Dat is logica, en waar de logica stopt begint defensie.quote:Op dinsdag 27 februari 2018 22:20 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je moet het niet doen om geld uit te geven, maar om te verdienen. Als je tegen 1% kunt lenen, en zo'n investering levert 5% op, dan heb je dus 4% winst per jaar. Investeer 100 miljoen in LED, zonnepanelen, isolatie en je houd per meteen per jaar 4 miljoen over.
Ik heb zelf ook mijn huis geisoleerd en zonnepanelen aangelegd. Niet omdat ik in de broeikas-hoax geloof, maar gewoon omdat het geld oplevert.
Waarom zou ik mijn eigen auto pakken? Ik ga nog eerder met een viertonner op pad...quote:Op dinsdag 27 februari 2018 22:20 schreef LXIV het volgende:
Dan kunnen ze toch beter je met je eigen auto laten rijden voor 19ct/km? Dat is voor iedereen het goedkoopste.
Omdat het break-even is en je vanaf huis kunt vertrekken?quote:Op dinsdag 27 februari 2018 22:45 schreef AchJa het volgende:
[..]
Waarom zou ik mijn eigen auto pakken? Ik ga nog eerder met een viertonner op pad...
Krijg ik dan ook geld voor onh van m’n auto?quote:Op dinsdag 27 februari 2018 22:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Omdat het break-even is en je vanaf huis kunt vertrekken?
Ik denk dat de variabele kosten wel min of meer afgedekt zijn. En je hoeft ook niet op-en-neer naar een kazerne. Het is in ieder geval beter dan de 5 cent die je woon-werk effectief krijgt.quote:Op dinsdag 27 februari 2018 22:57 schreef Thaboel het volgende:
[..]
Krijg ik dan ook geld voor onh van m’n auto?
Als het vanaf huis/ van de kazerne richting huis en ik kan door is het niet zo'n punt idd. Maar als ik een dienstreis moet maken vanaf de kazerne en kom terug op de kazerne (wat bij mij negen van de tien keer het geval is ivm binnenslapen) pak ik gewoon een PNOD danwel dienstvervoer.quote:Op dinsdag 27 februari 2018 22:53 schreef LXIV het volgende:
[..]
Omdat het break-even is en je vanaf huis kunt vertrekken?
Dan is dat net zo gemakkelijk. Maar die 19 cent vind ik wel realistisch aan variabele kosten. Veel realistischer dan woon-werk.quote:Op dinsdag 27 februari 2018 23:02 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als het vanaf huis/ van de kazerne richting huis en ik kan door is het niet zo'n punt idd. Maar als ik een dienstreis moet maken vanaf de kazerne en kom terug op de kazerne (wat bij mij negen van de tien keer het geval is ivm binnenslapen) pak ik gewoon een PNOD danwel dienstvervoer.
Zie mijn edit.quote:Op dinsdag 27 februari 2018 23:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Dan is dat net zo gemakkelijk. Maar die 19 cent vind ik wel realistisch aan variabele kosten. Veel realistischer dan woon-werk.
Dat is logisch (al is het wel weer heel pinnig)quote:Op dinsdag 27 februari 2018 23:02 schreef AchJa het volgende:
Maar ik mag aanemen dat jij ook op de hoogte bent van de regelgeving mbt de kilometers declareren. Alles wat jij rijdt op je normale WWV route mag niet gedeclareerd worden, alle kilometers die je maakt niet op de route mag je declareren. Stel ik moet van de Peel naar Zwolle op dienstreis dan mag ik geen kilometer declareren omdat dat mijn standaard (een deel van) WWV route is naar huis.
Dan gaat jouw 19ct/km niet meer op he. Want dan ga je dus op dienstreis met eigen vervoer tegen je WWV vergoeding.quote:Op dinsdag 27 februari 2018 23:05 schreef LXIV het volgende:
Dat is logisch (al is het wel weer heel pinnig)
Nee. Maar die kilometers maak ik ook als ik naar de kazerne rijdt om de PNOD op te halen, dus die zijn feitelijk al ingedekt.quote:Op dinsdag 27 februari 2018 23:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dan gaat jouw 19ct/km niet meer op he.
Een PNOD kun je overal scoren... Daar hoef je niet voor naar de kazerne waar je geplaatst bent.quote:Op dinsdag 27 februari 2018 23:07 schreef LXIV het volgende:
[..]
Nee. Maar die kilometers maak ik ook als ik naar de kazerne rijdt om de PNOD op te halen, dus die zijn feitelijk al ingedekt.
Je kunt ook binnenslaper worden.quote:Op dinsdag 27 februari 2018 23:08 schreef LXIV het volgende:
Die incidentele dienstreis voor 19 cent hakt er echt niet in. Maar pakweg 400 euro netto per maand toeleggen op je woon-werk wel. Dat is 4800 euro per jaar. Netto. Op een functie van 4 jaar bijna 20K. Er zijn mensen die dit al 25 jaar doen. Heb je een ton verkachelt.
Ja, dat kan. Ik vond dat op het laatst net alsof ik in een gevangenis zat met weekeindverlof.quote:
quote:Op dinsdag 27 februari 2018 23:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, dat kan. Ik vond dat op het laatst net alsof ik in een gevangenis zat met weekeindverlof.
quote:Op dinsdag 27 februari 2018 23:12 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja, dat kan. Ik vond dat op het laatst net alsof ik in een gevangenis zat met weekeindverlof.
Dat laatste hangt toch af van je vergoeding WWV? Als je boordplaatser bent en je gaat voor een dienstreis op het WWV-traject rijden buiten de dag dat je terug naar huis gaat lijkt het mij dat je gewoon een retour kan declaren.quote:Op dinsdag 27 februari 2018 23:02 schreef AchJa het volgende:
[..]
Als het vanaf huis/ van de kazerne richting huis en ik kan door is het niet zo'n punt idd. Maar als ik een dienstreis moet maken vanaf de kazerne en kom terug op de kazerne (wat bij mij negen van de tien keer het geval is ivm binnenslapen) pak ik gewoon een PNOD danwel dienstvervoer.
Maar ik mag aanemen dat jij ook op de hoogte bent van de regelgeving mbt de kilometers declareren. Alles wat jij rijdt op je normale WWV route mag niet gedeclareerd worden, alle kilometers die je maakt niet op de route mag je declareren. Stel ik moet van de Peel naar Zwolle op dienstreis dan mag ik geen kilometer declareren omdat dat mijn standaard (een deel van) WWV route is naar huis.
Ja, maar in dat soort gevallen pak je gewoon dienstvervoer aangezien er dan geen enkele reden bestaat om je eigen auto te pakken. Je gaat heen en komt terug op de kazerne.quote:Op woensdag 28 februari 2018 08:28 schreef detaris het volgende:
[..]
Dat laatste hangt toch af van je vergoeding WWV? Als je boordplaatser bent en je gaat voor een dienstreis op het WWV-traject rijden buiten de dag dat je terug naar huis gaat lijkt het mij dat je gewoon een retour kan declaren.
Zo'n DIDO keur ik iig gewoon goed...
Dit is dus 1 van de versoberingen mbt de secundaire arbeidsvoorwaarden... Vroeger had je kilometers hoog/ laag, kleine uurtjes en noem maar op als je op DR ging.quote:Op woensdag 28 februari 2018 08:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Jezus wat een moeilijk doenerij mbt die kilometers.
Maar met LXIV eens dat veel mensen veel te veel geld verstoken om op hun werk te komen.
Ik declareer dienstreizen richting de buurt van mijn huis gewoon. Ik zie het als een meevaller en wij krijgen daar overigens 27 cent per kilometer voor.quote:Op woensdag 28 februari 2018 09:03 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dit is dus 1 van de versoberingen mbt de secundaire arbeidsvoorwaarden... Vroeger had je kilometers hoog/ laag, kleine uurtjes en noem maar op als je op DR ging.
Dat is zeker niet bij defensie...quote:Op woensdag 28 februari 2018 09:06 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik declareer dienstreizen richting de buurt van mijn huis gewoon. Ik zie het als een meevaller en wij krijgen daar overigens 27 cent per kilometer voor.
Zo heeft de baas ook wel eens meevallers.
Voor veel mensen zorgt het er voor dat ze feitelijk onder minimumloon komen mbt bestedingsruimte. Logisch dat ze zich er druk over makne.quote:Op woensdag 28 februari 2018 08:59 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Jezus wat een moeilijk doenerij mbt die kilometers.
Maar met LXIV eens dat veel mensen veel te veel geld verstoken om op hun werk te komen.
Nee zorgsector.quote:
Ik bedoel het meer vanuit het oogpunt van defensie als je zo inflexibel wordt en moeilijk gaat lopen doen dan worden de mensen zelf ook star en krijg je uiteindelijk dat het je veel meer gaat kosten omdat men bv maar met 4 tonners op weg gaat ipv een kleine auto.quote:Op woensdag 28 februari 2018 09:13 schreef LXIV het volgende:
[..]
Voor veel mensen zorgt het er voor dat ze feitelijk onder minimumloon komen mbt bestedingsruimte. Logisch dat ze zich er druk over makne.
Dat is het ook. De regelgeving is 1: OV, 2: Dienstvervoer, 3: Eigen vervoer. Dat is de volgorde die gehanteerd wordt, als je dan met gods gratie toestemming krijgt om met eigen vervoer te gaan (omdat de rest geen optie is) krijg je dat kilometergeneuk wat ik eerder zei... Dus men gaat nog eerder met de viertonner dan met eigen vervoer.quote:Op woensdag 28 februari 2018 09:20 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Ik bedoel het meer vanuit het oogpunt van defensie als je zo inflexibel wordt en moeilijk gaat lopen doen dan worden de mensen zelf ook star en krijg je uiteindelijk dat het je veel meer gaat kosten omdat men bv maar met 4 tonners op weg gaat ipv een kleine auto.
Ik ben ook een aantal keer met de 4tonner naar t cmh gegaan vanaf garderen. Er was niks anders en ik doe echt zo weinig mogelijk dienstreizen met eigen vervoer. Nu bij de natres en ook mn burgerbaas. Bij die laatste krijg ik wel 36cent per km, dus dat is wel kostendekkend.quote:Op woensdag 28 februari 2018 09:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is het ook. De regelgeving is 1: OV, 2: Dienstvervoer, 3: Eigen vervoer. Dat is de volgorde die gehanteerd wordt, als je dan met gods gratie toestemming krijgt om met eigen vervoer te gaan (omdat de rest geen optie is) krijg je dat kilometergeneuk wat ik eerder zei... Dus men gaat nog eerder met de viertonner dan met eigen vervoer.
Hotel lima's die niet opletten...quote:Op woensdag 28 februari 2018 10:22 schreef Cobra4 het volgende:
Amarok vs Buffel:
https://www.telegraaf.nl/(...)-crash-met-legertank
Ook dat nog een keer idd.quote:Op woensdag 28 februari 2018 10:14 schreef Bouke-p het volgende:
[..]
Ik ben ook een aantal keer met de 4tonner naar t cmh gegaan vanaf garderen. Er was niks anders en ik doe echt zo weinig mogelijk dienstreizen met eigen vervoer. Nu bij de natres en ook mn burgerbaas. Bij die laatste krijg ik wel 36cent per km, dus dat is wel kostendekkend.
Tot je schade rijd, dan is alles voor eigen rekening. En als mn werkgever vind dat ik ergens heen moet dan regelen ze maar vervoer.
Dat is lekker dan zou ik 1 doen en lekker in de baas zijn tijd liggen chillen voor 2 uur in de trein en bus. Heerlijk kortzichtig beleid mat kazernes die in het buitengebied liggen .quote:Op woensdag 28 februari 2018 09:44 schreef AchJa het volgende:
[..]
Dat is het ook. De regelgeving is 1: OV, 2: Dienstvervoer, 3: Eigen vervoer. Dat is de volgorde die gehanteerd wordt, als je dan met gods gratie toestemming krijgt om met eigen vervoer te gaan (omdat de rest geen optie is) krijg je dat kilometergeneuk wat ik eerder zei... Dus men gaat nog eerder met de viertonner dan met eigen vervoer.
En dan twee dagen met een overnachting onderweg zijn ofzo?quote:Op woensdag 28 februari 2018 12:12 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
[..]
Dat is lekker dan zou ik 1 doen en lekker in de baas zijn tijd liggen chillen voor 2 uur in de trein en bus. Heerlijk kortzichtig beleid mat kazernes die in het buitengebied liggen .
Want in principe kun je in NL overal komen met het OV het duurt alleen lang. Maar dat is jouw probleem niet zolang de baas de uren betaald.
Interesseert jou het.quote:Op woensdag 28 februari 2018 12:27 schreef AchJa het volgende:
[..]
En dan twee dagen met een overnachting onderweg zijn ofzo?
En bij ons is geen bushalte dus het OV valt per definitie af.
En toch vraag ik mij dat af. Een werkgever heeft in principe een zorgplicht. Of je nu met je eigen auto rijdt of met dienstvervoer gaat. Een ongeluk op de weg met een auto onder werktijd is buiten de poort namelijk gewoon een arbeidsongeval.quote:
Ja, ik heb nl. wel meer te doen. En dus pak ik een Amarok of een YA4442 oid...quote:
Ja, dat geldt alleen voor persoonlijk letsel. Als jij je auto kort rijdt zal dat defensie geen moer interesseren en dat mag je zelf gaan oplossen.quote:Op woensdag 28 februari 2018 13:54 schreef detaris het volgende:
[..]
En toch vraag ik mij dat af. Een werkgever heeft in principe een zorgplicht. Of je nu met je eigen auto rijdt of met dienstvervoer gaat. Een ongeluk op de weg met een auto onder werktijd is buiten de poort namelijk gewoon een arbeidsongeval.
Dat is bij mij op het werk (niet defensie) ook zo, een ongeval tijdens een dienstreis komt braaf in de ongevallenstatistieken te staan, zelfs als ik uitglijd bij het uitstappen....quote:Op woensdag 28 februari 2018 14:58 schreef AchJa het volgende:
Ja, dat geldt alleen voor persoonlijk letsel. Als jij je auto kort rijdt zal dat defensie geen moer interesseren en dat mag je zelf gaan oplossen.
!quote:Tim reed in uniform naar huis, kijken hoe dat voelde. En hoewel zijn benzinetank verre van leeg was, besloot hij toch te stoppen bij een tankstation.
quote:de keuring van de Natres (Nationale Reserve). Die doorstond ik met vlag en wimpel, mag ik wel zeggen. Op een gegeven moment zei de keuringsarts dat ik mocht ophouden met fietsen, ik was allang geslaagd. Ik bleek te trappen op het niveau van de Luchtmobiele Brigade. Dat was wel egostrelend.' Tegenwoordig is Tim Korporaal Verbindingen,
Kansloos. Met zijn 'inmaken van beroepsmilitairen'. Als je wacht loopt op een suf munitiecomplex in Duitsland, enkel omdat de regelgeving verplicht dat er een warm lichaam naast de bunker staat.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 23:42 schreef Awsom het volgende:
Die Tim uit dat artikel is er wel weer één hoor, hoe vinden ze die toch altijd
[..]
!
Het had een Fokker kunnen zijn... mijn god...quote:Op dinsdag 13 maart 2018 23:42 schreef Awsom het volgende:
Die Tim uit dat artikel is er wel weer één hoor, hoe vinden ze die toch altijd
[..]
!
[..]
echt waar halen ze ze vandaan
Dat was het punt dan ook niet.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 23:32 schreef bluemoon23 het volgende:
[..]
Dat is bij mij op het werk (niet defensie) ook zo, een ongeval tijdens een dienstreis komt braaf in de ongevallenstatistieken te staan, zelfs als ik uitglijd bij het uitstappen....
Maar geloof maar niet dat de schade aan mijn prive-auto vergoed wordt hoor
WTF wat een mongool is dat.quote:Op dinsdag 13 maart 2018 23:42 schreef Awsom het volgende:
Die Tim uit dat artikel is er wel weer één hoor, hoe vinden ze die toch altijd
[..]
!
[..]
echt waar halen ze ze vandaan
quote:Op dinsdag 13 maart 2018 23:28 schreef Awsom het volgende:
Het leven van een reservist: 'Bij oefeningen maken we de beroepsmilitairen regelmatig in'
Vrijwillig maar niet vrijblijvend. De leden van het Korps Nationale Reserve voelen de roeping van de militair, maar doen het naast hun vaste bestaan in de burgermaatschappij. Wat beweegt hen? Schrijver Daan Heerma van Voss liep een etmaal met de troepen mee.
Volkskrant
quote:Reservist, was dat niet een veredeld Larp'er?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |