abonnement Unibet Coolblue
pi_182395464
quote:
1s.gif Op maandag 8 oktober 2018 13:39 schreef richolio het volgende:
Het is echt triest hoeveel mensen de snelweg-actie afdoen als “ludiek”. Het is gewoon pure minachting van de rechstaat. Je overtreedt de wet, dus dan moet je je daarvoor verantwoorden. Zo werkt dat in Nederland, en gelukkig

Helaas werkt het niet zo voor al die burgemeesters die wederrechtelijk demonstraties hebben verboden of verbannen naar een of ander industrieterrein. Zo werkt het ook niet voor het Openbaar Ministerie dat anti-koningshuisdemonstranten liet ontvoeren om te voorkomen dat die hun mening konden uiten.

En dan gaat dat zelfde OM er ineens wel heel hard erin, met zelfs een filmpje. Voor mensen die woorden gebruiken waarvan ze de betekenis niet kennen: De rechtsstaat is het principe dat al het overheidsoptreden zijn grondslag vindt in het recht en is begrensd door het recht. Het is dus slechts de staat die de rechtsstaat kan bedreigen of minachten, en niet de burger. Die rechtsstaat wordt dus weldegelijk geminacht, maar vandaag en door het OM door willekeurig en willekeurig hard te vervolgen.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  maandag 8 oktober 2018 @ 18:13:19 #102
456432 Kamina
Tenacious!
pi_182395483
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 18:04 schreef Jeanne_Darc het volgende:

[..]

Nee, niet afgedaan, het is oneerlijk dat de media er niet over bericht. Dat is wat ik zeg. Dat hadden ze al lang kunnen doen. Dus jij hebt liever dat de media erover zwijgt, apart. Ik geloof ook niet dat het voor gaat komen. Die 2 racisten van DENK hoeven ook niet voor te komen met hun nazi-vergelijking. De blanke Nederlander is de kop van Jut, en dat krijgen steeds meer mensen door.
DENK is simpelweg de andere kant van het racisme spectrum. Was te verwachten natuurlijk.
1 + 1 = blauw
pi_182395503
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 18:04 schreef Jeanne_Darc het volgende:

[..]

Nee, niet afgedaan, het is oneerlijk dat de media er niet over bericht. Dat is wat ik zeg. Dat hadden ze al lang kunnen doen. Dus jij hebt liever dat de media erover zwijgt, apart. Ik geloof ook niet dat het voor gaat komen. Die 2 racisten van DENK hoeven ook niet voor te komen met hun nazi-vergelijking. De blanke Nederlander is de kop van Jut, en dat krijgen steeds meer mensen door.
Stel je niet zo aan. Sommige zaken worden niet behandeld omdat ze niet zo interessant zijn. Dit wel, want Zwarte Piet.
pi_182396062
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 18:04 schreef Jeanne_Darc het volgende:

[..]

Nee, niet afgedaan, het is oneerlijk dat de media er niet over bericht. Dat is wat ik zeg. Dat hadden ze al lang kunnen doen. Dus jij hebt liever dat de media erover zwijgt, apart. Ik geloof ook niet dat het voor gaat komen. Die 2 racisten van DENK hoeven ook niet voor te komen met hun nazi-vergelijking. De blanke Nederlander is de kop van Jut, en dat krijgen steeds meer mensen door.
Jij bent degene die de kermis in Bussum er aan de haren bijsleept als voorbeeld om aan te tonen hoe ermet 2 maten gemeten wordt. Je conclusie dus volledig voor jouw rekening.

Waarom denk je overigens dat de politie getuigen oproept?
https://www.politie.nl/ni(...)n-kermis-bussum.html

Kijk, je kunt geloven dat er geen vervolging wordt ingesteld, de feiten liggen anders. De 2 rascisten van DENK hebben geen fluit te maken met deze zaak, net zo min als het tuig in Bussum.

https://www.nhnieuws.nl/n(...)es-door-200-jongeren

https://www.gooieneemland(...)n-op-bussumse-kermis
pi_182396152
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 18:02 schreef AchJa het volgende:

[..]

Heb je het hele verhaal gelezen? Het gaat om een beroep tegen een gebiedsverbod.

[..]

Als hij 200 km/h reed was hij niet echt bezig met het blokkeren van een snelweg of wel?

[..]

Artikel 5 of wat bedoel je hiermee?

[..]

Ik heb nog nooit het woord D66 rechters in de mond genomen... Dat maak jij er weer van.

[..]

Ik hang de calimero echt niet uit maar als die twee linkjes echt het beste zijn wat je kunt vinden...

En nee, die schikkingen zijn niet naast hun neergelegd.
ff kort, tijd op, maar dan met name over de D66 rechters. Daar wil ik je even mn verontschuldigen voor aanbieden. Term en als "showproces", "d66rechters" "nepparlement" en "de pers is de vijand van het volk" zorgen er bij voor dat mn haren recht overeind gaan staan. Ondanks dat vele mensen denken dat we een bananenrepubliek zijn, zijn we dat gelukkig niet.
pi_182397685
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 18:47 schreef partnervan het volgende:

[..]

Jij bent degene die de kermis in Bussum er aan de haren bijsleept als voorbeeld om aan te tonen hoe ermet 2 maten gemeten wordt. Je conclusie dus volledig voor jouw rekening.

Waarom denk je overigens dat de politie getuigen oproept?
https://www.politie.nl/ni(...)n-kermis-bussum.html

Kijk, je kunt geloven dat er geen vervolging wordt ingesteld, de feiten liggen anders. De 2 rascisten van DENK hebben geen fluit te maken met deze zaak, net zo min als het tuig in Bussum.

https://www.nhnieuws.nl/n(...)es-door-200-jongeren

https://www.gooieneemland(...)n-op-bussumse-kermis
'Aan de haren bijsleept'. Whaha. Wat een frustratie :P Dat staat allemaal in geen verhouding tot de media aandacht voor Dokkum. Succes in je politiek correcte bubbel.
pi_182397713
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 19:56 schreef Jeanne_Darc het volgende:

[..]

'Aan de haren bijsleept'. Whaha. Wat een frustratie :P Dat staat allemaal in geen verhouding tot de media aandacht voor Dokkum. Succes in je politiek correcte bubbel.
Klopt. Alles omtrent Zwarte Piet haalt bijna dagelijks de voorpagina.
pi_182397852
quote:
7s.gif Op maandag 8 oktober 2018 19:57 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Klopt. Alles omtrent Zwarte Piet haalt bijna dagelijks de voorpagina.
Zeg ik niet, maar jij zit in dezelfde bubbel. Ik ga wat nuttigs doen, mazzel.
pi_182398228
quote:
12s.gif Op maandag 8 oktober 2018 20:01 schreef Jeanne_Darc het volgende:

[..]

Zeg ik niet, maar jij zit in dezelfde bubbel. Ik ga wat nuttigs doen, mazzel.
Tja, voor het verschil in media-aandacht is wel een vrij logische verklaring. Maar als jij het liever afdoet als gelul en in alles de strijd tegen de blanke ziet, tja.
pi_182398692
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 19:56 schreef Jeanne_Darc het volgende:

[..]

'Aan de haren bijsleept'. Whaha. Wat een frustratie :P Dat staat allemaal in geen verhouding tot de media aandacht voor Dokkum. Succes in je politiek correcte bubbel.
Het is vrij simpel. Gevallen worden op zichzelf bekeken en er is geen enkele regel die stelt dat je jezelf als outlaw / eigen authoriteit in het verkeer mag opstellen. Of je nu met een groepje een bus aanhoudt op een snelweg of een ander vehicle. Dat feit is strafbaar en wordt gemarkeerd.

Als je bij het breken van de wet uit nood een bepaalde levensbedreigende situatie voorkomt zonder andere levens in gevaar te brengen dan weegt de coulance misschien mee maar in dit geval leverde het gevaar op en was de achterliggende discussie eentje die voor velen net zo interessant is als een vete tussen twee fanclubs, families of clans.
  maandag 8 oktober 2018 @ 21:31:08 #111
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_182400119
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 18:52 schreef partnervan het volgende:

[..]

ff kort, tijd op, maar dan met name over de D66 rechters. Daar wil ik je even mn verontschuldigen voor aanbieden. Term en als "showproces", "d66rechters" "nepparlement" en "de pers is de vijand van het volk" zorgen er bij voor dat mn haren recht overeind gaan staan. Ondanks dat vele mensen denken dat we een bananenrepubliek zijn, zijn we dat gelukkig niet.
NP ;)

Ik gebruikte het woord showproces omdat er zelfs een animatiefilmpje door het OM is gemaakt, zodoende.
  maandag 8 oktober 2018 @ 21:37:30 #112
476022 PzKpfw
Devon 'No Limits'
pi_182400284
De rechterlijke macht in dit land is echt een lachertje.
Als iedereen aan zichzelf denkt wordt er aan iedereen gedacht.
Op 't randje en erover.
Op fietsen zonder bende kwam'm zie schooieren um spek
  dinsdag 9 oktober 2018 @ 13:41:16 #113
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_182411784
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 21:37 schreef PzKpfw het volgende:
De rechterlijke macht in dit land is echt een lachertje.
:')
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
  Moderator dinsdag 9 oktober 2018 @ 13:44:45 #114
236264 crew  capricia
pi_182411839
quote:
0s.gif Op maandag 8 oktober 2018 21:37 schreef PzKpfw het volgende:
De rechterlijke macht in dit land is echt een lachertje.
Aldus Neerlands hoop in bange dagen. :')
Definitely not CIA
pi_182442376
Over een jaar weer een rechtszaak tegen snelwegblokkeerders? ....het zal wel niet!
pi_182444955
Vandaag mag KOZP aan het woord.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_182446899
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 05:39 schreef Montagui het volgende:
Vandaag mag KOZP aan het woord.
Eerst staat Jenny Douwes voor het hekje. Live te volgen bij saskia:
SaskiaBelleman twitterde op donderdag 11-10-2018 om 09:46:09 Douwes zegt dat de voorman van KOZP het woord “oorlog” gebruikte, en aangaf dat naar zijn smaak de veranderingen niet snel genoeg gingen. Ze heeft het ook over de Grauwe Eeuw. Dat is een andere groepering, waarvan de vooman is veroordeeld. #blokkeerfriezen reageer retweet
pi_182449505
Goed dat veel Nederlanders het verschil tussen verzetshelden en terroristen weten: https://www.telegraaf.nl/(...)campaign=twitterfeed
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_182449679
Rechtsongelijkheid, rechters kiezen kant van extremistische cultuurondermijners:
wierdduk twitterde op donderdag 11-10-2018 om 12:26:30 Commotie in de rechtbank: activisten van KOZP mogen onbelemmerd tweeten en facebooken vanuit de zaal - laptop op schoot - terwijl andere aanwezigen hun telefoons uit moeten doen. Raadsmannen van #blokkeerfriezen zijn not amused: "Dit kan echt niet!" reageer retweet
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
pi_182449730
quote:
5s.gif Op woensdag 10 oktober 2018 22:52 schreef maan_man het volgende:
Over een jaar weer een rechtszaak tegen snelwegblokkeerders? ....het zal wel niet!
Het zal wel:

quote:
Onderzoek naar mannen ’die snelweg op slot deden’
De politie is een onderzoek gestart naar een groep jonge mannen die enige tijd de A2 hebben geblokkeerd bij Eindhoven. Gisteravond verscheen daar een filmpje van op Dumpert, met flink wat boze reacties als gevolg.
https://www.telegraaf.nl/(...)nelweg-op-slot-deden
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_182449864
@ TS

Het is Dokkummer i.p.v. Dokkumse.
Dokkummer koffie, Dokkummer berenburg, Dokkummer Ee, Dokkummer Vlaggen Centrale etc.
pi_182450041
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 12:34 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Het zal wel:

[..]

Benieuwd of er wat mee gebeurd. Dokkummers hadden tenminste nog een geldige reden.

[ Bericht 1% gewijzigd door Jeanne_Darc op 11-10-2018 13:57:48 ]
pi_182450102
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 12:43 schreef Idisrom het volgende:
@ TS

Het is Dokkummer i.p.v. Dokkumse.
Dokkummer koffie, Dokkummer berenburg, Dokkummer Ee, Dokkummer Vlaggen Centrale etc.
"Dokkumse" is niet fout. "Dokkumer" is een alternatieve schrijfwijze die veelal wordt gebruikt in vaste verbindingen. Vergelijkbaar met "Groningse" en "Groninger".

https://taaladvies.net/taal/advies/vraag/352/groninger_gronings/
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182450202
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 12:30 schreef Oostwoud het volgende:
Rechtsongelijkheid, rechters kiezen kant van extremistische cultuurondermijners:
wierdduk twitterde op donderdag 11-10-2018 om 12:26:30 Commotie in de rechtbank: activisten van KOZP mogen onbelemmerd tweeten en facebooken vanuit de zaal - laptop op schoot - terwijl andere aanwezigen hun telefoons uit moeten doen. Raadsmannen van #blokkeerfriezen zijn not amused: "Dit kan echt niet!" reageer retweet
Dat is inderdaad gewoon raar.

En reden voor wraking omdat het partijdigheid verraad.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_182450325
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 12:30 schreef Oostwoud het volgende:
Rechtsongelijkheid, rechters kiezen kant van extremistische cultuurondermijners:
wierdduk twitterde op donderdag 11-10-2018 om 12:26:30 Commotie in de rechtbank: activisten van KOZP mogen onbelemmerd tweeten en facebooken vanuit de zaal - laptop op schoot - terwijl andere aanwezigen hun telefoons uit moeten doen. Raadsmannen van #blokkeerfriezen zijn not amused: "Dit kan echt niet!" reageer retweet
SaskiaBelleman twitterde op donderdag 11-10-2018 om 13:03:48 De mensen van Kick out zwarte Piet mogen hun laptop/telefoon niet meer gebruiken in de zaal, horen we nu. #blokkeerfriezen reageer retweet
Wem die Scheisse bis zum Hals steht, sollte den Kopf nicht hängen lassen
  Moderator / Redactie FP + Sport donderdag 11 oktober 2018 @ 13:14:01 #126
408813 crew  trein2000
pi_182450501
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 13:07 schreef maryen65 het volgende:

[..]

SaskiaBelleman twitterde op donderdag 11-10-2018 om 13:03:48 De mensen van Kick out zwarte Piet mogen hun laptop/telefoon niet meer gebruiken in de zaal, horen we nu. #blokkeerfriezen reageer retweet
Wraking. Simpel.

Kan écht niet dit.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_182450701
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 13:07 schreef maryen65 het volgende:

[..]

SaskiaBelleman twitterde op donderdag 11-10-2018 om 13:03:48 De mensen van Kick out zwarte Piet mogen hun laptop/telefoon niet meer gebruiken in de zaal, horen we nu. #blokkeerfriezen reageer retweet
Pas nadat er een opmerking is gekomen dus.

Wegwezen met deze rechter, wraking!
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_182450805
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 12:30 schreef Oostwoud het volgende:
Rechtsongelijkheid, rechters kiezen kant van extremistische cultuurondermijners:
wierdduk twitterde op donderdag 11-10-2018 om 12:26:30 Commotie in de rechtbank: activisten van KOZP mogen onbelemmerd tweeten en facebooken vanuit de zaal - laptop op schoot - terwijl andere aanwezigen hun telefoons uit moeten doen. Raadsmannen van #blokkeerfriezen zijn not amused: "Dit kan echt niet!" reageer retweet
Manmanman

Nog een Dukje voor de leuk;
wierdduk twitterde op donderdag 11-10-2018 om 13:21:25 Ik vraag iets aan een wel heel recalcitrante sympathisante van KOZP, die opruiende taal op twitter gooide en aanwezig is hier. Zij: "Ik praat niet met jou, ga uit mijn aura". #blokkeerfriezen reageer retweet
Ik weet niet of ik nu :') of _O- moet...
Op zondag 15 januari 2017 19:21 schreef Ser_Ciappelletto het volgende:
Als je geen nazi genoemd wilt worden moet je geen achterlijke discriminerende dingen zeggen als: "de islam tast anderen aan in hun rechten".
  donderdag 11 oktober 2018 @ 15:03:18 #129
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_182452581
Steengoede column: "Waarom ik begrip heb voor de Friese blokkeerders."

https://www.volkskrant.nl(...)l&utm_source=twitter

Het onvermogen van de overheid om de burgers durven te beschermen feilloos blootgelegd.
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_182452784
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 15:03 schreef Andromache het volgende:
Steengoede column: "Waarom ik begrip heb voor de Friese blokkeerders."

https://www.volkskrant.nl(...)l&utm_source=twitter

Het onvermogen van de overheid om de burgers durven te beschermen feilloos blootgelegd.
Goed stuk inderdaad.
pi_182452826
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 15:03 schreef Andromache het volgende:
Steengoede column: "Waarom ik begrip heb voor de Friese blokkeerders."

https://www.volkskrant.nl(...)l&utm_source=twitter

Het onvermogen van de overheid om de burgers durven te beschermen feilloos blootgelegd.
^O^
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
  donderdag 11 oktober 2018 @ 15:35:45 #132
473519 Drekkoning
Is het al juno?
pi_182453099
Tja, demonstratierecht geldt nou eenmaal niet alleen voor meningen waar je het mee eens bent.

Ben benieuwd wat eruit komt.
Lege bekers in het gras
Modder op mijn schoenen
Verlang naar het moment
Dat we even niks meer moeten
pi_182453123
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 15:03 schreef Andromache het volgende:
Steengoede column: "Waarom ik begrip heb voor de Friese blokkeerders."

https://www.volkskrant.nl(...)l&utm_source=twitter

Het onvermogen van de overheid om de burgers durven te beschermen feilloos blootgelegd.
Ofwel, politiek moet lef durven hebben.

De enige die dat tot nu toe heeft gehad is Aboutaleb.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_182453185
quote:
15s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 13:28 schreef SpaceOddity het volgende:

[..]

Manmanman

Nog een Dukje voor de leuk;
wierdduk twitterde op donderdag 11-10-2018 om 13:21:25 Ik vraag iets aan een wel heel recalcitrante sympathisante van KOZP, die opruiende taal op twitter gooide en aanwezig is hier. Zij: "Ik praat niet met jou, ga uit mijn aura". #blokkeerfriezen reageer retweet
Ik weet niet of ik nu :') of _O- moet...
Wierd Duk zou ik ook niet in m'n buurt willen.
pi_182453365
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 15:03 schreef Andromache het volgende:
Steengoede column: "Waarom ik begrip heb voor de Friese blokkeerders."

https://www.volkskrant.nl(...)l&utm_source=twitter

Het onvermogen van de overheid om de burgers durven te beschermen feilloos blootgelegd.
Matig stuk. De schrijver is - kennelijk - van mening dat de demonstratie van anti-pieters verboden had moeten worden, maar ik kan uit het stuk niet opmaken op grond waarvan dat dan had moeten gebeuren. En daarmee is het betoog in mijn ogen zeer zwak.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182453409
SaskiaBelleman twitterde op donderdag 11-10-2018 om 15:37:46 De pluriforme samenleving is de #blokkeerfriezen volledig ontgaan, zegt Afriyie. Volgens hem vinden ze kennelijk dat je een witte huidskleur moet hebben om kritiek te mogen hebben. reageer retweet
Iets met pot, ketel en zwart.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
  donderdag 11 oktober 2018 @ 15:56:48 #137
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_182453431
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 15:52 schreef Molurus het volgende:

[..]

Matig stuk. De schrijver is - kennelijk - van mening dat de demonstratie van anti-pieters verboden had moeten worden, maar ik kan uit het stuk niet opmaken op grond waarvan dat dan had moeten gebeuren. En daarmee is het betoog in mijn ogen zeer zwak.
Openbare orde. Dat er elke keer schermutselingen en intimidaties plaatsvinden door die demonstratie aan de kant van de optocht te houden - van die NVU-wappies zoeken de KOZP'ers op en daar komt dan algehele heibel van.
pi_182453495
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 15:56 schreef VoMy het volgende:

[..]

Openbare orde. Dat er elke keer schermutselingen en intimidaties plaatsvinden door die demonstratie aan de kant van de optocht te houden - van die NVU-wappies zoeken de KOZP'ers op en daar komt dan algehele heibel van.
Dit argument kun je gebruiken om zo'n beetje elke demonstratie te verbieden.

In eerste instantie moet er gezocht worden naar manieren om de openbare orde (voldoende) te bewaken en te waarborgen. De overheid heeft in principe een plicht om dit te doen, ook in dit geval.

Pas in gevallen waarin aannemelijk gemaakt kan worden dat de openbare orde niet voldoende gewaarborgd *kan* worden (dat komt neer op een overheid die zegt 'wij zijn de controle erover kwijt') kan er eventueel gepleit worden voor een verbod. In mijn ogen is dat in deze casus niet aannemelijk gemaakt, niet in de buurt van.
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 11 oktober 2018 @ 16:05:44 #139
478082 VoMy
Seksloos kutventje
pi_182453567
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 16:00 schreef Molurus het volgende:

[..]

Dit argument kun je gebruiken om zo'n beetje elke demonstratie te verbieden.

Nee. En ja, als het aan de orde is kan je dat argument gebruiken. Wordt ook regelmatig gebruikt.

quote:
In eerste instantie moet er gezocht worden naar manieren om de openbare orde (voldoende) te bewaken en te waarborgen. De overheid heeft in principe een plicht om dit te doen, ook in dit geval.
Dat is ook gebeurd. Deze demonstratie wordt elk jaar gepland en toegestaan, met meerdere keren problemen.

quote:
Pas in gevallen waarin aannemelijk gemaakt kan worden dat de openbare orde niet voldoende gewaarborgd *kan* worden (dat komt neer op een overheid die zegt 'wij zijn de controle erover kwijt') kan er eventueel gepleit worden voor een verbod. In mijn ogen is dat in deze casus niet aannemelijk gemaakt, niet in de buurt van.
Nuja, je schuift hiermee gewoon 5 jaar activisme aan de kant alsof het niet heeft plaatsgevonden. In de jaren voorafgaand aan Dokkum is het dus bij exact dezelfde demonstratie, zelfde organisatie, zelfde opzet, ook fout gegaan.

Ik kan me ook voorstellen dat binnenkort een keer zo'n Pegida-demonstratie wordt geweigerd, als die tijdens het suikerfeest ofzo weer een barbecue willen aansteken voor de moskee. En terecht, want nu breng je hele pelotons ME op de been, wordt er met stenen gegooid en wordt de hele toko binnen een half uur weer opgedoekt omdat de sfeer 'grimmig' is.
  donderdag 11 oktober 2018 @ 16:06:33 #140
138876 Andromache
PJ/De KastAlter Bridge-fan
pi_182453577
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 15:52 schreef Molurus het volgende:

[..]

Matig stuk. De schrijver is - kennelijk - van mening dat de demonstratie van anti-pieters verboden had moeten worden, maar ik kan uit het stuk niet opmaken op grond waarvan dat dan had moeten gebeuren. En daarmee is het betoog in mijn ogen zeer zwak.
Alle bestuurlijke omgang met de kwestie is gereduceerd tot politieke meningsuiting. Echt optreden als bestuurder zonder aanziens des persoons is er niet meer bij. Dat is ernstig.

En voor wie even wil lachen:

altenas twitterde op donderdag 11-10-2018 om 15:16:49 Esajas zegt ‘vorm van vrees’ te voelen als hij naar het Noorden reist. ‘Het is problematisch dat je gevoelens van angst hebt, alleen maar als je door Leeuwarden loopt’. #blokkeerfriezen reageer retweet
:') :') :') _O- Grotesk, dat is het.

[ Bericht 0% gewijzigd door Andromache op 11-10-2018 16:14:10 ]
== houdt van sterke anekdotes voor op feesten en partijen ==
--- Ga van dat gas af! - Laat Groningen niet zakken ---
Don't give up Andro: https://www.youtube.com/watch?v=VjEq-r2agqc O+
*O* ESF-gekkie: justice for Elvana en justice for Keiino :'( *O*
pi_182453781
Tja een snelweg blokkeren mag nou eenmaal niet dus lijkt me logisch dat die blokkeer Friezen daar een dauw voor krijgen.

Maar het ergste in dit hele verhaal vind ik de burgermeester die dus uit eigen beweging 2 extreme groepen uitnodigd voor een kinderfeestje. Haar moeten ze echt hard aanpakken wat mij betreft.
  Moderator / Redactie Sport donderdag 11 oktober 2018 @ 16:31:26 #142
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_182454020
Ik heb echt nog letterlijk nooit zo'n triest zooitje gezien. De slachtofferrol is niet erg genoeg, nee, het moet nog verder gaan.

Weet je ook gelijk waar die overdreven reacties op een kindervriend vandaan komen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_182454074
Is er nou al eens een strafeis?

Ik dacht dat die vandaag zou gaan komen.

Edit: nvm, morgen pas. :)

[ Bericht 45% gewijzigd door Molurus op 11-10-2018 16:44:12 ]
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_182454156
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 16:18 schreef Sjemmert het volgende:
Maar het ergste in dit hele verhaal vind ik de burgermeester die dus uit eigen beweging 2 extreme groepen uitnodigd voor een kinderfeestje. Haar moeten ze echt hard aanpakken wat mij betreft.
Is dat überhaupt wel waar? Het enige wat ik hierover kan vinden zijn die krantenknipseltjes van The Post Offline, zonder enige bronvermelding of wat dan ook. In een interview stelt die Jenny dat even, en er wordt gewoon vanuit gegaan dat dat allemaal maar klopt..

De NVU wil al jaren bij de intocht demonstreren, dus lijkt me zelf een stuk logischer dat de burgermeester - als er überhaupt al contact is geweest - daarom contact met hun heeft gehad. Niet om ze graag uit te nodigen...

[ Bericht 2% gewijzigd door Gehenna op 11-10-2018 16:47:02 ]
nee, jij dan!
pi_182454233
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 16:37 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Is dat überhaupt wel waar? Het enige wat ik hierover kan vinden zijn die krantenknipseltjes van The Post Offline, zonder enige bronvermelding of wat dan ook.

De NVU wil al jaren bij de intocht te willen demonstreren, dus lijkt me zelf een stuk logischer dat de burgermeester daarom contact met hun heeft gehad. Niet om ze graag uit te nodigen...
Dat moet dus hoog nodig uitgezocht worden wat mij betreft.

Zou mij niet verbazen als de NVU het aangevraagd heeft en de burgemeester daarop op eigen initiatief KOZP heeft gesmeekt ook te komen.
pi_182454237
Die Jenny zou via een wob-verzoek bewijsstukken (emails of zo) in handen hebben. Geen idee of dat ter sprake is gekomen of ingediend als bewijs. ALS die stukken al relevant zouden zijn voor dit proces.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_182454295
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 16:41 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Dat moet dus hoog nodig uitgezocht worden wat mij betreft.
Lijkt me een goed idee

quote:
Zou mij niet verbazen als de NVU het aangevraagd heeft en de burgemeester daarop op eigen initiatief KOZP heeft gesmeekt ook te komen.
Hoezo? Ook KOZP zijn al jaren bij de intocht aanwezig, die beide hoef je echt niet uit te nodigen bij dit soort dingen...
nee, jij dan!
pi_182454361
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 16:43 schreef Gehenna het volgende:

[..]

Lijkt me een goed idee

[..]

Hoezo? Ook KOZP zijn al jaren bij de intocht aanwezig, die beide hoef je echt niet uit te nodigen bij dit soort dingen...
Die indruk werd wel gewekt in die kranten stukjes die hier gepost werden. Hoeveel daar van waar is is dus een belangrijke vraag imo.
pi_182454672
quote:
1s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 16:46 schreef Sjemmert het volgende:

[..]

Die indruk werd wel gewekt in die kranten stukjes die hier gepost werden. Hoeveel daar van waar is is dus een belangrijke vraag imo.
Klopt geen zak van.

Sowieso demonstreren bij intochten verbieden. Of je nou voor- of tegen bent, je zoekt het maar uit met je mening.

Wat moeten al die donkere medemensen wel niet denken van dat GroenLinks- en PeeVeeVee gelul.

Ik bedoel GroenLinks voert actief campagne en moet gwn opflikkeren uit Amsterdam. Dat vind ik niet alleen, maar dat vindt 80 procent van de A'dammers. Echt niemand die dat hier 'racistisch' vindt. Maarja, makkelijk blaten als je er niet eens woont maar in 1 of ander kutdorp op de Veluwe.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_182454779
quote:
0s.gif Op donderdag 11 oktober 2018 15:03 schreef Andromache het volgende:
Steengoede column: "Waarom ik begrip heb voor de Friese blokkeerders."

https://www.volkskrant.nl(...)l&utm_source=twitter

Het onvermogen van de overheid om de burgers durven te beschermen feilloos blootgelegd.
Mag het ook andersom?

‘Ik ben tegen Zwarte Piet, maar begreep die blokkade van de A7 heel goed.’ >> ik ben pro Zwarte Piet, maar ik begreep die blokkade van de A7 totaal niet.


Want alles leuk, lief en aardig, maar eigenrichting en de snelweg blokkeren, dat moeten we volgens mij niet willen in Nederland. Waar je ook voor strijdt.
Somebody that I used to know
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')