Norris wordt in november 18.quote:Op maandag 9 oktober 2017 17:54 schreef beantherio het volgende:
[..]
Norris is nog maar 17 jaar. Dat is echt veel te jong he.
edit: Zit ie eigenlijk wel in het RB-kamp?
Uit het eerste geposte bericht blijkt dat ze liefst uit hun eigen pool van coureurs vist. Maar eens zal die vijver redelijk leeg zijn, plus dat ze goed moeten presteren voor de superlicentie puntenquote:Op maandag 9 oktober 2017 18:17 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Norris wordt in november 18.
En nee hij valt onder McLaren, echter heeft RB wat leverage omdat ze akkoord zijn gegaan met de motordeal en Norris kan ervaring opdoen bij STR.
Maar het is natuurlijk een longshot of RB überhaupt in zee wilt met niet RB coureurs.
Het was eigenlijk een soort van Verstappen-gerelateerd grapje.quote:
Buiten Gasly niet.quote:Op maandag 9 oktober 2017 18:22 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het was eigenlijk een soort van Verstappen-gerelateerd grapje.
Heeft het programma van Red Bull eigenlijk geen eigen rijders met voldoende superlicentiepunten?
Ja dacht al zo ietsquote:Op maandag 9 oktober 2017 18:22 schreef beantherio het volgende:
[..]
Het was eigenlijk een soort van Verstappen-gerelateerd grapje.
Heeft het opleidingsprogramma van Red Bull eigenlijk geen eigen rijders met voldoende superlicentiepunten?
Holy... ik wist dat het er veel waren, maar ik dacht halverwege *we zijn er nu toch wel bijna?*quote:Op maandag 9 oktober 2017 18:42 schreef pmponer het volgende:
afscheid van Palmer http://www.dumpert.nl/med(...)rote_crashcompi.html
Kari is sowieso na dit seizoen exit.quote:Op maandag 9 oktober 2017 18:22 schreef franklop het volgende:
[..]
Buiten Gasly niet.
Kari staat 10e in GP3
Dan Ticktum heeft daar 1 race meegedaan en 7e in Eurocup Formula Renault 2.0
Neil Verhagen staat daar 11e
Richard Verschoor 10e.
dat haalde ik vorig topic ook al aan. Dit gaat de meest voor de hand liggende oplossing zijn als Gasly in Japan zou gaan rijden. De vraag is of Buemi wil meewerken daaraan omdat ie blijkbaar nogal wat wrok koestert tegen het F1 circus.quote:Op maandag 9 oktober 2017 18:46 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Kari is sowieso na dit seizoen exit.
Misschien dat ze Buemi terughalen. Hij is tenslotte nog steeds testrijder en ex-Formule E kampioen dus heeft genoeg superlicentie punten.
Als dat zo is, waarom is hij dan nog testrijder?quote:Op maandag 9 oktober 2017 18:53 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
dat haalde ik vorig topic ook al aan. Dit gaat de meest voor de hand liggende oplossing zijn als Gasly in Japan zou gaan rijden. De vraag is of Buemi wil meewerken daaraan omdat ie blijkbaar nogal wat wrok koestert tegen het F1 circus.
Wanneer heeft hij voor het laatst test gereden dan?quote:Op maandag 9 oktober 2017 18:55 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Als dat zo is, waarom is hij dan nog testrijder?
Haha wtf!quote:Op maandag 9 oktober 2017 18:42 schreef pmponer het volgende:
afscheid van Palmer http://www.dumpert.nl/med(...)rote_crashcompi.html
op papier is ie het nog welquote:Op maandag 9 oktober 2017 18:56 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Wanneer heeft hij voor het laatst test gereden dan?
Nou nee. Ik heb voor de eerstvolgende race op de zondagavond andere verplichtingen en kan de race dus niet zien.quote:
Eind juni in een Pirelli bandentest.quote:Op maandag 9 oktober 2017 18:56 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Wanneer heeft hij voor het laatst test gereden dan?
Die is natuurlijk geen match voor Maldonadoquote:Op maandag 9 oktober 2017 18:42 schreef pmponer het volgende:
afscheid van Palmer http://www.dumpert.nl/med(...)rote_crashcompi.html
Maldonado de crashkoning van de F1quote:Op maandag 9 oktober 2017 19:39 schreef LTVDK het volgende:
[..]
Die is natuurlijk geen match voor Maldonado![]()
quote:
Iddquote:Op maandag 9 oktober 2017 19:56 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Ben heel blij dat ik morgen vrij ben iig, zo'n weekend is toch een moment om bij te slapen.
Casie Stoner hekelt MotoGP. Waarom was/is ie dan sinds zijn "pensioen" dan testrijder bij Honda/Ducati?quote:Op maandag 9 oktober 2017 18:55 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Als dat zo is, waarom is hij dan nog testrijder?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.A man is not old until regrets take the place of dreams.
quote:Op maandag 9 oktober 2017 20:57 schreef habitue het volgende:
Vind toch wel kut voor Vettel dit.![]()
Ik ookSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Spanning is weg ja... maar straks misschien weer de torpedo terug hé. Wellicht jankt ie Lewis er een keer af.quote:Op maandag 9 oktober 2017 21:16 schreef franklop het volgende:
Ik wel. Met name omdat de spanning nu totaal weg is
Inderdaad. Dat Vettel de titel dit jaar niet verdient (oa vanwege Baku en Singapore) ga ik helemaal in mee, maar voor de kijker was het 10x leuker om de titelstrijd pas in Abu Dhabi te zien eindigen.quote:Op maandag 9 oktober 2017 21:16 schreef franklop het volgende:
Ik wel. Met name omdat de spanning nu totaal weg is
Moet hij eerst gelapped worden, of in z'n achteruit starten.quote:Op maandag 9 oktober 2017 21:32 schreef Donnie-Brasco het volgende:
[..]
Spanning is weg ja... maar straks misschien weer de torpedo terug hé. Wellicht jankt ie Lewis er een keer af.
Wat een domme reden.quote:Op maandag 9 oktober 2017 21:43 schreef zoem het volgende:
[..]
Inderdaad. Dat Vettel de titel dit jaar niet verdient (oa vanwege Baku en Singapore)
Van de FIA mag je maar 5 bougies per seizoen gebruiken, anders krijg je een gridstraf.quote:Op maandag 9 oktober 2017 22:14 schreef Peterselieman het volgende:
Het kan geen toeval meer zijn: de defecte bougie in de bolide van Vettel kostte 59 euro
quote:Op maandag 9 oktober 2017 22:14 schreef Peterselieman het volgende:
Het kan geen toeval meer zijn: de defecte bougie in de bolide van Vettel kostte 59 euro
Worth it.quote:Op maandag 9 oktober 2017 21:16 schreef franklop het volgende:
Ik wel. Met name omdat de spanning nu totaal weg is
Als ze alles nu eens tijdig klaar krijgen in 2018 dan doen ze mee voor de prijzen. Lijkt me voor coureurs frustrerend zo een half jaar verliezen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 07:44 schreef BroesWillems het volgende:
Nou ja, de concurrentie zit ook niet stil natuurlijk, die staan er ook gewoon weer volgend jaar. De laatste jaren heeft Red Bull een half seizoen nodig om alleen al aan te haken. Hopelijk is het dit jaar 100% Newey en staan ze er direct.
Hoop alleen dat we geen termen als "sandbaggen" weer gaan krijgen tijdens testdagen.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 07:44 schreef BroesWillems het volgende:
Nou ja, de concurrentie zit ook niet stil natuurlijk, die staan er ook gewoon weer volgend jaar. De laatste jaren heeft Red Bull een half seizoen nodig om alleen al aan te haken. Hopelijk is het dit jaar 100% Newey en staan ze er direct.
Geen T-Wing en misschien geen haaienvin meer, al is dat laatste niet zeker.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 04:37 schreef opreis het volgende:
Zijn er eigenlijk veel veranderingen in de regels tussen 2017 en 2018? Behalve de halo kan ik eigenlijk niets bedenken.
Dat zou iig wat positiever moeten zijn dan voor RB aangezien ze door kunnen gaan met het verkleinen van hun achterstand
De vin blijft.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 08:58 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Geen T-Wing en misschien geen haaienvin meer, al is dat laatste niet zeker.
Buemi lijkt inderdaad een optie te zijn, maar ook Kubica was een optie, al wil die blijkbaar geen one-off doen vanwege het moeten terugbetalen van een verzekering die is uitgekeerd na zijn ongeluk.quote:Op maandag 9 oktober 2017 18:53 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
dat haalde ik vorig topic ook al aan. Dit gaat de meest voor de hand liggende oplossing zijn als Gasly in Japan zou gaan rijden. De vraag is of Buemi wil meewerken daaraan omdat ie blijkbaar nogal wat wrok koestert tegen het F1 circus.
Afgelopen winter kreeg ik hier naar mijn hoofd geslingerd dat ik zeker voor het eerst naar testdagen keek. Want ik maakte me zorgen omdat Ferrari en Mercedes zoveel beter oogde.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 07:58 schreef Montelly het volgende:
[..]
Hoop alleen dat we geen termen als "sandbaggen" weer gaan krijgen tijdens testdagen.
Adrian Newey doet de motor niet.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 07:44 schreef BroesWillems het volgende:
Nou ja, de concurrentie zit ook niet stil natuurlijk, die staan er ook gewoon weer volgend jaar. De laatste jaren heeft Red Bull een half seizoen nodig om alleen al aan te haken. Hopelijk is het dit jaar 100% Newey en staan ze er direct.
De motor is zeker zwakker, maar als het goed is volgend jaar wel een Quali modus. Aan het begin van het jaar was ook zeker het chasis en aeropakket te zwak t.o.v. Mercedes en Ferrari. Het lijkt nu echt beter te gaan sinds ze de sidepods van Ferrari gekopieerd hebben.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 10:44 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Adrian Newey doet de motor niet.
Dat is toch echt wel het 'zwakke punt' van de RB13. Het chassis en aeropakket is zo goed, dat ze het mindere vermogen nu goed opvangen.
Over de grachtengordel in Amsterdam, mooie optocht en 17 miljoen mongolen in oranje op bootjes die wachten tot er een auto naar beneden flikkertquote:Op dinsdag 10 oktober 2017 10:07 schreef ArieVederci het volgende:
We mogen blijven hopen op een Nederlands GP
https://nl.motorsport.com(...)ratencircuit-963752/
Bargeboards bedoel je?quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 10:47 schreef BroesWillems het volgende:
[..]
De motor is zeker zwakker, maar als het goed is volgend jaar wel een Quali modus. Aan het begin van het jaar was ook zeker het chasis en aeropakket te zwak t.o.v. Mercedes en Ferrari. Het lijkt nu echt beter te gaan sinds ze de sidepods van Ferrari gekopieerd hebben.
echt niet, daar is de logistiek niet geschikt voor, sta je 6 uur in de file om er te komen enzoquote:Op dinsdag 10 oktober 2017 12:26 schreef Gezicht het volgende:
Een stratencircuit in Nederland_! Welke mongool heeft dat verzonnen?
Doe dan gewoon Zandvoort of Assen.
Dat zal best, maar een stratencircuit lijkt me nog een slechter idee.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 12:27 schreef THEFXR het volgende:
[..]
echt niet, daar is de logistiek niet geschikt voor, sta je 6 uur in de file om er te komen enzo
Omdat?quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 12:28 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Dat zal best, maar een stratencircuit lijkt me nog een slechter idee.
Kan toch gewoon.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 12:28 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Dat zal best, maar een stratencircuit lijkt me nog een slechter idee.
Zeikerd. Wat is er mis mee?quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 12:26 schreef Gezicht het volgende:
Een stratencircuit in Nederland_! Welke mongool heeft dat verzonnen?
Doe dan gewoon Zandvoort of Assen.
Rotterdam.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 12:36 schreef Gezicht het volgende:
Waar wil je in Nederland een stratencircuit aanleggen dat 1) aantrekkelijk is om op te racen 2) ook daadwerkelijk mogelijkheden biedt tot inhaalacties 3) in een grote stad oid ligt, want dat lijkt me ook wel een vereiste 4) ook mooie plaatjes voor de FOM oplevert 5) betaalbaar is?
De kans is wel groot dat je naar een optocht zit te kijken en dus een saaie race. Stratencircuits zijn moeilijk om op in te halen.quote:
Kan je in monaco inhalen?quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 12:36 schreef Gezicht het volgende:
Waar wil je in Nederland een stratencircuit aanleggen dat 1) aantrekkelijk is om op te racen 2) ook daadwerkelijk mogelijkheden biedt tot inhaalacties 3) in een grote stad oid ligt, want dat lijkt me ook wel een vereiste 4) ook mooie plaatjes voor de FOM oplevert 5) betaalbaar is?
Ligt helemaal aam het circuit. Op Baku en Singapore kan prima ingehaald worden. Singapore is zelfs een van mijn favoriete races.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 12:37 schreef KillerBee4ever het volgende:
[..]
De kans is wel groot dat je naar een optocht zit te kijken en dus een saaie race. Stratencircuits zijn moeilijk om op in te halen.
Zal wel vloeken in de kerk zijn, maar alleen om deze reden al, mogen ze Monaco van mij echt van de kalender schrappen
Baku en Singapore zijn dan ook circuits die gemaakt zijn op straten zoals je die in Nederland (naar mijn weten) helemaal nergens vindt, ook niet in Rotterdam.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 12:40 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Ligt helemaal aam het circuit. Op Baku en Singapore kan prima ingehaald worden. Singapore is zelfs een van mijn favoriete races.
je moet schoolmeester worden ofzo maar iig niet zo belerendquote:Op dinsdag 10 oktober 2017 12:46 schreef Nattekat het volgende:
Optocht =/= saaie race. Wanneer leren jullie dat nou eens?
San Marino 2005: prachtige eindfase. Inhaalacties: 0.
Hoezo dat nou weer?quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 12:48 schreef BeamofLight het volgende:
[..]
je moet schoolmeester worden ofzo maar iig niet zo belerend
Gaat echt nooit gebeuren.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 12:28 schreef Gezicht het volgende:
Dat zal best, maar een stratencircuit lijkt me nog een slechter idee.
Moet je wel kunnen inhalen. Dan is de spanning van een mogelijke actie genoeg. Maar als je niet kunt inhalen is er ook geen spanning.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 12:46 schreef Nattekat het volgende:
Optocht =/= saaie race. Wanneer leren jullie dat nou eens?
San Marino 2005: prachtige eindfase. Inhaalacties: 0.
Het circuit waar niet ingehaald kan worden moet nog uitgevonden worden.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 12:52 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Moet je wel kunnen inhalen. Dan is de spanning van een mogelijke actie genoeg. Maar als je niet kunt inhalen is er ook geen spanning.
Kan heus wel ergens in NL een goede layout verzonnen worden lijkt me. Al zou ik ook niet zo 123 weten waar.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 12:42 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Baku en Singapore zijn dan ook circuits die gemaakt zijn op straten zoals je die in Nederland (naar mijn weten) helemaal nergens vindt, ook niet in Rotterdam.
Komen ze 7 keer voorbij.. Joehoe..quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 13:09 schreef Klummie het volgende:
Gewoon over de ruit van Rotterdam. Rondje 40 km![]()
Baku, Singapore en vast nog wel elders.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 13:19 schreef TjjWester het volgende:
Veel circuits hebben de pitstraat aan de binnenkant van het circuit liggen(rechts uitvoegen) maar bestaan er ook circuits waar de pitstraat aan de buitenkant ligt?
Baku en Singapore zitten aan de binnenkant hoor.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 13:23 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Baku, Singapore en vast nog wel elders.
Klopt idd, maar daar zitten ze wel links van de rijrichting, ik dacht even dat TjjWester daar op doelde.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 13:24 schreef Sjemmert het volgende:
[..]
Baku en Singapore zitten aan de binnenkant hoor.
Volgens mij alleen Canada van de huidige circuits.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 13:19 schreef TjjWester het volgende:
Veel circuits hebben de pitstraat aan de binnenkant van het circuit liggen(rechts uitvoegen) maar bestaan er ook circuits waar de pitstraat aan de buitenkant ligt?
Zolder, de droom van alle Fok!kers.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 13:18 schreef XL het volgende:
Gewoon een thuis circuit voor Max in Zolder. De grand prix van San Marino was ook in Italië, kunnen we die van Nederland prima in België leggen.
F1 / Ontwerp je eigen (straten)circuitquote:Op dinsdag 10 oktober 2017 13:42 schreef King_Merc het volgende:
iedereen moet maar even een circuit ontwerpen via google maps
In ieder geval Magny-Cours, Imola, Yas Marina, Donington, Sears Point, etc.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 13:19 schreef TjjWester het volgende:
Veel circuits hebben de pitstraat aan de binnenkant van het circuit liggen(rechts uitvoegen) maar bestaan er ook circuits waar de pitstraat aan de buitenkant ligt?
Mettetquote:Op dinsdag 10 oktober 2017 13:19 schreef TjjWester het volgende:
Veel circuits hebben de pitstraat aan de binnenkant van het circuit liggen(rechts uitvoegen) maar bestaan er ook circuits waar de pitstraat aan de buitenkant ligt?
Gelukkig miste hij Max nadat hij op een ronde gezet werd in Maleisië.quote:Op maandag 9 oktober 2017 18:46 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Holy... ik wist dat het er veel waren, maar ik dacht halverwege *we zijn er nu toch wel bijna?*
8 keerquote:Op dinsdag 10 oktober 2017 13:12 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Komen ze 7 keer voorbij.. Joehoe..
Is dat dan in of exclusief uitloopronde ?quote:
Bij Spa doen ze al geen uitrijrondje en rijden ze via de uitgang van de pitlane, dus in dit voorbeeld zal dat zeker het geval zijnquote:Op dinsdag 10 oktober 2017 16:33 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Is dat dan in of exclusief uitloopronde ?Naar mijn berekening kom je op 320km uit met 8 rondjes, maar zullen ze het eerder naar beneden bijstellen omdat die ring van Rotterdam ene beetje veel van materiaal vraagt (veel of alleen maar vol gas).. wel 40km om vuil op je banden te sparen na de race
Rondje A10 met wat afritten en opritten erbij.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 13:09 schreef Klummie het volgende:
Gewoon over de ruit van Rotterdam. Rondje 40 km![]()
Zul je zien dat er volgend raceweekend twee ploffen gedurende de race.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 18:53 schreef mikieu het volgende:
Sinds renault extra mensen bij rb in de box heeft gaat het goed met de auto..
Zou het dan toch?
Toch Max zijn OBD2 stekker afgepakt.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 18:53 schreef mikieu het volgende:
Sinds renault extra mensen bij rb in de box heeft gaat het goed met de auto..
Zou het dan toch?
Assen wil het niet en de droom van een GP op Zandvoort blokkeert al decennia lang de terugkeer van Formule 1 in Nederland. Het zou goed zijn als de gedachte aan Zandvoort definitief begraven werd zodat andere, meer realistische plannen een echte kans krijgen. Een stratencircuit is in mijn ogen de enige reële mogelijkheid dat we in Nederland in de nabije toekomst nog eens een GP gaan krijgen. En daar zijn vast hele leuke en innovatieve stratencircuits te bedenken die niet zoals de bekende stratencircuits zijn.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 12:26 schreef Gezicht het volgende:
Een stratencircuit in Nederland_! Welke mongool heeft dat verzonnen?
Doe dan gewoon Zandvoort of Assen.
quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 19:03 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Toch Max zijn OBD2 stekker afgepakt.
Hier in NL hebben we idd supersmalle weggetjes van 1 auto breed, alles is afgebakend met stoepranden en paaltjes en troep.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 12:42 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Baku en Singapore zijn dan ook circuits die gemaakt zijn op straten zoals je die in Nederland (naar mijn weten) helemaal nergens vindt, ook niet in Rotterdam.
Dat laatste lijkt mij inderdaad ook een redelijk groot probleem.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 19:21 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Hier in NL hebben we idd supersmalle weggetjes van 1 auto breed, alles is afgebakend met stoepranden en paaltjes en troep.
Wat mij betreft zetten ze het plan door om van Zandvoort een 8je te maken zoals Suzuka. Het hoogteverschil vind je ook alleen maar daar, of je moet naar Maastricht oid.
Grootste probleempunt van Zandvoort is niet zozeer het circuit zelf, maar de milieuhippies en alles en iedereen eromheen wat een bijna onmogelijk geluidsregime opgezet heeft (al zou dat met de huidige stofzuigermotoren inmiddels veranderd kunnen zijn :’))
En dan is er natuurlijk nog het puntje bereikbaarheid
ik zeg doenquote:Op dinsdag 10 oktober 2017 19:21 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Het hoogteverschil vind je ook alleen maar daar, of je moet naar Maastricht oid.
quote:12 augustus 1990, Het is heet in Boedapest. Net buiten de stad smeult het asfalt van de Hungaroring. Thierry Boutsen heeft de dag ervoor in zijn Williams-Renault de enige pole van zijn carrière veroverd. Hij staat voor Riccardo Patrese, Gerhard Berger, Ayrton Senna en Nigel Mansell op de grid.
In de daaropvolgende race slaat Boutsen meer dan anderhalf uur lang alle aanvallen op zijn leidersplaats af. In de laatste rondes vecht hij een fascinerend duel uit met zijn goede vriend Ayrton Senna, bij de geruite vlag heeft hij minder dan 3 tienden seconden voorsprong op de Braziliaan. Boutsen wint na een volledige race op kop. Het is de laatste keer dat een Belg een Grote Prijs op zijn naam schrijft.
26 jaar later woont Thierry Boutsen in Monaco waar hij makelaar in privévliegtuigen is. Maar de Williams in de inkomhal van zijn kantoor verraadt nog altijd de passie voor de Formule 1. Een terugblik op zijn carrière toont een talentvolle, bedachtzame piloot die drie Grand Prix overwinningen bij elkaar reed. En dat in gezelschap van piloten als Alain Prost, Senna en Mansell. Een Belg, middenin één van de absolute glorieperiodes van de Formule 1.
Met getuigenissen van Thierry Boutsen, Pierre Van Vliet, Gerhard Berger, Ralf Kelleners en Riccardo Patrese.
http://www.motorsport-tot(...)kommen-17101006.htmlquote:Yusuke Hasegawa:
"Since the beginning of the season, we have consistently been working on improvements, not just on performance, but also on confiability."
Since the introduction of the 3.5 Grand Prix of Belgium 2017 in Spa-Francorchamps.
- "it is very close to Renault".
- "I can not say we are better than Renault, but at least our reliability is now better."
Hasegawa is convinced that the latest version of the drive is the best one ever in the McLaren.
- "We are still not far enough, but the gap is smaller than last year and the first year."
For the first time, Honda does not want to change the basic concept of the units in winter, but rather to build on the previous base when switching to Toro Rosso.
- "We have no doubt about the current concept," he says. "We now have a similar variant to Renault, Ferrari and Mercedes, so there is no reason why we should not come to the same level with our concept." On the last race weekend in Japan the Honda reliability left something to be desired. On the Alonso car was replaced after a hydraulic leak on Friday the whole unit. "It was not a fundamental engine problem".
Mede-Limburger gespotquote:Op dinsdag 10 oktober 2017 19:54 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
ik zeg doende bovenste van de nieuwe A2 gebruiken en dan rondje McDonalds bij de Geuselt
Wat doe je met de trambanen?quote:
Is dat zo? Voor zover ik weet is Assen best bereid, als er maar een goede financiële backing achter staat.quote:
Asfalteren, net als de grachtengordel en alle bruggetjesquote:
Nijmegen is beterquote:Op woensdag 11 oktober 2017 08:33 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Maastricht lijkt me het best. Kan ik logeren bij familie en niet een week lang files in de randstad, omdat alles volledig ontregeld is.
Ook goed. Alleen geen logeeradres daar.quote:
Er is al een Belgische grandprix.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 08:33 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Maastricht lijkt me het best. Kan ik logeren bij familie en niet een week lang files in de randstad, omdat alles volledig ontregeld is.
Plaatje van het circuit:quote:Op woensdag 11 oktober 2017 09:10 schreef Peterselieman het volgende:
Grand Prix van Almere. Geen uitstraling, wel oppassen voor hangjeugd
Soort van Indycar/Nascar krijg je danquote:Op woensdag 11 oktober 2017 09:15 schreef Zorro het volgende:
[..]
Plaatje van het circuit:
[ afbeelding ]
Allemaal een handremmetje plaatsen.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 10:01 schreef DaMook het volgende:
[..]
Soort van Indycar/Nascar krijg je dan. Alleen dan niet afgeronde hoeken
.
Je vergeet de rotondes.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 09:15 schreef Zorro het volgende:
[..]
Plaatje van het circuit:
[ afbeelding ]
Doen ze in Baku toch ook in dat oude gedeelte?quote:Op woensdag 11 oktober 2017 04:53 schreef XL het volgende:
[..]
Asfalteren, net als de grachtengordel en alle bruggetjes
quote:Op woensdag 11 oktober 2017 04:53 schreef XL het volgende:
[..]
Asfalteren, net als de grachtengordel en alle bruggetjes
Alle bovenleidingen en bijbehorende palen ook gewoon onder het asfalt proppen? En de verhoogde randen waar deze op staan?quote:
Gewoon ondergrondse GrandPrix door de tunnels van o.a. de Noord-Zuid lijnquote:Op woensdag 11 oktober 2017 16:09 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
[..]
Alle bovenleidingen en bijbehorende palen ook gewoon onder het asfalt proppen? En de verhoogde randen waar deze op staan?
Als we dan toch de hele binnenstad gaan verbouwen, dan stel ik toch voor dat we de route zo maken dat we ook over de Dam komen. Bouwen ze maar een tunnel door de Bijenhof ofzo.
YO YO YOquote:Op woensdag 11 oktober 2017 16:10 schreef Blik het volgende:
[..]
Gewoon ondergrondse GrandPrix door de tunnels van o.a. de Noord-Zuid lijn
Je kon er wel goed doorheen fietsen 2 jaar geleden:quote:Op woensdag 11 oktober 2017 16:10 schreef Blik het volgende:
[..]
Gewoon ondergrondse GrandPrix door de tunnels van o.a. de Noord-Zuid lijn
Als ze genoeg vleugel hebben staan, kunnen ze via de bovenkant van de buis inhalen.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 17:09 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Je kon er wel goed doorheen fietsen 2 jaar geleden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ik had weleens een saaie nachtdienst... dan ging je weleens heen en weer fietsen
Die knuffel met Toto was wel akward zegquote:Op woensdag 11 oktober 2017 17:38 schreef Wuwwa het volgende:
Reactie Rosberg op de Max' inhaalactie op Vettel
Mooie vent
quote:Op woensdag 11 oktober 2017 20:28 schreef SnowOokami het volgende:
Ik heb even m'n best gedaan (tijd over)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Streetview album:
https://imgur.com/a/oGuWX
Thanks! Ja die optie werd ook al hier op het forum geopperd, wordt het rondje wel een stuk korter maar die optie is zeker ook gaaf.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 20:38 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]Mooi parcours, maar eigenlijk moet de Voerweg er in. Dat zou echt spektakel opleveren. Een bocht, eindigend in een klim met een stijgingspercentage van 10% over 400 meter.
beetje F1 meets Sail, publiek op boten of zo?quote:Op woensdag 11 oktober 2017 21:42 schreef Meike26 het volgende:
Eind van de middag moest ik wat afleveren op het Ydok te Amsterdam. Hier kom ik wel vaker, maar na het nieuws van Liberty Media en een eventuele GP te Amsterdam of rotterdam, is voor mij deze plek ineens veranderd in een mogelijke bijzondere plek/bocht van het circuit.
Allereerst, ik ben geen voorstander van een GP in amsterdam, dit omdat de stad al genoeg (teveel) toeristen heeft en zo'n GP het er qua aandacht waarschijnlijk alleen nog maar meer worden.
Maar daargelaten, zie ik wel een kans weggelegd (ook wat betreft een GP in Rotterdam) om een echt Nederlandse GP te houden. Met andere woorden, waar zijn we goed in? Water ! Een GP die deels over water gaat met behulp van stevige pontons. Een groot voordeel daarvan is ook dat deze elders in de stad/haven opgeslagen kunnen worden en niet in de weg liggen.
Goed, eerst de lay-out - Rijrichting is tegen de klok in !
[ afbeelding ]
Het rechte stuk (start finish + pitstraat) is op de dam voor de deur van het nieuwe gebouw De Pontsteiger. [ afbeelding ]
Na de eerste bocht, lijkende op die van Baku, gaan we naar een scherprechter. Een chicane die van de Haparandadam (hoe verzinnen ze het) met eerst een knik naar rechts een links-rechts combinatie maakt de Haparandaweg op gaat.
Van de Haparandaweg met een mooie bocht naar rechts 2 90 graden bochten naar links, om bij de Spaarndammertunnel uit te komen !
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vanauit de Spaarndammertunnel gaan ze direct de Tasmanstraat op + brug. Oppassen dus dat je niet te veel van de grond komt. Vanaf hier volgt het 2e snelle gedeelte van de baan, eventueel met DRS. Vanaf de brug ga je de Van Diemenstraat op en ga je met een redelijk scherpe rechterbocht de Westerdokdijk op !
Nu komt het spannendste gedeelte. Vanaf de Westerdokdijk volgt er een snelle chicane het Ydok op. Klinkers worden geasfalteerd (weer naar voorbeeld Baku) waar de baan zich tot het einde van het Ydok strekt.
[ afbeelding ]
Met zicht op Amsterdam centraal, volgt de baan zich over gekoppelde pontons. Met een duikende (haha) 180 bocht daalt het circuit ongeveer 2 meter tot net boven het waterniveau. Met grote pontons, gezekerd aan de kade (vinden ze vast wel wat op) rijden de coureurs langs de kades van de Zeeheldenbuurt en de pijlers van de Silodam.
[ afbeelding ]
De ronde is 5,2 km lang
Zou kunnen, maar tribunes op pontons is al niets nieuws, word in Monaco en Singapore ook gedaan. Tevens bij sommige openwater zwemwedstrijden.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 22:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
beetje F1 meets Sail, publiek op boten of zo?
toch maar liever Assen ook al zou het voor mij super dichtbij zijn in Amsterdamquote:Op woensdag 11 oktober 2017 22:30 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar tribunes op pontons is al niets nieuws, word in Monaco en Singapore ook gedaan. Tevens bij sommige openwater zwemwedstrijden.
Grootste euvel is eigenlijk het stabiel maken van de pontons waarop geraced word. Verankering aan elkaar en palen in de bodem?! Lijkt me lullig als je in snelle ronde zit en circuit deint wat en je knalt zo de muur of hekken in
wist ik niet, dan zouden ze wel gek zijn om ja te zeggen, maar goed hangt uiteraard ook van de voorwaarden af.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 22:35 schreef CrashO het volgende:
Wat iedereen trouwens ook vergeet is dat Spa een veto heeft over een Nederlandse grand prix.. (bedankt bernie). Als die faalwalen nee blijven zeggen (recent gaven ze nog aan tegen te zijn) dan gaat er gewoon niks gebeuren
Is nog niet zo lang geleden in het nieuws geweest: Belgen willen F1 uit Nederland houdenquote:Op woensdag 11 oktober 2017 22:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
wist ik niet, dan zouden ze wel gek zijn om ja te zeggen, maar goed hangt uiteraard ook van de voorwaarden af.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |