Ik bedoel dus niet goed genoeg om überhaupt in aanmerking te komen voor een superlicentie. Stroll had wel genoeg punten voor een superlicentie.quote:Op maandag 6 augustus 2018 17:09 schreef MakkieR het volgende:
[..]
F1 en niet goed genoeg, ben je nu echt zo goedgelovig dat in de F1 het beste van het allerbeste zit? Als je een beetje kunt autorijden en je hebt genoeg geld dan zit je zo in de Formule 1. Vraag dat maar aan Stroll. Verder als ik kijk wie er in aanmerking komen voor een licentie dan zit Tatiana Calderon er echt niet zo ver vanaf als de andere kandidaten op deze oude lijst gezien hun behaalde resultaten.
https://nl.motorsport.com(...)2018-986529/2184569/
Maar de punt wat ik juist belangrijk vind is diversiteit in de F1. Ik wil wel zien hoe goed de allerbeste vrouwelijke coureurs presteren in de Formule 1 circuit. En het is interessant mede omdat de autosport geen voordelen kent voor mannen wat bij andere sporten wel duidelijk aan de hand is. Je kunt deze sport net iets makkelijker gemengd maken.
Stroll heeft meerdere resultaten in Canadese kartkampioenschappen neergezet. Dus karten kan hij echt wel.quote:Op maandag 6 augustus 2018 18:42 schreef vosss het volgende:
Met de opmerking (uit het vorige topic) dat Stroll iedereen het snot voor de ogen zou rijden in een kart ben ik het niet noodzakelijkerwijs mee eens.
Vroeger vaak zat snellere tijden dan Jos neergezet in Echt en Jos was toch echt wel een betere coureur dan heel die Stroll bij elkaar. Ik zeg niet dat ik dat nu nog zou doen, ik ben inmiddels ook 20 jaar ouder, maar stellen dat een matige F1 coureur iedereen het snot voor de ogen zou rijden in een kart vind ik wat kort door de bocht. Er zullen vast nog genoeg jonge knapen hier rond lopen die best aardig een potje kunnen karten lijkt me zo.
Ik, want hij kwam daar 1x per maand om de snelste maandtijd aan flarden te rijden en die paar keer dat ik hem daar zag vloog ie meteen pissed de kelder weer in om sneller te gaan. Dus die deed echt wel een beetje zijn bestquote:
Zucht .quote:The FIA wants to bring back the high levels of tyre degradation which was previously seen in Formula 1 in 2011 and 2012.
A tender issued to potential tyre suppliers for F1 between 2020 and 2023 sets targets for degradation. It includes a soft tyre compound which becomes two seconds per lap slower over 10% of a race distance.
F1’s official tyre supplier Pirelli was asked to produce high degradation tyres when it returned to the sport in 2011. It was later requested to produce more durable rubber, but the company’s sporting director Mario Isola says the new targets will move it closer to what was seen in 2011.
Advert | Become a RaceFans supporter & go ad-free
Become a RaceFans Supporter
Help us fund original, independent motorsport coverage for just £1 per month (or another currency equivalent):
Click here to find out more and become a RaceFans Supporter
“We are analysing the numbers for degradation,” said Isola. “They’re quite high.
“That’s why before replying we are, with the guys in Milan, trying to make some simulations to understand what we achieve with these numbers. They are probably not far from 2011, 2012. We are making the comparisons to understand.”
Isola pointed out that while the tyre degradation targets can be reached, teams will always be able to reduce how much degradation they experienced by telling drivers to manage their pace.
“Pure degradation [is one thing], a different thing is degradation during the race. Because during the race, the teams have it in all their interests to manage degradation and reduce it without reducing too much the pace in order to achieve the best result. They are in competition, so they have to do that.
“So we need to put on the table all these aspects to understand which is the final result. Because of all these numbers, it’s not very easy to predict that without support from the numbers.”
The degradation levels specified are “high”, Isola stressed. “Honestly they are quite high.”
The FIA’s tyre degradation target for 2020
The FIA has set the following targets for tyre degradation aimed at “improvement of the show” from 2020:
The provider should commit to using their best endeavours to achieve these criteria in 75% of circuits in 2020, and to improve their performance with respect to this objective throughout the whole period of the tyre supply.
Target A1: The provider will make available three compounds at each race event, which, considering the nature of the circuit, will target the following performance and degradation characteristics:
• Hard compound: 2s degradation achieved at 22% race distance. Base lap time
• Medium compound: 2s degradation achieved at 18% race distance. 1.2s/lap quicker than Hard compound
• Soft compound: 2s degradation achieved at 10% race distance. 2.2s/lap quicker than Hard compound
The intent is to create the maximum number of race strategies yielding race times such that multi-stop strategies provide just enough potential of a beneficial outcome to encourage the greatest variety in the racing spectacle.
The FIA has also told tyre suppliers they can suggest changes to the proposed targets for tyre performance.
Dan nog is het de vraag hoe het zit met materiaal, banden, afstelling e.d.quote:Op maandag 6 augustus 2018 19:02 schreef vosss het volgende:
[..]
Ik, want hij kwam daar 1x per maand om de snelste maandtijd aan flarden te rijden en die paar keer dat ik hem daar zag vloog ie meteen pissed de kelder weer in om sneller te gaan. Dus die deed echt wel een beetje zijn best
Weddenquote:Op maandag 6 augustus 2018 19:11 schreef tja77 het volgende:
[..]
Dan nog is het de vraag hoe het zit met materiaal, banden, afstelling e.d.
Maar je maakt me niet wijs dat er FOK!ers zijn die beter zijn in racen (dan wel in een kart, dan wel in een ander soort bolide) dan Stroll.
No fucking way.
Ik neem aan dat iedereen dezelfde reactie heeft.quote:Op maandag 6 augustus 2018 19:09 schreef Sinister-D- het volgende:
Zag alleen de reactie op de quote en wist al direct wie dat postte
Nou tja77; daar is de eerste al. Ik zet een tientje op daNpy. Bij deze.quote:
Daar durf ik best een krat bier tegenover te zetten.quote:
Ik heb liever dat ze betere banden maken en dan het tanken terug brengen. Samen met motoren die minder lang mee hoeven te gaan, maar wel goedkoper geproduceerd kunnen worden, zou dat veel leukere races opleveren.quote:Op maandag 6 augustus 2018 19:36 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik neem aan dat iedereen dezelfde reactie heeft.
Kunstmatig idd. Ze kunnen beter het tanken weer toestaan i.c.m. vrije keuze van banden.quote:Op maandag 6 augustus 2018 19:36 schreef Fir3fly het volgende:
[..]
Ik neem aan dat iedereen dezelfde reactie heeft.
je bent er ook mee bekend dat Pa Stroll een Ferrari Dealership heeft in Noord-Amerika en dat er dus al verregaande relaties waren met Ferrari? Ik zeg niet dat Lance niet kan rijden, maar dat hij destijds enkel geselecteerd is op prestaties om tot het jr. programma toe te treden heb ik wel mijn twijfels over.quote:Op maandag 6 augustus 2018 19:55 schreef tja77 het volgende:
[..]
Daar durf ik best een krat bier tegenover te zetten.
Is alleen verdomd lastig te realiseren.
Maar jij hebt ook Formule 3/4 races gewonnen?
Er wordt hier vaak lacherig over Stroll gedaan, maar als je op 11-jarige wordt vastgelegd door de Ferrari Driver Academy, in verschillende raceklasses races wint en kampioen wordt dan kun je echt wel wat.
Natuurlijk heb je veel aan een papa die veel poen heeft, maar zonder talent win je die races en kampioenschappen echt niet.
Dan heeft hij nog steeds races gewonnen in verschillende Formule klasses.quote:Op maandag 6 augustus 2018 20:50 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
je bent er ook mee bekend dat Pa Stroll een Ferrari Dealership heeft in Noord-Amerika en dat er dus al verregaande relaties waren met Ferrari? Ik zeg niet dat Lance niet kan rijden, maar dat hij destijds enkel geselecteerd is op prestaties om tot het jr. programma toe te treden heb ik wel mijn twijfels over.
Je bedoelt 10 jaar terug in de tijd, toen er nauwelijks op de baan ingehaald werd. Door het verbod op bijtanken is dat in ieder geval verbeterd, ook zonder de Pirelli banden en DRS.quote:Op maandag 6 augustus 2018 20:33 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Ik heb liever dat ze betere banden maken en dan het tanken terug brengen. Samen met motoren die minder lang mee hoeven te gaan, maar wel goedkoper geproduceerd kunnen worden, zou dat veel leukere races opleveren.
Maar de FIA kennende zal het wel precies tegenovergesteld gaan en gaan we dus naar nog saaiere races kijken.
quote:Op maandag 6 augustus 2018 19:39 schreef vosss het volgende:
[..]
Nou tja77; daar is de eerste al. Ik zet een tientje op daNpy. Bij deze.
Maar als we eerlijk zijn en we kijken naar vrouwen in de Formule 1. Hoe eerlijk zijn dan de kansen die je krijgt om als vrouw deel te te mogen nemen als F1 coureur. Ik ben er van overtuigd dat er genoeg talent rondloopt die net zo goed kunnen rijden als een F1 coureur. Maar het is juist het onrecht dat vrouwen demotiveert om er alles aan te doen het allerhoogste te bereiken, want al kun je rijden als Hamilton dan nog word je bij een formule team niet aangenomen, gezien dit een mannen wereld is.quote:Op maandag 6 augustus 2018 18:44 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Ik bedoel dus niet goed genoeg om überhaupt in aanmerking te komen voor een superlicentie. Stroll had wel genoeg punten voor een superlicentie.
Ik ben zelf bezig met een lijst te maken met wie er wel en niet in aanmerking komen voor een super licentie (omdat die ik gevonden heb al van voor 2018 is, waar het jaar 2015 nog meegerekend wordt, dat voor 2019 niet meer meetelt) en daar staat zij (inclusief haar resultaten van 2018) niet op. Na 3 jaar heeft ze nog geen enkel punt gehaald voor haar superlicentie. Dat is in mijn ogen niet goed genoeg. Zelfs niet voor eventuele clementie van de FIA.
En ja, ik zie ook graag diversiteit op de grid, waaronder een vrouw. Maar dan wel op basis van de geldende regels en resultaten. Niet om alleen maar een vrouw op de grid te hebben.
Ter info, ook Mick Schumacher heeft nog niet genoeg punten behaald. Hij heeft er nu 23, waarvan 20 in 2016 zijn behaald. Wil hij volgend jaar F1 mogen rijden moet hij dit jaar minimaal P3 worden in de Formule 3 om aan de vereiste 40 punten te komen.
Noem eens een paar talenten dan.quote:Op dinsdag 7 augustus 2018 00:17 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Maar als we eerlijk zijn en we kijken naar vrouwen in de Formule 1. Hoe eerlijk zijn dan de kansen die je krijgt om als vrouw deel te te mogen nemen als F1 coureur. Ik ben er van overtuigd dat er genoeg talent rondloopt die net zo goed kunnen rijden als een F1 coureur. Maar het is juist het onrecht dat vrouwen demotiveert om er alles aan te doen het allerhoogste te bereiken, want al kun je rijden als Hamilton dan nog word je bij een formule team niet aangenomen, gezien dit een mannen wereld is.
als er een vrouw is die iedereen naar huis rijdt en overwinning op overwinning stapelt in de hoogste klasse onder F1 dan krijgt ze op zeker een kans. Die teams zijn ook niet gek. Publicitair zou het juist geweldig zijn. Ik weet de details niet, maar ik meen dat er in NASCAR ook vrouwen rondrijdenquote:Op dinsdag 7 augustus 2018 00:17 schreef MakkieR het volgende:
[..]
Maar als we eerlijk zijn en we kijken naar vrouwen in de Formule 1. Hoe eerlijk zijn dan de kansen die je krijgt om als vrouw deel te te mogen nemen als F1 coureur. Ik ben er van overtuigd dat er genoeg talent rondloopt die net zo goed kunnen rijden als een F1 coureur. Maar het is juist het onrecht dat vrouwen demotiveert om er alles aan te doen het allerhoogste te bereiken, want al kun je rijden als Hamilton dan nog word je bij een formule team niet aangenomen, gezien dit een mannen wereld is.
Ik vind dat zo'n ongelofelijke dooddoener... Ik geef niks om het aantal inhaalacties op de baan, ik geef om het aantal gevechten op de baan. Als er 70 ronden lang 10 auto's continue in gevecht zijn op de baan maar uiteindelijk komen er maar 8 voorbij hun voorligger dan vind ik dat vele malen boeiender dan een Mercedes die met DRS vanuit de pits naar het podium rijdt.quote:Op maandag 6 augustus 2018 21:20 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Je bedoelt 10 jaar terug in de tijd, toen er nauwelijks op de baan ingehaald werd. Door het verbod op bijtanken is dat in ieder geval verbeterd, ook zonder de Pirelli banden en DRS.
Betere banden ja, bijtanken nee.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |