Nee zorgsector.quote:
Ik bedoel het meer vanuit het oogpunt van defensie als je zo inflexibel wordt en moeilijk gaat lopen doen dan worden de mensen zelf ook star en krijg je uiteindelijk dat het je veel meer gaat kosten omdat men bv maar met 4 tonners op weg gaat ipv een kleine auto.quote:Op woensdag 28 februari 2018 09:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Voor veel mensen zorgt het er voor dat ze feitelijk onder minimumloon komen mbt bestedingsruimte. Logisch dat ze zich er druk over makne.
Dat is het ook. De regelgeving is 1: OV, 2: Dienstvervoer, 3: Eigen vervoer. Dat is de volgorde die gehanteerd wordt, als je dan met gods gratie toestemming krijgt om met eigen vervoer te gaan (omdat de rest geen optie is) krijg je dat kilometergeneuk wat ik eerder zei... Dus men gaat nog eerder met de viertonner dan met eigen vervoer.quote:Op woensdag 28 februari 2018 09:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik bedoel het meer vanuit het oogpunt van defensie als je zo inflexibel wordt en moeilijk gaat lopen doen dan worden de mensen zelf ook star en krijg je uiteindelijk dat het je veel meer gaat kosten omdat men bv maar met 4 tonners op weg gaat ipv een kleine auto.
Ik ben ook een aantal keer met de 4tonner naar t cmh gegaan vanaf garderen. Er was niks anders en ik doe echt zo weinig mogelijk dienstreizen met eigen vervoer. Nu bij de natres en ook mn burgerbaas. Bij die laatste krijg ik wel 36cent per km, dus dat is wel kostendekkend.quote:Op woensdag 28 februari 2018 09:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is het ook. De regelgeving is 1: OV, 2: Dienstvervoer, 3: Eigen vervoer. Dat is de volgorde die gehanteerd wordt, als je dan met gods gratie toestemming krijgt om met eigen vervoer te gaan (omdat de rest geen optie is) krijg je dat kilometergeneuk wat ik eerder zei... Dus men gaat nog eerder met de viertonner dan met eigen vervoer.
Hotel lima's die niet opletten...quote:Op woensdag 28 februari 2018 10:22 schreef Cobra4 het volgende:
Amarok vs Buffel:
https://www.telegraaf.nl/(...)-crash-met-legertank
Ook dat nog een keer idd.quote:Op woensdag 28 februari 2018 10:14 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Ik ben ook een aantal keer met de 4tonner naar t cmh gegaan vanaf garderen. Er was niks anders en ik doe echt zo weinig mogelijk dienstreizen met eigen vervoer. Nu bij de natres en ook mn burgerbaas. Bij die laatste krijg ik wel 36cent per km, dus dat is wel kostendekkend.
Tot je schade rijd, dan is alles voor eigen rekening. En als mn werkgever vind dat ik ergens heen moet dan regelen ze maar vervoer.
Dat is lekker dan zou ik 1 doen en lekker in de baas zijn tijd liggen chillen voor 2 uur in de trein en bus. Heerlijk kortzichtig beleid mat kazernes die in het buitengebied liggen .quote:Op woensdag 28 februari 2018 09:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is het ook. De regelgeving is 1: OV, 2: Dienstvervoer, 3: Eigen vervoer. Dat is de volgorde die gehanteerd wordt, als je dan met gods gratie toestemming krijgt om met eigen vervoer te gaan (omdat de rest geen optie is) krijg je dat kilometergeneuk wat ik eerder zei... Dus men gaat nog eerder met de viertonner dan met eigen vervoer.
En dan twee dagen met een overnachting onderweg zijn ofzo?quote:Op woensdag 28 februari 2018 12:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat is lekker dan zou ik 1 doen en lekker in de baas zijn tijd liggen chillen voor 2 uur in de trein en bus. Heerlijk kortzichtig beleid mat kazernes die in het buitengebied liggen .
Want in principe kun je in NL overal komen met het OV het duurt alleen lang. Maar dat is jouw probleem niet zolang de baas de uren betaald.
Interesseert jou het.quote:Op woensdag 28 februari 2018 12:27 schreef AchJa het volgende:
[..]
En dan twee dagen met een overnachting onderweg zijn ofzo?
En bij ons is geen bushalte dus het OV valt per definitie af.
En toch vraag ik mij dat af. Een werkgever heeft in principe een zorgplicht. Of je nu met je eigen auto rijdt of met dienstvervoer gaat. Een ongeluk op de weg met een auto onder werktijd is buiten de poort namelijk gewoon een arbeidsongeval.quote:
Ja, ik heb nl. wel meer te doen. En dus pak ik een Amarok of een YA4442 oid...quote:
Ja, dat geldt alleen voor persoonlijk letsel. Als jij je auto kort rijdt zal dat defensie geen moer interesseren en dat mag je zelf gaan oplossen.quote:Op woensdag 28 februari 2018 13:54 schreef detaris het volgende:
[..]
En toch vraag ik mij dat af. Een werkgever heeft in principe een zorgplicht. Of je nu met je eigen auto rijdt of met dienstvervoer gaat. Een ongeluk op de weg met een auto onder werktijd is buiten de poort namelijk gewoon een arbeidsongeval.
Dat is bij mij op het werk (niet defensie) ook zo, een ongeval tijdens een dienstreis komt braaf in de ongevallenstatistieken te staan, zelfs als ik uitglijd bij het uitstappen....quote:Op woensdag 28 februari 2018 14:58 schreef AchJa het volgende:
Ja, dat geldt alleen voor persoonlijk letsel. Als jij je auto kort rijdt zal dat defensie geen moer interesseren en dat mag je zelf gaan oplossen.
!quote:Tim reed in uniform naar huis, kijken hoe dat voelde. En hoewel zijn benzinetank verre van leeg was, besloot hij toch te stoppen bij een tankstation.
quote:de keuring van de Natres (Nationale Reserve). Die doorstond ik met vlag en wimpel, mag ik wel zeggen. Op een gegeven moment zei de keuringsarts dat ik mocht ophouden met fietsen, ik was allang geslaagd. Ik bleek te trappen op het niveau van de Luchtmobiele Brigade. Dat was wel egostrelend.' Tegenwoordig is Tim Korporaal Verbindingen,
Kansloos. Met zijn 'inmaken van beroepsmilitairen'. Als je wacht loopt op een suf munitiecomplex in Duitsland, enkel omdat de regelgeving verplicht dat er een warm lichaam naast de bunker staat.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 23:42 schreef Awsom het volgende:
Die Tim uit dat artikel is er wel weer één hoor, hoe vinden ze die toch altijd
[..]
!
Het had een Fokker kunnen zijn... mijn god...quote:Op dinsdag 13 maart 2018 23:42 schreef Awsom het volgende:
Die Tim uit dat artikel is er wel weer één hoor, hoe vinden ze die toch altijd
[..]
!
[..]
echt waar halen ze ze vandaan
Dat was het punt dan ook niet.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 23:32 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Dat is bij mij op het werk (niet defensie) ook zo, een ongeval tijdens een dienstreis komt braaf in de ongevallenstatistieken te staan, zelfs als ik uitglijd bij het uitstappen....
Maar geloof maar niet dat de schade aan mijn prive-auto vergoed wordt hoor
WTF wat een mongool is dat.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 23:42 schreef Awsom het volgende:
Die Tim uit dat artikel is er wel weer één hoor, hoe vinden ze die toch altijd
[..]
!
[..]
echt waar halen ze ze vandaan
quote:Op dinsdag 13 maart 2018 23:28 schreef Awsom het volgende:
Het leven van een reservist: 'Bij oefeningen maken we de beroepsmilitairen regelmatig in'
Vrijwillig maar niet vrijblijvend. De leden van het Korps Nationale Reserve voelen de roeping van de militair, maar doen het naast hun vaste bestaan in de burgermaatschappij. Wat beweegt hen? Schrijver Daan Heerma van Voss liep een etmaal met de troepen mee.
Volkskrant
quote:Reservist, was dat niet een veredeld Larp'er?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |