Ik bedoel dus niet goed genoeg om überhaupt in aanmerking te komen voor een superlicentie. Stroll had wel genoeg punten voor een superlicentie.quote:Op maandag 6 augustus 2018 17:09 schreef MakkieR het volgende:
[..]
F1 en niet goed genoeg, ben je nu echt zo goedgelovig dat in de F1 het beste van het allerbeste zit? Als je een beetje kunt autorijden en je hebt genoeg geld dan zit je zo in de Formule 1. Vraag dat maar aan Stroll. Verder als ik kijk wie er in aanmerking komen voor een licentie dan zit Tatiana Calderon er echt niet zo ver vanaf als de andere kandidaten op deze oude lijst gezien hun behaalde resultaten.
https://nl.motorsport.com(...)2018-986529/2184569/
Maar de punt wat ik juist belangrijk vind is diversiteit in de F1. Ik wil wel zien hoe goed de allerbeste vrouwelijke coureurs presteren in de Formule 1 circuit. En het is interessant mede omdat de autosport geen voordelen kent voor mannen wat bij andere sporten wel duidelijk aan de hand is. Je kunt deze sport net iets makkelijker gemengd maken.
Stroll heeft meerdere resultaten in Canadese kartkampioenschappen neergezet. Dus karten kan hij echt wel.quote:Op maandag 6 augustus 2018 18:42 schreef vosss het volgende:
Met de opmerking (uit het vorige topic) dat Stroll iedereen het snot voor de ogen zou rijden in een kart ben ik het niet noodzakelijkerwijs mee eens.
Vroeger vaak zat snellere tijden dan Jos neergezet in Echt en Jos was toch echt wel een betere coureur dan heel die Stroll bij elkaar. Ik zeg niet dat ik dat nu nog zou doen, ik ben inmiddels ook 20 jaar ouder, maar stellen dat een matige F1 coureur iedereen het snot voor de ogen zou rijden in een kart vind ik wat kort door de bocht. Er zullen vast nog genoeg jonge knapen hier rond lopen die best aardig een potje kunnen karten lijkt me zo.
Ik, want hij kwam daar 1x per maand om de snelste maandtijd aan flarden te rijden en die paar keer dat ik hem daar zag vloog ie meteen pissed de kelder weer in om sneller te gaan. Dus die deed echt wel een beetje zijn bestquote:
Zuchtquote:The FIA wants to bring back the high levels of tyre degradation which was previously seen in Formula 1 in 2011 and 2012.
A tender issued to potential tyre suppliers for F1 between 2020 and 2023 sets targets for degradation. It includes a soft tyre compound which becomes two seconds per lap slower over 10% of a race distance.
F1’s official tyre supplier Pirelli was asked to produce high degradation tyres when it returned to the sport in 2011. It was later requested to produce more durable rubber, but the company’s sporting director Mario Isola says the new targets will move it closer to what was seen in 2011.
Advert | Become a RaceFans supporter & go ad-free
Become a RaceFans Supporter
Help us fund original, independent motorsport coverage for just £1 per month (or another currency equivalent):
Click here to find out more and become a RaceFans Supporter
“We are analysing the numbers for degradation,” said Isola. “They’re quite high.
“That’s why before replying we are, with the guys in Milan, trying to make some simulations to understand what we achieve with these numbers. They are probably not far from 2011, 2012. We are making the comparisons to understand.”
Isola pointed out that while the tyre degradation targets can be reached, teams will always be able to reduce how much degradation they experienced by telling drivers to manage their pace.
“Pure degradation [is one thing], a different thing is degradation during the race. Because during the race, the teams have it in all their interests to manage degradation and reduce it without reducing too much the pace in order to achieve the best result. They are in competition, so they have to do that.
“So we need to put on the table all these aspects to understand which is the final result. Because of all these numbers, it’s not very easy to predict that without support from the numbers.”
The degradation levels specified are “high”, Isola stressed. “Honestly they are quite high.”
The FIA’s tyre degradation target for 2020
The FIA has set the following targets for tyre degradation aimed at “improvement of the show” from 2020:
The provider should commit to using their best endeavours to achieve these criteria in 75% of circuits in 2020, and to improve their performance with respect to this objective throughout the whole period of the tyre supply.
Target A1: The provider will make available three compounds at each race event, which, considering the nature of the circuit, will target the following performance and degradation characteristics:
• Hard compound: 2s degradation achieved at 22% race distance. Base lap time
• Medium compound: 2s degradation achieved at 18% race distance. 1.2s/lap quicker than Hard compound
• Soft compound: 2s degradation achieved at 10% race distance. 2.2s/lap quicker than Hard compound
The intent is to create the maximum number of race strategies yielding race times such that multi-stop strategies provide just enough potential of a beneficial outcome to encourage the greatest variety in the racing spectacle.
The FIA has also told tyre suppliers they can suggest changes to the proposed targets for tyre performance.
Dan nog is het de vraag hoe het zit met materiaal, banden, afstelling e.d.quote:Op maandag 6 augustus 2018 19:02 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik, want hij kwam daar 1x per maand om de snelste maandtijd aan flarden te rijden en die paar keer dat ik hem daar zag vloog ie meteen pissed de kelder weer in om sneller te gaan. Dus die deed echt wel een beetje zijn best
Weddenquote:Op maandag 6 augustus 2018 19:11 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dan nog is het de vraag hoe het zit met materiaal, banden, afstelling e.d.
Maar je maakt me niet wijs dat er FOK!ers zijn die beter zijn in racen (dan wel in een kart, dan wel in een ander soort bolide) dan Stroll.
No fucking way.
Ik neem aan dat iedereen dezelfde reactie heeft.quote:Op maandag 6 augustus 2018 19:09 schreef Sinister-D- het volgende:
Zag alleen de reactie op de quote en wist al direct wie dat postte
Nou tja77; daar is de eerste al. Ik zet een tientje op daNpy. Bij deze.quote:
Daar durf ik best een krat bier tegenover te zetten.quote:
Ik heb liever dat ze betere banden maken en dan het tanken terug brengen. Samen met motoren die minder lang mee hoeven te gaan, maar wel goedkoper geproduceerd kunnen worden, zou dat veel leukere races opleveren.quote:Op maandag 6 augustus 2018 19:36 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik neem aan dat iedereen dezelfde reactie heeft.
Kunstmatig idd. Ze kunnen beter het tanken weer toestaan i.c.m. vrije keuze van banden.quote:Op maandag 6 augustus 2018 19:36 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik neem aan dat iedereen dezelfde reactie heeft.
je bent er ook mee bekend dat Pa Stroll een Ferrari Dealership heeft in Noord-Amerika en dat er dus al verregaande relaties waren met Ferrari? Ik zeg niet dat Lance niet kan rijden, maar dat hij destijds enkel geselecteerd is op prestaties om tot het jr. programma toe te treden heb ik wel mijn twijfels over.quote:Op maandag 6 augustus 2018 19:55 schreef tja77 het volgende:
[..]
Daar durf ik best een krat bier tegenover te zetten.
Is alleen verdomd lastig te realiseren.
Maar jij hebt ook Formule 3/4 races gewonnen?
Er wordt hier vaak lacherig over Stroll gedaan, maar als je op 11-jarige wordt vastgelegd door de Ferrari Driver Academy, in verschillende raceklasses races wint en kampioen wordt dan kun je echt wel wat.
Natuurlijk heb je veel aan een papa die veel poen heeft, maar zonder talent win je die races en kampioenschappen echt niet.
Dan heeft hij nog steeds races gewonnen in verschillende Formule klasses.quote:Op maandag 6 augustus 2018 20:50 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
je bent er ook mee bekend dat Pa Stroll een Ferrari Dealership heeft in Noord-Amerika en dat er dus al verregaande relaties waren met Ferrari? Ik zeg niet dat Lance niet kan rijden, maar dat hij destijds enkel geselecteerd is op prestaties om tot het jr. programma toe te treden heb ik wel mijn twijfels over.
Je bedoelt 10 jaar terug in de tijd, toen er nauwelijks op de baan ingehaald werd. Door het verbod op bijtanken is dat in ieder geval verbeterd, ook zonder de Pirelli banden en DRS.quote:Op maandag 6 augustus 2018 20:33 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Ik heb liever dat ze betere banden maken en dan het tanken terug brengen. Samen met motoren die minder lang mee hoeven te gaan, maar wel goedkoper geproduceerd kunnen worden, zou dat veel leukere races opleveren.![]()
Maar de FIA kennende zal het wel precies tegenovergesteld gaan en gaan we dus naar nog saaiere races kijken.
quote:Op maandag 6 augustus 2018 19:39 schreef vosss het volgende:
[..]
Nou tja77; daar is de eerste al. Ik zet een tientje op daNpy. Bij deze.
Maar als we eerlijk zijn en we kijken naar vrouwen in de Formule 1. Hoe eerlijk zijn dan de kansen die je krijgt om als vrouw deel te te mogen nemen als F1 coureur. Ik ben er van overtuigd dat er genoeg talent rondloopt die net zo goed kunnen rijden als een F1 coureur. Maar het is juist het onrecht dat vrouwen demotiveert om er alles aan te doen het allerhoogste te bereiken, want al kun je rijden als Hamilton dan nog word je bij een formule team niet aangenomen, gezien dit een mannen wereld is.quote:Op maandag 6 augustus 2018 18:44 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik bedoel dus niet goed genoeg om überhaupt in aanmerking te komen voor een superlicentie. Stroll had wel genoeg punten voor een superlicentie.
Ik ben zelf bezig met een lijst te maken met wie er wel en niet in aanmerking komen voor een super licentie (omdat die ik gevonden heb al van voor 2018 is, waar het jaar 2015 nog meegerekend wordt, dat voor 2019 niet meer meetelt) en daar staat zij (inclusief haar resultaten van 2018) niet op. Na 3 jaar heeft ze nog geen enkel punt gehaald voor haar superlicentie. Dat is in mijn ogen niet goed genoeg. Zelfs niet voor eventuele clementie van de FIA.
En ja, ik zie ook graag diversiteit op de grid, waaronder een vrouw. Maar dan wel op basis van de geldende regels en resultaten. Niet om alleen maar een vrouw op de grid te hebben.
Ter info, ook Mick Schumacher heeft nog niet genoeg punten behaald. Hij heeft er nu 23, waarvan 20 in 2016 zijn behaald. Wil hij volgend jaar F1 mogen rijden moet hij dit jaar minimaal P3 worden in de Formule 3 om aan de vereiste 40 punten te komen.
Noem eens een paar talenten dan.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 00:17 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Maar als we eerlijk zijn en we kijken naar vrouwen in de Formule 1. Hoe eerlijk zijn dan de kansen die je krijgt om als vrouw deel te te mogen nemen als F1 coureur. Ik ben er van overtuigd dat er genoeg talent rondloopt die net zo goed kunnen rijden als een F1 coureur. Maar het is juist het onrecht dat vrouwen demotiveert om er alles aan te doen het allerhoogste te bereiken, want al kun je rijden als Hamilton dan nog word je bij een formule team niet aangenomen, gezien dit een mannen wereld is.
als er een vrouw is die iedereen naar huis rijdt en overwinning op overwinning stapelt in de hoogste klasse onder F1 dan krijgt ze op zeker een kans. Die teams zijn ook niet gek. Publicitair zou het juist geweldig zijn. Ik weet de details niet, maar ik meen dat er in NASCAR ook vrouwen rondrijdenquote:Op dinsdag 7 augustus 2018 00:17 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Maar als we eerlijk zijn en we kijken naar vrouwen in de Formule 1. Hoe eerlijk zijn dan de kansen die je krijgt om als vrouw deel te te mogen nemen als F1 coureur. Ik ben er van overtuigd dat er genoeg talent rondloopt die net zo goed kunnen rijden als een F1 coureur. Maar het is juist het onrecht dat vrouwen demotiveert om er alles aan te doen het allerhoogste te bereiken, want al kun je rijden als Hamilton dan nog word je bij een formule team niet aangenomen, gezien dit een mannen wereld is.
Ik vind dat zo'n ongelofelijke dooddoener... Ik geef niks om het aantal inhaalacties op de baan, ik geef om het aantal gevechten op de baan. Als er 70 ronden lang 10 auto's continue in gevecht zijn op de baan maar uiteindelijk komen er maar 8 voorbij hun voorligger dan vind ik dat vele malen boeiender dan een Mercedes die met DRS vanuit de pits naar het podium rijdt.quote:Op maandag 6 augustus 2018 21:20 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Je bedoelt 10 jaar terug in de tijd, toen er nauwelijks op de baan ingehaald werd. Door het verbod op bijtanken is dat in ieder geval verbeterd, ook zonder de Pirelli banden en DRS.
Betere banden ja, bijtanken nee.
Ik denk dat elk team een vrouwelijke coureur zou willen hebben met het talent van een Hamilton. Of een transgender voor mijn part. Kneitherhard kunnen rijden en een PR magneetquote:Op dinsdag 7 augustus 2018 00:17 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Maar als we eerlijk zijn en we kijken naar vrouwen in de Formule 1. Hoe eerlijk zijn dan de kansen die je krijgt om als vrouw deel te te mogen nemen als F1 coureur. Ik ben er van overtuigd dat er genoeg talent rondloopt die net zo goed kunnen rijden als een F1 coureur. Maar het is juist het onrecht dat vrouwen demotiveert om er alles aan te doen het allerhoogste te bereiken, want al kun je rijden als Hamilton dan nog word je bij een formule team niet aangenomen, gezien dit een mannen wereld is.
Geen betere PR voor een team dan dat zelfs een vrouw hard kan rijden in jouw bolide.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 08:30 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ik denk dat elk team een vrouwelijke coureur zou willen hebben met het talent van een Hamilton. Of een transgender voor mijn part. Kneitherhard kunnen rijden en een PR magneet
ja maar dat werkt natuurlijk alleen maar als het WK materiaal is, die Danica Patrick kreeg ook veel over haar heen terwijl die echt wel snel wasquote:Op dinsdag 7 augustus 2018 09:01 schreef tja77 het volgende:
[..]
Geen betere PR voor een team dan dat zelfs een vrouw hard kan rijden in jouw bolide.
Echte fan gespotquote:Op dinsdag 7 augustus 2018 08:28 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ik vind dat zo'n ongelofelijke dooddoener... Ik geef niks om het aantal inhaalacties op de baan, ik geef om het aantal gevechten op de baan. Als er 70 ronden lang 10 auto's continue in gevecht zijn op de baan maar uiteindelijk komen er maar 8 voorbij hun voorligger dan vind ik dat vele malen boeiender dan een Mercedes die met DRS vanuit de pits naar het podium rijdt.
Met tanken had je in ieder geval veel meer taktiek in het spelletje zitten. Altijd maar gokken of iemand nog wel of niet moest stoppen, of hij wel voldoende benzine bij had om het tot de streep te halen. Mensen die net getankt hadden die alles op alles moesten zetten om de mensen met legere tanks achter zich te houden. Dat vond ik vele malen boeiender!
Dat. Het probleem dat er geen vrouwen zijn in de F1 heeft helemaal niks te maken met dat ze geen support krijgen, achtergesteld worden, het fysiek niet aan kunnen, of dat de teams het niet willen (integendeel). het begint al veel, veel eerder als ze nog kind zijn en een jaar of 5-8 zijn. De meisjes gaan dan liever paardrijden dan dat ze in een kart stappen. Van daaruit is er gewoon veel minder instroom.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 08:30 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ik denk dat elk team een vrouwelijke coureur zou willen hebben met het talent van een Hamilton. Of een transgender voor mijn part. Kneitherhard kunnen rijden en een PR magneet
Het gaat dan ook om de kwaliteit van de inhaalacties. Ik heb liever ook geen DRS en snel slijtende Pirelli banden, maar ook niet alleen maar inhaalacties via de pits. En met bijtanken weet je dat je nauwelijks iets anders krijgt. 2010 vond ik dan ook vele malen beter dan de jaren ervoor.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 08:28 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ik vind dat zo'n ongelofelijke dooddoener... Ik geef niks om het aantal inhaalacties op de baan, ik geef om het aantal gevechten op de baan. Als er 70 ronden lang 10 auto's continue in gevecht zijn op de baan maar uiteindelijk komen er maar 8 voorbij hun voorligger dan vind ik dat vele malen boeiender dan een Mercedes die met DRS vanuit de pits naar het podium rijdt.
Met tanken had je in ieder geval veel meer taktiek in het spelletje zitten. Altijd maar gokken of iemand nog wel of niet moest stoppen, of hij wel voldoende benzine bij had om het tot de streep te halen. Mensen die net getankt hadden die alles op alles moesten zetten om de mensen met legere tanks achter zich te houden. Dat vond ik vele malen boeiender!
Danica Patrick in de F1quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 09:43 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Dat. Het probleem dat er geen vrouwen zijn in de F1 heeft helemaal niks te maken met dat ze geen support krijgen, achtergesteld worden, het fysiek niet aan kunnen, of dat de teams het niet willen (integendeel). het begint al veel, veel eerder als ze nog kind zijn en een jaar of 5-8 zijn. De meisjes gaan dan liever paardrijden dan dat ze in een kart stappen. Van daaruit is er gewoon veel minder instroom.
Daar zijn de meningen over verdeeld.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 09:16 schreef Tarado het volgende:
[..]
ja maar dat werkt natuurlijk alleen maar als het WK materiaal is, die Danica Patrick kreeg ook veel over haar heen terwijl die echt wel snel was
De hype rond Danica Patrick is als een nachtkaars uitgegaan tijdens haar NASCAR periode.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 10:30 schreef TagForce het volgende:
[..]
Daar zijn de meningen over verdeeld.
Danica Patrick was niet snel, en de enige reden dat ze uberhaupt in de hogere autosport klassen terecht kwam was het feit dat het PR technisch gunstig was dat ze een vrouw was. Ze was in de junior klassen niet bijzonder snel toen ze in Europa reed, en ook in de VS was ze subtop op een goeie dag. Haar voordeel kwam pas toen ze Indycar ging rijden op ovals. Daar was ze eigenlijk continu subtop, en met wat geluk wist ze daar een aardig aantal keer top 5 te rijden, en zelfs een race te winnen. Na haar overstap naar NASCAR was ze ook weer subtop, maar omdat de subtop daar redelijk breed is heeft ze daar ook eigenlijk nooit potten kunnen breken. Stuk of 8 top 10's en 1 keer een pole position (op Daytona).
daarom blijft het moeilijk, er moet een vrouwelijke Verstappen opstaan die de hype dan ook kan waarmakenquote:Op dinsdag 7 augustus 2018 10:30 schreef TagForce het volgende:
[..]
Daar zijn de meningen over verdeeld.
Danica Patrick was niet snel, en de enige reden dat ze uberhaupt in de hogere autosport klassen terecht kwam was het feit dat het PR technisch gunstig was dat ze een vrouw was. Ze was in de junior klassen niet bijzonder snel toen ze in Europa reed, en ook in de VS was ze subtop op een goeie dag. Haar voordeel kwam pas toen ze Indycar ging rijden op ovals. Daar was ze eigenlijk continu subtop, en met wat geluk wist ze daar een aardig aantal keer top 5 te rijden, en zelfs een race te winnen. Na haar overstap naar NASCAR was ze ook weer subtop, maar omdat de subtop daar redelijk breed is heeft ze daar ook eigenlijk nooit potten kunnen breken. Stuk of 8 top 10's en 1 keer een pole position (op Daytona).
Nee, zo goed was ze niet. Ze kreeg alleen wel verrottes veel media aandacht.
Persoonlijk ben ik meer fan van Katherine Legge, maar ook dat is geen F1 materiaal (hoewel ze het nu goed doet in de IMSA, vanaf volgend weekend in de XFinity series op Mid Ohio en Road America gaat rijden, en de eerste bevestigde coureur is voor de support klasse van de Formule E).
Het is jammer dat Beitske Visser al snel weer uit het RBR juniorteam gewipt is. Ze zakte behoorlijk door het ijs in de Formule Renaultquote:Op dinsdag 7 augustus 2018 11:05 schreef Tarado het volgende:
[..]
daarom blijft het moeilijk, er moet een vrouwelijke Verstappen opstaan die de hype dan ook kan waarmaken
Van de Formule ADAC (waar ze het best goed deed met een paar overwinningen) naar de Formule Renault 3.5 bleek een te grote stap. Beter had ze eerst naar de FR 2.0 gegaan.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 11:17 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Het is jammer dat Beitske Visser al snel weer uit het RBR juniorteam gewipt is. Ze zakte behoorlijk door het ijs in de Formule Renault
Net zoveel vrienden als Verstappen, dus wat dat betreft kan hij Max daar in matchenquote:Op dinsdag 7 augustus 2018 11:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
Arme SAI![]()
https://www.gpblog.com/nl(...)n-de-formule-1-.html
Jep klopt, had van Verschoor ook wel meer verwacht. Maar die gaat een Frijns-carriere achterna vrees ikquote:Op dinsdag 7 augustus 2018 11:25 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Van de Formule ADAC (waar ze het best goed deed met een paar overwinningen) naar de Formule Renault 3.5 bleek een te grote stap. Beter had ze eerst naar de FR 2.0 gegaan.
Maar ook dat was geen garantie voor succes. Kijk maar naar Richard Verschoor. Kampioen in de Formule 4, maar valt ook tegen in de FR 2.0.
wie is dan een vriend van Max?quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 12:02 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Net zoveel vrienden als Verstappen, dus wat dat betreft kan hij Max daar in matchen
Ja nou ik heb zijn uitspraken even heel breed geinterpreteerd en dan is Ricciardo na een beetje de ogen toeknijpen zijn enige vriend in de F1. Da hebt onze Maxxie gezeit gezeet tegen de Wilfried de Jong tijdje terugquote:
ik vrees dat die gesponsorde vriendschap niet zo lang meer duurtquote:Op dinsdag 7 augustus 2018 12:06 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ja nou ik heb zijn uitspraken even heel breed geinterpreteerd en dan is Ricciardo na een beetje de ogen toeknijpen zijn enige vriend in de F1
waarom gaan meisjes liever paardrijden dan karten, omdat ze met paardrijden een eerlijkere kans krijgen dan met autorijden. Het gaat nu misschien iets beter met de autosport, maar voorheen was voor de vrouw maar een rol weggelegd, pitspoes. Autosport is gewoon al heel lang een echte mannensport.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 09:43 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Dat. Het probleem dat er geen vrouwen zijn in de F1 heeft helemaal niks te maken met dat ze geen support krijgen, achtergesteld worden, het fysiek niet aan kunnen, of dat de teams het niet willen (integendeel). het begint al veel, veel eerder als ze nog kind zijn en een jaar of 5-8 zijn. De meisjes gaan dan liever paardrijden dan dat ze in een kart stappen. Van daaruit is er gewoon veel minder instroom.
Wut?quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 12:11 schreef MakkieR het volgende:
[..]
waarom gaan meisjes liever paardrijden dan karten, omdat ze met paardrijden een eerlijkere kans krijgen dan met autorijden
Zo, meisjes zijn echt een stuk eerder volwassen dan jongens. Zeker een decenniumquote:Op dinsdag 7 augustus 2018 12:11 schreef MakkieR het volgende:
[..]
waarom gaan meisjes liever paardrijden dan karten, omdat ze met paardrijden een eerlijkere kans krijgen dan met autorijden
ik vind de theorie dat vrouwen eerder gevaar zien of de gevolgen ervan en daarom voorzichtiger en meteen ook langzamer zijn best een logische maar geen idee of dat wetenschappelijk bewezen is.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 12:29 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Zo, meisjes zijn echt een stuk eerder volwassen dan jongens. Zeker een decennium
Maar heeft dat ook niet te maken met de kart cultuur ?quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 09:43 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Dat. Het probleem dat er geen vrouwen zijn in de F1 heeft helemaal niks te maken met dat ze geen support krijgen, achtergesteld worden, het fysiek niet aan kunnen, of dat de teams het niet willen (integendeel). het begint al veel, veel eerder als ze nog kind zijn en een jaar of 5-8 zijn. De meisjes gaan dan liever paardrijden dan dat ze in een kart stappen. Van daaruit is er gewoon veel minder instroom.
Yep.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 12:42 schreef wawowiewa het volgende:
[..]
Maar heeft dat ook niet te maken met de kart cultuur ?
Bedoel waarschijnlijk zullen de vriendinnetjes vaak óók op paardrijden zitten dus wil het meisje dat ook.
Deze man snapt hetquote:Op dinsdag 7 augustus 2018 08:28 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Ik vind dat zo'n ongelofelijke dooddoener... Ik geef niks om het aantal inhaalacties op de baan, ik geef om het aantal gevechten op de baan. Als er 70 ronden lang 10 auto's continue in gevecht zijn op de baan maar uiteindelijk komen er maar 8 voorbij hun voorligger dan vind ik dat vele malen boeiender dan een Mercedes die met DRS vanuit de pits naar het podium rijdt.
Met tanken had je in ieder geval veel meer taktiek in het spelletje zitten. Altijd maar gokken of iemand nog wel of niet moest stoppen, of hij wel voldoende benzine bij had om het tot de streep te halen. Mensen die net getankt hadden die alles op alles moesten zetten om de mensen met legere tanks achter zich te houden. Dat vond ik vele malen boeiender!
Volgens mij heeft Ricciardo wel al eens gezegd dat hij Max een beetje als zijn kleine broertje ziet.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 12:06 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Ja nou ik heb zijn uitspraken even heel breed geinterpreteerd en dan is Ricciardo na een beetje de ogen toeknijpen zijn enige vriend in de F1. Da hebt onze Maxxie gezeit gezeet tegen de Wilfried de Jong tijdje terug
Is van de Grind familie van Max?quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 14:09 schreef Monolith het volgende:
Kees van de Grint doet een Coronelletje:
https://www.gpblog.com/nl(...)ureur-in-f1-is-.html
Toro Rosso lijkt me altijd nog beter dan McLaren maar ik las ergens dat die optie alleen voor het Red Bull team teldequote:Op dinsdag 7 augustus 2018 15:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
Nog een keer SAI: https://www.gpblog.com/nl(...)druk-te-zetten-.html
twitter:wbuxtonofficial twitterde op vrijdag 03-08-2018 om 13:07:50Worth remembering Red Bull's option on Sainz was only for him to join the big squad and doesn't expire until September. reageer retweet
Buxton is natuurlijk op zich een goede bron. Maar ik lees wat nergens anders. Dus ik zet er toch ee vraagteken(tje) bij.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 17:20 schreef Tarado het volgende:
[..]
Toro Rosso lijkt me altijd nog beter dan McLaren maar ik las ergens dat die optie alleen voor het Red Bull team teldetwitter:wbuxtonofficial twitterde op vrijdag 03-08-2018 om 13:07:50Worth remembering Red Bull's option on Sainz was only for him to join the big squad and doesn't expire until September. reageer retweet
twitter:craigslatersky twitterde op dinsdag 07-08-2018 om 19:38:51@ForceIndiaF1 to exit administration via consortium led by Laurence Stroll more now on @SkySportsNews reageer retweet
twitter:SkySportsNews twitterde op dinsdag 07-08-2018 om 19:31:02BREAKING: Formula One team Force India agree deal to come out of administration, saving all 405 jobs at their Silverstone base. #SSN reageer retweet
Top voor die personeelsleden, kut dat het Stroll is.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 19:53 schreef sasquatsch het volgende:
Ook maar even hiertwitter:craigslatersky twitterde op dinsdag 07-08-2018 om 19:38:51@ForceIndiaF1 to exit administration via consortium led by Laurence Stroll more now on @SkySportsNews reageer retweet
twitter:SkySportsNews twitterde op dinsdag 07-08-2018 om 19:31:02BREAKING: Formula One team Force India agree deal to come out of administration, saving all 405 jobs at their Silverstone base. #SSN reageer retweet
Zonder. Althans, daar zag het naar uit volgens mij.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 20:10 schreef trein2000 het volgende:
[..]
Top voor die personeelsleden, kut dat het Stroll is.
Verder, met of zonder prijzengeld?
Zelfs zonder het prijzengeld is het nog goedkoper dan dat Mallya er voor vroegquote:Op dinsdag 7 augustus 2018 20:20 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Zonder. Althans, daar zag het naar uit volgens mij.
Gerucht gaat dat pa Stroll Kubica naast zijn zoon wil hebben. En ik ga voor de lol even van geruchten uit zoals ik schreef.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 21:08 schreef opgebaarde het volgende:
Kubica in FI? Kan het me niet voorstellen, dat wordt toch gewoon Ocon?
Kimi blijft nog een jaartje.
Sainz McLaren weet ik niet. Vandoorne doet het slecht, maar rijdt misschien serieus best ok? (Ik weet niet in hoeverre we die cijfers en artikelen moeten geloven). Alonso blijft en twee Spanjaarden is marketing technisch minder interessant voor een niet Spaans team.
Zou het kunnen dat Leclerc een jaartje Haas gaat doen? Perez vind ik spannend, rijdt gewoon goed
Als alle teams beide coureurs bevestigd hebben (incl. getekende contracten enzo). Tenzij iemand daarna nog een Rosbergje doet in dec ofzoquote:Op dinsdag 7 augustus 2018 21:12 schreef Gehrman het volgende:
Wanneer is de stoeltjesdans afgelopen? Voor het einde van de zomerstop?
Als je het kan veroorloven, waarom niet.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 21:12 schreef Frozen-assassin het volgende:
Pa StrollMiljoenen spenderen zodat zoonlief in Formule 1 kan blijven
Williams verkoopt zijn ziel aan Mercedes, kan er alle onderdelen kopen zoals Haas ook doet bij Ferrari en krijgt in ruil daarvoor Ocon als rijder.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 21:03 schreef Whiskers2009 het volgende:
Maar serieus, als we op de geruchten moeten afgaan (wat we uiteraard niet moeten, maar voor de lol doe ik dat even wel), dan heeft Ocon een probleem.
Stroll en Kubica gaan dan naar FI.
Perez en/of Leclerc gaat dan naar Haas. GRO exit. MAG blijft indien er 1 coureur blijft.
Leclerc kan ook evt naar Ferrari (exit RAI). Of bij Sauber blijven.
SAI gaat naar McLaren.
RIC en Hulk bij Renault.
Ocon kan dan eigenlijk alleen naar Williams of Sauber.
Want Ferrari is uitgesloten omdat Ocon een Merc-talent is. McLaren zie ik niet gebeuren, die willen SAI (en ALO). RBR zie ik ook niet gebeuren gezien de voorgeschiedenis met Max. STR ook niet want Merc-talent en geen absolute rookie meer.
Enige wat in theorie ook nog zou kunnen (al zijn Hulk en RIC feitelijk aangekondigd door Renault, is dat RBR gek gaat doen en Hulk doet en die dat aanneemt (ik zou het toejuichen!), en dat Ocon dan alsnog naar Renault kan. Acht die kans niet heel groot, maar uitgesloten is het niet.
Heeft zijn actie er niet voor gezorgd dat Stroll en partners B.V. een hogere prijs hebben moeten betalen?quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 21:45 schreef Rossdale het volgende:
Neem trouwens aan dat Perez bij het team blijft, dankzij hem bestaan ze ook volgend jaar nog...
Dat wil Williams niet. Dat zie ik FI, zeker nu Stroll daar de baas wordt, eerder doen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 21:43 schreef Rossdale het volgende:
[..]
Williams verkoopt zijn ziel aan Mercedes, kan er alle onderdelen kopen zoals Haas ook doet bij Ferrari en krijgt in ruil daarvoor Ocon als rijder.
Nee. Anders waren ze er niet meer geweest. Er was een winding-up petition tegen het team ingediend dat zou leiden tot opheffing van het team, waardoor een koper geen enkele aanspraak zou hebben op een F1 entry.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 21:48 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Heeft zijn actie er niet voor gezorgd dat Stroll en partners B.V. een hogere prijs hebben moeten betalen?
Ocon willen ze wel.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 21:48 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat wil Williams niet. Dat zie ik FI, zeker nu Stroll daar de baas wordt, eerder doen.
Daarom denk ik ook niet dat Kubica daar gaat rijden, maar dat Ocon daar blijft. En Perez naar Haas gaat.
En Sirotkin (die een meerjarig contract heeft) samen met Russell bij Williams.
Weet je het zeker? Het bericht ging al snel dat pa Stroll expres aan het wachten was zodat de toko failliet kon worden verklaard om het daarna over te nemen en veel lange termijn contracten zijn dan beëindigd. De curator is op zoek naar zoveel mogelijk geld en een goede bestemming van mensen en middelen, dus het is dan niet definitief over, wel voor dit jaar en zijn al die mensen werkloos met een claim. Ik ben niet bekend met het Engelse faillissementsrechtquote:Op dinsdag 7 augustus 2018 21:51 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Nee. Anders waren ze er niet meer geweest. Er was een winding-up petition tegen het team ingediend dat zou leiden tot opheffing van het team, waardoor een koper geen enkele aanspraak zou hebben op een F1 entry.
Perez actie leidde tot een in administration wat betekent dat het team voorlopig door kon gaan tot dat er een koper gevonden zou worden.
Ocon naast Stroll? Stroll gaat dan opzichtig finaal af. Zou Papa Stroll dat doen?quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 21:53 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ocon willen ze wel.
En Russel is ook Mercedes, zelfde verhaal minder ervaring in F1.
sasquatsch heeft gelijk. Perez en Merc en Dinges startten de rechtszaak om het team draaiende te houden en een curator aan te laten stellen die in het belang vh team zou handelen (itt tot Mallya die alleen flink wou cashen. Het lot vh team boeide hem niet). En dat is gelukt.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 21:58 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Weet je het zeker? Het bericht ging al snel dat pa Stroll expres aan het wachten was zodat de toko failliet kon worden verklaard om het daarna over te nemen. De curator is op zoek naar zoveel mogelijk geld en een goede bestemming van mensen en middelen, dus het is dan niet definitief over, wel voor dit jaar en zijn al die mensen werkloos met een claim. Ik ben niet bekend met het Engelse faillissementsrecht
Aan een faillissement hebben ze niets, want dan is er geen F1 entry meer. Nu behouden ze volgens mij dat recht omdat de oorspronkelijke rechtenhouder nog steeds bestaat, echter met een nieuwe eigenaar. Nu is het ook veel goedkoper dan rechtstreeks overnemen van Mallya.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 21:58 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Weet je het zeker? Het bericht ging al snel dat pa Stroll expres aan het wachten was zodat de toko failliet kon worden verklaard om het daarna over te nemen. De curator is op zoek naar zoveel mogelijk geld en een goede bestemming van mensen en middelen, dus het is dan niet definitief over, wel voor dit jaar . Ik ben niet bekend met het Engelse faillissementsrecht
Ik snap sowieso niet waarom Perez voor hem zou gaan. Jong talent vs kleurloos oudjequote:Op dinsdag 7 augustus 2018 21:58 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ocon naast Stroll? Stroll gaat dan opzichtig finaal af. Zou Papa Stroll dat doen?
Of bedoel je Ocon bij Williams? Die zullen hem wel willen hebben idd
Maar of Ocon dat een aantrekkelijk vooruitzicht vindt...
Nee, dat kan niet. Ging om aanstelling (soort) curator. Die moet in het belang vh (voortbestaan van het) team handelen. Beperking daarop zou niet meehelpen en team mogelijk slechter verkoopbaar maken. Daarnaast ging dit dus niet om vorderingen innen, maar om aanstellen curator. Koper overigens moet wel lopende contracten eerbiedigen.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 22:00 schreef Rossdale het volgende:
Kan Perez als schuldeiser niet een additionele eis op tafel hebben gelegd toen het team in administration ging? Verlenging contract bijvoorbeeld?
Perez boven Ocon? Van Perez gaat het gerucht dat hij naar Haas wil/gaat.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 22:05 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ik snap sowieso niet waarom Perez voor hem zou gaan. Jong talent vs kleurloos oudje
Kubica is gewoon onzin. Ik snap niet waar dat op eens vandaan komt.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 22:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Perez boven Ocon? Van Perez gaat het gerucht dat hij naar Haas wil/gaat.
En dat Lance en Kubica na koop FI door Stroll naar FI gaan omdat pa Stroll dat wil. Voor Ocon is dan geen plek.
Geruchten he? Zeg niet dat het zo zal gaan...
Omdat Stroll dan vermoedelijk niet zo schraal afsteekt tegen zijn teamgenoot. En (tot iig in volgend seizoen) publiciteitquote:Op dinsdag 7 augustus 2018 22:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kubica is gewoon onzin. Ik snap niet waar dat op eens vandaan komt.
Maar goed, dit jaar zou hij ook zeker weten rijden.
Dat gerucht ging/gaat wel, om als een soort mentor voor Stroll op te treden.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 22:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kubica is gewoon onzin. Ik snap niet waar dat op eens vandaan komt.
Maar goed, dit jaar zou hij ook zeker weten rijden.
Dat wil Claire niet..quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 22:20 schreef beantherio het volgende:
Op de korte termijn goed nieuws voor FI, maar op de lange termijn zeer twijfelachtig. Op de korte termijn is dit slecht nieuws voor Williams, maar op de lange termijn misschien juist weer goed. Hopelijk kan Mercedes bij Williams de touwtjes wat meer in handen nemen (misschien kunnen ze zich inkopen zodat ze een echt b-team krijgen?) want de laatste jaren leek het een stuurloos schip. Ik zou er Ocon graag zien landen: het kan er daar alleen maar beter op worden.
Dat is het officiële verhaal jaquote:Op dinsdag 7 augustus 2018 22:17 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Dat gerucht ging/gaat wel, om als een soort mentor voor Stroll op te treden.
Dan neem ik aan dat ze ergens wel een flinke bak geld achter de hand heeft om dat te voorkomen. Maar ik dacht juist dat ze figuren als Stroll binnen haalden omdat dat niet het geval was.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 22:22 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dat wil Claire niet..
https://www.gpblog.com/nl(...)nooit-gebeuren-.html
Dat gelul over Kubica is puur omdat het zo'n mooie comeback zou zijn. Gaat natuurlijk nooit gebeuren. Er zijn genoeg talentvolle coureurs met minimaal zijn potentie die wel allebei hun armen kunnen gebruiken.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 22:10 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Kubica is gewoon onzin. Ik snap niet waar dat op eens vandaan komt.
Maar goed, dit jaar zou hij ook zeker weten rijden.
Ze wil niet dat het een volledig B-team wordt.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 22:23 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dan neem ik aan dat ze ergens wel een flinke bak geld achter de hand heeft om dat te voorkomen. Maar ik dacht juist dat ze figuren als Stroll binnen haalden omdat dat niet het geval was.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |