abonnement Unibet Coolblue
pi_173997427
Een gewezen VVD-Kamerlid heeft de vuile was over de fractie waar ze bijna zes jaar deel van uitmaakte buiten gehangen in een boek. Ybeltje Berckmoes-Duindam noemt het Binnenhof ‘het grootste haaienbad’.

Voorlichting zei het letterlijk: ‘Voorlichting loopt met u mee tot het ravijn, maar we springen niet' :D :D
Berckmoes, die als liberaal Kamerlid in de periode 2011-2017 vooral bekendheid vergaarde vanwege haar onbekendheid, rekent in Voorlichting loopt met u mee naar het ravijn 160 pagina’s lang af met haar voormalige collega’s.

In het boek, dat morgen verschijnt, schetst ze een beeld van een fractie als knellend keurslijf. Eigen initiatief of spontaniteit wordt niet gewaardeerd. Een fiat van de afdeling voorlichting is bij alles nodig. :|W

Ravijn
Zo schrijft ze over een gesprek in de Tweede Kamer met toenmalig VN-Libanon-coördinator Sigrid Kaag. Berckmoes stelt daar dat Europa door migratiestromen ‘een soort van Eurabia’ wordt. Na het debat wil Berckmoes fluks naar huis, maar bij de achteruitgang van de zaal staat een radiojournalist van BNR. ,,Met zo’n gele plopkap. Ik dacht nog: die man staat zeker verkeerd. Maar hij was er wel degelijk voor mij.”

De journalist stelt Berckmoes een paar vragen over haar opmerking. “Daarmee maakte ik meteen vijfentwintig fouten. Er was mij door de afdeling Voorlichting van de VVD verteld dat ik nooit een interview mocht geven zonder hun toestemming.”

Die afdeling begeleidde alle Kamerleden. De nieuwkomers kregen extra aandacht. Berckmoes typeert dat als ‘kneden’. ,,Maar als het dan mis ging, dan was het voor je eigen rekening. Voorlichting zei het letterlijk: ‘Voorlichting loopt met u mee tot het ravijn, maar we springen niet.’”

Backbencher
Berckmoes is de eerste om te erkennen dat haar Kamerlidmaatschap niet uit de verf kwam en dat haar enige claim to fame haar onbekendheid was. ,,Als je mijn naam googelt vind je al snel een Volkskrant-artikel onder de kop ‘Onopvallendste Kamerlid is Ybeltje Berckmoes-Duijndam’”, schrijft ze in het voorwoord. ,,Zelfs mijn familienaam ‘Duindam’ konden ze niet goed spellen, zo slecht kenden ze me in de media. Ik was slechts bekend als de vleesgeworden Haagse backbencher.”

Toch bleef ze Kamerlid, met een riante onkostenvergoeding. ,,Ik weigerde het Kamerlidmaatschap te zien als gewoon maar een baantje dat ingeruild kon worden voor een ander baantje. Aanblijven of niet aanblijven was niet eens een keuze voor mij.”

Dat haar functioneren intern niet bepaald werd bejubeld, blijkt onder andere uit zo’n veertig pagina’s interne documenten die Berckmoes aan haar boek heeft toegevoegd. ,,Politiek gevoel ontbreekt”, oordeelt fractieleider Halbe Zijlstra bij een functioneringsgesprek, waarvan ze verslagen afdrukt in de bijlage.

Ik weigerde het Ka­mer­lid­maat­schap te zien als gewoon maar een baantje dat ingeruild kon worden voor een ander baantje

Interview
Op het einde van haar Kamerlidmaatschap, als ze al weet dat haar naam niet meer op de kieslijst zal prijken, ontworstelt ze zich aan de houdgreep van de afdeling voorlichting door op eigen initiatief een interview aan deze krant te geven over een wetsvoorstel dat ze heeft geschreven over mensen met psychosociale problemen.

De VVD neemt haar dat niet in dank af. Berckmoes schrijft hoe Zijlstra haar op zijn Kamer ontbiedt. ,,Hij ging me straffen, zei hij, door me in de komende fractievergadering een uitbrander te geven. Want het was verkiezingstijd en dan moesten anderen niet ook nog eens op het idee komen op eigen houtje een interview te gaan geven.” Berckmoes mag ook niet meer over het onderwerp praten; een collega neemt het over.

Halbe Zijlstra deed vandaag alsof hij zich Berckmoes-Duindam niet onmiddellijk herinnerde. Zijlstra vindt haar uitlatingen 'geen reactie waard'. ,,Iedereen reageert het op zijn eigen manier af'' als je teleurgesteld bent dat je niet terugkeert in de Kamer, zei Berckmoes' fractieleider van toen.

https://www.ad.nl/politie(...)bij-partij~adc659de/

Wat een bende daar :r
pi_173997554
'Mislukt Kamerlid' Ybeltje Berckmoes schrijft meedogenloos boek over VVD

Halbe Zijlstra is alleen maar bezig met beeldvorming. Mark Rutte ziet de liefde als een probleem. Met de PVV werden gezellige borrels gehouden. Erik Ziengs vertelt de meest schunnige grappen. Joost Taverne mocht het vonnis over Wilders niet in twijfel trekken. Jeanine Hennis is 'echt een bazinnetje', Klaas Dijkhoff een blaffende generaal en Han ten Broeke wordt geen minister 'omdat er in het verleden ''iets'' was voorgevallen'. :D

Door: Ariejan Korteweg 25 september 2017, 19:05Als Kamerlid heeft Ybeltje Berckmoes bijna zes jaar lang gezwegen. Maar nadat de wegen van Kamerfractie en Berckmoes - ongetwijfeld tot beider grote opluchting - zich scheidden, lucht ze haar hart. Haar boek, dat de wonderschone titel 'Voorlichting loopt met u mee tot het ravijn' meekreeg, is de afrekening met een partijcultuur waarin voorlichting veelal het laatste woord heeft.

Toen de Volkskrant begin 2015 wilde weten wie het minst bekende Kamerlid was, leidde het onderzoek naar Ybeltje Berckmoes-Duindam. De media negeerden haar, ze nam zelden deel aan een plenair debat en als je een VVD-medewerker vroeg waar haar werkkamer was, moest die diep nadenken. Had je deze ultieme backbencher eenmaal gevonden, dan vertelde ze dat ze de commissievergadering van volgende maand aan het voorbereiden was. Dankzij haar boek weten we dat ze ook heel wat uurtjes op Netflix zat. Wachtend op de Kamerbel die opriep te gaan stemmen. Sommige collega's waren in slaap gevallen, schrijft ze. Anderen 'verschenen teut in de plenaire zaal'. :D

Genadeloos inkijkje
Zelden een Kamerlid ontmoet dat zo niet op haar plaats was als Berckmoes. Het aardige is dat ze dat zelf volmondig toegeeft. 'Ik ben mislukt als VVD-Kamerlid. Dat weet ik ook wel', zei ze tegen de Telegraaf, dat de primeur kreeg van haar boek. Stemvee, noemt ze zichzelf. 'Klara 39', naar haar plek op de lijst. 'Onze kerntaak: stemmen wat ons werd ge-sms't.' :D

Met terugwerkende kracht blijkt het Kamerlidmaatschap van Berckmoes toch zijn nut te hebben gehad. Zelden werd zo'n genadeloos inkijkje geboden in het functioneren van een grote Kamerfractie. Ze is meedogenloos, bij vlagen malicieus en ongetwijfeld vervuld van rancune. Richtlijnen voor de afdeling voorlichting en werkafspraken voor de fractie, informatie die de VVD niet graag met de buitenwacht deelt, zijn als bijlagen opgenomen. Maar, en dat geeft het boek geloofwaardigheid, ook zichzelf spaart ze niet.

Lessen trekken
Ybeltje wie?

Halbe Zijlstra
De VVD zou lessen moeten trekken uit haar verhaal. Hoe is het mogelijk dat Berckmoes op de kandidatenlijst kwam? Hoe bestaat het dat ze na gebleken ongeschiktheid mocht terugkeren? In wat voor land leven we als zo iemand een burgemeesterspost krijgt aangeboden als ultieme aansporing om te vertrekken? Als wat Berckmoes beschrijft in de buurt van de werkelijkheid komt, dan verkeert de VVD in de positie die het CDA ten tijde van Lubbers had: een door de macht met blindheid geslagen partij.

Berckmoes is het tweede oud-Kamerlid dat van leer trekt tegen politieke kadaverdiscipline. Eerder beschreef Sharon Gesthuizen in Schoonheid, macht, liefde hoe toenmalig partijleider Jan Marijnissen zijn SP-fractie geen enkele ruimte gaf. Er is wel verschil: Gesthuizen probeerde de SP te veranderen door een gooi naar het voorzitterschap te doen; Berckmoes heeft zich bijna 6 jaar geschikt en hangt na haar vertrek de vuile was buiten.

Veelzeggend is de reactie van Halbe Zijlstra, toen hem maandagochtend naar het boek werd gevraagd: 'Ybeltje wie?' Berckmoes zal het niet meer deren. Die kan weer elke ochtend naar haar kippen in Julianadorp: 'Heel bewust heb ik ook geen haan. Dat geeft maar overlast. Maar als ik een haan had gehad, had ik hem zeker Halbe genoemd.'

https://www.volkskrant.nl(...)k-over-vvd~a4518437/
:D :D
  maandag 25 september 2017 @ 22:46:34 #3
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_173997720
Op Fok mag je alleen de partijcultuur van de SP bashen
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_173998238
Maar die burgemeester posten kunnen toch helemaal niet "beloofd" worden ? Die worden toch allemaal heel integer voorgedragen door een gemeenteraad ? Of ben ik nou heel naïef ?
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_173998410
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 23:07 schreef Gohf046 het volgende:
Maar die burgemeester posten kunnen toch helemaal niet "beloofd" worden ? Die worden toch allemaal heel integer voorgedragen door een gemeenteraad ? Of ben ik nou heel naïef ?
:Y :Y
Je denkt zeker dat Gerrit Zalm ook integer is :|W 8)7
pi_173998587
quote:
6s.gif Op maandag 25 september 2017 23:14 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

:Y :Y
Je denkt zeker dat Gerrit Zalm ook integer is :|W 8)7
Haha dacht dat het sarcasme wel duidelijk was. Iets met baantjes carrousel en kartelpraktijken. Kunnen Thierry wel om allerlei redenen belachelijk maken, maar dat vind ik een sterk punt van hem/FvD.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_173999064
Pijnlijk dit weer. Maar hoe graag ik de VVD ook zou willen bashen. Het selecteren en in de pas laten lopen van kamerleden lijkt voor elke partij een probleem.

Dat is het voordeel van een districtenstelsel, waarin kamerleden een eigen achterban vertegenwoordigen. Tuurlijk zitten daar ook weer grote nadelen aan.
pi_173999163
Zo ziet men maar weer hoe democratisch het is toch?
pi_173999786
quote:
Zo dacht de VVD-fractie over de veroordeling van Geert Wilders

Oud VVD Tweede Kamerlid Ybeltje Berckmoes-Duindam heeft een weinig lovend boek over de VVD geschreven. Dinsdag ligt het in de winkel. Op TPO een voorpublicatie van het hoofdstuk over het proces tegen PVV-leider Geert Wilders. Toenmalig VVD Kamerlid Joost Taverne was het niet eens met de uitspraak van de rechter. Maar sprak dat niet uit tijdens een debat over de kwestie, wel in de fractie.

Wilders
In de fractievergadering is er harde kritiek op de rechterlijke uitspraak tegen Wilders. Maar naar buiten toe wordt daarover gezwegen. Verkiezingstijd!

In de aanloop naar de verkiezingen van 2017 stond Wilders op eenzame hoogte in de peilingen. Hij was bovendien de grote concurrent van de VVD als het ging om immigratie, het hoofdthema. Eigenlijk dacht de VVD daar net zo over als Wilders, maar dat kon natuurlijk niet zo naar buiten gebracht worden. De kleine vormverschillen die er waren met Wilders moesten juist opgeblazen worden tot principekwesties. Wilders moest telkens neergezet worden als zijnde ‘onbetrouwbaar’, de ‘wegloper’, tegenover wie premier Rutte als vaste waarde werd gepositioneerd. Rutte moest naar buiten gebracht worden als ‘de man met de oplossingen’. Ondertussen moest hij ook harde straattaal uitslaan, om de gewone Nederlander te binden, met uitroepen als: ‘Pleur op!’

Afstand houden van Wilders was de belangrijkste boodschap tijdens de campagne. Zo veel mogelijk negeren, uitsluiten, niet in zijn frame raken. In die mediastrategie paste het dus ook niet om te zeggen dat Wilders ten onrechte was veroordeeld. Maar intern werd daar heel anders over gesproken.

Op vrijdag 9 december 2016 werd Wilders veroordeeld wegens groepsbelediging en het aanzetten tot discriminatie vanwege zijn ‘minder minder’-uitspraak. De dinsdag erop kwam dit vonnis ter sprake in de fractievergadering. Een week na de uitspraak was er namelijk een plenair debat over het onderwerp vrijheid van meningsuiting geagendeerd door Kamervoorzitter Khadija Arib van de PvdA. Dat was natuurlijk niet toevallig. Zo kon het nog net voor het kerstreces plaatsvinden, en werd het geen verkiezingsdebat over Wilders. Dat was in het belang van iedereen, behalve van Wilders.

Woordvoerder Joost Taverne legde in de fractievergadering zijn interne fractienotitie voor met betrekking tot dit plenaire debat. Het ging, meer precies, over een initiatiefwetsvoorstel van Kamerlid en ex-PVV’er Joram van Klaveren. Dat voorstel beoogde een uitbreiding van de vrijheid van meningsuiting, naar aanleiding van de twee rechtszaken tegen Wilders. In de eerste rechtszaak werd hij vrijgesproken. Het draaide om de tweede rechtszaak. Daarbij ging het, letterlijk in het vonnis, om de volgende overtreding:

Op 19 maart 2014 heeft de heer Wilders aan zijn publiek gevraagd ‘willen jullie in deze stad en in Nederland meer of minder Marokkanen?’ In antwoord hierop werd door het publiek, dat vooraf was geïnstrueerd, meermalen ‘minder’ gescandeerd.

In het vonnis op de vrijdag voorafgaande aan het debat had de rechter geoordeeld dat Marokkanen kunnen worden gezien als ‘ras’. In zijn toelichting verwees de rechter naar een internationaal verdrag. Dan wordt nationaliteit ineens een ras. Zoekt en gij zult vinden. Wat normaal is parkeren we even. En de wetenschap schuiven we ook even aan de kant:

De juridische betekenis van de term ‘ras’ is veel ruimer dan de betekenis die dit begrip in het Nederlands spraakgebruik en de wetenschap normaal heeft. Gekeken moet worden naar het Internationaal Verdrag inzake de uitbanning van alle vormen van rassendiscriminatie (IVUR). Daarin wordt onder ‘rassendiscriminatie’ verstaan elke vorm van onderscheid, uitsluiting, beperking of voorkeur op grond van ‘ras’, ‘huidskleur’, ‘afkomst’ of ‘nationale of etnische afstamming’.

En de rechter ging nog verder. Hij maakte zelf wel eventjes uit dat Wilders met ‘Marokkanen’ niet de nationaliteit had bedoeld, maar de etnische afkomst:

De heer Wilders heeft op 19 maart 2014 een groep landgenoten op een voor iedereen heldere en duidelijke wijze geïdentificeerd door te verwijzen naar hun gemeenschappelijke afkomst. Hij heeft de nationaliteit gebruikt als etnische aanduiding. Daarmee verwijst de gebruikte term ‘Marokkanen’ naar de in het IVUR opgenomen kenmerken ‘afkomst’, ‘nationale afstamming’ en ‘etnische afstamming’ en is dus sprake van ‘ras’ in de zin van de strafwet.

In zijn interne notitie voor de fractievergadering bleek Joost Taverne het uitgesproken oneens te zijn met de rechter:

“De uitspraak van afgelopen vrijdag past niet in hoe de wet volgens de VVD geïnterpreteerd dient te worden. Nationaliteit is geen ras en daarom is er geen wettelijke grond op basis waarvan Wilders veroordeeld had mogen worden. Ook heeft de rechtbank betoogd dat een speech op een verkiezingsbijeenkomst zoals Wilders die hield, in het geheel geen bijdrage is aan het publieke debat in Nederland. Ik ben het daar niet mee eens.”

Maar niemand zou die VVD-kritiek buiten de fractievergadering te horen krijgen. Want uit de mond van de VVD mocht geen enkel woord klinken dat ook maar een beetje positief over Wilders was. Zeker niet in verkiezingstijd. Zeker niet toen Wilders zo torenhoog in de peilingen stond. In de fractievergadering zelf was er ook nauwelijks discussie over. Iedereen stond in de campagnemodus.

Na de fractievergadering werd Taverne nog even terzijde genomen door het fractiebestuur. Opdat hij geen onwelgevallige geluiden zou laten horen in de plenaire zaal. Alles wat met Wilders te maken had, lag nu eenmaal supergevoelig.

Ik weet dat het geen gewoonte is voor politici om zich uit te spreken over rechtszaken, maar in werkelijkheid is er geen enkele regel die zegt dat een parlementariër zich niet zou mogen uitspreken over een vonnis van de rechtbank. Tenslotte is zo’n vonnis niets meer dan een interpretatie van de rechter. Zeker als het gaat over zulke politiek geladen zaken als bij Wilders. Het parlement staat zo stilzwijgend toe dat de macht van de rechters steeds groter wordt.

De interpretatie van de rechter wordt door dit soort uitspraken over Wilders en racisme de norm, want dat draagt bij aan de jurisprudentie. De oorspronkelijke Nederlandse wet en de bedoeling waarmee die tot stand is gekomen raakt daarmee op de achtergrond. En daarmee verandert de balans in de trias politica: de uitvoerende macht, de wetgevende macht en de rechtsprekende macht.

Al in 2013 had Taverne zich daarover namens de VVD in een Volkskrant-artikel uitgesproken met als kop: ‘VVD: verbied rechter wetten te toetsen aan internationaal verdrag.’ Taverne zei toen:

“Ik vind dat de hoogste democratisch gelegitimeerde instantie, namelijk het parlement, over de eigen wetten moet gaan. Niet de rechter die, mind you, niet is gekozen. Dat is een heel principiële keuze.”

Bij zijn vonnis tegen Wilders had de rechter een internationaal verdrag uitgekozen om tot zijn definitie van racisme te komen. Dat gaf nog eens aan hoe scheef de balans in de trias politica was geworden. Iets waar Taverne dus eerder al in het openbaar op had gewezen. Je zou zeggen: een inkopertje voor Taverne. Maar juist nu hield hij zijn mond. Want het interne VVD-credo was belangrijker: geen bijval voor Wilders.

Ook in het plenaire debat zou Taverne zijn echte mening over het vonnis voor zich houden. Dat dit vooral een kwestie van timing was, had hij overigens al in zijn interne notitie op de fractievergadering laten weten:

Feit is dat de behandeling van dit wetsvoorstel op een ongelukkig moment komt. Afgelopen vrijdag heeft de Rechtbank Den Haag Wilders veroordeeld voor groepsbelediging en het aanzetten tot discriminatie wegens zijn minder-minder uitspraken. Desondanks heeft de rechtbank geen straf opgelegd. Ik verwacht dat het debat vooral in het teken zal staan van de uitspraak in de zaak Wilders, maar ik zal het voorstel op zijn merites beoordelen.

Het initiatiefwetsvoorstel van Van Klaveren zou in het plenaire debat helemaal niet op zijn merites worden beoordeeld. Het zou ook nauwelijks over de zaak-Wilders gaan. Van der Staaij van de SGP wees er nog eens op wat dan de etiquette is: ‘Juist omdat deze zaak nog concreet onder de rechter is – er is hoger beroep aangekondigd – past ons hierbij, ook inhoudelijk, terug-hou-dend-heid.’

De hele Kamer hield zich daar zoals gewoonlijk braaf aan. Onder het mom: het is onder de rechter, dus mondje dicht. Voor de VVD gold in het bijzonder: niet Wilders in de kaart spelen. Niet nu hij potentieel de grootste partij is en de verkiezingen eraan komen. Zelfs niet nu binnen de VVD op de fractievergadering was uitgesproken dat dit een vreemd vonnis was.

Pechtold week nota bene nog van de etiquette af door de rechterlijke uitspraak tegen Wilders instemmend aan te halen: ‘De vrijheid van meningsuiting werd hier niet ingeperkt. Collega Wilders ging zelf naar het oordeel van de rechter op zoek en daarmee over de schreef.’

Ook na die uitspraak van Pechtold deed Taverne er het zwijgen toe. Wat de VVD-woordvoerder werkelijk vond over dat vonnis, hoefde Nederland op dat moment eventjes niet te weten.

Niet veel later liet Halbe Zijlstra mij weten dat Joost Taverne anders dan ik niet zo dom zou zijn om zonder toestemming een interview te geven. ‘Omdat Joost wel weet dat hij hierna nog een hele carrière te gaan heeft.’ Daar had hij een punt. Ik was nooit een goede marionet.

Joost Taverne zou in de zomer van 2017 naar New York vertrekken.
pi_174000250
Dat verhaal van haar komt zowat 100% overeen met wat ik al jaren zeg. Niet alleen het totaalbeeld maar ook zowat alle individuele gevallen. Best wel knap van mij al zeg ik het zelf. Pol'ers die zich willen verontschuldigen: Excuses in drievoud gaarne per DM.
pi_174000317
Iedereen van de VVD is dus 's avonds aan het netflixen en het zuipen.

De opmerking van Ploumen bij Pauw gisteren was zeer treffend. "Een boek lezen, bellen of werken?"

De VVD heeft het hoogste woord heeft over hangjongeren en bijstandsgerechtigden, die volgens hen niets anders doen dan zuipen en tv kijken.

[ Bericht 15% gewijzigd door Super_Fucker_II op 26-09-2017 08:45:08 ]
  dinsdag 26 september 2017 @ 07:31:57 #12
165633 eriksd
The grand facade...
pi_174000709
Treurig als mensen na jaren even een boekje opendoen. Nouja, weet je in ieder geval dat je haar niet in je organisatie moet hebben. Soort kamikazeactie.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_174000789
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 september 2017 07:31 schreef eriksd het volgende:
Treurig als mensen na jaren even een boekje opendoen. Nouja, weet je in ieder geval dat je haar niet in je organisatie moet hebben. Soort kamikazeactie.
Beter is het om weg te kijken he. Wegkijken heeft ons land zoveel moois opgebracht. :')
pi_174000843
http://www.telegraaf.nl/t(...)mmen_dronken___.html

12 minuten lang interview met de schrijfster
Slim en integer mens ^O^
  dinsdag 26 september 2017 @ 08:26:37 #15
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_174001050
Ik heb nog een bol.com bon liggen dus ik ben wel benieuwd naar nog meer roddels :D
pi_174001128
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 07:53 schreef ikweethetookniet het volgende:
http://www.telegraaf.nl/t(...)mmen_dronken___.html

12 minuten lang interview met de schrijfster
Slim en integer mens ^O^
:')
  dinsdag 26 september 2017 @ 08:38:24 #17
165633 eriksd
The grand facade...
pi_174001136
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 07:44 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Beter is het om weg te kijken he. Wegkijken heeft ons land zoveel moois opgebracht. :')
Zeker, kijk maar om je heen. Wat een door oorlog en honger verscheurde omgeving he. Oh wacht.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_174001148
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 08:26 schreef Hexagon het volgende:
Ik heb nog een bol.com bon liggen dus ik ben wel benieuwd naar nog meer roddels :D
Je kan ook mijn posthistorie bekijken, gratis en voor niks. Daar leg ik precies uit hoe de politiek werkt.
pi_174001184
Heb het boekje besteld. Lijkt me genieten, ook al lees ik in dat krantenbericht niets nieuws.
pi_174001219
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 september 2017 08:38 schreef eriksd het volgende:

[..]

Zeker, kijk maar om je heen. Wat een door oorlog en honger verscheurde omgeving he. Oh wacht.
Heb je dan totaal geen ambitie? Mijn grootouders gingen op de fiets met vakantie naar Rockanje, mijn ouders gingen op vakantie in Europa, ik trok de wereld in en wat doet de huidige generatie? Die boekt het liefst een goedkoop All-in arrangement in Turkije waar ze 2 weken schijterij op de koop toe nemen. Decennialang gingen we met sprongen vooruit en nu neemt men genoegen met "het is hier altijd nog beter dan Noord-Korea". Heb je dan geen enkele ambitie? :{
  dinsdag 26 september 2017 @ 08:47:16 #21
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_174001247
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 08:39 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Je kan ook mijn posthistorie bekijken, gratis en voor niks. Daar leg ik precies uit hoe de politiek werkt.
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 07:10 schreef Braindead2000 het volgende:
Ik vergeef het je, ook ik heb er vroeger jaren op gestemd en heb lang gedacht dat alles wel goed zou komen als de VVD alles voor het zeggen had maar realiseerde me na verloop van tijd dat het gewoon 1 grote oplichtersbende is.
Gewoon voorbeeld van Braindead blijven volgen en VVD gaan stemmen dus. Hij snapt hoe de politiek werkt.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_174001255
@BD
En nu zit je werkloos, zuur en boos thuis in je woning in Cappelle of Vlaardingen of welke was het ook maar weer?
pi_174001278
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 september 2017 08:47 schreef Ryon het volgende:

[..]

[..]

Gewoon voorbeeld van Braindead blijven volgen en VVD gaan stemmen dus. Hij snapt hoe de politiek werkt.
Ik zeg toch niet dat ik het het altijd geweten heb? Ook ik was vroeger onnozel in de tijd dat ik nog VVD stemde. Ik schaam me niet om dat toe te geven hoor.
pi_174001299
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 september 2017 08:47 schreef Kaas- het volgende:
@BD
En nu zit je werkloos, zuur en boos thuis in je woning in Cappelle of Vlaardingen of welke was het ook maar weer?
En waar woon jij? In Neverland waar elk sprookje uitkomt als je het maar hard genoeg wenst?
  dinsdag 26 september 2017 @ 08:51:54 #25
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_174001307
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 08:49 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Ik zeg toch niet dat ik het het altijd geweten heb? Ook ik was vroeger onnozel in de tijd dat ik nog VVD stemde. Ik schaam me niet om dat toe te geven hoor.
Ah, dus we moeten jouw posts na een bepaalde tijd als uitgangspunt nemen? Op een gegeven moment heb jij het licht gezien en begreep je dat Wilders (of Thierry) de enige echte profeet was?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  dinsdag 26 september 2017 @ 08:52:51 #26
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_174001318
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 08:39 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Je kan ook mijn posthistorie bekijken, gratis en voor niks. Daar leg ik precies uit hoe de politiek werkt.
Je klinkt inderdaad even verzuurd als Ybeltje. Misschien moet je haar eens daten.
  dinsdag 26 september 2017 @ 08:56:12 #27
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_174001372
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 07:53 schreef ikweethetookniet het volgende:
http://www.telegraaf.nl/t(...)mmen_dronken___.html

12 minuten lang interview met de schrijfster
Slim en integer mens ^O^
Komt niet heel sterk over eigenlijk.
pi_174001397
quote:
5s.gif Op dinsdag 26 september 2017 08:51 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ah, dus we moeten jouw posts na een bepaalde tijd als uitgangspunt nemen? Op een gegeven moment heb jij het licht gezien en begreep je dat Wilders (of Thierry) de enige echte profeet was?
Zover zal ik niet gaan maar ik heb toch heel wat dingen verteld wat deze mevrouw ook vertelt. Het feit bijvoorbeeld dat onze democratie kapot is, dat in de land een handjevol politici alles voor het zeggen hebben. Dat gemeentelijke politici niet bepalen wie burgemeester wordt maar dat in Den Haag die baantjes verdeeld worden. Dat tweede kamerfracties stemvee zijn. Dit en nog veel meer komt allemaal terug in datgene wat deze mevrouw zegt.
pi_174001468
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 08:56 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Komt niet heel sterk over eigenlijk.
Vreemd, op mij komt ze heel integer over. Durft ook haar eigen fouten toe te geven.
  dinsdag 26 september 2017 @ 09:22:36 #30
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_174001746
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 08:57 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Zover zal ik niet gaan maar ik heb toch heel wat dingen verteld wat deze mevrouw ook vertelt. Het feit bijvoorbeeld dat onze democratie kapot is, dat in de land een handjevol politici alles voor het zeggen hebben. Dat gemeentelijke politici niet bepalen wie burgemeester wordt maar dat in Den Haag die baantjes verdeeld worden. Dat tweede kamerfracties stemvee zijn. Dit en nog veel meer komt allemaal terug in datgene wat deze mevrouw zegt.
Klinkt als het partijkartel. Uit welk boek van welke politicus zou je dat gehaald hebben?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_174001788
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 september 2017 09:22 schreef Ryon het volgende:

[..]

Klinkt als het partijkartel. Uit welk boek van welke politicus zou je dat gehaald hebben?
Daar heb ik Baudet niet voor nodig hoor. Gewoon je ogen en oren openhouden en je krijgt vanzelf een idee hoe iets in elkaar steekt. Zo moeilijk is dat niet.
  dinsdag 26 september 2017 @ 09:27:34 #32
165633 eriksd
The grand facade...
pi_174001789
quote:
11s.gif Op dinsdag 26 september 2017 08:45 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Heb je dan totaal geen ambitie? Mijn grootouders gingen op de fiets met vakantie naar Rockanje, mijn ouders gingen op vakantie in Europa, ik trok de wereld in en wat doet de huidige generatie? Die boekt het liefst een goedkoop All-in arrangement in Turkije waar ze 2 weken schijterij op de koop toe nemen. Decennialang gingen we met sprongen vooruit en nu neemt men genoegen met "het is hier altijd nog beter dan Noord-Korea". Heb je dan geen enkele ambitie? :{
Waar heb je het in godsnaam over?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  Redactie Games dinsdag 26 september 2017 @ 09:29:21 #33
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_174001809
Over sjerrie gesproken: blijkbaar heeft hij haar al gevraagd. Tja,VVD-afval staat natuurlijk goed op je kiezerslijst.
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_174001980
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 09:29 schreef Puddington het volgende:
Over sjerrie gesproken: blijkbaar heeft hij haar al gevraagd. Tja,VVD-afval staat natuurlijk goed op je kiezerslijst.
Hij mikt op boze VVD'ers
pi_174002175
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 09:29 schreef Puddington het volgende:
Over sjerrie gesproken: blijkbaar heeft hij haar al gevraagd. Tja,VVD-afval staat natuurlijk goed op je kiezerslijst.
Bron ?
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_174002214
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 01:52 schreef Arthur_Spooner het volgende:

[..]

Zozo, wat schokkend. Een partij die een strategie uitstippelt met als doel de grootste te worden.

TPO :')
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174002262
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 09:57 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Bron ?
Bij Pauw zei ze gisteren dat Thierry haar al heeft benaderd en haar er graag bij wil hebben.
pi_174002268
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 08:57 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Zover zal ik niet gaan maar ik heb toch heel wat dingen verteld wat deze mevrouw ook vertelt. Het feit bijvoorbeeld dat onze democratie kapot is, dat in de land een handjevol politici alles voor het zeggen hebben. Dat gemeentelijke politici niet bepalen wie burgemeester wordt maar dat in Den Haag die baantjes verdeeld worden. Dat tweede kamerfracties stemvee zijn. Dit en nog veel meer komt allemaal terug in datgene wat deze mevrouw zegt.
Neuh, burgemeesters worden gewoon verkozen door de gemeenteraad. Maar dat geloof jij natuurlijk niet, omdat Baudet roept dat dat niet zo is.

Nog nooit een raadszaal van binnen gezien en waarschijnlijk nooit van z'n leven een burgemeester gesproken, maar meneer weet ons wel precies te vertellen hoe het systeem werkt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174002313
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 10:03 schreef Vesz het volgende:

[..]

Bij Pauw zei ze gisteren dat Thierry haar al heeft benaderd en haar er graag bij wil hebben.
Lijkt mij eerlijk gezegd geen goede zet. Leuk dat ze de vuile was van de VVD buiten hangt, daar kan ik nog wel om lachen. Maar ik betwijfel of ze een goede politicus is.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_174002347
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 september 2017 10:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Neuh, burgemeesters worden gewoon verkozen door de gemeenteraad. Maar dat geloof jij natuurlijk niet, omdat Baudet roept dat dat niet zo is.

Nog nooit een raadszaal van binnen gezien en waarschijnlijk nooit van z'n leven een burgemeester gesproken, maar meneer weet ons wel precies te vertellen hoe het systeem werkt.
Burgemeesters worden voorgedragen door de gemeenteraad dat klopt. Maar het zou wel ontzettend naïef zijn om te denken dat de grote landelijke partijen lokaal nooit afspraken met elkaar maken over een burgemeesterspositie.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_174002349
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 september 2017 10:03 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Neuh, burgemeesters worden gewoon verkozen door de gemeenteraad. Maar dat geloof jij natuurlijk niet, omdat Baudet roept dat dat niet zo is.

Nog nooit een raadszaal van binnen gezien en waarschijnlijk nooit van z'n leven een burgemeester gesproken, maar meneer weet ons wel precies te vertellen hoe het systeem werkt.
Zo jong, zo naïef. Het is al lang bekend dat burgermeestersbaantjes in Den Haag verdeeld worden. Sla er maar eens wat oude kranten op na. Misschien heeft in theorie de gemeenteraad er wat over te zeggen maar de praktijk is dat Den Haag bepaalt wie wat krijgt.
  dinsdag 26 september 2017 @ 10:10:00 #42
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_174002361
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 10:06 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Lijkt mij eerlijk gezegd geen goede zet. Leuk dat ze de vuile was van de VVD buiten hangt, daar kan ik nog wel om lachen. Maar ik betwijfel of ze een goede politicus is.
Ach, als Baudet 10 zetels haalt heeft hij ook stemvee nodig natuurlijk
  Redactie Games dinsdag 26 september 2017 @ 10:12:33 #43
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_174002397
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 10:10 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ach, als Baudet 10 zetels haalt heeft hij ook stemvee nodig natuurlijk
"ja, vrouwen willen graag gedomineerd, nee onderworpen worden om gereduceerd te worden tot stemvee!"
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_174002426
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 10:10 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ach, als Baudet 10 zetels haalt heeft hij ook stemvee nodig natuurlijk
Klopt, maar er is vast wel wat beters te krijgen als dit.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
  Redactie Games dinsdag 26 september 2017 @ 10:18:23 #45
436761 crew  Puddington
Ja, die nerd!
pi_174002453
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 10:15 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Klopt, maar er is vast wel wat beters te krijgen als dit.
Als dat zo is waarom heeft Sjerrie haar dan gevraagd?
Don't weep for the stupid, you'll be crying all day
pi_174002473
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 10:18 schreef Puddington het volgende:

[..]

Als dat zo is waarom heeft Sjerrie haar dan gevraagd?
Dat zul je aan Thierry moeten vragen.
I do not agree with what you have to say, but I'll defend to the death your right to say it.
pi_174002486
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 10:10 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ach, als Baudet 10 zetels haalt heeft hij ook stemvee nodig natuurlijk
Er is wel een verschil natuurlijk. Je kan verwachten dat bij FvD-leden van nature hetzelfde willen stemmen. Bij de VVD is dat heel anders: De ene keer nemen ze rechts-extremistische standpunten in en even zo makkelijk kunnen ze een coalitie vormen met Groenlinks. Dan is het wel heel raar dat als heel de VVD-fractie constant eensgezind stemt.
  dinsdag 26 september 2017 @ 10:21:47 #48
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174002496
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 september 2017 07:31 schreef eriksd het volgende:
Treurig als mensen na jaren even een boekje opendoen. Nouja, weet je in ieder geval dat je haar niet in je organisatie moet hebben. Soort kamikazeactie.
Ja, de doofpot is inderdaad populair onder VVD'ers. Jammer hè, dat zij daar niet aan meedoet?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_174002508
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 10:06 schreef Gohf046 het volgende:

[..]

Lijkt mij eerlijk gezegd geen goede zet. Leuk dat ze de vuile was van de VVD buiten hangt, daar kan ik nog wel om lachen. Maar ik betwijfel of ze een goede politicus is.
Mwa, ik ken haar verder niet maar ze presenteert zich in ieder geval al een stuk beter dan bijvoorbeeld Suzan Teunissen of Suzan van Rijn. Ik denk dat ze wel een toegevoegde waarde kan zijn voor FvD.
pi_174002511
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 10:20 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Er is wel een verschil natuurlijk. Je kan verwachten dat bij FvD-leden van nature hetzelfde willen stemmen.
Huh,waarom?
  dinsdag 26 september 2017 @ 10:24:03 #51
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174002521
Ik steun haar en ik koop het boekje.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_174002523
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 10:23 schreef bamibij het volgende:

[..]

Huh,waarom?
Omdat de bandbreedte bij FvD veel kleiner is dan bij de VVD.
pi_174002545
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 10:24 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Omdat de bandbreedte bij FvD veel kleiner is dan bij de VVD.
Kerel, zelfs met 2 kamerleden was er al een verschil van mening :') Ik dacht over de minimumstraffen.
pi_174002564
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 10:26 schreef bamibij het volgende:

[..]

Kerel, zelfs met 2 kamerleden was er al een verschil van mening :') Ik dacht over de minimumstraffen.
En hoe weet je dat? Omdat bij de FvD iedereen vrij is om zijn mening te geven? Is dat zo slecht dan?
pi_174002576
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 september 2017 10:24 schreef Ringo het volgende:
Ik steun haar en ik koop het boekje.
'Ybeltje zag het als haar plicht de kabinetsperiode uit te zitten.'

Eerst heeft ze dus gegraaid door niets te doen voor het kamerlid salaris (hence: meest onopvallende kamerlid) en nu gaat ze ook nog met een boekje proberen te graaien.

En je trapt er nog in ook :')

Ik heb werkelijk waar niets met de VVD als GL'er/SP'er maar dit is zo doorzichtig en ordinair :r
pi_174002580
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 10:28 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

En hoe weet je dat? Omdat bij de FvD iedereen vrij is om zijn mening te geven? Is dat zo slecht dan?
Je stelling klopt dus niet, van nature willen FvD'ers niet hetzelfde stemmen.
  dinsdag 26 september 2017 @ 10:32:23 #57
165633 eriksd
The grand facade...
pi_174002638
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 10:28 schreef bamibij het volgende:

[..]

'Ybeltje zag het als haar plicht de kabinetsperiode uit te zitten.'

Eerst heeft ze dus gegraaid door niets te doen voor het kamerlid salaris (hence: meest onopvallende kamerlid) en nu gaat ze ook nog met een boekje proberen te graaien.

En je trapt er nog in ook :')

Ik heb werkelijk waar niets met de VVD als GL'er/SP'er maar dit is zo doorzichtig en ordinair :r
Gewoon een treurige vertoning.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  dinsdag 26 september 2017 @ 10:35:13 #58
165633 eriksd
The grand facade...
pi_174002695
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 september 2017 10:21 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ja, de doofpot is inderdaad populair onder VVD'ers. Jammer hè, dat zij daar niet aan meedoet?
Heb precies dezelfde gevoelens bij dat boekje van Sharon over de SP. Oncollegiaal en typerend voor iemands karakter. Als je daarnaast dit figuur nodig hebt om in te zien dat zoiets als fractiediscipline bestaat moet je wel van een andere planeet komen. Iemand als Ybeltje moet je niet vrijuit laten praten, is voor niemand goed. Ook voor haar niet overigens, wat gaat zij nou de komende 40 jaar doen?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_174002712
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 10:29 schreef bamibij het volgende:

[..]

Je stelling klopt dus niet, van nature willen FvD'ers niet hetzelfde stemmen.
Je kan niet verwachten dat een groep mensen het over van alles eens is. Je mag wel verwachten dat ze het over de kernwaarden eens zijn. Wat zijn die kernwaarden van de VVD? De ene keer willen ze desnoods 500.000 vluchtelingen per jaar opnemen, de volgende keer roepen ze dat nationalistische Turken op moeten flikkeren en keer op keer stemt de hele fractie hetzelfde. Daar zit toch een luchtje aan?
  dinsdag 26 september 2017 @ 10:39:51 #60
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_174002776
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 10:36 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Je kan niet verwachten dat een groep mensen het over van alles eens is. Je mag wel verwachten dat ze het over de kernwaarden eens zijn. Wat zijn die kernwaarden van de VVD? De ene keer willen ze desnoods 500.000 vluchtelingen per jaar opnemen, de volgende keer roepen ze dat nationalistische Turken op moeten flikkeren en keer op keer stemt de hele fractie hetzelfde. Daar zit toch een luchtje aan?
Eerste hit Google:

https://goereeoverflakkee(...)rnwaarden-van-de-vvd
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_174002996
quote:
Dat is gewoon reclame. Trap er niet in. Observeer de VVD en kijk wat ze de laatste jaren allemaal kapot hebben gemaakt en trek daar je conclusies uit.
  dinsdag 26 september 2017 @ 11:03:09 #62
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_174003199
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 10:50 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Dat is gewoon reclame. Trap er niet in. Observeer de VVD en kijk wat ze de laatste jaren allemaal kapot hebben gemaakt en trek daar je conclusies uit.
Oh, shit. Het was maar reclame. Ik ben er in getrapt. Wat nu?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  dinsdag 26 september 2017 @ 11:04:58 #63
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174003239
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 10:35 schreef eriksd het volgende:
Iemand als Ybeltje moet je niet vrijuit laten praten, is voor niemand goed.
Dat de VVD is vervallen tot een stalinistisch georganiseerde sloganfabriek mag geen geheim heten.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_174003268
Curieuze paradox wel trouwens dat het altijd onsuccesvolle mensen zijn die, naar eigen zeggen, als enigen het systeem begrijpen. Je zou verwachten dat deze visionairs op Fok wat meer zouden bereiken in het echte leven.
  dinsdag 26 september 2017 @ 11:06:51 #65
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_174003271
Nouja het moet gezegd dat het een stuk moeilijker is om Ybeltje serieus te nemen dan bijvoorbeeld Sharon Gesthuizen .
pi_174003317
Sharon Gesthuizen was 'gewoon' een productief kamerlid inderdaad.

Ybeltje :')
pi_174003340
Even nieuwsbericht weggehaald

https://www.ad.nl/politie(...)ger-beroep~a5d6348f/

*O* *O* *O*
When the shit hits the fan ^O^

[ Bericht 29% gewijzigd door Hexagon op 26-09-2017 11:32:08 ]
  dinsdag 26 september 2017 @ 11:12:46 #68
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_174003363
Mag je tegenwoordig trouwens weer hele AD, Volkskrant en Trouw berichten citeren? Dat is wel een mooie ontwikkeling.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_174003430
Niet leverbaar :D :(

Wil je eenmalig een e-mail ontvangen zodra het weer leverbaar is?





quote:
Wat is nu de verwachte verschijningsdatum?
Bij het boek van Ybeltje Berckmoes staat de melding "Nog niet verschenen - reserveer een exemplaar" en "Beschikbaar op 25-09-2017". Het is intussen 26-09-2017.
https://www.bol.com/nl/p/(...)70065bba51d000002853
  dinsdag 26 september 2017 @ 11:36:30 #70
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_174003799
Wel een bijzondere keuze foto voor op de cover.
pi_174003845
quote:
15s.gif Op dinsdag 26 september 2017 11:03 schreef Ryon het volgende:

[..]

Oh, shit. Het was maar reclame. Ik ben er in getrapt. Wat nu?
Als jij erin wil trappen moet je dat zelf weten. Het mooiste voorbeeld vind ik wel het feit dat de VVD, crimefighters waar Clint Eastwood jaloers op zou zijn als je de reclame mag geloven, de AIVD 1/3de van zijn magere budget liet inleveren in een tijd dat Nederlanders al in Syrië al druk bezig waren met moorden, martelen en verkrachten en de terreurdreiging met de dag toenam. iets van 60 miljoen moest de AIVD inleveren van zijn budget van 180 miljoen terwijl de publieke omroep 800 miljoen toegeschoven kreeg. Ik snap dat jij Boer zoekt Vrouw niet wil missen maar waar lees je terug in de reclamefolders van de VVD dat Boer zoekt Vrouw een grotere zegen voor dit land is dan het voorkomen van terreuraanslagen? Waar dan? Hoedan?
  dinsdag 26 september 2017 @ 11:41:10 #72
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_174003877
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 11:39 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Als jij erin wil trappen moet je dat zelf weten. Het mooiste voorbeeld vind ik wel het feit dat de VVD, crimefighters waar Clint Eastwood jaloers op zou zijn als je de reclame mag geloven, de AIVD 1/3de van zijn magere budget liet inleveren in een tijd dat Nederlanders al in Syrië al druk bezig waren met moorden, martelen en verkrachten en de terreurdreiging met de dag toenam. iets van 60 miljoen moest de AIVD inleveren van zijn budget van 180 miljoen
Hee, waren jouw PVV vrienden daar in Rutte I ook niet mede schuldig aan? En wren het de Gutmenschen van de SP en D66 die er tegen in opstand kwamen.
  dinsdag 26 september 2017 @ 11:46:35 #73
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_174004002
Op zich lijkt me dit wel een vermakelijk boek. Altijd grappig als mensen die compleet falen zoiets schrijven.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
pi_174004168
quote:
4s.gif Op dinsdag 26 september 2017 11:12 schreef Ryon het volgende:
Mag je tegenwoordig trouwens weer hele AD, Volkskrant en Trouw berichten citeren? Dat is wel een mooie ontwikkeling.
Nee.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 26 september 2017 @ 12:06:31 #75
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174004348
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 11:06 schreef Hexagon het volgende:
Nouja het moet gezegd dat het een stuk moeilijker is om Ybeltje serieus te nemen dan bijvoorbeeld Sharon Gesthuizen .
Naar ik begreep kan ze haar eigen (marginale) rol in de fractie goed relativeren.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 26 september 2017 @ 12:07:22 #76
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174004366
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 11:36 schreef Hexagon het volgende:
Wel een bijzondere keuze foto voor op de cover.
Ik zou haar doen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_174006810
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 10:03 schreef Vesz het volgende:

[..]

Bij Pauw zei ze gisteren dat Thierry haar al heeft benaderd en haar er graag bij wil hebben.
Hij zal toch wel uitkijken op welke post hij deze plaatsen doet?
pi_174006817
Volgens mij bijten ze elkaar niet hoor, tenzij?
pi_174006841
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 11:41 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Hee, waren jouw PVV vrienden daar in Rutte I ook niet mede schuldig aan? En wren het de Gutmenschen van de SP en D66 die er tegen in opstand kwamen.
Volgens mij gedoogde de D66 alleen maar alles het zal uiteraard een prijskaartje gehad hebben neem ik aan?
  dinsdag 26 september 2017 @ 14:13:22 #80
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174006949
Ze heeft natuurlijk een groot probleem te pakken. Tweede-Kamerfracties die als propagandamachines worden bestuurd door de afdeling voorlichting, dat verschijnsel is echt een politiek kanker. Je ziet dat ideeënloze types als Zijlstra, Schippers of Rutte daar wel bij varen, maar liberalen van het ouderwetse, eigenwijze soort (Wiegel, Bolkestein) hadden er terecht minachtend hun neus voor opgehaald.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 26 september 2017 @ 14:32:35 #81
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_174007307
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 september 2017 14:13 schreef Ringo het volgende:
Ze heeft natuurlijk een groot probleem te pakken. Tweede-Kamerfracties die als propagandamachines worden bestuurd door de afdeling voorlichting, dat verschijnsel is echt een politiek kanker.
Daar is een hele goede reden voor:
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 26 september 2017 @ 14:58:10 #82
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174007778
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 september 2017 14:32 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Daar is een hele goede reden voor:
Linkse professor.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 26 september 2017 @ 14:59:03 #83
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_174007795
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 14:58 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Linkse professor.
Als je dat belangrijk vindt.

Geeft wel mooi je prioriteiten aan.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 26 september 2017 @ 15:00:18 #84
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174007828
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 september 2017 11:06 schreef Kaas- het volgende:
Curieuze paradox wel trouwens dat het altijd onsuccesvolle mensen zijn die, naar eigen zeggen, als enigen het systeem begrijpen. Je zou verwachten dat deze visionairs op Fok wat meer zouden bereiken in het echte leven.
Ditzelfde riep men in de DDR ook. Als je maar de geldpers controleert met het leger...

De Nobele Leugen doctrine
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 26 september 2017 @ 15:00:59 #85
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174007846
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 september 2017 14:59 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Als je dat belangrijk vindt.

Geeft wel mooi je prioriteiten aan.
Of jouw opportunisme
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 26 september 2017 @ 15:03:51 #86
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174007919
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 september 2017 10:21 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ja, de doofpot is inderdaad populair onder VVD'ers. Jammer hè, dat zij daar niet aan meedoet?
Bij het Europarlement: intekenen, weer naar huis en dan 3000 euro opstrijken. De ja-knikkers van de lobbyisten van ALDE die enkel alles van het grootkapitaal onder het kopieerapparaat doen, weten wel raad met deze instelling
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 26 september 2017 @ 15:06:01 #87
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_174007965
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 15:00 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Of jouw opportunisme
Uh uh. Heb je de video bekeken?
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 26 september 2017 @ 15:06:05 #88
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174007967
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 11:39 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Als jij erin wil trappen moet je dat zelf weten. Het mooiste voorbeeld vind ik wel het feit dat de VVD, crimefighters waar Clint Eastwood jaloers op zou zijn als je de reclame mag geloven, de AIVD 1/3de van zijn magere budget liet inleveren in een tijd dat Nederlanders al in Syrië al druk bezig waren met moorden, martelen en verkrachten en de terreurdreiging met de dag toenam. iets van 60 miljoen moest de AIVD inleveren van zijn budget van 180 miljoen terwijl de publieke omroep 800 miljoen toegeschoven kreeg. Ik snap dat jij Boer zoekt Vrouw niet wil missen maar waar lees je terug in de reclamefolders van de VVD dat Boer zoekt Vrouw een grotere zegen voor dit land is dan het voorkomen van terreuraanslagen? Waar dan? Hoedan?
Natuurlijk zijn de Demmink vrienden geen crimefighters. Anders zouden hun vrienden van de advocatuur geen werk meer hebben. Daarom ook geen legalisatie van wiet.

En die Teeven? Die wurmde zich mooi in het parlementaire onderzoek van 2008 over verwevenheid tussen onderwereld en bovenwereld.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  dinsdag 26 september 2017 @ 15:53:33 #89
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_174008911
Het boek verkoopt als een malle zo te zien
http://www.telegraaf.nl/b(...)oek_Berckmoes__.html
pi_174008941
Zoveel matennaaiers in de politiek. Net als die Sharon van de SP laatst. Eerst profiteren en dan backstabben.

BAH zulke mensen.
pi_174009419
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 10:28 schreef bamibij het volgende:

[..]

'Ybeltje zag het als haar plicht de kabinetsperiode uit te zitten.'

Eerst heeft ze dus gegraaid door niets te doen voor het kamerlid salaris
Als ze ermee gekapt was hadden we weer een topic kunnen vullen over de wachtgeldregeling...
  dinsdag 26 september 2017 @ 16:24:00 #92
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174009518
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 september 2017 14:32 schreef Fir3fly het volgende:
Daar is een hele goede reden voor:
Ik heb nu geen tijd om het filmpje te bekijken, kun je een toelichting geven?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 26 september 2017 @ 16:28:24 #93
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174009599
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 15:55 schreef kapitaal92 het volgende:
Zoveel matennaaiers in de politiek. Net als die Sharon van de SP laatst. Eerst profiteren en dan backstabben.

BAH zulke mensen.
Hoezo "profiteren"?
Braaf je werk blijven doen, heet zoiets geloof ik.
Om vervolgens, nadat je plichtsgetrouw de rit hebt uitgezeten, blijk te geven van ondernemerschap. Waardoor je financieel op eigen benen kunt staan.

Voor sommige beroepsklagers hier is het nooit goed :r.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_174009734
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 09:59 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zozo, wat schokkend. Een partij die een strategie uitstippelt met als doel de grootste te worden.

TPO :')
Mensen mogen niet zomaar met een journalist praten. Schokkend!
pi_174009760
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 september 2017 16:36 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Mensen mogen niet zomaar met een journalist praten. Schokkend!
Het zou vooral hilarisch zijn als de PVV-adepten daar schande van spreken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 26 september 2017 @ 16:56:13 #96
128155 Fir3fly
Goodnight everybody!
pi_174010129
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 september 2017 16:24 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ik heb nu geen tijd om het filmpje te bekijken, kun je een toelichting geven?
Wat hij zegt is dat het voor politici enorm belangrijk is om vooral heel weinig te zeggen en nooit af te wijken van de partijlijn. Dat is hoe politiek werkt, omdat de media puur en alleen loopt op wat hij noemt 'gaffe spotting'. Oftewel, zodra een politicus iets zegt met inhoud wordt dat breed uitgemeten en loopt men grote kans een gedeelte van het electoraat tegen het zere been te schoppen. Daarom worden politieke partijen gerund op deze manier.

En dat is ook de reden dat een politicus als Wilders succesvol kan zijn. Hij zegt ook heel weinig, maar gebruikt taal die er op lijkt dat hij wel wat zegt. En belangrijker, hij zegt wat de rest niet zegt. Zijn hele strategie is juist het tegen het zere been schoppen.

Het filmpje legt de basis beter uit. En de schuld voor deze situatie ligt echt niet alleen bij de partijen.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll
  dinsdag 26 september 2017 @ 16:56:16 #97
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174010130
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 10:28 schreef bamibij het volgende:
Eerst heeft ze dus gegraaid door niets te doen voor het kamerlid salaris (hence: meest onopvallende kamerlid) en nu gaat ze ook nog met een boekje proberen te graaien.
Oh, gewoon zelfstandig je geld verdienen door op het juiste moment iets in de markt te zetten en daar handig publiciteit voor te genereren, heet ook al "graaien" tegenwoordig?
Had ze netjes haar wachtgeld moeten blijven vangen of wat?

Wat een treurig braveburgergelul weer :').
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_174010853
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 september 2017 16:56 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat hij zegt is dat het voor politici enorm belangrijk is om vooral heel weinig te zeggen en nooit af te wijken van de partijlijn. Dat is hoe politiek werkt, omdat de media puur en alleen loopt op wat hij noemt 'gaffe spotting'. Oftewel, zodra een politicus iets zegt met inhoud wordt dat breed uitgemeten en loopt men grote kans een gedeelte van het electoraat tegen het zere been te schoppen. Daarom worden politieke partijen gerund op deze manier.

En dat is ook de reden dat een politicus als Wilders succesvol kan zijn. Hij zegt ook heel weinig, maar gebruikt taal die er op lijkt dat hij wel wat zegt. En belangrijker, hij zegt wat de rest niet zegt. Zijn hele strategie is juist het tegen het zere been schoppen.

Het filmpje legt de basis beter uit. En de schuld voor deze situatie ligt echt niet alleen bij de partijen.
En dat wist jij nog niet, uitslag van een referendum respecteren is er zo eentje hoor!
pi_174011520
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 september 2017 16:56 schreef Ringo het volgende:

[..]

Oh, gewoon zelfstandig je geld verdienen door op het juiste moment iets in de markt te zetten en daar handig publiciteit voor te genereren, heet ook al "graaien" tegenwoordig?
Had ze netjes haar wachtgeld moeten blijven vangen of wat?

Wat een treurig braveburgergelul weer :').
Mwhaa..
Ze was een zeer onopvallend kamerlid, dat duidelijk niet geschikt voor de taak was. Toch 6 jaar blijven zitten = graaien.
pi_174011594
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 18:09 schreef bamibij het volgende:

[..]

Mwhaa..
Ze was een zeer onopvallend kamerlid, dat duidelijk niet geschikt voor de taak was.
Omdat ze niet opviel?
pi_174012574
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 18:09 schreef bamibij het volgende:

[..]

Mwhaa..
Ze was een zeer onopvallend kamerlid, dat duidelijk niet geschikt voor de taak was. Toch 6 jaar blijven zitten = graaien.
'De taak' was om haar bek te houden en doen wat de baas zegt.
Dat is geen democratie.

Als iedere Eerste of Tweede Kamerlid van de VVD zo was als nu, was er bijvoorbeeld nooit de 'Nacht van Wiegel' geweest.

Edit: Het fragment van de 'Nacht van Wiegel' is extra interessant met de kennis van nu. Wiegel liet het 'paarse' kabinet vallen. In de studio van BvD zit Pim Fortuyn naast Joost Zwagerman.

[ Bericht 0% gewijzigd door Super_Fucker_II op 26-09-2017 19:11:48 ]
  dinsdag 26 september 2017 @ 18:58:31 #102
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174012583
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 18:09 schreef bamibij het volgende:
Mwhaa..
Ze was een zeer onopvallend kamerlid, dat duidelijk niet geschikt voor de taak was. Toch 6 jaar blijven zitten = graaien.
Als je alle matig functionerende backbenchers zou ontslaan, hield je geen parlement meer over. Bovendien gedijt de moderne politiek bij zulk mak stemvee, dus al die jaren was de VVD er alles aan gelegen om haar (en veel anderen) binnenboord te houden.
Dat ze over die realiteit naderhand een eerlijk boekje opendoet, en daarbij ter lering en vermaak niet schuwt om allerlei pikante details weg te geven, is natuurlijk haar goed recht.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 26 september 2017 @ 19:11:43 #103
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174012930
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 september 2017 16:56 schreef Fir3fly het volgende:
Wat hij zegt is dat het voor politici enorm belangrijk is om vooral heel weinig te zeggen en nooit af te wijken van de partijlijn. Dat is hoe politiek werkt, omdat de media puur en alleen loopt op wat hij noemt 'gaffe spotting'. Oftewel, zodra een politicus iets zegt met inhoud wordt dat breed uitgemeten en loopt men grote kans een gedeelte van het electoraat tegen het zere been te schoppen. Daarom worden politieke partijen gerund op deze manier.

En dat is ook de reden dat een politicus als Wilders succesvol kan zijn. Hij zegt ook heel weinig, maar gebruikt taal die er op lijkt dat hij wel wat zegt. En belangrijker, hij zegt wat de rest niet zegt. Zijn hele strategie is juist het tegen het zere been schoppen.

Het filmpje legt de basis beter uit. En de schuld voor deze situatie ligt echt niet alleen bij de partijen.
Dank voor je uitleg.
Ik zie dat zij zich met een ferme uitspraak over Eurabia en de noodzaak van dichte grenzen bij uitstek aan zo'n gaffe bezondigd heeft, vlak voor de verkiezingen in maart van dit jaar.
Ook toen vond Zijlstra het nodig om haar beeldvormingsgewijs hardhandig terug in de hoek te duwen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 26 september 2017 @ 19:14:15 #104
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174012995
Ha, dat verhaal staat al netjes in de OP. :').
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 26 september 2017 @ 19:14:45 #105
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174013005
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 18:58 schreef Super_Fucker_II het volgende:

[..]
Edit: Het fragment van de 'Nacht van Wiegel' is extra interessant met de kennis van nu. Wiegel liet het 'paarse' kabinet vallen. In de studio van BvD zit Pim Fortuyn naast Joost Zwagerman.
Klopt, het is de Bertelsmann media geweest die Fortuyn telkens weer een podium gaf
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_174013655
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 19:14 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Klopt, het is de Bertelsmann media geweest die Fortuyn telkens weer een podium gaf
Met als hoogtepunt het lijsttrekkersdebat met HENNIE HUISMAN

  dinsdag 26 september 2017 @ 20:21:26 #107
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_174014903
Derde druk boek VVD-Kamerlid Ybeltje Berckmoes

Het boek van Ybeltje Berckmoes is al toe aan de derde druk. De voormalig VVD-parlementariër doet in Voorlichting loopt met u mee tot het ravijn een boekje open over het doen en laten binnen de liberale fractie.

"Het is een opzienbarend boek, maar zo'n run hadden we niet verwacht", stelt uitgever René van Praag. "Dat je als uitgever je drukker alweer moet bellen op de dag van verschijnen, maak je niet vaak mee. Natuurlijk blijven we bijdrukken." Van Praag wil niet zeggen uit hoeveel exemplaren de oplagen bestaan. Op Bol.com was het boek dinsdagmiddag niet meer verkrijgbaar.

Ybeltje Berckmoes-Duindam was de afgelopen 24 uur in talloze radio- en televisieprogramma's te zien en te horen met haar verhaal. In 2011 belandde zij in de Tweede Kamer, waar zij de reputatie kreeg als het 'minst zichtbare Kamerlid'. Desondanks mocht zij bij de verkiezingen in 2014 terugkeren in de VVD-fractie.

Over haar jaren in de fractie heeft zij een openhartig boek geschreven. Diverse VVD-kopstukken, zoals fractieleider Halbe Zijlstra, komen er in haar bekentenissen niet goed vanaf. De partij zelf weigert te reageren op de publicatie van Berckmoes.

Derde druk boek VVD-Kamerlid Ybeltje Berckmoes

:D ^O^
pi_174014944
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 22:46 schreef Klopkoek het volgende:
Op Fok mag je alleen de partijcultuur van de SP bashen
Daar lijkt het soms wel op.
  dinsdag 26 september 2017 @ 20:43:57 #109
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174015778
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 19:40 schreef Super_Fucker_II het volgende:

[..]

Met als hoogtepunt het lijsttrekkersdebat met HENNIE HUISMAN

http://www.communicatieon(...)yn-vooral-door-media

Dat hij gedemoniseerd is, is deels een mythe
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_174016661
Van Praag wil niet zeggen uit hoeveel exemplaren de oplagen bestaan.

:')
pi_174016863
Sommige columnisten en VVD'ers beweren dat ze pas na haar aftreden de vuile was buiten hangt.
Dat is onjuist.

VVD-Kamerlid: Zijlstra is sneue natrapper en leugenaar
pi_174017241
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 21:04 schreef Super_Fucker_II het volgende:
Sommige columnisten en VVD'ers beweren dat ze pas na haar aftreden de vuile was buiten hangt.
Dat is onjuist.

VVD-Kamerlid: Zijlstra is sneue natrapper en leugenaar

Toen was ze feitelijk al weg en ze lijkt met haar uitlatingen opzichtig te hengelen naar een plekje op de kandidatenlijst van de PVV of FvD.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 26 september 2017 @ 21:17:42 #113
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174017536
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 21:11 schreef KoosVogels het volgende:
Toen was ze feitelijk al weg en ze lijkt met haar uitlatingen opzichtig te hengelen naar een plekje op de kandidatenlijst van de PVV of FvD.
Welnee, die heeft gewoon een paar rekeningen te vereffenen en waarschijnlijk ook terecht.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 26 september 2017 @ 21:19:27 #114
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174017614
En dat Halbe Zijlstra een liegende klootzak zonder geweten is, wist natuurlijk iedereen al.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_174017715
Als je de hele dag een beetje gaat netflixen als kamerlid ben je ook een ambitieloze kut natuurlijk.
pi_174017842
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 21:22 schreef Tem het volgende:
Als je de hele dag een beetje gaat netflixen als kamerlid ben je ook een ambitieloze kut natuurlijk.
En daarna een beetje PVV-achtige praat uitslaan en jezelf bombarderen tot slachtoffer van de 'mainstream media'. Rot toch een eind op met die opportunistische trut.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 26 september 2017 @ 21:25:27 #117
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174017863
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 21:22 schreef Tem het volgende:
Als je de hele dag een beetje gaat netflixen als kamerlid ben je ook een ambitieloze kut natuurlijk.
Ze blijft natuurlijk VVD'er.
Als ze iets voor het land of haar medemens had willen betekenen, had ze zich bij een andere partij aangemeld.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  dinsdag 26 september 2017 @ 21:27:32 #118
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174017951
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 september 2017 21:24 schreef KoosVogels het volgende:
Rot toch een eind op met die opportunistische trut.
Eerst even dat boekje kopen, Koos, niet zo flauw doen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_174018051
quote:
6s.gif Op dinsdag 26 september 2017 21:27 schreef Ringo het volgende:

[..]

Eerst even dat boekje kopen, Koos, niet zo flauw doen.
Trek het over een paar maanden wel uit de knakenbak bij de Kringloop.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174018147
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 september 2017 21:25 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ze blijft natuurlijk VVD'er.
Als ze iets voor het land of haar medemens had willen betekenen, had ze zich bij een andere partij aangemeld.
Bij Pauw vertelde ze dat ze wat voor de mensen aan de onderkant van de samenleving wilde doen. Nee, dan zit je echt goed bij de VVD.

Dus dan maar Netflixen.
  dinsdag 26 september 2017 @ 21:35:41 #121
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174018236
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 september 2017 21:24 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En daarna een beetje PVV-achtige praat uitslaan en jezelf bombarderen tot slachtoffer van de 'mainstream media'. Rot toch een eind op met die opportunistische trut.
Je praatte anders over Gesthuizen

Jij bent de opportunist. De anti liberale Rutte likker.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_174018239
quote:
2s.gif Op dinsdag 26 september 2017 21:19 schreef Ringo het volgende:
En dat Halbe Zijlstra een liegende klootzak zonder geweten is, wist natuurlijk iedereen al.
Belangrijke opmerking.

Halbe Zijlstra :r
pi_174018269
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 21:35 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Je praatte anders over Gesthuizen

Jij bent de opportunist. De anti liberale Rutte likker.
Ik heb het werkelijk nog nooit over Gesthuizen gehad. Las vandaag pas dat ze een boek heeft geschreven.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174019214
Over Gesthuizen gesproken. Ik ga haar boekje zo even lezen in bed. Die autoritaire linksen ook.

Boekje van de VVD-backbencher komt ook vanzelf thuis.
  dinsdag 26 september 2017 @ 22:21:59 #125
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_174019994
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 september 2017 21:32 schreef Tem het volgende:

[..]

Bij Pauw vertelde ze dat ze wat voor de mensen aan de onderkant van de samenleving wilde doen. Nee, dan zit je echt goed bij de VVD.

Dus dan maar Netflixen.
Ze komt me een beetje over als een in een Zonnedael-achtige wijk wonende huisvrouw die leeft op kosten van haar dik verdienende man. Maar die nu de kinderen groot zijn ineens tijd over heeft en daarom maar wat met politiek bezig ging bij de partij waar ons soort mensen op stemt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Hexagon op 26-09-2017 22:46:57 ]
pi_174020491
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 21:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Toen was ze feitelijk al weg en ze lijkt met haar uitlatingen opzichtig te hengelen naar een plekje op de kandidatenlijst van de PVV of FvD.
Ik citeer eens een stukje van jouw collegas bij deze.

Die zei na de uitspraak van de ‘backbencher’ dat dit ‘een goede verklaring is waarom ze niet meer op de VVD-lijst staat’.

Dus het was nog niet eens bekend of ze door zou gaan of niet?
pi_174020569
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 22:36 schreef john2406 het volgende:

[..]

Ik citeer eens een stukje van jouw collegas bij deze.

Die zei na de uitspraak van de ‘backbencher’ dat dit ‘een goede verklaring is waarom ze niet meer op de VVD-lijst staat’.

Dus het was nog niet eens bekend of ze door zou gaan of niet?
Als je (goed) leest, dan haal je uit de tekst dat ze de uitspraken heeft gedaan nadat de kandidatenlijst al was vastgesteld.

Dan zou ze dus niet doorgaan.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174020627
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 22:21 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ze komt me een beetje over als een in een Zonnedael-achtige wijk wonende huisvrouw die left op kosten van haar dik verdienende man.
Als militair zijnde valt dat "dik verdienende" wel een beetje mee...
pi_174020646
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 22:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als je (goed) leest, dan haal je uit de tekst dat ze de uitspraken heeft gedaan nadat de kandidatenlijst al was vastgesteld.

Dan zou ze dus niet doorgaan.
O goed lezen?
Zo ken ik de media wel weer ze kunnen er nog alles van maken?

Waarom zou men nog media kopen of aan de man proberen te brengen vraag ik mij af, iedereen heeft een bachelor master en ernaar een hoe heet het promovendus gedaan?

Ik heb voor mij de beslissing al genomen wat er staat, het had haar beter gestaan als ze er eerder meegekomen was, dan was het voor mij ook geloofwaardig, echter misschien was er nog iets waar ze nog niet achter was?

[ Bericht 11% gewijzigd door #ANONIEM op 26-09-2017 22:45:07 ]
pi_174020702
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 22:42 schreef john2406 het volgende:

[..]

O goed lezen?
Zo ken ik de media wel weer ze kunnen er nog alles van maken?

Waarom zou men nog media kopen of aan de man proberen te brengen vraag ik mij af, iedereen heeft een bachelor master en ernaar een hoe heet het promovendus gedaan?
Zijn gewoon de woorden van Zijlstra. En daaruit blijkt dat de kandidatenlijst op dat moment al was vastgesteld.

Daar hebben de media verder niets mee van doen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174020724
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 22:45 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Zijn gewoon de woorden van Zijlstra. En daaruit blijkt dat de kandidatenlijst op dat moment al was vastgesteld.

Daar hebben de media verder niets mee van doen.
Als die mij 1 euro in de hand drukt moet ik eerst zien dat die er ook inzit anders geloof ik het niet.
pi_174020912
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 22:45 schreef john2406 het volgende:

[..]

Als die mij 1 euro in de hand drukt moet ik eerst zien dat die er ook inzit anders geloof ik het niet.
Artikel waar jij naar verwees is afgelopen februari gepubliceerd. Kandidatenlijst VVD is vastgesteld in december (bron).
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174020944
Die zei na de uitspraak van de ‘backbencher’ dat dit ‘een goede verklaring is waarom ze niet meer op de VVD-lijst staat’.

Staat of stond wat staat er?

In februari niet over december spreken alsof het verleden tijd is?

[ Bericht 17% gewijzigd door #ANONIEM op 26-09-2017 22:55:34 ]
pi_174021014
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 22:54 schreef john2406 het volgende:
Die zei na de uitspraak van de ‘backbencher’ dat dit ‘een goede verklaring is waarom ze niet meer op de VVD-lijst staat’.

Staat of stond wat staat er?

In februari niet over december spreken alsof het verleden tijd is?
Aangezien de verkiezingen pas een maand later gehouden zouden worden, was het logisch 'staat' te gebruiken.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174021130
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 22:56 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Aangezien de verkiezingen pas een maand later gehouden zouden worden, was het logisch 'staat' te gebruiken.
Die zei na de uitspraak van de ‘backbencher’!
pi_174021199
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 23:01 schreef john2406 het volgende:

[..]

Die zei na de uitspraak van de ‘backbencher’!
Ben je nou echt zo beperkt?

Dit heeft zich allemaal afgespeeld in februari, toen deze dame nog een 'backbencher' was in de Tweede Kamer. Mevrouw deed wat pittige uitspraken, waarna Zijlstra een dag later desgevraagd reageerde op haar uitlatingen.

Toen dit alles gebeurde was de kandidatenlijst al vastgesteld en was duidelijk dat deze dame niet terug zou keren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174021337
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 23:04 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ben je nou echt zo beperkt?

Dit heeft zich allemaal afgespeeld in februari, toen deze dame nog een 'backbencher' was in de Tweede Kamer. Mevrouw deed wat pittige uitspraken, waarna Zijlstra een dag later desgevraagd reageerde op haar uitlatingen.

Toen dit alles gebeurde was de kandidatenlijst al vastgesteld en was duidelijk dat deze dame niet terug zou keren.
Beperkt misschien wel ja misschien kan ik wel erachter lezen?

Ik vertrouw haar niet maar de rest vertrouw ik nog minder, ik had liever gezien dat ze nog voor de verkiezingen ermee gekomen was!

Het is namelijk niet het eerste he, er zijn nogal een paar dingen aan vooraf gegaan toch?
En dan doel ik niet op dit maar op een bonnetje begrafenis instituut etc.

Lock.... affaire lijkt mij een kleine vis ertegen?

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 26-09-2017 23:12:29 ]
pi_174021398
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 23:10 schreef john2406 het volgende:

[..]

Beperkt misschien wel ja misschien kan ik wel erachter lezen?

Ik vertrouw haar niet maar de rest vertrouw ik nog minder, ik had liever gezien dat ze nog voor de verkiezingen ermee gekomen was!

Het is namelijk niet het eerste he, er zijn nogal een paar dingen aan vooraf gegaan toch?
En dan doel ik niet op dit maar op een bonnetje begrafenis instituut etc.

Lock.... affaire lijkt mij een kleine vis erteggen?
Jij betwijfelde of al duidelijk was dat ze door zou gaan op het moment dat ze de uitspraken deed. Dat was het geval.

Rest van je gewauwel interesseert mij niet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174021463
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 23:13 schreef KoosVogels het volgende:
Rest van je gewauwel interesseert mij niet.
Uiteraard niet, had ik ook niet anders verwacht, ik kom je niet aan je (schatje) hoor.
  dinsdag 26 september 2017 @ 23:17:10 #140
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174021494
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 september 2017 21:25 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ze blijft natuurlijk VVD'er.
Als ze iets voor het land of haar medemens had willen betekenen, had ze zich bij een andere partij aangemeld.
Ze kan altijd vast nog terecht bij een zorgverzekeraar ofzo. Lekker graaien. Lekker van het inefficiënte stelsel profiteren.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_174024323
Toen ik de titel las dacht ik dat Mark er een aantal achter de schermen zou willen omleggen.

#datvaltdanweermee
  woensdag 27 september 2017 @ 07:29:28 #142
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174024429
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 september 2017 23:17 schreef Klopkoek het volgende:
Ze kan altijd vast nog terecht bij een zorgverzekeraar ofzo. Lekker graaien. Lekker van het inefficiënte stelsel profiteren.
Beetje privaatpubliek samenwerken. Beetje mensgericht projectmanagen. Beetje uurtjefactuurtje, beetje schaal 12. Een beetje voor jullie en een beetje voor Ybeltje.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_174025436
Als het over de partijstructuur van de PVV gaat kunnen de zelfverklaarde beschermengelen van de democratie :') 100.000 topics lang roeptoeteren hoe anti-democratisch dat wel niet is en over deze smerigheid van de VVD, deze praktijken waaruit blijkt dat onze democratie morsdood is, zijn ze doodstil. :')
pi_174025458
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 09:34 schreef Braindead2000 het volgende:
Als het over de partijstructuur van de PVV gaat kunnen de zelfverklaarde beschermengelen van de democratie :') 100.000 topics lang roeptoeteren hoe anti-democratisch dat wel niet is en over deze smerigheid van de VVD, deze praktijken waaruit blijkt dat onze democratie morsdood is, zijn ze doodstil. :')
VVD _O_
PVV :')
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174025501
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 09:34 schreef Braindead2000 het volgende:
Als het over de partijstructuur van de PVV gaat kunnen de zelfverklaarde beschermengelen van de democratie :') 100.000 topics lang roeptoeteren hoe anti-democratisch dat wel niet is en over deze smerigheid van de VVD, deze praktijken waaruit blijkt dat onze democratie morsdood is, zijn ze doodstil. :')
Er loopt een prima reeks over lange reeks corruptie en gedoe bij de VVD. Lul dus niet zo slap.
pi_174025578
quote:
2s.gif Op woensdag 27 september 2017 09:39 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Er loopt een prima reeks over lange reeks corruptie en gedoe bij de VVD. Lul dus niet zo slap.
Wat de corruptie van de VVD betreft: Daar kan je nog mee wegkomen als je stelt dat het incidenten zijn (oke, ik geloof dat wel niet maar kan het ook niet ontkrachten). Wat Ybeltje allemaal beschrijft is het systeem, een verziekt systeem, geen incident maar het systeem. Daar zit wel een groot verschil tussen.
pi_174025600
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 09:45 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Wat de corruptie van de VVD betreft: Daar kan je nog mee wegkomen als je stelt dat het incidenten zijn (oke, ik geloof dat wel niet maar kan het ook niet ontkrachten). Wat Ybeltje allemaal beschrijft is het systeem, een verziekt systeem, geen incident maar het systeem. Daar zit wel een groot verschil tussen.
Oh beide zijn vrij systematisch bij grote partijen. Daar maak ik me geen illusies over.
pi_174025648
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 09:45 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Wat de corruptie van de VVD betreft: Daar kan je nog mee wegkomen als je stelt dat het incidenten zijn (oke, ik geloof dat wel niet maar kan het ook niet ontkrachten). Wat Ybeltje allemaal beschrijft is het systeem, een verziekt systeem, geen incident maar het systeem. Daar zit wel een groot verschil tussen.
Uit de ontboezemingen van Ybeltje blijkt dat de VVD een partij waar vriendjespolitiek aan de orde van de dag is en er continu over na wordt gedacht hoe de liberalen zich moeten presenteren aan het electoraat, waarbij een flink stukje opportunisme niet wordt geschuwd.

Welkom in de grote mensenwereld, Braindead.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174025735
quote:
7s.gif Op woensdag 27 september 2017 09:46 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Oh beide zijn vrij systematisch bij grote partijen. Daar maak ik me geen illusies over.
Dat zeg je nu. Ik heb in het verleden in diverse posts vermeld hoe ik vermoede dat het werkte: Dat binnen de PVDA en VVD 2/3 alpha-mannetjes alles voor het zeggen hebben. Dat het geen gezonde situatie is als 6 mensen alle macht hebben en bepalen hoe 17 miljoen inwoners moeten leven. Kan me niet herinneren dat ik toen veel steun kreeg uit de progressieve hoek. In tegendeel, ik kreeg te horen dat Nederland een feest der democratie was want leden, ja die partijleden toch, geweldige leden en geweldige fractieleden, het summum van democratie en dan ook nog eens verkiezingen waar je op een partij mocht stemmen, een groot democratisch feest was het allemaal als ik de verhalen mocht geloven.
pi_174025834
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 09:51 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Uit de ontboezemingen van Ybeltje blijkt dat de VVD een partij waar vriendjespolitiek aan de orde van de dag is en er continu over na wordt gedacht hoe de liberalen zich moeten presenteren aan het electoraat, waarbij een flink stukje opportunisme niet wordt geschuwd.

Welkom in de grote mensenwereld, Braindead.
Jammer, beetje mosterd na de maaltijd. Ik had het fijner gevonden als je eerder met deze openbaring kwam. :{
pi_174025849
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 10:04 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

[..]

Jammer, beetje mosterd na de maaltijd. Ik had het fijner gevonden als je eerder met deze openbaring kwam. :{
Lekker interessant allemaal. Ik stem volgende keer gewoon weer VVD.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174025866
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 10:04 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Jammer, beetje mosterd na de maaltijd. Ik had het fijner gevonden als je eerder met deze openbaring kwam. :{
Je had ook eerder wat op kunnen letten.
pi_174025914
quote:
14s.gif Op woensdag 27 september 2017 10:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Lekker interessant allemaal. Ik stem volgende keer gewoon weer VVD.
Welke VVD? De VVD is een hoer die net zo makkelijk met de PVV een coalitie vormt als met Groenlinks. Het enige wat ze willen is de macht behouden. Waarom zou je op machtswellustelingen stemmen als je nog geeneens weet wat ze nou daadwerkelijk willen?
pi_174025944
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 10:09 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Welke VVD? De VVD is een hoer die net zo makkelijk met de PVV een coalitie vormt als met Groenlinks. Het enige wat ze willen is de macht behouden. Waarom zou je op machtswellustelingen stemmen als je nog geeneens weet wat ze nou daadwerkelijk willen?
Omdat de VVD zich de afgelopen jaren een betrouwbare regeringspartij heeft getoond die prima beleid combineert met uitstekende optredens van een meer dan degelijke minister-president.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174026004
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 10:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Omdat de VVD zich de afgelopen jaren een betrouwbare regeringspartij heeft getoond die prima beleid combineert met uitstekende optredens van een meer dan degelijke minister-president.
Zich uitverkopen aan achtereenvolgens PVV, PvdA en CDA. Daar kan je inderdaad op vertrouwen.
pi_174026040
quote:
6s.gif Op woensdag 27 september 2017 10:16 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Zich uitverkopen aan achtereenvolgens PVV, PvdA en CDA. Daar kan je inderdaad op vertrouwen.
Ach, net of de PVV ooit nog een rol van betekenis gaat spelen. Rutte I was geen fraaie vertoning, maar dat heeft de VVD de laatste jaren ruimschoots goedgemaakt.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 27 september 2017 @ 10:21:24 #157
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_174026064
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 10:09 schreef Braindead2000 het volgende:
Welke VVD?
Die ene die al een kleine zeven jaar aan de macht is denk ik.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  woensdag 27 september 2017 @ 10:22:57 #158
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_174026083
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 09:58 schreef Braindead2000 het volgende:
Dat binnen de PVDA en VVD 2/3 alpha-mannetjes alles voor het zeggen hebben.
Oh, wie zijn die 2 a 3 mensen dan? Met jouw kennis zou je die namen moeten kunnen noemen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_174026096
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 10:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Omdat de VVD zich de afgelopen jaren een betrouwbare regeringspartij heeft getoond die prima beleid combineert met uitstekende optredens van een meer dan degelijke minister-president.
Die hele VVD van jou heeft maar 1 doel: De carrière-kansen van Rutte en Zijlstra in een optimale positie te brengen. Nul inhoud. Als Markje denkt dat zijn mooie baantje in Brussel gevaar loopt door de kalverliefde tussen Merkel en Macron dan zal je zien dat hij heel kritisch op de EU gaat worden. Dat is toch niet iets wat jij wil? Ik zou nog maar ff wachten om je stem nu al te beloven aan de VVD. Kan best dat je in de nabije toekomst een hele andere VVD ziet.
pi_174026110
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 10:19 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ach, net of de PVV ooit nog een rol van betekenis gaat spelen. Rutte I was geen fraaie vertoning, maar dat heeft de VVD de laatste jaren ruimschoots goedgemaakt.
Wie de volgende wordt aan wie de VVD zich uitverkoopt moet nog blijken.
pi_174026120
quote:
12s.gif Op woensdag 27 september 2017 10:21 schreef Ryon het volgende:

[..]

Die ene die al een kleine zeven jaar aan de macht is denk ik.
Waarvan de eerste 2 jaar door samenwerking met de nazi's, toch? Ik dacht dat dat wel een dingetje was in jouw kringen.
pi_174026148
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 10:25 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Waarvan de eerste 2 jaar door samenwerking met de nazi's, toch? Ik dacht dat dat wel een dingetje was in jouw kringen.
Ryon verzorgt de VVD-Webcare. Die lacht dus alles weg.
pi_174026154
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 10:23 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Die hele VVD van jou heeft maar 1 doel: De carrière-kansen van Rutte en Zijlstra in een optimale positie te brengen. Nul inhoud. Als Markje denkt dat zijn mooie baantje in Brussel gevaar loopt door de kalverliefde tussen Merkel en Macron dan zal je zien dat hij heel kritisch op de EU gaat worden. Dat is toch niet iets wat jij wil? Ik zou nog maar ff wachten om je stem nu al te beloven aan de VVD. Kan best dat je in de nabije toekomst een hele andere VVD ziet.
Indien de VVD in de toekomst een weg inslaat die mij niet bevalt, dan switch met ik alle plezier weer naar D66. Maar vooralsnog doet de VVD het in mijn ogen prima: ik heb nauwelijks last van de overheid en deze kabinetsperiode zijn mijn lasten zelfs verlaagd. Helemaal prima.

Ik ben ook niet iemand die heel grote verwachtingen heeft van een kabinet. Laat de overheid mij aub vooral zoveel mogelijk met rust laten.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174026196
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_174026255
quote:
11s.gif Op woensdag 27 september 2017 10:22 schreef Ryon het volgende:

[..]

Oh, wie zijn die 2 a 3 mensen dan? Met jouw kennis zou je die namen moeten kunnen noemen.
Dat is geen kennis maar intuïtie. Ik weet niet precies wie die alpha-mannetjes zijn maar een mens kan best wel een goed idee krijgen hoe het ongeveer in elkaar steekt door eigen ervaringen in groepen, door te observeren wat partijen doen, wie wat zegt en wie wat niet zegt, hoe ze het zeggen, hoe ze met elkaar omgaan, lichaamstaal.
pi_174026273
Jaja, werkloze PVV-stemmer Braindead weet precies hoe de vork in de steel steekt, mensen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  woensdag 27 september 2017 @ 10:36:42 #167
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_174026274
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 10:25 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Waarvan de eerste 2 jaar door samenwerking met de nazi's, toch?
Jij noemt de PVV nazi's? Interessante ontwikkeling dit.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_174026432
quote:
11s.gif Op woensdag 27 september 2017 10:36 schreef Ryon het volgende:

[..]

Jij noemt de PVV nazi's? Interessante ontwikkeling dit.
Jij lijkt nogal trots te zijn op die 7 jaar van Rutte, inclusief die 2 jaar innige samenwerking met extreem-rechtse nationalistische nazi's dus. Dat verbaasde me een beetje.
  woensdag 27 september 2017 @ 10:47:03 #169
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_174026444
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 10:46 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Jij lijkt nogal trots te zijn op die 7 jaar van Rutte, inclusief die 2 jaar innige samenwerking met extreem-rechtse nationalistische nazi's dus. Dat verbaasde me een beetje.
Hohoh, Braindead toch. Van vurig pleitbezorger voor de PVV naar "extreem-rechtse nationalistische nazi's". Laat die arme Wilders het maar niet horen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  woensdag 27 september 2017 @ 10:49:09 #170
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174026497
quote:
Ja, zo kortzichtig allemaal. Kortzichtig denken dat ze de lasten verlagen, maar van Nederland een Zuid Italië maken.

Het zijn in de regel dan ook dikwijls regeringen met Labor erin die de lasten voor de gewone mensen verlagen. Zo is het in Duitsland, UK enzovoorts geweest.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_174026532
quote:
15s.gif Op woensdag 27 september 2017 10:47 schreef Ryon het volgende:

[..]

Hohoh, Braindead toch. Van vurig pleitbezorger voor de PVV naar "extreem-rechtse nationalistische nazi's". Laat die arme Wilders het maar niet horen.
Ach, Ik heb de jaren '80 overleefd, toen was het nog veel erger. Voor het minste of geringste was je een nazi. Op een gegeven moment doen die termen je niks meer.
pi_174027875
Voorlopig nogal een kutboek van Gesthuizen trouwens. Al dat ge-emmer over haar persoonlijkheidje als kind en als student is niet echt boeiend. Hopelijk vanavond in het treintje naar huis een interessanter hoofdstuk.
pi_174027986
quote:
1s.gif Op woensdag 27 september 2017 11:54 schreef Kaas- het volgende:
Hopelijk vanavond in het treintje naar huis een interessanter hoofdstuk.
Jij hoopt niet op een zitplaats?
pi_174028051
quote:
Zie Keizer eens lachen daar.
  woensdag 27 september 2017 @ 12:39:22 #175
358523 IkStampOpTacos
Tacostamper extraordinaire
pi_174028987
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 10:23 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Die hele VVD van jou heeft maar 1 doel: De carrière-kansen van Rutte en Zijlstra in een optimale positie te brengen. Nul inhoud. Als Markje denkt dat zijn mooie baantje in Brussel gevaar loopt door de kalverliefde tussen Merkel en Macron dan zal je zien dat hij heel kritisch op de EU gaat worden. Dat is toch niet iets wat jij wil? Ik zou nog maar ff wachten om je stem nu al te beloven aan de VVD. Kan best dat je in de nabije toekomst een hele andere VVD ziet.
Wat lul je allemaal man. :')
It's my life, it's now or never, I ain't gonna live forever.
-
Headstrong to take on anyone.
pi_174029671
quote:
14s.gif Op woensdag 27 september 2017 10:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Lekker interessant allemaal. Ik stem volgende keer gewoon weer VVD.
Waarom verbaasd mij dit niet?... _O- ~O>
pi_174030027
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 10:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Omdat de VVD zich de afgelopen jaren een betrouwbare regeringspartij heeft getoond die prima beleid combineert met uitstekende optredens van een meer dan degelijke minister-president.
Hebben wij het over dezelfde partij?
1/10 Van de rappers dankt zijn bestaan in Amerika aan de Nederlanders die zijn voorouders met een cruiseschip uit hun hongerige landen ophaalde om te werken op prachtige plantages.
"Oorlog is de overtreffende trap van concurrentie."
pi_174030099
quote:
12s.gif Op woensdag 27 september 2017 10:21 schreef Ryon het volgende:

[..]

Die ene die al een kleine zeven jaar aan de macht is denk ik.
Dus het heet toch macht?
Door anderen gedogers zitten/zaten ze er nog, die zijn dus net zo?

Jammer dat ze bij GL tegen de lamp op liepen?

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 27-09-2017 13:29:50 ]
pi_174030170
Waren de zogenaamde liberalen niet ook vlak voor WOII eraan?
pi_174033402
quote:
14s.gif Op woensdag 27 september 2017 10:05 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Lekker interessant allemaal. Ik stem volgende keer gewoon weer VVD.
Dan val je niet op en herkent je omgeving je als VVD-er. Je stemt niet voor zaken die mensen bezighouden maar verschuilt je laf en gemakzuchtig achter leugens.

Je stem op eender welke gevestigde partij - behalve FvdD want die is nog niet echt gevestigd- is als stemmen op reclame uitingen van opinievormers van partijen waar meningen van leden en maatschappelijke belangen alleen nog symbool waarde hebben.

Zij die stemmen op zulke partijen zijn zij die later zeggen: hoe heeft dat kunnen gebeuren, das habe ich nicht gewusst. Toch raar van mensen die uitgesproken meningen hebben, die zeggen midden in het leven te staan en die meer dan gemiddeld zijn opgeleid.
  woensdag 27 september 2017 @ 16:32:45 #181
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174033884
Hoe dan ook, ik lig hier prinsheerlijk met Ybeltje op de bank.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_174033960
quote:
17s.gif Op woensdag 27 september 2017 16:32 schreef Ringo het volgende:
Hoe dan ook, ik lig hier prinsheerlijk met Ybeltje op de bank.
Doe eens een foto van je kat of hond.
pi_174034076
Erica Terpstra schrijft onthullend boek over ‘supergave kanjers’ bij VVD



Oud-politica hangt bont gekleurde was buiten
Erica Terpstra heeft een boek geschreven over haar 40 jaar bij de VVD. In het boek ‘Voorlichting loopt met u mee in de polonaise’ doet de oud-staatssecretaris onthullingen over hoe ‘waanzinnig tof’ het eraan toeging in de partij.Terpstra knalt er meteen in. “Bij de VVD werken alleen maar toppers!!”, is te lezen op de eerste pagina van het boek. “Kanjers, stuk voor stuk!!!”

De voormalig politica werkt die stellingen in de rest van haar 14 pagina’s tellende memoires uit.Opvallend is de anekdote over Kamerleden die aangeschoten aanwezig waren bij stemmingen. “Het was zo’n gezellige club. We dronken altijd lekker een borreltje voor we de zaal in gingen. Heerlijk!! Lekker rozig, zo veel lol! Heerlijke mensen!”

De parlementaire pers smult van de openhartigheid van Terpstra. “Er staat eigenlijk niets in wat we niet al wisten”, schrijft Kustaw Bessems enthousiast in De Volkskrant. “Maar het is toch leuk om te lezen hoe Terpstra nu de bont gekleurde was buiten hangt.”

Binnen de VVD is het boek minder positief ontvangen. Halbe Zijlstra: “Hoe is dat mens hier in godsnaam terechtgekomen?” :D

https://speld.nl/2017/09/(...)ave-kanjers-bij-vvd/

Het wordt gezellig bij de VVD _O- _O- _O-
pi_174034120
Kanjers, stuk voor stuk!!!

Dus Ybeltje?

[ Bericht 31% gewijzigd door #ANONIEM op 27-09-2017 16:45:43 ]
  woensdag 27 september 2017 @ 16:51:16 #185
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174034239
De Speld ftw.

Hoofdstuk één is al meteen lollige Halbe-bashing, ik hoop echt op meer. :9~
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 27 september 2017 @ 17:01:52 #186
464166 Captain_Jack_Sparrow
Why is all the rum gone?
pi_174034435
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 september 2017 07:31 schreef eriksd het volgende:
Treurig als mensen na jaren even een boekje opendoen. Nouja, weet je in ieder geval dat je haar niet in je organisatie moet hebben. Soort kamikazeactie.
It's a free country. En de VVD noemt zichzelf toch liberaal? Vrijheid voor de individu? Ik zie het probleem niet zo.
"This is the day you will always remember as the day you almost caught Captain Jack Sparrow".
pi_174034714
quote:
0s.gif Op maandag 25 september 2017 23:07 schreef Gohf046 het volgende:
Maar die burgemeester posten kunnen toch helemaal niet "beloofd" worden ? Die worden toch allemaal heel integer voorgedragen door een gemeenteraad ? Of ben ik nou heel naïef ?
Helemaal niet want in een schijnwereld leeft het zich comfortabeler.
  woensdag 27 september 2017 @ 17:35:51 #188
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174035077
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 september 2017 10:03 schreef Vesz het volgende:

[..]

Bij Pauw zei ze gisteren dat Thierry haar al heeft benaderd en haar er graag bij wil hebben.
Lijkt me een uitstekend plan, deze raspolitica bij je partij vragen, dat gaat wat worden bij het Forum.

Valt dit onder de baantjescarrousel of dumpt hij haar zodra hij alle inside information heeft?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 27 september 2017 @ 17:39:51 #189
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_174035153
quote:
1s.gif Op woensdag 27 september 2017 17:35 schreef Leandra het volgende:

[..]

Lijkt me een uitstekend plan, deze raspolitica bij je partij vragen, dat gaat wat worden bij het Forum.

Valt dit onder de baantjescarrousel of dumpt hij haar zodra hij alle inside information heeft?
Dat laatste lijkt me niet anders kan Baudet ook zo'n boek tegemoet zien
  woensdag 27 september 2017 @ 17:49:04 #190
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_174035310
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 17:39 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat laatste lijkt me niet anders kan Baudet ook zo'n boek tegemoet zien
Alsof hem dat wat zou kunnen schelen, ze staat al bekend als faalkamerlid dat achteraf nog even met modder gaat gooien.
Als ze dat nog een keer doet maakt dat dit boek ook minder geloofwaardig, en haarzelf totaal ongeloofwaardig.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 27 september 2017 @ 17:51:26 #191
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_174035362
quote:
1s.gif Op woensdag 27 september 2017 17:49 schreef Leandra het volgende:

[..]

Alsof hem dat wat zou kunnen schelen, ze staat al bekend als faalkamerlid dat achteraf nog even met modder gaat gooien.
Als ze dat nog een keer doet maakt dat dit boek ook minder geloofwaardig, en haarzelf totaal ongeloofwaardig.
Dat hangt er natuurlijk vanaf wat ze over Thierry weet te vertellen. Een gevoel voor schaamte lijkt ze verder niet te hebben.
pi_174035519
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 10:11 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Omdat de VVD zich de afgelopen jaren een betrouwbare regeringspartij heeft getoond die prima beleid combineert met uitstekende optredens van een meer dan degelijke minister-president.
_O-
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  woensdag 27 september 2017 @ 17:59:50 #193
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174035533
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 17:51 schreef Hexagon het volgende:
Dat hangt er natuurlijk vanaf wat ze over Thierry weet te vertellen. Een gevoel voor schaamte lijkt ze verder niet te hebben.
Goh, is dat tegenwoordig prijzenswaardig, een gevoel voor schaamte? Gaan we deemoedig de Chinezen achterna?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_174037564
quote:
6s.gif Op woensdag 27 september 2017 16:42 schreef ikweethetookniet het volgende:
Erica Terpstra schrijft onthullend boek over ‘supergave kanjers’ bij VVD

[ afbeelding ]

Oud-politica hangt bont gekleurde was buiten
Erica Terpstra heeft een boek geschreven over haar 40 jaar bij de VVD. In het boek ‘Voorlichting loopt met u mee in de polonaise’ doet de oud-staatssecretaris onthullingen over hoe ‘waanzinnig tof’ het eraan toeging in de partij.Terpstra knalt er meteen in. “Bij de VVD werken alleen maar toppers!!”, is te lezen op de eerste pagina van het boek. “Kanjers, stuk voor stuk!!!”

De voormalig politica werkt die stellingen in de rest van haar 14 pagina’s tellende memoires uit.Opvallend is de anekdote over Kamerleden die aangeschoten aanwezig waren bij stemmingen. “Het was zo’n gezellige club. We dronken altijd lekker een borreltje voor we de zaal in gingen. Heerlijk!! Lekker rozig, zo veel lol! Heerlijke mensen!”

De parlementaire pers smult van de openhartigheid van Terpstra. “Er staat eigenlijk niets in wat we niet al wisten”, schrijft Kustaw Bessems enthousiast in De Volkskrant. “Maar het is toch leuk om te lezen hoe Terpstra nu de bont gekleurde was buiten hangt.”

Binnen de VVD is het boek minder positief ontvangen. Halbe Zijlstra: “Hoe is dat mens hier in godsnaam terechtgekomen?” :D

https://speld.nl/2017/09/(...)ave-kanjers-bij-vvd/

Het wordt gezellig bij de VVD _O- _O- _O-
quote:
De parlementaire pers smult van de openhartigheid van Terpstra. “Er staat eigenlijk niets in wat we niet al wisten”, schrijft Kustaw Bessems enthousiast in De Volkskrant. “Maar het is toch leuk om te lezen hoe Terpstra nu de bont gekleurde was buiten hangt.”
:D
pi_174042091
quote:
10s.gif Op dinsdag 26 september 2017 09:22 schreef Ryon het volgende:

[..]

Klinkt als het partijkartel. Uit welk boek van welke politicus zou je dat gehaald hebben?
Bestaat het niet denk je? kamerleden die elkaar baantjes toeschuiven?
  woensdag 27 september 2017 @ 22:06:39 #196
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_174042192
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 22:03 schreef Rangono het volgende:

[..]

Bestaat het niet denk je? kamerleden die elkaar baantjes toeschuiven?
De Kamerleden die - volgens Ybeltje - elkaar naar het leven staan, schuiven elkaar tegelijkertijd - volgens Ybeltje - baantje naar elkaar toe?

Interessant.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_174042220
VVD schurkenpartij!!
pi_174042688
quote:
ach gut Joost Niemöller was haar mentor..
Nou IJbeltje.... Ik gaf je 100 credits van de week, ik neem er 150 terug.
  woensdag 27 september 2017 @ 22:20:39 #200
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174042778
quote:
12s.gif Op woensdag 27 september 2017 22:06 schreef Ryon het volgende:
De Kamerleden die - volgens Ybeltje - elkaar naar het leven staan, schuiven elkaar tegelijkertijd - volgens Ybeltje - baantje naar elkaar toe?

Interessant.
En gewoon waar natuurlijk.
Maar dat hoeven we jou niet uit te leggen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 27 september 2017 @ 22:21:03 #201
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174042789
quote:
12s.gif Op woensdag 27 september 2017 22:06 schreef Ryon het volgende:

[..]

De Kamerleden die - volgens Ybeltje - elkaar naar het leven staan, schuiven elkaar tegelijkertijd - volgens Ybeltje - baantje naar elkaar toe?

Interessant.
Zo werkt het in de maffia ook natuurlijk. Inclusief ontgroening
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 27 september 2017 @ 22:21:39 #202
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174042805
Het blijft een heel aardig boekje hoor.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 27 september 2017 @ 22:22:02 #203
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_174042815
quote:
1s.gif Op woensdag 27 september 2017 22:21 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Zo werkt het in de maffia ook natuurlijk. Inclusief ontgroening
Oke. Waar kan ik mij aanmelden?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  woensdag 27 september 2017 @ 22:23:15 #204
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174042846
De enige die er echt heel beroerd vanaf komt, is klootviool Halbe Zijlstra. De eeuwige nummer twee, de Woefdram van de VVD.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_174042855
quote:
1s.gif Op woensdag 27 september 2017 22:07 schreef Kaas- het volgende:
VVD schurkenpartij!!
V=Vereniging
V=Van
D=Debielen,delinquenten, etc
  woensdag 27 september 2017 @ 22:24:14 #207
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174042879
quote:
4s.gif Op woensdag 27 september 2017 22:22 schreef Ryon het volgende:

[..]

Oke. Waar kan ik mij aanmelden?
De maffia steekt elkaar ook neer maar werkt met erecode en schuiven elkaar baantjes toe.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  woensdag 27 september 2017 @ 22:24:47 #208
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_174042896
quote:
1s.gif Op woensdag 27 september 2017 22:24 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

De maffia steekt elkaar ook neer maar werkt met erecode en schuiven elkaar baantjes toe.
Ja, prima. Deal ik wel mee. Waar is het formulier?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_174042908
Zo gemakkelijk is het niet een fractielid te dumpen in een burgemeestersjob.
Een gemeenteraad moet een voordracht van meerdere personen opstellen voor de minister van binnenlandse zaken.
Partijleden moeten flink lobbyen bij meerdere gemeenteraden en dan pas bij de minister.
Een landelijk bekende naam wordt eerder overwogen door een gemeenteraad, maar IJbeltje was niet landelijk bekend.
pi_174042946
quote:
1s.gif Op woensdag 27 september 2017 22:23 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

V=Vereniging
V=Van
D=Debielen,delinquenten, etc
Haha! :D
Ja precies!1!
pi_174043009
quote:
1s.gif Op woensdag 27 september 2017 22:26 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Haha! :D
Ja precies!1!
:')
  woensdag 27 september 2017 @ 22:29:42 #212
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174043053
quote:
4s.gif Op woensdag 27 september 2017 22:24 schreef Ryon het volgende:

[..]

Ja, prima. Deal ik wel mee. Waar is het formulier?
Niet nodig. Je zit er al bij.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_174043093
quote:
1s.gif Op woensdag 27 september 2017 22:29 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Niet nodig. Je zit er al bij.
Zou voor de economie eigenlijk wel goed zijn als jij en je vrienden elkaar ook eens wat banen toeschuiven.
  woensdag 27 september 2017 @ 22:34:26 #214
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174043223
quote:
3s.gif Op woensdag 27 september 2017 22:30 schreef Kaas- het volgende:

[..]

Zou voor de economie eigenlijk wel goed zijn als jij en je vrienden elkaar ook eens wat banen toeschuiven.
Melkert banen en ik noem het bedrijf KLK.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_174043250
quote:
1s.gif Op woensdag 27 september 2017 22:34 schreef Klopkoek het volgende:

[..]

Melkert banen en ik noem het bedrijf KLK.
:o ja ok!
  woensdag 27 september 2017 @ 22:37:53 #216
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174043352
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 22:25 schreef Bluesdude het volgende:
Zo gemakkelijk is het niet een fractielid te dumpen in een burgemeestersjob.
Een gemeenteraad moet een voordracht van meerdere personen opstellen voor de minister van binnenlandse zaken.
Partijleden moeten flink lobbyen bij meerdere gemeenteraden en dan pas bij de minister.
Een landelijk bekende naam wordt eerder overwogen door een gemeenteraad, maar IJbeltje was niet landelijk bekend.
Zij is ook nooit in de race geweest voor een burgemeesterspost, dat beweert ze ook nergens. Ze beschrijft alleen hoe de baantjesmachine werkt bij de VVD, rondom de 'contactpersoon burgemeesters'. Fractieleden die zich bewezen netjes hebben gedragen ten dienste van de partij kunnen daarvoor in aanmerking komen. Ybeltje was niet zo'n fractielid.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_174043387
quote:
7s.gif Op dinsdag 26 september 2017 21:25 schreef Ringo het volgende:

[..]

Ze blijft natuurlijk VVD'er.
Als ze iets voor het land of haar medemens had willen betekenen, had ze zich bij een andere partij aangemeld.
Zoals welke?
pi_174043630
quote:
12s.gif Op woensdag 27 september 2017 22:06 schreef Ryon het volgende:

[..]

De Kamerleden die - volgens Ybeltje - elkaar naar het leven staan, schuiven elkaar tegelijkertijd - volgens Ybeltje - baantje naar elkaar toe?

Interessant.
Ybeltje boeit mij in deze niet. Het ging mij om je kartelreactie.
pi_174043689
quote:
4s.gif Op woensdag 27 september 2017 22:22 schreef Ryon het volgende:

[..]

Oke. Waar kan ik mij aanmelden?
Kom zeg. Hoe naïef kun je zijn.

In het politieke-milieu wordt je ook quasi 'vrienden' van elkaar. Natuurlijk worden elkaar baantjes toegeschoven. En natuurlijk worden er zaken in achterkamertjes besproken.
pi_174043710
quote:
7s.gif Op woensdag 27 september 2017 22:37 schreef Ringo het volgende:

[..]

Zij is ook nooit in de race geweest voor een burgemeesterspost, dat beweert ze ook nergens. Ze beschrijft alleen hoe de baantjesmachine werkt bij de VVD, rondom de 'contactpersoon burgemeesters'. Fractieleden die zich bewezen netjes hebben gedragen ten dienste van de partij kunnen daarvoor in aanmerking komen. Ybeltje was niet zo'n fractielid.
Denk alleen dat dat bij elke partij zo is.
pi_174043752
quote:
1s.gif Op woensdag 27 september 2017 22:23 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

V=Vereniging
V=Van
D=Debielen,delinquenten, etc
Dit helpt niet echt hoor.
  woensdag 27 september 2017 @ 22:50:22 #222
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174043767
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 22:48 schreef Rangono het volgende:
Denk alleen dat dat bij elke partij zo is.
Dat schrijft ze ook, alleen zijn de procedures en gewoontes per partij verschillend.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_174043777
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 22:48 schreef Rangono het volgende:

[..]

Denk alleen dat dat bij elke partij zo is.
Uiteraard echter als jij mag kiezen door welke hont je gebeten wordt neem je de pitbull?
pi_174043808
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 22:45 schreef Rangono het volgende:

[..]

Ybeltje boeit mij in deze niet. Het ging mij om je kartelreactie.
Mij wel hoor des te meer ontevreden des te liever het mij is.
pi_174043881
quote:
2s.gif Op woensdag 27 september 2017 22:50 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dat schrijft ze ook, alleen zijn de procedures en gewoontes per partij verschillend.
Wat ik alleen niet goed begrijp: wat is er erg aan? wat is er zo erg aan heel het fenomeen 'partijkartel'?
pi_174043899
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 22:50 schreef john2406 het volgende:

[..]

Uiteraard echter als jij mag kiezen door welke hont je gebeten wordt neem je de pitbull?
Als ik moet kiezen tussen een pitbull en een Rottweiler wel ja.
pi_174044146
quote:
7s.gif Op woensdag 27 september 2017 22:37 schreef Ringo het volgende:

[..]

Zij is ook nooit in de race geweest voor een burgemeesterspost, dat beweert ze ook nergens. Ze beschrijft alleen hoe de baantjesmachine werkt bij de VVD, rondom de 'contactpersoon burgemeesters'. Fractieleden die zich bewezen netjes hebben gedragen ten dienste van de partij kunnen daarvoor in aanmerking komen. Ybeltje was niet zo'n fractielid.
Het gebruikte woord is "toeschuiven" . Dat suggereert dat het een makkelijk iets is voor een gevestigde politieke partij, iemand op een burgemeesterspost 'te zetten' .
De kandidaat zelf moet solliciteren en de juiste partijbonzen, met veel aanzien kan wel iets bereiken...( gemeenteraden en minister bewerken) maar overschat het niet.
  woensdag 27 september 2017 @ 23:27:31 #228
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174044732
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 23:03 schreef Bluesdude het volgende:
Het gebruikte woord is "toeschuiven".
Door Klopkoek, niet door mevrouw Ybeltje Berckmoes-Duindam.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 27 september 2017 @ 23:46:19 #229
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174045005
Het hoofdstuk over de gehate afdeling Voorlichting ('Een politieke partij is een merk') geeft wel een prachtig inkijkje. :D
Ze schrijft leuk. Al dan niet met hulp van Joost N.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  woensdag 27 september 2017 @ 23:58:00 #230
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174045108
quote:
2s.gif Op woensdag 27 september 2017 23:27 schreef Ringo het volgende:

[..]

Door Klopkoek, niet door mevrouw Ybeltje Berckmoes-Duindam.
Uh, uh, dat is het woord dat Ryon gebruikte en ik ging daarmee door.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_174045370
quote:
0s.gif Op woensdag 27 september 2017 22:54 schreef Rangono het volgende:

[..]

Wat ik alleen niet goed begrijp: wat is er erg aan? wat is er zo erg aan heel het fenomeen 'partijkartel'?
Het is een synoniem voor "de elite" . Een verkapt populistisch begrip.
FvD wilt suggereren dat gevestigde partijen ongeveer hetzelfde zijn en zij dus niet. Zij zijn de ware vertolkers van de stem van het volk. Het partijkartel is de onderdrukker en uitbuiter.
"de elite' is ook schuldig aan de Europese beschaving willen vernietigen.
  donderdag 28 september 2017 @ 09:10:18 #232
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174047786
Het is allemaal niet wereldschokkend wat Ybeltje heeft te vertellen. De gang van zaken op het Binnenhof en met name binnen de fractie heeft haar, als enigszins naïeve buitenstaander, hooglijk verbaasd en van die verbazing, die vaak in verontwaardiging omslaat, doet ze verslag. Ze klopt zichzelf niet op de borst, heeft vrolijke zelfspot en voldoende relativeringsvermogen, al doet ze soms voorkomen dat het allemaal veel beter had kunnen zijn als óók (of júist) "mensen zoals zij" in de fractie meer ruimte kregen. Dat is niet zo, denk ik; ze is gewoon niet heel bedreven in het politieke spel en weigert zich daaraan over te geven; ze maakt op cruciale momenten fouten en blunders die al heel gauw haar imago van brekebeen bepalen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_174047893
Vind het heel erg zwak van deze vrouw (en ook die van de SP overigens). Overal waar je gewerkt hebt, worden weleens rare dingen gedaan: roddels, incompetentie, manager met dictatoriale trekjes... als iedereen een boekje zou schrijven als je ergens weggaat en vervolgens de beerput opentrekt....
  donderdag 28 september 2017 @ 09:21:16 #234
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_174047907
quote:
2s.gif Op donderdag 28 september 2017 09:10 schreef Ringo het volgende:
Het is allemaal niet wereldschokkend wat Ybeltje heeft te vertellen. De gang van zaken op het Binnenhof en met name binnen de fractie heeft haar, als enigszins naïeve buitenstaander, hooglijk verbaasd en van die verbazing, die vaak in verontwaardiging omslaat, doet ze verslag. Ze klopt zichzelf niet op de borst, heeft vrolijke zelfspot en voldoende relativeringsvermogen, al doet ze soms voorkomen dat het allemaal veel beter had kunnen zijn als óók (of júist) "mensen zoals zij" in de fractie meer ruimte kregen. Dat is niet zo, denk ik; ze is gewoon niet heel bedreven in het politieke spel en weigert zich daaraan over te geven; ze maakt op cruciale momenten fouten en blunders die al heel gauw haar imago van brekebeen bepalen.
http://politiek.tpo.nl/co(...)boek-over-schrijven/

quote:
Anonieme VVD’ers vertellen mij schamper dat Ybeltje “in technische zin een portefeuille had”. In Café Weltschmerz geeft ze toe dat die ook steeds kleiner werd. Ze was namelijk niet politiek correct en werd daarom gemarginaliseerd. Dit noemt Ybeltje “de fractiecratie”: “In feite ben je gewoon een vertegenwoordiger van [je] partij en wat je er zelf van vindt, dat doet er niet zoveel toe.”

Het ligt altijd aan anderen
Laat die zin even op u inwerken. Ybeltje was in 2012 raadslid in Den Helder en stond laag op de kandidatenlijst. Toen deed Mark Rutte het plotseling goed bij de verkiezingen en zo werd Ybeltje verkozen. Ze miste echter het inzicht dat invloed krijgen tijd en moeite kost. Om invloedrijk te worden kun je het beste contacten aanknopen met anderen, maar daar had ze dan weer geen zin in. Nu gaat Ybeltje a la Marga Minco een boekje schrijven waarin ze uitlegt dat haar insteek toch heel logisch was.

Je ziet ze steeds meer: politici die niets bereiken en vervolgens als een klein kind beginnen te schreeuwen dat het gebrek aan resultaat aan anderen ligt. Ybeltje begrijpt niet dat ze – om te beginnen binnen haar eigen fractie – mensen van haar visie had moeten overtuigen, deed daar kennelijk geen enkele poging toe en geeft daar vervolgens de VVD de schuld van. Een boek waarin dat recht gepraat kan worden, moet wel een meesterwerk als dat van Marga Minco zijn.
Ik moet het boek nog lezen, maar heb er wel al veel zin in. Mevrouw kon heel weinig en zelfs het boek is door Niemoller geschreven. Hopelijk plaatst Baudet haar ergens verkiesbaar op zijn eigen lijst.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_174048064
quote:
6s.gif Op donderdag 28 september 2017 09:21 schreef Ryon het volgende:

[..]

http://politiek.tpo.nl/co(...)boek-over-schrijven/

[..]

Ik moet het boek nog lezen, maar heb er wel al veel zin in. Mevrouw kon heel weinig en zelfs het boek is door Niemoller geschreven. Hopelijk plaatst Baudet haar ergens verkiesbaar op zijn eigen lijst.
Niemoller _O- _O- _O- _O- _O- _O-

Het wordt steeds idioter. Wat een achterlijke trut.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174048091
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 00:22 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het is een synoniem voor "de elite" . Een verkapt populistisch begrip.
FvD wilt suggereren dat gevestigde partijen ongeveer hetzelfde zijn en zij dus niet. Zij zijn de ware vertolkers van de stem van het volk. Het partijkartel is de onderdrukker en uitbuiter.
"de elite' is ook schuldig aan de Europese beschaving willen vernietigen.
Nee, een partijkartel bestaat gewoon. Een fenomeen dat je vanzelf gaat creëren als je iets nogal lang doet. Op een begeven moment zit je namelijk wel lekker en wil je niet meer opstaan dus ga je elkaar de hand boven het hoofd houden.

Allemaal niet erg bijzonder.
pi_174048120
quote:
10s.gif Op donderdag 28 september 2017 09:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Niemoller _O- _O- _O- _O- _O- _O-

Het wordt steeds idioter. Wat een achterlijke trut.
Denk je nu dat ze het verzonnen heeft?
pi_174048126
In zee gaan met schedelmeter Niemoller is inderdaad niet erg verstandig.
pi_174048138
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 09:48 schreef Braindead2000 het volgende:

[..]

Denk je nu dat ze het verzonnen heeft?
Of ze verzonnen heeft dat Zijlstra een nare kerel, dat je als backbencher niet meer bent dan stemvee en dat de VVD een bepaalde strategie hanteert om zo de verkiezingen te kunnen winnen? Nee, dat heeft ze niet verzonnen. Het zou gekker zijn als het niet zo zou zijn.

Maar typisch dat ze wordt opgevangen door schedelmeter Niemoller en radicale dandy Baudet.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_174048161
quote:
10s.gif Op donderdag 28 september 2017 09:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Of ze verzonnen heeft dat Zijlstra een nare kerel, dat je als backbencher niet meer bent dan stemvee en dat de VVD een bepaalde strategie hanteert om zo de verkiezingen te kunnen winnen? Nee, dat heeft ze niet verzonnen. Het zou gekker zijn als het niet zo zou zijn.

Maar typisch dat ze wordt opgevangen door schedelmeter Niemoller en radicale dandy Baudet.
Niemoller heeft het boek zelfs voor een groot deel geschreven als ik het goed begrijp.
pi_174048186
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 09:49 schreef Rangono het volgende:
In zee gaan met schedelmeter Niemoller is inderdaad niet erg verstandig.
:D
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
pi_174048208
quote:
2s.gif Op donderdag 28 september 2017 09:54 schreef xpompompomx het volgende:

[..]

:D
Echt hoor. Die vent is zwaar rechts.
pi_174048212
quote:
10s.gif Op donderdag 28 september 2017 09:50 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Of ze verzonnen heeft dat Zijlstra een nare kerel, dat je als backbencher niet meer bent dan stemvee en dat de VVD een bepaalde strategie hanteert om zo de verkiezingen te kunnen winnen? Nee, dat heeft ze niet verzonnen. Het zou gekker zijn als het niet zo zou zijn.

Maar typisch dat ze wordt opgevangen door schedelmeter Niemoller en radicale dandy Baudet.
Dan maakt het toch niet uit wie het geschreven heeft.
pi_174048213
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 00:22 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het is een synoniem voor "de elite" . Een verkapt populistisch begrip.
FvD wilt suggereren dat gevestigde partijen ongeveer hetzelfde zijn en zij dus niet. Zij zijn de ware vertolkers van de stem van het volk. Het partijkartel is de onderdrukker en uitbuiter.
"de elite' is ook schuldig aan de Europese beschaving willen vernietigen.
Ik vind 'kartel' best een goede omschrijving van de huidige toestand in de Nederlandse politiek waarin de grote partijen in overeenstemming bepaalde kwesties buiten de discussie geplaatst hebben en hun eigen machtspositie bewaken.

Dat kartel wordt ook gesteund door een belangrijk deel van de media zoals we nu kunnen zien, ipv een diepgravend onderzoek te doen naar eventuele misstanden, is de frontale aanval op Berckmoes en Baudet geopend. Maar als de media het wegmaken van tapverslagen van corrupte partijleden al zo gemakkelijk onder het tapijt veegt, zal de VVD echt niet aangepakt worden voor dit soort zaken.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_174048304
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 09:58 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik vind 'kartel' best een goede omschrijving van de huidige toestand in de Nederlandse politiek waarin de grote partijen in overeenstemming bepaalde kwesties buiten de discussie geplaatst hebben en hun eigen machtspositie bewaken.

Dat kartel wordt ook gesteund door een belangrijk deel van de media zoals we nu kunnen zien, ipv een diepgravend onderzoek te doen naar eventuele misstanden, is de frontale aanval op Berckmoes en Baudet geopend. Maar als de media het wegmaken van tapverslagen van corrupte partijleden al zo gemakkelijk onder het tapijt veegt, zal de VVD echt niet aangepakt worden voor dit soort zaken.
Punt is: dit is overal zo. Macht bezitten en flexibel zijn is een contradictie. Als je macht hebt dan wil het gros die kosten wat het kost behouden. Of overgaan naar een andere machtspositie.

Word toch gewoon apolitiek en stop met stemmen.
pi_174048585
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 09:58 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Ik vind 'kartel' best een goede omschrijving van de huidige toestand in de Nederlandse politiek waarin de grote partijen in overeenstemming bepaalde kwesties buiten de discussie geplaatst hebben en hun eigen machtspositie bewaken.
Het is een generalisatie. Alsof al die partijen één pot nat zijn.
Bepaalde kwesties krijgen veel aandacht , anderen weer niet en een paar jaar later is het weer anders. Dat is heel normaal en niet allemaal bepaald door de politiek.
Nu zijn de excessen te Indonesië een kwestie in de publieke opinie. Niet bepaald door de politiek.
Dit jaar speelde de euthanasiekwestie , wel bepaald door D'66 , niet door andere partijen.
UIteraard bewaken partijen de eigen machtspositie. Zo werkt politiek. Van alle tijden, van alle culturen

quote:
Dat kartel wordt ook gesteund door een belangrijk deel van de media zoals we nu kunnen zien, ipv een diepgravend onderzoek te doen naar eventuele misstanden, is de frontale aanval op Berckmoes en Baudet geopend.
Hier kijk je selectief. Je wilt graag een wantoestand zien. Ik zag Berckmoes bij Pauw haar verhaal doen. Ze werd niks afgekraakt.
Ik hoorde een discussie op radio 1. Ze was niks slachtoffer van de media .
Pas gisteren las ik dat die extreemrechtse lul Niemöller haar mentor was met dat boek.
En daarvoor krijgt ze zeker wel mijn kritiek en van velen .

[ Bericht 3% gewijzigd door Bluesdude op 28-09-2017 10:39:27 ]
pi_174048940
https://www.rtlnieuws.nl/(...)oet-doen-wat-leiding

Ybeltje aan het woord.
Ze wordt niet afgekraakt in dit artikel. Frits Wester bevestigt wat ze zelf ook al zei: ze was niet geschikt als kamerlid.
Dat geeft niks, ik ben dat ook niet, maar haar fout was dat ze dat vooraf niet erkende en de VVD-selectie zag het ook niet.

Ze vertelt over de fractiediscipline van de VVD. We wisten al dat die stevig was. En Zijlstra had haar minder ruw kunnen zeggen dat ze niet functioneerde als kamerlid

[ Bericht 0% gewijzigd door Bluesdude op 28-09-2017 11:09:41 ]
pi_174049028
Valt me op dat als er schandalen naar buiten komen over de SP dat dat volgens het gros dan symptomatisch zou zijn voor de verderfelijke SP, maar als er bedenkelijke ervaringen naar buiten komen wat betreft de VVD dat het dan "overal zo aan toegaat".
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_174049110
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 10:58 schreef Tomatenboer het volgende:
Valt me op dat als er schandalen naar buiten komen over de SP dat dat volgens het gros dan symptomatisch zou zijn voor de verderfelijke SP, maar als er bedenkelijke ervaringen naar buiten komen wat betreft de VVD dat het dan "overal zo aan toegaat".
Beter opletten.
Zat van dit soort artikelen
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ne-13224737-a1575122
pi_174049220
quote:
2s.gif Op donderdag 28 september 2017 11:05 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Beter opletten.
Zat van dit soort artikelen
https://www.nrc.nl/nieuws(...)ne-13224737-a1575122
Ik heb het dan ook vooral over de reacties op deze voorvallen niet afkomstig van opiniemakers en media maar gewoon op sites als deze of de reacties onder een krantenbericht.

Zo ver dat representatief is dan. :P
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
pi_174049249
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 11:13 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

Ik heb het dan ook vooral over de reacties op deze voorvallen niet afkomstig van opiniemakers en media maar gewoon op sites als deze of de reacties onder een krantenbericht.

Zo ver dat representatief is dan. :P
Oh, dat is niet zo representatief.
  donderdag 28 september 2017 @ 11:17:56 #252
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_174049288
quote:
0s.gif Op donderdag 28 september 2017 10:58 schreef Tomatenboer het volgende:
Valt me op dat als er schandalen naar buiten komen over de SP dat dat volgens het gros dan symptomatisch zou zijn voor de verderfelijke SP, maar als er bedenkelijke ervaringen naar buiten komen wat betreft de VVD dat het dan "overal zo aan toegaat".
Er is wel een verschil. Hetgeen Ybeltje beschrijft is iets dat je ziet bij partijen die te lang aan de macht zijn en er alles aan doen dat te behouden. Het is vergelijkbaar met het CDA onder Lubbers, de PvdA onder Kok, en nu is de VVD aan de beurt.

De SP is daarentegen nooit aan de macht geweest dus zit het kennelijk nog meer ingebakken. Los daarvan is Sharon Gesthuizen wel iemand om serieus te nemen.

[ Bericht 3% gewijzigd door Hexagon op 28-09-2017 13:17:53 ]
  donderdag 28 september 2017 @ 11:18:43 #253
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174049301
Overigens legt ze wel haar vinger op een zere plek: de steeds verder reikende invloed van voorlichters op de politieke besluitvorming. Ook dat is niks nieuws, het is een ontwikkeling die alle partijen raakt en het is zeker niet alleen de politiek die daar schuld aan heeft; maar een verderfelijke ontwikkeling is het wel, die afbreuk doet aan de vitaliteit van de parlementaire democratie. Het is niet vaak dat je van binnenuit kunt zien hoe zo'n mechanisme werkt.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 28 september 2017 @ 12:27:25 #254
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174050558
En die Ybeltje Joost kan schrijven heur!
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 28 september 2017 @ 12:30:15 #255
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_174050595
Als Kamerlid verdien je een ton per jaar. Volgens de Grondwet heb je geen verplichtingen als Kamerlid, als je dus Netflixend je periode uit wil zitten dan mag dat. Hard je best doen wordt ook niet direct beloond. Partijen hebben wel intern een stelsel om te zorgen dat Kamerleden hun best blijven doen, hoewel backbenchen niet verboden is.

Zijlstra is als fractievoorzitter niet degene die bepaalt wie er in de Kamer komt van zijn fractie (dat doet de kiezer / commissie) maar hij is wel degene die er mee moet dealen. Iemand als Ybeltje bleek vanaf moment één volledig incapabel te zijn. Ze is rond 2013 ook flink gaan radicaliseren, wat haar niet alleen totaal incapabel maakte maar ook een politieke trainwreck waiting to happen. Halbe heeft nooit een geheim gemaakt van zijn gedachten over Ybeltje. Dat had hij tactischer kunnen doen, maar als je een ton per jaar verdient moet je wel tegen een beetje kritiek kunnen.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  donderdag 28 september 2017 @ 12:44:02 #256
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174050859
Btw, dat Netflixen ging alleen over dagen waarop ze tot laat in de avond paraat moest staan om in de plenaire zaal een stemming bij te wonen. Die passage wordt nu gretig geciteerd om het beeld van een niksende backbencher te bevestigen.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_174051107
quote:
7s.gif Op donderdag 28 september 2017 12:44 schreef Ringo het volgende:
Btw, dat Netflixen ging alleen over dagen waarop ze tot laat in de avond paraat moest staan om in de plenaire zaal een stemming bij te wonen. Die passage wordt nu gretig geciteerd om het beeld van een niksende backbencher te bevestigen.
Dat beeld heeft ze zelf geschetst bij Pauw.
  donderdag 28 september 2017 @ 13:00:14 #258
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_174051115
quote:
7s.gif Op donderdag 28 september 2017 12:44 schreef Ringo het volgende:
Btw, dat Netflixen ging alleen over dagen waarop ze tot laat in de avond paraat moest staan om in de plenaire zaal een stemming bij te wonen. Die passage wordt nu gretig geciteerd om het beeld van een niksende backbencher te bevestigen.
Oh, wat deed ze daarnaast dan nog?
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_174051126
Maar Ringo vindt het wel een lekker kippetje dus die is wat milder dan gewoonlijk.
pi_174051184
ZIe dat de VVD-webcare alweer is gearriveerd om deze mevrouw zo zwart mogelijk te maken.
ph'nglui mglw'nafh Cthulhu R'lyeh wgah'nagl fhtagn
  donderdag 28 september 2017 @ 13:07:57 #261
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_174051289
quote:
6s.gif Op donderdag 28 september 2017 13:03 schreef xpompompomx het volgende:
ZIe dat de VVD-webcare alweer is gearriveerd om deze mevrouw zo zwart mogelijk te maken.
West-Europa dreigt Eurabia te worden

Zwart worden we volgens jouw grote vriendin allemaal al.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  donderdag 28 september 2017 @ 13:09:47 #262
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174051326
quote:
5s.gif Op donderdag 28 september 2017 13:00 schreef Ryon het volgende:
Oh, wat deed ze daarnaast dan nog?
Vraag het haarzelf of lees dat boekje even, brutale wijsneus.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 28 september 2017 @ 13:15:20 #263
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_174051429
quote:
6s.gif Op donderdag 28 september 2017 13:09 schreef Ringo het volgende:

[..]

Vraag het haarzelf of lees dat boekje even, brutale wijsneus.
Toen ik het aan haar vroeg zei ze dat ze niet zoveel deed. Maar jij schijnt meer te weten.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  donderdag 28 september 2017 @ 14:27:02 #264
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174052570
quote:
5s.gif Op donderdag 28 september 2017 13:15 schreef Ryon het volgende:
Toen ik het aan haar vroeg zei ze dat ze niet zoveel deed.
Dan had je de vraag ook niet hier hoeven stellen, toch?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  donderdag 28 september 2017 @ 14:42:43 #265
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_174052881
quote:
7s.gif Op donderdag 28 september 2017 14:27 schreef Ringo het volgende:

[..]

Dan had je de vraag ook niet hier hoeven stellen, toch?
Nee, ik stel de vraag aan jou. Jij schijnt iets te weten wat zij verborgen heeft getracht te houden.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
pi_174052918
quote:
6s.gif Op donderdag 28 september 2017 12:27 schreef Ringo het volgende:
En die Ybeltje Joost kan schrijven heur!
Is het lettertype een beetje aangenaam?

Niet dat ik wil gaan kopen hoor, veranderen doet men toch niks ermee, volgens mij zo glad als Aal allemaal?
pi_174053053
Denk dat ik er best wel bij thuis zou horen, kan goed luisteren en opslaan, en ermee komen als het nodig zou zijn.

Of te wel ik kan het nog, hoe lang ik het nog kan?

[ Bericht 21% gewijzigd door #ANONIEM op 28-09-2017 14:51:57 ]
  donderdag 28 september 2017 @ 15:03:30 #268
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174053271
quote:
10s.gif Op donderdag 28 september 2017 14:42 schreef Ryon het volgende:
Nee, ik stel de vraag aan jou. Jij schijnt iets te weten wat zij verborgen heeft getracht te houden.
In dat geval houd ik discreet mijn mond.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_174053312
quote:
7s.gif Op donderdag 28 september 2017 15:03 schreef Ringo het volgende:

[..]

In dat geval houd ik discreet mijn mond.
Mag je naar mij doen DM ik kan goed mijn mondje dichthouden hoor.

Al weet men nooit wie die DM s ook kan lezen toch?

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 28-09-2017 15:06:45 ]
pi_174054025
Boek is nergens meer te koop :(
En een epub is niet te vinden :|W
Lekker handig dit
pi_174054063
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 15:43 schreef ikweethetookniet het volgende:
En een epub is niet te vinden :|W
Geduld is een fijn iets hoor!
  donderdag 28 september 2017 @ 16:08:45 #272
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174054485
quote:
1s.gif Op donderdag 28 september 2017 15:43 schreef ikweethetookniet het volgende:
Boek is nergens meer te koop :(
En een epub is niet te vinden :|W
Lekker handig dit
Gisteren lag er nog een flinke stapel in de winkel pal naast het Binnenhof.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_174056296
quote:
7s.gif Op donderdag 28 september 2017 16:08 schreef Ringo het volgende:
Gisteren lag er nog een flinke stapel in de winkel pal naast het Binnenhof.
Voor alle VVD’ers die het niet belangrijk vinden :+ _O-
pi_174059384
quote:
Op donderdag 28 september 2017 13:00 schreef Ryon het volgende:
Oh, wat deed ze daarnaast dan nog?
Chill ? 11.gif
  vrijdag 29 september 2017 @ 11:27:05 #275
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174069609
https://twitter.com/EricChrSmit/status/912710778234564610

Haha, FTM als "VVD fan website".

Maar misschien weet zij meer dan het onwetende gepeupelte... De big data analisten zijn heel geniep en sluw.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  vrijdag 29 september 2017 @ 11:58:02 #276
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174070315
quote:
Nee, juist niet.

Citaat is uit een interne notitie van Voorlichting, als bijlage opgenomen in Y's boekje.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  vrijdag 29 september 2017 @ 12:11:24 #277
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174070597
quote:
2s.gif Op vrijdag 29 september 2017 11:58 schreef Ringo het volgende:

[..]

Nee, juist niet.

Citaat is uit een interne notitie van Voorlichting, als bijlage opgenomen in Y's boekje.
Excuses, ik las even verkeerd.

FTM is inderdaad geen fansite van de VVD kartelpolitiek, maar pakt ook regelmatig anderen hoog in de boom aan.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
pi_174073603
quote:
14s.gif Op dinsdag 26 september 2017 16:56 schreef Fir3fly het volgende:

[..]

Wat hij zegt is dat het voor politici enorm belangrijk is om vooral heel weinig te zeggen en nooit af te wijken van de partijlijn. Dat is hoe politiek werkt, omdat de media puur en alleen loopt op wat hij noemt 'gaffe spotting'. Oftewel, zodra een politicus iets zegt met inhoud wordt dat breed uitgemeten en loopt men grote kans een gedeelte van het electoraat tegen het zere been te schoppen. Daarom worden politieke partijen gerund op deze manIer.
Dat zag je ook in praktijk bij die dating show van eddy zoey. Bij elk statement dat de mannelijke kandidaat zei klikten er dames weg. Hoe meer je zei, hoe groter de kans dat er niemand overbleef.
Zo werkt het helaas gewoon. Politici kunnen eigenlijk niet anders dan niks zeggen. Helemaal niet in een tijd waarin alles wat je zegt op internet precies verkeerd om geanalyseerd wordt om de bubbel van de tegenpartij te versterken. Je doet het dus nooit goed. Daarom niets zeggen want business as usual is geen nieuws
beter een knipoog dan een blauw oog
  maandag 2 oktober 2017 @ 04:00:30 #279
418547 Old_Pal
Meningfabriek
pi_174130474
quote:
AD 2-10-2017

VVD-kneuzen kwamen gewoon terug in 2012

Halbe Zijlstra vroeg zich niet voor
niets af hoe Ybeltje Berckmoes in
de Kamer terecht was gekomen.
Kandidaat-kamerleden werden niet
eens gescreend in 2010.
Vervolgens werd, door slecht
personeelsmanagement van
partijvoorzitter Benk Korthals én
van politiek leider Mark Rutte, deze
groep na bewezen onvermogen
niet de wacht aangezegd in 2012.
Korthals zette ze lafjes
onverkiesbaar, in plaats van te
zeggen: jij hoort niet thuis op de
lijst.

Als Rutte dan in 2012 maar liefst 41
zetels haalt, keren de kneuzen
domweg terug. Daartussen zitten
ook alle rampjes die de VVD
troffen. Nummer 32, René Leegte,
door een niet gemelde
nevenfunctie vertrokken. Nummer
43, Johan Houwers, die voor de
rechter stond na geknoei met zijn
hypotheek. Nummer 35, Matthijs
Huizing, werd met drank
aangetroffen achter het stuur. Bart
de Liefde kwam als nummer 36 met
de schrik vrij door te gaan lobbyen
voor Uber. Ingrid de Caluwé (41),
Karin Straus (34), Joost Taverne
(44) en − je zou haar bijna vergeten
− Ybeltje Berckmoes (39) waren
veroordeeld tot onzichtbaarheid.
"Vroeger toen alles beter was, was alles slechter"
  zondag 8 oktober 2017 @ 12:52:10 #280
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_174277875
Ik heb het ook gelezen maar wel een tamelijk slecht geschreven boek. Komt behoorlijk afgeraffeld over, springt van de hak op de tak. En waar er een lijn in zit heeft het een groot "en toen, en toen" gehalte.

Ik moet Halbe Zijlstra ook nageven dat hij wel gelijk heeft dat deze mevrouw echt geen politiek talent heeft.

Wel wordt inderdaad duidelijk dat de VVD wel erg bang is geworden om de macht te verliezen. Ze proberen hun beeld naar buiten op welhaast paranoide manier te beheersen.
pi_174282999
Die Zijlstra zou in een gemiddeld mkb-bedrijf plaatsvervangend hoofd debiteurenadministratie zijn en bij de VVD zit ie in de top :{
pi_174283088
quote:
15s.gif Op zondag 8 oktober 2017 17:52 schreef Harmankardon het volgende:
Die Zijlstra zou in een gemiddeld mkb-bedrijf plaatsvervangend hoofd debiteurenadministratie zijn en bij de VVD zit ie in de top :{
Zijlstra heeft een eigen bedrijf gehad.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 9 oktober 2017 @ 15:24:00 #283
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174301994
Een eigen bedrijf oprichten nadat je een hoge plaats hebt bemachtigd in de gemeentepolitiek van Utrecht zijn VVDers inderdaad kanjers in. Vraag aan Zijlstra, of de echtgenoten van Schippers, Hennis en Schultz.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
  maandag 9 oktober 2017 @ 15:34:16 #284
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_174302282
quote:
1s.gif Op zondag 8 oktober 2017 18:00 schreef KoosVogels het volgende:
Zijlstra heeft een eigen bedrijf gehad.
Eigen bedrijf, eigen bedrijf... Paar jaar ervaring als éénpittende projectmanager.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_174484360
quote:
Laten we derhalve niet beginnen met een citaat van Berckmoes, maar met eentje van de vvd zelf, afkomstig uit de memo “Werkafspraken Tweede Kamerfractie” uit 2010. “Uitsluitend voor intern gebruik” en achterin het boek integraal afgedrukt:



https://www.geenstijl.nl/(...)jbeltje-van-ybeltje/
Ehh ... Mag dit überhaupt?
"Pools are perfect for holding water"
pi_174484472
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 23:01 schreef probeer het volgende:

[..]

Ehh ... Mag dit überhaupt?
Die afspraken mag je maken binnen een fractie.
Echter gedwongen worden je zetel op te geven kan niet, je kan hooguit uit de fractie gegooid worden.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 17 oktober 2017 @ 23:08:34 #287
408813 crew  trein2000
pi_174484534
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 23:01 schreef probeer het volgende:

[..]

Ehh ... Mag dit überhaupt?
Leden stemmen zonder last
Art67 lid 3 grondwet.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_174484577
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 23:06 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Die afspraken mag je maken binnen een fractie.
Echter gedwongen worden je zetel op te geven kan niet, je kan hooguit uit de fractie gegooid worden.
Dus ik moet het lezen als; of uit de fractie, of weg van dat zetel.

quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 23:08 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Leden stemmen zonder last
Art67 lid 3 grondwet.
Precies mijn punt.

En noem mij maar gek, maar iemand een ultimatum stellen zou ik wel degelijk 'last' noemen. Daarmee oefen je druk op iemand uit om zich te conformeren.
"Pools are perfect for holding water"
pi_174484653
Het is wellicht niet netjes maar ik vermoed dat iedere partij een fractiestatuut heeft waarin staat dat zonder overleg van de fractielijn afwijken consequenties heeft.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 17 oktober 2017 @ 23:14:17 #290
408813 crew  trein2000
pi_174484699
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 23:12 schreef 99.999 het volgende:
Het is wellicht niet netjes maar ik vermoed dat iedere partij een fractiestatuut heeft waarin staat dat zonder overleg van de fractielijn afwijken consequenties heeft.
Ik mag ook niet door rood fietsen. Ik doe het elke dag. ;)
De vraag was of het mocht.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 17 oktober 2017 @ 23:15:53 #291
408813 crew  trein2000
pi_174484752
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 23:10 schreef probeer het volgende:

[..]

Dus ik moet het lezen als; of uit de fractie, of weg van dat zetel.

[..]

Precies mijn punt.

En noem mij maar gek, maar iemand een ultimatum stellen zou ik wel degelijk 'last' noemen. Daarmee oefen je druk op iemand uit om zich te conformeren.
Ik ben het dan ook met je eens.
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_174484834
quote:
1s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 23:14 schreef trein2000 het volgende:

[..]

Ik mag ook niet door rood fietsen. Ik doe het elke dag. ;)
De vraag was of het mocht.
Blijkbaar mag het dus.
  Moderator / Redactie FP + Sport dinsdag 17 oktober 2017 @ 23:24:46 #293
408813 crew  trein2000
pi_174484954
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 23:19 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Blijkbaar mag het dus.
:')
Trots daw veur Twente bint!
We zijn gehaat en asociaal
We zijn de allermooiste club van allemaal
pi_174484984
quote:
7s.gif Op dinsdag 17 oktober 2017 23:19 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Blijkbaar mag het dus.
Nou, nee, dat blijkt nergens uit. Ze doen het, maar dat is mogelijk heel wat anders.

[ Bericht 3% gewijzigd door probeer op 18-10-2017 00:19:31 ]
"Pools are perfect for holding water"
pi_174487542
quote:
VVD-kneuzen kwamen gewoon terug in 2012
Dat stemvee is niet zo belangrijk. Veel ernstiger is dat de kneuzenkermis in het kabinet ook gewoon in 2017 door mag gaan. Dekker naar justitie? Zijn politie en justitie na zoveel jaar Opstelten, Teeven en Van der Steur nog niet kapot genoeg? Wiebes krijgt na de puinhoop bij de belastingdienst ook weer een nieuwe kans.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_174516015
Boehoe politici zijn gemeen. :'(

Echt, wat een ongelofelijk triest figuur ben je om te gaan janken over het spel. Flikker dan op naar je huisje op de hei.
Die Würde des Menschen ist unantastbar. Sie zu achten und zu schützen ist Verpflichtung aller staatlichen Gewalt.
  donderdag 19 oktober 2017 @ 17:06:57 #297
177053 Klopkoek
Regressief links
pi_174517539
quote:
0s.gif Op donderdag 19 oktober 2017 16:03 schreef Abschirmdienst het volgende:
Boehoe politici zijn gemeen. :'(

Echt, wat een ongelofelijk triest figuur ben je om te gaan janken over het spel. Flikker dan op naar je huisje op de hei.
Wie maakt het spel? Kan het spel door de tijd heen veranderen? Kan het spel per land en per organisatie verschillen? Ja, dat kan. Zeker in het corpo-facistische tijdperk.

Dat vind ik dus geen argument. Wel is het vreemd om pas na 5 jaar te gaan 'janken'.
Deuger & Gutmensch
"Conservatism consists of exactly one proposition, to wit: There must be in-groups whom the law protects but does not bind, alongside out-groups whom the law binds but does not protect."
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')