Mmm ik heb al 5 jaar een set fulcrum racing 3. 1x body vervangen en 1x per jaar nieuw vet in de cups..doen het nog perfect, al ga ik er niet meer mee afdalen ivm de dunne velgranden voor.quote:Op maandag 5 maart 2018 18:55 schreef Tommeke het volgende:
Wat is Campa trouwens ook weer echte Italiaanse rommel
Setje trainingswielen van Fulcrum. Na 5-6000 km de body helemaal kapot. Een nieuwe body kost 60 euro ofzo... Die wielen zijn nieuw amper 150 euro.
Heb ook nog een setje trainingswielen met 10 speed Shimano Ultegra naaf. Die dingen heb ik in 2009 gekocht. In al die jaren volgens mij één keer nieuw vet in de lagers gedaan. Lopen nog altijd goed, ondanks dat ze ook veel km’s in m’n oude crosser hebben gemaakt.
Ik heb ook een setje 1, die body is nog goed. Maar die goedkopere versies zijn allemaal ruk!quote:Op maandag 5 maart 2018 19:13 schreef Patroon het volgende:
[..]
Mmm ik heb al 5 jaar een set fulcrum racing 3. 1x body vervangen en 1x per jaar nieuw vet in de cups..doen het nog perfect, al ga ik er niet meer mee afdalen ivm de dunne velgranden voor.
Sportklasse, maar zondag a.s. is het verdeeld in masters30+ en masters50+, dus in de praktijk sportklasse en amateurs gecombineerd.quote:Op maandag 5 maart 2018 19:10 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Had het snel ff gegoogled. Wat voor licentie heb je?
Je hebt er zeker de hele winter mee in het klotenweer gereden. En dan boos zijn dat het na 6K kapot is.quote:Op maandag 5 maart 2018 18:55 schreef Tommeke het volgende:
Wat is Campa trouwens ook weer echte Italiaanse rommel
Setje trainingswielen van Fulcrum. Na 5-6000 km de body helemaal kapot. Een nieuwe body kost 60 euro ofzo... Die wielen zijn nieuw amper 150 euro.
Heb ook nog een setje trainingswielen met 10 speed Shimano Ultegra naaf. Die dingen heb ik in 2009 gekocht. In al die jaren volgens mij één keer nieuw vet in de lagers gedaan. Lopen nog altijd goed, ondanks dat ze ook veel km’s in m’n oude crosser hebben gemaakt.
Doe je 30+ of 50+?quote:Op maandag 5 maart 2018 19:35 schreef Dierckxsens het volgende:
[..]
Sportklasse, maar zondag a.s. is het verdeeld in masters30+ en masters50+, dus in de praktijk sportklasse en amateurs gecombineerd.
Fixed gear crit is pas 23 en 24 juni in Haarlem zie ik nu.
Nou zie je in de koers dan.quote:
Kijk je moet van een wielset van 150 euro ook niet verwachten, dat er industrielagers in zitten zoals in een Chris King naaf, en ook niet zoals in een ultegra naaf, want dan kost het geen 150.- euro voor een set wielen. Die wielen zijn in principe gemaakt voor een mooiweertoerder die op zondagmiddag 50km gaat rijden in de zomer.quote:Op maandag 5 maart 2018 18:55 schreef Tommeke het volgende:
Wat is Campa trouwens ook weer echte Italiaanse rommel
Setje trainingswielen van Fulcrum. Na 5-6000 km de body helemaal kapot. Een nieuwe body kost 60 euro ofzo... Die wielen zijn nieuw amper 150 euro.
Heb ook nog een setje trainingswielen met 10 speed Shimano Ultegra naaf. Die dingen heb ik in 2009 gekocht. In al die jaren volgens mij één keer nieuw vet in de lagers gedaan. Lopen nog altijd goed, ondanks dat ze ook veel km’s in m’n oude crosser hebben gemaakt.
6803-2rsquote:Op maandag 5 maart 2018 21:00 schreef Tommeke het volgende:
Wat voor lagers moeten daar dan in Kaas?
En ik ben een Fries
Thanks 👌🏻👌🏻quote:
Buitenste is makkelijk. Gewoon met een schroevendraaier en hamer er uit rammen en nieuwe er in drukken. Voor die aan de binnenkant is het handig om zo'n tang te hebben met puntjes aan het uiteinde omdat er zo'n veer in zit om het lager op z'n plek te houden.quote:Op maandag 5 maart 2018 21:08 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Thanks 👌🏻👌🏻
Dit is gewoon el cheapo Fulcrum. Weet niet precies welk type. OEM van Specialized... Is dat moeilijk te vervangen?
Bij een beetje funklasse koers rijd je ook gewoon met 40+ gemiddeld rondquote:Op maandag 5 maart 2018 20:28 schreef kaasplankje het volgende:
Toen ik begon met koersen he, toen haalden we de rugnummers af in een rokerige stamkroeg. De amateurs B wat nu sportklasse is was dan al gefinished en stonden die met harige benen shag te roken en bier te zuipen echt waar. Tegenwoordig moet een sportklasse renner in de hoogtetent slapen en op voorjaarstrainingskamp op Mallorca.
Lager in de vriezer leggen en de body in een plastic zakje in heet water leggen. Dan tik je ze er zo in.quote:Op maandag 5 maart 2018 21:10 schreef ratatat het volgende:
[..]
Buitenste is makkelijk. Gewoon met een schroevendraaier en hamer er uit rammen en nieuwe er in drukken. Voor die aan de binnenkant is het handig om zo'n tang te hebben met puntjes aan het uiteinde omdat er zo'n veer in zit om het lager op z'n plek te houden.
Dan heb je het over de buitenste van de body? Bij mijn FR5's ook naar de knoppen.quote:Op maandag 5 maart 2018 21:10 schreef ratatat het volgende:
[..]
Buitenste is makkelijk. Gewoon met een schroevendraaier en hamer er uit rammen en nieuwe er in drukken. Voor die aan de binnenkant is het handig om zo'n tang te hebben met puntjes aan het uiteinde omdat er zo'n veer in zit om het lager op z'n plek te houden.
Jaquote:Op maandag 5 maart 2018 21:36 schreef Z het volgende:
[..]
Dan heb je het over de buitenste van de body? Bij mijn FR5's ook naar de knoppen.
Oké, never mind...quote:Op maandag 5 maart 2018 20:58 schreef Sloggi het volgende:
Technische noobvraag...
Ik heb mijn derailleurwieltjes (Chorus) eruit geschroefd en netjes schoongemaakt. Wat vet erop, ringetjes erom en er terug in draaien.
Het upper-wieltje draait nu erg stroef (tenzij je het schroefje wel héél erg los hebt zitten), en heeft geen zijdelingse speling terwijl dit volgens de handleiding wel zou moeten. Het lower-wieltje heeft wel zijdelingse speling en draait soepel.
Wat doe ik verkeerd? Voor zover ik kan zien maakt het niet uit welk ringetje je op welk wieltje zet (ze zien er hetzelfde uit). Het upper-wieltje zit boven, het lower-wieltje zit er in de juiste draairichting op...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |