abonnement Unibet Coolblue
  Moderator vrijdag 10 augustus 2018 @ 14:39:16 #1
54278 crew  Tijger_m
42
pi_181080242
Welkom bij de gelegenheid tot in principe onbelemmerd gespui van politieke ideeën en populistisch geblaat zonder financiële justificatie. Ook geschikt voor al het politieke non-nieuws, bestuurlijke ongehoorzaamheid en alleen maar grappig bedoelde complottheorieën. Iedereen is welkom voor een publiek debat.


-edit-

[ Bericht 14% gewijzigd door murp op 05-11-2018 12:41:59 ]
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_181080262
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 14:37 schreef Mutant01 het volgende: [..] Ik ga niet graven, zeker niet met de searchfunctie van Fok!. Zinloos gebash is wat mij betreft wel degelijk een indicatie over het al of niet minderwaardig vinden van gelovigen.
Kan. Maar dan ben je toch vooral met jezelf in gesprek.
pi_181080270
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 14:38 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Kritiek hebben op religie en geloof betekent nog niet dat je de mensen die geloven minderwaardig vind, dan ga je ridicuul ver.

Ik vind alle religie onzin, mijn schoonouders die zeer gelovig zijn zie ik als hele goede mensen die geen vlieg kwaad doen.
Dat staat er dan ook helemaal niet.
Allah Al Watan Al Malik
pi_181080303
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 14:39 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Kan. Maar dan ben je toch vooral met jezelf in gesprek.
Uiteraard, mensen zijn vaak laf om daar eerlijk over te zijn.
Allah Al Watan Al Malik
pi_181080315
Critici zijn helemaal niet welkom. Je schikt je naar de goegemeente of je blijft maar lekker weg,
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_181080330
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 14:42 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Uiteraard, mensen zijn vaak laf om daar eerlijk over te zijn.
Anoniem op een forum? Ik denk dat dat wel meevalt.
pi_181080359
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 14:44 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Anoniem op een forum? Ik denk dat dat wel meevalt.
Men wil doorgaans niet geassocieerd worden met (extreem) rechts gedachtegoed. Dat is populair geworden na Fortuyn, die graag sprak over bijvoorbeeld de Islam als achterlijke cultuur. Wilders heeft dat stokje grotendeels overgenomen.
Allah Al Watan Al Malik
  Moderator vrijdag 10 augustus 2018 @ 14:46:45 #8
54278 crew  Tijger_m
42
pi_181080363
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 14:40 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat staat er dan ook helemaal niet.
Sorry, maar zo stond het er wel.

Toen Jigzoz stelde gelovigen niet minderwaardig te vinden zei jij: "Je wilt zeggen dat je je nimmer op uitermate negatieve wijze hebt geuit over religieuzen?"
Daarmee insinueer je heel duidelijk dat als je negatief over religieuzen je praat je ze dus minderwaardig vind.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_181080388
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 14:46 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Sorry, maar zo stond het er wel.

Toen Jigzoz stelde gelovigen niet minderwaardig te vinden zei jij: "Je wilt zeggen dat je je nimmer op uitermate negatieve wijze hebt geuit over religieuzen?"
Daarmee insinueer je heel duidelijk dat als je negatief over religieuzen je praat je ze dus minderwaardig vind.
Klopt en niet zoals jij dus in je post stelde. Ik had het over religieuzen, jij had het over religie.
Allah Al Watan Al Malik
pi_181080430
Hoe dan ook: het standpunt van een ander invullen is niet vaak een goed idee.
pi_181080457
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 14:50 schreef Jigzoz het volgende:
Hoe dan ook: het standpunt van een ander invullen is niet vaak een goed idee.
Dat is bij bepaalde onderwerpen niet te voorkomen. Zeker niet als we kijken naar wat er door jan alleman allemaal onder 'kritiek op religie' wordt geschaard.
Allah Al Watan Al Malik
pi_181080480
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 14:52 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat is bij bepaalde onderwerpen niet te voorkomen. Zeker niet als we kijken naar wat er door jan alleman allemaal onder 'kritiek op religie' wordt geschaard.
Waar ligt de grens dan?
pi_181080527
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 14:54 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Waar ligt de grens dan?
Iedereen en alles in zijn waarde laten.
pi_181080538
het is volgens mij juist wel goed als mensen jouw overtuiging bekritiseren, zo kan je mening leren vormen en nadenken hoe je je overtuiging gaat waarmaken
pi_181080539
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 14:54 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Waar ligt de grens dan?
Vertel jij het maar. Hoe geloofwaardig is het om een mening onder 'kritiek op religie' te scharen, als er vervolgens op basis van die mening allerlei maatregelen tegen volgers van die religie genomen zouden worden?

Als iemand stelt: ik wil geen Islam meer in Nederland. Wat denk je dan dat die persoon eigenlijk zegt? Zegt hij dan niet gewoon ik wil geen moslims in Nederland?

Let wel, ik zeg niet dat diegene dat niet zou mogen vinden - maar vraag mij gewoon af hoe je zo'n mening zou moeten interpreteren.
Allah Al Watan Al Malik
pi_181080550
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 14:58 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Vertel jij het maar. Hoe geloofwaardig is het om een mening onder 'kritiek op religie' te scharen, als er vervolgens op basis van die mening allerlei maatregelen tegen volgers van die religie genomen zouden worden?

Als iemand stelt: ik wil geen Islam meer in Nederland. Wat denk je dan dat die persoon eigenlijk zegt? Zegt hij dan niet gewoon ik wil geen moslims in Nederland?

Let wel, ik zeg niet dat diegene dat niet zou mogen vinden - maar vraag mij gewoon af hoe je zo'n mening zou moeten interpreteren.
vaak bedoelt dan de gene, ik wil niet meer dat er nog meer moslims komen
pi_181080566
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 14:43 schreef Ludachrist het volgende:
Critici zijn helemaal niet welkom. Je schikt je naar de goegemeente of je blijft maar lekker weg,
:{
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181080568
Jehova loopt hier nog langs de deur/ of belt aan, hang ik hun de reet uit met mijn geloof?
pi_181080580
Ik vind dat soort kritiek ook vaak nogal eenzijdig en kleinzerig. Volgens de Koran ga ik naar de hel om eeuwig te branden vanwege mijn ongelovigheid. Nou, prima. Ik geloof daar toch niet in. Maar moslims zien in dat soort straffen doorgaans wel ultieme rechtvaardigheid. Kortom: het wordt ultiem rechtvaardig gevonden om ongelovigen voor eeuwig gruwelijk te martelen. De lat ligt meteen vrij hoog. Mag ik dan vinden dat dat vrij ziek is, of ben ik dan al religieuzen minderwaardig aan het vinden?
pi_181080584
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 14:58 schreef Geytenbeekje het volgende:
het is volgens mij juist wel goed als mensen jouw overtuiging bekritiseren, zo kan je mening leren vormen en nadenken hoe je je overtuiging gaat waarmaken
Dat zou het geval zijn als de kritiek nog enigszins ergens op slaat. Mind you dat de laatste 10 of 15 jaar het niveau van met name kritiek op religie uitermate kinderlijk is (in het publieke debat). Weinig toegevoegde waarde als je het mij vraagt.
Allah Al Watan Al Malik
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 15:01:03 #21
104871 remlof
Europees federalist
pi_181080587
Nou ja, in de Sovjetunie had men religie toch ook aardig uitgebannen. Simpelweg door de gebedshuizen te sluiten, niet door gelovigen te deporteren :P
pi_181080592
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 15:00 schreef Jigzoz het volgende:
Ik vind dat soort kritiek ook vaak nogal eenzijdig en kleinzerig. Volgens de Koran ga ik naar de hel om eeuwig te branden vanwege mijn ongelovigheid. Nou, prima. Ik geloof daar toch niet in. Maar moslims zien in dat soort straffen doorgaans wel ultieme rechtvaardigheid. Kortom: het wordt ultiem rechtvaardig gevonden om ongelovigen voor eeuwig gruwelijk te martelen. De lat ligt meteen vrij hoog. Mag ik dan vinden dat dat vrij ziek is, of ben ik dan al religieuzen minderwaardig aan het vinden?
Is het al eens iemand terug gekomen en heeft je het een of ander toegelicht?
pi_181080609
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 15:00 schreef Jigzoz het volgende:
Ik vind dat soort kritiek ook vaak nogal eenzijdig en kleinzerig. Volgens de Koran ga ik naar de hel om eeuwig te branden vanwege mijn ongelovigheid. Nou, prima. Ik geloof daar toch niet in. Maar moslims zien in dat soort straffen doorgaans wel ultieme rechtvaardigheid. Kortom: het wordt ultiem rechtvaardig gevonden om ongelovigen voor eeuwig gruwelijk te martelen. De lat ligt meteen vrij hoog. Mag ik dan vinden dat dat vrij ziek is, of ben ik dan al religieuzen minderwaardig aan het vinden?
Jij vind dus alle theisten minderwaardig op grond van de ideologie, als beschreven in de Koran?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181080613
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 15:00 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat zou het geval zijn als de kritiek nog enigszins ergens op slaat. Mind you dat de laatste 10 of 15 jaar het niveau van met name kritiek op religie uitermate kinderlijk is (in het publieke debat). Weinig toegevoegde waarde als je het mij vraagt.
ja inderdaad dat wel, vooral de islam/moslims zijn daar de dupe van, christenen niet zo denk ik
pi_181080619
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 15:01 schreef remlof het volgende:
Nou ja, in de Sovjetunie had men religie toch ook aardig uitgebannen. Simpelweg door de gebedshuizen te sluiten, niet door gelovigen te deporteren :P
Jij wilt ontkennen dat mensen naar de Goelag zijn gestuurt op grond van hun geloofsovertuiging?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 15:04:02 #26
104871 remlof
Europees federalist
pi_181080631
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 15:03 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Jij wilt ontkennen dat mensen naar de Goelag zijn gestuurt op grond van hun geloofsovertuiging?
Nee, jij legt me nu iets in de mond dat ik niet gezegd heb. Opzouten.
pi_181080636
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 15:00 schreef Jigzoz het volgende:
Ik vind dat soort kritiek ook vaak nogal eenzijdig en kleinzerig. Volgens de Koran ga ik naar de hel om eeuwig te branden vanwege mijn ongelovigheid. Nou, prima. Ik geloof daar toch niet in. Maar moslims zien in dat soort straffen doorgaans wel ultieme rechtvaardigheid. Kortom: het wordt ultiem rechtvaardig gevonden om ongelovigen voor eeuwig gruwelijk te martelen. De lat ligt meteen vrij hoog. Mag ik dan vinden dat dat vrij ziek is, of ben ik dan al religieuzen minderwaardig aan het vinden?
Het probleem met dit soort meningen zit hem wat mij betreft in de (in mijn ogen dan weer) vrij zieke generaliseringen t.a.v. religie en/of religieuzen. Het eeuwig branden in hel hangt bijv. weinig samen met gelovigheid of ongelovigheid. Dat zou namelijk betekenen dat moslims (volgens hun religie) per definitie in de safe zone zitten en niet-gelovigen niet. Dat klopt niet.
Allah Al Watan Al Malik
pi_181080643
Is Rusland niet vooral orthodoks?
Griekenland niet ook?
pi_181080656
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 15:04 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het probleem met dit soort meningen zit hem wat mij betreft in de (in mijn ogen dan weer) vrij zieke generaliseringen. Het eeuwig branden in hel hangt bijv. weinig samen met gelovigheid of ongelovigheid. Dat zou namelijk betekenen dat moslims (volgens hun religie) per definitie in de safe zone zitten en niet-gelovigen niet. Dat klopt niet.
Dat is niet waar, als ik van mij zelf mag spreken, bij ons in de kerk zitten allemaal christenen, toch wordt er in onze kerk opgeroepen om zich te bekeren anders de eeuwige straf
pi_181080669
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 15:01 schreef remlof het volgende:
Nou ja, in de Sovjetunie had men religie toch ook aardig uitgebannen. Simpelweg door de gebedshuizen te sluiten, niet door gelovigen te deporteren :P
Dat viel behoorlijk tegen. Religies gingen juist ondergronds en waren dus volledig buiten het bereik van het regime. Je kan niet iets uitbannen wat in iemands hoofd zit.
Allah Al Watan Al Malik
pi_181080676
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 15:05 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Dat is niet waar, als ik van mij zelf mag spreken, bij ons in de kerk zitten allemaal christenen, toch wordt er in onze kerk opgeroepen om zich te bekeren anders de eeuwige straf
Christen toon berouw en het wordt je vergeven, doe ik wel op de laatste seconde dan?
pi_181080687
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 15:06 schreef john2406 het volgende:

[..]

Christen toon berouw en het wordt je vergeven, doe ik wel op de laatste seconde dan?
je weet niet wanneer je sterven gaat
pi_181080702
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 15:05 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Dat is niet waar, als ik van mij zelf mag spreken, bij ons in de kerk zitten allemaal christenen, toch wordt er in onze kerk opgeroepen om zich te bekeren anders de eeuwige straf
Dat kan, ik weet niet hoe dat precies in het Christendom zit. Maar moslims gaan uit van de geboorte van een zondevrij mens. Ieder mens wordt geheel zonder zondes geboren. Dat is niet zo bij het Christendom meen ik - en dat maakt waarschijnlijk dat je zonder bekering ook eeuwig moet boeten voor die zondes. Dat is de logica die ik er nu maar even van maak.
Allah Al Watan Al Malik
pi_181080704
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 15:04 schreef remlof het volgende:

[..]

Nee, jij legt me nu iets in de mond dat ik niet gezegd heb. Opzouten.
Nee, jij stelt dat de Sovjet-Unie religie zou hebben uitgeband door gebedshuizen te sluiten. Terwijl het de Sovjet-Unie ten eerste niet is gelukt religie uit te bannen, en ten tweede hun pogingen om religie (anders dan de atheistische) uit te bannen gepaard gingen met groffe mensenrechtenschendingen. Maar aan het opzouten maak ik dus op dat jij voor een communistische dictatuur ben? Of leg ik je nu ook iets in de mond?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181080730
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 15:07 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

je weet niet wanneer je sterven gaat
Dat is dan pech er is nog nooit iemand geweest uit de hel of hemel die welke mij overtuigde naar hun woorden te leven.
En zou ik het weten dan kan ik nog altijd!

Ben opgevoed protestant, huwgenoot, echter scholen waren katholiek en ook naar die levens overtuiging leef ik, echter ik draai niet ook mijn linker wang toe als men mij op de rechter slaan wil, dan ben ik ze voor.
pi_181080759
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 15:07 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat kan, ik weet niet hoe dat precies in het Christendom zit. Maar moslims gaan uit van de geboorte van een zondevrij mens. Ieder mens wordt geheel zonder zondes geboren. Dat is niet zo bij het Christendom meen ik - en dat maakt waarschijnlijk dat je zonder bekering ook eeuwig moet boeten voor die zondes. Dat is de logica die ik er nu maar even van maak.
Dat boeten mag/moet je ook doen als je bekeerd bent, het zit zo, als je werkelijk een kind van God bent, dan heb je berouw over de zonden je doet er boete over. Als je niet een kind van God bent, kan je ook berouw hebben, maar dan meer omdat je het erg voor iemand anders vond, dan voor God
pi_181080811
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 15:07 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Maar aan het opzouten maak ik dus op dat jij voor een communistische dictatuur ben? Of leg ik je nu ook iets in de mond?
Ja, dus gelieve daar mee te stoppen :)
pi_181080826
Veel verschil is er ja niet protestant of christen, protestant gelooft niet in de heilige ontvangenis en een dominee mag trouwen pastoor niet.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2018 15:14:15 ]
pi_181080842
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 15:09 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dat is dan pech er is nog nooit iemand geweest uit de hel of hemel die welke mij overtuigde naar hun woorden te leven.
En zou ik het weten dan kan ik nog altijd!

Ben opgevoed protestant, huwgenoot, echter scholen waren katholiek en ook naar die levens overtuiging leef ik, echter ik draai niet ook mijn linker wang toe als men mij op de rechter slaan wil, dan ben ik ze voor.
als dat jouw overtuiging is dan moet je er zeker naar leven
pi_181080849
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 15:13 schreef MichieldeRuyter het volgende:

[..]

Ja, dus gelieve daar mee te stoppen :)
jij bent remlof? of een medestander, die het ook niet zo nou neemt met de mensenrechten?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181080857
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 15:13 schreef john2406 het volgende:
Veel verschil is er ja niet protestant of christen, protestant gelooft niet in de heilige ontvangenis en een dominee mag trouwen pastoor niet.
je bedoelt verschil tussen protestant en katholiek,
er zijn wel meer verschillen, maar beter is om over de overeenkomsten te hebben ;)
pi_181080859
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 15:14 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

als dat jouw overtuiging is dan moet je er zeker naar leven
Mag moeten is voor mij maar 1 ding!
pi_181080877
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 15:00 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

:{
:{
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_181080882
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 15:15 schreef john2406 het volgende:

[..]

Mag moeten is voor mij maar 1 ding!
Het is een mogen, maar tegelijkertijd door je overtuiging een soort moeten voor jezelf
pi_181080890
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 15:04 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Het probleem met dit soort meningen zit hem wat mij betreft in de (in mijn ogen dan weer) vrij zieke generaliseringen t.a.v. religie en/of religieuzen. Het eeuwig branden in hel hangt bijv. weinig samen met gelovigheid of ongelovigheid. Dat zou namelijk betekenen dat moslims (volgens hun religie) per definitie in de safe zone zitten en niet-gelovigen niet. Dat klopt niet.
Er zijn wat betreft moslims toch wel een paar generaliseringen te maken toch? Verbeter me als ik het fout zeg, maar voor zo ongeveer alle moslims geldt de Koran toch als het woord van God en is God ultiem rechtvaardig? Of zijn er ook moslims die daar anders over denken?

Dat je dat vrij ziek noemt is trouwens tekenend. Ik vind het vrij ziek om het ultiem rechtvaardig te vinden om mensen voor in de eeuwigheid gruwelijk te martelen wegens hun ongeloof en daar zet jij dan als evenknie generaliserende aannames tegenover.

Enerzijds eeuwige marteling; anderzijds een generaliserende aanname. Ik zie de balans toch wat doorslaan.

[ Bericht 14% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2018 15:20:02 ]
pi_181080902
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 15:16 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Het is een mogen, maar tegelijkertijd door je overtuiging een soort moeten voor jezelf
Ik moet mij op de wang laten slaan en niks terug doen, of iemand voor zijn?

Jij bent van gisteren?
pi_181080904
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 15:16 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Er zijn wat betreft moslims toch wel een paar generaliseringen te maken toch? Verbeter me als ik het fout zeg, maar voor zo ongeveer alle moslims geldt de Koran toch als het woord van God en is God ultiem rechtvaardig? Of zijn er ook moslims die daar anders over denken?
Alawieten en progressieve moslims denken daar wel iets anders over (ligt een beetje per persoon)
pi_181080941
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 15:17 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik moet mij op de wang laten slaan en niks terug doen, of iemand voor zijn?

Jij bent van gisteren?
Als je niet de christelijke overtuiging heb, dan geloof je wel in goed/kwaad maar niet dat je daarvoor ´boete´moet doen, een (oprechte) christen heeft dat wel
pi_181080967
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 15:17 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Alawieten en progressieve moslims denken daar wel iets anders over (ligt een beetje per persoon)
Die denken dat God ook weleens zijn dag niet heeft of zo?
pi_181080976
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 15:19 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Als je niet de christelijke overtuiging heb, dan geloof je wel in goed/kwaad maar niet dat je daarvoor ´boete´moet doen
in je eigen overtuiging.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181080987
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 15:16 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Er zijn wat betreft moslims toch wel een paar generaliseringen te maken toch? Verbeter me als ik het fout zeg, maar voor zo ongeveer alle moslims geldt de Koran toch als het woord van God en is God ultiem rechtvaardig? Of zijn er ook moslims die daar anders over denken?
Klopt, los van wat kleinere stromingen. Dat heeft echter weinig te maken met hetgeen je stelde in je vorige post. Dat is mijn punt.
Allah Al Watan Al Malik
pi_181080996
Ik heb dat vaak gehad en dacht alleen jou straf komt wel, wat bleek die overleed een paar maanden ernaar, dan liever niet denken?
Wat zou ik nog allemaal tegoed hebben door dat denken?
Tegoeden wat ik liever niet hebben doe zeg ik dan.
pi_181081007
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 15:20 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Die denken dat God ook weleens zijn dag niet heeft of zo?
dat is weer een ander verhaal, maar die geloven soms ook in Bijbelse Verhalen, ik ken er een die gelooft dat Maria een belangrijke betekenis heeft... wel meer katholistisch maar goed, een beetje tussen islam en christendom in, er zijn nog behoorlijk veel overeenkomsten
pi_181081037
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 15:21 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Klopt, los van wat kleinere stromingen. Dat heeft echter weinig te maken met hetgeen je stelde in je vorige post. Dat is mijn punt.
Natuurlijk wel. In de Koran staat talloze keren dat ongelovigen voor eeuwig gemarteld zullen worden in de hel. Als dat het perfecte woord van God is en God ultiem rechtvaardig is, dan kan daar toch alleen maar uit volgen dat moslims die straf dus ultiem rechtvaardig vinden?
pi_181081041
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 15:21 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

in je eigen overtuiging.
ieder weldenkend mens gelooft in goed en kwaad, de christen verbind er consequenties aan in geestelijk en aards opzicht, een atheistisch mens alleen in aards opzicht
pi_181081052
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 15:24 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

ieder weldenkend mens gelooft in goed en kwaad
Wat bedoel je hiermee?
pi_181081068
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 15:25 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Wat bedoel je hiermee?
je weet toch wel het verschil tussen goed en kwaad ?
pi_181081070
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 15:24 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

ieder weldenkend mens gelooft in goed en kwaad
Nee, zeker onder het postmodernisme vervaagt die grens aardig. Maar ook bijvoorbeeld Chinezen zijn vaak niet bekend met het begrip 'zonde'.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181081075
Als men nog niet het verschil weet van goed en kwaad of in zijn/haar eigenwereld leven doet, ziet men het nooit niet.
pi_181081087
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 15:25 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

je weet toch wel het verschil tussen goed en kwaad ?
Als abstracte uitersten? Natuurlijk. Maar in concrete zin is dat vaak heel lastig.
pi_181081097
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 15:25 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Nee, zeker onder het postmodernisme vervaagt die grens aardig. Maar ook bijvoorbeeld Chinezen zijn vaak niet bekend met het begrip 'zonde'.
ben jij een chinees?, kom op zeg,
pi_181081116
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 15:27 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Als abstracte uitersten? Natuurlijk. Maar in concrete zin is dat vaak heel lastig.
stelen is kwaad in concrete zin, iemand pijn doen, liegen, uitschelden , etc.. of denk jij dat het wel kan ?
pi_181081134
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 15:27 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

ben jij een chinees?
maakt dat wat uit? Jouw stelling heeft betrekking op bepaalde, maar niet alle, culturen in verschillende mate.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181081138
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 15:28 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

stelen is kwaad in concrete zin, iemand pijn doen, liegen, uitschelden , etc.. of denk jij dat het wel kan ?
Hangt van de context af. Al die dingen die je noemt komen nooit voor buiten een context, dus zelfs van die dingen kan ik niet zeggen dat ik ze per definitie slecht vind.
pi_181081145
Stelen uit hongersnood is geen kwaad wat mij betreft, stelen om zich te verrijken weer wel.

Anderzijds klop aan het worde gij geopend, is dat niet ook uit honger aankloppen?

[ Bericht 33% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2018 15:31:26 ]
pi_181081160
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 15:30 schreef john2406 het volgende:
Stelen uit hongersnood is geen kwaad wat mij betreft, stelen om zich te verrijken weer wel.
en wat als de ander ook in hongersnood verkeert ?
Ik snap dat je het dan doet, maar of dat nou echt goed is....
pi_181081188
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 15:29 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

maakt dat wat uit? Jouw stelling heeft betrekking op bepaalde, maar niet alle, culturen in verschillende mate.
liegen tegen een chinees of een Zuid-Soedanees is hetzelfde naar mijn idee
pi_181081190
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 15:31 schreef Geytenbeekje het volgende:

Ik snap dat je het dan doet, maar of dat nou echt goed is....
Zie je hoe lastig het ligt?

Objectieve moraliteit kan per definitie niet bestaan. Zelfs IS vindt dat ze het ultieme goed vertegenwoordigen.
pi_181081194
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 15:31 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

en wat als de ander ook in hongersnood verkeert ?
Ik snap dat je het dan doet, maar of dat nou echt goed is....
Wat is daar dan te halen bij iemand wat ook honger heeft?

Anderzijds de katholieke kerk is met goud behangen en heeft het nodige kapitaal, van stelen of gekregen?
pi_181081217
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 15:32 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

liegen tegen een chinees of een Zuid-Soedanees is hetzelfde naar mijn idee
Iets niet vertellen is ook geen liegen toch?
pi_181081246
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 15:32 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

liegen tegen een chinees of een Zuid-Soedanees is hetzelfde naar mijn idee
Ja, maar heeft die Chinees of Zuid-Soedanees daar hetzelfde gevoel bij, als hij dat tegen jou doet?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181081304
Zo had ik ooit een collega, hield de ramadan, woonde samen met zijn vriendin.

Kreeg ik zo verteld hoor, want liegen is verboden, maar op de man/genderneutraal, vragen durft vaak niet iedereen.

[ Bericht 23% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2018 15:41:18 ]
pi_181081313
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 15:34 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Ja, maar heeft die Chinees of Zuid-Soedanees daar hetzelfde gevoel bij, als hij dat tegen jou doet?
Ieder volk heeft humanitaire waarden wat wel en niet kan, dat ligt aan de persoon zelf, hij is er verantwoordelijk voor de leugen en voor zijn eigen gedrag en gedachtes over het gedrag
pi_181081454
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 15:37 schreef john2406 het volgende:
Zo had ik ooit een collega, hield de ramadan, woonde samen met zijn vriendin.

Kreeg ik zo verteld hoor, want liegen is verboden, maar op de man/genderneutraal, vragen durft vaak niet iedereen.
wat wil je hiermee zeggen ? als je iets afkeurt betekend het nog niet dat je het niet doet
pi_181081463
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 15:37 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Ieder volk heeft humanitaire waarden wat wel en niet kan,
Ja, maar die zijn dus niet even Universeel als jij wilt doen denken. Ook verschillen de motivaties om aan dergelijke geboden en verboden te houden tussen volken en individueen.
quote:
dat ligt aan de persoon zelf, hij is er verantwoordelijk voor de leugen en voor zijn eigen gedrag en gedachtes over het gedrag
Helemaal mee eens. Maar niet iedereen op deze aardbol is het daar mee eens. In een wereld waar goed of kwaad eeuwig zijn en dus niet bepaalt door een immer aan verandering onderhevige mensheid, durf ik zelfs te stellen dat een meerderheid van de wereldbevolking niet weet wat goed of kwaad is, in absolute zin, maar daar een eigen voorstelling van heeft of zelfs in het geheel in andere categorieen gedragingen indeeld.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181081501
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 15:44 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Ja, maar die zijn dus niet even Universeel als jij wilt doen denken. Ook verschillen de motivaties om aan dergelijke geboden en verboden te houden tussen volken en individueen.

[..]

Helemaal mee eens. Maar niet iedereen op deze aardbol is het daar mee eens. In een wereld waar goed of kwaad eeuwig zijn en dus niet bepaalt door een immer aan verandering onderhevige mensheid, durf ik zelfs te stellen dat een meerderheid van de wereldbevolking niet weet wat goed of kwaad is, in absolute zin, maar daar een eigen voorstelling van heeft of zelfs in het geheel in andere categorieen gedragingen indeeld.
sorry iedereen, ik ging vanuit mijn eigen gedachtengang redeneren :') ik ben niet met jouw eens over kwaad en goed, ik ben overtuigd dat iedereen weet wat goed en kwaad is, maar daar andere dingen bij denkt dan ik dat doe
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 15:46:47 #77
104871 remlof
Europees federalist
pi_181081513
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 15:05 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Dat viel behoorlijk tegen. Religies gingen juist ondergronds en waren dus volledig buiten het bereik van het regime. Je kan niet iets uitbannen wat in iemands hoofd zit.
Dat ben ik met je eens, maar ik wou alleen maar aangeven dat een overheid best een religie kan verbieden zonder meteen de gelovigen te vervolgen. En de Orthodox-Christelijke kerk was de facto verboden in de USSR terwijl die christenen zelf verder behoorlijk met rust werden gelaten.
pi_181081554
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 15:44 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

wat wil je hiermee zeggen ? als je iets afkeurt betekend het nog niet dat je het niet doet
Wat ik wil zeggen mag men bij dat geloof, seks hebben voor het huwelijk?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2018 15:48:58 ]
pi_181081586
Je mag alles, maar Ik ben overtuigd dat je God er mee pijn doet, hoe dat bij de islam is weet ik niet precies
pi_181081589
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 15:46 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat ben ik met je eens, maar ik wou alleen maar aangeven dat een overheid best een religie kan verbieden zonder meteen de gelovigen te vervolgen.
Jij ontkent de vervolging van gelovigen in de Sovjet-Unie?
quote:
En de Orthodox-Christelijke kerk was de facto verboden in de USSR terwijl die christenen zelf verder behoorlijk met rust werden gelaten.
De Orthodox-Christelijke kerk was officieel geregistreerd in de Sovjet-Unie. Net als een aantal andere geloofgemeenschappen. En beleidend christenen werden alles behalve met rust gelaten.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181081629
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 15:50 schreef Geytenbeekje het volgende:
Je mag alles, maar Ik ben overtuigd dat je God er mee pijn doet, hoe dat bij de islam is weet ik niet precies
Waarom zou ik dan nog ramadan houden?
Moet met ik daar ik niet gemachtigd ben trouwens.
pi_181081725
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_181081772
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 15:52 schreef john2406 het volgende:

[..]

Waarom zou ik dan nog ramadan houden?
Moet met ik daar ik niet gemachtigd ben trouwens.
ramadan is soort van verplicht voor (gezonde)moslims
pi_181081811
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 15:57 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

ramadan is soort van verplicht voor (gezonde)moslims
Was bij de katholiek ook vasten geen vlees echter de kerk paste dat ooit aan, alleen op de vrijdag toch, tijdens het vasten?
pi_181081813
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 15:50 schreef Geytenbeekje het volgende:
Je mag alles, maar Ik ben overtuigd dat je God er mee pijn doet, hoe dat bij de islam is weet ik niet precies
God heeft pijn als iemand seks heeft voor het huwelijk?
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 15:59:49 #86
104871 remlof
Europees federalist
pi_181081831
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 15:50 schreef oranjevogel1 het volgende:
Jij
Ik had het niet tegen jou. Opzouten.
pi_181081907
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 15:59 schreef remlof het volgende:

[..]

Ik had het niet tegen jou. Opzouten.
Dus je wilt niet toegeven dat je de mensenrechtenschendingen in de Voormalige Sovjet-Unie op grond van geloofsovertuiging ontkent.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181081922
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 15:59 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

God heeft pijn als iemand seks heeft voor het huwelijk?
Eerder verdriet, God is voor mij iemand die altijd heeft bestaan en eeuwig zal bestaan, Hij is ook nooit een mens geweest wat Jezus wel was. God kent daarom niet de emoties die wij als mensen kennen
pi_181081939
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:03 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Eerder verdriet, God is voor mij iemand die altijd heeft bestaan en eeuwig zal bestaan, Hij is ook nooit een mens geweest wat Jezus wel was. God kent daarom niet de emoties die wij als mensen kennen
En toch maakte die de mens naar zijn evenbeeld?

En nam van adam een rib en maakte daar een vrouw van.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2018 16:06:32 ]
pi_181081978
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:03 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Eerder verdriet, God is voor mij iemand die altijd heeft bestaan en eeuwig zal bestaan, Hij is ook nooit een mens geweest wat Jezus wel was. God kent daarom niet de emoties die wij als mensen kennen
Maar honderdduizenden mensen hebben op welk moment van de dag dan ook seks voor het huwelijk. Dat moet dan wel een ongekend verdriet zijn dat God te verwerken heeft.
pi_181081992
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:04 schreef john2406 het volgende:

[..]

En toch maakte die de mens naar zijn evenbeeld?
ja, Voor de zondeval, leefden er 2 mensen in het paradijs (Adam en Eva) die leefden volkomen zonder zonde, in Genesis 3 (dacht ik) staat er ook ergens; en God berouwde dat Hij de Mens heeft gemaakt, Hij bedoelt hiermee, dat Hij zelf de mensdom zonder zonde geschapen heeft, maar dat de mens door de duivel zich kan verleiden
pi_181082011
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:07 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

ja, Voor de zondeval, leefden er 2 mensen in het paradijs (Adam en Eva) die leefden volkomen zonder zonde, in Genesis 3 (dacht ik) staat er ook ergens; en God berouwde dat Hij de Mens heeft gemaakt, Hij bedoelt hiermee, dat Hij zelf de mensdom zonder zonde geschapen heeft, maar dat de mens door de duivel zich kan verleiden
Dus eigenlijk zijn de mensen allemaal broers en zussen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2018 16:09:12 ]
pi_181082042
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:06 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Maar honderdduizenden mensen hebben op welk moment van de dag dan ook seks voor het huwelijk. Dat moet dan wel een ongekend verdriet zijn dat God te verwerken heeft.
Elke zonde is teveel, ook als men dat niet doet en je wel een Kind van God bent, zondig je de hele dag door, maar door Zijn Genade wilt hij vergeving schenken aan ieder die oprecht zijn zonde belijd aan God
pi_181082063
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:09 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Elke zonde is teveel, ook als men dat niet doet en je wel een Kind van God bent, zondig je de hele dag door, maar door Zijn Genade wilt hij vergeving schenken aan ieder die oprecht zijn zonde belijd aan God
Zelfs als men niet delen doet heeft god pijn, help je naaste!
Hoeveel heb jij te delen?

En wat als die naaste te lui is om te gaan werken mag jij dan oordelen of je delen doet of niet?

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2018 16:11:23 ]
pi_181082094
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:08 schreef john2406 het volgende:

[..]

Dus eigenlijk zijn de mensen allemaal broers en zussen?
Nou ja broers en zussen...... Beetje wel heel erg ver in de tijd.... Maar we stammen er wel van af ja
pi_181082127
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:11 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Nou ja broers en zussen...... Beetje wel heel erg ver in de tijd.... Maar we stammen er wel van af ja
Inteelt dus, dan kan ik god het ja vergeven dat de mens zo geworden is of niet?
pi_181082128
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:07 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

ja, Voor de zondeval, leefden er 2 mensen in het paradijs (Adam en Eva) die leefden volkomen zonder zonde, in Genesis 3 (dacht ik) staat er ook ergens; en God berouwde dat Hij de Mens heeft gemaakt, Hij bedoelt hiermee, dat Hij zelf de mensdom zonder zonde geschapen heeft, maar dat de mens door de duivel zich kan verleiden
Dat blijf ik ook een onbegrijpelijk verhaal vinden. Ze hadden geen kennis van goed en kwaad, maar blijkbaar konden ze wel kwaad doen. Goed, dat kwam uit, iedereen zijn lesje geleerd? Nee, zo werkt dat niet. Iedereen wordt tot in de eeuwigheid gestraft. Zelfs alle generaties die zelfs de komende duizenden jaren nog niet eens bestaan. Dat zal ze leren.

Nou, goed, dat paradijs dus uit. Uiteindelijk een gezin van vier: vader, moeder, twee zonen. Wie was dan de moeder van de kleinkinderen van Adam en Eva?
pi_181082145
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:10 schreef john2406 het volgende:

[..]

Zelfs als men niet delen doet heeft god pijn, help je naaste!
Hoeveel heb jij te delen?

En wat als die naaste te lui is om te gaan werken mag jij dan oordelen of je delen doet of niet?
Je mag natuurlijk ook aan jezelf denken, maar barmhartigheid is een goede daad, een Kind van God hoort dat te doen door de liefde die hij/zij heeft voor God
pi_181082154
Eva was dat schuld die wou die appel hebben van die boom waar deze niet van mochten eten. toch?
pi_181082177
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:09 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Elke zonde is teveel, ook als men dat niet doet en je wel een Kind van God bent, zondig je de hele dag door, maar door Zijn Genade wilt hij vergeving schenken aan ieder die oprecht zijn zonde belijd aan God
Dus als ik geen kind van God ben, dan maakt het niet uit? Waarom zou je dat dan wel willen zijn?
pi_181082197
En er werden twee zonen geboren, neukte die hun moeder?

Kain en Abel toch?
pi_181082202
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:13 schreef john2406 het volgende:
Eva was dat schuld die wou die appel hebben van die boom waar deze niet van mochten eten. toch?
Ja, maar doordat Adam er ook van genomen heeft en wij daarin delen als mensen doordat we geboren worden in zonde , delen wij de straf die op Adam gevallen is
pi_181082237
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:13 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dus als ik geen kind van God ben, dan maakt het niet uit? Waarom zou je dat dan wel willen zijn?
Klinkt heel hard, maar ik ben er van overtuigd dat je dan reddeloos verloren gaat
pi_181082249
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:14 schreef john2406 het volgende:
En er werden twee zonen geboren, neukte die hun moeder?

Kain en Abel toch?
beetje normale taal aub, nee dat niet hoe kom je daarbij ?
pi_181082264
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:15 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Klinkt heel hard, maar ik ben er van overtuigd dat je dan reddeloos verloren gaat
Wat betekent dat?
pi_181082302
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:15 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Wat betekent dat?
Dat je eeuwig pijn zult hebben, het is lastig te omschrijven wat de hel precies is, maar je zult eeuwig blijven branden
pi_181082305
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:14 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Ja, maar doordat Adam er ook van genomen heeft en wij daarin delen als mensen doordat we geboren worden in zonde , delen wij de straf die op Adam gevallen is
Tewijl Eva alleen een hongerige mens wou voeden?
Ergens toch krom he, nogmaals ik leef naar normen welke ikzelf voor mij gemaakt heb maar heb toch vele vraagtekens, zelfs een Bisschop in de familie, die wordt gek van mij als ik ga vragen.
pi_181082317
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:17 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Dat je eeuwig pijn zult hebben, het is lastig te omschrijven wat de hel precies is, maar je zult eeuwig blijven branden
Hm. Wie heeft dat zo geregeld?
pi_181082346
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:17 schreef john2406 het volgende:

[..]

Tewijl Eva alleen een hongerige mens wou voeden?
Ergens toch krom he, nogmaals ik leef naar normen welke ikzelf voor mij gemaakt heb maar heb toch vele vraagtekens, zelfs een Bisschop in de familie, die wordt gek van mij als ik ga vragen.
Omdat het een volmaakte paradijs was, hadden ze daar geen honger gekend, ik word er niet gek van hoor, ik word er alleen maar blij van dat je interesse hebt
pi_181082430
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:17 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hm. Wie heeft dat zo geregeld?
ik zou jouw adviseren om dit te lezen,
https://visie.eo.nl/2012/04/6-vragen-over-de-hel/
pi_181082509
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:18 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Omdat het een volmaakte paradijs was, hadden ze daar geen honger gekend, ik word er niet gek van hoor, ik word er alleen maar blij van dat je interesse hebt
Ah je denkt interesse, laat je maar niet voor het lapje houden van mij.
pi_181082538
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:23 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ah je denkt interesse, laat je maar niet voor het lapje houden van mij.
nou ja, wat ik bedoel, ik beantwoord graag je vragen ;)
pi_181082542
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:20 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

ik zou jouw adviseren om dit te lezen,
https://visie.eo.nl/2012/04/6-vragen-over-de-hel/
Is Henk terug gekomen uit de hel daar deze dit kan toelichten, of kent hij iemand die er geweest is?
pi_181082572
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:25 schreef john2406 het volgende:

[..]

Is Henk terug gekomen uit de hel daar deze dit kan toelichten, of kent hij iemand die er geweest is?
is een professor die in geschiedenis gespecialiseerd is denk ik, je kunt ook dingen opzoeken
pi_181082596
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:20 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

ik zou jouw adviseren om dit te lezen,
https://visie.eo.nl/2012/04/6-vragen-over-de-hel/
Het staat er alleen impliciet, maar God dus?

Ik vind het nogal verwarrend, want op diezelfde pagina staat dat hij oneindig veel rechtvaardiger en oneindig veel genadiger is dan wij. Nou heb ik toevallig ook wel een redelijk sterk rechtvaardigheidsgevoel en gevoel voor genade ken ik ook wel, maar zelfs ik vind eeuwige marteling niet rechtvaardig, in geen enkel geval zelfs, en met genadig zijn heeft het al helemaal niks te maken.
pi_181082633
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:26 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

is een professor die in geschiedenis gespecialiseerd is denk ik
Nogmaals is hij er geweest of getuige ervan geweest of verteld deze alleen wat hij denkt te lezen?
En mag ik dat overnemen van hem zonder zelf erover te mogen oordelen?

Als men mij 1 Euro in de hand drukken doet, moet ik eerst zien dat die erin zit anders geloof ik het niet!
pi_181082640
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:27 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Het staat er alleen impliciet, maar God dus?

Ik vind het nogal verwarrend, want op diezelfde pagina staat dat hij oneindig veel rechtvaardiger en oneindig veel genadiger is dan wij. Nou heb ik toevallig ook wel een redelijk sterk rechtvaardigheidsgevoel en gevoel voor genade ken ik ook wel, maar zelfs ik vind eeuwige marteling niet rechtvaardig, in geen enkel geval zelfs, en met genadig zijn heeft het al helemaal niks te maken.
Wij kunnen God niet doorgronden, Hij is zo genadig omdat wij het niet verdiend hebben om te Leven, Door Jezus kruisdood wil hij al onze zonden opnemen
pi_181082648
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:28 schreef john2406 het volgende:

[..]

Nogmaals is hij er geweest of getuige ervan geweest of verteld deze alleen wat hij denkt te lezen?
En mag ik dat overnemen van hem zonder zelf erover te mogen oordelen?

Als men mij 1 Euro in de hand drukken doet, moet ik eerst zien dat die erin zit anders geloof ik het niet!
Je kan niet naar de hel zijn geweest en dan weer terugkomen, net zo min bij de hemel
pi_181082686
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:28 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Wij kunnen God niet doorgronden, Hij is zo genadig omdat wij het niet verdiend hebben om te Leven, Door Jezus kruisdood wil hij al onze zonden opnemen
Wéér zoiets. Volgens de regels van wie heb ik het nou weer niet verdiend om te leven? En als Jezus al voor onze zonden is gestorven, waar hebben we het dan nog over?
pi_181082691
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:28 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Wij kunnen God niet doorgronden, Hij is zo genadig omdat wij het niet verdiend hebben om te Leven, Door Jezus kruisdood wil hij al onze zonden opnemen
Ik denk dat Jezus genadiger moet zijn geweest, waarom zou die anders, aan het kruis, aan zijn vader vragen heer vergeef hun ze weten niet beter?
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 16:31:44 #121
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_181082698
Trump start even een oorlog met onze favo bijna EU-lid Turkije.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_181082733
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:30 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Wéér zoiets. Volgens de regels van wie heb ik het nou weer niet verdiend om te leven? En als Jezus al voor onze zonden is gestorven, waar hebben we het dan nog over?
Door zijn dood wil hij dat mensen mogen leven op aarde en Hem aanbidden, ik weet niet altijd heel goed op jullie vragen goed in te gaan, ligt niet aan jullie, meer aan mij, maar zou je in plaats van mij te vragen, informatie die je wilt weten op internet kunnen zoeken ? dank alvast
pi_181082764
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:33 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Door zijn dood wil hij dat mensen mogen leven op aarde en Hem aanbidden, ik weet niet altijd heel goed op jullie vragen goed in te gaan, ligt niet aan jullie, meer aan mij, maar zou je in plaats van mij te vragen, informatie die je wilt weten op internet kunnen zoeken ? dank alvast
Al met al doe jij het helemaal niet zo slecht hoor.
pi_181082790
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:35 schreef john2406 het volgende:

[..]

Al met al doe jij het helemaal niet zo slecht hoor.
Nou ja, ik weet van mijzelf dat ik meer over weet maar het niet zo goed uit kan leggen met het typen
pi_181082795
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:33 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Door zijn dood wil hij dat mensen mogen leven op aarde en Hem aanbidden, ik weet niet altijd heel goed op jullie vragen goed in te gaan, ligt niet aan jullie, meer aan mij, maar zou je in plaats van mij te vragen, informatie die je wilt weten op internet kunnen zoeken ? dank alvast
Hmja, ging me meer om de vraag hoe een individuele gelovige met dergelijke kwesties omgaat.

Ik vind het maar een wraakzuchtige, sadistische religie met talloze gaten in de logica.
pi_181082834
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:37 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hmja, ging me meer om de vraag hoe een individuele gelovige met dergelijke kwesties omgaat.

Ik vind het maar een wraakzuchtige, sadistische religie met talloze gaten in de logica.
religie bevat ook niet enorm veel logica, het is geen wiskundeboek.. Het is een overtuiging/geloof waarbij kennis wel noodzakelijk is om uit te leggen maar niet van het allergrootst belang is, dat is namelijk het geloof, misschien heb ik je het ook wel lastiger gemaakt, maar dit is mijn kijk op het geloof
pi_181082884
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:40 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

religie bevat ook niet enorm veel logica, het is geen wiskundeboek.. Het is een overtuiging/geloof waarbij kennis wel noodzakelijk is om uit te leggen maar niet van het allergrootst belang is, dat is namelijk het geloof, misschien heb ik je het ook wel lastiger gemaakt, maar dit is mijn kijk op het geloof
Nou ja, en dat is ook wel het lastige. Ik kan het niet voor waar aannemen, jij kunt het niet voor onwaar aannemen.
pi_181082922
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:43 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nou ja, en dat is ook wel het lastige. Ik kan het niet voor waar aannemen, jij kunt het niet voor onwaar aannemen.
nee precies, zolang we maar elkaar met respect behandelen en respect hebben voor elkaars mening ;) Ik kan soms nog wel beter praten met ongelovigen dan met de mensen van mijn kerk over geloof
  Moderator vrijdag 10 augustus 2018 @ 16:47:51 #129
54278 crew  Tijger_m
42
pi_181082988
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:31 schreef Ryon het volgende:
Trump start even een oorlog met onze favo bijna EU-lid Turkije.
Wel grappig dat de bullies nu ruzie met elkaar hebben.

Toen Erdogan in Washington was vond Trump hem fantastisch.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
  Moderator vrijdag 10 augustus 2018 @ 16:48:32 #130
54278 crew  Tijger_m
42
pi_181083002
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:43 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nou ja, en dat is ook wel het lastige. Ik kan het niet voor waar aannemen, jij kunt het niet voor onwaar aannemen.
Daarom heet het geloof en geen wetenschap :P
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_181083013
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:48 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Daarom heet het geloof en geen wetenschap :P
al kan je ook van mening verschillen over wetenschap en iets totaal uitsluiten
pi_181083079
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:17 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Dat je eeuwig pijn zult hebben, het is lastig te omschrijven wat de hel precies is, maar je zult eeuwig blijven branden
Maar de hel wordt toch zeker niet geleid door de satan?
De satan verleidt de mensen om slechte dingen te doen.
Maar gaat-ie ze er dan voor straffen als zij dat doen?
Het is toch god die de hel leidt dan, want die wil de mensen voor die slechte dingen straffen, hetgeen in de hel gebeurt.
Zou gek zijn als de satan die mensen zou straffen.
I´m back.
pi_181083172
Fidan Ekiz presentatrice Nieuwe Maan en everyone loses their mind.
pi_181083189
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:53 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Maar de hel wordt toch zeker niet geleid door de satan?
De satan verleidt de mensen om slechte dingen te doen.
Maar gaat-ie ze er dan voor straffen als zij dat doen?
Het is toch god die de hel leidt dan, want die wil de mensen voor die slechte dingen straffen, hetgeen in de hel gebeurt.
Zou gek zijn als de satan die mensen zou straffen.
God is de baas over het heelal... inclusief Satan. Maar Hij staat toe dat Satan demonen op pad stuurt om mensen te beproeven. Demonen verleiden, beschuldigen en bedriegen. Demonen domineren en boeien mensen die zich met zonden bezighouden. Demonen kunnen ziekten veroorzaken en zo lichamen en zielen vernietigen (Lukas 9:42).

Demonen kunnen bezit nemen van een mens die niet onder Gods bescherming valt (dat wil zeggen iemand die niet door Jezus Christus gered is van de zonde) en hem boosaardige dingen laten zeggen en doen (Matteüs 8:28-34). Het doel van demonen is om zo veel mogelijk mensen voor de eeuwigheid van God af te scheiden en met zich mee te sleuren naar de diepten van de eeuwige hel. Hun oorlogsstrategie bestaat uit het beïnvloeden van menselijke gedachten, zodat mensen de Heer Jezus afwijzen en in zonde leven. In Gods gemeente proberen zij mensen van de waarheid weg te leiden (1 Johannes 4:1).

Satan en demonen kunnen geen bezit nemen van werkelijke Christenen, omdat de Heilige Geest in hen woont en hen beschermt (1 Johannes 4:4). Al kunnen demonen mensen belasten en hen verleiden tot zondigen, toch kunnen zij mensen niet dwingen om de verkeerde keuze te maken. Demonen vrezen Gods aanwezigheid (Jakobus 2:19).
pi_181083240
https://www.wisselkoers.nl/turkse_lira

Stevig stukje instorting wel.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 17:02:57 #136
462746 Linus_van_Pelt
met blauw dekentje
pi_181083275
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 17:01 schreef Jigzoz het volgende:
https://www.wisselkoers.nl/turkse_lira

Stevig stukje instorting wel.
Inderdaad, maar gelukkig ziet Erdo het allemaal niet zo zwart in...

quote:
"Zij hebben de dollar, wij hebben het volk, wij hebben Allah", aldus de Turkse president.
pi_181083312
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 16:58 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

God is de baas over het heelal... inclusief Satan. Maar Hij staat toe dat Satan demonen op pad stuurt om mensen te beproeven. Demonen verleiden, beschuldigen en bedriegen. Demonen domineren en boeien mensen die zich met zonden bezighouden. Demonen kunnen ziekten veroorzaken en zo lichamen en zielen vernietigen (Lukas 9:42).

Demonen kunnen bezit nemen van een mens die niet onder Gods bescherming valt (dat wil zeggen iemand die niet door Jezus Christus gered is van de zonde) en hem boosaardige dingen laten zeggen en doen (Matteüs 8:28-34). Het doel van demonen is om zo veel mogelijk mensen voor de eeuwigheid van God af te scheiden en met zich mee te sleuren naar de diepten van de eeuwige hel. Hun oorlogsstrategie bestaat uit het beïnvloeden van menselijke gedachten, zodat mensen de Heer Jezus afwijzen en in zonde leven. In Gods gemeente proberen zij mensen van de waarheid weg te leiden (1 Johannes 4:1).

Satan en demonen kunnen geen bezit nemen van werkelijke Christenen, omdat de Heilige Geest in hen woont en hen beschermt (1 Johannes 4:4). Al kunnen demonen mensen belasten en hen verleiden tot zondigen, toch kunnen zij mensen niet dwingen om de verkeerde keuze te maken. Demonen vrezen Gods aanwezigheid (Jakobus 2:19).
Maar de hel is een straf toch?
Maar dan toch een straf van god. God straft met de hel.
Ja, kun je wel zeggen ook Satan is gecreëerd door god, maar uit de tekstjes hierboven blijkt toch wel dat-ie zijn grip verloren heeft over die Gideons bende van satan en zijn elfjes.
I´m back.
pi_181083340
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 17:02 schreef Linus_van_Pelt het volgende:

[..]

Inderdaad, maar gelukkig ziet Erdo het allemaal niet zo zwart in...

[..]

Tientje op de dollar en 100 put-opties op Allah.
pi_181083342
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 14:46 schreef Mutant01 het volgende:

[..]

Men wil doorgaans niet geassocieerd worden met (extreem) rechts gedachtegoed. Dat is populair geworden na Fortuyn.
Ho even, Fortuyn was extreem- rechts?
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_181084369
Ik begrijp bijna niets van economische zaken, maar ik weet wel dat een dictator op termijn eigenlijk altijd funest is voor de economie. En wat doet Turkije? Een dictator in het zadel hijsen, hem daar houden en hem zijn macht uit laten breiden.

Hoe stom kun je zijn?
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 18:08:28 #141
104871 remlof
Europees federalist
pi_181084418
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 17:06 schreef BoneThugss het volgende:

[..]

Ho even, Fortuyn was extreem- rechts?
Ja, Fortuyn was behoorlijk extreem rechts.
pi_181084452
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 18:08 schreef remlof het volgende:

[..]

Ja, Fortuyn was behoorlijk extreem rechts.
vond ik JanMaat van de Centrumdemocraten extremer,
pi_181084466
quote:
7s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 18:08 schreef remlof het volgende:

[..]

Ja, Fortuyn was behoorlijk extreem rechts.
Dat uitgerekend jij deze opmerking maakt. Man man man.
maandag 28 december 2020 20:34 schreef JustinK het volgende: De wereld heeft meer tong80's nodig.
pi_181084475
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 18:10 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

vond ik JanMaat van de Centrumdemocraten extremer,
Mwoah, daar kleefden wat meer openlijke nazi's aan, maar zijn uitspraken kun je inmiddels vrijwel letterlijk terughoren bij partijen als VVD en CDA.
pi_181084502
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 18:11 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Mwoah, daar kleefden wat meer openlijke nazi's aan, maar zijn uitspraken kun je inmiddels vrijwel letterlijk terughoren bij partijen als VVD en CDA.
Die partijen kontendraaien de hele tijd omdat ze niet precies weten waar ze staan, 1 ding wel namelijk alle winst voor de ondernemers
pi_181084533
Ondertussen in Hongarije: vanmiddag is plotseling de studie gender studies verboden.
pi_181084579
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 18:15 schreef Jigzoz het volgende:
Ondertussen in Hongarije: vanmiddag is plotseling de studie gender studies verboden.
Dat past zeker niet binnen in de ideologie van het nationaal-conservatisme :')
pi_181084634
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 18:19 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Dat past zeker niet binnen in de ideologie van het nationaal-conservatisme :')
Klopt. Dus dan mag onderzoek ook niet meer.
pi_181084672
quote:
“We must raise awareness to the fact that these programs are doing nothing to lift up our nation. In fact, they are destroying the values-centered mode of thinking that is still present in the countries of Central Europe,” wrote Mr. Nacsa in his letter to the rector of ELTE.
http://hungarianfreepress(...)e-banned-in-hungary/

Laten we wel wezen: in Nederland zou je binnen bepaalde kringen de handen ook wel op elkaar krijgen bij een dergelijk verbod.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2018 18:25:40 ]
pi_181084692
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 18:21 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Klopt. Dus dan mag onderzoek ook niet meer.
ligt er aan welk onderzoek, als het nou een studie sociologie was, dan had ik het toch eerlijk gezegd anders gevonden,
pi_181084701
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 18:25 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

ligt er aan welk onderzoek, als het nou een studie sociologie was, dan had ik het toch eerlijk gezegd anders gevonden,
Het is een onderdeel van de sociologie.
pi_181084725
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 18:26 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Het is een onderdeel van de sociologie.
beter helemaal niet, maar dan wel beter een onderdeel dan het geheel :P
pi_181084740
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 18:04 schreef Jigzoz het volgende:
Ik begrijp bijna niets van economische zaken, maar ik weet wel dat een dictator op termijn eigenlijk altijd funest is voor de economie. En wat doet Turkije? Een dictator in het zadel hijsen, hem daar houden en hem zijn macht uit laten breiden.

Hoe stom kun je zijn?
Turkije heeft dan niet meer de grootste economie ter wereld, maar wel het grootste presidentieel paleis:
https://nos.nl/artikel/20(...)ld-voor-erdogan.html
pi_181084750
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 18:27 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

beter helemaal niet, maar dan wel beter een onderdeel dan het geheel :P
Eh... Beter een deel van de wetenschap verbieden dan een volledige tak van de wetenschap?
pi_181084761
quote:
15s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 18:28 schreef zakjapannertje het volgende:

[..]

Turkije heeft dan niet meer de grootste economie ter wereld, maar wel het grootste presidentieel paleis:
https://nos.nl/artikel/20(...)ld-voor-erdogan.html
Het is te gênant voor woorden.
pi_181084791
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 18:28 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Eh... Beter een deel van de wetenschap verbieden dan een volledige tak van de wetenschap?
genderstudies is echt wel een stuk kleiner dan je denkt hoor, soort feministische troelala studie, althans in nederland *)
pi_181084804
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 18:31 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

genderstudies is echt wel een stuk kleiner dan je denkt hoor, soort feministische troelala studie, althans in nederland *)
Ja, nou en? Het gaat erom dat er een studierichting verboden wordt.
pi_181084820
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 18:32 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, nou en? Het gaat erom dat er een studierichting verboden wordt.
aangezien een groot deel van de bevolking dat wil...
Jij hebt er toch geen last van ?
pi_181084857
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 18:33 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

aangezien een groot deel van de bevolking dat wil...
Jij hebt er toch geen last van ?
Dat is wel heel erg cynisch. Ik moet er eerst last van hebben, want anders kan ik het niet afkeuren? Op die manier kunnen heel veel landen, inclusief Nederland, allerlei achterlijke wetgeving invoeren en ik heb er niks van te vinden, want ik heb er geen last van.
pi_181084887
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 18:15 schreef Jigzoz het volgende:
Ondertussen in Hongarije: vanmiddag is plotseling de studie gender studies verboden.
Mooi dat daar gestreden wordt tegen pseudowetenschap. Moesten ze in Nederland ook eens doen.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181084897
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 18:37 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Mooi dat daar gestreden wordt tegen pseudowetenschap. Moesten ze in Nederland ook eens doen.
Ik hap niet.
pi_181084900
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 18:31 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

genderstudies is echt wel een stuk kleiner dan je denkt hoor, soort feministische troelala studie, althans in nederland *)
11 toegelaten studenten in Hongarije voor het komende studiejaar, aldus het nieuwsartikel. Weinig, maar het gaat om het principe.

De officiële reden is trouwens schijnbaar dat de studierichting “erg onrendabel” zou zijn.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2018 18:39:17 ]
pi_181084915
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 18:38 schreef Igen het volgende:

[..]

11 toegelaten studenten in Hongarije voor het komende studiejaar, aldus het nieuwsartikel. Weinig, maar het gaat om het principe.
Exact. Wetenschap verbieden is echt een rode lijn overschrijden.
pi_181084931
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 18:35 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat is wel heel erg cynisch. Ik moet er eerst last van hebben, want anders kan ik het niet afkeuren? Op die manier kunnen heel veel landen, inclusief Nederland, allerlei achterlijke wetgeving invoeren en ik heb er niks van te vinden, want ik heb er geen last van.
Het gaat om 1 onderdeel van een studie, dat jij denkt dat de hele wetenschap verloren gaat.... Als ze dat wel zouden doen snijden ze in hun eigen vingers...
pi_181084936
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 18:40 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Het gaat om 1 onderdeel van een studie, dat jij denkt dat de hele wetenschap verloren gaat.... Als ze dat wel zouden doen snijden ze in hun eigen vingers...
Dat zeg ik niet hè.
pi_181084959
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 18:40 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat zeg ik niet hè.
dat zeg je ook niet dat klopt
pi_181084962
Ik sprak trouwens vandaag met een hoogopgeleide Oost-Europeaanse ingenieur en vroeg hem waarom mensen daar zo weinig aandelen bezitten en waarom er daar geen hoofdkantoren van grote bedrijven zijn. Kreeg ik als antwoord “Als je aandelen koopt, dan geef je het bedrijfsleven extra geld om de arbeiders nog harder uit te buiten”

*proest*
pi_181084966
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 18:42 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

dat zeg je ook niet dat klopt alleen denk ik dat jij dat wel dacht :)
pi_181084979
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 18:42 schreef Igen het volgende:
Ik sprak trouwens vandaag met een hoogopgeleide Oost-Europeaanse ingenieur en vroeg hem waarom mensen daar zo weinig aandelen bezitten en waarom er daar geen hoofdkantoren van grote bedrijven zijn. Kreeg ik als antwoord “Als je aandelen koopt, dan geef je het bedrijfsleven extra geld om de arbeiders nog harder uit te buiten”

*proest*
Hier zijn er netzo min weinig mensen die in aandelen handelen, en ook hier geven werkgevers ons weinig geld
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 18:48:25 #170
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_181085077
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 18:43 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Hier zijn er netzo min weinig mensen die in aandelen handelen, en ook hier geven werkgevers ons weinig geld
Wordt zelf werkgever, dus.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_181085156
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 18:43 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Hier zijn er netzo min weinig mensen die in aandelen handelen, en ook hier geven werkgevers ons weinig geld
In Nederland heeft 23% van de mensen aandelen. In Oost-Europa maar 2,5% of iets in die orde van grootte.
pi_181085161
quote:
3s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 18:48 schreef Perrin het volgende:

[..]

Wordt zelf werkgever, dus.
Alsof je dat zomaar word :N
pi_181085168
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 18:52 schreef Igen het volgende:

[..]

In Nederland heeft 23% van de mensen aandelen. In Oost-Europa maar 2,5% of iets in die orde van grootte.
van een paar euro misschien
pi_181085190
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 18:52 schreef Igen het volgende:

[..]

In Nederland heeft 23% van de mensen aandelen. In Oost-Europa maar 2,5% of iets in die orde van grootte.
Ik heb weleens gedacht: stel dat je overtuigd communist bent, dan koop je toch gewoon een achtienmiljoenste deel van alle Nederlandse aandelen?
pi_181085208
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 18:54 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik heb weleens gedacht: stel dat je overtuigd communist bent, dan koop je toch gewoon een achtienmiljoenste deel van alle Nederlandse aandelen?
waarom 18 miljoen deelste ? , een communist is er voor dat de overheid ! alle aandelen in handen heeft en het netjes verdeeld over de bevoling
pi_181085209
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 18:52 schreef Igen het volgende:

[..]

In Nederland heeft 23% van de mensen aandelen. In Oost-Europa maar 2,5% of iets in die orde van grootte.
Vreemd he, als de Duitsers alle aandelen in handen hebben. En dan nog durven mensen te beweren dat de Europese Unie voor welvaart in Oost-Europa heeft gezorgd. :')
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181085221
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 18:54 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik heb weleens gedacht: stel dat je overtuigd communist bent, dan koop je toch gewoon een achtienmiljoenste deel van alle Nederlandse aandelen?
Ik begreep van de Oost-Europeaan dat al het “kapitaal” vernietigd moet worden omdat dat alleen maar speculatie is en volkomen los staat van de productiemiddelen. 8)7
pi_181085233
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 18:55 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Vreemd he, als de Duitsers alle aandelen in handen hebben. En dan nog durven mensen te beweren dat de Europese Unie voor welvaart in Oost-Europa heeft gezorgd. :')
Oost-Europa geeft het geld aan oligarchen en dat soort doelen waar het geld niet voor bedoeld is, namelijk voor het bevorderen van de welvaart in het land
pi_181085242
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 18:56 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik begreep van de Oost-Europeaan dat al het “kapitaal” vernietigd moet worden omdat dat alleen maar speculatie is en volkomen los staat van de productiemiddelen. 8)7
Je hebt niet de scherpste Oost-Europeaan te pakken gehad.
pi_181085304
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 18:58 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Je hebt niet de scherpste Oost-Europeaan te pakken gehad.
Een ingenieur van een prestigieuze technische universiteit!

Nee maar ik denk dat hele generaties van Oost-Europeanen hiermee zijn geïndoctrineerd. En dan zijn het de arrogante Duitsers die wél de aandelen opkopen, en de directie benoemen en Oost-Europa alleen maar als Verweggistan, als lagelonenland behandelen.

En dan is het geklaag weer groot.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2018 19:01:51 ]
pi_181085329
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:01 schreef Igen het volgende:

[..]

Een ingenieur van een prestigieuze technische universiteit!

Nee maar ik denk dat hele generaties van Oost-Europeanen hiermee zijn geïndoctrineerd. En dan zijn het de arrogante Duitsers die wél de aandelen opkopen, en de directie benoemen en Oost-Europa alleen maar als Verweggistan, als lagelonenland behandelen.

En dan is het geklaag weer groot.
Oost-EUropeanen verwachten misschien nog veel van de staat (oudere generatie) doordat ze in de SU-tijdperk niet voor heel veel dingen hoefden te zorgen
pi_181085433
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:01 schreef Igen het volgende:

[..]

Een ingenieur van een prestigieuze technische universiteit!

Dat betekent niks.

Kijk, dr. ir. Coen Vermeeren, tot voor kort verbonden aan de TU Delft: https://skepsis.nl/ufos-bestaan/
pi_181085488
https://skepsis.nl/tijdschrift-skepter/proefnummer/

lijkt me best interressant om te lezen
pi_181085515
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:10 schreef Geytenbeekje het volgende:
https://skepsis.nl/tijdschrift-skepter/proefnummer/

lijkt me best interressant om te lezen
Nou, een gratis digitaal proefnummer. Doe je ding.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 19:13:45 #185
104871 remlof
Europees federalist
pi_181085556
quote:
3s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 18:48 schreef Perrin het volgende:

[..]

Wordt zelf werkgever, dus.
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 18:53 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Alsof je dat zomaar word :N
Au, mijn taalgevoel.
pi_181085557
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:11 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nou, een gratis digitaal proefnummer. Doe je ding.
ken jij het ?,
pi_181085573
quote:
9s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:13 schreef remlof het volgende:

[..]

[..]

Au, mijn taalgevoel.
wordt zo goed ? :s)
pi_181085574
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:13 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

ken jij het ?,
Al jaren lid.
pi_181085597
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:14 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Al jaren lid.
zijn ze soms niet te sceptisch, ik bedoel , sluiten ze naar jouw mening niet dingen te snel uit ?
pi_181085603
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:15 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

zijn ze soms niet te sceptisch, ik bedoel , sluiten ze naar jouw mening niet dingen te snel uit ?
Zoals?
pi_181085622
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:16 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Zoals?
Nou ja als ze een onderwerp aansnijden waarbij jij het eens bent met de ´a-sceptische kant´
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 19:17:25 #192
66825 Reya
Fier Wallon
pi_181085626
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:16 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Zoals?
Het zou natuurlijk gewoon best kunnen dat klimaatverandering wordt gefinancierd door George Soros.
pi_181085633
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:17 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Nou ja als ze een onderwerp aansnijden waarbij jij het eens bent met de ´a-sceptische kant´
Waar denk je aan?
pi_181085637
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:07 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Dat betekent niks.

Kijk, dr. ir. Coen Vermeeren, tot voor kort verbonden aan de TU Delft: https://skepsis.nl/ufos-bestaan/
Was dat niet die rare vent die lang Studium Generalis-lezingen organiseerde?

Aan de TU Delft lopen de meest vreemde vogels rond, leuk verhaal vond ik altijd een medewerker die als Hobby had, het 'handmatig repareren van gloeilampen met ouderwetse gloeidraad, door ze licht te schudden'...

(Ja, ik heb er zelf ook ooit een tijdje gewerkt, heel lang terug, minstens 25 jaar geleden)
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 19:18:33 #195
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_181085651
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 18:53 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Alsof je dat zomaar word :N
Nee daar moet je idd je best voor doen. Als je vindt dat werkgevers het zo goed hebben: doe dus je best! Van mekkeren is nog nooit ienand rijk geworden.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_181085659
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:17 schreef Reya het volgende:

[..]

Het zou natuurlijk gewoon best kunnen dat klimaatverandering wordt gefinancierd door George Soros.
Ah, zo. Nou, dan gaan ze eens kijken naar de redenen die er zijn om dat te denken. Conclusie zou dan waarschijnlijk zijn dat er eigenlijk geen enkele geldige reden is om zoiets te geloven.
pi_181085673
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:17 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Waar denk je aan?
Ik vraag dat aan jouw.....
Jij bent met iets eens, en zij maken daar een artikel over waarbij ze heel sceptisch over zijn, terwijl jij gelooft in het verhaal van de ander waar zij over schrijven
pi_181085688
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:19 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Ik vraag dat aan jouw.....
Jij bent met iets eens, en zij maken daar een artikel over waarbij ze heel sceptisch over zijn, terwijl jij gelooft in het verhaal van de ander waar zij over schrijven
Ja, sorry, maar ik kan echt niets bedenken in de categorie 'ik geloof het wel, maar zij vast niet'.

Het is ook een vrij onmogelijke vraag natuurlijk. Zijn er dingen die ik geloof terwijl ik eigenlijk stiekem weet dat ze niet waar zijn?

[ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2018 19:21:39 ]
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 19:20:39 #199
66825 Reya
Fier Wallon
pi_181085691
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:19 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ah, zo. Nou, dan gaan ze eens kijken naar de redenen die er zijn om dat te denken. Conclusie zou dan waarschijnlijk zijn dat er eigenlijk geen enkele geldige reden is om zoiets te geloven.
Ouderwetse manier van redeneren. Beter om eerst te kijken of de gevolgtrekking je aanstaat, en daaruit kun je vervolgens de geldigheid van het argument afleiden.
pi_181085710
quote:
2s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:20 schreef Reya het volgende:

[..]

Ouderwetse manier van redeneren. Beter om eerst te kijken of de gevolgtrekking je aanstaat, en daaruit kun je vervolgens de geldigheid van het argument afleiden.
Dat is inderdaad wel veel moderner.
pi_181085713
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:20 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ja, sorry, maar ik kan echt niets bedenken in de categorie 'ik geloof het wel, maar zij vast niet'.
mooi dat je het vaak eens bent, lijkt mij tenminste, zij kunnen door hun scepticisme ook niet altijd de waarheid spreken
pi_181085745
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:22 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

mooi dat je het vaak eens bent, lijkt mij tenminste
Maar het is helemaal geen kwestie van het ermee eens zijn of niet. Zo vind ik de evolutie helemaal geen fijn principe, maar dat gaat nu eenmaal zo. Ik ben het ook niet eens met de holocaust, maar die was er helaas ook gewoon. Ik vind het ook niet leuk dat er kanker bestaat, maar helaas.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2018 19:24:28 ]
pi_181085772
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:24 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Maar het is helemaal geen kwestie van het ermee eens zijn of niet. Zo vind ik de evolutie helemaal geen fijn principe, maar dat gaat nu eenmaal zo. Ik ben het ook niet eens met de holocaust, maar die was er helaas ook gewoon. Ik vind het ook niet leuk dat er kanker bestaat, maar helaas.
hebben ze volgens jou altijd gelijk ?
pi_181085830
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:25 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

hebben ze volgens jou altijd gelijk ?
Ik denk dat je een verkeerde indruk hebt van 'skeptische' filosofie. Het gaat helemaal niet om tot een bewering te komen die iets stelt, maar om de beweringen van anderen eens tegen het licht te houden. Dan kom je niet tot een conclusie als: 'het zit dus zo en zo', maar tot iets: als 'er is geen geldige reden om te geloven dat zus en zo', of: 'het lijkt erop dat er inderdaad aanwijzingen zijn dat zus en zo'.
pi_181085879
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:28 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik denk dat je een verkeerde indruk hebt van 'skeptische' filosofie. Het gaat helemaal niet om tot een bewering te komen die iets stelt, maar om de beweringen van anderen eens tegen het licht te houden. Dan kom je niet tot een conclusie als: 'het zit dus zo en zo', maar tot iets: als 'er is geen geldige reden om te geloven dat zus en zo', of: 'het lijkt erop dat er inderdaad aanwijzingen zijn dat zus en zo'.
kan wezen inderdaad, toch had ik de indruk dat ze bij een artikel hadden van ; wat wij schrijven klopt .. maar goed ik kan het ook fout geïnterpreteerd hebben
pi_181085893
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:30 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

kan wezen inderdaad, toch had ik de indruk dat ze bij een artikel hadden van ; wat wij schrijven klopt .. maar goed ik kan het ook fout geïnterpreteerd hebben
Nogmaals: je kunt een gratis proefnummer downloaden. Vorm je eigen oordeel, zou ik zeggen.
pi_181085933
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:31 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nogmaals: je kunt een gratis proefnummer downloaden. Vorm je eigen oordeel, zou ik zeggen.
ik vind het een beetje te ingewikkeld om eerlijk te zijn, ziet er wel verder goed uit hoor
  Moderator vrijdag 10 augustus 2018 @ 19:35:44 #208
54278 crew  Tijger_m
42
pi_181085980
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 18:42 schreef Igen het volgende:
Ik sprak trouwens vandaag met een hoogopgeleide Oost-Europeaanse ingenieur en vroeg hem waarom mensen daar zo weinig aandelen bezitten en waarom er daar geen hoofdkantoren van grote bedrijven zijn. Kreeg ik als antwoord “Als je aandelen koopt, dan geef je het bedrijfsleven extra geld om de arbeiders nog harder uit te buiten”

*proest*
Het communisme heeft een long tail in die landen wat ook best logisch is, hele generaties hebben nooit iets anders gekend en voor een deel van de bevolking was het een betere tijd dan de huidige in hun beleving.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_181086050
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:35 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het communisme heeft een long tail in die landen wat ook best logisch is, hele generaties hebben nooit iets anders gekend en voor een deel van de bevolking was het een betere tijd dan de huidige in hun beleving.
Communistentijd; mensen hadden wel het geld om alles te kopen, maar er was niet veel
Nu; meer spullen, maar geen geld om te kopen
  Moderator vrijdag 10 augustus 2018 @ 19:40:47 #211
54278 crew  Tijger_m
42
pi_181086093
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:39 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Communistentijd; mensen hadden wel het geld om alles te kopen, maar er was niet veel
Nu; meer spullen, maar geen geld om te kopen
Voor sommigen is dat inderdaad een realiteit. Er is ook in voormalig Oost Duitsland een beweging die liever terug zou gaan naar de communistische heilstaat. Mensen zijn rare wezens.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_181086096
quote:
ze hebben waarschijnlijk iets te veel geld er voor uitgetrokken, vandaar de klap :')
  Moderator vrijdag 10 augustus 2018 @ 19:41:08 #213
54278 crew  Tijger_m
42
pi_181086102
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_181086134
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Voor sommigen is dat inderdaad een realiteit. Er is ook in voormalig Oost Duitsland een beweging die liever terug zou gaan naar de communistische heilstaat. Mensen zijn rare wezens.
snap ik, als je niets uitmaakte dat je overal gezien werd door de Stasi en je had meer koopkracht...
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 19:42:53 #215
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_181086160
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:41 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Turkse lira's genoeg ;)
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_181086163
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:41 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Turkse lira's genoeg ;)
Moeten ze wel snel zijn, want die willen soms nog wel eens per dag een procentje of 15 minder waard worden.
pi_181086174
quote:
9s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:42 schreef Perrin het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
dit lijkt me eerder venezuela
pi_181086185
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:43 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

dit lijkt me eerder venezuela
Nog zo'n semi-dictatuur.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 19:44:05 #219
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_181086198
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:43 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

dit lijkt me eerder venezuela
Klopt, maar als de Turkse lira zo doorgaat..
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_181086241
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:44 schreef Perrin het volgende:

[..]

Klopt, maar als de Turkse lira zo doorgaat..
ik vind het wel grappig, een eerdere vriend van me verdedigde Maduros beleid altijd met verve, en zei dat het altijd kwam door de amerikaanse elite :')
pi_181086258
quote:
14s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:44 schreef Perrin het volgende:

[..]

Klopt, maar als de Turkse lira zo doorgaat..
Ze hebben tussen vanavond 23.00 en zondagavond 21.00 om met heel stevige maatregelen te komen. Anders is de kans vrij groot dat die glijdende schaal zich maandag gewoon voortzet.
pi_181086280
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:45 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

ik vind het wel grappig, een eerdere vriend van me verdedigde Maduros beleid altijd met verve, en zei dat het altijd kwam door de amerikaanse elite :')
Hehehehehe...

Ja, mensen geloven de raarste dingen...
pi_181086310
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:22 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..] altijd de waarheid spreken
zeg, we zitten hier in het Politiek-forum, niet bij 'Religie'...

Politici die 'altijd de Waarheid spreken' halen nooit meer dan 5% van de stemmen, tenzij ze in een positie zijn hun tegenstanders te vermoorden en/of substantiele delen van het electoraat gevangen te zetten.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_181086365
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:47 schreef RM-rf het volgende:

[..]

zeg, we zitten hier in het Politiek-forum, niet bij 'Religie'...

Politici die 'altijd de Waarheid spreken' halen nooit meer dan 5% van de stemmen, tenzij ze in een positie zijn hun tegenstanders te vermoorden en/of substantiele delen van het electoraat gevangen te zetten.
o ja helemaal vergeten.....
pi_181086371
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:47 schreef RM-rf het volgende:
Politici die 'altijd de Waarheid spreken' halen nooit meer dan 5% van de stemmen
Dus Juncker spreekt niet altijd de Waarheid?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 19:49:54 #226
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_181086376
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:46 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hehehehehe...

Ja, mensen geloven de raarste dingen...
De yanks spelen natuurlijk regelmatig een dubieuze rol, ook op dat continent.. Maar 98% van de puinzooi is toch echt homegrown daar.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_181086425
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:49 schreef Perrin het volgende:

[..]

De yanks spelen natuurlijk regelmatig een dubieuze rol, ook op dat continent.. Maar 98% van de puinzooi is toch echt homegrown daar.
True.
pi_181086441
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:49 schreef Perrin het volgende:

[..]

De yanks spelen natuurlijk regelmatig een dubieuze rol, ook op dat continent.. Maar 98% van de puinzooi is toch echt homegrown daar.
Dat is wel zo, van Allende vind ik het een ander verhaal, die door democratische verkiezingen gewonnen heeft maar die niet aan bepaalde eisen van de VS wilde voldoen en zo de strot in werd gedrukt
pi_181086451
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:49 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Dus Juncker spreekt niet altijd de Waarheid?
Ken je BNW?
pi_181086467
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:49 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Dus Juncker spreekt niet altijd de Waarheid?
kinderen en dronkelappen spreken altijd de waarheid...

qua aantal stemmen is jean-claude dan ook geen hoogvlieger.
bij de laatste EP-verkiezingen zal hij niet veel meer dan 50K stemmen gekregen hebben

[ Bericht 0% gewijzigd door RM-rf op 10-08-2018 19:59:13 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_181086471
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:53 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ken je BNW?
Niet echt mijn kopje thee. Maar, voor het nageslacht, Juncker spreekt altijd de Waarheid?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181086515
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:53 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Niet echt mijn kopje thee. Maar, voor het nageslacht, Juncker spreekt altijd de Waarheid?
als christen zou hij daarvoor zich wel moeten inzetten :P
pi_181086519
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:53 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Niet echt mijn kopje thee. Maar, voor het nageslacht, Juncker spreekt altijd de Waarheid?
Ik heb absoluut geen zin in dit soort paranoïde geneuzel. Maar probeer BNW eens. Ze zitten daar bovendien wel verlegen om wat extra volk.
  Moderator vrijdag 10 augustus 2018 @ 19:56:21 #234
54278 crew  Tijger_m
42
pi_181086544
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:53 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Niet echt mijn kopje thee. Maar, voor het nageslacht, Juncker spreekt altijd de Waarheid?
Ik heb geen idee. Het is best mogelijk dat hij niet altijd de waarheid spreekt maar ik kan dat niet bewijzen. Jij wel?
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_181086567
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:55 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik heb absoluut geen zin in dit soort paranoïde geneuzel. Maar probeer BNW eens. Ze zitten daar bovendien wel verlegen om wat extra volk.
Hoezo paranoide geneuzel. Het is toch geen moeilijke vraag? Of is het lastig om toe te geven dat Juncker ook wel eens liegt?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181086586
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:57 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Hoezo paranoide geneuzel. Het is toch geen moeilijke vraag? Of is het lastig om toe te geven dat Juncker ook wel eens liegt?
Geen idee. Ik volg die man geen 24 uur per dag.

Goed genoeg?
pi_181086592
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:56 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Ik heb geen idee.
Net nog zij je dat alle politici liegen?
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181086610
iedereen liegt toch wel eens, waar maken we ons druk over :O
  Moderator vrijdag 10 augustus 2018 @ 19:58:35 #239
54278 crew  Tijger_m
42
pi_181086613
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:58 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Net nog zij je dat alle politici liegen?
Nee, dat zei ik niet.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_181086628
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:58 schreef Geytenbeekje het volgende:
iedereen liegt toch wel eens, waar maken we ons druk over :O
Ja, dit is zo'n incel die boos is op alles.
pi_181086682
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:58 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Nee, dat zei ik niet.
Oh, sorry ik was in de war met RM-rf.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
  Moderator vrijdag 10 augustus 2018 @ 20:03:31 #242
54278 crew  Tijger_m
42
pi_181086764
Ooo...een nieuwe DOOM komt eraan met een nieuwe engine, idTech7, gaat DOOM Eternal genaamd worden :)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_181086775
ze zeggen dat het weer een dag of 2, 30 graden wordt
pi_181086823
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 20:00 schreef oranjevogel1 het volgende:

[..]

Oh, sorry ik was in de war met RM-rf.
ik zei dat ook niet hoor...


misschien een beetje ingewikkeld voor je, maar een politici die niet gefocussed is op het uitdragen van 'De Waarheid' hoeft niet noodzakelijk enkel leugens te vertellen..


in politiek is jullie 'Heilige Waarheid' gewoon niet zo interessanr en al helemaal niets blijvends
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_181086881
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 20:05 schreef RM-rf het volgende:

[..]

ik zei dat ook niet hoor...

misschien een beetje ingewikkeld voor je, maar een politici die niet gefocussed is op het uitdragen van 'De Waarheid' hoeft niet noodzakelijk enkel leugens te vertellen..

in politiek is jullie 'Heilige Waarheid' gewoon niet zo interessanr en al helemaal niets blijvends
In mijn kijken is er nauwelijks christelijke politiek, maar goed,
pi_181086890
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 20:05 schreef RM-rf het volgende:

[..]

ik zei dat ook niet hoor...

misschien een beetje ingewikkeld voor je, maar een politici die niet gefocussed is op het uitdragen van 'De Waarheid' hoeft niet noodzakelijk enkel leugens te vertellen..
:{w Ik heb ook nergens gesteld dat hij enkel leugens verteld. Dat zou veel te doorzichtig zijn.
Op zondag 9 september 2018 00:02 schreef remlof het volgende:
ik ben alles behalve intellectueel.
pi_181087096
quote:
als ze echte honger hebben eten ze vast ook wel schaap
pi_181087131
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 20:15 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

als ze echte honger hebben eten ze vast ook wel schaap
Runderen eten geen schaap Henk.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 20:17:27 #250
66825 Reya
Fier Wallon
pi_181087156
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 19:40 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Voor sommigen is dat inderdaad een realiteit. Er is ook in voormalig Oost Duitsland een beweging die liever terug zou gaan naar de communistische heilstaat. Mensen zijn rare wezens.
Zo'n Trabant was wel lekker krasvrij.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 20:17:40 #251
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_181087162
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 20:16 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Runderen eten geen schaap Henk.
Onze achterbuurtman had vroeger wel kippen die rijst met kip aten. ;(
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_181087164
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 20:16 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Runderen eten geen schaap Henk.
heb je dat wel eens aan ze gevraagd ? :+
pi_181087171
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 20:17 schreef Perrin het volgende:

[..]

Onze achterbuurtman had vroeger wel kippen die rijst met kip aten. ;(
dat geven we ook, als mijn moeder wat te veel heeft gekookt
pi_181087194
Hm. Misschien binnenkort maar eens wat slangen uitzetten in Nederland. Die ringslang en adder hebben het al veel te lang moeten stellen zonder een fatsoenlijke derde soort.
pi_181087208
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 20:17 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

heb je dat wel eens aan ze gevraagd ? :+
Ja. Toen zeiden ze boe. Dat is koeientaal voor nee.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 20:19:28 #256
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_181087211
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 20:18 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

dat geven we ook, als mijn moeder wat te veel heeft gekookt
Kippen aanzetten tot kannibalisme is natuurlijk ethisch nogal dubieus.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 20:20:13 #257
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_181087242
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 20:18 schreef Jigzoz het volgende:
Hm. Misschien binnenkort maar eens wat slangen uitzetten in Nederland. Die ringslang en adder hebben het al veel te lang moeten stellen zonder een fatsoenlijke derde soort.
Pythons in de Biesbosch.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
pi_181087243
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 20:18 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

dat geven we ook, als mijn moeder wat te veel heeft gekookt
Hoe oud ben jij?
pi_181087245
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 20:19 schreef Perrin het volgende:

[..]

Kippen aanzetten tot kannibalisme is natuurlijk ethisch nogal dubieus.
het juist ethisch verantwoord om voedselverspilling tegen te gaan :Y
pi_181087258
quote:
3s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 20:20 schreef Perrin het volgende:

[..]

Pythons in de Biesbosch.
Nee, die gaan dood. Kousenbandslangen of zo.
pi_181087266
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 20:20 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hoe oud ben jij?
10+7+2
pi_181087290
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 20:21 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

10+7+2
Vroeger was dat vrij normaal op FOK! Nu is dat best jong.
pi_181087308
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 20:22 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Vroeger was dat vrij normaal op FOK! Nu is dat best jong.
niet dat ik zo´n serieuze debater ben, maar was de inhoud van de gesprekken toen anders ?
pi_181087330
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 20:22 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

niet dat ik zo´n serieuze debater ben, maar was de inhoud van de gesprekken toen anders ?
Veel minder cynisch en veel minder grof, in mijn herinnering.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 20:25:28 #265
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_181087385
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 20:23 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Veel minder cynisch en veel minder grof, in mijn herinnering.
20-25 jaar geleden was het internet ook veel meer voor nerds en hoger opgeleiden.

Nu zit iedereen zijn achterlijke neefje er ook.
Vóór het internet dacht men dat de oorzaak van domheid een gebrek aan toegang tot informatie was. Inmiddels weten we beter.
  Moderator vrijdag 10 augustus 2018 @ 20:26:09 #266
54278 crew  Tijger_m
42
pi_181087410
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 20:22 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

niet dat ik zo´n serieuze debater ben, maar was de inhoud van de gesprekken toen anders ?
Soms wel. Maar goed, vroeger was alles beter, natuurlijk O-)
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_181087418
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 20:23 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Veel minder cynisch en veel minder grof, in mijn herinnering.
ik vind dat er alsnog behoorlijke gesprekken worden gevoerd
  Moderator vrijdag 10 augustus 2018 @ 20:26:48 #268
54278 crew  Tijger_m
42
pi_181087426
quote:
15s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 20:25 schreef Perrin het volgende:

[..]

20-25 jaar geleden was het internet ook veel meer voor nerds en hoger opgeleiden.

Nu zit iedereen zijn achterlijke neefje er ook.
Het lijkt er soms meer op alsof het alleen nog maar de achterlijke neefjes zijn die op het Internet zitten.
"The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid." - Sir Terry Pratchett.
pi_181087432
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 20:26 schreef Tijger_m het volgende:

[..]

Het lijkt er soms meer op alsof het alleen nog maar de achterlijke neefjes zijn die op het Internet zitten.
behalve wij :P
pi_181087498
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 20:26 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

ik vind dat er alsnog behoorlijke gesprekken worden gevoerd
Nou... Er zijn ook hier wel afdelingen waar het een bak bitterzuur cynisme is.
pi_181087544
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 20:29 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nou... Er zijn ook hier wel afdelingen waar het een bak bitterzuur cynisme is.
dan moet je alleen gaan naar afdelingen waar dat niet gebeurd, ik zit alleen maar op afdeling politiek
pi_181087603
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 20:27 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

behalve wij :P
Nou ja, ik geloof wel dat POL-SC een van de weinige plekken op FOK! is waar niet die sfeer domineert van 'alles is kut en het wordt alleen maar erger'. Hier hebben mensen ook nog wel vertrouwen in de toekomst. Het redelijke optimisme.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2018 20:32:42 ]
pi_181087636
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 20:32 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nou ja, ik geloof wel dat POL-SC een van de weinige plekken op FOK! is waar niet die sfeer domineert van 'alles is kut en het wordt alleen maar erger'. Hier hebben mensen ook nog wel vertrouwen in de toekomst. Redelijke optimisme.
Nou ja, :') ik ben dan iemand die dan doet alsof
pi_181088730
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 20:32 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Nou ja, ik geloof wel dat POL-SC een van de weinige plekken op FOK! is waar niet die sfeer domineert van 'alles is kut en het wordt alleen maar erger'. Hier hebben mensen ook nog wel vertrouwen in de toekomst. Het redelijke optimisme.
Ligt er helemaal aan over welk onderwerp het gaat.
pi_181088770
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 21:02 schreef Tem het volgende:

[..]

Ligt er helemaal aan over welk onderwerp het gaat.
Hier? Zelfs als het over rechts-populisme gaat heerst hier nog wel het idee dat dat ook wel weer overgaat, geloof ik. Of verkijk ik me daarop?
pi_181088852
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 21:03 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Hier? Zelfs als het over rechts-populisme gaat heerst hier nog wel het idee dat dat ook wel weer overgaat, geloof ik. Of verkijk ik me daarop?
Het is hier natuurlijk ook gewoon een redelijk zure bende. Het woord FP of NWS hoeft maar te vallen.

Nee, volgens mij vrij weinig blije eikels.
pi_181088893
Maar op macro niveau zijn we wel wat positiever dan al die andere debielen.
pi_181088910
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 21:05 schreef Tem het volgende:

[..]

Het is hier natuurlijk ook gewoon een redelijk zure bende. Het woord FP of NWS hoeft maar te vallen.

Nee, volgens mij vrij weinig blije eikels.
Ben ik niet met je eens. De reden dat NWS en FP zo kut worden gevonden is juist omdat het daar zo'n zure bende is.
pi_181089142
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 21:07 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens. De reden dat NWS en FP zo kut worden gevonden is juist omdat het daar zo'n zure bende is.
Maar daardoor wordt men hier ook steeds meer onverschillig over die afdelingen. Jij gaat er toch ook niet meer in discussie omdat het kansloos is? De enige die stug blijft volhouden is KoosVogels.
pi_181089291
Maar ik ben dan ook een masochist.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_181089326
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 21:17 schreef KoosVogels het volgende:
Maar ik ben dan ook een masochist.
Dat wilde ik er ook bij vermelden. Maar ik twijfelde of je gewoon een masochist bent of wat extra drugs inneemt.
pi_181089346
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 21:19 schreef Tem het volgende:

[..]

Dat wilde ik er ook bij vermelden. Maar ik twijfelde of je gewoon een masochist bent of wat extra drugs inneemt.
Drugs ben ik mee gestopt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_181089350
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 21:13 schreef Tem het volgende:

[..]

Maar daardoor wordt men hier ook steeds meer onverschillig over die afdelingen. Jij gaat er toch ook niet meer in discussie omdat het kansloos is? De enige die stug blijft volhouden is KoosVogels.
En Ser.

Ja, klopt wel wat je zegt verder. En ik moet ook eerlijk toegeven dat ik me regelmatig heb laten meeslepen in die negativiteit. Maar na een tijdje ben je het gewoon zat. Alles is kut, alles is negatief, alles gaat stuk en alles wordt alsmaar erger. Fuck off. Ik herken die wereld niet en ik vertik het om mee te blijven doen aan het in stand houden van dat waanidee.

Dat neem ik veel moderatie ook wel kwalijk. De bitterzure bende valt onder de vrijheid van meningsuiting (wat mij betreft prima), maar de weerstand daartegen niet. En ja, dan wordt het dus een vicieuze cirkel. Of sterker: een neerwaartse spiraal.
pi_181089372
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 21:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Drugs ben ik mee gestopt.
Wat is dezens!1?!!
pi_181089425
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 21:20 schreef Tem het volgende:

[..]

Wat is dezens!1?!!
Word ook een dagje ouder.

Maar goed, nog anderhalf uur naar de klok staren op kantoor en dan is het tijd voor bier.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_181089570
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 21:19 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

En Ser.

Ja, klopt wel wat je zegt verder. En ik moet ook eerlijk toegeven dat ik me regelmatig heb laten meeslepen in die negativiteit. Maar na een tijdje ben je het gewoon zat. Alles is kut, alles is negatief, alles gaat stuk en alles wordt alsmaar erger. Fuck off. Ik herken die wereld niet en ik vertik het om mee te blijven doen aan het in stand houden van dat waanidee.

Dat neem ik veel moderatie ook wel kwalijk. De bitterzure bende valt onder de vrijheid van meningsuiting (wat mij betreft prima), maar de weerstand daartegen niet. En ja, dan wordt het dus een vicieuze cirkel. Of sterker: een neerwaartse spiraal.
Ligt eraan aan welke kant je staat. Mensen die in het kamp Trump, anti-EU en anti-moslim zitten vinden waarschijnlijk het juist veel beter gaan. Met het sluiten van sites als Stormfront en reactiemogelijkheden van msm is FOK! nog maar één van de weinige platformen waar je de onderbuik vrij de loop kan laten.

Dat handje vol wat ertegen ageert geeft het uiteindelijk ook op en ik denk niet dat FOK! dat nou zo heel erg vindt allemaal.
pi_181089581
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 21:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Word ook een dagje ouder.

Maar goed, nog anderhalf uur naar de klok staren op kantoor en dan is het tijd voor bier.
Met het vrouwtje of is die nog weg?
pi_181089616
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 21:28 schreef Tem het volgende:

Dat handje vol wat ertegen ageert geeft het uiteindelijk ook op en ik denk niet dat FOK! dat nou zo heel erg vindt allemaal.
En dat is bijzonder schadelijk voor het voortbestaan van de site.

Maar goed, dat moet de baas zelf maar bepalen en heel veel zin in advies heeft die doorgaans niet.
pi_181089759
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 21:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Word ook een dagje ouder.

Maar goed, nog anderhalf uur naar de klok staren op kantoor en dan is het tijd voor bier.
Zeer verstandig, maar je wist wel dat drugs niet goed voor je is ?
pi_181089808
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 21:29 schreef Tem het volgende:

[..]

Met het vrouwtje of is die nog weg?
Was in april teruggekeerd. Is uiteindelijk spaak gelopen. Shit happens.

Date nu met een ander.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_181089819
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 21:35 schreef Geytenbeekje het volgende:

[..]

Zeer verstandig, maar je wist wel dat drugs niet goed voor je is ?
Wie is dit nou weer?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_181089849
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 21:30 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

En dat is bijzonder schadelijk voor het voortbestaan van de site.

Maar goed, dat moet de baas zelf maar bepalen en heel veel zin in advies heeft die doorgaans niet.
Als er niets veranderd wel ja. Al heeft yvonne laatst hier wel aangegeven dat POL en NWS pijnpunten zijn. Dat is al een beginnetje en ben benieuwd wat ze er mee willen doen en waar ze naartoe willen.
pi_181089864
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 21:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wie is dit nou weer?
Geen idee joh. Ik dacht eerst EchtGaaf.
pi_181089874
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 21:38 schreef Tem het volgende:

[..]

Als er niets veranderd wel ja. Al heeft yvonne laatst hier wel aangegeven dat POL en NWS pijnpunten zijn. Dat is al een beginnetje en ben benieuwd wat ze er mee willen doen en waar ze naartoe willen.
Ik vraag me dan wel af wat hier het pijnpunt dan is. Van de FP en NWS snap ik dat wel, maar dat is dan weer iets dat taboe is.
pi_181089976
Of om een beetje binnen de kaders van POL te blijven: autocratieën zijn gedoemd te falen.
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 21:42:51 #296
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_181089983
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 21:39 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik vraag me dan wel af wat hier het pijnpunt dan is. Van de FP en NWS snap ik dat wel, maar dat is dan weer iets dat taboe is.
Hier zeiken over “de toestand” in NWS en FP is slecht voor de sfeer en zorgt voor vijandigheden. In de POL-SC lezen best wel veel mensen mee die wat hier gezegd wordt aangrijpen om ergens anders zuur te gaan lopen doen. Beetje zoals andersom dus ook gebeurt.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_181089986
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 21:39 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik vraag me dan wel af wat hier het pijnpunt dan is. Van de FP en NWS snap ik dat wel, maar dat is dan weer iets dat taboe is.
Deze SC vooral denk ik. Het stikt hier van de lurkers die zich opwinden wat mensen hier allemaal zeggen.
pi_181090177
quote:
1s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 21:42 schreef Euribob het volgende:

[..]

Hier zeiken over “de toestand” in NWS en FP is slecht voor de sfeer en zorgt voor vijandigheden. In de POL-SC lezen best wel veel mensen mee die wat hier gezegd wordt aangrijpen om ergens anders zuur te gaan lopen doen. Beetje zoals andersom dus ook gebeurt.
Ik vind dat een heel rare redenering. Er ontstaat in een topic in NWS een bepaalde sfeer, iedereen begrijpt wat ik dan bedoel, iemand zegt in POL-SC: "Hé, in dat topic in NWS ontstaat die en die sfeer" en dan ligt het probleem in het benoemen daarvan?

Tien jaar geleden had je een redelijk sterke scheiding tussen FP en het forum. Op het forum vonden ze ons maar achterlijk. Mij best, maar toen was dat wel iets waarvan gevonden werd dat wij op de FP daar iets mee moesten. Want als het forum ons kut vond... Waar rook is, is vuur. Nu geldt dat ineens juist niet.
pi_181090229
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 21:42 schreef Tem het volgende:

[..]

Deze SC vooral denk ik. Het stikt hier van de lurkers die zich opwinden wat mensen hier allemaal zeggen.
Kom op zeg... Wat wordt hier nou voor wereldschokkends gezegd? Ben ik nou zo wereldvreemd dat ik dat echt niet zie?
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 21:50:39 #300
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_181090243
quote:
0s.gif Op vrijdag 10 augustus 2018 21:48 schreef Jigzoz het volgende:

[..]

Ik vind dat een heel rare redenering. Er ontstaat in een topic in NWS een bepaalde sfeer, iedereen begrijpt wat ik dan bedoel, iemand zegt in POL-SC: "Hé, in dat topic in NWS ontstaat die en die sfeer" en dan ligt het probleem in het benoemen daarvan?

Tien jaar geleden had je een redelijk sterke scheiding tussen FP en het forum. Op het forum vonden ze ons maar achterlijk. Mij best, maar toen was dat wel iets waarvan gevonden werd dat wij op de FP daar iets mee moesten. Want als het forum ons kut vond... Waar rook is, is vuur. Nu geldt dat ineens juist niet.
Tja, both sides enzo.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
  vrijdag 10 augustus 2018 @ 21:50:56 #301
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_181090251
Vol.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')