abonnement Unibet Coolblue
pi_180466676
quote:
Festivals worstelen met stiekeme rokers
VANDAAG, 12:17BINNENLAND
ANP
GESCHREVEN DOOR
Anna Pruis
redacteur NOS op 3
Met een biertje in je ene hand en een peuk in je andere hand losgaan in een festivaltent. Voor jou is het misschien genieten, maar voor organisatoren is het een groot probleem. Roken in festivaltenten is namelijk verboden en een overtreding levert niet de bezoeker, maar het festival een boete op. Maar volgens festivalorganisatoren kunnen ze niet meer doen om stiekeme rokers te stoppen, dan ze nu al doen.

"De controleurs hoeven niet eens meer langs te komen, ze kunnen de boete bij wijze van spreken al van tevoren geven", zegt Ronnie Degen, organisator van de Zwarte Cross. "Bij ons staan er dit weekend zo'n 10.000 mensen in de tent, heel dicht op elkaar. Wij kunnen mensen alleen maar vragen of ze hun sigaret willen uitdoen. Dan lopen we weg en steken ze er weer een aan."
http://nos.nl/l/2241456

Organisatoren kunnen mensen toch ook gewoon een boete geven wanneer mensen roken. Of desnoods gewoon verwijderen van het festival terein. Wellicht niet heel makkelijk maar kan best gedaan worden.

[ Bericht 59% gewijzigd door sp3c op 14-07-2018 15:38:56 ]
pi_180466687
Je staat buiten dan kan je dus gewoon roken.
pi_180466698
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 13:00 schreef Nober het volgende:
Je staat buiten dan kan je dus gewoon roken.
Het betreft dan ook specifiek het roken in de grote tenten op het terrein.
Bestiality sure is a fun thing to do. But I have to say this as a warning to you:
With almost all animals you can have a ball, but the hedgehog can never be buggered at all.
pi_180466702
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 12:59 schreef Dale. het volgende:
Festivals worstelen met stiekeme rokers - http://nos.nl/l/2241456

Organisatoren kunnen mensen toch ook gewoon een boete geven wanneer mensen roken. Of desnoods gewoon verwijderen van het festival terein. Wellicht niet heel makkelijk maar kan best gedaan worden.
Ooit in zo'n volle tent gestaan? probeer de mensen daar maar uit te krijgen en probeer de mensen daar maar uit te krijgen, helemaal om iets pietluttigs als roken. Het zou inhouden dat ze veel meer beveiliging moeten inhuren en dat wordt een erg dure grap.

En hoe willen ze ze een boete geven? boetes geven doet de overheid, de organisatoren zijn geen overheid en geven dus geen boetes.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
pi_180466707
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 13:00 schreef Nober het volgende:
Je staat buiten dan kan je dus gewoon roken.
Het gaat schijnbaar om festivaltenten waar, strikt volgens de regels, niet mag worden gerookt.

Overigens wel redelijk belachelijk, wmb.

"To make laws that man cannot, and will not obey, serves to bring all law into contempt." - Elizabeth Cady Stanton
Niet meer aanwezig in dit forum.
  zaterdag 14 juli 2018 @ 13:04:21 #6
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_180466720
Niet over zeiken en gewoon voor lief nemen, hoort er nu eenmaal bij en in die tenten is het toch al bedomt en vol met stage rook dus die paar sigaretten maken dan ook niet meer uit.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
  zaterdag 14 juli 2018 @ 13:07:09 #7
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_180466744
Lekker makkelijk cashen voor de overheid. Hier zullen de komende week ook wel weer wat horeca-ondernemers op de bon gaan tijdens de vierdaagse. Ieder jaar raak. Roken onder een tent? Boete. Een achttienjarige die bier bestelt en het doorgeeft aan iemand van 17? Boete. Voor de kroeg, wel te verstaan.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_180466766
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 13:04 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
Niet over zeiken en gewoon voor lief nemen, hoort er nu eenmaal bij en in die tenten is het toch al bedomt en vol met stage rook dus die paar sigaretten maken dan ook niet meer uit.
Ze zouden wel willen, maar de festivalorganisator krijgt als hij dat doet dus 13k boete per tent van onze lieve overheid. Dat tikt snel aan.
  zaterdag 14 juli 2018 @ 13:12:45 #9
22794 Enchanter
Right you are Ken!!!
pi_180466814
Gewoon een paar snipers op het podium plaatsen , de eerste de beste roker doodschieten.
Doen ze het nooit meer
Ik ben inmiddels overleden
pi_180467144
Mensen die anno 2018 nog roken. :')
pi_180467226
Tja, bij het invoeren van al een verbod denkt men bijna nooit na over de vraag hoe het verbod gehandhaafd gaat worden. Die verantwoordelijkheid wordt dan veel te makkelijk afgewenteld op anderen en als die er ook niet in slagen om het te handhaven, dan geven we ze toch lekker een boete? En aan het eind is de helft van de mensheid politieagentje aan het spelen over de andere helft. Leuker wordt het er niet van.
pi_180467286
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 13:04 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
Niet over zeiken en gewoon voor lief nemen, hoort er nu eenmaal bij en in die tenten is het toch al bedomt en vol met stage rook dus die paar sigaretten maken dan ook niet meer uit.
Dit. En niet te vergeten de zweetdruppels die van het tentdak in je bier vallen :r
Niks zo ranzig om in een benauwde zweettent te staan maar oh wee, wie er durft te roken! :( })
´
pi_180467410
quote:
15s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 13:46 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Dit. En niet te vergeten de zweetdruppels die van het tentdak in je bier vallen :r
Niks zo ranzig om in een benauwde zweettent te staan maar oh wee, wie er durft te roken! :( })
In de 20 jaar dat ik festivals heb bezocht heb ik dat werkelijk nog nooit meegemaakt. :')
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_180467455
Wat een gezeur. Die tenten zijn toch half open. Laat de mensen gewoon doen, heeft niemand last van.
pi_180467467
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 13:55 schreef Monolith het volgende:

[..]

In de 20 jaar dat ik festivals heb bezocht heb ik dat werkelijk nog nooit meegemaakt. :')
Dan kom je zeker op festivals waar geen hond op afkomt. ;)
Nee, ik overdreef natuurlijk een beetje. Maar toch, zo'n dak zit vol met druppels/condens? Al dat zweet en warmte van mensen moet ergens naartoe..
´
pi_180467474
Is me in Carnaval Festival nog nooit opgevallen iig.
Andere festivals kan ik niet over meepraten.
pindazakje
pi_180467485
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 14:00 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Dan kom je zeker op festivals waar geen hond op afkomt. ;)
Nee, ik overdreef natuurlijk een beetje. Maar toch, zo'n dak zit vol met druppels/condens? Al dat zweet en warmte van mensen moet ergens naartoe..
Nee. Ik geloof niet dat je er zelf vaak staat of wel?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 14 juli 2018 @ 14:04:00 #18
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_180467507
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 13:55 schreef Monolith het volgende:

[..]

In de 20 jaar dat ik festivals heb bezocht heb ik dat werkelijk nog nooit meegemaakt. :')
Ik kan het me wel van het oude Roosje nog herinneren.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_180467512
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 14:02 schreef Monolith het volgende:

[..]

Nee. Ik geloof niet dat je er zelf vaak staat of wel?
Niet meer zo vaak idd. 8-)
´
pi_180467560
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 13:59 schreef bloodymary1 het volgende:
Wat een gezeur. Die tenten zijn toch half open. Laat de mensen gewoon doen, heeft niemand last van.
Ik stuur mij stoor me er niet aan, maar ik kan me best voorstellen dat mensen zich eraan storen als er iemand naast hun staat te roken in zo'n tent. Handhaving is ook erg lastig, dus mocht je er vanaf willen dan is sociale controle eigenlijk de enige optie.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_180467588
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 14:08 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik stuur mij stoor me er niet aan, maar ik kan me best voorstellen dat mensen zich eraan storen als er iemand naast hun staat te roken in zo'n tent. Handhaving is ook erg lastig, dus mocht je er vanaf willen dan is sociale controle eigenlijk de enige optie.
Ik stoor me ook vaak aan mensen naast me, om wat voor reden dan ook. Maar dat is dan maar zo en houd me met leuke dingen bezig. Mensen moeten niet altijd zo zeiken en onverdraagzaam zijn zoals de laatste jaren vaak het geval is.
pi_180467626
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 14:10 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ik stoor me ook vaak aan mensen naast me, om wat voor reden dan ook. Maar dat is dan maar zo en houd me met leuke dingen bezig. Mensen moeten niet altijd zo zeiken en onverdraagzaam zijn zoals de laatste jaren vaak het geval is.
Mja, als iets niet is toegestaan valt er nog wel wat voor te zeggen. Als er iemand voor je even zijn lul uit zijn broek haalt om af te wateren, dan denk ik ook niet dat je daar heel blij mee gaat zijn.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_180467651
Blijkbaar gebeurt het roken helemaal niet zo stiekem. Het lijkt er meer op dat domineetje staat en diens aanhangers worstelt met het vrijheid blijheid karakter dat dit soort festivals uberhaupt heeft doen ontstaan.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_180467667
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 14:08 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik stuur mij stoor me er niet aan, maar ik kan me best voorstellen dat mensen zich eraan storen als er iemand naast hun staat te roken in zo'n tent. Handhaving is ook erg lastig, dus mocht je er vanaf willen dan is sociale controle eigenlijk de enige optie.
Mensen die roken storen zich misschien weer aan andere figuren. Lekker pogoo-en onder een ballad :') en de hele tijd tegen je aan duwen. Bier dat over je heen wordt gestort..

Als mensen niet weten wat ze kunnen verwachten op een festival moeten ze lekker thuisblijven!
Werkelijk alles wordt er gedaan om de peuk en hun eigenaren weg te houden.

Moet iemand eens proberen om bier te verbieden; harddrugs op een festival, dat dit zomaar kan in Nederland! Dan staat heel NL het schuim tot hun wenkbrauwen :+
´
pi_180467740
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 14:17 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Mensen die roken storen zich misschien weer aan andere figuren. Lekker pogoo-en onder een ballad :') en de hele tijd tegen je aan duwen. Bier dat over je heen wordt gestort..
Dat mag, dat is in Nederland doorgaans ook nog wel toegestaan. Crowdsurfen daarentegen weer niet. Hoewel voor beiden geldt dat men vaak wel even kenbaar maakt dat men daar niet zo van gediend is.

Ik ben helemaal voor festivals zonder kleinzerig gezeik, maar het zal wel steeds meer die kant op gaan.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 14 juli 2018 @ 14:24:20 #26
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180467770
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 14:17 schreef Kim-Holland het volgende:

Mensen die roken storen zich misschien weer aan andere figuren.
Als roker stoor ik me aan twee dingen:

1) mensen die als ze op 100 meter iemand zien roken demonstratief gaan staan kuchen.
2) pseudo-rechtse populisten.

Voor de rest valt het allemaal wel mee. :)
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180467781
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 14:22 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik ben helemaal voor festivals zonder kleinzerig gezeik, maar het zal wel steeds meer die kant op gaan.
Jammer, ja. Wat is een festival zonder ranzigheid? ;(
´
  zaterdag 14 juli 2018 @ 14:27:12 #28
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180467812
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 14:22 schreef Monolith het volgende:

Ik ben helemaal voor festivals zonder kleinzerig gezeik, maar het zal wel steeds meer die kant op gaan.
Ja, en het zal vrees ik nog wel een paar decennia duren voor we ons weer massaal daartegen verzetten zoals we dat deden in de jaren '60.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180467836
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 13:04 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
Niet over zeiken en gewoon voor lief nemen, hoort er nu eenmaal bij en in die tenten is het toch al bedomt en vol met stage rook dus die paar sigaretten maken dan ook niet meer uit.
Zolang ze het maar wel officieel verboden houden en op zijn minst doen alsof ze het naleven. Als ze stoppen met verbieden zijn het immers geen paar sigaretten meer maar honderden in zo'n tent en dan merk je het wel degelijk.
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_180467844
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 14:25 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Jammer, ja. Wat is een festival zonder ranzigheid? ;(
Ach ik zal de tijd met festivals waarbij op dag twee het gros van de Dixies al niet meer bruikbaar was omdat ze tot ruim over de rand gevuld waren niet echt missen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_180467861
Gewoon de boetes doorberekenen op de ticketprijzen bij het volgende festival.
Misschien dat bezoekers elkaar er dan op aan gaan spreken.
You Don't Stop Playing Because You Get Old. But You Could Get Old If You Stop Playing.
pi_180467891
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 14:30 schreef CoExist het volgende:
Gewoon de boetes doorberekenen op de ticketprijzen bij het volgende festival.
Misschien dat bezoekers elkaar er dan op aan gaan spreken.
Er is veel te veel concurrentie voor dit soort misplaatste daadkracht.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 14 juli 2018 @ 14:33:37 #33
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_180467993
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 14:30 schreef CoExist het volgende:
Gewoon de boetes doorberekenen op de ticketprijzen bij het volgende festival.
Misschien dat bezoekers elkaar er dan op aan gaan spreken.
Bij de Zwarte Cross, om maar even bij het voorbeeld uit de OP te blijven, zou dat neerkomen op een paar cent per bezoeker.

Het probleem is natuurlijk ook niet dat de grote festivals die boetes niet kunnen lijden. Het principe klopt gewoon niet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zaterdag 14 juli 2018 @ 14:36:13 #34
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180468126
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 14:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Bij de Zwarte Cross, om maar even bij het voorbeeld uit de OP te blijven, zou dat neerkomen op een paar cent per bezoeker.

Het probleem is natuurlijk ook niet dat de grote festivals die boetes niet kunnen lijden. Het principe klopt gewoon niet.
Ja, die boetes zullen het verschil echt niet maken. Het probleem is voornamelijk dat men niet van de organisatie kan verwachten dat zij de verantwoordelijkheid nemen voor het handhaven van het rookverbod. Dat is gewoon onuitvoerbaar.

En sowieso schiet het rookverbod in deze situatie ook wel volledig z'n doel voorbij. Als het gaat om de luchtkwaliteit in zo'n festivaltent is dat beetje sigarettenrook volslagen irrelevant.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180468253
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 14:36 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ja, die boetes zullen het verschil echt niet maken. Het probleem is voornamelijk dat men niet van de organisatie kan verwachten dat zij de verantwoordelijkheid nemen voor het handhaven van het rookverbod. Dat is gewoon onuitvoerbaar.

En sowieso schiet het rookverbod in deze situatie ook wel volledig z'n doel voorbij. Als het gaat om de luchtkwaliteit in zo'n festivaltent is dat beetje sigarettenrook volslagen irrelevant.
Ach, de grotere festivals kunnen het waarschijnlijk wel met zero tolerance beleid, maar daar wordt het ook niet gezelliger op.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 14 juli 2018 @ 14:45:07 #36
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180468309
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 14:42 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ach, de grotere festivals kunnen het waarschijnlijk wel met zero tolerance beleid, maar daar wordt het ook niet gezelliger op.
Ja, nog een paar stappen verder en we hebben alleen nog bezoekers in pak met stropdas en mantelpakjes, en zitten we allemaal op stoeltjes zo onbewegelijk mogelijk naar muziek te luisteren onder het genot van een kopje kamillethee. Ordnung muss sein.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180468383
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 14:29 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ach ik zal de tijd met festivals waarbij op dag twee het gros van de Dixies al niet meer bruikbaar was omdat ze tot ruim over de rand gevuld waren niet echt missen.
:r ;(
:Y)
´
pi_180468429
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 14:28 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Zolang ze het maar wel officieel verboden houden en op zijn minst doen alsof ze het naleven. Als ze stoppen met verbieden zijn het immers geen paar sigaretten meer maar honderden in zo'n tent en dan merk je het wel degelijk.
Het zijn er nu net zo veel, want er is niemand die in zo'n tent niet rookt omdat het zogenaamd niet mag hoor.
  zaterdag 14 juli 2018 @ 14:52:35 #39
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_180468448
quote:
Andere grote festivals, zoals Pinkpop en Lowlands, laten weten geen boetes te krijgen.
Zij niet, Zwarte Cross wel. Zou daar nog wat achter zitten?
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_180468453
Overigens vorige week vier dagen op Rock Werchter vertoefd. Prima gehad, relaxed, goede organisatie en geen gezeik. En gerookt in de tent. Misschien is België nog allemaal wat relaxter wat dat betreft.
pi_180468554
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 14:45 schreef Molurus het volgende:

[..]

Ja, nog een paar stappen verder en we hebben alleen nog bezoekers in pak met stropdas en mantelpakjes, en zitten we allemaal op stoeltjes zo onbewegelijk mogelijk naar muziek te luisteren onder het genot van een kopje kamillethee. Ordnung muss sein.
Ach, dat soort karikaturen zijn altijd wat overdreven. Ik bezocht vroeger regelmatig Duitse festivals waar de regelzucht heel wat minder is en de festivalcampings vaak wel redelijk anarchistisch waren. Het is drie keer best leuk van die bezopen Duitsers met zwaar vuurwerk, maar als er rijen tenten / campers / auto's in de fik gaan wordt dat toch minder. Dat soort zaken, evenals gebrekkig sanitair waren vroeger een essentieel onderdeel van de festivalbeleving, maar ik ben er niet rouwig om dat het verdwenen is. Ga sowieso niet meer meerdere dagen achter elkaar op zo'n camping staan. Pak wel gewoon een hotelletje tegenwoordig.

Iedere generatie heeft zijn eigen festivalbeleving.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_180468591
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 13:36 schreef Hamzoef het volgende:
Mensen die anno 2018 nog roken. :')
Mensen die anno 2018 een sprookje nog presenteren als algehele waarheid :')
pi_180468608
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 14:51 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Het zijn er nu net zo veel, want er is niemand die in zo'n tent niet rookt omdat het zogenaamd niet mag hoor.
In HMH / Ziggo werd ook altijd nog flink gerookt in de zaal, al ben ik daar een tijdje niet meer geweest. Dan liep er vaak wel personeel door de zaal om mensen vriendelijk doch dringend te verzoeken niet te roken, maar als die weer dertig meter verder waren staken mensen gewoon weer een nieuwe peuk op.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 14 juli 2018 @ 15:01:16 #44
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_180468669
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 14:58 schreef Monolith het volgende:

[..]

In HMH / Ziggo werd ook altijd nog flink gerookt in de zaal, al ben ik daar een tijdje niet meer geweest. Dan liep er vaak wel personeel door de zaal om mensen vriendelijk doch dringend te verzoeken niet te roken, maar als die weer dertig meter verder waren staken mensen gewoon weer een nieuwe peuk op.
Precies, het is voor een organisator niet te doen als er geen sanctie is voor degene die de overtreding maakt. Zie daar de fout in de wet.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zaterdag 14 juli 2018 @ 15:12:26 #45
167383 Molurus
ex-FOK!ker
pi_180468885
Het rookverbod handhaven onder die omstandigheden is natuurlijk sowieso niet te doen. Maar eerlijk gezegd... zelfs als dat wel gehandhaafd zou kunnen worden, dan nog denk ik dat het onzin is. Het hele idee van zo'n festival is nou juist om lekker los te gaan.. fuck all. Dan moeilijk gaan doen over een sigaretje... het past gewoon niet bij die setting.
Niet meer aanwezig in dit forum.
pi_180468907
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 15:01 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Precies, het is voor een organisator niet te doen als er geen sanctie is voor degene die de overtreding maakt. Zie daar de fout in de wet.
Ze kunnen altijd zelf sancties instellen. Ik herinner me nog de opening van de HMH destijds met de Deftones. Ze hadden zich totaal verkeken op de doorstroom bij de garderobe. Daardoor stond het er echt vele rijen dik. Omdat mensen na het afgeven van hun jas klem stonden gingen ze maar crowdsurfend terug. Vervolgens werden ze zonder pardon de zaal uit geknikkerd omdat het crowdsurfverbod net was ingesteld. Dat was wat kinderachtig, maar mensen die zich niet aan de huisregels houden kun je in principe gewoon de tent uit zetten. Als de pakkans redelijk is, dan is het wel vrij snel afgelopen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator zaterdag 14 juli 2018 @ 15:33:39 #47
355459 crew  noodgang
noodgang
pi_180469329
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 14:04 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ik kan het me wel van het oude Roosje nog herinneren.
Daar had je inderdaad bijne een paraplu nodig af en toe :D
pi_180469479
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 14:58 schreef Monolith het volgende:

[..]

In HMH / Ziggo werd ook altijd nog flink gerookt in de zaal, al ben ik daar een tijdje niet meer geweest. Dan liep er vaak wel personeel door de zaal om mensen vriendelijk doch dringend te verzoeken niet te roken, maar als die weer dertig meter verder waren staken mensen gewoon weer een nieuwe peuk op.
Kom je daar nog wel eens? Bij binnenconcerten gebeurde dat het eerste jaar na het rookverbod nog wel, maar tegenwoordig gebeurt het eigenlijk nooit meer. Alleen door de artiesten op het podium...
pi_180469531
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 15:41 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Kom je daar nog wel eens? Bij binnenconcerten gebeurde dat het eerste jaar na het rookverbod nog wel, maar tegenwoordig gebeurt het eigenlijk nooit meer. Alleen door de artiesten op het podium...
In die twee zalen al jaren niet meer eigenlijk, zoals ik zelf al aangaf. ;)
In de kleinere zalen was het sowieso al veel minder een issue.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_180469605
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 15:44 schreef Monolith het volgende:

[..]

In die twee zalen al jaren niet meer eigenlijk, zoals ik zelf al aangaf. ;)
In de kleinere zalen was het sowieso al veel minder een issue.
Ik bedoel in het algemeen bij binnenconcerten. Daar gebeurt het eigenlijk nergens meer.
pi_180469709
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 15:49 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ik bedoel in het algemeen bij binnenconcerten. Daar gebeurt het eigenlijk nergens meer.
Nee klopt, maar in het gros van de zalen was het eigenlijk al nooit een issue. Alleen bij de echt grote zalen was het een issue.
Ik kom zelf nog wel regelmatig in Tivoli of db's hier in Utrecht, daar wordt vrijwel nooit in de zalen gerookt. Vaping zie ik wel weer vaker, maar dat vind ik als ex-roker wel een vrij sneu fenomeen. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 14 juli 2018 @ 16:16:29 #52
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_180470171
Die boetes zitten toch allang in de prijs van het ticket verweven?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 14 juli 2018 @ 16:20:40 #53
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_180470300
Oplossing is simpel als je tent helemaal open maakt aan alle kanten dan mag er wel gerookt worden.
pi_180470369
Ik snap zo'n tent op een festival sowieso al niet?


Boven de elektrische apparaten is het nuttig verder volmaakt overbodig.

[ Bericht 47% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2018 16:23:56 ]
pi_180470766
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 14:57 schreef SebbeSwensje het volgende:

[..]

Mensen die anno 2018 een sprookje nog presenteren als algehele waarheid :')
Gefrustreerde vieze roker gespot. :')
pi_180470844
quote:
5s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 16:22 schreef sig000 het volgende:
Ik snap zo'n tent op een festival sowieso al niet?


Boven de elektrische apparaten is het nuttig verder volmaakt overbodig.
In Nederland is zo'n tent vaak best handig. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_180470849
quote:
5s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 16:22 schreef sig000 het volgende:
Ik snap zo'n tent op een festival sowieso al niet?

Boven de elektrische apparaten is het nuttig verder volmaakt overbodig.
Zijn heel andere optredens dan op een veld, alsof je bij een concert bent in een zaal. Bijvoorbeeld op Werchter. Daar is een tent ook niet van zeil of zo, maar gewoon een vaste constructie. Geluid is super, je komt makkelijker dichtbij, veel mooiere beleving dan op het veld.
pi_180471255
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 14:52 schreef bloodymary1 het volgende:
Overigens vorige week vier dagen op Rock Werchter vertoefd. Prima gehad, relaxed, goede organisatie en geen gezeik. En gerookt in de tent. Misschien is België nog allemaal wat relaxter wat dat betreft.
officieel mocht het daar in de tenten ook niet. :P

Ik zat voor NIN op de grond te roken toen beveiligers langs kwamen om mensen te verzoeken op te staan, men zei niets over het roken. :D
  zaterdag 14 juli 2018 @ 17:15:35 #59
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180471454
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 14:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Bij de Zwarte Cross, om maar even bij het voorbeeld uit de OP te blijven, zou dat neerkomen op een paar cent per bezoeker.

Het probleem is natuurlijk ook niet dat de grote festivals die boetes niet kunnen lijden. Het principe klopt gewoon niet.
De overtreder moet gewoon beboet worden, idem met de 18-jarige die bier doorgeeft aan de 17-jarige, en die laatste mag ook beboet worden.
Ongeacht wat ik vind van het huidige alcoholbeleid, maar iedere keer de uitbater beboeten voor iets waar ze geen schuld aan hebben begint wel storend te worden.
Oh, en de ouders van die minderjarige overtreder informeren.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_180471616
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 16:41 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Zijn heel andere optredens dan op een veld, alsof je bij een concert bent in een zaal. Bijvoorbeeld op Werchter. Daar is een tent ook niet van zeil of zo, maar gewoon een vaste constructie. Geluid is super, je komt makkelijker dichtbij, veel mooiere beleving dan op het veld.
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 16:41 schreef Monolith het volgende:

[..]

In Nederland is zo'n tent vaak best handig. :P
Dit jaar tot nu alleen maar lastig.
pi_180471957
quote:
15s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 13:46 schreef Kim-Holland het volgende:

[..]

Dit. En niet te vergeten de zweetdruppels die van het tentdak in je bier vallen :r
Niks zo ranzig om in een benauwde zweettent te staan maar oh wee, wie er durft te roken! :( })
Het is nu toch al meerdere keren gezegd dat het hier juist niet om gaat.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_180472005
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 17:06 schreef Basp1 het volgende:

[..]

officieel mocht het daar in de tenten ook niet. :P

Ik zat voor NIN op de grond te roken toen beveiligers langs kwamen om mensen te verzoeken op te staan, men zei niets over het roken. :D
En als de inspecteurs DAT zien krijgt het festival dus een boete. Niet als niemand van de organisatie jullie ziet.
Zeggen ze ;)
pi_180472058
De regering moet eens ophouden met verboden verzinnen en ondernemers op te zadelen met de handhaving. Tuurlijk, als zo’n festival bewust roken in een tent aanmoedigt op bier verkoopt aan een 11-jarige dan mag dat best gestraft worden, maar boetes uitdelen omdat er in een massa van 20.000 man 1 of 2 man staan te roken of omdat iemand van 22 niet gevraagd is naar z’n ID slaat echt helemaal nergens op.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_180472129
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 17:44 schreef Nielsch het volgende:
De regering moet eens ophouden met verboden verzinnen en ondernemers op te zadelen met de handhaving. Tuurlijk, als zo’n festival bewust roken in een tent aanmoedigt op bier verkoopt aan een 11-jarige dan mag dat best gestraft worden, maar boetes uitdelen omdat er in een massa van 20.000 man 1 of 2 man staan te roken of omdat iemand van 22 niet gevraagd is naar z’n ID slaat echt helemaal nergens op.
De overheid claimt dus dat dat exact is wat ze doen... Geen boete voor ieder dingetje maar alleen als de wet structureel genegeerd wordt door de organisatie.
Wat indien waar wel iets zegt over Zwarte Cross vs Pinkpop.
  zaterdag 14 juli 2018 @ 17:51:52 #65
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_180472189
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 17:48 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

De overheid claimt dus dat dat exact is wat ze doen... Geen boete voor ieder dingetje maar alleen als de wet structureel genegeerd wordt door de organisatie.
Wat indien waar wel iets zegt over Zwarte Cross vs Pinkpop.
Dat claimt ze, ja. Natuurlijk claimen ze dat. Ik weet wel beter.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_180472274
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 17:51 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Dat claimt ze, ja. Natuurlijk claimen ze dat. Ik weet wel beter.
Jij organiseert festivals ? Cool :)
Wat doen ze dan echt ?
pi_180472338
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 17:56 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Jij organiseert festivals ? Cool :)
Wat doen ze dan echt ?
Dit soort streken:

https://www.rtlnieuws.nl/(...)broek-door-loktiener
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zaterdag 14 juli 2018 @ 18:01:47 #68
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_180472367
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 17:56 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

Jij organiseert festivals ? Cool :)
Wat doen ze dan echt ?
Nee, dat nog net niet, maar ik ben via drie verschillende manieren in aanraking gekomen met de wijze waarop de NVWA dit soort boetes incasseert, en met redelijkheid heeft het niets te maken.

Ik heb in een AH in Den Bosch gewerkt tijdens carnaval en ben er ingeluisd met sigarettenverkoop aan een mystery guest. Je reinste uitlokking, maar wel een boete van 1800 euro.

De vader van een vriendin van me runt een kroeg in de binnenstad hier. Tijdens de vierdaagsefeesten wordt er op zijn terras bier doorgegeven van meerder- naar minderjarige jongeren en hij had een boete te pakken.

En tot slot organiseer ik mede een kinderbouwdorp waar aan het einde van de week een feestavond wordt georganiseerd. De functionaris in kwestie heeft zijn dochter als introducee naar dat feest gestuurd. De rest van de details zal ik je besparen.

Maar nee, natuurlijk claimen ze dat ze in redelijkheid handelen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_180472426
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 18:01 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee, dat nog net niet, maar ik ben via drie verschillende manieren in aanraking gekomen met de wijze waarop de NVWA dit soort boetes incasseert, en met redelijkheid heeft het niets te maken.

Ik heb in een AH in Den Bosch gewerkt tijdens carnaval en ben er ingeluisd met sigarettenverkoop aan een mystery guest. Je reinste uitlokking, maar wel een boete van 1800 euro.

De vader van een vriendin van me runt een kroeg in de binnenstad hier. Tijdens de vierdaagsefeesten wordt er op zijn terras bier doorgegeven van meerder- naar minderjarige jongeren en hij had een boete te pakken.

En tot slot organiseer ik mede een kinderbouwdorp waar aan het einde van de week een feestavond wordt georganiseerd. De functionaris in kwestie heeft zijn dochter als introducee naar dat feest gestuurd. De rest van de details zal ik je besparen.

Maar nee, natuurlijk claimen ze dat ze in redelijkheid handelen.
Bah :( Plezier mag dus idd niet meer.
pi_180472465
De beste festivals zijn underground.
  zaterdag 14 juli 2018 @ 18:33:05 #71
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180472940
Rokers zijn sociaal door veel eerder dood te gaan, niet door wat anders
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 14 juli 2018 @ 18:36:40 #72
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_180473007
Je mag tegenwoordig fucking niets meer.
Wat boeit het nou dat mensen roken op een festival?

Juist daar moet je keihard losgaan.
Bier, sigaretten, wiet, pilletjes, coke. Het hoort er allemaal bij.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_180473033
quote:
Zou dat nou nog een beetje lekker betalen, loktiener spelen? Anders zou ik werkelijk waar niet weten waarom je je als 17-jarige voor dit soort dingen zou willen lenen.
pi_180473044
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 18:36 schreef Harvest89 het volgende:
Je mag tegenwoordig fucking niets meer.
Wat boeit het nou dat mensen roken op een festival?

Juist daar moet je keihard losgaan.
Bier, sigaretten, wiet, pilletjes, coke. Het hoort er allemaal bij.
Maar niet bij het horecapersoneel in de buurt. Wat dat is verboden (tm).
pi_180473099
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 16:36 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Gefrustreerde vieze roker gespot. :')
Jouw ogen zijn net zo goed als je beoordelingsvermogen waarschijnlijk _O-
  zaterdag 14 juli 2018 @ 18:41:41 #76
313152 Harvest89
Black Metal fan
pi_180473128
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 18:37 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Zou dat nou nog een beetje lekker betalen, loktiener spelen? Anders zou ik werkelijk waar niet weten waarom je je als 17-jarige voor dit soort dingen zou willen lenen.
Daar zoeken ze een bepaalde verrotte persoonlijkheid voor.
Potentiële NSB'ers.
Deceit for a lifetime has taken it's toll.
An emotional void, I feel numb and cold.
You're all dead to me now. And has been for long.
The time has come to reap what you've sown.
pi_180473141
Wederom een typisch voorbeeld van de doorgeslagen verbied-cultuur. Als je als niet roker per se niet in aanraking wilt komen met rook kan je gewoon niet naar het festival gaan en/of daar niet voor werken. Zo eenvoudig is het.

Even los van het feit dat 'last' hebben van rokers op een festival natuurlijk niets meer is dan gigantische aanstellerij.
Conscience do cost.
pi_180473350
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 18:42 schreef ems. het volgende:
Wederom een typisch voorbeeld van de doorgeslagen verbied-cultuur. Als je als niet roker per se niet in aanraking wilt komen met rook kan je gewoon niet naar het festival gaan en/of daar niet voor werken. Zo eenvoudig is het.

Even los van het feit dat 'last' hebben van rokers op een festival natuurlijk niets meer is dan gigantische aanstellerij.
Ik denk dat er ook niemand is die last heeft van roken op festivals.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 14 juli 2018 @ 18:57:36 #79
408813 crew  trein2000
pi_180473426
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 18:01 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee, dat nog net niet, maar ik ben via drie verschillende manieren in aanraking gekomen met de wijze waarop de NVWA dit soort boetes incasseert, en met redelijkheid heeft het niets te maken.

Ik heb in een AH in Den Bosch gewerkt tijdens carnaval en ben er ingeluisd met sigarettenverkoop aan een mystery guest. Je reinste uitlokking, maar wel een boete van 1800 euro.

De vader van een vriendin van me runt een kroeg in de binnenstad hier. Tijdens de vierdaagsefeesten wordt er op zijn terras bier doorgegeven van meerder- naar minderjarige jongeren en hij had een boete te pakken.

En tot slot organiseer ik mede een kinderbouwdorp waar aan het einde van de week een feestavond wordt georganiseerd. De functionaris in kwestie heeft zijn dochter als introducee naar dat feest gestuurd. De rest van de details zal ik je besparen.

Maar nee, natuurlijk claimen ze dat ze in redelijkheid handelen.
Trieste bende, echt ondernemertje pesten.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_180473474
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 18:53 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik denk dat er ook niemand is die last heeft van roken op festivals.
De mensen die het terrein achteraf moeten schoonmaken. Peuken uit het gras peuteren is niet leuk.

Maar dat is meer een probleem met asos die geen mini- asbakje oid bij zich hebben of te lui zijn om hun peuk in de peukenbakken te gooien - niet met het roken zelf.
  zaterdag 14 juli 2018 @ 19:02:42 #81
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_180473534
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 13:04 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
Niet over zeiken en gewoon voor lief nemen, hoort er nu eenmaal bij en in die tenten is het toch al bedomt en vol met stage rook dus die paar sigaretten maken dan ook niet meer uit.
Dat is damp en geen rook. Nogal een verschil.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_180473771
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 18:37 schreef saparmurat_niyazov het volgende:

[..]

Zou dat nou nog een beetje lekker betalen, loktiener spelen? Anders zou ik werkelijk waar niet weten waarom je je als 17-jarige voor dit soort dingen zou willen lenen.
Zou me niets verbazen als je gewoon het minimum jeugdloon krijgt om een volwassene te spelen.
"Pools are perfect for holding water"
pi_180474149
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 18:53 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik denk dat er ook niemand is die last heeft van roken op festivals.
Dat hele anti-rook gedoe komt dan ook voornamelijk van asociale thuiszitters die bitter zijn omdat andere mensen een sociaal leven hebben en sigaretten maar gaan zien als de grote boosdoener.
Conscience do cost.
  zaterdag 14 juli 2018 @ 19:37:18 #84
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180474200
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 19:35 schreef ems. het volgende:

[..]

Dat hele anti-rook gedoe komt dan ook voornamelijk van asociale thuiszitters die bitter zijn omdat andere mensen een sociaal leven hebben en sigaretten maar gaan zien als de grote boosdoener.
Een roker die niet rokers verwijt asociaal te zijn
_O- _O- _O- :D :D :D :D
Moet niet gekker worden
Huilie
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_180474203
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 19:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Een roker die niet rokers verwijt asociaal te zijn
_O- _O- _O- :D :D :D :D
Moet niet gekker worden
Huilie
Ik rook niet.
Conscience do cost.
  zaterdag 14 juli 2018 @ 19:38:08 #86
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_180474213
Misschien moeten ze het water nog wat duurder maken.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_180474315
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 18:01 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Nee, dat nog net niet, maar ik ben via drie verschillende manieren in aanraking gekomen met de wijze waarop de NVWA dit soort boetes incasseert, en met redelijkheid heeft het niets te maken.
Oké, voorbeeld 1:

quote:
Ik heb in een AH in Den Bosch gewerkt tijdens carnaval en ben er ingeluisd met sigarettenverkoop aan een mystery guest. Je reinste uitlokking, maar wel een boete van 1800 euro.
Wat verwacht je dan? Juist met loktieners kun je eenvoudig controleren of de regels nageleefd worden. Als de NVWA gewoon langs moet lopen op zoek naar tieners die sigaretten kopen, kan men lang blijven zoeken. Daarbij krijgt een organisatie die sigaretten aan minderjarigen verkoopt altijd eerst een waarschuwing, pas bij de tweede keer dat het gebeurt volgt er een boete.

Valt me trouwens wel tegen dat jij als schooljuf op een middelbare school geen pubers kan herkennen.

Dan voorbeeld 2:

quote:
De vader van een vriendin van me runt een kroeg in de binnenstad hier. Tijdens de vierdaagsefeesten wordt er op zijn terras bier doorgegeven van meerder- naar minderjarige jongeren en hij had een boete te pakken.
Wederom, de uitbater moet ook controleren of jongeren geen alcohol in zijn zaak drinken. Nadat alcohol verkocht is kan de ondernemer, in zijn eigen zaak, nog niet de handen er vanaf trekken.

Overigens, als het een steekhoudend argument zou zijn om geen boete krijgen. Zou iedereen het doorgeven en zou dat continu als smoes gebruikt worden.

Dan voorbeeld 3:

quote:
En tot slot organiseer ik mede een kinderbouwdorp waar aan het einde van de week een feestavond wordt georganiseerd. De functionaris in kwestie heeft zijn dochter als introducee naar dat feest gestuurd. De rest van de details zal ik je besparen.
En ja, hier wordt het probleem niet eens uitgelegd. Dus dit is niet eens een voorbeeld.

[ Bericht 0% gewijzigd door luxerobots op 14-07-2018 19:50:55 ]
pi_180474372
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 19:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Een roker die niet rokers verwijt asociaal te zijn
_O- _O- _O- :D :D :D :D
Moet niet gekker worden
Huilie
Fijn dat in jouw wereld iemand niet asociaal kan zijn zolang hij/zij maar niet rookt. Raar wel.
"Pools are perfect for holding water"
pi_180474375
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 18:59 schreef Kassamiep het volgende:

[..]

De mensen die het terrein achteraf moeten schoonmaken. Peuken uit het gras peuteren is niet leuk.

Maar dat is meer een probleem met asos die geen mini- asbakje oid bij zich hebben of te lui zijn om hun peuk in de peukenbakken te gooien - niet met het roken zelf.
:D _O-
pi_180474395
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 19:35 schreef ems. het volgende:

[..]

Dat hele anti-rook gedoe komt dan ook voornamelijk van asociale thuiszitters die bitter zijn omdat andere mensen een sociaal leven hebben en sigaretten maar gaan zien als de grote boosdoener.
Gister nog op de Zwarte Cross geweest maar het merendeel van de 60.000 mensen daar rookt gewoon niet. Heb dus ook gelachen om je gehuil dat niet-rokers thuiszitters zijn.
Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
pi_180474629
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 19:49 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Gister nog op de Zwarte Cross geweest maar het merendeel van de 60.000 mensen daar rookt gewoon niet. Heb dus ook gelachen om je gehuil dat niet-rokers thuiszitters zijn.
Klopt. Het zijn of thuiszitters of Zwarte Cross/EO-jongerendag bezoekers.
Conscience do cost.
pi_180474637
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 19:48 schreef probeer het volgende:

[..]

Fijn dat in jouw wereld iemand niet asociaal kan zijn zolang hij/zij maar niet rookt. Raar wel.
Markante uitgangspositie inderdaad.
pi_180474687
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 18:57 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Trieste bende, echt ondernemertje pesten.
Niet alleen de ondernemer. Compleet doorgeslagen al die verboden. Bovendien vaak niet op een juiste manier te handhaven. Zelfs Akela zijn in deze tijd is al een enorm risico.
pi_180474711
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 20:01 schreef ems. het volgende:

[..]

Klopt. Het zijn of thuiszitters of Zwarte Cross/EO-jongerendag bezoekers.
hij heeft ze allemaal geteld hoor :{w
_O-
pi_180474869
Georganiseerde festivals zijn sowieso voor de sukkels.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 14-07-2018 20:16:01 ]
pi_180474932
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 20:15 schreef sig000 het volgende:
Georganiseerde festivals zijn sowieso voor de sukkels.
Haha, dickhead gespot

Poetinsupporters staan aan de verkeerde kant van de geschiedenis
  zaterdag 14 juli 2018 @ 20:33:10 #98
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180475144
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 19:48 schreef probeer het volgende:

[..]

Fijn dat in jouw wereld iemand niet asociaal kan zijn zolang hij/zij maar niet rookt. Raar wel.
Lezen blijft moeilijk
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_180475174
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 20:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Lezen blijft moeilijk
Niet rokers kunnen nooit asocialer zijn dan rokers. Lees ik hem zo wel goed dan?
"Pools are perfect for holding water"
  zaterdag 14 juli 2018 @ 20:47:09 #100
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_180475377
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 13:55 schreef Monolith het volgende:

[..]

In de 20 jaar dat ik festivals heb bezocht heb ik dat werkelijk nog nooit meegemaakt. :')
Apart. Ik wel.
Krekker is de bom!
pi_180475495
Hard aanpakken die rokers, meteen van het terrein afschoppen.
Zinloos gedoe.
  zaterdag 14 juli 2018 @ 20:56:07 #102
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_180475534
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 20:15 schreef sig000 het volgende:
Georganiseerde festivals zijn sowieso voor de sukkels.
Ik ben nooit een fervent festivalganger geweest, maar de autonomie van de bezoeker is er inmiddels wel volledig uit gereguleerd. Is het niet omwille van de veiligheid dat het een of het ander niet mag ende verboden is, danwel uit commercieel oogpunt.
Ik begreep dat de beveiliging op Zwarte Cross alle tenten en caravans controleert op meegenomen etenswaar en zelfs de eieren in beslag neemt, opdat iedereen zʼn duurbetaalde centen uitgeeft bij de commerciële cateraars op het festivalterrein.
Echt, wat heeft men daar in godsnaam nog te zoeken. :r.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 14 juli 2018 @ 21:03:51 #103
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180475679
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 20:56 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ik ben nooit een fervent festivalganger geweest, maar de autonomie van de bezoeker is er inmiddels wel volledig uit gereguleerd. Is het niet omwille van de veiligheid dat het een of het ander niet mag ende verboden is, danwel uit commercieel oogpunt.
Ik begreep dat de beveiliging op Zwarte Cross alle tenten en caravans controleert op meegenomen etenswaar en zelfs de eieren in beslag neemt, opdat iedereen zʼn duurbetaalde centen uitgeeft bij de commerciële cateraars op het festivalterrein.
Echt, wat heeft men daar in godsnaam nog te zoeken. :r.
Dat hep op feesboek gestaan
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 14 juli 2018 @ 21:05:21 #104
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_180475696
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 21:03 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat hep op feesboek gestaan
En op Twitter, Instagram, zag zelfs op Snapchat iets voorbijflitsen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_180475815
Vroeger was alles beter.
  zaterdag 14 juli 2018 @ 21:13:47 #106
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_180475825
Verder staat het gewoon in de Algemene voorwaarden:
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 14 juli 2018 @ 21:15:41 #107
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180475867
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 21:13 schreef Ringo het volgende:
Verder staat het gewoon in de Algemene voorwaarden:
[ afbeelding ]
Dat je geen levensmiddelen mee mag nemen, correct, dat zijn de voorwaarden. Maar daar staat niet dat de festival gestapo razzia’s uitvoert
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  † In Memoriam † zaterdag 14 juli 2018 @ 21:18:26 #108
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_180475932
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 13:02 schreef Molurus het volgende:

[..]

Het gaat schijnbaar om festivaltenten waar, strikt volgens de regels, niet mag worden gerookt.

Overigens wel redelijk belachelijk, wmb.

"To make laws that man cannot, and will not obey, serves to bring all law into contempt." - Elizabeth Cady Stanton
Dit.

Men slaat helemaal door met dat verbieden, als dat zo door gaat is de lol er op een gegeven moment helemaal vanaf.
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  zaterdag 14 juli 2018 @ 21:19:18 #109
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_180475949
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 21:15 schreef Pietverdriet het volgende:
Dat je geen levensmiddelen mee mag nemen, correct, dat zijn de voorwaarden. Maar daar staat niet dat de festival gestapo razzia’s uitvoert
Ik acht die festivalgestapo er fanatiek genoeg voor. Zeker als ze duidelijke instructies hebben gekregen.
Net als de chimpansees die bij entree op “illegale waterflesjes” controleren. Dat gaat er echt niet vriendelijk aan toe. En bevel is bevel.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 14 juli 2018 @ 21:25:10 #110
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_180476090
Maar goed, zelfs met die algemene voorwaarden onder je snufferd gedrukt probeer jij nog je gelijk te halen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_180476332
Het allerergste van dit hele gebeuren is natuurlijk gewoon dat er controleurs zijn wiens taak/werk het is om op een festival een beetje de NZB-er uit te gaan lopen hangen.

De tering, dan heb je wel gefaald in je leven hoor. :X
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_180476384
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 21:38 schreef vosss het volgende:
Het allerergste van dit hele gebeuren is natuurlijk gewoon dat er controleurs zijn wiens taak/werk het is om op een festival een beetje de NZB-er uit te gaan lopen hangen.

De tering, dan heb je wel gefaald in je leven hoor. :X
NZB-er?
pi_180476385
quote:
7s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 21:38 schreef vosss het volgende:
Het allerergste van dit hele gebeuren is natuurlijk gewoon dat er controleurs zijn wiens taak/werk het is om op een festival een beetje de NZB-er uit te gaan lopen hangen.

De tering, dan heb je wel gefaald in je leven hoor. :X
Goedkoop grapje.
Het ergste is dat er van die stumperds zijn die altijd en overal moeten roken.
pi_180476392
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 21:42 schreef zakmes het volgende:

[..]

Goedkoop grapje.
Het ergste is dat er van die stumperds zijn die altijd en overal moeten roken.
Precies, kleine moeite om dat niet hutje-mutje in een tent te doen.
pi_180476418
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 21:42 schreef luxerobots het volgende:

[..]

NZB-er?
Was net wat binnen aan het trekken via usenet, vandaar de typo :')
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
pi_180476839
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 21:42 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Precies, kleine moeite om dat niet hutje-mutje in een tent te doen.
verslaafd zijn doe je maar lekker thuis. Waarom anderen daar mee lastig vallen.
pi_180476873
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 20:47 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Apart. Ik wel.
Dat kan. Moet wel bekennen dat ik vaak tegen de tijd dat ik doorgaans al weer redelijk lam was als iedereen bezweet in een festivaltent stond.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 14 juli 2018 @ 22:19:00 #118
229532 Twiitch
Speelt met zichzelf
pi_180476923
Zwarte Cross heeft een festival camping waar je niet eens je eigen eten en drinken mee mag nemen? Serieus? Ik heb op veel festivals gestaan maar dat is echt een first. Ontzettend kansloos wel.
pi_180477284
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 22:19 schreef Twiitch het volgende:
Een festival camping waar je niet eens je eigen eten en drinken mee mag nemen? Serieus? Ik heb op veel festivals gestaan maar dat is echt een first. Ontzettend kansloos wel.
Nederlandse festivalcampings hebben echt enorm veel van die zeikregels qua eten, BBQ, drank en ga zo maar door. In Duitsland nam je gewoon aggregaat, koelkast en Weber mee. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Moderator / Redactie FP + Sport zaterdag 14 juli 2018 @ 22:44:03 #120
408813 crew  trein2000
pi_180477357
Ik heb normaal een grafhekel aanga les maar willen reguleren. Maar als het aan mij ligt moet gewoon in de vergunningsvoorwaarden van elk festival worden opgenomen dat de organisator geen eten en drinken mag weigeren.

Bezopen dit.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_180477396
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 22:44 schreef trein2000 het volgende:


Bezopen dit.
Bezopen heb ik er sowieso schijt aan.
  zaterdag 14 juli 2018 @ 23:21:36 #122
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_180477999
quote:
10s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 22:19 schreef Twiitch het volgende:
Zwarte Cross heeft een festival camping waar je niet eens je eigen eten en drinken mee mag nemen? Serieus? Ik heb op veel festivals gestaan maar dat is echt een first. Ontzettend kansloos wel.
Dit.

Maar goed; Zwarte Cross. Je moet sowieso al mentaal gehandicapt zijn om naar dat festival te willen afzakken.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
  zaterdag 14 juli 2018 @ 23:28:30 #123
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180478111
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 23:21 schreef Byzantynixschii het volgende:

[..]

Dit.

Maar goed; Zwarte Cross. Je moet sowieso al mentaal gehandicapt zijn om naar dat festival te willen afzakken.
:D

Honderd keer liever zwarte cross dan lowlands
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_180478203
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 23:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

:D

Honderd keer liever zwarte cross dan lowlands
Op beiden geweest, Lowlands is leuker.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 14 juli 2018 @ 23:37:11 #125
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_180478320
Zwarte Cross was toch ooit juist het festival voor vrolijke boeren die niks met die stadse paarsebroekendragers te maken wilden hebben? Geen gedoe, geen gezeik, geen gemoet of gemaar.

Nu komen daar juist de lui op af voor wie Lowlands “niet meer is wat het geweest is”.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zaterdag 14 juli 2018 @ 23:40:15 #126
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180478389
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 23:37 schreef Ringo het volgende:
Zwarte Cross was toch ooit juist het festival voor vrolijke boeren die niks met die stadse paarsebroekendragers te maken wilden hebben? Geen gedoe, geen gezeik, geen gemoet of gemaar.

Nu komen daar juist de lui op af voor wie Lowlands “niet meer is wat het geweest is”.
Wat natuurlijk klopt
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_180478593
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 23:37 schreef Ringo het volgende:
Zwarte Cross was toch ooit juist het festival voor vrolijke boeren die niks met die stadse paarsebroekendragers te maken wilden hebben? Geen gedoe, geen gezeik, geen gemoet of gemaar.

Nu komen daar juist de lui op af voor wie Lowlands “niet meer is wat het geweest is”.
De Zwarte Cross begon ooit simpelweg als lompe race, maar ook dat is behoorlijk weggecensuureerd. De heren van Alles komt goed BV weten ook prima hoe ze de boel moeten uitmelken. De zwarte cross oogt misschien als een leuk spontaan feestje, maar het is vrij strak geregisseerd
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zaterdag 14 juli 2018 @ 23:57:24 #128
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_180478843
Ha, zo. Bezoekersaantallen zijn ook heel hard gestegen in twintig jaar, al lijkt de rek er nu wel uit te zijn.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Zwarte_Cross
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_180478891
Gewoon toestaan dat rokers een klap op hun smoel gegeven mag worden als ze een een tent roken. Is het zo afgelopen.
  † In Memoriam † zondag 15 juli 2018 @ 00:03:46 #130
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_180479029
quote:
2s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 23:37 schreef Ringo het volgende:
Zwarte Cross was toch ooit juist het festival voor vrolijke boeren die niks met die stadse paarsebroekendragers te maken wilden hebben? Geen gedoe, geen gezeik, geen gemoet of gemaar.

Nu komen daar juist de lui op af voor wie Lowlands “niet meer is wat het geweest is”.
3FM ging zich er mee bemoeien.
Carpe Libertatem
  zondag 15 juli 2018 @ 00:05:02 #131
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_180479071
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 00:03 schreef Boze_Appel het volgende:
3FM ging zich er mee bemoeien.
De Vloek van Giel Beelen. :r.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zondag 15 juli 2018 @ 00:32:42 #132
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180479983
quote:
14s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 23:57 schreef Ringo het volgende:
Ha, zo. Bezoekersaantallen zijn ook heel hard gestegen in twintig jaar, al lijkt de rek er nu wel uit te zijn.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Zwarte_Cross
Nee 220.000 is het maximum, dat betekent uitverkocht.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 15 juli 2018 @ 01:31:52 #133
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_180481276
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 22:15 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat kan. Moet wel bekennen dat ik vaak tegen de tijd dat ik doorgaans al weer redelijk lam was als iedereen bezweet in een festivaltent stond.
Ik ook. Daarom dacht ik het eerste moment dat het begon te regenen in de tent :P
Krekker is de bom!
  zondag 15 juli 2018 @ 02:42:04 #134
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_180481834
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 19:44 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Oké, voorbeeld 1:

[..]

Wat verwacht je dan? Juist met loktieners kun je eenvoudig controleren of de regels nageleefd worden. Als de NVWA gewoon langs moet lopen op zoek naar tieners die sigaretten kopen, kan men lang blijven zoeken. Daarbij krijgt een organisatie die sigaretten aan minderjarigen verkoopt altijd eerst een waarschuwing, pas bij de tweede keer dat het gebeurt volgt er een boete.

Valt me trouwens wel tegen dat jij als schooljuf op een middelbare school geen pubers kan herkennen.

Dan voorbeeld 2:

[..]

Wederom, de uitbater moet ook controleren of jongeren geen alcohol in zijn zaak drinken. Nadat alcohol verkocht is kan de ondernemer, in zijn eigen zaak, nog niet de handen er vanaf trekken.

Overigens, als het een steekhoudend argument zou zijn om geen boete krijgen. Zou iedereen het doorgeven en zou dat continu als smoes gebruikt worden.

Dan voorbeeld 3:

[..]

En ja, hier wordt het probleem niet eens uitgelegd. Dus dit is niet eens een voorbeeld.
Joh, dan geloof je het niet. Maakt mij dat uit. Als jij de illusie wil bewaren dat ambtenaren met goede bedoelingen horeca-ondernemers willen helpen dan heb je mijn zegen.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  † In Memoriam † zondag 15 juli 2018 @ 05:19:44 #135
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_180482202
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 23:59 schreef J0kkebr0k het volgende:
Gewoon toestaan dat rokers de niet-rokers/zeikerds een klap op hun smoel gegeven mag worden als ze een een tent betreden waar gerookt wordt. Is het zo afgelopen.
ftfy
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  zondag 15 juli 2018 @ 05:51:07 #136
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_180482270
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 19:44 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Oké, voorbeeld 1:

[..]

Wat verwacht je dan? Juist met loktieners kun je eenvoudig controleren of de regels nageleefd worden. Als de NVWA gewoon langs moet lopen op zoek naar tieners die sigaretten kopen, kan men lang blijven zoeken. Daarbij krijgt een organisatie die sigaretten aan minderjarigen verkoopt altijd eerst een waarschuwing, pas bij de tweede keer dat het gebeurt volgt er een boete.

Valt me trouwens wel tegen dat jij als schooljuf op een middelbare school geen pubers kan herkennen.

Dan voorbeeld 2:

[..]

Wederom, de uitbater moet ook controleren of jongeren geen alcohol in zijn zaak drinken. Nadat alcohol verkocht is kan de ondernemer, in zijn eigen zaak, nog niet de handen er vanaf trekken.

Overigens, als het een steekhoudend argument zou zijn om geen boete krijgen. Zou iedereen het doorgeven en zou dat continu als smoes gebruikt worden.

Dan voorbeeld 3:

[..]

En ja, hier wordt het probleem niet eens uitgelegd. Dus dit is niet eens een voorbeeld.
Goed lezen is niet je sterkste punt he, anyway, voorbeeld 1&2 zijn precies t soort situaties die nogal NSB overkomen, controleren tijdens carnaval en de vierdaagse feesten is easy bonnen schrijven met tig duizend bezoekers die in en uit lopen dagenlang, in tegenstelling tot een "normaal" weekend waarbij een te controleren hoeveelheid bezoekers op/in/bij de zaak staat, kweenie of je wel eens de vierdaagse feesten hebt bezocht, maar met 1000 mensen in een smal steegje kan je niet van de uitbater verwachtten dat hij op t terras kijkt waar de plastic bekers met bier heen gaan, dat is niet te zien....

Overigens begrijp ik het rookverbod in een tent niet, is dat een afgesloten werkruimte waar het personeel tegen de rook beschermt dient te worden? is een 2 zijden open = tocht = roken toegestaan niet veel makkelijker te handhaven?

Voor wie wil weten hoe de rapporteurs kijken en hun bevinden opschrijven; de Zwarte Cross plaatste vorig jaar het raport van de NVW online;
https://www.facebook.com/(...)7826/?type=3&theater
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  zondag 15 juli 2018 @ 09:44:49 #137
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_180483702
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 14:52 schreef bloodymary1 het volgende:
Overigens vorige week vier dagen op Rock Werchter vertoefd. Prima gehad, relaxed, goede organisatie en geen gezeik. En gerookt in de tent. Misschien is België nog allemaal wat relaxter wat dat betreft.
Daar stonden ook bordjes in de tenten.

Kwam ik overigens pas op dag 3 achter :')
  zondag 15 juli 2018 @ 11:21:40 #138
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_180485496
Ik stoor me meer om Smartphones die in de lucht zitten dan de geur van tabak.
Bij geur van Tabak loop ik verder, Smartphones kan je niet vermijden.
pi_180485655
Ik ben zelf een roker, en heel veel rokers met wie ik naar festivals ga houden zich gewoon aan het rookverbod in de tenten.
We weten ondertussen niet meer beter en de maatregel is toch best zinnig?
Ik vind zin en waarden in mijn leven en ik wens niet genezen te worden van mijzelf.
Schenk mij de waardigheid om me te ontmoeten zoals ik ben.
Erken dat wij beiden even vreemd voor elkaar zijn.
Dat mijn bestaansrecht niet zomaar een beschadigde versie is van die van jou.
pi_180485686
quote:
14s.gif Op zondag 15 juli 2018 05:51 schreef YuckFou het volgende:

[..]

Goed lezen is niet je sterkste punt he, anyway, voorbeeld 1&2 zijn precies t soort situaties die nogal NSB overkomen, controleren tijdens carnaval en de vierdaagse feesten is easy bonnen schrijven met tig duizend bezoekers die in en uit lopen dagenlang, in tegenstelling tot een "normaal" weekend waarbij een te controleren hoeveelheid bezoekers op/in/bij de zaak staat, kweenie of je wel eens de vierdaagse feesten hebt bezocht, maar met 1000 mensen in een smal steegje kan je niet van de uitbater verwachtten dat hij op t terras kijkt waar de plastic bekers met bier heen gaan, dat is niet te zien....
Als medewerkers de instructie krijgen om tegen te gaan dat bier doorgegeven wordt, is dat prima te voorkomen.
  zondag 15 juli 2018 @ 11:41:38 #141
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180485817
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 11:32 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Als medewerkers de instructie krijgen om tegen te gaan dat bier doorgegeven wordt, is dat prima te voorkomen.
:')

Je hebt geen flauw idee.... mensen halen bier voor 5 tot 10 man, zodat ze niet allemaal los naar de bar hoeven. Je kunt sowieso in een menigte niet tegengaan dat het doorgegeven wordt.
Je kunt wel de ontvanger en de doorgever beboeten als je ze betrapt.... tenminste de NVVA zou dat moeten doen, ipv de uitbater beboeten omdat hij niet ziet wat er 20 meter van de bar gebeurt.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Eindredactie Games zondag 15 juli 2018 @ 11:43:12 #142
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_180485846
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 11:32 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Als medewerkers de instructie krijgen om tegen te gaan dat bier doorgegeven wordt, is dat prima te voorkomen.
en hoe zou zo'n instructie eruit moeten zien dan?
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
pi_180485881
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 11:41 schreef Leandra het volgende:

[..]

:')

Je hebt geen flauw idee.... mensen halen bier voor 5 tot 10 man, zodat ze niet allemaal los naar de bar hoeven. Je kunt sowieso in een menigte niet tegengaan dat het doorgegeven wordt.
Je kunt wel de ontvanger en de doorgever beboeten als je ze betrapt.... tenminste de NVVA zou dat moeten doen, ipv de uitbater beboeten omdat hij niet ziet wat er 20 meter van de bar gebeurt.
De NVWA kan niet overal zijn. Dan is het effectiever om steekproefsgewijs de horeca te controleren en boetes uit te delen dan om zelf klanten te beboeten. De hoge boete is natuurlijk een grote prikkel om als uitbater strenger op te treden.

En ja, dat kan ook in een menigte, maar dan moet je wel handhaven, jongeren die alcohol drinken in je kroeg of op je terras wegsturen.
  zondag 15 juli 2018 @ 11:46:53 #144
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_180485897


Succes.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_180485901
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 11:43 schreef Oscar. het volgende:

[..]

en hoe zou zo'n instructie eruit moeten zien dan?
Een medewerker loopt rond, als hij ziet dat jongeren alcohol drinken vraagt hij om een identificatie. Zijn ze te jong, dan mogen ze niet drinken en anders worden ze weggestuurd.

Eén en ander is nog te vereenvoudigen met polsbandjes die daarvoor bedoeld zijn.
pi_180485947
Maar goed, het zou ook nog een broodje aap van Janneke141 kunnen zijn.

Ja, een vriendin zijn vader...

Want het gaat in de wet duidelijk om het verkopen/schenken aan minderjarigen.

https://www.rijksoverheid(...)erkopen-aan-jongeren
  zondag 15 juli 2018 @ 11:50:47 #147
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180485961
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 11:45 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De NVWA kan niet overal zijn. Dan is het effectiever om steekproefsgewijs de horeca te controleren en boetes uit te delen dan om zelf klanten te beboeten. De hoge boete is natuurlijk een grote prikkel om als uitbater strenger op te treden.

En ja, dat kan ook in een menigte, maar dan moet je wel handhaven, jongeren die alcohol drinken in je kroeg of op je terras wegsturen.
Hoezo? De klant heeft er nu geen last van, je moet die minderjarige die illegaal bier drinkt iig beboeten, en het liefst degene die hem het bier geeft ook.

Als ze uitbaters kunnen beboeten omdat er minderjarigen bier drinken dan kunnen ze die minderjarigen ook beboeten.
Behalve als het natuurlijk standaard lokpubers zijn hè.... die zouden ze op andere strafbare vlakken eens in moeten zetten, maar ik lees niets over lokpubers die naar de coffeeshop gestuurd worden, of waar een joint buiten de coffeeshop wordt doorgegeven aan een minderjarige.
Daar zouden ze zich eens mee bezig moeten houden.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_180485984
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 11:50 schreef Leandra het volgende:

[..]

Hoezo? De klant heeft er nu geen last van, je moet die minderjarige die illegaal bier drinkt iig beboeten, en het liefst degene die hem het bier geeft ook.

Als ze uitbaters kunnen beboeten omdat er minderjarigen bier drinken dan kunnen ze die minderjarigen ook beboeten.
Behalve als het natuurlijk standaard lokpubers zijn hè.... die zouden ze op andere strafbare vlakken eens in moeten zetten, maar ik lees niets over lokpubers die naar de coffeeshop gestuurd worden, of waar een joint buiten de coffeeshop wordt doorgegeven aan een minderjarige.
Daar zouden ze zich eens mee bezig moeten houden.
Wat een zeurende schoolmoeder ben je toch. Ook coffeeshops worden gecontroleerd, en daarbij
is hunnie doen het ook, natuurlijk geen argument.
  zondag 15 juli 2018 @ 11:52:21 #149
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180485993
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 11:47 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Een medewerker loopt rond, als hij ziet dat jongeren alcohol drinken vraagt hij om een identificatie. Zijn ze te jong, dan mogen ze niet drinken en anders worden ze weggestuurd.

Eén en ander is nog te vereenvoudigen met polsbandjes die daarvoor bedoeld zijn.
Ja? En als die puber met bier niet meer op het terras loopt maar wel gekregen heeft van iemand die het in kroeg A gekocht heeft?

Kom je überhaupt wel eens op festivals, dorpsfeesten of evenementen als de vierdaagse?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  Eindredactie Games zondag 15 juli 2018 @ 11:52:43 #150
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_180486002
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 11:47 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Een medewerker loopt rond, als hij ziet dat jongeren alcohol drinken vraagt hij om een identificatie. Zijn ze te jong, dan mogen ze niet drinken en anders worden ze weggestuurd.

Eén en ander is nog te vereenvoudigen met polsbandjes die daarvoor bedoeld zijn.
moet je veel medewerkers hebben, want je kunt overal drinken.
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  zondag 15 juli 2018 @ 11:55:04 #151
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_180486053
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 11:52 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Wat een zeurende schoolmoeder ben je toch. Ook coffeeshops worden gecontroleerd, en daarbij
is hunnie doen het ook, natuurlijk geen argument.
Ah, een fatsoenlijke discussie zit er niet meer in, maar ik wil best een zeurende schoolmoeder zijn hoor, gezien je reacties ben jij een wereldvreemde zolderkamerautist die geen flauw idee heeft hoe het op zulke evenementen gaat.

Fijn dat er goed gecontroleerd wordt volgens jou, vandaar dat die kutpubers ook altijd in zo'n stinkende walm van een joint 50 meter verderop zitten.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_180486062
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 11:52 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja? En als die puber met bier niet meer op het terras loopt maar wel gekregen heeft van iemand die het in kroeg A gekocht heeft?

Kom je überhaupt wel eens op festivals, dorpsfeesten of evenementen als de vierdaagse?
Klanten beboeten is gewoon niet effectief. Omdat je dan steeds maar één iemand pakt en de winkel/uitgaansgelegenheid vrolijk verder gaan met verkopen aan minderjarigen, winkels hebben daar namelijk financieel belang bij.

Beboet je een verkoper, dan doet dat natuurlijk pijn en gaat men het beleid uitvoeren.
pi_180486065
Dat een kroeg helemaal blauw staat van de rook, dan kan ik het me voorstellen dat ik als niet roker er last van heb. Maar kom op zeg, in een feesttent? je kunt ook overdrijven. Roken in een tent kan prima, daar heb ik nooit last ondervonden. We verliezen nu echt waar het om ging en draait het nu alleen nog maar om makkelijk geld aftroggelen van de burgers, waar Nederland overigens een liefhebber van is. ( zolang het de staatskas maar spekt, boetes, belasting etc. )
  zondag 15 juli 2018 @ 11:55:57 #154
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_180486077
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 11:50 schreef luxerobots het volgende:
Maar goed, het zou ook nog een broodje aap van Janneke141 kunnen zijn.

Ja, een vriendin zijn vader...

Want het gaat in de wet duidelijk om het verkopen/schenken aan minderjarigen.

https://www.rijksoverheid(...)erkopen-aan-jongeren
Het is geen broodje aap, maar het staat je uiteraard vrij om het niet te geloven. Dat is me om het even.

Ik heb ook nergens beweerd dat de boetes onterecht zouden zijn volgens de geldende wet- en regelgeving. Maar ik ben van mening dat de wet niet deugt, en ik vind dat de NVWA zich bedient van nare praktijken om die te handhaven. Ze zouden er best wat meer 'in dienst van' de goedwillende ondernemer mogen zijn.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zondag 15 juli 2018 @ 11:56:04 #155
39581 Salvad0R
universal
pi_180486078
anti-rokers :')

in brand steken dat volk
pi_180486119
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 11:55 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het is geen broodje aap, maar het staat je uiteraard vrij om het niet te geloven. Dat is me om het even.

Ik heb ook nergens beweerd dat de boetes onterecht zouden zijn. Maar ik ben van mening dat de wet niet deugt, en ik vind dat de NVWA zich bedient van nare praktijken om die te handhaven. Ze zouden er best wat meer 'in dienst van' de goedwillende ondernemer mogen zijn.
Hoe weet ik of jij, je vriendin of haar vader een kloppend verhaal vertelt? Anders zou ik de trouwens de boete aanvechten, in de wet staat namelijk iets anders.
  zondag 15 juli 2018 @ 12:00:38 #157
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_180486177
quote:
1s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 13:04 schreef broodjepindakaashagelslag het volgende:
Niet over zeiken en gewoon voor lief nemen, hoort er nu eenmaal bij en in die tenten is het toch al bedompt en vol met stage rook dus die paar sigaretten maken dan ook niet meer uit.
Maar door die paar sigaretten die gedoogd worden gaan vervolgens nog meer mensen in die tent roken. En nog meer. En nog meer.
  zondag 15 juli 2018 @ 12:01:26 #158
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_180486192
quote:
6s.gif Op zondag 15 juli 2018 11:56 schreef Salvad0R het volgende:
a-socialenti-rokers :')

in brand steken dat volk
  zondag 15 juli 2018 @ 12:12:08 #159
39581 Salvad0R
universal
pi_180486454
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 12:01 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Nee het zijn juist de anti-rokers die niet sociaal zijn. Die willen andere mensen dingen verbieden. Ongelukkig kutvolk wat hun onvrede over het leven projecteert op rokers. En dan doen alsof ze moreel superieur zijn.

Gewoon in brand steken die teringlijertjes.
pi_180486457
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 11:55 schreef MakkieR het volgende:
Dat een kroeg helemaal blauw staat van de rook, dan kan ik het me voorstellen dat ik als niet roker er last van heb. Maar kom op zeg, in een feesttent? je kunt ook overdrijven. Roken in een tent kan prima, daar heb ik nooit last ondervonden. We verliezen nu echt waar het om ging en draait het nu alleen nog maar om makkelijk geld aftroggelen van de burgers, waar Nederland overigens een liefhebber van is. ( zolang het de staatskas maar spekt, boetes, belasting etc. )
  zondag 15 juli 2018 @ 12:34:47 #161
311938 Kopiko
We were so happy...
pi_180486957
quote:
6s.gif Op zondag 15 juli 2018 12:12 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Nee het zijn juist de anti-rokers die niet sociaal zijn. Die willen andere mensen dingen verbieden. Ongelukkig kutvolk wat hun onvrede over het leven projecteert op rokers. En dan doen alsof ze moreel superieur zijn.

Gewoon in brand steken die teringlijertjes.
Andermans frisse lucht bederven is niet a-sociaal? Goh.
pi_180487947
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 12:00 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Maar door die paar sigaretten die gedoogd worden gaan vervolgens nog meer mensen in die tent roken. En nog meer. En nog meer.
Moet ook wel bekennen dat ik toen ik nog rookte me doorgaans wel aan rookverboden hield, tenzij iedereen om me heen ook stond te roken inderdaad. :P
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 15 juli 2018 @ 13:23:31 #163
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_180487956
Misschien kunnen we nog wat van Pyongyang leren.
Mensen hun vrijheid ontnemen staat hier immers ook hoog op de agenda.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_180488029
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 13:23 schreef Eiwitshake het volgende:
Misschien kunnen we nog wat van Pyongyang leren.
Mensen hun vrijheid ontnemen staat hier immers ook hoog op de agenda.
Wat is dat toch altijd met die drang om alles vreselijk te dramatiseren? Is het verbod op wildplassen vreselijk? Is het vreselijk dat je 's nachts niet te veel herrie mag maken? Is het vreselijk dat je niet met 120 door een woonwijk mag crossen?
Een samenleving kent vele regels en verboden. Er roken gewoon steeds minder mensen en er zijn dus ook steeds meer mensen die daar aanstoot aan nemen. Dat leidt uiteindelijk tot regels op dat vlak.

Met Pyongyang heeft dat niet zoveel van doen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 15 juli 2018 @ 13:33:41 #165
405850 Eiwitshake
Russische Trol
pi_180488151
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 13:27 schreef Monolith het volgende:

[..]

Wat is dat toch altijd met die drang om alles vreselijk te dramatiseren? Is het verbod op wildplassen vreselijk? Is het vreselijk dat je 's nachts niet te veel herrie mag maken? Is het vreselijk dat je niet met 120 door een woonwijk mag crossen?
Een samenleving kent vele regels en verboden. Er roken gewoon steeds minder mensen en er zijn dus ook steeds meer mensen die daar aanstoot aan nemen. Dat leidt uiteindelijk tot regels op dat vlak.

Met Pyongyang heeft dat niet zoveel van doen.
Het toverwoord 'tolerantie' is hier prima van op toepassing.
Ik zie dagelijks dingen waar ik me aan stoor maar ik ben niet alleen op de wereld en dien dus rekening te houden dat er mensen zijn die anders leven dan ik.
Als ik een sigaret vind stinken dan is dat vervelend maar dat weegt niet op tegen de ziekelijke controledrang die in toenemende mate in dit land zegeviert.

Er worden wetten gemaakt die onmogelijk te handhaven zijn om vervolgens de ondernemer leeg te kunnen kloppen.
"Wij zweren de voorkeur te geven aan een wisse dood boven een smadelijke behandeling, en nooit te dulden dat de geringste inbreuk gemaakt wordt op Neêrlands roem of de eer der vlag.”
- Jan Van Speijk
pi_180488259
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 13:33 schreef Eiwitshake het volgende:

[..]

Het toverwoord 'tolerantie' is hier prima van op toepassing.
Ik zie dagelijks dingen waar ik me aan stoor maar ik ben niet alleen op de wereld en dien dus rekening te houden dat er mensen zijn die anders leven dan ik.
Als ik een sigaret vind stinken dan is dat vervelend maar dat weegt niet op tegen de ziekelijke controledrang die in toenemende mate in dit land zegeviert.

Er worden wetten gemaakt die onmogelijk te handhaven zijn om vervolgens de ondernemer leeg te kunnen kloppen.
Je negeert de andere kant van tolerantie, namelijk rekening houden met. Toen ik nog rookte vond ik altijd wel dat ik een beetje rekening moest houden met niet rokers, maar veel rokers lijken te denken dat overal roken wanneer ze daar zin in hebben een of ander fundamenteel recht is waar iedereen maar mee moet leren omgaan.
Als rekening houden met anderen volledig afwezig is, dan leidt dat tot regels.
Kun je om gaan stampvoeten, maar enige introspectie kan dan ook geen kwaad.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_180488821
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 11:45 schreef luxerobots het volgende:

[..]

De NVWA kan niet overal zijn. Dan is het effectiever om steekproefsgewijs de horeca te controleren en boetes uit te delen dan om zelf klanten te beboeten. De hoge boete is natuurlijk een grote prikkel om als uitbater strenger op te treden.

En ja, dat kan ook in een menigte, maar dan moet je wel handhaven, jongeren die alcohol drinken in je kroeg of op je terras wegsturen.
Is in sommige gevallen of vrijwel onmogelijk, of ontzettend duur. Zoals op festivals of grote evenementen. En dat is je al meerdere keren verteld, maar blijf je steeds negeren.
"Pools are perfect for holding water"
pi_180489815
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 14:08 schreef probeer het volgende:

[..]

Is in sommige gevallen of vrijwel onmogelijk, of ontzettend duur. Zoals op festivals of grote evenementen. En dat is je al meerdere keren verteld, maar blijf je steeds negeren.
Schei toch uit. Gewoon om een identificatie vragen als een jongere een biertje wil kopen. Daarnaast kan er ook met polsbandjes gewerkt worden.
pi_180490589
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 14:47 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Schei toch uit. Gewoon om een identificatie vragen als een jongere een biertje wil kopen. Daarnaast kan er ook met polsbandjes gewerkt worden.
Dan haalt gewoon een meerderjarige dat biertje.
Bovenal is het gewoon een slechte ontwikkeling om overal een verbod op te leggen dat niet te handhaven is. En het inzetten van lokpersonen vind ik sowieso bizar.
pi_180490767
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 15:12 schreef Cherni het volgende:

[..]

Dan haalt gewoon een meerderjarige dat biertje.
Bovenal is het gewoon een slechte ontwikkeling om overal een verbod op te leggen dat niet te handhaven is. En het inzetten van lokpersonen vind ik sowieso bizar.
Wat wil je dan? Dat klanten beboet worden? Dan heb je als klant er direct last van, terwijl uitbaters en winkels vrolijk verder gaan met de verkoop aan minderjarigen.

Ja, het beleid is niet altijd makkelijk te handhaven en mensen kunnen biertjes doorgeven, maar dat is geen excuus om niets te doen.
pi_180490916
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 15:18 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Wat wil je dan? Dat klanten beboet worden? Dan heb je als klant er direct last van, terwijl uitbaters en winkels vrolijk verder gaan met de verkoop aan minderjarigen.

Ja, het beleid is niet altijd makkelijk te handhaven en mensen kunnen biertjes doorgeven, maar dat is geen excuus om niets te doen.
Tja als het aan mij zou liggen helemaal geen verbod gericht op leeftijd.
pi_180491236
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 11:52 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ja? En als die puber met bier niet meer op het terras loopt maar wel gekregen heeft van iemand die het in kroeg A gekocht heeft?

Kom je überhaupt wel eens op festivals, dorpsfeesten of evenementen als de vierdaagse?
Schijnbaar niet. Een of twee personen halen het bier. Althans zo doe ik het en velen met mij. En bovendien is het vaak zo druk dat iemand achter de tap niet eens tijd heeft om te gaan pissen.

En met Carnaval ben je nog verkleed ook😁 Vragen of iemand een ander masker wil dragen. 😁😁
pi_180492042
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 15:18 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Wat wil je dan? Dat klanten beboet worden? Dan heb je als klant er direct last van, terwijl uitbaters en winkels vrolijk verder gaan met de verkoop aan minderjarigen.

Ja, het beleid is niet altijd makkelijk te handhaven en mensen kunnen biertjes doorgeven, maar dat is geen excuus om niets te doen.
Nogal tegenstrijdig deze twee alinea's. Niets doen is blijkbaar geen optie, behalve als het om de daadwerkelijke overtreders gaat.
"Pools are perfect for holding water"
pi_180492146
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 13:40 schreef Monolith het volgende:

[..]

Je negeert de andere kant van tolerantie, namelijk rekening houden met. Toen ik nog rookte vond ik altijd wel dat ik een beetje rekening moest houden met niet rokers, maar veel rokers lijken te denken dat overal roken wanneer ze daar zin in hebben een of ander fundamenteel recht is waar iedereen maar mee moet leren omgaan.
Als rekening houden met anderen volledig afwezig is, dan leidt dat tot regels.
Kun je om gaan stampvoeten, maar enige introspectie kan dan ook geen kwaad.
Dat klopt. Maar anderzijds is er nooit een campagne tegen de rookoverlast geweest. Het is van het begin af aan een strijd tegen het roken geweest, 'voor je eigen bestwil' met de al dan niet oprecht ervaren overlast als stok om de hond te slaan.

Het rekening houden met heeft nooit een kans gekregen, en zodra de rijke antirooklobby de macht greep werd er geen enkele rekening gehouden met rokers, rookvriendelijken, kleine ondernemers en fundamentele concepten als vrije keuze.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_180492437
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 16:09 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar anderzijds is er nooit een campagne tegen de rookoverlast geweest. Het is van het begin af aan een strijd tegen het roken geweest, 'voor je eigen bestwil' met de al dan niet oprecht ervaren overlast als stok om de hond te slaan.
Volgens mij is het hele rookverbod op werkplek en in de horeca nu juist gericht op overlast.

quote:
Het rekening houden met heeft nooit een kans gekregen, en zodra de rijke antirooklobby de macht greep werd er geen enkele rekening gehouden met rokers, rookvriendelijken, kleine ondernemers en fundamentele concepten als vrije keuze.
Rijke anti-rooklobby? Volgens mij heeft de tabaksindustrie een wat beter gefinancierde lobby.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_180493967
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 16:19 schreef Monolith het volgende:

[..]

Volgens mij is het hele rookverbod op werkplek en in de horeca nu juist gericht op overlast.
Die in de horeca in ieder geval niet.

quote:
Rijke anti-rooklobby? Volgens mij heeft de tabaksindustrie een wat beter gefinancierde lobby.
Nee hoor, en dat is ook helemaal niet gek want de extra medische omzet van een niet-roker is heel veel groter dan de tabaksomzet van een roker. We hebben dan ook 1163 studies gezien die de schadelijkheid van meeroken insinueerden zonder die te kunnen bewijzen, maar die wel de campagne hebben gesterkt. Die zijn echt niet gratis geweest.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 15 juli 2018 @ 17:26:45 #177
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180494331
Is typisch voor de asociale en hufterige Nederlandse mentaliteit. Het is niet toegestaan ergens te roken, dan doe je dat gewoon niet. Neeeee
Weten het beter, moet kunnen, schijt aan, gewoon roken
Door rood rijden, rechts inhalen, er tussen drukken. Met je wielrenfiets in groepjes op straat rijden i.p.v. op het fietspad ernaast.
En een enorm grote scheur open trekken als je op je gedrag wordt aangesproken
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_180494347
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 16:06 schreef probeer het volgende:

[..]

Nogal tegenstrijdig deze twee alinea's. Niets doen is blijkbaar geen optie, behalve als het om de daadwerkelijke overtreders gaat.
Omdat het niet effectief is. Uitbaters hebben het meeste invloed, die kunnen regels hanteren. Als zij gewoon alcohol mogen verkopen aan minderjarigen, doen ze dat, want er is een financieel belang. Juist door hen te beboeten gaan ze regels hanteren, zoals het vragen om een identificatie.

Als het aan mij ligt doen ze beiden. Kopers beboeten en verkopers. Maar dan krijg je dus huilende consumenten en nu alleen huilende verkopers.
pi_180494505
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 17:27 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Omdat het niet effectief is. Uitbaters hebben het meeste invloed, die kunnen regels hanteren. Als zij gewoon alcohol mogen verkopen aan minderjarigen, doen ze dat, want er is een financieel belang. Juist door hen te beboeten gaan ze regels hanteren, zoals het vragen om een identificatie.

Als het aan mij ligt doen ze beiden. Kopers beboeten en verkopers. Maar dan krijg je dus huilende consumenten en nu alleen huilende verkopers.
Dus je erkent dat klanten controleren en beboeten niet effectief is. Maar toch zouden de uitbaters dat dan wel effectief moeten gaan doen?

En ja, mensen vinden boetes krijgen niet leuk. Maar dat is dan ook zo'n beetje het hele doel van een boete opleggen aan de overtreder.
"Pools are perfect for holding water"
  † In Memoriam † zondag 15 juli 2018 @ 17:31:48 #180
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_180494561
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 16:19 schreef Monolith het volgende:

[..]

Volgens mij is het hele rookverbod op werkplek en in de horeca nu juist gericht op overlast.
Het rookverbod is altijd verkocht onder de noemer gezondheid. Dat anti-rokers met overlast zwaaien is daarbij weinig relevant voor de reden van invoeren van de wet.
Carpe Libertatem
pi_180494577
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 17:30 schreef probeer het volgende:

[..]

Dus je erkent dat klanten controleren en beboeten niet effectief is. Maar toch zouden de uitbaters dat dan wel effectief moeten gaan doen?
Nee, de controleurs beboeten. En dan is het veel effectiever om de verkoper te beboeten dan de consument.
pi_180494626
quote:
7s.gif Op zondag 15 juli 2018 17:31 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Het rookverbod is altijd verkocht onder de noemer gezondheid. Dat anti-rokers met overlast zwaaien is daarbij weinig relevant voor de reden van invoeren van de wet.
Het rookverbod handelt om het recht op een rookvrije werkplek, dat lijkt me toch een gevalletje overlast.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_180494839
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 17:32 schreef luxerobots het volgende:

[..]

Nee, de controleurs beboeten. En dan is het veel effectiever om de verkoper te beboeten dan de consument.
Ja, en als we de wegenbelasting flink omhoog gooien dan kan de politie ook stoppen met flitsen zonder dat er minder geld in het potje van de overheid belandt.

Maar op een of andere manier vinden we het toch wel belangrijk dat degene die de daadwerkelijke overtreding bewust begaat (wat bij de verkopers dus bij lange na niet altijd het geval is) ook degene is die er voor gestraft wordt.

Maar tsja ... effectiviteit boven daadwerkelijke schuldvraag is inderdaad een manier ja.
"Pools are perfect for holding water"
pi_180495055
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 17:37 schreef probeer het volgende:

[..]

Ja, en als we de wegenbelasting flink omhoog gooien dan kan de politie ook stoppen met flitsen zonder dat er minder geld in het potje van de overheid belandt.

Maar op een of andere manier vinden we het toch wel belangrijk dat degene die de daadwerkelijke overtreding bewust begaat (wat bij de verkopers dus bij lange na niet altijd het geval is) ook degene is die er voor gestraft wordt.
Hardrijders begaan ook niet altijd bewust een overtreding. Je kan niet zo bezig zijn met de snelheid, of in een onoverzichtelijke situatie verkeren. Punt is dat je zelf altijd moet opletten, en bij een onoverzichtelijke situatie in beroep kan gaan.

Natuurlijk wordt er geld verdiend aan boetes, maar dat zou niet het primaire doel moeten zijn. Dat is ervoor zorgen dat er niet te hard gereden wordt en dat alcohol niet bij minderjarigen terecht komt.
  zondag 15 juli 2018 @ 17:44:09 #185
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_180495096
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 17:34 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het rookverbod handelt om het recht op een rookvrije werkplek, dat lijkt me toch een gevalletje overlast.
Nope. Altijd in het kader vd gezondheid vd werknemer geweest (daar ook mee begonnen dus). En nu nog steeds (in de wet).
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  † In Memoriam † zondag 15 juli 2018 @ 17:44:27 #186
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_180495109
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 17:34 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het rookverbod handelt om het recht op een rookvrije werkplek, dat lijkt me toch een gevalletje overlast.
Mwa, er zijn allerlei wetten die rechten regelen op de werkplek die niets met overlast te maken hebben. Als het overlast zou zijn dan zou het bijvoorbeeld geen enkel probleem moeten zijn als 100% van het personeel het prima vindt als er op de werkplek gerookt mag worden.
Carpe Libertatem
  zondag 15 juli 2018 @ 17:46:21 #187
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180495185
Ik ben zeer blij met rookverbod in de horeca, typisch geval van dat het zelf regelen niet werkte en de overheid daarom met regels kwam.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_180495300
quote:
7s.gif Op zondag 15 juli 2018 17:44 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Mwa, er zijn allerlei wetten die rechten regelen op de werkplek die niets met overlast te maken hebben. Als het overlast zou zijn dan zou het bijvoorbeeld geen enkel probleem moeten zijn als 100% van het personeel het prima vindt als er op de werkplek gerookt mag worden.
Dat is niet fatsoenlijk in een wet te vatten. Je kunt bovendien niet garanderen dat toekomstige collega's daar ook zo denken of huidige collega's niet van mening veranderen. Of nou ja, je dwingt het eigenlijk wel gewoon af, want er zijn maar heel weinig mensen die hun collega's iets dergelijks durven ontnemen. Juist een dergelijke wet garandeert het recht, zonder dat sociale druk een dwingende rol speelt.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  zondag 15 juli 2018 @ 17:50:09 #189
250282 fluitbekzeenaald2.0
Oi u luzi chervona kalyna
pi_180495314
Beter schaffen ze festivaltenten gewoon af. Die ellende is altijd te warm en zweterig en als het geluid doorklinkt zet je maar een muurtje neer.
Fluitbekzeenaalden zijn verwant aan de zeenaalden, de zeepaardjes en de trompetzeenaalden.
Van die laatste groep onderscheiden ze zich door de draadvormige verlenging van de middelste staartvinstralen (die bij de trompetzeenaalden ontbreken).
pi_180495318
quote:
7s.gif Op zondag 15 juli 2018 17:44 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Mwa, er zijn allerlei wetten die rechten regelen op de werkplek die niets met overlast te maken hebben. Als het overlast zou zijn dan zou het bijvoorbeeld geen enkel probleem moeten zijn als 100% van het personeel het prima vindt als er op de werkplek gerookt mag worden.
Hoe bereik je die 100% en hoe wil je dat wettelijk regelen?

Als je in een bedrijf werkt waar de meerderheid en je leidinggevende roken, dan stem je daar als medewerker natuurlijk mee in. Je wil geen dwarsligger zijn.
  † In Memoriam † zondag 15 juli 2018 @ 17:51:50 #191
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_180495373
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 17:49 schreef Monolith het volgende:

[..]

Dat is niet fatsoenlijk in een wet te vatten. Je kunt bovendien niet garanderen dat toekomstige collega's daar ook zo denken of huidige collega's niet van mening veranderen. Of nou ja, je dwingt het eigenlijk wel gewoon af, want er zijn maar heel weinig mensen die hun collega's iets dergelijks durven ontnemen. Juist een dergelijke wet garandeert het recht, zonder dat sociale druk een dwingende rol speelt.
Natuurlijk is dat niet te regelen. Het was enkel om aan te geven dat overlast niet de reden, maar enkel een bijkomstigheid is.
Carpe Libertatem
  zondag 15 juli 2018 @ 17:57:02 #192
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180495494
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 14:15 schreef Weltschmerz het volgende:
Blijkbaar gebeurt het roken helemaal niet zo stiekem. Het lijkt er meer op dat domineetje staat en diens aanhangers worstelt met het vrijheid blijheid karakter dat dit soort festivals uberhaupt heeft doen ontstaan.
Grappig dat jij altijd zo hoog van de toren blaast over dat zaken juridisch niet in orde zijn, maar tegelijkertijd meent dat handhaving iets vies is
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_180495532
quote:
7s.gif Op zondag 15 juli 2018 17:51 schreef Boze_Appel het volgende:

[..]

Natuurlijk is dat niet te regelen. Het was enkel om aan te geven dat overlast niet de reden, maar enkel een bijkomstigheid is.
Wat een bizarre redenatie. Natuurlijk is dat de reden. Dat leg ik net uit. Het recht op een rookvrije werkplek is bedoeld om niet-rokers te behoeden voor overlast. Een verbod op door rood rijden is misschien ook wat overdreven om te handhaven op een leeg kruispunt, maar dat zegt niets over het doel van de regel an sich.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_180495717
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 17:57 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Grappig dat jij altijd zo hoog van de toren blaast over dat zaken juridisch niet in orde zijn, maar tegelijkertijd meent dat handhaving iets vies is
Nee hoor, ik ben een groot voorstander van handhaving. Handhaving van de referendumwet, handhaving van de geluidsnormen voor de luchtvaart, handhaving van alle privacywetgeving, handhaving van apv's ivm geluidsoverlast, vervolging van alle bankenfraude en oplichting, noem maar op. Gedogen kan alleen in een overgangssituatie.

Ik vind hier de regels gewoon niet deugen net zoals de regels met betrekking tot softdrugs ook niet deugen, en het gedoogbeleid ook niet deugt.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 15 juli 2018 @ 18:07:50 #195
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180495752
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 18:06 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee hoor, ik ben een groot voorstander van handhaving. Handhaving van de referendumwet, handhaving van de geluidsnormen voor de luchtvaart, handhaving van alle privacywetgeving, handhaving van apv's ivm geluidsoverlast, vervolging van alle bankenfraude en oplichting, noem maar op. Gedogen kan alleen in een overgangssituatie.

Ik vind hier de regels gewoon niet deugen net zoals de regels met betrekking tot softdrugs ook niet deugen, en het gedoogbeleid ook niet deugt.
dus rookverbod in festival tenten moet worden gehandhaafd en niet gedoogd
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  † In Memoriam † zondag 15 juli 2018 @ 18:10:30 #196
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_180495815
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 17:58 schreef Monolith het volgende:

[..]

Wat een bizarre redenatie. Natuurlijk is dat de reden. Dat leg ik net uit. Het recht op een rookvrije werkplek is bedoeld om niet-rokers te behoeden voor overlast. Een verbod op door rood rijden is misschien ook wat overdreven om te handhaven op een leeg kruispunt, maar dat zegt niets over het doel van de regel an sich.
De Tabaks- en rookwarenwet en Tabaks- en rookwarenbesluit zeggen wat anders.

quote:
Bij of krachtens algemene maatregel van bestuur worden in het belang van de volksgezondheid eisen gesteld aan tabaksproducten, elektronische dampwaar, nicotinehoudende vloeistof en niet-nicotinehoudende vloeistof met betrekking tot maximumemissieniveaus en ingrediënten en worden technische eisen gesteld, en kunnen methoden van onderzoek worden aangewezen die bij uitsluiting beslissend zijn voor de vaststelling of met betrekking tot een product al dan niet aan de daaraan gestelde eisen is voldaan.
Carpe Libertatem
  zondag 15 juli 2018 @ 18:43:55 #197
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_180497247
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 17:58 schreef Monolith het volgende:

[..]

Wat een bizarre redenatie. Natuurlijk is dat de reden. Dat leg ik net uit. Het recht op een rookvrije werkplek is bedoeld om niet-rokers te behoeden voor overlast. Een verbod op door rood rijden is misschien ook wat overdreven om te handhaven op een leeg kruispunt, maar dat zegt niets over het doel van de regel an sich.
Maar wat je zegt klopt niet. Begon met gezondheid, gaat nog steeds om gezondheid. Overlast heeft er niks mee te maken.
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
pi_180498691
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 18:07 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

dus rookverbod in festival tenten moet worden gehandhaafd en niet gedoogd
Nee, het moet worden afgeschaft, en in de overgansfase gedoogd.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 15 juli 2018 @ 19:33:41 #199
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180498739
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 19:31 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Nee, het moet worden afgeschaft, en in de overgansfase gedoogd.
Het is verboden, het gaat niet worden afgeschaft, je gewoon gedragen en het niet doen.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_180498805
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 19:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Het is verboden, het gaat niet worden afgeschaft, je gewoon gedragen en het niet doen.
Dat heeft er natuurlijk niks mee te maken, het verbod betreft immers niet de roker.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zondag 15 juli 2018 @ 19:37:37 #201
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180498827
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 19:36 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Dat heeft er natuurlijk niks mee te maken, het verbod betreft immers niet de roker.
Ophouden met janken, je gewoon aan de regels houden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_180499613
Roken blijft een proletenhobby.
pi_180499705
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 19:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ophouden met janken, je gewoon aan de regels houden.
Verbieden, het zou toch een keer moeten stoppen?
Of niet.
  zondag 15 juli 2018 @ 21:13:51 #204
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_180500761
quote:
13s.gif Op zondag 15 juli 2018 20:17 schreef spiritusbus het volgende:
Roken blijft een proletenhobby.
Ik begin het steeds sneuer te vinden, dat wel.
#alszelfsikkanstoppenwaaromjijdanniet
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zondag 15 juli 2018 @ 21:36:01 #205
464681 hollandia02
"The Young Boy"
pi_180501168
1 oplossing, roken toestaan in festivaltenten.

Niemand daar zeurt om rokers, is namelijk een doelgroep die juist rookt of er iig niet om zeurt.
In Rotterdam verdienen ze het, in Den Haag verdelen ze het en in Amsterdam smijten ze het over de balk.
Jules Deelder, may he rest in peace
pi_180501883
Dit is net als de regel die in het nieuws was dat er maar 1 of 2 bier per persoon meegegeven mocht worden om de kans kleiner te maken dat mensen bier doorgaven aan minderjarigen. Dan vraag je jezelf toch echt af wie en hoe deze regels verzinnen.
Signature:
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  zondag 15 juli 2018 @ 22:29:04 #207
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_180502569
quote:
6s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 18:07 schreef sig000 het volgende:
De beste festivals zijn underground.
Dit :7
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_180503863
quote:
7s.gif Op zondag 15 juli 2018 21:13 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ik begin het steeds sneuer te vinden, dat wel.
#alszelfsikkanstoppenwaaromjijdanniet
Ik vind het niet per se sneu, alcohol is wat mij betreft net zo 'sneu', maar daar ben ik totaal niet vies van. Het gaat er mij meer om dat andere mensen last hebben van je als je rookt. Dat maakt het gewoon debiel.
pi_180504104
Het is zelfs zo debiel dat de e-rokers die alleen waterdamp uitstoten verboden zijn.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  maandag 16 juli 2018 @ 09:02:52 #210
186587 Byzantynixschii
... .. an odd duck .. ...
pi_180507783
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 23:47 schreef raptorix het volgende:
Het is zelfs zo debiel dat de e-rokers die alleen waterdamp uitstoten verboden zijn.
1. Verboden waar?

2. Damp bij vaping is geen waterdamp maar een mengeling van propyleenglycol, plantaardige glycerine, smaakaroma('s) en eventueel nicotine.
Op maandag 20 augustus 2018 16:30 schreef de_boswachter het volgende:
Je verwijt de ouders overmacht
pi_180507833
Rokers moeten gewoon oprotten. Zielig volk man. En het terrasverbod zo snel mogelijk invoeren, ik zou het als restaurant niet eens meer faciliteren
pi_180507841
Stom gezeik allemaal om een peukje. Wat een zeikland zijn we geworden.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180507852
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 09:07 schreef kurk_droog het volgende:
Rokers moeten gewoon oprotten. Zielig volk man. En het terrasverbod zo snel mogelijk invoeren, ik zou het als restaurant niet eens meer faciliteren
Huil huil huil boehoe ik heb last van rokers terwijl ik buiten zit mama!!!!!
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180508009
quote:
10s.gif Op maandag 16 juli 2018 09:09 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Huil huil huil boehoe ik heb last van rokers terwijl ik buiten zit mama!!!!!
ik wil gewoon vol van mijn speciaal biertje genieten ipv dat de smaak verpest wordt door die stink rokers
pi_180508021
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 09:24 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

ik wil gewoon vol van mijn speciaal biertje genieten ipv dat de smaak verpest wordt door die stink rokers
Ach huil toch niet man. Alsof schrale bierlucht lekker ruikt.

Ik rook zelf al 12 jaar niet meer, maar dat enorme gejank de laatste jaren erover, echt hysterisch.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180508043
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 09:25 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ach huil toch niet man. Alsof schrale bierlucht lekker ruikt.

Ik rook zelf al 12 jaar niet meer, maar dat enorme gejank de laatste jaren erover, echt hysterisch.
flikkert gewoon op joh moordenaar. Door te roken geef je bewust andere mensen kanker en stress
pi_180508053
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 09:26 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

flikkert gewoon op joh moordenaar. Door te roken geef je bewust andere mensen kanker en stress
_O- _O-

Aaaahhhh krijg je een hartaanval van de stress? _O-

Ik zou haast weer beginnen met roken om mensen zoals jij aan het huilen en spartelen te maken.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180508059
-

[ Bericht 100% gewijzigd door Cherni op 16-07-2018 09:29:04 ]
pi_180508075
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 09:24 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

ik wil gewoon vol van mijn speciaal biertje genieten ipv dat de smaak verpest wordt door die stink rokers
Een speciaal biertje in combinatie met een Gitanes zonder filter is ook genieten. Zo wil ik genieten.
pi_180508080
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 09:27 schreef Cherni het volgende:

[..]

Een speciaal biertje in combinatie met een Gitanes zonder filter is ook genieten.
Ik vind die 'speciaal bier' geilerds een stuk erger dan rokers trouwens. Met hun teringbaarden en sleeves.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180508110
quote:
8s.gif Op maandag 16 juli 2018 09:29 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ik vind die 'speciaal bier' geilerds een stuk erger dan rokers trouwens. Met hun teringbaarden en sleeves.
Een baard heb ik niet maar ik rook een pakje per maand gemiddeld. Gitanes juist op dat moment als ik een speciaal biertje drink. Als gelegenheidsroker laat ik mij dat niet ontnemen.
pi_180508170
quote:
8s.gif Op maandag 16 juli 2018 09:29 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ik vind die 'speciaal bier' geilerds een stuk erger dan rokers trouwens. Met hun teringbaarden en sleeves.
Alles en iedereen past volgens jou ook echt in een hokje hé :P

Disclaimer:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Weggegaan en opgerot
  maandag 16 juli 2018 @ 09:41:42 #223
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_180508260
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 09:26 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

flikkert gewoon op joh moordenaar. Door te roken geef je bewust andere mensen kanker en stress
Meisje toch :*
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_180508449
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 09:26 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

flikkert gewoon op joh moordenaar. Door te roken geef je bewust andere mensen kanker en stress
Het argument van kanker en stress vind ik lachwekkend. In dat geval raad ik je ook aan niet meer buiten te komen.
pi_180508606
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 23:47 schreef raptorix het volgende:
Het is zelfs zo debiel dat de e-rokers die alleen waterdamp uitstoten verboden zijn.
Optyfen met die zoete weeïge geur

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 16-07-2018 10:15:05 (typo) ]
  maandag 16 juli 2018 @ 10:09:56 #226
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180508730
quote:
13s.gif Op maandag 16 juli 2018 09:08 schreef De_Onnoembare het volgende:
Stom gezeik allemaal om een peukje. Wat een zeikland zijn we geworden.
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 19:37 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ophouden met janken, je gewoon aan de regels houden.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_180508965
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 10:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

[..]

Ik vind het overregulerend gezeik.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180508986
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 09:54 schreef spiritusbus het volgende:

[..]

Het argument van kanker en stress vind ik lachwekkend. In dat geval raad ik je ook aan niet meer buiten te komen.
gast, als ik met mijn 30cm mijzelf parkeer op een terras wil ik gewoon geen last hebben van rokende paupers. Ga lekker thuis roken maar val de elite niet lastig.
pi_180509008
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 10:24 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

gast, als ik met mijn 30cm mijzelf parkeer op een terras wil ik gewoon geen last hebben van rokende paupers. Ga lekker thuis roken maar val de elite niet lastig.
12a.jpg

_O-
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180509023
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 10:24 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

gast, als ik met mijn 30cm mijzelf parkeer op een terras wil ik gewoon geen last hebben van rokende paupers. Ga lekker thuis roken maar val de elite niet lastig.
Ik zou even aan je taalgebruik werken als je wilt pretenderen 'de elite' te zijn.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_180509050
Rokers zijn mad hier
pi_180509063
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 10:28 schreef kurk_droog het volgende:
Rokers zijn mad hier
Misschien handig om het topic eerst even te lezen voordat je hier de hersendode komt uithangen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_180509071


De 'elite'.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  maandag 16 juli 2018 @ 10:34:34 #234
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_180509175
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 12:00 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Maar door die paar sigaretten die gedoogd worden gaan vervolgens nog meer mensen in die tent roken. En nog meer. En nog meer.
Denk dat dat best mee valt, maar je houdt het gewoon niet tegen.
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
pi_180509211
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 10:28 schreef Monolith het volgende:

[..]

Misschien handig om het topic eerst even te lezen voordat je hier de hersendode komt uithangen.
ik hoef het topic niet te lezen om te weten dat rokers tegen de regels in graag andere mensen willen lastigvallen met hun kankerverwekkende uitstoot.

Als ik onder de 35jaar was zou ik mijzelf niet eens willen associëren met paupers die roken.
pi_180509232
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 10:36 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

ik hoef het topic niet te lezen om te weten dat rokers tegen de regels in graag andere mensen willen lastigvallen met hun kankerverwekkende uitstoot.
Hoe is het met je dieselauto?
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  maandag 16 juli 2018 @ 10:39:36 #237
445752 broodjepindakaashagelslag
Ik blaf niet maar ik bijt
pi_180509276
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 09:24 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

ik wil gewoon vol van mijn speciaal biertje genieten ipv dat de smaak verpest wordt door die stink rokers
Dan ga je toch lekker binnen zitten :W
Its hard to win an argument against a smart person, but it's damn near impossible to win an argument against a stupid person
pi_180509366
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 10:37 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Hoe is het met je dieselauto?
prima, ik help in ieder geval mee aan het halen van de co2 klimaatdoelstellingen.
pi_180509454
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 10:27 schreef Monolith het volgende:

[..]

Ik zou even aan je taalgebruik werken als je wilt pretenderen 'de elite' te zijn.
Iedereen die net boven modaal zit tot pak hem beet een ton of een manager van de koffieautomaat noemt zich al snel de elite. 😁
pi_180511053
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 10:24 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

gast, als ik met mijn 30cm mijzelf parkeer op een terras wil ik gewoon geen last hebben van rokende paupers. Ga lekker thuis roken maar val de elite niet lastig.
Ik rook niet, sterker nog, ik walg van rokers. Maar het kanker argument slaat nergens op.
  maandag 16 juli 2018 @ 12:06:30 #241
168739 Red_85
'echt wel'
pi_180511135
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 10:09 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

[..]

Maar Piet, kommop. Als de regels zo betuttelend worden, wil je je er niet aan houden. Als de regel wordt op de a2 50 rijden omdat dat veiliger zou zijn, moet je je ook gaan afvragen 'hoezo moet ik me hier aan gaan houden?'.

Regels moet je niet volgen omdat het regels zijn.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  maandag 16 juli 2018 @ 12:37:03 #242
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_180511777
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 12:06 schreef Red_85 het volgende:
Regels moet je niet volgen omdat het regels zijn.
Inderdaad, hun waarheid is niet jouw waarheid toch?
Je kunt dat prima zelf beoordelen.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
  maandag 16 juli 2018 @ 12:55:35 #243
39581 Salvad0R
universal
pi_180512258
quote:
0s.gif Op zondag 15 juli 2018 12:34 schreef Kopiko het volgende:

[..]

Andermans frisse lucht bederven is niet a-sociaal? Goh.
Alsof de verzuurde anti-rokers uberhaupt een sociaal leven hebben :') Ze zijn gewoon mad op mensen die wèl lol maken met elkaar.
Als "roken" echt een probleem was voor de heilige niet-rokers... waarom compenseren zij de horeca dan niet voor het wegblijven van rokers? Nou? Het is een retorische vraag. Dat kunnen ze namelijk helemaal niet, omdat het vriendenloze misgunners zijn. De nieuwe nazis. Zelfde slag volk als de Veganisten en Feministen. Gewoon vieze bah.
pi_180512833
quote:
6s.gif Op maandag 16 juli 2018 12:55 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Alsof de verzuurde anti-rokers uberhaupt een sociaal leven hebben :') Ze zijn gewoon mad op mensen die wèl lol maken met elkaar.
Als "roken" echt een probleem was voor de heilige niet-rokers... waarom compenseren zij de horeca dan niet voor het wegblijven van rokers? Nou? Het is een retorische vraag. Dat kunnen ze namelijk helemaal niet, omdat het vriendenloze misgunners zijn. De nieuwe nazis. Zelfde slag volk als de Veganisten en Feministen. Gewoon vieze bah.
zuipen is lol maar roken is gewoon droevig. Heeft niets met zuurheid te maken
  maandag 16 juli 2018 @ 13:30:58 #245
39581 Salvad0R
universal
pi_180512940
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 13:25 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

zuipen is lol maar roken is gewoon droevig. Heeft niets met zuurheid te maken
Geen valide logica. Sentiment-politiek. Wat voor de één droevig is, is voor een ander een hobby. Het argument dat niet-rokers wegblijven uit gelegenheden waar gerookt wordt gaat dus ook niet op, want zaken met een niet-roken beleid zitten echt niet plots vol met niet-rokers die de boel ff compenseren. Rokers geven gewoon meer geld uit dan niet-rokers, omdat die statistisch gezien meer neigen naar buitensporig gedrag, terwijl de schijnheilige zogenaamd behouden niet-rokers juist zuiniger zijn per definitie.

DUS FUCK OFF MET ANDEREN PROBEREN TE VERTELLEN WAT ZE WEL OF NIET MOGEN DOEN, VUILE SCHIJNHEIL HITLERS
pi_180513128
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 13:25 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

zuipen is lol maar roken is gewoon droevig. Heeft niets met zuurheid te maken
Feitelijk is zuipen natuurlijk droeviger: geweld, achterlijk gedrag, gevaarlijk in het verkeer etc
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
pi_180513465
Weet je wat zo grappig is. In zo'n topic als dit komen allemaal niet-rokers zich mengen hoe erg en asociaal het allemaal wel niet is, terwijl ze waarschijnlijk nog nooit of indien wel minstens 20 jaar geleden voor het laatst in een tent op een festival zijn geweest.
Terwijl als je daar bent heeft echt niemand er last van en hoor je er niemand over. Het is groot en open genoeg.
pi_180513553
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 13:58 schreef bloodymary1 het volgende:
Weet je wat zo grappig is. In zo'n topic als dit komen allemaal niet-rokers zich mengen hoe erg en asociaal het allemaal wel niet is, terwijl ze waarschijnlijk nog nooit of indien wel minstens 20 jaar geleden voor het laatst in een tent op een festival zijn geweest.
Terwijl als je daar bent heeft echt niemand er last van en hoor je er niemand over. Het is groot en open genoeg.
Weet je wat zo grappig is. Dat dat dus niet uitmaakt. Het is verboden punt.
pi_180513563
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 14:04 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

Weet je wat zo grappig is. Dat dat dus niet uitmaakt. Het is verboden punt.
Ja dat maakt wel uit. Het gaat er in deze discussie niet om of het verboden is, maar dat het gedoogd wordt. Wanneer ben jij voor het laatst in zo'n tent geweest en waar?
  maandag 16 juli 2018 @ 14:51:24 #250
168739 Red_85
'echt wel'
pi_180514626
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 12:37 schreef Worteltjestaart het volgende:

[..]

Inderdaad, hun waarheid is niet jouw waarheid toch?
Je kunt dat prima zelf beoordelen.
Dom de regels volgen die een ander je oplegt :')
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_180514640
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 14:04 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Ja dat maakt wel uit. Het gaat er in deze discussie niet om of het verboden is, maar dat het gedoogd wordt. Wanneer ben jij voor het laatst in zo'n tent geweest en waar?
Het wordt dus niet gedoogd omdat het geen reet uitmaakt, maar omdat het niet handhaafbaar is. Dat is een heel andere reden. Of het een reet uitmaakt is niet aan de roker, en ook niet aan de niet-roker. Je kunt niet van tevoren alle bezoekers gaan vragen of ze het vervelend vinden dat iemand naast hun staat te roken. Als maatschappij hebben we daarom afgesproken niet in deels afgesloten ruimtes te roken en ik vind het dan ook niet meer dan netjes dat je het niet doet.

Zelf maakt het mij ook niks uit of iemand naast mij staat te roken, maar wat ik wel of niet acceptabel vind is niet de juiste maatstaf.
  maandag 16 juli 2018 @ 14:53:59 #252
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180514681
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 12:06 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Maar Piet, kommop. Als de regels zo betuttelend worden, wil je je er niet aan houden. Als de regel wordt op de a2 50 rijden omdat dat veiliger zou zijn, moet je je ook gaan afvragen 'hoezo moet ik me hier aan gaan houden?'.

Regels moet je niet volgen omdat het regels zijn.
Jij haalt natuurlijk ook rechts in, rijd de hele tijd verder links? Want ach, regels. Rij je ook door rood? Ach, regels, meh
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 16 juli 2018 @ 14:54:58 #253
168739 Red_85
'echt wel'
pi_180514695
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 14:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jij haalt natuurlijk ook rechts in, rijd de hele tijd verder links? Want ach, regels. Rij je ook door rood? Ach, regels, meh
Piet, waar is je logica opeens?
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_180514711
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 14:53 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Jij haalt natuurlijk ook rechts in, rijd de hele tijd verder links? Want ach, regels. Rij je ook door rood? Ach, regels, meh
Als de weg leeg is en ik rijd op de rechterbaan de toegestane snelheid en 1 of andere malloot rijd langzamer 2 banen verder ga ik inderdaad niet 2 banen opschuiven nee.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  maandag 16 juli 2018 @ 15:36:43 #255
24533 ACT-F
Onmeunige gaspedoal emmer
pi_180515499
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 14:04 schreef Roellie80 het volgende:

[..]

Weet je wat zo grappig is. Dat dat dus niet uitmaakt. Het is verboden punt.
Weet je wat nog grappiger is? Dat werkelijk iedereen wel eens verboden negeert.
Bekijk de webcam via UStream. Luister naar Gutter FM
pi_180516306
Ja want ik hoef het toch niet eens te zijn met alle regels die er gemaakt zijn. Houden jullie je dan werkelijk aan alle regels? Veel regels zijn zo onzinnig in mijn optiek, daar begin ik nog niet eens aan. Kom op zeg, we leven niet in Noord-Korea.
  maandag 16 juli 2018 @ 16:28:56 #257
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180516613
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 16:14 schreef bloodymary1 het volgende:
Ja want ik hoef het toch niet eens te zijn met alle regels die er gemaakt zijn. Houden jullie je dan werkelijk aan alle regels? Veel regels zijn zo onzinnig in mijn optiek, daar begin ik nog niet eens aan. Kom op zeg, we leven niet in Noord-Korea.
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 17:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Is typisch voor de asociale en hufterige Nederlandse mentaliteit. Het is niet toegestaan ergens te roken, dan doe je dat gewoon niet. Neeeee
Weten het beter, moet kunnen, schijt aan, gewoon roken
Door rood rijden, rechts inhalen, er tussen drukken. Met je wielrenfiets in groepjes op straat rijden i.p.v. op het fietspad ernaast.
En een enorm grote scheur open trekken als je op je gedrag wordt aangesproken
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_180516628
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 16:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

[..]

Befehl ist befehl!
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  Moderator maandag 16 juli 2018 @ 16:30:18 #259
332671 crew  indiaantje89
pi_180516643
Nu ruiken mensen op festivals naar zweet... bah bah. Geef mij dan maar een roker hoor. Groetjes een niet roker.
  maandag 16 juli 2018 @ 16:30:34 #260
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180516648
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 16:29 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Befehl ist befehl!
een enorm grote scheur open trekken als je op je gedrag wordt aangesproken...
QED
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_180516678
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 16:30 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

een enorm grote scheur open trekken als je op je gedrag wordt aangesproken...
QED
Ja ja. Ga jij nou meer 4 banen opschuiven als er iemand links hangt met 80.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  maandag 16 juli 2018 @ 16:33:04 #262
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180516713
quote:
10s.gif Op maandag 16 juli 2018 16:31 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Ja ja. Ga jij nou meer 4 banen opschuiven als er iemand links hangt met 80.
Links blijven rijden is toch okay voor jou? Wat nou regels, moet kunnen toch?
Oooh, andere mensen moeten zich aan de regels houden, maar jij bent uitverkoren
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_180516771
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 16:33 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Links blijven rijden is toch okay voor jou? Wat nou regels, moet kunnen toch?
Oooh, andere mensen moeten zich aan de regels houden, maar jij bent uitverkoren
Beetje zelf nadenken mag best he.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  maandag 16 juli 2018 @ 16:37:14 #264
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180516803
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 16:36 schreef De_Onnoembare het volgende:

[..]

Beetje zelf nadenken mag best he.
Geen argumenten meer?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 16 juli 2018 @ 16:40:54 #265
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_180516886
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 16:28 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

[..]

Weet je wat, we verbieden gewoon alle drugs.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 16 juli 2018 @ 17:02:07 #266
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180517356
quote:
7s.gif Op maandag 16 juli 2018 16:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Weet je wat, we verbieden gewoon alle drugs.
Niets zinnigs bij te dragen? Ben je weer eens stoned?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_180517604
quote:
7s.gif Op maandag 16 juli 2018 16:40 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Weet je wat, we verbieden gewoon alle drugs.
Zonder bierverkoop krijgt geen enkel festival de begroting rond.
  maandag 16 juli 2018 @ 17:31:50 #268
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_180517913
quote:
1s.gif Op zondag 15 juli 2018 17:26 schreef Pietverdriet het volgende:
Is typisch voor de asociale en hufterige Nederlandse mentaliteit. Het is niet toegestaan ergens te roken, dan doe je dat gewoon niet. Neeeee
Weten het beter, moet kunnen, schijt aan, gewoon roken
Door rood rijden, rechts inhalen, er tussen drukken. Met je wielrenfiets in groepjes op straat rijden i.p.v. op het fietspad ernaast.
En een enorm grote scheur open trekken als je op je gedrag wordt aangesproken
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_180518148
quote:
2s.gif Op maandag 16 juli 2018 17:13 schreef sig000 het volgende:

[..]

Zonder bierverkoop krijgt geen enkel festival de begroting rond.
Oh let maar op, dat is het volgende wat eraan moet van de Mag Nietters.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  maandag 16 juli 2018 @ 17:54:10 #270
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_180518293
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 17:47 schreef De_Onnoembare het volgende:
Oh let maar op, dat is het volgende wat eraan moet van de Mag Nietters.
Je hebt toch zeker geen alcohol nodig om het gezellig te hebben?
#geendrankgeenprobleem
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_180518318
quote:
7s.gif Op maandag 16 juli 2018 17:54 schreef Ringo het volgende:

[..]

Je hebt toch zeker geen alcohol nodig om het gezellig te hebben?
#geendrankgeenprobleem
Zijn ze al mee bezig.

Straks mag je alleen nog naar HealthyFest. Lekker smoothies van broccoli drinken.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  maandag 16 juli 2018 @ 17:58:25 #272
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_180518394
Ik ben ook niet van het verbieden overal, maar roken naast iemand die niet rookt is gewoon smerig voor de ander. Dus in zo'n tent snap ik het prima.

En ja, ik rook zelf ook, maar hou altijd en overal rekening met anderen, die hoeven niet het slachtoffer te worden van mijn trieste verslaving.
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
  maandag 16 juli 2018 @ 18:03:33 #273
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_180518513
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 17:02 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Niets zinnigs bij te dragen? Ben je weer eens stoned?
Ad Hominems zijn leuk! *O*
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  maandag 16 juli 2018 @ 18:09:22 #274
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_180518651
quote:
Fred Schuit is een held
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  maandag 16 juli 2018 @ 18:27:53 #275
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_180519098
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 17:58 schreef HeatWave het volgende:
mijn trieste verslaving
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  maandag 16 juli 2018 @ 18:28:18 #276
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_180519104
quote:
9s.gif Op maandag 16 juli 2018 18:27 schreef Ringo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Leg uit?
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_180519206
quote:
9s.gif Op maandag 16 juli 2018 18:27 schreef Ringo het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
ik deed zo'n 40-45 minuten over dat boek
pi_180519511
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 18:32 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

ik deed zo'n 40-45 minuten over dat boek
Ik deed er 6.000.000 seconden over.
Iedereen mag cojona krijgen!!!!!
  maandag 16 juli 2018 @ 19:00:51 #279
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_180519775
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 18:28 schreef HeatWave het volgende:
Leg uit?
Mijn trieste verslaving deed me aan die boektitel denken.
Prachtboek trouwens _O_.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_180526674
Ik ben juist niet verslaafd maar rook alleen op feesten en festivals. En dan mag dat ook al niet meer....
  dinsdag 17 juli 2018 @ 15:47:04 #281
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_180537665
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 14:51 schreef Mystikvm het volgende:
Als maatschappij hebben we daarom afgesproken niet in deels afgesloten ruimtes te roken en ik vind het dan ook niet meer dan netjes dat je het niet doet.
Nou sorry hoor, maar vet los gaan op een festival, door de modder stampen en drugs gebruiken heeft niets met netjes te maken. Als je iets netjes wilt doen moet je naar de Libelle zomerweek gaan.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_180539958
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 23:48 schreef bloodymary1 het volgende:
Ik ben juist niet verslaafd maar rook alleen op feesten en festivals. En dan mag dat ook al niet meer....
Jawel hoor. Alleen niet in de horecatenten.
En met de huidige droogte liever ook niet in een kurkdroog bos oid.

En na afloop de peukjes meenemen :P
  woensdag 18 juli 2018 @ 14:36:20 #283
122053 Stoney3K
Flatsehats!
pi_180558468
quote:
0s.gif Op maandag 16 juli 2018 13:58 schreef bloodymary1 het volgende:
Weet je wat zo grappig is. In zo'n topic als dit komen allemaal niet-rokers zich mengen hoe erg en asociaal het allemaal wel niet is, terwijl ze waarschijnlijk nog nooit of indien wel minstens 20 jaar geleden voor het laatst in een tent op een festival zijn geweest.
Terwijl als je daar bent heeft echt niemand er last van en hoor je er niemand over. Het is groot en open genoeg.
Mwa, ik was 2 jaar geleden op de Zwarte Cross en de tentpodia waren voor mij (als niet-roker) gewoon bijna niet te doen. Dan kun je nog honderd keer de zijkanten open zetten maar alle rook blijft gewoon in de tent hangen.

Zorg gewoon dat die tenten genoeg doortochten door aan de bovenkant ook openingen te maken, dan heeft er niemand last van die rook.
Hier had uw advertentie kunnen staan! -- On a hot summer night, would you offer your throat to the wolf with the red roses?
  Moderator woensdag 18 juli 2018 @ 14:56:17 #284
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_180558849
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 15:41 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Kom je daar nog wel eens? Bij binnenconcerten gebeurde dat het eerste jaar na het rookverbod nog wel, maar tegenwoordig gebeurt het eigenlijk nooit meer. Alleen door de artiesten op het podium...
Erm dan ben je nog nooit bij een gemiddeld stoner achtig bandje geweest :D daar hang de wietwalm vaak boven het publiek. :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_180559462
quote:
2s.gif Op woensdag 18 juli 2018 14:56 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Erm dan ben je nog nooit bij een gemiddeld stoner achtig bandje geweest :D daar hang de wietwalm vaak boven het publiek. :D
Jawel hoor. Vind dat echt wel meevallen.
  Moderator woensdag 18 juli 2018 @ 15:37:23 #286
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_180559556
quote:
0s.gif Op woensdag 18 juli 2018 15:32 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

Jawel hoor. Vind dat echt wel meevallen.
Ik stoor me er niet aan maar soms word je letterlijk stoned van de wietwalmen :P

Stiekeme peukjes ruik je ook wel eens, het valt wel op in zaaltjes dus wat dat betreft is het niet zo dat iedereen het doet.

Grappigste wat ik trouwens meegemaakt heb was in new york waar les claypool optrad daar was een rookruimte (dat had je in nederland toen niet) en er werden rokers uit het publiek gehaald en verwezen naar die rookruimte. Terwijl mensen die hasj pijpjes rookten gewoon mochten blijven staan, terwijl dat toen in 2006 nog ontzettend verboden was in amerika :P
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_180559562
quote:
1s.gif Op maandag 16 juli 2018 10:36 schreef kurk_droog het volgende:

[..]

ik hoef het topic niet te lezen om te weten dat rokers tegen de regels in graag andere mensen willen lastigvallen met hun kankerverwekkende uitstoot.

Als ik onder de 35jaar was zou ik mijzelf niet eens willen associëren met paupers die roken.
Maar inmiddels ben je toch al zo'n ouwe lul dat het allemaal niet meer uitmaakt?
  zaterdag 21 juli 2018 @ 14:51:41 #288
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_180630346
Ze kunnen ook tabak verbieden op festival terrein.
Gewoon bij ingang weg gooien of in de kluisjes stoppen.
pi_180630465
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 14:51 schreef KingRadler het volgende:
Ze kunnen ook tabak verbieden op festival terrein.
Gewoon bij ingang weg gooien of in de kluisjes stoppen.
:D Ze kunnen beter jou verbieden op het festival terrein. Of in een kluisje stoppen.
pi_180630620
Ik zie het probleem niet zo. Ik erger me er ook niet aan. Ik rook zelf niet.
pi_180634253
quote:
2s.gif Op woensdag 18 juli 2018 15:37 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

Ik stoor me er niet aan maar soms word je letterlijk stoned van de wietwalmen :P

Stiekeme peukjes ruik je ook wel eens, het valt wel op in zaaltjes dus wat dat betreft is het niet zo dat iedereen het doet.

Grappigste wat ik trouwens meegemaakt heb was in new york waar les claypool optrad daar was een rookruimte (dat had je in nederland toen niet) en er werden rokers uit het publiek gehaald en verwezen naar die rookruimte. Terwijl mensen die hasj pijpjes rookten gewoon mochten blijven staan, terwijl dat toen in 2006 nog ontzettend verboden was in amerika :P
Een hasjpijpje of een pure joint is qua rook echt iets anders dan de gemiddelde Nederlandse joint. Dat is vaak een dikke sigaret met een vleugje wiet. De tabak zorgt er voor dat die wiet extra stinkt.
Op donderdag 6 september 2012 @ 21:41 schreef Shakkara het volgende:
Uiteraard is het volgens Rutte en consorten de schuld van een imaginair links kabinet dat we ooit ergens in het verleden gehad schijnen te hebben.
  † In Memoriam † zaterdag 21 juli 2018 @ 18:19:54 #292
409449 Mo_Muffin
For the love of knobs...
pi_180634761
Als men zich eraan stoort kan men beter naar de EO jongerendag gaan of naar 'Muziek Op Het Plein' van de TROS. :P
"Ik zal nooit bij een club gaan die mij als lid accepteert"
  maandag 23 juli 2018 @ 19:17:05 #293
429573 KingRadler
A real Zionist
pi_180680632
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 juli 2018 14:58 schreef bloodymary1 het volgende:

[..]

:D Ze kunnen beter jou verbieden op het festival terrein. Of in een kluisje stoppen.
Dit is een keuze, er zijn festivals die er al mee experimenteren.
pi_180682156
Festivals in NL bezoeken is toch al pure hel, wat een commercie. Doe mij maar kleine festivals in Belgie of Duitsland. Geen gezanik, gewoon zuipen.
  maandag 23 juli 2018 @ 20:49:21 #295
419273 Durmada
Neem de tijd!
pi_180682675
Op Woo Hah was het roken wel het minste probleem voor de longen. Overal flinke zand- en stofwolken.
AZ
ALKMAAR
  maandag 23 juli 2018 @ 20:51:30 #296
479089 wollah
#BLACKLIVESMATTER
pi_180682747
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juli 2018 13:36 schreef Hamzoef het volgende:
Mensen die anno 2018 nog roken. :')
#KICKOUTZP
  Moderator maandag 23 juli 2018 @ 21:24:37 #297
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_180683586
R0n3d twitterde op maandag 23-07-2018 om 19:58:53 De vangst van de politie op het reggae festival in Rotterdam. Je verwacht het niet... https://t.co/7zgFGBPaeo reageer retweet
Dit vind ik nog wel het sneust op een reggea festival wiet en joints gaan afpakken onder het mom van het is een festival waar kinderen ook toegestaan zijn, en er werd wel drank verkocht..

Maar dan nog wiet afpakken op een Reggeafestival :N hoe sneu.
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_180683704
quote:
2s.gif Op maandag 23 juli 2018 21:24 schreef Bosbeetle het volgende:
R0n3d twitterde op maandag 23-07-2018 om 19:58:53 De vangst van de politie op het reggae festival in Rotterdam. Je verwacht het niet... https://t.co/7zgFGBPaeo reageer retweet
Dit vind ik nog wel het sneust op een reggea festival wiet en joints gaan afpakken onder het mom van het is een festival waar kinderen ook toegestaan zijn, en er werd wel drank verkocht..

Maar dan nog wiet afpakken op een Reggeafestival :N hoe sneu.
Hoezo, zijn toch gewoon verboden verdovende middelen?
  Moderator maandag 23 juli 2018 @ 21:30:28 #299
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_180683725
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 21:29 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Hoezo, zijn toch gewoon verboden verdovende middelen?
nee zijn niet verboden, gedoogde, verdovende middelen
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  maandag 23 juli 2018 @ 21:35:05 #300
308523 the-eye
I'm a Live Wire
pi_180683837
quote:
0s.gif Op maandag 23 juli 2018 21:29 schreef Hamzoef het volgende:

[..]

Hoezo, zijn toch gewoon verboden verdovende middelen?
In coffeeshops gekocht die daar gewoon belasting over betalen. :')
pi_180683908
quote:
2s.gif Op maandag 23 juli 2018 21:30 schreef Bosbeetle het volgende:

[..]

nee zijn niet verboden, gedoogde, verdovende middelen
Corrigeer me als ik er naast zat, maar ik dacht dat gedoogd inhield dat wel degelijk verboden is, maar dat het verbod niet actief gehandhaafd wordt.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')