SnowOokami | maandag 9 oktober 2017 @ 18:11 |
Na de race op Suzuka is het tijd om naar de Verenigde Staten af te reizen voor de 47e United States Grand Prix, die sinds 1908 op veel verschillende circuits met wisselende racevrije periodes is gehouden. Sinds 2012 gaan we voor deze race naar Texas en wel op het fraaie Circuit of the Americas, zo'n 20km ten zuiden van de Texaanse hoofdstad Austin. Het circuit is zoals veel recente circuits, ontworpen door de Hermann Tilke, maar waar veel andere circuits ontworpen zijn met het oog op meerdere race disciplines, is het Circuit of the Americas volledig voor de Formule 1 ontworpen. Het is een redelijk snelle en brede baan met vloeiende bochten die meerdere racelijnen mogelijk maken. Favoriet voor deze race zal Lewis Hamilton zijn, hij won de afgelopen vijf jaar 4 van de races op dit circuit, waarbij in 2013 Sebastian Vettel, die toen nog voor Red Bull reed, met de 1e plek aan de haal ging. Vettel zal dit weekend alles geven wat hij heeft in een poging om nog kans te maken op het kampioenschap. Op dit moment heeft Lewis 306 punten, waar Sebastian het met 247 moet doen. Met nog 4 races te gaan kan Lewis zijn kampioenschap dit weekend al veiligstellen wanneer hij de race wint en Vettel als 6e of lager over de finish komt. Na twee opeenvolgende podiums in Maleisië en Japan lijken de coureurs van Red Bull ook in bloedvorm te verkeren. De betrouwbaarheidsproblemen die Max al het hele seizoen plagen lijken minder te zijn geworden en na zijn winst op Sepang en welverdiende 2e plaats in Japan is Max hard bezig om de punten van Red Bull weer omhoog te stuwen. Red Bull heeft met 303 punten nog een achterstand van 92 punten op de nummer 2 in het constructeurs klassement, Ferrari. Wanneer we de huidige lijn van punten voor beide teams zouden doorzetten, dan zou Ferrari met zijn aanhoudende slechte geluk nog op het laatste moment hun felbegeerde tweede plaats kunnen verliezen, iets waar vele miljoenen mee gemoeid zijn. Voor Ferrari zal het dus belangrijk zijn dat beide auto's over de finishlijn komen na de dramatisch verlopen races in Singapore, Maleisië en Japan. Bron: Fédération Internationale de l'Automobile & Pirelli Motorsport Actueel weer Austin | |
DKUp | maandag 9 oktober 2017 @ 18:14 |
Dit gaat niet helemaal goed. Murica | |
SnowOokami | maandag 9 oktober 2017 @ 18:14 |
Ja oops ;v | |
Fer | maandag 9 oktober 2017 @ 18:15 |
Thx | |
SnowOokami | maandag 9 oktober 2017 @ 18:17 |
Norris wordt in november 18. En nee hij valt onder McLaren, echter heeft RB wat leverage omdat ze akkoord zijn gegaan met de motordeal en Norris kan ervaring opdoen bij STR. Maar het is natuurlijk een longshot of RB überhaupt in zee wilt met niet RB coureurs. | |
franklop | maandag 9 oktober 2017 @ 18:20 |
Uit het eerste geposte bericht blijkt dat ze liefst uit hun eigen pool van coureurs vist. Maar eens zal die vijver redelijk leeg zijn, plus dat ze goed moeten presteren voor de superlicentie punten | |
beantherio | maandag 9 oktober 2017 @ 18:22 |
Het was eigenlijk een soort van Verstappen-gerelateerd grapje. Heeft het opleidingsprogramma van Red Bull eigenlijk geen eigen rijders met voldoende superlicentiepunten? | |
franklop | maandag 9 oktober 2017 @ 18:22 |
Buiten Gasly niet. Kari staat 10e in GP3 Dan Ticktum heeft daar 1 race meegedaan en 7e in Eurocup Formula Renault 2.0 Neil Verhagen staat daar 11e Richard Verschoor 10e. | |
Pino112 | maandag 9 oktober 2017 @ 18:22 |
Q pas om 23u, dat is wel genot Na het uit eten mooi F1 kijken. | |
SnowOokami | maandag 9 oktober 2017 @ 18:28 |
Ja dacht al zo iets En wat franklop zegt. Denk dat Honda graag Matsushita en Gasly naast elkaar ziet in de STR maar die eerste heeft pas 13 punten van de 40. Maar ik vond Norris erg sterk ogen in de mid-season test in Hongarije en hij heeft wel genoeg punten. En Wehrlein is straks ook beschikbaar, STR is wel gewend aan lastige coureurs | |
pmponer | maandag 9 oktober 2017 @ 18:42 |
afscheid van Palmer http://www.dumpert.nl/med(...)rote_crashcompi.html | |
SnowOokami | maandag 9 oktober 2017 @ 18:46 |
Holy... ik wist dat het er veel waren, maar ik dacht halverwege *we zijn er nu toch wel bijna?* | |
sasquatsch | maandag 9 oktober 2017 @ 18:46 |
Kari is sowieso na dit seizoen exit. Misschien dat ze Buemi terughalen. Hij is tenslotte nog steeds testrijder en ex-Formule E kampioen dus heeft genoeg superlicentie punten. | |
Sinister-D- | maandag 9 oktober 2017 @ 18:53 |
dat haalde ik vorig topic ook al aan. Dit gaat de meest voor de hand liggende oplossing zijn als Gasly in Japan zou gaan rijden. De vraag is of Buemi wil meewerken daaraan omdat ie blijkbaar nogal wat wrok koestert tegen het F1 circus. | |
sasquatsch | maandag 9 oktober 2017 @ 18:55 |
Als dat zo is, waarom is hij dan nog testrijder? | |
SnowOokami | maandag 9 oktober 2017 @ 18:56 |
Wanneer heeft hij voor het laatst test gereden dan? | |
WSTVLTRN12 | maandag 9 oktober 2017 @ 19:04 |
Haha wtf! | |
franklop | maandag 9 oktober 2017 @ 19:07 |
op papier is ie het nog wel doet veel sim werk | |
SnowOokami | maandag 9 oktober 2017 @ 19:25 |
Omg kwam deze tegen: Moest even de tijden opzoeken... | |
Frozen-assassin | maandag 9 oktober 2017 @ 19:26 |
Genotstijdstippen komende GP's | |
beantherio | maandag 9 oktober 2017 @ 19:29 |
Nou nee. Ik heb voor de eerstvolgende race op de zondagavond andere verplichtingen en kan de race dus niet zien. | |
sasquatsch | maandag 9 oktober 2017 @ 19:29 |
Eind juni in een Pirelli bandentest. https://www.motorsportweek.com/news/id/15132 | |
LTVDK | maandag 9 oktober 2017 @ 19:39 |
Die is natuurlijk geen match voor Maldonado | |
ESF1Gamer | maandag 9 oktober 2017 @ 19:44 |
Maldonado de crashkoning van de F1 | |
SnowOokami | maandag 9 oktober 2017 @ 19:52 |
Dat stukje net op Peptalk van die vrouw van Erik | |
M.Melandri | maandag 9 oktober 2017 @ 19:52 |
| |
Nattekat | maandag 9 oktober 2017 @ 19:56 |
Ben heel blij dat ik morgen vrij ben iig, zo'n weekend is toch een moment om bij te slapen. | |
SnowOokami | maandag 9 oktober 2017 @ 20:19 |
Idd opstaan > kater > FP kijken > slapen > opstaan > Kwali kijken > nog steeds een kater. | |
Sinister-D- | maandag 9 oktober 2017 @ 20:30 |
Casie Stoner hekelt MotoGP. Waarom was/is ie dan sinds zijn "pensioen" dan testrijder bij Honda/Ducati? Broodwinning, wat anders.... | |
habitue | maandag 9 oktober 2017 @ 20:57 |
Vind toch wel kut voor Vettel dit.
| |
beantherio | maandag 9 oktober 2017 @ 21:15 |
Ik ook
| |
franklop | maandag 9 oktober 2017 @ 21:16 |
Ik wel. Met name omdat de spanning nu totaal weg is | |
bokkepoot | maandag 9 oktober 2017 @ 21:17 |
Inderdaad, gaat nu geen spannend dingetje worden tot het eind. | |
SnowOokami | maandag 9 oktober 2017 @ 21:18 |
https://imgur.com/gallery/2l2VL | |
zoem | maandag 9 oktober 2017 @ 21:28 |
Indycar, out de car | |
Donnie-Brasco | maandag 9 oktober 2017 @ 21:32 |
Spanning is weg ja... maar straks misschien weer de torpedo terug hé. Wellicht jankt ie Lewis er een keer af. | |
zoem | maandag 9 oktober 2017 @ 21:43 |
Inderdaad. Dat Vettel de titel dit jaar niet verdient (oa vanwege Baku en Singapore) ga ik helemaal in mee, maar voor de kijker was het 10x leuker om de titelstrijd pas in Abu Dhabi te zien eindigen. Overigens vind ik heel Ferrari dit jaar niet erg chique. Die valse tweets en de media(regels) negeren vind ik echt beneden alle peil. | |
SnowOokami | maandag 9 oktober 2017 @ 21:44 |
Moet hij eerst gelapped worden, of in z'n achteruit starten. | |
DKUp | maandag 9 oktober 2017 @ 21:56 |
| |
Fir3fly | maandag 9 oktober 2017 @ 21:59 |
Wat een domme reden. | |
zoem | maandag 9 oktober 2017 @ 22:00 |
Wat zijn je tegenargumenten? Hier kan ik niet veel mee. | |
Peterselieman | maandag 9 oktober 2017 @ 22:14 |
Het kan geen toeval meer zijn: de defecte bougie in de bolide van Vettel kostte 59 euro | |
#ANONIEM | maandag 9 oktober 2017 @ 22:16 |
Van de FIA mag je maar 5 bougies per seizoen gebruiken, anders krijg je een gridstraf. | |
BadderHaring | maandag 9 oktober 2017 @ 22:18 |
Klote imgur. | |
SnowOokami | maandag 9 oktober 2017 @ 22:24 |
| |
Nattekat | maandag 9 oktober 2017 @ 23:43 |
Worth it. Heb me uitstekend vermaakt de afgelopen races. | |
beantherio | dinsdag 10 oktober 2017 @ 00:04 |
Strijd tot het einde is leuk maar ik ruil dat dit jaar graag in voor nog een overwinning van Max. | |
opreis | dinsdag 10 oktober 2017 @ 04:37 |
Zijn er eigenlijk veel veranderingen in de regels tussen 2017 en 2018? Behalve de halo kan ik eigenlijk niets bedenken. Dat zou iig wat positiever moeten zijn dan voor RB aangezien ze door kunnen gaan met het verkleinen van hun achterstand | |
#ANONIEM | dinsdag 10 oktober 2017 @ 07:44 |
Nou ja, de concurrentie zit ook niet stil natuurlijk, die staan er ook gewoon weer volgend jaar. De laatste jaren heeft Red Bull een half seizoen nodig om alleen al aan te haken. Hopelijk is het dit jaar 100% Newey en staan ze er direct. | |
jpjedi | dinsdag 10 oktober 2017 @ 07:54 |
Als ze alles nu eens tijdig klaar krijgen in 2018 dan doen ze mee voor de prijzen. Lijkt me voor coureurs frustrerend zo een half jaar verliezen. | |
Montelly | dinsdag 10 oktober 2017 @ 07:58 |
Hoop alleen dat we geen termen als "sandbaggen" weer gaan krijgen tijdens testdagen. | |
ShaoliN | dinsdag 10 oktober 2017 @ 08:40 |
Je blijft voorlopig altijd met het tekort van 30pk zitten. Het is echt te hopen dat die Fransen deze keer niet staken als ze wat nieuws moeten ontwikkelen. | |
sasquatsch | dinsdag 10 oktober 2017 @ 08:58 |
Geen T-Wing en misschien geen haaienvin meer, al is dat laatste niet zeker. | |
mikieu | dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:03 |
De vin blijft. Ik hoop dat pirelli eens wat doet. Grotere verschillen tussen de compounds. Dat maakt de strategie veel interessanter. | |
ArieVederci | dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:07 |
We mogen blijven hopen op een Nederlands GP https://nl.motorsport.com(...)ratencircuit-963752/ | |
DKUp | dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:10 |
In Rotterdam lijkt mij wel een goed idee | |
ArieVederci | dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:15 |
Op de fiets naar de GP | |
sasquatsch | dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:17 |
Buemi lijkt inderdaad een optie te zijn, maar ook Kubica was een optie, al wil die blijkbaar geen one-off doen vanwege het moeten terugbetalen van een verzekering die is uitgekeerd na zijn ongeluk. http://en.f1i.com/news/28(...)comeback-kubica.html | |
tja77 | dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:26 |
Afgelopen winter kreeg ik hier naar mijn hoofd geslingerd dat ik zeker voor het eerst naar testdagen keek. Want ik maakte me zorgen omdat Ferrari en Mercedes zoveel beter oogde. Ik had er geen kijk op, en maakte me zorgen om niks enz. enz. RBR zou massaal aan het sandbaggen zijn. Na de eerste GP was duidelijk dat RBR niet de pace had van Ferrari en Mercedes. | |
Captain_Jack_Sparrow | dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:44 |
Adrian Newey doet de motor niet. Dat is toch echt wel het 'zwakke punt' van de RB13. Het chassis en aeropakket is zo goed, dat ze het mindere vermogen nu goed opvangen. | |
#ANONIEM | dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:47 |
De motor is zeker zwakker, maar als het goed is volgend jaar wel een Quali modus. Aan het begin van het jaar was ook zeker het chasis en aeropakket te zwak t.o.v. Mercedes en Ferrari. Het lijkt nu echt beter te gaan sinds ze de sidepods van Ferrari gekopieerd hebben. | |
XL | dinsdag 10 oktober 2017 @ 10:53 |
Over de grachtengordel in Amsterdam, mooie optocht en 17 miljoen mongolen in oranje op bootjes die wachten tot er een auto naar beneden flikkert | |
SnowOokami | dinsdag 10 oktober 2017 @ 11:46 |
Bargeboards bedoel je? | |
#ANONIEM | dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:10 |
Excuus, die idd. | |
nils7 | dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:21 |
Hoe zit het met die Renault motor qua ontwikkeling. Begin dit jaar zou er een extra flesje nodig zijn wat 5kg zwaarder was, is dat al opgelost? | |
Gezicht | dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:26 |
Een stratencircuit in Nederland _! Welke mongool heeft dat verzonnen? Doe dan gewoon Zandvoort of Assen. | |
THEFXR | dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:27 |
echt niet, daar is de logistiek niet geschikt voor, sta je 6 uur in de file om er te komen enzo | |
Gezicht | dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:28 |
Dat zal best, maar een stratencircuit lijkt me nog een slechter idee. | |
tja77 | dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:32 |
Omdat? | |
Sjemmert | dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:34 |
Kan toch gewoon. | |
cunial | dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:35 |
Zeikerd. Wat is er mis mee? | |
Gezicht | dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:36 |
Waar wil je in Nederland een stratencircuit aanleggen dat 1) aantrekkelijk is om op te racen 2) ook daadwerkelijk mogelijkheden biedt tot inhaalacties 3) in een grote stad oid ligt, want dat lijkt me ook wel een vereiste 4) ook mooie plaatjes voor de FOM oplevert 5) betaalbaar is? Dan zou ik liever een return van het "klassieke" Zandvoort zien. Niet dat daar dan geen logistieke problemen zouden zijn overigens hoor, maar ook daar valt met de juiste investeringen wel een oplossing voor te bedenken. | |
Sjemmert | dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:37 |
Rotterdam. | |
KillerBee4ever | dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:37 |
De kans is wel groot dat je naar een optocht zit te kijken en dus een saaie race. Stratencircuits zijn moeilijk om op in te halen. Zal wel vloeken in de kerk zijn, maar alleen om deze reden al, mogen ze Monaco van mij echt van de kalender schrappen | |
cunial | dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:38 |
Kan je in monaco inhalen? | |
Gezicht | dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:38 |
Nee, ik ben dan ook geen fan van Monaco op de kalender. | |
Sjemmert | dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:40 |
Ligt helemaal aam het circuit. Op Baku en Singapore kan prima ingehaald worden. Singapore is zelfs een van mijn favoriete races. | |
Gezicht | dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:42 |
Baku en Singapore zijn dan ook circuits die gemaakt zijn op straten zoals je die in Nederland (naar mijn weten) helemaal nergens vindt, ook niet in Rotterdam. | |
Nattekat | dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:46 |
Optocht =/= saaie race. Wanneer leren jullie dat nou eens? San Marino 2005: prachtige eindfase. Inhaalacties: 0. | |
BeamofLight | dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:48 |
je moet schoolmeester worden ofzo maar iig niet zo belerend | |
Nattekat | dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:50 |
Hoezo dat nou weer? | |
kasper | dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:52 |
Gaat echt nooit gebeuren. Zie je alle protesten al voor je van azijnzeikers die rond het "circuit" wonen? | |
sasquatsch | dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:52 |
Moet je wel kunnen inhalen. Dan is de spanning van een mogelijke actie genoeg. Maar als je niet kunt inhalen is er ook geen spanning. | |
Nattekat | dinsdag 10 oktober 2017 @ 12:54 |
Het circuit waar niet ingehaald kan worden moet nog uitgevonden worden. | |
Sjemmert | dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:09 |
Kan heus wel ergens in NL een goede layout verzonnen worden lijkt me. Al zou ik ook niet zo 123 weten waar. | |
Klummie | dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:09 |
Gewoon over de ruit van Rotterdam. Rondje 40 km | |
Meike26 | dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:12 |
Komen ze 7 keer voorbij.. Joehoe.. | |
XL | dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:18 |
Gewoon een thuis circuit voor Max in Zolder. De grand prix van San Marino was ook in Italië, kunnen we die van Nederland prima in België leggen. | |
TjjWester | dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:19 |
Veel circuits hebben de pitstraat aan de binnenkant van het circuit liggen(rechts uitvoegen) maar bestaan er ook circuits waar de pitstraat aan de buitenkant ligt? | |
Gezicht | dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:23 |
Baku, Singapore en vast nog wel elders. | |
Sjemmert | dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:24 |
Baku en Singapore zitten aan de binnenkant hoor. | |
Gezicht | dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:26 |
Klopt idd, maar daar zitten ze wel links van de rijrichting, ik dacht even dat TjjWester daar op doelde. | |
Sjemmert | dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:27 |
Volgens mij alleen Canada van de huidige circuits. | |
Zorro | dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:40 |
Zolder, de droom van alle Fok!kers. | |
King_Merc | dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:42 |
iedereen moet maar even een circuit ontwerpen via google maps | |
Nattekat | dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:45 |
F1 / Ontwerp je eigen (straten)circuit | |
TagForce | dinsdag 10 oktober 2017 @ 13:49 |
In ieder geval Magny-Cours, Imola, Yas Marina, Donington, Sears Point, etc. Er zijn er genoeg, maar over het algemeen met moderne circuits heeft het voornamelijk te maken met de ruimte die er is. Makkelijk te bereiken tribunes zitten aan de buitenkant, en je wilt natuurlijk zo veel mogelijk ruimte gebruiken voor de baan, dus die zal vaker dicht tegen de buitengrens van het circuitterrein liggen. Er blijft dan vaak weinig ruimte over voor een pitlane en bijbehorende paddock aan de buitenkant. | |
daNpy | dinsdag 10 oktober 2017 @ 14:26 |
Mettet | |
bedachtzaam | dinsdag 10 oktober 2017 @ 15:22 |
Gelukkig miste hij Max nadat hij op een ronde gezet werd in Maleisië. | |
Blik | dinsdag 10 oktober 2017 @ 16:31 |
8 keer | |
Meike26 | dinsdag 10 oktober 2017 @ 16:33 |
Is dat dan in of exclusief uitloopronde ? Naar mijn berekening kom je op 320km uit met 8 rondjes, maar zullen ze het eerder naar beneden bijstellen omdat die ring van Rotterdam ene beetje veel van materiaal vraagt (veel of alleen maar vol gas).. wel 40km om vuil op je banden te sparen na de race | |
Blik | dinsdag 10 oktober 2017 @ 16:36 |
Bij Spa doen ze al geen uitrijrondje en rijden ze via de uitgang van de pitlane, dus in dit voorbeeld zal dat zeker het geval zijn | |
SnowOokami | dinsdag 10 oktober 2017 @ 18:03 |
Rondje A10 met wat afritten en opritten erbij. | |
mikieu | dinsdag 10 oktober 2017 @ 18:53 |
Sinds renault extra mensen bij rb in de box heeft gaat het goed met de auto.. Zou het dan toch? | |
tja77 | dinsdag 10 oktober 2017 @ 18:54 |
Zul je zien dat er volgend raceweekend twee ploffen gedurende de race. | |
BadderHaring | dinsdag 10 oktober 2017 @ 19:03 |
Toch Max zijn OBD2 stekker afgepakt. | |
beantherio | dinsdag 10 oktober 2017 @ 19:10 |
Assen wil het niet en de droom van een GP op Zandvoort blokkeert al decennia lang de terugkeer van Formule 1 in Nederland. Het zou goed zijn als de gedachte aan Zandvoort definitief begraven werd zodat andere, meer realistische plannen een echte kans krijgen. Een stratencircuit is in mijn ogen de enige reële mogelijkheid dat we in Nederland in de nabije toekomst nog eens een GP gaan krijgen. En daar zijn vast hele leuke en innovatieve stratencircuits te bedenken die niet zoals de bekende stratencircuits zijn. | |
SnowOokami | dinsdag 10 oktober 2017 @ 19:14 |
| |
Ener-G | dinsdag 10 oktober 2017 @ 19:21 |
Hier in NL hebben we idd supersmalle weggetjes van 1 auto breed, alles is afgebakend met stoepranden en paaltjes en troep. Wat mij betreft zetten ze het plan door om van Zandvoort een 8je te maken zoals Suzuka. Het hoogteverschil vind je ook alleen maar daar, of je moet naar Maastricht oid. Grootste probleempunt van Zandvoort is niet zozeer het circuit zelf, maar de milieuhippies en alles en iedereen eromheen wat een bijna onmogelijk geluidsregime opgezet heeft (al zou dat met de huidige stofzuigermotoren inmiddels veranderd kunnen zijn :’)) En dan is er natuurlijk nog het puntje bereikbaarheid | |
KaheemSaid | dinsdag 10 oktober 2017 @ 19:26 |
Dat laatste lijkt mij inderdaad ook een redelijk groot probleem. Kaheem wordt soms wakker terwijl hij de auto's op Zandvoort hoort racen, wat is dat toch fijn! | |
beantherio | dinsdag 10 oktober 2017 @ 19:30 |
Als men weer voor de zoveelste keer gaat proberen om Zandvoort geschikt te maken voor een GP dan weet je gewoon zeker dat die GP voor de eerstkomende paar decennia weer uit zicht is. Laat het idee toch gewoon los. | |
Sinister-D- | dinsdag 10 oktober 2017 @ 19:54 |
ik zeg doen de bovenste van de nieuwe A2 gebruiken en dan rondje McDonalds bij de Geuselt | |
Fer | dinsdag 10 oktober 2017 @ 20:07 |
Ze kunnen zandvoort geschikt maken, maar dan mis je nog steeds de infrastructuur, faciliteiten en hotels in de omgeving om het mogelijk te maken. Of wil je de teamleden ieder dag vanuit regio schiphol/hoofddorp met een pendelbus laten komen en de sponsors in een Zandvoorts mottenballenhotel en ‘s avonds naar Holland Casino? Ik geloof er niet in. Liever maken ze een snel Silverstone achtig baantje op de Maasvlakte. Jachthaven en helicopter platvorm erbij voor de rijke gasten. Pendelboten naar het Hull/Newcastle voor de voor de Britse racefans en er ligt een mooie snelweg richting Rotterdam met een paar 100 hotels. | |
aesop | dinsdag 10 oktober 2017 @ 20:22 |
Amsterdam kan prima: | |
JayHovah | dinsdag 10 oktober 2017 @ 21:04 |
Vanavond 21.15 uur op Canvas: Belga Sport over Thierry Boutsen
| |
SnowOokami | dinsdag 10 oktober 2017 @ 22:36 |
http://www.motorsport-tot(...)kommen-17101006.html | |
Gezicht | woensdag 11 oktober 2017 @ 00:57 |
Mede-Limburger gespot | |
BaasBanaan | woensdag 11 oktober 2017 @ 01:31 |
Wat doe je met de trambanen? | |
Fir3fly | woensdag 11 oktober 2017 @ 02:17 |
Is dat zo? Voor zover ik weet is Assen best bereid, als er maar een goede financiële backing achter staat. | |
XL | woensdag 11 oktober 2017 @ 04:53 |
Asfalteren, net als de grachtengordel en alle bruggetjes | |
Bluurgh | woensdag 11 oktober 2017 @ 06:55 |
| |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 11 oktober 2017 @ 08:33 |
Maastricht lijkt me het best. Kan ik logeren bij familie en niet een week lang files in de randstad, omdat alles volledig ontregeld is. | |
SnowOokami | woensdag 11 oktober 2017 @ 08:41 |
Nijmegen is beter | |
Captain_Jack_Sparrow | woensdag 11 oktober 2017 @ 08:41 |
Ook goed. Alleen geen logeeradres daar. | |
ShaoliN | woensdag 11 oktober 2017 @ 09:09 |
Er is al een Belgische grandprix. | |
Peterselieman | woensdag 11 oktober 2017 @ 09:10 |
Grand Prix van Almere. Geen uitstraling, wel oppassen voor hangjeugd | |
Zorro | woensdag 11 oktober 2017 @ 09:15 |
Plaatje van het circuit: | |
DaMook | woensdag 11 oktober 2017 @ 10:01 |
Soort van Indycar/Nascar krijg je dan . Alleen dan niet afgeronde hoeken . | |
#ANONIEM | woensdag 11 oktober 2017 @ 10:10 |
Allemaal een handremmetje plaatsen. | |
Floriz87 | woensdag 11 oktober 2017 @ 10:14 |
Je vergeet de rotondes. | |
Tinos85 | woensdag 11 oktober 2017 @ 11:08 |
Doen ze in Baku toch ook in dat oude gedeelte? | |
BaasBanaan | woensdag 11 oktober 2017 @ 16:09 |
Alle bovenleidingen en bijbehorende palen ook gewoon onder het asfalt proppen? En de verhoogde randen waar deze op staan? Als we dan toch de hele binnenstad gaan verbouwen, dan stel ik toch voor dat we de route zo maken dat we ook over de Dam komen. Bouwen ze maar een tunnel door de Bijenhof ofzo. | |
Blik | woensdag 11 oktober 2017 @ 16:10 |
Gewoon ondergrondse GrandPrix door de tunnels van o.a. de Noord-Zuid lijn | |
Fir3fly | woensdag 11 oktober 2017 @ 16:12 |
Kubica aan het trainen... | |
BaasBanaan | woensdag 11 oktober 2017 @ 16:20 |
YO YO YO WAT DACHT JE VAN OKE HIER KOMT IE BOVENGRONDSE TUNNELS MIND BLOWN KAPOW Oke ik ben niet gemaakt om dingen te hypen. | |
SnowOokami | woensdag 11 oktober 2017 @ 17:09 |
Je kon er wel goed doorheen fietsen 2 jaar geleden: ik had weleens een saaie nachtdienst... dan ging je weleens heen en weer fietsen | |
Wuwwa | woensdag 11 oktober 2017 @ 17:38 |
Reactie Rosberg op de Max' inhaalactie op Vettel Mooie vent | |
Scrutinizer | woensdag 11 oktober 2017 @ 17:42 |
Als ze genoeg vleugel hebben staan, kunnen ze via de bovenkant van de buis inhalen. | |
#ANONIEM | woensdag 11 oktober 2017 @ 18:04 |
De stagair van Red Bull had weer tijd teveel [ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2017 18:05:09 ] | |
Gezicht | woensdag 11 oktober 2017 @ 20:16 |
Kubica 'succesvol' getest met Williams. https://m.facebook.com/st(...)3&id=568665409957112 | |
ondeugend | woensdag 11 oktober 2017 @ 20:27 |
Die knuffel met Toto was wel akward zeg | |
SnowOokami | woensdag 11 oktober 2017 @ 20:28 |
Ik heb even m'n best gedaan (tijd over ) Streetview album: https://imgur.com/a/oGuWX [ Bericht 13% gewijzigd door SnowOokami op 11-10-2017 20:33:28 ] | |
#ANONIEM | woensdag 11 oktober 2017 @ 20:38 |
Mooi parcours, maar eigenlijk moet de Voerweg er in. Dat zou echt spektakel opleveren. Een bocht, eindigend in een klim met een stijgingspercentage van 10% over 400 meter. [ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 11-10-2017 20:40:52 ] | |
SnowOokami | woensdag 11 oktober 2017 @ 20:43 |
Thanks! Ja die optie werd ook al hier op het forum geopperd, wordt het rondje wel een stuk korter maar die optie is zeker ook gaaf. (zie nu pas dat ik in het verkeerde topic heb gepost) | |
Meike26 | woensdag 11 oktober 2017 @ 21:42 |
Eind van de middag moest ik wat afleveren op het Ydok te Amsterdam. Hier kom ik wel vaker, maar na het nieuws van Liberty Media en een eventuele GP te Amsterdam of rotterdam, is voor mij deze plek ineens veranderd in een mogelijke bijzondere plek/bocht van het circuit. Allereerst, ik ben geen voorstander van een GP in amsterdam, dit omdat de stad al genoeg (teveel) toeristen heeft en zo'n GP het er qua aandacht waarschijnlijk alleen nog maar meer worden. Maar daargelaten, zie ik wel een kans weggelegd (ook wat betreft een GP in Rotterdam) om een echt Nederlandse GP te houden. Met andere woorden, waar zijn we goed in? Water ! Een GP die deels over water gaat met behulp van stevige pontons. Een groot voordeel daarvan is ook dat deze elders in de stad/haven opgeslagen kunnen worden en niet in de weg liggen. Goed, eerst de lay-out - Rijrichting is tegen de klok in ! Het rechte stuk (start finish + pitstraat) is op de dam voor de deur van het nieuwe gebouw De Pontsteiger. Na de eerste bocht, lijkende op die van Baku, gaan we naar een scherprechter. Een chicane die van de Haparandadam (hoe verzinnen ze het) met eerst een knik naar rechts een links-rechts combinatie maakt de Haparandaweg op gaat. Van de Haparandaweg met een mooie bocht naar rechts 2 90 graden bochten naar links, om bij de Spaarndammertunnel uit te komen ! Vanauit de Spaarndammertunnel gaan ze direct de Tasmanstraat op + brug. Oppassen dus dat je niet te veel van de grond komt. Vanaf hier volgt het 2e snelle gedeelte van de baan, eventueel met DRS. Vanaf de brug ga je de Van Diemenstraat op en ga je met een redelijk scherpe rechterbocht de Westerdokdijk op ! Nu komt het spannendste gedeelte. Vanaf de Westerdokdijk volgt er een snelle chicane het Ydok op. Klinkers worden geasfalteerd (weer naar voorbeeld Baku) waar de baan zich tot het einde van het Ydok strekt. Met zicht op Amsterdam centraal, volgt de baan zich over gekoppelde pontons. Met een duikende (haha) 180 bocht daalt het circuit ongeveer 2 meter tot net boven het waterniveau. Met grote pontons, gezekerd aan de kade (vinden ze vast wel wat op) rijden de coureurs langs de kades van de Zeeheldenbuurt en de pijlers van de Silodam. De ronde is 5,2 km lang [ Bericht 3% gewijzigd door Meike26 op 11-10-2017 21:50:50 ] | |
Tarado | woensdag 11 oktober 2017 @ 22:18 |
beetje F1 meets Sail, publiek op boten of zo? | |
Meike26 | woensdag 11 oktober 2017 @ 22:30 |
Zou kunnen, maar tribunes op pontons is al niets nieuws, word in Monaco en Singapore ook gedaan. Tevens bij sommige openwater zwemwedstrijden. Grootste euvel is eigenlijk het stabiel maken van de pontons waarop geraced word. Verankering aan elkaar en palen in de bodem?! Lijkt me lullig als je in snelle ronde zit en circuit deint wat en je knalt zo de muur of hekken in | |
Tarado | woensdag 11 oktober 2017 @ 22:34 |
toch maar liever Assen ook al zou het voor mij super dichtbij zijn in Amsterdam | |
#ANONIEM | woensdag 11 oktober 2017 @ 22:35 |
Wat iedereen trouwens ook vergeet is dat Spa een veto heeft over een Nederlandse grand prix.. (bedankt bernie). Als die faalwalen nee blijven zeggen (recent gaven ze nog aan tegen te zijn) dan gaat er gewoon niks gebeuren | |
Tarado | woensdag 11 oktober 2017 @ 22:37 |
wist ik niet, dan zouden ze wel gek zijn om ja te zeggen, maar goed hangt uiteraard ook van de voorwaarden af. | |
zoem | woensdag 11 oktober 2017 @ 22:42 |
Is nog niet zo lang geleden in het nieuws geweest: Belgen willen F1 uit Nederland houden | |
sasquatsch | woensdag 11 oktober 2017 @ 22:47 |
Hun contract loopt binnenkort af en met de nieuwe eigenaren zullen andere afspraken gemaakt worden. Voor die tijd komt er toch geen GP. Misschien krijgen we wel het ene jaar een GP in Nederland en het andere jaar in België. | |
Nattekat | woensdag 11 oktober 2017 @ 22:48 |
Altijd weer die Belgen Maar ff, het was daar echt een gekkenhuis dit jaar. Als die Red Bull volgend jaar leuk mee kan doen, heb je aan alleen Spa echt niet genoeg meer. Als het gebeurt, dan allebei. Spa wil niemand kwijt ten gunste van een random baantje in Nederland. | |
zoem | woensdag 11 oktober 2017 @ 23:05 |
Tja, ik snap ook niet zo waarom de FOM zoiets in het contract laat opnemen. De FOM had onder leiding van Bernie het liefst de controle in eigen hand. Misschien was het destijds een lekkermakertje om de organisatie van Spa tevreden te houden. | |
#ANONIEM | woensdag 11 oktober 2017 @ 23:26 |
Bernie wilde bakken met geld. En Spa wilde dat alleen betalen voor exclusiviteit. Dan krijg je dus zulke clausules | |
opreis | donderdag 12 oktober 2017 @ 03:11 |
omdat Spa een soort van garantie wil dat ze er genoeg aan kunnen verdienen/geen verlies maken. Als er ook een GP in NL wordt gehouden dan kan je verwachten dat de bezoekers aantallen bij spa een stuk lager zullen zijn. | |
daNpy | donderdag 12 oktober 2017 @ 07:11 |
Wat een hoop gezeur en afgunst in 1 bericht. Maargoed ik zie een Nederlandse GP ook niet snel komen. Assen is het meest geschikt, maar plotseling is dat een motoren-only circuit ofzo. En het verschil is dat er asfalt ligt en op auto circuits asfalt. | |
ColtZ40 | donderdag 12 oktober 2017 @ 08:14 |
Inhalen met een F1 auto is onmogelijk op het circuit in Assen. Dus Assen is geen optie. | |
Tarado | donderdag 12 oktober 2017 @ 08:18 |
niet in de huidige opzet maar als je toch geld er tegenaan gooit lijkt het me beter het daar te doen | |
franklop | donderdag 12 oktober 2017 @ 08:40 |
Asseb wil zelf toch niet persé? Met de superbikes en natuurlijk MotoGP hebben ze al 2 mooie evenementen in huis ook | |
Tarado | donderdag 12 oktober 2017 @ 08:52 |
dat zou best kunnen hoor, er vanuit gaande dat Verstappen nog een jaar of 10 mee gaat is dit het moment om iets permanents neer te zetten, dat is meer waar het me om gaat. | |
nils7 | donderdag 12 oktober 2017 @ 09:43 |
Nou zo te lezen staat elke race in Europa op losse schroeven, behalve (hoe ironisch ook) de GP van Europa. | |
Peterselieman | donderdag 12 oktober 2017 @ 10:03 |
mja, dan haal je de charme van Assen nog meer weg dan nu al het geval is | |
Sinister-D- | donderdag 12 oktober 2017 @ 10:05 |
heel ironisch inderdaad, want die was er dit jaar al niet meer.... | |
Tarado | donderdag 12 oktober 2017 @ 10:16 |
ben er al een tijd niet geweest moet ik eerlijk zeggen | |
Luctor.et.Emergo | donderdag 12 oktober 2017 @ 11:31 |
Dit al voorbij gekomen?
| |
Fer | donderdag 12 oktober 2017 @ 11:34 |
Kwijt niet maar die 20000 Ollanders langs Kemmel in het gras kosten vrij weinig maar betalen wel ieder 135¤ gaat om een hoop extra inkomsten. | |
Sinister-D- | donderdag 12 oktober 2017 @ 11:48 |
Sinds wanneer moet Jan met de platte pet komen Ik dacht dat de regels was om het eerst zelfstandig op te lossen zolang er geen gevaar voor het overige verkeer is. En zie je het al voor je: braketest Vettel op Hamilton, eventjes het Europees Schadeformulier boven halen "Hamilton moet de schade van Vettel betalen, want achterop gereden en die persoon moet ten alle tijden kunnen remmen" aldus de verzekering | |
Luctor.et.Emergo | donderdag 12 oktober 2017 @ 12:07 |
Dat dacht ik ook, tenzij je er samen niet uitkomt, haal je de politie erbij. Allebei uitstappen om formulier in de vullen, race gaat uiteraard wel gewoon verder. | |
daNpy | donderdag 12 oktober 2017 @ 12:11 |
Genoeg plekken om in te halen, als je niet Grosjean, Ricciardo, Sainz of Perez heet | |
daNpy | donderdag 12 oktober 2017 @ 12:14 |
Er gaan genoeg Nederlanders naar races over de hele wereld. Als er een race in NL komt is Spa niet plotseling veel verder reizen vanuit NL. Ik denk dat de terugloop wel mee zal vallen en mensen juist denken "Mooi nu kan ik naar NL én naar Spa " | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 12 oktober 2017 @ 12:14 |
"Bovendien, zo vervolgt hij, ligt er een exclusiviteitsafspraak met Formula One Management voor de Benelux als het gaat om de organisatie van een Formule 1-race. " Als het contractueel is vastgelegd, dan gaat een F1 race op Nederlands grondgebied er alleen komen als Spa geen contract meer heeft. Dat betekent dat alles geregeld moet zijn voor 2019 en anders moeten we weer 5 jaar wachten. De kans dat dat gaat gebeuren lijkt mij erg klein.. | |
Smacked_Actor | donderdag 12 oktober 2017 @ 12:20 |
Sowieso, ieder jaar dezelfde verhalen maar gebeuren gaat het toch niet. | |
TagForce | donderdag 12 oktober 2017 @ 12:51 |
Jij denkt dat de FOM dat huidige contract zonder aanpassingen verlengt? Nee, tot nu toe had Spa een exclusiviteitsclausule voor de Benelux, maar die gaat er gewoon uit na 2018. En Spa kan dreigen wat ze willen met stoppen... Dan hebben ze helemaal geen inkomsten meer. Dat doen ze ook niet. Dus vooralsnog voornamelijk grote bek van de belgen om hun onderhandelingspositie te verbeteren. Daar maak ik me niet zo druk om. | |
Gezicht | donderdag 12 oktober 2017 @ 12:53 |
Als we het al over een Nederlandse GP gaan hebben zullen er nog zeker 2 tot 3 jaar overheen gaan, lijkt me. | |
TagForce | donderdag 12 oktober 2017 @ 12:55 |
Assen is geen motoren-only circuit, maar het is wel gebouwd voor motoren. De verkanting in de bochten is hoog, wat er voor zorgt dat auto's met hoge downforce belachelijk hard er doorheen kunnen, maar ook dat lage auto's daardoor heel veel rijhoogte moeten hebben. Dus het is wel geschikt voor autoraces, maar niet voor F1. En dat gaat het ook nooit worden zonder die verkanting aan te pakken, maar dat is precies het deel wat Assen zo bijzonder mooi maakt voor MotoGP, dus dat gaat hem ook niet worden. | |
Ener-G | donderdag 12 oktober 2017 @ 12:57 |
*ahem* Suzuka is ook meer een motor circuit dan een auto circuit btw. | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 12 oktober 2017 @ 12:59 |
Oh, jij neemt deel aan de contractonderhandelingen? | |
sasquatsch | donderdag 12 oktober 2017 @ 13:02 |
De FOM wil graag een GP in Nederland, dus zullen ze wel moeten. | |
sasquatsch | donderdag 12 oktober 2017 @ 13:03 |
Gasly gaat toch voor de titel in de Super Formula en mist daardoor de GP in de VS. Wie hem gaat vervangen is nog niet duidelijk. | |
SnowOokami | donderdag 12 oktober 2017 @ 13:06 |
Mooi | |
Rossdale | donderdag 12 oktober 2017 @ 13:27 |
Volgens mij heeft Palmer nog geen plannen dat weekend | |
Fer | donderdag 12 oktober 2017 @ 13:36 |
Of Kubica | |
TagForce | donderdag 12 oktober 2017 @ 13:47 |
Ja, dat snap ik. Maar een Demo geven is wat anders dan racen. Champcar was ook een high-downforce formule en heeft ook op Assen geraced. Hoewel ze onnoemelijk hard door de bocht gaan is inhalen nagenoeg onmogelijk. Enkel de haarbocht en de GT bocht komen in aanmerking om een uitremactie te proberen, maar door de verkanting van met name de haarbocht was daar de bochtensnelheid ook te hoog om goed in te kunnen halen. Wat je dan dus krijgt is een optocht, en daar hebben we er al genoeg van in de F1. Nee, maar Liberty Media komt zelf met de wens om een Dutch GP te organiseren... Zouden die dan die clausule bij een verlenging in takt laten? Zou wel een beetje dom zijn, niet? Dus... De haalbaarheid van een GP van Nederland hangt van veel dingen af, maar die exclusiviteitsclausule van Spa is er daar geen van. Als Liberty Media echt een GP in Nederland wil, dan is die clausule zo weg. | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 12 oktober 2017 @ 13:51 |
En als Spa zegt: "Zak maar in de stront als we geen exclusiviteitsclausule krijgen".? In Nederland staat er binnen 5 jaar niets op stapel. Dan maar Max' thuisrace schrappen? Ik betwijfel dat ten zeerste. Wat ik vooral hoor is een wens die de vader is van de gedachte. | |
TagForce | donderdag 12 oktober 2017 @ 13:57 |
Daar heeft Spa vooral zichzelf mee... Puntje bij paaltje gaan ze dat echt niet doen. Ze geven als reden namelijk al die Nederlanders die naar de GP komen nu Max het zo goed doet... Maar al die jaren voor Max dan? Hadden ze toen geen bestaansrecht? Toen stonden ze ook gewoon op de kalender. Geloof me. Het is gewoon hoog van de toren blazen. En als Spa stopt, jammer dan. Dan gaan al die 'ollanders naar een andere GP in de buurt. Er waren er dit jaar ook al genoeg in Oostenrijk. Aan de andere kant denk ik dat Liberty Media deels voor een stratencircuit kiest omdat dat nu juist wel binnen een jaar of 2 te regelen is als het echt moet. Immers zijn er voor stratencircuits geen regels met betrekking tot wegbreedte en uitloopstroken. Dat is dus lekker makkelijk te realiseren zonder al te veel verbouwen. | |
Captain_Jack_Sparrow | donderdag 12 oktober 2017 @ 14:00 |
Zoals ik al zei, de wens is vader van de gedachte. Je redeneert vanuit jezelf, niet vanuit Liberty Media. Ik zeg niet dat het niet gaat gebeuren, maar het is absoluut geen zekerheid. | |
TagForce | donderdag 12 oktober 2017 @ 14:06 |
Nee, het is geen zekerheid. Daarom ook dat ze er nu mee komen, voordat de onderhandelingen over verlenging van Spa starten. Voor de rest, volledig vanuit het oogpunt van Spa èn Liberty geredeneerd. Spa wil het niet, maar kan zijn GP niet zomaar opgeven. Liberty ziet 80000 Nederlanders naar Spa gaan, en vraagt zich af wat voor een briljante inkomsten een Nederlandse GP dan gaat genereren. Daarnaast wil Liberty meer spektakel, en dus is een stratencircuit een reeele optie. We zullen zien. Het gaat neerkomen op wie de grootste ballen in de onderhandelingen met Spa heeft. Liberty of Spa? Wie geeft het eerst toe. | |
nils7 | donderdag 12 oktober 2017 @ 14:49 |
Gasly gaat trouwens toch niet rijden in de VS. Wie gaat m vervangen? | |
Rossdale | donderdag 12 oktober 2017 @ 15:01 |
Dan gaan alle nederlandse fans naar Hockenheim | |
SnowOokami | donderdag 12 oktober 2017 @ 15:05 |
Jos Te weinig tijd om een stuurtje te bouwen voor hem. | |
sasquatsch | donderdag 12 oktober 2017 @ 15:30 |
Kubica wil sowieso niet een one-off doen. Alleen een volledig seizoen. | |
Peterselieman | donderdag 12 oktober 2017 @ 15:34 |
ik denk Palmer Recente Formule 1-ervaring. Bekend met de Renault-motor en wat extra knaken zou hij niet erg vinden | |
SnowOokami | donderdag 12 oktober 2017 @ 15:37 |
Nee maar dat geeft hem wel weer wat race-feeling. Maar wat Peterselieman ook zegt... Palmer waarschijnlijk. | |
sasquatsch | donderdag 12 oktober 2017 @ 15:59 |
Financieel een te groot risico omdat hij dan de uitgekeerde verzekeringspremie moet teruggeven. Dat wil hij alleen maar doen voor een heel seizoen heb ik begrepen (n.a.v. uitspraken van Rosberg). En ik denk Sebastién Buemi, aangezien hij al Red Bull testrijder is en in juni nog getest heeft met de RB13 in een bandentest voor Pirelli. | |
Tarado | donderdag 12 oktober 2017 @ 16:10 |
lijkt wel een beetje knullig allemaal dit, zal wel veel geld hebben opgeleverd om Sainz eerder naar Renault te laten gaan. | |
Rossdale | donderdag 12 oktober 2017 @ 16:19 |
Ik denk ook wel Buemi ja. Tenzij Renault Sirotkin uitleent om de switch van Carlos rond te krijgen. | |
fathank | donderdag 12 oktober 2017 @ 16:30 |
De dag dat er een halve gehandicapte competitief kan zijn in de f1 stop ik met kijken. | |
fathank | donderdag 12 oktober 2017 @ 16:33 |
En de MXGP | |
Gezicht | donderdag 12 oktober 2017 @ 17:00 |
Zit wat in | |
SnowOokami | donderdag 12 oktober 2017 @ 17:30 |
Misschien Rosberg zelf wel | |
Wombcat | donderdag 12 oktober 2017 @ 18:16 |
Of Bottas, en Rosberg weer in de 2e Mercedes. | |
SnowOokami | donderdag 12 oktober 2017 @ 18:36 |
Er is al meer bekend nu: https://www.motorsport.co(...)gasly-austin-964827/ Wie is dat? | |
Peterselieman | donderdag 12 oktober 2017 @ 18:37 |
Hartley? Dat is een coureur die het in het WEC voor Porsche goed gedaan heeft | |
DKUp | donderdag 12 oktober 2017 @ 18:38 |
“Amazing crowd!” | |
beantherio | donderdag 12 oktober 2017 @ 18:42 |
Le Mans gewonnen dit jaar zelfs. En ook (mede)leider in het kampioenschap. Dit zou een hele goeie zijn voor STR. | |
SnowOokami | donderdag 12 oktober 2017 @ 18:43 |
| |
beantherio | donderdag 12 oktober 2017 @ 18:47 |
Z'n eerdere resultaten in formule-klasses waren misschien niet geweldig, maar hij heeft inmiddels wat jaartjes mogen rijpen in LMP en heeft een hoop ervaring opgedaan en heeft gepresteerd bij een goed team. Ik denk dat ie het wel goed gaat doen. | |
Sinister-D- | donderdag 12 oktober 2017 @ 19:04 |
ze hebben hem idd laten vallen destijds uit het Junior programma, maar de financiële Red Bull backing heeft ie nog steeds. Net zoals Antonio Felix Da Costa. | |
sasquatsch | donderdag 12 oktober 2017 @ 19:10 |
En Neel Jani bijvoorbeeld. | |
sasquatsch | donderdag 12 oktober 2017 @ 19:14 |
En nog steeds gesteund door Porsche. Zou misschien een voorbode kunnen zijn voor de instap van Porsche in de F1 zoals ze ook met Jani en Lotterer in de Formule E doen | |
motorbloempje | donderdag 12 oktober 2017 @ 19:16 |
Damn, had vandaag naar een Toro Rosso presentatie gekund
| |
SnowOokami | donderdag 12 oktober 2017 @ 19:55 |
Blijft bizar dat er met zoveel meer vermogen werd gereden vroeger bron: http://www.f1-forecast.com/pdf/F1-Files/Honda/F1-SP2_02e.pdf | |
Fir3fly | donderdag 12 oktober 2017 @ 20:07 |
. Hartley gaat IndyCar doen voor Ganassi volgend jaar. | |
fathank | donderdag 12 oktober 2017 @ 20:12 |
Die motoren gingen ook niet langer mee dan een weekend, en geen brandstofbeperking. Als je er maar genoeg sap en lucht doorheen kan douwen en genoeg toeren kan maken gaat het vanzelf hard. | |
Fir3fly | donderdag 12 oktober 2017 @ 20:17 |
Die motoren hadden alleen zoveel pk in de kwalificatie, toen er simpelweg een veel grotere turbo opgezet werd die daarna gewoon weer weggegooid werd. | |
JayHovah | donderdag 12 oktober 2017 @ 20:31 |
Wat ik me nu afvraag rondom de stoelendans bij Toro Rosso, ik kon me herinneren dat de FIA destijds een limiet had gesteld wat betreft coureurswissels. Ik meen dat (rond 2000) er een regel was dat de per seizoen één keer de 1ste coureur mocht vervangen en 3 of 4 keer de tweede. Dat was om een soort ban op paydrivers te houden die zich voor enkele races inkochten. Zou deze regel dit seizoen nog actief zijn? In dat geval is de vervanger van Sainz definitief voor het rest van het seizoen (de terugkeer van Kvyat?) en is voor de tweede coureur Kvyat -> Gasly -> Hartley / Buemi / Sato / Doornbos / vul maar in -> 4de keer wissel ( Gasly)? | |
sasquatsch | donderdag 12 oktober 2017 @ 21:09 |
Daar lijkt het wel op, maar als de mogelijkheid zich aandient om F1 te gaan doen, wie weet. | |
sasquatsch | donderdag 12 oktober 2017 @ 21:10 |
4 coureurs per seizoen, ongeacht eerste/tweede coureur. Dus met Sainz, Kvyat en Gasly mogen ze nog één andere coureur inzetten. | |
Sinister-D- | donderdag 12 oktober 2017 @ 21:13 |
4 coureurs per jaar per team. Hoe ze dat invullen is aan hun. Dus ja, de 4de gaat definitief zijn voor de rest van het jaar als dat nodig zou zijn als ze Kvyat gewoon niet meer moeten. Edit: zoals Sasq dus ook zei. | |
Fir3fly | donderdag 12 oktober 2017 @ 21:16 |
En dat gebeurt dus niet. | |
Sjemmert | donderdag 12 oktober 2017 @ 21:25 |
Wie weet. | |
Sinister-D- | donderdag 12 oktober 2017 @ 21:27 |
Net zo zeker als Honda nooit met STR sprak? | |
Sjemmert | donderdag 12 oktober 2017 @ 21:28 |
| |
Fir3fly | donderdag 12 oktober 2017 @ 21:28 |
VW gaat het worden. Heb je het al gehoord, die hebben Red Bull gekocht. | |
Fir3fly | donderdag 12 oktober 2017 @ 21:29 |
Nee, net zoals Alfa Romeo STR gekocht heeft. | |
fathank | donderdag 12 oktober 2017 @ 21:49 |
Nadat dieselgate ze 30 miljard kost? | |
Fir3fly | donderdag 12 oktober 2017 @ 21:51 |
Schijntje toch, daarnaast gaat Porsche ook nog naar F1. Geld zat blijkbaar! | |
Captain_Jack_Sparrow | vrijdag 13 oktober 2017 @ 07:25 |
Dat ligt niet in Nederland, toch? | |
SnowOokami | vrijdag 13 oktober 2017 @ 07:38 |
| |
Rossdale | vrijdag 13 oktober 2017 @ 09:03 |
Spa wel dan? | |
Captain_Jack_Sparrow | vrijdag 13 oktober 2017 @ 09:15 |
Je weet helemaal niet waar het over gaat, he? | |
Rossdale | vrijdag 13 oktober 2017 @ 09:29 |
Dat als Spa er mee stopt er nog niets in Nederland is en Max dus geen "thuisrace" heeft. De mensen die nu vanuit Nederland naar Belgie trekken, trekken dan wel naar Duitsland. Daarnaast zwikt Spa toch wel, want ze hebben niet alleen de aandacht van Max maar ook van Stoffel. Als de McLaren volgend jaar weer om de knikkers mee doet zal de F1 alleen nog maar populairder worden in Belgie | |
Blik | vrijdag 13 oktober 2017 @ 09:39 |
Sowieso, de gedachte en dreiging dat Spa gaat stoppen om iets basaals als een exclusiviteitsclausule voor de Benelux is bespottelijk. Zit er eindelijk een Belg in de F1, gaan ze dreigen met stoppen :’) | |
Captain_Jack_Sparrow | vrijdag 13 oktober 2017 @ 09:42 |
Nee, daar gaat het niet over. De discussie ging over de waarschijnlijkheid van een F1 race in Nederland. En ik acht die niet zo groot. Ik gaf daar een aantal argumenten bij waarvan 1 het contract met Spa is. Hoe Hockenheim ooit in deze discussie terecht is gekomen, is mij een compleet raadsel. | |
sasquatsch | vrijdag 13 oktober 2017 @ 18:29 |
Brendon Hartley gaat in de VS voor Toro Rosso rijden. https://nl.motorsport.com(...)erikaanse-gp-965237/ | |
franklop | vrijdag 13 oktober 2017 @ 19:42 |
motorbloempje | vrijdag 13 oktober 2017 @ 19:56 |
Kimi doet 't erom | |
Fer | vrijdag 13 oktober 2017 @ 20:12 |
Wat is het nut? | |
Tinos85 | vrijdag 13 oktober 2017 @ 20:31 |
Dat ze anders maar 1 rijder hebben. | |
Funzel | vrijdag 13 oktober 2017 @ 20:38 |
Wat een zooitje daar Maar ik snap wel dat Gasly voor die titel wil gaan. | |
SnowOokami | vrijdag 13 oktober 2017 @ 20:56 |
Ook wel logisch dat Gasly voor die titel gaat, zit veel meer aan verbonden dan alleen die titel. Je gooit je team (Mugen) niet onder de bus, Honda kan van Toyota winnen (behoorlijk belangrijk) en dan nog de titel zelf. F1 in Austin is leuk hoor, maar niet voor TR en 1 race missen is ook geen drama (dit jaar). En Tost kan ook gelijk kijken of ze Kvyat onder de trein kunnen gooien eind dit jaar. | |
Fer | vrijdag 13 oktober 2017 @ 21:28 |
Maar Longterm. Is die Hartley een serieuze F1 kandidaat? Lijkt me toch allang afgeserveerd richting auto’s met daken. | |
SnowOokami | vrijdag 13 oktober 2017 @ 22:27 |
Even terug komen op de GP van Zandvoort, ik werk voor de spoorwegen en heb laatst even lopen rekenen over de perron capaciteit en transfer capaciteit van Amsterdam CS, Sloterdijk, Haarlem en Zandvoort. Het baanvak is geschikt (aka zonder problemen) om 16 pendeltreinen te laten rijden (8 heen, 8 terug) met een maximum transfer capaciteit van 15.000 reizigers per uur; 1875 mensen in een 3 x 6 bak SLT/FLIRT (trein ca. 300 meter lang met een max van 330). Het is ook mogelijk om de perron capaciteit tijdelijk uit te breiden op Zandvoort zodat de ontruimingstijd gehalveerd wordt (wat voor nooddiensten erg wenselijk is). 4 treinen keren op Haarlem, de andere 4 keren op Sloterdijk. Dat lijkt mij voldoende icm parkeercapaciteit om aan de transfercapaciteit te voldoen, kon alleen niet echt vinden hoeveel bezoekers Circuit Zandvoort aan kan, dus heb 75.000 reizigers (trein) en 25.000 auto aangehouden en de rest lokaal (camping/hotel). Note: Sloterdijk en Haarlem hebben de grootste transfer capaciteit, dus moeten reizigers vanuit CS met een reguliere IC naar Sloterdijk of Haarlem. | |
ShaoliN | vrijdag 13 oktober 2017 @ 22:32 |
Nou mooi. Bel je Liberty even om de rest af te handelen? | |
SnowOokami | vrijdag 13 oktober 2017 @ 22:34 |
Zo werkt het niet he Circuit Zandvoort moet een aanvraag indienen bij NS en dan wordt die bij ProRail in behandeling genomen. En nee die hebben we nog niet gehad, zal het laten weten wanneer we de aanvraag binnen krijgen [ Bericht 9% gewijzigd door SnowOokami op 13-10-2017 22:41:25 ] | |
Tinos85 | vrijdag 13 oktober 2017 @ 22:48 |
Geen idee. Realiteit is dat de bak met aankomende talenten aardig leeg is bij Red Bull/Toro Rosso. Als Kvyat niet gaat presteren, wie zetten ze dan naast Gasly? | |
danos | vrijdag 13 oktober 2017 @ 23:00 |
Wanneer gaat Uber in de F1? | |
Peterselieman | vrijdag 13 oktober 2017 @ 23:02 |
Ze zitten al jaren in de F1: sa-UBER | |
Fir3fly | vrijdag 13 oktober 2017 @ 23:10 |
Afgeserveerd . Idiote opmerking. | |
SnowOokami | vrijdag 13 oktober 2017 @ 23:45 |
Hij heeft wel gelijk:
| |
beantherio | vrijdag 13 oktober 2017 @ 23:54 |
Dat betekend nog niet dat ie "afgeserveerd is richting auto’s met daken". Er bestaat meer dan Formule 1. | |
Fir3fly | zaterdag 14 oktober 2017 @ 00:17 |
Hoe is dat 'afgeserveerd'? Hij heeft sindsdien vele malen meer bereikt dan menig F1 rijder. | |
SnowOokami | zaterdag 14 oktober 2017 @ 00:33 |
Volgens mij hebben we een definitie probleem... | |
sasquatsch | zaterdag 14 oktober 2017 @ 10:02 |
Hij wordt nog steeds gesteund door Red Bull, en is in de running voor een stoeltje in de IndyCar bij een topteam (Ganassi). Dus afgeserveerd wil ik niet zeggen. Hij is uit het F1 programma gegooid omdat hij een jaar lang niets gewonnen had en er zich nieuwe talenten aandienden, maar is verder altijd wel gesteund door Red Bull. En misschien kijken ze wel of hij volgend jaar Kvyat kan vervangen. | |
potjecreme | zaterdag 14 oktober 2017 @ 10:18 |
Jakkes, de tandarts in het cafe. | |
opreis | zaterdag 14 oktober 2017 @ 10:35 |
dan wel in het midden van het seizoen natuurlijk | |
Wuwwa | zaterdag 14 oktober 2017 @ 21:02 |
Tandarts, met die enge broer van Tom Coronel en dan ook nog eens die lul van een Kamphuis. Zelden zo'n eng gezelschap bij elkaar gezien die zoveel onzin hebben uitgekraamd. | |
Fir3fly | zaterdag 14 oktober 2017 @ 21:06 |
Dat is inmiddels bevestigd. | |
Fir3fly | zaterdag 14 oktober 2017 @ 21:06 |
Nee, een ontwetenheidsprobleem. | |
sasquatsch | zaterdag 14 oktober 2017 @ 21:19 |
Die bevestiging heb ik nog niet gezien. | |
Fer | zaterdag 14 oktober 2017 @ 21:24 |
Ik blijf het apart vinden. Brendon rijdt erg goed in de lmp1, maar hij blijft voorbijgestreefd door Alguesuari, Buemi, Vergne, Ricciardo, Sainz en Kvyat. Nu opeens na 8 jaar is hij wel weer in beeld voor een F1 carriere? En waarom niet Verge, die ik van hetzelfde niveau als Ricciardo acht. | |
Fir3fly | zaterdag 14 oktober 2017 @ 21:36 |
Omdat Vergne niet goed genoeg wordt geacht voor LMP1. | |
Fir3fly | zaterdag 14 oktober 2017 @ 21:38 |
Pruett van Racer.com bevestigde het. Wat betreft IndyCar heeft hij altijd gelijk. En Kanaan is inmiddels ook bekend waar hij naar toe gaat. | |
SnowOokami | zaterdag 14 oktober 2017 @ 22:57 |
RBR praat niet met Honda toch? | |
beantherio | zaterdag 14 oktober 2017 @ 22:58 |
Ik snap niet helemaal waarom iemand o.b.v. een ver verleden (want dat is 8 jaar voor een nog jonge coureur) gediskwalificeerd zou moeten worden voor de mogelijkheid om in te vallen in een race. Vooral ook omdat ie naderhand zoveel succes heeft gehad in een hele prominente andere raceklasse. Wat dat betreft is ie de namen die je noemt misschien juist wel weer voorbij gestreefd. | |
sasquatsch | zondag 15 oktober 2017 @ 00:19 |
Maar dus nog niet officieel bevestigd. En Kanaan wel bij Foyt. | |
Rossdale | zondag 15 oktober 2017 @ 02:21 |
Lotterer heeft ook een F1 race gereden, maar dat was nou ook niet een succesnummer. Hopelijk doet deze kerel het beter | |
Fir3fly | zondag 15 oktober 2017 @ 02:49 |
Alleen omdat de auto kapot ging. Voor de rest deed hij niet onder voor zijn teamgenoot. En hij vond er sowieso geen bal aan, hij reed veel liever zijn LMP1 auto. | |
JayHovah | zondag 15 oktober 2017 @ 12:55 |
Ik heb het Formule 1 Cafe teruggekeken maar net als vorige week vraag ik m'n af...koop Rob Kamphues z'n jasjes in dezelfde winkel als Dr. Evil?!? | |
SnowOokami | zondag 15 oktober 2017 @ 13:41 |
Is toch 1 en dezelfde persoon? | |
Whiskers2009 | zondag 15 oktober 2017 @ 15:17 |
Horner: Max verstappen should build Red Bull team around him https://www.autosport.com(...)-red-bull-around-him | |
SnowOokami | zondag 15 oktober 2017 @ 21:54 |
Bijna race week | |
Nattekat | zondag 15 oktober 2017 @ 21:55 |
Over 7 dagen is de race al begonnen. Derhalve is het nu al raceweek | |
SnowOokami | zondag 15 oktober 2017 @ 22:14 |
Max P1 | |
Gezicht | maandag 16 oktober 2017 @ 00:01 |
Raceweek | |
daNpy | maandag 16 oktober 2017 @ 08:48 |
Het slijm loopt via de open deuren m'n scherm uit. | |
tja77 | maandag 16 oktober 2017 @ 08:49 |
| |
SnowOokami | maandag 16 oktober 2017 @ 08:51 |
Ja vind het niet echt een handige zet van Horner om dit via de media te communiceren. Ook niet heel erg tof naar Ricciardo toe. | |
Tarado | maandag 16 oktober 2017 @ 09:25 |
de waarheid is hard | |
bokkepoot | maandag 16 oktober 2017 @ 09:38 |
Ik denk dat Ricciardio redbull gaat verlaten. Als je inderdaad kijkt hoeveel veren max de laatste tijd in de reet gestoken word. Ook heeft Ricciardio aangegeven dat ie straks na het einde van zijn contract voor het eerst redbull vrij is oid... | |
motorbloempje | maandag 16 oktober 2017 @ 09:40 |
Heerlijk, een echte avondrace (voor ons) | |
Nattekat | maandag 16 oktober 2017 @ 09:54 |
| |
daNpy | maandag 16 oktober 2017 @ 10:31 |
Ik weet niet, Horner profileert zich dit jaar een beetje als een meelopertje, flauwe teksten en open deuren in trappen. Volgens mij is hij een teambaas en daarvan wil ik horen hoe het er voor staat en wat ze (eraan) gaan doen. In principe zegt hij wat vele anderen ook hebben gedaan in hun carriere; dat is in dit topic vaak genoeg besproken de laatste tijd. Ik denk zelf ook dat Red Bull het "beste"/leukste team is om te blijven, de Italianen tonen zich zoals zovaak erg onbetrouwbaar en bij Mercedes viert zakelijkheid altijd hoogtij. Prima, maar als het dan even niet wil lig je er ook uit. Ik zie ze bij Mercedes nog niet zo wiel aan wiel racen als Max en Ricciardo dat wel bij Red Bull mogen/kunnen/doen. En wat betreft Ricciardo, tja. Dit bericht gaat over Max en is daarmee niet pre se negatief over Daniel bedoeld. | |
sasquatsch | maandag 16 oktober 2017 @ 11:00 |
Als het al zo is gezegd zoals daar staat. | |
SnowOokami | maandag 16 oktober 2017 @ 12:00 |
Ben benieuwd of we nu echt een spec 4 van Honda te zien gaan krijgen... Stoffel heeft nu 4 races gereden met z'n huidige 3.7 motor dus die moet dit weekend waarschijnlijk een nieuwe krijgen. | |
Sunri5e | maandag 16 oktober 2017 @ 12:04 |
Als er 1 team is waar je gelijk uit ligt als je niet presteert dan is het RB wel 😉 | |
daNpy | maandag 16 oktober 2017 @ 12:10 |
Ric zit er toch ook nog steeds | |
zoem | maandag 16 oktober 2017 @ 12:15 |
De titel is gebaseerd op het zinnetje "The obvious thing is to build a team around you." Dus het is een beetje uit context gehaald. In het interview zal wel specifiek gevraagd zijn naar de carriere van Max en wordt er daarom niet gesproken over Ricciardo. | |
miss_dynastie | maandag 16 oktober 2017 @ 12:23 |
Het moet Ricciardo toch absoluut duidelijk zijn dat Max de nr. 1 man is daar, dus het zal hem echt niet verbazen. Hij gedraagt zich ook niet voor niks als een clown om nog een beetje shine te pakken | |
Tarado | maandag 16 oktober 2017 @ 12:26 |
hij pakt ook wel een beetje punten die clown | |
Rossdale | maandag 16 oktober 2017 @ 12:26 |
Hij zal over Ric hetzelfde zeggen. Het is aan Max en Ric om uit te maken wie van hen degene is die het team naar zijn zin kan buigen. Al verwacht ik dat Daniel al een voorcontract bij Ferrari op zak heeft | |
Tarado | maandag 16 oktober 2017 @ 12:28 |
denk je? ik heb niet het idee dat Vettel op hem zit te wachten | |
Rossdale | maandag 16 oktober 2017 @ 12:38 |
Carlos wordt volgend jaar uitgeleend aan Renault en is niet verkocht. Ik vermoed dat Red Bull er op rekent dat ze een van hun rijders na 2018 gaan verliezen en het is maar de vraag of Gasly iets laat zien om hem te promoveren naar Red Bull. Max ligt in principe tot 2019 vast en Ferrari heeft al eerder interesse in Ricciardo getoond. Stabiele rijder en kan zich meten met Vettel. Die zal hem beter kunnen pushen dan dat Kimi nu doet. Ricciardo wil alleen geen tweede viool spelen voor Vettel, dus dat lijkt me het enige hobbeltje. | |
Frozen-assassin | maandag 16 oktober 2017 @ 13:12 |
Jaaaaaa. Raceweek | |
Weltschmerz | maandag 16 oktober 2017 @ 13:13 |
Waarom niet? Zo kan hij mooi dat smetje op zijn blazoen wegpoetsen door hem in een goede auto wel te verslaan. | |
Tarado | maandag 16 oktober 2017 @ 13:23 |
blijf ik toch met datzelfde idee zitten, ik vond Vettel dit jaar net als z'n auto ook niet het toonbeeld van stabiliteit en dan heeft hij geen teammaat waar hij zich druk om moet maken. | |
Automatic_Rock | maandag 16 oktober 2017 @ 14:35 |
Ojee, je gaat toch niet met Weltschmerz een discussie over de kwaliteiten van Vettel starten?? | |
King_Merc | maandag 16 oktober 2017 @ 14:39 |
hopen dat Hartley een hele goede race rijdt , dan wordt Kvyat weer gedegradeerd en wint Max weer de race | |
Smacked_Actor | maandag 16 oktober 2017 @ 14:45 |
Is Tarado 1 van de 5 dan? | |
motorbloempje | maandag 16 oktober 2017 @ 14:47 |
Goh. Die durft. |