regelmatig in het centrum en mijn werkgever is dan vaak 20-30¤ kwijt op zo’n dag. Door het tarief te verhogen, komen er meer vrije plekken en zal ik sneller een parkeerplaats vinden, ipv doelloos rondjes rijden.
:D

Of je werkgever vindt het prima zo en laat je een P+R opzoeken waarna je met het veevervoer mag.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_182882494
Amsterdam doet dit om de mensen in het openbaar vervoer te krijgen. dit om de kas te spekken voor andere linkse hobby's!
  donderdag 1 november 2018 @ 18:20:46 #41
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_182882571
Maar goed, ik zie het probleem niet, Amsterdam is prima met de trein bereikbaar.
En met zulke parkeertarieven (plus de brandstofkosten om er te komen) kun je bijna eerste klas met de trein.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Moderator / Redactie Sport donderdag 1 november 2018 @ 18:24:48 #42
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_182882649
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 18:20 schreef Leandra het volgende:
Maar goed, ik zie het probleem niet, Amsterdam is prima met de trein bereikbaar.
En met zulke parkeertarieven (plus de brandstofkosten om er te komen) kun je bijna eerste klas met de trein.
- Treinen zitten doorgaans, zeker rond Amsterdam stampvol.
- Voor heel veel mensen is het gewoon geen optie zonder 1,5u te doen over een stukje van 30 minuten
- Bewoners mogen hoe dan ook krom liggen
- OV is niet heilig, het zal nooit de voordelen van auto teniet kunnen duren. Als je ff bij iemand op bezoek wil ga je niet helemaal ingewikkeld doen, je gaat er gewoon naartoe.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_182882713
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 18:20 schreef Leandra het volgende:
Maar goed, ik zie het probleem niet, Amsterdam is prima met de trein bereikbaar.
En met zulke parkeertarieven (plus de brandstofkosten om er te komen) kun je bijna eerste klas met de trein.
Links om (haha) of rechts om, het is gewoon autootje pesten!
pi_182882829
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 18:20 schreef Leandra het volgende:
Maar goed, ik zie het probleem niet, Amsterdam is prima met de trein bereikbaar.
En met zulke parkeertarieven (plus de brandstofkosten om er te komen) kun je bijna eerste klas met de trein.
Een 2e klas retour vol tarief tilburg amsterdam 36.60 euro, met 2 mensen kun je alsnog beter met de auto gaan desnoods bij een p+r parkeren en met de metro naar het centrum.
pi_182882836
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 18:14 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als je werklieden over de vloer hebt zul je als bewoner toch wel een dagkaart kunnen kopen bij de gemeente?
Met 50% korting en maximaal 72 uur per kwartaal geloof ik.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_182882972
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 18:12 schreef zarGon het volgende:

[..]

Als jij 6 euro overmaakt aan mij breng ik dit weekend 2 uur door in de binnenstad van Delft.

Deal?
Nee hoor, wat mij betreft ga je winkelen in Johannesburg. Ik begrijp de keuze alleenniet. Ik veroordeel je er verder ook niet om.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_182883105
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 18:36 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Nee hoor, wat mij betreft ga je winkelen in Johannesburg. Ik begrijp de keuze alleenniet. Ik veroordeel je er verder ook niet om.
Heb je zo'n bijzonder krappe buidel?

Ik oordeel verder nier hoor.
  donderdag 1 november 2018 @ 18:42:56 #48
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182883138
Zijn er nog mensen die met de auto naar de stad gaan? Gewoon net buiten de stad parkeren en dan 1 of 2 haltes met je anonieme ov chipkaart is wel relaxt

tenminste, als je een middagje gaat of zo doe ik dat meestal. Voor een uurtje is dat idd de moeite niet
Man of Steal.
pi_182883197
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 18:42 schreef SuperNeger het volgende:
Zijn er nog mensen die met de auto naar de stad gaan? Gewoon net buiten de stad parkeren en dan 1 of 2 haltes met je anonieme ov chipkaart is wel relaxt

tenminste, als je een middagje gaat of zo doe ik dat meestal. Voor een uurtje is dat idd de moeite niet
Ik heb - als incidentele reiziger - een hekel gekregen aan het ov sinds de ov-chipkaart is ingevoerd.

Vermijd het als de pest. Vooral omdat ik minimaal 27,50 euro moet investeren om met de trein te kunnen reizen (al kost de daadwerkelijke treinrit minder dan 5 euro).

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 01-11-2018 18:46:11 ]
  donderdag 1 november 2018 @ 18:46:56 #50
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182883216
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 18:45 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ik heb - als incidentele reiziger - een hekel gekregen aan het ov sinds de ov-chipkaart is ingevoerd.

Vermijd het als de pest. Vooral omdat ik minimaal 27,50 euro moet investeren om met de trein te kunnen reizen (al kost de daadwerkelijke treinrit minder dan 5 euro).
27,50? wut?

ja ik haat het ov ook, maar als je een dag naar de stad gaat dan is het op zich die 3 minuten reistijd tussen 1 of 2 haltes in wel waard als je 20+ euro parkeerkosten wilt besparen.
Man of Steal.
pi_182883274
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 18:46 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

27,50? wut?
7,50 euro voor aanschaffen ov-chipkaart.
20 euro instaptarief trein.
  donderdag 1 november 2018 @ 18:49:10 #52
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182883275
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 18:45 schreef zarGon het volgende:

[..]

Ik heb - als incidentele reiziger - een hekel gekregen aan het ov sinds de ov-chipkaart is ingevoerd.

Vermijd het als de pest. Vooral omdat ik minimaal 27,50 euro moet investeren om met de trein te kunnen reizen (al kost de daadwerkelijke treinrit minder dan 5 euro).
Nee, voor een euro meer heb je gewoon een kaartje net als vroeger.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 1 november 2018 @ 18:49:57 #53
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182883294
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 18:49 schreef zarGon het volgende:

[..]

7,50 euro voor aanschaffen ov-chipkaart.
20 euro instaptarief trein.
oh wtf, dan mag ik waarschijnlijk niet eens met de trein? ik ga alleen af en toe met de randstadrail 1 of 2 haltes dus. :')

ja dat is wel bullshit ja, heb er zelf altijd maar iets van een tientje op maximaal
Man of Steal.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 1 november 2018 @ 18:51:08 #54
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_182883318
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 18:42 schreef SuperNeger het volgende:
Zijn er nog mensen die met de auto naar de stad gaan? Gewoon net buiten de stad parkeren en dan 1 of 2 haltes met je anonieme ov chipkaart is wel relaxt

tenminste, als je een middagje gaat of zo doe ik dat meestal. Voor een uurtje is dat idd de moeite niet
Dan moet je maar net op een plek moeten zijn die vlak bij een halte tussen centraal station en P+R ligt.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  donderdag 1 november 2018 @ 18:52:14 #55
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits' La
pi_182883348
Überhaupt in Amsterdam willen wonen :')
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  donderdag 1 november 2018 @ 18:52:30 #56
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182883358
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 18:51 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dan moet je maar net op een plek moeten zijn die vlak bij een halte tussen centraal station en P+R ligt.
ja gvd ik weet t ook allemaal niet, dit is gewoon wat ik doe voor Rdam en DH en daar laat ik het bij
Man of Steal.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 1 november 2018 @ 18:52:59 #57
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_182883367
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 18:52 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

ja gvd ik weet t ook allemaal niet, dit is gewoon wat ik doe voor Rdam en DH en daar laat ik het bij
:D
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_182883430
quote:
99s.gif Op donderdag 1 november 2018 15:22 schreef CrashO het volgende:

[..]

Prima toch. Ze hebben zelf Groenlinks de grootste partij gemaakt. Mogen ze het zelf gaan betalen ook.
Tja. Dit klopt wel zo’n beetje.
Alius aliud dicit
  donderdag 1 november 2018 @ 18:57:05 #59
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_182883469
Beetje faal als dit zogenaamd bedoeld is om minder toeristen te hebben in de stad. Het gros van de toeristen neemt een vervuilend vliegtuig naar Schiphol en dan de trein naar de stad (of een taxi misschien?). Mensen die met de auto naar de stad komen zijn over het algemeen gewoon Nederlanders, met de incidentele Belg of Duitser er tussen...

Dus minder Nederlanders en nog meer plaats voor toeristen :)

Lekker sociaal ook, bijvoorbeeld trouwen duurder maken. Niet wat je van een linkse partij verwacht. Je zou denken dat ze linkse ideeën zouden doorvoeren. Zoals goedkoper OV, door dit deels te financiëren vanuit de gemeente zelf. Meer OV laten rijden zodat het niet stampvol zit. Trouwen duurder maken klinkt al helemaal niet links in de oren _O- Lijkt wel een VVD college zo
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_182883524
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 18:49 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee, voor een euro meer heb je gewoon een kaartje net als vroeger.
Doe ik ook meestal.
Als ik met de trein (sporadisch) ga, dan los kaartje en met de bus de chipkaart.
  donderdag 1 november 2018 @ 19:00:35 #61
479315 SuperNeger
De gezelligste neger van FOK!
pi_182883554
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 18:59 schreef Bocaj het volgende:

[..]

Doe ik ook meestal.
Als ik met de trein (sporadisch) ga, dan los kaartje en met de bus de chipkaart.
Is die minimaal 20 euro regel altijd al zo? Lijkt me best krom eigenlijk. Waarom doen ze zoiets?

Bij bus en metro/randstadrail kan je wel gewoon tot op de cent. Of je had minimaal t maximale nodig voor de eindbestemming van je huidige rit of zo? Ow wacht misschien doen ze 't daarom wel voor de trein. Die kosten meestal wel zoiets idd.
Man of Steal.
  donderdag 1 november 2018 @ 19:02:04 #62
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_182883587
Met de auto naar Amsterdam gaan. :').
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 1 november 2018 @ 19:03:29 #63
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_182883612
Autoʼs zijn voor dorpse paupers. :W
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_182883631
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 19:00 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Is die minimaal 20 euro regel altijd al zo? Lijkt me best krom eigenlijk. Waarom doen ze zoiets?

Bij bus en metro/randstadrail kan je wel gewoon tot op de cent. Of je had minimaal t maximale nodig voor de eindbestemming van je huidige rit of zo? Ow wacht misschien doen ze 't daarom wel voor de trein. Die kosten meestal wel zoiets idd.
quote:
Instaptarief per abonnement

Voor een anonieme of persoonlijke OV-chipkaart zonder abonnement is dit ¤ 20.

Voor een OV-chipkaart met Dal Vrij, Weekend Vrij, Dal Voordeel, Altijd Voordeel of Voordeelurenabonnement is dit ¤ 10. Voor Weekend Vrij en Dal Vrij geldt dat u alleen een instaptarief betaalt als u buiten de periode reist waarin u onbeperkt mag reizen.

Voor Altijd Vrij en Traject Vrij geldt geen instaptarief.
Bron: NS.NL
pi_182883687
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 19:00 schreef SuperNeger het volgende:

[..]

Is die minimaal 20 euro regel altijd al zo? Lijkt me best krom eigenlijk. Waarom doen ze zoiets?

Bij bus en metro/randstadrail kan je wel gewoon tot op de cent. Of je had minimaal t maximale nodig voor de eindbestemming van je huidige rit of zo? Ow wacht misschien doen ze 't daarom wel voor de trein. Die kosten meestal wel zoiets idd.
Nog beter uitgelegd:
https://www.ov-chipkaart.(...)p-en-basistarief.htm
pi_182883702
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 16:05 schreef Red_85 het volgende:
Zij stemmen gl, dan mag je de consequenties ook voelen.

Straks geen bezoekers die komen shoppen en geen toeristen meer.
Tof man, voor je plaatselijke middenstand en totale werkgelegenheid. Zal me benieuwen hoe lang het gaat duren voordat die de gevolgen mogen plukken van het gl beleid.
Ja klopt als een bus.. toeristen komen allemaal met een auto idd :’)
  donderdag 1 november 2018 @ 19:10:38 #67
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_182883763
quote:
6s.gif Op donderdag 1 november 2018 19:03 schreef Ringo het volgende:
Autoʼs zijn voor dorpse paupers. :W
Als sardienen in een blik op de trein is dan ook pauper...

Als de trein een beetje comfortabel was om te nemen (dwz een zitplaats, mag wel voor de exorbitante prijzen in NL...) dan verklaarde ik meteen iedereen voor gek die alsnog de auto zou nemen.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  donderdag 1 november 2018 @ 19:11:13 #68
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_182883774
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 19:07 schreef xminator het volgende:

[..]

Ja klopt als een bus.. toeristen komen allemaal met een auto idd :’)
Nou de internationale zuiptoerist die vooral de boel op stelten zet komt inderdaad met de vlieger en niet met de auto
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  donderdag 1 november 2018 @ 19:16:37 #69
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182883872
quote:
6s.gif Op donderdag 1 november 2018 19:03 schreef Ringo het volgende:
Autoʼs zijn voor dorpse paupers. :W
Ook voor dorpse niet-paupers. Als je hier op de bus gaat wachten kun je lang blijven staan. De laatste trein hier stopte in 1936. Dus je moet toch wat..
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 1 november 2018 @ 19:18:45 #70
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_182883930
Nog steeds een schijntje. Goede zaak dus.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_182884044
Het zal ongetwijfeld als gezegd zijn... als je zit met die tarieven ga je toch niet met de auto naar Amsterdam? Niemand dwingt je om dat te doen. Nadeel is wel dat het een privilege voor rijken wordt die de prijs niet boeit. Wellicht wordt parkeren zo tot een statussymbool. Maar je komt sowieso makkelijker in de stad met OV en verplaatsen in de stad gaat uitstekend. Je bent gewoon supereigenwijs (of heel rijk) als je met de auto naar Amsterdam wilt. Het is een slecht plan om dat te willen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_182884091
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 16:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik vind het altijd merkwaardig hoe mensen denken recht te hebben op 12m2 publieke ruimte bij de plek van hun bestemming omdat ze een auto gekocht hebben. Als het kan prima maar in Amsterdam kan het niet, op één autoparkeerplek kunnen wel 15 fietsen staan.

[..]

Wat zeur je dan? Amsterdam is nou eenmaal niet gemaakt voor auto's, dus ga je er met de trein heen.
Doe ff rustig, Henkie.
pi_182884126
quote:
10s.gif Op donderdag 1 november 2018 18:57 schreef Lothiriel het volgende:
Beetje faal als dit zogenaamd bedoeld is om minder toeristen te hebben in de stad. Het gros van de toeristen neemt een vervuilend vliegtuig naar Schiphol en dan de trein naar de stad (of een taxi misschien?). Mensen die met de auto naar de stad komen zijn over het algemeen gewoon Nederlanders, met de incidentele Belg of Duitser er tussen...

Dus minder Nederlanders en nog meer plaats voor toeristen :)
Mensen uit de provincie, van buiten de ringweg A10, zijn net zo min “gewone Nederlanders” als een Chinees of een Indiaan he.
pi_182884139
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 19:26 schreef Fokker89 het volgende:

[..]

Doe ff rustig, Henkie.
Hij heeft wel gelijk.
  donderdag 1 november 2018 @ 19:30:12 #75
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_182884182
quote:
10s.gif Op donderdag 1 november 2018 18:57 schreef Lothiriel het volgende:
Beetje faal als dit zogenaamd bedoeld is om minder toeristen te hebben in de stad. Het gros van de toeristen neemt een vervuilend vliegtuig naar Schiphol en dan de trein naar de stad (of een taxi misschien?). Mensen die met de auto naar de stad komen zijn over het algemeen gewoon Nederlanders, met de incidentele Belg of Duitser er tussen...

Dus minder Nederlanders en nog meer plaats voor toeristen :)

Lekker sociaal ook, bijvoorbeeld trouwen duurder maken. Niet wat je van een linkse partij verwacht. Je zou denken dat ze linkse ideeën zouden doorvoeren. Zoals goedkoper OV, door dit deels te financiëren vanuit de gemeente zelf. Meer OV laten rijden zodat het niet stampvol zit. Trouwen duurder maken klinkt al helemaal niet links in de oren _O- Lijkt wel een VVD college zo
Tsja, die huisvesting van de krakers daar moet toch door iemand betaald worden.

Als je het mij vraagt heb je als Nederlander sowieso al weinig in de binnenstad van Amsterdam te zoeken. Wens ze veel succes met bingedrinkende Britten en blowende toeristen.
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_182884192
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 19:28 schreef Igen het volgende:

[..]

Hij heeft wel gelijk.
Nee, want ik vind het prima zo, dus ik zeik niet
pi_182884257
Het beste is om Amsterdam te mijden, andere stadsbesturen met een pro-auto beleidt profiteren hiervan, je moet er toch niet aan denken dat een GL bijna in de regering was gekomen. Brrrrrrrr.
Een gewaarschuwd mens telt voor twee.
  donderdag 1 november 2018 @ 19:35:32 #78
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_182884299
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 19:28 schreef Igen het volgende:

[..]

Mensen uit de provincie, van buiten de ringweg A10, zijn net zo min “gewone Nederlanders” als een Chinees of een Indiaan he.
Ben je nou sarcastisch of geloof je wat je zegt? In jouw geval weet ik het namelijk niet zeker
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_182884353
Ach, als daar tegenover staat dat je tenminste een fatsoenlijke parkeerplek kan vinden.
pi_182884363
quote:
11s.gif Op donderdag 1 november 2018 19:35 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Ben je nou sarcastisch of geloof je wat je zegt? In jouw geval weet ik het namelijk niet zeker
Ik zou niet weten waarom een Nederlandse toerist inherent beter zou zijn dan een buitenlandse.
  donderdag 1 november 2018 @ 19:39:14 #81
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_182884387
quote:
10s.gif Op donderdag 1 november 2018 19:30 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Tsja, die huisvesting van de krakers daar moet toch door iemand betaald worden.

Als je het mij vraagt heb je als Nederlander sowieso al weinig in de binnenstad van Amsterdam te zoeken. Wens ze veel succes met bingedrinkende Britten en blowende toeristen.
Ja ik snap de hele gedachtegang gewoon niet. Ze willen minder toeristen maar ze willen natuurlijk wel een levendige stad met goed boerende middenstand - neem ik maar even aan. Wat wil je dan aantrekken? Mensen die hun inkopen komen doen in de stad en dus geld uitgeven. Wat wil je niet? Nog meer zuipende en blowende hoerenlopers uit de hele wereld. Wat besluiten ze te weren? De auto van diezelfde Nederlanders _O-

Er valt imo wel iets te zeggen voor het weren van de auto uit bepaalde delen van de stad. Een doordachter plan zou zijn om parkeren inderdaad duurder te maken, maar bijvoorbeeld gratis OV in te leggen van op grote parkings aan de rand van de stad, bv betaald met parkeergeld (ik zeg maar iets!) waardoor je alsnog mensen die de auto nemen naar de stad toe kunt trekken, zonder de negatieve gevolgen van duizenden auto's in de binnenstad.

He, ik vind mijn snelbedacht idee gewoon al 10x beter dan dat van het college. Misschien moet ik ook maar in de politiek gaan 8)7
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  donderdag 1 november 2018 @ 19:41:58 #82
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_182884466
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 19:38 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom een Nederlandse toerist inherent beter zou zijn dan een buitenlandse.
Om te beginnen ben je niet per definitie een toerist omdat je niet binnen de ring van Amsterdam woont _O-

En voorts wil je als stad (denk ik dan toch!) liever ordentelijke toeristen die bijvoorbeeld veel geld uitgeven in Amsterdamse winkels & de horeca. Niet het type studentikoze toeristjes van over de hele wereld die aangetrokken zijn door de hoeren en de legale wiet. Maar he, iedereen z'n eigen mening :s)

Natuurlijk is dat een generalisering, maar mijn ervaring met Amsterdam, toerist zijnde, is dat het er volloopt met bovenstaande stereotypering.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_182884487
quote:
10s.gif Op donderdag 1 november 2018 19:39 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Er valt imo wel iets te zeggen voor het weren van de auto uit bepaalde delen van de stad. Een doordachter plan zou zijn om parkeren inderdaad duurder te maken, maar bijvoorbeeld gratis OV in te leggen van op grote parkings aan de rand van de stad, bv betaald met parkeergeld (ik zeg maar iets!) waardoor je alsnog mensen die de auto nemen naar de stad toe kunt trekken, zonder de negatieve gevolgen van duizenden auto's in de binnenstad.

He, ik vind mijn snelbedacht idee gewoon al 10x beter dan dat van het college. Misschien moet ik ook maar in de politiek gaan 8)7
Je bedoelt dit: https://www.amsterdam.nl/parkeren-verkeer/parkeren-reizen/ ?
pi_182884513
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 18:16 schreef Nattekat het volgende:

[..]

:D

Of je werkgever vindt het prima zo en laat je een P+R opzoeken waarna je met het veevervoer mag.
Dat gaat in de praktijk niet, ik heb mijn auto nodig voor reserveonderdelen. Die liggen in de kofferbak. En ik kom er ook weer niet dagelijks, zodat ik met een bakfiets of stint kan voorrijden.

Mensen verkijken zich trouwens op winkels en toeristen. Amsterdam Centrum is ook nog steeds een flink zakelijk centrum, waar mensen werken en geld verdienen.
.
  donderdag 1 november 2018 @ 20:15:19 #85
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_182885133
quote:
Nee. De eerste zin: "en betaal 8 euro per 24u..."

Bewijst gewoon dat het niet gaat om het milieu maar puur om geld binnenharken.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_182885242
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 19:07 schreef xminator het volgende:

[..]

Ja klopt als een bus.. toeristen komen allemaal met een auto idd :’)
quote:
6s.gif Op donderdag 1 november 2018 19:11 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Nou de internationale zuiptoerist die vooral de boel op stelten zet komt inderdaad met de vlieger en niet met de auto
Hmm.. Blijkbaar een probleem met jullie korte termijn geheugen. Gl wil toerisme aanpakken.

En blijkbaar is er geen mens uit het grensgebied van Duitsland, Belgie en noord frankrijk die Amsterdam aan komt doen.. Of gewoon uit NL die een weekendje AMS aan wil doen.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_182885277
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 16:28 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik vind het altijd merkwaardig hoe mensen denken recht te hebben op 12m2 publieke ruimte bij de plek van hun bestemming omdat ze een auto gekocht hebben. Als het kan prima maar in Amsterdam kan het niet, op één autoparkeerplek kunnen wel 15 fietsen staan.

[..]

Wat zeur je dan? Amsterdam is nou eenmaal niet gemaakt voor auto's, dus ga je er met de trein heen.
Goede post weer. Wat dat betreft hebben ze groot gelijk. Dan levert het ook nog wat op al die automobilisten die perse de stad in willen per automobiel. Ruimte is schaars en daar zullen zij voor betalen. Uitstekend. Ongewenst effect is wel dat het alleen nog weggelegd is voor hen die de prijs niet boeit omdat ze dat lachend kunnen en willen betalen.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_182885312
quote:
6s.gif Op donderdag 1 november 2018 20:15 schreef Lothiriel het volgende:
Bewijst gewoon dat het niet gaat om het milieu maar puur om geld binnenharken.
Geld verdienen aan degenen die maatschappelijk (of gemeentelijk) ongewenst gedrag vertonen. Dat werkt gewoon heel erg goed. Zie roken bijvoorbeeld. Of dat slecht is... GL wil het leefbaarder maken door het duurder te maken. Dat is geen verkeerd plan want veel alternatieven zijn er niet om dat voor elkaar te krijgen.

Verder snap ik niet waarom men perse naar Amsterdam met de auto moet. Dat is dom en onverstandig.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  donderdag 1 november 2018 @ 20:28:43 #89
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_182885358
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 20:22 schreef Red_85 het volgende:

[..]

[..]

Hmm.. Blijkbaar een probleem met jullie korte termijn geheugen. Gl wil toerisme aanpakken.

En blijkbaar is er geen mens uit het grensgebied van Duitsland, Belgie en noord frankrijk die Amsterdam aan komt doen.. Of gewoon uit NL die een weekendje AMS aan wil doen.

Ik heb Amsterdam bezocht als (Belgische) toerist, met de auto en het was inderdaad geen geweldige ervaring. Niet alleen is de stad nogal overroepen - let op, er is genoeg te doen maar de overrompelende aanwezigheid van dronken/superonbeleefd luide mensen maakt genieten van wat architecturaal schoon moeilijk - het was ook enorm duur om de auto ergens kwijt te raken. Da's overigens wel zo in meerdere grote steden, probeer Brussel maar eens, maar toch. Uiteindelijk gewoon de auto ergens in een voorstad gezet en het ook al overpriced OV genomen _O-

Ik zat toen ruimschoots over m'n berekende budget, inclusief marge voor noodgevallen :+ En dan ook nog eens de irritatiefactor van de helft van de mensen die je aanspreekt die er toch uitzien als een inwoner van de stad die geen Nederlands kunnen of slechts gebrekkig, geen goede ervaring.

Vond Rotterdam dan een stuk leuker, ook al is de sfeer dan totaal anders. En voor de mooie gebouwen raad ik Utrecht aan ^O^
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  donderdag 1 november 2018 @ 20:29:28 #90
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_182885371
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 20:26 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Geld verdienen aan degenen die maatschappelijk (of gemeentelijk) ongewenst gedrag vertonen. Dat werkt gewoon heel erg goed. Zie roken bijvoorbeeld.
Als het om milieu/de leefomgeving van de Amsterdammers ging dan werd het terecht hoge parkeergeld aangewend om het OV te intensifiëren en goedkoper te maken.

Maar nee, dat is niet het geval.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_182885392
quote:
6s.gif Op donderdag 1 november 2018 20:15 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Nee. De eerste zin: "en betaal 8 euro per 24u..."

Bewijst gewoon dat het niet gaat om het milieu maar puur om geld binnenharken.
8 euro per dag is minder dan wat je met twee mensen normaal alleen al aan OV-kaartjes kwijt zou zijn.
pi_182885404
quote:
15s.gif Op donderdag 1 november 2018 20:29 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Als het om milieu/de leefomgeving van de Amsterdammers ging dan werd het terecht hoge parkeergeld aangewend om het OV te intensifiëren en goedkoper te maken.

Maar nee, dat is niet het geval.
Dat geld wordt besteed aan investeringen voor fiets, ov en het verder autoluw maken van de stad.

Nota bene de 2e zin van het artikel. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_182885439
Gewoon niet in Amsterdam wonen? Wat moet je daar nog?
Lelijke stad, ongezellig en alles is er schandalig duur. Enige goede daar (vlakbij) is Schiphol.

Gewoon OV gebruiken, al is dat helaas in NL ook vrij duur.
Ze kunnen in NL nog veel leren van andere steden, waar je voor bv 1 euro een rit kunt maken overal heen.
  donderdag 1 november 2018 @ 20:33:34 #94
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_182885446
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 20:31 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat geld wordt besteed aan investeringen voor fiets, ov en het verder autoluw maken van de stad.

Nota bene de 2e zin van het artikel. :)
Eerst zien dan geloven. Dat praatje heb ik in de stad waar ik lang gewoond heb (Leuven, België) ook meermaals gehoord. Intussen zijn de fietspaden nog steeds shitty, de luchtkwaliteit nog steeds ruk en het OV nog steeds even duur - ook al is dat hier wel een stuk betaalbaarder dan in NL, fair enough.

Weinig geloofwaardig dus. Ik zie overigens nergens vermeld staan "OV goedkoper maken". Werken aan de infrastructuur, hoe vager kan het _O-
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  donderdag 1 november 2018 @ 20:35:53 #95
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_182885473
quote:
7s.gif Op donderdag 1 november 2018 20:33 schreef Lothiriel het volgende:

[..]

Eerst zien dan geloven. Dat praatje heb ik in de stad waar ik lang gewoond heb (Leuven, België) ook meermaals gehoord. Intussen zijn de fietspaden nog steeds shitty, de luchtkwaliteit nog steeds ruk en het OV nog steeds even duur - ook al is dat hier wel een stuk betaalbaarder dan in NL, fair enough.

Weinig geloofwaardig dus. Ik zie overigens nergens vermeld staan "OV goedkoper maken". Werken aan de infrastructuur, hoe vager kan het _O-
Dat is België, een apenland.
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  donderdag 1 november 2018 @ 20:35:54 #96
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_182885474
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 20:30 schreef Igen het volgende:

[..]

8 euro per dag is minder dan wat je met twee mensen normaal alleen al aan OV-kaartjes kwijt zou zijn.
Oh dat weet ik, maar dat is vooral omdat het Nederlands OV belachelijk duur is. Ik ga dit weekend naar Groningen voor een weekend. Die prijzen zijn echt om van achterover te vallen. Gelukkig een dagkaart kunnen regelen via een actie. Echt gestoord is het als je het mij vraagt _O-

Ik vind 8 euro betalen om je ergens in een voorstad te zetten waar niemand last heeft van de aanwezigheid van je auto nog steeds erg duur overigens. Dat zou gewoon gratis kunnen & veel meer aantrek hebben.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_182885485
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 20:31 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat geld wordt besteed aan investeringen voor fiets, ov en het verder autoluw maken van de stad.

Nota bene de 2e zin van het artikel. :)
Gl kennende worden dat dus symboolmaatregelen en budgetoverschrijdingen.

Maar he, ze hebben er zelf op gestemd.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  donderdag 1 november 2018 @ 20:36:53 #98
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_182885492
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 20:35 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat is België, een apenland.
Het betreft een gelijkaardig links bestuur overigens - wat niet per definitie slecht is, heb er zelf nog ooit op gestemd, maar het is wel typerend.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_182885543
quote:
7s.gif Op donderdag 1 november 2018 20:33 schreef Lothiriel het volgende:
Eerst zien dan geloven.
Zeker. We moeten niet vergeten dat de prijs verhogen vaak het enige "wapen" is. Verbieden kun je haast niets (want vrij land) zodat je haast niets anders kunt als je de stad wat leefbaarder wilt maken voor jouw burgers. Dus ja. wat moet je dan. Het moet ook niet onleefbaar worden zoals bepaalde steden in India waar elke dag 24 uur lang verkeerscongestie is met alle nadelen van dien.

Het is m.i. een nobel doel (en een verplichting) om je stad voor de burgers die je vertegenwoordigd een beetje leefbaar te houden.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_182885547
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 20:35 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat is België, een apenland.
:D
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  donderdag 1 november 2018 @ 20:41:59 #101
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_182885583
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 20:39 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Zeker. We moeten niet vergeten dat de prijs verhogen vaak het enige "wapen" is. Verbieden kun je haast niets (want vrij land) zodat je haast niets anders kunt als je de stad wat leefbaarder wilt maken voor jouw burgers. Dus ja. wat moet je dan. Het moet ook niet onleefbaar worden zoals bepaalde steden in India waar elke dag 24 uur lang verkeerscongestie is met alle nadelen van dien.

Het is m.i. een nobel doel (en een verplichting) om je stad voor de burgers die je vertegenwoordigd een beetje leefbaar te houden.
Daar ben ik het zeker mee eens. Ik ben gewoon niet bepaald overtuigd. En ik heb me ingelezen over de partijen die het college in Amsterdam vormen, dus ik kom niet totaal uit de lucht vallen, ofzo.

Ik vind gewoon dat het nogal de schijn heeft van nieuwe inkomsten zoeken ("ah de autobestuurder, die kunnen we wel wat uitpersen") ipv het nobele doel dat het leefbaar houden van de stad is.

Maar we zullen zien, echt oordelen kun je natuurlijk pas na enkele jaren.

Edit: kleine aanvulling. Ik zie bijvoorbeeld meer in een taks zoals in Frankrijk bestaat. Daar betaal je voor het binnenrijden van de stad omdat een auto vervuilt. Niet voor het parkeren. Parkeren is daar heel goedkoop en gratis buiten het centrum. Zo kan het ook & heeft minder de schijn van geld willen scheppen. Het is maar een voorbeeld.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
pi_182885677
quote:
1s.gif Op donderdag 1 november 2018 18:41 schreef zarGon het volgende:

[..]

Heb je zo'n bijzonder krappe buidel?

Ik oordeel verder nier hoor.
Nee hoor, maar om dan geld te gaan betalen om jou te laten winkelen gaat ook wat ver.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_182885772
quote:
14s.gif Op donderdag 1 november 2018 20:41 schreef Lothiriel het volgende:
Edit: kleine aanvulling. Ik zie bijvoorbeeld meer in een taks zoals in Frankrijk bestaat. Daar betaal je voor het binnenrijden van de stad omdat een auto vervuilt. Niet voor het parkeren. Parkeren is daar heel goedkoop en gratis buiten het centrum. Zo kan het ook & heeft minder de schijn van geld willen scheppen. Het is maar een voorbeeld.
Dat komt in principe op hetzelfde neer. De machinatie is hetzelfde: het heel duur maken om met eigen vervoer de stad in te rijden. De schijn is niet echt anders vind ik. Waarom is dit heel anders? Onder de streep zal het gewoon op hetzelfde neerkomen qua kosten voor de particulier en de achterliggende gedachte is mensen laten betalen voor ongewenst gedrag. Als die inkomsten dan nog besteed worden aan mooie alternatieven is helemaal mooi.

Waar de controle op "het binnenrijden van de stad" veel duurder en ingewikkelder is. Lijkt echt op een Franse "oplossing". :)

[ Bericht 8% gewijzigd door Bart2002 op 01-11-2018 20:59:05 ]
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
  donderdag 1 november 2018 @ 21:01:28 #104
425882 Lothiriel
Altijd optimistisch!
pi_182886048
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 20:50 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Dat komt in principe op hetzelfde neer. De machinatie is hetzelfde: het heel duur maken om met eigen vervoer de stad in te rijden. De schijn is niet echt anders vind ik. Waarom is dit heel anders? Onder de streep zal het gewoon op hetzelfde neerkomen qua kosten voor de particulier en de achterliggende gedachte is mensen laten betalen voor ongewenst gedrag. Als die inkomsten dan nog besteed worden aan mooie alternatieven is helemaal mooi.
Bijvoorbeeld in Lyon bedraagt deze taks 5 euro per dag. Dus een dagje shoppen daar kost je 5 euro aan milieutaks. Vind ik een eerlijkere prijs dan hier bam 7,5 euro om een uurtje te parkeren. Parkeren is buiten het absolute centrum (waarom zou je daar met je auto inwillen überhaupt?!) goedkoop met prijzen die schommelen rond de 2-3 euro per 2 uur. Bron is eigen ervaring.

Natuurlijk heb je dan een parking aan de rand van het centrum en moet je 20 minuutjes stappen. Maar da's ook geen probleem. Da's wat anders dan een parking waarbij je nog een bus nodig hebt om ergens te raken. Die zou gewoon gratis moeten zijn.

Maar goed dat is natuurlijk ook maar mijn mening. In ieder geval voelt het niet als een grote rip-off.
Political correctness is tyranny with manners
- Charlton Heston
  donderdag 1 november 2018 @ 21:09:44 #105
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_182886275
quote:
14s.gif Op donderdag 1 november 2018 15:33 schreef nogeenoudebekende het volgende:

[..]

Uhuh, totdat ze 500 euro voorrijkosten bij ieder klusje mogen betalen. _O-. _O_.
Yep.. dat doe ik ook; parkeerkosten of de tijd van/voor het bereiken doorberekenen al of niet in tarief.
Bij bedrijven krijg je altijd een rare blik en ook wel's contracten daardoor misgelopen. Had je maar
op een bereikbare plaats moeten wonen.

Enne OV is leuk wanneer je niets meezeult.

Een zwager, renovatie-aannemer, rekent de kosten (en tijd) ook altijd door. De meeste stedelingen lijken niet echt echt wakker van de paar tientjes (per dag) extra. Het meest irritante is natuurlijk wanneer de busjes niet voor de deur kunnen staan wat tijd (=geld) kost.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_182886403
quote:
14s.gif Op donderdag 1 november 2018 21:09 schreef Vallon het volgende:

[..]

Yep.. dat doe ik ook; parkeerkosten of de tijd van/voor het bereiken doorberekenen al of niet in tarief.
Bij bedrijven krijg je altijd een rare blik en ook wel's contracten daardoor misgelopen. Had je maar op een bereikbare plaats moeten wonen.

Een zwager, renovatie-aannemer, rekent de kosten (en tijd) ook altijd door. De meeste stedelingen lijken niet echt echt wakker van de paar tientjes (per dag) extra. Het meest irritante is natuurlijk wanneer de busjes niet voor de deur kunnen staan wat tijd (=geld) kost.
Als ik een aannemer over de vloer krijg, probeer ik meestal een parkeerplek die ochtend te claimen, dan wel met mijn auto en die te ruilen met hun busje, of gewoon het vak af te zetten met een stoel en een briefje.

Werkt soms wel soms niet. Krijg soms hele agressieve reacties maar ja .. ik wil die lui niet drie straten verderop laten parkeren.
  Moderator donderdag 1 november 2018 @ 21:15:34 #107
9859 crew  Karina
Woman
pi_182886443
Wat mij nog het meest verbaasde is dat ik net bij RTL-Z hoorde dat dit de eerste verhoging was in 10 jaar, voor mijn gevoel was het elk jaar al duurder geworden.
Op donderdag 15 mei 2014 22:18 schreef sp3c het volgende:
niet zo tof doen
pi_182891413
quote:
14s.gif Op donderdag 1 november 2018 21:09 schreef Vallon het volgende:

[..]

Yep.. dat doe ik ook; parkeerkosten of de tijd van/voor het bereiken doorberekenen al of niet in tarief.
Bij bedrijven krijg je altijd een rare blik en ook wel's contracten daardoor misgelopen. Had je maar
op een bereikbare plaats moeten wonen.

Enne OV is leuk wanneer je niets meezeult.

Een zwager, renovatie-aannemer, rekent de kosten (en tijd) ook altijd door. De meeste stedelingen lijken niet echt echt wakker van de paar tientjes (per dag) extra. Het meest irritante is natuurlijk wanneer de busjes niet voor de deur kunnen staan wat tijd (=geld) kost.
Ik weet niet wat een amsterdammer betaalt maar ik betaal iets meer dan een tientje per maand voor mijn parkeervergunning. En als ik eens een aannemer of bezoek over de vloer heb betaal ik met mijn bezoekers pas en dat kost 1 zoveel per 5 uur. Dus een paar tientjes per dag kost het mij bij lange na niet. In Amsterdam zal het wel duurder zijn maar het zal een Amsterdammer toch ook geen paar tientjes per dag kosten?
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  vrijdag 2 november 2018 @ 13:08:04 #109
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_182896846
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 november 2018 06:48 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ik weet niet wat een amsterdammer betaalt maar ik betaal iets meer dan een tientje per maand voor mijn parkeervergunning. En als ik eens een aannemer of bezoek over de vloer heb betaal ik met mijn bezoekers pas en dat kost 1 zoveel per 5 uur. Dus een paar tientjes per dag kost het mij bij lange na niet. In Amsterdam zal het wel duurder zijn maar het zal een Amsterdammer toch ook geen paar tientjes per dag kosten?
Niet iedere Amsterdammer, laat staan die een verbouwing laten doen, is een pauper, heeft een parkeervergunning of is breid zijn "doen en laten" te delen met de gemeente.

Op een snelle renovatie van een splitsappartementje van zeg ¤15K om daarmee ¤50K meer te kunnen vangen, zijn die paar tientjes voor het vasthouden van een parkeerplek (voor de meesten, wat ik hoor) te verwaarlozen. Ze zijn al blij wanneer hij überhaupt komt, vlakbij kan staan en ja wat soms ook gebeurd dat een klant laat parkeren als visite.
Wat ook gebeurd is simpelweg dat de plek, buiten werktijd, soms wordt vastgepind met een personenauto. Je "betaalt" dan ook voor de parkeeruren dat er niet gewerkt wordt. Alternatief is veel lopen wat (werk)tijd kost.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_182902019
Denemarken kent geen parkeermeters. 95% van de Deense steden is parkeren gratis.
Emigreer...als je van een rijk gevuld leven houdt...in vrijheid.
  vrijdag 2 november 2018 @ 17:28:51 #111
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182902226
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 17:17 schreef cempexo het volgende:
Denemarken kent geen parkeermeters. 95% van de Deense steden is parkeren gratis.
En hoe is het in Chengdu geregeld?
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_182902499
quote:
0s.gif Op donderdag 1 november 2018 20:33 schreef bianconeri het volgende:
Gewoon niet in Amsterdam wonen? Wat moet je daar nog?
Lelijke stad, ongezellig en alles is er schandalig duur. Enige goede daar (vlakbij) is Schiphol.

Gewoon OV gebruiken, al is dat helaas in NL ook vrij duur.
Ze kunnen in NL nog veel leren van andere steden, waar je voor bv 1 euro een rit kunt maken overal heen.
bewoners betalen geen parkeerkosten per uur natuurlijk. Alleen het bezoek/werklui wat er langskomt. Maar vooralsnog zijn de klussen/contracten veel te lukratief om als leverancier nee te zeggen. Mijn werkgever is meestal 100-150¤ kwijt aan parkeerkosten voor mijn auto iedere maand, dat nemen ze voor lief.
.
pi_182902570
quote:
99s.gif Op donderdag 1 november 2018 21:15 schreef Karina het volgende:
Wat mij nog het meest verbaasde is dat ik net bij RTL-Z hoorde dat dit de eerste verhoging was in 10 jaar, voor mijn gevoel was het elk jaar al duurder geworden.
Kan best kloppen, ik herinner me dat ergens in 2010 of 11 een paar straatjes van Oud-West naar Centrum zijn gegaan kwa tarief. Dat is dus 4¤ ipv 2,75¤
.
pi_182902732
quote:
99s.gif Op donderdag 1 november 2018 15:39 schreef CrashO het volgende:

[..]

Amsterdam wil minder feestvierende toeristen. Die komen haast allemaal met (goedkope) vluchten. Niet met de auto.
Ryanair maakt het mogelijk.
pi_182902908
Het allerergste vind ik dat die smerige, hypocriete GroenLinks-hippies toch tamelijk veel zetels hebben in de landelijke politiek. Wat is het volgende dat ze kapot gaan maken?

Ik word er echt pissig van wanneer ik dit soort dingen lees, maar kennelijk is de gemeenteraad van mening dat ze dit zichzelf wel kunnen veroorloven. De niet-kapitaalkrachtige burgers van Amsterdam zitten nu met de gebakken peren en worden verplicht om tussen de Tokkies en cultuurverrijkers plaats te nemen.

In Spijkenisse dachten ze ook weg te kunnen komen met betaald parkeren in een centrum dat allesbehalve groot en imposant is. De helft staat leeg en iedereen winkelt nu in Hellevoetsluis.

Ik zet geen stap meer in die klotestad.
pi_182903074
quote:
17s.gif Op vrijdag 2 november 2018 18:12 schreef DevFreak het volgende:

Ik zet geen stap meer in die klotestad.
Dat is nou net de bedoeling.
pi_182903193
quote:
17s.gif Op vrijdag 2 november 2018 18:12 schreef DevFreak het volgende:
De niet-kapitaalkrachtige burgers van Amsterdam zitten nu met de gebakken peren en worden verplicht om tussen de Tokkies en cultuurverrijkers plaats te nemen.
Nee. De burgers van Amsterdam boeit het niets. Die hebben een ontheffing of hebben niet eens een auto. Het gaat om het ontmoedigen van dagjesmensen van buiten de stad (b.v. uit Spijkenisse) om met de auto te gaan. Daar is m.i. niets mis mee.

Maar zo ranten op iets wat je helemaal niet begrepen hebt en/of een rood waas voor de ogen te krijgen als je de term "links" leest. Zo komt het nooit goed met de mensheid. :)
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_182903780
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 18:32 schreef Bart2002 het volgende:

[..]

Nee. De burgers van Amsterdam boeit het niets. Die hebben een ontheffing of hebben niet eens een auto. Het gaat om het ontmoedigen van dagjesmensen van buiten de stad (b.v. uit Spijkenisse) om met de auto te gaan. Daar is m.i. niets mis mee.

Maar zo ranten op iets wat je helemaal niet begrepen hebt en/of een rood waas voor de ogen te krijgen als je de term "links" leest. Zo komt het nooit goed met de mensheid. :)
Ja uhhhh duh. Ik begrijp echt wel dat we niet met ons honderdduizenden naar het centrum van Amsterdam toe kunnen met de auto, want dan krijg je shithole-country achtige praktijken, zoals in India en China. Maar waarom geen gratis/goedkope parkeerfaciliteiten buiten de stad met fikse korting op het openbaar vervoer?
  Moderator / Redactie Sport vrijdag 2 november 2018 @ 19:03:04 #119
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_182903795
quote:
18s.gif Op vrijdag 2 november 2018 19:02 schreef DevFreak het volgende:

[..]

Ja uhhhh duh. Ik begrijp echt wel dat we niet met ons honderdduizenden naar het centrum van Amsterdam toe kunnen met de auto, want dan krijg je shithole-country achtige praktijken, zoals in India en China. Maar waarom geen gratis/goedkope parkeerfaciliteiten buiten de stad met fikse korting op het openbaar vervoer?
Dat hadden ze vroegah. Maar is inmiddels ter ziele gegaan.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_182904017
quote:
18s.gif Op vrijdag 2 november 2018 19:02 schreef DevFreak het volgende:
Maar waarom geen gratis/goedkope parkeerfaciliteiten buiten de stad met fikse korting op het openbaar vervoer?
Dat is er. Alleen lees ik berichten dat die faciliteiten vol staan met buitenlandse auto's. Dus gebruik wordt er wel van gemaakt. Ik denk dat we hier te maken hebben met een onoplosbaar probleem. Men wil perse en massaal per automobiel naar Amsterdam. Dat is niet te doen. Het enige wapen om het te ontmoedigen is een prijsverhoging bij gebrek aan een echte oplossing. Mogelijk gewoon niet oplosbaar dus, de stad een beetje leefbaar houden afgezet tegen het overmatige aanbod van mensen die perse met de auto naar een stad willen. Je zou je kunnen afvragen of dat iets is wat de stad van dienst zou moeten "oplossen". Het is gewoon teveel.
vrijdag 9 december 2016 15:58 schreef Ringo het volgende:
Welke discussie? Ik zie alleen maar harige kerels die elkaar de rug inzepen.
pi_182904046
Www.prettigparkeren.nl _O_
Somebody that I used to know
pi_182916070
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 november 2018 13:08 schreef Vallon het volgende:

[..]

Niet iedere Amsterdammer, laat staan die een verbouwing laten doen, is een pauper, heeft een parkeervergunning of is breid zijn "doen en laten" te delen met de gemeente.


Ja dat is wellicht zo. Maar dan kies je dan dus voor. Ik kan er ook voor kiezen om geen vergunning te nemen, dan betaal ik dus ook een paar tientjes per dag. Maar als je zelf kiest voor de dure oplossing kun je dat natuurlijk niet de gemeente aanwrijven.

Ik begrijp trouwens niet goed wat het hebben van een parkeervergunning of bezoekerspas met paupers van doen heeft. Echte paupers hebben natuurlijk geen auto en al helemaal geen bezoekerspas.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
pi_182916133
quote:
17s.gif Op vrijdag 2 november 2018 18:12 schreef DevFreak het volgende:
Het allerergste vind ik dat die smerige, hypocriete GroenLinks-hippies toch tamelijk veel zetels hebben in de landelijke politiek. Wat is het volgende dat ze kapot gaan maken?

Ik word er echt pissig van wanneer ik dit soort dingen lees, maar kennelijk is de gemeenteraad van mening dat ze dit zichzelf wel kunnen veroorloven. De niet-kapitaalkrachtige burgers van Amsterdam zitten nu met de gebakken peren en worden verplicht om tussen de Tokkies en cultuurverrijkers plaats te nemen.

In Spijkenisse dachten ze ook weg te kunnen komen met betaald parkeren in een centrum dat allesbehalve groot en imposant is. De helft staat leeg en iedereen winkelt nu in Hellevoetsluis.

Ik zet geen stap meer in die klotestad.
Spijkenisse is natuurlijk totaal onvergelijkbaar. Daar kom je niet voor je plezier of bezienswaardigheden. Daar wil je doorgaans zo snel mogelijk weer weg. Plus dat je zo in de metro stapt en binnen een half uur op de Coolsingel staat dus waarom zou iemand betalen om daar te gaan winkelen?

Ridderkerk is ook zo'n stad. Prachtig winkelcentrum maar de helft staat leeg en maar vasthouden aan betaald parkeren terwijl je vanuit Ridderkerk in een paar minuten in Rotterdam staat.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
  zaterdag 3 november 2018 @ 18:08:24 #124
30873 Vallon
Life is unpredictable
pi_182922041
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 november 2018 10:27 schreef Kapitein_Scheurbuik het volgende:

[..]

Ja dat is wellicht zo. Maar dan kies je dan dus voor. Ik kan er ook voor kiezen om geen vergunning te nemen, dan betaal ik dus ook een paar tientjes per dag. Maar als je zelf kiest voor de dure oplossing kun je dat natuurlijk niet de gemeente aanwrijven.

Ik begrijp trouwens niet goed wat het hebben van een parkeervergunning of bezoekerspas met paupers van doen heeft. Echte paupers hebben natuurlijk geen auto en al helemaal geen bezoekerspas.
Ik reageerde sarcastisch met pauper als behoeftige wat voor mij de "mensen" zijn die afhankelijk zijn (gemaakt) van de overheidsregels om bv. een parkeervergunning te verkrijgen. Anderen kopen er gewoon één of laten - al knipogend - een parkeerkelder (ver)bouwen.

Je kan het wel degelijk de gemeente verwijten dat zij verkapt inkomenspolitiek over de rug van autobezitters bedrijven. Autobezitter(s) met een modaal inkomen wordt door de parkeerpolitie(k) harder geraakt dan iemand die breed in de slappe was zit. Je kan dan zeggen... dat het een keuze is en daarom toegestaan is dat "rijken" wel en armen geen auto kunnen mogen parkeren.
"On bended knee is no way to be free" Peter R 1954-2021 (©Zapata)
Hegel: "De waarheid is subjectief"
Covid19: "Doctors can’t cure stupid, but at least they can sedate it."
pi_182922653
Maak het centrum gewoon autovrij (binnenring). In plaats van continu geldkloppen om t geldkloppen.
Gelijk meer plek voor die hordes toeristen.
pi_182922708
Auto's zijn toch niet meer van deze tijd. Openbaar vervoer is de toekomst. Goed initiatief van een van de meest progressieve steden ter wereld.
1 + 1 = blauw
pi_182928704
quote:
12s.gif Op zaterdag 3 november 2018 18:08 schreef Vallon het volgende:

[..]

Ik reageerde sarcastisch met pauper als behoeftige wat voor mij de "mensen" zijn die afhankelijk zijn (gemaakt) van de overheidsregels om bv. een parkeervergunning te verkrijgen. Anderen kopen er gewoon één of laten - al knipogend - een parkeerkelder (ver)bouwen.

Je kan het wel degelijk de gemeente verwijten dat zij verkapt inkomenspolitiek over de rug van autobezitters bedrijven. Autobezitter(s) met een modaal inkomen wordt door de parkeerpolitie(k) harder geraakt dan iemand die breed in de slappe was zit. Je kan dan zeggen... dat het een keuze is en daarom toegestaan is dat "rijken" wel en armen geen auto kunnen mogen parkeren.
Ja daar heb je dan ook wel weer gelijk in.
Don't quote me boy, cause I ain't said shit!
Send Banano to: ban_1drjycsqhpwa1i4uxo1mmqau6q8gibgbn6oabtub53zpcrabjunt3uscaqty
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')