Bij de FM, ik demonteer ze, dan neem ik de verrotte lagers mee en vraag FM om nieuwe. Waarom? Er zijn een aantal verschillende hoeken graden. Je hebt verschillende diameter, zowel onder als boven, 45 graden boven en 45 graden onder, maar ook 45/36. bijvoorbeeld. Kijk voor een paar tientjes ga ik niet online bestellen met risico dat je iets verkeerd bestelt. Er komt dan ook nog verzendkosten bij dan kan je net zo goed je LBS ff blij maken.quote:Op woensdag 7 maart 2018 15:58 schreef Z het volgende:
Waar kopen jelui doorgaans jelui (balhoofd) lagers?
Ze reden aan de overkant van de weg, ze keken wel om maar stoppen ho maar. Voor ¤5/jaar kan je ook pechhulp op de fiets krijgen.quote:Op woensdag 7 maart 2018 14:22 schreef Leonos het volgende:
[..]
De ANWB voor je fiets gebeld?
En toen je om hulp vroeg bij de mountainbikers reden ze gewoon door?
Ja, domme foutquote:Op woensdag 7 maart 2018 14:25 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Aha je hebt natuurlijk de bandenwipper gebruikt om de buitenband terug in de velg te krijgen. Nooit doen!
:-Dquote:Op woensdag 7 maart 2018 14:40 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja jullie willen toch zo graag emanciperen? Daar hoort dit ook bij
blijkbaar was ik niet assertief genoegquote:Op woensdag 7 maart 2018 14:44 schreef Andyy het volgende:
[..]
Je moet ook assertief zijn als je hulp wilt.
Het is wel handig als je weet wat je aan het doen bent. Nadeel is dat als je patronen leeg zijn je er niks meer aan hebt.quote:Op woensdag 7 maart 2018 15:05 schreef Sloggi het volgende:
CO2-patronen, worden die nog gebruikt? Ik dacht dat die hype wel over was gewaaid.
een helium atoom is zo klein dat het door de poriën van rubber heen kan.quote:Op woensdag 7 maart 2018 15:08 schreef kaasplankje het volgende:
Ik vul mijn tubes met helium, dat is nog lichter.
Ik loop weer onzin uit te kramen man.quote:Op woensdag 7 maart 2018 16:28 schreef dop het volgende:
[..]
een helium atoom is zo klein dat het door de poriën van rubber heen kan.
Je rijd dus altijd met een leegloper als je helium in je band doet 😋
dat hoef je er niet appart bij te zeggen, dat weten we hier inmiddels allemaal wel 😘quote:Op woensdag 7 maart 2018 16:32 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ik loop weer onzin uit te kramen man.
Latex biba's en tubes lopen ook af. Butyl blijft meest wel aardig op druk, tenzij het Franse ventieltje iets lekt dan ook niet.quote:Op woensdag 7 maart 2018 16:38 schreef Z het volgende:
"CO2 opgepompte" banden blijven ook nooit hard. Hoe zit dat dan?
Hoezo hype?quote:Op woensdag 7 maart 2018 15:05 schreef Sloggi het volgende:
CO2-patronen, worden die nog gebruikt? Ik dacht dat die hype wel over was gewaaid.
Dat klopt als een bus. Ze zijn een "redmiddel" om gewoon je route af te maken en de volgende dag moet je de band helemaal leeg laten en vullen met normale lucht.quote:Op woensdag 7 maart 2018 16:38 schreef Z het volgende:
"CO2 opgepompte" banden blijven ook nooit hard. Hoe zit dat dan?
Wtf?! Is daarom mijn band steeds leeg?quote:Op woensdag 7 maart 2018 17:19 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat klopt als een bus. Ze zijn een "redmiddel" om gewoon je route af te maken en de volgende dag moet je de band helemaal leeg laten en vullen met normale lucht.
Jij pompt je banden steeds op met CO2?quote:Op woensdag 7 maart 2018 17:22 schreef Leonos het volgende:
[..]
Wtf?! Is daarom mijn band steeds leeg?
Als ik lek gereden hebt onderweg wel.quote:Op woensdag 7 maart 2018 17:41 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Jij pompt je banden steeds op met CO2?
In de meeste goeie tubes zit een latex band, dus niet heel onlogischquote:Op woensdag 7 maart 2018 16:43 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Latex biba's en tubes lopen ook af. Butyl blijft meest wel aardig op druk, tenzij het Franse ventieltje iets lekt dan ook niet.
ik ook man al mijn geld gaat op aan die patronenquote:Op woensdag 7 maart 2018 17:41 schreef Fretwork het volgende:
[..]
Jij pompt je banden steeds op met CO2?
Volgens mij omdat de co2 die je er in pompt erg koud is, die lucht warmt op en dan krimt het ofzo haha ben duidelijk geen natuurkundigequote:Op woensdag 7 maart 2018 16:38 schreef Z het volgende:
"CO2 opgepompte" banden blijven ook nooit hard. Hoe zit dat dan?
Dat is inderdaad een hele slechte uitleg.quote:Op woensdag 7 maart 2018 18:41 schreef Patroon het volgende:
[..]
Volgens mij omdat de co2 die je er in pompt erg koud is, die lucht warmt op en dan krimt het ofzo haha ben duidelijk geen natuurkundige
quote:Op woensdag 7 maart 2018 18:44 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een hele slechte uitleg.
Weet je hoe brandbaar dat is? En zuurstof is bij een veel lagere temperatuur pas vloeibaar, CO2 bij iets van -50 alquote:Op woensdag 7 maart 2018 19:40 schreef Z het volgende:
Waarom proppen ze er geen zuurstof in? Of is dat omdat ze óók voor fietsen gebruikt hebben.
Ah.quote:Op woensdag 7 maart 2018 19:42 schreef Andyy het volgende:
[..]
Weet je hoe brandbaar dat is? En zuurstof is bij een veel lagere temperatuur pas vloeibaar, CO2 bij iets van -50 al
Ja, niet. Zuurstof is niet brandbaar, het voedt/versnelt de brand. Om iets te verbranden heb je zuurstof nodig.quote:
Ja oke, maar het tweede punt klopt wel toch?quote:Op woensdag 7 maart 2018 19:51 schreef Wombcat het volgende:
[..]
Ja, niet. Zuurstof is niet brandbaar, het voedt/versnelt de brand. Om iets te verbranden heb je zuurstof nodig.
Dat weet ik zo niet.quote:Op woensdag 7 maart 2018 19:59 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ja oke, maar het tweede punt klopt wel toch?
Heeft alles met druk te maken.quote:Op woensdag 7 maart 2018 19:40 schreef Z het volgende:
Waarom proppen ze er geen zuurstof in? Of is dat omdat ze óók voor fietsen gebruikt hebben.
Waar blijft de foto?!quote:Op woensdag 7 maart 2018 21:27 schreef Tommeke het volgende:
Ik heb m’n nieuwe frame binnen en meteen opgebouwd. Hij is fucking badass
volgens mij klopt dit niet?quote:Op woensdag 7 maart 2018 20:55 schreef RealBizkit666 het volgende:
[..]
Heeft alles met druk te maken.
Om hetzelfde uiteindelijk gasvormig volume te bereiken moet zuurstof onder een vele hogere druk staan. Aangezien de patronen dan niet meer handzaam zijn wordt er voor gekozen om het met CO2 te doen.
Hetzelfde geldt voor stikstof.
Bij bikemotion sprak ik met de eigenaar van Dugast. Die was niet zo te spreken over tubeless voor racefietsen. Voor MTB prima, maar voor racefietsen wijken de velgen en banden van verschillende merken teveel af of zoiets.quote:
Niet zelf verzonnen:quote:
Zuurstof is vloeibaar bij -183 graden. Co2 bij -56.quote:Vloeibare stikstof kan wel bij -196 graden als vloeibaar bestaan. Maar om stikstof vloeibaar bij normale temperatuur van 20 graden heb je een idioot hoge druk nodig die een zeer kleine container niet aan kan ( ver over de 100 misschien wel 1000bar). Je kan dus simpelweg in een kleine cartidge met N2 niet voldoende volume meenemen tenzij deze een zeer hoge druk aan kan.
kaas, ik woon in 010 tegenwoordig. Wat moet mijn lbs worden, heb ook nodig een beurt nodig want dat kan ik zelf niet. Aanrader?quote:Op woensdag 7 maart 2018 16:11 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Bij de FM, ik demonteer ze, dan neem ik de verrotte lagers mee en vraag FM om nieuwe. Waarom? Er zijn een aantal verschillende hoeken graden. Je hebt verschillende diameter, zowel onder als boven, 45 graden boven en 45 graden onder, maar ook 45/36. bijvoorbeeld. Kijk voor een paar tientjes ga ik niet online bestellen met risico dat je iets verkeerd bestelt. Er komt dan ook nog verzendkosten bij dan kan je net zo goed je LBS ff blij maken.
Huhu huhuquote:Op woensdag 7 maart 2018 22:37 schreef MCH het volgende:
[..]
heb ook nodig een beurt nodig want dat kan ik zelf niet.
Ja meerdere, voor de racefiets? En heb je Shimano?quote:Op woensdag 7 maart 2018 22:37 schreef MCH het volgende:
[..]
kaas, ik woon in 010 tegenwoordig. Wat moet mijn lbs worden, heb ook nodig een beurt nodig want dat kan ik zelf niet. Aanrader?
Koers is wel de meest gespecialiseerde van die 3quote:Op donderdag 8 maart 2018 06:57 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja meerdere, voor de racefiets? En heb je Shimano?
http://koers.cc/
http://bikersbestrotterdam.com/
http://www.profietsen.nl/info
Alledrie goede winkels imo.
Dit ben ik niet met je eens. Koers is de jongste winkel, met de mooiste site. Wellicht het meest toegespitst op de consumenten 2018 behoefte.quote:Op donderdag 8 maart 2018 07:23 schreef dop het volgende:
[..]
Koers is wel de meest gespecialiseerde van die 3
Werkt slim samen met verschillende
Mensen voor wielbouw, fietsmeting en fysio.
Zelf ook recreatieve wielrennen rijd ook op wat hij verkoopt.
ik wil ook niet zeggen dat de andere 2 niet goed zijn.quote:Op donderdag 8 maart 2018 07:33 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dit ben ik niet met je eens. Koers is de jongste winkel, met de mooiste site. Wellicht het meest toegespitst op de consumenten 2018 behoefte.
De andere 2 zijn meer "traditionele"FM's. Beetje grumpy, brakke website maar goede service. Allen fietsen zelf, allen bouwen (voor mij) prima wielsets.
Ja, Sergio is ook de oude eigenaar van bikeparts4u, en sinds dit jaar sponsor van mijn wielervereniging. Prachtige winkel aan de Rotte gelegen. Mooie merken, koffiebar, profi bikefitting etc. Daar is hij echt goed mee bezig en ik hoop voor hem dat het een groot succes wordt.quote:Op donderdag 8 maart 2018 07:45 schreef dop het volgende:
[..]
ik wil ook niet zeggen dat de andere 2 niet goed zijn.
Ken Serge (koers) omdat ik met hem regelmatig fiets.
En weet dat hij zijn best doet om er net ff wat meer van te maken.
De andere 2 zij inderdaad meer traditionele fietsenmakers
Waarom is dat belangrijk? Zoveel verschil zit er toch niet tussen qua werking en onderhoud?quote:Op donderdag 8 maart 2018 06:57 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja meerdere, voor de racefiets? En heb je Shimano?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |