Trade Representative - Robert Lighthizer
Director of National Intelligence - Dan Coats
Ambassador to the UN - Nikki Haley
Director of the Office of Management & Budget - Mick Mulvaney
Director of the Central Intelligence Agency - Mike Pompeo
Administrator of the Environmental Protection Agency - Scott Pruitt
Administrator of the Small Business Administration - Linda McMahon

Andere kopstukken:
Ivanka Trump (Advisor to the President), Jared Kushner (Senior Adviser Strategic Planning), Stephen Miller (Senior Adviser Policy), Herbert McMaster (National Security Adviser), Kellyanne Conway (Counselor), Donald McGahn (White House Counsel), Sarah Huckabee Sanders (Press Secretary), Christopher Wray (Director of the Federal Bureau of Investigation), Robert Mueller (Special Counsel), Rod Rosenstein (United States Deputy Attorney General).

Verdwenen of voormalige kopstukken:
Michael Flynn (National Security Advisor), Sally Yates (Attorney General (Acting)), James Comey (FBI Director), Reince Priebus (Chief of Staff), Mike Dubke (White House Communications Director), Sean Spicer (Press Secretary, White House Communications Director (Acting)), Anthony Scaramucci (White House Communications Director), Preet Bharara (U.S. Attorney), Stephen Bannon (Chief Strategist).Tom Price (Secretary of Health and Human Services)
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 2 februari 2018 @ 23:39:06 #2
192592 SureD1
------------------------------
pi_176917194
Gewoon omdat hij mooi is, een quote van Churchill die Comey op 30-11-17 tweette (waarschijnlijk na zijn getuigenis bij Mueller):

The truth is incontrovertible. Malice may attack it, ignorance may deride it, but in the end, there it is...
  Overall beste user 2022 vrijdag 2 februari 2018 @ 23:39:31 #3
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_176917205
Die memo van de Dems....denken jullie dat Trump die gaat blokkeren na deze dud?
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  vrijdag 2 februari 2018 @ 23:41:52 #4
192592 SureD1
pi_176917261
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 23:39 schreef Ulx het volgende:
Die memo van de Dems....denken jullie dat Trump die gaat blokkeren na deze dud?
Die is niet nodig toch, elke gek met meer dan twee werkende hersencellen ziet dat die Nunesburger niks is, ja meer ammo voor Mueller...
  vrijdag 2 februari 2018 @ 23:43:03 #5
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_176917288
quote:
A Q&A on the Nunes Memo and Its Implications for the Russia Investigation
With President Donald Trump’s blessing in hand, House Republicans released a memo Friday, spearheaded by Rep. Devin Nunes (R-Calif.), that accused senior Justice Department officials of not following proper protocols when seeking permission to spy on former Trump campaign adviser Carter Page. The memo also insinuates that a bias against Trump may have been a motivating factor for some of the people involved in the investigation.

The FBI, senior officials of the Justice Department, Senate Republicans and Nunes’ Democratic counterpart on the House Intelligence Committee, Rep. Adam Schiff (D-Calif.), all warned against releasing the memo, saying it painted an incomplete and misleading picture of the underlying intelligence that supported the FISA warrant application for Page. Meanwhile, the president has reportedly been telling his friends that the memo “would expose bias within the FBI’s top ranks and make it easier for him to argue the Russia investigations are prejudiced against him.” (Just Security).
pi_176917340
Een goed uiteengezet stuk van de NY Times over de memo, waarin oa twee bronnen die bekend zijn met de democratische memo naar voren komen.

quote:
One of its chief accusations centers on investigators’ inclusion in the FISA warrant application of material from a former British spy, Christopher Steele. Mr. Steele was researching possible ties between Russia’s election interference and Trump associates, but the application did not explain that he was financed by the Democratic National Committee and lawyers for Hillary Clinton’s campaign.

But a Democratic memo written to rebut the Republican document says that the F.B.I. was more forthcoming with the surveillance court than the Republicans say. The F.B.I. told the court that the information it received from Mr. Steele was politically motivated, although the agency did not specifically identify the information as financed by Democrats, according to two people familiar with the Democratic memo.

It is not clear to what extent the FISA application hinges on the material provided by Mr. Steele. In December 2017, the Republican memo said, Andrew G. McCabe, then the deputy director of the F.B.I., told the House Intelligence Committee that no surveillance would have been sought without Mr. Steele’s information.

But the people familiar with the Democratic memo said that Republicans had distorted what Mr. McCabe told the intelligence committee about the importance of the information from Mr. Steele. Mr. McCabe presented the material as part of a constellation of compelling evidence that raised serious suspicions about Mr. Page, the two people said. The evidence included contacts Mr. Page had in 2013 with a Russian intelligence operative.

Mr. Page’s contacts with the Russian operative led to an investigation of Mr. Page that year, including a wiretap on him, another person familiar with the matter said.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 02-02-2018 23:48:14 ]
  Overall beste user 2022 vrijdag 2 februari 2018 @ 23:47:02 #7
3928 Ulx
pi_176917384
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 23:41 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Die is niet nodig toch, elke gek met meer dan twee werkende hersencellen ziet dat die Nunesburger niks is, ja meer ammo voor Mueller...
Juist omdat het een niksie was. De GOP en Trump vernederen met een goede memo òf ze dwingen te zeggen dat het wegens geheimen en blabla niet mag waardoor ze erg hypocriet over zullen komen.
  vrijdag 2 februari 2018 @ 23:48:58 #8
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_176917436
Ergens wel jammer dat er niet meer mensen zijn met een tegengeluid .. het is zo eenzijdig

Je hebt wel Nintex, maar als je hem/haar een tegengeluid geeft, dan volgt er meestal gewoon een ongerelateerde tweet.

Er is dus geen discussie whatsoever.
  Overall beste user 2022 vrijdag 2 februari 2018 @ 23:50:32 #9
3928 Ulx
pi_176917479
Misschien mogen ze dit weekend niet bij de computer.
pi_176917495
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 23:48 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ergens wel jammer dat er niet meer mensen zijn met een tegengeluid .. het is zo eenzijdig

Je hebt wel Nintex, maar als je hem/haar een tegengeluid geeft, dan volgt er meestal gewoon een ongerelateerde tweet.

Dat zat ik me vandaag ook te bedenken. Op reddit is het zo mogelijk nog gepolariseerder. Er zijn nog maar weinig plekken waar fatsoenlijke discussie mogelijk is.
  vrijdag 2 februari 2018 @ 23:54:05 #11
192592 SureD1
pi_176917586
quote:

Er is toch ook niks meer te bediscussiëren? Er lopen tea party leden bij hem weg. Hij liegt over letterlijk alles, en hij heeft een functioneel geheugen van 15 seconden... daar is debattechnisch geen eer meer aan te behalen.

Als ik zijn advocaat was zou ik zeggen: the Defence rests your Honor...
  vrijdag 2 februari 2018 @ 23:58:51 #12
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_176917716
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 23:51 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Dat zat ik me vandaag ook te bedenken. Op reddit is het zo mogelijk nog gepolariseerder. Er zijn nog maar weinig plekken waar fatsoenlijke discussie mogelijk is.
Op reddit ben ik, zoals wel vaker aangegeven, een grote voorstander van /r/neutralpolitics

Het is niet perfect, maar je wordt geforceerd om wat je als feit zegt te sourcen, wat voor politico's wel goed is.

In algemene zin qua discussies vind ik dit wel een enorm goede raad:
1) You should attempt to re-express your target's position so clearly, vividly, and fairly that your target says, 'Thanks, I wish I'd thought of putting it that way.'
2) You should list any points of agreement (especially if they are not matters of general or widespread agreement)
3) You should mention anything you have learned from your target
4) Only then are you permitted to say so much as a word of rebuttal or criticism.

Dit is op zich handhaafbaar, maar vergt wel enorme inspanning en is misschien meer iets voor wetenschap dan politiek.
  zaterdag 3 februari 2018 @ 00:03:13 #13
192592 SureD1
pi_176917854
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 23:58 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Op reddit ben ik, zoals wel vaker aangegeven, een grote voorstander van /r/neutralpolitics

Het is niet perfect, maar je wordt geforceerd om wat je als feit zegt te sourcen, wat voor politico's wel goed is.

1) You should attempt to re-express your target's position so clearly, vividly, and fairly that your target says, 'Thanks, I wish I'd thought of putting it that way.'
2) You should list any points of agreement (especially if they are not matters of general or widespread agreement)
4) Only then are you permitted to say so much as a word of rebuttal or criticism.

Dit is op zich handhaafbaar, maar vergt wel enorme inspanning en is misschien meer iets voor wetenschap dan politiek.
Zou ik zo voor zijn...
  zaterdag 3 februari 2018 @ 00:03:18 #14
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_176917858
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 23:54 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Er is toch ook niks meer te bediscussiëren? Er lopen tea party leden bij hem weg. Hij liegt over letterlijk alles, en hij heeft een functioneel geheugen van 15 seconden... daar is debattechnisch geen eer meer aan te behalen.

Als ik zijn advocaat was zou ik zeggen: the Defence rests your Honor...
Hoe bedoel je? Er is een paar maanden terug nog een belastingwet doorheen geramd die de staatsschuld met ~1.5 biljoen verhoogt. DACA is niet geregeld. De muur is niet geregeld. Er is enorm veel om over te hebben ... de amerikaanse politiek is niet alleen de president, hoe graag Trump dat ook zou hebben.
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 februari 2018 @ 00:04:39 #15
3928 Ulx
pi_176917900
quote:
1s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 23:54 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Er is toch ook niks meer te bediscussiëren? Er lopen tea party leden bij hem weg.
Het kan dat Gowdy aast op de stoel van Rosenstein.
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 februari 2018 @ 00:05:29 #16
3928 Ulx
pi_176917924
Eind volgende week moet er weer een budget zijn.
pi_176917933
quote:
A home improvement contractor married to one of Donald and Melania Trump’s former household staffers is now working as an official at the Environmental Protection Agency, the latest example of someone with a personal connection to the Trump family finding work in the administration.

New Jersey-based Steve Kopec joined EPA’s Region 2 office in New York as a special assistant on Dec. 18, according to a memo obtained by POLITICO. “Steve comes to us from private industry, where he fashioned his career around customer service and organizational efficiencies,” EPA Region 2 Administrator Pete Lopez wrote in the memo. “Steve is an experienced manager with skills in team building, management and organization.

According to public records, Kopec previously ran a contracting business from his home in Haskell, N.J., called Steve’s Tools in Motion. Kopec’s wife, Dagmara, previously worked for the Trump family in New York, according to a person familiar with her situation.

“Mr. Kopec is a hard-working, dedicated employee and we appreciate his service, in supporting environmental protection efforts in New York, New Jersey, the U.S. Virgin Islands and Puerto Rico,” EPA spokeswoman Liz Bowman said in a statement.

Pruitt heeft, om de EPA verder de grond in te rammen, nu Bob de Bouwer in zijn team.
  zaterdag 3 februari 2018 @ 00:06:16 #18
192592 SureD1
pi_176917957
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 00:04 schreef Ulx het volgende:

[..]

Het kan dat Gowdy aast op de stoel van Rosenstein.
Ja dat las ik ook, maar ik denk het niet.
  zaterdag 3 februari 2018 @ 00:07:14 #19
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_176917988
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 00:03 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Zou ik zo voor zijn...
We kunnen hiervoor gaan he ... alleen moet bv. Danny zin hebben + genoeg mensen om te modereren. Althans, als dat binnen fok zou moeten.
  zaterdag 3 februari 2018 @ 00:08:44 #20
192592 SureD1
pi_176918029
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 00:03 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? Er is een paar maanden terug nog een belastingwet doorheen geramd die de staatsschuld met ~1.5 biljoen verhoogt. DACA is niet geregeld. De muur is niet geregeld. Er is enorm veel om over te hebben ... de amerikaanse politiek is niet alleen de president, hoe graag Trump dat ook zou hebben.
Allemaal waar, maar elke discussie die je daarover zou hebben wordt verhypothekeerd door Trump en zijn onnavolgbare manier van doen. Het hele normale frame of refence waarbinnen je dit zou bediscussiëren is weg. Dat geldt niet alleen voor ons, dat geldt op de Hill net zo hard...

[ Bericht 0% gewijzigd door SureD1 op 03-02-2018 00:13:57 ]
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 februari 2018 @ 00:14:10 #21
3928 Ulx
pi_176918185
https://www.politico.com/(...)p-republicans-386449

quote:
Facebook Twitter Google + Email Comment Print
TAIPEI — A year after a newly elected Donald Trump enraged China by taking a congratulatory phone call from the president of Taiwan, the pro-American island nation is pleading for Trump’s protection against Beijing’s bullying.

At the same time, Republicans in Congress are pressuring Trump with pro-Taiwan legislation that could strain his delicate relationship with China.

Story Continued Below

China is already warning Trump to back off: One senior Chinese diplomat visiting Washington in December warned that his country would invade Taiwan if U.S. Navy ships dock in Taiwanese ports, an idea proposed in the annual defense spending bill Trump signed in December.

In exclusive interviews here with POLITICO, Taiwanese officials urged Trump to stand firm, saying that Beijing has stepped up a campaign of political and military intimidation during the president’s first year in office.

“Mainland China has a big strategy to exercise more political pressure toward Taiwan,” said Chang Hsiao-Yueh, Taiwan’s Mainland Affairs Council Minister. Chang and other officials here urged the Trump administration to step up its support for Taipei.

The result is a foreign policy conundrum for Trump, who has said he wants to stand up to China’s regional aggression — but who also wants Chinese President Xi Jinping’s help on North Korea and trade issues.

While Trump’s Taiwan policy remains unclear, Congress is taking a lead role. In January, the House passed legislation encouraging more diplomatic contacts between Trump officials and their Taiwanese counterparts. That, too, has angered Beijing, which considers Taiwan a “renegade province” of China that should not have direct relations with America.
pi_176918622
quote:
0s.gif Op vrijdag 2 februari 2018 23:58 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Hé Daniel Dennett! O+

How to Criticize with Kindness: Philosopher Daniel Dennett on the Four Steps to Arguing Intelligently

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_176919096
Nunes geeft toe dat hij de onderliggende informatie niet heeft gelezen, Gowdy wel. https://www.reuters.com/a(...)g-memo-idUSKBN1FM2V7
  zaterdag 3 februari 2018 @ 00:48:42 #24
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_176919106
quote:
14s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 00:29 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Hé Daniel Dennett! O+

How to Criticize with Kindness: Philosopher Daniel Dennett on the Four Steps to Arguing Intelligently

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
<3

Btw: Democratic countermemo claims FBI revealed Steele funding in FISA application: report

Dit zou dus een talking point onderuit halen, maar ik zie dat niet terug in hun bron, wat dit artikel van de nytimes is: House Republicans Release Secret Memo Accusing Russia Investigators of Bias
pi_176919117
Is er al meer duidelijkheid waarom die Russische chefs vorige week op bezoek waren in de VS, ondanks de ban?
  zaterdag 3 februari 2018 @ 00:49:32 #26
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_176919121
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 00:48 schreef clumsy_clown het volgende:
Nunes geeft toe dat hij de onderliggende informatie niet heeft gelezen, Gowdy wel. https://www.reuters.com/a(...)g-memo-idUSKBN1FM2V7
En de vraag hierbij is dus wmb: waarom? Waarover in het artikel gezegd wordt:

quote:
Representative Devin Nunes told Fox News Channel the committee had arranged with the Justice Department to allow a limited number of people to read the relevant documents as part of the panel's own investigation into Russian meddling in the U.S. presidential election.

"I thought the best person on our committee was the chairman of the Oversight Committee, Trey Gowdy, who has a long career as a federal prosecutor, to go and do this. And then they, over a series of meetings, would come back and brief us, the committee members," Nunes said.
Kennelijk omdat hij zichzelf niet competent genoeg achtte ofzo ... sure ...
  Intelligentste user 2022 zaterdag 3 februari 2018 @ 00:58:17 #27
222817 Recce
pi_176919371
quote:
En die Gowdy is woensdag plotseling opgestapt. Wat speculatie uit dit artikel:

"My conspiracy theory leads me to wonder if he wasn’t entirely aware of the gigantic clusterfuck he stapled himself to on the House Intelligence Committee—and Monday’s hearing revealed to him that Devin Nunes is legally radioactive—so he decided on Wednesday that it is in his best interest to sprint as far away from the Chairman as possible."
pi_176919734
Sessions Goes Off-Script to Praise Rosenstein Before Memo Release

quote:
Attorney General Jeff Sessions on Friday went off-script during a speech to praise Rod Rosenstein shortly before the release of a GOP-authored memo reportedly targeting the deputy attorney general. During his remarks at a Department of Justice event on sex-trafficking issues, Sessions thanked Rosenstein and Associate Attorney General Rachel Brand, saying, “Those two—Rod and Rachel—are Harvard graduates, they’re experienced lawyers. Rod had 27 years in the department. Rachel’s had a number of years in the department previously and so they both represent the kind of quality and leadership that we want in the department.” President Trump has reportedly viewed the memo—even before ever reading it—as a way to build a public argument against Rosenstein’s handling of the Russia probe.
“The fundamental cause of the trouble in the modern world today is that the stupid are cocksure while the intelligent are full of doubt.”— Bertrand Russell
pi_176919861
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 00:48 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

<3

Btw: Democratic countermemo claims FBI revealed Steele funding in FISA application: report

Dit zou dus een talking point onderuit halen, maar ik zie dat niet terug in hun bron, wat dit artikel van de nytimes is: House Republicans Release Secret Memo Accusing Russia Investigators of Bias
Het gaat om deze alinea:

quote:
But a Democratic memo written to rebut the Republican document says that the F.B.I. was more forthcoming with the surveillance court than the Republicans say. The F.B.I. told the court that the information it received from Mr. Steele was politically motivated, although the agency did not specifically identify the information as financed by Democrats, according to two people familiar with the Democratic memo.
  zaterdag 3 februari 2018 @ 01:25:01 #30
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_176919935
quote:
3s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 01:20 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Het gaat om deze alinea:

[..]

Nee, ik zie het niet, maar ik ben ook echt te moe nu .. bedankt voor de moeite
pi_176920029
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 01:25 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Nee, ik zie het niet, maar ik ben ook echt te moe nu .. bedankt voor de moeite
De Rep. memo stelt dat er bij de aanvraag niet vermeld is dat Clinton het dossier gefinancierd heeft terwijl de Dem. memo aangeeft dat de FBI vermeld heeft dat het dossier 'politically motivated' was. De rechter wist dus dat het om een partisan dossier ging.
  zaterdag 3 februari 2018 @ 01:34:39 #32
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_176920095
quote:
12s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 01:30 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

De Rep. memo stelt dat er bij de aanvraag niet vermeld is dat Clinton het dossier gefinancierd heeft terwijl de Dem. memo aangeeft dat de FBI vermeld heeft dat het dossier 'politically motivated' was. De rechter wist dus dat het om een partisan dossier ging.
Oh, "The FBI told the court that the information it received from Mr. Steele was politically motivated"

Ohhhhh... goed, ... bed nu ..
pi_176920104
quote:
11s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 01:34 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Oh, "The FBI told the court that the information it received from Mr. Steele was politically motivated"

:D Truste
pi_176920172
Een "Patriot Legal Expense Fund" om alle Trump-'medeplichtigen' financieel bij te staan

Legal fund in development to help Trump administration and campaign staff pay legal bills in Russia probe

quote:
Lawyers are laying the groundwork for a new legal defense fund to aid those who have at one point served candidate and now President Donald Trump and who have been pulled into the ongoing Russia probe.

The fund, called the "Patriot Legal Expense Fund," is being looked to as a way to provide financial support for any legal bills incurred by any individual who "was an employee, consultant, fundraised or volunteer" on behalf of President Trump’s campaign, according to a document labeled “draft” that was posted on the Office of Government Ethics website.

The document, written by lawyers from Wiley Rein LLP, is dated Jan. 29, 2018, but it is unclear who started the fund or how much in assets the funds currently hold.

However, separately the Trump campaign which spent $1.1 million on legal fees last quarter included a $10,000 payment to the same law firm for “legal consulting,” according to FEC filings. A source with knowledge says the campaign did hire the law firm to start the fund, but that the campaign will have no role in the day to day management or the funding of the project.

A current Trump campaign official declined to comment when reached by ABC News.
  zaterdag 3 februari 2018 @ 01:42:50 #35
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_176920187
quote:
Totaal niet verdacht dat de Republikein die het wél las kort daarna z’n vertrek aankondigde en nu Mueller verdedigt.

:')
Lekker zuipen, lekker dansen en daarna lekker neuken.
  zaterdag 3 februari 2018 @ 01:51:41 #36
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_176920255
Wat quotes van Nunes uit een interview met FOX vanavond.

Draad: https://twitter.com/kathrynw5/status/959564426885156865

quote:
"I don't believe somebody like Mr. Page should be a target of the FBI," Nunes says
:D Wat een boterletter

quote:
Nunes, asked if they'll vote to release the Democrats' rebuttal memo:

"Yeah, we will."

"I've only read through it once."
Laat maar komen...
pi_176920264
Trump is in Mar-a-Lago aangekomen, zijn 122e dag daar :X

kylegriffin1 twitterde op zaterdag 03-02-2018 om 01:35:11 Per pool, Trump has arrived at Mar-a-Lago in Palm Beach, Florida.This is Trump's 122nd day at a Trump property as president. reageer retweet
  zaterdag 3 februari 2018 @ 02:00:41 #38
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_176920357
Trump ging weer eens zonder voorbereiding een meeting in. Dit zijn de resultaten.

https://twitter.com/ddale8/status/959578349327847424

‘Mexico doet niks he!?!??’ Oh wacht:

Ze zouden hem moeten vragen voor dat spelletje van De Vakantieman:
pi_176920500
quote:

Er kan best een intelligente wisseling van standpunten zijn, maar als het argument van team A, zoals altijd begint met: "Team B is dom en A heeft altijd gelijk" dan kom je nergens.

Laatst nog een mooie discussie gezien van ruim 2 uur bij de Rubin Report met Ben Shapiro, Rubin en Jordan Peterson. Waarbij de vrijdenkers van onze tijd tot de conclusie zijn gekomen dat ze steeds dichter bij elkaar gedreven worden door de oneerlijke aanvallen. Zoals Jordan Peterson zei over zijn interview met Kathy. "I don't know who she was talking to, but it wasn't me." . Mensen maken een soort vijandbeeld, zoals sommige mensen hier zelfs een zeer inaccuraat beeld van mij geschetst hebben.

Wat Trump en Kekistan ons hebben geleerd is dat je dan niet moet wijken voor de cultuur marxisten, maar juist ongeacht de aanvallen fier overeind moet blijven staan en keihard terug moet slaan. Vanzelf blazen zij die de leer van identity politics, de eenzijdige media berichtgeving van soundbytes en cultuur relativisme bewust of onbewust volgen zichzelf op. De purity tests eindigen altijd bij een zuivering van de eigen gelederen, zie Hollywood en The Young Turks "Justice Democrats".

Je hoeft niet verder te kijken dan Rose McGowan om het effect van identity politics te zien. Een week geleden een feministische held, nu uitgekotst, omdat ze niet wil dat transseksuelen de aandacht voor vrouwen issues versplinteren.

Ik zit zelf een beetje tussen Peterson en Scott Adams in. Aan de ene kant een fel tegenstander van de marxistische/progressieve wind die waait in veel instituten, zoals Peterson aan de andere kant zie ik meer in de humoristische/troll benadering van Adams dan het opgeheven vingertje van Peterson. Feit is dat een Adams of Peterson nooit verder komt dan vanaf de zijlijn roepen, omdat zij niet het narcistische/egotrippende trekje hebben dat je nodig hebt als wereldleider. Vandaar dat je bij wereldleiders altijd eindigt met een blaaskaak als Donald Trump en Nixon of iemand met een messias complex als Obama, Kennedy, Bush of Reagan of je eindigt met totale corruptie, zoals Clinton, Yeltsin of Putin. De wat je noemt 'integere' presidenten als Gorbachev, Carter en H.W. Bush waren allemaal goed voor 1 termijn.
pi_176920505
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 02:00 schreef Szura het volgende:
Trump ging weer eens zonder voorbereiding een meeting in. Dit zijn de resultaten.

https://twitter.com/ddale8/status/959578349327847424

‘Mexico doet niks he!?!??’ Oh wacht:
[ afbeelding ]

Ze zouden hem moeten vragen voor dat spelletje van De Vakantieman:
[ afbeelding ]
Ipv kritiek hebben zou hij ook eens gewoon kunnen samenwerken met zijn buren. Dankzij initiatieven van Obama werden er stappen gezet om de drugshandel samen tegen te gaan.

zaterdag 3 februari 2018 @ 02:36:50 #41
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_176920658
Ondertussen in Korea...
quote:
Trump’s “bloody nose” strategy must be completely off the table
The so-called “bloody nose” strategy, referring to a limited preventive strike against North Korea, has gone public following the withdrawal of Victor Cha’s nomination as US Ambassador to South Korea. The bloody nose is one of the Donald Trump administration’s military options: a small-scale, limited surgical strike against North Korean nuclear sites or other nuclear facilities that ostensibly would not provoke a response from North Korea.

(...)

Meanwhile, the Russia scandal is raising the possibility that Trump not only faces a difficult road to re-election but could end up impeached. Depending on how the mid-term elections in November turn out, he could find himself a lame duck. This raises the troubling question of whether he might consider a strike against North Korea as a way out of his domestic political crisis.

Indeed, White House National Security Council senior director for Asian affairs Matthew Pottinger was reported as saying in a recent closed-door meeting with US experts on Korean Peninsula issues that a limited strike on the North “might help in the midterm elections.” (Hankyoreh).
Kennelijk nog geen bevestiging uit andere Koreaanse bronnen, dus neem het met een korrel zout.
pi_176920717
Hoe zou Pence tegen al dit nieuws aankijken....eindelijk mijn beurt en God rules.
pi_176920727
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 02:36 schreef Nibb-it het volgende:
Ondertussen in Korea...

[..]

Kennelijk nog geen bevestiging uit andere Koreaanse bronnen, dus neem het met een korrel zout.
Djeez...een aanval gebruiken om verkiezingen te beinvloeden |:(
pi_176920747
  zaterdag 3 februari 2018 @ 03:00:31 #45
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_176920791
quote:
9s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 02:45 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Djeez...een aanval gebruiken om verkiezingen te beinvloeden |:(
Zou wel kloppen met die kandidaat voor de ambassadeursstoel in Seoel die opeens gedumpt werd omdat hij aangaf dat hij een aanval niet zo'n jofel idee vond. Maar nogmaals, er is dus geen bevestiging.
  zaterdag 3 februari 2018 @ 03:15:18 #46
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_176920902
NatashaBertrand twitterde op zaterdag 03-02-2018 om 00:14:08 Some news: Devin Nunes’ Democratic opponent, @JanzforCongress, raised over $100,000 today alone with news of the memo release, per a senior campaign aide. reageer retweet
pi_176920965
quote:
8s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 03:15 schreef Nibb-it het volgende:
NatashaBertrand twitterde op zaterdag 03-02-2018 om 00:14:08 Some news: Devin Nunes’ Democratic opponent, @JanzforCongress, raised over $100,000 today alone with news of the memo release, per a senior campaign aide. reageer retweet
Niet goed? Vind je het te weinig? :D

#RemoveNunes :s)
pi_176921126
Russian Spies Tried to Recruit Carter Page Before He Advised Trump

quote:
Russian intelligence operatives tried in 2013 to recruit an American businessman and eventual foreign policy adviser to the Trump campaign who is now part of the F.B.I. investigation into Russia’s interference into the American election, according to federal court documents and a statement issued by the businessman.

The businessman, Carter Page, met with one of three Russians who were eventually charged with being undeclared officers with Russia’s foreign intelligence service, known as the S.V.R. The F.B.I. interviewed Mr. Page in 2013 as part of an investigation into the spy ring, but decided that he had not known the man was a spy, and the bureau never accused Mr. Page of wrongdoing.

The court documents say that Mr. Page, who founded an investment company in New York called Global Energy Capital, provided documents about the energy business to one of the Russians, Victor Podobnyy, thinking he was a businessman who could help with brokering deals in Russia.

In fact, Mr. Podobnyy was an S.V.R. officer posing as an attaché at the Russian mission to the United Nations.

Court documents do not identify Mr. Page, but the details in a statement he emailed to reporters on Tuesday match the individual described as “Male-1” in the court case. Mr. Page’s contact with the Russian spy was first reported on Monday by BuzzFeed News.

SPOILER
Duiding Abramson

[ Bericht 0% gewijzigd door Kijkertje op 03-02-2018 04:36:18 ]
pi_176921312
quote:
11s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 01:34 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Nog een extra bevestiging:

Justice Dept. told court of source’s political influence in request to wiretap ex-Trump campaign aide, officials say

quote:
The Justice Department made “ample disclosure of relevant, material facts” to the court that revealed “the research was being paid for by a political entity,” said one official, who spoke on the condition of anonymity because of the matter’s sensitivity.

“No thinking person who read any of these applications would come to any other conclusion but that” the work was being undertaken “at the behest of people with a partisan aim and that it was being done in opposition to Trump,” the official said.
pi_176921360
  zaterdag 3 februari 2018 @ 06:29:49 #51
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_176921412
@ddale8
NYT, WaPo and WSJ all have sources tonight saying the FBI did tell the FISA court in its warrant application that Steele was being backed by a political entity. nytimes.com/2018/02/02/us/…, washingtonpost.com/world/national…, wsj.com/articles/house…
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 februari 2018 @ 08:11:29 #52
3928 Ulx
pi_176921608
Van Nunesmemo naar Nunesclusterfuck binnen 24 uur.

Backfire much?
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 februari 2018 @ 08:17:32 #53
3928 Ulx
pi_176921632
https://edition.cnn.com/2(...)-reaction/index.html

Over de reactie van Trump.

quote:
Trump has fired one FBI director. He has repeatedly bad-mouthed his own attorney general, Jeff Sessions. He is vague about whether to keep Rosenstein on but almost certainly won't forgive the deputy attorney general. He publicly pressured deputy FBI Director Andrew McCabe to resign. He rejected the advice of Rosenstein and FBI Director Christopher Wray, Trump's handpicked replacement for Comey, not to release the Nunes memo.

The Point: It's not too much to say that Trump is at open war with his own Justice Department. And we've never seen anything like that before.
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 februari 2018 @ 08:41:55 #54
3928 Ulx
pi_176921731
Hebben de evangelicals nog een mening over de Dow Jones die gisteren met 666 punten zakte?
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 februari 2018 @ 09:15:27 #55
3928 Ulx
pi_176921962
Nunes is nog niet klaar. Hij wil nog meer openbaar maken.

https://edition.cnn.com/2(...)unes-memo/index.html

quote:
Washington (CNN)House Intelligence Committee Chairman Devin Nunes hinted Friday that there would be additional memos released regarding the committee's investigation into alleged abuse of FISA warrants -- and the next one may look at the State Department.

On Friday, President Donald Trump approved the declassification of a highly controversial memo, spearheaded by Nunes, that alleges FBI abuses of its surveillance authority.
When asked on Fox News if more memos would come out, the California Republican responded: "Yes, this completes just the FISA abuse portion of our investigation."
pi_176922193
https://www.vox.com/2018/(...)ead-pdf-declassified
http://www.washingtonexam(...)says/article/2647937
http://thehill.com/opinio(...).WnSA924r_U1.twitter

Ik hoop dat vele mensen die betrokken zijn bij dit soort praktijken geïdentificeerd gaan worden. Hillary Clinton heeft nu toch wel e.e.a. uit te leggen, haar hulpjes ook. Clinton en co. hebben de bijl gezet in de trias politica. Maar het lijkt mij dat dit nog hoger en dieper gaat.

Donald Trump Jr. pleit er nu voor om het rapport van de inspector-general vrij te geven.
https://twitter.com/DonaldJTrumpJr/status/959481228692000768
https://ratcliffe.house.g(...)a-abused-highlighted

[ Bericht 23% gewijzigd door Oostwoud op 03-02-2018 09:46:59 ]
Ik ben blank en dus ben ik niet wit.
  zaterdag 3 februari 2018 @ 09:43:34 #57
267352 Belabor
Why stay? Explore!
pi_176922251
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 02:17 schreef Nintex het volgende:
Er kan best een intelligente wisseling van standpunten zijn, maar als het argument van team A, zoals altijd begint met: "Team B is dom en A heeft altijd gelijk" dan kom je nergens.
Laat mij hier eens even wat context bij plaatsen, want ik ben altijd verbijsterd dat je soms best intelligent uit de hoek kunt komen maar besluit om 90% van de reacties die je plaatst niet toe te lichten, te verdedigen of anders te duiden.

Laat ik maar gewoon die deur die jij in discussies altijd dicht gooit open trappen: degene die zich voornamelijk schuldig maakt aan het gedrag dat je beschrijft zijn niet de Trump-kritischen hier.

Er komen genoeg feitelijke reacties op je tweets met bronnen, maar daar ga je nooit op in. Anderzijds reageer je ook zelden op berichten van anderen, maar ben je vooral bezig om je eigen "talking points" hier te dumpen.

Ondertussen zijn andere users onderlinge discussies aan het voeren, en die zijn dat gedrag al lang zat geworden. De goodwill die je eerder gegeven werd, heb je zelf verspeeld.
quote:
Ik zit zelf een beetje tussen Peterson en Scott Adams in. Aan de ene kant een fel tegenstander van de marxistische/progressieve wind die waait in veel instituten, zoals Peterson aan de andere kant zie ik meer in de humoristische/troll benadering van Adams dan het opgeheven vingertje van Peterson. Feit is dat een Adams of Peterson nooit verder komt dan vanaf de zijlijn roepen, omdat zij niet het narcistische/egotrippende trekje hebben dat je nodig hebt als wereldleider.
De personen die je noemt zijn inderdaad goede voorbeelden van het gedrag dat jij hier ook vertoont. Zij voeren geen intelligente discussies volgens de vier punten die eerder genoemd zijn, maar een ideologische kruistocht: ze bekrachtigen personen die dezelfde mening hebben en vallen andersdenkenden aan.

Er is geen middle ground meer. Er wordt niet gezegd "Ik ben het op punt 1 niet met je eens, omdat...", maar "Jij domme linkse, je zit er helemaal naast".

Is dat een manier om begrip onder de andersdenkenden te kweken of een goede manier om een discussie te voeren? Nee, want je bent daarmee aan het generaliseren, tweedelen ("you're either with us or against us") en aan het beledigen. Trump doet dit ook.

Dat gedrag verpest discussies en vertroebeld feiten. En dat is waarom jij inmiddels afgeschilderd wordt als een blinde Trump-fan. Omdat je een weerspiegeling bent van dit gedrag.
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 februari 2018 @ 09:45:52 #58
3928 Ulx
pi_176922290
Welke praktijken?
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 februari 2018 @ 09:49:01 #59
3928 Ulx
pi_176922332
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 09:39 schreef Oostwoud het volgende:

Ik hoop dat vele mensen die betrokken zijn bij dit soort praktijken geïdentificeerd gaan worden. Hillary Clinton heeft nu toch wel e.e.a. uit te leggen, haar hulpjes ook. Clinton en co. hebben de bijl gezet in de trias politica. Maar het lijkt mij dat dit nog hoger en dieper gaat.

Donald Trump Jr. pleit er nu voor om het rapport van de inspector-general vrij te geven.
Ik dacht dat Don Jr zich niet met politiek zou bemoeien.
pi_176922588
quote:

Clinton heeft helemaal niks uit te leggen wat al niet uitgelegd is :')
Aut viam inveniam, aut faciam
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
  zaterdag 3 februari 2018 @ 10:05:55 #61
64792 Mryc
play me one more song
pi_176922592
quote:

Wat een rare post... én uiteraard Clinton er weer bij halen _O-
pi_176922597
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 02:17 schreef Nintex het volgende:

[..]

Wat een rare redenatie. Trollen dient geen enkel doel in een discussie, anders dan de boel ontwrichten. Het houdt de maatschappij geen spiegel voor zoals je bij satire nog zou kunnen argumenteren, het hele doel van trollen is per definitie negatief. Om dan vervolgens te klagen dat die kant als dom weggezet wordt, is..bijzonder. En dan laten we het feit dat je SJW's erbij haalt maar even achterwege, want met die redenatie zou je conservatieven af kunnen rekenen op bijvoorbeeld Charlottesville.
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 februari 2018 @ 10:07:55 #63
3928 Ulx
pi_176922623
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 10:05 schreef Barbusse het volgende:

[..]

Clinton heeft helemaal niks uit te leggen wat al niet uitgelegd is :')
Op zich zou men Benghazi nog eens kunnen onderzoeken. En haar emails.
pi_176922680
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 10:07 schreef Ulx het volgende:

[..]

Op zich zou men Benghazi nog eens kunnen onderzoeken. En haar emails.
En uranium one, als we dan toch bezig zijn. En die ene pizzeria.
There he goes. One of God's own prototypes. A high-powered mutant of some kind never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_176922917
De memo was een teurstelling, zoals verwacht. Maar wel met een zeker effect: How Trump’s Allies Fanned an Ember of Controversy Into Flames of Outrage

quote:
“In this political atmosphere, anything critical of the F.B.I. will be used against it,” said Jack Goldsmith, a top Justice Department official in the George W. Bush administration.
pi_176923034
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 09:49 schreef Ulx het volgende:

[..]

Ik dacht dat Don Jr zich niet met politiek zou bemoeien.
O ja, die heeft het bedrijf van zijn vader zogenaamd overgenomen.
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 februari 2018 @ 10:40:43 #67
3928 Ulx
pi_176923075
quote:
15s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 10:29 schreef Barbusse het volgende:
De memo was een teurstelling, zoals verwacht. Maar wel met een zeker effect: How Trump’s Allies Fanned an Ember of Controversy Into Flames of Outrage

[..]

Ik krijg toch de indruk dat de memo een dud was. Misschien voor Trampanzees niet, maar die zijn hoe dan ook toch wel boos.
pi_176923087
Weet iemand al iets meer waarom die Russische chefs vorige week op bezoek waren in de VS, ondanks de ban waaronder die personen vallen?
Ik vond het nogal verdacht, net een dag voor de release van de memo.
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 februari 2018 @ 10:45:13 #69
3928 Ulx
pi_176923140
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 10:41 schreef grrrrg het volgende:
Weet iemand al iets meer waarom die Russische chefs vorige week op bezoek waren in de VS, ondanks de ban waaronder die personen vallen?
Wegens adopties.
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 februari 2018 @ 10:46:07 #70
3928 Ulx
pi_176923156
Maar serieus: geen idee. Mensen die op de zwarte lijst staan werden gewoon ontvangen.
  zaterdag 3 februari 2018 @ 11:10:39 #71
262 Re
Kiss & Swallow
pi_176923554
hoe zouden de talloze informanten kijken naar deze memo?
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_176923603
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 10:41 schreef grrrrg het volgende:
Weet iemand al iets meer waarom die Russische chefs vorige week op b Kooezoek waren in de VS, ondanks de ban waaronder die personen vallen?
En net voordat Trump besloot de sancties tegen Rusland niet uit te voeren en daarmee zijn grondwettelijke plichten te verzaken.

Misschien kwamen ze hem een nieuwe plassekstape laten zien?
  zaterdag 3 februari 2018 @ 11:12:43 #73
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_176923609
Lekker afspraken maken over de volgende verkiezingen.
pi_176923662
Statement van McCain al gelezen?

“In 2016, the Russian government engaged in an elaborate plot to interfere in an American election and undermine our democracy. Russia employed the same tactics it has used to influence elections around the world, from France and Germany to Ukraine, Montenegro, and beyond. Putin’s regime launched cyberattacks and spread disinformation with the goal of sowing chaos and weakening faith in our institutions. And while we have no evidence that these efforts affected the outcome of our election, I fear they succeeded in fueling political discord and dividing us from one another.

“The latest attacks on the FBI and Department of Justice serve no American interests – no party’s, no president’s, only Putin’s. The American people deserve to know all of the facts surrounding Russia’s ongoing efforts to subvert our democracy, which is why Special Counsel Mueller’s investigation must proceed unimpeded. Our nation’s elected officials, including the president, must stop looking at this investigation through the warped lens of politics and manufacturing partisan sideshows. If we continue to undermine our own rule of law, we are doing Putin’s job for him.”

https://www.mccain.senate(...)ED-B42E-594EDBE182C1
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 februari 2018 @ 12:03:50 #75
3928 Ulx
pi_176924575
Het was een Friday Night Mèh Sucker.
  zaterdag 3 februari 2018 @ 12:05:29 #76
192592 SureD1
pi_176924601
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 12:03 schreef Ulx het volgende:
Het was een Friday Night Mèh Sucker.
_O-
  zaterdag 3 februari 2018 @ 12:07:20 #77
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_176924631
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 11:14 schreef westwoodblvd het volgende:
Statement van McCain al gelezen?

“In 2016, the Russian government engaged in an elaborate plot to interfere in an American election and undermine our democracy. Russia employed the same tactics it has used to influence elections around the world, from France and Germany to Ukraine, Montenegro, and beyond. Putin’s regime launched cyberattacks and spread disinformation with the goal of sowing chaos and weakening faith in our institutions. And while we have no evidence that these efforts affected the outcome of our election, I fear they succeeded in fueling political discord and dividing us from one another.

“The latest attacks on the FBI and Department of Justice serve no American interests – no party’s, no president’s, only Putin’s. The American people deserve to know all of the facts surrounding Russia’s ongoing efforts to subvert our democracy, which is why Special Counsel Mueller’s investigation must proceed unimpeded. Our nation’s elected officials, including the president, must stop looking at this investigation through the warped lens of politics and manufacturing partisan sideshows. If we continue to undermine our own rule of law, we are doing Putin’s job for him.”

https://www.mccain.senate(...)ED-B42E-594EDBE182C1
McCain met grote woorden, gaaaaaapp
McCain :r
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 februari 2018 @ 12:13:10 #78
3928 Ulx
pi_176924726
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 12:07 schreef Szura het volgende:

[..]

Hij moet zijn mond houden?
  zaterdag 3 februari 2018 @ 12:16:46 #79
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_176924787
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 12:13 schreef Ulx het volgende:

[..]

Hij moet zijn mond houden?
Liefst met pensioen gaan, warmonger en ophitser richting andere landen dat ie is. Z’n opvolger Graham hebben we vast ook nog jaren last van met z’n geblaat.
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 februari 2018 @ 12:18:23 #80
3928 Ulx
pi_176924828
Dat is zo voor de vrijwel complete GOP.
pi_176926206
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 12:18 schreef Ulx het volgende:
Dat is zo voor de vrijwel complete GOP.
Helaas zijn ze in de meerderheid, dus de enigen die iets kunnen doen tegen de afbraak van het justitiële apparaat.
pi_176926335
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 12:07 schreef Szura het volgende:

[..]

Heb toch liever dat mensen zoals hij zich wel uitspreken. Of je nu gelooft dat het oprecht is of niet. Hoe breder gedragen de afkeur van de praktijken van Nunes en een deel van de GOP om het onderzoek in diskrediet te brengen is, hoe meer impact deze zal hebben.
pi_176927967
John 'POW' McCain is echt een schoolvoorbeeld van een 'links lullen, rechts vullen' persoon.
pi_176927979
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 15:07 schreef FlipjeHolland het volgende:
John 'POW' McCain is echt een schoolvoorbeeld van een 'links lullen, rechts vullen' persoon.
McCain lult echt totaal niet links hoor.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 februari 2018 @ 15:16:03 #85
3928 Ulx
pi_176928107
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 15:07 schreef Monolith het volgende:

[..]

McCain lult echt totaal niet links hoor.
Voor sommigen ben je al een communist als je niet siegheilend door de straten marcheert.
pi_176928158
kylegriffin1 twitterde op zaterdag 03-02-2018 om 15:15:00 Janes Comey’s former assistant and FBI supervisory special agent Josh Campbell is leaving the bureau: “My resignation is painful, but the alternative of remaining quiet while the bureau is tarnished for political gain is impossible.” https://t.co/58YpdBIDYR reageer retweet
pi_176928179
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 15:16 schreef Ulx het volgende:

[..]

Voor sommigen ben je al een communist als je niet siegheilend door de straten marcheert.
Ik heb niet het idee dat betreffende user erg op de hoogte is van de politieke opvattingen van McCain, maar het staat hem vrij om te beargumenteren waarom McCain links zou lullen.
pi_176928275
quote:
9s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 15:19 schreef Kijkertje het volgende:
kylegriffin1 twitterde op zaterdag 03-02-2018 om 15:15:00 Janes Comey’s former assistant and FBI supervisory special agent Josh Campbell is leaving the bureau: “My resignation is painful, but the alternative of remaining quiet while the bureau is tarnished for political gain is impossible.” https://t.co/58YpdBIDYR reageer retweet
Wel een goed opiniestuk.
pi_176928462
En naar aanleiding van de vraag van EWK over Republikeinen en de FBI hier een aardig historisch overzicht:

http://politi.co/2ECkcSr
pi_176928791
realDonaldTrump twitterde op zaterdag 03-02-2018 om 15:40:23 Rasmussen just announced that my approval rating jumped to 49%, a far better number than I had in winning the Election, and higher than certain “sacred cows.” Other Trump polls are way up also. So why does the media refuse to write this? Oh well, someday! reageer retweet
Trump approval rating naar de 49% nog een kleine 2% en hij zit weer in het groen.
"It's the economy stupid"
  zaterdag 3 februari 2018 @ 15:56:07 #91
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_176928962
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 15:48 schreef Nintex het volgende:

Gisteren:
quote:
Dreun Dow grootste in twee jaar
https://www.telegraaf.nl/(...)rootste-in-twee-jaar
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 februari 2018 @ 16:04:09 #92
3928 Ulx
pi_176929162
666 the number of the beast.

Trump is going down.
pi_176929366
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 15:48 schreef Nintex het volgende:
realDonaldTrump twitterde op zaterdag 03-02-2018 om 15:40:23 Rasmussen just announced that my approval rating jumped to 49%, a far better number than I had in winning the Election, and higher than certain “sacred cows.” Other Trump polls are way up also. So why does the media refuse to write this? Oh well, someday! reageer retweet
Trump approval rating naar de 49% nog een kleine 2% en hij zit weer in het groen.
Rasmussen wordt wel standaard een procentpunt of 6-7 naar beneden afgesteld in het overzicht van 538, maar de stijgende lijn is niet te ontkennen.
  Moderator zaterdag 3 februari 2018 @ 16:19:36 #94
1212 crew  Mike
Excellent!
pi_176929572
realDonaldTrump twitterde op zaterdag 03-02-2018 om 15:40:27 This memo totally vindicates “Trump” in probe. But the Russian Witch Hunt goes on and on. Their was no Collusion and there was no Obstruction (the word now used because, after one year of looking endlessly and finding NOTHING, collusion is dead). This is an American disgrace! reageer retweet
Zou Trump het memo gelezen hebben? Zo ja, dan zou-ie geweten hebben dat het hele stuk niks met het onderzoek van Mueller te maken heeft.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.
pi_176929663
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 16:19 schreef Mike het volgende:
realDonaldTrump twitterde op zaterdag 03-02-2018 om 15:40:27 This memo totally vindicates “Trump” in probe. But the Russian Witch Hunt goes on and on. Their was no Collusion and there was no Obstruction (the word now used because, after one year of looking endlessly and finding NOTHING, collusion is dead). This is an American disgrace! reageer retweet
Zou Trump het memo gelezen hebben? Zo ja, dan zou-ie geweten hebben dat het hele stuk niks met het onderzoek van Mueller te maken heeft.
Flauw, je weet best dat Trump niet of nauwelijks kan lezen.
pi_176929719
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 16:12 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Rasmussen wordt wel standaard een procentpunt of 6-7 naar beneden afgesteld in het overzicht van 538, maar de stijgende lijn is niet te ontkennen.
Dat weet Nontexje best aangezien hier daar tot in den treure op gewezen is, maar het trolletje blijft heel selectief data aanhalen.
pi_176929853
Ik vind het wel grappig dat Hij steeds vaker in de derde persoon over Trump spreekt. Past wel bij de rest van dat seniele gedoe :')

CLINTON CRAZY! TRUMP VERY SMART!
Nu is het tijd om de democratie te verdedigen.
  zaterdag 3 februari 2018 @ 17:25:48 #99
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_176931243
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 februari 2018 @ 17:28:22 #100
3928 Ulx
pi_176931287
Zou een gevangene zijn/haar veroordeling gaan aanvechten omdat FISA nu ongrondwettelijk is volgens de Trumpanzees? Dat zou eigenlijk wel ironisch zijn.
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 februari 2018 @ 17:31:22 #101
3928 Ulx
pi_176931340
quote:
:D
  zaterdag 3 februari 2018 @ 17:40:19 #102
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_176931504
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 16:19 schreef Mike het volgende:
“Trump” :')
pi_176931666
Eh,wie zijn de sacred cows? Hij lijkt steeds verder te ontrafelen.

Nintex, je bewijst weer dat alle kritiek naar je toe terecht is door wederom op geen enkele reactie op je post in te gaan.
pi_176932110
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 17:48 schreef clumsy_clown het volgende:

Nintex, je bewijst weer dat alle kritiek naar je toe terecht is door wederom op geen enkele reactie op je post in te gaan.
Het is wel grappig dat je steeds beter kunt zien welke Tweets door hem zelf geschreven zijn, en welke door zijn begeleider staff. De ene helft van de Tweets wordt alsmaar verwarrender, de andere helft probeert de boel nog een klein beetje bij elkander te houden :')
pi_176932282
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 17:48 schreef clumsy_clown het volgende:
Clinton uiteraard.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 februari 2018 @ 18:37:46 #106
3928 Ulx
pi_176932421
"Their was no"....

Their?
pi_176932638
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 18:37 schreef Ulx het volgende:
"Their was no"....

Their?
Grote genieën hebben daar wel vaker last van.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 februari 2018 @ 18:53:43 #108
3928 Ulx
pi_176932681
Die tweet maakt wel duidelijk dat het openbaar maken van de memo een één-twéétje was met Nunes om Mueller's onderzoek in discrediet te brengen.
Ik vraag me af of Trump deze tweet niet te vroeg heeft verzonden. De meeste reacties op de memo zijn nogal lauw.
pi_176932796
quote:
2s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 18:27 schreef Ludachrist het volgende:

[..]

Clinton uiteraard.
Ohja natuurlijk. Dat ik het nog vraag.
  zaterdag 3 februari 2018 @ 19:02:40 #110
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_176932840
spelvauten, echt ..... Leest 'ie z'n eigen rotzooi wel?
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 februari 2018 @ 20:06:02 #111
3928 Ulx
pi_176934131
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 19:02 schreef popolon het volgende:
Natuurlijk. En spelfouten noemt hij fake-news.
  zaterdag 3 februari 2018 @ 20:08:25 #112
192592 SureD1
pi_176934178
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 19:02 schreef popolon het volgende:
Zijn geen fouten, zijn de nieuwe Betsy DeVos grammatica regels...

[ Bericht 0% gewijzigd door SureD1 op 03-02-2018 20:27:09 ]
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 februari 2018 @ 20:37:27 #113
3928 Ulx
pi_176934961
quote:
1s.gif Op zaterdag 3 februari 2018 20:08 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Zijn geen fouten, zijn de nieuwe Betsy DeVos grammatica regels...
Zoals onderwezen op Trump University.
  zaterdag 3 februari 2018 @ 20:39:45 #114
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_176935035
Teruggetrokken keutel van Ryan. :P

http://thehill.com/homene(...)weet-on-gop-tax-bill

[ Bericht 14% gewijzigd door Hyperdude op 03-02-2018 20:48:59 ]
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
  Overall beste user 2022 zaterdag 3 februari 2018 @ 21:18:36 #115
3928 Ulx
pi_176936033
En maar beweren dat de GOP dichtbij de gewone burger staat. Tuuuuuurlijk!
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 3 februari 2018 @ 23:23:44 #116
862 Arcee
Look closer
pi_176939092

Dit soort dingen inderdaad. Die constante op de borst klopperij van Trump. Hoe ontzettend sneu ben je dan? Word eens volwassen.
pi_176940512

Ik weet nog dat toen Trump zei dat zijn campagne werd afgeluisterd dat werd afgeschilderd als een conspiracy.

Nu blijkt het gewoon de waarheid te zijn.
  Overall beste user 2022 zondag 4 februari 2018 @ 00:47:16 #118
3928 Ulx
pi_176940629
Xhoezo? Omdat Trump het zegt?
pi_176940826
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 00:47 schreef Ulx het volgende:
Xhoezo? Omdat Trump het zegt?
Nee, omdat de Memo duidelijk aan geeft wie het dossier heeft gefinancieerd, dat Steele voor de FBI werkte en Trump en zijn team wel degelijk afgeluisterd werd.
pi_176940931
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 00:57 schreef Nintex het volgende:

[..]

Nee, omdat de Memo duidelijk aan geeft wie het dossier heeft gefinancieerd, dat Steele voor de FBI werkte en Trump en zijn team wel degelijk afgeluisterd werd.
Even los van de feitelijke onjuistheden in deze bovenstaande post:
De schrijver van het memo is in feite een spreekbuis voor Trump, dus feitelijk geloof je dat wel omdat Trump het zegt. Nunes is een loopjongen voor Trump en als je werkelijk denkt dat dit hele memo geen vooropgezet plan is geweest, ben je te naïef om waar te zijn.

En als je in je campagne en transitieteam allemaal dubieuze mensen aanneemt die er al jaren van verdacht worden om (bijv.) als Russische agent te werken, is het nogal wiedes dat je sneller in de gaten gehouden wordt. Je zou ook raar opkijken als de familie Corleone daarover zou gaan klagen. Trump heeft zich omringt met mensen die als ik het netjes zeg contacten hebben in een schimmige wereld. Manafort (Oekraïnse dictators) en Page (vermoedelijk Russische inlichtingendiensten) zijn daar slechts twee voorbeelden van. Zijn team was gewoon niet zuiver en dat dat de aandacht trekt van de wetshandhaving is niet meer dan logisch.

Tenslotte haalt het memo juist de gepopulariseerde leugen van de Republikeinen dat het Steele dossier de aanleiding vormde voor afluisteringen onderuit (snap tot op heden dan ook nog niet waarom ze het zo graag wilden publiceren).
  zondag 4 februari 2018 @ 01:17:45 #121
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_176941014
Dit was de claim: “Terrible! Just found out that Obama had my "wires tapped" in Trump Tower just before the victory. Nothing found. This is McCarthyism!”

Hijzelf dus, in Trump tower, door of in opdracht van Obama, vlak voor 8 november 2016. Waarom zou je hierover liegen Nintex?
pi_176941022
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 01:17 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Dit was de claim: “Terrible! Just found out that Obama had my "wires tapped" in Trump Tower just before the victory. Nothing found. This is McCarthyism!”

Hijzelf dus, in Trump tower, door Obama, vlak voor 8 november 2016. Waarom zou je hierover liegen Nintex?
Wat lieg ik? Dat zeg ik toch, Trump is afgeluisterd. HIj had gelijk.
  zondag 4 februari 2018 @ 01:21:41 #123
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_176941042
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 01:19 schreef Nintex het volgende:

[..]

Carter Page is afgeluisterd. Niet Trump. Ook niet in opdracht van Obama voor zover we weten.
pi_176941226
Trump en de waarheid :')

realDonaldTrump twitterde op zondag 04-02-2018 om 01:40:24 “The four page memo released Friday reports the disturbing fact about how the FBI and FISA appear to have been used to influence the 2016 election and its aftermath....The FBI failed to inform the FISA court that the Clinton campaign had funded the dossier....the FBI became.... reageer retweet
pi_176941258
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2018 01:21 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Carter Page is afgeluisterd. Niet Trump. Ook niet in opdracht van Obama voor zover we weten.
Obama officials hebben een hele riedel aan FISA warrants aangevraagd. Het idee is dat FISA warrants geheim blijven. We weten dat Carter Page niet de enige was. Manafort en Flynn waren sowieso ook onder surveillance. Bij die laatste begint de zaak ook aan alle kanten te rammelen.

Schijnbaar heeft Flynn schuld bekend, omdat hij geen geld meer had voor zijn rechtszaak en dit de goedkoopste optie was. Echter komen ze er nu achter dat hij weinig tot niets op zijn kerfstok heeft.

Het kaartenhuis stort in rap tempo in elkaar.
  zondag 4 februari 2018 @ 01:51:41 #126
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_176941286
quote:
9s.gif Op zondag 4 februari 2018 01:44 schreef Kijkertje het volgende:

realDonaldTrump twitterde op zondag 04-02-2018 om 01:40:24 “The four page memo released Friday reports the disturbing fact about how the FBI and FISA appear to have been used to influence the 2016 election and its aftermath....The FBI failed to inform the FISA court that the Clinton campaign had funded the dossier....the FBI became.... reageer retweet
Allemaal voor het dossier, mooi toch?
pi_176941325
quote:
9s.gif Op zondag 4 februari 2018 01:44 schreef Kijkertje het volgende:

realDonaldTrump twitterde op zondag 04-02-2018 om 01:53:18 ...a tool of anti-Trump political actors. This is unacceptable in a democracy and ought to alarm anyone who wants the FBI to be a nonpartisan enforcer of the law....The FBI wasn’t straight with Congress, as it hid most of these facts from investigators.” Wall Street Journal reageer retweet
De andere heflt. Trump citeert de WSJ die in deze gewoon gelijk heeft. Het is een blamage dat de FBI op deze manier achter Carter Page aan is gegaan. Een vals dossier, betaald door de Clinton campagne.
  Overall beste user 2022 zondag 4 februari 2018 @ 02:13:46 #128
3928 Ulx
pi_176941430
Maar als die FISA wet misbruikt kan worddn, waarom doet Trump dan niks?
  Overall beste user 2022 zondag 4 februari 2018 @ 02:41:37 #129
3928 Ulx
pi_176941494
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 01:55 schreef Nintex het volgende:

[..]

realDonaldTrump twitterde op zondag 04-02-2018 om 01:53:18 ...a tool of anti-Trump political actors. This is unacceptable in a democracy and ought to alarm anyone who wants the FBI to be a nonpartisan enforcer of the law....The FBI wasn’t straight with Congress, as it hid most of these facts from investigators.” Wall Street Journal reageer retweet
De andere heflt. Trump citeert de WSJ die in deze gewoon gelijk heeft. Het is een blamage dat de FBI op deze manier achter Carter Page aan is gegaan. Een vals dossier, betaald door de Clinton campagne.
Uh. Page was sinds 2013in het vizier. Waarom nam Trump hem aan?
pi_176941558
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 01:55 schreef Nintex het volgende:

[..]

Waarom is dat een blamage? Er was al lang bekend dat Page door de Russen benaderd was, hij had al een gesprek gehad met de FBI, er zijn twee Russische spionnen vanwege dat feit uitgezet (diplomatieke immuniteit) en één is veroordeeld. Vervolgens wordt hij door Trump opgenomen in zijn 'Security Team' (evenals Papadopoulos) en dan vind jij het vreemd dat ze dat verdacht vinden?

Dat het FISA Court niet geweten zou hebben dat het om een 'political motivated' dossier ging wordt door andere bronnen weer tegen gesproken en niemand weet met zekerheid wat er wel of niet 'vals' aan dat dossier is. Waarom doet Trump zoveel moeite om het onderzoek tegen te werken als er niets van waar is? Waarom houden de Republikeinen de memo van de Dems en een verklaring van de FBI tegen? Ze willen toch transparantie?

Volgens Abramson is het dossier voor Trump gevaarlijk vanwege zijn aandeel in de witwaspraktijken van de Russen, wat tevens de reden zou kunnen zijn waarom Trump zijn belastingaangifte niet wil vrijgeven.

Draadje:
SethAbramson twitterde op zondag 04-02-2018 om 03:43:01 KEY POINT: The main allegation in Steele's dossier *isn't* that Putin has blackmail on Trump. It's *money laundering*. The claim is Trump took Russian money via shell corporations in exchange for a more favorable Russia policy. And what's Mueller looking at now? Money laundering. reageer retweet
Met de bewoordingen van de WSJ kan je trouwens alle kanten op: "De FBI en FISA appear to have been used to influence..." Het lijkt erop. Ja dat krijg je als je een memo openbaar maakt waarin allerlei informatie/ context ontbreekt.

Vers van de pers:

Carter Page Touted Kremlin Contacts in 2013 Letter

quote:
Former Trump campaign adviser Carter Page bragged that he was an adviser to the Kremlin in a letter obtained by TIME that raises new questions about the extent of Page’s contacts with the Russian government over the years.

The letter, dated Aug. 25, 2013, was sent by Page to an academic press during a dispute over edits to an unpublished manuscript he had submitted for publication, according to an editor who worked with Page.

“Over the past half year, I have had the privilege to serve as an informal advisor to the staff of the Kremlin in preparation for their Presidency of the G-20 Summit next month, where energy issues will be a prominent point on the agenda,” the letter reads.

SPOILER

[ Bericht 0% gewijzigd door Kijkertje op 04-02-2018 06:28:54 ]
pi_176941662

Trey Gowdy:"The memo has no impact on the Russia investigation'
pi_176941677
White House to withdraw controversial nominee to head Council on Environmental Quality
quote:
The White House will withdraw its controversial nominee to head the Council on Environmental Quality, Kathleen Hartnett White, according to three administration officials briefed on the matter who spoke on the condition of anonymity because the decision has not been announced yet.

One of the officials briefed on Hartnett White’s plans said that her nomination had failed to gather momentum even as some of the administration’s other senior environmental policy picks had won approval, with some Senate Republicans raising questions about her expertise.

A White House official confirmed in an email Saturday evening that Hartnett White had withdrawn her nomination, but did not provide further comment. Hartnett White could not be reached for comment.

Hartnett White, who once headed the Texas Commission on Environmental Quality and now serves as a fellow at the Texas Public Policy Foundation, has stirred controversy because of her statements on climate change. Testifying in the fall before the Senate Environment and Public Works Committee, she said that while humans probably contribute to current warming, “the extent to which, I think, is very uncertain.”

Only the best... :')
pi_176942134
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 01:48 schreef Nintex het volgende:

[..]

Obama officials hebben een hele riedel aan FISA warrants aangevraagd. Het idee is dat FISA warrants geheim blijven. We weten dat Carter Page niet de enige was. Manafort en Flynn waren sowieso ook onder surveillance. Bij die laatste begint de zaak ook aan alle kanten te rammelen.

Schijnbaar heeft Flynn schuld bekend, omdat hij geen geld meer had voor zijn rechtszaak en dit de goedkoopste optie was. Echter komen ze er nu achter dat hij weinig tot niets op zijn kerfstok heeft.

Het enige wat hier rammelt en in elkaar stort is jouw argumentatie, die niet op de feiten gestoeld is. De FBI had Page al jaren op de korrel, maar werd pas echt interessant toen hij een belangrijke positie in Trump's campagne kreeg. Manafort heeft zichzelf nota bene met terugwerkende kracht als buitenlandse agent geregistreerd en werd ook al sinds 2014 onderzocht. Flynn was ook al voor het tijdperk Trump ontslagen, en bovendien, als hij daadwerkelijk onschuldig was en geen geld meer had, had hij een pro deo advocaat kunnen krijgen (zaak is interessant genoeg).

Je hele post is dus van A tot Z weer eens bullshit.
  zondag 4 februari 2018 @ 10:25:35 #134
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_176943155
Nintex zit duidelijk in full on denial mode. We hoeven denk ik niet te verwachten dat rationele argumenten en feiten hier nog door komen.

Dus gewoon lekker negeren zou ik zeggen.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  zondag 4 februari 2018 @ 10:42:53 #135
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_176943466
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 01:48 schreef Nintex het volgende:

[..]

Ik zie niet in hoe dit aanhaakt op wat ik zei. Ben je het ermee oneens dat Trump niet is afgeluisterd?

Voor wat betreft gebruik van de term "Obama officials": Het is denk ik wel van belang om het onderscheid te maken tussen Obama zelf cq uit zijn opdracht versus mensen die door hem genomineerd zijn en aangesteld door de senaat en verdere bureaucratie wat in feite los van hem stond.

Wat hij namelijk wel snapte en wat Nixon ooit en Trump + volgelingen tegenwoordig niet lijken te snappen is dat je juist wil dat de FBI en DOJ op afstand staan van de president. Anders loop je in dat systeem risico op politieke vervolgingen, gelijk aan een bananenrepubliek of modern Turkije, Rusland, Nazi Duitsland, etc, met alle risico's van dien.

Het is dus wmb een verschil van dag en nacht als Obama zelf een opdracht gaf vanuit politieke overwegingen of dat de bureaucratie hun taak uitvoerden.

Maar goed, zoals gezegd is Trump heel niet afgeluisterd voor zover we weten, dus dan kunnen we weer terug naar de oorspronkelijke vraag waarom je het nodig vond om daarover te liegen?

Ook is me niet duidelijk over welk kaartenhuis je het hebt?

[ Bericht 0% gewijzigd door ExtraWaskracht op 04-02-2018 10:56:55 ]
  zondag 4 februari 2018 @ 11:31:25 #136
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_176944368
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 01:19 schreef Nintex het volgende:

[..]

:').
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_176944447
quote:
14s.gif Op zondag 4 februari 2018 11:31 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

:').
Als Trump daadwerkelijk was afgeluisterd hadden ze de zaak overigens natuurlijk al lang rond gehad, zoals bekend lult hij 's-avonds alles door aan de telefoon.
  zondag 4 februari 2018 @ 11:38:05 #138
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_176944490
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2018 11:36 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Als Trump daadwerkelijk was afgeluisterd hadden ze de zaak overigens natuurlijk al lang rond gehad, zoals bekend lult hij 's-avonds alles door aan de telefoon.
Misschien moeten we Nintexje nog maar een keer herinneren aan het feit dat die Nunes gedwongen werd zich met de staart tussen de benen terug te trekken na uitspraken over die onzin...
  zondag 4 februari 2018 @ 11:43:28 #139
262 Re
Kiss & Swallow
pi_176944618
Blijft verbluffend hoe een duidelijk geïnstrueerde trol de discussie domineert
  zondag 4 februari 2018 @ 12:30:08 #140
192592 SureD1
pi_176945503
quote:
14s.gif Op zondag 4 februari 2018 11:43 schreef Re het volgende:
Dit - negeer die bullshit nou gewoon eens...
pi_176949825
Niet om het een of ander maar Gowdy heeft een soort epiphany gehad lijkt het wel. http://thehill.com/homene(...)lly-lousy-politician

quote:
Rep. Trey Gowdy (R-S.C.), who will retire from Congress at the end of his current term, said in a new interview that he considers himself “a pretty lousy politician.”
pi_176949965
quote:
14s.gif Op zondag 4 februari 2018 11:43 schreef Re het volgende:
Mwah dat valt wel mee, zoveel discussie is er niet en persoonlijk denk ik niet dat het iets met geinstrueerd trollen te maken heeft maar meer met een hardnekkige 'blindheid' wb Trump vanwege een diep geloof in de door rechts gelanceerde en gecultiveerde Clinton complottheorieën.

Edit: dat alles heeft natuurlijk weer een diepere reden: het migrantenprobleem en hoe dat op te lossen.

[ Bericht 7% gewijzigd door Kijkertje op 04-02-2018 16:56:53 ]
pi_176950369
pi_176953146
pi_176953732
Gesprek met de maker van The Death of Stalin.
https://www.theatlantic.c(...)ndo-iannucci/550937/

quote:
I think that’s why politicians worry about the arts—they can’t predict what art does to people, and therefore they can’t control the effect it’s going to have. Always beware of politicians who can’t take a joke.

JI: There was a satirical puppet show on Russian TV called Kukly—“Puppets.” One of Putin’s first moves as president was to shut down the entire channel, because he hated how he was portrayed.

AI: That’s it. The humorless politicians are the most dangerous ones, I think.

JI: If you were to make a film satirizing the Trump era, what would you try to capture?

AI: His frustration. The way he tries to dictate the laws of politics and sometimes the laws of physics. I think we’ll find, as things progress, that he has fewer and fewer people around him—at some stage he will fire his daughter, and his son-in-law. He will keep firing people until there’s no one left. And then the key moment will come when he turns on the electorate. Once he starts bad-mouthing the people, he’ll be at his most dangerous.

JI: Does it end with Trump firing himself?

AI: I think he’d rather fire America first. He’d go to one of his golf courses, build a wall around it, call that America, and everywhere else doesn’t get funding.

Remember Sarah Palin—when she was campaigning, she went to the middle states, saying, “I like to be here in what I call ‘Real America.’ ” Anywhere the Democrats are is not Real America. It’s that—defining your opponent as false.

JI: That’s what the Bolsheviks did—people they didn’t like were “former people.” You captured that very well in the ending credits, where you scratched people out, the way the Soviets did.

AI: I had been toying with that for a while; it seemed right at the end.

JI: Is there anything else you want to say to our readers?

AI: God help us all!
And it's only the giving
That makes you
What you are
  zondag 4 februari 2018 @ 18:49:15 #146
273703 MangoTree
I wish I had...
pi_176954129
2019: The Great Awakening
  zondag 4 februari 2018 @ 19:01:05 #147
262 Re
Kiss & Swallow
pi_176954366
quote:
hij kijkt wel uit, hoeveel nagels aan zijn doodskist heeft deze vetklep nog nodig?
  zondag 4 februari 2018 @ 19:01:40 #148
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_176954376
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2018 18:49 schreef MangoTree het volgende:
The misleading memo.
Klopt.
Nietszeggend, ook.
De nattewindenmemo.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zondag 4 februari 2018 @ 19:05:20 #149
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_176954449
Op de dag dat bekend werd dat Californie een begrotingsoverschot heeft van enkele miljarden blijkt dat federaal toch wat anders te liggen... wie had kunnen denken dat belastingverlaging in dit geval zou leiden tot minder inkomsten (afgezien van elk adviserend orgaan en instituut wat er advies over gaf)?

quote:
After tax cuts, U.S. borrowing to spike 84% this year to nearly $1 trillion

"The federal government is on track to borrow nearly $1 trillion this fiscal year — Trump's first full year in charge of the budget," the Washington Post's Heather Long reports.

Why it matters: It's an 84% jump from the last fiscal year, and the highest level of borrowing in six years. In a report out this week, the Congressional Budget Office attributes the rise to the lower level of tax revenue that the government will collect under the new tax law.
pi_176956079
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2018 18:49 schreef MangoTree het volgende:

[..]

The misleading memo. Ahem.
Duidelijk. Er is inmiddels zoveel meer info beschikbaar, dat dit de enige conclusie moge zijn. Zelfs als je het liefst Trump nog 8 jaar door ziet gaan.
En als het al iets is, zegt het noppes nada niets over Mueller en zijn onderzoek. Dat is immers neutraal, wellicht zelfs licht rechts. Het wordt immers uitgevoerd door republikeinen vanuit een rechts bolwerk (de FBI). Je weet wel, dat bolwerk dat Clinton effe welbewust tegenwerkte door weer over dat onderzoek te beginnen 2 weken voor de verkiezingen. De toko van Law&Order, sinds jaar en dag een rechts feestje.

Jij denkt toch niet echt wat anders?
beter een knipoog dan een blauw oog
pi_176957236
Lol, kom net dit tegen in een MIT course van herfst 2016:
(34:30 begint met een tekst uit de bijbel)
Ich glaube, dass es manchmal nicht genügend Steine gibt und
Ich bin mir sicher, dass auch schöne Augen weinen
pi_176957475
quote:
The recently-released Republican memo alleging abuses of covert surveillance powers by the Justice Department and FBI to investigate a former member of President Trump's campaign team will not have "any impact on the Russia probe," said Republican Trey Gowdy, R-S.C.

Gowdy, a member of the House Permanent Select Committee on Intelligence, was speaking on CBS's Face the Nation on Sunday. He also said that even if the controversial Steele dossier didn't exist, that there would still be a Russia investigation.

"There's going to be a Russia probe, even without a dossier," Gowdy said.
https://www.npr.org/2018/(...)en-without-a-dossier

Ik ben overtuigd, Gowdy heeft shit gezien die hij niet meer kan negeren en verlaat het zinkende schip.
pi_176958304
Er moet wel nieuwe informatie ontdekt zijn door het afluisteren van Carter anders waren de herhaaldelijke aanvragen tot verlenging nooit door een rechter goedgekeurd.

Devin Nunes tried to discredit the FBI. Instead, he proved it’s onto something.
quote:
Nunes’s memo also discloses that the government obtained three renewals of the FISA warrant, which occurred every 90 days after the initial authorization. In order for a judge to allow the surveillance to continue, the government has to demonstrate that the intercepted communications are, in fact, providing foreign intelligence. In Page’s case, the order would have been initially authorized based on the premise that monitoring his communications was necessary to understand what, exactly, Russian intelligence was doing and how Page played a role in those activities. If, 90 days later, the government had not obtained any new information about Page’s contacts and activities and the surveillance had ceased, that would show that Page probably was not working as a spy and that the evidence that had seemed to point in that direction was wrong. Instead, the continued renewals underscore that the government was able to persuade the court that Page continued his contacts and activities.
  zondag 4 februari 2018 @ 21:47:05 #154
192592 SureD1
pi_176958519
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 21:02 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

https://www.npr.org/2018/(...)en-without-a-dossier

Ik ben overtuigd, Gowdy heeft shit gezien die hij niet meer kan negeren en verlaat het zinkende schip.
Dit he... ik denk dat dit het meest opvallende is van het hele memo-gebeuren. Een keiharde tea party Republikein die in een paar dagen 180 graden draait. Ik geloof er ook niet in dat hij op Sessions of Rosensteins plek aast. In zijn verklaring zegt hij dat hij geen enkel gekozen of politiek ambt meer ambieert, die heeft in de beerput gekeken en kiest eieren voor zijn geld...

Edit. Gowdy geeft in dat interview ook aan dat hij een van de belangrijkste auteurs is van het memo. Zou het zo zijn dat hij dingen heeft willen laten zien en ze zo voorbij Nunes heeft “gesmokkeld” zoals bijvoorbeeld de bekendmaking dat niet het steele dossier maar de verklaring van papadopoulos het onderzoek deed beginnen, en hetgeen kijkertje hierboven meldt, namelijk dat het afluisteren van Page een boel nieuwe info leidde omdat er dus drie keer verlengd is? In een normaal politiek systeem zou de positie van Nunes overigens niet langer houdbaar zijn, die gast is afgegaan als een gieter. En POTUS blijft maar tweeten alsof het memo de bombshell was zoals het gehyped werd, in plaats van een onderstreping van wat we allemaal al wisten, dat er namelijk goede gronden en redenen zijn voor de Russia investigation...

[ Bericht 27% gewijzigd door SureD1 op 04-02-2018 21:57:40 ]
pi_176958725
Ik begin ook langzamerhand steeds meer het idee te krijgen dat er wel degelijk grenzen overtreden zijn door Trump en co. en bovendien dat Trump zich daar ook heel goed van bewust is. Niet zomaar wat 'misstapjes' uit onwetendheid.
  zondag 4 februari 2018 @ 22:02:28 #156
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_176958910
Ik ben er niet zo van overtuigd dat hij iets heel spannends gezien heeft ... deze quote van hem is volgens mij gewoon een waar statement:

"[...] the dossier has nothing to do with the meeting at Trump Tower. The dossier has nothing to with the email sent to Cambridge Analytica. The dossier really has nothing to do with George Papadopolous' meeting in Great Britain. It also has nothing to do with obstruction of justice."

Het kan best zo zijn dat hij oppositie voeren en Clinton onderzoeken wel leuk vond, maar dat nu de pret er wel weer af is. Naar verluid heeft hij ook een positie als rechter in de United States Court of Appeals for the Fourth Circuit afgewezen, omdat hij na beraad met zijn vrouw klaarblijkelijk van mening was ook daar niet heel gelukkig van te worden.
  Overall beste user 2022 zondag 4 februari 2018 @ 22:12:22 #157
3928 Ulx
pi_176959112
https://www.washingtonpos(...)m_term=.37dddc9f0fc3

Er ontstaan scheuren in het GOP blok.
  zondag 4 februari 2018 @ 22:19:49 #158
192592 SureD1
pi_176959260
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 22:02 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Ik ben er niet zo van overtuigd dat hij iets heel spannends gezien heeft ... deze quote van hem is volgens mij gewoon een waar statement:

"[...] the dossier has nothing to do with the meeting at Trump Tower. The dossier has nothing to with the email sent to Cambridge Analytica. The dossier really has nothing to do with George Papadopolous' meeting in Great Britain. It also has nothing to do with obstruction of justice."

Het kan best zo zijn dat hij oppositie voeren en Clinton onderzoeken wel leuk vond, maar dat nu de pret er wel weer af is. Naar verluid heeft hij ook een positie als rechter in de United States Court of Appeals for the Fourth Circuit afgewezen, omdat hij na beraad met zijn vrouw klaarblijkelijk van mening was ook daar niet heel gelukkig van te worden.
Het hele interview met Gowdy,

Ergens rond de 19e minuut zegt hij (geparafraseerd): in Politics it is all about winning. To me the process matters, the end does not justify all means, I cannot live like that... dat zijn belangrijke woorden... ik denk ook niet dat hij er perse iets nieuws en schokkends gezien heeft, maar hij kijkt ernaar als een aanklager en hij denkt op een gegeven moment, verdomme, dit begint er uit te zien als een ronde zaak..., zoiets...

Ik zie een man wiens ideeën niet de mijne zijn, maar die overkomt als een redelijk mens die een ervaring rijker en een illusie armer is, en die er genoeg van heeft.

[ Bericht 2% gewijzigd door SureD1 op 04-02-2018 22:26:55 ]
pi_176959270
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 22:12 schreef Ulx het volgende:
https://www.washingtonpos(...)m_term=.37dddc9f0fc3

Er ontstaan scheuren in het GOP blok.
Als de GOP de afgelopen twee jaar één ding niet is geweest, is het wel een blok. Ze hebben gewoon iets nieuws gevonden om het niet met elkaar over eens te zijn.
  zondag 4 februari 2018 @ 22:30:03 #160
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_176959498
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2018 22:19 schreef SureD1 het volgende:

[..]

Het hele interview met Gowdy,

Ergens rond de 19e minuut zegt hij (geparafraseerd): in Politics it is all about winning. To me the process matters, the end does not justify all means, I cannot live like that... dat zijn belangrijke woorden...

Ik zie een man wiens ideeën niet de mijne zijn, maar die overkomt als een redelijk mens die een ervaring rijker en een illusie armer is, en die er genoeg van heeft.
Het komt op me over als lariekoek. Deze man had er voor kunnen kiezen om niet te opereren als een van de grootste partisan hacks. Hij hoefde niet het langdurigste onderzoek ooit te voeren met dat hele Benghazi gedoe, wat alleen maar geld heeft gekost en tweestrijd vergroot heeft. Hij kon bij de stemmingen in de sessie met de memo meestemmen met de democraten als hij had gewild dat het hele verhaal naar buiten kwam. Leuk dat hij nu ook wat tegengeluid laat horen tov de trump propaganda, maar zijn acties laten dat niet zien.
pi_176959582
Wat is nou eigenlijk de reden dat die approval ratings ineens omhoog gaan? Is dat puur die tax-cut tijdbom?
  zondag 4 februari 2018 @ 22:37:49 #162
192592 SureD1
pi_176959683
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2018 22:30 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Het komt op me over als lariekoek. Deze man had er voor kunnen kiezen om niet te opereren als een van de grootste partisan hacks. Hij hoefde niet het langdurigste onderzoek ooit te voeren met dat hele Benghazi gedoe, wat alleen maar geld heeft gekost en tweestrijd vergroot heeft en hij kom bij de stemmingen in de sessie met de memo meestemmen met de democraten als hij had gewild dat het hele verhaal naar buiten kwam.
Hij heeft concerns over wat het DOJ wel en niet gemeld heeft over Steele en zijn overtuigingen. Er zitten zwakke stukken tussen. Steele wist niet dat hij voor de DNC werkte. Gowdy impliceert van wel. Hij werkte ook pas een aantal dagen voor de DNC (daarvoor voor de republikeinse tegenstanders van Trump) toen hij tegen zijn werkgever zei dat hij naar de FBI wilde met zijn info, dat vergeet Gowdy voor het gemak, en meer van dat soort zaken. Page stond al onder surveillance voor het steele dossier, dat pas later gebruikt is, daar impliceert hij ook wat anders, etc. etc.

Juist omdat hij zo’n partisan hack is, juist omdat hij met het schuim om de mond stond te fulmineren over Benghazi wat -mede door hem- gigantisch werd opgeblazen, intrigeert zijn vertrek en zijn ‘redemption’ me... ik denk dat hij van het schip af wil, omdat het -ook in zijn ogen- zinkende is.
pi_176959857
Het kan zijn dat hij ineens een helder moment had. 'Waar ben ik nou helemaal mee bezig?'. Want dat is wat de GOP nu doet: Alles uit de kast voor de overwinning, ver over de grenzen heen.

Het kan ook zijn -en dat zullen ze in de aluhoedjessites en theDonald wel proberen neer te zetten- dat hij door de FBI gechanteerd wordt met beelden en gedwongen wordt op te stappen en het allemaal te downplayen :')
pi_176959875
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2018 22:33 schreef BlackLining het volgende:
Wat is nou eigenlijk de reden dat die approval ratings ineens omhoog gaan? Is dat puur die tax-cut tijdbom?
Dat en het feit dat de Dems verantwoordelijk waren voor de shutdown? En vervolgens bakzeil haalden? De SOTU mss?
pi_176960130
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2018 22:33 schreef BlackLining het volgende:
Het is een beetje van een mug een olifant maken. Het is verleidelijk om de approvals te checken en te denken dat dat de enige of beste graadmeter van Trump's prestaties is.

Dat gezegd hebbende, feit is dat het allemaal binnen een bandbreedte blijft waarvan iedereen bij iedere andere president zou zeggen: "bedroevend". Als je naar economische indicatoren zou kijken zou je verwachten dat zijn ratings minstens 10 procentpunten hoger zou liggen.

Als een imbeciel ineens in staat blijkt om de woordzoeker van de Telegraaf op te lossen, vindt iedereen dat natuurlijk hartstikke knap. Maar het blijft de woordzoeker van de Telegraaf -- een ondermaatse prestatie. Zo zie ik 't.
  zondag 4 februari 2018 @ 23:01:55 #166
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_176960220
In principe zijn de ratings ongeveer hetzelfde als twee weken geleden. Zit allemaal binnen de standaarderror van die analyses dus zou er niet teveel conclusies uit trekken.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_176960454
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 23:01 schreef Euribob het volgende:
In principe zijn de ratings ongeveer hetzelfde als twee weken geleden. Zit allemaal binnen de standaarderror van die analyses dus zou er niet teveel conclusies uit trekken.
Maar het zou eik naar beneden gegaan moeten zijn! }:|

Toch?!?!
  Overall beste user 2022 zondag 4 februari 2018 @ 23:15:00 #168
3928 Ulx
pi_176960553
quote:
10s.gif Op zondag 4 februari 2018 23:11 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

Maar het zou eik naar beneden gegaan moeten zijn! }:|

Toch?!?!
Het is redelijk rock bottom. Veel lager kan niet. Je blijft altijd mensen houden die alles wat Trump doet fantastisch vinden.
pi_176960570
Trump Jr. suggests Russia investigation akin to 'McCarthyism,' says Dems are 'left of commie'

quote:
President Donald Trump's oldest son suggested on Saturday that claims by Democrats of collusion between the Trump campaign and Russia are ironic, since such accusations resemble McCarthyism.

[..]

"There is a little bit of sweet revenge in it for me and certainly probably the family in a sense that if they wouldn't have done this, this stuff would be going on," he said. "This would be going on at the highest levels of government. They'd be continuing doing it to my father, trying to undermine his actions."

8)7 8)7 8)7
  zondag 4 februari 2018 @ 23:18:22 #170
192592 SureD1
pi_176960640
quote:
Qusay heeft niet een pan af, maar een half dak... oh en hij draait de bak in... #stupidwatergate
  zondag 4 februari 2018 @ 23:24:15 #171
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_176960767
Con Jr. :')
pi_176961046
White House Wants Pentagon to Offer More Options on North Korea

quote:
The White House has grown frustrated in recent weeks by what it considers the Pentagon’s reluctance to provide President Trump with options for a military strike against North Korea, according to officials, the latest sign of a deepening split in the administration over how to confront the nuclear-armed regime of Kim Jong-un.

The national security adviser, Lt. Gen. H. R. McMaster, believes that for Mr. Trump’s warnings to North Korea to be credible, the United States must have well-developed military plans, according to those officials.

But the Pentagon, they say, is worried that the White House is moving too hastily toward military action on the Korean Peninsula that could escalate catastrophically. Giving the president too many options, the officials said, could increase the odds that he will act.

SPOILER
  zondag 4 februari 2018 @ 23:40:03 #173
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_176961124
He is wanting his war.
pi_176961169
God gloeiend..

Lijkt daar op dat schiereiland de directe dreiging even wat weg, gaat die idioot nog even liggen stoken. Man man man.

Érg gevaarlijk dit, zeker ook dat ontwikkelen van kleinere kernwapens. Dat moeten we echt niet doen en als die er eenmaal zijn dan blijven ze ook als Trump al lang op de gesloten inrichting zit :{

Hij wil natuurlijk sowieso een oorlogje starten nu hij president is. Dat staat wel mooi achter de naam. Daarnaast lijkt hij steeds meer in paniek te raken, wat betreft geopolitiek (en zijn eigen positie). Iets met een kat in het nauw..

[ Bericht 6% gewijzigd door BlackLining op 04-02-2018 23:59:58 ]
pi_176961209
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2018 23:15 schreef Ulx het volgende:

[..]

Het is redelijk rock bottom. Veel lager kan niet. Je blijft altijd mensen houden die alles wat Trump doet fantastisch vinden.
Het is misschien vloeken in de kerk, maar presidentje spelen doet Trump in het nieuwe jaar steeds beter. De lekken zijn minder, de interne chaos is minder, de debiele tweets zijn minder en het standaard Republikeinse beleid dat succesvol in uitvoering wordt gebracht wordt steeds meer. Bovendien heb je natuurlijk ook de gewenningsfactor. Het blijft zoals ik al zei een imbeciel die de Telegraafpuzzel weet op te lossen maar voor de rest verbaast het me niet zo.
pi_176961856
Men vergeet dat Obama een historie heeft met dit soort zaken van federal overreach. Daarnaast stond zijn Witte Huis bekend om micromanagement. Niets werd gedaan zonder een sign-off van Obama tot grote ergernis van sommige departementen en ministeries.

Het is een algeheel onfris beeld
- IRS gebruiken om Tea Party en andere politieke groepen te dwarsbomen
- Loretta Lynch die Bill Clinton ontmoet op het vliegveld
- Samantha Power (VN ambassadeur) die unmasking verzoeken doet(?)
etc.

Het klopt allemaal voor geen meter.

Obamacare had een bipartisan bill kunnen zijn, maar...
quote:
House Republican Whip Eric Cantor gave President Obama a list of modest proposals for the bill. Obama said he would consider the GOP ideas, but told the assembled Republicans that "elections have consequences" and "I won."
Obama was ook niet vies van EO's. "I have a pen and a phone and I can use them to sign executive orders" .

Laten we wel wezen. Iedereen in team blauw heeft een tiefus hekel aan Donald Trump. Ze hebben hem geprobeerd af te schilderen als de volgende Adolf Hitler. Het Rusland verhaal is gewoon een heel slap en dom excuus voor een verloren verkiezing.

Wat zeiden ze ook alweer tegen Trump? Toen hij zei dat de game 'rigged' was? Trek het politieke proces niet in twijfel, want dan beschadig je onze rechtsstaat. Wat kwam er later voor bewijs naar buiten? De hele Bernie/Clinton primary was rigged, van boven tot onder.

Het gaat hier om wereldmacht. Sterker nog, ik zou het een afgang vinden voor Obama en Clinton als ze niet alles geprobeerd hadden om Trump ver van het Witte Huis te houden.
  maandag 5 februari 2018 @ 00:42:56 #177
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_176961895
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  Overall beste user 2022 maandag 5 februari 2018 @ 00:43:22 #178
3928 Ulx
pi_176961899
En haar emails!
pi_176962027
Niemand doet een stapje terug en kijkt naar de bigger picture het is echt Trump derangement syndrome inmiddels. Ik heb medelijden met al die mensen.

Bij hoog en laag is onder ede verklaard dat Trump en zijn campagne niet afgeluisterd waren. FBI agenten hadden Flynn onschuldig verklaard en hij kwam zijn security check door. Even als een berg andere officials.

Pas naderhand is er een verhaaltje verzonnen over Russische inmenging in de campagne. Alsof Putin zelf in het Witte Huis zat. Wat terecht onderzocht moet worden is hoe diep Manafort in de shit zit en wat hij voor schulden heeft uitstaan in Oekraine en Rusland. In hoeverre Flynn door zijn oude lobbywerk chantabel was en wat Carter Page allemaal uitspookte.

Echter het enige dat je hoort is: "Trump Russia, Trump Russia, Trump Russia"

Terwijl diezelfde media al een jaar of 4 a 5 het FSB filiaal Wikileaks klakkeloos overpennen.
Volgens mij heeft de media een veel grotere rol gespeeld in de verkiezing dan de Russen.
pi_176962243

[ Bericht 100% gewijzigd door Euribob op 05-02-2018 01:14:49 (Geen gebagger) ]
  Overall beste user 2022 maandag 5 februari 2018 @ 01:24:15 #181
3928 Ulx
pi_176962412
Als Trump allerlei dubieuze figuren inhuurt ga je je wel afvragen waar die kerel mee bezig is. Veel gelul over "i have the best team" maar de realiteit is anders. Aan "extreme vetting" doet Trump niet.

En verder gaf de familie Trump regelmatig toe dat hun geld uit Rusland komt.

Dan moet je niet zeiken.
pi_176963654
McCain, Coons to introduce new immigration bill that omits wall funding

quote:
Sens. John McCain (R-Ariz.) and Christopher Coons (D-Del.) will introduce immigration legislation on Monday in an effort to reach a budget deal before the federal government's current funding runs out on Friday, The Wall Street Journal reported.

The bipartisan piece of legislation provides recipients of the Deferred Action for Childhood Arrivals (DACA) program, commonly known as "Dreamers," an opportunity for citizenship while ordering a study to figure out what border security measures are needed, according to the Journal.

DACA aimed to protect from deportation certain immigrants brought to the U.S. illegally when they were children.

Senate aides told the Journal that the plan would provide people who have resided in the U.S. since Dec. 31, 2013, with legal status and a path to citizenship.

SPOILER
  Overall beste user 2022 maandag 5 februari 2018 @ 06:59:18 #183
3928 Ulx
pi_176964821
We zullen zien of Trump de muur belangrijker vindt dan het leger.
  maandag 5 februari 2018 @ 07:44:47 #184
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_176965018
quote:
Die man is nog in staat een oorlog te beginnen tijdens de Olympische Spelen.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  maandag 5 februari 2018 @ 07:47:24 #185
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_176965034
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 06:59 schreef Ulx het volgende:
We zullen zien of Trump de muur belangrijker vindt dan het leger.
De vraag stellen is 'm beantwoorden.
  maandag 5 februari 2018 @ 08:48:30 #186
384435 klappernootopreis
Pleens treens en ottomobile
pi_176965467
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 23:01 schreef Euribob het volgende:
De Trump regering heeft nog een jaar kunnen genieten van de Obama politiek. Maar nu dit weggevaagd is, en hij een efficientie achterstand heeft, zal hij het toch zelf moeten doen. Amerikanen zijn ongeduldige mensen, komt er niet op korte termijn een zichtbare verbetering die helemaal uit zijn koker komt, dan stort zijn approval rating helemaal ineen. Volgende week dreigt er weer een shutdown, en als deze doorgaat, komt die helemaal op het latje van de republikeinen.
Mag ik je vandaag weer eens irriteren?
  maandag 5 februari 2018 @ 09:00:21 #187
384435 klappernootopreis
pi_176965573
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 00:54 schreef Nintex het volgende:
Niemand doet een stapje terug en kijkt naar de bigger picture het is echt Trump derangement syndrome inmiddels. Ik heb medelijden met al die mensen.

Bij hoog en laag is onder ede verklaard dat Trump en zijn campagne niet afgeluisterd waren. FBI agenten hadden Flynn onschuldig verklaard en hij kwam zijn security check door. Even als een berg andere officials.

Pas naderhand is er een verhaaltje verzonnen over Russische inmenging in de campagne. Alsof Putin zelf in het Witte Huis zat. Wat terecht onderzocht moet worden is hoe diep Manafort in de shit zit en wat hij voor schulden heeft uitstaan in Oekraine en Rusland. In hoeverre Flynn door zijn oude lobbywerk chantabel was en wat Carter Page allemaal uitspookte.

Terwijl diezelfde media al een jaar of 4 a 5 het FSB filiaal Wikileaks klakkeloos overpennen.
Volgens mij heeft de media een veel grotere rol gespeeld in de verkiezing dan de Russen.
Flynn heeft bekend. De "koffiejongen" Papadopoulos ook. Je kunt van die gasten (en vooral Flynn ) niet verwachten dat ze bekennen als er niets is gebeurd.

Eén goede conclusie heb je wel: De media HEEFT invloed uitgeoefend. En wel zo zwaar dat de democratie nu in het geding is. Wie regeert er tegenwoordig? Donald Trump of Rupert Murdoch? Als ik Robert Mueller zou zijn, had ik de geldstromen tussen Trump, Fox en de Russen onder de loep nemen. Aan dit zaakje zit een luchtje.

Heeft Fox Russen ingehuurd om op Facebook en Twitter te trollen?
Weten Putin en Trump hiervan?
Wat probeert Trump zo angstvallig te verbergen?
Wat is de rol van Fox News Network in deze regering?
  maandag 5 februari 2018 @ 11:29:08 #188
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_176967565
quote:
Pas naderhand is er een verhaaltje verzonnen over Russische inmenging in de campagne.
Dit is domweg ook weer onwaar. Je baseert je argumenten continu op een stel leugens.

Hier als voorbeeld een artikel van 29 augustus 2016: Harry Reid Cites Evidence of Russian Tampering in U.S. Vote, and Seeks F.B.I. Inquiry. Daarin kunnen we onder andere lezen:
quote:
But Mr. Reid argued that the connections between some of Donald J. Trump’s former and current advisers and the Russian leadership should, by itself, prompt an investigation. He referred indirectly in his letter to a speech given in Russia by one Trump adviser, Carter Page, a consultant and investor in the energy giant Gazprom, who criticized American sanctions policy toward Russia.
Dit artikel is voor een belangrijk deel gebaseerd op deze brief aan James Comey van 27 augustus 2016. Daarin kunnen we onder andere lezen:

quote:
For example, it has come to my attention that last week, video evidence came to light of an individual with long ties to Donald Trump and his top campaign aides claiming to be in communication with WikiLeaks, the organization that posted online the 20,000 DNC documents illegally obtained by Russia. The prospect of individuals tied to Trump, Wikileaks and the Russian government coordinating to influence our election raises concerns of the utmost gravity and merits full examination.

Further, there have been a series of disturbing reports suggesting other methods Russia is using to influence the Trump campaign and manipulate it as a vehicle for advancing the interests of Russian President Vladimir Putin. For example, questions have been raised about whether a Trump advisor who has been highly critical of US. and European economic sanctions on Russia, and who has conflicts of interest due to investments in Russian energy conglomerate Gazprom, met with high-ranking sanctioned individuals while in Moscow in July of 2016, well after Trump became the presumptive Republican nominee. (The same individual recently broke precedent by giving a speech critical of US. policy while in Moscow.)
Het moge duidelijk zijn dat dit als vanzelfsprekend goed onderzocht moet worden en dat het voor de verkiezingen al speelde. Waar haal je dus jouw misinformatie vandaan en waarom blijf je dat, niet alleen geloven, maar ook verspreiden?

Ik merk trouwens dat je je republikeinse propaganda steeds beter beheerst met termen als "Trump derangement syndrome". Treurig.
pi_176968313
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 00:37 schreef Nintex het volgende:
Obamacare had een bipartisan bill kunnen zijn, maar...
Obamacare is ook een bipartisan bill. De GOP heeft er van alles bij weten krijgen waarvan men wist dat die obamacare zou ondermijnen. Vanaf dag 1 hebben ze alles gedaan om Obama tegen te werken. Bij alles, elk klein kutdingetje. Als Obama dit van te voren had geweten, dan had hij in die korte periode dat de DEM de meerderheid hadden er veel meer doorgedrukt. Maar nee hoor. Die domme democraatjes dachten een beetje bipartisan centrist beleid te kunnen voeren. Verkeerd gedacht. En toen was het te laat.
  maandag 5 februari 2018 @ 12:16:58 #190
384435 klappernootopreis
pi_176968503
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 12:06 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Obamacare is noodgedwongen een bipartisan bill geworden omdat de republikeinen domweg niks op de plank hadden liggen. Ze hebben Obama wel 8! jaar lang tegengewerkt. Dat Trump met lege handen zijn lachwekkende zorgwet probeerde er door te drukken met behulp van een lucratieve belastingwet geeft aan dat ze nog steeds niks hebben. Op gegeven moment zal de backlash van deze actie komen. En dan is het niet te hopen voor de republikeinen dat dit vóór de midterms komt, want dat gaat dan rampzalig uitpakken voor de GOP.
pi_176969026
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 12:16 schreef klappernootopreis het volgende:
Op gegeven moment zal de backlash van deze actie komen. En dan is het niet te hopen voor de republikeinen dat dit vóór de midterms komt, want dat gaat dan rampzalig uitpakken voor de GOP.
Die backlash kan natuurlijk nog even op zich wachten. De republikeinen hebben met die tax bill immers anderhalf biljoen euro geleend van hun kinderen en kleinkinderen. Dat heeft de komende paar jaar nog wel een positief effect.
  maandag 5 februari 2018 @ 12:52:17 #192
384435 klappernootopreis
pi_176969091
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 12:47 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Die backlash kan natuurlijk nog even op zich wachten. De republikeinen hebben met die tax bill immers anderhalf biljoen euro geleend van hun kinderen en kleinkinderen. Dat heeft de komende paar jaar nog wel een positief effect.
_O- "Geleend".. _O-

ahem:

https://www.washingtonpos(...)m_term=.63f3e0d4dc9a

[ Bericht 13% gewijzigd door klappernootopreis op 05-02-2018 13:04:31 ]
  Overall beste user 2022 maandag 5 februari 2018 @ 13:55:36 #193
3928 Ulx
pi_176970233
U.S. stocks poised for fresh selloff as Dow futures slide over 100 points

Niet echt goed nieuws.

quote:
U.S. stocks faced renewed selling pressure Monday, after suffering their biggest single-session declines in more than a year on Friday.

Dow Jones Industrial Average futures were down more than 100 points, as bond yields continued to climb, dulling the appeal of equities for traders.

A global stock selloff was underway Monday, as European stocks opened sharply lower. In Asia, selling was widespread, with Japanese stocks suffering their biggest decline since November 2016.
pi_176970323
We zijn weer wakker

realDonaldTrump twitterde op maandag 05-02-2018 om 13:39:10 Little Adam Schiff, who is desperate to run for higher office, is one of the biggest liars and leakers in Washington, right up there with Comey, Warner, Brennan and Clapper! Adam leaves closed committee hearings to illegally leak confidential information. Must be stopped! reageer retweet
Volgens mij heeft hij niet zo goed geslapen
pi_176970445
quote:
Ach, het is de beurs maar. Hoewel wazzbeer daar anders over zal denken.
  Overall beste user 2022 maandag 5 februari 2018 @ 14:09:57 #196
3928 Ulx
pi_176970506
Als de rente stijgt lijkt het me geen handige move om heel veel geld te lenen. Zeg maar. Als het ware.
  maandag 5 februari 2018 @ 14:10:53 #197
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_176970524
quote:
11s.gif Op maandag 5 februari 2018 14:00 schreef Chewie het volgende:
We zijn weer wakker

realDonaldTrump twitterde op maandag 05-02-2018 om 13:39:10 Little Adam Schiff, who is desperate to run for higher office, is one of the biggest liars and leakers in Washington, right up there with Comey, Warner, Brennan and Clapper! Adam leaves closed committee hearings to illegally leak confidential information. Must be stopped! reageer retweet
De Patriots hebben verloren he
  maandag 5 februari 2018 @ 14:12:24 #198
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_176970554
quote:
11s.gif Op maandag 5 februari 2018 14:00 schreef Chewie het volgende:
We zijn weer wakker

Is that fear I smell?
  maandag 5 februari 2018 @ 14:34:02 #199
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_176970948
Hij besloot met z’n achterlijke ongeïnformeerde kop ook maar weer te fulmineren over het VK

@realDonaldTrump
The Democrats are pushing for Universal HealthCare while thousands of people are marching in the UK because their U system is going broke and not working. Dems want to greatly raise taxes for really bad and non-personal medical care. No thanks!

Britse minister reageert op de holbewoner

@Jeremy_Hunt
I may disagree with claims made on that march but not ONE of them wants to live in a system where 28m people have no cover. NHS may have challenges but I’m proud to be from the country that invented universal coverage - where all get care no matter the size of their bank balance
pi_176971023
quote:

Zeg eens eerlijk waar je deze wijsheid vandaan hebt? Heeft een hoog conspiracy gehalte. Trump heeft gewonnen maar zijn vrijheid is beperkt omdat hij met handen en voeten aan Rusland gebonden is. Sancties niet uitvoeren is een veeg teken. En z’n domheid moeten we ook niet onderschatten.
pi_176971043
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 14:34 schreef Szura het volgende:
Hij besloot met z’n achterlijke ongeïnformeerde kop ook maar weer te fulmineren over het VK

@realDonaldTrump
The Democrats are pushing for Universal HealthCare while thousands of people are marching in the UK because their U system is going broke and not working. Dems want to greatly raise taxes for really bad and non-personal medical care. No thanks!

@Jeremy_Hunt
I may disagree with claims made on that march but not ONE of them wants to live in a system where 28m people have no cover. NHS may have challenges but I’m proud to be from the country that invented universal coverage - where all get care no matter the size of their bank balance
Trump zit kennelijk nog te wachten op de 350 miljoen die er na de brexit per week naar de NHS zal gaan.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_176971240
quote:
0s.gif Op zondag 4 februari 2018 22:45 schreef Knipoogje het volgende:
Het kan zijn dat hij ineens een helder moment had. 'Waar ben ik nou helemaal mee bezig?'. Want dat is wat de GOP nu doet: Alles uit de kast voor de overwinning, ver over de grenzen heen.
Klinkt als het Ardennen offensief van 1944...
  maandag 5 februari 2018 @ 14:54:14 #203
384435 klappernootopreis
pi_176971309
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 14:50 schreef cynicus het volgende:

[..]

Klinkt als het Ardennen offensief van 1944...
Nu je het zegt..
  Overall beste user 2022 maandag 5 februari 2018 @ 14:56:32 #204
3928 Ulx
pi_176971353
Of een banzai charge.
  maandag 5 februari 2018 @ 14:57:23 #205
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_176971372
Wat we eigenlijk allemaal al wisten:
https://www.lawfareblog.c(...)p-firing-james-comey
  maandag 5 februari 2018 @ 15:02:08 #206
384435 klappernootopreis
pi_176971490
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 14:57 schreef Szura het volgende:
Wat we eigenlijk allemaal al wisten:
https://www.lawfareblog.c(...)p-firing-james-comey
De alarmbellen zullen daar wel keihard hebben gerinkeld. Tijd om bij de GOP eens de alarmbellen te laten rinkelen..
pi_176972336
quote:

Pas naderhand is er een verhaaltje verzonnen over Russische inmenging in de campagne.
Interessant is dat de Nunes memo nu juist zonder enige twijfel bewijst dat dat niet waar kan zijn...
Het bewijst nu juist de langere russische infiltratie (al voor Trump opkwam).
tevens bewijst het igg dat in geval van Carter Page de Trump-campagne zelf nooit afgeluisterd werd (de FISA-aanvraag werd toegekend na het moment dat Page officieel daar al vertrokken was)

Voormalig FBI agent en juriste Asha Rangappa die zelf belast was mmet FISA aanvragen heeft een aantal feitelijk vermeldde zaken uit die memo op een rijtje gezet en bewijst heel duidelijk bepaalde dingen die de GOP vermoedelijk niet doorhad dat ze openbaar zouden worden

https://www.washingtonpos(...)m_term=.3d3c5c888b14

aangezien Carter Page een amerikaanse staatsburger is moet er aan stevige voorwaarden voldoen zijn en vrijwel altijd moeten er dus jarenlange observaties gedocumenteerd zijn, er is bekend dat al in 2013 de FBI zelf contact met carter Page opgenomen heeft omdat ze vermoedden dat hij als spion gerecruteerd zou worden en onder verdenking stond...

Om toestemming voor de telefontaps te krijgen moest men aantonen dat dit ook daadwerkelijk opgetreden is, aangezien deze toestemming toegewezen is lijkt dit te bewijzen dat er zeker substantiele contacten tussen Carter Page en rusische officials waren;

de toestemming hem verder af te luisteren werd gegeven vanaf oktober 2016, dat is een maand nadat Page zelf opstapte bj de Trump-campagne, een claim dat de Tump-campagne afgesluiterd is, is zeker niet te bewijzen door te wijzen op het afluisteren van Carter Page....

deze was toen al niet meer daar in dienst;
Wel lijkt het bewijs héél groot... schrikbarend groot zelfs dat trump dus aantoonbaar een rusissche spion in dienst had....
dat bewijst vooral dat het enorm belangrijk is dat hier verder onderzoek naar gedaan wordt en dat de onderste steen boven komt...

Natuurlijk kan het zijn dat Carter Page ook in bv oktober direkte toegang tot de Trump campagne had en veel contacten bleef gebruiken en interne informatie uit de campagne besprak aan de telefoon....
Dat is dan een teken dat het weggaan hooguit voor de schijn was, maar dat kon de FBI verder niet weten.

Juist de Carter Page-zaak onderbouwt vooral de stelling dat de Trump campagne zelf niet afgeluisterd werd door de FBI, maar er wel aantoonbare rusissche infiltratie en russische spionage optrad, die al geinitieerd was ver voordat trump z'n kandidatuur aangekondigd had (al in 2013 is Carter Page vermoedelijk gerecruiteerd door de russen)

[ Bericht 2% gewijzigd door RM-rf op 05-02-2018 16:15:42 ]
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  Overall beste user 2022 maandag 5 februari 2018 @ 15:47:35 #208
3928 Ulx
pi_176972567
realDonaldTrump twitterde op maandag 05-02-2018 om 15:36:40 Any deal on DACA that does not include STRONG border security and the desperately needed WALL is a total waste of time. March 5th is rapidly approaching and the Dems seem not to care about DACA. Make a deal! reageer retweet
  Overall beste user 2022 maandag 5 februari 2018 @ 16:22:30 #209
3928 Ulx
pi_176973603
quote:
1s.gif Op zondag 4 februari 2018 23:44 schreef westwoodblvd het volgende:

[..]

Het is misschien vloeken in de kerk, maar presidentje spelen doet Trump in het nieuwe jaar steeds beter. De lekken zijn minder, de interne chaos is minder, de debiele tweets zijn minder en het standaard Republikeinse beleid dat succesvol in uitvoering wordt gebracht wordt steeds meer. Bovendien heb je natuurlijk ook de gewenningsfactor. Het blijft zoals ik al zei een imbeciel die de Telegraafpuzzel weet op te lossen maar voor de rest verbaast het me niet zo.
Nou......

pi_176973960
realDonaldTrump twitterde op maandag 05-02-2018 om 16:08:51 Representative Devin Nunes, a man of tremendous courage and grit, may someday be recognized as a Great American Hero for what he has exposed and what he has had to endure! reageer retweet
Deze man leeft echt in een parallelle wereld.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  maandag 5 februari 2018 @ 16:41:41 #211
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_176974041
Dat is de beloning voor loopjongen Nunes: een tweetje van de president. Als een medaille voor de vierdaagse. Wat zal hij trots zijn _O_.
  maandag 5 februari 2018 @ 17:00:41 #212
148813 Vader_Aardbei
Stem JA21 in maart!
pi_176974455
quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2018 14:38 schreef Freak188 het volgende:

[..]

Zeg eens eerlijk waar je deze wijsheid vandaan hebt? Heeft een hoog conspiracy gehalte.

[...]

Sancties niet uitvoeren is een veeg teken.
Wat een heerlijke ironie. :') Er kunnen letterlijk 1001 andere redenen zijn dat hij die sancties niet wil uitvoeren. Sterker nog,ik betwijfel of het een beslissing van Trump zelf was. Mensen overschatten nog altijd de echte macht van een President.
quote:
En z’n domheid moeten we ook niet onderschatten.
Ja, een domme man die multimiljardair werd en de verkiezingen wo..

Weet je wat? Laat ook maar. Jullie zijn onverbeterlijk. Als ik hier over 2 jaar terugkom zie ik waarschijnlijk nog steeds hetzelfde zure, hatelijke gebazel. Hopelijk houdt het jullie 's nachts warm.
  Overall beste user 2022 maandag 5 februari 2018 @ 17:04:48 #213
3928 Ulx
pi_176974524
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 17:00 schreef Vader_Aardbei het volgende:

[..]

Wat een heerlijke ironie. :') Er kunnen letterlijk 1001 andere redenen zijn dat hij die sancties niet wil uitvoeren. Sterker nog,ik betwijfel of het een beslissing van Trump zelf was. Mensen overschatten nog altijd de echte macht van een President.

Oh. Hij is zwak.
  Overall beste user 2022 maandag 5 februari 2018 @ 17:07:39 #214
3928 Ulx
pi_176974575
De taak van de uitvoerende macht is zorgen dat de wetten worden uitgevoerd. Als Trump dat niet kan of wil doet hij het niet goed.
pi_176974745
Opiniestuk van Stephen Blank over Trump' weigering nieuwe sancties te accorderen

Lost in memo frenzy, White House passed on punishing Russia for 2016 meddling

quote:
Lost in the shuffle of the Washington shouting matches over the Russia investigations last week was the fact that the Trump administration missed a great opportunity to impose further sanctions on Moscow.

In 2017, Congress passed the Countering America’s Adversaries Through Sanctions Act by an overwhelming majority and President Trump signed the bill into law. It mandated the administration to provide a list by Jan. 31 of Russian persons and/or entities to be sanctioned for their closeness to the Russian regime as punishment for the aggression in Ukraine and Russia’s incontrovertible intervention in our 2016 elections.

The Treasury Department did not actually draft a list of persons and entities close to President Putin whose sanctioning would present to Russia an unmistakable sign of our serious intent. Instead the Treasury Department, possibly at the last moment, merely repeated a list of Russian oligarchs taken from Forbes.ru and thus displayed its “compliance” with the legislation.

The result was congressional anger, allied dismay, and Russian scorn. Moscow’s stock exchange actually went up after this news showing its derision at the lazy and confused U.S. effort. This action also clearly raised questions in allied capitals as to the seriousness of our anti-Russian position while we are admonishing them to do more against Moscow. This episode — especially in the context of the other news concerning the Nunes memo and Mueller investigations — embodied many of what have long since become negative hallmarks of this administration.

SPOILER
pi_176974922
quote:

[..]

Er kunnen 1001 redenen zijn maar één daarvan wordt steeds waarschijnlijker:

SethAbramson twitterde op zondag 04-02-2018 om 03:43:01 KEY POINT: The main allegation in Steele's dossier *isn't* that Putin has blackmail on Trump. It's *money laundering*. The claim is Trump took Russian money via shell corporations in exchange for a more favorable Russia policy. And what's Mueller looking at now? Money laundering. reageer retweet
pi_176975224
House GOP: More memos to come

quote:
"The memo" — which pitted the Justice Department against the White House and brought ugly partisan sniping into stark relief — is only the beginning. Republican sources close to Devin Nunes tell me he's assured them there's much more to come.
:X
  Overall beste user 2022 maandag 5 februari 2018 @ 17:50:51 #218
3928 Ulx
pi_176975383
And tbere was much epic failing.
pi_176975424
quote:
House Intelligence Committee Chairman Devin Nunes (R-Calif.) in a Monday morning interview said there is no evidence former Trump campaign adviser George Papadopoulos met with President Trump, despite a widely disseminated photo of the two sitting around the same table for a meeting.
http://thehill.com/homene(...)-trump-despite-photo

De waarheid boeit niet, voor Nunes. Ik zie wel waarom Trump hem zo mag.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 5 februari 2018 @ 17:53:43 #220
862 Arcee
Look closer
pi_176975564
quote:
Echt winnen is het ook niet als er geen tegenkandidaten zijn natuurlijk.
  maandag 5 februari 2018 @ 18:06:11 #222
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_176975699
quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2018 17:59 schreef Monolith het volgende:

[..]

Echt winnen is het ook niet als er geen tegenkandidaten zijn natuurlijk.
Kunnen de republikeinen weigeren om iemands kandidatuur namens hen te accepteren of hoe werkt dat?
pi_176976074
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 18:06 schreef ExtraWaskracht het volgende:

[..]

Kunnen de republikeinen weigeren om iemands kandidatuur namens hen te accepteren of hoe werkt dat?
Volgens mij kan dat wel, al zit je bij dit soort lokale primaries weer met een wirwar aan eigen regels volgens mij.
pi_176976245
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 16:22 schreef Ulx het volgende:

[..]

Nou......

RepAdamSchiff twitterde op maandag 05-02-2018 om 14:58:50 Mr. President, I see you’ve had a busy morning of “Executive Time.” Instead of tweeting false smears, the American people would appreciate it if you turned off the TV and helped solve the funding crisis, protected Dreamers or...really anything else. https://t.co/lVqQRu2Gjl reageer retweet
_O-
pi_176976611
quote:

[..]

[..]

Weet je wat? Laat ook maar. Jullie zijn onverbeterlijk. Als ik hier over 2 jaar terugkom zie ik waarschijnlijk nog steeds hetzelfde zure, hatelijke gebazel. Hopelijk houdt het jullie 's nachts warm.
Het is een feit dat ie de sancties niet oplegd Heeft. En zowel het huis als de senaat hebben dit met overweldigende meerderheid goedgekeurd, alleen het witte huis doet er niks mee. Maar als het je niet uitkomt is het ineens niet duidelijk of Trump daar zelf wel zeggenschap over heeft..... Tja zo ken ik er ook nog wel een paar. De man zit er tot over z’n oren in. Z’n downfall wordt echt episch.
  Overall beste user 2022 maandag 5 februari 2018 @ 18:54:14 #226
3928 Ulx
pi_176976623
De Trumpanzees zijn niet zo blij met deze bitchslap als ik de reacties op de tweet van Schiff zo bekijk.
Maar ik kan hem wel waarderen. Hij komt een stuk volwassener over dan Trump die het voornamelijk van schelden en denigreren moet hebben. Dat trucje kennen we nu wel.
  Redactie Games maandag 5 februari 2018 @ 18:59:30 #227
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_176976721
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_176976756
quote:

[..]

[..]

Behalve dan dat het niet aan Trump is om die beslissing te nemen. Hij weigert een wet uit te voeren die met een vetoproof meerderheid aangenomen is. Met andere woorden, hij weigert zijn grondwettelijke taak uit te voeren als Chief Executive.

Je kunt ook wel zeggen, "er zijn duizend en één redenen waarom ik geen inkomstenbelasting meer wil betalen". Maakt niet uit, want je hebt geen keus. En dus ben je illegaal bezig. Net als Trump.
  maandag 5 februari 2018 @ 19:04:33 #229
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_176976821
Er kunnen natuurlijk legitieme redenen zijn waarom een wet niet uitgevoerd wordt. In eerste aanleg was het omdat ze meer tijd nodig hadden oid, al staat me niet meer bij waarom ze zeiden meer tijd nodig te hebben. Dit keer heb ik geen reden gehoord... hebben ze uberhaupt een reden gegeven deze keer?

Edit: Volgens dit Reuters artikel geven ze aan dat het volgens hen zoals het nu is, wel al het beoogde doel bereikt als ik goed begrijp wat er staat:

quote:
"Today, we have informed Congress that this legislation and its implementation are deterring Russian defense sales," State Department spokeswoman Heather Nauert said in a statement. "Since the enactment of the ... legislation, we estimate that foreign governments have abandoned planned or announced purchases of several billion dollars in Russian defense acquisitions."

[...]

But citing long time frames associated with major defense deals, Nauert said it was better to wait to impose those sanctions.

"From that perspective, if the law is working, sanctions on specific entities or individuals will not need to be imposed because the legislation is, in fact, serving as a deterrent," she said in a statement.

[...]
pi_176976865
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 14:34 schreef Szura het volgende:

@realDonaldTrump

@Jeremy_Hunt
En Corbyn:

jeremycorbyn twitterde op maandag 05-02-2018 om 14:44:21 Wrong. People were marching because we love our NHS and hate what the Tories are doing to it. Healthcare is a human right. https://t.co/Pmo2xYSqZh reageer retweet
pi_176977315
Lawmakers, advocates urge Trump administration to resume Equifax probe

quote:
Consumer advocates on Monday urged the Trump administration to resume an investigation into how Equifax failed to protect the personal data of millions of consumers after Reuters reported the head of the U.S. consumer watchdog has pulled back on the existing probe.

In September, Equifax Inc said hackers had stolen personal data it had collected on some 143 million Americans.

On Monday, Reuters reported that Mick Mulvaney, head of the Consumer Financial Protection Bureau (CFPB), has dialed back the investigation begun by his predecessor, Richard Cordray.

Specifically, sources said Mulvaney has held back from ordering subpoenas against Equifax - routine steps in launching a full-scale probe. Meanwhile the CFPB has shelved plans for on-the-ground tests of how Equifax protects data, an idea backed by Cordray.

SPOILER
  Overall beste user 2022 maandag 5 februari 2018 @ 19:44:43 #232
3928 Ulx
pi_176977671
Gaat niet gebeuren. Dat is slecht voor de aandelenkoers.
pi_176978555
The Times Asks Court to Unseal Documents on Surveillance of Carter Page

SPOILER
quote:
“Given the overwhelming public interest in assessing the accuracy of the Nunes memorandum and knowing the actual basis for the Page surveillance orders,” the Times’ motion says, the court should direct the publication of its orders and the application materials "with only such limited redactions as may be essential to preserve information that remains properly classified notwithstanding the declassification and dissemination of the Nunes memorandum."

Transparantie! :Y

kylegriffin1 twitterde op maandag 05-02-2018 om 20:25:44 "Trump lowered the shield of secrecy... after finding that the public interest... outweighed any need to protect the information. Because Mr Trump did so, the Times argues, there is no longer a justification 'for the Page warrant orders and application materials to be withheld.'" https://t.co/64h0qGCswQ reageer retweet
Goed punt! Benieuwd naar het antwoord :P

[ Bericht 5% gewijzigd door Kijkertje op 05-02-2018 20:37:01 ]
  Overall beste user 2022 maandag 5 februari 2018 @ 20:37:21 #234
3928 Ulx
pi_176979031
Dat gaat nog leuk worden.
  Redactie Games maandag 5 februari 2018 @ 20:50:05 #235
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_176979409
quote:
6s.gif Op maandag 5 februari 2018 19:06 schreef Kijkertje het volgende:

[..]

En Corbyn:

jeremycorbyn twitterde op maandag 05-02-2018 om 14:44:21 Wrong. People were marching because we love our NHS and hate what the Tories are doing to it. Healthcare is a human right. https://t.co/Pmo2xYSqZh reageer retweet
Jezza _O_
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  maandag 5 februari 2018 @ 21:14:31 #236
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_176980065
Sow, Dow Jones neemt ff een duik
pi_176980135
Zo geef je dus 700 miljard uit aan defensie. Je koopt gewoon spullen tot je een ons weegt

https://www.politico.com/(...)ken-by-design-216935
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
  maandag 5 februari 2018 @ 21:19:47 #238
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_176980230
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 20:50 schreef Puddington het volgende:

[..]

Jezza _O_

Oh, en Chávez zijn dochter is een slordige 4,2 miljard waard, in écht geld
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  Overall beste user 2022 maandag 5 februari 2018 @ 21:19:54 #239
3928 Ulx
pi_176980234
https://www.politico.com/(...)-page-warrant-390795

De GOP geeft toch maar toe dat ze hebben gejokt.
  maandag 5 februari 2018 @ 21:22:02 #240
192592 SureD1
pi_176980299
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 21:14 schreef Szura het volgende:
Meer dan 4% eraf, dik 1000 punten zie ik dat goed?

Edit nu weer minder, loopt nog een half uurtje...
  Overall beste user 2022 maandag 5 februari 2018 @ 21:25:26 #241
3928 Ulx
pi_176980380
De rijkste man van China waarschuwt dat er daar een flinke huizenbubbel op knappen staat. Dat kan ook gevolgen hebben denk ik.
pi_176980388
White House: Trump lawyers in favor of appointing second special counsel
quote:
Deputy Press Secretary Raj Shah told reporters on Air Force One Monday that President Trump's attorneys have already approved the idea of appointing a second special counsel to investigate the FBI and Justice Department's actions during the 2016 presidential campaign, according to White House pool reports.

Shah also said that the White House will approach further memos, including the one created by Democrats, in the same way they handled the memo authored by Devin Nunes: "Which is to allow for a legal review, national security review led by the White House Counsel’s Office, and then within five days the president will make a decision about declassifying it," said Shah.
  maandag 5 februari 2018 @ 21:27:32 #243
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_176980427
Vage dip, gelijktijdig op Dow, S&P 500, Nasdaq ... was er even slecht nieuws wat wel mee leek te vallen of wat?
pi_176980503
quote:
Hoe meer twijfel hoe beter is het GOP devies. Nog 10 memo's is net als de Russische misinformatie campagne gewoon 10 alternatieve theorietjes waardoor de waarheid ondersneeuwt. En het enige dat ze nodig hebben is twijfel. Want als je twijfelt over wat waar is kun je gewoon geloven wat je het liefst hebt dat waar is. Dit hebben ze heel goed door daar. Als een trump fan kan kiezen tussen een biased FBI met een neponderzoek of een Trump die met de Russen collaboreert, dan kiest hij uiteraard voor het eerste om te geloven. Postmodernisme ten top.
  Overall beste user 2022 maandag 5 februari 2018 @ 21:36:15 #245
3928 Ulx
pi_176980729
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 21:27 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Vage dip, gelijktijdig op Dow, S&P 500, Nasdaq ... was er even slecht nieuws wat wel mee leek te vallen of wat?
Angst voor een stijgende rente.
  maandag 5 februari 2018 @ 21:41:23 #246
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_176980907
quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2018 21:36 schreef Ulx het volgende:

[..]

Angst voor een stijgende rente.
Volgens dit artikel was de dip te danken aan het feit dat er een ondergrenzen overschreden werden wat automatisch dumpen in gang zette:

https://www.marketwatch.c(...)fies-rout-2018-02-05

Duur geintje lijkt me?
pi_176980989
"En wie niet klapt, is een verrader!"
quote:
President Donald Trump accused Democrats on Monday of being “un-American” and “treasonous” in a campaign-style speech in Cincinnati that was actually meant to tout the recent GOP tax bill and the economy.

“Can we call that treason?” Trump said, referring to Democrats who did not clap for him during his State of the Union address last week. “They certainly didn’t seem to love our country very much.”

more: https://www.huffingtonpos(...)b7fbe4b00f94fe93f924
  Overall beste user 2022 maandag 5 februari 2018 @ 21:44:41 #248
3928 Ulx
pi_176981007
Twee dagen op rij?
  maandag 5 februari 2018 @ 21:44:47 #249
192592 SureD1
pi_176981010
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 21:27 schreef ExtraWaskracht het volgende:
Algorithme gestuurd handelen, levensgevaarlijk ;)
  maandag 5 februari 2018 @ 21:48:50 #250
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_176981118
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 21:44 schreef Ulx het volgende:
Twee dagen op rij?
Nee, ik heb het specifiek over de dip. Pak er anders even een grafiek bij, dan zie je wat ik bedoel.
  Overall beste user 2022 maandag 5 februari 2018 @ 21:51:09 #251
3928 Ulx
pi_176981184
https://www.politico.com/(...)k-market-down-324880

Stukje over Trump die zichzelf misschien een hoekje in heeft geschilderd met zijn gepoch over de stijgende koersen.
  Overall beste user 2022 maandag 5 februari 2018 @ 22:00:15 #252
3928 Ulx
pi_176981460
https://twitter.com/realD(...)614513224667136?s=17

quote:
Thanks to the historic TAX CUTS that I signed into law, your paychecks are going way UP, your taxes are going way DOWN, and America is once again OPEN FOR BUSINESS!
Het valt mee dat hij de Trumpslump niet afdoet als FAKE News.
  maandag 5 februari 2018 @ 22:04:45 #253
192592 SureD1
pi_176981586
Wallstreet dicht? -4,61% dik 1100 punten eraf, bijna twee keer zoveel als vrijdag...
  maandag 5 februari 2018 @ 22:05:24 #254
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_176981605
Eerste keer in de geschiedenis dat er >1000 punten van de DOW afgaat in 1 dag.

Vandaag was een bigly record.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_176981735
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 21:30 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Hoe meer twijfel hoe beter is het GOP devies. Nog 10 memo's is net als de Russische misinformatie campagne gewoon 10 alternatieve theorietjes waardoor de waarheid ondersneeuwt. En het enige dat ze nodig hebben is twijfel. Want als je twijfelt over wat waar is kun je gewoon geloven wat je het liefst hebt dat waar is. Dit hebben ze heel goed door daar. Als een trump fan kan kiezen tussen een biased FBI met een neponderzoek of een Trump die met de Russen collaboreert, dan kiest hij uiteraard voor het eerste om te geloven. Postmodernisme ten top.
Snap alleen niet waarom er meer memo's nodig zijn. De eerste had hem toch al 'totally vindicated' :? :D

maandag 5 februari 2018 @ 22:14:12 #256
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_176981891
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 22:05 schreef monkyyy het volgende:

[ afbeelding ]

So much winning, breaking all records _O_
pi_176982527
quote:

[ afbeelding ]

Absolute stijgingen of dalingen zeggen minder dan relatieve. Relatief gezien is het geen beste dag, maar ook weer niet heel schokkend.
  Redactie Frontpage / Sport maandag 5 februari 2018 @ 22:48:35 #258
426493 crew  PippenScottie
pi_176982791
quote:

[ afbeelding ]

Die -22% was op de eerste dag dat Greenspan voorzitter van de Fed was.

Vandaag is Jerome Powell begonnen als nieuwe Fed voorzitter.

Zal wel toeval zijn, maar vond het leuk om even te delen.
pi_176983004
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 21:30 schreef Knipoogje het volgende:

[..]

Uithollen en nog eens uithollen. Publieke zaken zoals onderwijs en regulering. De burgers zijn uitgespeeld. En nu ook beetje bij beetje de rechtsstaat proberen af te breken. Waanzin. Het is alles of niets bij de GOP/Trump.
  maandag 5 februari 2018 @ 23:03:43 #260
44703 ExtraWaskracht
Laat maar lekker draaien
pi_176983172

[ Bericht 100% gewijzigd door ExtraWaskracht op 05-02-2018 23:04:27 ]
  maandag 5 februari 2018 @ 23:13:28 #261
192592 SureD1
pi_176983428
quote:
1s.gif Op maandag 5 februari 2018 22:37 schreef Monolith het volgende:

[..]

Absolute stijgingen of dalingen zeggen minder dan relatieve. Relatief gezien is het geen beste dag, maar ook weer niet heel schokkend.
Waar. Terugkerende volatiliteit is wel iets om in de gaten te houden...
pi_176984463
Committee Votes to Release Democratic Rebuttal to G.O.P. Russia Memo

quote:
The House Intelligence Committee voted on Monday to make public a classified Democratic memorandum rebutting Republican claims that the F.B.I. and the Justice Department had abused their powers to wiretap a former Trump campaign official, setting up a possible clash with President Trump.

The vote gives Mr. Trump five days to review the Democratic memo and determine whether he will try to block its release. A decision to stop it could lead to an ugly standoff between the president, his top law enforcement and intelligence advisers and Democrats on Capitol Hill.
kylegriffin1 twitterde op dinsdag 06-02-2018 om 00:14:54 .@AriMelber just reported on MSNBC that, according to Democratic Rep. Jim Himes, the House Intelligence Committee unanimously voted to send the Democratic memo to the White House for review. reageer retweet

[ Bericht 13% gewijzigd door Kijkertje op 06-02-2018 03:13:54 ]
  dinsdag 6 februari 2018 @ 01:22:32 #263
262 Re
Kiss & Swallow
pi_176984840
Dat zou een ultieme showdown worden
  dinsdag 6 februari 2018 @ 01:53:25 #264
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_176984947
http://nymag.com/daily/in(...)mp-a-deplorable.html

White House Official Called Trump ‘a Deplorable’

Mooi slot ook :')

quote:
In the earliest days of the new presidency, palace intrigue focused on the war in the West Wing between the RNC alums — Priebus brought with him a total of 46 — and the outsider nationalists represented by Steve Bannon. But as the summer saw the removal of Priebus and Spicer, as well as Bannon himself, ideological differences between the Washington insiders and the outsiders became a less obvious explanation for the White House dysfunction.

Still, sources say that how staffers personally feel about the president is just as much a problem today as it was a year ago — and that dynamic is especially prevalent in the White House press office.

“When every other department has stabilized, everyone wonders why the communications and press teams continue to be dysfunctional,” said one source close to the White House. Just over a year into the Trump administration, there have already been two press secretaries and three communications directors. “It’s because it’s filled with people who loathe the president or simply lack the competence needed to present a coherent strategy.”
  dinsdag 6 februari 2018 @ 02:05:44 #265
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_176984985
https://www.nytimes.com/2(...)unsel-interview.html

Trump’s Lawyers Want Him to Refuse an Interview in Russia Inquiry
pi_176985042
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 02:05 schreef Szura het volgende:
https://www.nytimes.com/2(...)unsel-interview.html

Trump’s Lawyers Want Him to Refuse an Interview in Russia Inquiry
quote:
His lawyers are concerned that the president, who has a history of making false statements and contradicting himself, could be charged with lying to investigators.
Oh really?

Um did he lie?

:D

[ Bericht 20% gewijzigd door Kijkertje op 06-02-2018 03:07:42 ]
pi_176985175
quote:
10s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 00:20 schreef Kijkertje het volgende:
Committee Votes to Release Democratic Rebuttal to G.O.P. Russia Memo

[..]

kylegriffin1 twitterde op dinsdag 06-02-2018 om 00:14:54 .@AriMelber just reported on MSNBC that, according to Democratic Rep. Jim Himes, the House Intelligence Committee unanimously voted to send the Democratic memo to the White House for review. reageer retweet
Schumer:

- Nunes weigerde weer antwoord te geven op de vraag of er overleg is geweest met het Witte Huis over de Rep.-memo.
- Bewijzen voor collusion en obstruction breiden zich uit. Als direct resultaat daarvan een vaak geziene tactiek: het aanklagen van de overheid.
- Binnen 2 dagen komt het transcript van de HIC-meeting vrij waaruit zal blijken dat de Dems herhaaldelijk hebben gevraagd om documenten te dagvaarden van getuigen (Don Jr., Bannon, Lewandowski) om hun getuigenis te toetsen. Verzoeken waar de Reps nog steeds niet aan voldaan hebben.
- De Dems willen deze getuigen nog een keer oproepen om alsnog antwoord te krijgen op openstaande/ niet beantwoorde vragen.

Kortom: de Reps traineren het HIC-onderzoek naar de Russische inmenging en zijn bezig de aandacht te verleggen naar de betrouwbaarheid van de FBI/ DOJ.
pi_176985180
Devin Nunes's Next Target

The House Intelligence Committee chair has turned his sights to the State Department, as he presses forward with his probe into intelligence gathering related to Russian electoral interference in 2016.

quote:
Devin Nunes has a new target: Jonathan Winer, the Obama State Department’s special envoy to Libya, and longtime Senate aide to John Kerry. Winer received a memorandum from political activist Cody Shearer and passed it along to Christopher Steele, the former British intelligence official who had compiled his own dossier on Donald Trump.

The release of last week’s House Intelligence Committee memo accusing the FBI of surveillance abuses marked the end of the first phase of Nunes’s investigation into the probe of alleged Russian interference in the 2016 election. Now, the committee chair told Fox News on Friday, the probe is moving into “phase two,” which involves the State Department. His focus is on the dossier compiled by Shearer, and passed along by Winer, according to two sources familiar with the matter.

SPOILER

Analyse Seth Abramson van 'The Shearer Memo'

SethAbramson twitterde op dinsdag 06-02-2018 om 03:22:47 (THREAD) We now know that there's a *second* memo--one members of the media and law enforcement have seen--that alleges clandestine and possibly illicit behavior by Trump. This thread contains everything you need to know about the Shearer Memo. I hope you'll share this with others. https://t.co/UHiRkdybZa reageer retweet
quote:
So here's what the Shearer memo says, per The Guardian (a top UK outlet): "[It] alleges Trump was compromised during a 2013 trip to Moscow that involved lewd acts in a five-star hotel. The Shearer memo cites an unnamed source within Russia's FSB, the state security service."

This means the "salacious" allegation on pg. 1 of the Steele dossier has now been confirmed many, *many* times over.

Steele's sources say it's true. Shearer's sources say it's true. A Trump Org employee, Kata Sarka, and a Ritz Moscow guest can all confirm major parts of it.

The CIA and two EU intel agencies have confirmed it. Schiller confirms a major part of the story (that a Russian offered to send women to Trump's room--presumably the same ones seen in the lobby--arguing about going up to his room--by a Ritz Moscow guest and Trump Org employee).

Kata Sarka's story--told before the Steele dossier came out--confirms Trump is lying about how careful he was (as to his bedroom conduct) while in Moscow. And we know the best friend of the Russian who offered Trump prostitutes runs--wait for it--Moscow's largest online brothel.

We know from Stormy Daniels that Trump engages in extramarital sexual exploits without any care at all for whether they can be used to blackmail him in the future. And we know that--when blackmailed--he pays his blackmailers and generously. And we know Putin collects kompromat.

So yes, as I've been saying since January 2017, the Trump sex tapes--beyond any reasonable doubt--exist. And Putin is holding them over Trump. But he may also be holding much more over Trump, as both Steele's and Shearer's research suggest Trump is involved in financial crimes.
:o :o :o

[ Bericht 6% gewijzigd door Kijkertje op 06-02-2018 07:21:06 ]
pi_176985263
British tabloid hits Trump over his dig at health system

[ Bericht 78% gewijzigd door Kijkertje op 06-02-2018 06:25:26 ]
  Overall beste user 2022 dinsdag 6 februari 2018 @ 06:38:24 #270
3928 Ulx
pi_176985290
quote:
2s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 04:11 schreef Kijkertje het volgende:

The House Intelligence Committee chair has turned his sights to the State Department, as he presses forward with his probe into intelligence gathering related to Russian electoral interference in 2016.

[..]

SethAbramson twitterde op dinsdag 06-02-2018 om 03:22:47 (THREAD) We now know that there's a *second* memo--one members of the media and law enforcement have seen--that alleges clandestine and possibly illicit behavior by Trump. This thread contains everything you need to know about the Shearer Memo. I hope you'll share this with others. https://t.co/UHiRkdybZa reageer retweet
[..]

Wow....
pi_176985459
Bannon will not testify before House committee on Tuesday

quote:
Former White House senior strategist Steve Bannon will not testify before the Intelligence Committee of the U.S. House of Representatives on Tuesday, two sources said on Monday, despite a subpoena requiring him to appear.

Former White House senior strategist Steve Bannon will not testify before the Intelligence Committee of the U.S. House of Representatives on Tuesday, two sources said on Monday, despite a subpoena requiring him to appear.

But two sources familiar with the situation said he would not appear, which could leave Bannon facing a charge of contempt of Congress.

Bannon could not immediately be reached for comment.

SPOILER
  dinsdag 6 februari 2018 @ 07:45:50 #272
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_176985528
Laat me het frame schetsen dat gebouwd wordt:

Bannon, de "vrijheidsstrijder" die "principieel" weigert om voor een "bevooroordeelde" "volksvijandige" onderzoekscommissie te verschijnen.
"They try to hunt us down but we will not surrender."
  dinsdag 6 februari 2018 @ 07:51:46 #273
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_176985612
quote:

[..]

[..]

The Pee tape is real _O-
pi_176985692
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 07:51 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

The Pee tape is real _O-
En Nunes gaat hem straks ook releasen om te bewijzen dat de democraten overal achter steken.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  Overall beste user 2022 dinsdag 6 februari 2018 @ 08:01:23 #275
3928 Ulx
pi_176985723
Weten we gelijk of het verhaal over kleine handen waar is. Ook belangrijk.
  dinsdag 6 februari 2018 @ 08:10:24 #276
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_176985813
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 07:59 schreef RM-rf het volgende:

[..]

En Nunes gaat hem straks ook releasen om te bewijzen dat de democraten overal achter steken.
Ik snap dat je lekken niet wilt gebruiken in deze context.
pi_176986577
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 08:10 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

:{ :r
  dinsdag 6 februari 2018 @ 09:19:23 #278
384435 klappernootopreis
pi_176986728
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 08:10 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

_O-
  dinsdag 6 februari 2018 @ 09:46:27 #279
384435 klappernootopreis
pi_176987160
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 08:01 schreef Ulx het volgende:
Weten we gelijk of het verhaal over kleine handen waar is. Ook belangrijk.
geen mental images graag. :{w
  dinsdag 6 februari 2018 @ 09:56:43 #280
384435 klappernootopreis
pi_176987312
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 21:14 schreef Szura het volgende:
een dipje is geen probleem, maar het mag geen trend worden.
pi_176987872
In other news: Iemand heeft besloten niet te gaan voor de zetel die vrij kwam door het vertek van Franken, met een werkelijk prachtige reden: Michele Bachmann: God Didn’t Call Me, So I’m Not Running For Senate. The Almighty did appear on a billboard telling her not to run, though.

:')
pi_176988408
quote:

[..]

[..]

Pics or it didn't happen :D
  dinsdag 6 februari 2018 @ 11:21:14 #283
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_176988605
quote:
Het is de typische wereldvreemde arrogantie van Trump. Geen benul hoe ver hij de plank misslaat zolang hij maar in de aanval blijft om dominantie te faken.
Géén kloon van tvlxd!
pi_176988606
Zoals verwacht is de opmerking van zelfklapper God-Emperor Dotus I dat Democraten die niet braaf voor hem hebben geklapt tijdens zijn SotU voorleesuurtje, eigenlijk schuldig zijn aan verraad en on-Amerikaansheid bij de beschudigden, niet echt goed gevallen:
SenDuckworth twitterde op dinsdag 06-02-2018 om 01:04:14 We don't live in a dictatorship or a monarchy. I swore an oath—in the military and in the Senate—to preserve, protect and defend the Constitution of the United States, not to mindlessly cater to the whims of Cadet Bone Spurs and clap when he demands I clap. reageer retweet
Next: Nieuwe Special Counsel gaat beelden SotU bestuderen wie er niet bewonderend genoeg toekijkt? (Het gelaat kortdurend afwenden als de Stralenkrans rond Het Hoofd van de God-Keizer te fel wordt is voorlopig nog toegestaan en zal niet leiden tot represailles jegens familieleden van de aanwezige senatoren.)

:{
pi_176988674
quote:
0s.gif Op maandag 5 februari 2018 21:51 schreef Ulx het volgende:
Stukje over Trump die zichzelf misschien een hoekje in heeft geschilderd met zijn gepoch over de stijgende koersen.
Je weet toch? :P Stijging = Trump's verdienste (al is het 2020), daling = allemaal Hussein Obama's schuld! :Y

Yup. Sean Hannity Found A Way To Blame Obama For The Stock Market Drop (HuffPo)
  dinsdag 6 februari 2018 @ 12:11:01 #286
384435 klappernootopreis
pi_176989472
  dinsdag 6 februari 2018 @ 12:35:59 #287
295722 Euribob
Plus 150 Basispunten
pi_176989851
Mensen, jullie weten ondertussen toch wel beter dan op dat soort reacties te reageren.
Choking on those tossed salads and scrambled eggs
pi_176990047
quote:
1s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 11:21 schreef Montov het volgende:

[..]

Het is de typische wereldvreemde arrogantie van Trump. Geen benul hoe ver hij de plank misslaat zolang hij maar in de aanval blijft om dominantie te faken.
Hij riep tijdens de campagne ook nog uit z'n nek over prachtig het systeem in Schotland werkte en dat hij dat ook in de VS wilde. Nou heeft de man natuurlijk ook zo ongeveer elk mogelijk voorstel wel bejubeld ook al zijn velen daarvan nogal tegenstrijdig, maar goed.
  dinsdag 6 februari 2018 @ 12:58:00 #289
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_176990206
quote:
9s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 12:35 schreef Euribob het volgende:
Mensen, jullie weten ondertussen toch wel beter dan op dat soort reacties te reageren.
Maar ik wil m'n Russisch bijspijkeren...
  dinsdag 6 februari 2018 @ 12:59:14 #290
384435 klappernootopreis
pi_176990230
quote:
9s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 12:35 schreef Euribob het volgende:
Welke reactie refereer je aan?
  dinsdag 6 februari 2018 @ 13:01:16 #291
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_176990260
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 12:59 schreef klappernootopreis het volgende:

[..]

Welke reactie refereer je aan?
De verwijderde gok ik?
  dinsdag 6 februari 2018 @ 13:01:43 #292
384435 klappernootopreis
pi_176990264
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 13:01 schreef DustPuppy het volgende:

[..]

De verwijderde gok ik?
een verstopte memo?
  dinsdag 6 februari 2018 @ 13:08:17 #293
384435 klappernootopreis
pi_176990405
http://edition.cnn.com/20(...)interview/index.html

tja..

Maar hij heeft natuurlijk geen enkel bezwaar om met Mueller te praten.

Just be yourself, Don! ;)
  dinsdag 6 februari 2018 @ 13:10:34 #294
384435 klappernootopreis
pi_176990445
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 11:26 schreef brokjespoes het volgende:

[..]

Je weet toch? :P Stijging = Trump's verdienste (al is het 2020), daling = allemaal Hussein Obama's schuld! :Y

Yup. Sean Hannity Found A Way To Blame Obama For The Stock Market Drop (HuffPo)
Waarom geloven mensen die KKK-dropout nog nadat hij vorige week zo kolossaal op zijn bek ging?. https://www.vox.com/2018/(...)eport-fake-news-fail

[ Bericht 0% gewijzigd door klappernootopreis op 06-02-2018 13:15:53 ]
pi_176991407
Dat is niet op zijn bek gaan, dat is gewoon eerlijk als een man zijn fout toegeven! Dat zie je de falende NYTimes, CNN, HuffPo & WaPo nooit doen! (SAD!)

:P
pi_176991528
Ah, the irony! :D

Judge Dissed By Trump As ‘Mexican’ Presiding Over Border Wall Case (HuffPo)
quote:
While still a presidential hopeful in 2016, Donald Trump attacked U.S. District Judge Gonzalo Curiel on national television, saying the “Mexican” justice couldn’t impartially rule on lawsuits against Trump University because of Trump’s promise to build “a wall between here and Mexico.”′

“Look, he’s proud of his heritage, OK? I’m building a wall,” Trump told CNN anchor Jake Tapper in June 2016, referring to Curiel, an American who was born in Indiana.

In a twist of irony, the fate of that border wall may now be in the hands of the judge derided by Trump. As first reported by McClatchy, Curiel will preside over a case on Friday that may determine whether the federal government has the power to bypass environmental laws to build Trump’s wall.

At least one former colleague of the judge said Curiel will not allow Trump's earlier attacks on him to cloud his judgment on the upcoming case.

"I can tell you with certainty it will not impact him at all," Gregory Vega, a San Diego, California, attorney, told McClatchy. "He will follow the rule of law."
Is er al over getwitterd? Of nog te vroeg? ;)

[ Bericht 5% gewijzigd door brokjespoes op 06-02-2018 14:22:53 ]
  dinsdag 6 februari 2018 @ 14:45:08 #297
262 Re
Kiss & Swallow
pi_176992000
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 14:11 schreef brokjespoes het volgende:

Is er al over getwitterd? Of nog te vroeg? ;)
nee wel wat geemmer over een illegaal die iemand heeft omgebracht en dat de muur nu nodig is, de tweede tweet pas gericht aan nabestaanden, prioriteiten natuurlijk
  dinsdag 6 februari 2018 @ 14:46:18 #298
384435 klappernootopreis
pi_176992027
quote:
3s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 14:45 schreef Re het volgende:

[..]

nee wel wat geemmer over een illegaal die iemand heeft omgebracht en dat de muur nu nodig is, de tweede tweet pas gericht aan nabestaanden, prioriteiten natuurlijk
eerst de semi-facistische achterban tevreden stellen, dan de echte kiezer.
  dinsdag 6 februari 2018 @ 14:47:54 #299
187810 Szura
Kijk eens aan!
pi_176992054
Als het een dronken redneck was geweest, waren er niet eens tweets geplaatst door die gek
  dinsdag 6 februari 2018 @ 14:48:39 #300
384435 klappernootopreis
pi_176992072
quote:
0s.gif Op dinsdag 6 februari 2018 14:47 schreef Szura het volgende:
Als het een dronken redneck was geweest, waren er niet eens tweets geplaatst door die gek
Of dan had hij de schuldvraag wel bij "beide partijen" gelegd
pi_176992170
Grapje over Donald Trump loopt snel uit de hand

https://www.vrt.be/vrtnws(...)ichtjes-uit-de-hand/

quote:
"Op geen enkel moment heb ik eraan getwijfeld dat men zou kunnen denken dat deze tweet authentiek zou zijn." De Amerikaanse blogger Shaun Usher was zich dan ook van geen kwaad bewust toen hij, naar aanleiding van de daling van de Dow Jones-index met 1.175 punten, een zogenaamde tweet van Donald Trump oprakelde, vanuit de tijd dat hij nog geen president was. En die tweet ging snel viraal, waardoor Usher zich in alle bochten wrong om toch maar twitteraars te overtuigen dat het ging om een eigen verzonnen tweet.
Spreekt natuurlijk boekdelen dat zoveel mensen hier gewoon intrappen _O-
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')