abonnement Unibet Coolblue
pi_175785842



Welkom in het centrale FvD topic. Hieronder vind je in het kort waar deze partij voor staat:

Als enige politieke beweging handelen wij vanuit een totaalvisie op de grote problematiek die nu in Nederland speelt: we hebben ongetwijfeld op bepaalde punten overlap met allerlei partijen, maar Forum voor Democratie wil niet alleen de symptomen van de huidige crisis aanpakken (zoals de ongecontroleerde immigratie, de uitzichtloze euro2, het verslechterend onderwijs, en het onhoudbare zorgstelsel); vooral richten we ons op de achterliggende oorzaak: het politieke systeem zélf. Je gaat een huis niet verbouwen als de fundamenten verrot zijn. We moeten beginnen bij de basis: ons politieke systeem stamt uit 1848 en sluit niet meer aan bij deze tijd en bij de wensen van de kiezers.

Partijkartel
Een kleine groep partijleden – van een select aantal partijen – heeft in Nederland de touwtjes in handen. Deze groep van circa 10.000 mensen noemen wij het partijkartel1. Volksvertegenwoordigers en bestuurders worden nu vooral gerekruteerd door de partijleiding zélf – een systeem van coöptatie waardoor vooral meelopers en jaknikkers komen bovendrijven die het nogal eens aan visie en moed ontbreekt. Deze carrièrepolitici willen vervolgens doorschuiven naar een burgemeesterspost, een topfunctie bij een zorgverzekeraar of de hoofdprijs: iets in Brussel. Het is de partij die de baan regelt. De loyaliteit van de volksvertegenwoordiger ligt bij de partijtop – niet bij de kiezer. Hierdoor komen de belangen van de bevolking vaak laag op het prioriteitenlijstje terecht. Partijbelang gaat boven landsbelang.

Dit willen wij veranderen. Ons belangrijkste agendapunt is democratische vernieuwing. Zoals Eberhard van der Laan3 eerder deze week constateerde: “De partijpolitiek is aan het einde van zijn levenscyclus gekomen (…) de burger haakt af“. Daarom zijn bindende referenda noodzakelijk – evenals gekozen burgemeesters. Er is in ons land voldoende talent aanwezig – alleen komt dat niet tot wasdom door de achterhaalde partijcultuur. Nieuwe generaties gaan niet naar rokerige zaaltjes; daarom gaan we e-democracy in Nederland introduceren. De mensen zoveel mogelijk online betrekken bij de zaken die hen raken. Binnenkort lanceren we op onze website het ‘democratie dashboard‘ waar kiezers zélf het heft in handen kunnen nemen om dingen te veranderen via petities, burgerinitiatieven en crowdfunding – en waar ze zich bovendien kunnen kandideren voor openbare functies.

Filmpjes en plaatjes hieronder in de spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.


Referendum sleepwet

Door de nieuwe Wet op de Inlichtingen- en veiligheidsdiensten (Wiv) krijgen de Inlichtingendiensten AIVD en MIVD aanzienlijk meer bevoegdheden. In de nieuwe wet wordt zogeheten bulkinterceptie toegestaan. Simpel gezegd: de geheime dienst verzamelt een grote berg gegevens en filtert daar langzaam de nuttige informatie uit.

*O* Het referendum zal er komen! *O*
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 december 2017 @ 15:50:25 #2
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175785868
Kijk, een stropop :Y)


Hebben we dat alvast gehad.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175785982
KoosVogels zei het volgende:
quote:
Laat Baudet eerst maar eens kappen met het doen van dubieuze uitspraken. Want dat deze discussie wordt gevoerd heeft hij helemaal aan zichzelf te danken.
Dus een antwoord om dit soort vage waarschuwingen te concretiseren gaan we niet krijgen totdat Baudet stopt met die uitspraken? Oke dan... (Dan lijken de uitspraken me eigenlijk niet meer nodig, en een toelichting wanneer het zogenaamd wel het geval is, lijkt me juist heel nuttig)

quote:
Er hangt een alt rechts luchtje om hem heen. En nee, dat schrijf ik niet omdat ik zogenaamd Baudet zou willen demoniseren. Alle twijfel hieromtrent veroorzaakt Baudet zelf. Die twijfel kan hij wegnemen door wat minder dubieuze zaken te roepen.
Wat is nou weer een alt-rechts luchtje. Alt-rechts wordt vaak gezien als nazi groepering. Ook vandaag op r/netherlands weer, bedoel jij dat ook? Wederom dus gigantisch vaag en "pas opperig" maar ook dit lijkt weer gebakken lucht.

Wat heeft Baudet dan de afgelopen tijd weer gezegd? Volgens mij zijn het namelijk voornamelijk oude koeien die steeds weer uit de sloot gehaald worden.

quote:
Want homeopathische verdunning? Wat?
Ik begrijp niet wat je bedoelt hier.
pi_175786026
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 15:55 schreef Mr.Major het volgende:
KoosVogels zei het volgende:

[..]

Dus een antwoord om dit soort vage waarschuwingen te concretiseren gaan we niet krijgen totdat Baudet stopt met die uitspraken? Oke dan...

[..]

Wat is nou weer een alt-rechts luchtje. Alt-rechts wordt vaak gezien als nazi groepering. Ook vandaag op r/netherlands weer, bedoel jij dat ook? Wederom dus gigantisch vaag en "pas opperig" maar ook dit lijkt weer gebakken lucht.

Wat heeft Baudet dan de afgelopen tijd weer gezegd? Volgens mij zijn het namelijk voornamelijk oude koeien die steeds weer uit de sloot gehaald worden.

[..]

Ik begrijp niet wat je bedoelt hier.
Een uitspraak als "ik wil europa blank houden"

Wat is dat.
pi_175786036
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 15:55 schreef Mr.Major het volgende:
KoosVogels zei het volgende:

[..]

Dus een antwoord om dit soort vage waarschuwingen te concretiseren gaan we niet krijgen totdat Baudet stopt met die uitspraken? Oke dan...

[..]

Wat is nou weer een alt-rechts luchtje. Alt-rechts wordt vaak gezien als nazi groepering. Ook vandaag op r/netherlands weer, bedoel jij dat ook? Wederom dus gigantisch vaag en "pas opperig" maar ook dit lijkt weer gebakken lucht.

Wat heeft Baudet dan de afgelopen tijd weer gezegd? Volgens mij zijn het namelijk voornamelijk oude koeien die steeds weer uit de sloot gehaald worden.

[..]

Ik begrijp niet wat je bedoelt hier.
Zolang hij geen afstand doet van oude uitspraken mag je die prima uit de sloot halen
pi_175786080
quote:
7s.gif Op zondag 17 december 2017 15:57 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Een uitspraak als "ik wil europa blank houden"

Wat is dat.
Een oude koe (die hier al tot in den treure is bediscussieerd maar goed het kan evt. opnieuw) en in de context gezien een genuanceerder geheel dan het nu lijkt te zijn. Verder klinkt het vooral heel erg, maar ik denk dat er weinig mensen zijn die daadwerkelijk het tegenovergestelde beweren.
pi_175786125
quote:
7s.gif Op zondag 17 december 2017 15:57 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Zolang hij geen afstand doet van oude uitspraken mag je die prima uit de sloot halen
Van mij mag dat hoor. Maar dan is het wel handig als we allemaal weten wat er bedoeld wordt met vage waarschuwingen; vandaar mijn vragen.

Wat is zo'n waarschuwing (het komt er het dichtstbij) dan waard, hoe zwaar wil je daar aan tillen? Hier wordt er te zwaar aan getild door sommigen. En wat zijn de gevolgen van zo'n opmerking? Schrikt het niet te veel af van een partij die eigenlijk prima netjes is?

Wat is het dichtstbij? In limburg wonen ze het dichtstbij Zuid-Afrika.
pi_175786134
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 15:55 schreef Mr.Major het volgende:
KoosVogels zei het volgende:

[..]

Dus een antwoord om dit soort vage waarschuwingen te concretiseren gaan we niet krijgen totdat Baudet stopt met die uitspraken? Oke dan... (Dan lijken de uitspraken me eigenlijk niet meer nodig, en een toelichting wanneer het zogenaamd wel het geval is, lijkt me juist heel nuttig)

[..]

Wat is nou weer een alt-rechts luchtje. Alt-rechts wordt vaak gezien als nazi groepering. Ook vandaag op r/netherlands weer, bedoel jij dat ook? Wederom dus gigantisch vaag en "pas opperig" maar ook dit lijkt weer gebakken lucht.

Wat heeft Baudet dan de afgelopen tijd weer gezegd? Volgens mij zijn het namelijk voornamelijk oude koeien die steeds weer uit de sloot gehaald worden.

[..]

Ik begrijp niet wat je bedoelt hier.
Terry zei een tijdje terug dat de elite werkt aan de homeopathische verdunning van ons land. Waarmee hij doelt op een actief omvolkingsbeleid.

Dat zijn vreemde uitspraken waar een alt rechts luchtje omheen hangt. Als hij daar nou eens mee kapt, dan is er ook geen grond voor een discussie over in hoeverre Baudet er racistische denkbeelden op nahoudt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175786188
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 16:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Terry zei een tijdje terug dat de elite werkt aan de homeopathische verdunning van ons land. Waarmee hij doelt op een actief omvolkingsbeleid.

Dat zijn vreemde uitspraken waar een alt rechts luchtje omheen hangt. Als hij daar nou eens mee kapt, dan is er ook geen grond voor een discussie over in hoeverre Baudet er racistische denkbeelden op nahoudt.
Heeft hij het nogmaals gezegd dan? Waarom mag dat per se niet gezegd worden eigenlijk? In de politiek wordt iets wel vaker opgeblazen en gezien de problemen die immigratie op korte en lange termijn met zich meebrengt (volgens degene die Thierry vertegenwoordigd) lijkt het me niet bijzonder verkeerd. Wat niet wil zeggen dat ik er letterlijk achter sta, maar dan gaan we erg inhoudelijk.

Ik blijf dit een teleurstellend antwoord vinden.
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 december 2017 @ 16:03:55 #10
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175786193
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 16:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Terry zei een tijdje terug dat de elite werkt aan de homeopathische verdunning van ons land. Waarmee hij doelt op een actief omvolkingsbeleid.

Dat zijn vreemde uitspraken waar een alt rechts luchtje omheen hangt. Als hij daar nou eens mee kapt, dan is er ook geen grond voor een discussie over in hoeverre Baudet er racistische denkbeelden op nahoudt.
Heb je enig idee wat alt-right is? :')
Zie post #2
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175786209
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 15:59 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Een oude koe (die hier al tot in den treure is bediscussieerd maar goed het kan evt. opnieuw). En in de context gezien een genuanceerder geheel dan het nu lijkt te zijn. Verder klinkt het vooral heel erg, maar ik denk dat er weinig mensen zijn die daadwerkelijk het tegenovergestelde beweren.
Maar waarom zo'n uitspraak doen? Dat is vragen om controverse.

Bovendien slaat het ook gewoon nergens op. Met zo'n uitspraak wekt hij de indruk dat hij denkt dat er krachten zijn die Europa niet blank willen houden. En dan komen we weer bij de vrees voor omvolking, die met name leeft bij alt rechts. Baudet duwt zichzelf met dergelijke uitspraken in die hoek.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175786215
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 16:03 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Heb je enig idee wat alt-right is? :')
Zie post #2
Ja en Baudets partij is echt de Europese variant daarvan, zeker het electoraat.
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 december 2017 @ 16:06:02 #13
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175786236
quote:
7s.gif Op zondag 17 december 2017 16:05 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Ja en Baudets partij is echt de Europese variant daarvan, zeker het electoraat.
Post #2 dus.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175786246
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 16:03 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Heeft hij het nogmaals gezegd dan? Waarom mag dat per se niet gezegd worden eigenlijk?

Ik blijf dit een teleurstellend antwoord vinden.
Baudet mag wat mij betreft alles zeggen. Maar ga dan niet lopen janken als er vraagtekens worden geplaatst bij je gedachtegoed.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175786261
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 16:06 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Post #2 dus.
Geen idee wat je wil zeggen.

Als ik gewoon in het algemeen zeg dat FvD de Nederlandse alt right is, dan is dat geen stropop.
pi_175786273
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 16:03 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Heb je enig idee wat alt-right is? :')
Zie post #2
Kun jij niet gewoon effe lekker wegblijven uit deze reeks? Ik heb hier werkelijk nog nooit een zinnige bijdrage van jou gelezen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175786291
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 16:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar waarom zo'n uitspraak doen? Dat is vragen om controverse.

Bovendien slaat het ook gewoon nergens op. Met zo'n uitspraak wekt hij de indruk dat hij denkt dat er krachten zijn die Europa niet blank willen houden. En dan komen we weer bij de vrees voor omvolking, die met name leeft bij alt rechts. Baudet duwt zichzelf met dergelijke uitspraken in die hoek.
Dat het controverse oplevert is absoluut waar. De vraag is, of Baudet het zo bedoeld heeft (de aanleiding was een vrouw die wat vroeg over alternatieve geneeswijze, en laten we eerlijk zijn, Baudet praat ook zo over klassieke muziek en het saucijzenbroodje dat hij vanochtend heeft gegeten).

Als er een plan is/zou zijn, om, omwille van de economie en achterblijvende bevolkingsgroei hier mensen heen te halen, dan kan een politicus toch kiezen voor die woorden. (Misschien niet voor bewuste omvolking, oke, maar homeopathische verdunning vind ik niet zo'n ramp, maar een hyperbool zeker)
pi_175786303
quote:
7s.gif Op zondag 17 december 2017 16:07 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Geen idee wat je wil zeggen.

Als ik gewoon in het algemeen zeg dat FvD de Nederlandse alt right is, dan is dat geen stropop.
Het is echter ook niet de feitelijke bewering die jij denkt dat het is. Sorry

Overigens, als jij zegt: dit is de Nederlandse versie van altright, dan mag het misschien geen stropop heten, maar dan doe je wel aan guilt by association. Je associeert het FvD namelijk met het slechte altright uit de VS. Dit is een drogreden.
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 december 2017 @ 16:09:52 #19
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175786309
quote:
7s.gif Op zondag 17 december 2017 16:07 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Geen idee wat je wil zeggen.

Als ik gewoon in het algemeen zeg dat FvD de Nederlandse alt right is, dan is dat geen stropop.
En jij bent de Nederlandse versie van domheid. Derhalve vallen al jouw uitspraken in dezelfde categorie. Opgelost.

Is het nou zo moeilijk om gewoon inhoudelijk te reageren en te onderbouwen?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175786409
Goed.

Beide hameren erg op de culturele identiteit van hun land (en de vermeende superioriteit van deze cultuur tegenover andere) en willen deze beschermen tegenover andere cultureren die het land binnenkomen.

Beiden zijn "rasrealistisch" (de uitspraken van Baudet over Europa blank houden).

Beide willen immigratie stopzetten en zijn anti globalistisch (nexit).

Beide heel erg gefocust op internetcultuur, de pepe memes van alt right zie je ook terug bij de FvD (baudetraket en pepe versies van baudet/hiddema).

Het adoreren van 1 sterke leider (baudet).

Focus op activisme, veel rallies houden etc, jeugd betrekken in hun beweging. Veel initiatieven om hun electoraat te onderwijzen in hun zienswijze.

Alleen het antisemitische zie ik niet terug bij FvD.
pi_175786425
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 16:09 schreef Nattekat het volgende:

[..]

En jij bent de Nederlandse versie van domheid. Derhalve vallen al jouw uitspraken in dezelfde categorie. Opgelost.

Is het nou zo moeilijk om gewoon inhoudelijk te reageren en te onderbouwen?
Goed op jou hoef ik verder ook niet meer te reageren. Wat een kinderachtigheid zeg.
pi_175786484
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 16:08 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat het controverse oplevert is absoluut waar. De vraag is, of Baudet het zo bedoeld heeft (de aanleiding was een vrouw die wat vroeg over alternatieve geneeswijze, en laten we eerlijk zijn, Baudet praat ook zo over klassieke muziek en het saucijzenbroodje dat hij vanochtend heeft gegeten).

Als er een plan is/zou zijn, om, omwille van de economie en achterblijvende bevolkingsgroei hier mensen heen te halen, dan kan een politicus toch kiezen voor die woorden. (Misschien niet voor bewuste omvolking, oke, maar homeopathische verdunning vind ik niet zo'n ramp, maar een hyperbool zeker)
Zijn uitspraken neigen naar een geloof in omvolking; de gedachte dat de elite een vooropgezet plan heeft waarmee het Nederlands volk zou worden uitgewist. Nederlandse mensen zouden doelgericht worden gemengd met andere volken opdat er nooit meer een Nederlander zal zijn.

En dat geloof in omvolking is nou typisch alt rechts.

Maar misschien denkt Baudet dat helemaal niet. In dat geval mag hij zich wel eens anders uit gaan drukken.

Want reppen over homeopathische verdunning en zeggen Europa 'blank te willen houden' sluit naadloos aan bij het geloof in omvolking.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 december 2017 @ 16:17:24 #23
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175786501
quote:
7s.gif Op zondag 17 december 2017 16:13 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Goed op jou hoef ik verder ook niet meer te reageren. Wat een kinderachtigheid zeg.
Fijn dat je eindelijk in de spiegel hebt gekeken. Mijn post was een sarcastische parodie op jouw post, precies hetzelfde verwoord. Heb je al door wat voor grote drogreden dat was?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Redactie Games zondag 17 december 2017 @ 16:18:11 #24
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_175786517
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 16:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zijn uitspraken neigen naar een geloof in omvolking; de gedachte dat de elite een vooropgezet plan heeft waarmee het Nederlands volk zou worden uitgewist. Nederlandse mensen zouden doelgericht worden gemengd met andere volken opdat er nooit meer een Nederlander zal zijn.

En dat geloof in omvolking is nou typisch alt rechts. neonazistisch

FTFY
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 december 2017 @ 16:19:39 #25
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175786554
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 16:18 schreef Puddington het volgende:

[..]

FTFY
Ook jou verwijs ik graag door naar post #2.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175786645
quote:
7s.gif Op zondag 17 december 2017 16:13 schreef skysherrif het volgende:
Goed.

Beide hameren erg op de culturele identiteit van hun land (en de vermeende superioriteit van deze cultuur tegenover andere) en willen deze beschermen tegenover andere cultureren die het land binnenkomen.

Beiden zijn "rasrealistisch" (de uitspraken van Baudet over Europa blank houden).

Beide willen immigratie stopzetten en zijn anti globalistisch (nexit).

Beide heel erg gefocust op internetcultuur, de pepe memes van alt right zie je ook terug bij de FvD (baudetraket en pepe versies van baudet/hiddema).

Het adoreren van 1 sterke leider (baudet).

Focus op activisme, veel rallies houden etc, jeugd betrekken in hun beweging. Veel initiatieven om hun electoraat te onderwijzen in hun zienswijze.

Alleen het antisemitische zie ik niet terug bij FvD.
Dat heet het conservatisme, niet alt-right.

Oke, maar tegelijkertijd hebben ze ook concreet gepleit voor "immigratie onder de lakens", oftewel rassenvermenging, het tegenovergestelde van raszuiverheid.

Dat willen ze ook op links. Anti-globalisme =/= alt-right of uberhaupt nationalisme (of je gaat het wel erg oprekken wat overigens een erg gevaarlijk hellend vlak is en tevens wederom een drogreden: het voorkomen van een andere mening). Het FvD is overigens niet anti-globalistisch als concept maar tegen de huidige uitvoering ervan. Geopolitiek lijkt me een redelijke politieke aangelegenheid.

Je bedoelt hun campagne op het internet? Dan gaan alle partijen wel heel hard richting alt-right, zelfs GL. Dit is geen bewijs alt-right, dit is modernisering. Welke memes gemaakt worden heeft het FvD niet in de hand. Verder, memes, dus altright?

Ook niet. Heeft niks met ideologie te maken. Verder "een sterke leider"; Baudet is eigenlijk in sommige opzichten behoorlijk verwijft.

Zoals een goede politieke partij hoort te doen. GL werd er deze verkiezingen alom voor geprezen, het betrekken van jongeren bij de politiek; sterker nog, daar wordt al jaren naar gestreefd.

Het antisemitisme is geen onderdeel van altright. Wel van (neo)nazi's die een false flag operatie uit proberen te voeren.
  Redactie Games zondag 17 december 2017 @ 16:27:31 #27
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_175786746
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 16:19 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ook jou verwijs ik graag door naar post #2.
Alt right is een term die verzonnen is door een neonazi en houdt er nogal wat neonazistische ideën op na. Nogal wiedes dat ze zichzelf geen neonazis noemen, alt rechts bekt gewoon lekkerder dan neonazi en krijgt niet de grote backlash als je jezelf neonazi zou noemen. Het is in feite dezelfde stront, en op die stront komen ook weer dezelfde vliegen af.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_175786768
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 16:27 schreef Puddington het volgende:

[..]

Alt right is een term die verzonnen is door een neonazi en houdt er nogal wat neonazistische ideën op na.
Dit is dus aantoonbaar absoluut niet waar. Deze discussie heb ik al eerder gevoerd, en aangetoond.

Alt-right is wat vaag, en daar maken de nazi's dankbaar gebruik van.
  Redactie Games zondag 17 december 2017 @ 16:29:11 #29
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_175786792
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 16:28 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dit is dus absoluut niet waar. Deze discussie heb ik al eerder gevoerd, en aangetoond.
Tsja, als je je identificeert met een beweging die flirt met neonazi's dan wil je natuurlijk geen nazi genoemd worden, want nazi's liggen niet zo lekker in de geschiedenis.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_175786826
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 16:29 schreef Puddington het volgende:

[..]

Tsja, als je je identificeert met een beweging die flirt met neonazi's dan wil je natuurlijk geen nazi genoemd worden, want nazi's liggen niet zo lekker in de geschiedenis.
Wat bedoel je hiermee?
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 december 2017 @ 16:31:17 #31
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175786858
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 16:29 schreef Puddington het volgende:

[..]

Tsja, als je je identificeert met een beweging die flirt met neonazi's dan wil je natuurlijk geen nazi genoemd worden, want nazi's liggen niet zo lekker in de geschiedenis.
Het is een verzamelnaam van rechtsextremistische Amerikaanse groeperingen. Wat een Nederlandse politieke partij ermee te maken heeft moet nog steeds aangetoond worden.

Ga niet met termen strooien zonder enige onderbouwing of bewijs, het is hier ONZ niet.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 17 december 2017 @ 16:31:20 #32
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175786860
Ah, ik zie dat we in dit topic gaan bediscussiëren of 't FvD racistisch/fascistisch/alt-right/etc. is.

Originele invalshoek.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  Redactie Games zondag 17 december 2017 @ 16:31:30 #33
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_175786864
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 16:30 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Wat bedoel je hiermee?
Dat niet iedere FvDer een neonazi is, maar dat de beweging wel neonazi's aantrekt, omdat FvD zo nadrukkelijk flirt met alt right (wat dus in feite neonazi's zijn).
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  zondag 17 december 2017 @ 16:32:20 #34
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175786884
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 16:31 schreef Puddington het volgende:

[..]

Dat niet iedere FvDer een neonazi is, maar dat de beweging wel neonazi's aantrekt, omdat FvD zo nadrukkelijk flirt met alt right (wat dus in feite neonazi's zijn).
't FvD is geeneens socialistisch, hoe kunnen ze dan nationaalsocialistisch zijn?
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175786892
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 16:31 schreef Puddington het volgende:

[..]

Dat niet iedere FvDer een neonazi is, maar dat de beweging wel neonazi's aantrekt, omdat FvD zo nadrukkelijk flirt met alt right (wat dus in feite neonazi's zijn).
Wat een gelul. Gefeliciteerd, je hebt een new low bereikt. Ten eerste weet je niet wat alt-right is. Ten tweede weiger je je te informeren daarover en ten derde ga je zonder argumenten wat lopen verkondigen.
  Redactie Games zondag 17 december 2017 @ 16:32:52 #36
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_175786899
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 16:32 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Wat een gelul.
Goed antwoord, lekker kort.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_175786906
quote:
10s.gif Op zondag 17 december 2017 16:32 schreef 2thmx het volgende:

[..]

't FvD is geeneens socialistisch, hoe kunnen ze dan nationaalsocialistisch zijn?
_O-
pi_175786914
Even vergeten dat Hitler sLinks is
pi_175786923
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 16:32 schreef Puddington het volgende:

[..]

Goed antwoord, lekker kort.
Heb het uitgebreid, speciaal voor jou
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 december 2017 @ 16:34:04 #40
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175786924
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 16:32 schreef Puddington het volgende:

[..]

Goed antwoord, lekker kort.
Nog steeds beter onderbouwd dan al jouw posts bij elkaar opgeteld.

Gaan we nog een inhoudelijke discussie voeren of kom je hier enkel om mensen uit te schelden?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Redactie Games zondag 17 december 2017 @ 16:34:06 #41
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_175786925
quote:
10s.gif Op zondag 17 december 2017 16:32 schreef 2thmx het volgende:

[..]

't FvD is geeneens socialistisch, hoe kunnen ze dan nationaalsocialistisch zijn?
Mensen die nazi's socialisten vinden zijn niet eens mijn tijd waard. Er is een goede reden waarom de neonazi's in charlottesville hun rally "unite the right" noemden, niet "unite the left".
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_175786931
quote:
7s.gif Op zondag 17 december 2017 16:33 schreef skysherrif het volgende:
Even vergeten dat Hitler sLinks is
Dat was ie ook. Economisch links.
pi_175786976
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 16:34 schreef Puddington het volgende:

[..]

Mensen die nazi's socialisten vinden zijn niet eens mijn tijd waard. Er is een goede reden waarom de neonazi's in charlottesville hun rally "unite the right" noemden, niet "unite the left".
Dan vindt je jezelf je tijd zeker ook niet waard, gezien het feit dat jij stromingen niet uit elkaar kan houden. Omdat ze achterlijk zijn.
pi_175786995
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 16:31 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het is een verzamelnaam van rechtsextremistische Amerikaanse groeperingen. Wat een Nederlandse politieke partij ermee te maken heeft moet nog steeds aangetoond worden.

Ga niet met termen strooien zonder enige onderbouwing of bewijs, het is hier ONZ niet.
Alt rechts is zich aan het ontwikkelen tot een stroming met een herkenbaar gedachtegoed. En dat krijgt ook in Nederland steeds meer voet aan de grond. Die jongens van Erkenbrand zijn een goed voorbeeld van het Nederlandse alt rechts.

Dat jij weer eens niet op de hoogte bent, mag geen verrassing heten. Zelden iemand in POL getroffen met zo weinig inhoudelijke kennis over politiek.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175787021
Het nationaal socialisme is een combinatie tussen economisch links en sociaal rechts beleid. Niks ten nadele van economisch links (dat doet het communisme wel (oke sorry)) want daar viel men niet over. Het gaat om dat sociaal rechtse beleid.

Feit blijft dat Hitler economisch links was.
pi_175787022
Elke keer die persoonlijke sneer in de posts van NatteKat verraadt de onzekerheid over zijn eigen inhoud.
pi_175787031
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 16:37 schreef Mr.Major het volgende:
Het nationaal socialisme is een combinatie tussen economisch links en sociaal rechts beleid. Niks ten nadele van economisch links (dat doet het communisme wel (oke sorry)) want daar viel men niet over. Het gaat om dat sociaal rechtse beleid.

Feit blijft dat Hitler economisch links was.
Wat staat hier. :{
pi_175787036
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 16:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Alt rechts is zich aan het ontwikkelen tot een stroming met een herkenbaar gedachtegoed. En dat krijgt ook in Nederland steeds meer voet aan de grond. Die jongens van Erkenbrand zijn een goed voorbeeld van het Nederlandse alt rechts.

Dat jij weer eens niet op de hoogte bent, mag geen verrassing heten. Zelden iemand in POL getroffen met zo weinig inhoudelijke kennis over politiek.
Klopt.

Wat hij inhoudelijk in #92 heeft gezegd klopt tot nu toe volledig.
pi_175787043
quote:
7s.gif Op zondag 17 december 2017 16:37 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Wat staat hier. :{
Wat klopt hier niet aan. Ook dit is al uitvoerig besproken hoor.
  zondag 17 december 2017 @ 16:38:39 #50
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175787048
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 16:34 schreef Puddington het volgende:

[..]

Mensen die nazi's socialisten vinden zijn niet eens mijn tijd waard. Er is een goede reden waarom de neonazi's in charlottesville hun rally "unite the right" noemden, niet "unite the left".
In hun boek over 't socialisme wijdt het Internationaal Instituut voor Sociale Geschiedenis (IISG) ook een hoofdstuk aan het nationaalsocialisme. En terecht, dat 't nationalistische socialisme een stroming binnen het socialisme is, is immers evident. Menig socialistisch beleid in Nederland, dat we tot op de dag van vandaag nog hebben, is ook ingevoerd tijdens de bezetting.

Maar goed, 't FvD is dus gelukkig liberaal :).
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175787054
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 16:37 schreef Mr.Major het volgende:
Het nationaal socialisme is een combinatie tussen economisch links en sociaal rechts beleid. Niks ten nadele van economisch links (dat doet het communisme wel (oke sorry)) want daar viel men niet over. Het gaat om dat sociaal rechtse beleid.

Feit blijft dat Hitler economisch links was.
Nou en?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175787078
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 16:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nou en?
Ja niks. Maar ik ben niet degene die het ontkent.
pi_175787098
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 16:38 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Wat klopt hier niet aan. Ook dit is al uitvoerig besproken hoor.
quote:
14s.gif Op zondag 17 december 2017 16:38 schreef 2thmx het volgende:

[..]

In hun boek over 't socialisme wijdt het Internationaal Instituut voor Sociale Geschiedenis (IISG) ook een hoofdstuk aan het nationaalsocialisme. En terecht, dat 't nationalistische socialisme een stroming binnen het socialisme is, is immers evident. Menig socialistisch beleid in Nederland, dat we tot op de dag van vandaag nog hebben, is ook ingevoerd tijdens de bezetting.

Maar goed, 't FvD is dus gelukkig liberaal :).
Oke, het heet nationaalsocialisme.

Mag ik even een kleine lecture hoe het beleid van Hitler precies socialistisch was en hoe het in de praktijk ging.
  Redactie Games zondag 17 december 2017 @ 16:41:18 #54
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_175787117
quote:
7s.gif Op zondag 17 december 2017 16:40 schreef skysherrif het volgende:

[..]

[..]

Oke, het heet nationaalsocialisme.

Mag ik even een kleine lecture hoe het beleid van Hitler precies socialistisch was en hoe het in de praktijk ging.
https://www.snopes.com/2017/09/05/were-nazis-socialists/

quote:
Above all, the Nazis were German white nationalists. What they stood for was the ascendancy of the “Aryan” race and the German nation, by any means necessary. Despite co-opting the name, some of the rhetoric, and even some of the precepts of socialism, Hitler and party did so with utter cynicism, and with vastly different goals. The claim that the Nazis actually were leftists or socialists in any generally accepted sense of those terms flies in the face of historical reality.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  zondag 17 december 2017 @ 16:41:36 #55
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175787124
Racisme wordt overigens door links standaard als (extreem)rechts geframed, maar 't is in feite politiek kleurloos. 't Komt dan ook in alle politieke stromingen voor. Als je dan toch een onderscheid naar politieke kleur wil maken, dan is 'links racisme' gebaseerd op jaloezie (waaronder antisemitisme en anti-Chinees-racisme in Indonesië en mogelijk in de toekomst ook hier in Europa) en 'rechts racisme' gebaseerd op 't idee dat de ander minderwaardig is (waaronder anti-zwart-racisme).

Het nationaalsocialisme kent dan overduidelijk links racisme, geen rechts racisme.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175787125
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 16:39 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ja niks. Maar ik ben niet degene die het ontkent.
Het probleem met de nazi's was dan ook niet dat ze betaalde vakantiedagen voor werknemers hebben geïntroduceerd.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175787135
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 16:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het probleem met de nazi's was dan ook niet dat ze betaalde vakantiedagen voor werknemers hebben geïntroduceerd.
Dat zei ik dus al
pi_175787154
quote:
7s.gif Op zondag 17 december 2017 16:40 schreef skysherrif het volgende:

[..]


[..]

Oke, het heet nationaalsocialisme.

Mag ik even een kleine lecture hoe het beleid van Hitler precies socialistisch was en hoe het in de praktijk ging.
Lees de wikipedia pagina maar.
  Redactie Games zondag 17 december 2017 @ 16:43:17 #59
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_175787176
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 16:42 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Lees de wikipedia pagina maar.
Nee, zo werkt het dus niet. Jij stelt dat nazi's socialisten waren, dus bij jou ligt ook de burden of proof.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  zondag 17 december 2017 @ 16:43:33 #60
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175787185
quote:
7s.gif Op zondag 17 december 2017 16:40 schreef skysherrif het volgende:

[..]

[..]

Oke, het heet nationaalsocialisme.

Mag ik even een kleine lecture hoe het beleid van Hitler precies socialistisch was en hoe het in de praktijk ging.
Nationaliseren van vrijwel alle bedrijven. Invoeren van o.a. ontslagbescherming en vennootschapsbelasting in Nederland. Et cetera.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175787190
quote:
2s.gif Op zondag 17 december 2017 16:41 schreef 2thmx het volgende:
Racisme wordt overigens door links standaard als (extreem)rechts geframed, maar 't is in feite politiek kleurloos. 't Komt dan ook in alle politieke stromingen voor. Als je dan toch een onderscheid naar politieke kleur wil maken, dan is 'links racisme' gebaseerd op jaloezie (waaronder antisemitisme en anti-Chinees-racisme in Indonesië en mogelijk in de toekomst ook hier in Europa) en 'rechts racisme' gebaseerd op 't idee dat de ander minderwaardig is (waaronder anti-zwart-racisme).

Het nationaalsocialisme kent dan overduidelijk links racisme, geen rechts racisme.
Klopt
  zondag 17 december 2017 @ 16:44:29 #62
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175787205
quote:
14s.gif Op zondag 17 december 2017 16:43 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Klopt
Inderdaad.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 december 2017 @ 16:45:44 #63
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175787232
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 16:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Alt rechts is zich aan het ontwikkelen tot een stroming met een herkenbaar gedachtegoed. En dat krijgt ook in Nederland steeds meer voet aan de grond. Die jongens van Erkenbrand zijn een goed voorbeeld van het Nederlandse alt rechts.

Dat jij weer eens niet op de hoogte bent, mag geen verrassing heten. Zelden iemand in POL getroffen met zo weinig inhoudelijke kennis over politiek.
Alt-right is een modeterm. Vooral gebruikt door sneue inhoudloze figuren die niets meer kunnen dan dom roepen en stampvoeten, dan hoeven ze tenminste niet met argumenten te komen. En ja, dat geldt ook voor de mensen die zichzelf zo noemen.

Hier zit je in een politiek forum waar je elkaar met argumenten aanvalt, niet met achterlijke ongefundeerde beschuldigingen en persoonlijke aanvallen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175787239
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 16:43 schreef Puddington het volgende:

[..]

Nee, zo werkt het dus niet. Jij stelt dat nazi's socialisten waren, dus bij jou ligt ook de burden of proof.
Sorry, maar ik heb hier al eens een 3 dagen (ofzo, zal wel minder zijn geweest) durende discussie gehad, waarbij ik dit aantoonde. Dat kan je terugzoeken, of je kan simpelweg de wikipedia pagina over nationaalsocialisme lezen. Ik ga hier niet een heel verhaal lopen typen om jou te informeren. Als je het niet wil uitzoeken of geloven is dat ook prima.

Dat nazi's best vervelend waren naar joden toe, wil niet zeggen dat het opeens geen socialisten meer zijn. Dat staat los van elkaar.
  zondag 17 december 2017 @ 16:47:30 #65
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175787274
Wat dan wel weer zorgelijk is, is dat rechts volop afstand neemt van 'rechts racisme', terwijl links dit nooit echt heeft gedaan m.b.t. 'links racisme'. Mogelijk verklaart dit waarom we tot op de dag vandaag gewelddadig antisemitisme in Europa zien. Treurig :{.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175787287
quote:
2s.gif Op zondag 17 december 2017 16:47 schreef 2thmx het volgende:
Wat dan wel weer zorgelijk is, is dat rechts volop afstand neemt van 'rechts racisme', terwijl links dit nooit echt heeft gedaan m.b.t. 'links racisme'. Mogelijk verklaart dit waarom we tot op de dag vandaag gewelddadig antisemitisme in Europa zien. Treurig :{.
Rechts haat zwarten en blanken evenveel inderdaad. Wel zo eerlijk.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_175787324
quote:
2s.gif Op zondag 17 december 2017 16:47 schreef 2thmx het volgende:
Wat dan wel weer zorgelijk is, is dat rechts volop afstand neemt van 'rechts racisme', terwijl links dit nooit echt heeft gedaan m.b.t. 'links racisme'. Mogelijk verklaart dit waarom we tot op de dag vandaag gewelddadig antisemitisme in Europa zien. Treurig :{.
Dit komt vooral omdat links niet continu dit soort dingen verweten wordt. Rechts wel, of dat nou terecht is of niet, en dus zullen zij vaker afstand nemen. Dat eerste lijkt me overigens een gezondere situatie.
pi_175787334
quote:
15s.gif Op zondag 17 december 2017 16:48 schreef Abschirmdienst het volgende:

[..]

Rechts haat zwarten en blanken evenveel inderdaad. Wel zo eerlijk.
Top, is dat misverstand ook weer uit de lucht. Ik haat mijn vader en moeder ook evenveel: niet namelijk.
  zondag 17 december 2017 @ 16:50:38 #69
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175787365
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 16:49 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dit komt vooral omdat links niet continu dit soort dingen verweten wordt. Recht wel, of dat nou terecht is of niet, en dus zullen zij vaker afstand nemen. Dat eerste lijkt me overigens een gezondere situatie.
Eens. Nietzsche zette al z'n vraagtekens bij de mate waarin we van de geschiedenis kunnen leren. Op een gegeven moment is 't beter om vooruit te kijken en links niet meer aan te spreken op 't linkse racisme van de nationaalsocialisten.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175787385
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 16:45 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Alt-right is een modeterm. Vooral gebruikt door sneue inhoudloze figuren die niets meer kunnen dan dom roepen en stampvoeten, dan hoeven ze tenminste niet met argumenten te komen. En ja, dat geldt ook voor de mensen die zichzelf zo noemen.

Hier zit je in een politiek forum waar je elkaar met argumenten aanvalt, niet met achterlijke ongefundeerde beschuldigingen en persoonlijke aanvallen.
Alt rechts is een gewoon een bestaande stroming.

Wat is alt-right, waar komt het vandaan en wat is de aantrekkingskracht ervan?

En jullie held Baudet lijkt met alt rechts te flirten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Redactie Games zondag 17 december 2017 @ 16:51:49 #72
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_175787410
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 16:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Alt rechts is een gewoon een bestaande stroming.

Wat is alt-right, waar komt het vandaan en wat is de aantrekkingskracht ervan?

En jullie held Baudet lijkt met alt rechts te flirten.
Ja maar dat is volkskrant Koos, dat is links en bleh.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_175787432
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 december 2017 14:05 schreef remlof het volgende:
Dat geldt echter niet voor het FvD en de PVV omdat die partijen ongelijkheid van burgers op raciale of religieuze gronden tot grondbeginsel hebben gemaakt.
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 december 2017 16:14 schreef remlof het volgende:
Wat leuk, heb je zelf dat snorretje op #32 geplakt?

Maar feit is dat juist het FvD de partij in het parlement is die het klassiek fascisme het dichtst benaderd, met hun ”Leitkultur” en pseudowetenschappelijke onderbouwing van hun rabiate rascistische standpunten.
Waar in de standpunten van het FvD staat dat raciale danwel religieuze onderscheid dan?

https://forumvoordemocratie.nl/standpunten/

Vooralsnog stel ik de problematische uitingen van Baudet niet 1 op 1 met de uitgangspunten van de partij als geheel.
Dat is op dit moment trouwens absoluut niet duidelijk genoeg gescheiden naar mijn idee.
Wat dat betreft faalt de website van het FvD in ernstige mate, ik zou daar graag opiniestukken van andere mensen van het FvD lezen (en een mogelijkheid zien voor stemmers/leden om daarover in discussie te gaan).
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 december 2017 @ 16:52:36 #74
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175787443
Er zijn weinig mensen zo extreem geobsedeerd met ras als de progressieven. Zij strijden voor discriminerende quota en zij zien in alles en iedereen racisme, hoe onterecht het ook is.

En dan ook nog met droge ogen beweren dat alleen rechts racistisch kan zijn...
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175787444
jpaternotte twitterde op zondag 17-12-2017 om 09:49:30 .@KajsaOllongren: "Ik heb Thierry Baudet dus nog nooit ontmoet, want als ik in de Tweede Kamer ben dan is hij er nooit." #wnlopzondag reageer retweet


D66 begint een wanhoopsoffensief.
  zondag 17 december 2017 @ 16:52:39 #76
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175787446
quote:
Godsamme :').
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  zondag 17 december 2017 @ 16:53:31 #77
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175787472
quote:
10s.gif Op zondag 17 december 2017 16:52 schreef Arthur_Spooner het volgende:
jpaternotte twitterde op zondag 17-12-2017 om 09:49:30 .@KajsaOllongren: "Ik heb Thierry Baudet dus nog nooit ontmoet, want als ik in de Tweede Kamer ben dan is hij er nooit." #wnlopzondag reageer retweet
[ afbeelding ]

D66 begint een wanhoopsoffensief.
Aldus de minister die 'fake news' gaat bestrijden.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175787473
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 16:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Alt rechts is een gewoon een bestaande stroming.

Wat is alt-right, waar komt het vandaan en wat is de aantrekkingskracht ervan?

En jullie held Baudet lijkt met alt rechts te flirten.
Wat een objectief verhaal van de volkskrant.
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 december 2017 @ 16:54:20 #79
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175787497
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 16:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Alt rechts is een gewoon een bestaande stroming.

Wat is alt-right, waar komt het vandaan en wat is de aantrekkingskracht ervan?

En jullie held Baudet lijkt met alt rechts te flirten.
Een krant die modetermen van hun doelgroep overneemt, omfg :o

En die sneer weer, manmanman... kan je nou niet één post plaatsen zonder persoonlijke aanval?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Redactie Games zondag 17 december 2017 @ 16:54:24 #80
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_175787500
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 16:53 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Wat een objectief verhaal van de volkskrant.
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 16:51 schreef Puddington het volgende:

[..]

Ja maar dat is volkskrant Koos, dat is links en bleh.
Told you so.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 december 2017 @ 16:55:35 #81
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175787540
quote:
:D
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175787547
quote:
9s.gif Op zondag 17 december 2017 16:53 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Aldus de minister die 'fake news' gaat bestrijden.
Lol, Ollongren. Ik kende haar niet nog niet maar ze komt over als Hillarious Clinton (altright meme, net zelf bedacht)

Arjen Lubach disde haar al m.b.t. dat russische gedoe. Dat hele fake news verhaal wordt opgeblazen tot fake news.
  zondag 17 december 2017 @ 16:56:04 #83
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175787557
'Alt-right' is 't nieuwe stickertje van fanatieke labelplakkers. Nog niet lang geleden was iedereen 'neoliberaal'. Daarvoor 'fascist'. En nu is iedereen 'alt-right'. Zo houden dit soort types inhoudelijke discussies tegen. Vermoedelijk heel bewust.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175787572
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 16:54 schreef Puddington het volgende:

[..]


[..]

Told you so.
Als het in de telegraaf of nazi-weekly had gestaan had het ook niet geklopt hoor. Maar goed ik heb niets met alt-right en hoef het niet te verdedigen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 december 2017 @ 16:57:10 #85
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175787587
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 16:54 schreef Puddington het volgende:

[..]


[..]

Told you so.
Blij dat je tenminste in ziet dat kranten geen goede bron zijn voor wat dan ook. Vooral als het een opinieartikel is.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175787588
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 16:53 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Wat een objectief verhaal van de volkskrant.
Het stuk is geschreven naar aanleiding van drie net verschenen boeken. De inhoud is daar dan ook op gebaseerd.

Waarom dat nou weer niet objectief zou zijn, is mij werkelijk een raadsel.

Maar goed, dit is dus de houding in deze reeks. Alt rechts bestaat niet en we stoppen de vingers in de oren en sluiten de ogen wanneer iemand het tegendeel beweert.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 17 december 2017 @ 16:57:24 #87
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175787597
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 16:55 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat hele fake news verhaal wordt opgeblazen tot fake news.
Klopt, 'fake news' is een mythe. Wat vrij ironisch is.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175787618
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 16:57 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Blij dat je tenminste in ziet dat kranten geen goede bron zijn voor wat dan ook. Vooral als het een opinieartikel is.
Het is dan ook een boekbespreking en geen opiniestuk.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175787627
quote:
9s.gif Op zondag 17 december 2017 16:53 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Aldus de minister die 'fake news' gaat bestrijden.
Dat hele 'nepnieuws' is sowieso een grote drogreden. Wordt enkel door de Eurofielen gebruikt om het opkomende rechts-populisme te bestrijden. Met die zogenaamde Russische invloeden heeft het allemaal niets te maken.
  Redactie Games zondag 17 december 2017 @ 16:58:30 #90
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_175787632
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 16:57 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Blij dat je tenminste in ziet dat kranten geen goede bron zijn voor wat dan ook. Vooral als het een opinieartikel is.
Los van dat het geen opinieartikel is maar een meta-analyse van boeken, Tsja, als het je tegenstaat ga je het maar diskwalificeren, he? Zo rolt FvD. En dan kankeren over dat je argumenten moet hebben :')
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 december 2017 @ 16:59:05 #91
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175787643
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 16:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het stuk is geschreven naar aanleiding van drie net verschenen boeken. De inhoud is daar dan ook op gebaseerd.

Waarom dat nou weer niet objectief zou zijn, is mij werkelijk een raadsel.

Maar goed, dit is dus de houding in deze reeks. Alt rechts bestaat niet en we stoppen de vingers in de oren en sluiten de ogen wanneer iemand het tegendeel beweert.
Nee, raar hè, dat je uitgelachen wordt als je als een bezetene dom met labeltjes gaat zitten strooien zonder ooit onderbouwing te geven?

Je bent aan het demoniseren, daar mag je best eens mee kappen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 december 2017 @ 17:00:04 #92
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175787674
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 16:58 schreef Puddington het volgende:

[..]

Los van dat het geen opinieartikel is maar een meta-analyse van boeken, Tsja, als het je tegenstaat ga je het maar diskwalificeren, he? Zo rolt FvD. En dan kankeren over dat je argumenten moet hebben :')
Ook die post bevatte meer argumenten dan al jouw posts in deze reeks bij elkaar opgeteld. Reageer nou godverdomme op een normale manier.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175787677
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 16:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het stuk is geschreven naar aanleiding van drie net verschenen boeken. De inhoud is daar dan ook op gebaseerd.

Waarom dat nou weer niet objectief zou zijn, is mij werkelijk een raadsel.

Maar goed, dit is dus de houding in deze reeks. Alt rechts bestaat niet en we stoppen de vingers in de oren en sluiten de ogen wanneer iemand het tegendeel beweert.
Bijv. het hele concept dat het in krochten op het internet voorkomt. Klopt wel, maar het verdraagt ook het daglicht. Dat kan je ook zien als juist erger, daar niet van, maar het is nogal dom om alleen puisterige witte 19 jarige 4channers zo te noemen.

Wat is alt-right is gewoon geen goede vraag, als je er een antwoord op wil geven.
  zondag 17 december 2017 @ 17:00:17 #94
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175787680
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 16:58 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Dat hele 'nepnieuws' is sowieso een grote drogreden. Wordt enkel door de Eurofielen gebruikt om het opkomende rechts-populisme te bestrijden. Met die zogenaamde Russische invloeden heeft het allemaal niets te maken.
True. Case in point: ‘Russische beïnvloeding’ Brexit-referendum: slechts drie Facebook-ads van één dollar totaal

_O-.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175787730
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 16:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het stuk is geschreven naar aanleiding van drie net verschenen boeken. De inhoud is daar dan ook op gebaseerd.

Waarom dat nou weer niet objectief zou zijn, is mij werkelijk een raadsel.

Maar goed, dit is dus de houding in deze reeks. Alt rechts bestaat niet en we stoppen de vingers in de oren en sluiten de ogen wanneer iemand het tegendeel beweert.
Alt rechts bestaat overigens zeker wel en ik heb er niks mee.
pi_175787755
quote:
7s.gif Op zondag 17 december 2017 16:37 schreef skysherrif het volgende:
Elke keer die persoonlijke sneer in de posts van NatteKat verraadt de onzekerheid over zijn eigen inhoud.
Nattekat is een man? :D :')
pi_175787774
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 16:59 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Nee, raar hè, dat je uitgelachen wordt als je als een bezetene dom met labeltjes gaat zitten strooien zonder ooit onderbouwing te geven?

Je bent aan het demoniseren, daar mag je best eens mee kappen.
Wacht even.

Jij beweert dat alt rechts een niet-bestaand iets is, waarop ik reageer dat de stroming wel degelijk bestaat. Vervolgens kom ik met een artikel waarin drie boeken worden besproken waarin wordt uitgelegd wat alt rechts is.

En dan ben ik aan het demoniseren? Uuh, wat?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175787806
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 17:01 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Alt rechts bestaat overigens zeker wel en ik heb er niks mee.
Prima. En dat geloof ik graag.

Maar laten we even kappen met doen alsof alt rechts een verzinsel is.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175787810
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 16:16 schreef Tchock het volgende:
Een racist zoals Thierry "er is een reden dat alle Nobelprijswinnaars blank zijn" Baudet? Of heb je het nu over iemand anders :P
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 16:40 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat FvD "intens" racistisch is, alleen dat ze het zijn. Het is voor mij evident dat Baudet onderscheid maakt tussen mensenrassen en dat hij de een beter vindt dan de ander. Alleen doorgaans vervangt hij het woord ras voor cultuur, wat aan de inhoud verder weinig afdoet.

Waarom Yernaz die partij toch steunt mag Joost weten. Uiteraard kunnen ook mensen met donkere huidskleur racistisch zijn (waarbij ik niet zeg dat Yernaz dat is, want in tegenstelling tot Baudet en Hiddema heb ik van hem niet zulke uitspraken gehoord).

Nogmaals: "persoon X heeft zus en zo'n huidskleur dus hij vindt Y" is zwak en neigt zelf naar racisme. Je vergelijking met de NSDAP en KKK tonen niets aan. "Je bent wit net als de KKK dus ben je racistisch" is natúúrlijk onzin. Omgekeerd werkt dat net zo goed niet.
Je kunt wel doen of ras en cultuur sec hetzelfde zijn maar dat vind ik echt klinklare nonsens.

Er zit een kern van waarheid in dat het overgrote deel van de (echte) Nobelprijzen door mensen is gewonnen met een westers culturele (/Europese) achtergrond/gedachtegoed, kennelijk geeft onderwijs vanuit die westerse waarden daar de beste kansen toe.
Dat is naar mijn idee overigens vanwege de westerse wetenschap die alles behalve dankzij de (Joods)christelijke achtergrond van die westerse cultuur tot stand is gekomen, eerder in het verzet daartegen
Voor mij is de westerse cultuur er een van humanistische waarden en evoluerende ethiek, die uitgaat van wetenschap en niet van religie als basis.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_175787831
quote:
Rechts zou maar het verhaal vertellen dat Rusland de EU juist stiekem support, zodat het europese continent destabiliseert, en er geopolitieke fricties ontstaan zoals in Oekraïne die het mogelijk maken om het grondgebied van de USSR te herstellen. Tegelijkertijd zien ze hoe immigratie leidt tot problemen, die zij dan over 30 jaar kunnen oplossen in de Oost-Europese landen door ze opnieuw op te nemen in hun grondgebied.

Net zo veel bewijs, net zo kwalijk.
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 december 2017 @ 17:06:41 #101
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175787861
quote:
10s.gif Op zondag 17 december 2017 17:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wacht even.

Jij beweert dat alt rechts een niet-bestaand iets is, waarop ik reageer dat de stroming wel degelijk bestaat. Vervolgens kom ik met een artikel waarin drie boeken worden besproken waarin wordt uitgelegd wat alt rechts is.

En dan ben ik aan het demoniseren? Uuh, wat?
Nee, je bent weer dom aan het roepen dat het FvD één grote alt-right circlejerk is en wordt daarop afgerekend. Dat het niet bestaat verzin je er nu weer bij om maar je punt te kunnen maken, en daarvoor verwijs ik je uiteraard weer naar post #2 en #31.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175787974
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 17:06 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Nee, je bent weer dom aan het roepen dat het FvD één grote alt-right circlejerk is en wordt daarop afgerekend. Dat het niet bestaat verzin je er nu weer bij om maar je punt te kunnen maken, en daarvoor verwijs ik je uiteraard weer naar post #2 en #31.
Nee, ik stelde dat het FvD op bepaalde terreinen flirt met alt rechts. Het geloof in omvolking is een van de fundamenten van alt rechts. En laat onze grote vriend Baudet nou ook meermaals hinten naar een vooropgezet plan van de elite om de autochtone bevolking te vervangen middels immigratie.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175787977
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 17:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Prima. En dat geloof ik graag.

Maar laten we even kappen met doen alsof alt rechts een verzinsel is.
Alt rechts is geen verzinsel, wie heeft dat gezegd? Maar wat er vaak van wordt gemaakt wel. Neem bijv. dat nazi gedoe. De nazi's willen erbij horen, en links wil dat nazi's erbij horen om de groep weg te zetten. Feit is echter dat ze er niet bijhoren. Dat wil niet zeggen dat ik ervoor pleit dat alt-right niet bestaat.

Het probleem vind ik, dat er een grote pleister wordt geplakt, en men zegt: daar zit echt een grote wond onder. (Zoals puddington die ze nazi's noemt). 99% weet niet wat alt-right is, en weet alleen dat het erg slecht is. Je kan ze alles wijsmaken en dat gebeurt dan ook.

Als dan ook nog eens wordt gezegd: Baudet is alt-right, of schurkt daar tegenaan, in combinatie met het feit dat dus bijna niemand precies weet wat dat is, en nazi's er met hun haren bij getrokken worden en willen worden, gaat het mij echt te ver.
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 december 2017 @ 17:12:09 #104
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175788027
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 17:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, ik stelde dat het FvD op bepaalde terreinen flirt met alt rechts. Het geloof in omvolking is een van de fundamenten van alt rechts. En laat onze grote vriend Baudet nou ook meermaals hinten naar een vooropgezet plan van de elite om de autochtone bevolking te vervangen middels immigratie.
:O

Jij gaat nu met bewijs voor jouw complete bullshit komen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175788056
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 17:10 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Alt rechts is geen verzinsel, wie heeft dat gezegd? Maar wat er vaak van wordt gemaakt wel. Neem bijv. dat nazi gedoe. De nazi's willen erbij horen, en links wil dat nazi's erbij horen om de groep weg te zetten. Feit is echter dat ze er niet bijhoren. Dat wil niet zeggen dat ik ervoor pleit dat alt-right niet bestaat.

Het probleem vind ik, dat er een grote pleister wordt geplakt, en men zegt: daar zit echt een grote wond onder. (Zoals puddington die ze nazi's noemt). 99% weet niet wat alt-right is, en weet alleen dat het erg slecht is. Je kan ze alles wijsmaken en dat gebeurt dan ook.

Als dan ook nog eens wordt gezegd: Baudet is alt-right, of schurkt daar tegenaan, in combinatie met het feit dat dus bijna niemand precies weet wat dat is, en nazi's er met hun haren bij getrokken worden en willen worden, gaat het mij echt te ver.
We weten alleen wel degelijk wat alt rechts is. Maar dan moet je het nieuws wel een beetje hebben gevolgd de afgelopen maanden.

Vooral in de VS is alt right zich aan het ontwikkelen tot een echte stroming met een afgebakend gedachtegoed.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 17 december 2017 @ 17:13:22 #106
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175788068
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 17:12 schreef Nattekat het volgende:

[..]

:O

Jij gaat nu met bewijs voor jouw complete bullshit komen.
Of we laten de FvD-is-alt-right-discussie gewoon voor wat 't is. 't Is een pure herhaling van zetten uit de voorgaande 90+ topics. Erg saai en vermoeiend om te lezen.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 december 2017 @ 17:13:59 #107
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175788086
quote:
2s.gif Op zondag 17 december 2017 17:13 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Of we laten de FvD-is-alt-right-discussie gewoon voor wat 't is. 't Is een pure herhaling van zetten uit de voorgaande 80+ topics. Erg saai en vermoeiend om te lezen.
Bewijs gaat uiteraard nooit komen, dus einde discussie :Y
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175788150
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 17:05 schreef Tanatos het volgende:

[..]


[..]

Er zit een kern van waarheid in dat het overgrote deel van de (echte) Nobelprijzen door mensen is gewonnen met een westers culturele (/Europese) achtergrond/gedachtegoed, kennelijk geeft onderwijs vanuit die westerse waarden daar de beste kansen toe.
Dat is naar mijn idee overigens vanwege de westerse wetenschap die alles behalve dankzij de (Joods)christelijke achtergrond van die westerse cultuur tot stand is gekomen, eerder in het verzet daartegen
Voor mij is de westerse cultuur er een van humanistische waarden en evoluerende ethiek, die uitgaat van wetenschap en niet van religie als basis.
Dat zie ik ook zo. We kunnen er wel van maken dat Baudet doet alsof zwarte mensen te dom zijn voor nobelprijzen, ofzo, en we kunnen wel vergeten wat jij zegt in de laatste alinea en "tolerant" zijn. Maar mijn visie is dat het daar absoluut niet beter van wordt. Van bleren, ja maar tolerantie is onze grootste waarde of cultuur is een veranderlijk iets, ook niet.

Hier een open discussie over voeren in de landelijke politiek lijkt mij een stuk wenselijker dan bepaalde meningen boycotten en met oogkleppen op vol gas een kant op knallen.
pi_175788176
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 17:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

We weten alleen wel degelijk wat alt rechts is. Maar dan moet je het nieuws wel een beetje hebben gevolgd de afgelopen maanden.

Vooral in de VS is alt right zich aan het ontwikkelen tot een echte stroming met een afgebakend gedachtegoed.
Als je met "we" bedoeld wij hier, dan ja. als je met "we" bedoeld de Nederlander. Nee

Een afgebakend gedachtegoed is het niet hoor. Wel is de beweging duidelijk zichtbaar. Binnen die beweging zijn er heel redelijke stromingen die m.i. enkel in de praktijk niet zullen werken en de meest achterlijke stromingen.

Zou jij bijv. Ben Shapiro tot alt-right rekenen?
pi_175788199
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 15:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Laat Baudet eerst maar eens kappen met het doen van dubieuze uitspraken. Want dat deze discussie wordt gevoerd heeft hij helemaal aan zichzelf te danken.

Er hangt een alt rechts luchtje om hem heen. En nee, dat schrijf ik niet omdat ik zogenaamd Baudet zou willen demoniseren. Alle twijfel hieromtrent veroorzaakt Baudet zelf. Die twijfel kan hij wegnemen door wat minder dubieuze zaken te roepen.

Want homeopathische verdunning? Wat?
Je wilt Baudet zogenaamd niet demoniseren maar je spreekt wel van een alt rechts geurtje?
Ik ben met je eens dat Baudet dubieuze uitspraken doet, maar alt rechts is voor mij een verwijzing naar extreemrechts en daarom behoorlijk demoniserend.

Het probleem is juist de vaagheid van die uitspraken en het feit dat het FvD op dit moment, helaas nog 1 op 1 lijkt neer te komen op de mening van 1 persoon.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_175788268
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 17:12 schreef Nattekat het volgende:

[..]

:O

Jij gaat nu met bewijs voor jouw complete bullshit komen.
Baudet gelooft in omvolking, zo blijkt uit deze tweet:

https://mobile.twitter.co(...)s/892100145361432576

En rondom het geloof in omvolking hangt een alt rechts luchtje. Daarom zijn die jongens van Erkenbrand ook zo dol op Baudet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175788299
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 17:17 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Als je met "we" bedoeld wij hier, dan ja. als je met "we" bedoeld de Nederlander. Nee

Een afgebakend gedachtegoed is het niet hoor. Wel is de beweging duidelijk zichtbaar. Binnen die beweging zijn er heel redelijke stromingen die m.i. enkel in de praktijk niet zullen werken en de meest achterlijke stromingen.

Zou jij bijv. Ben Shapiro tot alt-right rekenen?
Er heeft zich een gezamenlijke ideologie ontwikkeld. Zie ook dat stuk in de Volkskrant. In de genoemde boeken wordt dat gedachtegoed geschetst.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175788321
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 17:13 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Bewijs gaat uiteraard nooit komen, dus einde discussie :Y
:')
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 december 2017 @ 17:24:56 #114
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175788340
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 17:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Baudet gelooft in omvolking, zo blijkt uit deze tweet:

https://mobile.twitter.co(...)s/892100145361432576

En rondom het geloof in omvolking hangt een alt rechts luchtje. Daarom zijn die jongens van Erkenbrand ook zo dol op Baudet.
Hij linkt naar een artikel van ene Frank Berkemeier. Aan de inhoud van de Tweet te zien moeten we die link vooral zien als een bron waarin die termen toegelicht worden. Nergens staat dat Baudet alle ideeën in dat artikel steunt.

En wederom: laat die achterlijke sneren eens achterwege.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175788401
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 17:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Baudet gelooft in omvolking, zo blijkt uit deze tweet:

https://mobile.twitter.co(...)s/892100145361432576

En rondom het geloof in omvolking hangt een alt rechts luchtje. Daarom zijn die jongens van Erkenbrand ook zo dol op Baudet.
http://www.un.org/esa/pop(...)ration/migration.htm
pi_175788444
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 17:24 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Hij linkt naar een artikel van ene Frank Berkemeier. Aan de inhoud van de Tweet te zien moeten we die link vooral zien als een bron waarin die termen toegelicht worden. Nergens staat dat Baudet alle ideeën in dat artikel steunt.

En wederom: laat die achterlijke sneren eens achterwege.
Baudet repte eerder dit jaar over de homeopathische verdunning van ons land, die gaande zou zijn. Dat is gewoon wat meer omslachtige beschrijving van omvolking. Baudet die zegt Europa blank te willen houden is daar ook een voorbeeld van. Tel daar de genoemde tweet bij op en er ontstaat een helder patroon waarmee je het denken van Baudet kunt duiden.

Nogmaals, die jongens van Erkenbrand zien Baudet niet voor niets als hun messias.

Wellicht dat Baudet inderdaad niets heeft met dat denken. Maar dan raad ik hem aan zich eens anders uit te gaan drukken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175788469
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175788491
Overigens, als je vroeger zei dat immigratie leidt tot problematiek en multiculti niet werkt, werd je verfoeid en reageerde men net als nu op de opmerkingen als homeopathische verdunning. Nu is iedereen tot die conclusie gekomen dat dat eigenlijk toch wel klopt.
pi_175788502
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 17:30 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En nu?
Dat nuanceert de stelling van Baudet wel, of ligt hem toe in ieder geval.
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 december 2017 @ 17:33:08 #120
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175788539
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 17:29 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Baudet repte eerder dit jaar over de homeopathische verdunning van ons land, die gaande zou zijn. Dat is gewoon wat meer omslachtige beschrijving van omvolking. Baudet die zegt Europa blank te willen houden is daar ook een voorbeeld van. Tel daar de genoemde tweet bij op en er ontstaat een helder patroon waarmee je het denken van Baudet kunt duiden.
Het percentage autochtone Nederlanders in de grote steden is de afgelopen decennia van 95% naar onder de 50% gedaald. Dat is een feit. Feiten benoemen is rechtsextremistisch?

quote:
Nogmaals, die jongens van Erkenbrand zien Baudet niet voor niets als hun messias.

Wellicht dat Baudet inderdaad niets heeft met dat denken. Maar dan raad ik hem aan zich eens anders uit te gaan drukken.
Wederom: demonisatie.
Enge groepen erbij betrekken die er geen donder mee te maken hebben.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175788541
Overigens moet ik wel toegeven dat denk ik weinig echt goed interpreteren hier wat alt right is, koos ook niet.

Het is inderdaad niet 1 vaste ideologie
pi_175788552
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 17:31 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat nuanceert de stelling van Baudet wel, of ligt hem toe in ieder geval.
Nee, niet echt.

Het is scenariodenken van de VN, niet een beleidskeuze die aan Europa op wordt gelegd.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175788563
quote:
7s.gif Op zondag 17 december 2017 17:33 schreef skysherrif het volgende:
Overigens moet ik wel toegeven dat denk ik weinig echt goed interpreteren hier wat alt right is, koos ook niet.

Het is inderdaad niet 1 vaste ideologie
Het draait vooral om memes, kek en incels.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_175788571
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 17:31 schreef Mr.Major het volgende:
Overigens, als je vroeger zei dat immigratie leidt tot problematiek en multiculti niet werkt, werd je verfoeid en reageerde men net als nu op de opmerkingen als homeopathische verdunning. Nu is iedereen tot die conclusie gekomen dat dat eigenlijk toch wel klopt.
Ziedaar de politieke invloed van Fortuyn/Wilders/Baudet die de politieke opinie doet verschuiven ook onder de andere partijen.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 december 2017 @ 17:35:19 #125
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175788594
quote:
7s.gif Op zondag 17 december 2017 17:33 schreef skysherrif het volgende:
Overigens moet ik wel toegeven dat denk ik weinig echt goed interpreteren hier wat alt right is, koos ook niet.

Het is inderdaad niet 1 vaste ideologie
Dan is er toch ook geen enkele grond om het maar te pas en te onpas te gebruiken?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175788639
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 17:33 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het percentage autochtone Nederlanders in de grote steden is de afgelopen decennia van 95% naar onder de 50% gedaald. Dat is een feit. Feiten benoemen is rechtsextremistisch?

[..]

Wederom: demonisatie.
Enge groepen erbij betrekken die er geen donder mee te maken hebben.
Dat er meer allochtonen in Nederland zijn komen wonen, is evident. Niemand betwist dat. Omvolking suggereert dat er sprake is van een vooropgezet plan om de autochtone bevolking te vervangen. En gezien de uitspraken en tweets van Baudet, lijkt hij in die theorie te geloven.

Daarom loopt die enge groep met hem weg. Blijkbaar geeft Baudet die jongens niet voldoende reden om te twijfelen aan zijn opvattingen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175788665
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 17:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, niet echt.

Het is scenariodenken van de VN, niet een beleidskeuze die aan Europa op wordt gelegd.
Het is niet enkel scenario denken. De ontwikkeling (bevolkingskrimp) is gaande en heeft econmische gevolgen. Daar moet wat voor bedacht worden, of we moeten accepteren dat het gebeurd. De EU lijkt dit op te willen lossen m.b.v. immigratie; was de schatting niet dat er in 2050 60 miljoen immigranten nodig zijn om de bevolking stabiel te houden. En die replacement migration, is dat niet praktisch hetzelfde als omvolking? Moet dat niet gewoon open besproken worden, in plaats van gebombardeerd worden tot een alt-rechtse leugen?
pi_175788696
quote:
7s.gif Op zondag 17 december 2017 17:33 schreef skysherrif het volgende:
Overigens moet ik wel toegeven dat denk ik weinig echt goed interpreteren hier wat alt right is, koos ook niet.

Het is inderdaad niet 1 vaste ideologie
Lees dat artikel in de Volkskrant anders even. En neem vervolgens nog effe een half uurtje om je met behulp van google te verdiepen in de stroming.

Alt rechts was inderdaad een samenraapsel van uiteindelijke ideeën, die werden gevoed door ressentiment. Maar het heeft zich langzaam maar zeker ontwikkeld tot een ideologie.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175788730
quote:
15s.gif Op zondag 17 december 2017 17:34 schreef Abschirmdienst het volgende:

[..]

Het draait vooral om memes, kek en incels.
Dan hoef je je ook geen zorgen te maken.
pi_175788753
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 17:35 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dan is er toch ook geen enkele grond om het maar te pas en te onpas te gebruiken?
Omdat het eng klinkt werkt het.

If it looks stupid, but it works, it ain't stupid.
pi_175788755
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 17:38 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Het is niet enkel scenario denken. De ontwikkeling (bevolkingskrimp) is gaande en heeft econmische gevolgen. Daar moet wat voor bedacht worden, of we moeten accepteren dat het gebeurd. De EU lijkt dit op te willen lossen m.b.v. immigratie; was de schatting niet dat er in 2050 60 miljoen immigranten nodig zijn om de bevolking stabiel te houden. En die replacement migration, is dat niet praktisch hetzelfde als omvolking? Moet dat niet gewoon open besproken worden, in plaats van gebombardeerd worden tot een alt-rechtse leugen?
Jij mag het best bespreken. Het is alleen gelul. Er wordt geen beleid gevoerd om de autochtone bevolking te vervangen. Sterker, de EU doet nou juist haar best om de instroom van vreemdelingen terug te dringen. Zie bijvoorbeeld de pijnlijke doch noodzakelijke Turkije-deal.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 december 2017 @ 17:43:50 #132
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175788822
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 17:37 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dat er meer allochtonen in Nederland zijn komen wonen, is evident. Niemand betwist dat. Omvolking suggereert dat er sprake is van een vooropgezet plan om de autochtone bevolking te vervangen. En gezien de uitspraken en tweets van Baudet, lijkt hij in die theorie te geloven.

Daarom loopt die enge groep met hem weg. Blijkbaar geeft Baudet die jongens niet voldoende reden om te twijfelen aan zijn opvattingen.
Omvolking impliceert helemaal niks, dat woord heeft geen officiële definitie. Jij verzint er nu maar wat bij om maar een zo negatief mogelijk beeld bij te schetsen.

In de letterlijke zin van het woord betekent het het vervangen van het ene volk door het ander. Dan is het een prima manier om dat proces te beschrijven.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175788952
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 17:43 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Omvolking impliceert helemaal niks, dat woord heeft geen officiële definitie. Jij verzint er nu maar wat bij om maar een zo negatief mogelijk beeld bij te schetsen.

In de letterlijke zin van het woord betekent het het vervangen van het ene volk door het ander. Dan is het een prima manier om dat proces te beschrijven.
Suggereren dat dit beleid zou zijn doet men eigenlijk alleen in die alt-rechtse hoek. Is net als het cultureel marxisme eigenlijk vooral een complottheorie.
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 december 2017 @ 17:49:54 #134
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175788990
quote:
7s.gif Op zondag 17 december 2017 17:48 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Suggereren dat dit beleid zou zijn doet men eigenlijk alleen in die alt-rechtse hoek. Is net als het cultureel marxisme eigenlijk vooral een complottheorie.
Ik zal die Frank Berkemeier even een berichtje sturen dat hij welkom is in BNW.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175789005
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 17:43 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Omvolking impliceert helemaal niks, dat woord heeft geen officiële definitie. Jij verzint er nu maar wat bij om maar een zo negatief mogelijk beeld bij te schetsen.

In de letterlijke zin van het woord betekent het het vervangen van het ene volk door het ander. Dan is het een prima manier om dat proces te beschrijven.
Zelfs in 2060 vormt het aantal 'allochtonen' nog geen 15 procent van de bevolking. Omvolking bestaat niet. En het is al helemaal niet georkestreerd.

Maar dat is wel waar Baudet in het verleden naar heeft gehint. En dat is dus de reden dat alt rechtse engnekjes hem hebben gebombardeerd tot hun nieuwe Messias. Laten we hopen dat Baudet met zijn toekomstige acties bewijst dat deze verering nergens op is gebaseerd.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 17 december 2017 @ 17:50:39 #136
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175789007
quote:
7s.gif Op zondag 17 december 2017 17:48 schreef 99.999 het volgende:

[..]

net als het cultureel marxisme
Het idee dat er iets bestaat als 'alt-right' is juist gelijk aan het idee dat 'cultuurmarxisme' bestaat.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  zondag 17 december 2017 @ 17:51:15 #137
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175789027
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 17:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zelfs in 2060 vormt het aantal 'allochtonen' nog geen 15 procent van de bevolking.
Bron?
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 december 2017 @ 17:52:15 #138
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175789053
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 17:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zelfs in 2060 vormt het aantal 'allochtonen' nog geen 15 procent van de bevolking. Omvolking bestaat niet. En het is al helemaal niet georkestreerd.

Maar dat is wel waar Baudet in het verleden naar heeft gehint. En dat is dus de reden dat alt rechtse engnekjes hem hebben gebombardeerd tot hun nieuwe Messias. Laten we hopen dat Baudet met zijn toekomstige acties bewijst dat deze verering nergens op is gebaseerd.
Blij dat je nu minstens toegeeft dat het een onderbuik is, en niets wat op feiten gebaseerd is.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175789111
Als ik stel dat ik de westerse, humanistische, evoluerende ethiek superieur acht aan religieuze, tribale, starre ideeën, ben ik dan alt-left, alt-right of wat?

Als ik stel dat de westerse cultuur inderdaad meer Nobelprijswinnaars heeft voortgebracht ondanks haar christelijke (tribale/religieuze/starre) achtergrond, ben ik dan alt-left, alt-right of wat?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_175789123
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 17:49 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik zal die Frank Berkemeier even een berichtje sturen dat hij welkom is in BNW.
Daar past zo’n type inderdaad wel tussen.
pi_175789139
quote:
7s.gif Op zondag 17 december 2017 17:50 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Het idee dat er iets bestaat als 'alt-right' is juist gelijk aan het idee dat 'cultuurmarxisme' bestaat.
Neuh, niet echt.
pi_175789221
quote:
7s.gif Op zondag 17 december 2017 17:51 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Bron?
Het is ietsje meer:

quote:
Latten bevestigt dat het aandeel van de niet-westerse allochtonen in de bevolking snel is gegroeid: van 7,6 procent in 1996 tot 12,7 procent in 2017. In 2060 zal dit volgens een prognose uit 2014 18,5 procent zijn.

Bron
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 17 december 2017 @ 17:58:19 #143
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175789227
quote:
7s.gif Op zondag 17 december 2017 17:54 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Neuh, niet echt.
Mwoah, toch wel. Beide 'ideologieën' worden alleen als (scheld)term gebruikt door tegenstanders van de vermeende ideologie. Voor een potje kwartetten, kan je ook nog 'neoliberalisme' en 'regressief links' aan deze categorie toevoegen.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175789247
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 17:52 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Blij dat je nu minstens toegeeft dat het een onderbuik is, en niets wat op feiten gebaseerd is.
Het geloof in gestuurde omvolking is inderdaad niet op feiten gebaseerd. Erg jammer dus dat Baudet dat toch lijkt te denken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 17 december 2017 @ 17:59:32 #145
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175789260
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 17:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het is ietsje meer:

[..]

Daar staat al 'niet-westers allochtoon'. Jij schreef 'allochtoon'.

Voorts is 't een CBS-voorspelling. Tja.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175789263
quote:
7s.gif Op zondag 17 december 2017 17:58 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Mwoah, toch wel. Beide 'ideologieën' worden alleen als (scheld)term gebruikt door tegenstanders van de vermeende ideologie. Voor een potje kwartetten, kan je ook nog 'neoliberalisme' en 'regressief links' aan deze categorie toevoegen.
Alt rechts noemt zichzelf ook gewoon zo.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 december 2017 @ 18:00:50 #147
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175789290
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 17:59 schreef KoosVogels het volgende:
Erg jammer dus dat Baudet dat toch lijkt te denken.
Dit is dus niet bewezen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 17 december 2017 @ 18:00:54 #148
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175789291
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 17:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Alt rechts noemt zichzelf ook gewoon zo.
Nope, Baudet heeft zich nooit alt-right genoemd, maar jij blijft die (scheld)term toch tegen hem aan schuren. Net zoals pakweg Jesse Klaver zichzelf nooit cultuurmarxist heeft genoemd en Gerrit Zalm zichzelf nooit neoliberaal. Gewoon een lekker potje schelden. Niks mis mee verder, maar doe dat lekker op straat i.p.v. hier in deze reeks.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175789327
quote:
2s.gif Op zondag 17 december 2017 17:59 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Daar staat al 'niet-westers allochtoon'. Jij schreef 'allochtoon'.

Voorts is 't een CBS-voorspelling. Tja.
Immigranten uit Duitsland en België maken geen onderdeel uit van het grote omvolking-complot.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175789347
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 18:00 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dit is dus niet bewezen.
Vandaar dat ik 'lijkt' schrijf. Baudet heeft in ieder geval de schijn tegen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175789368
quote:
2s.gif Op zondag 17 december 2017 18:00 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Nope, Baudet heeft zich nooit alt-right genoemd, maar jij blijft die (scheld)term toch tegen hem aan schuren. Net zoals pakweg Jesse Klaver zichzelf nooit cultuurmarxist heeft genoemd en Gerrit Zalm zichzelf nooit neoliberaal. Gewoon een lekker potje schelden. Niks mis mee verder, maar doe dat lekker op straat i.p.v. hier in deze reeks.
Ik noem Baudet dan ook niet alt rechts. Wel stel ik hij sommige terreinen met de stroming flirt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 december 2017 @ 18:04:44 #152
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175789392
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 18:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vandaar dat ik 'lijkt' schrijf. Baudet heeft in ieder geval de schijn tegen.
Vergeten hoe onze rechtsstaat werkt?
Als je een groepje kan optrommelen die een Pechtold gaat demoniseren, dan kan je uiteindelijk ook zeggen dat pure de schijn tegen heeft.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 17 december 2017 @ 18:05:25 #153
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175789413
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 18:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik noem Baudet dan ook niet alt rechts. Wel stel ik hij sommige terreinen met de stroming flirt.
Er staat ook 'tegen hem aan schuren'. Zoals je Jesse Klaver van heimelijke sympathieën met 't cultuurmarxisme kan betichten of Gerrit Zalm van een geheime neoliberale agenda. Allemaal weinig verheffend gescheld.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175789495
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 18:04 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Vergeten hoe onze rechtsstaat werkt?
Als je een groepje kan optrommelen die een Pechtold gaat demoniseren, dan kan je uiteindelijk ook zeggen dat pure de schijn tegen heeft.
Geen idee waar deze post op slaat en wat de rechtsstaat hier in vredesnaam mee te maken heeft.

Ik heb uitgelegd en laten zien hoe Baudet de schijn tegen heeft wat betreft het geloof in omvolking. Dat is geen demoniseren (over mode-termen gesproken).
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175789584
quote:
2s.gif Op zondag 17 december 2017 18:05 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Er staat ook 'tegen hem aan schuren'. Zoals je Jesse Klaver van heimelijke sympathieën met 't cultuurmarxisme kan betichten of Gerrit Zalm van een geheime neoliberale agenda. Allemaal weinig verheffend gescheld.
Als Baudet zich nou anders uitdrukt in de toekomst, dan wordt hij ook niet in die hoek gedrukt.

Dat de jongens van Erkenbrand hem zien als een held heeft ook een reden.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 17 december 2017 @ 18:13:36 #156
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175789642
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 18:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als Baudet zich nou anders uitdrukt in de toekomst, dan wordt hij ook niet in die hoek gedrukt.
Knap 't punt gemist.
quote:
Dat de jongens van Erkenbrand hem zien als een held heeft ook een reden.
Dit is gewoon de vierde keer dat je dit typt. Alleen al in dit topic. In de complete reeks heb je 't waarschijnlijk al tientallen malen getypt. Gelukkig ben je verder niet 't trollen.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175789729
quote:
14s.gif Op zondag 17 december 2017 18:13 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Knap 't punt gemist.

[..]

Dit is gewoon de vierde keer dat je dit typt. Alleen al in dit topic. In de complete reeks heb je 't waarschijnlijk al tientallen malen getypt. Gelukkig ben je verder niet 't trollen.
Ik snapte je punt prima. Vind het alleen onzin. Jij mag Klaver cultuurmarxistisch noemen als je dat kunt onderbouwen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175789783
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 18:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik noem Baudet dan ook niet alt rechts. Wel stel ik hij sommige terreinen met de stroming flirt.
Je strooit in dit topic al heel lang met dergelijke implicaties en insinuaties, dat siert je allerminst.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  zondag 17 december 2017 @ 18:21:23 #159
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175789858
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 18:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik snapte je punt prima. Vind het alleen onzin. Jij mag Klaver cultuurmarxistisch noemen als je dat kunt onderbouwen.
Mwah, als je topics lang Klaver 'cultuurmarxistisch' noemt in de GL-reeks, dan word je uiteindelijk wel gevraagd om gewoon lekker buiten te gaan spelen. En terecht.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175789878
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 18:18 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Je strooit in dit topic al heel lang met dergelijke implicaties en insinuaties, dat siert je allerminst.
En ik heb onderbouwd waarom ik dat vind. Maar ik snap best dat de FvD-aahang in deze reeks liever louter loftuitingen leest over hun held.

Sorry.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 17 december 2017 @ 18:23:01 #161
221644 timmmmm
sp3c lives matter
pi_175789903
quote:
2s.gif Op zondag 17 december 2017 18:21 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Mwah, als je topics lang Klaver 'cultuurmarxistisch' noemt in de GL-reeks, dan word je uiteindelijk wel gevraagd om gewoon lekker buiten te gaan spelen. En terecht.
Als je gewoon onderbouwt waarom je dat vindt en verder de discussie niet in de weg staat, zou ik niet weten waarom
Laffe huichelaar
pi_175789946
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 18:22 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En ik heb onderbouwd waarom ik dat vind. Maar ik snap best dat de FvD-aahang in deze reeks liever louter loftuitingen leest over hun held.

Sorry.
Ik heb weinig behoefte aan lofuitingen maar de eindeloze stroom aan extreemrechts/altrechts implicties ben ik ook volstrekt beu.
Daarnaast is Baudet allesbehalve mijn held, ook weer zo'n onzin implicatie vanuit jouw zogenaamd objectieve perspectief.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_175789991
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 18:25 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Ik heb weinig behoefte aan lofuitingen maar de eindeloze stroom aan extreemrechts/altrechts implicties ben ik ook volstrekt beu.
Daarnaast is Baudet allesbehalve mijn held, ook weer zo'n onzin implicatie van jouw zogenaamd objectieve perspectief.
Tsja, Baudet geeft met zijn uitspraken nou eenmaal voldoende aanleiding om hem op z'n minst te verdenken van het hebben van een aantal alt rechtse denkbeelden.

Daar kan ik ook niets aan doen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 december 2017 @ 18:31:34 #164
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175790112
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 18:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, Baudet geeft met zijn uitspraken nou eenmaal voldoende aanleiding om hem op z'n minst te verdenken van het hebben van een aantal alt rechtse denkbeelden.

Daar kan ik ook niets aan doen.
En die verdenkingen mag je in BNW houden, gaat het hier gewoon over feiten.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175790178
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 18:31 schreef Nattekat het volgende:

[..]

En die verdenkingen mag je in BNW houden, gaat het hier gewoon over feiten.
Ik zou niet weten waarom ik naar BMW zou moeten aangezien ik mijn verdenkingen gewoon onderbouw.

En anders vraag je de mods maar om in te grijpen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  zondag 17 december 2017 @ 18:36:45 #166
104871 remlof
Europees federalist
pi_175790229
Zijn er serieus nog mensen die betwijfelen of Baudet alt.right is? :')_!
pi_175790248
quote:
7s.gif Op zondag 17 december 2017 12:50 schreef richolio het volgende:

[..]

Nou ja, dat weten we niet zeker natuurlijk.
quote:
15s.gif Op zondag 17 december 2017 12:53 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het mag niet gezegd worden.
Schei toch uit.
pi_175790252
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 18:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom ik naar BMW zou moeten aangezien ik mijn verdenkingen gewoon onderbouw.

En anders vraag je de mods maar om in te grijpen.
Flat earthers onderbouwen hun stelling ook, maar het gaat om het onderwerp dat wordt onderbouwd. Daarom wordt je verwezen naar BNW waarin een prachtig topic kan worden geopend waarin alle uitspraken van Baudet gebundeld en geanalyseerd kunnen worden om de relatie eventueel aan te tonen.
Het moet een bepaald nut of doel hebben. Daar heb ik je om gevraagd, wat het nut is van de opmerking "flirt met" of "zit dicht aan tegen" maar je geeft aan daar geen antwoord op te willen geven.
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 december 2017 @ 18:39:08 #169
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175790295
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 18:34 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik zou niet weten waarom ik naar BMW zou moeten aangezien ik mijn verdenkingen gewoon onderbouw.

En anders vraag je de mods maar om in te grijpen.
Dat is dus letterlijk waar het in BNW over gaat. Onderbouwde (complot)theorieën. Het is niet de afvoerput die velen er maar wat graag in zien.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
  zondag 17 december 2017 @ 18:41:03 #170
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175790336
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 18:39 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Dat is dus letterlijk waar het in BNW over gaat. Onderbouwde (complot)theorieën. Het is niet de afvoerput die velen er maar wat graag in zien.
Eens. BNW is de vrijdenkersruimte van FOK! :{.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175790422
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 18:37 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Flat earthers onderbouwen hun stelling ook, maar het gaat om het onderwerp dat wordt onderbouwd. Daarom wordt je verwezen naar BNW waarin een prachtig topic kan worden geopend waarin alle uitspraken van Baudet gebundeld en geanalyseerd kunnen worden.
Het moet een bepaald nut of doel hebben. Daar heb ik je om gevraagd, wat het nut is van de opmerking "flirt met" of "zit dicht aan tegen" maar je geeft aan daar geen antwoord op te willen geven.
Het is een observatie van mijn kant (en ik sta daarin zeker niet alleen). Vragen wat het nut is van die observatie, slaat nergens op.

Hier nog een boeiend artikel over deze discussie: Aartsprovocateur Thierry Baudet associeert zich doelbewust met de Alt-Right
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175790441
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 18:31 schreef Nattekat het volgende:

[..]

En die verdenkingen mag je in BNW houden, gaat het hier gewoon over feiten.
Feit is dat alt-right bestaat, en dat er mensen zijn die noemen dat ze daar onder vallen. Baudet zal dat niet expliciet uitspreken, en hij vindt ongetwijfeld zelf ook echt dat hij niet alt-right is, maar hij schuurt er qua denkbeelden wel tegenaan.

Hoe is dat een complottheorie?
pi_175790456
Je wordt tegenwoordig als racist gezien als je trots op Nederland bent en je dit ook wil uitdragen en verdedigen en bevorderen. Als je minder buitenlandse invloed wil, minder multiculturele groepen die niet goed integreren en hun eigen regels en normen en waarden in Nederland willen opdringen.
pi_175790512
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 18:45 schreef Odaiba het volgende:
Je wordt tegenwoordig als racist gezien als je trots op Nederland bent en je dit ook wil uitdragen en verdedigen en bevorderen.
:')_!
pi_175790520
Baudet is gewoon de volgende nazie mannetje

Die peilingen van maurice de hond zijn meestal grote bullshit dat weet iedereen.
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 december 2017 @ 18:48:14 #176
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175790530
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 18:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het is een observatie van mijn kant (en ik sta daarin zeker niet alleen). Vragen wat het nut is van die observatie, slaat nergens op.

Hier nog een boeiend artikel over deze discussie: Aartsprovocateur Thierry Baudet associeert zich doelbewust met de Alt-Right
Een kort bezoekje aan de Twitterpagina van de schrijver leert me dat we hier te maken hebben met alles behalve een objectieve auteur. Wat moeten we dan in godsnaam met dat baggerstuk? Is het bewijs voor iets?
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175790548
quote:
10s.gif Op zondag 17 december 2017 18:47 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

:')_!
Lach maar, maar in Nederland was het groot nieuws dat we een een Nederlandse vlag in de tweede kamer mochten installeren.
pi_175790564
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 18:47 schreef klaasweetalles het volgende:
Baudet is gewoon de volgende nazie mannetje

Jij heet geen klaas in ieder geval
pi_175790584
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 18:49 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Jij heet geen klaas in ieder geval
Ik heet jaap
"Wedstrijden kun je altijd verliezen anders hoef je die wedstrijden ook niet te spelen"
Klaasweetalles 14-08-2018
pi_175790610
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 18:44 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het is een observatie van mijn kant (en ik sta daarin zeker niet alleen). Vragen wat het nut is van die observatie, slaat nergens op.

Hier nog een boeiend artikel over deze discussie: Aartsprovocateur Thierry Baudet associeert zich doelbewust met de Alt-Right
Uhm jawel.
Ook zo'n flat-earther.
pi_175790658
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 18:27 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Tsja, Baudet geeft met zijn uitspraken nou eenmaal voldoende aanleiding om hem op z'n minst te verdenken van het hebben van een aantal alt rechtse denkbeelden.

Daar kan ik ook niets aan doen.
Maar je doet zogenaamd niet aan impliceren/insinueren?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_175790740
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 18:48 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Een kort bezoekje aan de Twitterpagina van de schrijver leert me dat we hier te maken hebben met alles behalve een objectieve auteur. Wat moeten we dan in godsnaam met dat baggerstuk? Is het bewijs voor iets?
Shoot the messenger. Helder.

Hier nog een aardige opsomming die een inkijkje geeft in het dubieuze denken van Baudet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175790747
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 18:52 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Maar je doet zogenaamd niet aan impliceren/insinueren?
Nou waarom hij dat zegt, dat zegt hij liever niet. Totdat Baudet ermee ophoudt.
pi_175790774
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 18:52 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Maar je doet zogenaamd niet aan impliceren/insinueren?
Ik breng zaken zoals ik ze zie. Sorry.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175790801
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 18:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Shoot the messenger. Helder.

Hier nog een aardige opsomming die een inkijkje geeft in het dubieuze denken van Baudet.
Ook weer zo'n complotdenker die achter iedere uitspraak iets zoekt. Staat stijf van drogredenen en interpretatie. Dit is niet anders dan de mensen die op youtube jetfuel can't melt steel beams opzoeken en dus concluderen dat het een inside job is. Het hoort niet thuis in POL.
pi_175790819
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 18:48 schreef Odaiba het volgende:

[..]

Lach maar, maar in Nederland was het groot nieuws dat we een een Nederlandse vlag in de tweede kamer mochten installeren.
Allemaal racisten!
pi_175790833
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 18:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik breng zaken zoals ik ze zie. Sorry.
Dat zeggen flat earthers ook. Ga gewoon naar BNW of leg uit wat je met de gedane uitspraken bedoeld. Als het slechts neerkomt op guilt by association -en daar lijkt het sterk op; dat is een drogreden én je kan 'm niet eens bewijzen. Als je dat wil blijven herhalen, doe je dat in BNW, niet in POL.
pi_175790844
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 18:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik breng zaken zoals ik ze zie. Sorry.
Ergo subjectiviteit is in zulke zaken vrijwel onvermijdelijk?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_175790857
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 18:56 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ook weer zo'n complotdenker die achter iedere uitspraak iets zoekt. Staat stijf van drogredenen en interpretatie. Dit is niet anders dan de mensen die op youtube jetfuel can't melt steel beams opzoeken en dus concluderen dat het een inside job is. Het hoort niet thuis in POL.
Allemaal feiten die op zichzelf misschien nietszeggend zijn, maar wanneer je ze bij elkaar optelt een verontrustend beeld schetsen.

Maar bijvoorbeeld ook dat Baudet een van de sprekers was tijdens de IJzerwake. Waarom nou toch?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 december 2017 @ 18:58:44 #190
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175790858
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 18:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Shoot the messenger. Helder.

Hier nog een aardige opsomming die een inkijkje geeft in het dubieuze denken van Baudet.
The messenger? Wut?

Wat wil je nou zeggen met dat zielige blogje van iemand die overduidelijk een even grote hekel aan het FvD heeft als Remlof? Het is en blijft BNW.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175790894
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 18:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Allemaal feiten die op zichzelf misschien nietszeggend zijn, maar wanneer je ze bij elkaar optelt een verontrustend beeld schetsen.

Maar bijvoorbeeld ook dat Baudet een van de sprekers was tijdens de IJzerwake. Waarom nou toch?
Ook dit is dus precies exact de argumentatiestructuur van complotdenkers uit BNW

Niks aan de hand daar inhoudelijk gezien w.b. Baudet. Om ze te laten deradicaliseren misschien wel.
pi_175790918
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 18:56 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ook weer zo'n complotdenker die achter iedere uitspraak iets zoekt. Staat stijf van drogredenen en interpretatie. Dit is niet anders dan de mensen die op youtube jetfuel can't melt steel beams opzoeken en dus concluderen dat het een inside job is. Het hoort niet thuis in POL.
Ok, laten we er eens 4 uit lichten die hij opsomt:

- Net niet letterlijk stellen, maar er des te meer op zinspelen, dat cultuur in hoge mate wordt bepaald door ras (2015). Update: de link loopt inmiddels dood, de radio-uitzending "De Overnachting" (met Filemon Wesselink, 20 september 2015) staat nu hier; luister vanaf 16:13. Zie ook deze Twitter-draad.

- Toegevoegd maart 2017: "Ik [wil] niet dat Europa Afrikaniseert". "Ik wil graag dat Europa dominant blank en cultureel blijft zoals het is". Amsterdam FM, Vluchtweek, 17 september 2015 (vanaf 1:10:08 - tot 1:10:45).

- Aan de zwarte (conservatieve) Nederlander Kiza Magendane voorhouden: "Er is een reden waarom alle Nobelprijswinnaars blank zijn" (2015). Vervolgens ontvriendde Magendane begrijpelijkerwijs Baudet op Facebook.

- De aanval door een ruiten ingooiende meute op de gemeenteraad van Geldermalsen, die vergaderde over een asielzoekerscentrum, bestempelen als "noodweer" tegen een "injectie van criminaliteit" (2015).

Hoe zijn dat drogredenen?
pi_175790945
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 18:58 schreef Nattekat het volgende:

[..]

The messenger? Wut?

Wat wil je nou zeggen met dat zielige blogje van iemand die overduidelijk een even grote hekel aan het FvD heeft als Remlof? Het is en blijft BNW.
Het is een feitelijke opsomming van wat Baudet zoal gezegd heeft. Hoe je dat interpreteert moet jij weten.
pi_175790959
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 18:57 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat zeggen flat earthers ook. Ga gewoon naar BNW of leg uit wat je met de gedane uitspraken bedoeld. Als het slechts neerkomt op guilt by association -en daar lijkt het sterk op; dat is een drogreden én je kan 'm niet eens bewijzen. Als je dat wil blijven herhalen, doe je dat in BNW, niet in POL.
Het toont aan dat Baudet opzichtig flirt met alt rechts en andere radicale en dubieuze engnekken. En ik ben vooral benieuwd waarom hij dat doet. Dit lijkt mij de plek om dat te bespreken.

Maar het staat je vrij om mij te rapporteren bij de mods.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 december 2017 @ 19:02:09 #195
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175790983
Flat Earth'ers hebben ook zat argumenten om hun stelling te onderbouwen, waarvan er ook zat geen drogreden zijn.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175791023
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 19:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het toont aan dat Baudet opzichtig flirt met alt rechts en andere radicale en dubieuze engnekken. En ik ben vooral benieuwd waarom hij dat doet. Dit lijkt mij de plek om dat te bespreken.
Lijkt me ook, maar het komt doorgaans niet veel verder dan "haha, jullie zijn er op uit om Baudet te demoniseren!" en dan een verwijzing naar GroenLinks.
pi_175791062
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 18:59 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ook dit is dus precies exact de argumentatiestructuur van complotdenkers uit BNW

Niks aan de hand daar inhoudelijk gezien w.b. Baudet. Om ze te laten deradicaliseren misschien wel.
Wat jij doet is je kop in het zand steken. Als het aan jou ligt worden de dubieuze uitspraken en acties van Baudet niet besproken. Sorry, maar dan moet je toch echt naar een ander forum.

Want wat doet zo'n Baudet nou op de IJzerwake? Een evenement waar extreem-rechts Europa samenkomt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175791075
quote:
7s.gif Op zondag 17 december 2017 19:00 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ok, laten we er eens 4 uit lichten die hij opsomt:

- Net niet letterlijk stellen, maar er des te meer op zinspelen, dat cultuur in hoge mate wordt bepaald door ras (2015). Update: de link loopt inmiddels dood, de radio-uitzending "De Overnachting" (met Filemon Wesselink, 20 september 2015) staat nu hier; luister vanaf 16:13. Zie ook deze Twitter-draad.

- Toegevoegd maart 2017: "Ik [wil] niet dat Europa Afrikaniseert". "Ik wil graag dat Europa dominant blank en cultureel blijft zoals het is". Amsterdam FM, Vluchtweek, 17 september 2015 (vanaf 1:10:08 - tot 1:10:45).

- Aan de zwarte (conservatieve) Nederlander Kiza Magendane voorhouden: "Er is een reden waarom alle Nobelprijswinnaars blank zijn" (2015). Vervolgens ontvriendde Magendane begrijpelijkerwijs Baudet op Facebook.

- De aanval door een ruiten ingooiende meute op de gemeenteraad van Geldermalsen, die vergaderde over een asielzoekerscentrum, bestempelen als "noodweer" tegen een "injectie van criminaliteit" (2015).

Hoe zijn dat drogredenen?
Kan ik niet over oordelen, ken het fragment niet. Gezien de kwaliteit van andere voorbeelden, zal ook hier niets aan de hand zijn.

Lijkt mij handiger Afrika te Europeaniseren dan Europa te afrikaniseren. Niks extreem of alt-rechts aan, en beter voor beiden continenten en haar inwoners. Klinkt misschien heftig, maar niks aan de hand.

Deze hebben we hier zojuist besproken en ook niet meer dan redelijk.

Een bewuste parafrasering om het erger te laten lijken dan het is. Dit heeft Baudet niet gedaan of gezegd.

Kortom: geen haar beter dan degenen die geloven dat 911 een inside job is. Dat mag hoor, en misschien is het ook zo. Zoals nattekak al schreef, het is geen afvoerputje, maar dat is waar BNW voor js
pi_175791155
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 19:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat jij doet is je kop in het zand steken. Als het aan jou ligt worden de dubieuze uitspraken en acties van Baudet niet besproken. Sorry, maar dan moet je toch echt naar een ander forum.

Want wat doet zo'n Baudet nou op de IJzerwake? Een evenement waar extreem-rechts Europa samenkomt.
Dat zeggen mensen ook over mensen die niet in het verhaal achter 911 geloven.

Jawel dat mag prima en is juist goed. maar niet 1000x en zonder doel of met het doel Baudet zonder bewijs alt right te noemen. Tenzij je naar BNW gaat, dat is hetzelfde forum overigens.

Wat hier niet thuishoort is guilt by association, zoals jij nu doet. Baudet heeft daar geen alt right verhaal opgehangen.
pi_175791202
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 19:04 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Kan ik niet over oordelen, ken het fragment niet. Gezien de kwaliteit van andere voorbeelden, zal ook hier niets aan de hand zijn.

Lijkt mij handiger Afrika te Europeaniseren dan Europa te afrikaniseren. Niks extreem of alt-rechts aan, en beter voor beiden continenten en haar inwoners. Klinkt misschien heftig, maar niks aan de hand.

Deze hebben we hier zojuist besproken en ook niet meer dan redelijk.

Een bewuste parafrasering om het erger te laten lijken dan het is. Dit heeft Baudet niet gedaan of gezegd.

Kortom: geen haar beter dan degenen die geloven dat 911 een inside job is. Dat mag hoor, en misschien is het ook zo. Zoals nattekak al schreef, het is geen afvoerputje, maar dat is waar BNW voor js
Kun je ook gewoon eens inhoudelijk reageren? Het gaat nergens in de 4 punten om koloniseren, dus waar heb je het over.

Het zijn er 4 dus het moet niet al teveel moeite kosten om de 4 drogredenen één voor één te ontleden en te ontkrachten.

1) Net niet letterlijk stellen, maar er des te meer op zinspelen, dat cultuur in hoge mate wordt bepaald door ras (2015). Update: de link loopt inmiddels dood, de radio-uitzending "De Overnachting" (met Filemon Wesselink, 20 september 2015) staat nu hier; luister vanaf 16:13. Zie ook deze Twitter-draad.

2) Toegevoegd maart 2017: "Ik [wil] niet dat Europa Afrikaniseert". "Ik wil graag dat Europa dominant blank en cultureel blijft zoals het is". Amsterdam FM, Vluchtweek, 17 september 2015 (vanaf 1:10:08 - tot 1:10:45).

3) Aan de zwarte (conservatieve) Nederlander Kiza Magendane voorhouden: "Er is een reden waarom alle Nobelprijswinnaars blank zijn" (2015). Vervolgens ontvriendde Magendane begrijpelijkerwijs Baudet op Facebook.

4) De aanval door een ruiten ingooiende meute op de gemeenteraad van Geldermalsen, die vergaderde over een asielzoekerscentrum, bestempelen als "noodweer" tegen een "injectie van criminaliteit" (2015).
  zondag 17 december 2017 @ 19:09:43 #202
104871 remlof
Europees federalist
pi_175791228
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 18:58 schreef Nattekat het volgende:

[..]

The messenger? Wut?

Wat wil je nou zeggen met dat zielige blogje van iemand die overduidelijk een even grote hekel aan het FvD heeft als Remlof? Het is en blijft BNW.
Zelfs als je niet objectief bent kan je gewoon feiten benoemen.
pi_175791254
quote:
7s.gif Op zondag 17 december 2017 19:09 schreef remlof het volgende:

[..]

Zelfs als je niet objectief bent kan je gewoon feiten benoemen.
Maar dat gebeurt hier dus niet
pi_175791289
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 18:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Shoot the messenger. Helder.

Hier nog een aardige opsomming die een inkijkje geeft in het dubieuze denken van Baudet.
Waar ben jij zo bang voor?
pi_175791341
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 19:08 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Kun je ook gewoon eens inhoudelijk reageren? Het gaat nergens in de 4 punten om koloniseren, dus waar heb je het over.

Het zijn er 4 dus het moet niet al teveel moeite kosten om de 4 drogredenen één voor één te ontleden en te ontkrachten.

1) Net niet letterlijk stellen, maar er des te meer op zinspelen, dat cultuur in hoge mate wordt bepaald door ras (2015). Update: de link loopt inmiddels dood, de radio-uitzending "De Overnachting" (met Filemon Wesselink, 20 september 2015) staat nu hier; luister vanaf 16:13. Zie ook deze Twitter-draad.

2) Toegevoegd maart 2017: "Ik [wil] niet dat Europa Afrikaniseert". "Ik wil graag dat Europa dominant blank en cultureel blijft zoals het is". Amsterdam FM, Vluchtweek, 17 september 2015 (vanaf 1:10:08 - tot 1:10:45).

3) Aan de zwarte (conservatieve) Nederlander Kiza Magendane voorhouden: "Er is een reden waarom alle Nobelprijswinnaars blank zijn" (2015). Vervolgens ontvriendde Magendane begrijpelijkerwijs Baudet op Facebook.

4) De aanval door een ruiten ingooiende meute op de gemeenteraad van Geldermalsen, die vergaderde over een asielzoekerscentrum, bestempelen als "noodweer" tegen een "injectie van criminaliteit" (2015).

Ik reageer al inhoudelijk.
Niemand heeft wat over koloniseren gezegd?

1) geen idee wat hier aan de hand was.
2) al toegelicht, niet meer dan redelijk en niet alt-right. Ik heb nog niemand gehoord die het hier niet mee eens is.
3) net besproken, we kwamen tot de conclusie dat ook dit een storm in een glas water is.
4) een stroman. Ik ga niet inhoudelijk in op iets wat hij niet gezegd heeft. Wat er tussen de 2e " " staat is niet alt-right, maar wel de waarheid
pi_175791344
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 19:06 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat zeggen mensen ook over mensen die niet in het verhaal achter 911 geloven.

Jawel dat mag prima en is juist goed. maar niet 1000x en zonder doel. Tenzij je naar BNW gaat, dat is hetzelfde forum overigens.

Wat hier niet thuishoort is guilt by association, zoals jij nu doet.
Wat doet Baudet op de IJzerwake? Hij weet zelf ook dat extreem-rechts Europa zich daar verzamelt. Waarom de PVV, FPO en Vlaams Belang de avent-garde van Europa noemen en op Twitter een artikel aanprijzen van een notoire conservatieve antisemiet waarin wordt geageerd tegen homoseksualiteit?

Waarom toch telkens dat geflirt met extreem-revhtse en dubieuze engnekken?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 december 2017 @ 19:14:30 #207
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175791398
Open gewoon een topic in BNW als je zo graag je gekke theorieën wil bespreken, hoef je ons er niet mee te vervelen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175791413
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 19:06 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat zeggen mensen ook over mensen die niet in het verhaal achter 911 geloven.

Jawel dat mag prima en is juist goed. maar niet 1000x en zonder doel of met het doel Baudet zonder bewijs alt right te noemen. Tenzij je naar BNW gaat, dat is hetzelfde forum overigens.

Wat hier niet thuishoort is guilt by association, zoals jij nu doet. Baudet heeft daar geen alt right verhaal opgehangen.
Maar waarom ziet een Erkenbrand juist het FvD (en niet Wilders) dan als hun uithangbord? Dat heeft natuurlijk wel een oorsprong.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_175791455
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 19:13 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat doet Baudet op de IJzerwake? Hij weet zelf ook dat extreem-rechts Europa zich daar verzamelt. Waarom de PVV, FPO en Vlaams Belang de avent-garde van Europa noemen en op Twitter een artikel aanprijzen van een notoire conservatieve antisemiet waarin wordt geageerd tegen homoseksualiteit?

Waarom toch telkens dat geflirt met extreem-revhtse en dubieuze engnekken?
Wat doet Merkel op het grondgebied van nazi-duitsland? Gaat nergens over.

Baudet heeft zich eerder getoond als aanhanger van een zionistisch complot dan iemand die er in gelooft. Ageren tegen homoseksualiteit doet hij ook niet. Gaat ook nergens over
pi_175791514
quote:
7s.gif Op zondag 17 december 2017 19:14 schreef nostra het volgende:

[..]

Maar waarom ziet een Erkenbrand juist het FvD (en niet Wilders) dan als hun uithangbord? Dat heeft natuurlijk wel een oorsprong.
Geen idee, vraag het ze. Betekent niks. Ga naar BNW als je denkt dat hier een soort collusion of verbond of plan of gedeelde ideologie of conspiracy achter zit. Het hoort simpelweg niet thuis in een politieke discussie hier.

Je mag het best benoemen, maar 1000x aanhalen om een soort alt-right ding aan te tonen, hoort in BNW. Simpel.
pi_175791533
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 19:15 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Wat doet Merkel op het grondgebied van nazi-duitsland? Gaat nergens over.

Baudet heeft zich eerder getoond als aanhanger van een zionistisch complot dan iemand die er in gelooft. Ageren tegen homoseksualiteit doet hij ook niet. Gaat ook nergens over
Klopt, dat doet hij ook niet. Waarom dan zulke extreme artikelen retweeten? Wat zijn de echte opvattingen van Baudet?

En je vergelijking met Merkel slaat helemaal nergens op. Baudet nam het woord op een bijeenkomst voor extreem-rechts Europa. Waarom doet hij dat?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175791573
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 19:15 schreef Mr.Major het volgende:
Ageren tegen homoseksualiteit doet hij ook niet. Gaat ook nergens over
Hij vindt wel dat Christelijke scholen homo's als leraar moeten kunnen weigeren. Tegelijkertijd wil hij dat moslims homo's niet mogen discrimineren. Dat is op zijn minst inconsistent.
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_175791596
Toen het nog voor de wind ging :p
pi_175791653
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 19:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]


En je vergelijking met Merkel slaat helemaal nergens op. Baudet nam het woord op een bijeenkomst voor extreem-rechts Europa. Waarom doet hij dat?
Klopt, dat was bewust. Lijkt op wat jij doet. Omdat hij daar is uitgenodigd kwam hij daar een redelijk verhaal vertellen, misschien wel om die mensen te deradicaliseren. Prachtig toch.
pi_175791676
quote:
7s.gif Op zondag 17 december 2017 19:19 schreef nostra het volgende:

[..]

Hij vindt wel dat Christelijke scholen homo's als leraar moeten kunnen weigeren. Tegelijkertijd wil hij dat moslims homo's niet mogen discrimineren. Dat is op zijn minst inconsistent.
Is dat zo?
pi_175791689
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 19:13 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ik reageer al inhoudelijk.
Niemand heeft wat over koloniseren gezegd?

1) geen idee wat hier aan de hand was.
Dat staat er. Hij impliceert dat cultuur wordt bepaald door ras.

quote:
2) al toegelicht, niet meer dan redelijk en niet alt-right. Ik heb nog niemand gehoord die het hier niet mee eens is.
Mwah,

quote:
3) net besproken, we kwamen tot de conclusie dat ook dit een storm in een glas water is.
Hoezo storm in een glas water? Missen donkere mensen bepaalde intellectuel eigenschappen ofzo? Of hoe moet ik dat zien?

quote:
4) een stroman. Ik ga niet inhoudelijk in op iets wat hij niet gezegd heeft.
Dat heeft hij letterlijk gezegd. Dat er sprake was van noodweer.
pi_175791690
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 19:18 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Klopt, dat doet hij ook niet. Waarom dan zulke extreme artikelen retweeten? Wat zijn de echte opvattingen van Baudet?

Prachtige vragen voor in het BNW topic. Misschien kom ik er nog wel eens buurten.
pi_175791754
quote:
7s.gif Op zondag 17 december 2017 19:22 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat staat er. Hij impliceert dat cultuur wordt bepaald door ras.

[..]

Mwah,

[..]

Hoezo storm in een glas water? Missen donkere mensen bepaalde intellectuel eigenschappen ofzo? Of hoe moet ik dat zien?

[..]

Dat heeft hij letterlijk gezegd. Dat er sprake was van noodweer.
Er staat wel meer dat niet klopt.

:')

Lees hier maar terug.

Niet waar. Hij keurde het gedrag af, zei dat het niet mocht en stelt dat het pas noodweer is als het wettelijk gezien zou mogen, zoals noodweer. Hij keurt het dus af. Het weblog is dus misleidend. Als je hier verder over wilt praten maak je maar een BNW topic aan.

Ga naar BNW
pi_175791885
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 19:22 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Prachtige vragen voor in het BNW topic. Misschien kom ik er nog wel eens buurten.
Nee, dit is de juiste plek voor een discussie over het gedachtegoed van Baudet, leider van de snelst groeiende partij van Nederland.

Ik ben blij dat het FvD gevrijwaard lijkt van extreem-rechtse opvattingen. Althans, die zijn niet terug te vinden in het programma.

Maar ik vraag mij wel af waarom Baudet zich blijft associëren met dubieuze figuren en partijen, zoals blijkt uit die opsomming die hier is gepost. Want ik vind het eerlijk gezegd verontrustend dat een politicus die premier hoopt te worden kort geleden nog het woord heeft gevoerd tijdens de IJzerwake. Ik zou graag willen weten waarom Baudet telkens van die dubieuze uitspraken doet en acties onderneemt. En een discussie daarover hoort hier thuis.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175791908
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 19:21 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Is dat zo?
Dat over de moslims staat in zijn wetsvoorstel Bescherming Nederlandse Waarden. Dat over Christenen kan ik nu niet naar linken, want zondag en interview met het RD. ( :') ). Wel een link naar de quote https://www.indymedia.nl/node/41185
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_175792015
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 19:27 schreef nostra het volgende:

[..]

Dat over de moslims staat in zijn wetsvoorstel Bescherming Nederlandse Waarden. Dat over Christenen kan ik nu niet naar linken, want zondag en interview met het RD. ( :') ). Wel een link naar de quote https://www.indymedia.nl/node/41185
"Dat"over moslims is prima. Die link zet dingen tussen " " die hij niet gezegd heeft. Daar heb ik niks aan, dus ik zie de link morgen dan wel.

Bijzonder dat je op zondag daar niet op kan trouwens.
pi_175792065
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 19:23 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Er staat wel meer dat niet klopt.

:')
Wat betreft noodweer in relatie tot asielzoekers. Dat zegt Baudet hier:

Uitzending van PowNed
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175792093
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 19:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, dit is de juiste plek voor een discussie over het gedachtegoed van Baudet, leider van de snelst groeiende partij van Nederland.

Ik ben blij dat het FvD gevrijwaard lijkt van extreem-rechtse opvattingen. Althans, die zijn niet terug te vinden in het programma.

Maar ik vraag mij wel af waarom Baudet zich blijft associëren met dubieuze figuren en partijen, zoals blijkt uit die opsomming die hier is gepost. Want ik vind het eerlijk gezegd verontrustend dat een politicus die premier hoopt te worden kort geleden nog het woord heeft gevoerd tijdens de IJzerwake. Ik zou graag willen weten waarom Baudet telkens van die dubieuze uitspraken doet en acties onderneemt. En een discussie daarover hoort hier thuis.
In een discussieforum over Bush in 2001 horen de complotten over 911 niet. Hier hoort jouw geneuzel niet.

Praat ik tegen een dove/blinde ofzo? Dit hoort thuis in BNW.
pi_175792120
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 19:31 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat betreft noodweer in relatie tot asielzoekers. Dat zegt Baudet hier:

Uitzending van PowNed
Hier stelt hij dat het geen noodweer is, omdat dit gedrag niet goedgekeurd wordt vanuit de wet. Dus ik denk dat je een ander fragment bedoeld.

Ga nou maar gewoon naar BNW
pi_175792124
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 19:23 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Er staat wel meer dat niet klopt.

:')

Lees hier maar terug.

Niet waar. Hij keurde het gedrag af, zei dat het niet mocht en stelt dat het pas noodweer is als het wettelijk gezien zou mogen, zoals noodweer. Hij keurt het dus af. Het weblog is dus misleidend. Als je hier verder over wilt praten maak je maar een BNW topic aan.

Ga naar BNW
Het is echt niet te geloven. :') Maar het is goed met je, een inhoudelijke discussie zit er gewoon niet in hier blijkbaar.
pi_175792127
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 19:31 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

In een discussieforum over Bush in 2001 horen de complotten over 911 niet. Hier hoort jouw geneuzel niet.

Praat ik tegen een dove/blinde ofzo? Dit hoort thuis in BNW.
Jij bepaalt niet wat hier thuishoort, vriendelijke vriend.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175792135
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 19:32 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Hier stelt hij dat het geen noodweer is, omdat dit gedrag niet goedgekeurd wordt vanuit de wet. Dus ik denk dat je een ander fragment bedoeld.

Ga nou maar gewoon naar BNW
Hij stelt juist wèl dat het noodweer is.
pi_175792235
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 19:30 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

"Dat"over moslims is prima. Die link zet dingen tussen " " die hij niet gezegd heeft. Daar heb ik niks aan, dus ik zie de link morgen dan wel.
Dat heeft hij gewoon gezegd. De Google resultaten hieronder. Morgen post ik het linkje nog wel.


Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_175792240
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 19:26 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nee, dit is de juiste plek voor een discussie over het gedachtegoed van Baudet, leider van de snelst groeiende partij van Nederland.

Ik ben blij dat het FvD gevrijwaard lijkt van extreem-rechtse opvattingen. Althans, die zijn niet terug te vinden in het programma.

Maar ik vraag mij wel af waarom Baudet zich blijft associëren met dubieuze figuren en partijen, zoals blijkt uit die opsomming die hier is gepost. Want ik vind het eerlijk gezegd verontrustend dat een politicus die premier hoopt te worden kort geleden nog het woord heeft gevoerd tijdens de IJzerwake. Ik zou graag willen weten waarom Baudet telkens van die dubieuze uitspraken doet en acties onderneemt. En een discussie daarover hoort hier thuis.
Kortom jouw kant/mening is grotendeels gebaseerd op ad hominems/subjectieve interpretatie, en daarmee vind je per definitie de hele partij, of misschien wel iedereen die de huidige politiek concensus beu is alt-right/left?

En ja, ook dat is een emotionele reactie zoals jij er hier al honderden hebt geuit.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_175792244
Dubbel
Government is not the solution to our problem, government is the problem.
Far across the moonbeam I know that's who you are
pi_175792253
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 19:32 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Hier stelt hij dat het geen noodweer is, omdat dit gedrag niet goedgekeurd wordt vanuit de wet. Dus ik denk dat je een ander fragment bedoeld.

Ga nou maar gewoon naar BNW
Wie is er nou doof? Luister nog maar eens.

Waar het op neerkomt is dat Terry in een minuutje de gewelddadigheden in Geldermalsen probeert te rechtvaardigen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175792258
quote:
10s.gif Op zondag 17 december 2017 19:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Jij bepaalt niet wat hier thuishoort, vriendelijke vriend.
Nee dat bepalen de richtlijnen, die volgende hoort jouw poep daar thuis.


Hier trouwens het hele fragment, kan je een op de waarheid gebaseerde mening vormen.
pi_175792319
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 19:35 schreef nostra het volgende:

[..]

Die heeft hij gewoon gezegd. De Google resultaten hieronder. Morgen post ik het linkje nog wel.


[ afbeelding ]
Dan zal ik het morgen afkeuren.

Maakt het nog niet alt-right maar goed. Dan hebben we misschien een werkelijke quote.
pi_175792335
quote:
10s.gif Op zondag 17 december 2017 19:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wie is er nou doof? Luister nog maar eens.

Waar het op neerkomt is dat Terry in een minuutje de gewelddadigheden in Geldermalsen probeert te rechtvaardigen.
In het 11 minuten durende debat blijkt echter dat bovenstaande niet waar is. Maar beroep je in BNW vooral op die ene minuut als dat beter in je gedachtegoed past
pi_175792336
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 19:36 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Kortom jouw kant/mening is grotendeels gebaseerd op ad hominems/subjectieve interpretatie, en daarmee vind je per definitie de hele partij, of misschien wel iedereen die de huidige politiek concensus beu is alt-right/left?

En ja, ook dat is een emotionele reactie zoals jij er hier al honderden hebt geuit.
Wat ik doe is vraagtekens plaatsen bij bepaalde uitspraken en acties van Baudet. Maar zijn fans in deze reeks willen helaas geen discussie. Althans, niet over de dubieuze kantjes van hun voorman. Jammer.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175792380
quote:
10s.gif Op zondag 17 december 2017 19:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wie is er nou doof? Luister nog maar eens.

Waar het op neerkomt is dat Terry in een minuutje de gewelddadigheden in Geldermalsen probeert te rechtvaardigen.
Ik weet niet of dit nu cognitieve dissonantie is of iets anders. Dat zag je met Wilders ook toen hij stelde dat álle Marokkanen het land uit moeten. "Nee, het kan niet dat hij dat zo gezegd heeft hoor!"

Kennelijk was dat de meeste adepten toch iets te heftig en deden ze vervolgens maar dat Wilders iets anders gezegd zou hebbn.
pi_175792422
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 19:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat ik doe is vraagtekens plaatsen bij bepaalde uitspraken en acties van Baudet. Maar zijn fans in deze reeks willen helaas geen discussie. Althans, niet over de dubieuze kantjes van hun voorman. Jammer.
Je weet het weer leuk te draaien. De gehele wereldbevolking wil helaas geen discussie over het feit dat de aarde eigenlijk plat is, maar blijft liever in haar schijnwereld leven. Jammer.
pi_175792537
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 19:36 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Nee dat bepalen de richtlijnen, die volgende hoort jouw poep daar thuis.


Hier trouwens het hele fragment, kan je een op de waarheid gebaseerde mening vormen.
Het zijn vooral Annabel en Albrecht die hun afkeuring laten blijken. Baudet roept iets over noodweer en dat de rellen voorkomen hadden kunnen worden.

Dus nee, het werpt geen ander licht op zijn uitspraken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175792633
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 19:41 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Je weet het weer leuk te draaien. De gehele wereldbevolking wil helaas geen discussie over het feit dat de aarde eigenlijk plat is, maar blijft liever in haar schijnwereld leven. Jammer.
Er worden hier slechts feiten genoemd. Want het is helaas een feit dat Baudet het woord neemt tijdens een bijeenkomst van extreem-rechts Europa en dat hij radicale artikelen retweet. Ik wil slechts een open discussie over waarom hij dat doet.

Maar jij blijft maar emmeren over BNW. Het slaat werkelijk nergens op.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175792657
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 19:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Wat ik doe is vraagtekens plaatsen bij bepaalde uitspraken en acties van Baudet. Maar zijn fans in deze reeks willen helaas geen discussie. Althans, niet over de dubieuze kantjes van hun voorman. Jammer.
Ik zou graag een inhoudelijke discussie zien, ik zie dat in jouw reacties niet echt terug.
Overigens aan de andere kant meestal net zo min.

Daarnaast zou een politieke partij meer moeten zijn dan de mening van 1 persoon, ook daar ga je vaak aan voorbij.(En het FvD (/hun website) helpt daar zelf allerminst bij.)

Je roept vaak en graag objectief maar ik vind je dat echt allerminst.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_175792681
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 19:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Er worden hier slechts feiten genoemd. Want het is helaas een feit dat Baudet het woord neemt tijdens een bijeenkomst van extreem-rechts Europa en dat hij radicale artikelen retweet. Ik wil slechts een open discussie over waarom hij dat doet.

Maar jij blijft maar emmeren over BNW. Het slaat werkelijk nergens op.
Je wil een discussie over de feiten?
Prima: Baudet was op de IJzerwake. Zo einde discussie.

Voor de rest zijn het subjectieve interpretaties en guilt by association.
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 december 2017 @ 19:49:35 #243
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175792685
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 19:48 schreef Tanatos het volgende:
Overigens aan de andere kant meestal net zo min.
Moet er wel iets zijn om op te reageren natuurlijk.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175792725
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 19:48 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Ik zou graag een inhoudelijke discussie zien, ik zie dat in jouw reacties niet echt terug.
Overigens aan de andere kant meestal net zo min.

Daarnaast zou een politieke partij meer moeten zijn dan de mening van 1 persoon, ook daar ga je vaak aan voorbij.(En het FvD (/hun website) helpt daar zelf allerminst bij.)

Je roept vaak en graag objectief maar ik vind je dat echt allerminst.
Ik stel dan ook nergens dat het FvD er rare denkbeelden op nahoudt. Wel wil ik wijzen op twijfelachtige acties en uitspraken van de voorman, in een poging erachter te komen wat die betekenen.

Als Rutte het woord had gevoerd tijdens de IJzerwake, had ik ook opheldering geëist. En het zou voor mij reden zijn om niet meer op de VVD te stemmen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175792737
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 19:38 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

In het 11 minuten durende debat blijkt echter dat bovenstaande niet waar is. Maar beroep je in BNW vooral op die ene minuut als dat beter in je gedachtegoed past
Dan zien we allebei een ander filmpje gok ik. Maar welke citaten van Baudet laten je zien dat hij dat geweld niét rechtvaardigde?
pi_175792757
quote:
7s.gif Op zondag 17 december 2017 19:00 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ok, laten we er eens 4 uit lichten die hij opsomt:

- Net niet letterlijk stellen, maar er des te meer op zinspelen, dat cultuur in hoge mate wordt bepaald door ras (2015). Update: de link loopt inmiddels dood, de radio-uitzending "De Overnachting" (met Filemon Wesselink, 20 september 2015) staat nu hier; luister vanaf 16:13. Zie ook deze Twitter-draad.

- Toegevoegd maart 2017: "Ik [wil] niet dat Europa Afrikaniseert". "Ik wil graag dat Europa dominant blank en cultureel blijft zoals het is". Amsterdam FM, Vluchtweek, 17 september 2015 (vanaf 1:10:08 - tot 1:10:45).

- Aan de zwarte (conservatieve) Nederlander Kiza Magendane voorhouden: "Er is een reden waarom alle Nobelprijswinnaars blank zijn" (2015). Vervolgens ontvriendde Magendane begrijpelijkerwijs Baudet op Facebook.

- De aanval door een ruiten ingooiende meute op de gemeenteraad van Geldermalsen, die vergaderde over een asielzoekerscentrum, bestempelen als "noodweer" tegen een "injectie van criminaliteit" (2015).

Hoe zijn dat drogredenen?
Waar draag je hier bewijs aan dat cultuur en ras hetzelfde zijn?
De westerse denkwijze en cultuur hebben ondanks haar dubieuze (christelijke) achtergrond(en) uiteindelijk via de wetenschap (hoezeer die ook wisselt tussen hard en zacht) wel degelijk bijgedragen aan de huidige westerse cultuur waarin de rechten van minderheden beter gewaarborgd worden dan in welke andere cultuur dan ook.

Dat ontkennen en vervolgens dubieuze savant-nobles ideeën opdringen aan diezelfde westerse cultuur vind ik problematisch, het zelfreinigend vermogen van diezelfde westerse cultuur heeft zich tot op heden meer getoond dan het zelfreinigend vermogen van de andere culturen (wat dan op zichzelf inderdaad een overduidelijk een "stigmatiserende" uitleg is maar daarmee begeef je je dus meteen weer in problematisch cultuurrelativisme).

Laten we wel zijn, de stigmatiserende houding tov het FvD beticht niet enkel Baudet, maar alle leden/stemmers van de exact zelfde houding/ideologie, waarom?

Vertel me wat prefereer je?
Een westerse, humanistische cultuur die probeert de rechten van minderheden te waarborgen of een tribale, religieuze cultuur die een zeer beperkte groep laat bepalen hoe de meerderheid zou mogen doen en laten?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_175792773
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 19:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het zijn vooral Annabel en Albrecht die hun afkeuring laten blijken. Baudet roept iets over noodweer en dat de rellen voorkomen hadden kunnen worden.

Dus nee, het werpt geen ander licht op zijn uitspraken.
Iets over noodweer ja. Om het geweld te verklaren. Niet om het goed te keuren. Misschien als je het goed analyseert dat je het de volgende keer kan voorkomen. Een zeer nuttig standpunt voor een politicus.

Nee inderdaad. Tenzij je zegt dat hij het geweld goedkeurt en noodweer noemt. Dat blijkt niet waar te zijn, over feiten gesproken.
pi_175792893
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 19:51 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Waar draag je hier bewijs aan dat cultuur en ras hetzelfde zijn?
De westerse denkwijze en cultuur hebben ondanks haar dubieuze (christelijke) achtergrond(en) uiteindelijk via de wetenschap (hoezeer die ook wisselt tussen hard en zacht) wel degelijk bijgedragen aan de huidige westerse cultuur waarin de rechten van minderheden beter gewaarborgd worden dan in welke andere cultuur dan ook.

Dat ontkennen en vervolgens dubieuze savant-nobles ideeën opdringen aan diezelfde westerse cultuur vind ik problematisch, het zelfreinigend vermogen van diezelfde westerse cultuur heeft zich tot op heden meer getoond dan het zelfreinigend vermogen van de andere culturen (wat dan op zichzelf inderdaad een overduidelijk een "stigmatiserende" uitleg is maar daarmee begeef je je dus meteen weer in problematisch cultuurrelativisme).

Laten we wel zijn, de stigmatiserende houding tov het FvD beticht niet enkel Baudet, maar alle leden/stemmers van de exact zelfde houding/ideologie, waarom?

Vertel me wat prefereer je?
Een westerse, humanistische cultuur die probeert de rechten van minderheden te waarborgen of een tribale, religieuze cultuur die een zeer beperkte groep laat bepalen hoe de meerderheid zou mogen doen en laten?
Huh? Waar het om gaat is dat Baudet cultuur koppelt aan ras. Of je quote de verkeerde, dat kan ook.
pi_175792904
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 19:52 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Iets over noodweer ja. Om het geweld te verklaren. Niet om het goed te keuren. Misschien als je het goed analyseert dat je het de volgende keer kan voorkomen. Een zeer nuttig standpunt voor een politicus.

Nee inderdaad. Tenzij je zegt dat hij het geweld goedkeurt en noodweer noemt. Dat blijkt niet waar te zijn, over feiten gesproken.
Dat stelt hij dus wel, maar dan moet je wel kunnen en willen luisteren.

Eerst legt hij uit wat noodweer in het strafrecht behelst, om vervolgens te verklaren dat er injectie is van criminaliteit door de instroom van asielzoekers. Nu nog even de lijntjes met elkaar verbinden. Kom op, je kunt het!

Toch wel lullig voor Baudet dat zijn aanhangers hem niet begrijpen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175792968
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 19:52 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Iets over noodweer ja. Om het geweld te verklaren. Niet om het goed te keuren. Misschien als je het goed analyseert dat je het de volgende keer kan voorkomen. Een zeer nuttig standpunt voor een politicus.

Nee inderdaad. Tenzij je zegt dat hij het geweld goedkeurt en noodweer noemt. Dat blijkt niet waar te zijn, over feiten gesproken.
Noodweer is juist een van de manieren om geweld te rechtvaardigen. Hij zegt wellicht niet 'geweld is goed', maar met een beroep op noodweer geef je wel aan dat er een goede reden voor het geweld is.
Hoeren neuken, nooit meer werken.
pi_175792972
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 19:52 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Iets over noodweer ja. Om het geweld te verklaren. Niet om het goed te keuren. Misschien als je het goed analyseert dat je het de volgende keer kan voorkomen. Een zeer nuttig standpunt voor een politicus.

Nee inderdaad. Tenzij je zegt dat hij het geweld goedkeurt en noodweer noemt. Dat blijkt niet waar te zijn, over feiten gesproken.
Als je het noodweer noemt zeg je dat het geweld gerechtvaardigd is. Of dat je dat vindt.
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 december 2017 @ 20:00:04 #252
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175793024
quote:
7s.gif Op zondag 17 december 2017 19:58 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als je het noodweer noemt zeg je dat het geweld gerechtvaardigd is. Of dat je dat vindt.
Geweld uit noodweer is gerechtvaardigd. Is zelfs zo vastgelegd in de wet.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175793073
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 19:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik stel dan ook nergens dat het FvD er rare denkbeelden op nahoudt. Wel wil ik wijzen op twijfelachtige acties en uitspraken van de voorman, in een poging erachter te komen wat die betekenen.

Als Rutte het woord had gevoerd tijdens de IJzerwake, had ik ook opheldering geëist. En het zou voor mij reden zijn om niet meer op de VVD te stemmen.
Als je vervalt in politiek jargon, dan weet je donders goed waar je mee bezig bent.
(Overigens is het wat ze zouden kunnen betekenen...juist vanwege zijn politieke jargon.)

Net zoals Baudet dat overigens weet, en als de partij zich niet los kan weken daarvan is het geen politieke partij te noemen.

Als politici hun (politieke) excuses aanbieden, dan leer je waar ze van gemaakt zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tanatos op 17-12-2017 20:15:41 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_175793096
quote:
7s.gif Op zondag 17 december 2017 19:56 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Huh? Waar het om gaat is dat Baudet cultuur koppelt aan ras. Of je quote de verkeerde, dat kan ook.
Cultuur en ras zijn niet 1.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_175793386
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 20:00 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Geweld uit noodweer is gerechtvaardigd. Is zelfs zo vastgelegd in de wet.
No shit sherlock!
pi_175793540
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 20:02 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Cultuur en ras zijn niet 1.
Dat snap ik, maar Baudet koppelt die 2 wel aan elkaar.
pi_175793597
quote:
7s.gif Op zondag 17 december 2017 19:58 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Als je het noodweer noemt zeg je dat het geweld gerechtvaardigd is. Of dat je dat vindt.
Hij noemt het geen noodweer.

Dat hij dat later expliciet zegt is niet zo trouwens. Dat dacht ik eerst. Misschien ergens anders, misschien heb ik dat verkeerd onthouden. Doe maar dat laatste dan.
pi_175793608
quote:
10s.gif Op zondag 17 december 2017 20:15 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar Baudet koppelt die 2 wel aan elkaar.
Niet per se dat is grotendeels interpretatie.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 december 2017 @ 20:17:04 #259
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175793614
quote:
10s.gif Op zondag 17 december 2017 20:10 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

No shit sherlock!
Je leek te twijfelen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175793627
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 20:16 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Hij noemt het geen noodweer.
Hij zegt dat er sprake is van noodweer.

https://vimeo.com/149416448?ref=tw-share
pi_175793711
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 20:17 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Je leek te twijfelen.
Het is allemaal wat te hooggegrepen voor je.
pi_175793751
quote:
7s.gif Op zondag 17 december 2017 20:17 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hij zegt dat er sprake is van noodweer.

https://vimeo.com/149416448?ref=tw-share
Hij zegt dat er zoiets bestaat als noodweer. Nergens zegt hij dat een rechter dit ook zo zou (moeten) noemen. Hij zegt daarna dat hij het voorspelbaar vindt. Dat was het ook. Uit het gesprek krijg ik absoluut niet het idee dat hij het goedkeurt. Toen de tafel concludeerde dat het absoluut niet kon zei hij niet dat hij dat wel vond.
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 december 2017 @ 20:21:38 #263
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175793760
quote:
10s.gif Op zondag 17 december 2017 20:19 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Het is allemaal wat te hooggegrepen voor je.
Ik pak niet elke kans aan om een persoonlijke aanval te plaatsen.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175793792
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 20:21 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Hij zegt dat er zoiets bestaat als noodweer. Nergens zegt hij dat een rechter dit ook zo zou (moeten) noemen.
Aha, hij wil gewoon even graag met een term die hij kent strooien, het had verder geen verband met het onderwerp wat werd besproken?
pi_175793913
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 20:21 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ik pak niet elke kans aan om een persoonlijke aanval te plaatsen.
Het punt is juist dat Baudet het over noodweer heeft en die aanval daarom rechtvaardigt. En dan zeg jij: "noodweer is gerechtvaardigd en zelfs vastgelegd in de wet". Ja, goh. Dat hij dat daarom in die context noemt is veelzeggend. Dat doe je niet als je het niet gelegitimeerd vindt.
pi_175793934
Al dat gezever over relatief onbelangrijke aldanwel/aldanniet identiteitspolitiek gezeur...
Ik ben het spuugzat, laten we praten over of de gepubliceerde belastingsvoorstellen van het FvD realistisch zijn:
Is dat dan niet waar politiek over zou moeten gaan?
En is dat niet problematisch genoeg??
https://forumvoordemocratie.nl/verkiezingsprogramma
Laten we hierover praten!!??!!
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_175794067
quote:
10s.gif Op zondag 17 december 2017 20:22 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Aha, hij wil gewoon even graag met een term die hij kent strooien, het had verder geen verband met het onderwerp wat werd besproken?
Het verklaart het gedrag door het vanuit een bepaald perspectief te bekijken. Dat wil niet zeggen dat hij het goedkeurt en daadwerkelijk noodweer noemt.
pi_175794142
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 20:31 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Het verklaart het gedrag door het vanuit een bepaald perspectief te bekijken. Dat wil niet zeggen dat hij het goedkeurt en daadwerkelijk noodweer noemt.
Bah, meer van hetzelfde, afschaffen die gestuurde onzindiscussie.
Hoofdzaken, geen bijzaken, niet meegaan in de ondergang van het links-politieke midden...
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_175794938
Laten we dit bespreken, lijkt me per definitie het belangrijkste voor een politieke partij(/ei)?
https://forumvoordemocratie.nl/verkiezingsprogramma
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_175795095
quote:
10s.gif Op zondag 17 december 2017 20:15 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat snap ik, maar Baudet koppelt die 2 wel aan elkaar.
Diepe, intense weerzin, van beide punten is ondenkbaar?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_175796039
Laat ik het vergelijken met de diep-populistische nieuwe aandacht voor klassieke muziek, verwerpelijk, nee, bedenkelijk ja.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_175796127
Is de hedendaagse tweedeling van links en rechts de schuld van links of rechts?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_175798982
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 20:31 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Het verklaart het gedrag door het vanuit een bepaald perspectief te bekijken. Dat wil niet zeggen dat hij het goedkeurt en daadwerkelijk noodweer noemt.
Hij noemt het noodweer, wat letterlijk betekent gerechtvaardigd geweld uit zelfverdediging, maar hij vindt het niet gerechtvaardigd. Ofzo.

Baudet. De onbegrepen filosoof die zo intellectueel is dat hij zichzelf moeilijk helder kan uitdrukken.
pi_175799002
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 21:01 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Diepe, intense weerzin, van beide punten is ondenkbaar?
Van welke beide punten?
pi_175800530
quote:
7s.gif Op zondag 17 december 2017 22:46 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Van welke beide punten?
Politiek populisme rechtsom, of linksom.
Daarbij is progressief beleid niet zozeer links en/of niet rechts te noemen, er is een reden dat dat traditioneel op economische gronden beoordeeld werd/wordt.
Aan het irritante ik-voel-mij-beledigd-gewauwel van beide kanten voel ik geen enkele verwantschap, aan de onderliggende economische verschillen daarentegen des te meer.
De meritocratische tweedeling van de maatschappij is een daadwerkelijk probleem in tegenstelling tot de wederzijdse ik-ben-boos-op-de-ander pseudorealiteit die gebaseerd is op wederzijdse overgevoeligheid.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_175800567
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 20:56 schreef Tanatos het volgende:
Laten we dit bespreken, lijkt me per definitie het belangrijkste voor een politieke partij(/ei)?
https://forumvoordemocratie.nl/verkiezingsprogramma
pi_175800598
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 23:34 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Politiek populisme rechtsom, of linksom.
Daarbij is progressief beleid niet zozeer links en/of niet rechts te noemen, er is een reden dat dat traditioneel op economische gronden beoordeeld werd/wordt.
Aan het irritante ik-voel-mij-beledigd-gewauwel van beide kanten voel ik geen enkele verwantschap, aan de onderliggende economische verschillen daarentegen des te meer.
De meritocratische tweedeling van de maatschappij is een daadwerkelijk probleem in tegenstelling tot de wederzijdse ik-ben-boos-op-de-ander pseudorealiteit die gebaseerd is op wederzijdse overgevoeligheid.
Ok, goed verhaal. Lekker kort ook.
pi_175800657
quote:
14s.gif Op zondag 17 december 2017 23:37 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ok, goed verhaal. Lekker kort ook.
Joh zoek het uit met je alles is racisme standpunt.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_175800754
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 23:38 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Joh zoek het uit met je alles is racisme standpunt.
Baudet koppelt cultuur aan ras, daar ging het over. Ik snap niet zo goed waar je heen wilt met de tweedeling en je ideeën over merocratische verhoudingen, economische grondslag en hoe dat überhaupt verband houdt met de initiële stelling dat Baudet er toch wat onfrisse ideeën op nahoudt. Sorry.
pi_175800788
quote:
9s.gif Op zondag 17 december 2017 23:42 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Baudet koppelt cultuur aan ras, daar ging het over. Ik snap niet zo goed waar je heen wilt met de tweedeling en je ideeën over merocratische verhoudingen, economische grondslag en hoe dat überhaupt verband houdt met de initiële stelling dat Baudet er toch wat onfrisse ideeën op nahoudt. Sorry.
Op zondag 17 december 2017 20:56 schreef Tanatos het volgende:

Laten we dit bespreken, lijkt me per definitie het belangrijkste voor een politieke partij(/ei)?
https://forumvoordemocratie.nl/verkiezingsprogramma
pi_175800897
quote:
9s.gif Op zondag 17 december 2017 23:42 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Baudet koppelt cultuur aan ras, daar ging het over. Ik snap niet zo goed waar je heen wilt met de tweedeling en je ideeën over merocratische verhoudingen en hoe dat überhaupt verband houdt met de initiële stelling dat Baudet er toch wat onfrisse ideeën op nahoudt. Sorry.
Volgens mij heb jij hier weleens verkondigd dat mannen/vrouwen binnen een huwelijk met iemand van een andere kleur/ras/whatever nog steeds racistisch zijn/kunnen zijn.
Met zulke uitgangspunten is elke discussie zinloos.

En de mening van Baudet is niet per definitie de mening van iedereen die FvD gestemd heeft of zelfs de leden daarvan.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_175800904
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 23:43 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Op zondag 17 december 2017 20:56 schreef Tanatos het volgende:

Laten we dit bespreken, lijkt me per definitie het belangrijkste voor een politieke partij(/ei)?
https://forumvoordemocratie.nl/verkiezingsprogramma
Wat?
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_175800909
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 23:43 schreef Poepz0r het volgende:

[..]

Op zondag 17 december 2017 20:56 schreef Tanatos het volgende:

Laten we dit bespreken, lijkt me per definitie het belangrijkste voor een politieke partij(/ei)?
https://forumvoordemocratie.nl/verkiezingsprogramma
Dat is al een aantal keren langsgekomen en besproken. Veel zinnigs valt er niet echt over te zeggen omdat het uit een hoop losse flodders en holle kreten gaat. Bovendien zul je als FvD om invloed uit te kunnen oefenen op dit gebied toch een keer wat constructiever te werk moeten gaan, je in debatten moeten begeven en je stem aangaande voorstellen moeten motiveren. Vooralsnog is het vooral een soort combinatie van Wilders en Trump wat we krijgen te zien. Tja.
pi_175800985
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 23:49 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Volgens mij heb jij hier weleens verkondigd dat mannen/vrouwen binnen een huwelijk met iemand van een andere kleur/ras/whatever nog steeds racistisch zijn/kunnen zijn.
Met zulke uitgangspunten is elke discussie zinloos.

En de mening van Baudet is niet per definitie de mening van iedereen die FvD gestemd heeft of zelfs de leden daarvan.
Lijkt me een vrij valide stelling, laat maar zien waarom dat niet klopt.

En nee, maar Baudet is wel de aanjager van het FvD die - naar ik gok - de meeste aantrekkingskracht heeft op de kiezers. Bovendien zijn er nu ook geen hele verfrissende ideeën te bekennen in het programma, dus is het ook niet heel raar dat Baudet onder de loep ligt.
pi_175801071
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 23:50 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is al een aantal keren langsgekomen en besproken. Veel zinnigs valt er niet echt over te zeggen omdat het uit een hoop losse flodders en holle kreten gaat. Bovendien zul je als FvD om invloed uit te kunnen oefenen op dit gebied toch een keer wat constructiever te werk moeten gaan, je in debatten moeten begeven en je stem aangaande voorstellen moeten motiveren. Vooralsnog is het vooral een soort combinatie van Wilders en Trump wat we krijgen te zien. Tja.
Kritiek daarop vind ik zinvol, kritiek op elke bedekte opmerking van Baudet allerminst.
Daarnaast wie is je in jouw perceptie dan in vredesnaam?
Ik ben het met lang niet alle standpunten van het FvD eens laat staan met alle standpunten van Baudet persoonlijk.

Het is bepaald niet zo dat ik politici van andere partijen verantwoordelijk houdt voor al hun individuele uitspraken of die meteen reken tot de ideologie van de hele partij.
Als het FvD niet weet uit te stijgen boven de mening van 1 persoon dan is het geen partij te noemen, de tijd zal het leren.

Dat Baudet veel te vaak afwezig is in de debatten vind ik uiterst problematisch.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_175801188
fvdemocratie twitterde op zondag 17-12-2017 om 19:02:57 Heel veel dank aan @jpaternotte en @KajsaOllongren van #D66 die met hun persoonlijke aanvallen op @thierrybaudet en het verspreiden van #fakenews over #FVD vandaag een ware tsunami van nieuwe FVD-leden hebben veroorzaakt. Word ook lid: https://t.co/zTGvdPEUoL https://t.co/zLP8L2oUn4 https://t.co/K3HW37waTL reageer retweet
pi_175801241
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 23:58 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Kritiek daarop vind ik zinvol, kritiek op elke bedekte opmerking van Baudet allerminst.
Nou ja, aangezien hij een niet bepaald onbelangrijke rol inneemt in het FvD en de aanwinst van stemmers denk ik daar anders over.

quote:
Daarnaast wie is je in jouw perceptie dan in vredesnaam?
Het FvD, en dan met name Baudet. Wil je echt dingen veranderen dan lukt dat niet door maar vanaf Twitter en de niet-digitale bühne maar lekker te lopen schelden en kankeren.
  Moderator / Redactie Sport maandag 18 december 2017 @ 00:07:13 #288
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175801260
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 00:03 schreef Arthur_Spooner het volgende:
fvdemocratie twitterde op zondag 17-12-2017 om 19:02:57 Heel veel dank aan @jpaternotte en @KajsaOllongren van #D66 die met hun persoonlijke aanvallen op @thierrybaudet en het verspreiden van #fakenews over #FVD vandaag een ware tsunami van nieuwe FVD-leden hebben veroorzaakt. Word ook lid: https://t.co/zTGvdPEUoL https://t.co/zLP8L2oUn4 https://t.co/K3HW37waTL reageer retweet
Hier hoort een Cartmangifje bij :D

Nu Reddit nog... de D66 is afgezworen, maar het FvD zit nog iets te veel in de POL-SC hoek.
100.000 katjes
Maakte de 100.000e post in BIT
Er eens op uit?
pi_175801314
quote:
7s.gif Op maandag 18 december 2017 00:06 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nou ja, aangezien hij een niet bepaald onbelangrijke rol inneemt in het FvD en de aanwinst van stemmers denk ik daar anders over.

[..]

Het FvD, en dan met name Baudet. Wil je echt dingen veranderen dan lukt dat niet door maar vanaf Twitter en de niet-digitale bühne maar lekker te lopen schelden en kankeren.
Nee maar gepolariseerd mekkeren op FOK! vind je daarentegen weer wel heel zinvol.
Je lijkt sprekend op het spiegelbeeld van Baudet en aan dat spiegelbeeld lijk je je bestaan zo ongeveer te rechtvaardigen.

De hedendaagse politiek wordt gedomineerd door dergelijk heen- en weer gekanker, uiterst problematisch.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_175801369
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 00:11 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Nee maar gepolariseerd mekkeren op FOK! vind je daarentegen weer wel heel zinvol.
Waar heb je het over? Polariseren door kritiek op Baudet?
pi_175801471
Filmpje in de tweet :')
pi_175801547
quote:
10s.gif Op maandag 18 december 2017 00:14 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Waar heb je het over? Polariseren door kritiek op Baudet?
Jouw absurde idee dat mensen binnen een gemengd huwelijk nog steeds racistisch zouden zijn vind ik uitermate polariserend.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_175801563
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 00:26 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Jouw absurde idee dat mensen binnen een gemengd huwelijk nog steeds racistisch zouden zijn vind ik uiterst polariserend.
Dat het kan, vind je polariserend? Hoe dan? Ik zeg niet dat dat altijd het geval is, maar dat het huwelijk op zichzelf niet meteen betekent dat diegene niet racistisch is.
pi_175801576
quote:
10s.gif Op maandag 18 december 2017 00:27 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat het kan, vind je polariserend? Hoe dan? Ik zeg niet dat dat altijd het geval is, maar dat het huwelijk op zichzelf niet meteen betekent dat diegene niet racistisch is.
Theoretisch gewauwel.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_175801617
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 00:28 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Theoretisch gewauwel.
:')

Het ging er geloof ik over dat, omdat het FvD mensen in de partij heeft die een buitenlandse afkomst hebben, impliceert dat bijvoorbeeld Baudet of de FvD niet racistisch kan zijn. Die redenering slaat nergens op, en in het verlengde daarvan ging het er over dat iemand die een partner heeft met een buitenlandse afkomst nog steeds racistisch kan zijn. Het zegt niet zoveel verder.

Dat jij dat polariserend vindt zegt vooral iets over jouw hooggevoeligheid.
pi_175801720
quote:
10s.gif Op maandag 18 december 2017 00:31 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

:')

Het ging er geloof ik over dat, omdat het FvD mensen in de partij heeft die een buitenlandse afkomst hebben, impliceert dat bijvoorbeeld Baudet of de FvD niet racistisch kan zijn. Die redenering slaat nergens op, en in het verlengde daarvan ging het er over dat iemand die een partner heeft met een buitenlandse afkomst nog steeds racistisch kan zijn. Het zegt niet zoveel verder.

Dat jij dat polariserend vindt zegt vooral iets over jouw hooggevoeligheid.
Als je gemengde huwelijken ziet als niet de oplossing maar mede-oorzaak van het probleem is de oplossing zo ongeveer onmogelijk.
Het is niet alsof een huwelijk in de huidige Nederlandse maatschappij hetzelfde is als een dubieus huwelijk op een plantage oid.

Ik heb het niet over de algemene discussie (voor zover die überhaupt gevoerd wordt hier) maar over jouw persoonlijke opmerkingen over gemengde huwelijken.
Als je wilt spreken over redeneringen die nergens over gaan lijkt me dat bij uitstek een opmerking waarvoor dat opgaat.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  maandag 18 december 2017 @ 00:42:49 #297
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175801766
quote:
10s.gif Op maandag 18 december 2017 00:20 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Filmpje in de tweet :')
En dan zijn er nog mensen die suggereren dat Baudet anti-homo is. Als FvD de grens voor anonieme giften krijgt verhoogd, dan halen ze waarschijnlijk genoeg geld binnen om dagelijks dit soort licht homo-erotische filmpjes te maken. Wie kan daar tegen zijn? :{.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
pi_175801767
quote:
0s.gif Op maandag 18 december 2017 00:38 schreef Tanatos het volgende:

[..]

Als je gemengde huwelijken ziet als niet de oplossing maar mede-oorzaak van het probleem is de oplossing zo ongeveer onmogelijk.
Dat zeg ik nergens.

quote:
Het is niet alsof een huwelijk in de huidige Nederlandse maatschappij hetzelfde is als een dubieus huwelijk op een plantage oid.
Ook dat zeg ik nergens.

Ik zeg alleen dat beweren dat omdat iemand een werknemer of partner of lid in z'n partij heeft die van buitenlandse komaf is ook automatisch betekent dat diegene dan niet racistisch is. Wilders is ook nog steeds een racist, ondanks dat hij een partner heeft die van origine niet-Nederlands is.

Is dit echt zo moeilijk?
pi_175801813
quote:
7s.gif Op zondag 17 december 2017 23:54 schreef Xa1pt het volgende:

[Volgens mij heb jij hier weleens verkondigd dat mannen/vrouwen binnen een huwelijk met iemand van een andere kleur/ras/whatever nog steeds racistisch zijn/kunnen zijn.
Met zulke uitgangspunten is elke discussie zinloos.]

Lijkt me een vrij valide stelling, laat maar zien waarom dat niet klopt.

En nee, maar Baudet is wel de aanjager van het FvD die - naar ik gok - de meeste aantrekkingskracht heeft op de kiezers. Bovendien zijn er nu ook geen hele verfrissende ideeën te bekennen in het programma, dus is het ook niet heel raar dat Baudet onder de loep ligt.
quote:
10s.gif Op maandag 18 december 2017 00:42 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat zeg ik nergens.

[..]

Ook dat zeg ik nergens.

Ik zeg alleen dat beweren dat omdat iemand een werknemer of partner of lid in z'n partij heeft die van buitenlandse komaf is ook automatisch betekent dat diegene dan niet racistisch is. Wilders is ook nog steeds een racist, ondanks dat hij een partner heeft die van origine niet-Nederlands is.

Is dit echt zo moeilijk?
Wat ik al zei, theoretisch gewauwel.
Als je onmogelijke uitgangspunten hanteert is consensus bereiken onmogelijk naar mijn idee.

[ Bericht 0% gewijzigd door Tanatos op 18-12-2017 00:59:24 ]
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_175802441
quote:
10s.gif Op maandag 18 december 2017 00:20 schreef Arthur_Spooner het volgende:
Filmpje in de tweet :')
Puur goud, 24 karaats
pi_175802443
Omdat het kan
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')