Altijd, maar het is opvallend hoe vaak matrixborden oplichten op momenten dat er echt werkelijk waar niets aan de hand isquote:
Die is er niet, er staat niet voor niks een L op het dak om aan te geven dat alles misschien niet even logisch gaat.quote:Op zondag 15 juli 2018 18:40 schreef Fixers het volgende:
Zeg vraagje, ik ben momenteel met rijles bezig en vraag me zo af welke les/handeling/instructie om irritatie bij anderen te voorkomen er in een rijopleiding volgens jullie ontbreekt.
Het is dan ook de bedoeling dat ze dat voor zijn.quote:Op maandag 16 juli 2018 15:22 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Altijd, maar het is opvallend hoe vaak matrixborden oplichten op momenten dat er echt werkelijk waar niets aan de hand is
Ik weet niet maar mijn rijinstructeur heeft mij dat duidelijk gemaakt snelheid maken en dan pas invoegen. Dat zal wel veranderd zijn tegenwoordig in de oprit afsukkelen en met 70 net na de witte pijl invoegen.quote:Op zondag 15 juli 2018 18:46 schreef Piles het volgende:
[..]
Gas geven en lekker toeren maken! Vooral bij invoegen op de snelweg. Dat heeft mn vriendin pas goed geleerd toen ik er naast zat.
Ah, ze moeten ook milieuvriendelijk rijden enzo, Maar dan moet je ook weten wanneer je dat niet doet.quote:Op maandag 16 juli 2018 18:30 schreef vipergts het volgende:
[..]
Ik weet niet maar mijn rijinstructeur heeft mij dat duidelijk gemaakt snelheid maken en dan pas invoegen. Dat zal wel veranderd zijn tegenwoordig in de oprit afsukkelen en met 70 net na de witte pijl invoegen.
Dat is de oorspronkelijke opzet inderdaad, maar daar slagen ze al lang niet meer in. Gewoon totaal random out of the blue gaan die dingen weer aan om iedereen te dwingen 80 te rijden waar je makkelijk 130 kunt rijden. En een paar 100 meter verder is er niets meer aan de hand en kunnen we gewoon weer vol gas doorrijden.quote:Op maandag 16 juli 2018 18:24 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Het is dan ook de bedoeling dat ze dat voor zijn.
De opzet komt inderdaad niet tot zijn recht als automobilisten zelf wel gaan bepalen hoe hard ze rijden.quote:Op maandag 16 juli 2018 18:43 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat is de oorspronkelijke opzet inderdaad, maar daar slagen ze al lang niet meer in. Gewoon totaal random out of the blue gaan die dingen weer aan om iedereen te dwingen 80 te rijden waar je makkelijk 130 kunt rijden. En een paar 100 meter verder is er niets meer aan de hand en kunnen we gewoon weer vol gas doorrijden.
Niemand bepaalt dat zelf, het is normaal gesproken gewoon een 130 weg en iedereen rijd keurig met het verkeer mee, niets bijzonders aan de hand. En dan ineens uit het niets..... Totaal zinloos en overbodig.quote:Op maandag 16 juli 2018 18:44 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
De opzet komt inderdaad niet tot zijn recht als automobilisten zelf wel gaan bepalen hoe hard ze rijden.
Nou rij ik gelukkig niet zo heel veel in matrixbordenland, maar als dat gebeurt, ben ik steevast een van de weinigen die zich aan de snelheid houdt. Iedereen geeft de indruk dat de matrixborden alleen voor de rest gelden.quote:Op maandag 16 juli 2018 18:45 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Niemand bepaalt dat zelf, het is normaal gesproken gewoon een 130 weg en iedereen rijd keurig met het verkeer mee, niets bijzonders aan de hand. En dan ineens uit het niets..... Totaal zinloos en overbodig.
Geen idee bij welke groep ik wel of niet hoor, ik ga inderdaad geen 80 rijden als de rest van het verkeer om mij heen dat niet doet en er gewoon echt helemaal niets aan de hand is. Ik wil nog langer mee dan vandaag.quote:Op maandag 16 juli 2018 18:53 schreef Jordy-B het volgende:
Jij ziet geen problemen; blijkbaar heeft het geholpen. Danku matrixborden
Je wil het niet begrijpen, hè?quote:Op maandag 16 juli 2018 19:29 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Geen idee bij welke groep ik wel of niet hoor, ik ga inderdaad geen 80 rijden als de rest van het verkeer om mij heen dat niet doet en er gewoon echt helemaal niets aan de hand is.
Same here. Als er boven de weg opeens knipperende borden 70 aangeven, dan laat ik het gas los en 'm uitrollen tot ik 70 rijd. Misschien is er niks aan de hand, maar dat weet je niet van te voren. Ik zie het probleem niet van je gewoon aan de toegestane snelheid houden, maar blijkbaar hebben de meeste automobilisten er nogal moeite mee.quote:Op maandag 16 juli 2018 18:53 schreef Jordy-B het volgende:
[..]
Nou rij ik gelukkig niet zo heel veel in matrixbordenland, maar als dat gebeurt, ben ik steevast een van de weinigen die zich aan de snelheid houdt. Iedereen geeft de indruk dat de matrixborden alleen voor de rest gelden.
Er valt ook weinig te begrijpen aan een weg waar gewoo niets aan de hand is, op geen enkele manierquote:
quote:Op maandag 16 juli 2018 19:29 schreef karr-1 het volgende:
Geen idee bij welke groep ik wel of niet hoor, ik ga inderdaad geen 80 rijden als de rest van het verkeer om mij heen dat niet doet en er gewoon echt helemaal niets aan de hand is. Ik wil nog langer mee dan vandaag.
#Teamkarr-1quote:Op maandag 16 juli 2018 18:53 schreef Jordy-B het volgende:
Nou rij ik gelukkig niet zo heel veel in matrixbordenland, maar als dat gebeurt, ben ik steevast een van de weinigen die zich aan de snelheid houdt. Iedereen geeft de indruk dat de matrixborden alleen voor de rest gelden.
Die file die je vervolgens nooit tegenkomt bedoel je?quote:Op dinsdag 17 juli 2018 10:05 schreef gooddaddy het volgende:
Maar het is inderdaad jammer dat we nog steeds zelf de snelheid kunnen bepalen wanneer een matrix-bord 90 aangeeft en dus hele volksstammen gewoon 120-130 blijven rijden omdat zij niet zien dat er iets aan de hand is.
Yep is hier ook weer een groeiende irritatie. 60 rijden op een 80 weg, remmen voor elk bochtje en heuveltje want onbekend etc. "Ow kijk Annie, ze hebben hier ook gras, en bomen en koeien"quote:Op dinsdag 17 juli 2018 10:14 schreef JaafkeJunior het volgende:
Man man man, laatste 3keer een uur over werk-woon verkeer gedaan door alle dagjes mensen.
Cabrios die lekker 80 rijden op de snelweg, mensen die lekker links gaan hangen met 90 etc.
Senioren met fietsendragers is nog zo'n categorie. Ik rijd dagelijks tussen Ede en Apeldoorn, mooie route en omgeving, maar helaas vindt fietsend toeristisch Nederland dat ook.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 10:32 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Yep is hier ook weer een groeiende irritatie. 60 rijden op een 80 weg, remmen voor elk bochtje en heuveltje want onbekend etc. "Ow kijk Annie, ze hebben hier ook gras, en bomen en koeien"
Ik rij dagelijks op en rond de Utrechtse Heuvelrug, dus ik begrijp wat je bedoelt. Elke middag vergeven van de fietsers, racefietsers en tuffende bejaarden.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 10:57 schreef Headlong het volgende:
[..]
Senioren met fietsendragers is nog zo'n categorie. Ik rijd dagelijks tussen Ede en Apeldoorn, mooie route en omgeving, maar helaas vindt fietsend toeristisch Nederland dat ook.
Nope. Bedoeling is filestaarten (geautomatiseerd, met de oranje flashers naast de 70 en 50) en incidenten (handmatig) beveiligen. Effect op de doorstroming is (als het er al is) marginaal. De filebeveiliging gebruikt de laatste twee portalen stroomopwaarts van de file, dus pakweg 1,2 kilometer. Zeker geen 5.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 10:05 schreef gooddaddy het volgende:
De bedoeling van matrix-borden is om de snelheid te reguleren zodat het verkeer zo goed mogelijk doorstroomt. Als er dus 5 km voor je het verkeer om wat voor reden dan ook 50 rijdt, gaan de matrix-borden bij jou bijvoorbeeld naar 90, zodat je niet zo snel op de plek bent waar langzamer gereden wordt. Dan heeft het verkeer vijf kilometer verder op wat meer tijd om weer op snelheid te komen. Op die manier kun je de doorstroming behouden en het harmonica-effect van een file verminderen of zelfs voorkomen.
de file bij het knooppunt verderop die wordt voorkomen door één of meerdere verkeersstromen even ietsje af te remmen idd.quote:Op dinsdag 17 juli 2018 10:31 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Die file die je vervolgens nooit tegenkomt bedoel je?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |