Goeie vraagquote:Op woensdag 8 augustus 2018 11:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En waarom is die dan niet meteen aangekondigd?
Huh? Waar haal je dit vandaan?quote:Op woensdag 8 augustus 2018 11:35 schreef Ener-G het volgende:
[..]
En over Sainz Jr en een mogelijke komst naar RBR; Sainz jr is uitgeleend van TR naar Renault, dus in principe nog steeds onder contract bij RB/TR, en een clausule dat hij bij een terugkeer een RBR zitje krijgt en geen TR.
Sainz heeft in zijn contract staan dat als ie terugkeert van Renault, ie bij RBR een zitje zou krijgen. Anders is ie vrij om te gaan. En misschien is het je ontgaan, maar Daniel heeft zijn vertrek aangekondigd en rijdt na dit seizoen voor Renaultquote:Op woensdag 8 augustus 2018 12:16 schreef daNpy het volgende:
[..]
Huh? Waar haal je dit vandaan?
En waarom zou rbr Sainz een zitje beloven bij terugkomst terwijl Max en Daniel [op dat moment] misschien nog enkele jaren voor rbr konden gaan rijden?
omdat men nog even wil kijken of ze een deal kunnen maken met key en norris. En dat zal denk ik wel lukken. Zodra dat rond is bevestigen ze zowel gasly bij rb als ook norris bij tr.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 11:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
En waarom is die dan niet meteen aangekondigd?
Ik denk inderdaad dat ze mikken op Norris, maar mocht dat echt niet lukken dan zullen ze Jake Dennis wel in de TR gooien.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 13:46 schreef vosss het volgende:
[..]
omdat men nog even wil kijken of ze een deal kunnen maken met key en norris. En dat zal denk ik wel lukken. Zodra dat rond is bevestigen ze zowel gasly bij rb als ook norris bij tr.
Dennis kan niet naar TR. Niet genoeg punten voor de superlicentie. Net zoals ze Ticktum niet in de TR kunnen gooien.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 13:52 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ik denk inderdaad dat ze mikken op Norris, maar mocht dat echt niet lukken dan zullen ze Jake Dennis wel in de TR gooien.
Alleen als je in het verleden een superlicentie hebt gehad. Uit Appendix L (zie 5.1.6):quote:Op woensdag 8 augustus 2018 13:56 schreef vosss het volgende:
Die licentiepunten kan wel nog een dingetje worden, maar ik dacht dat er ook uitzonderingen mogelijk waren toch? Als iemand voldoende kwaliteit en racecraft had laten zien. Of vergis ik me nu?
quote:5.1 Qualifications
5.1.1 The driver must be the holder of a current FIA International Grade
A licence.
5.1.2 The driver must be the holder of a valid driving licence when he
applies for a Super Licence for the first time.
5.1.3 The driver must be at least 18 years old at the start of the event of
his first F1 race weekend.
5.1.4 a) The first time he applies for a Super Licence or whenever
he applies for a Super Licence under 5.1.6 c), the driver must
successfully complete a question session regarding the most
important points of the International Sporting Code and of the F1
Sporting Regulations.
b) For all successive F1 Super Licence requests, the F1 team
concerned has to certify, through the F1 Super Licence application
form, that they have held a briefing with their driver about the most
important points of the International Sporting Code and of the F1
Sporting Regulations.
5.1.5 The first time he applies for a Super Licence, the driver must have
completed at least 80% of each of two full seasons of any of the
single-seater Championships reported in Supplement 1.
5.1.6 The driver must also satisfy at least one of the following
requirements:
a) Have accumulated at least 40 points during the three-year
period preceding his application (Championships and points listed
in Supplement 1).
b) Have been granted a Super Licence (excluding Free Practice
Only Super Licence) in any of the previous 3 seasons.
c) Have been granted a Super Licence prior to the previous 3
seasons (excluding Free Practice Only Super Licence). In this
case, the driver must be judged by the FIA to have recently and
consistently demonstrated outstanding ability in single-seater
formula cars. The F1 Team concerned must show that the applicant
has driven at least 300 km in a representative Formula One car [1]
consistently at racing speeds, over a maximum period of two days
and completed not more than 180 days prior to the application,
either certified by the ASN of the country in which the test took
place or during an event counting towards the FIA Formula One
World Championship for Drivers.
dan wordt dat dus nog een dingetje denk ik.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 14:01 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Alleen als je in het verleden een superlicentie hebt gehad. Uit Appendix L (zie 5.1.6):
[..]
dat is wel een goed planquote:Op woensdag 8 augustus 2018 15:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
Dat had ik nog niet meegekregen; voor 2019 minimum gewicht van de coureur 80 kg, anders ballastgewicht mee: https://www.gpblog.com/nl/nieuws/18637/.html
Goed plan?quote:
dan zijn ze allemaal gelijk qua gewicht, dat is toch prima en ballast is afhankelijk van waar je het mag plaatstenquote:Op woensdag 8 augustus 2018 15:36 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Goed plan?
Zie aanvulling van mijn post.
Als ze hem genoeg testkilometers laten rijden wel. Moet de FIA het wel goedkeurenquote:Op woensdag 8 augustus 2018 13:56 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dennis kan niet naar TR. Niet genoeg punten voor de superlicentie. Net zoals ze Ticktum niet in de TR kunnen gooien.
Ligt er aan of die ballast een vaste plek heeft of niet. Kun je namelijk wel je balans mee beïnvloeden.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 15:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
Dat had ik nog niet meegekregen; voor 2019 minimum gewicht van de coureur 80 kg, anders ballastgewicht mee: https://www.gpblog.com/nl/nieuws/18637/.html
En 80 kg?!? Volgens mij komt (bijna?) geen enkele coureur daaraan. Zijn volgens mij (bijna?) allemaal lichter.
Ballast in je wagen is niet fijn...
Als ze slim zijn, regelen ze dan meteen dat die ballast moet komen op de plek waar de coureur zit, dus in/onder de stoel.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 15:52 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ligt er aan of die ballast een vaste plek heeft of niet. Kun je namelijk wel je balans mee beïnvloeden.
Ballast in de wagen is waar alle F1 teams op azen... Daarom altijd proberen de auto onder het minimum gewicht te krijgen. De balast mag je plaatsen waar je wilt, dus daar kun je de balans mee aanpassen... Te veel onderstuur? Meer balast naar voren. Te veel overstuur? Balast naar achteren. Circuit met voornamelijk linker bochten? Balast naar rechts.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 15:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
Dat had ik nog niet meegekregen; voor 2019 minimum gewicht van de coureur 80 kg, anders ballastgewicht mee: https://www.gpblog.com/nl/nieuws/18637/.html
En 80 kg?!? Volgens mij komt (bijna?) geen enkele coureur daaraan. Zijn volgens mij (bijna?) allemaal lichter.
Ballast in je wagen is niet fijn...
Nee, hij heeft nog geen Superlicense gehouden, dus hij moet minimaal 40 punten hebben. Is geen weg onderuit voor ze. Als ze hier een uitzondering gaan maken kunnen ze dat puntensysteem gelijk weer buiten de deur gooien (lijkt mij een goed plan, trouwens).quote:Op woensdag 8 augustus 2018 15:51 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Als ze hem genoeg testkilometers laten rijden wel. Moet de FIA het wel goedkeuren
Dat puntensysteem moet blijven, aanpassen mag wel. Vergeet niet dat dat puntensysteem naast het beschermen van de F1 ook het beschermen van de coureur en het beschermen van de opstapklasses ten doel heeft.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 16:43 schreef TagForce het volgende:
[..]
Nee, hij heeft nog geen Superlicense gehouden, dus hij moet minimaal 40 punten hebben. Is geen weg onderuit voor ze. Als ze hier een uitzondering gaan maken kunnen ze dat puntensysteem gelijk weer buiten de deur gooien (lijkt mij een goed plan, trouwens).
Heb je daar een bron van?quote:Op woensdag 8 augustus 2018 13:02 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Sainz heeft in zijn contract staan dat als ie terugkeert van Renault, ie bij RBR een zitje zou krijgen. Anders is ie vrij om te gaan.
Daarom staat er [op dat moment] in mijn post. Volgens mij wist RBR aan het begin van het seizoen (toen Sainz uitgeleend werd) nog niet dat Daniel in juli over ging stappen, wel?quote:En misschien is het je ontgaan, maar Daniel heeft zijn vertrek aangekondigd en rijdt na dit seizoen voor Renault
Dit ja, ballast is beter dan te zwaar zijn.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 16:41 schreef TagForce het volgende:
[..]
Ballast in de wagen is waar alle F1 teams op azen... Daarom altijd proberen de auto onder het minimum gewicht te krijgen. De balast mag je plaatsen waar je wilt, dus daar kun je de balans mee aanpassen... Te veel onderstuur? Meer balast naar voren. Te veel overstuur? Balast naar achteren. Circuit met voornamelijk linker bochten? Balast naar rechts.
De vraag is of de balast om het gewicht van de rijder te compenseren ook overal geplaatst mag worden.
McLarenquote:Op woensdag 8 augustus 2018 17:30 schreef daNpy het volgende:
[..]
Heb je daar een bron van?
En, als het waar is, waar gaat ie dan naartoe?
En dan? Race uitrijden om erna gedsiqualificeerd te worden? die auto's worden na de race ook gewoon gewogen hoor.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 17:59 schreef spectrumanalyser het volgende:
Construeer een afbreekbaar deel aan de voor- of Zijkant met precies het benodigde ballastgewicht wat je in ronde 5 expres eraf rijd.
Christian Horner himself:quote:
Naar McLaren, die momenteel rijdt met, jawel, Renault motoren.quote:En, als het waar is, waar gaat ie dan naartoe? Niet naar Renault iig
Vanuit Sainz zijn oogpunt is het heel interessant om zo'n clausule te hebben, en bij RBR zijn ze ook niet gek, zie ook de uitspraken van Horner. Als Max of Daniel pleite zou gaan wie moeten ze anders op die plek zetten?quote:Daarom staat er [op dat moment] in mijn post. Volgens mij wist RBR aan het begin van het seizoen (toen Sainz uitgeleend werd) nog niet dat Daniel in juli over ging stappen, wel?
Nee, dat geldt alleen voor coureurs die al een superlicentie (gehad) hebben. Zie mijn eerdere post (161).quote:Op woensdag 8 augustus 2018 15:51 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Als ze hem genoeg testkilometers laten rijden wel. Moet de FIA het wel goedkeuren
Ik lees daar niet per sé in dat Sainz in de RBR komt. Er staat enkel dat hij altijd terug kan komen naar het RB-kamp, oftewel ook in een TR.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 19:36 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Christian Horner himself:
https://www.autobahn.eu/5(...)e-coureurs-vertrekt/
[..]
Oke, letterlijk gezien misschien. Tussen de regels door lees je gewoon dat als ie terugkeert, ie dat bij de hoofdmacht zal doen. Sainz zal nooit zelf terug willen naar TR als het niet hoeft, dan gaat ie nog eerder naar McLaren.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 20:25 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik lees daar niet per sé in dat Sainz in de RBR komt. Er staat enkel dat hij altijd terug kan komen naar het RB-kamp, oftewel ook in een TR.
In het Daniël Ricciardo-topicquote:Op donderdag 9 augustus 2018 00:48 schreef Monolith het volgende:
Was deze al voorbij gekomen? Horner beweert dat RIC het niet zag zitten om tweede viool te spelen in een team met VER:
https://www.f1maximaal.nl(...)n-met-verstappen.amp
Veel discussie hierover zeg. Het hele gewichtverhaal wordt perfect uitgelegd door ChainBearF1!quote:Op woensdag 8 augustus 2018 15:32 schreef Whiskers2009 het volgende:
Dat had ik nog niet meegekregen; voor 2019 minimum gewicht van de coureur 80 kg, anders ballastgewicht mee: https://www.gpblog.com/nl/nieuws/18637/.html
En 80 kg?!? Volgens mij komt (bijna?) geen enkele coureur daaraan. Zijn volgens mij (bijna?) allemaal lichter.
Ballast in je wagen is niet fijn...
Kortom rbr heeft Sainz aangehouden als wagen vulling tenzij niet nodig, dan is het doeiiiii.quote:Op woensdag 8 augustus 2018 22:43 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Oke, letterlijk gezien misschien. Tussen de regels door lees je gewoon dat als ie terugkeert, ie dat bij de hoofdmacht zal doen. Sainz zal nooit zelf terug willen naar TR als het niet hoeft, dan gaat ie nog eerder naar McLaren.
Dusdat. Anders hadden ze kort na de announcement van RIC al gezegd dat Sainz terugkeert, want Renault was ook vrij duidelijk in hun announcement dat ze verder gaan met RIC en HUL. Dat RBR dat niet doet spreekt boekdelen dat ze niet van plan zijn om Sainz in de RBR te zetten. Met het vertrek van Sainz naar Renault zijn er ook een aantal sponsoren meeverhuisd, dat zal financieel en politiek wel wat gevolgen hebben gehad.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 10:09 schreef daNpy het volgende:
[..]
Kortom rbr heeft Sainz aangehouden als wagen vulling tenzij niet nodig, dan is het doeiiiii.
Dat is dus die podcast waar ik naar verwees in post 184quote:Op donderdag 9 augustus 2018 10:53 schreef ondeugend het volgende:
Uitgebreid interview met Horner.. wat toevallig op de dag van Daniels vertrek plaats vond
Nou dan nog een keer!quote:Op donderdag 9 augustus 2018 11:25 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is dus die podcast waar ik naar verwees in post 184
blog van jou of je vriend ofzo? Elke dag wel een paar posts met een link van die blog..quote:Op donderdag 9 augustus 2018 09:16 schreef Whiskers2009 het volgende:
Horner over wier er een kans maakt op het zitje naast Max: https://www.gpblog.com/nl(...)s&utm_content=Alonso RBR Horner
Alonso dus niet en een jong talent wel.
Nee hoorquote:Op donderdag 9 augustus 2018 12:14 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
blog van jou of je vriend ofzo? Elke dag wel een paar posts met een link van die blog..
Ben eerlijk gezegd enthousiaster over het feit dat je een hondenhotel runtquote:Op donderdag 9 augustus 2018 14:11 schreef flipsen het volgende:
Ha, vrouwlief moet een hondje halen vandaag voor een paar nachten in ons hondenhotel, in Balcarce. De échte F1 liefhebber begrijpt dat ik me spontaan heb aangeboden om wel even heen en weer te rijden (1,5 uur van Mar del Plata)Later vandaag wat foto?s, maar wel met brakke mobiel helaas.
Ben wel benieuwd naar de foto's.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 14:11 schreef flipsen het volgende:
Ha, vrouwlief moet een hondje halen vandaag voor een paar nachten in ons hondenhotel, in Balcarce. De échte F1 liefhebber begrijpt dat ik me spontaan heb aangeboden om wel even heen en weer te rijden (1,5 uur van Mar del Plata)Later vandaag wat foto?s, maar wel met brakke mobiel helaas.
Iig in september. De exacte datum is mij niet bekend.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 15:47 schreef Ferry_76 het volgende:
30 September loopt de optie van RBR op Sainz af toch? Daarna is hij vrij om te gaan.
Excuus, dacht dat dit het SC topic was... Nu effe lunchstop, straks kijken of ik wat foto's kan uploaden. In een apart topic dan maarquote:
Volgend jaar nog maar even bij Williams proberen.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 17:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
En Michael Andretti had FI willen kopen kennelijk: https://racingnews365.nl/(...)orce-india-afgewezen
Die gaan dus Stroll verliezen en was Martini na 2018 ook niet weg als sponsor?quote:Op donderdag 9 augustus 2018 17:52 schreef Ferry_76 het volgende:
[..]
Volgend jaar nog maar even bij Williams proberen.
Dat was al een tijdje bekend!quote:Op donderdag 9 augustus 2018 17:28 schreef Whiskers2009 het volgende:
En Michael Andretti had FI willen kopen kennelijk: https://racingnews365.nl/(...)orce-india-afgewezen
Ze hebben blijkbaar al een plan voor volgend jaarquote:Op donderdag 9 augustus 2018 18:06 schreef Kleffe_Dop het volgende:
[..]
Die gaan dus Stroll verliezen en was Martini na 2018 ook niet weg als sponsor?
Dat hakt er wel in daar...
twitter:JennieGow twitterde op woensdag 08-08-2018 om 09:55:11I spoke to Claire Williams in Hungary about the future of the team and what would happen if they didn’t have the Stroll millions coming in. She explained they have a plan for the future and didn’t seem worried. Here’s hoping 🤞 #F1 reageer retweet
Williams/Renault.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 18:58 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ze hebben blijkbaar al een plan voor volgend jaartwitter:JennieGow twitterde op woensdag 08-08-2018 om 09:55:11I spoke to Claire Williams in Hungary about the future of the team and what would happen if they didn’t have the Stroll millions coming in. She explained they have a plan for the future and didn’t seem worried. Here’s hoping 🤞 #F1 reageer retweet
verder naar achteren in het WCC kunnen ze toch niet meerquote:
Niks te verliezen dusquote:Op donderdag 9 augustus 2018 19:35 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
verder naar achteren in het WCC kunnen ze toch niet meer
Gaaf manquote:Op donderdag 9 augustus 2018 20:24 schreef flipsen het volgende:
Voor wie het interessant vindt: hier een korte (en brakke) fotoimpressie van het Fangio museum.
Zelfde bericht, andere headlines.quote:Op donderdag 9 augustus 2018 21:15 schreef THEFXR het volgende:
Red Bull: Max Verstappen 'a large part' of Daniel Ricciardo leaving
.
http://www.skysports.com/(...)tter_impression=true
Ik vraag me al langer af hoelang de F1 nog bij de FIA blijft. Zou me niks verbazen dat ze op termijn zelfstandig verder gaan.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 21:42 schreef beantherio het volgende:
Formule E-baas: "F1 kan helemaal niet elektrisch worden"
Dit gaat nog een relletje worden denk ik. Ik vraag me af of Liberty en de teams hier van wisten. Los daarvan vraag ik me af of FIA daar wel in z'n eentje over kan beslissen. Vooral de motorenfabrikanten gaan dit niet leuk vinden.
Hoezo? Alsof F1 elektrisch gaat worden.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 21:42 schreef beantherio het volgende:
Formule E-baas: "F1 kan helemaal niet elektrisch worden"
Dit gaat nog een relletje worden denk ik. Ik vraag me af of Liberty en de teams hier van wisten. Los daarvan vraag ik me af of FIA daar wel in z'n eentje over kan beslissen. Vooral de motorenfabrikanten gaan dit niet leuk vinden.
Dat is een gerucht. En hoort in het Silly Season-topic.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 21:42 schreef Goudenvis het volgende:
https://www.gpblog.com/nl(...)ct-bij-ferrari-.html
Kimi 1 jaar bijgetekend
quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 23:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat is een gerucht. En hoort in het Silly Season-topic.
Waar het ook staat
Dat gaat in 2026 gebeuren.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 23:01 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hoezo? Alsof F1 elektrisch gaat worden.
Elektrisch is dan allang niet meer hip.quote:Op zaterdag 11 augustus 2018 00:07 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Dat gaat in 2026 gebeuren.
Bron:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 11 augustus 2018 00:07 schreef Quyxz_ het volgende:
[..]
Dat gaat in 2026 gebeuren.
Bron:
[ afbeelding ]
Op de langere termijn lijkt me dat zeker. Als er op een gegeven moment alleen nog maar electrische auto's op de weg rijden dan gaat F1 niet nog gebruik kunnen maken van verbrandingsmotoren. Het zou niet eens toegestaan worden.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 23:01 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Hoezo? Alsof F1 elektrisch gaat worden.
dan maar naar de historische F1 gaan in m'n V8quote:Op zaterdag 11 augustus 2018 09:05 schreef beantherio het volgende:
[..]
Op de langere termijn lijkt me dat zeker. Als er op een gegeven moment alleen nog maar electrische auto's op de weg rijden dan gaat F1 niet nog gebruik kunnen maken van verbrandingsmotoren. Het zou niet eens toegestaan worden.
Ik mag aannemen dat ze dat wisten, omdat dit vorig jaar ook al eens langs is gekomen.quote:Op vrijdag 10 augustus 2018 21:42 schreef beantherio het volgende:
Formule E-baas: "F1 kan helemaal niet elektrisch worden"
Dit gaat nog een relletje worden denk ik. Ik vraag me af of Liberty en de teams hier van wisten. Los daarvan vraag ik me af of FIA daar wel in z'n eentje over kan beslissen. Vooral de motorenfabrikanten gaan dit niet leuk vinden.
Ik had het niet eerder gelezen dus ik keek er van op.quote:Op zaterdag 11 augustus 2018 09:34 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ik mag aannemen dat ze dat wisten, omdat dit vorig jaar ook al eens langs is gekomen.
als het zover komt zullen ze er ook wel weer uitkomen maar ik denk dat ik dan wel afgehaakt benquote:Op zaterdag 11 augustus 2018 09:38 schreef beantherio het volgende:
[..]
Ik had het niet eerder gelezen dus ik keek er van op.
Wat gaat dan de standaard worden?quote:
Waterstof ofzo, geen idee.quote:Op zaterdag 11 augustus 2018 09:47 schreef fathank het volgende:
[..]
Wat gaat dan de standaard worden?
Onzin natuurlijk. Vrijwel alle fabrikanten zijn overstag en zetten vol in op elektrisch.quote:Op zaterdag 11 augustus 2018 09:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Waterstof ofzo, geen idee.
Elektrisch komt met te grote nadelen die gewoon niet op te lossen zijn binnen de wetten der natuurkunde.
Opladers worden vast nog beter de komende jaren. Gewoon de pits in, ff 5 minuten aan de snellader en je kan de race uitrijdenquote:Op zaterdag 11 augustus 2018 09:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Waterstof ofzo, geen idee.
Elektrisch komt met te grote nadelen die gewoon niet op te lossen zijn binnen de wetten der natuurkunde.
Omdat het hip is ja. Maar de toekomst heeft het niet.quote:Op zaterdag 11 augustus 2018 09:54 schreef habitue het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk. Vrijwel alle fabrikanten zijn overstag en zetten vol in op elektrisch.
Waterstofauto's zijn ook electrisch, Einstein. Alleen de energiedrager is anders.quote:Op zaterdag 11 augustus 2018 09:49 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Waterstof ofzo, geen idee.
Elektrisch komt met te grote nadelen die gewoon niet op te lossen zijn binnen de wetten der natuurkunde.
5 rondjes voor het einde binnen komenquote:Op zaterdag 11 augustus 2018 09:55 schreef vosss het volgende:
[..]
Opladers worden vast nog beter de komende jaren. Gewoon de pits in, ff 5 minuten aan de snellader en je kan de race uitrijden
nou alle weet ik niet, maar een hoop wel. Over 5 jaar kan je geen n8euwe diesel meer kopen denk ik. Benzine zal misschien nog 15 jaar langer duren, maar op termijn gaat dat wel eruit lijkt me.quote:Op zaterdag 11 augustus 2018 09:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Omdat het hip is ja. Maar de toekomst heeft het niet.
En wat jij zegt is ook onzin.
fuck, verkeerd gerekend!!! We hadden 6 minuten moeten snelladen!!quote:Op zaterdag 11 augustus 2018 09:57 schreef Nattekat het volgende:
[..]
5 rondjes voor het einde binnen komen
Zo lang Jan Modaal zo'n auto nog niet kan betalen hoef je nog niet eens te denken aan het verdwijnen van benzine.quote:Op zaterdag 11 augustus 2018 09:58 schreef vosss het volgende:
[..]
nou alle weet ik niet, maar een hoop wel. Over 5 jaar kan je geen n8euwe diesel meer kopen denk ik. Benzine zal misschien nog 15 jaar langer duren, maar op termijn gaat dat wel eruit lijkt me.
Jan modaal kon enkele jaren geleden ook geen oled van 165cm betalenquote:Op zaterdag 11 augustus 2018 10:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zo lang Jan Modaal zo'n auto nog niet kan betalen hoef je nog niet eens te denken aan het verdwijnen van benzine.
Hoe meer er gemaakt worden, hoe goedkoper het wordt. En benzineauto's worden alleen maar duurder (volgende maand al weer bpm verhoging) dus op een gegeven moment is er een omslagpunt en zijn elektrische auto's goedkoper.quote:Op zaterdag 11 augustus 2018 10:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zo lang Jan Modaal zo'n auto nog niet kan betalen hoef je nog niet eens te denken aan het verdwijnen van benzine.
Denken dat ze rekening gaan houden met Jan Modaalquote:Op zaterdag 11 augustus 2018 10:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zo lang Jan Modaal zo'n auto nog niet kan betalen hoef je nog niet eens te denken aan het verdwijnen van benzine.
het grappige is wel dat er toen ook al elektrische auto's warenquote:Op zaterdag 11 augustus 2018 10:28 schreef GM78 het volgende:
[..]
Denken dat ze rekening gaan houden met Jan Modaal![]()
Toen de eerste auto op de markt kwam, was iedereen er ook vel op tegen, want paard en wagen was de toekomst![]()
En kijk waar we nu staan...
Wordt al steeds meer geleased.quote:Op zaterdag 11 augustus 2018 10:00 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Zo lang Jan Modaal zo'n auto nog niet kan betalen hoef je nog niet eens te denken aan het verdwijnen van benzine.
Gewoon de pitstraat zo opbouwen dat je met een drive though op een soort rails gezet wordt waarna door robots een nieuwe accu erin wordt geknald.quote:Op zaterdag 11 augustus 2018 09:55 schreef vosss het volgende:
[..]
Opladers worden vast nog beter de komende jaren. Gewoon de pits in, ff 5 minuten aan de snellader en je kan de race uitrijden
moet je naar een illegaal stokertjequote:Op zaterdag 11 augustus 2018 12:04 schreef Sjemmert het volgende:
Zal een trieste dag zijn wanneer de laatste benzine pomp gesloten wordt
Ga jij nooit meemakenquote:Op zaterdag 11 augustus 2018 12:04 schreef Sjemmert het volgende:
Zal een trieste dag zijn wanneer de laatste benzine pomp gesloten wordt
stel je woont in een flat, dan moet je buiten je auto opladen, wat let de vandalen om je stekker eruit te trekken of te vernielen?quote:Op zaterdag 11 augustus 2018 10:10 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hoe meer er gemaakt worden, hoe goedkoper het wordt. En benzineauto's worden alleen maar duurder (volgende maand al weer bpm verhoging) dus op een gegeven moment is er een omslagpunt en zijn elektrische auto's goedkoper.
Dat kan over 5 jaar zijn of over 10 jaar, maar gebeuren zal het.
Je hoeft niet in een flat te wonen om je auto buiten te moeten opladen. Gezien de hoeveelheid auto's op straat, staat maar een erg klein deel binnen of op afgesloten terrein.quote:Op zaterdag 11 augustus 2018 12:13 schreef THEFXR het volgende:
[..]
stel je woont in een flat, dan moet je buiten je auto opladen, wat let de vandalen om je stekker eruit te trekken of te vernielen?
Laten we nu eens zonder kunstmatige ingrijpen als BPM, verhogingen kortingen kijken;quote:Op zaterdag 11 augustus 2018 10:10 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Hoe meer er gemaakt worden, hoe goedkoper het wordt. En benzineauto's worden alleen maar duurder (volgende maand al weer bpm verhoging) dus op een gegeven moment is er een omslagpunt en zijn elektrische auto's goedkoper.
Dat kan over 5 jaar zijn of over 10 jaar, maar gebeuren zal het.
Dat zekerquote:Op zaterdag 11 augustus 2018 12:04 schreef Sjemmert het volgende:
Zal een trieste dag zijn wanneer de laatste benzine pomp gesloten wordt
Inderdaad...quote:Op zaterdag 11 augustus 2018 12:04 schreef Sjemmert het volgende:
Zal een trieste dag zijn wanneer de laatste benzine pomp gesloten wordt
quote:Op zaterdag 11 augustus 2018 13:05 schreef Sinister-D- het volgende:
Crap, dacht ik eventjes in F1 te zitten blijk ik in PTA te zitten![]()
Sorry.....
quote:
Renaults die niet meer stuk gaanquote:Op zaterdag 11 augustus 2018 12:54 schreef GM78 het volgende:
[..]
Inderdaad...![]()
Nooit meer de geur van uitlaatgassen en benzinedampen![]()
![]()
Nooit meer het geluid van knallende uitlaten en brullende motoren
![]()
![]()
Je hoort alleen nog maar een zoemend geluid van de elektromotor![]()
Fuck ik wil niet meer leven
Andere optie is inductiequote:Op zaterdag 11 augustus 2018 11:07 schreef Joosie200 het volgende:
[..]
Gewoon de pitstraat zo opbouwen dat je met een drive though op een soort rails gezet wordt waarna door robots een nieuwe accu erin wordt geknald.
Die gaan dan nog steeds stuk hoor. Het is niet voor niets Renaultquote:
100 jaar geleden zouden ze klagen dat de autosport de paardensport teloor laat gaan.quote:Op zaterdag 11 augustus 2018 13:48 schreef BadderHaring het volgende:
Hahahaha, kijk al die petrolheads hier eens mad zijn over de vooruitgang.
Dat is zeer onwaarschijnlijk.quote:Op zaterdag 11 augustus 2018 09:05 schreef beantherio het volgende:
[..]
Op de langere termijn lijkt me dat zeker. Als er op een gegeven moment alleen nog maar electrische auto's op de weg rijden
Onzin. Ze zetten in op marketing wat betreft elektrisch.quote:Op zaterdag 11 augustus 2018 09:54 schreef habitue het volgende:
[..]
Onzin natuurlijk. Vrijwel alle fabrikanten zijn overstag en zetten vol in op elektrisch.
Wel een lachen dingquote:Op zaterdag 11 augustus 2018 15:56 schreef DRGod het volgende:
Misschien wat voor de Max fanboys van Fok
https://www.rtlnieuws.nl/(...)5-serieuze-biedingen
Max als privechauffeur krijg je er niet bij, dus je komt altijd op plaats van bestemming !
In 2030 gaat er een begin mee gemaakt worden. En in Noorwegen zelfs in 2025. Zie https://www.trouw.nl/groe(...)zine-auto-~a89835e6/quote:
Omdat ze weten welke kant het op gaat met de wetgeving.quote:Op zaterdag 11 augustus 2018 15:45 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Onzin. Ze zetten in op marketing wat betreft elektrisch.
Wetgeving heeft dan ook weinig van doen met de realiteit.quote:Op zaterdag 11 augustus 2018 19:39 schreef beantherio het volgende:
[..]
Omdat ze weten welke kant het op gaat met de wetgeving.
quote:Op zaterdag 11 augustus 2018 21:15 schreef Nattekat het volgende:
Zag een video met schreeuwende V8s. Kwam tot de conclusie dat ik het nog steeds mis
Benzine zie ik nog niet zo snel afgeschaft worden, maar diesel haalt 2030 niet meer denk ik.quote:Op zaterdag 11 augustus 2018 19:38 schreef beantherio het volgende:
[..]
In 2030 gaat er een begin mee gemaakt worden. En in Noorwegen zelfs in 2025. Zie https://www.trouw.nl/groe(...)zine-auto-~a89835e6/
En ja, dan zullen er nog wel een tijdje benzineauto's rond blijven rijden, maar dat zal niet eeuwig blijven duren. En met milieuzones (die nu al in grote steden bestaan voor diesels) zullen ze ook niet meer overal kunnen komen.
ALO telt af naar de 14e. Ik ben benieuwd.twitter:alo_oficial twitterde op zaterdag 11-08-2018 om 15:37:18💥14-08💥 https://t.co/ojiXsM0NwI reageer retweet
Ferrari V12quote:Op zondag 12 augustus 2018 10:22 schreef SnowOokami het volgende:
[..]![]()
V10 is veel beter.
[..]
Benzine zie ik nog niet zo snel afgeschaft worden, maar diesel haalt 2030 niet meer denk ik.
Die abitaboel is een beetje een pannenkoek. Die zegt dat de renault motor snel genoeg is voor de wereldtitel dit jaar en dat red bull het zelf weggegooid heeft.quote:Op zondag 12 augustus 2018 12:43 schreef Whiskers2009 het volgende:
Abiteboul roept naar het schijnt nogal rare dingen over RBR én over waar hij Renault verwacht in 2019: https://www.gpblog.com/nl(...)erspeelden-het-.html
Vanaf 2030 varen er geen boten meer en is er geen vrachtverkeer meer?quote:Op zondag 12 augustus 2018 10:22 schreef SnowOokami het volgende:
[..]![]()
V10 is veel beter.
[..]
Benzine zie ik nog niet zo snel afgeschaft worden, maar diesel haalt 2030 niet meer denk ik.
Als één ding wel elektrisch wordt is dat vrachtverkeer.quote:Op zondag 12 augustus 2018 14:08 schreef daNpy het volgende:
[..]
Vanaf 2030 varen er geen boten meer en is er geen vrachtverkeer meer?
Nee joh. Die lobby is veel te sterk en het kost ons allemaal geld.quote:Op zondag 12 augustus 2018 14:14 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Als één ding wel elektrisch wordt is dat vrachtverkeer.
Als je heel selectief wilt kijken wel. Het klopt, maar die drie overwinningen waren dan wel meer ondanks dan dankzij de Renault geweest.quote:Op zondag 12 augustus 2018 14:02 schreef aesop het volgende:
Ergens heeft ie wel een punt. Max had nu op 3 overwinningen moeten staan.
Klopt, maar als Mercedes en Ferrari geen pech hadden gehad was de voorsprong er ook geweest.quote:Op zondag 12 augustus 2018 14:02 schreef aesop het volgende:
Ergens heeft ie wel een punt. Max had nu op 3 overwinningen moeten staan. Maar die motor is structureelte langzaam en het gat lijkt gedurende het seizoen te groeien.
quote:Op zondag 12 augustus 2018 12:11 schreef YourCaptor het volgende:
Ligt een beetje aan uit welke tijd je komt, tenminste voor mij is de V10 dé F1 motor. Mooiste geluid, met afstand.
Als je alle losse quotes uit de diverse kampen over de motoren en vermogen naast elkaar zet is de enige conclusie dat er echt geen touw aan vast te knopen is...quote:Op zondag 12 augustus 2018 18:01 schreef Whiskers2009 het volgende:
Abiteboul heeft kennelijk nog wat meer komische uitspraken gedaan: https://www.gpblog.com/nl(...)tm_content=Abiteboul Renault Honda
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |