Is dat dan in of exclusief uitloopronde ?quote:
Bij Spa doen ze al geen uitrijrondje en rijden ze via de uitgang van de pitlane, dus in dit voorbeeld zal dat zeker het geval zijnquote:Op dinsdag 10 oktober 2017 16:33 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Is dat dan in of exclusief uitloopronde ?Naar mijn berekening kom je op 320km uit met 8 rondjes, maar zullen ze het eerder naar beneden bijstellen omdat die ring van Rotterdam ene beetje veel van materiaal vraagt (veel of alleen maar vol gas).. wel 40km om vuil op je banden te sparen na de race
Rondje A10 met wat afritten en opritten erbij.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 13:09 schreef Klummie het volgende:
Gewoon over de ruit van Rotterdam. Rondje 40 km![]()
Zul je zien dat er volgend raceweekend twee ploffen gedurende de race.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 18:53 schreef mikieu het volgende:
Sinds renault extra mensen bij rb in de box heeft gaat het goed met de auto..
Zou het dan toch?
Toch Max zijn OBD2 stekker afgepakt.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 18:53 schreef mikieu het volgende:
Sinds renault extra mensen bij rb in de box heeft gaat het goed met de auto..
Zou het dan toch?
Assen wil het niet en de droom van een GP op Zandvoort blokkeert al decennia lang de terugkeer van Formule 1 in Nederland. Het zou goed zijn als de gedachte aan Zandvoort definitief begraven werd zodat andere, meer realistische plannen een echte kans krijgen. Een stratencircuit is in mijn ogen de enige reële mogelijkheid dat we in Nederland in de nabije toekomst nog eens een GP gaan krijgen. En daar zijn vast hele leuke en innovatieve stratencircuits te bedenken die niet zoals de bekende stratencircuits zijn.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 12:26 schreef Gezicht het volgende:
Een stratencircuit in Nederland_! Welke mongool heeft dat verzonnen?
Doe dan gewoon Zandvoort of Assen.
quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 19:03 schreef BadderHaring het volgende:
[..]
Toch Max zijn OBD2 stekker afgepakt.
Hier in NL hebben we idd supersmalle weggetjes van 1 auto breed, alles is afgebakend met stoepranden en paaltjes en troep.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 12:42 schreef Gezicht het volgende:
[..]
Baku en Singapore zijn dan ook circuits die gemaakt zijn op straten zoals je die in Nederland (naar mijn weten) helemaal nergens vindt, ook niet in Rotterdam.
Dat laatste lijkt mij inderdaad ook een redelijk groot probleem.quote:Op dinsdag 10 oktober 2017 19:21 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Hier in NL hebben we idd supersmalle weggetjes van 1 auto breed, alles is afgebakend met stoepranden en paaltjes en troep.
Wat mij betreft zetten ze het plan door om van Zandvoort een 8je te maken zoals Suzuka. Het hoogteverschil vind je ook alleen maar daar, of je moet naar Maastricht oid.
Grootste probleempunt van Zandvoort is niet zozeer het circuit zelf, maar de milieuhippies en alles en iedereen eromheen wat een bijna onmogelijk geluidsregime opgezet heeft (al zou dat met de huidige stofzuigermotoren inmiddels veranderd kunnen zijn :’))
En dan is er natuurlijk nog het puntje bereikbaarheid
ik zeg doenquote:Op dinsdag 10 oktober 2017 19:21 schreef Ener-G het volgende:
[..]
Het hoogteverschil vind je ook alleen maar daar, of je moet naar Maastricht oid.
quote:12 augustus 1990, Het is heet in Boedapest. Net buiten de stad smeult het asfalt van de Hungaroring. Thierry Boutsen heeft de dag ervoor in zijn Williams-Renault de enige pole van zijn carrière veroverd. Hij staat voor Riccardo Patrese, Gerhard Berger, Ayrton Senna en Nigel Mansell op de grid.
In de daaropvolgende race slaat Boutsen meer dan anderhalf uur lang alle aanvallen op zijn leidersplaats af. In de laatste rondes vecht hij een fascinerend duel uit met zijn goede vriend Ayrton Senna, bij de geruite vlag heeft hij minder dan 3 tienden seconden voorsprong op de Braziliaan. Boutsen wint na een volledige race op kop. Het is de laatste keer dat een Belg een Grote Prijs op zijn naam schrijft.
26 jaar later woont Thierry Boutsen in Monaco waar hij makelaar in privévliegtuigen is. Maar de Williams in de inkomhal van zijn kantoor verraadt nog altijd de passie voor de Formule 1. Een terugblik op zijn carrière toont een talentvolle, bedachtzame piloot die drie Grand Prix overwinningen bij elkaar reed. En dat in gezelschap van piloten als Alain Prost, Senna en Mansell. Een Belg, middenin één van de absolute glorieperiodes van de Formule 1.
Met getuigenissen van Thierry Boutsen, Pierre Van Vliet, Gerhard Berger, Ralf Kelleners en Riccardo Patrese.
http://www.motorsport-tot(...)kommen-17101006.htmlquote:Yusuke Hasegawa:
"Since the beginning of the season, we have consistently been working on improvements, not just on performance, but also on confiability."
Since the introduction of the 3.5 Grand Prix of Belgium 2017 in Spa-Francorchamps.
- "it is very close to Renault".
- "I can not say we are better than Renault, but at least our reliability is now better."
Hasegawa is convinced that the latest version of the drive is the best one ever in the McLaren.
- "We are still not far enough, but the gap is smaller than last year and the first year."
For the first time, Honda does not want to change the basic concept of the units in winter, but rather to build on the previous base when switching to Toro Rosso.
- "We have no doubt about the current concept," he says. "We now have a similar variant to Renault, Ferrari and Mercedes, so there is no reason why we should not come to the same level with our concept." On the last race weekend in Japan the Honda reliability left something to be desired. On the Alonso car was replaced after a hydraulic leak on Friday the whole unit. "It was not a fundamental engine problem".
Mede-Limburger gespotquote:Op dinsdag 10 oktober 2017 19:54 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
ik zeg doende bovenste van de nieuwe A2 gebruiken en dan rondje McDonalds bij de Geuselt
Wat doe je met de trambanen?quote:
Is dat zo? Voor zover ik weet is Assen best bereid, als er maar een goede financiële backing achter staat.quote:
Asfalteren, net als de grachtengordel en alle bruggetjesquote:
Nijmegen is beterquote:Op woensdag 11 oktober 2017 08:33 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Maastricht lijkt me het best. Kan ik logeren bij familie en niet een week lang files in de randstad, omdat alles volledig ontregeld is.
Ook goed. Alleen geen logeeradres daar.quote:
Er is al een Belgische grandprix.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 08:33 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Maastricht lijkt me het best. Kan ik logeren bij familie en niet een week lang files in de randstad, omdat alles volledig ontregeld is.
Plaatje van het circuit:quote:Op woensdag 11 oktober 2017 09:10 schreef Peterselieman het volgende:
Grand Prix van Almere. Geen uitstraling, wel oppassen voor hangjeugd
Soort van Indycar/Nascar krijg je danquote:Op woensdag 11 oktober 2017 09:15 schreef Zorro het volgende:
[..]
Plaatje van het circuit:
[ afbeelding ]
Allemaal een handremmetje plaatsen.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 10:01 schreef DaMook het volgende:
[..]
Soort van Indycar/Nascar krijg je dan. Alleen dan niet afgeronde hoeken
.
Je vergeet de rotondes.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 09:15 schreef Zorro het volgende:
[..]
Plaatje van het circuit:
[ afbeelding ]
Doen ze in Baku toch ook in dat oude gedeelte?quote:Op woensdag 11 oktober 2017 04:53 schreef XL het volgende:
[..]
Asfalteren, net als de grachtengordel en alle bruggetjes
quote:Op woensdag 11 oktober 2017 04:53 schreef XL het volgende:
[..]
Asfalteren, net als de grachtengordel en alle bruggetjes
Alle bovenleidingen en bijbehorende palen ook gewoon onder het asfalt proppen? En de verhoogde randen waar deze op staan?quote:
Gewoon ondergrondse GrandPrix door de tunnels van o.a. de Noord-Zuid lijnquote:Op woensdag 11 oktober 2017 16:09 schreef BaasBanaan het volgende:
[..]
[..]
Alle bovenleidingen en bijbehorende palen ook gewoon onder het asfalt proppen? En de verhoogde randen waar deze op staan?
Als we dan toch de hele binnenstad gaan verbouwen, dan stel ik toch voor dat we de route zo maken dat we ook over de Dam komen. Bouwen ze maar een tunnel door de Bijenhof ofzo.
YO YO YOquote:Op woensdag 11 oktober 2017 16:10 schreef Blik het volgende:
[..]
Gewoon ondergrondse GrandPrix door de tunnels van o.a. de Noord-Zuid lijn
Je kon er wel goed doorheen fietsen 2 jaar geleden:quote:Op woensdag 11 oktober 2017 16:10 schreef Blik het volgende:
[..]
Gewoon ondergrondse GrandPrix door de tunnels van o.a. de Noord-Zuid lijn
Als ze genoeg vleugel hebben staan, kunnen ze via de bovenkant van de buis inhalen.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 17:09 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Je kon er wel goed doorheen fietsen 2 jaar geleden:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ik had weleens een saaie nachtdienst... dan ging je weleens heen en weer fietsen
Die knuffel met Toto was wel akward zegquote:Op woensdag 11 oktober 2017 17:38 schreef Wuwwa het volgende:
Reactie Rosberg op de Max' inhaalactie op Vettel
Mooie vent
quote:Op woensdag 11 oktober 2017 20:28 schreef SnowOokami het volgende:
Ik heb even m'n best gedaan (tijd over)
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Streetview album:
https://imgur.com/a/oGuWX
Thanks! Ja die optie werd ook al hier op het forum geopperd, wordt het rondje wel een stuk korter maar die optie is zeker ook gaaf.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 20:38 schreef ..-._---_-.- het volgende:
[..]Mooi parcours, maar eigenlijk moet de Voerweg er in. Dat zou echt spektakel opleveren. Een bocht, eindigend in een klim met een stijgingspercentage van 10% over 400 meter.
beetje F1 meets Sail, publiek op boten of zo?quote:Op woensdag 11 oktober 2017 21:42 schreef Meike26 het volgende:
Eind van de middag moest ik wat afleveren op het Ydok te Amsterdam. Hier kom ik wel vaker, maar na het nieuws van Liberty Media en een eventuele GP te Amsterdam of rotterdam, is voor mij deze plek ineens veranderd in een mogelijke bijzondere plek/bocht van het circuit.
Allereerst, ik ben geen voorstander van een GP in amsterdam, dit omdat de stad al genoeg (teveel) toeristen heeft en zo'n GP het er qua aandacht waarschijnlijk alleen nog maar meer worden.
Maar daargelaten, zie ik wel een kans weggelegd (ook wat betreft een GP in Rotterdam) om een echt Nederlandse GP te houden. Met andere woorden, waar zijn we goed in? Water ! Een GP die deels over water gaat met behulp van stevige pontons. Een groot voordeel daarvan is ook dat deze elders in de stad/haven opgeslagen kunnen worden en niet in de weg liggen.
Goed, eerst de lay-out - Rijrichting is tegen de klok in !
[ afbeelding ]
Het rechte stuk (start finish + pitstraat) is op de dam voor de deur van het nieuwe gebouw De Pontsteiger. [ afbeelding ]
Na de eerste bocht, lijkende op die van Baku, gaan we naar een scherprechter. Een chicane die van de Haparandadam (hoe verzinnen ze het) met eerst een knik naar rechts een links-rechts combinatie maakt de Haparandaweg op gaat.
Van de Haparandaweg met een mooie bocht naar rechts 2 90 graden bochten naar links, om bij de Spaarndammertunnel uit te komen !
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Vanauit de Spaarndammertunnel gaan ze direct de Tasmanstraat op + brug. Oppassen dus dat je niet te veel van de grond komt. Vanaf hier volgt het 2e snelle gedeelte van de baan, eventueel met DRS. Vanaf de brug ga je de Van Diemenstraat op en ga je met een redelijk scherpe rechterbocht de Westerdokdijk op !
Nu komt het spannendste gedeelte. Vanaf de Westerdokdijk volgt er een snelle chicane het Ydok op. Klinkers worden geasfalteerd (weer naar voorbeeld Baku) waar de baan zich tot het einde van het Ydok strekt.
[ afbeelding ]
Met zicht op Amsterdam centraal, volgt de baan zich over gekoppelde pontons. Met een duikende (haha) 180 bocht daalt het circuit ongeveer 2 meter tot net boven het waterniveau. Met grote pontons, gezekerd aan de kade (vinden ze vast wel wat op) rijden de coureurs langs de kades van de Zeeheldenbuurt en de pijlers van de Silodam.
[ afbeelding ]
De ronde is 5,2 km lang
Zou kunnen, maar tribunes op pontons is al niets nieuws, word in Monaco en Singapore ook gedaan. Tevens bij sommige openwater zwemwedstrijden.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 22:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
beetje F1 meets Sail, publiek op boten of zo?
toch maar liever Assen ook al zou het voor mij super dichtbij zijn in Amsterdamquote:Op woensdag 11 oktober 2017 22:30 schreef Meike26 het volgende:
[..]
Zou kunnen, maar tribunes op pontons is al niets nieuws, word in Monaco en Singapore ook gedaan. Tevens bij sommige openwater zwemwedstrijden.
Grootste euvel is eigenlijk het stabiel maken van de pontons waarop geraced word. Verankering aan elkaar en palen in de bodem?! Lijkt me lullig als je in snelle ronde zit en circuit deint wat en je knalt zo de muur of hekken in
wist ik niet, dan zouden ze wel gek zijn om ja te zeggen, maar goed hangt uiteraard ook van de voorwaarden af.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 22:35 schreef CrashO het volgende:
Wat iedereen trouwens ook vergeet is dat Spa een veto heeft over een Nederlandse grand prix.. (bedankt bernie). Als die faalwalen nee blijven zeggen (recent gaven ze nog aan tegen te zijn) dan gaat er gewoon niks gebeuren
Is nog niet zo lang geleden in het nieuws geweest: Belgen willen F1 uit Nederland houdenquote:Op woensdag 11 oktober 2017 22:37 schreef Tarado het volgende:
[..]
wist ik niet, dan zouden ze wel gek zijn om ja te zeggen, maar goed hangt uiteraard ook van de voorwaarden af.
Hun contract loopt binnenkort af en met de nieuwe eigenaren zullen andere afspraken gemaakt worden. Voor die tijd komt er toch geen GP.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 22:35 schreef CrashO het volgende:
Wat iedereen trouwens ook vergeet is dat Spa een veto heeft over een Nederlandse grand prix.. (bedankt bernie). Als die faalwalen nee blijven zeggen (recent gaven ze nog aan tegen te zijn) dan gaat er gewoon niks gebeuren
Altijd weer die Belgenquote:Op woensdag 11 oktober 2017 22:42 schreef zoem het volgende:
[..]
Is nog niet zo lang geleden in het nieuws geweest: Belgen willen F1 uit Nederland houden
Bernie wilde bakken met geld. En Spa wilde dat alleen betalen voor exclusiviteit. Dan krijg je dus zulke clausulesquote:Op woensdag 11 oktober 2017 23:05 schreef zoem het volgende:
Tja, ik snap ook niet zo waarom de FOM zoiets in het contract laat opnemen. De FOM had onder leiding van Bernie het liefst de controle in eigen hand. Misschien was het destijds een lekkermakertje om de organisatie van Spa tevreden te houden.
omdat Spa een soort van garantie wil dat ze er genoeg aan kunnen verdienen/geen verlies maken. Als er ook een GP in NL wordt gehouden dan kan je verwachten dat de bezoekers aantallen bij spa een stuk lager zullen zijn.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 23:05 schreef zoem het volgende:
Tja, ik snap ook niet zo waarom de FOM zoiets in het contract laat opnemen. De FOM had onder leiding van Bernie het liefst de controle in eigen hand. Misschien was het destijds een lekkermakertje om de organisatie van Spa tevreden te houden.
Wat een hoop gezeur en afgunst in 1 bericht.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 22:42 schreef zoem het volgende:
[..]
Is nog niet zo lang geleden in het nieuws geweest: Belgen willen F1 uit Nederland houden
niet in de huidige opzet maar als je toch geld er tegenaan gooit lijkt het me beter het daar te doenquote:Op donderdag 12 oktober 2017 08:14 schreef ColtZ40 het volgende:
Inhalen met een F1 auto is onmogelijk op het circuit in Assen. Dus Assen is geen optie.
Asseb wil zelf toch niet persé? Met de superbikes en natuurlijk MotoGP hebben ze al 2 mooie evenementen in huis ookquote:Op donderdag 12 oktober 2017 08:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
niet in de huidige opzet maar als je toch geld er tegenaan gooit lijkt het me beter het daar te doen
dat zou best kunnen hoor, er vanuit gaande dat Verstappen nog een jaar of 10 mee gaat is dit het moment om iets permanents neer te zetten, dat is meer waar het me om gaat.quote:Op donderdag 12 oktober 2017 08:40 schreef franklop het volgende:
[..]
Asseb wil zelf toch niet persé? Met de superbikes en natuurlijk MotoGP hebben ze al 2 mooie evenementen in huis ook
mja, dan haal je de charme van Assen nog meer weg dan nu al het geval isquote:Op donderdag 12 oktober 2017 08:18 schreef Tarado het volgende:
[..]
niet in de huidige opzet maar als je toch geld er tegenaan gooit lijkt het me beter het daar te doen
heel ironisch inderdaad, want die was er dit jaar al niet meer....quote:Op donderdag 12 oktober 2017 09:43 schreef nils7 het volgende:
Nou zo te lezen staat elke race in Europa op losse schroeven, behalve (hoe ironisch ook) de GP van Europa.
ben er al een tijd niet geweest moet ik eerlijk zeggenquote:Op donderdag 12 oktober 2017 10:03 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
mja, dan haal je de charme van Assen nog meer weg dan nu al het geval is
quote:Er kan een einde komen aan alle gemotoriseerde sport binnen de Europese Unie wanneer er geen actie wordt ondernomen tegen een nieuwe richtlijn voor verzekeringen, zo waarschuwt een Britse organisatie.
De Motorsport Industry Association (MIA) roept bedrijven en personen die actief zijn in gemotoriseerde sport op om deel te nemen aan een openbare raadpleging ten aanzien van een uitspraak van het Europese Hof uit september 2014. Deze uitspraak kan tot gevolg hebben dat het straks in alle 27 lidstaten van de Europese Unie verplicht is om een aansprakelijkheidsverzekering met een ongelimiteerde dekking te hebben bij gebruik van elke vorm van gemotoriseerd vervoer, ongeacht de locatie.
Dit geldt dus ook voor alles wat een motor heeft en waarmee geracet wordt, zelfs wanneer er op een afgesloten parcours of op een circuit gereden wordt. Het komt er in de basis op neer dat deelnemers aan een race straks net zo goed verzekerd zouden moeten zijn als deelnemers aan het verkeer, en een crash op het circuit straks op dezelfde manier behandeld zou moeten worden als een verkeersongeluk. Ook bij een aanrijding op de baan zal er dan dus politie moeten komen om een rapport op te maken.
De Motorsport Industry Association heeft een handleiding opgesteld voor bedrijven en personen die deel willen nemen aan de publieke consultatie van de Europese Unie. MIA-baas Chris Aylett maant mensen aan dit ook echt te doen. “Deze dreiging is echt, vergis je niet”, waarschuwt hij. “Dit kan aan alle gemotoriseerde sport [in de Europese Unie] een einde maken. Als je je baan in de gemotoriseerde sport wil veiligstellen, zorg er dan voor dat je werkgever voor de deadline op 20 oktober reageert. De EU biedt de optie, die bekend staat als Optie 3, om de verzekeringseis 'alleen in het verkeer’ te laten gelden. Als we erin slagen om voldoende steun te vinden voor die optie, dan is de gemotoriseerde sport veilig.”
Kwijt niet maar die 20000 Ollanders langs Kemmel in het gras kosten vrij weinig maar betalen wel ieder 135¤ gaat om een hoop extra inkomsten.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 22:48 schreef Nattekat het volgende:
[..]
Altijd weer die Belgen
Maar ff, het was daar echt een gekkenhuis dit jaar. Als die Red Bull volgend jaar leuk mee kan doen, heb je aan alleen Spa echt niet genoeg meer. Als het gebeurt, dan allebei. Spa wil niemand kwijt ten gunste van een random baantje in Nederland.
quote:Op donderdag 12 oktober 2017 11:31 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
Dit al voorbij gekomen?
[..]
Sinds wanneer moet Jan met de platte pet komenquote:Ook bij een aanrijding op de baan zal er dan dus politie moeten komen om een rapport op te maken.
Dat dacht ik ook, tenzij je er samen niet uitkomt, haal je de politie erbij.quote:Op donderdag 12 oktober 2017 11:48 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
[..]
Sinds wanneer moet Jan met de platte pet komenIk dacht dat de regels was om het eerst zelfstandig op te lossen zolang er geen gevaar voor het overige verkeer is.
Allebei uitstappen om formulier in de vullen, race gaat uiteraard wel gewoon verder.quote:En zie je het al voor je: braketest Vettel op Hamilton, eventjes het Europees Schadeformulier boven halen"Hamilton moet de schade van Vettel betalen, want achterop gereden en die persoon moet ten alle tijden kunnen remmen" aldus de verzekering
Genoeg plekken om in te halen, als je niet Grosjean, Ricciardo, Sainz of Perez heetquote:Op donderdag 12 oktober 2017 08:14 schreef ColtZ40 het volgende:
Inhalen met een F1 auto is onmogelijk op het circuit in Assen. Dus Assen is geen optie.
Er gaan genoeg Nederlanders naar races over de hele wereld.quote:Op donderdag 12 oktober 2017 11:34 schreef Fer het volgende:
[..]
Kwijt niet maar die 20000 Ollanders langs Kemmel in het gras kosten vrij weinig maar betalen wel ieder 135¤ gaat om een hoop extra inkomsten.
"Bovendien, zo vervolgt hij, ligt er een exclusiviteitsafspraak met Formula One Management voor de Benelux als het gaat om de organisatie van een Formule 1-race. "quote:Op donderdag 12 oktober 2017 07:11 schreef daNpy het volgende:
Wat een hoop gezeur en afgunst in 1 bericht.
Jij denkt dat de FOM dat huidige contract zonder aanpassingen verlengt?quote:Op donderdag 12 oktober 2017 12:14 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
"Bovendien, zo vervolgt hij, ligt er een exclusiviteitsafspraak met Formula One Management voor de Benelux als het gaat om de organisatie van een Formule 1-race. "
Als het contractueel is vastgelegd, dan gaat een F1 race op Nederlands grondgebied er alleen komen als Spa geen contract meer heeft. Dat betekent dat alles geregeld moet zijn voor 2019 en anders moeten we weer 5 jaar wachten. De kans dat dat gaat gebeuren lijkt mij erg klein..
Assen is geen motoren-only circuit, maar het is wel gebouwd voor motoren. De verkanting in de bochten is hoog, wat er voor zorgt dat auto's met hoge downforce belachelijk hard er doorheen kunnen, maar ook dat lage auto's daardoor heel veel rijhoogte moeten hebben. Dus het is wel geschikt voor autoraces, maar niet voor F1. En dat gaat het ook nooit worden zonder die verkanting aan te pakken, maar dat is precies het deel wat Assen zo bijzonder mooi maakt voor MotoGP, dus dat gaat hem ook niet worden.quote:Op donderdag 12 oktober 2017 07:11 schreef daNpy het volgende:
[..]
Wat een hoop gezeur en afgunst in 1 bericht.
Maargoed ik zie een Nederlandse GP ook niet snel komen. Assen is het meest geschikt, maar plotseling is dat een motoren-only circuit ofzo. En het verschil is dat er asfalt ligt en op auto circuits asfalt.
*ahem*quote:Op donderdag 12 oktober 2017 12:55 schreef TagForce het volgende:
[..]
Assen is geen motoren-only circuit, maar het is wel gebouwd voor motoren. De verkanting in de bochten is hoog, wat er voor zorgt dat auto's met hoge downforce belachelijk hard er doorheen kunnen, maar ook dat lage auto's daardoor heel veel rijhoogte moeten hebben. Dus het is wel geschikt voor autoraces, maar niet voor F1. En dat gaat het ook nooit worden zonder die verkanting aan te pakken, maar dat is precies het deel wat Assen zo bijzonder mooi maakt voor MotoGP, dus dat gaat hem ook niet worden.
Oh, jij neemt deel aan de contractonderhandelingen?quote:Op donderdag 12 oktober 2017 12:51 schreef TagForce het volgende:
Jij denkt dat de FOM dat huidige contract zonder aanpassingen verlengt?
Nee, tot nu toe had Spa een exclusiviteitsclausule voor de Benelux, maar die gaat er gewoon uit na 2018.
De FOM wil graag een GP in Nederland, dus zullen ze wel moeten.quote:Op donderdag 12 oktober 2017 12:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Oh, jij neemt deel aan de contractonderhandelingen?
Mooiquote:Op donderdag 12 oktober 2017 13:03 schreef sasquatsch het volgende:
Gasly gaat toch voor de titel in de Super Formula en mist daardoor de GP in de VS.
Wie hem gaat vervangen is nog niet duidelijk.
Volgens mij heeft Palmer nog geen plannen dat weekendquote:Op donderdag 12 oktober 2017 13:03 schreef sasquatsch het volgende:
Gasly gaat toch voor de titel in de Super Formula en mist daardoor de GP in de VS.
Wie hem gaat vervangen is nog niet duidelijk.
Ja, dat snap ik. Maar een Demo geven is wat anders dan racen.quote:Op donderdag 12 oktober 2017 12:57 schreef Ener-G het volgende:
[..]
*ahem*
Suzuka is ook meer een motor circuit dan een auto circuit btw.
Nee, maar Liberty Media komt zelf met de wens om een Dutch GP te organiseren... Zouden die dan die clausule bij een verlenging in takt laten? Zou wel een beetje dom zijn, niet? Dus... De haalbaarheid van een GP van Nederland hangt van veel dingen af, maar die exclusiviteitsclausule van Spa is er daar geen van. Als Liberty Media echt een GP in Nederland wil, dan is die clausule zo weg.quote:Op donderdag 12 oktober 2017 12:59 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Oh, jij neemt deel aan de contractonderhandelingen?
En als Spa zegt: "Zak maar in de stront als we geen exclusiviteitsclausule krijgen".?quote:Op donderdag 12 oktober 2017 13:47 schreef TagForce het volgende:
[..]
Ja, dat snap ik. Maar een Demo geven is wat anders dan racen.
Champcar was ook een high-downforce formule en heeft ook op Assen geraced. Hoewel ze onnoemelijk hard door de bocht gaan is inhalen nagenoeg onmogelijk. Enkel de haarbocht en de GT bocht komen in aanmerking om een uitremactie te proberen, maar door de verkanting van met name de haarbocht was daar de bochtensnelheid ook te hoog om goed in te kunnen halen. Wat je dan dus krijgt is een optocht, en daar hebben we er al genoeg van in de F1.
Nee, maar Liberty Media komt zelf met de wens om een Dutch GP te organiseren... Zouden die dan die clausule bij een verlenging in takt laten? Zou wel een beetje dom zijn, niet? Dus... De haalbaarheid van een GP van Nederland hangt van veel dingen af, maar die exclusiviteitsclausule van Spa is er daar geen van. Als Liberty Media echt een GP in Nederland wil, dan is die clausule zo weg.
Daar heeft Spa vooral zichzelf mee... Puntje bij paaltje gaan ze dat echt niet doen.quote:Op donderdag 12 oktober 2017 13:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En als Spa zegt: "Zak maar in de stront als we geen exclusiviteitsclausule krijgen".?
In Nederland staat er binnen 5 jaar niets op stapel. Dan maar Max' thuisrace schrappen? Ik betwijfel dat ten zeerste.
Zoals ik al zei, de wens is vader van de gedachte. Je redeneert vanuit jezelf, niet vanuit Liberty Media. Ik zeg niet dat het niet gaat gebeuren, maar het is absoluut geen zekerheid.quote:Op donderdag 12 oktober 2017 13:57 schreef TagForce het volgende:
Daar heeft Spa vooral zichzelf mee... Puntje bij paaltje gaan ze dat echt niet doen.
Ze geven als reden namelijk al die Nederlanders die naar de GP komen nu Max het zo goed doet...
Maar al die jaren voor Max dan? Hadden ze toen geen bestaansrecht? Toen stonden ze ook gewoon op de kalender. Geloof me. Het is gewoon hoog van de toren blazen. En als Spa stopt, jammer dan. Dan gaan al die 'ollanders naar een andere GP in de buurt. Er waren er dit jaar ook al genoeg in Oostenrijk.
Aan de andere kant denk ik dat Liberty Media deels voor een stratencircuit kiest omdat dat nu juist wel binnen een jaar of 2 te regelen is als het echt moet. Immers zijn er voor stratencircuits geen regels met betrekking tot wegbreedte en uitloopstroken. Dat is dus lekker makkelijk te realiseren zonder al te veel verbouwen.
Nee, het is geen zekerheid. Daarom ook dat ze er nu mee komen, voordat de onderhandelingen over verlenging van Spa starten. Voor de rest, volledig vanuit het oogpunt van Spa èn Liberty geredeneerd. Spa wil het niet, maar kan zijn GP niet zomaar opgeven. Liberty ziet 80000 Nederlanders naar Spa gaan, en vraagt zich af wat voor een briljante inkomsten een Nederlandse GP dan gaat genereren. Daarnaast wil Liberty meer spektakel, en dus is een stratencircuit een reeele optie.quote:Op donderdag 12 oktober 2017 14:00 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, de wens is vader van de gedachte. Je redeneert vanuit jezelf, niet vanuit Liberty Media. Ik zeg niet dat het niet gaat gebeuren, maar het is absoluut geen zekerheid.
Dan gaan alle nederlandse fans naar Hockenheimquote:Op donderdag 12 oktober 2017 13:51 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
En als Spa zegt: "Zak maar in de stront als we geen exclusiviteitsclausule krijgen".?
In Nederland staat er binnen 5 jaar niets op stapel. Dan maar Max' thuisrace schrappen? Ik betwijfel dat ten zeerste.
Wat ik vooral hoor is een wens die de vader is van de gedachte.
Josquote:Op donderdag 12 oktober 2017 14:49 schreef nils7 het volgende:
Gasly gaat trouwens toch niet rijden in de VS.
Wie gaat m vervangen?
Te weinig tijd om een stuurtje te bouwen voor hem.quote:
Kubica wil sowieso niet een one-off doen. Alleen een volledig seizoen.quote:Op donderdag 12 oktober 2017 15:05 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Jos
[..]
Te weinig tijd om een stuurtje te bouwen voor hem.
ik denk Palmerquote:Op donderdag 12 oktober 2017 14:49 schreef nils7 het volgende:
Gasly gaat trouwens toch niet rijden in de VS.
Wie gaat m vervangen?
Nee maar dat geeft hem wel weer wat race-feeling.quote:Op donderdag 12 oktober 2017 15:30 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Kubica wil sowieso niet een one-off doen. Alleen een volledig seizoen.
Financieel een te groot risico omdat hij dan de uitgekeerde verzekeringspremie moet teruggeven. Dat wil hij alleen maar doen voor een heel seizoen heb ik begrepen (n.a.v. uitspraken van Rosberg).quote:Op donderdag 12 oktober 2017 15:37 schreef SnowOokami het volgende:
[..]
Nee maar dat geeft hem wel weer wat race-feeling.
Maar wat Peterselieman ook zegt... Palmer waarschijnlijk.
lijkt wel een beetje knullig allemaal dit, zal wel veel geld hebben opgeleverd om Sainz eerder naar Renault te laten gaan.quote:Op donderdag 12 oktober 2017 15:59 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Financieel een te groot risico omdat hij dan de uitgekeerde verzekeringspremie moet teruggeven. Dat wil hij alleen maar doen voor een heel seizoen heb ik begrepen (n.a.v. uitspraken van Rosberg).
En ik denk Sebastién Buemi, aangezien hij al Red Bull testrijder is en in juni nog getest heeft met de RB13 in een bandentest voor Pirelli.
Ik denk ook wel Buemi ja. Tenzij Renault Sirotkin uitleent om de switch van Carlos rond te krijgen.quote:Op donderdag 12 oktober 2017 15:59 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
Financieel een te groot risico omdat hij dan de uitgekeerde verzekeringspremie moet teruggeven. Dat wil hij alleen maar doen voor een heel seizoen heb ik begrepen (n.a.v. uitspraken van Rosberg).
En ik denk Sebastién Buemi, aangezien hij al Red Bull testrijder is en in juni nog getest heeft met de RB13 in een bandentest voor Pirelli.
De dag dat er een halve gehandicapte competitief kan zijn in de f1 stop ik met kijken.quote:Op woensdag 11 oktober 2017 20:16 schreef Gezicht het volgende:
Kubica 'succesvol' getest met Williams.
https://m.facebook.com/st(...)3&id=568665409957112
En de MXGPquote:Op donderdag 12 oktober 2017 08:40 schreef franklop het volgende:
[..]
Asseb wil zelf toch niet persé? Met de superbikes en natuurlijk MotoGP hebben ze al 2 mooie evenementen in huis ook
Zit wat inquote:Op donderdag 12 oktober 2017 16:30 schreef fathank het volgende:
[..]
De dag dat er een halve gehandicapte competitief kan zijn in de f1 stop ik met kijken.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |