SPOILER: online shoppenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: Fiets cafe'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Stilaan weer op topniveau na z'n dikke jaren als fietsende hamburger
Waarom zelf doen als je er geen zin in hebt?quote:Op woensdag 28 februari 2018 16:27 schreef Andyy het volgende:
Wegbrengen om biba en buitenband te laten vervangen? Luie donder, pak er gewoon een youtube filmpje bij als je niet weet hoe het moet.
Omdat wegbrengen al meer moeite is dan het zelf doen?quote:Op woensdag 28 februari 2018 16:41 schreef Leonos het volgende:
[..]
Waarom zelf doen als je er geen zin in hebt?
Misschien zit de fietsenmaker maar 1 deur verder.quote:Op woensdag 28 februari 2018 16:43 schreef cafca het volgende:
Omdat wegbrengen al meer moeite is dan het zelf doen?
Had dat laatst bijna gedaan met mijn stadsfiets. Superkoud buiten, dan betaal ik liever 20 euro, kom op zeg.quote:Op woensdag 28 februari 2018 16:27 schreef Andyy het volgende:
Wegbrengen om biba en buitenband te laten vervangen? Luie donder, pak er gewoon een youtube filmpje bij als je niet weet hoe het moet.
Heb jij je racefiets buiten staan?quote:Op woensdag 28 februari 2018 17:13 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Had dat laatst bijna gedaan met mijn stadsfiets. Superkoud buiten, dan betaal ik liever 20 euro, kom op zeg.
Nee, vandaar stadsfiets.quote:Op woensdag 28 februari 2018 17:17 schreef Andyy het volgende:
[..]
Heb jij je racefiets buiten staan?
En mevr formage loopt er nu ook lekker warm bij?quote:Op woensdag 28 februari 2018 18:44 schreef kaasplankje het volgende:
Vanmorgen mijn benen ingesmeerd met warming up creme. Was wel een goed idee ik gebruik het normaal alleen met koersen. Ik heb nu nog steeds lekker gloeiend warme benen.
Ja! Prima ervaring. Kan ook genoeg andere mensen met goede ervaringen.quote:Op woensdag 28 februari 2018 20:14 schreef Patroon het volgende:
Mensen hier ervaring met een handbouw setje van Wheeltec? Ik heb vandaag een offerte gekregen voor een setje met 50mm velgen, aero spaken en 1480gram voor 1129 euro. En fulcrum racing quattro carbon is wat goedkoper, maar vind ik net te laag, niet speciaal en de decals niet mooi.
Thnx, dat hoor ik ook ja.quote:Op woensdag 28 februari 2018 20:53 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Ja! Prima ervaring. Kan ook genoeg andere mensen met goede ervaringen.
Ja, met Tune naven kun je alle kanten op.quote:Op woensdag 28 februari 2018 21:03 schreef Patroon het volgende:
[..]
Thnx, dat hoor ik ook ja.
Dit is die set (naven kleur is zelf te kiezen)
[ afbeelding ]
dat ligt toch meer aan je stuur dan je naven?quote:Op woensdag 28 februari 2018 21:17 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Ja, met Tune naven kun je alle kanten op.
Dit is met Tune naven ofwat? Die zijn vast geen 900.-?quote:Op woensdag 28 februari 2018 21:03 schreef Patroon het volgende:
[..]
Thnx, dat hoor ik ook ja.
Dit is die set (naven kleur is zelf te kiezen)
[ afbeelding ]
Nee klopt. Komen andere naven in. Ging mij meer ff om de velg.quote:Op donderdag 1 maart 2018 07:03 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dit is met Tune naven ofwat? Die zijn vast geen 900.-?
http://racefietsblog.nl/h(...)ezoek-aan-wheel-tec/
2014 artikel, misschien had je 't al gelezen.
Ja ik ook, ik twijfel ook niet aan de kwaliteit..maar ik ben me nu aan het afvragen of het 1100-1200 waard is t.o.v. een setje van Farsports bijvoorbeeld. Daar heb je een setje van 50mm en DT350s naven voor 600 euro, zijn dan gewoon china wielen. Ga ik die extra euro's in het rijgedrag merken?quote:Op donderdag 1 maart 2018 08:07 schreef kanovinnie het volgende:
Ddx zijn nieuwe wielen komen daar ook vandaan. Hoor alleen maar goede verhalen over hem. En heeft grip er geen setje vandaan?
Ik zou daar alleen niet mee durven te dalenquote:Op donderdag 1 maart 2018 08:28 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja ik ook, ik twijfel ook niet aan de kwaliteit..maar ik ben me nu aan het afvragen of het 1100-1200 waard is t.o.v. een setje van Farsports bijvoorbeeld. Daar heb je een setje van 50mm en DT350s naven voor 600 euro, zijn dan gewoon china wielen. Ga ik die extra euro's in het rijgedrag merken?
https://www.wheelsfar.com(...)incher-wheelset.html
Zou het zo erg zijn? Farsports staat goed bekend toch?quote:Op donderdag 1 maart 2018 10:15 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ik zou daar alleen niet mee durven te dalen
Je moet je afkomst niet verloochenen he, er komt prima spul uit Azië. Ik heb met mn hoge Mei Ling Steins ook gewoon afgedaald in de bergen, niks aan de hand. Heb ze nu al 3 jaar en zonder enig probleem, zelfs de eerste lagers + body zitten er nog in.quote:Op donderdag 1 maart 2018 10:15 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ik zou daar alleen niet mee durven te dalen
Bedankt! Ja je betaalt natuurlijk ook een groot deel voor de nazorg en garantie. Nu heb ik wel begrepen dat Farsports ook absoluut nooit moeilijk doet als er iets met de wielen is, ze sturen zo een nieuw wiel op.quote:Op donderdag 1 maart 2018 10:33 schreef Gripper het volgende:
[..]
Je moet je afkomst niet verloochenen he, er komt prima spul uit Azië. Ik heb met mn hoge Mei Ling Steins ook gewoon afgedaald in de bergen, niks aan de hand. Heb ze nu al 3 jaar en zonder enig probleem, zelfs de eerste lagers + body zitten er nog in.
Zeker de grote bekende fabrikanten als Farsports, en dat blade X waar ik ze toen gekocht heb kunnen zich niet permitteren dat 10% van de productie uit elkaar valt bij de eerste keer hard remmen of oppompen boven de 6 bar.
Het enige waaraan ik merk dat mn chinese wielen nou niet echt de top zijn, is de stijfheid. Ze zijn echt minder stuurvast in snelle bochten dan mn andere carbon wielen (setje 35 mm infinito's) en ik heb het idee dat ze een langere remweg hebben, dus de bewerking van de velgrand is ook niet zo mooi.
Overigens zijn die infinito's natuurlijk ook gewoon aziatische productie, waarom zou dat ineens een beter wiel zijn omdat er een nederlands bedrijf achter staat? het is alleen maar fijn dat je weet waar je terecht kunt als er ooit wat mee is.
Dat is echt nog het enige bezwaar om dingen uit china te bestellen: nazorg en garantie bestaan eigenlijk niet. De kwaliteit is gewoon goed (mits bekende merken)
Ik zeg niet dat er wat mis is met die wielen, ik weet alleen niet of de wielen bestand zijn tegen hoge temperaturen. Er zijn nogal wat Chinese aanbieders die speciale velgen aanbieden die wel tegen een hogere temperatuur kunnen. Dan ga je toch twijfelen of de "normale" velgen daar dan wel tegen kunnen.quote:Op donderdag 1 maart 2018 10:33 schreef Gripper het volgende:
[..]
Je moet je afkomst niet verloochenen he, er komt prima spul uit Azië. Ik heb met mn hoge Mei Ling Steins ook gewoon afgedaald in de bergen, niks aan de hand. Heb ze nu al 3 jaar en zonder enig probleem, zelfs de eerste lagers + body zitten er nog in.
Zeker de grote bekende fabrikanten als Farsports, en dat blade X waar ik ze toen gekocht heb kunnen zich niet permitteren dat 10% van de productie uit elkaar valt bij de eerste keer hard remmen of oppompen boven de 6 bar.
Het enige waaraan ik merk dat mn chinese wielen nou niet echt de top zijn, is de stijfheid. Ze zijn echt minder stuurvast in snelle bochten dan mn andere carbon wielen (setje 35 mm infinito's) en ik heb het idee dat ze een langere remweg hebben, dus de bewerking van de velgrand is ook niet zo mooi.
Overigens zijn die infinito's natuurlijk ook gewoon aziatische productie, waarom zou dat ineens een beter wiel zijn omdat er een nederlands bedrijf achter staat? het is alleen maar fijn dat je weet waar je terecht kunt als er ooit wat mee is.
Dat is echt nog het enige bezwaar om dingen uit china te bestellen: nazorg en garantie bestaan eigenlijk niet. De kwaliteit is gewoon goed (mits bekende merken)
Dat zijn nou net twee essentiële zaken bij een setje wielen.quote:Op donderdag 1 maart 2018 10:33 schreef Gripper het volgende:
Het enige waaraan ik merk dat mn chinese wielen nou niet echt de top zijn, is de stijfheid. Ze zijn echt minder stuurvast in snelle bochten dan mn andere carbon wielen (setje 35 mm infinito's) en ik heb het idee dat ze een langere remweg hebben
Ja vooral bij gebruik in criteriums is het stuur en remgedrag wel erg belangrijk, meer belangrijk dan dat je solo of in een klein groepje in het weekend een duurritje maakt.quote:Op donderdag 1 maart 2018 10:39 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Dat zijn nou net twee essentiële zaken bij een setje wielen.
Yes. En zonder squote:Op donderdag 1 maart 2018 11:25 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Spannend! Ga je sportklasse rijden bij de Domrenners?
Sta samen met jouw ploeg aan de start vd 3 daagse in de Ardennen voor amateurs/masters. In april.quote:
Ja koekebakkers komen bij ons op de club rije in de wintercomp. Die dikke de hele tijd binnendoor in de bocht. Hoor ik iemand anders op een geg. moment tegen 'm zeggen als je dat nog 1x doet sla ik je op je bek.quote:
fcking irritant ja. Als ik in criteriums ook gasten steeds onder door zie duiken, gooi ik daarna gewoon de deur dicht. Moeten ze of remmen of de hekken in. Bij elite criteriums komt dat bijna niet voor, dat koerst veel fijner.quote:Op donderdag 1 maart 2018 11:34 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja koekebakkers komen bij ons op de club rije in de wintercomp. Die dikke de hele tijd binnendoor in de bocht. Hoor ik iemand anders op een geg. moment tegen 'm zeggen als je dat nog 1x doet sla ik je op je bek.
Thnx, welk chinasetje heb je en welk wheeltec setje? Zijn ze qua hoogte en breedte gelijk?quote:Op donderdag 1 maart 2018 10:52 schreef MarcoD het volgende:
Ik heb geen klachten over mijn China set, stuurvast en remmen prima.
Doen niet onder voor mijn wheeltec setje.
Daarom solo naar de finish rijden.quote:Op donderdag 1 maart 2018 11:39 schreef Patroon het volgende:
[..]
fcking irritant ja. Als ik in criteriums ook gasten steeds onder door zie duiken, gooi ik daarna gewoon de deur dicht. Moeten ze of remmen of de hekken in. Bij elite criteriums komt dat bijna niet voor, dat koerst veel fijner.
Ja dat zijn dan ook nog alleen amateurs en elite/belofte. De sportklasse rijd bij de B's voornamelijk.quote:Op donderdag 1 maart 2018 11:39 schreef Patroon het volgende:
[..]
fcking irritant ja. Als ik in criteriums ook gasten steeds onder door zie duiken, gooi ik daarna gewoon de deur dicht. Moeten ze of remmen of de hekken in. Bij elite criteriums komt dat bijna niet voor, dat koerst veel fijner.
Zou zo meedoenquote:
En terecht.quote:Op donderdag 1 maart 2018 11:34 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja koekebakkers komen bij ons op de club rije in de wintercomp. Die dikke de hele tijd binnendoor in de bocht. Hoor ik iemand anders op een geg. moment tegen 'm zeggen als je dat nog 1x doet sla ik je op je bek.
Ik kan daar ook slecht tegen. Als ik achterin zit, laat ik juist vaak ff een gaatje om harder door de bocht te kunnen. Laatst nog hele discussie over met zo’n pannenkoek die bang was dat we gingen lossenquote:Op donderdag 1 maart 2018 11:39 schreef Patroon het volgende:
[..]
fcking irritant ja. Als ik in criteriums ook gasten steeds onder door zie duiken, gooi ik daarna gewoon de deur dicht. Moeten ze of remmen of de hekken in. Bij elite criteriums komt dat bijna niet voor, dat koerst veel fijner.
haha precies, juist beetje ruimte laten zodat je minder hoeft te remmen en harder de bocht door kunt..waarom neem jij geen amateurlicentie? dat zou je makkelijk aan kunnenquote:Op donderdag 1 maart 2018 11:53 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik kan daar ook slecht tegen. Als ik achterin zit, laat ik juist vaak ff een gaatje om harder door de bocht te kunnen. Laatst nog hele discussie over met zo’n pannenkoek die bang was dat we gingen lossen
Ik zei; Zolang je mijn wiel houdt rij je hier heel makkelijk uit. Dat deed ie niet en 10 minuten later stond ie aan de kant.
50mm 25 breed van helinliu. Van wieltec een notubes alpha 340 setjes lage velg veel smaller als de Carbon hoepels.quote:Op donderdag 1 maart 2018 11:41 schreef Patroon het volgende:
[..]
Thnx, welk chinasetje heb je en welk wheeltec setje? Zijn ze qua hoogte en breedte gelijk?
Of gewoon de ideale lijn nemen als iedereen wijd door de bocht gaat. Kun je makkelijk opschuiven zonder in de weg te rijdenquote:Op donderdag 1 maart 2018 11:53 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Ik kan daar ook slecht tegen. Als ik achterin zit, laat ik juist vaak ff een gaatje om harder door de bocht te kunnen. Laatst nog hele discussie over met zo’n pannenkoek die bang was dat we gingen lossen
Ik zei; Zolang je mijn wiel houdt rij je hier heel makkelijk uit. Dat deed ie niet en 10 minuten later stond ie aan de kant.
Oke bedankt. Maar hoe kan je beide setjes vergelijken als ze totaal verschillend zijn? Het is logisch dat de carbon set van helinliu stijf aanvoelt tov de wheeltec, maar hoe zou die het doen tov een vergelijkbare set van wheeltec?quote:Op donderdag 1 maart 2018 11:58 schreef MarcoD het volgende:
[..]
50mm 25 breed van helinliu. Van wieltec een notubes alpha 340 setjes lage velg veel smaller als de Carbon hoepels.
Beide 24/28 spaken
Nee dat is niet zo, jij gaat daar binnendoor, waardoor jij harder moet remmen dan de lui die buiten - binnen - buiten sturen, zij rijden de ideale lijn. Daarom moet de rest die buiten - binnen - buiten stuurt, harder remmen doordat jij onderdoor komt. Dat maakt het een stuk gevaarlijker. Inhalen doe je op de rechte stukken.quote:Op donderdag 1 maart 2018 12:00 schreef Andyy het volgende:
[..]
Of gewoon de ideale lijn nemen als iedereen wijd door de bocht gaat. Kun je makkelijk opschuiven zonder in de weg te rijden
Ik zie vaak genoeg mensen die de apex (het binnen stuk) niet nemen, vooral in een lint. Dan kun je daar tussendoorquote:Op donderdag 1 maart 2018 12:02 schreef Patroon het volgende:
[..]
Nee dat is niet zo, jij gaat daar binnendoor, waardoor jij harder moet remmen dan de lui die buiten - binnen - buiten sturen, zij rijden de ideale lijn. Daarom moet de rest die buiten - binnen - buiten stuurt, harder remmen doordat jij onderdoor komt. Dat maakt het een stuk gevaarlijker. Inhalen doe je op de rechte stukken.
In omlopen wel. Criteriums nietquote:Op donderdag 1 maart 2018 11:55 schreef Patroon het volgende:
[..]
haha precies, juist beetje ruimte laten zodat je minder hoeft te remmen en harder de bocht door kunt..waarom neem jij geen amateurlicentie? dat zou je makkelijk aan kunnen
Dat zijn de koekebakkers idd, in een peloton raak je niet altijd de apex.quote:Op donderdag 1 maart 2018 12:04 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ik zie vaak genoeg mensen die de apex (het binnen stuk) niet nemen, vooral in een lint. Dan kun je daar tussendoor
Zoals kaas zegt raak je niet altijd de apex omdat je door de hoge snelheid pas later instuurt. Als dan dat lint iets later instuurt kan je beter in het lint blijven zitten. Ik zou het iig maar gelijk uit je hoofd halen want het is super irritant en de kans is er dat iemand je dan vrij snel de hekken in beukt.quote:Op donderdag 1 maart 2018 12:04 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ik zie vaak genoeg mensen die de apex (het binnen stuk) niet nemen, vooral in een lint. Dan kun je daar tussendoor
Mooi!quote:Op donderdag 1 maart 2018 12:31 schreef kaasplankje het volgende:
Speciaal voor Andyy een tekening gemaakt om het uit te leggen:
[ afbeelding ]
ik voorzie een carrière switch naar CAD tekenaarquote:Op donderdag 1 maart 2018 12:41 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dankje ben er zelf ook erg fier op.
Ja daar vind op de tekening een botsing plaats. De snelheid vd pelotonrenners is iets hoger dan die van Andyy die binnendoor stuurt, dus de pelotonrenners moeten schuin in de bocht hangend gaan remmen op het moment dat ze samenkomen. De eerste 2 kunnen dat nog net, en diegene daarachter is te laat.quote:Op donderdag 1 maart 2018 14:09 schreef Gripper het volgende:
Vroeger werd er op fok veel meer gepaint om dingen duidelijk te maken. Goeie tijden
Kaas, even voor de volledigheid, de bocht gaat hier van links naar rechts met de klok mee he? Want ik zie de rode lijn gewoon doordenderen, maar de blauwe lijn houdt verontrustend op....
Dus je overweegt:quote:Op donderdag 1 maart 2018 12:01 schreef Patroon het volgende:
[..]
Oke bedankt. Maar hoe kan je beide setjes vergelijken als ze totaal verschillend zijn? Het is logisch dat de carbon set van helinliu stijf aanvoelt tov de wheeltec, maar hoe zou die het doen tov een vergelijkbare set van wheeltec?
Ik heb nu een voorstel gekregen voor een setje Tailwind 45/50 (45mm voor 50mm achter) met wheeltec101 naven (Voor criteriums is het belangrijk dat het aantal aangrijppunten hoog is zodat de aandrijving "kort" oppakt. De Race101 is daarom een uitstekende keuze). zwart / Sapim CxRay+CxSprint Aero spaken zwart / Sapim polyax spaaknippels in kleur naar keuze. Voor 1129 euro. Setje zit op ongeveer 1480gram.
met staal en alu net zo toch?quote:Op donderdag 1 maart 2018 11:23 schreef kaasplankje het volgende:
Wat ik ervan denk is dat carbon onderdelen voor fietsen nog enorm in ontwikkeling zijn. Frames, vorken sturen en pennen worden steeds lichter, stijver en sterker door nieuwe speciale behandelingen of toevoegingen. Daar hebben ze het einde nog niet mee bereikt. Zo is een carbon frame van vandaag geen vergelijk met die van 10 jaar oud, en over 10 jaar zal het nog beter zijn dan die van vandaag. Nu zal een gemiddeld high end carbon frame 9 ons wegen, over 10 jaar is dat ws een ons of 6, zonder in te boeten aan de eigenschappen van sterkte en stijfheid.
Voor velgen van carbon is dat niet anders. Ik heb 1 jaar geleden bora aangeschaft en nu heeft Campy een 2018 model met volgens hun een betere remprestatie dan voorheen. Die speciale remrand zat er op mijn wielen ook al op maar is volgens hun toch weer verbeterd.
Ja maar minder imo. Carbon verbetert zoveel dat het gewicht nagenoeg door de helft gaan binnenkort, als ik berichten daarover aanneem. Frames van een pond.quote:
Jij weegt maar 60kg ofzo he... Denk echt niet dat je veel merken gaat in stijfheid van een wiel. Verwaarloosbaar in mijn ogen... Zeker voor dat geld.. Maar.. Ieder z'n ding :-)quote:Op donderdag 1 maart 2018 12:01 schreef Patroon het volgende:
[..]
Oke bedankt. Maar hoe kan je beide setjes vergelijken als ze totaal verschillend zijn? Het is logisch dat de carbon set van helinliu stijf aanvoelt tov de wheeltec, maar hoe zou die het doen tov een vergelijkbare set van wheeltec?
Ik heb nu een voorstel gekregen voor een setje Tailwind 45/50 (45mm voor 50mm achter) met wheeltec101 naven (Voor criteriums is het belangrijk dat het aantal aangrijppunten hoog is zodat de aandrijving "kort" oppakt. De Race101 is daarom een uitstekende keuze). zwart / Sapim CxRay+CxSprint Aero spaken zwart / Sapim polyax spaaknippels in kleur naar keuze. Voor 1129 euro. Setje zit op ongeveer 1480gram.
Ja dat is ook zo, ik zoek de grensen van het materiaal ook veel minder op dan iemand die wat zwaarder is.quote:Op donderdag 1 maart 2018 17:45 schreef the_critic het volgende:
[..]
Jij weegt maar 60kg ofzo he... Denk echt niet dat je veel merken gaat in stijfheid van een wiel. Verwaarloosbaar in mijn ogen... Zeker voor dat geld.. Maar.. Ieder z'n ding :-)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 6% gewijzigd door Patroon op 02-03-2018 10:39:31 ]Maar ik kan 't mis hebben...
Jij hebt het steeds over andere koekebakkers he Andy.. Maar damn vriend, qua koersinzicht en stuurmanskunsten heb jij ook nog een heeele hoop te leren..quote:Op donderdag 1 maart 2018 12:04 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ik zie vaak genoeg mensen die de apex (het binnen stuk) niet nemen, vooral in een lint. Dan kun je daar tussendoor
quote:Op donderdag 1 maart 2018 17:46 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja dat is ook zo, ik zoek de grensen van het materiaal ook veel minder op dan iemand die wat zwaarder is.
Ik ging vandaag even bij een FM langs in de buurt en die had toevallig nog een setje staan van 9th wave. Omdat het de laatste was kon hij die aanbieden voor 800 euro. 1447g. Heb er een optie op genomen, zodat ik zaterdag nog even bij Bikemotion rond kan neuzen.
https://9thwave-cycling.com/product/road-sl50-wheels/Jouw koets? Strak hoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja mooi idd. Mooi frame. Paar mooie wielen erin, strak zwart stuurlint en een setje gumwalls.quote:
Ja daarom even een optie erop genomen. Ik vind 800 euro voor een set gevoelsmatig wel wat beter dan 1130. Zoals dat rijtje wat jij eerder postte en zei, ga je er tussen in zitten. Zo voelt dit wel.quote:Op donderdag 1 maart 2018 18:28 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja mooi idd. Mooi frame. Paar mooie wielen erin, strak zwart stuurlint en een setje gumwalls.
Vind die wielen ook wel mooi staan maar mss ziet hij op bikemotion nog weer iets anders.
quote:Op donderdag 1 maart 2018 17:46 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja dat is ook zo, ik zoek de grensen van het materiaal ook veel minder op dan iemand die wat zwaarder is.
Ik ging vandaag even bij een FM langs in de buurt en die had toevallig nog een setje staan van 9th wave. Omdat het de laatste was kon hij die aanbieden voor 800 euro. 1447g. Heb er een optie op genomen, zodat ik zaterdag nog even bij Bikemotion rond kan neuzen.
https://9thwave-cycling.com/product/road-sl50-wheels/Mooi setje en inderdaad en wat meer acceptabele prijs.. Scheelt toch bijna 1/3e van de prijs. Zeker fijn in criterium waar een valpartij altijd op de loer ligt..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Strakke fiets ook..everyone's a critic...
even you ! !
Dankje! Ja dat blijft een risico. Gelukkig kan je je nu ook verzekeren in wedstrijden bij ntfuquote:Op donderdag 1 maart 2018 19:01 schreef the_critic het volgende:
[..]
Mooi setje en inderdaad en wat meer acceptabele prijs.. Scheelt toch bijna 1/3e van de prijs. Zeker fijn in criterium waar een valpartij altijd op de loer ligt..
Strakke fiets ook..
NTFU:quote:Op donderdag 1 maart 2018 19:51 schreef Patroon het volgende:
[..]
Dankje! Ja dat blijft een risico. Gelukkig kan je je nu ook verzekeren in wedstrijden bij ntfu
knwu verzekering:quote:Deelname aan wedstrijden
Ook schade aan de fiets als gevolg van een ongeval tijdens een wedstrijd is vanaf 2017 verzekerd. Daarbij kun je denken aan een tijdrit bij een NTFU-vereniging of categorie-4-wedstrijden op de kalender van de KNWU en/of de Nederlandse Triathlon Bond. Voorwaarde daarbij is wel dat de organisatie en de fietser zich houden aan de wegenverkeerswet.
quote:Wat is er niet verzekerd?
Normale slijtage, constructiefouten, schade tijdens wielerwedstrijden en snelheidsritten. Schade tijdens toertochten cyclo’s en clinics zijn daarentegen wel verzekerd. Wanneer je fiets buiten staat is diefstal niet verzekerd, maar beroving wel.
Wat bedoel je precies met deze post?quote:Op vrijdag 2 maart 2018 07:06 schreef kaasplankje het volgende:
Deelname aan wedstrijden
Ook schade aan de fiets als gevolg van een ongeval tijdens een wedstrijd is vanaf 2017 verzekerd. Daarbij kun je denken aan een tijdrit bij een NTFU-vereniging of categorie-4-wedstrijden op de kalender van de KNWU en/of de Nederlandse Triathlon Bond. Voorwaarde daarbij is wel dat de organisatie en de fietser zich houden aan de wegenverkeerswet.
Ik nam dat al mee in de prijs, die ligt namelijk wat lager en heb er de gemiddelde douane kosten bijgedaan. Die gebruikelijk is bij die wielsets. Maar ik ga niet voor een china setje.quote:Op vrijdag 2 maart 2018 07:42 schreef Stoffa het volgende:
Patroon vergeet de mogelijke extra kosten niet bij bestellen uit China. Kan een nare verrassing zijn.
dat je alleen verzekering hebt bij een trimmer koersje op de club.quote:Op vrijdag 2 maart 2018 08:35 schreef Patroon het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies met deze post?
NTFU
Deelname aan wedstrijden
Ook schade aan de fiets als gevolg van een ongeval tijdens een wedstrijd is vanaf 2017 verzekerd. Daarbij kun je denken aan een tijdrit bij een NTFU-vereniging of categorie-4-wedstrijden op de kalender van de KNWU en/of de Nederlandse Triathlon Bond. Voorwaarde daarbij is wel dat de organisatie en de fietser zich houden aan de wegenverkeerswet.
Ah nu zie ik idd dat enkel voor categorie 4 wedstrijden is...naja, dan heb ik iig dekking voor de clubkoersen en de wilde wedstrijden die ik komende jaar toch enkel wil rijden (heb geen licentie dit jaar).quote:Op vrijdag 2 maart 2018 08:41 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
dat je alleen verzekering hebt bij een trimmer koersje op de club.
Die eerste is wel een heel mooi koopje. Dat is een carbonnen frame toch?quote:Op vrijdag 2 maart 2018 18:54 schreef minimaLL het volgende:
https://www.canyon.com/nl(...)ate&order=0&id=25601
Koopje? Of schort er toch te veel aan?
https://www.canyon.com/nl(...)ate&order=0&id=25658
Deze overweeg ik ook wel.
_________________________-
Nee, het is niet zo dat ik willekeurig maar wat fietsen aanbreng. Als instapper heb ik altijd willen gaan voor een endurance fiets met schijfremmen, waarbij 105 zeker voldoende is. Ik hou de outlet wat in het oog en vandaag verschijnen er dus toch 2 fietsen die passen qua maat en budget.
Sowieso een Stokvisquote:Op vrijdag 2 maart 2018 21:12 schreef Aiciu het volgende:
Ik zit er aan te denken om een mountainbike te kopen, maar ik wil natuurlijk niet dat ie uit elkaar flikkert na een sprong of iets dergelijks.
Welke merken zou geschikt zijn? Het is puur voor recreatief gebruik, een beetje door de bossen en duinen, maar wel sterk genoeg om tegen een stootje te kunnen.
Eerste is al verkocht..quote:Op vrijdag 2 maart 2018 18:54 schreef minimaLL het volgende:
https://www.canyon.com/nl(...)ate&order=0&id=25601
Koopje? Of schort er toch te veel aan?
https://www.canyon.com/nl(...)ate&order=0&id=25658
Deze overweeg ik ook wel.
_________________________-
Nee, het is niet zo dat ik willekeurig maar wat fietsen aanbreng. Als instapper heb ik altijd willen gaan voor een endurance fiets met schijfremmen, waarbij 105 zeker voldoende is. Ik hou de outlet wat in het oog en vandaag verschijnen er dus toch 2 fietsen die passen qua maat en budget (oké, die eerste wel zonder schijfremmen, maar dan zou ik volop inzetten op budget).
Dan kan je beter niks Italiaans kopen, allemaal rotzooi.quote:Op vrijdag 2 maart 2018 21:12 schreef Aiciu het volgende:
Ik zit er aan te denken om een mountainbike te kopen, maar ik wil natuurlijk niet dat ie uit elkaar flikkert na een sprong of iets dergelijks.
Welke merken zou geschikt zijn? Het is puur voor recreatief gebruik, een beetje door de bossen en duinen, maar wel sterk genoeg om tegen een stootje te kunnen.
Ja klopt Marzocchi is echt rotzooi.quote:Op zaterdag 3 maart 2018 09:34 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Dan kan je beter niks Italiaans kopen, allemaal rotzooi.
Leuk artikel! Maar dat gehuil van zo’n Herman Braun op carbon. Als hij een stalen racefiets kan maken die iets meer 7kg weegt en toch stijf genoeg is én die niet duizenden euro’s kost, koop ik er eentjequote:Op zaterdag 3 maart 2018 10:12 schreef ultra_ivo het volgende:
Leuk stukje in NRC vandaag:
https://www.nrc.nl/nieuws(...)&utm_medium=whatsapp
Wow, dat is wel reclame voor Specialized. Dat is mooi!quote:Op zaterdag 3 maart 2018 09:55 schreef Tommeke het volgende:
Ik krijg een nieuwe fiets! Bij m’n huidige is het carbon rondom een bidonhoudernokje kapot. Heb ‘m nu twee jaar en kreeg binnen 24 uur antwoord dat dat garantie is.
Zou eerst een S-Works frame krijgen ter vervanging. Maar die is er niet meer in m’n maat. Krijg nu een ‘gewone’ matzwarte met witte letters.
Echt topservice
Staal en carbon hebben verschillende sterke kanten. Ik koop een staal frame vanwege de maatbouw, de lange levensbuur en de mogelijkheid om na een crash nog met een noodreparatie door te kunnen rijden.quote:Op zaterdag 3 maart 2018 10:34 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Leuk artikel! Maar dat gehuil van zo’n Herman Braun op carbon. Als hij een stalen racefiets kan maken die iets meer 7kg weegt en toch stijf genoeg is én die niet duizenden euro’s kost, koop ik er eentje
helemaal als je bedenkt dat Braun wel carbon voorvorken gebruikt.quote:Op zaterdag 3 maart 2018 10:34 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Leuk artikel! Maar dat gehuil van zo’n Herman Braun op carbon. Als hij een stalen racefiets kan maken die iets meer 7kg weegt en toch stijf genoeg is én die niet duizenden euro’s kost, koop ik er eentje
Carbon heeft denk ik een langere levensduur dan staalquote:Op zaterdag 3 maart 2018 12:15 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Staal en carbon hebben verschillende sterke kanten. Ik koop een staal frame vanwege de maatbouw, de lange levensbuur en de mogelijkheid om na een crash nog met een noodreparatie door te kunnen rijden.
Meer dan 20 jaar en meer dan 100.000km?quote:Op zaterdag 3 maart 2018 12:22 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Carbon heeft denk ik een langere levensduur dan staal
Vergeten dat hier nog een Italiaan zat, sorry kaasquote:Op zaterdag 3 maart 2018 09:39 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja klopt Marzocchi is echt rotzooi.
zou zomaar kunnen.quote:Op zaterdag 3 maart 2018 12:24 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Meer dan 20 jaar en meer dan 100.000km?
Eerste is al verkocht..quote:Op vrijdag 2 maart 2018 18:54 schreef minimaLL het volgende:
https://www.canyon.com/nl(...)ate&order=0&id=25601
Koopje? Of schort er toch te veel aan?
https://www.canyon.com/nl(...)ate&order=0&id=25658
Deze overweeg ik ook wel.
_________________________-
Nee, het is niet zo dat ik willekeurig maar wat fietsen aanbreng. Als instapper heb ik altijd willen gaan voor een endurance fiets met schijfremmen, waarbij 105 zeker voldoende is. Ik hou de outlet wat in het oog en vandaag verschijnen er dus toch 2 fietsen die passen qua maat en budget (oké, die eerste wel zonder schijfremmen, maar dan zou ik volop inzetten op budget).
Nieuwe Venge?quote:Op zaterdag 3 maart 2018 09:55 schreef Tommeke het volgende:
Ik krijg een nieuwe fiets! Bij m’n huidige is het carbon rondom een bidonhoudernokje kapot. Heb ‘m nu twee jaar en kreeg binnen 24 uur antwoord dat dat garantie is.
Zou eerst een S-Works frame krijgen ter vervanging. Maar die is er niet meer in m’n maat. Krijg nu een ‘gewone’ matzwarte met witte letters.
Echt topservice
Voor staal aluminium titanium en carbon geld allemaal min of meer het zelfde.quote:Op zaterdag 3 maart 2018 12:24 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Meer dan 20 jaar en meer dan 100.000km?
Ja denk het wel. Ik heb nu een carbon cross frame waarop ik op werk. Ik heb een boel stalen en alu frames gebroken inmiddels. Ze gaan meestal maar 2-3 jaar mee. Het cross frame is zeer robuust. Ze is stijf en licht. En het is ongevoelig voor corrosie.quote:Op zaterdag 3 maart 2018 12:24 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Meer dan 20 jaar en meer dan 100.000km?
Niet iedereen. De 2 maatfietsen die ik al heb en de maatfiets die ik inbestelling heb wil ik wel tot het eind toe behouden. De vraag is of het eind dan het eind van de fiets of het eind van mezelf is.quote:Op zaterdag 3 maart 2018 14:27 schreef MarcoD het volgende:
Alsof fietsen een levenlang mee moet kunnen gaan, iedereen wil toch binnen afzienbare tijd een nieuw frame/fiets. En dat is al voordat de levensduur bereikt is. Dus het is allemaal theoretisch geneuzel.
Jep!quote:Op zaterdag 3 maart 2018 12:42 schreef Andyy het volgende:
[..]
Eerste is al verkocht..
[..]
Nieuwe Venge?
Mwah, niet mee eens, bij kaas gaan ze misschien zo snel stuk omdat hij ze in competitieverband gebruikt en misbruikt bij crossquote:Op zaterdag 3 maart 2018 14:27 schreef MarcoD het volgende:
Alsof fietsen een levenlang mee moet kunnen gaan, iedereen wil toch binnen afzienbare tijd een nieuw frame/fiets. En dat is al voordat de levensduur bereikt is. Dus het is allemaal theoretisch geneuzel.
Misbruikt tijdens zijn werk bedoel je..quote:Op zaterdag 3 maart 2018 14:54 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Mwah, niet mee eens, bij kaas gaan ze misschien zo snel stuk omdat hij ze in competitieverband gebruikt en misbruikt bij cross
Maar de gemiddelde recreant/toerder zit toch niet te wachten op een gebroken frame bij een fiets van 5 jaar oud denk ik.
Klopt. Door ontwikkeling van de materialen zou je dat ook niet willen. 10 jaar is prima, langer is natuurlijk ook goed. Al moet je dan wel gaan overspuiten of complete groep gaan vervangen.quote:Op zaterdag 3 maart 2018 15:39 schreef MarcoD het volgende:
[..]
Misbruikt tijdens zijn werk bedoel je..
Denk dat het aandeel van mensen dat eenmaal een fiets koopt en daar vervolgens tot de dood op blijven fietsen zeer klein is.
Bij mijn Bioracer is inderdaad ook niet meer veel origineel. Maar bij een opbouwfiets wil je er in het begin ook wel wat gebruikte onderdelen opzetten om de kosten in de hand te houden. Origineel is dan een betrekkelijke term.quote:Op zaterdag 3 maart 2018 16:38 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Klopt. Door ontwikkeling van de materialen zou je dat ook niet willen. 10 jaar is prima, langer is natuurlijk ook goed. Al moet je dan wel gaan overspuiten of complete groep gaan vervangen.
Had met mijn Gazelle op een geg. moment ook alleen nog frame en vork origineel en de rest allemaal vervangen. Dan kan je net zo goed een nieuwe fiets kopen ook.
Ik heb al meer dingen zien weggaan en weer terugkomenquote:Op zaterdag 3 maart 2018 17:02 schreef kaasplankje het volgende:
Nog even dan wordt toch disc toch de standaard. Nu kan je prima blijven toeren met velgremmen en voorlopig nog koersen ook. Maar of je wil of niet over 10 jaar is schijfrem toch wel standaard denk ik.
Mijn vorige frame (carbon) heb ik ruim 14 jaar mee gedaan, en zal wel ca. 100.000 km hebben afgelegd. Het is dat ik er mee aangereden werd, waardoor de achtervork brak, anders best kans dat ik er nog steeds op had gefietst.quote:Op zaterdag 3 maart 2018 12:24 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Meer dan 20 jaar en meer dan 100.000km?
Heb jij even geluk gehad dat je wat nieuws mag.. ik merk ontzettend veel verschil tussen mijn nieuwe Canyon en mijn oude uit 2010. Stuk stijver. Had minder verschil verwacht.quote:Op zaterdag 3 maart 2018 21:02 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Mijn vorige frame (carbon) heb ik ruim 14 jaar mee gedaan, en zal wel ca. 100.000 km hebben afgelegd. Het is dat ik er mee aangereden werd, waardoor de achtervork brak, anders best kans dat ik er nog steeds op had gefietst.
Juist door al dat appelgebak wordt het materiaal natuurlijk extra zwaar belast.quote:Op zondag 4 maart 2018 08:29 schreef Maraca het volgende:
Ik hoop zelf ook nog wat jaartjes met mijn carbon te mogen doen Maar goed, ben typisch toerder incl. appelgebak en koffie dus dan mag het ook wel
Klopt. Daarom gaat mijn volgende fiets nóg lichter worden, zodat ik zonder problemen appelgebakjes kan etenquote:Op zondag 4 maart 2018 08:47 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Juist door al dat appelgebak wordt het materiaal natuurlijk extra zwaar belast.
quote:Op zaterdag 3 maart 2018 20:53 schreef kanovinnie het volgende:
Vandaag naar de fietsbeurs geweest.
Niet heel speciaal, wel gezellig met critic en grip. Ook patroon met zijn broer en vader waren er. Daarna nog even met grip, missgrip en wat bekenden van hun uit eten geweest.
Kaas, er was een giosstand!
We hoeven jou niet veel meer uit te leggen geloof ik. 😆quote:Op zondag 4 maart 2018 08:50 schreef Maraca het volgende:
[..]
Klopt. Daarom gaat mijn volgende fiets nóg lichter worden, zodat ik zonder problemen appelgebakjes kan eten
Ik heb daar een setje vandaan. De aanloop ging wat stroef, maar uiteindelijk dik tevreden. Aftersales is ook goed.quote:Op woensdag 28 februari 2018 20:14 schreef Patroon het volgende:
Mensen hier ervaring met een handbouw setje van Wheeltec? Ik heb vandaag een offerte gekregen voor een setje met 50mm velgen, aero spaken en 1480gram voor 1129 euro. En fulcrum racing quattro carbon is wat goedkoper, maar vind ik net te laag, niet speciaal en de decals niet mooi.
Ben een natuurtalentquote:Op zondag 4 maart 2018 19:05 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
We hoeven jou niet veel meer uit te leggen geloof ik. 😆
Jawel. Wat voor fietsstandaard? En wat voor bier?quote:Op zondag 4 maart 2018 18:56 schreef Reintji het volgende:
Hier nog mensen belang bij een Tacx fietsstandaard? Ophalen in Groningen in ruil voor één speciaal biertje.
https://goo.gl/images/YdfysDquote:Op zondag 4 maart 2018 19:32 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Jawel. Wat voor fietsstandaard? En wat voor bier?
Centrum? Welk bier wil je?quote:Op zondag 4 maart 2018 18:56 schreef Reintji het volgende:
Hier nog mensen belang bij een Tacx fietsstandaard? Ophalen in Groningen in ruil voor één speciaal biertje.
Werk doordeweeks in het centrum. #2 als Tommeke geen belang heeft.quote:
Ah top, ik woon in het centrum. Anyway, Tommeke woont ook in Groningen volgens mij, is vaste poster vs mijn lurkgedrag en was eerder.quote:Op zondag 4 maart 2018 19:41 schreef Reintji het volgende:
[..]
Werk doordeweeks in het centrum. #2 als Tommeke geen belang heeft.
Voel me op dat patroon lijkt op Tim Wellens, en z'n broer op Arjan Lubach.. ;-)quote:Op zaterdag 3 maart 2018 20:53 schreef kanovinnie het volgende:
Vandaag naar de fietsbeurs geweest.
Niet heel speciaal, wel gezellig met critic en grip. Ook patroon met zijn broer en vader waren er. Daarna nog even met grip, missgrip en wat bekenden van hun uit eten geweest.
Kaas, er was een giosstand!
Haha leuk dat ik je na jaren weer eens trof.quote:Op zondag 4 maart 2018 19:56 schreef the_critic het volgende:
[..]
Voel me op dat patroon lijkt op Tim Wellens, en z'n broer op Arjan Lubach.. ;-)
Vond Bike Motion niet heel boeiend, geen Shimano, Campagnolo, Giro. Maargoed, met een biertje Strade Bianche kijken was dan wel weer prima.quote:Op zaterdag 3 maart 2018 20:53 schreef kanovinnie het volgende:
Vandaag naar de fietsbeurs geweest.
Niet heel speciaal, wel gezellig met critic en grip. Ook patroon met zijn broer en vader waren er. Daarna nog even met grip, missgrip en wat bekenden van hun uit eten geweest.
Kaas, er was een giosstand!
Sportklasse toch? Ach dan kan je nog wel een paar maand wachtenquote:Op maandag 5 maart 2018 16:26 schreef Andyy het volgende:
Ik moet ook maar weer eens naar buiten om te fietsen
Hij gaat binnendoor in de bocht dus dan hoef je niet te trainen.quote:Op maandag 5 maart 2018 16:30 schreef Patroon het volgende:
[..]
Sportklasse toch? Ach dan kan je nog wel een paar maand wachten
Preciesquote:Op maandag 5 maart 2018 16:38 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Hij gaat binnendoor in de bocht dus dan hoef je niet te trainen.
De betere sportklasserenners hierzo rijden alweer makkelijk mee met de amateurs. Maar dat zijn talentloze krabbers die moeten trainen om een beetje in orde te zijnquote:Op maandag 5 maart 2018 16:30 schreef Patroon het volgende:
[..]
Sportklasse toch? Ach dan kan je nog wel een paar maand wachten
Ja die maken uren waar een elite bij verbleekt, maar hebben een sportklasse licentie zodat ze nog in de uitslag voorkomenquote:Op maandag 5 maart 2018 16:44 schreef Tommeke het volgende:
[..]
De betere sportklasserenners hierzo rijden alweer makkelijk mee met de amateurs. Maar dat zijn talentloze krabbers die moeten trainen om een beetje in orde te zijn
Op de fixie?quote:Op maandag 5 maart 2018 18:35 schreef Dierckxsens het volgende:
Komende zondag Ronde van de Waarderpolder, wanneer is het beste moment om uit mijn hoogtetent te komen?
Dat weet ik niet. Had het snel ff gegoogled. Wat voor licentie heb je?quote:Op maandag 5 maart 2018 18:58 schreef Dierckxsens het volgende:
[..]
Nee. Is dat niet tijdens de Nacht van de Waarderpolder (later in het jaar)?
Mmm ik heb al 5 jaar een set fulcrum racing 3. 1x body vervangen en 1x per jaar nieuw vet in de cups..doen het nog perfect, al ga ik er niet meer mee afdalen ivm de dunne velgranden voor.quote:Op maandag 5 maart 2018 18:55 schreef Tommeke het volgende:
Wat is Campa trouwens ook weer echte Italiaanse rommel
Setje trainingswielen van Fulcrum. Na 5-6000 km de body helemaal kapot. Een nieuwe body kost 60 euro ofzo... Die wielen zijn nieuw amper 150 euro.
Heb ook nog een setje trainingswielen met 10 speed Shimano Ultegra naaf. Die dingen heb ik in 2009 gekocht. In al die jaren volgens mij één keer nieuw vet in de lagers gedaan. Lopen nog altijd goed, ondanks dat ze ook veel km’s in m’n oude crosser hebben gemaakt.
Ik heb ook een setje 1, die body is nog goed. Maar die goedkopere versies zijn allemaal ruk!quote:Op maandag 5 maart 2018 19:13 schreef Patroon het volgende:
[..]
Mmm ik heb al 5 jaar een set fulcrum racing 3. 1x body vervangen en 1x per jaar nieuw vet in de cups..doen het nog perfect, al ga ik er niet meer mee afdalen ivm de dunne velgranden voor.
Sportklasse, maar zondag a.s. is het verdeeld in masters30+ en masters50+, dus in de praktijk sportklasse en amateurs gecombineerd.quote:Op maandag 5 maart 2018 19:10 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Had het snel ff gegoogled. Wat voor licentie heb je?
Je hebt er zeker de hele winter mee in het klotenweer gereden. En dan boos zijn dat het na 6K kapot is.quote:Op maandag 5 maart 2018 18:55 schreef Tommeke het volgende:
Wat is Campa trouwens ook weer echte Italiaanse rommel
Setje trainingswielen van Fulcrum. Na 5-6000 km de body helemaal kapot. Een nieuwe body kost 60 euro ofzo... Die wielen zijn nieuw amper 150 euro.
Heb ook nog een setje trainingswielen met 10 speed Shimano Ultegra naaf. Die dingen heb ik in 2009 gekocht. In al die jaren volgens mij één keer nieuw vet in de lagers gedaan. Lopen nog altijd goed, ondanks dat ze ook veel km’s in m’n oude crosser hebben gemaakt.
Doe je 30+ of 50+?quote:Op maandag 5 maart 2018 19:35 schreef Dierckxsens het volgende:
[..]
Sportklasse, maar zondag a.s. is het verdeeld in masters30+ en masters50+, dus in de praktijk sportklasse en amateurs gecombineerd.
Fixed gear crit is pas 23 en 24 juni in Haarlem zie ik nu.
Nou zie je in de koers dan.quote:
Kijk je moet van een wielset van 150 euro ook niet verwachten, dat er industrielagers in zitten zoals in een Chris King naaf, en ook niet zoals in een ultegra naaf, want dan kost het geen 150.- euro voor een set wielen. Die wielen zijn in principe gemaakt voor een mooiweertoerder die op zondagmiddag 50km gaat rijden in de zomer.quote:Op maandag 5 maart 2018 18:55 schreef Tommeke het volgende:
Wat is Campa trouwens ook weer echte Italiaanse rommel
Setje trainingswielen van Fulcrum. Na 5-6000 km de body helemaal kapot. Een nieuwe body kost 60 euro ofzo... Die wielen zijn nieuw amper 150 euro.
Heb ook nog een setje trainingswielen met 10 speed Shimano Ultegra naaf. Die dingen heb ik in 2009 gekocht. In al die jaren volgens mij één keer nieuw vet in de lagers gedaan. Lopen nog altijd goed, ondanks dat ze ook veel km’s in m’n oude crosser hebben gemaakt.
6803-2rsquote:Op maandag 5 maart 2018 21:00 schreef Tommeke het volgende:
Wat voor lagers moeten daar dan in Kaas?
En ik ben een Fries
Thanks 👌🏻👌🏻quote:
Buitenste is makkelijk. Gewoon met een schroevendraaier en hamer er uit rammen en nieuwe er in drukken. Voor die aan de binnenkant is het handig om zo'n tang te hebben met puntjes aan het uiteinde omdat er zo'n veer in zit om het lager op z'n plek te houden.quote:Op maandag 5 maart 2018 21:08 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Thanks 👌🏻👌🏻
Dit is gewoon el cheapo Fulcrum. Weet niet precies welk type. OEM van Specialized... Is dat moeilijk te vervangen?
Bij een beetje funklasse koers rijd je ook gewoon met 40+ gemiddeld rondquote:Op maandag 5 maart 2018 20:28 schreef kaasplankje het volgende:
Toen ik begon met koersen he, toen haalden we de rugnummers af in een rokerige stamkroeg. De amateurs B wat nu sportklasse is was dan al gefinished en stonden die met harige benen shag te roken en bier te zuipen echt waar. Tegenwoordig moet een sportklasse renner in de hoogtetent slapen en op voorjaarstrainingskamp op Mallorca.
Lager in de vriezer leggen en de body in een plastic zakje in heet water leggen. Dan tik je ze er zo in.quote:Op maandag 5 maart 2018 21:10 schreef ratatat het volgende:
[..]
Buitenste is makkelijk. Gewoon met een schroevendraaier en hamer er uit rammen en nieuwe er in drukken. Voor die aan de binnenkant is het handig om zo'n tang te hebben met puntjes aan het uiteinde omdat er zo'n veer in zit om het lager op z'n plek te houden.
Dan heb je het over de buitenste van de body? Bij mijn FR5's ook naar de knoppen.quote:Op maandag 5 maart 2018 21:10 schreef ratatat het volgende:
[..]
Buitenste is makkelijk. Gewoon met een schroevendraaier en hamer er uit rammen en nieuwe er in drukken. Voor die aan de binnenkant is het handig om zo'n tang te hebben met puntjes aan het uiteinde omdat er zo'n veer in zit om het lager op z'n plek te houden.
Jaquote:Op maandag 5 maart 2018 21:36 schreef Z het volgende:
[..]
Dan heb je het over de buitenste van de body? Bij mijn FR5's ook naar de knoppen.
Oké, never mind...quote:Op maandag 5 maart 2018 20:58 schreef Sloggi het volgende:
Technische noobvraag...
Ik heb mijn derailleurwieltjes (Chorus) eruit geschroefd en netjes schoongemaakt. Wat vet erop, ringetjes erom en er terug in draaien.
Het upper-wieltje draait nu erg stroef (tenzij je het schroefje wel héél erg los hebt zitten), en heeft geen zijdelingse speling terwijl dit volgens de handleiding wel zou moeten. Het lower-wieltje heeft wel zijdelingse speling en draait soepel.
Wat doe ik verkeerd? Voor zover ik kan zien maakt het niet uit welk ringetje je op welk wieltje zet (ze zien er hetzelfde uit). Het upper-wieltje zit boven, het lower-wieltje zit er in de juiste draairichting op...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Campa is juist veel makkelijker, want die gebruiken dezelfde schroefjes.quote:Op maandag 5 maart 2018 22:25 schreef Gripper het volgende:
Die lui bij campa maken alles gewoon veel te ingewikkeld. SRAM hanteert een dik en een dun schroefje zodat je je onderste en bovenste pulley (verschillende diameter gaatjes) altijd goed in elkaar zet
Zeker Sram?quote:Op dinsdag 6 maart 2018 00:10 schreef Andyy het volgende:
Wat doe ik mis met m'n lagers? GXP bb86 lagers in m'n frame geperst met montagepasta. Loopt er nu steeds uit. Heb het al een keer opnieuw erin geperst. Veel harder kan ik ze er ook niet inpersen dan ik al heb gedaan.
Lopen eruit? Hoe heb je dat?quote:Op dinsdag 6 maart 2018 00:10 schreef Andyy het volgende:
Wat doe ik mis met m'n lagers? GXP bb86 lagers in m'n frame geperst met montagepasta. Loopt er nu steeds uit. Heb het al een keer opnieuw erin geperst. Veel harder kan ik ze er ook niet inpersen dan ik al heb gedaan.
Ik heb ze erin geperst met een BBB lagertool en de juiste diameter opzetstukjes. Dus neem aan dat het gewoon recht erin zitquote:Op dinsdag 6 maart 2018 06:57 schreef Patroon het volgende:
[..]
Lopen eruit? Hoe heb je dat?
Edit: ik kan maar 1 ding bedenken en dat is dat je ze er niet recht in perst, door het draaien worden ze er dan alsware uitgewrongen als een kurkentrekker.
Ik ben Painmaster Kaas niet.quote:
Nieuw frame is de enige oplossing.quote:Op dinsdag 6 maart 2018 10:27 schreef Andyy het volgende:
Ik heb alles dat in de verpakking zat erin gedouwd.
Het gekke is dat als je de cranks erin zet en goed aandraait (dus de speling eruit) en dan vastzet, moeten die lagers eigenlijk nergens heen kunnen...quote:Op dinsdag 6 maart 2018 09:58 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ik heb ze erin geperst met een BBB lagertool en de juiste diameter opzetstukjes. Dus neem aan dat het gewoon recht erin zit
[..]
Ik ben Painmaster Kaas niet.
Dus hier een foto
[ afbeelding ]
Baum Correttoquote:Op dinsdag 6 maart 2018 10:36 schreef Andyy het volgende:
[..]
Shit, had deze nog niet eens kunnen breken.
Wat raad je aan?
Cranks zitten al behoorlijk vast. Er zit wel wat ruimte tussen nog, maar daar zit de wavy washerquote:Op dinsdag 6 maart 2018 10:37 schreef Patroon het volgende:
[..]
Het gekke is dat als je de cranks erin zet en goed aandraait (dus de speling eruit) en dan vastzet, moeten die lagers eigenlijk nergens heen kunnen...
De gebruiksaanwijzing moest je lezen, niet ertussen stoppen.quote:Op dinsdag 6 maart 2018 10:27 schreef Andyy het volgende:
Ik heb alles dat in de verpakking zat erin gedouwd.
Ik vermoed dat ik daar niet hipster genoeg voor benquote:
Daar is het dus misgegaan.quote:Op dinsdag 6 maart 2018 10:39 schreef Wombcat het volgende:
[..]
De gebruiksaanwijzing moest je lezen, niet ertussen stoppen.
Is het een echte Argon18 of OEM?quote:Op dinsdag 6 maart 2018 10:38 schreef Andyy het volgende:
[..]
Cranks zitten al behoorlijk vast. Er zit wel wat ruimte tussen nog, maar daar zit de wavy washer
Heb je nog geflirt Kaas?quote:Op dinsdag 6 maart 2018 10:59 schreef kaasplankje het volgende:
Ik net op de fiets. Zie ik een Sunweb dame voor me rijden 50 meter ongeveer. Ik ernaar toe dat viel nog tegen die ging hard man. Ik dacht Blaak. Het was Lucinda Brand.
Ik zei ik ben kaasplank van het fok forum toen wilde ze mijn handtekening en een selfie maken.quote:
En bij het wegrijden glibberde ze van dr zadel af toch?quote:Op dinsdag 6 maart 2018 12:04 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik zei ik ben kaasplank van het fok forum toen wilde ze mijn handtekening en een selfie maken.
Wil jij wel eens even je taal kuisen?quote:Op dinsdag 6 maart 2018 12:08 schreef Stoffa het volgende:
[..]
En bij het wegrijden glibberde ze van dr zadel af toch?
quote:Op dinsdag 6 maart 2018 12:04 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik zei ik ben kaasplank van het fok forum toen wilde ze mijn handtekening en een selfie maken.
Blaak traint meestal in haar WK shirt.quote:Op dinsdag 6 maart 2018 10:59 schreef kaasplankje het volgende:
Ik net op de fiets. Zie ik een Sunweb dame voor me rijden 50 meter ongeveer. Ik ernaar toe dat viel nog tegen die ging hard man. Ik dacht Blaak. Het was Lucinda Brand.
Ik zag er net ook een trio dames, 1 van Sunweb, 1 van Boels Dolmans en de laatste heb ik geen idee. Zou Parkhotel kunnen zijnquote:Op dinsdag 6 maart 2018 10:59 schreef kaasplankje het volgende:
Ik net op de fiets. Zie ik een Sunweb dame voor me rijden 50 meter ongeveer. Ik ernaar toe dat viel nog tegen die ging hard man. Ik dacht Blaak. Het was Lucinda Brand.
Ik verwar de naam van Brand met die van Blaak omdat Brand uit Rotterdam komt en de Blaak is ook in Rotterdam.quote:Op dinsdag 6 maart 2018 12:45 schreef dop het volgende:
[..]
Blaak traint meestal in haar WK shirt.
Die doet ze alleen nog uit om te wassen.
Brand woont in de buurt van Delftshaven.
Als je wat vaker rondje rotte of Lekdijk naar schoonhoven neemt kom je die vaker tegen
Net als Blaak, Mackaij, en van Dijk.
Het is gewoon je leeftijdquote:Op dinsdag 6 maart 2018 13:30 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik verwar de naam van Brand met die van Blaak omdat Brand uit Rotterdam komt en de Blaak is ook in Rotterdam.
😆
ik zou in jouw geval ook erg jaloers zijn.quote:
Heb jij echt maar 8% vet kaas? Had je het vaak koud deze winter?quote:Op dinsdag 6 maart 2018 15:00 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
ik zou in jouw geval ook erg jaloers zijn.
Ja natuurlijk had ik het koud. Maar dat houd me niet tegen.quote:Op dinsdag 6 maart 2018 15:03 schreef Stoffa het volgende:
[..]
Heb jij echt maar 8% vet kaas? Had je het vaak koud deze winter?
quote:Op dinsdag 6 maart 2018 15:21 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja natuurlijk had ik het koud. Maar dat houd me niet tegen.
Voor jullie dikkerds is dit moeilijk voor te stellen dat besef ik me wel.
Jij bent echt een aanwinst voor deze topicreeks kaas.quote:Op dinsdag 6 maart 2018 15:21 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja natuurlijk had ik het koud. Maar dat houd me niet tegen.
Voor jullie dikkerds is dit moeilijk voor te stellen dat besef ik me wel.
Train je dan zo veel in de sportschool dat je zulke grote buikspieren hebt?quote:Op dinsdag 6 maart 2018 15:21 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja natuurlijk had ik het koud. Maar dat houd me niet tegen.
Voor jullie dikkerds is dit moeilijk voor te stellen dat besef ik me wel.
Ja ik ga zo weer trainen. Ik doe 3x 30 situps per workout.quote:Op dinsdag 6 maart 2018 17:22 schreef ratatat het volgende:
[..]
Train je dan zo veel in de sportschool dat je zulke grote buikspieren hebt?
Heb je iets anders te doen dan?quote:Op dinsdag 6 maart 2018 17:29 schreef kaasplankje het volgende:
Ik twijfel nog ff over vnv naar de club om op het parcours te trainen of naar de gym. Ga ik naar de club dan weer zo laat thuis.
Je kan het ook gewoon bij 3 biertjes en 2 sjekkies houden.quote:Op dinsdag 6 maart 2018 17:29 schreef kaasplankje het volgende:
Ik twijfel nog ff over vnv naar de club om op het parcours te trainen of naar de gym. Ga ik naar de club dan weer zo laat thuis.
Ja wat dacht je van op mijn nest liggen post ik ooit hier wel eens na 21 uur dan? Zes uur gaat de wekker weer.quote:
9 uur slaap is ook wel wat veel van t goede kaas.quote:Op dinsdag 6 maart 2018 17:46 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja wat dacht je van op mijn nest liggen post ik ooit hier wel eens na 21 uur dan? Zes uur gaat de wekker weer.
Zo goed hou ik je ook weer niet in de gatenquote:Op dinsdag 6 maart 2018 17:46 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja wat dacht je van op mijn nest liggen post ik ooit hier wel eens na 21 uur dan? Zes uur gaat de wekker weer.
Je moet eens weten hoe ik gebaald heb een paar weken geleden toen het ook al mooi weer was.quote:Op dinsdag 6 maart 2018 18:31 schreef Andyy het volgende:
[..]
Je hebt gewoon gewacht tot het weer mooi weer is he?
Weer of geen weer, ik ga fietsen volgende week!quote:Op dinsdag 6 maart 2018 18:37 schreef the_critic het volgende:
Mooi weer? De voorspellingen gezien voor volgende week?
lycra broekje al klaar gelegd naast je bed?quote:
Bijnaquote:Op woensdag 7 maart 2018 07:45 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
lycra broekje al klaar gelegd naast je bed?
Yep. Wel de watjes-afstand van 150km, maar daar zitten wel alle mooie klimmetjes in.quote:
Zaten ze los in je zak? Voortaan achter een rits doen, gaan ze niet zomaar woesj weg.quote:Op woensdag 7 maart 2018 12:33 schreef VenusFlyTrap het volgende:
150 km een watjes afstand? Kom ik met mijn 65 en 85 km tochtjes (die ik overigens nog ga doen dit jaar)
Wie o wie kan mij vertellen wat ik fout doe met mijn CO2 pomp. 2 patronen woesj weg
Bevestiging op je ventiel goed?quote:Op woensdag 7 maart 2018 12:33 schreef VenusFlyTrap het volgende:
150 km een watjes afstand? Kom ik met mijn 65 en 85 km tochtjes (die ik overigens nog ga doen dit jaar)
Wie o wie kan mij vertellen wat ik fout doe met mijn CO2 pomp. 2 patronen woesj weg
Doen we met de primavera meet.quote:
Die illusie heb ik niet hoorquote:
Als in: niet de maximale afstand.quote:
De ANWB voor je fiets gebeld?quote:Op woensdag 7 maart 2018 14:19 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Bedankt voor de hulp mannen. Ik kwam er later (met de ANWB, ben een vrouw met 2 linker handen) achter dat ik mijn reserve binnen banden lek had geprikt. Daardoor liepen ze weer leeg. Zo langs de FM voor nieuwe binnen banden en CO2 patronen.
Het vervelende vooral was dat geen enkele fietser (die natuurlijk aan de andere kant van de drukke weg reden) te hulp schoten, inclusief een groepje mountainbikers. Voelde me echt een deerne in nood.
Achja, leermomenten
Aha je hebt natuurlijk de bandenwipper gebruikt om de buitenband terug in de velg te krijgen. Nooit doen!quote:Op woensdag 7 maart 2018 14:19 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Bedankt voor de hulp mannen. Ik kwam er later (met de ANWB, ben een vrouw met 2 linker handen) achter dat ik mijn reserve binnen banden lek had geprikt. Daardoor liepen ze weer leeg. Zo langs de FM voor nieuwe binnen banden en CO2 patronen.
Het vervelende vooral was dat geen enkele fietser (die natuurlijk aan de andere kant van de drukke weg reden) te hulp schoten, inclusief een groepje mountainbikers. Voelde me echt een deerne in nood.
Achja, leermomenten
Ja jullie willen toch zo graag emanciperen? Daar hoort dit ook bijquote:Op woensdag 7 maart 2018 14:19 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Bedankt voor de hulp mannen. Ik kwam er later (met de ANWB, ben een vrouw met 2 linker handen) achter dat ik mijn reserve binnen banden lek had geprikt. Daardoor liepen ze weer leeg. Zo langs de FM voor nieuwe binnen banden en CO2 patronen.
Het vervelende vooral was dat geen enkele fietser (die natuurlijk aan de andere kant van de drukke weg reden) te hulp schoten, inclusief een groepje mountainbikers. Voelde me echt een deerne in nood.
Achja, leermomenten
Je moet ook assertief zijn als je hulp wilt.quote:Op woensdag 7 maart 2018 14:19 schreef VenusFlyTrap het volgende:
Bedankt voor de hulp mannen. Ik kwam er later (met de ANWB, ben een vrouw met 2 linker handen) achter dat ik mijn reserve binnen banden lek had geprikt. Daardoor liepen ze weer leeg. Zo langs de FM voor nieuwe binnen banden en CO2 patronen.
Het vervelende vooral was dat geen enkele fietser (die natuurlijk aan de andere kant van de drukke weg reden) te hulp schoten, inclusief een groepje mountainbikers. Voelde me echt een deerne in nood.
Achja, leermomenten
Sinds ik mijn pompje kwijt ben heb ik alleen nog maar 2 patronen mee en dat bevalt prima...niet dat ik wel eens lek rij, maar voel ze verder niet in mijn jack zitten.quote:Op woensdag 7 maart 2018 15:05 schreef Sloggi het volgende:
CO2-patronen, worden die nog gebruikt? Ik dacht dat die hype wel over was gewaaid.
Bij de FM, ik demonteer ze, dan neem ik de verrotte lagers mee en vraag FM om nieuwe. Waarom? Er zijn een aantal verschillende hoeken graden. Je hebt verschillende diameter, zowel onder als boven, 45 graden boven en 45 graden onder, maar ook 45/36. bijvoorbeeld. Kijk voor een paar tientjes ga ik niet online bestellen met risico dat je iets verkeerd bestelt. Er komt dan ook nog verzendkosten bij dan kan je net zo goed je LBS ff blij maken.quote:Op woensdag 7 maart 2018 15:58 schreef Z het volgende:
Waar kopen jelui doorgaans jelui (balhoofd) lagers?
Ze reden aan de overkant van de weg, ze keken wel om maar stoppen ho maar. Voor ¤5/jaar kan je ook pechhulp op de fiets krijgen.quote:Op woensdag 7 maart 2018 14:22 schreef Leonos het volgende:
[..]
De ANWB voor je fiets gebeld?
En toen je om hulp vroeg bij de mountainbikers reden ze gewoon door?
Ja, domme foutquote:Op woensdag 7 maart 2018 14:25 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Aha je hebt natuurlijk de bandenwipper gebruikt om de buitenband terug in de velg te krijgen. Nooit doen!
:-Dquote:Op woensdag 7 maart 2018 14:40 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja jullie willen toch zo graag emanciperen? Daar hoort dit ook bij
blijkbaar was ik niet assertief genoegquote:Op woensdag 7 maart 2018 14:44 schreef Andyy het volgende:
[..]
Je moet ook assertief zijn als je hulp wilt.
Het is wel handig als je weet wat je aan het doen bent. Nadeel is dat als je patronen leeg zijn je er niks meer aan hebt.quote:Op woensdag 7 maart 2018 15:05 schreef Sloggi het volgende:
CO2-patronen, worden die nog gebruikt? Ik dacht dat die hype wel over was gewaaid.
een helium atoom is zo klein dat het door de poriën van rubber heen kan.quote:Op woensdag 7 maart 2018 15:08 schreef kaasplankje het volgende:
Ik vul mijn tubes met helium, dat is nog lichter.
Ik loop weer onzin uit te kramen man.quote:Op woensdag 7 maart 2018 16:28 schreef dop het volgende:
[..]
een helium atoom is zo klein dat het door de poriën van rubber heen kan.
Je rijd dus altijd met een leegloper als je helium in je band doet 😋
dat hoef je er niet appart bij te zeggen, dat weten we hier inmiddels allemaal wel 😘quote:Op woensdag 7 maart 2018 16:32 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik loop weer onzin uit te kramen man.
Latex biba's en tubes lopen ook af. Butyl blijft meest wel aardig op druk, tenzij het Franse ventieltje iets lekt dan ook niet.quote:Op woensdag 7 maart 2018 16:38 schreef Z het volgende:
"CO2 opgepompte" banden blijven ook nooit hard. Hoe zit dat dan?
Hoezo hype?quote:Op woensdag 7 maart 2018 15:05 schreef Sloggi het volgende:
CO2-patronen, worden die nog gebruikt? Ik dacht dat die hype wel over was gewaaid.
Dat klopt als een bus. Ze zijn een "redmiddel" om gewoon je route af te maken en de volgende dag moet je de band helemaal leeg laten en vullen met normale lucht.quote:Op woensdag 7 maart 2018 16:38 schreef Z het volgende:
"CO2 opgepompte" banden blijven ook nooit hard. Hoe zit dat dan?
Wtf?! Is daarom mijn band steeds leeg?quote:Op woensdag 7 maart 2018 17:19 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat klopt als een bus. Ze zijn een "redmiddel" om gewoon je route af te maken en de volgende dag moet je de band helemaal leeg laten en vullen met normale lucht.
Jij pompt je banden steeds op met CO2?quote:Op woensdag 7 maart 2018 17:22 schreef Leonos het volgende:
[..]
Wtf?! Is daarom mijn band steeds leeg?
Als ik lek gereden hebt onderweg wel.quote:Op woensdag 7 maart 2018 17:41 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Jij pompt je banden steeds op met CO2?
In de meeste goeie tubes zit een latex band, dus niet heel onlogischquote:Op woensdag 7 maart 2018 16:43 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Latex biba's en tubes lopen ook af. Butyl blijft meest wel aardig op druk, tenzij het Franse ventieltje iets lekt dan ook niet.
ik ook man al mijn geld gaat op aan die patronenquote:Op woensdag 7 maart 2018 17:41 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Jij pompt je banden steeds op met CO2?
Volgens mij omdat de co2 die je er in pompt erg koud is, die lucht warmt op en dan krimt het ofzo haha ben duidelijk geen natuurkundigequote:Op woensdag 7 maart 2018 16:38 schreef Z het volgende:
"CO2 opgepompte" banden blijven ook nooit hard. Hoe zit dat dan?
Dat is inderdaad een hele slechte uitleg.quote:Op woensdag 7 maart 2018 18:41 schreef Patroon het volgende:
[..]
Volgens mij omdat de co2 die je er in pompt erg koud is, die lucht warmt op en dan krimt het ofzo haha ben duidelijk geen natuurkundige
quote:Op woensdag 7 maart 2018 18:44 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een hele slechte uitleg.
Weet je hoe brandbaar dat is? En zuurstof is bij een veel lagere temperatuur pas vloeibaar, CO2 bij iets van -50 alquote:Op woensdag 7 maart 2018 19:40 schreef Z het volgende:
Waarom proppen ze er geen zuurstof in? Of is dat omdat ze óók voor fietsen gebruikt hebben.
Ah.quote:Op woensdag 7 maart 2018 19:42 schreef Andyy het volgende:
[..]
Weet je hoe brandbaar dat is? En zuurstof is bij een veel lagere temperatuur pas vloeibaar, CO2 bij iets van -50 al
Ja, niet. Zuurstof is niet brandbaar, het voedt/versnelt de brand. Om iets te verbranden heb je zuurstof nodig.quote:
Ja oke, maar het tweede punt klopt wel toch?quote:Op woensdag 7 maart 2018 19:51 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja, niet. Zuurstof is niet brandbaar, het voedt/versnelt de brand. Om iets te verbranden heb je zuurstof nodig.
Dat weet ik zo niet.quote:Op woensdag 7 maart 2018 19:59 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ja oke, maar het tweede punt klopt wel toch?
Heeft alles met druk te maken.quote:Op woensdag 7 maart 2018 19:40 schreef Z het volgende:
Waarom proppen ze er geen zuurstof in? Of is dat omdat ze óók voor fietsen gebruikt hebben.
Waar blijft de foto?!quote:Op woensdag 7 maart 2018 21:27 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb m’n nieuwe frame binnen en meteen opgebouwd. Hij is fucking badass
volgens mij klopt dit niet?quote:Op woensdag 7 maart 2018 20:55 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Heeft alles met druk te maken.
Om hetzelfde uiteindelijk gasvormig volume te bereiken moet zuurstof onder een vele hogere druk staan. Aangezien de patronen dan niet meer handzaam zijn wordt er voor gekozen om het met CO2 te doen.
Hetzelfde geldt voor stikstof.
Bij bikemotion sprak ik met de eigenaar van Dugast. Die was niet zo te spreken over tubeless voor racefietsen. Voor MTB prima, maar voor racefietsen wijken de velgen en banden van verschillende merken teveel af of zoiets.quote:
Niet zelf verzonnen:quote:
Zuurstof is vloeibaar bij -183 graden. Co2 bij -56.quote:Vloeibare stikstof kan wel bij -196 graden als vloeibaar bestaan. Maar om stikstof vloeibaar bij normale temperatuur van 20 graden heb je een idioot hoge druk nodig die een zeer kleine container niet aan kan ( ver over de 100 misschien wel 1000bar). Je kan dus simpelweg in een kleine cartidge met N2 niet voldoende volume meenemen tenzij deze een zeer hoge druk aan kan.
kaas, ik woon in 010 tegenwoordig. Wat moet mijn lbs worden, heb ook nodig een beurt nodig want dat kan ik zelf niet. Aanrader?quote:Op woensdag 7 maart 2018 16:11 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Bij de FM, ik demonteer ze, dan neem ik de verrotte lagers mee en vraag FM om nieuwe. Waarom? Er zijn een aantal verschillende hoeken graden. Je hebt verschillende diameter, zowel onder als boven, 45 graden boven en 45 graden onder, maar ook 45/36. bijvoorbeeld. Kijk voor een paar tientjes ga ik niet online bestellen met risico dat je iets verkeerd bestelt. Er komt dan ook nog verzendkosten bij dan kan je net zo goed je LBS ff blij maken.
Huhu huhuquote:Op woensdag 7 maart 2018 22:37 schreef MCH het volgende:
[..]
heb ook nodig een beurt nodig want dat kan ik zelf niet.
Ja meerdere, voor de racefiets? En heb je Shimano?quote:Op woensdag 7 maart 2018 22:37 schreef MCH het volgende:
[..]
kaas, ik woon in 010 tegenwoordig. Wat moet mijn lbs worden, heb ook nodig een beurt nodig want dat kan ik zelf niet. Aanrader?
Koers is wel de meest gespecialiseerde van die 3quote:Op donderdag 8 maart 2018 06:57 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja meerdere, voor de racefiets? En heb je Shimano?
http://koers.cc/
http://bikersbestrotterdam.com/
http://www.profietsen.nl/info
Alledrie goede winkels imo.
Dit ben ik niet met je eens. Koers is de jongste winkel, met de mooiste site. Wellicht het meest toegespitst op de consumenten 2018 behoefte.quote:Op donderdag 8 maart 2018 07:23 schreef dop het volgende:
[..]
Koers is wel de meest gespecialiseerde van die 3
Werkt slim samen met verschillende
Mensen voor wielbouw, fietsmeting en fysio.
Zelf ook recreatieve wielrennen rijd ook op wat hij verkoopt.
ik wil ook niet zeggen dat de andere 2 niet goed zijn.quote:Op donderdag 8 maart 2018 07:33 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dit ben ik niet met je eens. Koers is de jongste winkel, met de mooiste site. Wellicht het meest toegespitst op de consumenten 2018 behoefte.
De andere 2 zijn meer "traditionele"FM's. Beetje grumpy, brakke website maar goede service. Allen fietsen zelf, allen bouwen (voor mij) prima wielsets.
Ja, Sergio is ook de oude eigenaar van bikeparts4u, en sinds dit jaar sponsor van mijn wielervereniging. Prachtige winkel aan de Rotte gelegen. Mooie merken, koffiebar, profi bikefitting etc. Daar is hij echt goed mee bezig en ik hoop voor hem dat het een groot succes wordt.quote:Op donderdag 8 maart 2018 07:45 schreef dop het volgende:
[..]
ik wil ook niet zeggen dat de andere 2 niet goed zijn.
Ken Serge (koers) omdat ik met hem regelmatig fiets.
En weet dat hij zijn best doet om er net ff wat meer van te maken.
De andere 2 zij inderdaad meer traditionele fietsenmakers
Waarom is dat belangrijk? Zoveel verschil zit er toch niet tussen qua werking en onderhoud?quote:Op donderdag 8 maart 2018 06:57 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja meerdere, voor de racefiets? En heb je Shimano?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |