Oke bedankt. Maar hoe kan je beide setjes vergelijken als ze totaal verschillend zijn? Het is logisch dat de carbon set van helinliu stijf aanvoelt tov de wheeltec, maar hoe zou die het doen tov een vergelijkbare set van wheeltec?quote:Op donderdag 1 maart 2018 11:58 schreef MarcoD het volgende:
[..]
50mm 25 breed van helinliu. Van wieltec een notubes alpha 340 setjes lage velg veel smaller als de Carbon hoepels.
Beide 24/28 spaken
Nee dat is niet zo, jij gaat daar binnendoor, waardoor jij harder moet remmen dan de lui die buiten - binnen - buiten sturen, zij rijden de ideale lijn. Daarom moet de rest die buiten - binnen - buiten stuurt, harder remmen doordat jij onderdoor komt. Dat maakt het een stuk gevaarlijker. Inhalen doe je op de rechte stukken.quote:Op donderdag 1 maart 2018 12:00 schreef Andyy het volgende:
[..]
Of gewoon de ideale lijn nemen als iedereen wijd door de bocht gaat. Kun je makkelijk opschuiven zonder in de weg te rijden
Ik zie vaak genoeg mensen die de apex (het binnen stuk) niet nemen, vooral in een lint. Dan kun je daar tussendoorquote:Op donderdag 1 maart 2018 12:02 schreef Patroon het volgende:
[..]
Nee dat is niet zo, jij gaat daar binnendoor, waardoor jij harder moet remmen dan de lui die buiten - binnen - buiten sturen, zij rijden de ideale lijn. Daarom moet de rest die buiten - binnen - buiten stuurt, harder remmen doordat jij onderdoor komt. Dat maakt het een stuk gevaarlijker. Inhalen doe je op de rechte stukken.
In omlopen wel. Criteriums nietquote:Op donderdag 1 maart 2018 11:55 schreef Patroon het volgende:
[..]
haha precies, juist beetje ruimte laten zodat je minder hoeft te remmen en harder de bocht door kunt..waarom neem jij geen amateurlicentie? dat zou je makkelijk aan kunnen
Dat zijn de koekebakkers idd, in een peloton raak je niet altijd de apex.quote:Op donderdag 1 maart 2018 12:04 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ik zie vaak genoeg mensen die de apex (het binnen stuk) niet nemen, vooral in een lint. Dan kun je daar tussendoor
Zoals kaas zegt raak je niet altijd de apex omdat je door de hoge snelheid pas later instuurt. Als dan dat lint iets later instuurt kan je beter in het lint blijven zitten. Ik zou het iig maar gelijk uit je hoofd halen want het is super irritant en de kans is er dat iemand je dan vrij snel de hekken in beukt.quote:Op donderdag 1 maart 2018 12:04 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ik zie vaak genoeg mensen die de apex (het binnen stuk) niet nemen, vooral in een lint. Dan kun je daar tussendoor
Mooi!quote:Op donderdag 1 maart 2018 12:31 schreef kaasplankje het volgende:
Speciaal voor Andyy een tekening gemaakt om het uit te leggen:
[ afbeelding ]
ik voorzie een carrière switch naar CAD tekenaarquote:Op donderdag 1 maart 2018 12:41 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Dankje ben er zelf ook erg fier op.
Ja daar vind op de tekening een botsing plaats. De snelheid vd pelotonrenners is iets hoger dan die van Andyy die binnendoor stuurt, dus de pelotonrenners moeten schuin in de bocht hangend gaan remmen op het moment dat ze samenkomen. De eerste 2 kunnen dat nog net, en diegene daarachter is te laat.quote:Op donderdag 1 maart 2018 14:09 schreef Gripper het volgende:
Vroeger werd er op fok veel meer gepaint om dingen duidelijk te maken. Goeie tijden
Kaas, even voor de volledigheid, de bocht gaat hier van links naar rechts met de klok mee he? Want ik zie de rode lijn gewoon doordenderen, maar de blauwe lijn houdt verontrustend op....
Dus je overweegt:quote:Op donderdag 1 maart 2018 12:01 schreef Patroon het volgende:
[..]
Oke bedankt. Maar hoe kan je beide setjes vergelijken als ze totaal verschillend zijn? Het is logisch dat de carbon set van helinliu stijf aanvoelt tov de wheeltec, maar hoe zou die het doen tov een vergelijkbare set van wheeltec?
Ik heb nu een voorstel gekregen voor een setje Tailwind 45/50 (45mm voor 50mm achter) met wheeltec101 naven (Voor criteriums is het belangrijk dat het aantal aangrijppunten hoog is zodat de aandrijving "kort" oppakt. De Race101 is daarom een uitstekende keuze). zwart / Sapim CxRay+CxSprint Aero spaken zwart / Sapim polyax spaaknippels in kleur naar keuze. Voor 1129 euro. Setje zit op ongeveer 1480gram.
met staal en alu net zo toch?quote:Op donderdag 1 maart 2018 11:23 schreef kaasplankje het volgende:
Wat ik ervan denk is dat carbon onderdelen voor fietsen nog enorm in ontwikkeling zijn. Frames, vorken sturen en pennen worden steeds lichter, stijver en sterker door nieuwe speciale behandelingen of toevoegingen. Daar hebben ze het einde nog niet mee bereikt. Zo is een carbon frame van vandaag geen vergelijk met die van 10 jaar oud, en over 10 jaar zal het nog beter zijn dan die van vandaag. Nu zal een gemiddeld high end carbon frame 9 ons wegen, over 10 jaar is dat ws een ons of 6, zonder in te boeten aan de eigenschappen van sterkte en stijfheid.
Voor velgen van carbon is dat niet anders. Ik heb 1 jaar geleden bora aangeschaft en nu heeft Campy een 2018 model met volgens hun een betere remprestatie dan voorheen. Die speciale remrand zat er op mijn wielen ook al op maar is volgens hun toch weer verbeterd.
Ja maar minder imo. Carbon verbetert zoveel dat het gewicht nagenoeg door de helft gaan binnenkort, als ik berichten daarover aanneem. Frames van een pond.quote:
Jij weegt maar 60kg ofzo he... Denk echt niet dat je veel merken gaat in stijfheid van een wiel. Verwaarloosbaar in mijn ogen... Zeker voor dat geld.. Maar.. Ieder z'n ding :-)quote:Op donderdag 1 maart 2018 12:01 schreef Patroon het volgende:
[..]
Oke bedankt. Maar hoe kan je beide setjes vergelijken als ze totaal verschillend zijn? Het is logisch dat de carbon set van helinliu stijf aanvoelt tov de wheeltec, maar hoe zou die het doen tov een vergelijkbare set van wheeltec?
Ik heb nu een voorstel gekregen voor een setje Tailwind 45/50 (45mm voor 50mm achter) met wheeltec101 naven (Voor criteriums is het belangrijk dat het aantal aangrijppunten hoog is zodat de aandrijving "kort" oppakt. De Race101 is daarom een uitstekende keuze). zwart / Sapim CxRay+CxSprint Aero spaken zwart / Sapim polyax spaaknippels in kleur naar keuze. Voor 1129 euro. Setje zit op ongeveer 1480gram.
Ja dat is ook zo, ik zoek de grensen van het materiaal ook veel minder op dan iemand die wat zwaarder is.quote:Op donderdag 1 maart 2018 17:45 schreef the_critic het volgende:
[..]
Jij weegt maar 60kg ofzo he... Denk echt niet dat je veel merken gaat in stijfheid van een wiel. Verwaarloosbaar in mijn ogen... Zeker voor dat geld.. Maar.. Ieder z'n ding :-)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 6% gewijzigd door Patroon op 02-03-2018 10:39:31 ]Maar ik kan 't mis hebben...
Jij hebt het steeds over andere koekebakkers he Andy.. Maar damn vriend, qua koersinzicht en stuurmanskunsten heb jij ook nog een heeele hoop te leren..quote:Op donderdag 1 maart 2018 12:04 schreef Andyy het volgende:
[..]
Ik zie vaak genoeg mensen die de apex (het binnen stuk) niet nemen, vooral in een lint. Dan kun je daar tussendoor
quote:Op donderdag 1 maart 2018 17:46 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja dat is ook zo, ik zoek de grensen van het materiaal ook veel minder op dan iemand die wat zwaarder is.
Ik ging vandaag even bij een FM langs in de buurt en die had toevallig nog een setje staan van 9th wave. Omdat het de laatste was kon hij die aanbieden voor 800 euro. 1447g. Heb er een optie op genomen, zodat ik zaterdag nog even bij Bikemotion rond kan neuzen.
https://9thwave-cycling.com/product/road-sl50-wheels/Jouw koets? Strak hoorSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja mooi idd. Mooi frame. Paar mooie wielen erin, strak zwart stuurlint en een setje gumwalls.quote:
Ja daarom even een optie erop genomen. Ik vind 800 euro voor een set gevoelsmatig wel wat beter dan 1130. Zoals dat rijtje wat jij eerder postte en zei, ga je er tussen in zitten. Zo voelt dit wel.quote:Op donderdag 1 maart 2018 18:28 schreef kaasplankje het volgende:
[..]
Ja mooi idd. Mooi frame. Paar mooie wielen erin, strak zwart stuurlint en een setje gumwalls.
Vind die wielen ook wel mooi staan maar mss ziet hij op bikemotion nog weer iets anders.
quote:Op donderdag 1 maart 2018 17:46 schreef Patroon het volgende:
[..]
Ja dat is ook zo, ik zoek de grensen van het materiaal ook veel minder op dan iemand die wat zwaarder is.
Ik ging vandaag even bij een FM langs in de buurt en die had toevallig nog een setje staan van 9th wave. Omdat het de laatste was kon hij die aanbieden voor 800 euro. 1447g. Heb er een optie op genomen, zodat ik zaterdag nog even bij Bikemotion rond kan neuzen.
https://9thwave-cycling.com/product/road-sl50-wheels/Mooi setje en inderdaad en wat meer acceptabele prijs.. Scheelt toch bijna 1/3e van de prijs. Zeker fijn in criterium waar een valpartij altijd op de loer ligt..SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Strakke fiets ook..everyone's a critic...
even you ! !
Dankje! Ja dat blijft een risico. Gelukkig kan je je nu ook verzekeren in wedstrijden bij ntfuquote:Op donderdag 1 maart 2018 19:01 schreef the_critic het volgende:
[..]
Mooi setje en inderdaad en wat meer acceptabele prijs.. Scheelt toch bijna 1/3e van de prijs. Zeker fijn in criterium waar een valpartij altijd op de loer ligt..
Strakke fiets ook..
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |