SnowOokami | zondag 8 oktober 2017 @ 09:50 | |
Voor de zestiende race van het seizoen treden de teams aan op Suzuka International Racing Course voor de Grand Prix van Japan. Dit legendarische circuit was vaak de laatste of voorlaatste van het seizoen en dus werden er meerdere titels beslist. In 2016 won Mercedes hier bijvoorbeeld het constructeurskampioenschap, en in 1988 werd Ayton Senna op dit circuit voor het eerst wereldkampioen. De Grand Prix van Japan werd voor het eerst gereden in 1963 en staat dit jaar voor de 44e keer op de kalender, al werd een deel van die races gereden op het circuit van Fuji. Recordkampioen is Michael Schumacher met zes overwinningen. De baan is 5.807 meter lang en er worden 53 ronden afgelegd. De snelste raceronde werd vorig jaar neergezet door Sebastian Vettel in 1:35.118. Het circuit van Suzuka, ontworpen door voormalig directeur van Circuitpark Zandvoort Hans Hugenholtz, is een technisch en lastig circuit en is geliefd bij de coureurs. Het is een unieke baan omdat het een 8-vorm maakt en de auto's elkaar in het midden kruisen. In 2014 kwam het leven van coureur Jules Bianchi ten einde na een zware crash in bocht 7. Hij was hiermee de eerste coureur die overleed dankzij verwondingen opgelopen tijdens een Grand Prix sinds Ayton Senna, de man die op Suzuka furore maakte. Kan Max stunten en voor het eerst in zijn carričre twee races achter elkaar winnen? Verspeelt Vettel definitief de kans op de wereldtitel, of kan hij het Hamilton nog moeilijk maken? Maak het mee in de ??????? ! (Grote Prijs van Japan) Bron: Fédération Internationale de l'Automobile & Pirelli Motorsport Actueel weer Suzuka | ||
daNpy | zondag 8 oktober 2017 @ 09:51 | |
Heeft Vettel nu gewoon pech of gaat hij veel te lomp om met zijn auto? | ||
pmponer | zondag 8 oktober 2017 @ 09:52 | |
Ric wil aandacht http://www.dumpert.nl/med(...)n_bij_de_persco.html | ||
SnowOokami | zondag 8 oktober 2017 @ 09:52 | |
Ook interessant: https://www.motorsport.co(...)l-miss-us-gp-962997/ Wie zou Gasly kunnen vervangen @ Austin trouwens? | ||
pmponer | zondag 8 oktober 2017 @ 09:52 | |
Ik denk dat hij lief tegen de auto praat, maar dat duits he... niet de meest romantische taal van het universum | ||
Whiskers2009 | zondag 8 oktober 2017 @ 09:53 | |
Bevestiging Honda en Gasly-verhaal: https://www.f1today.net/n(...)y-in-vs-tegen-houden | ||
VEM2012 | zondag 8 oktober 2017 @ 09:53 | |
Neem het hem niet kwalijk, alleen dat gedoe met die records, alsof hij in de buurt komt van jongens als Senna en Michael... hij mag hun schoenen nog niet poetsen. Ondertussen is er al jarenlang geen reet meer aan de F1. Ja, de eerste helft van het seizoen was het weer even leuk. Stond op het punt om een Mercedes te bestellen en dat toch maar niet gedaan. Niet rationeel ofzo, maar gewoon, ik heb het even helemaal gehad met dat clubje daar. Misschien volgend jaar beter, maar ik heb een hard hoofd in. | ||
Nattekat | zondag 8 oktober 2017 @ 09:54 | |
Webber | ||
SnowOokami | zondag 8 oktober 2017 @ 09:54 | |
| ||
Whiskers2009 | zondag 8 oktober 2017 @ 09:54 | |
Palmer Zoals iemand hier al zei toen ik over dit verhaal begon tijdens de race | ||
mikieu | zondag 8 oktober 2017 @ 09:55 | |
| ||
Tarado | zondag 8 oktober 2017 @ 09:57 | |
nou ja Ferrari zat er dit jaar qua snelheid goed bij, qua betrouwbaarheid nog niet, dat moet echt beter. | ||
Whiskers2009 | zondag 8 oktober 2017 @ 09:58 | |
Is Buemi niet nog steeds reservecoureur trouwens? | ||
Whiskers2009 | zondag 8 oktober 2017 @ 10:00 | |
Volgens Ted had Max een blistered tyre | ||
Gezicht | zondag 8 oktober 2017 @ 10:01 | |
Dat was het eerste wat in me opkwam ja | ||
Re | zondag 8 oktober 2017 @ 10:03 | |
toch prettig te zien dat mercedes een vertragingstactiek nodig had om Max op afstand te houden. Mooie start, Ric vertrekt altijd in safe-mode, vette actie op Vettel van Max (bougies waren daar al stuk maar hebben weinig invloed in de bochten), Massa en Alonso moet toch pijn doen als veteranen zo de race te moeten beďnvloeden. Leuke conversatie van max met pit over all-in, jammer dus van de blauwe vlaggen | ||
bokkepoot | zondag 8 oktober 2017 @ 10:04 | |
Lance mag ook wel de baard in de keel krijgen zeg .. Goeiedag wat een piepstem | ||
BadderHaring | zondag 8 oktober 2017 @ 10:04 | |
Maar Ricciardo is echt een betere coureur dan Max hoor. Volwassener en zo. | ||
M.Melandri | zondag 8 oktober 2017 @ 10:04 | |
Alonso en Massa waren gewoon aan het strijden voor een punt. | ||
VEM2012 | zondag 8 oktober 2017 @ 10:05 | |
Ze waren beter uit de winter gekomen dan Mercedes, maar Mercedes heeft de meeste mogelijkheden en die halen dan de achterstand wel weer in. De Ferrari was betrouwbaar en nu ineens niet meer, wat mij het idee geeft dat ze hebben gegokt en betrouwbaarheid opgeofferd hebben voor snelheid. Hoe dan ook, het moet nog maar blijken dat Ferrari de slag met Mercedes volgend jaar aankan. Er zit sowieso iets heel erg mis in de F1 sinds ze over zijn op 'Prius'-technologie. Doe mij maar weer een lekkere V10 of V12. | ||
Re | zondag 8 oktober 2017 @ 10:05 | |
ja, dus?... zowel HAM verloor tijd als dat Max weer werd geblokt, dat is gewoon beďnvloeding van de race | ||
M.Melandri | zondag 8 oktober 2017 @ 10:07 | |
Deden alles gewoon netjes binnen de regels. Dus wat is het probleem? | ||
M.Melandri | zondag 8 oktober 2017 @ 10:08 | |
Mercedes en Red Bull hebben ook veel last gehad van het feit dat ze ineens de vering moesten aanpassen vlak voor het seizoen. | ||
Re | zondag 8 oktober 2017 @ 10:09 | |
dat ik niet naar een seniorenwedstrijd op irrelevante plekken wil kijken ... | ||
Peterselieman | zondag 8 oktober 2017 @ 10:09 | |
en Ferrari weer veel last van het inperken van het olieverbranden | ||
Yashaaaaa | zondag 8 oktober 2017 @ 10:10 | |
Zijn er al beelden van huilende Britta dan? | ||
SnowOokami | zondag 8 oktober 2017 @ 10:10 | |
Wat ik het meest trieste aan de huidige Formule 1 vind ik nog het brandstof sparen en dat men afhankelijk is van de ERS hoe hard ze een rondje kunnen rijden | ||
VEM2012 | zondag 8 oktober 2017 @ 10:14 | |
Mercedes heeft overduidelijk het beste blok. Ze zijn 4 jaar geleden met een mega voorsprong begonnen en koppelen dat aan de grootste geldberg. Zoals het nu gaat zou alleen Porsche zoiets kunnen doorbreken, nu daar VAG geld achter zit (in combinatie met de know how die bij Porsche rondloopt). Maar die zullen ook wel eerst moeten groeien in die rol. | ||
Gezicht | zondag 8 oktober 2017 @ 10:15 | |
De link van de F1 met de auto-industrie is onmiskenbaar, op dat gebied is hybride/elektrisch/zuinig rijden de toekomst en daar moet dus ook de F1 in mee. Hoe jammer het ook is dat er geen V12 en refueling meer zijn. | ||
VEM2012 | zondag 8 oktober 2017 @ 10:17 | |
F1 is gewoon van het padje af gegaan. Ik kan mij niet voorstellen dat er fans zijn die zitten te wachten op een halve Formule E. Je wil zien wat de coureurs kunnen. Natuurlijk was er altijd al wel een team dat er even bovenuit stak, maar zoals nu kan ik mij niet heugen. | ||
M.Melandri | zondag 8 oktober 2017 @ 10:19 | |
Knap werk inderdaad, maar Ferrari zit er inmiddels gewoon bij. Dan heb je ook nog de factor banden die een bepalende rol kunnen spelen. | ||
Wombcat | zondag 8 oktober 2017 @ 10:21 | |
Neuh, gaat prima met Bottas zo. | ||
XL | zondag 8 oktober 2017 @ 10:21 | |
Staat buiten kijf, die plotseling onbetrouwbaarheid moet wel een gevolg zijn van de crashes in Singapore en Malaysia (die hij schuld was) | ||
Sander_Van_Hoorn | zondag 8 oktober 2017 @ 10:22 | |
Mits ze mee zouden doen, is Porsche niet de enige denk ik. Maarde enige die ik naast hen ken bedenken is BMW en dat gaat niet gebeuren. | ||
SnowOokami | zondag 8 oktober 2017 @ 10:24 | |
Een ERS systeem van 250.000 euro gaat nooit geďntegreerd worden in een personen auto, maar ze zullen er misschien wat van leren... Ben wel benieuwd of die double anchor injectors van Ferrari een weg zullen vinden naar de personen auto's (die kerel is niet voor niks meteen naar Fiat verplaatst). Mazda komt overigens met HCCI benzine motoren binnen nu en 2 jaar. Nee idd, hoop echt niet dat ze binnen 10 jaar ook 100% elektrisch gaan rijden. | ||
Fer | zondag 8 oktober 2017 @ 10:25 | |
Jos de boss | ||
VEM2012 | zondag 8 oktober 2017 @ 10:26 | |
In de eerste helft van het seizoen. En bedenk: Red Bull leek vorig jaar het gat te kunnen dichten. Is ook niets van terecht gekomen. | ||
Automatic_Rock | zondag 8 oktober 2017 @ 10:29 | |
Nee, dat is maar de helft van het F1 spel. Daarom kijk ik F1 en niet naar de Renault Clio Cup Het zou dan ook idioot zijn om terug te gaan naar V12 motoren. Of wil je ook weer stalen remschijven, carburateurs en een handgeschakelde 5 bak terug in de F1 hebben? Dan kan je pas echt zien 'wat coureurs kunnen'... | ||
Fer | zondag 8 oktober 2017 @ 10:31 | |
Dat is toch Nascar? Als er iets saai is. | ||
daNpy | zondag 8 oktober 2017 @ 10:34 | |
Loopt flink in op Vettel in het WDC. | ||
daNpy | zondag 8 oktober 2017 @ 10:34 | |
Omdat het stuurwiel daar alleen maar naar links staat | ||
Wombcat | zondag 8 oktober 2017 @ 10:35 | |
Als Vettel nog een keer uitvalt, gaat Bottas erlangs | ||
XL | zondag 8 oktober 2017 @ 10:35 | |
Red Bull kan ook ferrari nog inhalen... | ||
heywoodu | zondag 8 oktober 2017 @ 10:36 | |
...dan is het doorgaans niet NASCAR inderdaad. | ||
Peterselieman | zondag 8 oktober 2017 @ 10:36 | |
ze zijn de laatste races iig flink ingelopen | ||
M.Melandri | zondag 8 oktober 2017 @ 10:36 | |
Singapore en Maleisie was Ferrari veruit de beste auto. Alleen deed Vettel raar en in Maleisie speelde de betrouwbaarheid parten. | ||
daNpy | zondag 8 oktober 2017 @ 10:37 | |
Alleen als Bottas dan op het podium staat. | ||
Tarado | zondag 8 oktober 2017 @ 10:38 | |
ja ze hebben het laten afweten en vandaag was hij ook zeker niet kansloos geweest voor de overwinning | ||
Wombcat | zondag 8 oktober 2017 @ 10:38 | |
In theorie wel, maar dan moet Ferrari wel een keer of 3 vaker uitvallen dan Red Bull, want het gat is iets van 90 punten en da's best veel. Als beide teams met 2 wagens eindigen, krijgt Red Bull dat niet meer dicht. | ||
daNpy | zondag 8 oktober 2017 @ 10:39 | |
Achja, het is zuur maar dit is wel goed voor Vettel. Dit bouwt zijn karakter en daar wordt hij sterker van.
| ||
Mani89 | zondag 8 oktober 2017 @ 10:40 | |
Hebben we zin in de race? | ||
daNpy | zondag 8 oktober 2017 @ 10:40 | |
Welke race? | ||
jpjedi | zondag 8 oktober 2017 @ 10:40 | |
Dat kun je wel als zekerheid gaan stellen. De hele automotive sector switched nu in hoog tempo naar EV, dan zal de F1 niet met historische techniek blijft rijden. Ik denk dat we ons er voor open moeten stellen en het moeten accepteren. Wellicht geeft het een lekker aggressief race beeld met die koppelcurves van EV techniek. | ||
VEM2012 | zondag 8 oktober 2017 @ 10:42 | |
Nee, ik wil technologische ontwikkeling vanuit de renstallen en niet vanuit wat van bovenaf wordt opgelegd. | ||
SnowOokami | zondag 8 oktober 2017 @ 10:42 | |
Hoop dat ze dan wel soundracer introduceren wat een takke herrie maken die Formule E auto's. | ||
SnowOokami | zondag 8 oktober 2017 @ 10:44 | |
Ik had eigenlijk wel meer pace van Kimi verwacht, Verstappen reed 1,5s per rondje bij Kimi weg na z'n pitstop... das best wel veel, zelfs al reed Kimi op relatief oude soft banden. | ||
VEM2012 | zondag 8 oktober 2017 @ 10:45 | |
Niet stuk gaan is onderdeel van de beste auto zijn. Dus blijft Singapore over waar vooral de weersomstandigheden oorzaak waren van dat Hamilton kon winnen. Maar af en toe het beste pakket hebben (zoals Red Bull in Maleisië) en meestal de mindere zijn, daar ga je niet ver mee komen. | ||
Asschen_sukar | zondag 8 oktober 2017 @ 10:46 | |
Vast al tig keer gezegd inmiddels, maar zet kubica lekker 1 race in de torro rosso | ||
SnowOokami | zondag 8 oktober 2017 @ 10:47 | |
Te weinig tijd om het stuur aan te passen. | ||
Peterselieman | zondag 8 oktober 2017 @ 10:47 | |
Di Resta voor een race van Williams lenen? | ||
SnowOokami | zondag 8 oktober 2017 @ 10:48 | |
Of Norris van McLaren? of mag die niet rijden? | ||
Peterselieman | zondag 8 oktober 2017 @ 10:49 | |
Heeft de leeftijd toch nog niet? | ||
Peterselieman | zondag 8 oktober 2017 @ 10:50 | |
Norris is van 13 november 1999, dus nog geen 18 jaar. En dat mag nog niet | ||
SnowOokami | zondag 8 oktober 2017 @ 10:51 | |
In de VS wel Maar dan hou je weinig over, behalve Palmer misschien. Ferrari rijders worden het sowieso niet. | ||
Peterselieman | zondag 8 oktober 2017 @ 10:55 | |
Sirotkin eventueel? | ||
Sinister-D- | zondag 8 oktober 2017 @ 10:55 | |
Kloterij is dat als STR nu voor 1 race een Di Resta/Palmer/andere beschikbare ervaren rijder zou willen inzetten ze de rest van het jaar geen keuze meer hebben, en ze niemand meer van hun eigen opleiding in die wagen kunnen zetten omdat ze dan hun 4 rijders/per seizoen gebruikt hebben. | ||
Gezicht | zondag 8 oktober 2017 @ 10:56 | |
Button? | ||
Weltschmerz | zondag 8 oktober 2017 @ 10:56 | |
Ze lagen flink achter qua vermogen, toen moesten zij hun oliebrander ook nog veranderen en Mercedes niet, dan moet je de rand gaan opzoeken en vergroot je het risico dat er iets stuk gaat. Een auto die langere tijd superieur is, is bijna altijd ook de meest betrouwbare auto, gewoon omdat het team kan besluiten iets pas te doen als ze zeker zijn dat het heel blijft. Maar er waren ook al problemen met de stuurinrichting en de remmen. Zeker zo'n falende stuurinrichting lijkt me geen gevolg van het nemen van technische risico's omdat je moet, maar een fout omdat het team teveel hooi op zijn vork moet nemen om snel genoeg te zijn. Toch zijn ze gewoon aan het inlopen, misschien nog wel harder sinds de zomerstop dan daarvoor. Als die trend zich doorzet hebben ze volgend jaar een gelijkwaardige auto. Er moet een link blijven met de auto-industrie, die moet van de opgedane kennis kunnen profiteren en teams moeten engineers uit de industrie kunnen halen. Dat raakt aan wat de F1 is, het alternatief voor deze units is dan ook eerder volledig elektrisch dan een V10. Dat zie ik niet zitten. Welke regels? | ||
Peterselieman | zondag 8 oktober 2017 @ 10:57 | |
ze hebben na Gasly voorlopig ook niemand meer achter de hand | ||
VEM2012 | zondag 8 oktober 2017 @ 11:01 | |
We zullen het allemaal zien. Halverwege het seizoen voorspelde ik al dat Mercedes de grip op het kampioenschap stevig terug in handen had en jij was toen ook heel positief over Ferrari. Je weet dat ik graag hoop dat jij gelijk krijgt in jouw voorspelling. Vol elektrisch past wat mij betreft totaal niet bij F1. En van mij mag hybride best als de renstal het wil. Zoals bv Porsche in de 24h races begon met hybride. Maar de units die ze nu gebruiken zijn door de strot geduwd en sindsdien is Mercedes koning F1. | ||
M.Melandri | zondag 8 oktober 2017 @ 11:06 | |
Als je alle races bekijkt is het vrij gelijkwaardig tussen Ferrari en Mercedes. Alleen gooit Vettel in Baku 12 punten weg en Singapore was ook gewoon onhandig. Daardoor liept hij niet een punt of 13 in maar verloor er 25 tov Hamilton. Dat scheelt dus 50 punten met nu een voorsprong van 59 van Hamilton had het vrij close kunnen zijn. | ||
VEM2012 | zondag 8 oktober 2017 @ 11:12 | |
13 plus 25 is bij mij 38. | ||
M.Melandri | zondag 8 oktober 2017 @ 11:13 | |
+ de 12 van Baku. | ||
VEM2012 | zondag 8 oktober 2017 @ 11:16 | |
O zo. Maar dat hij er 13 ingelopen zou hebben op Hamilton geloof ik niet. De Ferrari is niet best op nat, dus ik vermoed dat hij 3e was geworden achter Hamilton. De Mercedes was zondag gewoon zeer sterk. | ||
Sinister-D- | zondag 8 oktober 2017 @ 11:25 | |
dat klopt, maar ik zie Red Bull niet zo snel meer naar "buitenstaanders" grijpen voor STR zoals in het verleden met Bourdais. Dan zie ik nog eerder Da Costa of Buemi knstappen. | ||
Weltschmerz | zondag 8 oktober 2017 @ 11:41 | |
Dat was toch ook niet onterecht als je naar de snelheid kijkt? Als Verstappen in Singapore niet tegen Raikkonen aanrijdt en Vettel daar met een flinke puntenvoorsprong uitkomt gaat Mercedes de motor misschien wat meer opschroeven met alle risico's van dien en doet Ferrari wat voorzichtiger. Daarnaast heeft Mercedes het ook best getroffen met een aantal koude weekenden, dat hoort er allemaal bij maar je moet er wel rekening mee houden bij de beoordeling van de onderliggende krachtsverhoudingen. Uiteindelijk had Mercedes dit seizoen net genoeg over van zijn suprematie, inclusief de betrouwbaarheid, om het in de gegeven omstandigheden te redden. De vraag is of de trend van de inlopende Ferrari zich doorzet of niet. Dat komt ook door het risico wat Mercedes heeft genomen en dat de overige motorbouwers die enorme voorsprong hebben gezien en het niet over een andere boeg hebben gegooid. Renault en Ferrari hadden ook 2015 kunnen opofferen voor 2017. Het risico van grote technische regelwijzigingen is altijd dat er een grote voorsprong bij een team ontstaat. Dat de FIA precies bepaalt hoe een motor er uit moet zien is nou juist om te voorkomen dat er nog grotere verschillen ontstaan. Dat is jammer, ik zie liever zoveel mogelijk verschillende oplossingen, maar dat is niet anders. | ||
Peterselieman | zondag 8 oktober 2017 @ 11:45 | |
Het is voorlopig afwachten | ||
Geralt | zondag 8 oktober 2017 @ 12:03 | |
Waarom niet gewoon kiviet terug in die auto voor de laatste paar races? | ||
Peterselieman | zondag 8 oktober 2017 @ 12:04 | |
die komt al terug, maar Gasly moet mogelijk de race in de VS missen omdat Honda wil dat hij dan in Japan racet | ||
Asschen_sukar | zondag 8 oktober 2017 @ 12:05 | |
Gebeurt toch ook? Ze hebben alleen in Austin? Een probleem omdat gasly dan z'n kampioenschap race moet rijden in z'n eigen klasse van Honda. | ||
Geralt | zondag 8 oktober 2017 @ 12:05 | |
Ow dat had ik even gemist. Volgens mij kunnen ze ook gewoon een auto aan de kant houden toch? Reglementair gezien dan bedoel ik zonder dikke boetes. | ||
Tinos85 | zondag 8 oktober 2017 @ 12:07 | |
http://f1.com/JPN-AlonsoFlags Reprimande en twee strafpunten voor Alonso voor het negeren van de blauwe vlaggen. | ||
zoem | zondag 8 oktober 2017 @ 12:07 | |
Alonso penalised for ignoring blue flags | ||
Sinister-D- | zondag 8 oktober 2017 @ 12:07 | |
ik dacht juist dat ze 2 wagens voor een evenement moeten inschrijven.... | ||
Geralt | zondag 8 oktober 2017 @ 12:08 | |
Er is toch wel vaker maar 1 auto ingezet omdat een coureur gecrashed was en de auto niet op tijd klaar en/of geen reserve coureur? | ||
Geralt | zondag 8 oktober 2017 @ 12:08 | |
Of vergis ik me dan heel erg? | ||
SnowOokami | zondag 8 oktober 2017 @ 12:10 | |
Logisch, Honda kan het kampioensschap winnen voor Toyota en Gasly kan ook z'n Super Formula titel winnen. En er valt weinig te halen in Austin voor STR denk ik... denk dat alleen Mercedes, Ferrari, RBR, McLaren Honda en Force India in de top 10 komen volgende race en anders ergens een verdwaalde Williams/Renault. Die strafpunten zijn wel over de top zeg | ||
#ANONIEM | zondag 8 oktober 2017 @ 12:13 | |
Zou ook mijn gok zijn. Die staat weliswaar nog onder contract bij McLaren, maar gezien het geschuif met de Honda-motoren en alles wat ermee samenhangt, zou ik me kunnen voorstellen dat Button een race voor STR doet. | ||
SnowOokami | zondag 8 oktober 2017 @ 12:15 | |
Oh die is er ook nog ja, maar denk dat je die echt in een auto moet duwen en met de zweep moet behandelen om überhaupt nog rond te rijden, die heeft er volgens mij echt geen zin meer in. | ||
zoem | zondag 8 oktober 2017 @ 12:15 | |
Button had recentelijk nog aangegeven niet meer open te staan voor een comeback. Invallen op Monaco deed hij alleen omdat Monaco. | ||
Geralt | zondag 8 oktober 2017 @ 12:16 | |
Vettel al straf gekregen? | ||
XL | zondag 8 oktober 2017 @ 12:16 | |
De arrogante houding, straf maakt me niet uit, ik heb toch geen punten helpt misschien | ||
sasquatsch | zondag 8 oktober 2017 @ 12:17 | |
Een waarschuwing voor het missen van de pre-race anthem. | ||
#ANONIEM | zondag 8 oktober 2017 @ 12:18 | |
Aha, dat wist ik niet. Ik dacht juist dat Button nog wel een optie zou zijn omdat-ie eerder dit jaar nog gereden heeft. | ||
SnowOokami | zondag 8 oktober 2017 @ 12:18 | |
Nu nog een reprimande voor het overslaan van de interviews en hij mag gelijk doorvliegen naar Mexico | ||
#ANONIEM | zondag 8 oktober 2017 @ 12:18 | |
Een reprimande toch? | ||
zoem | zondag 8 oktober 2017 @ 12:18 | |
Button: I left it a year too long racing in F1 | ||
Geralt | zondag 8 oktober 2017 @ 12:20 | |
Ik doel op het zich niet melden in het vierkantje waar eerder dit jaar Max gewoon een straf voor kreeg. Jack had het tijdens de uitzending over dat Engelse pers Vettel een boete aan wilde naaien. Die snapte ik al niet. Het is een regel. Overtreedt je die dan krijg je de bijbehorende straf. Helemaal niet moeilijk en hoeft ook niet lang over nagedacht te worden. Waarom lees ik daar nog niets over? | ||
SnowOokami | zondag 8 oktober 2017 @ 12:21 | |
Max kreeg geen straf 5e keer dat dit gezegd wordt. | ||
Geralt | zondag 8 oktober 2017 @ 12:21 | |
25K boete las ik overal destijds. | ||
Nattekat | zondag 8 oktober 2017 @ 12:22 | |
Boete =/= straf? | ||
SnowOokami | zondag 8 oktober 2017 @ 12:22 | |
Die heeft hij niet gehad! | ||
Zorro | zondag 8 oktober 2017 @ 12:23 | |
En dan staat er: Dus hij is bestraft voor ophouden van Hamilton, die hij makkelijk voorbij liet, en niet voor Max die hij ophield? Op sommige punten (lees: als Hamilton betrokken is) heeft Weltschmertz gewoon gelijk | ||
Geralt | zondag 8 oktober 2017 @ 12:23 | |
Die boete niet? | ||
SnowOokami | zondag 8 oktober 2017 @ 12:23 | |
nee http://www.f1maximaal.nl/(...)boete-van-25000-euro | ||
#ANONIEM | zondag 8 oktober 2017 @ 12:23 | |
Daarvoor krijg je een boete, die betaal je en dan is het klaar. Het vreemde is dat je voor het missen van het volkslied kennelijk een reprimande kunt krijgen. En dat kan echt invloed hebben op de races; drie reprimandes en je mag je helm een weekendje thuis laten. | ||
tja77 | zondag 8 oktober 2017 @ 12:23 | |
Godver, wat ben je toch een Vettel fanboy/sneuneus. | ||
Weltschmerz | zondag 8 oktober 2017 @ 12:24 | |
Of het was weer een poging van Ziggo om Vettel zwart te maken, of Britta was aan het gillen vanwege die handtastelijke tandarts, of beide, maar dat Vettel de pers niet te woord heeft gestaan is onzin. | ||
#ANONIEM | zondag 8 oktober 2017 @ 12:24 | |
Max zei nota bene zelf dat de enige reden dat hij zo dicht bij Hamilton kon komen, was dat Hamilton nogal last had van het verkeer. | ||
Nattekat | zondag 8 oktober 2017 @ 12:25 | |
Max heeft ie niet onnodig opgehouden. Dat gat naar Hamilton slonk wel heel snel daarvoor, en was nog steeds klein na Alonso. | ||
Geralt | zondag 8 oktober 2017 @ 12:25 | |
Ze hebben niet gezegd dat ie de pers niet te woord heeft gestaan, ze hebben gezegd dat ie zich niet in het vierkantje gemeld heeft. En dat klopt zo te zien. | ||
Geralt | zondag 8 oktober 2017 @ 12:25 | |
Ow die update had ik even gemist. Excuus | ||
SnowOokami | zondag 8 oktober 2017 @ 12:26 | |
Ik dacht al je bleef het maar vragen | ||
Weltschmerz | zondag 8 oktober 2017 @ 12:26 | |
Als een klok vaker dan twee keer per dag de juist tijd aangeeft moet je je misschien eens afvragen of die het gewoon doet. | ||
#ANONIEM | zondag 8 oktober 2017 @ 12:26 | |
Hij gaf wel een "vragenblokje", maar deed het achter de Ferrari garage, waar niet alle media van wist. Die zaten dus huilie te doen dat ze er niet bij konden zijn omdat ze in het vierkantje stonden te wachten. [ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2017 12:27:23 ] | ||
Zorro | zondag 8 oktober 2017 @ 12:26 | |
Hamilton time | ||
habitue | zondag 8 oktober 2017 @ 12:28 | |
LEWIS HAMILTON!!! | ||
Sinister-D- | zondag 8 oktober 2017 @ 12:29 | |
dat klopt, maar dan staat die wagen wel al inschreven in het evenement incl coureur, en heeft dan al een FP of zelfs quali gereden, die sessies horen ook bij het evenement. Als STR nu geen 2de wagen inschrijft dan denk ik dat die weleens een boete kunnen kunnen krijgen. | ||
habitue | zondag 8 oktober 2017 @ 12:32 | |
Zou Vettel net zo boos zijn nu als vorig jaar Rusland? | ||
Tarado | zondag 8 oktober 2017 @ 12:37 | |
ook steeds de VSC ipv SC was ook wel opvallend al had Verstappen toch weinig kans gehad denk ik | ||
Nattekat | zondag 8 oktober 2017 @ 12:39 | |
Hangt een beetje af van het circuit wat handig is. Hier konden ze alles heel makkelijk opruimen, dus is een VSC voldoende. | ||
tja77 | zondag 8 oktober 2017 @ 12:49 | |
Hamilton had vandaag iets meer pace. Max had er heel misschien voorbij gekunnen, maar omdat Hamilton sneller was had dat in de laatste ronde gemoeten. | ||
SnowOokami | zondag 8 oktober 2017 @ 12:50 | |
Idd en tis nu eenmaal P2 geworden Ben heel erg benieuwd naar Austin... zou Max daar eindelijk een keer Pole kunnen pakken? | ||
Tarado | zondag 8 oktober 2017 @ 12:54 | |
nee | ||
Weltschmerz | zondag 8 oktober 2017 @ 12:54 | |
Volgens mij zei Plooij dat hij te teleurgesteld was om de pers te woord te staan en dat hij al weg naar huis was. Die Britse journalisten waren waarschijnlijk gewoon te druk met hun Hamilton circle jerk ipv op te letten waar hij de pers te woord staat. Volgens mij worden coureurs die vroegtijdig uit de race liggen wel vaker buiten het vierkantje geinterviewd. | ||
Tarado | zondag 8 oktober 2017 @ 12:56 | |
is een drukte om niks, is toch vrij normaal dat je even tijd voor jezelf neemt als je kans om wereldkampioen te worden verkeken is. | ||
Nattekat | zondag 8 oktober 2017 @ 12:58 | |
Je weet niet wat een beetje regen op een baan als COTA kan doen | ||
Tarado | zondag 8 oktober 2017 @ 12:59 | |
is er regen voorspeld? | ||
Nattekat | zondag 8 oktober 2017 @ 12:59 | |
Naast dit: | ||
SnowOokami | zondag 8 oktober 2017 @ 13:00 | |
Die baan ligt de RBR toch erg goed juist? | ||
Nattekat | zondag 8 oktober 2017 @ 13:00 | |
Kunnen ze tegenwoordig twee weken vooruit voorspellen? | ||
Wombcat | zondag 8 oktober 2017 @ 13:00 | |
Idd. De wagens zijn over het hele seizoen redelijk gelijkwaardig. Soms is de Mercedes de snellere, soms de Ferrari. Wel heeft Mercedes wat vaker de snelste wagen in de kwalificatie, Ferrari dan weer iets vaker in de race. De Ferrari is minder betrouwbaar. Over het geheel maakt dat de Mercedes dan wel de beste, maar het verschil is marginaal. | ||
Nattekat | zondag 8 oktober 2017 @ 13:02 | |
Heeeeeeel lang recht stuk Alhoewel... Maleisië... ik neig naar ja. | ||
mikieu | zondag 8 oktober 2017 @ 13:05 | |
Austin, die keer dat Max gewoon de pit in kwam?:D | ||
Humberto-T | zondag 8 oktober 2017 @ 13:06 | |
Zie de tweets van Buxton hierboven, gewoon ongelukkig/niet netjes van het Ferrari team. Van Vettel te begrijpen dat hij zsm weg wilde en van de pers te begrijpen dat ze geirriteerd waren door dit. Vind jij F1 kijken wel leuk? De enige reacties die ik je zie geven hebben of (negatief) betrekking op Hamilton/Britse pers of het verdedigen van Vettel als er wat commotie rond hem is. Je post vrijwel nooit wat positiefs/non kritisch. | ||
Nattekat | zondag 8 oktober 2017 @ 13:06 | |
Om een ronde later kapot bij pit-exit te stranden | ||
SnowOokami | zondag 8 oktober 2017 @ 13:18 | |
omg ja, was ik helemaal vergeten oops. | ||
Yashaaaaa | zondag 8 oktober 2017 @ 13:19 | |
Zit nu nog even de interviews te kijken, en toch zou ik Sainz ook mijn bed niet uit trappen hoor | ||
Tarado | zondag 8 oktober 2017 @ 13:21 | |
waarschijnlijk doet hij dat rijden beter | ||
SnowOokami | zondag 8 oktober 2017 @ 13:26 | |
Hoop dat Renault al spijt heeft. | ||
engine | zondag 8 oktober 2017 @ 13:33 | |
Inderdaad. Is toch gewoon bijzonder pijnlijk en vond dat hij het netjes deed door wel nog even naar het publiek te zwaaien. | ||
SnowOokami | zondag 8 oktober 2017 @ 13:48 | |
Kan wel zijn dat ze het Vettel zwaarder aanrekenen dan Max vanwege z'n ervaring. | ||
Weltschmerz | zondag 8 oktober 2017 @ 13:58 | |
Ik weet niet wat de afspraak is, het heeft een hoog wij van WC-eend gehalte zoals wel vaker bij de pers. Vettel heeft wel de pers te woord gestaan en wilde dus niet zsm weg, maar dat wordt dan wel weer de wereld in geslingerd en gaan mensen weer roepen dat hij straf moet krijgen itt tot Verstappen een paar races geleden die het niet kon opbrengen om de pers te woord te staan. Verder snap ik niet hoe dat tot een emotionele confrontatie met Britta moet leiden anders dan door de gebruikelijke rattigheid van Britse journalisten. Ik vind de F1 zelf kijken wel leuk, maar ik hou er niet van als mensen onder het mom van sportjournalistiek mij in de maling proberen te nemen en het ergert me misschien nog wel meer dat dat bij anderen wel makkelijk lukt. De verslaggeving is dusdanig oneerlijk dat het geen verslaggeving meer is maar leugenachtige fanboypropaganda maar de wedstrijdleiding en de FIA zijn ook oneerlijk. Het is echt geen toeval dat Alonso straf krijgt voor het ophouden van Hamilton en niet voor het ophouden van Vettel vorige week. Dat werkt al heel lang zo en dan krijgt Vettel kritiek omdat hij om blauwe vlaggen en het gehoorzamen daarvan zeurt maar die coureurs die op een rondje worden gezet weten ook wel dat ze straf krijgen als ze Hamilton in de weg zitten dus die heeft ook niks te zeuren. | ||
Klummie | zondag 8 oktober 2017 @ 14:00 | |
Ergens terug te kijken als je geen ziggo of Sky hebt? DM graag. | ||
sasquatsch | zondag 8 oktober 2017 @ 14:12 | |
Er zijn regels voor. Iets van binnen 3 (of 5) blauwe vlaggen. Bij Hamilton hield Alonso zich er niet aan (duurde meer dan een rondje), bij Verstappen wel. | ||
franske19 | zondag 8 oktober 2017 @ 14:37 | |
"I'm not here to finish 4th" | ||
Gezicht | zondag 8 oktober 2017 @ 14:53 | |
#ANONIEM | zondag 8 oktober 2017 @ 14:55 | |
Iemand zin om de tekst van de OP voor de VS te gaan schrijven? Ik was net begonnen maar kwam niet verder dan de organisatie volledig te bashen over die belachelijke 4 uur pauze tussen FP3 en Q voor het concert van Timberlake en dan 2 regeltjes over de race zelf Dus iemand die neutraler is mag het doen [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2017 14:56:04 ] | ||
Nattekat | zondag 8 oktober 2017 @ 14:57 | |
Wacht, wat? | ||
Floriz87 | zondag 8 oktober 2017 @ 14:58 | |
| ||
#ANONIEM | zondag 8 oktober 2017 @ 14:58 | |
Was afgelopen zomer nieuws dingetje over. Ze wilden dat het aansloot aan het concert van die pauper dus dienden het verzoek in om de pauze van 2 uur aan te passen naar 4 (en FIA keurde het goed) [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2017 14:58:54 ] | ||
klaasweetalles | zondag 8 oktober 2017 @ 14:59 | |
max wordt 2e maar het is geen nieuws meer | ||
Nattekat | zondag 8 oktober 2017 @ 14:59 | |
Dus doen ze de kwali om fucking 16:00 terwijl half Europa de nacht al in is? | ||
Captain_Jack_Sparrow | zondag 8 oktober 2017 @ 15:00 | |
Ik denk omdat de gap tussen Hamilton en Max, nadat ze allebei voorbij waren aan Alonso, weer gelijk was. Max heeft er dus geen nadeel van gehad. | ||
StephanL | zondag 8 oktober 2017 @ 15:01 | |
Mooi gedaan van Max hoor. Jammer dat Bottas lastig was | ||
#ANONIEM | zondag 8 oktober 2017 @ 15:01 | |
Jup Murrrica http://www.independent.co(...)oncert-a7805056.html Wie f1calendar.com gebruikt moet trouwens even opletten. Die heeft nog de oude tijd [ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2017 15:03:27 ] | ||
Captain_Jack_Sparrow | zondag 8 oktober 2017 @ 15:02 | |
Uhhuh..... | ||
Nattekat | zondag 8 oktober 2017 @ 15:03 | |
Ugh, ik was al bang dat dat Amerikaanse bedrijf Amerikaans ging doen. | ||
SnowOokami | zondag 8 oktober 2017 @ 15:05 | |
Ze komen er wel achter als er 100 miljoen mensen minder kijken. | ||
Automatic_Rock | zondag 8 oktober 2017 @ 15:06 | |
Dus deze tijden kloppen ook niet? http://www.gpupdate.net/n(...)ix-van-amerika-2017/ | ||
#ANONIEM | zondag 8 oktober 2017 @ 15:07 | |
Correct, Q is 2 uur later dan daar staat. Maar volgens mij snapt niemand het meer. Want dat bericht die ik net linkte van de Independent had het over 9PM BST. (GMT+1). Dat zou dus 22:00 NED tijd zijn. Ook dat klopt niet, want het is 16:00 GMT-5. Dus 7 uur later in NL (23:00) en 6 uur in de UK (22:00). Gewoon Amerikaanse tijd (16:00) aanhouden op GMT-5 en er zelf 7 uur bij optellen. = 23:00 [ Bericht 9% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2017 15:11:03 ] | ||
sasquatsch | zondag 8 oktober 2017 @ 15:10 | |
Nee, moet 23.00 uur zijn volgens Formula1.com | ||
Captain_Jack_Sparrow | zondag 8 oktober 2017 @ 15:10 | |
Waarschijnlijk geen toeval. Hamilton had het vandaag de overwinning kunnen kosten en Vettel was dan alleen een seconde eerder klaar geweest. | ||
SnowOokami | zondag 8 oktober 2017 @ 15:13 | |
https://www.motorsport.co(...)harge-horner-963275/
| ||
Fir3fly | zondag 8 oktober 2017 @ 15:14 | |
Goede tweede plaats, teamgenoot weer om de oren gereden. Sterk einde van het seizoen zo. | ||
Captain_Jack_Sparrow | zondag 8 oktober 2017 @ 15:16 | |
We kunnen nu wel redelijk veilig stellen dat, bij gelijkwaardig materiaal, de enige coureur die Max kan bijhouden Hamilton is. En heel misschien Vettel op een goeie dag. | ||
SnowOokami | zondag 8 oktober 2017 @ 15:18 | |
Ik schrok toch wel even van het verschil op de straight (Mercedes vs Renault power)... keek net nog ff een stukje terug; Max kreeg op 0,5s DRS + slipstream op de straight en Bottas reed gewoon bij hem weg (zonder DRS). | ||
sasquatsch | zondag 8 oktober 2017 @ 15:20 | |
Zet die Vettel bril eens af! Alonso reageerde vandaag niet binnen de vastgestelde aantal vlaggen waarbinnen je moet reageren (3 of 5), want reed ruim een ronde in de weg. Bij Vettel vorige week waren het slechts een paar bochten. Dat mag. | ||
Captain_Jack_Sparrow | zondag 8 oktober 2017 @ 15:21 | |
Max had een setup met meer downforce. Zijn topsnelheid op het straight was iets van 25km/h lager dan de snelsten. Ricciardo had een andere setup, was daardoor sneller op het rechte stuk en kon Bottas 3 rondjes lang achter zich houden. | ||
SnowOokami | zondag 8 oktober 2017 @ 15:24 | |
Ja misschien wel, Max kon iig flat in 130R, Hamilton kon dat niet daarom was het verschil in die bocht maar een paar km/u. Op de straight vond ik het verschil toch ook wel erg groot ook al had Max meer downforce. | ||
Weltschmerz | zondag 8 oktober 2017 @ 15:24 | |
Hoe kom je daar nou bij? Je moet snel mogelijk aan de kant. | ||
BadderHaring | zondag 8 oktober 2017 @ 15:24 | |
Dit klopt gewoon. Onvoorstelbaar hoe veel Verstappen met rijderskwaliteit goed maakt van het verschil in materiaal. Weltschmerz is het hier niet mee eens. | ||
SnowOokami | zondag 8 oktober 2017 @ 15:25 | |
Nee, je krijgt eerst knipper blauw en daarna vol blauw en dan heb je nog enkele bochten om hem langs te laten. | ||
Captain_Jack_Sparrow | zondag 8 oktober 2017 @ 15:28 | |
Ja en nee. Blue flag Warns a driver that he is about to be lapped and to let the faster car overtake. Pass three blue flags without complying and the driver risks being penalised. | ||
Sjemmert | zondag 8 oktober 2017 @ 15:48 | |
Maar wel mooi DotD geworden toen. En ging ie niet stuk op de back straight ? | ||
SnowOokami | zondag 8 oktober 2017 @ 15:52 | |
Overigens denk ik dat Hamilton en Verstappen zich niet heel erg hebben gestoord aan Alonso & Massa... of filteren ze tegenwoordig de "blue-flag!!" berichten? Ze hebben er beiden ook weinig over gezegd bij de interviews meen ik. | ||
Captain_Jack_Sparrow | zondag 8 oktober 2017 @ 15:56 | |
Reactie van Max: Denk dat je gelijk hebt. | ||
Red_85 | zondag 8 oktober 2017 @ 15:57 | |
Wat een troll is die Daniel zeg. The fuck http://www.dumpert.nl/med(...)el_van_hamilton.html [ Bericht 38% gewijzigd door Red_85 op 08-10-2017 16:05:55 ] | ||
Sjemmert | zondag 8 oktober 2017 @ 16:01 | |
Link werkt niet. | ||
Mano_ | zondag 8 oktober 2017 @ 16:04 | |
http://www.dumpert.nl/med(...)el_van_hamilton.html Wat een baas is het ook | ||
Red_85 | zondag 8 oktober 2017 @ 16:05 | |
Heeft iemand eigenlijk nog twijfels over het respect van Lewis naar Max? Lees dit even: https://www.formula1.com/(...)ference---japan.html
| ||
SnowOokami | zondag 8 oktober 2017 @ 16:19 | |
2 weken wachten | ||
Zorro | zondag 8 oktober 2017 @ 16:23 | |
Volgens de regels wel ja, vanaf het moment dat Alonso direct voor Max zat is dat dan waarschijnlijk. Maar ze hadden ook wel mee mogen nemen dat hij die idiote actie om zijn auto er tussen te sturen helemaal niet had hoeven maken, hij had Max gemakellijk in dezelfde actie als Hamilton voorbij kunnen laten, dus dat was misschien volgens de regels in orde maar wel een naaistreek. | ||
Asschen_sukar | zondag 8 oktober 2017 @ 16:26 | |
https://www.reddit.com/r/MotorsportsReplays/ | ||
Captain_Jack_Sparrow | zondag 8 oktober 2017 @ 16:30 | |
Mooi, hoor. Ik ga die Hamilton 'op z'n oude dag' nog waarderen. | ||
motorbloempje | zondag 8 oktober 2017 @ 16:34 | |
Zo, net eindelijk de race gekeken Nice! | ||
Weltschmerz | zondag 8 oktober 2017 @ 16:36 | |
Hoe kom je nou op Hamilton dan? Omdat hij al 4 jaar in het met afstand beste materiaal zit is hij beter met gelijkwaardig materiaal of zo? Maar jij kunt bovenstaande wel weten? Misschien is hij dat qua snelheid in absolute zin al wel. Het punt is dat in de tijd Schumacher begon er nog veel meer ruimte was om op persoonlijke klasse een groot verschil te maken. De marge waar binnen een coureur zich kan onderscheiden zijn veel kleiner geworden door de natuurlijke evolutie van de sport over een dergelijke periode, maar vooral door de bijzondere evolutie van de F1 in die periode, onder andere aangeslingerd door Schumacher zelf. Karten is voor veel meer kinderen haalbaar geworden en dat betekent dat je een veel groter talent moet zijn om de F1 te halen. Komt nog bij dat Schumacher zich bovenop zijn grote snelheid ook nog onderscheidde door fitheid en teamgeest. Tegenwoordig zijn ze allemaal superfit, anders doe je gewoon niet mee. Er is nog een echte teamplayer actief, maar Verstappen lijkt daarin niet heel erg uit te blinken. Ik vind het moeilijk in te schatten waar Verstappen qua snelheid staat, maar hij is niet degene die het grootste gat met zijn teamgenoot slaat. Ik vind best het een en ander spectaculair aan hem, maar niet het snelheidsverschil met Ricciardo of Sainz. Zoveel langzamer is Ricciardo helemaal niet en waar Ricciardo staat is ook weer een hele lastige. | ||
Gezicht | zondag 8 oktober 2017 @ 16:36 | |
https://www.facebook.com/Formula1/videos/905616219595361/ Interessant | ||
Asschen_sukar | zondag 8 oktober 2017 @ 16:39 | |
Wat een stel kleuters bij elkaar zeg, elkaar een beetje een oor aannaaien de hele tijd. | ||
BadderHaring | zondag 8 oktober 2017 @ 16:40 | |
Schumacher en teamgeest? Euh.... | ||
Klummie | zondag 8 oktober 2017 @ 16:41 | |
Thx! | ||
Gezicht | zondag 8 oktober 2017 @ 16:41 | |
Dat wel ja "Maar hij had z'n stuur niet in z'n auto achtergelaten!", "maar hij doet altijd z'n gordel los!" | ||
Sjemmert | zondag 8 oktober 2017 @ 16:43 | |
Mooi om te zien hoe dat gaat. Beetje elkaar erbij naaien en lopen stangen. | ||
tja77 | zondag 8 oktober 2017 @ 16:48 | |
Die opmerking van Hamilton dat het wellicht verstandig is dat Vettel z'n riem wel om houdt in de uitloopronde | ||
tja77 | zondag 8 oktober 2017 @ 16:49 | |
Dit ja, bij geen enkel team was er meer sprake van de nummer 1 rijder dan bij Ferrari en Benetton op het moment dat Schumacher er reed. | ||
Themeparktommy | zondag 8 oktober 2017 @ 16:57 | |
Wow... Die sneak peek laat wel zien wat een kinderen het eigenlijk zijn. De meester die zijn klas even aanspreekt op hun gedrag.. | ||
#ANONIEM | zondag 8 oktober 2017 @ 17:02 | |
Mwa. Ik zag 1 etterbakje (Ham), Vettel erbij lappen over dat stuur. En daarna de rest die Ham dan ook maar even op zijn plek zet. [ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2017 17:03:29 ] | ||
Asschen_sukar | zondag 8 oktober 2017 @ 17:11 | |
Komt natuurlijk ook door de inconsequente straffen van de fia. Normaal staan hier stevige straffen op, maar nu mocht het bij wijze van uitzondering weer wel. Je kan die kinderen alleen maar opvoeden als je consequent bent | ||
Fer | zondag 8 oktober 2017 @ 17:16 | |
Schumacher was iemand die veel verder keek dan zijn cockpit en ervoor zorgde dat er rondom de wagen ook goede mensen stonden. Totdat hij bij Ferrari kwam was het regelmatig Italiaanse chaos, een ontwerper die vanuit Engeland af en toe wat tekeningen opstuurde en veel wijzen met vingers naar elkaar. Schumacher was een echte promotor om er een team van te maken, samen met Ross Brawn en Jean Todt. | ||
Dutchguy | zondag 8 oktober 2017 @ 17:20 | |
Er werd vooral een wagen gebouwd waarmee Michael goed mee uit de voeten kon. Wel slim van Michael destijds om het hele team om zijn behoeften heen te masseren maar als 2e rijder had je niet veel in te brengen. | ||
Captain_Jack_Sparrow | zondag 8 oktober 2017 @ 17:24 | |
Todt heeft Schumacher gehaald en Schumacher wilde Brawn er bij. Om van Ferrari een goede organisatie te maken. Teamspirit was er bij Schumacher als het team deed wat hij wilde. Waar ik helemaal geen moeite mee had, overigens. | ||
Fer | zondag 8 oktober 2017 @ 17:27 | |
Nee man, was toen met regen en de Redbulls met een regen setup reden. Toen het droog werd kwamen de Mercedessen weer voorbij. | ||
Wombcat | zondag 8 oktober 2017 @ 17:28 | |
Vettel was ook niet veel sneller dan Ricciardo in het jaar dat ze samen bij Red Bull reden, sterker nog, hij was zelfs wat langzamer. Dus dat geeft wel een aardige indicatie. | ||
Tommeke | zondag 8 oktober 2017 @ 17:28 | |
Die neuspiercing | ||
Themeparktommy | zondag 8 oktober 2017 @ 17:31 | |
Iemand een linkje voor de post-race press conference? | ||
Fir3fly | zondag 8 oktober 2017 @ 17:45 | |
Nee hoor. | ||
tja77 | zondag 8 oktober 2017 @ 17:47 | |
Niet? Ik dacht dat Ricciardo meer poles en WK punten heeft gehaald dat seizoen en dat het aantal DNF ongeveer gelijk was. | ||
Fir3fly | zondag 8 oktober 2017 @ 17:48 | |
Dat zegt niets over de snelheid. | ||
RubenSosa | zondag 8 oktober 2017 @ 17:49 | |
Punten zijn niet belangrijk aldus de max trekkers | ||
Fer | zondag 8 oktober 2017 @ 17:49 | |
Valt me op dat na de race de monteurs allemaal geel/groene shirts dragen. Is dit verplicht? | ||
tja77 | zondag 8 oktober 2017 @ 17:51 | |
Vandaar dat ik ook het aantal DNF erbij vermeld. | ||
tja77 | zondag 8 oktober 2017 @ 17:52 | |
Als je sneller bent in de kwalificatie zegt dat niks over snelheid nee? | ||
Fir3fly | zondag 8 oktober 2017 @ 17:55 | |
Niet per se nee. Snelheid is meer dan alleen een snel rondje rijden. | ||
Captain_Jack_Sparrow | zondag 8 oktober 2017 @ 17:56 | |
Goeie coureur. Goeie manager ook, net zoals Schumacher. En dan bedoel ik het managen van variabelen, zodat hij het meest optimale kan halen uit de gegeven omstandigheden. Ben niet per se een fan, maar wat ik de afgelopen anderhalf jaar van hem gezien heb, is wel heel solide. En hij is snel. En de enige die in Brazilie vorig jaar nog een beetje in de buurt kwam van de pace van Max. Ik zeg niet dat ik het weet, maar dat 'we het wel kunnen stellen'. Nuance. En er is data beschikbaar voor zo'n vergelijking. Die data is er niet bij een vergelijking tussen Max en Schumacher. Veel tekst, maar snap niet wat je wilt zeggen; dat Max wel beter is dan Schumacher? Dat Max niet beter kan zijn dan Schumacher, want de kwaliteiten van de coureurs liggen nu dichter bij elkaar? Wat? Schumacher teamplayer en Max niet? Wat js jouw definitie van 'teamplayer', dan? Wat waarschijnlijk meer zegt over Ricciardo. Laten we wel wezen; in 2014 was Ricciardo een klap succesvoller dan Vettel in de Red Bull, terwijl Vettel net 4 titels achter elkaar had gehaald. Max's voertuigcontrole is exceptioneel, met name als de omstandigheden niet optimaal zijn (bv banden nog niet warm of nat wegdek). Toch nog even terug naar Brazilie 2016; denk dat de hele F1-wereld het er wel over eens is dat dat 'unprecedented' was. [ Bericht 2% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 08-10-2017 18:52:08 ] | ||
tja77 | zondag 8 oktober 2017 @ 18:01 | |
Uiteraard, maar waarin was Vettel dan qua snelheid beter dan Ricciardo? Ging hij sneller naar het toilet? Beklom hij sneller het podium? Spoot hij sneller z'n champagnefles leeg? | ||
Captain_Jack_Sparrow | zondag 8 oktober 2017 @ 18:02 | |
238 punten voor Ricciardo tegen 167 voor Vettel. 2x DNF en 1 DSQ voor Ricciardo en 3x DNF voor Vettel. Ricciardo was sneller. | ||
Captain_Jack_Sparrow | zondag 8 oktober 2017 @ 18:03 | |
Echt waar? Wat is het dan 'meer'? | ||
Fir3fly | zondag 8 oktober 2017 @ 18:05 | |
Gewoon vaak sneller op de baan. Maar heel veel pech dat jaar. Ricciardo had heel veel geluk, net als dit jaar eigenlijk. | ||
Captain_Jack_Sparrow | zondag 8 oktober 2017 @ 18:09 | |
11 keer voor je teamgenoot finishen op de baan in een seizoen is geen geluk. Dan ben je gewoon sneller. Acht keer op het podium staan (waarvan 3x eerste plek) tegen vier keer (geen overwinningen) is geen geluk. Dan ben je gewoon sneller. Overigens heeft Ricciardo niet veel geluk dit jaar, Max heeft veel pech. Om tussen hen de verhouding aan te geven: dit seizoen zijn ze in 6 races allebei gefinished, waarvan Max 4 keer voor Ricciardo is gefinished. En dat was in Monza ook gebeurd, als die sufkloot van een Massa niet zo achterlijk had gedaan. [ Bericht 17% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 08-10-2017 18:34:16 ] | ||
tja77 | zondag 8 oktober 2017 @ 18:13 | |
Heb je daar ook concrete voorbeelden van? Ik kan me er verdomd weinig meer herinneren namelijk. Je zou er zo een stuk of 5 moeten kunnen noemen als ik het zo lees. | ||
motorbloempje | zondag 8 oktober 2017 @ 19:19 | |
kaartjes voor Silverstone voor 2018 besteld | ||
Weltschmerz | zondag 8 oktober 2017 @ 19:34 | |
Vaag gezwets, je hebt het het over bij kunnen houden in gelijkwaardig materiaal, dan moet je aangeven waaruit blijkt dat hij de snelste van de rest zou zijn. Dat wordt niet zo'n heel makkelijk verhaal voor een coureur die zich regelmatig op snelheid heeft laten aftroeven door Rosberg, Button en zelfs Bottas de eerste seizoenshelft. Geen van die drie stond qua snelheid heel erg hoog aangeschreven voordat ze Hamilton het lastig maakten. Op basis van de data kun je het dus niet zo stellen. Ik zeg dat Schumacher er van begin af aan met kop en schouders boven uitstak en dat Verstappen in de verste verte daarbij niet in de buurt komt. Dat is ook niet zo raar want de sport is geevolueerd, Schumacher's talent zou nu ook niet meer toereikend zijn om er zo met kop en schouders boven uit te steken. Je benadert het van voor tot achter als teamprestatie, iedereen werkt hard om de auto sneller te krijgen. Vettel heeft duidelijk een voorbeeld aan hem genomen en dat zie je dan bijvoorbeeld vandaag terug dat hij het team in bescherming neemt, zoals hij ook dat ook vorig jaar gedaan heeft toen ze, het team inclusief hijzelf dus, de auto niet snel kregen. Een schril contrast met Alonso die na op racevaardigheid verslagen worden door Vettel doodleuk zei dat hij de morele wereldkampioen was omdat hij goed was maar de auto kut, terwijl hij het met die auto best had kunnen afmaken. Dan is het niet zo raar dat dat team hem liever zag vertrekken en niet terug wil. Hamilton had er ook een handje van om zijn McLaren de schuld te geven van dat hij niet snel genoeg was om Vettel te verslaan, terwijl hij in het WK achter stond op zijn teamgenoot Button. Je hebt coureurs die in een auto instappen en als het wat is doen ze mee om de titel en als het niet zoveel is niet en willen ze naar een ander team, en je hebt coureurs die bij een team instappen en daarmee de weg omhoog inzetten. Waarom is dat waarschijnlijk? Dat is ook nooit zo'n coureur geweest waarvan iedereen meteen zei dat het een toekomstig wereldkampioen was. Hij troefde Vettel af maar Vettel kon totaal niet uit de voeten met de balans in die auto. Vettel is een pietje precies, als de Ferrari niet naar zin is dan heeft hij een kluif aan Raikkonen, nu de auto goed is is hij structureel een halve seconde sneller. Laat die auto die naar zijn zin is nou net relevant zijn voor het WK en de auto die naar zijn is ook in de handen van zijn teamgenoot geen potten breken. De hele wereld aan beginnende F1 kijkers misschien. Het was indrukwekkend maar Schumacher nam in de regen regelmatig nog wat meer afstand van de rest, en dan niet op lijnen zoeken op een opdrogende baan, maar ook gewoon op een geheel kletsnatte baan. Ik ben er van overtuigd dat Verstappen wel de beste regenrijder van dit moment is maar ongekend was het niet. | ||
Weltschmerz | zondag 8 oktober 2017 @ 19:42 | |
Daar ben ik het niet mee eens. De verschillen waren niet groot, maar Ricciardo was hem wel echt de baas. Het is volgens mij ook uitgebreid aan de orde geweest en Vettel maakte er ook geen geheim van hoe ongelukkig hij van die auto werd. Hij moet gewoon een voorkant hebben waar hij blind op kan vertrouwen en dan sleurt hij die achteras wel door de bocht. Als hij dat niet heeft gaat hij gewoon niet hard, zoals hij ook vaak tov Raikkonen vaak niet hard ging. Dat is gewoon een zwak punt van hem. Van Alonso is het dan weer een sterk punt dat hij met elk hondenhok snel is, hoe slechter de auto in balans is, hoe groter het gat met zijn teamgenoot. Maar ja, de auto naar zijn zin krijgen en er dan steeds sneller mee worden zie je bij hem weer niet gebeuren. | ||
motorbloempje | zondag 8 oktober 2017 @ 19:51 | |
OK. | ||
tja77 | zondag 8 oktober 2017 @ 19:55 | |
Je gaf eerder zelf aan dat het juist moeilijker was om je als coureur te onderscheiden dan pak em beet 20 jaar terug. Maar je gebruikt nu wel Schumacher als maatstaf en dat hij meer afstand zou nemen. De tijden dat je een mindere coureur en auto op 2-3 rondes kunt zetten in de regen zijn voorbij. De regenbanden zijn beter en de onderlinge verschillen tussen de coureurs een stukje kleiner. Echte rijdende chicanes zitten er niet meer tussen. Dus ja, het was een Schumacheriaanse of Senna-achtige prestatie. | ||
Captain_Jack_Sparrow | zondag 8 oktober 2017 @ 19:56 | |
Well, you're full of it. En toch gaat Lewis dit jaar zijn 4de titel binnenhalen. En is Bottas nergens te bekennen. Ja, hoor. Maar ik gooi mijn meer dan 40 jaar kijkerservaring er ook wel bij. Dat van die kop en schouders, viel best wel mee, hoor. Schumacher had 3 jaar GT's gedaan voordat hij in de F1 kwam. En al was het wel zo, dan nog zegt dat vrij weinig over of hij beter is/was dan Max. En aanvullend, Senna heeft maar 3 titels binnengesleept in 10 jaar Formule 1. En dat in een era dat je 'makkelijk' kon uitblinken. Volgens die redenatie was hij dus eigenlijk niet eens zo goed. Zoals Max, bedoel je. Je hebt veel geschreven, maar daar stond geen antwoord op mijn vraag in. Wat bedoel je met teamplayer? Want bij Schumacher was zijn 'team' de manier om successen te halen (geldt voor elke coureur, eigenlijk). En elke coureur naast hem was automatisch de 2de viool. Waar ik geen moeite mee heb, maar dat past niet binnen mijn definitie van teamplayer. Omdat Ricciardo simpelweg beter was dan Vettel in de Red Bull. En als Vettel zo'n 'pietje precies' is, dan is hij blijkbaar niet in staat om, samen met zijn engineers, een auto naar zijn hand te zetten. Je kunt 'Pietje Precies' ook vertalen naar 'Zeurpietje'. Want dat is Vettel als zijn bedje niet gespreid is. Als je het alleen kan, als iedereen alles voor je klaar zet, dan wordt je afgetroefd door coureurs die wel met de variabelen uit de voeten kunnen. Ik heb Lauda live zien verbranden. Overigens heb ik het niet over KIJKERS, maar over de de F1-wereld. Mannen zoals bv Lauda. Zoek de commentaren maar eens op. Zijn vast wel te vinden op youtube of iets dergelijks. [ Bericht 1% gewijzigd door Captain_Jack_Sparrow op 08-10-2017 21:54:52 ] | ||
tja77 | zondag 8 oktober 2017 @ 20:03 | |
Kon hij die auto niet naar zijn hand zetten dan? Hij was toch de meervoudig Wereldkampioen, hij reed al een aantal jaar voor RBR. RBR kende Vettel en zijn rijstijl, zijn wensen en voorkeuren. Als Vettel balans in de auto wil, dan kan het toch gewoon? Gedurende het seizoen zijn er talloze momenten dat er updates komen. Je ziet het nu ook bij RBR, Max heeft de auto naar zijn hand gezet, en vanaf dat moment is hij qua pace Ricciardo de baas. Kan Vettel een auto niet beter maken dan? Kan hij de engineers niet sturen? Ik kan het me bijna niet voorstellen namelijk. Een goed coureur draagt toch ook zijn steentje bij aan de ontwikkeling van de auto gedurende het seizoen? Of luisterde RBR niet naar hem, maar naar Ricciardo? | ||
bokkepoot | zondag 8 oktober 2017 @ 20:08 | |
Kewl, is het qua organisatie en drukte een beetje te doen daar? Ik wil denk ik volgend jaar ook, maar heb geen zin in Spa-achtige taferelen. | ||
SnowOokami | zondag 8 oktober 2017 @ 20:09 | |
Of de Redbull ring. | ||
bokkepoot | zondag 8 oktober 2017 @ 20:10 | |
Om te gaan? of dat het daar ook zo druk en slecht geregeld is? | ||
motorbloempje | zondag 8 oktober 2017 @ 20:12 | |
Het is zéér prima georganiseerd, zeker als je voor het weekend gaat en er kampeert, maar ook als je in de buurt verblijft en in een hotel slaapt. Wij gaan nu voor de derde keer, en het is echt zo'n compleet weekend. Kan je, als je het kunt betalen, zeker tribunekaarten aanraden. Als je die hebt kun je op zaterdag gratis overal op de andere tribunes ook zitten tijdens alle support races, trainingen en kwalificaties, en het entertainment en de voorzieningen op de camping zijn erg goed, al zou ik wel voor 'family camping' gaan, want lively is gewoon echt dat je gewoon NIET slaapt | ||
SnowOokami | zondag 8 oktober 2017 @ 20:13 | |
Te gaan, ben er zelf nooit geweest maar lees altijd positieve berichten over hoe het daar loopt tijdens zo'n weekend. Moet voor volgend jaar ook nog een race uitzoeken | ||
#ANONIEM | zondag 8 oktober 2017 @ 20:20 | |
Na de race op Suzuka is het tijd om naar de Verenigde Staten af te reizen voor de 47e United States Grand Prix, die sinds 1908 op veel verschillende circuits met wisselende racevrije periodes is gehouden. Sinds 2012 gaan we voor deze race naar Texas en wel op het fraaie Circuit of the Americas, zo’n 20km ten zuiden van de Texaanse hoofdstad Austin. Het circuit is zoals veel recente circuits, ontworpen door de Hermann Tilke, maar waar veel andere circuits ontworpen zijn met het oog op meerdere race disciplines, is het Circuit of the Americas volledig voor de Formule 1 ontworpen. Het is een redelijk snelle en brede baan met vloeiende bochten die meerdere racelijnen mogelijk maken. Favoriet voor deze race zal Lewis Hamilton zijn, hij won de afgelopen vijf jaar 4 van de races op dit circuit, waarbij in 2013 Sebastian Vettel, die toen nog voor Red Bull reed, met de 1e plek aan de haal ging. Vettel zal dit weekend alles geven wat hij heeft in een poging om nog kans te maken op het kampioenschap. Op dit moment heeft Lewis 306 punten, waar Sebastian het met 247 moet doen. Met nog 4 races te gaan kan Lewis zijn kampioenschap dit weekend al veiligstellen wanneer hij de race wint en Vettel als 6e of lager over de finish komt. Na twee opeenvolgende podiums in Maleisië en Japan lijken de coureurs van Red Bull ook in bloedvorm te verkeren. De betrouwbaarheidsproblemen die Max al het hele seizoen plagen lijken minder te zijn geworden en na zijn winst op Sepang en welverdiende 2e plaats in Japan is Max hard bezig om de punten van Red Bull weer omhoog te stuwen. Red Bull heeft met 303 punten nog een achterstand van 92 punten op de nummer 2 in het constructeurs klassement, Ferrari. Wanneer we de huidige lijn van punten voor beide teams zouden doorzetten, dan zou Ferrari met zijn aanhoudende slechte geluk nog op het laatste moment hun felbegeerde tweede plaats kunnen verliezen, iets waar vele miljoenen mee gemoeid zijn. Voor Ferrari zal het dus belangrijk zijn dat beide auto’s over de finishlijn komen na de dramatisch verlopen races in Singapore, Maleisië en Japan. Bron: Fédération Internationale de l'Automobile & Pirelli Motorsport Actueel weer Austin
[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2017 22:36:54 (Team van Giovinazzi fixt) ] | ||
SnowOokami | zondag 8 oktober 2017 @ 20:21 | |
Thanks CrashO | ||
bokkepoot | zondag 8 oktober 2017 @ 20:23 | |
Bedankt! Word dan waarschijnlijk kamperen, ben wel wat gewend qua herrie met kamperen. | ||
tja77 | zondag 8 oktober 2017 @ 20:23 | |
Hulde voor de mensen die tijd en energie steken in het maken van de OP. | ||
bokkepoot | zondag 8 oktober 2017 @ 20:25 | |
Inderdaad | ||
Weltschmerz | zondag 8 oktober 2017 @ 20:26 | |
Het begon ermee dat ik zei "Verstappen is wel een bijzonder talent maar het is ook weer geen Schumacher". Daarmee doelde ik op de macht tov de rest van het veld. Dat gaan we gewoon niet nog een keer zien omdat een coureur alleen kan presteren tov zijn omgeving van dat moment. Vettelesk misschien wel, zoals hij notabene met een Torro Rosso een race wist te winnen... Er is nog wel meer veranderd, regen was altijd de grote equalizer maar tegenwoordig zie je ook weer veel meer auto's die het in de regen juist wel of juist niet doen. Je ziet coureurs de ene keer worstelen, en in andere natte omstandigheden weer gaan als de brandweer. Vroeger was het heel simpel, je had een paar die gleden er meteen af, de rest werd op 3 seconden per rondje gereden door een specialist als Alesi, en dan kwam Schumacher er met 5 seconden per rondje aan zetten. Ging het regenen dan kon je de overwinning voor Schumacher vast bijschrijven. Ik wil die race van Verstappen in Brazilie best Schumacheriaans of Senneus noemen, het was er indrukwekkend genoeg voor, maar het typerende van die twee was nou juist dat het zo voorspelbaar was. Niet één briljante race, maar gewoon een macht over dat soort omstandigheden en de rest die er bijna altijd was. als je dan naar de wat andere omstandigheden bij de kwalificatie op Monza kijkt moest Verstappen daar meer dan een seconde toegeven op Hamilton. Dat was voor Senna en Schumacher dan weer ondenkbaar. | ||
motorbloempje | zondag 8 oktober 2017 @ 20:37 | |
Ja, nou, als je 'Lively' gaat zitten slaap je echt niet, want dan gaat de muziek nog tot heel laat/vroeg door. En met 'Family' zit je ook dichter bij het circuit (en is ook echt niet zo 'family' ofzo, met gillende kinderen Wij gaan weer lekker op de donderdagochtend, goed plekje zoeken en dan zondagavond na de grote drukte en een hapje eten in de avond weer naar huis. | ||
motorbloempje | zondag 8 oktober 2017 @ 20:37 | |
Lichtpuntje van deze topicreeks. | ||
tja77 | zondag 8 oktober 2017 @ 20:37 | |
Max die een seconde toe moest geven op Monza heeft natuurlijk ook met de Mercedes power te maken. Natuurlijk heb je op een natte baan minder aan power dan op een droge baan. Maar Monza is niet echt een baan waar je de limiet in de bochten kunt opzoeken. Ja de parabolica, maar voor de rest chicanes en rechte stukken. Volgens mij had Hamilton ook net nieuw rubber gestoken en reed Max op wat oudere regenbanden. Dat met het verschil qua drivability tussen droog en nat ben ik wel met je eens. Ferrari lijkt dit jaar op een natte baan een stuk minder te zijn dan Mercedes. Vettel kan beter in de regen uit de voeten dan dat het nu lijkt. | ||
Sjemmert | zondag 8 oktober 2017 @ 20:42 | |
Zeker. Maar moet toegeven dat ik er nog nooit een gelezen heb | ||
#ANONIEM | zondag 8 oktober 2017 @ 20:50 | |
| ||
motorbloempje | zondag 8 oktober 2017 @ 20:51 | |
Wat was je favoriete gifje van vandaag crash? Ik volg de livetopics niet meer. | ||
tja77 | zondag 8 oktober 2017 @ 20:55 | |
Ik gebruik de OP altijd als ik wil weten hoe laat de race en sessies zijn. Het stukje tekst lees ik ook altijd ff door. Het overzicht met bandenopties is praktisch en de trivia is leuk. | ||
#ANONIEM | zondag 8 oktober 2017 @ 20:57 | |
Mag 3 ook? Kwa race, Max die Kimi nog net erachter weet te houden Kwa post-race, Hamilton die weer even overdreven moet doen Kwa podium, RIC die met zijn fles op de grond staat te beuken | ||
motorbloempje | zondag 8 oktober 2017 @ 20:58 | |
Die eerste | ||
Klummie | zondag 8 oktober 2017 @ 20:58 | |
Je hebt geen google | ||
Captain_Jack_Sparrow | zondag 8 oktober 2017 @ 20:59 | |
Maxiaans is accurater. Behalve dan natuurlijk de regenrace in Shanghai 2010 waar Schumacher gedeklasseerd werd, bijvoorbeeld. Ik krijg het idee dat jouw herinneringen een beetje een fantasiewereld creeeren. | ||
King_Merc | zondag 8 oktober 2017 @ 21:05 | |
Buemi denk ik.. de enige waar Marko spijt van heeft dat ie hem heeft laten gaan / contract niet verlengt | ||
tja77 | zondag 8 oktober 2017 @ 21:05 | |
Heb google? Kun je dat hebben dan? Ik FOK! mobiel, dus ga naar mijn AT en klik op de OP. Dat gaat sneller dan naar de site van google gaan en de juiste GP intikken en dan krijg je nog vaak een andere tijdzone, of niet alle sessies in 1 oogopslag. | ||
Whiskers2009 | zondag 8 oktober 2017 @ 21:12 | |
Nogmaals: is hij niet gewoon nog reservecoureur? Zo nee, wie dan wel? | ||
Sinister-D- | zondag 8 oktober 2017 @ 21:34 | |
is ook juist degene van de 2 die een wrok heeft tegen het F1 circus omdat ie geen kans kreeg bij het hoofdteam. Maar heeft wel genoeg licentie punten als vorige Formule E kampioen. | ||
Tinos85 | zondag 8 oktober 2017 @ 22:30 | |
Waarom staat bij Giovinazzi Ferrari erachter als team terwijl hij z’n races dit seizoen voor Sauber heeft gereden? | ||
#ANONIEM | zondag 8 oktober 2017 @ 22:32 | |
Whoops, is wat mis gegaan met copy pasten denk. (want officiele FIA notatie van Sauber is Sauber-Ferrari Pas hem wel even aan. *edit* fixed [ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2017 22:37:15 ] | ||
Tinos85 | zondag 8 oktober 2017 @ 22:44 | |
Topper | ||
Whiskers2009 | zondag 8 oktober 2017 @ 22:46 | |
Iemand? | ||
Sjemmert | zondag 8 oktober 2017 @ 22:55 | |
Sorry Je gifjes zie ik wel altijd graag. | ||
Tinos85 | zondag 8 oktober 2017 @ 22:59 | |
http://www.gpupdate.net/n(...)ormule-1-teams-2017/ Volgens deze lijst wel. | ||
sasquatsch | zondag 8 oktober 2017 @ 23:16 | |
Volgens de Red Bull site ook. Hij heeft dit seizoen nog een bandentest gedaan voor Red Bull. Maar waarschijnlijk gaat Gasly gewoon rijden. Honda heeft hem liever in de F1 dan in de Super Formula. https://nl.motorsport.com(...)e-gp-amerika-963261/ | ||
maan_man | zondag 8 oktober 2017 @ 23:45 | |
En dat was er in Monaco ook nog pitsstopstrategie die niet in Max zijn voordeel heeft gewerkt. | ||
opreis | maandag 9 oktober 2017 @ 00:55 | |
Iemand ook al opgevallen dat 2 van de 4 constructeurs teams 1 en 2 na laatste staan? | ||
SnowOokami | maandag 9 oktober 2017 @ 07:46 | |
Ik zou het persoonlijk netter vinden als hij in de Super Formula deel neemt, 1 naar z'n team (Mugen), 2 voor Honda, 3 voor z'n fans, 4 hij maakt nog kans op het kampioenschap. Wat heeft de TR auto van dit jaar nou te zoeken in Austin? En 1 race missen is ook geen drama. | ||
Rossdale | maandag 9 oktober 2017 @ 08:49 | |
Hij rijdt alleen maar in de super formula om zich in de kijker te rijden voor een F1 zitje. Waarom zou je nog een stapje terug doen wanneer je hetgene waar je je hele leven naar toe hebt gewerkt eindelijk voor elkaar hebt? Elke race in F1 waar je iets kunt laten zien zegt meer dan welke juniortitel dan ook | ||
Meike26 | maandag 9 oktober 2017 @ 10:33 | |
Ik sprak Tom even ná de voorbeschouwing, ander moment was er helaas niet. Codewoord Vaatdoek niet gebruikt.. missie mislukt Ik zat trouwens half in beeld achter Doornbos in de voorbeschouwing, vol in beeld in de nabeschouwing (nog steeds achter Doornbos).. | ||
tja77 | maandag 9 oktober 2017 @ 10:43 | |
Was de exit van Stroll gisteren geen crash? Hij raakte weliswaar niks, maar het was wel einde race door die band die van de velg liep. Dit i.v.m. de trivia in de OP. | ||
Blik | maandag 9 oktober 2017 @ 10:48 | |
Denk dat de trivia meer is bedoeld voor als Stroll zelf een fout maakt of in moeilijkheden komt. Dit was in ieder geval niet iets waar Stroll iets aan kon doen | ||
daNpy | maandag 9 oktober 2017 @ 10:49 | |
Gewoon niet zo lomp met de auto om gaan. | ||
nils7 | maandag 9 oktober 2017 @ 10:54 | |
Kan Buemi niet instappen in de STR? | ||
Tarado | maandag 9 oktober 2017 @ 10:56 | |
waarom is dat nodig dan, ze hebben toch al Gasly en Kvyat aangewezen | ||
Nattekat | maandag 9 oktober 2017 @ 10:56 | |
Maar het was geen crash. | ||
tja77 | maandag 9 oktober 2017 @ 10:59 | |
Maar als Strollemans door zijn eigen toedoen eraf gaat en in de grindbak belandt, is het dan wel een crash? Ook als hij de bandenstapel niet raakt, maar komt vast te zitten in de grindbak? | ||
Tarado | maandag 9 oktober 2017 @ 11:13 | |
wat is jouw definitie van een crash dan? | ||
daNpy | maandag 9 oktober 2017 @ 11:13 | |
Ben ik het mee eens. Scheelde niet veel trouwens, hij hield hem nog best netjes voor zover dat mogelijk was. | ||
Tarado | maandag 9 oktober 2017 @ 11:25 | |
http://www.auto-motor-und(...)-japan-12720049.html | ||
vaarsuvius | maandag 9 oktober 2017 @ 11:39 | |
Volgende keer gewoon OP Doornbos klimmen, dan kom je beter in beeld | ||
SnowOokami | maandag 9 oktober 2017 @ 12:14 | |
Is nog niet definitief. | ||
Peterselieman | maandag 9 oktober 2017 @ 12:18 | |
Baas van Honda lijkt Gasly toch de race in de VS te gunnen | ||
Nattekat | maandag 9 oktober 2017 @ 12:20 | |
Bij een crash is doorgaans een andere auto of muur betrokken. | ||
SnowOokami | maandag 9 oktober 2017 @ 12:23 | |
Heel duidelijk is hij er iig niet in https://www.motorsport.co(...)uper-formula-963248/ Denk dat ze het er ook over eens zijn dat 1 race missen niet het probleem is. Misschien dat ze de beslissing bij Gasly neerleggen (over geen druk gesproken ) | ||
#ANONIEM | maandag 9 oktober 2017 @ 12:42 | |
Klummie | maandag 9 oktober 2017 @ 12:44 | |
Tweede race op rij de snelste. | ||
Klummie | maandag 9 oktober 2017 @ 12:59 | |
Met bril, zwart haar? | ||
Sjemmert | maandag 9 oktober 2017 @ 13:07 | |
Dachten hier al dat jij dat was. Volgens mij had iemand nog een screencap gepost ook | ||
Rossdale | maandag 9 oktober 2017 @ 13:27 | |
Ik had bij Meike een roze Jenson Button-bril verwacht, maar nee | ||
Fer | maandag 9 oktober 2017 @ 13:51 | |
We hebben je gezien. | ||
motorbloempje | maandag 9 oktober 2017 @ 13:54 | |
Die linker he? | ||
Meike26 | maandag 9 oktober 2017 @ 14:16 | |
Jep, betrapt.. | ||
vaarsuvius | maandag 9 oktober 2017 @ 14:16 | |
Jammer, het is veel leuker als er ineens wat Borissen met zonnebrillen en donkergrijze pakken door de paddock lopen... levert een beter Ted's notebook op | ||
Meike26 | maandag 9 oktober 2017 @ 14:17 | |
Leuk hoor.. | ||
Peterselieman | maandag 9 oktober 2017 @ 14:52 | |
Max en Ricciardo krijgen dit jaar nog een gridstraf vanwege een extra motorwissel. Mogelijk neemt Ricciardo de nieuwe krachtbron in Austin en Max in Mexico | ||
motorbloempje | maandag 9 oktober 2017 @ 14:53 | |
Cue regen en een fijne inhaalrace | ||
vaarsuvius | maandag 9 oktober 2017 @ 15:00 | |
Zijn er uberhaupt rijders die een seizoen uitrijden zonder gridstraffen wegens extra onderdelen of is dat zo'n beetje onmogelijk. Hamilton heeft alleen een gearbox change gehad denk ik , verder weet ik het niet | ||
habitue | maandag 9 oktober 2017 @ 15:00 | |
Zit daar die powerknop op voor op de zaterdag? | ||
Fer | maandag 9 oktober 2017 @ 15:26 | |
Nee dat is pas voor 2018 | ||
sasquatsch | maandag 9 oktober 2017 @ 15:56 | |
Afgezien van de coureurs die Mercedes en Ferrari motoren gebruiken (met uitzondering van Vettel) heeft iedereen al een gridstraf gehad. De overige coureurs zitten tegen de grens aan want hebben minimaal 4 componenten gebruikt. http://www.gpupdate.net/e(...)lements-used-so-far/ Is van voor Japan, waar Palmer, Sainz en Alonso nog nieuwe onderdelen hebben gebruikt. | ||
vaarsuvius | maandag 9 oktober 2017 @ 16:08 | |
Saturday: 1 44 Lewis Hamilton MERCEDES Q1 1:29.04 Q2 1:27.81 Q3 1:27.31 Sunday: 1. LEWIS HAMILTON MERCEDES R 1:27:31 | ||
sasquatsch | maandag 9 oktober 2017 @ 16:40 | |
1+27+31 = 59 (het verschil tussen Hamilton en Vettel in punten) | ||
SnowOokami | maandag 9 oktober 2017 @ 17:30 | |
Op wie doelen ze nou https://www.motorsport.co(...)o-rosso-2018-963021/ RB weet het ook niet meer volgens mij... Ik waag een gokje: Wehrlein en Norris als de line-up voor 2018. [ Bericht 12% gewijzigd door SnowOokami op 09-10-2017 17:41:26 ] | ||
beantherio | maandag 9 oktober 2017 @ 17:54 | |
Norris is nog maar 17 jaar. Dat is echt veel te jong he. edit: Zit ie eigenlijk wel in het RB-kamp? [ Bericht 2% gewijzigd door beantherio op 09-10-2017 18:03:38 ] | ||
Fer | maandag 9 oktober 2017 @ 18:07 | |
Alex Rossi of Newgarden voor de USA race? |