Dat was vorig jaar.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 22:27 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Dat gelul over Kubica is puur omdat het zo'n mooie comeback zou zijn. Gaat natuurlijk nooit gebeuren. Er zijn genoeg talentvolle coureurs met minimaal zijn potentie die wel allebei hun armen kunnen gebruiken.
Om de auto te verbeteren misschien? Zodat Stroll ook een keer punten rijdt?quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 22:29 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat was vorig jaar.
Waarom zou pa Stroll een talentvolle coureur naast Lance willen hebben?!?
Dat probeerde Stroll al, maar kreeg dat niet voor elkaar. Daarom heeft hij FI gekocht, om daar een Mercedes B team van te maken, waar zijn zoon kan rijden.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 22:20 schreef beantherio het volgende:
Op de korte termijn goed nieuws voor FI, maar op de lange termijn zeer twijfelachtig. Op de korte termijn is dit slecht nieuws voor Williams, maar op de lange termijn misschien juist weer goed. Hopelijk kan Mercedes bij Williams de touwtjes wat meer in handen nemen (misschien kunnen ze zich inkopen zodat ze een echt b-team krijgen?) want de laatste jaren leek het een stuurloos schip. Ik zou er Ocon graag zien landen: het kan er daar alleen maar beter op worden.
Nee.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 22:30 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Om de auto te verbeteren misschien? Zodat Stroll ook een keer punten rijdt?
Hij wil die alleen miljoenen steken in een kut team zodat zijn zoontje achterin het veld kan rijden?quote:
Jaquote:Op dinsdag 7 augustus 2018 22:38 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Hij wil die alleen miljoenen steken in een kut team zodat zijn zoontje achterin het veld kan rijden?
Ook een leuke hobby.
Ik snap dat het leuk is om dat te denken. Het lijkt mij echter logischer dat pa zijn zoon ook succes wil laten hebben.quote:
dat denk dan weer niet maar leuk dat z'n vader het doetquote:Op dinsdag 7 augustus 2018 22:42 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Ik snap dat het leuk is om dat te denken. Het lijkt mij echter logischer dat pa zijn zoon ook succes wil laten hebben.
Zet er een ervaren rijder naast die een auto kan ontwikkelen en Stroll maakt misschien nog wel een stap naar een beter team.
Vader wil een zo goed mogelijke wagen voor zoon, maar zonder teamgenoot die zoon flink overklast.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 22:42 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Ik snap dat het leuk is om dat te denken. Het lijkt mij echter logischer dat pa zijn zoon ook succes wil laten hebben.
Zet er een ervaren rijder naast die een auto kan ontwikkelen en Stroll maakt misschien nog wel een stap naar een beter team.
A, okey. Sorry, ik wist niet dat jullie zo close zijn.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 22:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Vader wil een zo goed mogelijke wagen voor zoon, maar zonder teamgenoot die zoon flink overklast.
wordt nog moeilijk om die te vindenquote:Op dinsdag 7 augustus 2018 22:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Vader wil een zo goed mogelijke wagen voor zoon, maar zonder teamgenoot die zoon flink overklast.
Vandaar de geruchten over Kubicaquote:Op dinsdag 7 augustus 2018 22:49 schreef Tarado het volgende:
[..]
wordt nog moeilijk om die te vinden
Als Kubica met zijn tenen moet sturen en met zijn tanden moet schakelen, overklast hij Stroll nog.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 22:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Vandaar de geruchten over Kubica
Doe zal iig weer moeten opbouwen en die heeft toch een handicap.
als ze een Mercedes B team willen worden zal het andere stoeltje uit hun stal komen, kan hij het tegen Ocon of misschien George Russell opnemen en dan lijkt hij me kansloos maar ik laat me graag verrassenquote:Op dinsdag 7 augustus 2018 22:51 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Vandaar de geruchten over Kubica
Doe zal iig weer moeten opbouwen en die heeft toch een handicap.
Dat denk ik ook wel. Maar hij zal iig weer moeten opbouwen. Het is niet bijv een Perez met jaren recente ervaring en ook nog eens in de FI..quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 22:52 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Als Kubica met zijn tenen moet sturen en met zijn tanden moet schakelen, overklast hij Stroll nog.
Maar daarin is hij niet alleen.
Tegen Ocon is hij sowieso kansloos. Russell begint dan in de F1 from scratch en zal iig even moeten wennen..quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 22:56 schreef Tarado het volgende:
[..]
als ze een Mercedes B team willen worden zal het andere stoeltje uit hun stal komen, kan hij het tegen Ocon of misschien George Russell opnemen en dan lijkt hij me kansloos maar ik laat me graag verrassen
Acht ik onwaarschijnlijk...quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 23:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
Morgen al nieuws over line up RBR en STR?
https://www.gpblog.com/nl(...)heel-snel-rond-.html
Daar heb je vast een reden voor...quote:
Omdat het een simpel tweetje is die niet concreet is. En we hier nog niks over gehoord hebben. En RBR echt wel betere opties heeft.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 23:31 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Daar heb je vast een reden voor...
quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 23:34 schreef mikieu het volgende:
Mensen die alweer zeggen dat Marko Ric op non-actief gaat zetten. Dan Gasly direct naar RBR en Dennis naast Hartley.
Niet genoeg punten voor een superlicentie. Dus vrij onwaarschijnlijk, inderdaad.quote:
Die heeft al keer podium gehaald.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 22:30 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Om de auto te verbeteren misschien? Zodat Stroll ook een keer punten rijdt?
En wanneer Verstappen naast de punten blijft scoren gaat ook dat talent als een nachtkaars uit.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 01:21 schreef THEFXR het volgende:
James Allen: 'Helmut Marko heeft Max Verstappen hoger in de pikorde staan dan Daniel Ricciardo'
https://www.autobahn.eu/9(...)an-daniel-ricciardo/
? Naast de punten blijft scoren?quote:Op woensdag 8 augustus 2018 01:23 schreef sig000 het volgende:
[..]
En wanneer Verstappen naast de punten blijft scoren gaat ook dat talent als een nachtkaars uit.
In de verkeerde auto ben je in F1 weer snel geschiedenis.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 01:32 schreef tja77 het volgende:
[..]
? Naast de punten blijft scoren?
Verklaar je nader. Zijn talent lost niet op in het niets als z’n auto ermee kapt of niet genoeg vermogen heeft.
Max heeft zich toch ook bewezen in een STR?quote:Op woensdag 8 augustus 2018 01:34 schreef sig000 het volgende:
[..]
In de verkeerde auto ben je in F1 weer snel geschiedenis.
Sainz was niet zoveel langzamer in de STR, LeClerc heeft mazzel met ineens aardig goede Sauber.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 01:37 schreef tja77 het volgende:
[..]
Max heeft zich toch ook bewezen in een STR?
Leclerc laat nu toch ook van zich spreken in een Sauber?
Talent en rijderskwaliteiten komen echt wel bovendrijven.
Schijnbaar heeft Max zicht toch kunnen onderscheiden en heeft zij zich doorontwikkelt.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 01:40 schreef sig000 het volgende:
[..]
Sainz was niet zoveel langzamer in de STR, LeClerc heeft mazzel met ineens aardig goede Sauber.
Afgezien vd inhoud:quote:Op woensdag 8 augustus 2018 01:40 schreef sig000 het volgende:
[..]
Sainz was niet zoveel langzamer in de STR, LeClerc heeft mazzel met ineens aardig goede Sauber.
Flikker op met dat geneuzel.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 01:49 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Afgezien vd inhoud:
Leclerc
En ook bijv. Vandoorne
Niet LeClerc, Leclerque, Le Clerck etc. Ook niet Van Doorne,van Doorne of afkoryingen als vDoorne
Flikker op met namen van coureurs fout schrijven. Er zijn maar 20 coureurs en als de sport je interesseert kun je ze prima goed schrijven.quote:
Maar de STR en Sauber waren/zijn gewoon redelijke middenmoot auto's toendertijd.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 01:37 schreef tja77 het volgende:
[..]
Max heeft zich toch ook bewezen in een STR?
Leclerc laat nu toch ook van zich spreken in een Sauber?
Talent en rijderskwaliteiten komen echt wel bovendrijven.
Sauber is het op één na slechtste team.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 04:13 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Maar de STR en Sauber waren/zijn gewoon redelijke middenmoot auto's toendertijd.
Als je bv in de Manor of Sauber van de afgelopen jaren een paar sec achter de rest aan hobbelt wordt dat wel lastiger natuurlijk.
Kwa snelheid bedoel ik he. Kijk de kwalificatie resultaten er maar op na die kunnen gewoon mee met de middenmoot hoor.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 05:53 schreef tja77 het volgende:
[..]
Sauber is het op één na slechtste team.
Sorry, maar dat is geen middenmoot.
18 zielige puntjes in de WK stand als team zijnde is echt geen middenmoot. Zoals ik al zei, er is slechts 1 team slechter, en daar rijdt Stroll.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 06:22 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Kwa snelheid bedoel ik he. Kijk de kwalificatie resultaten er maar op na die kunnen gewoon mee met de middenmoot hoor.
Williams is nu het enige achterhoede team wat gewoon echt moeite heeft om mee te komen. Alles daarboven tot aan Red Bull zit redelijk bij elkaar en kan je wat mij betreft tot middenmoot rekenen.
In de Sauber van vorig jaar zou Leclerc veel minder opvallen.
Je bedoelt François Cevert?quote:Op woensdag 8 augustus 2018 02:13 schreef sig000 het volgende:
[..]
Ik stam uit de tijd van Jackie Stewart en Fransois Cevert, die kutmuts hoeft mij niks te vertellen.
Dat is iig al 11 punten meer dan ze de afgelopen 2 seizoenen bij elkaar hebben gescoord en we zijn nog maar halverwegequote:Op woensdag 8 augustus 2018 06:47 schreef tja77 het volgende:
[..]
18 zielige puntjes in de WK stand als team zijnde is echt geen middenmoot. Zoals ik al zei, er is slechts 1 team slechter, en daar rijdt Stroll.
Middenmoot is van Renault (rond de 80 punten) tot McLaren (rond de 50 punten).
STR, Sauber en Williams kun je echt niet bestempelen als middenmoot. STR rijdt sporadisch een goed resultaat maar vergelijk ze en de resultaten met Renault en het verschil is toch behoorlijk groot.
Maar ook in een achterhoede team kun je je onderscheiden. (Daar ging de discussie immers over). Zie Gasly en Leclerc. Als je je teamgenoot (die al heeft aangetoont goed te kunnen sturen) keer op keer om de oren rijdt, dan rij je jezelf echt wel in de picture.
Dus om nu te gaan roepen dat Leclerc, mazzel heeft met z’n goede Sauber. Dat gaat me te ver.
uiteraard maar dan vraag ik me meteen af of het Sainz is die dit soort onzin verspreidt of Marca het zelf gewoon uit hun duim zuigt, ze hadden ook nog een verhaal dat Sainz een minder chassis kreeg dan Verstappen bij STR zodat die er beter uit kwam, rare mensen die Spanjaardenquote:Op woensdag 8 augustus 2018 09:39 schreef Whiskers2009 het volgende:
Marko ontkent een veto van Verstappen (niet dat ik dacht dat Marca het bij het rechte eind had):
https://www.f1today.net/n(...)pen-over-komst-sainz
https://www.gpblog.com/nl(...)complete-onzin-.html
En dat Verstappen een voorcontract getekend zou hebben bij Ferrari.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 09:54 schreef Tarado het volgende:
[..]
uiteraard maar dan vraag ik me meteen af of het Sainz is die dit soort onzin verspreidt of Marca het zelf gewoon uit hun duim zuigt, ze hadden ook nog een verhaal dat Sainz een minder chassis kreeg dan Verstappen bij STR zodat die er beter uit kwam, rare mensen die Spanjaarden
En think about it: RBR heeft niet direct aangekondigd dat Sainz het stoeltje van RIC krijgt.quote:Door Harry Vlug Gepubliceerd op 07 juli 2017;
Olav Mol geeft tegenover Ziggo tekst en uitleg over het gerucht rondom het vertrek van Max Verstappen naar Ferrari. Volgens de Nederlandse reporter is dit verhaal gelekt door de familie Sainz. Terwijl hij vrijdagavond in Red Bull Motor Home zat, was Mol getuigen van een opmerkelijk gebeurtenis.
'Nou, dat is nog best wel een verhaal', begint Mol. 'Het gaat nog een staartje krijgen, hoe groot weten we natuurlijk niet. Maar eerst een aantal feiten op een rijtje. Het is naar buiten gekomen via The Independent, een Engelse krant, maar dat is een truuk. Het is namelijk een bericht richting The Independent door Marca en Marca is een Spaanse krant. En door wie wordt die Spaanse krant weer gevoed? Door Spaanstalige. En wie is er nou toevallig Spaanstalig? De oude Sainz en de jonge Sainz.'
Nou heeft de jonge Sainz zich gisteren openlijk geuit over een overstap naar Red Bull. Die heeft gezegd: ''Ik wil graag bij Red Bull racen en anders ga ik ergens anders heen.'' Christian Horner heeft hem daarvoor behoorlijk op zijn plek gezet en ook Helmut Marko heeft daar iets over gezegd. Maar dit was allemaal nog voor dit verhaal naar buiten kwam via The Independent.', constateert de Ziggo-commentator.
'Nou wat is er gebeurd? Ik denk een uur of vijf geleden zat ik in de Red Bull Motor Home en daar stormde Helmut Marko binnen. Wees naar een tafeltje met Vader en Carlos Sainz in de categorie: ''Komen jullie eens even hier''. Daar is een gesprek gevoerd, daar lusten de honden weinig tot geen brood van. Dat weet ik van mensen die het echt kunnen weten.'
'Ze hebben daar onnoemelijk op hun flikker gehad.', vervolgt Mol. 'Vader en Sainz zeiden direct: 'Dat is via een Engelse krant gekomen''. Maar Helmut Marko lijkt misschien soms wel gek, maar dat is hij zeker niet en zegt: ''Dit is alleen maar om onrust te stoken tussen ons en Max Verstappen. Om te hopen dat er wellicht een plekje vrijkomt bij Red Bull voor Carlos om door te groeien.'' Het is dus om te stoken, gel*l en geleuter.'
Waren er geruchten dan?quote:Op woensdag 8 augustus 2018 10:58 schreef Ener-G het volgende:
Marca
[..]
En think about it: RBR heeft niet direct aangekondigd dat Sainz het stoeltje van RIC krijgt.
Meest waarschijnlijke is Gasly.
En waarom is die dan niet meteen aangekondigd?quote:Op woensdag 8 augustus 2018 10:58 schreef Ener-G het volgende:
Marca
[..]
En think about it: RBR heeft niet direct aangekondigd dat Sainz het stoeltje van RIC krijgt.
Meest waarschijnlijke is Gasly.
Over dat Ferrari verhaal? Nee, behalve uit de koker van Marca/Sainz & co.quote:
Goeie vraagquote:Op woensdag 8 augustus 2018 11:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En waarom is die dan niet meteen aangekondigd?
Huh? Waar haal je dit vandaan?quote:Op woensdag 8 augustus 2018 11:35 schreef Ener-G het volgende:
[..]
En over Sainz Jr en een mogelijke komst naar RBR; Sainz jr is uitgeleend van TR naar Renault, dus in principe nog steeds onder contract bij RB/TR, en een clausule dat hij bij een terugkeer een RBR zitje krijgt en geen TR.
Sainz heeft in zijn contract staan dat als ie terugkeert van Renault, ie bij RBR een zitje zou krijgen. Anders is ie vrij om te gaan. En misschien is het je ontgaan, maar Daniel heeft zijn vertrek aangekondigd en rijdt na dit seizoen voor Renaultquote:Op woensdag 8 augustus 2018 12:16 schreef daNpy het volgende:
[..]
Huh? Waar haal je dit vandaan?
En waarom zou rbr Sainz een zitje beloven bij terugkomst terwijl Max en Daniel [op dat moment] misschien nog enkele jaren voor rbr konden gaan rijden?
omdat men nog even wil kijken of ze een deal kunnen maken met key en norris. En dat zal denk ik wel lukken. Zodra dat rond is bevestigen ze zowel gasly bij rb als ook norris bij tr.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 11:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En waarom is die dan niet meteen aangekondigd?
Ik denk inderdaad dat ze mikken op Norris, maar mocht dat echt niet lukken dan zullen ze Jake Dennis wel in de TR gooien.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 13:46 schreef vosss het volgende:
[..]
omdat men nog even wil kijken of ze een deal kunnen maken met key en norris. En dat zal denk ik wel lukken. Zodra dat rond is bevestigen ze zowel gasly bij rb als ook norris bij tr.
Dennis kan niet naar TR. Niet genoeg punten voor de superlicentie. Net zoals ze Ticktum niet in de TR kunnen gooien.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 13:52 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat ze mikken op Norris, maar mocht dat echt niet lukken dan zullen ze Jake Dennis wel in de TR gooien.
Alleen als je in het verleden een superlicentie hebt gehad. Uit Appendix L (zie 5.1.6):quote:Op woensdag 8 augustus 2018 13:56 schreef vosss het volgende:
Die licentiepunten kan wel nog een dingetje worden, maar ik dacht dat er ook uitzonderingen mogelijk waren toch? Als iemand voldoende kwaliteit en racecraft had laten zien. Of vergis ik me nu?
quote:5.1 Qualifications
5.1.1 The driver must be the holder of a current FIA International Grade
A licence.
5.1.2 The driver must be the holder of a valid driving licence when he
applies for a Super Licence for the first time.
5.1.3 The driver must be at least 18 years old at the start of the event of
his first F1 race weekend.
5.1.4 a) The first time he applies for a Super Licence or whenever
he applies for a Super Licence under 5.1.6 c), the driver must
successfully complete a question session regarding the most
important points of the International Sporting Code and of the F1
Sporting Regulations.
b) For all successive F1 Super Licence requests, the F1 team
concerned has to certify, through the F1 Super Licence application
form, that they have held a briefing with their driver about the most
important points of the International Sporting Code and of the F1
Sporting Regulations.
5.1.5 The first time he applies for a Super Licence, the driver must have
completed at least 80% of each of two full seasons of any of the
single-seater Championships reported in Supplement 1.
5.1.6 The driver must also satisfy at least one of the following
requirements:
a) Have accumulated at least 40 points during the three-year
period preceding his application (Championships and points listed
in Supplement 1).
b) Have been granted a Super Licence (excluding Free Practice
Only Super Licence) in any of the previous 3 seasons.
c) Have been granted a Super Licence prior to the previous 3
seasons (excluding Free Practice Only Super Licence). In this
case, the driver must be judged by the FIA to have recently and
consistently demonstrated outstanding ability in single-seater
formula cars. The F1 Team concerned must show that the applicant
has driven at least 300 km in a representative Formula One car [1]
consistently at racing speeds, over a maximum period of two days
and completed not more than 180 days prior to the application,
either certified by the ASN of the country in which the test took
place or during an event counting towards the FIA Formula One
World Championship for Drivers.
dan wordt dat dus nog een dingetje denk ik.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 14:01 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Alleen als je in het verleden een superlicentie hebt gehad. Uit Appendix L (zie 5.1.6):
[..]
dat is wel een goed planquote:Op woensdag 8 augustus 2018 15:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
Dat had ik nog niet meegekregen; voor 2019 minimum gewicht van de coureur 80 kg, anders ballastgewicht mee: https://www.gpblog.com/nl/nieuws/18637/.html
Goed plan?quote:
dan zijn ze allemaal gelijk qua gewicht, dat is toch prima en ballast is afhankelijk van waar je het mag plaatstenquote:Op woensdag 8 augustus 2018 15:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Goed plan?
Zie aanvulling van mijn post.
Als ze hem genoeg testkilometers laten rijden wel. Moet de FIA het wel goedkeurenquote:Op woensdag 8 augustus 2018 13:56 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dennis kan niet naar TR. Niet genoeg punten voor de superlicentie. Net zoals ze Ticktum niet in de TR kunnen gooien.
Ligt er aan of die ballast een vaste plek heeft of niet. Kun je namelijk wel je balans mee beďnvloeden.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 15:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
Dat had ik nog niet meegekregen; voor 2019 minimum gewicht van de coureur 80 kg, anders ballastgewicht mee: https://www.gpblog.com/nl/nieuws/18637/.html
En 80 kg?!? Volgens mij komt (bijna?) geen enkele coureur daaraan. Zijn volgens mij (bijna?) allemaal lichter.
Ballast in je wagen is niet fijn...
Als ze slim zijn, regelen ze dan meteen dat die ballast moet komen op de plek waar de coureur zit, dus in/onder de stoel.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 15:52 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ligt er aan of die ballast een vaste plek heeft of niet. Kun je namelijk wel je balans mee beďnvloeden.
Ballast in de wagen is waar alle F1 teams op azen... Daarom altijd proberen de auto onder het minimum gewicht te krijgen. De balast mag je plaatsen waar je wilt, dus daar kun je de balans mee aanpassen... Te veel onderstuur? Meer balast naar voren. Te veel overstuur? Balast naar achteren. Circuit met voornamelijk linker bochten? Balast naar rechts.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 15:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
Dat had ik nog niet meegekregen; voor 2019 minimum gewicht van de coureur 80 kg, anders ballastgewicht mee: https://www.gpblog.com/nl/nieuws/18637/.html
En 80 kg?!? Volgens mij komt (bijna?) geen enkele coureur daaraan. Zijn volgens mij (bijna?) allemaal lichter.
Ballast in je wagen is niet fijn...
Nee, hij heeft nog geen Superlicense gehouden, dus hij moet minimaal 40 punten hebben. Is geen weg onderuit voor ze. Als ze hier een uitzondering gaan maken kunnen ze dat puntensysteem gelijk weer buiten de deur gooien (lijkt mij een goed plan, trouwens).quote:Op woensdag 8 augustus 2018 15:51 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Als ze hem genoeg testkilometers laten rijden wel. Moet de FIA het wel goedkeuren
Dat puntensysteem moet blijven, aanpassen mag wel. Vergeet niet dat dat puntensysteem naast het beschermen van de F1 ook het beschermen van de coureur en het beschermen van de opstapklasses ten doel heeft.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 16:43 schreef TagForce het volgende:
[..]
Nee, hij heeft nog geen Superlicense gehouden, dus hij moet minimaal 40 punten hebben. Is geen weg onderuit voor ze. Als ze hier een uitzondering gaan maken kunnen ze dat puntensysteem gelijk weer buiten de deur gooien (lijkt mij een goed plan, trouwens).
Heb je daar een bron van?quote:Op woensdag 8 augustus 2018 13:02 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Sainz heeft in zijn contract staan dat als ie terugkeert van Renault, ie bij RBR een zitje zou krijgen. Anders is ie vrij om te gaan.
Daarom staat er [op dat moment] in mijn post. Volgens mij wist RBR aan het begin van het seizoen (toen Sainz uitgeleend werd) nog niet dat Daniel in juli over ging stappen, wel?quote:En misschien is het je ontgaan, maar Daniel heeft zijn vertrek aangekondigd en rijdt na dit seizoen voor Renault
Dit ja, ballast is beter dan te zwaar zijn.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 16:41 schreef TagForce het volgende:
[..]
Ballast in de wagen is waar alle F1 teams op azen... Daarom altijd proberen de auto onder het minimum gewicht te krijgen. De balast mag je plaatsen waar je wilt, dus daar kun je de balans mee aanpassen... Te veel onderstuur? Meer balast naar voren. Te veel overstuur? Balast naar achteren. Circuit met voornamelijk linker bochten? Balast naar rechts.
De vraag is of de balast om het gewicht van de rijder te compenseren ook overal geplaatst mag worden.
McLarenquote:Op woensdag 8 augustus 2018 17:30 schreef daNpy het volgende:
[..]
Heb je daar een bron van?
En, als het waar is, waar gaat ie dan naartoe?
En dan? Race uitrijden om erna gedsiqualificeerd te worden? die auto's worden na de race ook gewoon gewogen hoor.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 17:59 schreef spectrumanalyser het volgende:
Construeer een afbreekbaar deel aan de voor- of Zijkant met precies het benodigde ballastgewicht wat je in ronde 5 expres eraf rijd.
Christian Horner himself:quote:
Naar McLaren, die momenteel rijdt met, jawel, Renault motoren.quote:En, als het waar is, waar gaat ie dan naartoe? Niet naar Renault iig
Vanuit Sainz zijn oogpunt is het heel interessant om zo'n clausule te hebben, en bij RBR zijn ze ook niet gek, zie ook de uitspraken van Horner. Als Max of Daniel pleite zou gaan wie moeten ze anders op die plek zetten?quote:Daarom staat er [op dat moment] in mijn post. Volgens mij wist RBR aan het begin van het seizoen (toen Sainz uitgeleend werd) nog niet dat Daniel in juli over ging stappen, wel?
Nee, dat geldt alleen voor coureurs die al een superlicentie (gehad) hebben. Zie mijn eerdere post (161).quote:Op woensdag 8 augustus 2018 15:51 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Als ze hem genoeg testkilometers laten rijden wel. Moet de FIA het wel goedkeuren
Ik lees daar niet per sé in dat Sainz in de RBR komt. Er staat enkel dat hij altijd terug kan komen naar het RB-kamp, oftewel ook in een TR.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 19:36 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Christian Horner himself:
https://www.autobahn.eu/5(...)e-coureurs-vertrekt/
[..]
Oke, letterlijk gezien misschien. Tussen de regels door lees je gewoon dat als ie terugkeert, ie dat bij de hoofdmacht zal doen. Sainz zal nooit zelf terug willen naar TR als het niet hoeft, dan gaat ie nog eerder naar McLaren.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 20:25 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik lees daar niet per sé in dat Sainz in de RBR komt. Er staat enkel dat hij altijd terug kan komen naar het RB-kamp, oftewel ook in een TR.
In het Daniël Ricciardo-topicquote:Op donderdag 9 augustus 2018 00:48 schreef Monolith het volgende:
Was deze al voorbij gekomen? Horner beweert dat RIC het niet zag zitten om tweede viool te spelen in een team met VER:
https://www.f1maximaal.nl(...)n-met-verstappen.amp
Veel discussie hierover zeg. Het hele gewichtverhaal wordt perfect uitgelegd door ChainBearF1!quote:Op woensdag 8 augustus 2018 15:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
Dat had ik nog niet meegekregen; voor 2019 minimum gewicht van de coureur 80 kg, anders ballastgewicht mee: https://www.gpblog.com/nl/nieuws/18637/.html
En 80 kg?!? Volgens mij komt (bijna?) geen enkele coureur daaraan. Zijn volgens mij (bijna?) allemaal lichter.
Ballast in je wagen is niet fijn...
Kortom rbr heeft Sainz aangehouden als wagen vulling tenzij niet nodig, dan is het doeiiiii.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 22:43 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Oke, letterlijk gezien misschien. Tussen de regels door lees je gewoon dat als ie terugkeert, ie dat bij de hoofdmacht zal doen. Sainz zal nooit zelf terug willen naar TR als het niet hoeft, dan gaat ie nog eerder naar McLaren.
Dusdat. Anders hadden ze kort na de announcement van RIC al gezegd dat Sainz terugkeert, want Renault was ook vrij duidelijk in hun announcement dat ze verder gaan met RIC en HUL. Dat RBR dat niet doet spreekt boekdelen dat ze niet van plan zijn om Sainz in de RBR te zetten. Met het vertrek van Sainz naar Renault zijn er ook een aantal sponsoren meeverhuisd, dat zal financieel en politiek wel wat gevolgen hebben gehad.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 10:09 schreef daNpy het volgende:
[..]
Kortom rbr heeft Sainz aangehouden als wagen vulling tenzij niet nodig, dan is het doeiiiii.
Dat is dus die podcast waar ik naar verwees in post 184quote:Op donderdag 9 augustus 2018 10:53 schreef ondeugend het volgende:
Uitgebreid interview met Horner.. wat toevallig op de dag van Daniels vertrek plaats vond
Nou dan nog een keer!quote:Op donderdag 9 augustus 2018 11:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is dus die podcast waar ik naar verwees in post 184
blog van jou of je vriend ofzo? Elke dag wel een paar posts met een link van die blog..quote:Op donderdag 9 augustus 2018 09:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
Horner over wier er een kans maakt op het zitje naast Max: https://www.gpblog.com/nl(...)s&utm_content=Alonso RBR Horner
Alonso dus niet en een jong talent wel.
Nee hoorquote:Op donderdag 9 augustus 2018 12:14 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
blog van jou of je vriend ofzo? Elke dag wel een paar posts met een link van die blog..
Ben eerlijk gezegd enthousiaster over het feit dat je een hondenhotel runtquote:Op donderdag 9 augustus 2018 14:11 schreef flipsen het volgende:
Ha, vrouwlief moet een hondje halen vandaag voor een paar nachten in ons hondenhotel, in Balcarce. De échte F1 liefhebber begrijpt dat ik me spontaan heb aangeboden om wel even heen en weer te rijden (1,5 uur van Mar del Plata)Later vandaag wat foto?s, maar wel met brakke mobiel helaas.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |