abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_175785842

Welkom in het centrale FvD topic. Hieronder vind je in het kort waar deze partij voor staat:

Als enige politieke beweging handelen wij vanuit een totaalvisie op de grote problematiek die nu in Nederland speelt: we hebben ongetwijfeld op bepaalde punten overlap met allerlei partijen, maar Forum voor Democratie wil niet alleen de symptomen van de huidige crisis aanpakken (zoals de ongecontroleerde immigratie, de uitzichtloze euro2, het verslechterend onderwijs, en het onhoudbare zorgstelsel); vooral richten we ons op de achterliggende oorzaak: het politieke systeem zélf. Je gaat een huis niet verbouwen als de fundamenten verrot zijn. We moeten beginnen bij de basis: ons politieke systeem stamt uit 1848 en sluit niet meer aan bij deze tijd en bij de wensen van de kiezers.

Partijkartel
Een kleine groep partijleden – van een select aantal partijen – heeft in Nederland de touwtjes in handen. Deze groep van circa 10.000 mensen noemen wij het partijkartel1. Volksvertegenwoordigers en bestuurders worden nu vooral gerekruteerd door de partijleiding zélf – een systeem van coöptatie waardoor vooral meelopers en jaknikkers komen bovendrijven die het nogal eens aan visie en moed ontbreekt. Deze carrièrepolitici willen vervolgens doorschuiven naar een burgemeesterspost, een topfunctie bij een zorgverzekeraar of de hoofdprijs: iets in Brussel. Het is de partij die de baan regelt. De loyaliteit van de volksvertegenwoordiger ligt bij de partijtop – niet bij de kiezer. Hierdoor komen de belangen van de bevolking vaak laag op het prioriteitenlijstje terecht. Partijbelang gaat boven landsbelang.

Dit willen wij veranderen. Ons belangrijkste agendapunt is democratische vernieuwing. Zoals Eberhard van der Laan3 eerder deze week constateerde: “De partijpolitiek is aan het einde van zijn levenscyclus gekomen (…) de burger haakt af“. Daarom zijn bindende referenda noodzakelijk – evenals gekozen burgemeesters. Er is in ons land voldoende talent aanwezig – alleen komt dat niet tot wasdom door de achterhaalde partijcultuur. Nieuwe generaties gaan niet naar rokerige zaaltjes; daarom gaan we e-democracy in Nederland introduceren. De mensen zoveel mogelijk online betrekken bij de zaken die hen raken. Binnenkort lanceren we op onze website het ‘democratie dashboard‘ waar kiezers zélf het heft in handen kunnen nemen om dingen te veranderen via petities, burgerinitiatieven en crowdfunding – en waar ze zich bovendien kunnen kandideren voor openbare functies.

Filmpjes en plaatjes hieronder in de spoiler.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Referendum sleepwet

Door de nieuwe Wet op de Inlichtingen- en veiligheidsdiensten (Wiv) krijgen de Inlichtingendiensten AIVD en MIVD aanzienlijk meer bevoegdheden. In de nieuwe wet wordt zogeheten bulkinterceptie toegestaan. Simpel gezegd: de geheime dienst verzamelt een grote berg gegevens en filtert daar langzaam de nuttige informatie uit.

*O* Het referendum zal er komen! *O*
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 december 2017 @ 15:50:25 #2
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175785868
Kijk, een stropop :Y)

Hebben we dat alvast gehad.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_175785982
KoosVogels zei het volgende:
quote:
Laat Baudet eerst maar eens kappen met het doen van dubieuze uitspraken. Want dat deze discussie wordt gevoerd heeft hij helemaal aan zichzelf te danken.
Dus een antwoord om dit soort vage waarschuwingen te concretiseren gaan we niet krijgen totdat Baudet stopt met die uitspraken? Oke dan... (Dan lijken de uitspraken me eigenlijk niet meer nodig, en een toelichting wanneer het zogenaamd wel het geval is, lijkt me juist heel nuttig)

quote:
Er hangt een alt rechts luchtje om hem heen. En nee, dat schrijf ik niet omdat ik zogenaamd Baudet zou willen demoniseren. Alle twijfel hieromtrent veroorzaakt Baudet zelf. Die twijfel kan hij wegnemen door wat minder dubieuze zaken te roepen.
Wat is nou weer een alt-rechts luchtje. Alt-rechts wordt vaak gezien als nazi groepering. Ook vandaag op r/netherlands weer, bedoel jij dat ook? Wederom dus gigantisch vaag en "pas opperig" maar ook dit lijkt weer gebakken lucht.

Wat heeft Baudet dan de afgelopen tijd weer gezegd? Volgens mij zijn het namelijk voornamelijk oude koeien die steeds weer uit de sloot gehaald worden.

quote:
Want homeopathische verdunning? Wat?
Ik begrijp niet wat je bedoelt hier.
pi_175786026
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 15:55 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dus een antwoord om dit soort vage waarschuwingen te concretiseren gaan we niet krijgen totdat Baudet stopt met die uitspraken? Oke dan...

[..]

Wat is nou weer een alt-rechts luchtje. Alt-rechts wordt vaak gezien als nazi groepering. Ook vandaag op r/netherlands weer, bedoel jij dat ook? Wederom dus gigantisch vaag en "pas opperig" maar ook dit lijkt weer gebakken lucht.

Wat heeft Baudet dan de afgelopen tijd weer gezegd? Volgens mij zijn het namelijk voornamelijk oude koeien die steeds weer uit de sloot gehaald worden.

[..]

Een uitspraak als "ik wil europa blank houden"

Wat is dat.
pi_175786036
quote:

[..]

Dus een antwoord om dit soort vage waarschuwingen te concretiseren gaan we niet krijgen totdat Baudet stopt met die uitspraken? Oke dan...

[..]

[..]

Zolang hij geen afstand doet van oude uitspraken mag je die prima uit de sloot halen
pi_175786080
quote:
7s.gif Op zondag 17 december 2017 15:57 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Een uitspraak als "ik wil europa blank houden"

Wat is dat.
Een oude koe (die hier al tot in den treure is bediscussieerd maar goed het kan evt. opnieuw) en in de context gezien een genuanceerder geheel dan het nu lijkt te zijn. Verder klinkt het vooral heel erg, maar ik denk dat er weinig mensen zijn die daadwerkelijk het tegenovergestelde beweren.
pi_175786125
quote:
7s.gif Op zondag 17 december 2017 15:57 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Zolang hij geen afstand doet van oude uitspraken mag je die prima uit de sloot halen
Van mij mag dat hoor. Maar dan is het wel handig als we allemaal weten wat er bedoeld wordt met vage waarschuwingen; vandaar mijn vragen.

Wat is zo'n waarschuwing (het komt er het dichtstbij) dan waard, hoe zwaar wil je daar aan tillen? Hier wordt er te zwaar aan getild door sommigen. En wat zijn de gevolgen van zo'n opmerking? Schrikt het niet te veel af van een partij die eigenlijk prima netjes is?

Wat is het dichtstbij? In limburg wonen ze het dichtstbij Zuid-Afrika.
pi_175786134
quote:

[..]

Dus een antwoord om dit soort vage waarschuwingen te concretiseren gaan we niet krijgen totdat Baudet stopt met die uitspraken? Oke dan... (Dan lijken de uitspraken me eigenlijk niet meer nodig, en een toelichting wanneer het zogenaamd wel het geval is, lijkt me juist heel nuttig)

[..]

[..]

Terry zei een tijdje terug dat de elite werkt aan de homeopathische verdunning van ons land. Waarmee hij doelt op een actief omvolkingsbeleid.

Dat zijn vreemde uitspraken waar een alt rechts luchtje omheen hangt. Als hij daar nou eens mee kapt, dan is er ook geen grond voor een discussie over in hoeverre Baudet er racistische denkbeelden op nahoudt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_175786188
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 16:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Terry zei een tijdje terug dat de elite werkt aan de homeopathische verdunning van ons land. Waarmee hij doelt op een actief omvolkingsbeleid.

Dat zijn vreemde uitspraken waar een alt rechts luchtje omheen hangt. Als hij daar nou eens mee kapt, dan is er ook geen grond voor een discussie over in hoeverre Baudet er racistische denkbeelden op nahoudt.
Heeft hij het nogmaals gezegd dan? Waarom mag dat per se niet gezegd worden eigenlijk? In de politiek wordt iets wel vaker opgeblazen en gezien de problemen die immigratie op korte en lange termijn met zich meebrengt (volgens degene die Thierry vertegenwoordigd) lijkt het me niet bijzonder verkeerd. Wat niet wil zeggen dat ik er letterlijk achter sta, maar dan gaan we erg inhoudelijk.

Ik blijf dit een teleurstellend antwoord vinden.
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 december 2017 @ 16:03:55 #10
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175786193
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 16:01 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Heb je enig idee wat alt-right is? :')
Zie post #2
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_175786209
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 15:59 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Een oude koe (die hier al tot in den treure is bediscussieerd maar goed het kan evt. opnieuw). En in de context gezien een genuanceerder geheel dan het nu lijkt te zijn. Verder klinkt het vooral heel erg, maar ik denk dat er weinig mensen zijn die daadwerkelijk het tegenovergestelde beweren.
Maar waarom zo'n uitspraak doen? Dat is vragen om controverse.

Bovendien slaat het ook gewoon nergens op. Met zo'n uitspraak wekt hij de indruk dat hij denkt dat er krachten zijn die Europa niet blank willen houden. En dan komen we weer bij de vrees voor omvolking, die met name leeft bij alt rechts. Baudet duwt zichzelf met dergelijke uitspraken in die hoek.
pi_175786215
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 16:03 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Zie post #2
Ja en Baudets partij is echt de Europese variant daarvan, zeker het electoraat.
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 december 2017 @ 16:06:02 #13
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175786236
quote:
7s.gif Op zondag 17 december 2017 16:05 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Ja en Baudets partij is echt de Europese variant daarvan, zeker het electoraat.
Post #2 dus.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_175786246
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 16:03 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Heeft hij het nogmaals gezegd dan? Waarom mag dat per se niet gezegd worden eigenlijk?

Ik blijf dit een teleurstellend antwoord vinden.
Baudet mag wat mij betreft alles zeggen. Maar ga dan niet lopen janken als er vraagtekens worden geplaatst bij je gedachtegoed.
pi_175786261
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 16:06 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Post #2 dus.
Geen idee wat je wil zeggen.

Als ik gewoon in het algemeen zeg dat FvD de Nederlandse alt right is, dan is dat geen stropop.
pi_175786273
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 16:03 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Zie post #2
Kun jij niet gewoon effe lekker wegblijven uit deze reeks? Ik heb hier werkelijk nog nooit een zinnige bijdrage van jou gelezen.
pi_175786291
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 16:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar waarom zo'n uitspraak doen? Dat is vragen om controverse.

Bovendien slaat het ook gewoon nergens op. Met zo'n uitspraak wekt hij de indruk dat hij denkt dat er krachten zijn die Europa niet blank willen houden. En dan komen we weer bij de vrees voor omvolking, die met name leeft bij alt rechts. Baudet duwt zichzelf met dergelijke uitspraken in die hoek.
Dat het controverse oplevert is absoluut waar. De vraag is, of Baudet het zo bedoeld heeft (de aanleiding was een vrouw die wat vroeg over alternatieve geneeswijze, en laten we eerlijk zijn, Baudet praat ook zo over klassieke muziek en het saucijzenbroodje dat hij vanochtend heeft gegeten).

Als er een plan is/zou zijn, om, omwille van de economie en achterblijvende bevolkingsgroei hier mensen heen te halen, dan kan een politicus toch kiezen voor die woorden. (Misschien niet voor bewuste omvolking, oke, maar homeopathische verdunning vind ik niet zo'n ramp, maar een hyperbool zeker)
pi_175786303
quote:
7s.gif Op zondag 17 december 2017 16:07 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Als ik gewoon in het algemeen zeg dat FvD de Nederlandse alt right is, dan is dat geen stropop.
Het is echter ook niet de feitelijke bewering die jij denkt dat het is. Sorry

Overigens, als jij zegt: dit is de Nederlandse versie van altright, dan mag het misschien geen stropop heten, maar dan doe je wel aan guilt by association. Je associeert het FvD namelijk met het slechte altright uit de VS. Dit is een drogreden.
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 december 2017 @ 16:09:52 #19
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175786309
quote:
7s.gif Op zondag 17 december 2017 16:07 schreef skysherrif het volgende:

[..]

En jij bent de Nederlandse versie van domheid. Derhalve vallen al jouw uitspraken in dezelfde categorie. Opgelost.

Is het nou zo moeilijk om gewoon inhoudelijk te reageren en te onderbouwen?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_175786409
Goed.

Beide hameren erg op de culturele identiteit van hun land (en de vermeende superioriteit van deze cultuur tegenover andere) en willen deze beschermen tegenover andere cultureren die het land binnenkomen.

Beiden zijn "rasrealistisch" (de uitspraken van Baudet over Europa blank houden).

Beide willen immigratie stopzetten en zijn anti globalistisch (nexit).

Beide heel erg gefocust op internetcultuur, de pepe memes van alt right zie je ook terug bij de FvD (baudetraket en pepe versies van baudet/hiddema).

Het adoreren van 1 sterke leider (baudet).

Focus op activisme, veel rallies houden etc, jeugd betrekken in hun beweging. Veel initiatieven om hun electoraat te onderwijzen in hun zienswijze.

Alleen het antisemitische zie ik niet terug bij FvD.
pi_175786425
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 16:09 schreef Nattekat het volgende:

[..]

En jij bent de Nederlandse versie van domheid. Derhalve vallen al jouw uitspraken in dezelfde categorie. Opgelost.

Is het nou zo moeilijk om gewoon inhoudelijk te reageren en te onderbouwen?
Goed op jou hoef ik verder ook niet meer te reageren. Wat een kinderachtigheid zeg.
pi_175786484
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 16:08 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat het controverse oplevert is absoluut waar. De vraag is, of Baudet het zo bedoeld heeft (de aanleiding was een vrouw die wat vroeg over alternatieve geneeswijze, en laten we eerlijk zijn, Baudet praat ook zo over klassieke muziek en het saucijzenbroodje dat hij vanochtend heeft gegeten).

Als er een plan is/zou zijn, om, omwille van de economie en achterblijvende bevolkingsgroei hier mensen heen te halen, dan kan een politicus toch kiezen voor die woorden. (Misschien niet voor bewuste omvolking, oke, maar homeopathische verdunning vind ik niet zo'n ramp, maar een hyperbool zeker)
Zijn uitspraken neigen naar een geloof in omvolking; de gedachte dat de elite een vooropgezet plan heeft waarmee het Nederlands volk zou worden uitgewist. Nederlandse mensen zouden doelgericht worden gemengd met andere volken opdat er nooit meer een Nederlander zal zijn.

En dat geloof in omvolking is nou typisch alt rechts.

Maar misschien denkt Baudet dat helemaal niet. In dat geval mag hij zich wel eens anders uit gaan drukken.

Want reppen over homeopathische verdunning en zeggen Europa 'blank te willen houden' sluit naadloos aan bij het geloof in omvolking.
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 december 2017 @ 16:17:24 #23
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175786501
quote:
7s.gif Op zondag 17 december 2017 16:13 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Goed op jou hoef ik verder ook niet meer te reageren. Wat een kinderachtigheid zeg.
Fijn dat je eindelijk in de spiegel hebt gekeken. Mijn post was een sarcastische parodie op jouw post, precies hetzelfde verwoord. Heb je al door wat voor grote drogreden dat was?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Redactie Games zondag 17 december 2017 @ 16:18:11 #24
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_175786517
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 16:16 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zijn uitspraken neigen naar een geloof in omvolking; de gedachte dat de elite een vooropgezet plan heeft waarmee het Nederlands volk zou worden uitgewist. Nederlandse mensen zouden doelgericht worden gemengd met andere volken opdat er nooit meer een Nederlander zal zijn.

En dat geloof in omvolking is nou typisch alt rechts. neonazistisch

FTFY
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 december 2017 @ 16:19:39 #25
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175786554
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 16:18 schreef Puddington het volgende:

[..]

FTFY
Ook jou verwijs ik graag door naar post #2.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_175786645
quote:
7s.gif Op zondag 17 december 2017 16:13 schreef skysherrif het volgende:
Goed.

Beide hameren erg op de culturele identiteit van hun land (en de vermeende superioriteit van deze cultuur tegenover andere) en willen deze beschermen tegenover andere cultureren die het land binnenkomen.

Beiden zijn "rasrealistisch" (de uitspraken van Baudet over Europa blank houden).

Beide willen immigratie stopzetten en zijn anti globalistisch (nexit).

Beide heel erg gefocust op internetcultuur, de pepe memes van alt right zie je ook terug bij de FvD (baudetraket en pepe versies van baudet/hiddema).

Het adoreren van 1 sterke leider (baudet).

Focus op activisme, veel rallies houden etc, jeugd betrekken in hun beweging. Veel initiatieven om hun electoraat te onderwijzen in hun zienswijze.

Alleen het antisemitische zie ik niet terug bij FvD.
Dat heet het conservatisme, niet alt-right.

Oke, maar tegelijkertijd hebben ze ook concreet gepleit voor "immigratie onder de lakens", oftewel rassenvermenging, het tegenovergestelde van raszuiverheid.

Dat willen ze ook op links. Anti-globalisme =/= alt-right of uberhaupt nationalisme (of je gaat het wel erg oprekken wat overigens een erg gevaarlijk hellend vlak is en tevens wederom een drogreden: het voorkomen van een andere mening). Het FvD is overigens niet anti-globalistisch als concept maar tegen de huidige uitvoering ervan. Geopolitiek lijkt me een redelijke politieke aangelegenheid.

Je bedoelt hun campagne op het internet? Dan gaan alle partijen wel heel hard richting alt-right, zelfs GL. Dit is geen bewijs alt-right, dit is modernisering. Welke memes gemaakt worden heeft het FvD niet in de hand. Verder, memes, dus altright?

Ook niet. Heeft niks met ideologie te maken. Verder "een sterke leider"; Baudet is eigenlijk in sommige opzichten behoorlijk verwijft.

Zoals een goede politieke partij hoort te doen. GL werd er deze verkiezingen alom voor geprezen, het betrekken van jongeren bij de politiek; sterker nog, daar wordt al jaren naar gestreefd.

Het antisemitisme is geen onderdeel van altright. Wel van (neo)nazi's die een false flag operatie uit proberen te voeren.
  Redactie Games zondag 17 december 2017 @ 16:27:31 #27
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_175786746
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 16:19 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Ook jou verwijs ik graag door naar post #2.
Alt right is een term die verzonnen is door een neonazi en houdt er nogal wat neonazistische ideën op na. Nogal wiedes dat ze zichzelf geen neonazis noemen, alt rechts bekt gewoon lekkerder dan neonazi en krijgt niet de grote backlash als je jezelf neonazi zou noemen. Het is in feite dezelfde stront, en op die stront komen ook weer dezelfde vliegen af.
pi_175786768
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 16:27 schreef Puddington het volgende:

[..]

Alt right is een term die verzonnen is door een neonazi en houdt er nogal wat neonazistische ideën op na.
Dit is dus aantoonbaar absoluut niet waar. Deze discussie heb ik al eerder gevoerd, en aangetoond.

Alt-right is wat vaag, en daar maken de nazi's dankbaar gebruik van.
  Redactie Games zondag 17 december 2017 @ 16:29:11 #29
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_175786792
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 16:28 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dit is dus absoluut niet waar. Deze discussie heb ik al eerder gevoerd, en aangetoond.
Tsja, als je je identificeert met een beweging die flirt met neonazi's dan wil je natuurlijk geen nazi genoemd worden, want nazi's liggen niet zo lekker in de geschiedenis.
pi_175786826
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 16:29 schreef Puddington het volgende:

[..]

Tsja, als je je identificeert met een beweging die flirt met neonazi's dan wil je natuurlijk geen nazi genoemd worden, want nazi's liggen niet zo lekker in de geschiedenis.
Wat bedoel je hiermee?
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 december 2017 @ 16:31:17 #31
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175786858
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 16:29 schreef Puddington het volgende:

[..]

Het is een verzamelnaam van rechtsextremistische Amerikaanse groeperingen. Wat een Nederlandse politieke partij ermee te maken heeft moet nog steeds aangetoond worden.

Ga niet met termen strooien zonder enige onderbouwing of bewijs, het is hier ONZ niet.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  zondag 17 december 2017 @ 16:31:20 #32
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175786860
Ah, ik zie dat we in dit topic gaan bediscussiëren of 't FvD racistisch/fascistisch/alt-right/etc. is.

Originele invalshoek.
Voegt hoogtepunten toe aan jullie druilerige bestaan.
  Redactie Games zondag 17 december 2017 @ 16:31:30 #33
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_175786864
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 16:30 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Wat bedoel je hiermee?
Dat niet iedere FvDer een neonazi is, maar dat de beweging wel neonazi's aantrekt, omdat FvD zo nadrukkelijk flirt met alt right (wat dus in feite neonazi's zijn).
  zondag 17 december 2017 @ 16:32:20 #34
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175786884
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 16:31 schreef Puddington het volgende:

[..]

Dat niet iedere FvDer een neonazi is, maar dat de beweging wel neonazi's aantrekt, omdat FvD zo nadrukkelijk flirt met alt right (wat dus in feite neonazi's zijn).
't FvD is geeneens socialistisch, hoe kunnen ze dan nationaalsocialistisch zijn?
pi_175786892
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 16:31 schreef Puddington het volgende:

[..]

Wat een gelul. Gefeliciteerd, je hebt een new low bereikt. Ten eerste weet je niet wat alt-right is. Ten tweede weiger je je te informeren daarover en ten derde ga je zonder argumenten wat lopen verkondigen.
  Redactie Games zondag 17 december 2017 @ 16:32:52 #36
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_175786899
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 16:32 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Wat een gelul.
Goed antwoord, lekker kort.
pi_175786906
quote:
10s.gif Op zondag 17 december 2017 16:32 schreef 2thmx het volgende:

[..]

't FvD is geeneens socialistisch, hoe kunnen ze dan nationaalsocialistisch zijn?
_O-
pi_175786914
Even vergeten dat Hitler sLinks is
pi_175786923
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 16:32 schreef Puddington het volgende:

[..]

Heb het uitgebreid, speciaal voor jou
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 december 2017 @ 16:34:04 #40
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175786924
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 16:32 schreef Puddington het volgende:

[..]

Nog steeds beter onderbouwd dan al jouw posts bij elkaar opgeteld.

Gaan we nog een inhoudelijke discussie voeren of kom je hier enkel om mensen uit te schelden?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Redactie Games zondag 17 december 2017 @ 16:34:06 #41
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_175786925
quote:
10s.gif Op zondag 17 december 2017 16:32 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Mensen die nazi's socialisten vinden zijn niet eens mijn tijd waard. Er is een goede reden waarom de neonazi's in charlottesville hun rally "unite the right" noemden, niet "unite the left".
pi_175786931
quote:
7s.gif Op zondag 17 december 2017 16:33 schreef skysherrif het volgende:
Even vergeten dat Hitler sLinks is
Dat was ie ook. Economisch links.
pi_175786976
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 16:34 schreef Puddington het volgende:

[..]

Mensen die nazi's socialisten vinden zijn niet eens mijn tijd waard. Er is een goede reden waarom de neonazi's in charlottesville hun rally "unite the right" noemden, niet "unite the left".
Dan vindt je jezelf je tijd zeker ook niet waard, gezien het feit dat jij stromingen niet uit elkaar kan houden. Omdat ze achterlijk zijn.
pi_175786995
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 16:31 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Het is een verzamelnaam van rechtsextremistische Amerikaanse groeperingen. Wat een Nederlandse politieke partij ermee te maken heeft moet nog steeds aangetoond worden.

Ga niet met termen strooien zonder enige onderbouwing of bewijs, het is hier ONZ niet.
Alt rechts is zich aan het ontwikkelen tot een stroming met een herkenbaar gedachtegoed. En dat krijgt ook in Nederland steeds meer voet aan de grond. Die jongens van Erkenbrand zijn een goed voorbeeld van het Nederlandse alt rechts.

Dat jij weer eens niet op de hoogte bent, mag geen verrassing heten. Zelden iemand in POL getroffen met zo weinig inhoudelijke kennis over politiek.
pi_175787021
Het nationaal socialisme is een combinatie tussen economisch links en sociaal rechts beleid. Niks ten nadele van economisch links (dat doet het communisme wel (oke sorry)) want daar viel men niet over. Het gaat om dat sociaal rechtse beleid.

Feit blijft dat Hitler economisch links was.
pi_175787022
Elke keer die persoonlijke sneer in de posts van NatteKat verraadt de onzekerheid over zijn eigen inhoud.
pi_175787031
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 16:37 schreef Mr.Major het volgende:
Het nationaal socialisme is een combinatie tussen economisch links en sociaal rechts beleid. Niks ten nadele van economisch links (dat doet het communisme wel (oke sorry)) want daar viel men niet over. Het gaat om dat sociaal rechtse beleid.

Wat staat hier. :{
pi_175787036
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 16:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Alt rechts is zich aan het ontwikkelen tot een stroming met een herkenbaar gedachtegoed. En dat krijgt ook in Nederland steeds meer voet aan de grond. Die jongens van Erkenbrand zijn een goed voorbeeld van het Nederlandse alt rechts.

Dat jij weer eens niet op de hoogte bent, mag geen verrassing heten. Zelden iemand in POL getroffen met zo weinig inhoudelijke kennis over politiek.
Klopt.

Wat hij inhoudelijk in #92 heeft gezegd klopt tot nu toe volledig.
pi_175787043
quote:
7s.gif Op zondag 17 december 2017 16:37 schreef skysherrif het volgende:

[..]

Wat staat hier. :{
Wat klopt hier niet aan. Ook dit is al uitvoerig besproken hoor.
  zondag 17 december 2017 @ 16:38:39 #50
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175787048
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 16:34 schreef Puddington het volgende:

[..]

In hun boek over 't socialisme wijdt het Internationaal Instituut voor Sociale Geschiedenis (IISG) ook een hoofdstuk aan het nationaalsocialisme. En terecht, dat 't nationalistische socialisme een stroming binnen het socialisme is, is immers evident. Menig socialistisch beleid in Nederland, dat we tot op de dag van vandaag nog hebben, is ook ingevoerd tijdens de bezetting.

Maar goed, 't FvD is dus gelukkig liberaal :).
pi_175787054
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 16:37 schreef Mr.Major het volgende:

Nou en?
pi_175787078
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 16:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Nou en?
Ja niks. Maar ik ben niet degene die het ontkent.
pi_175787098
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 16:38 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Wat klopt hier niet aan. Ook dit is al uitvoerig besproken hoor.
quote:
14s.gif Op zondag 17 december 2017 16:38 schreef 2thmx het volgende:

[..]

In hun boek over 't socialisme wijdt het Internationaal Instituut voor Sociale Geschiedenis (IISG) ook een hoofdstuk aan het nationaalsocialisme. En terecht, dat 't nationalistische socialisme een stroming binnen het socialisme is, is immers evident. Menig socialistisch beleid in Nederland, dat we tot op de dag van vandaag nog hebben, is ook ingevoerd tijdens de bezetting.

Maar goed, 't FvD is dus gelukkig liberaal :).
Oke, het heet nationaalsocialisme.

Mag ik even een kleine lecture hoe het beleid van Hitler precies socialistisch was en hoe het in de praktijk ging.
  Redactie Games zondag 17 december 2017 @ 16:41:18 #54
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_175787117
quote:
7s.gif Op zondag 17 december 2017 16:40 schreef skysherrif het volgende:

[..]

[..]

Mag ik even een kleine lecture hoe het beleid van Hitler precies socialistisch was en hoe het in de praktijk ging.
https://www.snopes.com/2017/09/05/were-nazis-socialists/

quote:
Above all, the Nazis were German white nationalists. What they stood for was the ascendancy of the “Aryan” race and the German nation, by any means necessary. Despite co-opting the name, some of the rhetoric, and even some of the precepts of socialism, Hitler and party did so with utter cynicism, and with vastly different goals. The claim that the Nazis actually were leftists or socialists in any generally accepted sense of those terms flies in the face of historical reality.
  zondag 17 december 2017 @ 16:41:36 #55
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175787124
Racisme wordt overigens door links standaard als (extreem)rechts geframed, maar 't is in feite politiek kleurloos. 't Komt dan ook in alle politieke stromingen voor. Als je dan toch een onderscheid naar politieke kleur wil maken, dan is 'links racisme' gebaseerd op jaloezie (waaronder antisemitisme en anti-Chinees-racisme in Indonesië en mogelijk in de toekomst ook hier in Europa) en 'rechts racisme' gebaseerd op 't idee dat de ander minderwaardig is (waaronder anti-zwart-racisme).

Het nationaalsocialisme kent dan overduidelijk links racisme, geen rechts racisme.
pi_175787125
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 16:39 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Ja niks. Maar ik ben niet degene die het ontkent.
Het probleem met de nazi's was dan ook niet dat ze betaalde vakantiedagen voor werknemers hebben geïntroduceerd.
pi_175787135
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 16:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het probleem met de nazi's was dan ook niet dat ze betaalde vakantiedagen voor werknemers hebben geïntroduceerd.
Dat zei ik dus al
pi_175787154
quote:

[..]

[..]

Lees de wikipedia pagina maar.
  Redactie Games zondag 17 december 2017 @ 16:43:17 #59
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_175787176
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 16:42 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Lees de wikipedia pagina maar.
Nee, zo werkt het dus niet. Jij stelt dat nazi's socialisten waren, dus bij jou ligt ook de burden of proof.
  zondag 17 december 2017 @ 16:43:33 #60
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175787185
quote:

[..]

[..]

Nationaliseren van vrijwel alle bedrijven. Invoeren van o.a. ontslagbescherming en vennootschapsbelasting in Nederland. Et cetera.
pi_175787190
quote:
2s.gif Op zondag 17 december 2017 16:41 schreef 2thmx het volgende:
Racisme wordt overigens door links standaard als (extreem)rechts geframed, maar 't is in feite politiek kleurloos. 't Komt dan ook in alle politieke stromingen voor. Als je dan toch een onderscheid naar politieke kleur wil maken, dan is 'links racisme' gebaseerd op jaloezie (waaronder antisemitisme en anti-Chinees-racisme in Indonesië en mogelijk in de toekomst ook hier in Europa) en 'rechts racisme' gebaseerd op 't idee dat de ander minderwaardig is (waaronder anti-zwart-racisme).

Het nationaalsocialisme kent dan overduidelijk links racisme, geen rechts racisme.
Klopt
  zondag 17 december 2017 @ 16:44:29 #62
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175787205
quote:
14s.gif Op zondag 17 december 2017 16:43 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Klopt
Inderdaad.
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 december 2017 @ 16:45:44 #63
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175787232
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 16:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Alt-right is een modeterm. Vooral gebruikt door sneue inhoudloze figuren die niets meer kunnen dan dom roepen en stampvoeten, dan hoeven ze tenminste niet met argumenten te komen. En ja, dat geldt ook voor de mensen die zichzelf zo noemen.

Hier zit je in een politiek forum waar je elkaar met argumenten aanvalt, niet met achterlijke ongefundeerde beschuldigingen en persoonlijke aanvallen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_175787239
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 16:43 schreef Puddington het volgende:

[..]

Nee, zo werkt het dus niet. Jij stelt dat nazi's socialisten waren, dus bij jou ligt ook de burden of proof.
Sorry, maar ik heb hier al eens een 3 dagen (ofzo, zal wel minder zijn geweest) durende discussie gehad, waarbij ik dit aantoonde. Dat kan je terugzoeken, of je kan simpelweg de wikipedia pagina over nationaalsocialisme lezen. Ik ga hier niet een heel verhaal lopen typen om jou te informeren. Als je het niet wil uitzoeken of geloven is dat ook prima.

Dat nazi's best vervelend waren naar joden toe, wil niet zeggen dat het opeens geen socialisten meer zijn. Dat staat los van elkaar.
  zondag 17 december 2017 @ 16:47:30 #65
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175787274
Wat dan wel weer zorgelijk is, is dat rechts volop afstand neemt van 'rechts racisme', terwijl links dit nooit echt heeft gedaan m.b.t. 'links racisme'. Mogelijk verklaart dit waarom we tot op de dag vandaag gewelddadig antisemitisme in Europa zien. Treurig :{.
pi_175787287
quote:
2s.gif Op zondag 17 december 2017 16:47 schreef 2thmx het volgende:
Wat dan wel weer zorgelijk is, is dat rechts volop afstand neemt van 'rechts racisme', terwijl links dit nooit echt heeft gedaan m.b.t. 'links racisme'. Mogelijk verklaart dit waarom we tot op de dag vandaag gewelddadig antisemitisme in Europa zien. Treurig :{.
Rechts haat zwarten en blanken evenveel inderdaad. Wel zo eerlijk.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
pi_175787324
quote:
2s.gif Op zondag 17 december 2017 16:47 schreef 2thmx het volgende:
Dit komt vooral omdat links niet continu dit soort dingen verweten wordt. Rechts wel, of dat nou terecht is of niet, en dus zullen zij vaker afstand nemen. Dat eerste lijkt me overigens een gezondere situatie.
pi_175787334
quote:
15s.gif Op zondag 17 december 2017 16:48 schreef Abschirmdienst het volgende:

[..]

Rechts haat zwarten en blanken evenveel inderdaad. Wel zo eerlijk.
Top, is dat misverstand ook weer uit de lucht. Ik haat mijn vader en moeder ook evenveel: niet namelijk.
  zondag 17 december 2017 @ 16:50:38 #69
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175787365
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 16:49 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dit komt vooral omdat links niet continu dit soort dingen verweten wordt. Recht wel, of dat nou terecht is of niet, en dus zullen zij vaker afstand nemen. Dat eerste lijkt me overigens een gezondere situatie.
Eens. Nietzsche zette al z'n vraagtekens bij de mate waarin we van de geschiedenis kunnen leren. Op een gegeven moment is 't beter om vooruit te kijken en links niet meer aan te spreken op 't linkse racisme van de nationaalsocialisten.
pi_175787385
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 16:45 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Alt-right is een modeterm. Vooral gebruikt door sneue inhoudloze figuren die niets meer kunnen dan dom roepen en stampvoeten, dan hoeven ze tenminste niet met argumenten te komen. En ja, dat geldt ook voor de mensen die zichzelf zo noemen.

Hier zit je in een politiek forum waar je elkaar met argumenten aanvalt, niet met achterlijke ongefundeerde beschuldigingen en persoonlijke aanvallen.
Alt rechts is een gewoon een bestaande stroming.

Wat is alt-right, waar komt het vandaan en wat is de aantrekkingskracht ervan?

En jullie held Baudet lijkt met alt rechts te flirten.
  Redactie Games zondag 17 december 2017 @ 16:51:49 #72
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_175787410
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 16:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ja maar dat is volkskrant Koos, dat is links en bleh.
pi_175787432
quote:
7s.gif Op zaterdag 16 december 2017 14:05 schreef remlof het volgende:
Dat geldt echter niet voor het FvD en de PVV omdat die partijen ongelijkheid van burgers op raciale of religieuze gronden tot grondbeginsel hebben gemaakt.
quote:
14s.gif Op zaterdag 16 december 2017 16:14 schreef remlof het volgende:
Wat leuk, heb je zelf dat snorretje op #32 geplakt?

Maar feit is dat juist het FvD de partij in het parlement is die het klassiek fascisme het dichtst benaderd, met hun ”Leitkultur” en pseudowetenschappelijke onderbouwing van hun rabiate rascistische standpunten.
Waar in de standpunten van het FvD staat dat raciale danwel religieuze onderscheid dan?

https://forumvoordemocratie.nl/standpunten/

Vooralsnog stel ik de problematische uitingen van Baudet niet 1 op 1 met de uitgangspunten van de partij als geheel.
Dat is op dit moment trouwens absoluut niet duidelijk genoeg gescheiden naar mijn idee.
Wat dat betreft faalt de website van het FvD in ernstige mate, ik zou daar graag opiniestukken van andere mensen van het FvD lezen (en een mogelijkheid zien voor stemmers/leden om daarover in discussie te gaan).
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 december 2017 @ 16:52:36 #74
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175787443
Er zijn weinig mensen zo extreem geobsedeerd met ras als de progressieven. Zij strijden voor discriminerende quota en zij zien in alles en iedereen racisme, hoe onterecht het ook is.

En dan ook nog met droge ogen beweren dat alleen rechts racistisch kan zijn...
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_175787444
jpaternotte twitterde op zondag 17-12-2017 om 09:49:30 .@KajsaOllongren: "Ik heb Thierry Baudet dus nog nooit ontmoet, want als ik in de Tweede Kamer ben dan is hij er nooit." #wnlopzondag reageer retweet

D66 begint een wanhoopsoffensief.
  zondag 17 december 2017 @ 16:52:39 #76
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175787446
quote:
Godsamme :').
  zondag 17 december 2017 @ 16:53:31 #77
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175787472
quote:
10s.gif Op zondag 17 december 2017 16:52 schreef Arthur_Spooner het volgende:
jpaternotte twitterde op zondag 17-12-2017 om 09:49:30 .@KajsaOllongren: "Ik heb Thierry Baudet dus nog nooit ontmoet, want als ik in de Tweede Kamer ben dan is hij er nooit." #wnlopzondag reageer retweet
[ afbeelding ]

D66 begint een wanhoopsoffensief.
Aldus de minister die 'fake news' gaat bestrijden.
pi_175787473
quote:

[..]

Wat een objectief verhaal van de volkskrant.
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 december 2017 @ 16:54:20 #79
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175787497
quote:

[..]

Een krant die modetermen van hun doelgroep overneemt, omfg :o

En die sneer weer, manmanman... kan je nou niet één post plaatsen zonder persoonlijke aanval?
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Redactie Games zondag 17 december 2017 @ 16:54:24 #80
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_175787500
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 16:53 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 16:51 schreef Puddington het volgende:

[..]

Ja maar dat is volkskrant Koos, dat is links en bleh.
Told you so.
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 december 2017 @ 16:55:35 #81
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175787540
quote:
:D
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_175787547
quote:
9s.gif Op zondag 17 december 2017 16:53 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Lol, Ollongren. Ik kende haar niet nog niet maar ze komt over als Hillarious Clinton (altright meme, net zelf bedacht)

Arjen Lubach disde haar al m.b.t. dat russische gedoe. Dat hele fake news verhaal wordt opgeblazen tot fake news.
  zondag 17 december 2017 @ 16:56:04 #83
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175787557
'Alt-right' is 't nieuwe stickertje van fanatieke labelplakkers. Nog niet lang geleden was iedereen 'neoliberaal'. Daarvoor 'fascist'. En nu is iedereen 'alt-right'. Zo houden dit soort types inhoudelijke discussies tegen. Vermoedelijk heel bewust.
pi_175787572
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 16:54 schreef Puddington het volgende:

[..]

[..]

Told you so.
Als het in de telegraaf of nazi-weekly had gestaan had het ook niet geklopt hoor. Maar goed ik heb niets met alt-right en hoef het niet te verdedigen.
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 december 2017 @ 16:57:10 #85
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175787587
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 16:54 schreef Puddington het volgende:

[..]

[..]

Told you so.
Blij dat je tenminste in ziet dat kranten geen goede bron zijn voor wat dan ook. Vooral als het een opinieartikel is.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_175787588
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 16:53 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Het stuk is geschreven naar aanleiding van drie net verschenen boeken. De inhoud is daar dan ook op gebaseerd.

Waarom dat nou weer niet objectief zou zijn, is mij werkelijk een raadsel.

Maar goed, dit is dus de houding in deze reeks. Alt rechts bestaat niet en we stoppen de vingers in de oren en sluiten de ogen wanneer iemand het tegendeel beweert.
  zondag 17 december 2017 @ 16:57:24 #87
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175787597
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 16:55 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Dat hele fake news verhaal wordt opgeblazen tot fake news.
Klopt, 'fake news' is een mythe. Wat vrij ironisch is.
pi_175787618
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 16:57 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Blij dat je tenminste in ziet dat kranten geen goede bron zijn voor wat dan ook. Vooral als het een opinieartikel is.
Het is dan ook een boekbespreking en geen opiniestuk.
pi_175787627
quote:
9s.gif Op zondag 17 december 2017 16:53 schreef 2thmx het volgende:

[..]

Dat hele 'nepnieuws' is sowieso een grote drogreden. Wordt enkel door de Eurofielen gebruikt om het opkomende rechts-populisme te bestrijden. Met die zogenaamde Russische invloeden heeft het allemaal niets te maken.
  Redactie Games zondag 17 december 2017 @ 16:58:30 #90
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_175787632
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 16:57 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Los van dat het geen opinieartikel is maar een meta-analyse van boeken, Tsja, als het je tegenstaat ga je het maar diskwalificeren, he? Zo rolt FvD. En dan kankeren over dat je argumenten moet hebben :')
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 december 2017 @ 16:59:05 #91
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175787643
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 16:57 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Het stuk is geschreven naar aanleiding van drie net verschenen boeken. De inhoud is daar dan ook op gebaseerd.

Maar goed, dit is dus de houding in deze reeks. Alt rechts bestaat niet en we stoppen de vingers in de oren en sluiten de ogen wanneer iemand het tegendeel beweert.
Nee, raar hè, dat je uitgelachen wordt als je als een bezetene dom met labeltjes gaat zitten strooien zonder ooit onderbouwing te geven?

Je bent aan het demoniseren, daar mag je best eens mee kappen.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
  Moderator / Redactie Sport zondag 17 december 2017 @ 17:00:04 #92
359864 crew  Nattekat
De roze zeekat
pi_175787674
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 16:58 schreef Puddington het volgende:

[..]

Los van dat het geen opinieartikel is maar een meta-analyse van boeken, Tsja, als het je tegenstaat ga je het maar diskwalificeren, he? Zo rolt FvD. En dan kankeren over dat je argumenten moet hebben :')
Ook die post bevatte meer argumenten dan al jouw posts in deze reeks bij elkaar opgeteld. Reageer nou godverdomme op een normale manier.
100.000 katjes
Fuck the EBU!
pi_175787677
quote:

[..]

Bijv. het hele concept dat het in krochten op het internet voorkomt. Klopt wel, maar het verdraagt ook het daglicht. Dat kan je ook zien als juist erger, daar niet van, maar het is nogal dom om alleen puisterige witte 19 jarige 4channers zo te noemen.

Wat is alt-right is gewoon geen goede vraag, als je er een antwoord op wil geven.
  zondag 17 december 2017 @ 17:00:17 #94
380899 2thmx
FvD-moslim
pi_175787680
quote:
0s.gif Op zondag 17 december 2017 16:58 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Dat hele 'nepnieuws' is sowieso een grote drogreden. Wordt enkel door de Eurofielen gebruikt om het opkomende rechts-populisme te bestrijden. Met die zogenaamde Russische invloeden heeft het allemaal niets te maken.
True. Case in point: ‘Russische beïnvloeding’ Brexit-referendum: slechts drie Facebook-ads van één dollar totaal

_O-.
pi_175787730
quote:

[..]

Alt rechts bestaat overigens zeker wel en ik heb er niks mee.
pi_175787755
quote:
7s.gif Op zondag 17 december 2017 16:37 schreef skysherrif het volgende:
Elke keer die persoonlijke sneer in de posts van NatteKat verraadt de onzekerheid over zijn eigen inhoud.
Nattekat is een man? :D :')
pi_175787774
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 16:59 schreef Nattekat het volgende:

[..]

Nee, raar hè, dat je uitgelachen wordt als je als een bezetene dom met labeltjes gaat zitten strooien zonder ooit onderbouwing te geven?

Je bent aan het demoniseren, daar mag je best eens mee kappen.
Wacht even.

Jij beweert dat alt rechts een niet-bestaand iets is, waarop ik reageer dat de stroming wel degelijk bestaat. Vervolgens kom ik met een artikel waarin drie boeken worden besproken waarin wordt uitgelegd wat alt rechts is.

En dan ben ik aan het demoniseren? Uuh, wat?
pi_175787806
quote:
1s.gif Op zondag 17 december 2017 17:01 schreef Mr.Major het volgende:

[..]

Alt rechts bestaat overigens zeker wel en ik heb er niks mee.
Prima. En dat geloof ik graag.

Maar laten we even kappen met doen alsof alt rechts een verzinsel is.
pi_175787810
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 16:16 schreef Tchock het volgende:
Een racist zoals Thierry "er is een reden dat alle Nobelprijswinnaars blank zijn" Baudet? Of heb je het nu over iemand anders :P
quote:
1s.gif Op zaterdag 16 december 2017 16:40 schreef Tchock het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat FvD "intens" racistisch is, alleen dat ze het zijn. Het is voor mij evident dat Baudet onderscheid maakt tussen mensenrassen en dat hij de een beter vindt dan de ander. Alleen doorgaans vervangt hij het woord ras voor cultuur, wat aan de inhoud verder weinig afdoet.

Waarom Yernaz die partij toch steunt mag Joost weten. Uiteraard kunnen ook mensen met donkere huidskleur racistisch zijn (waarbij ik niet zeg dat Yernaz dat is, want in tegenstelling tot Baudet en Hiddema heb ik van hem niet zulke uitspraken gehoord).

Nogmaals: "persoon X heeft zus en zo'n huidskleur dus hij vindt Y" is zwak en neigt zelf naar racisme. Je vergelijking met de NSDAP en KKK tonen niets aan. "Je bent wit net als de KKK dus ben je racistisch" is natúúrlijk onzin. Omgekeerd werkt dat net zo goed niet.
Je kunt wel doen of ras en cultuur sec hetzelfde zijn maar dat vind ik echt klinklare nonsens.

Er zit een kern van waarheid in dat het overgrote deel van de (echte) Nobelprijzen door mensen is gewonnen met een westers culturele (/Europese) achtergrond/gedachtegoed, kennelijk geeft onderwijs vanuit die westerse waarden daar de beste kansen toe.
Dat is naar mijn idee overigens vanwege de westerse wetenschap die alles behalve dankzij de (Joods)christelijke achtergrond van die westerse cultuur tot stand is gekomen, eerder in het verzet daartegen
Voor mij is de westerse cultuur er een van humanistische waarden en evoluerende ethiek, die uitgaat van wetenschap en niet van religie als basis.
De dood gaat ons niet aan. Zolang we er zijn, is de dood er niet, en wanneer de dood er is, zijn wij er niet meer.
pi_175787831
quote:
Rechts zou maar het verhaal vertellen dat Rusland de EU juist stiekem support, zodat het europese continent destabiliseert, en er geopolitieke fricties ontstaan zoals in Oekraïne die het mogelijk maken om het grondgebied van de USSR te herstellen. Tegelijkertijd zien ze hoe immigratie leidt tot problemen, die zij dan over 30 jaar kunnen oplossen in de Oost-Europese landen door ze opnieuw op te nemen in hun grondgebied.

Net zo veel bewijs, net zo kwalijk.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')