Ik bedoel dus niet goed genoeg om überhaupt in aanmerking te komen voor een superlicentie. Stroll had wel genoeg punten voor een superlicentie.quote:Op maandag 6 augustus 2018 17:09 schreef MakkieR het volgende:
[..]
F1 en niet goed genoeg, ben je nu echt zo goedgelovig dat in de F1 het beste van het allerbeste zit? Als je een beetje kunt autorijden en je hebt genoeg geld dan zit je zo in de Formule 1. Vraag dat maar aan Stroll. Verder als ik kijk wie er in aanmerking komen voor een licentie dan zit Tatiana Calderon er echt niet zo ver vanaf als de andere kandidaten op deze oude lijst gezien hun behaalde resultaten.
https://nl.motorsport.com(...)2018-986529/2184569/
Maar de punt wat ik juist belangrijk vind is diversiteit in de F1. Ik wil wel zien hoe goed de allerbeste vrouwelijke coureurs presteren in de Formule 1 circuit. En het is interessant mede omdat de autosport geen voordelen kent voor mannen wat bij andere sporten wel duidelijk aan de hand is. Je kunt deze sport net iets makkelijker gemengd maken.
Stroll heeft meerdere resultaten in Canadese kartkampioenschappen neergezet. Dus karten kan hij echt wel.quote:Op maandag 6 augustus 2018 18:42 schreef vosss het volgende:
Met de opmerking (uit het vorige topic) dat Stroll iedereen het snot voor de ogen zou rijden in een kart ben ik het niet noodzakelijkerwijs mee eens.
Vroeger vaak zat snellere tijden dan Jos neergezet in Echt en Jos was toch echt wel een betere coureur dan heel die Stroll bij elkaar. Ik zeg niet dat ik dat nu nog zou doen, ik ben inmiddels ook 20 jaar ouder, maar stellen dat een matige F1 coureur iedereen het snot voor de ogen zou rijden in een kart vind ik wat kort door de bocht. Er zullen vast nog genoeg jonge knapen hier rond lopen die best aardig een potje kunnen karten lijkt me zo.
Ik, want hij kwam daar 1x per maand om de snelste maandtijd aan flarden te rijden en die paar keer dat ik hem daar zag vloog ie meteen pissed de kelder weer in om sneller te gaan. Dus die deed echt wel een beetje zijn bestquote:
Zucht .quote:The FIA wants to bring back the high levels of tyre degradation which was previously seen in Formula 1 in 2011 and 2012.
A tender issued to potential tyre suppliers for F1 between 2020 and 2023 sets targets for degradation. It includes a soft tyre compound which becomes two seconds per lap slower over 10% of a race distance.
F1’s official tyre supplier Pirelli was asked to produce high degradation tyres when it returned to the sport in 2011. It was later requested to produce more durable rubber, but the company’s sporting director Mario Isola says the new targets will move it closer to what was seen in 2011.
Advert | Become a RaceFans supporter & go ad-free
Become a RaceFans Supporter
Help us fund original, independent motorsport coverage for just £1 per month (or another currency equivalent):
Click here to find out more and become a RaceFans Supporter
“We are analysing the numbers for degradation,” said Isola. “They’re quite high.
“That’s why before replying we are, with the guys in Milan, trying to make some simulations to understand what we achieve with these numbers. They are probably not far from 2011, 2012. We are making the comparisons to understand.”
Isola pointed out that while the tyre degradation targets can be reached, teams will always be able to reduce how much degradation they experienced by telling drivers to manage their pace.
“Pure degradation [is one thing], a different thing is degradation during the race. Because during the race, the teams have it in all their interests to manage degradation and reduce it without reducing too much the pace in order to achieve the best result. They are in competition, so they have to do that.
“So we need to put on the table all these aspects to understand which is the final result. Because of all these numbers, it’s not very easy to predict that without support from the numbers.”
The degradation levels specified are “high”, Isola stressed. “Honestly they are quite high.”
The FIA’s tyre degradation target for 2020
The FIA has set the following targets for tyre degradation aimed at “improvement of the show” from 2020:
The provider should commit to using their best endeavours to achieve these criteria in 75% of circuits in 2020, and to improve their performance with respect to this objective throughout the whole period of the tyre supply.
Target A1: The provider will make available three compounds at each race event, which, considering the nature of the circuit, will target the following performance and degradation characteristics:
• Hard compound: 2s degradation achieved at 22% race distance. Base lap time
• Medium compound: 2s degradation achieved at 18% race distance. 1.2s/lap quicker than Hard compound
• Soft compound: 2s degradation achieved at 10% race distance. 2.2s/lap quicker than Hard compound
The intent is to create the maximum number of race strategies yielding race times such that multi-stop strategies provide just enough potential of a beneficial outcome to encourage the greatest variety in the racing spectacle.
The FIA has also told tyre suppliers they can suggest changes to the proposed targets for tyre performance.
Dan nog is het de vraag hoe het zit met materiaal, banden, afstelling e.d.quote:Op maandag 6 augustus 2018 19:02 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik, want hij kwam daar 1x per maand om de snelste maandtijd aan flarden te rijden en die paar keer dat ik hem daar zag vloog ie meteen pissed de kelder weer in om sneller te gaan. Dus die deed echt wel een beetje zijn best
Weddenquote:Op maandag 6 augustus 2018 19:11 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dan nog is het de vraag hoe het zit met materiaal, banden, afstelling e.d.
Maar je maakt me niet wijs dat er FOK!ers zijn die beter zijn in racen (dan wel in een kart, dan wel in een ander soort bolide) dan Stroll.
No fucking way.
Ik neem aan dat iedereen dezelfde reactie heeft.quote:Op maandag 6 augustus 2018 19:09 schreef Sinister-D- het volgende:
Zag alleen de reactie op de quote en wist al direct wie dat postte
Nou tja77; daar is de eerste al. Ik zet een tientje op daNpy. Bij deze.quote:
Daar durf ik best een krat bier tegenover te zetten.quote:
Ik heb liever dat ze betere banden maken en dan het tanken terug brengen. Samen met motoren die minder lang mee hoeven te gaan, maar wel goedkoper geproduceerd kunnen worden, zou dat veel leukere races opleveren.quote:Op maandag 6 augustus 2018 19:36 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik neem aan dat iedereen dezelfde reactie heeft.
Kunstmatig idd. Ze kunnen beter het tanken weer toestaan i.c.m. vrije keuze van banden.quote:Op maandag 6 augustus 2018 19:36 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik neem aan dat iedereen dezelfde reactie heeft.
je bent er ook mee bekend dat Pa Stroll een Ferrari Dealership heeft in Noord-Amerika en dat er dus al verregaande relaties waren met Ferrari? Ik zeg niet dat Lance niet kan rijden, maar dat hij destijds enkel geselecteerd is op prestaties om tot het jr. programma toe te treden heb ik wel mijn twijfels over.quote:Op maandag 6 augustus 2018 19:55 schreef tja77 het volgende:
[..]
Daar durf ik best een krat bier tegenover te zetten.
Is alleen verdomd lastig te realiseren.
Maar jij hebt ook Formule 3/4 races gewonnen?
Er wordt hier vaak lacherig over Stroll gedaan, maar als je op 11-jarige wordt vastgelegd door de Ferrari Driver Academy, in verschillende raceklasses races wint en kampioen wordt dan kun je echt wel wat.
Natuurlijk heb je veel aan een papa die veel poen heeft, maar zonder talent win je die races en kampioenschappen echt niet.
Dan heeft hij nog steeds races gewonnen in verschillende Formule klasses.quote:Op maandag 6 augustus 2018 20:50 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
je bent er ook mee bekend dat Pa Stroll een Ferrari Dealership heeft in Noord-Amerika en dat er dus al verregaande relaties waren met Ferrari? Ik zeg niet dat Lance niet kan rijden, maar dat hij destijds enkel geselecteerd is op prestaties om tot het jr. programma toe te treden heb ik wel mijn twijfels over.
Je bedoelt 10 jaar terug in de tijd, toen er nauwelijks op de baan ingehaald werd. Door het verbod op bijtanken is dat in ieder geval verbeterd, ook zonder de Pirelli banden en DRS.quote:Op maandag 6 augustus 2018 20:33 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Ik heb liever dat ze betere banden maken en dan het tanken terug brengen. Samen met motoren die minder lang mee hoeven te gaan, maar wel goedkoper geproduceerd kunnen worden, zou dat veel leukere races opleveren.
Maar de FIA kennende zal het wel precies tegenovergesteld gaan en gaan we dus naar nog saaiere races kijken.
quote:Op maandag 6 augustus 2018 19:39 schreef vosss het volgende:
[..]
Nou tja77; daar is de eerste al. Ik zet een tientje op daNpy. Bij deze.
Maar als we eerlijk zijn en we kijken naar vrouwen in de Formule 1. Hoe eerlijk zijn dan de kansen die je krijgt om als vrouw deel te te mogen nemen als F1 coureur. Ik ben er van overtuigd dat er genoeg talent rondloopt die net zo goed kunnen rijden als een F1 coureur. Maar het is juist het onrecht dat vrouwen demotiveert om er alles aan te doen het allerhoogste te bereiken, want al kun je rijden als Hamilton dan nog word je bij een formule team niet aangenomen, gezien dit een mannen wereld is.quote:Op maandag 6 augustus 2018 18:44 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik bedoel dus niet goed genoeg om überhaupt in aanmerking te komen voor een superlicentie. Stroll had wel genoeg punten voor een superlicentie.
Ik ben zelf bezig met een lijst te maken met wie er wel en niet in aanmerking komen voor een super licentie (omdat die ik gevonden heb al van voor 2018 is, waar het jaar 2015 nog meegerekend wordt, dat voor 2019 niet meer meetelt) en daar staat zij (inclusief haar resultaten van 2018) niet op. Na 3 jaar heeft ze nog geen enkel punt gehaald voor haar superlicentie. Dat is in mijn ogen niet goed genoeg. Zelfs niet voor eventuele clementie van de FIA.
En ja, ik zie ook graag diversiteit op de grid, waaronder een vrouw. Maar dan wel op basis van de geldende regels en resultaten. Niet om alleen maar een vrouw op de grid te hebben.
Ter info, ook Mick Schumacher heeft nog niet genoeg punten behaald. Hij heeft er nu 23, waarvan 20 in 2016 zijn behaald. Wil hij volgend jaar F1 mogen rijden moet hij dit jaar minimaal P3 worden in de Formule 3 om aan de vereiste 40 punten te komen.
Noem eens een paar talenten dan.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 00:17 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Maar als we eerlijk zijn en we kijken naar vrouwen in de Formule 1. Hoe eerlijk zijn dan de kansen die je krijgt om als vrouw deel te te mogen nemen als F1 coureur. Ik ben er van overtuigd dat er genoeg talent rondloopt die net zo goed kunnen rijden als een F1 coureur. Maar het is juist het onrecht dat vrouwen demotiveert om er alles aan te doen het allerhoogste te bereiken, want al kun je rijden als Hamilton dan nog word je bij een formule team niet aangenomen, gezien dit een mannen wereld is.
als er een vrouw is die iedereen naar huis rijdt en overwinning op overwinning stapelt in de hoogste klasse onder F1 dan krijgt ze op zeker een kans. Die teams zijn ook niet gek. Publicitair zou het juist geweldig zijn. Ik weet de details niet, maar ik meen dat er in NASCAR ook vrouwen rondrijdenquote:Op dinsdag 7 augustus 2018 00:17 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Maar als we eerlijk zijn en we kijken naar vrouwen in de Formule 1. Hoe eerlijk zijn dan de kansen die je krijgt om als vrouw deel te te mogen nemen als F1 coureur. Ik ben er van overtuigd dat er genoeg talent rondloopt die net zo goed kunnen rijden als een F1 coureur. Maar het is juist het onrecht dat vrouwen demotiveert om er alles aan te doen het allerhoogste te bereiken, want al kun je rijden als Hamilton dan nog word je bij een formule team niet aangenomen, gezien dit een mannen wereld is.
Ik vind dat zo'n ongelofelijke dooddoener... Ik geef niks om het aantal inhaalacties op de baan, ik geef om het aantal gevechten op de baan. Als er 70 ronden lang 10 auto's continue in gevecht zijn op de baan maar uiteindelijk komen er maar 8 voorbij hun voorligger dan vind ik dat vele malen boeiender dan een Mercedes die met DRS vanuit de pits naar het podium rijdt.quote:Op maandag 6 augustus 2018 21:20 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Je bedoelt 10 jaar terug in de tijd, toen er nauwelijks op de baan ingehaald werd. Door het verbod op bijtanken is dat in ieder geval verbeterd, ook zonder de Pirelli banden en DRS.
Betere banden ja, bijtanken nee.
Ik denk dat elk team een vrouwelijke coureur zou willen hebben met het talent van een Hamilton. Of een transgender voor mijn part. Kneitherhard kunnen rijden en een PR magneetquote:Op dinsdag 7 augustus 2018 00:17 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Maar als we eerlijk zijn en we kijken naar vrouwen in de Formule 1. Hoe eerlijk zijn dan de kansen die je krijgt om als vrouw deel te te mogen nemen als F1 coureur. Ik ben er van overtuigd dat er genoeg talent rondloopt die net zo goed kunnen rijden als een F1 coureur. Maar het is juist het onrecht dat vrouwen demotiveert om er alles aan te doen het allerhoogste te bereiken, want al kun je rijden als Hamilton dan nog word je bij een formule team niet aangenomen, gezien dit een mannen wereld is.
Geen betere PR voor een team dan dat zelfs een vrouw hard kan rijden in jouw bolide.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 08:30 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ik denk dat elk team een vrouwelijke coureur zou willen hebben met het talent van een Hamilton. Of een transgender voor mijn part. Kneitherhard kunnen rijden en een PR magneet
ja maar dat werkt natuurlijk alleen maar als het WK materiaal is, die Danica Patrick kreeg ook veel over haar heen terwijl die echt wel snel wasquote:Op dinsdag 7 augustus 2018 09:01 schreef tja77 het volgende:
[..]
Geen betere PR voor een team dan dat zelfs een vrouw hard kan rijden in jouw bolide.
Echte fan gespotquote:Op dinsdag 7 augustus 2018 08:28 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ik vind dat zo'n ongelofelijke dooddoener... Ik geef niks om het aantal inhaalacties op de baan, ik geef om het aantal gevechten op de baan. Als er 70 ronden lang 10 auto's continue in gevecht zijn op de baan maar uiteindelijk komen er maar 8 voorbij hun voorligger dan vind ik dat vele malen boeiender dan een Mercedes die met DRS vanuit de pits naar het podium rijdt.
Met tanken had je in ieder geval veel meer taktiek in het spelletje zitten. Altijd maar gokken of iemand nog wel of niet moest stoppen, of hij wel voldoende benzine bij had om het tot de streep te halen. Mensen die net getankt hadden die alles op alles moesten zetten om de mensen met legere tanks achter zich te houden. Dat vond ik vele malen boeiender!
Dat. Het probleem dat er geen vrouwen zijn in de F1 heeft helemaal niks te maken met dat ze geen support krijgen, achtergesteld worden, het fysiek niet aan kunnen, of dat de teams het niet willen (integendeel). het begint al veel, veel eerder als ze nog kind zijn en een jaar of 5-8 zijn. De meisjes gaan dan liever paardrijden dan dat ze in een kart stappen. Van daaruit is er gewoon veel minder instroom.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 08:30 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ik denk dat elk team een vrouwelijke coureur zou willen hebben met het talent van een Hamilton. Of een transgender voor mijn part. Kneitherhard kunnen rijden en een PR magneet
Het gaat dan ook om de kwaliteit van de inhaalacties. Ik heb liever ook geen DRS en snel slijtende Pirelli banden, maar ook niet alleen maar inhaalacties via de pits. En met bijtanken weet je dat je nauwelijks iets anders krijgt. 2010 vond ik dan ook vele malen beter dan de jaren ervoor.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 08:28 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ik vind dat zo'n ongelofelijke dooddoener... Ik geef niks om het aantal inhaalacties op de baan, ik geef om het aantal gevechten op de baan. Als er 70 ronden lang 10 auto's continue in gevecht zijn op de baan maar uiteindelijk komen er maar 8 voorbij hun voorligger dan vind ik dat vele malen boeiender dan een Mercedes die met DRS vanuit de pits naar het podium rijdt.
Met tanken had je in ieder geval veel meer taktiek in het spelletje zitten. Altijd maar gokken of iemand nog wel of niet moest stoppen, of hij wel voldoende benzine bij had om het tot de streep te halen. Mensen die net getankt hadden die alles op alles moesten zetten om de mensen met legere tanks achter zich te houden. Dat vond ik vele malen boeiender!
Danica Patrick in de F1 .quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 09:43 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Dat. Het probleem dat er geen vrouwen zijn in de F1 heeft helemaal niks te maken met dat ze geen support krijgen, achtergesteld worden, het fysiek niet aan kunnen, of dat de teams het niet willen (integendeel). het begint al veel, veel eerder als ze nog kind zijn en een jaar of 5-8 zijn. De meisjes gaan dan liever paardrijden dan dat ze in een kart stappen. Van daaruit is er gewoon veel minder instroom.
Daar zijn de meningen over verdeeld.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 09:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja maar dat werkt natuurlijk alleen maar als het WK materiaal is, die Danica Patrick kreeg ook veel over haar heen terwijl die echt wel snel was
De hype rond Danica Patrick is als een nachtkaars uitgegaan tijdens haar NASCAR periode.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 10:30 schreef TagForce het volgende:
[..]
Daar zijn de meningen over verdeeld.
Danica Patrick was niet snel, en de enige reden dat ze uberhaupt in de hogere autosport klassen terecht kwam was het feit dat het PR technisch gunstig was dat ze een vrouw was. Ze was in de junior klassen niet bijzonder snel toen ze in Europa reed, en ook in de VS was ze subtop op een goeie dag. Haar voordeel kwam pas toen ze Indycar ging rijden op ovals. Daar was ze eigenlijk continu subtop, en met wat geluk wist ze daar een aardig aantal keer top 5 te rijden, en zelfs een race te winnen. Na haar overstap naar NASCAR was ze ook weer subtop, maar omdat de subtop daar redelijk breed is heeft ze daar ook eigenlijk nooit potten kunnen breken. Stuk of 8 top 10's en 1 keer een pole position (op Daytona).
daarom blijft het moeilijk, er moet een vrouwelijke Verstappen opstaan die de hype dan ook kan waarmakenquote:Op dinsdag 7 augustus 2018 10:30 schreef TagForce het volgende:
[..]
Daar zijn de meningen over verdeeld.
Danica Patrick was niet snel, en de enige reden dat ze uberhaupt in de hogere autosport klassen terecht kwam was het feit dat het PR technisch gunstig was dat ze een vrouw was. Ze was in de junior klassen niet bijzonder snel toen ze in Europa reed, en ook in de VS was ze subtop op een goeie dag. Haar voordeel kwam pas toen ze Indycar ging rijden op ovals. Daar was ze eigenlijk continu subtop, en met wat geluk wist ze daar een aardig aantal keer top 5 te rijden, en zelfs een race te winnen. Na haar overstap naar NASCAR was ze ook weer subtop, maar omdat de subtop daar redelijk breed is heeft ze daar ook eigenlijk nooit potten kunnen breken. Stuk of 8 top 10's en 1 keer een pole position (op Daytona).
Nee, zo goed was ze niet. Ze kreeg alleen wel verrottes veel media aandacht.
Persoonlijk ben ik meer fan van Katherine Legge, maar ook dat is geen F1 materiaal (hoewel ze het nu goed doet in de IMSA, vanaf volgend weekend in de XFinity series op Mid Ohio en Road America gaat rijden, en de eerste bevestigde coureur is voor de support klasse van de Formule E).
Het is jammer dat Beitske Visser al snel weer uit het RBR juniorteam gewipt is. Ze zakte behoorlijk door het ijs in de Formule Renaultquote:Op dinsdag 7 augustus 2018 11:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
daarom blijft het moeilijk, er moet een vrouwelijke Verstappen opstaan die de hype dan ook kan waarmaken
Van de Formule ADAC (waar ze het best goed deed met een paar overwinningen) naar de Formule Renault 3.5 bleek een te grote stap. Beter had ze eerst naar de FR 2.0 gegaan.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 11:17 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Het is jammer dat Beitske Visser al snel weer uit het RBR juniorteam gewipt is. Ze zakte behoorlijk door het ijs in de Formule Renault
Net zoveel vrienden als Verstappen, dus wat dat betreft kan hij Max daar in matchenquote:Op dinsdag 7 augustus 2018 11:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
Arme SAI
https://www.gpblog.com/nl(...)n-de-formule-1-.html
Jep klopt, had van Verschoor ook wel meer verwacht. Maar die gaat een Frijns-carriere achterna vrees ikquote:Op dinsdag 7 augustus 2018 11:25 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Van de Formule ADAC (waar ze het best goed deed met een paar overwinningen) naar de Formule Renault 3.5 bleek een te grote stap. Beter had ze eerst naar de FR 2.0 gegaan.
Maar ook dat was geen garantie voor succes. Kijk maar naar Richard Verschoor. Kampioen in de Formule 4, maar valt ook tegen in de FR 2.0.
wie is dan een vriend van Max?quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 12:02 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Net zoveel vrienden als Verstappen, dus wat dat betreft kan hij Max daar in matchen
Ja nou ik heb zijn uitspraken even heel breed geinterpreteerd en dan is Ricciardo na een beetje de ogen toeknijpen zijn enige vriend in de F1. Da hebt onze Maxxie gezeit gezeet tegen de Wilfried de Jong tijdje terugquote:
ik vrees dat die gesponsorde vriendschap niet zo lang meer duurtquote:Op dinsdag 7 augustus 2018 12:06 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ja nou ik heb zijn uitspraken even heel breed geinterpreteerd en dan is Ricciardo na een beetje de ogen toeknijpen zijn enige vriend in de F1
waarom gaan meisjes liever paardrijden dan karten, omdat ze met paardrijden een eerlijkere kans krijgen dan met autorijden. Het gaat nu misschien iets beter met de autosport, maar voorheen was voor de vrouw maar een rol weggelegd, pitspoes. Autosport is gewoon al heel lang een echte mannensport.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 09:43 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Dat. Het probleem dat er geen vrouwen zijn in de F1 heeft helemaal niks te maken met dat ze geen support krijgen, achtergesteld worden, het fysiek niet aan kunnen, of dat de teams het niet willen (integendeel). het begint al veel, veel eerder als ze nog kind zijn en een jaar of 5-8 zijn. De meisjes gaan dan liever paardrijden dan dat ze in een kart stappen. Van daaruit is er gewoon veel minder instroom.
Wut?quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 12:11 schreef MakkieR het volgende:
[..]
waarom gaan meisjes liever paardrijden dan karten, omdat ze met paardrijden een eerlijkere kans krijgen dan met autorijden
Zo, meisjes zijn echt een stuk eerder volwassen dan jongens. Zeker een decenniumquote:Op dinsdag 7 augustus 2018 12:11 schreef MakkieR het volgende:
[..]
waarom gaan meisjes liever paardrijden dan karten, omdat ze met paardrijden een eerlijkere kans krijgen dan met autorijden
ik vind de theorie dat vrouwen eerder gevaar zien of de gevolgen ervan en daarom voorzichtiger en meteen ook langzamer zijn best een logische maar geen idee of dat wetenschappelijk bewezen is.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 12:29 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zo, meisjes zijn echt een stuk eerder volwassen dan jongens. Zeker een decennium
Maar heeft dat ook niet te maken met de kart cultuur ?quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 09:43 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Dat. Het probleem dat er geen vrouwen zijn in de F1 heeft helemaal niks te maken met dat ze geen support krijgen, achtergesteld worden, het fysiek niet aan kunnen, of dat de teams het niet willen (integendeel). het begint al veel, veel eerder als ze nog kind zijn en een jaar of 5-8 zijn. De meisjes gaan dan liever paardrijden dan dat ze in een kart stappen. Van daaruit is er gewoon veel minder instroom.
Yep.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 12:42 schreef wawowiewa het volgende:
[..]
Maar heeft dat ook niet te maken met de kart cultuur ?
Bedoel waarschijnlijk zullen de vriendinnetjes vaak óók op paardrijden zitten dus wil het meisje dat ook.
Deze man snapt hetquote:Op dinsdag 7 augustus 2018 08:28 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ik vind dat zo'n ongelofelijke dooddoener... Ik geef niks om het aantal inhaalacties op de baan, ik geef om het aantal gevechten op de baan. Als er 70 ronden lang 10 auto's continue in gevecht zijn op de baan maar uiteindelijk komen er maar 8 voorbij hun voorligger dan vind ik dat vele malen boeiender dan een Mercedes die met DRS vanuit de pits naar het podium rijdt.
Met tanken had je in ieder geval veel meer taktiek in het spelletje zitten. Altijd maar gokken of iemand nog wel of niet moest stoppen, of hij wel voldoende benzine bij had om het tot de streep te halen. Mensen die net getankt hadden die alles op alles moesten zetten om de mensen met legere tanks achter zich te houden. Dat vond ik vele malen boeiender!
Volgens mij heeft Ricciardo wel al eens gezegd dat hij Max een beetje als zijn kleine broertje ziet.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 12:06 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ja nou ik heb zijn uitspraken even heel breed geinterpreteerd en dan is Ricciardo na een beetje de ogen toeknijpen zijn enige vriend in de F1. Da hebt onze Maxxie gezeit gezeet tegen de Wilfried de Jong tijdje terug
Is van de Grind familie van Max?quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 14:09 schreef Monolith het volgende:
Kees van de Grint doet een Coronelletje:
https://www.gpblog.com/nl(...)ureur-in-f1-is-.html
Toro Rosso lijkt me altijd nog beter dan McLaren maar ik las ergens dat die optie alleen voor het Red Bull team teldequote:Op dinsdag 7 augustus 2018 15:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
Nog een keer SAI: https://www.gpblog.com/nl(...)druk-te-zetten-.html
twitter:wbuxtonofficial twitterde op vrijdag 03-08-2018 om 13:07:50 Worth remembering Red Bull's option on Sainz was only for him to join the big squad and doesn't expire until September. reageer retweet
Buxton is natuurlijk op zich een goede bron. Maar ik lees wat nergens anders. Dus ik zet er toch ee vraagteken(tje) bij.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 17:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
Toro Rosso lijkt me altijd nog beter dan McLaren maar ik las ergens dat die optie alleen voor het Red Bull team teldetwitter:wbuxtonofficial twitterde op vrijdag 03-08-2018 om 13:07:50 Worth remembering Red Bull's option on Sainz was only for him to join the big squad and doesn't expire until September. reageer retweet
twitter:craigslatersky twitterde op dinsdag 07-08-2018 om 19:38:51 @ForceIndiaF1 to exit administration via consortium led by Laurence Stroll more now on @SkySportsNews reageer retweet
twitter:SkySportsNews twitterde op dinsdag 07-08-2018 om 19:31:02 BREAKING: Formula One team Force India agree deal to come out of administration, saving all 405 jobs at their Silverstone base. #SSN reageer retweet
Top voor die personeelsleden, kut dat het Stroll is.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 19:53 schreef sasquatsch het volgende:
Ook maar even hiertwitter:craigslatersky twitterde op dinsdag 07-08-2018 om 19:38:51 @ForceIndiaF1 to exit administration via consortium led by Laurence Stroll more now on @SkySportsNews reageer retweettwitter:SkySportsNews twitterde op dinsdag 07-08-2018 om 19:31:02 BREAKING: Formula One team Force India agree deal to come out of administration, saving all 405 jobs at their Silverstone base. #SSN reageer retweet
Zonder. Althans, daar zag het naar uit volgens mij.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 20:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Top voor die personeelsleden, kut dat het Stroll is.
Verder, met of zonder prijzengeld?
Zelfs zonder het prijzengeld is het nog goedkoper dan dat Mallya er voor vroegquote:Op dinsdag 7 augustus 2018 20:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zonder. Althans, daar zag het naar uit volgens mij.
Gerucht gaat dat pa Stroll Kubica naast zijn zoon wil hebben. En ik ga voor de lol even van geruchten uit zoals ik schreef.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 21:08 schreef opgebaarde het volgende:
Kubica in FI? Kan het me niet voorstellen, dat wordt toch gewoon Ocon?
Kimi blijft nog een jaartje.
Sainz McLaren weet ik niet. Vandoorne doet het slecht, maar rijdt misschien serieus best ok? (Ik weet niet in hoeverre we die cijfers en artikelen moeten geloven). Alonso blijft en twee Spanjaarden is marketing technisch minder interessant voor een niet Spaans team.
Zou het kunnen dat Leclerc een jaartje Haas gaat doen? Perez vind ik spannend, rijdt gewoon goed
Als alle teams beide coureurs bevestigd hebben (incl. getekende contracten enzo). Tenzij iemand daarna nog een Rosbergje doet in dec ofzoquote:Op dinsdag 7 augustus 2018 21:12 schreef Gehrman het volgende:
Wanneer is de stoeltjesdans afgelopen? Voor het einde van de zomerstop?
Als je het kan veroorloven, waarom niet.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 21:12 schreef Frozen-assassin het volgende:
Pa Stroll Miljoenen spenderen zodat zoonlief in Formule 1 kan blijven
Williams verkoopt zijn ziel aan Mercedes, kan er alle onderdelen kopen zoals Haas ook doet bij Ferrari en krijgt in ruil daarvoor Ocon als rijder.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 21:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
Maar serieus, als we op de geruchten moeten afgaan (wat we uiteraard niet moeten, maar voor de lol doe ik dat even wel), dan heeft Ocon een probleem.
Stroll en Kubica gaan dan naar FI.
Perez en/of Leclerc gaat dan naar Haas. GRO exit. MAG blijft indien er 1 coureur blijft.
Leclerc kan ook evt naar Ferrari (exit RAI). Of bij Sauber blijven.
SAI gaat naar McLaren.
RIC en Hulk bij Renault.
Ocon kan dan eigenlijk alleen naar Williams of Sauber.
Want Ferrari is uitgesloten omdat Ocon een Merc-talent is. McLaren zie ik niet gebeuren, die willen SAI (en ALO). RBR zie ik ook niet gebeuren gezien de voorgeschiedenis met Max. STR ook niet want Merc-talent en geen absolute rookie meer.
Enige wat in theorie ook nog zou kunnen (al zijn Hulk en RIC feitelijk aangekondigd door Renault, is dat RBR gek gaat doen en Hulk doet en die dat aanneemt (ik zou het toejuichen!), en dat Ocon dan alsnog naar Renault kan. Acht die kans niet heel groot, maar uitgesloten is het niet.
Heeft zijn actie er niet voor gezorgd dat Stroll en partners B.V. een hogere prijs hebben moeten betalen?quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 21:45 schreef Rossdale het volgende:
Neem trouwens aan dat Perez bij het team blijft, dankzij hem bestaan ze ook volgend jaar nog...
Dat wil Williams niet. Dat zie ik FI, zeker nu Stroll daar de baas wordt, eerder doen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 21:43 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Williams verkoopt zijn ziel aan Mercedes, kan er alle onderdelen kopen zoals Haas ook doet bij Ferrari en krijgt in ruil daarvoor Ocon als rijder.
Nee. Anders waren ze er niet meer geweest. Er was een winding-up petition tegen het team ingediend dat zou leiden tot opheffing van het team, waardoor een koper geen enkele aanspraak zou hebben op een F1 entry.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 21:48 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Heeft zijn actie er niet voor gezorgd dat Stroll en partners B.V. een hogere prijs hebben moeten betalen?
Ocon willen ze wel.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 21:48 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat wil Williams niet. Dat zie ik FI, zeker nu Stroll daar de baas wordt, eerder doen.
Daarom denk ik ook niet dat Kubica daar gaat rijden, maar dat Ocon daar blijft. En Perez naar Haas gaat.
En Sirotkin (die een meerjarig contract heeft) samen met Russell bij Williams.
Weet je het zeker? Het bericht ging al snel dat pa Stroll expres aan het wachten was zodat de toko failliet kon worden verklaard om het daarna over te nemen en veel lange termijn contracten zijn dan beëindigd. De curator is op zoek naar zoveel mogelijk geld en een goede bestemming van mensen en middelen, dus het is dan niet definitief over, wel voor dit jaar en zijn al die mensen werkloos met een claim. Ik ben niet bekend met het Engelse faillissementsrechtquote:Op dinsdag 7 augustus 2018 21:51 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee. Anders waren ze er niet meer geweest. Er was een winding-up petition tegen het team ingediend dat zou leiden tot opheffing van het team, waardoor een koper geen enkele aanspraak zou hebben op een F1 entry.
Perez actie leidde tot een in administration wat betekent dat het team voorlopig door kon gaan tot dat er een koper gevonden zou worden.
Ocon naast Stroll? Stroll gaat dan opzichtig finaal af. Zou Papa Stroll dat doen?quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 21:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ocon willen ze wel.
En Russel is ook Mercedes, zelfde verhaal minder ervaring in F1.
sasquatsch heeft gelijk. Perez en Merc en Dinges startten de rechtszaak om het team draaiende te houden en een curator aan te laten stellen die in het belang vh team zou handelen (itt tot Mallya die alleen flink wou cashen. Het lot vh team boeide hem niet). En dat is gelukt.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 21:58 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Weet je het zeker? Het bericht ging al snel dat pa Stroll expres aan het wachten was zodat de toko failliet kon worden verklaard om het daarna over te nemen. De curator is op zoek naar zoveel mogelijk geld en een goede bestemming van mensen en middelen, dus het is dan niet definitief over, wel voor dit jaar en zijn al die mensen werkloos met een claim. Ik ben niet bekend met het Engelse faillissementsrecht
Aan een faillissement hebben ze niets, want dan is er geen F1 entry meer. Nu behouden ze volgens mij dat recht omdat de oorspronkelijke rechtenhouder nog steeds bestaat, echter met een nieuwe eigenaar. Nu is het ook veel goedkoper dan rechtstreeks overnemen van Mallya.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 21:58 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Weet je het zeker? Het bericht ging al snel dat pa Stroll expres aan het wachten was zodat de toko failliet kon worden verklaard om het daarna over te nemen. De curator is op zoek naar zoveel mogelijk geld en een goede bestemming van mensen en middelen, dus het is dan niet definitief over, wel voor dit jaar . Ik ben niet bekend met het Engelse faillissementsrecht
Ik snap sowieso niet waarom Perez voor hem zou gaan. Jong talent vs kleurloos oudjequote:Op dinsdag 7 augustus 2018 21:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ocon naast Stroll? Stroll gaat dan opzichtig finaal af. Zou Papa Stroll dat doen?
Of bedoel je Ocon bij Williams? Die zullen hem wel willen hebben idd
Maar of Ocon dat een aantrekkelijk vooruitzicht vindt...
Nee, dat kan niet. Ging om aanstelling (soort) curator. Die moet in het belang vh (voortbestaan van het) team handelen. Beperking daarop zou niet meehelpen en team mogelijk slechter verkoopbaar maken. Daarnaast ging dit dus niet om vorderingen innen, maar om aanstellen curator. Koper overigens moet wel lopende contracten eerbiedigen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 22:00 schreef Rossdale het volgende:
Kan Perez als schuldeiser niet een additionele eis op tafel hebben gelegd toen het team in administration ging? Verlenging contract bijvoorbeeld?
Perez boven Ocon? Van Perez gaat het gerucht dat hij naar Haas wil/gaat.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 22:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik snap sowieso niet waarom Perez voor hem zou gaan. Jong talent vs kleurloos oudje
Kubica is gewoon onzin. Ik snap niet waar dat op eens vandaan komt.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 22:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Perez boven Ocon? Van Perez gaat het gerucht dat hij naar Haas wil/gaat.
En dat Lance en Kubica na koop FI door Stroll naar FI gaan omdat pa Stroll dat wil. Voor Ocon is dan geen plek.
Geruchten he? Zeg niet dat het zo zal gaan...
Omdat Stroll dan vermoedelijk niet zo schraal afsteekt tegen zijn teamgenoot. En (tot iig in volgend seizoen) publiciteitquote:Op dinsdag 7 augustus 2018 22:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kubica is gewoon onzin. Ik snap niet waar dat op eens vandaan komt.
Maar goed, dit jaar zou hij ook zeker weten rijden.
Dat gerucht ging/gaat wel, om als een soort mentor voor Stroll op te treden.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 22:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kubica is gewoon onzin. Ik snap niet waar dat op eens vandaan komt.
Maar goed, dit jaar zou hij ook zeker weten rijden.
Dat wil Claire niet..quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 22:20 schreef beantherio het volgende:
Op de korte termijn goed nieuws voor FI, maar op de lange termijn zeer twijfelachtig. Op de korte termijn is dit slecht nieuws voor Williams, maar op de lange termijn misschien juist weer goed. Hopelijk kan Mercedes bij Williams de touwtjes wat meer in handen nemen (misschien kunnen ze zich inkopen zodat ze een echt b-team krijgen?) want de laatste jaren leek het een stuurloos schip. Ik zou er Ocon graag zien landen: het kan er daar alleen maar beter op worden.
Dat is het officiële verhaal jaquote:Op dinsdag 7 augustus 2018 22:17 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat gerucht ging/gaat wel, om als een soort mentor voor Stroll op te treden.
Dan neem ik aan dat ze ergens wel een flinke bak geld achter de hand heeft om dat te voorkomen. Maar ik dacht juist dat ze figuren als Stroll binnen haalden omdat dat niet het geval was.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 22:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat wil Claire niet..
https://www.gpblog.com/nl(...)nooit-gebeuren-.html
Dat gelul over Kubica is puur omdat het zo'n mooie comeback zou zijn. Gaat natuurlijk nooit gebeuren. Er zijn genoeg talentvolle coureurs met minimaal zijn potentie die wel allebei hun armen kunnen gebruiken.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 22:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kubica is gewoon onzin. Ik snap niet waar dat op eens vandaan komt.
Maar goed, dit jaar zou hij ook zeker weten rijden.
Ze wil niet dat het een volledig B-team wordt.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 22:23 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dan neem ik aan dat ze ergens wel een flinke bak geld achter de hand heeft om dat te voorkomen. Maar ik dacht juist dat ze figuren als Stroll binnen haalden omdat dat niet het geval was.
Dat was vorig jaar.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 22:27 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Dat gelul over Kubica is puur omdat het zo'n mooie comeback zou zijn. Gaat natuurlijk nooit gebeuren. Er zijn genoeg talentvolle coureurs met minimaal zijn potentie die wel allebei hun armen kunnen gebruiken.
Om de auto te verbeteren misschien? Zodat Stroll ook een keer punten rijdt?quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 22:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat was vorig jaar.
Waarom zou pa Stroll een talentvolle coureur naast Lance willen hebben?!?
Dat probeerde Stroll al, maar kreeg dat niet voor elkaar. Daarom heeft hij FI gekocht, om daar een Mercedes B team van te maken, waar zijn zoon kan rijden.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 22:20 schreef beantherio het volgende:
Op de korte termijn goed nieuws voor FI, maar op de lange termijn zeer twijfelachtig. Op de korte termijn is dit slecht nieuws voor Williams, maar op de lange termijn misschien juist weer goed. Hopelijk kan Mercedes bij Williams de touwtjes wat meer in handen nemen (misschien kunnen ze zich inkopen zodat ze een echt b-team krijgen?) want de laatste jaren leek het een stuurloos schip. Ik zou er Ocon graag zien landen: het kan er daar alleen maar beter op worden.
Nee.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 22:30 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Om de auto te verbeteren misschien? Zodat Stroll ook een keer punten rijdt?
Hij wil die alleen miljoenen steken in een kut team zodat zijn zoontje achterin het veld kan rijden?quote:
Jaquote:Op dinsdag 7 augustus 2018 22:38 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Hij wil die alleen miljoenen steken in een kut team zodat zijn zoontje achterin het veld kan rijden?
Ook een leuke hobby.
Ik snap dat het leuk is om dat te denken. Het lijkt mij echter logischer dat pa zijn zoon ook succes wil laten hebben.quote:
dat denk dan weer niet maar leuk dat z'n vader het doetquote:Op dinsdag 7 augustus 2018 22:42 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Ik snap dat het leuk is om dat te denken. Het lijkt mij echter logischer dat pa zijn zoon ook succes wil laten hebben.
Zet er een ervaren rijder naast die een auto kan ontwikkelen en Stroll maakt misschien nog wel een stap naar een beter team.
Vader wil een zo goed mogelijke wagen voor zoon, maar zonder teamgenoot die zoon flink overklast.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 22:42 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Ik snap dat het leuk is om dat te denken. Het lijkt mij echter logischer dat pa zijn zoon ook succes wil laten hebben.
Zet er een ervaren rijder naast die een auto kan ontwikkelen en Stroll maakt misschien nog wel een stap naar een beter team.
A, okey. Sorry, ik wist niet dat jullie zo close zijn.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 22:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Vader wil een zo goed mogelijke wagen voor zoon, maar zonder teamgenoot die zoon flink overklast.
wordt nog moeilijk om die te vindenquote:Op dinsdag 7 augustus 2018 22:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Vader wil een zo goed mogelijke wagen voor zoon, maar zonder teamgenoot die zoon flink overklast.
Vandaar de geruchten over Kubicaquote:Op dinsdag 7 augustus 2018 22:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
wordt nog moeilijk om die te vinden
Als Kubica met zijn tenen moet sturen en met zijn tanden moet schakelen, overklast hij Stroll nog.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 22:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Vandaar de geruchten over Kubica
Doe zal iig weer moeten opbouwen en die heeft toch een handicap.
als ze een Mercedes B team willen worden zal het andere stoeltje uit hun stal komen, kan hij het tegen Ocon of misschien George Russell opnemen en dan lijkt hij me kansloos maar ik laat me graag verrassenquote:Op dinsdag 7 augustus 2018 22:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Vandaar de geruchten over Kubica
Doe zal iig weer moeten opbouwen en die heeft toch een handicap.
Dat denk ik ook wel. Maar hij zal iig weer moeten opbouwen. Het is niet bijv een Perez met jaren recente ervaring en ook nog eens in de FI..quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 22:52 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Als Kubica met zijn tenen moet sturen en met zijn tanden moet schakelen, overklast hij Stroll nog.
Maar daarin is hij niet alleen.
Tegen Ocon is hij sowieso kansloos. Russell begint dan in de F1 from scratch en zal iig even moeten wennen..quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 22:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
als ze een Mercedes B team willen worden zal het andere stoeltje uit hun stal komen, kan hij het tegen Ocon of misschien George Russell opnemen en dan lijkt hij me kansloos maar ik laat me graag verrassen
Acht ik onwaarschijnlijk...quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 23:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
Morgen al nieuws over line up RBR en STR?
https://www.gpblog.com/nl(...)heel-snel-rond-.html
Daar heb je vast een reden voor...quote:
Omdat het een simpel tweetje is die niet concreet is. En we hier nog niks over gehoord hebben. En RBR echt wel betere opties heeft.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 23:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Daar heb je vast een reden voor...
quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 23:34 schreef mikieu het volgende:
Mensen die alweer zeggen dat Marko Ric op non-actief gaat zetten. Dan Gasly direct naar RBR en Dennis naast Hartley.
Niet genoeg punten voor een superlicentie. Dus vrij onwaarschijnlijk, inderdaad.quote:
Die heeft al keer podium gehaald.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 22:30 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Om de auto te verbeteren misschien? Zodat Stroll ook een keer punten rijdt?
En wanneer Verstappen naast de punten blijft scoren gaat ook dat talent als een nachtkaars uit.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 01:21 schreef THEFXR het volgende:
James Allen: 'Helmut Marko heeft Max Verstappen hoger in de pikorde staan dan Daniel Ricciardo'
https://www.autobahn.eu/9(...)an-daniel-ricciardo/
? Naast de punten blijft scoren?quote:Op woensdag 8 augustus 2018 01:23 schreef sig000 het volgende:
[..]
En wanneer Verstappen naast de punten blijft scoren gaat ook dat talent als een nachtkaars uit.
In de verkeerde auto ben je in F1 weer snel geschiedenis.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 01:32 schreef tja77 het volgende:
[..]
? Naast de punten blijft scoren?
Verklaar je nader. Zijn talent lost niet op in het niets als z’n auto ermee kapt of niet genoeg vermogen heeft.
Max heeft zich toch ook bewezen in een STR?quote:Op woensdag 8 augustus 2018 01:34 schreef sig000 het volgende:
[..]
In de verkeerde auto ben je in F1 weer snel geschiedenis.
Sainz was niet zoveel langzamer in de STR, LeClerc heeft mazzel met ineens aardig goede Sauber.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 01:37 schreef tja77 het volgende:
[..]
Max heeft zich toch ook bewezen in een STR?
Leclerc laat nu toch ook van zich spreken in een Sauber?
Talent en rijderskwaliteiten komen echt wel bovendrijven.
Schijnbaar heeft Max zicht toch kunnen onderscheiden en heeft zij zich doorontwikkelt.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 01:40 schreef sig000 het volgende:
[..]
Sainz was niet zoveel langzamer in de STR, LeClerc heeft mazzel met ineens aardig goede Sauber.
Afgezien vd inhoud:quote:Op woensdag 8 augustus 2018 01:40 schreef sig000 het volgende:
[..]
Sainz was niet zoveel langzamer in de STR, LeClerc heeft mazzel met ineens aardig goede Sauber.
Flikker op met dat geneuzel.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 01:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Afgezien vd inhoud:
Leclerc
En ook bijv. Vandoorne
Niet LeClerc, Leclerque, Le Clerck etc. Ook niet Van Doorne,van Doorne of afkoryingen als vDoorne
Flikker op met namen van coureurs fout schrijven. Er zijn maar 20 coureurs en als de sport je interesseert kun je ze prima goed schrijven.quote:
Maar de STR en Sauber waren/zijn gewoon redelijke middenmoot auto's toendertijd.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 01:37 schreef tja77 het volgende:
[..]
Max heeft zich toch ook bewezen in een STR?
Leclerc laat nu toch ook van zich spreken in een Sauber?
Talent en rijderskwaliteiten komen echt wel bovendrijven.
Sauber is het op één na slechtste team.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 04:13 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Maar de STR en Sauber waren/zijn gewoon redelijke middenmoot auto's toendertijd.
Als je bv in de Manor of Sauber van de afgelopen jaren een paar sec achter de rest aan hobbelt wordt dat wel lastiger natuurlijk.
Kwa snelheid bedoel ik he. Kijk de kwalificatie resultaten er maar op na die kunnen gewoon mee met de middenmoot hoor.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 05:53 schreef tja77 het volgende:
[..]
Sauber is het op één na slechtste team.
Sorry, maar dat is geen middenmoot.
18 zielige puntjes in de WK stand als team zijnde is echt geen middenmoot. Zoals ik al zei, er is slechts 1 team slechter, en daar rijdt Stroll.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 06:22 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Kwa snelheid bedoel ik he. Kijk de kwalificatie resultaten er maar op na die kunnen gewoon mee met de middenmoot hoor.
Williams is nu het enige achterhoede team wat gewoon echt moeite heeft om mee te komen. Alles daarboven tot aan Red Bull zit redelijk bij elkaar en kan je wat mij betreft tot middenmoot rekenen.
In de Sauber van vorig jaar zou Leclerc veel minder opvallen.
Je bedoelt François Cevert?quote:Op woensdag 8 augustus 2018 02:13 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ik stam uit de tijd van Jackie Stewart en Fransois Cevert, die kutmuts hoeft mij niks te vertellen.
Dat is iig al 11 punten meer dan ze de afgelopen 2 seizoenen bij elkaar hebben gescoord en we zijn nog maar halverwegequote:Op woensdag 8 augustus 2018 06:47 schreef tja77 het volgende:
[..]
18 zielige puntjes in de WK stand als team zijnde is echt geen middenmoot. Zoals ik al zei, er is slechts 1 team slechter, en daar rijdt Stroll.
Middenmoot is van Renault (rond de 80 punten) tot McLaren (rond de 50 punten).
STR, Sauber en Williams kun je echt niet bestempelen als middenmoot. STR rijdt sporadisch een goed resultaat maar vergelijk ze en de resultaten met Renault en het verschil is toch behoorlijk groot.
Maar ook in een achterhoede team kun je je onderscheiden. (Daar ging de discussie immers over). Zie Gasly en Leclerc. Als je je teamgenoot (die al heeft aangetoont goed te kunnen sturen) keer op keer om de oren rijdt, dan rij je jezelf echt wel in de picture.
Dus om nu te gaan roepen dat Leclerc, mazzel heeft met z’n goede Sauber. Dat gaat me te ver.
uiteraard maar dan vraag ik me meteen af of het Sainz is die dit soort onzin verspreidt of Marca het zelf gewoon uit hun duim zuigt, ze hadden ook nog een verhaal dat Sainz een minder chassis kreeg dan Verstappen bij STR zodat die er beter uit kwam, rare mensen die Spanjaardenquote:Op woensdag 8 augustus 2018 09:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
Marko ontkent een veto van Verstappen (niet dat ik dacht dat Marca het bij het rechte eind had):
https://www.f1today.net/n(...)pen-over-komst-sainz
https://www.gpblog.com/nl(...)complete-onzin-.html
En dat Verstappen een voorcontract getekend zou hebben bij Ferrari.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 09:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
uiteraard maar dan vraag ik me meteen af of het Sainz is die dit soort onzin verspreidt of Marca het zelf gewoon uit hun duim zuigt, ze hadden ook nog een verhaal dat Sainz een minder chassis kreeg dan Verstappen bij STR zodat die er beter uit kwam, rare mensen die Spanjaarden
En think about it: RBR heeft niet direct aangekondigd dat Sainz het stoeltje van RIC krijgt.quote:Door Harry Vlug Gepubliceerd op 07 juli 2017;
Olav Mol geeft tegenover Ziggo tekst en uitleg over het gerucht rondom het vertrek van Max Verstappen naar Ferrari. Volgens de Nederlandse reporter is dit verhaal gelekt door de familie Sainz. Terwijl hij vrijdagavond in Red Bull Motor Home zat, was Mol getuigen van een opmerkelijk gebeurtenis.
'Nou, dat is nog best wel een verhaal', begint Mol. 'Het gaat nog een staartje krijgen, hoe groot weten we natuurlijk niet. Maar eerst een aantal feiten op een rijtje. Het is naar buiten gekomen via The Independent, een Engelse krant, maar dat is een truuk. Het is namelijk een bericht richting The Independent door Marca en Marca is een Spaanse krant. En door wie wordt die Spaanse krant weer gevoed? Door Spaanstalige. En wie is er nou toevallig Spaanstalig? De oude Sainz en de jonge Sainz.'
Nou heeft de jonge Sainz zich gisteren openlijk geuit over een overstap naar Red Bull. Die heeft gezegd: ''Ik wil graag bij Red Bull racen en anders ga ik ergens anders heen.'' Christian Horner heeft hem daarvoor behoorlijk op zijn plek gezet en ook Helmut Marko heeft daar iets over gezegd. Maar dit was allemaal nog voor dit verhaal naar buiten kwam via The Independent.', constateert de Ziggo-commentator.
'Nou wat is er gebeurd? Ik denk een uur of vijf geleden zat ik in de Red Bull Motor Home en daar stormde Helmut Marko binnen. Wees naar een tafeltje met Vader en Carlos Sainz in de categorie: ''Komen jullie eens even hier''. Daar is een gesprek gevoerd, daar lusten de honden weinig tot geen brood van. Dat weet ik van mensen die het echt kunnen weten.'
'Ze hebben daar onnoemelijk op hun flikker gehad.', vervolgt Mol. 'Vader en Sainz zeiden direct: 'Dat is via een Engelse krant gekomen''. Maar Helmut Marko lijkt misschien soms wel gek, maar dat is hij zeker niet en zegt: ''Dit is alleen maar om onrust te stoken tussen ons en Max Verstappen. Om te hopen dat er wellicht een plekje vrijkomt bij Red Bull voor Carlos om door te groeien.'' Het is dus om te stoken, gel*l en geleuter.'
Waren er geruchten dan?quote:Op woensdag 8 augustus 2018 10:58 schreef Ener-G het volgende:
Marca
[..]
En think about it: RBR heeft niet direct aangekondigd dat Sainz het stoeltje van RIC krijgt.
Meest waarschijnlijke is Gasly.
En waarom is die dan niet meteen aangekondigd?quote:Op woensdag 8 augustus 2018 10:58 schreef Ener-G het volgende:
Marca
[..]
En think about it: RBR heeft niet direct aangekondigd dat Sainz het stoeltje van RIC krijgt.
Meest waarschijnlijke is Gasly.
Over dat Ferrari verhaal? Nee, behalve uit de koker van Marca/Sainz & co.quote:
Goeie vraag Gasly is wel de betere gegadigde, als je gaat kijken naar wie het zitje zouden kunnen vullen.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 11:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En waarom is die dan niet meteen aangekondigd?
Huh? Waar haal je dit vandaan?quote:Op woensdag 8 augustus 2018 11:35 schreef Ener-G het volgende:
[..]
En over Sainz Jr en een mogelijke komst naar RBR; Sainz jr is uitgeleend van TR naar Renault, dus in principe nog steeds onder contract bij RB/TR, en een clausule dat hij bij een terugkeer een RBR zitje krijgt en geen TR.
Sainz heeft in zijn contract staan dat als ie terugkeert van Renault, ie bij RBR een zitje zou krijgen. Anders is ie vrij om te gaan. En misschien is het je ontgaan, maar Daniel heeft zijn vertrek aangekondigd en rijdt na dit seizoen voor Renaultquote:Op woensdag 8 augustus 2018 12:16 schreef daNpy het volgende:
[..]
Huh? Waar haal je dit vandaan?
En waarom zou rbr Sainz een zitje beloven bij terugkomst terwijl Max en Daniel [op dat moment] misschien nog enkele jaren voor rbr konden gaan rijden?
omdat men nog even wil kijken of ze een deal kunnen maken met key en norris. En dat zal denk ik wel lukken. Zodra dat rond is bevestigen ze zowel gasly bij rb als ook norris bij tr.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 11:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En waarom is die dan niet meteen aangekondigd?
Ik denk inderdaad dat ze mikken op Norris, maar mocht dat echt niet lukken dan zullen ze Jake Dennis wel in de TR gooien.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 13:46 schreef vosss het volgende:
[..]
omdat men nog even wil kijken of ze een deal kunnen maken met key en norris. En dat zal denk ik wel lukken. Zodra dat rond is bevestigen ze zowel gasly bij rb als ook norris bij tr.
Dennis kan niet naar TR. Niet genoeg punten voor de superlicentie. Net zoals ze Ticktum niet in de TR kunnen gooien.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 13:52 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat ze mikken op Norris, maar mocht dat echt niet lukken dan zullen ze Jake Dennis wel in de TR gooien.
Alleen als je in het verleden een superlicentie hebt gehad. Uit Appendix L (zie 5.1.6):quote:Op woensdag 8 augustus 2018 13:56 schreef vosss het volgende:
Die licentiepunten kan wel nog een dingetje worden, maar ik dacht dat er ook uitzonderingen mogelijk waren toch? Als iemand voldoende kwaliteit en racecraft had laten zien. Of vergis ik me nu?
quote:5.1 Qualifications
5.1.1 The driver must be the holder of a current FIA International Grade
A licence.
5.1.2 The driver must be the holder of a valid driving licence when he
applies for a Super Licence for the first time.
5.1.3 The driver must be at least 18 years old at the start of the event of
his first F1 race weekend.
5.1.4 a) The first time he applies for a Super Licence or whenever
he applies for a Super Licence under 5.1.6 c), the driver must
successfully complete a question session regarding the most
important points of the International Sporting Code and of the F1
Sporting Regulations.
b) For all successive F1 Super Licence requests, the F1 team
concerned has to certify, through the F1 Super Licence application
form, that they have held a briefing with their driver about the most
important points of the International Sporting Code and of the F1
Sporting Regulations.
5.1.5 The first time he applies for a Super Licence, the driver must have
completed at least 80% of each of two full seasons of any of the
single-seater Championships reported in Supplement 1.
5.1.6 The driver must also satisfy at least one of the following
requirements:
a) Have accumulated at least 40 points during the three-year
period preceding his application (Championships and points listed
in Supplement 1).
b) Have been granted a Super Licence (excluding Free Practice
Only Super Licence) in any of the previous 3 seasons.
c) Have been granted a Super Licence prior to the previous 3
seasons (excluding Free Practice Only Super Licence). In this
case, the driver must be judged by the FIA to have recently and
consistently demonstrated outstanding ability in single-seater
formula cars. The F1 Team concerned must show that the applicant
has driven at least 300 km in a representative Formula One car [1]
consistently at racing speeds, over a maximum period of two days
and completed not more than 180 days prior to the application,
either certified by the ASN of the country in which the test took
place or during an event counting towards the FIA Formula One
World Championship for Drivers.
dan wordt dat dus nog een dingetje denk ik.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 14:01 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Alleen als je in het verleden een superlicentie hebt gehad. Uit Appendix L (zie 5.1.6):
[..]
dat is wel een goed planquote:Op woensdag 8 augustus 2018 15:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
Dat had ik nog niet meegekregen; voor 2019 minimum gewicht van de coureur 80 kg, anders ballastgewicht mee: https://www.gpblog.com/nl/nieuws/18637/.html
Goed plan?quote:
dan zijn ze allemaal gelijk qua gewicht, dat is toch prima en ballast is afhankelijk van waar je het mag plaatstenquote:Op woensdag 8 augustus 2018 15:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Goed plan?
Zie aanvulling van mijn post.
Als ze hem genoeg testkilometers laten rijden wel. Moet de FIA het wel goedkeurenquote:Op woensdag 8 augustus 2018 13:56 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dennis kan niet naar TR. Niet genoeg punten voor de superlicentie. Net zoals ze Ticktum niet in de TR kunnen gooien.
Ligt er aan of die ballast een vaste plek heeft of niet. Kun je namelijk wel je balans mee beïnvloeden.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 15:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
Dat had ik nog niet meegekregen; voor 2019 minimum gewicht van de coureur 80 kg, anders ballastgewicht mee: https://www.gpblog.com/nl/nieuws/18637/.html
En 80 kg?!? Volgens mij komt (bijna?) geen enkele coureur daaraan. Zijn volgens mij (bijna?) allemaal lichter.
Ballast in je wagen is niet fijn...
Als ze slim zijn, regelen ze dan meteen dat die ballast moet komen op de plek waar de coureur zit, dus in/onder de stoel.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 15:52 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ligt er aan of die ballast een vaste plek heeft of niet. Kun je namelijk wel je balans mee beïnvloeden.
Ballast in de wagen is waar alle F1 teams op azen... Daarom altijd proberen de auto onder het minimum gewicht te krijgen. De balast mag je plaatsen waar je wilt, dus daar kun je de balans mee aanpassen... Te veel onderstuur? Meer balast naar voren. Te veel overstuur? Balast naar achteren. Circuit met voornamelijk linker bochten? Balast naar rechts.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 15:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
Dat had ik nog niet meegekregen; voor 2019 minimum gewicht van de coureur 80 kg, anders ballastgewicht mee: https://www.gpblog.com/nl/nieuws/18637/.html
En 80 kg?!? Volgens mij komt (bijna?) geen enkele coureur daaraan. Zijn volgens mij (bijna?) allemaal lichter.
Ballast in je wagen is niet fijn...
Nee, hij heeft nog geen Superlicense gehouden, dus hij moet minimaal 40 punten hebben. Is geen weg onderuit voor ze. Als ze hier een uitzondering gaan maken kunnen ze dat puntensysteem gelijk weer buiten de deur gooien (lijkt mij een goed plan, trouwens).quote:Op woensdag 8 augustus 2018 15:51 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Als ze hem genoeg testkilometers laten rijden wel. Moet de FIA het wel goedkeuren
Dat puntensysteem moet blijven, aanpassen mag wel. Vergeet niet dat dat puntensysteem naast het beschermen van de F1 ook het beschermen van de coureur en het beschermen van de opstapklasses ten doel heeft.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 16:43 schreef TagForce het volgende:
[..]
Nee, hij heeft nog geen Superlicense gehouden, dus hij moet minimaal 40 punten hebben. Is geen weg onderuit voor ze. Als ze hier een uitzondering gaan maken kunnen ze dat puntensysteem gelijk weer buiten de deur gooien (lijkt mij een goed plan, trouwens).
Heb je daar een bron van?quote:Op woensdag 8 augustus 2018 13:02 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Sainz heeft in zijn contract staan dat als ie terugkeert van Renault, ie bij RBR een zitje zou krijgen. Anders is ie vrij om te gaan.
Daarom staat er [op dat moment] in mijn post. Volgens mij wist RBR aan het begin van het seizoen (toen Sainz uitgeleend werd) nog niet dat Daniel in juli over ging stappen, wel?quote:En misschien is het je ontgaan, maar Daniel heeft zijn vertrek aangekondigd en rijdt na dit seizoen voor Renault
Dit ja, ballast is beter dan te zwaar zijn.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 16:41 schreef TagForce het volgende:
[..]
Ballast in de wagen is waar alle F1 teams op azen... Daarom altijd proberen de auto onder het minimum gewicht te krijgen. De balast mag je plaatsen waar je wilt, dus daar kun je de balans mee aanpassen... Te veel onderstuur? Meer balast naar voren. Te veel overstuur? Balast naar achteren. Circuit met voornamelijk linker bochten? Balast naar rechts.
De vraag is of de balast om het gewicht van de rijder te compenseren ook overal geplaatst mag worden.
McLarenquote:Op woensdag 8 augustus 2018 17:30 schreef daNpy het volgende:
[..]
Heb je daar een bron van?
En, als het waar is, waar gaat ie dan naartoe?
En dan? Race uitrijden om erna gedsiqualificeerd te worden? die auto's worden na de race ook gewoon gewogen hoor.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 17:59 schreef spectrumanalyser het volgende:
Construeer een afbreekbaar deel aan de voor- of Zijkant met precies het benodigde ballastgewicht wat je in ronde 5 expres eraf rijd.
Christian Horner himself:quote:
Naar McLaren, die momenteel rijdt met, jawel, Renault motoren.quote:En, als het waar is, waar gaat ie dan naartoe? Niet naar Renault iig
Vanuit Sainz zijn oogpunt is het heel interessant om zo'n clausule te hebben, en bij RBR zijn ze ook niet gek, zie ook de uitspraken van Horner. Als Max of Daniel pleite zou gaan wie moeten ze anders op die plek zetten?quote:Daarom staat er [op dat moment] in mijn post. Volgens mij wist RBR aan het begin van het seizoen (toen Sainz uitgeleend werd) nog niet dat Daniel in juli over ging stappen, wel?
Nee, dat geldt alleen voor coureurs die al een superlicentie (gehad) hebben. Zie mijn eerdere post (161).quote:Op woensdag 8 augustus 2018 15:51 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Als ze hem genoeg testkilometers laten rijden wel. Moet de FIA het wel goedkeuren
Ik lees daar niet per sé in dat Sainz in de RBR komt. Er staat enkel dat hij altijd terug kan komen naar het RB-kamp, oftewel ook in een TR.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 19:36 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Christian Horner himself:
https://www.autobahn.eu/5(...)e-coureurs-vertrekt/
[..]
Oke, letterlijk gezien misschien. Tussen de regels door lees je gewoon dat als ie terugkeert, ie dat bij de hoofdmacht zal doen. Sainz zal nooit zelf terug willen naar TR als het niet hoeft, dan gaat ie nog eerder naar McLaren.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 20:25 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik lees daar niet per sé in dat Sainz in de RBR komt. Er staat enkel dat hij altijd terug kan komen naar het RB-kamp, oftewel ook in een TR.
In het Daniël Ricciardo-topicquote:Op donderdag 9 augustus 2018 00:48 schreef Monolith het volgende:
Was deze al voorbij gekomen? Horner beweert dat RIC het niet zag zitten om tweede viool te spelen in een team met VER:
https://www.f1maximaal.nl(...)n-met-verstappen.amp
Veel discussie hierover zeg. Het hele gewichtverhaal wordt perfect uitgelegd door ChainBearF1!quote:Op woensdag 8 augustus 2018 15:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
Dat had ik nog niet meegekregen; voor 2019 minimum gewicht van de coureur 80 kg, anders ballastgewicht mee: https://www.gpblog.com/nl/nieuws/18637/.html
En 80 kg?!? Volgens mij komt (bijna?) geen enkele coureur daaraan. Zijn volgens mij (bijna?) allemaal lichter.
Ballast in je wagen is niet fijn...
Kortom rbr heeft Sainz aangehouden als wagen vulling tenzij niet nodig, dan is het doeiiiii.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 22:43 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Oke, letterlijk gezien misschien. Tussen de regels door lees je gewoon dat als ie terugkeert, ie dat bij de hoofdmacht zal doen. Sainz zal nooit zelf terug willen naar TR als het niet hoeft, dan gaat ie nog eerder naar McLaren.
Dusdat. Anders hadden ze kort na de announcement van RIC al gezegd dat Sainz terugkeert, want Renault was ook vrij duidelijk in hun announcement dat ze verder gaan met RIC en HUL. Dat RBR dat niet doet spreekt boekdelen dat ze niet van plan zijn om Sainz in de RBR te zetten. Met het vertrek van Sainz naar Renault zijn er ook een aantal sponsoren meeverhuisd, dat zal financieel en politiek wel wat gevolgen hebben gehad.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 10:09 schreef daNpy het volgende:
[..]
Kortom rbr heeft Sainz aangehouden als wagen vulling tenzij niet nodig, dan is het doeiiiii.
Dat is dus die podcast waar ik naar verwees in post 184quote:Op donderdag 9 augustus 2018 10:53 schreef ondeugend het volgende:
Uitgebreid interview met Horner.. wat toevallig op de dag van Daniels vertrek plaats vond
Nou dan nog een keer!quote:Op donderdag 9 augustus 2018 11:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is dus die podcast waar ik naar verwees in post 184
blog van jou of je vriend ofzo? Elke dag wel een paar posts met een link van die blog..quote:Op donderdag 9 augustus 2018 09:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
Horner over wier er een kans maakt op het zitje naast Max: https://www.gpblog.com/nl(...)s&utm_content=Alonso RBR Horner
Alonso dus niet en een jong talent wel.
Nee hoorquote:Op donderdag 9 augustus 2018 12:14 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
blog van jou of je vriend ofzo? Elke dag wel een paar posts met een link van die blog..
Ben eerlijk gezegd enthousiaster over het feit dat je een hondenhotel runtquote:Op donderdag 9 augustus 2018 14:11 schreef flipsen het volgende:
Ha, vrouwlief moet een hondje halen vandaag voor een paar nachten in ons hondenhotel, in Balcarce. De échte F1 liefhebber begrijpt dat ik me spontaan heb aangeboden om wel even heen en weer te rijden (1,5 uur van Mar del Plata) Later vandaag wat foto?s, maar wel met brakke mobiel helaas.
Ben wel benieuwd naar de foto's.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 14:11 schreef flipsen het volgende:
Ha, vrouwlief moet een hondje halen vandaag voor een paar nachten in ons hondenhotel, in Balcarce. De échte F1 liefhebber begrijpt dat ik me spontaan heb aangeboden om wel even heen en weer te rijden (1,5 uur van Mar del Plata) Later vandaag wat foto?s, maar wel met brakke mobiel helaas.
Iig in september. De exacte datum is mij niet bekend.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 15:47 schreef Ferry_76 het volgende:
30 September loopt de optie van RBR op Sainz af toch? Daarna is hij vrij om te gaan.
Excuus, dacht dat dit het SC topic was... Nu effe lunchstop, straks kijken of ik wat foto's kan uploaden. In een apart topic dan maarquote:
Volgend jaar nog maar even bij Williams proberen.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 17:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
En Michael Andretti had FI willen kopen kennelijk: https://racingnews365.nl/(...)orce-india-afgewezen
Die gaan dus Stroll verliezen en was Martini na 2018 ook niet weg als sponsor?quote:Op donderdag 9 augustus 2018 17:52 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Volgend jaar nog maar even bij Williams proberen.
Dat was al een tijdje bekend!quote:Op donderdag 9 augustus 2018 17:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
En Michael Andretti had FI willen kopen kennelijk: https://racingnews365.nl/(...)orce-india-afgewezen
Ze hebben blijkbaar al een plan voor volgend jaarquote:Op donderdag 9 augustus 2018 18:06 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Die gaan dus Stroll verliezen en was Martini na 2018 ook niet weg als sponsor?
Dat hakt er wel in daar...
twitter:JennieGow twitterde op woensdag 08-08-2018 om 09:55:11 I spoke to Claire Williams in Hungary about the future of the team and what would happen if they didn’t have the Stroll millions coming in. She explained they have a plan for the future and didn’t seem worried. Here’s hoping 🤞 #F1 reageer retweet
Williams/Renault.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 18:58 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ze hebben blijkbaar al een plan voor volgend jaartwitter:JennieGow twitterde op woensdag 08-08-2018 om 09:55:11 I spoke to Claire Williams in Hungary about the future of the team and what would happen if they didn’t have the Stroll millions coming in. She explained they have a plan for the future and didn’t seem worried. Here’s hoping 🤞 #F1 reageer retweet
verder naar achteren in het WCC kunnen ze toch niet meerquote:
Niks te verliezen dusquote:Op donderdag 9 augustus 2018 19:35 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
verder naar achteren in het WCC kunnen ze toch niet meer
Gaaf manquote:Op donderdag 9 augustus 2018 20:24 schreef flipsen het volgende:
Voor wie het interessant vindt: hier een korte (en brakke) fotoimpressie van het Fangio museum.
Zelfde bericht, andere headlines.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 21:15 schreef THEFXR het volgende:
Red Bull: Max Verstappen 'a large part' of Daniel Ricciardo leaving
.
http://www.skysports.com/(...)tter_impression=true
Ik vraag me al langer af hoelang de F1 nog bij de FIA blijft. Zou me niks verbazen dat ze op termijn zelfstandig verder gaan.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 21:42 schreef beantherio het volgende:
Formule E-baas: "F1 kan helemaal niet elektrisch worden"
Dit gaat nog een relletje worden denk ik. Ik vraag me af of Liberty en de teams hier van wisten. Los daarvan vraag ik me af of FIA daar wel in z'n eentje over kan beslissen. Vooral de motorenfabrikanten gaan dit niet leuk vinden.
Hoezo? Alsof F1 elektrisch gaat worden.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 21:42 schreef beantherio het volgende:
Formule E-baas: "F1 kan helemaal niet elektrisch worden"
Dit gaat nog een relletje worden denk ik. Ik vraag me af of Liberty en de teams hier van wisten. Los daarvan vraag ik me af of FIA daar wel in z'n eentje over kan beslissen. Vooral de motorenfabrikanten gaan dit niet leuk vinden.
Dat is een gerucht. En hoort in het Silly Season-topic.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 21:42 schreef Goudenvis het volgende:
https://www.gpblog.com/nl(...)ct-bij-ferrari-.html
Kimi 1 jaar bijgetekend
quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 23:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is een gerucht. En hoort in het Silly Season-topic.
Waar het ook staat
Dat gaat in 2026 gebeuren.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 23:01 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hoezo? Alsof F1 elektrisch gaat worden.
Elektrisch is dan allang niet meer hip.quote:Op zaterdag 11 augustus 2018 00:07 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Dat gaat in 2026 gebeuren.
Bron:
[ afbeelding ]
. Die is wel grappig ja.quote:Op zaterdag 11 augustus 2018 00:07 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Dat gaat in 2026 gebeuren.
Bron:
[ afbeelding ]
Op de langere termijn lijkt me dat zeker. Als er op een gegeven moment alleen nog maar electrische auto's op de weg rijden dan gaat F1 niet nog gebruik kunnen maken van verbrandingsmotoren. Het zou niet eens toegestaan worden.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 23:01 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hoezo? Alsof F1 elektrisch gaat worden.
dan maar naar de historische F1 gaan in m'n V8quote:Op zaterdag 11 augustus 2018 09:05 schreef beantherio het volgende:
[..]
Op de langere termijn lijkt me dat zeker. Als er op een gegeven moment alleen nog maar electrische auto's op de weg rijden dan gaat F1 niet nog gebruik kunnen maken van verbrandingsmotoren. Het zou niet eens toegestaan worden.
Ik mag aannemen dat ze dat wisten, omdat dit vorig jaar ook al eens langs is gekomen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 21:42 schreef beantherio het volgende:
Formule E-baas: "F1 kan helemaal niet elektrisch worden"
Dit gaat nog een relletje worden denk ik. Ik vraag me af of Liberty en de teams hier van wisten. Los daarvan vraag ik me af of FIA daar wel in z'n eentje over kan beslissen. Vooral de motorenfabrikanten gaan dit niet leuk vinden.
Ik had het niet eerder gelezen dus ik keek er van op.quote:Op zaterdag 11 augustus 2018 09:34 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik mag aannemen dat ze dat wisten, omdat dit vorig jaar ook al eens langs is gekomen.
als het zover komt zullen ze er ook wel weer uitkomen maar ik denk dat ik dan wel afgehaakt benquote:Op zaterdag 11 augustus 2018 09:38 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik had het niet eerder gelezen dus ik keek er van op.
Wat gaat dan de standaard worden?quote:
Waterstof ofzo, geen idee.quote:Op zaterdag 11 augustus 2018 09:47 schreef fathank het volgende:
[..]
Wat gaat dan de standaard worden?
Onzin natuurlijk. Vrijwel alle fabrikanten zijn overstag en zetten vol in op elektrisch.quote:Op zaterdag 11 augustus 2018 09:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Waterstof ofzo, geen idee.
Elektrisch komt met te grote nadelen die gewoon niet op te lossen zijn binnen de wetten der natuurkunde.
Opladers worden vast nog beter de komende jaren. Gewoon de pits in, ff 5 minuten aan de snellader en je kan de race uitrijdenquote:Op zaterdag 11 augustus 2018 09:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Waterstof ofzo, geen idee.
Elektrisch komt met te grote nadelen die gewoon niet op te lossen zijn binnen de wetten der natuurkunde.
Omdat het hip is ja. Maar de toekomst heeft het niet.quote:Op zaterdag 11 augustus 2018 09:54 schreef habitue het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk. Vrijwel alle fabrikanten zijn overstag en zetten vol in op elektrisch.
Waterstofauto's zijn ook electrisch, Einstein. Alleen de energiedrager is anders.quote:Op zaterdag 11 augustus 2018 09:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Waterstof ofzo, geen idee.
Elektrisch komt met te grote nadelen die gewoon niet op te lossen zijn binnen de wetten der natuurkunde.
5 rondjes voor het einde binnen komenquote:Op zaterdag 11 augustus 2018 09:55 schreef vosss het volgende:
[..]
Opladers worden vast nog beter de komende jaren. Gewoon de pits in, ff 5 minuten aan de snellader en je kan de race uitrijden
nou alle weet ik niet, maar een hoop wel. Over 5 jaar kan je geen n8euwe diesel meer kopen denk ik. Benzine zal misschien nog 15 jaar langer duren, maar op termijn gaat dat wel eruit lijkt me.quote:Op zaterdag 11 augustus 2018 09:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Omdat het hip is ja. Maar de toekomst heeft het niet.
En wat jij zegt is ook onzin.
fuck, verkeerd gerekend!!! We hadden 6 minuten moeten snelladen!!quote:Op zaterdag 11 augustus 2018 09:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
5 rondjes voor het einde binnen komen
Zo lang Jan Modaal zo'n auto nog niet kan betalen hoef je nog niet eens te denken aan het verdwijnen van benzine.quote:Op zaterdag 11 augustus 2018 09:58 schreef vosss het volgende:
[..]
nou alle weet ik niet, maar een hoop wel. Over 5 jaar kan je geen n8euwe diesel meer kopen denk ik. Benzine zal misschien nog 15 jaar langer duren, maar op termijn gaat dat wel eruit lijkt me.
Jan modaal kon enkele jaren geleden ook geen oled van 165cm betalenquote:Op zaterdag 11 augustus 2018 10:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zo lang Jan Modaal zo'n auto nog niet kan betalen hoef je nog niet eens te denken aan het verdwijnen van benzine.
Hoe meer er gemaakt worden, hoe goedkoper het wordt. En benzineauto's worden alleen maar duurder (volgende maand al weer bpm verhoging) dus op een gegeven moment is er een omslagpunt en zijn elektrische auto's goedkoper.quote:Op zaterdag 11 augustus 2018 10:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zo lang Jan Modaal zo'n auto nog niet kan betalen hoef je nog niet eens te denken aan het verdwijnen van benzine.
Denken dat ze rekening gaan houden met Jan Modaalquote:Op zaterdag 11 augustus 2018 10:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zo lang Jan Modaal zo'n auto nog niet kan betalen hoef je nog niet eens te denken aan het verdwijnen van benzine.
het grappige is wel dat er toen ook al elektrische auto's warenquote:Op zaterdag 11 augustus 2018 10:28 schreef GM78 het volgende:
[..]
Denken dat ze rekening gaan houden met Jan Modaal
Toen de eerste auto op de markt kwam, was iedereen er ook vel op tegen, want paard en wagen was de toekomst
En kijk waar we nu staan...
Wordt al steeds meer geleased.quote:Op zaterdag 11 augustus 2018 10:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zo lang Jan Modaal zo'n auto nog niet kan betalen hoef je nog niet eens te denken aan het verdwijnen van benzine.
Gewoon de pitstraat zo opbouwen dat je met een drive though op een soort rails gezet wordt waarna door robots een nieuwe accu erin wordt geknald.quote:Op zaterdag 11 augustus 2018 09:55 schreef vosss het volgende:
[..]
Opladers worden vast nog beter de komende jaren. Gewoon de pits in, ff 5 minuten aan de snellader en je kan de race uitrijden
moet je naar een illegaal stokertjequote:Op zaterdag 11 augustus 2018 12:04 schreef Sjemmert het volgende:
Zal een trieste dag zijn wanneer de laatste benzine pomp gesloten wordt
Ga jij nooit meemakenquote:Op zaterdag 11 augustus 2018 12:04 schreef Sjemmert het volgende:
Zal een trieste dag zijn wanneer de laatste benzine pomp gesloten wordt
stel je woont in een flat, dan moet je buiten je auto opladen, wat let de vandalen om je stekker eruit te trekken of te vernielen?quote:Op zaterdag 11 augustus 2018 10:10 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hoe meer er gemaakt worden, hoe goedkoper het wordt. En benzineauto's worden alleen maar duurder (volgende maand al weer bpm verhoging) dus op een gegeven moment is er een omslagpunt en zijn elektrische auto's goedkoper.
Dat kan over 5 jaar zijn of over 10 jaar, maar gebeuren zal het.
Je hoeft niet in een flat te wonen om je auto buiten te moeten opladen. Gezien de hoeveelheid auto's op straat, staat maar een erg klein deel binnen of op afgesloten terrein.quote:Op zaterdag 11 augustus 2018 12:13 schreef THEFXR het volgende:
[..]
stel je woont in een flat, dan moet je buiten je auto opladen, wat let de vandalen om je stekker eruit te trekken of te vernielen?
Laten we nu eens zonder kunstmatige ingrijpen als BPM, verhogingen kortingen kijken;quote:Op zaterdag 11 augustus 2018 10:10 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hoe meer er gemaakt worden, hoe goedkoper het wordt. En benzineauto's worden alleen maar duurder (volgende maand al weer bpm verhoging) dus op een gegeven moment is er een omslagpunt en zijn elektrische auto's goedkoper.
Dat kan over 5 jaar zijn of over 10 jaar, maar gebeuren zal het.
Dat zekerquote:Op zaterdag 11 augustus 2018 12:04 schreef Sjemmert het volgende:
Zal een trieste dag zijn wanneer de laatste benzine pomp gesloten wordt
Inderdaad...quote:Op zaterdag 11 augustus 2018 12:04 schreef Sjemmert het volgende:
Zal een trieste dag zijn wanneer de laatste benzine pomp gesloten wordt
quote:Op zaterdag 11 augustus 2018 13:05 schreef Sinister-D- het volgende:
Crap, dacht ik eventjes in F1 te zitten blijk ik in PTA te zitten
Sorry.....
_!quote:
Renaults die niet meer stuk gaanquote:Op zaterdag 11 augustus 2018 12:54 schreef GM78 het volgende:
[..]
Inderdaad...
Nooit meer de geur van uitlaatgassen en benzinedampen
Nooit meer het geluid van knallende uitlaten en brullende motoren
Je hoort alleen nog maar een zoemend geluid van de elektromotor
Fuck ik wil niet meer leven
Andere optie is inductiequote:Op zaterdag 11 augustus 2018 11:07 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Gewoon de pitstraat zo opbouwen dat je met een drive though op een soort rails gezet wordt waarna door robots een nieuwe accu erin wordt geknald.
Die gaan dan nog steeds stuk hoor. Het is niet voor niets Renaultquote:
100 jaar geleden zouden ze klagen dat de autosport de paardensport teloor laat gaan.quote:Op zaterdag 11 augustus 2018 13:48 schreef BadderHaring het volgende:
Hahahaha, kijk al die petrolheads hier eens mad zijn over de vooruitgang.
Dat is zeer onwaarschijnlijk.quote:Op zaterdag 11 augustus 2018 09:05 schreef beantherio het volgende:
[..]
Op de langere termijn lijkt me dat zeker. Als er op een gegeven moment alleen nog maar electrische auto's op de weg rijden
Onzin. Ze zetten in op marketing wat betreft elektrisch.quote:Op zaterdag 11 augustus 2018 09:54 schreef habitue het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk. Vrijwel alle fabrikanten zijn overstag en zetten vol in op elektrisch.
Wel een lachen dingquote:Op zaterdag 11 augustus 2018 15:56 schreef DRGod het volgende:
Misschien wat voor de Max fanboys van Fok
https://www.rtlnieuws.nl/(...)5-serieuze-biedingen
Max als privechauffeur krijg je er niet bij, dus je komt altijd op plaats van bestemming !
In 2030 gaat er een begin mee gemaakt worden. En in Noorwegen zelfs in 2025. Zie https://www.trouw.nl/groe(...)zine-auto-~a89835e6/quote:
Omdat ze weten welke kant het op gaat met de wetgeving.quote:Op zaterdag 11 augustus 2018 15:45 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Onzin. Ze zetten in op marketing wat betreft elektrisch.
Wetgeving heeft dan ook weinig van doen met de realiteit.quote:Op zaterdag 11 augustus 2018 19:39 schreef beantherio het volgende:
[..]
Omdat ze weten welke kant het op gaat met de wetgeving.
quote:Op zaterdag 11 augustus 2018 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Zag een video met schreeuwende V8s. Kwam tot de conclusie dat ik het nog steeds mis
Benzine zie ik nog niet zo snel afgeschaft worden, maar diesel haalt 2030 niet meer denk ik.quote:Op zaterdag 11 augustus 2018 19:38 schreef beantherio het volgende:
[..]
In 2030 gaat er een begin mee gemaakt worden. En in Noorwegen zelfs in 2025. Zie https://www.trouw.nl/groe(...)zine-auto-~a89835e6/
En ja, dan zullen er nog wel een tijdje benzineauto's rond blijven rijden, maar dat zal niet eeuwig blijven duren. En met milieuzones (die nu al in grote steden bestaan voor diesels) zullen ze ook niet meer overal kunnen komen.
ALO telt af naar de 14e. Ik ben benieuwd.twitter:alo_oficial twitterde op zaterdag 11-08-2018 om 15:37:18 💥14-08💥 https://t.co/ojiXsM0NwI reageer retweet
Ferrari V12quote:Op zondag 12 augustus 2018 10:22 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
V10 is veel beter.
[..]
Benzine zie ik nog niet zo snel afgeschaft worden, maar diesel haalt 2030 niet meer denk ik.
Die abitaboel is een beetje een pannenkoek. Die zegt dat de renault motor snel genoeg is voor de wereldtitel dit jaar en dat red bull het zelf weggegooid heeft.quote:Op zondag 12 augustus 2018 12:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
Abiteboul roept naar het schijnt nogal rare dingen over RBR én over waar hij Renault verwacht in 2019: https://www.gpblog.com/nl(...)erspeelden-het-.html
Vanaf 2030 varen er geen boten meer en is er geen vrachtverkeer meer?quote:Op zondag 12 augustus 2018 10:22 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
V10 is veel beter.
[..]
Benzine zie ik nog niet zo snel afgeschaft worden, maar diesel haalt 2030 niet meer denk ik.
Als één ding wel elektrisch wordt is dat vrachtverkeer.quote:Op zondag 12 augustus 2018 14:08 schreef daNpy het volgende:
[..]
Vanaf 2030 varen er geen boten meer en is er geen vrachtverkeer meer?
Nee joh. Die lobby is veel te sterk en het kost ons allemaal geld.quote:Op zondag 12 augustus 2018 14:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als één ding wel elektrisch wordt is dat vrachtverkeer.
Als je heel selectief wilt kijken wel. Het klopt, maar die drie overwinningen waren dan wel meer ondanks dan dankzij de Renault geweest.quote:Op zondag 12 augustus 2018 14:02 schreef aesop het volgende:
Ergens heeft ie wel een punt. Max had nu op 3 overwinningen moeten staan.
Klopt, maar als Mercedes en Ferrari geen pech hadden gehad was de voorsprong er ook geweest.quote:Op zondag 12 augustus 2018 14:02 schreef aesop het volgende:
Ergens heeft ie wel een punt. Max had nu op 3 overwinningen moeten staan. Maar die motor is structureelte langzaam en het gat lijkt gedurende het seizoen te groeien.
quote:Op zondag 12 augustus 2018 12:11 schreef YourCaptor het volgende:
Ligt een beetje aan uit welke tijd je komt, tenminste voor mij is de V10 dé F1 motor. Mooiste geluid, met afstand.
Als je alle losse quotes uit de diverse kampen over de motoren en vermogen naast elkaar zet is de enige conclusie dat er echt geen touw aan vast te knopen is...quote:Op zondag 12 augustus 2018 18:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
Abiteboul heeft kennelijk nog wat meer komische uitspraken gedaan: https://www.gpblog.com/nl(...)tm_content=Abiteboul Renault Honda
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |