Het valt mij juist op dat mensen die dit doen vooral bestaan uit de laten wat zeggen wat langzamer meedenkende verkeersdeelnemers: bejaarden en zweetkutten.quote:Op zondag 20 augustus 2017 14:40 schreef Simterklaas het volgende:
[..]
Vooruit kijken wordt erg lastig als je tijdens het rijden ook per se moet appen en Facebooken en weet ik wat allemaal.
Bij dat soort mensen valt het vaak het eerste op. Gewoon autorijden is voor die mensen al lastig genoeg, laat staan met kleppende medepassagiers, mobiele telefoon, etc.quote:Op zondag 20 augustus 2017 20:48 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het valt mij juist op dat mensen die dit doen vooral bestaan uit de laten wat zeggen wat langzamer meedenkende verkeersdeelnemers: bejaarden en zweetkutten.
Ik zou alsnog RWS bellen, genoeg mensen die niet weten wat te doen, of erger: zelf de snelweg op lopenquote:Op maandag 21 augustus 2017 13:47 schreef alpeko het volgende:
Ik neem aan dat de eigenaar dat al had gedaan. Stond een auto op de vluchtstrook.
Dat nummer had ik niet in mijn telefoon staan. Nu wel. En googlen mag niet.quote:Op maandag 21 augustus 2017 13:51 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik zou alsnog RWS bellen, genoeg mensen die niet weten wat te doen, of erger: zelf de snelweg op lopen
Mwah. Niet om het goed te praten hoor, maar je ziet vaak het verschil tussen ervaren bestuurders die dat doen en onvervaren bestuurders die dat ook doen.quote:Op maandag 21 augustus 2017 12:16 schreef daNpy het volgende:
Ik zie het eigenlijk bij iedereen, 'jeugd', huismoeders, bouwvakkersbusjes, bezorgers en truckers.
Ik zie ze allemaal slingeren. Ze zijn gewoon niet bezig met het verkeer, klaar.quote:Op maandag 21 augustus 2017 14:06 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mwah. Niet om het goed te praten hoor, maar je ziet vaak het verschil tussen ervaren bestuurders die dat doen en onvervaren bestuurders die dat ook doen.
Ik zie toch vaak genoeg mensen die bezig zijn met hun telefoon, maar wel gewoon rechtdoor gaan.quote:Op maandag 21 augustus 2017 14:07 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik zie ze allemaal slingeren. Ze zijn gewoon niet bezig met het verkeer, klaar.
Ik snap niet dat de politie zulke mensen niet vaker aan de kant zet. Ze zijn enorm eenvoudig te spotten.
tezamen met de GSM behelst dat 40% van de automobilisten in het verkeer.. Dan kunnen ze wel een blik bonnenpenners opentrekken.quote:Op maandag 21 augustus 2017 14:10 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik zie toch vaak genoeg mensen die bezig zijn met hun telefoon, maar wel gewoon rechtdoor gaan.
Tja, weet ik ook niet. Ik zou persoonlijk sowieso veel meer optreden tegen simpel zichtbare overtredingen die gevaar en ergernis opleveren, zoals inhalen zonder te kijken, bumperkleven, slingeren, onnodig links rijden, remmen voor je uitvoegt, gevaarlijk invoegen, etc.
Maar een camera snelheidsbonnetjes laten produceren zal een stuk efficiënter zijn.
Klopt, maar dat heeft ook wel zo z'n redenen. Mensen doen dingen vaak omdat het risico op een boete laag is. De meeste mensen houden zich aan de snelheid als ze weten dat er wordt geflitst. Voor andere zaken is de pakkans een stuk lager.quote:Op maandag 21 augustus 2017 14:14 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
tezamen met de GSM behelst dat 40% van de automobilisten in het verkeer.. Dan kunnen ze wel een blik bonnenpenners opentrekken.
Hoeveel cops kom je gemiddeld nog tegen op de snelweg? 1 per week? 2 weken? En in 75% van de gevallen zijn die ook nog eens onderweg naar een melding
Ik ben in januari van achteren aangereden in de file. Allemaal goed afgelopen voor iedereen, maar de tegenpartij wilde zich koste wat kost opnieuw in het verkeer storten om zijn kentekenplaat te heroveren. De politie praatte steeds op hem in om het niet te doen, maar op een onbewaakt ogenblik heeft hij het toch gedaan.quote:Op maandag 21 augustus 2017 13:51 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik zou alsnog RWS bellen, genoeg mensen die niet weten wat te doen, of erger: zelf de snelweg op lopen
Het is inderdaad zo makkelijk. Je hoeft maar een willekeurige Crafter of Sprinter in te kijken en je hebt beet.quote:Op maandag 21 augustus 2017 14:07 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik zie ze allemaal slingeren. Ze zijn gewoon niet bezig met het verkeer, klaar.
Ik snap niet dat de politie zulke mensen niet vaker aan de kant zet. Ze zijn enorm eenvoudig te spotten.
Wat een flauwekul zeg 😆 vanuit m'n Sprinter zie ik het vaaaaak genoeg in personenauto's en vrachtwagens. Het is echt niet één groep..quote:Op maandag 21 augustus 2017 15:28 schreef Simterklaas het volgende:
[..]
Het is inderdaad zo makkelijk. Je hoeft maar een willekeurige Crafter of Sprinter in te kijken en je hebt beet.
Voor iedere 10 voertuigen van het leger die ik dagelijks op de weg zie 1 zichtbare politieauto zou ook al een vooruitgang zijn.quote:Op maandag 21 augustus 2017 15:10 schreef Crutch het volgende:
Ik wil graag op iedere weg een KLPD-dichtheid van 10%, minstens.
naja, wat een hokjes-achtige reactie manquote:Op maandag 21 augustus 2017 15:28 schreef Simterklaas het volgende:
[..]
Het is inderdaad zo makkelijk. Je hoeft maar een willekeurige Crafter of Sprinter in te kijken en je hebt beet.
Ik bedoelde ook eigenlijk bijvoorbeeldquote:Op maandag 21 augustus 2017 19:33 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Wat een flauwekul zeg 😆 vanuit m'n Sprinter zie ik het vaaaaak genoeg in personenauto's en vrachtwagens. Het is echt niet één groep..
Naja, ik niet.quote:Op maandag 21 augustus 2017 19:48 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
naja, wat een hokjes-achtige reactie man
Alles en iedereen zit met die foon te klooien van tijd tot tijd.. Het is echt niet één bepaalde groep ofzo hoor; jong, oud, iedereen gewoon..
De meeste FOK!kers niet natuurlijkquote:
Yep mensen die voor het eerst op een bepaalde plek komen en dan net even niet goed opletten of zoquote:Op maandag 21 augustus 2017 22:21 schreef Halcon het volgende:
Vakantieverkeer is ook vervelend. Altijd wel wat ongelukken op totaal niet gevaarlijke plekken in Oostenrijk en zo. Vaak simpele ongelukjes die dan midden op de weg worden afgehandeld.
Ik stop mijn mobiel altijd in mijn tas, die achter in de kofferbak ligt dus ik zou het niet eens kunnen al zou ik het willen. Ik vind het echt te gevaarlijk en te veel afleidend. Ik kan wel handsfree bellen via de bluetooth van de auto, maar ik neem alleen op als ik zie dat het echt belangrijk is.quote:Op dinsdag 22 augustus 2017 06:50 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
De meeste FOK!kers niet natuurlijk
Ik wel... Niet heel vaak, en zéker niet doorlopend, maar het gebeurt echt wel eens. Navigatie rerouten, tóch effe dat Nu.nl pushberichtje lezen, of het appie van mijn liefje met de vraag hoe laat ik thuis ben ofzo..
Spraakberichtje versturen...
Ja, of vele uren rijden terwijl men dat niet gewend is.quote:Op dinsdag 22 augustus 2017 07:00 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Yep mensen die voor het eerst op een bepaalde plek komen en dan net even niet goed opletten of zo
Lekker fucking belangrijk zegquote:Op dinsdag 22 augustus 2017 06:50 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
De meeste FOK!kers niet natuurlijk
Ik wel... Niet heel vaak, en zéker niet doorlopend, maar het gebeurt echt wel eens. Navigatie rerouten, tóch effe dat Nu.nl pushberichtje lezen, of het appie van mijn liefje met de vraag hoe laat ik thuis ben ofzo..
Spraakberichtje versturen...
Wanneer ik word opgehouden door verkeer voor mij zitten ze met hun muesli hok zowat op je achterbank. Wanneer je vervolgens wat ruimte hebt laten ze een gat vallen waar 2 vrachtwagens in passen omdat die 3-cilinder niet vooruit te branden is Vaak hetzelfde volk wat bij een 2baans weg links bij het stoplicht gaat staan om vervolgens het verkeer op te houden wanneer het groen word.quote:Op maandag 21 augustus 2017 22:09 schreef karr-1 het volgende:
Vakantie is weer afgelopen dus het wordt weer drukker op de weg. Inclusief bejaarden met een hele slinger auto's achter zich aan, totaal blind voor de wereld. Of huppelkutjes in te kleine autootjes die het liefst door je heen zouden willen rijden. En het was zo lekker rustig op de weg de afgelopen weken.
PTA / Eerlijk? Ben jij wel eens met je telefoon bezig ...quote:Op dinsdag 22 augustus 2017 06:50 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
De meeste FOK!kers niet natuurlijk
Dat is echt irritant ja. Heb je 2 rijstroken bij het stoplicht. Staat er eentje al rechts en gaat er iemand meteen al links staan en dan poeptraag optrekken..quote:Op dinsdag 22 augustus 2017 11:51 schreef x3ro het volgende:
[..]
Wanneer ik word opgehouden door verkeer voor mij zitten ze met hun muesli hok zowat op je achterbank. Wanneer je vervolgens wat ruimte hebt laten ze een gat vallen waar 2 vrachtwagens in passen omdat die 3-cilinder niet vooruit te branden is Vaak hetzelfde volk wat bij een 2baans weg links bij het stoplicht gaat staan om vervolgens het verkeer op te houden wanneer het groen word.
Ik ook wel hoor, ga ik echt niet ontkennen. Maar dan is het even snel een spraakbericht of in de file een sms dat ik later op plek van bestemming ben.quote:Op dinsdag 22 augustus 2017 06:50 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
De meeste FOK!kers niet natuurlijk
Ik wel... Niet heel vaak, en zéker niet doorlopend, maar het gebeurt echt wel eens. Navigatie rerouten, tóch effe dat Nu.nl pushberichtje lezen, of het appie van mijn liefje met de vraag hoe laat ik thuis ben ofzo..
Spraakberichtje versturen...
Inderdaad. Of nog mooier, zoals ik een tijd terug had, had een ritje met een sportwagen (350+ PK), dat is natuurlijk sowieso al geen straf, maargoed. Ik stond als enige rechts bij een stukje 2 rijstroken wat na de kruising weer naar 1 rijstrook ging. Komt er zo'n ecodiesel station naast je staan. Euh, dude, wat denk je te gaan doen? En dan gaan ze nog plankgas optrekken ook. Ook al eens met een Model S gehad trouwens. Ging links staan, want volgende kruising, een goeie 100 meter verderop, moest ik naar links. Komt er eentje aan rechts naast mij staan die ook naar links moest, met een Aygo. Auto die daarachter zat ging direct achter me staan en trok het gat zo dicht. Was die Aygo dus verder naar achter gevallen.quote:Op dinsdag 22 augustus 2017 18:36 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Dat is echt irritant ja. Heb je 2 rijstroken bij het stoplicht. Staat er eentje al rechts en gaat er iemand meteen al links staan en dan poeptraag optrekken..
Hahaha ja ook wel weer leuk (zeker zoals jij het nu verteld). Had dat tijdje terug ook met de SLC 43 AMG (367pk), echt, wat denk je dan met je 3-pitter? Maar vaak genoeg ook bij de 540i. Mensen zien gewoon een oude bak. M'n vriendin ziet dan alweer dat ik 'm in de sporstand zet.. Vaak die ecodiesels ja. Hoor je ze echt flink in de toeren gaan ook 😂quote:Op dinsdag 22 augustus 2017 21:40 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Inderdaad. Of nog mooier, zoals ik een tijd terug had, had een ritje met een sportwagen (350+ PK), dat is natuurlijk sowieso al geen straf, maargoed. Ik stond als enige rechts bij een stukje 2 rijstroken wat na de kruising weer naar 1 rijstrook ging. Komt er zo'n ecodiesel station naast je staan. Euh, dude, wat denk je te gaan doen? En dan gaan ze nog plankgas optrekken ook. Ook al eens met een Model S gehad trouwens. Ging links staan, want volgende kruising, een goeie 100 meter verderop, moest ik naar links. Komt er eentje aan rechts naast mij staan die ook naar links moest, met een Aygo. Auto die daarachter zat ging direct achter me staan en trok het gat zo dicht. Was die Aygo dus verder naar achter gevallen.
Of in Duitsland, ben je met een snellere bak onderweg en heb je net zo'n rijsthok ingehaald, kan je vervolgens in de ankers voor verkeer voor je, komt datzelfde rijsthok, vaak met de kleinste motor en de grootst mogelijke uitlaat, XXL velgen met miniatuurremschijfjes en zo laag bij de grond dat een blad papier al zorgt voor schrapen, op je bumper hangen en gaat lopen seinen.
mijn tijdschema is het jouwe niet.. Ik heb het druk en ben bijna nooit thuis, dus elke minuut met het vrouwtje telt.quote:
Sja, recht lullen wat krom is doe je hiermee niet hoor.quote:Op dinsdag 22 augustus 2017 22:38 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
mijn tijdschema is het jouwe niet.. Ik heb het druk en ben bijna nooit thuis, dus elke minuut met het vrouwtje telt.
Ja, dat kan best vlot zijn, maar jij weet net als ik dat je nergens bent tegen een wagen die onbegrensd de 250 behoorlijk voorbij gaat en binnen 5 seconde op de 100 zit. Dit soort auto's zijn ook auto's waarbij ik hem rustig in een gat van een kleine 100 meter prak als ze hard op mij in komen lopen en ik eerder niet naar rechts kan (want ook ik rijd helaas niet dagelijks in dit soort auto's). Tot nu toe nog niet eentje meegemaakt die daarna niet het gas dusdanig open trok, dat ik zonder remmen weer naar links kon, ondanks kleine ruimte en redelijk snelheidsverschil.quote:Op dinsdag 22 augustus 2017 23:10 schreef Fer het volgende:
Trapte vanmiddag mijn ecobak nog ff van 130 naar 190, ging toch vrij vlot hoor.
Mij is juist is geleerd om bij het versnellen op de invoegstrook hem in zijn 3 te laten en verder door te trekken.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 07:24 schreef Piles het volgende:
Hulde aan het nieuwe rijden idd
Vooral niet meer dan 2500 toeren maken... Het eerste wat ik heb afgeleerd toen m'n vriendin d'r rijbewijs haalde. Niks mis met invoegen in z'n 3
Verschilt nogal per auto. Ik doe dat vrijwel altijd in 5 of 6. Als je maar zorgt dat je op snelheid bent.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 08:18 schreef daNpy het volgende:
[..]
Mij is juist is geleerd om bij het versnellen op de invoegstrook hem in zijn 3 te laten en verder door te trekken.
Maargoed dat was ook ruim voor de "nieuwe rijden" flauwekul.
Snel opschakelen terwijl je versnelt is ook niet echt minder zuinig, meeste winst zit hem nadat je eenmaal op snelheid bent een zo gelijkmatige snelheid houden en dan in een versnelling laten staan met een laag aantal toeren.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 07:24 schreef Piles het volgende:
Hulde aan het nieuwe rijden idd
Vooral niet meer dan 2500 toeren maken... Het eerste wat ik heb afgeleerd toen m'n vriendin d'r rijbewijs haalde. Niks mis met invoegen in z'n 3
Dat is fucking irritant.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 16:09 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ten tweede denk ik dan als ik bij groen rustig weg rijdt "waarom gaan je links staan als je niet op let en mij niet eens voor kan blijven"
Vermoedelijk reed er rechts een (vracht)auto die gewoon door rood gegaan is. Zo stond ik ook weleens dom alleen op de linkerbaan te wachten.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 16:09 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ik had laatst het omgekeerde van de hierboven genoemde irritaties:
Ik kom in m'n eco-koekblikje (Hyundai i10) aanrijden voor een stoplicht, twee stroken rechtdoor, rechts is leeg, links staan twee polo's met vieslelijke spoilers.
Ten eerste denk ik dan "waarom ga je links staan met z'n tweeën als rechts leeg is"
Ten tweede denk ik dan als ik bij groen rustig weg rijdt "waarom gaan je links staan als je niet op let en mij niet eens voor kan blijven"
Nee. Moet ik mezelf nou echt gaan verdedigen?quote:
Om hem te verblinden ja. Jij kunt je spiegel nog anders zetten.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 21:59 schreef Anne het volgende:
[..]
Nee. Moet ik mezelf nou echt gaan verdedigen?
Edit; of bedoelde je om hem daarmee te treiteren? Zo ja, dan sorry voor deze opmerking.
Ah oké. Dan sorry voor mijn opmerking.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 22:08 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Om hem te verblinden ja. Jij kunt je spiegel nog anders zetten.
M'n vrouw ging een keer rijden in de auto van schoonvader (Skoda Fabia combi) en op een gegeven moment zat ik van: Huh? Zestig in z'n vijf? En we accellereren nog steeds? Blijkt dat ze de indicator op het MFC aan het opvolgen was. Pijltje omhoog op het display als de boordatari wil dat je opschakelt, dat soort geneuzel.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 07:24 schreef Piles het volgende:
Hulde aan het nieuwe rijden idd
Vooral niet meer dan 2500 toeren maken... Het eerste wat ik heb afgeleerd toen m'n vriendin d'r rijbewijs haalde. Niks mis met invoegen in z'n 3
En die wilde je dan nog snel even links voorbijsteken en op het laatste moment toch maar niet?quote:Op woensdag 23 augustus 2017 17:17 schreef Fer het volgende:
[..]
Vermoedelijk reed er rechts een (vracht)auto die gewoon door rood gegaan is. Zo stond ik ook weleens dom alleen op de linkerbaan te wachten.
Ik reed 50 in z'n 5 in de bebouwde kom. 't Is dat bij mijn huidige auto cruise control dan afslaat. Dus nu moet ik of 55 rijden in z'n 5 of 50 in z'n 4. Geen enkel probleem. En ik rijd zeker niet als een krant. Optrekken vaak in 1 en 2 en dan direct door naar 4 en 5. Sla 3 over. Die versnelling is overratedquote:Op woensdag 23 augustus 2017 23:26 schreef Ridocar het volgende:
[..]
M'n vrouw ging een keer rijden in de auto van schoonvader (Skoda Fabia combi) en op een gegeven moment zat ik van: Huh? Zestig in z'n vijf? En we accellereren nog steeds? Blijkt dat ze de indicator op het MFC aan het opvolgen was. Pijltje omhoog op het display als de boordatari wil dat je opschakelt, dat soort geneuzel.
Samenvatting: trage én natte krant.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 08:34 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik reed 50 in z'n 5 in de bebouwde kom. 't Is dat bij mijn huidige auto cruise control dan afslaat. Dus nu moet ik of 55 rijden in z'n 5 of 50 in z'n 4. Geen enkel probleem. En ik rijd zeker niet als een krant. Optrekken vaak in 1 en 2 en dan direct door naar 4 en 5. Sla 3 over. Die versnelling is overrated
Wat jij wil joh.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 08:43 schreef daNpy het volgende:
[..]
Samenvatting: trage én natte krant.
Gewoon doorrijdenquote:
Ik heb maar weinig mensen op mijn bumper. Zegt genoeg. Is vooral een kwestie van niet of weinig remmen en doorschakelen icm cruisecontrol bij max snelheid. Je kunt prima zuinig én doorrijden.quote:
True. Ik snap ook niet waarom mensen op een rechte weg zo vaak moeten remmen. Je ziet toch ruim van te voren wat er gaat gebeuren? Ook hebben een boel mensen hun voet op het rempedaal (= lampen aan) terwijl ze helemaal niet remmenquote:Op donderdag 24 augustus 2017 08:48 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik heb maar weinig mensen op mijn bumper. Zegt genoeg. Is vooral een kwestie van niet of weinig remmen en doorschakelen icm cruisecontrol bij max snelheid. Je kunt prima zuinig én doorrijden.
Eco hok? Ik heb een 2 liter motorquote:Op donderdag 24 augustus 2017 08:46 schreef daNpy het volgende:
[..]
Gewoon doorrijden
(Serieus: de CC die afslaat omdat je in een té hoge versnelling rijdt in die nieuwerwetse eco hokken??? Dat kan toch niet fijn rijden?
In een dergelijk hoge versnelling rijden is helemaal niet goed voor je motor. Maar dat is een andere discussie.)
Wat.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 08:34 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik reed 50 in z'n 5 in de bebouwde kom. 't Is dat bij mijn huidige auto cruise control dan afslaat. Dus nu moet ik of 55 rijden in z'n 5 of 50 in z'n 4. Geen enkel probleem. En ik rijd zeker niet als een krant. Optrekken vaak in 1 en 2 en dan direct door naar 4 en 5. Sla 3 over. Die versnelling is overrated
Al op tijd naar links gaan en zelf wel netjes remmen voor oranje i.t.t. de vrachtwagen .quote:Op donderdag 24 augustus 2017 08:34 schreef Halcon het volgende:
[..]
En die wilde je dan nog snel even links voorbijsteken en op het laatste moment toch maar niet?
Dat kan toch ook gewoon door rechts te blijven? Of was je aan het bumperkleven?quote:Op donderdag 24 augustus 2017 09:15 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Al op tijd naar links gaan en zelf wel netjes remmen voor oranje i.t.t. de vrachtwagen .
Ik sta ook altijd links naast een vrachtwagen. Als die dan niet stopt voor geel/oranjequote:Op donderdag 24 augustus 2017 09:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat kan toch ook gewoon door rechts te blijven? Of was je aan het bumperkleven?
Ik vul in hoe zoiets kan gebeuren, dat je dus ineens links staat zonde riemand rchts naast je . Ik zou nooit kleven .quote:Op donderdag 24 augustus 2017 09:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat kan toch ook gewoon door rechts te blijven? Of was je aan het bumperkleven?
Wat is het voordeel van 50 in zijn 5? Er ontgaat mij hier iets.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 08:34 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik reed 50 in z'n 5 in de bebouwde kom. 't Is dat bij mijn huidige auto cruise control dan afslaat. Dus nu moet ik of 55 rijden in z'n 5 of 50 in z'n 4. Geen enkel probleem. En ik rijd zeker niet als een krant. Optrekken vaak in 1 en 2 en dan direct door naar 4 en 5. Sla 3 over. Die versnelling is overrated
Lager toerental. 6 bak overigens.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 10:27 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Wat is het voordeel van 50 in zijn 5? Er ontgaat mij hier iets.
Ik zie wel het nut van de tussenliggende versnellingen. Gewoon in het werkgebied van je motor blijven is wel handig. Een versnelling overslaan is alleen handig als je de grenzen opzoekt in je toerenband. Maar als de boordcomputer zich gaat gedragen alsof de redline bij 3k begint ben ik gauw klaar met dit soort "adviezen" van de auto. Als bestuurder heb je een stuk meer input waarop je je schakelgedrag baseert dan de auto zelf, en de auto kijkt alleen hoe de bestuurder het zuinigst kan rijden. En die combinatie is heel irritant, misschien zelfs misleidend (overmatige slijtage door lage toerentallen en resonanties)quote:Op donderdag 24 augustus 2017 08:34 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik reed 50 in z'n 5 in de bebouwde kom. 't Is dat bij mijn huidige auto cruise control dan afslaat. Dus nu moet ik of 55 rijden in z'n 5 of 50 in z'n 4. Geen enkel probleem. En ik rijd zeker niet als een krant. Optrekken vaak in 1 en 2 en dan direct door naar 4 en 5. Sla 3 over. Die versnelling is overrated
Laag toerental. Veel kracht op de drijfstanglagers wat leidt tot overmatige schade.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 10:31 schreef alpeko het volgende:
[..]
Lager toerental. 6 bak overigens.
Beetje mosterd na de maaltijd, maar bovenin de middenarmsteun ligt een hele nare groene laserpen; wat hij kan, kun jij beterquote:Op woensdag 23 augustus 2017 21:43 schreef Anne het volgende:
Ik rij net naar huis en zoals na elke avonddienst blijf ik dan vaak achter een vrachtwagen hangen. Geen haast, lekker zuinig. Als er dan geen vrachtwagen is om achter te hangen zet ik de cruise control op 95 km/h. Ik rij dus harder dan vrachtwagens en auto's met een aanhanger, ik doe niks verkeerds.
Dit keer komt er een Peugeot aan gesjeesd en gaat op mijn achterbumper hangen, hij zet dan zijn richtingaanwijzer aan en moet blijkbaar de aankomende afrit hebben. Doordat hij zo op mijn achterbumper kleeft, kijk ik wat vaker in mijn achteruitkijkspiegel.
Wat doet ie... hij knippert een paar keer met groot licht en zet hem daarna permanent aan. Ik werd serieus gewoon effe verblind! Blauwe en witte vlekken zag ik zeker een aantal minuten lang!
Ik heb geen noodstop gemaakt, maar ik heb wel even de rem ingetrapt. Paardenlul.. @&¤#$! Ik hoop dat ie is geschrokken, maar aangezien hij op de afrit zelf nog even snel naast me kwam rijden zal het wel niet. Eikel. Bah.
Ik zou daarvan een beetje uit m'n humeur raken, grote kans dat dat bij anderen wat agressie opwekt. En oncontroleerbare mensen doen oncontroleerbare dingen.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:44 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Beetje mosterd na de maaltijd, maar bovenin de middenarmsteun ligt een hele nare groene laserpen; wat hij kan, kun jij beter
Dat zijn waarschijnlijk dezelfde mensen die bovenaan een roltrap ook eerst moeten overleggen of ze links of rechts gaan. Zonder eerst even 5 meter door te lopen.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 17:33 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Midden op een kruispunt stil gaan staan, omdat je niet weet waar je naar toe moet
Misschien is het handig om anderen niet te hinderen.
Op het station, in de ochtendspits.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 18:05 schreef Light het volgende:
[..]
Dat zijn waarschijnlijk dezelfde mensen die bovenaan een roltrap ook eerst moeten overleggen of ze links of rechts gaan. Zonder eerst even 5 meter door te lopen.
In tegenstelling tot in het verkeer, kan ik dat soort mensen wel zachtjes aan de kant duwen.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 18:05 schreef Light het volgende:
[..]
Dat zijn waarschijnlijk dezelfde mensen die bovenaan een roltrap ook eerst moeten overleggen of ze links of rechts gaan. Zonder eerst even 5 meter door te lopen.
Zal wel meevallen heh als de fabrikant zelf aangeeft om 55 in 5 te doen. En 70 in 6. Dan draait mijn motor hetzelfde aantal toeren. Max koppel bereikt deze motor bij 1100 toeren.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 12:51 schreef daNpy het volgende:
[..]
Laag toerental. Veel kracht op de drijfstanglagers wat leidt tot overmatige schade.
Zachtjes?quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 06:32 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
In tegenstelling tot in het verkeer, kan ik dat soort mensen wel zachtjes aan de kant duwen.
Idd, dan ineens is mijn tas heel breed en kan ik er echt niet makkelijk langsquote:
En dan uiteraard zwaar beledigd zijn als je vriendelijk vraagt of je er langs mag.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 18:05 schreef Light het volgende:
[..]
Dat zijn waarschijnlijk dezelfde mensen die bovenaan een roltrap ook eerst moeten overleggen of ze links of rechts gaan. Zonder eerst even 5 meter door te lopen.
De fabrikant wordt ook gewoon wat opgelegd door de milieu terroristen heh.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 08:13 schreef alpeko het volgende:
[..]
Zal wel meevallen heh als de fabrikant zelf aangeeft om 55 in 5 te doen. En 70 in 6. Dan draait mijn motor hetzelfde aantal toeren. Max koppel bereikt deze motor bij 1100 toeren.
Zachtjes genoeg om het "per ongeluk" te laten lijkenquote:
LOL ja die bepalen wanneer je kunt opschakelen idd. BNW is elders Al hun invloed echt zo groot was had er geen 2.0 in gelegen. Mazda werkt ook gewoon met grotere blokken ipv die naaimachines.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 10:53 schreef daNpy het volgende:
[..]
De fabrikant wordt ook gewoon wat opgelegd door de milieu terroristen heh.
Oke dan niet, fabrikanten vinden het leuk om mensen te irriteren met domme lampjes.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 11:06 schreef alpeko het volgende:
[..]
LOL ja die bepalen wanneer je kunt opschakelen idd. BNW is elders Al hun invloed echt zo groot was had er geen 2.0 in gelegen. Mazda werkt ook gewoon met grotere blokken ipv die naaimachines.
Koop je een automaat. Ben je er vanaf. Of je kijkt er gewoon niet naar.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 11:12 schreef daNpy het volgende:
[..]
Oke dan niet, fabrikanten vinden het leuk om mensen te irriteren met domme lampjes.
Automaten schakelen ook veel te snel op. 50 in z'n 5/6 enzo, als je een beetje technisch bent en/of van auto's houd wil je dat gewoon niet.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 11:15 schreef alpeko het volgende:
[..]
Koop je een automaat. Ben je er vanaf. Of je kijkt er gewoon niet naar.
Je wist dat het z'n oorsprong in de racerij vond? Het komt niet uit de milieuhoek.
Ga je nu shiftlights vergelijken met eco-schakel lampjes?? _!!quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 11:15 schreef alpeko het volgende:
[..]
Je wist dat het z'n oorsprong in de racerij vond? Het komt niet uit de milieuhoek.
Want dat zeg ik ook? "Vind zijn oorsprong in..." Wij zijn wel even uitgepraat. Fijne dag met je eco lampjes!quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 11:21 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ga je nu shiftlights vergelijken met eco-schakel lampjes?? _!!
Idd, ik ben wel klaar met dat getroll.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 11:22 schreef alpeko het volgende:
[..]
Want dat zeg ik ook? "Vind zijn oorsprong in..." Wij zijn wel even uitgepraat. Fijne dag met je eco lampjes!
Schakelen ook gewoon terug als je dan wat meer gas geeft. Dagelijk's draai ik ook gewoon 1300-1900 toeren, werkt perfect zolang rustig rijdt.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 11:20 schreef daNpy het volgende:
[..]
Automaten schakelen ook veel te snel op. 50 in z'n 5/6 enzo, als je een beetje technisch bent en/of van auto's houd wil je dat gewoon niet.
Ik heb het geprobeerd, maar het liep niet echt storm. Zoals men zegt: Met de ogen van een adelaar zien we fouten van een ander, Met de ogen van een mol zien we onze eigen fouten...quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 13:32 schreef Postbus100 het volgende:
Is er hier ook al een topic waarin we reflecteren op ons eigen rijgedrag? Want dat van mij is vaak genoeg een vermelding in een topic als dit waard. Ik rij verantwoord, maar ik rij echt niet perfect.
Niemand rijd perfect denk ik, we maken allemaal fouten. Het nadeel is alleen dat iedereen van zichzelf vind dat hij/zij perfect rijd, maar de rest van de wereld niet.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 13:32 schreef Postbus100 het volgende:
Is er hier ook al een topic waarin we reflecteren op ons eigen rijgedrag? Want dat van mij is vaak genoeg een vermelding in een topic als dit waard. Ik rij verantwoord, maar ik rij echt niet perfect.
Het is geen discussie, maar een vaststaand feit. Zelfs de eerste automaten werkten al op dat principe.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 12:37 schreef Sounddragon het volgende:
Als je meer gas geeft, schakelt een automaat ook later op, maar ook dát is een discussie die hier niet thuis hoort..
4500km DE/AT/IT en eigenlijk is het overal hetzelfde. CH/FR/ES is ook geen haar beter. Oost Europa ook niet. Voordeel is dat het hier ieder geval wel beter wordt vanaf Oktober, dan blijven de dagjesrijders weer thuis tot zeker het voorjaar.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 12:47 schreef Gezicht het volgende:
Afgelopen week een paar honderd kilometer op de Nederlandse snelwegen gemaakt, als je dat eens in de zoveel tijd doet valt je weer op hoe belabberd slecht er gereden wordt:
Bijna constant accordeon-remacties op de linkerbaan omdat iemand zit te suffen bij het inhalen van een treintje vrachtwagens.
Ongegeneerd met ~100 van achter een vrachtwagen uit naar links komen terwijl ik met 140 aankom (bij Vmax 130).
Onnodig links rijden of bang zijn om de spitsstrook te gebruiken.
Überhaupt met een dergelijke snelheid rijden dat je door vrachtwagens wordt ingehaald.
Bumperklevers.
Etc. etc. etc.
En het is niet eens meer zo dat je af en toe zo'n gevaar op de weg tegenkomt, maar bijna constant wel bezig moet zijn met zo'n figuur. Wat een genot.
Ik rijd niet perfect, doe er geen moeite voor, tussen die andere klapmongolen. Maar rij wel dagelijks, dus kan redelijk wat situaties wel snel herkennen en rij vrij constant/consequent.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 17:51 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Niemand rijd perfect denk ik, we maken allemaal fouten. Het nadeel is alleen dat iedereen van zichzelf vind dat hij/zij perfect rijd, maar de rest van de wereld niet.
Ik rij soms ook best wel wat agressief als ik een k*tbui heb, maar ja, wie niet?
En zo wordt het dus een zootje op de weg, er zijn er blijkbaar meer die er geen moeite meer voor doen.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 17:58 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik rijd niet perfect, doe er geen moeite voor, tussen die andere klapmongolen. Maar rij wel dagelijks, dus kan redelijk wat situaties wel snel herkennen en rij vrij constant/consequent.
Ik vermoed dat jij niet zo technisch bent.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 11:20 schreef daNpy het volgende:
Automaten schakelen ook veel te snel op. 50 in z'n 5/6 enzo, als je een beetje technisch bent en/of van auto's houd wil je dat gewoon niet.
Oke chef.quote:Op zaterdag 26 augustus 2017 14:01 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik vermoed dat jij niet zo technisch bent.
whehehe, ik zou jouw vermoeden-sensor-circuit dingegie eens goed laten checken als ik jou was.. Want hij is stuk.quote:Op zaterdag 26 augustus 2017 14:01 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ik vermoed dat jij niet zo technisch bent.
Een automaat schakelt aan de hand van de stand van het gaspedaal. Als jij het gaspedaal ver genoeg intrapt, schakelt hij pas bij 6500 rpm (sommige automaten hebben een sport- of ecostand. Die hebben natuurlijk ook impact op het toerental waarbij geschakeld wordt).
Ik houd zeker van auto's en er is niets lekkerder dan een automaat met een slordige 250 pk erachter.
Allereerst, voorrang moet je krijgen en niet nemen. Je hebt sowieso deels de schuld vermoed ikquote:Op zaterdag 26 augustus 2017 16:38 schreef Dawnbreaker het volgende:
Als je je knipperlicht aan hebt, sla dan ook af ipv rechtdoor te gaan. Gelukkig wantrouw ik alle andere verkeer dus hield in, anders was het schade geworden. Dan moet je ook nog eens aantonen dat de tegenpartij knipperlicht aanhad. Weet iemand de precieze wetgeving hierbij, mocht partij b ontkennen dat zijn knipperlicht aan stond?
Helaas is het dan jouw schuld, het gebruiken van je knipperlicht betekend niet dat je geen voorrang meer hebt.quote:Op zaterdag 26 augustus 2017 16:38 schreef Dawnbreaker het volgende:
Als je je knipperlicht aan hebt, sla dan ook af ipv rechtdoor te gaan. Gelukkig wantrouw ik alle andere verkeer dus hield in, anders was het schade geworden. Dan moet je ook nog eens aantonen dat de tegenpartij knipperlicht aanhad. Weet iemand de precieze wetgeving hierbij, mocht partij b ontkennen dat zijn knipperlicht aan stond?
Bij zulke mensen gaat het gas los... remmen zou ik iets te gevaarlijk vinden...quote:Op woensdag 23 augustus 2017 21:43 schreef Anne het volgende:
Ik rij net naar huis en zoals na elke avonddienst blijf ik dan vaak achter een vrachtwagen hangen. Geen haast, lekker zuinig. Als er dan geen vrachtwagen is om achter te hangen zet ik de cruise control op 95 km/h. Ik rij dus harder dan vrachtwagens en auto's met een aanhanger, ik doe niks verkeerds.
Dit keer komt er een Peugeot aan gesjeesd en gaat op mijn achterbumper hangen, hij zet dan zijn richtingaanwijzer aan en moet blijkbaar de aankomende afrit hebben. Doordat hij zo op mijn achterbumper kleeft, kijk ik wat vaker in mijn achteruitkijkspiegel.
Wat doet ie... hij knippert een paar keer met groot licht en zet hem daarna permanent aan. Ik werd serieus gewoon effe verblind! Blauwe en witte vlekken zag ik zeker een aantal minuten lang!
Ik heb geen noodstop gemaakt, maar ik heb wel even de rem ingetrapt. Paardenlul.. @&¤#$! Ik hoop dat ie is geschrokken, maar aangezien hij op de afrit zelf nog even snel naast me kwam rijden zal het wel niet. Eikel. Bah.
Als je daarmee suggereert dat danpy wel technisch onderlegd is, dan doet hij extreem goed zijn best om dat te verbergen.quote:Op zaterdag 26 augustus 2017 16:48 schreef Sounddragon het volgende:
whehehe, ik zou jouw vermoeden-sensor-circuit dingegie eens goed laten checken als ik jou was.. Want hij is stuk.
Dat noemt men bescheidenheid. Net als dat jij enorm je best doet je expertise te exhibitioneren.quote:Op zondag 27 augustus 2017 13:10 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Als je daarmee suggereert dat danpy wel technisch onderlegd is, dan doet hij extreem goed zijn best om dat te verbergen.
Echt als ik ergens een hekel heb zijn het wel aan mensen die een "sportuitlaat" nemen. Gewoon hun herrieding extra veel herrie laten maken. Want wat zijn zij cool danquote:Op zaterdag 26 augustus 2017 19:24 schreef Fixers het volgende:
Kwam er eentje op een ielige sportief type motor langsrijden. Hangt er onder de kuip iets wat nog het meeste leek op twee stukken zwarte regenpijp. Ik vermoed om extra herrie te maken, want er kwam een tering herrie van dat ding af. Als je dan een motor met veel geluid wil, koop dan een grote lompe Harley, niet zo'n net-geen-brommer-meer.
Beter als het gejank van de versnellingsbak. Bwaaapquote:Op zondag 27 augustus 2017 17:55 schreef Bas_Verstappen het volgende:
[..]
Echt als ik ergens een hekel heb zijn het wel aan mensen die een "sportuitlaat" nemen. Gewoon hun herrieding extra veel herrie laten maken. Want wat zijn zij cool dan
Al het onnodige/extra geluid is gewoon asociaal en tokkiegedrag laten we het daar op houden.quote:Op zondag 27 augustus 2017 18:13 schreef daNpy het volgende:
[..]
Beter als het gejank van de versnellingsbak. Bwaaap
Sja ik vind het tot een bepaalde hoogte wel mooiquote:Op zondag 27 augustus 2017 18:14 schreef Bas_Verstappen het volgende:
[..]
Al het onnodige/extra geluid is gewoon asociaal en tokkiegedrag laten we het daar op houden.
Tot welke hoogte dan? Uurtje of 6 in de ochtend als je buurman met z'n zoezoekie met brulpijp naar z'n werk rijdt?quote:Op zondag 27 augustus 2017 18:15 schreef daNpy het volgende:
[..]
Sja ik vind het tot een bepaalde hoogte wel mooi
Maar sommige uitlaten zijn idd wel érg luid en dat is gewoon té.
Qua luidheid.quote:Op zondag 27 augustus 2017 18:17 schreef Bas_Verstappen het volgende:
[..]
Tot welke hoogte dan? Uurtje of 6 in de ochtend als je buurman met z'n zoezoekie met brulpijp naar z'n werk rijdt?
leven en laten leven.. Ik heb dat liever als die asielzoeker die hier achter woont en zijn ongetunede en compleet street-legal pokkejong de hele dag laat krijsen in de achtertuin. Die brulpijp is na 20 seconden weer de straat uit.quote:Op zondag 27 augustus 2017 18:17 schreef Bas_Verstappen het volgende:
[..]
Tot welke hoogte dan? Uurtje of 6 in de ochtend als je buurman met z'n zoezoekie met brulpijp naar z'n werk rijdt?
En heeft hij ook een extra harde uitlaat op z'n vrachtwagen gezet omdat hij graag extra veel geluid wil maken of gebruikt hij dat ding gewoon waarvoor het bedoelt is?quote:Op zondag 27 augustus 2017 19:30 schreef daNpy het volgende:
[..]
Qua luidheid.
Ik heb ook 'last' van de buurman zijn standaard werkbus en de vrachtwagens die hier door de straat rijden. Maar het is maar net waar je je aan wil storen.
Nee, bus van de buurman is standaard en vrachtwagens in zijn algemeen.quote:Op zondag 27 augustus 2017 20:06 schreef Bas_Verstappen het volgende:
[..]
En heeft hij ook een extra harde uitlaat op z'n vrachtwagen gezet omdat hij graag extra veel geluid wil maken of gebruikt hij dat ding gewoon waarvoor het bedoelt is?
Naja mijn irritatie ging dus over mensen die onnodig extra geluid maken.quote:Op zondag 27 augustus 2017 20:22 schreef daNpy het volgende:
[..]
Nee, bus van de buurman is standaard en vrachtwagens in zijn algemeen.
Straat is nogal nauw, dus ik snap eigenlijk niet goed waarom ze hier doorheen rijden (ook 's nachts).
Dat kan je veel beter omdraaien: we wonen met veel op een postzegeltje land en dus zul je gewoon een beetje rekening moeten houden met anderen en niet onnodig veel lawaai maken. Als je die herrie zo mooi vindt zet je maar een koptelefoon op ofzo.quote:Op zondag 27 augustus 2017 19:41 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
leven en laten leven.. Ik heb dat liever als die asielzoeker die hier achter woont en zijn ongetunede en compleet street-legal pokkejong de hele dag laat krijsen in de achtertuin. Die brulpijp is na 20 seconden weer de straat uit.
Je kunt overal wel een punt van maken, maar we wonen met veel humanoids op een postzegeltje land, en dus zul je een beetje verdraagzaamheid moeten betrachten.
Wil/kun je dat niet, moet je lekker verhuizen naar een plek waar je van niemand last hebt; Alaska of Siberië ofzo.
koptelefoonplug zit een beetje ruim in je uitlaat.quote:Op zondag 27 augustus 2017 21:32 schreef Fixers het volgende:
[..]
Dat kan je veel beter omdraaien: we wonen met veel op een postzegeltje land en dus zul je gewoon een beetje rekening moeten houden met anderen en niet onnodig veel lawaai maken. Als je die herrie zo mooi vindt zet je maar een koptelefoon op ofzo.
Als je hem in de binnenspiegel ziet? Heb je pas je rijbewijs ofzo?quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 07:27 schreef OscarMopperkont het volgende:
Gefrustreerde leasebak idioten...
Meneer de Volvo rijder ik reed 120 waar je 100 mag en ik was aan het inhalen.
Hopelijk rijd je jezelf dood
Beetje rechts inhalen zodra ik naar rechts wilde gaan en jij mijn laatst ingehaalde auto nog lekker afsneed omdat je niet geleerd hebt om pas van baan te wisselen zodra je de auto in je binnenspiegel ziet. Zoals ik dus netjes deed.
nope. Was ook al de regel 20 jaar geleden.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 07:30 schreef Fer het volgende:
[..]
Als je hem in de binnenspiegel ziet? Heb je pas je rijbewijs ofzo?
Desnoods wacht je even, maar zodra hij gaat sturen, gelijk mee naar rechts gaan
Als je met een beetje aanhanger wacht totdat je de ander in je binnenspiegel ziet kun je nooit meer naar rechts.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 07:49 schreef Fer het volgende:
Na 20 jaar kan je toch wel inschatten wanneer je naar rechts kan? Zelfs met een lange bus of aanhanger.
Heb jij een rijbewijs?quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 08:13 schreef Chai het volgende:
[..]
Als je met een beetje aanhanger wacht totdat je de ander in je binnenspiegel ziet kun je nooit meer naar rechts.
Jep. Maar andere weggebruikers zijn onvoorspelbaar. Vaak genoeg gehad dat ze opeens gas bij gaven want ja stel je voor dat een busje jouw penis verlenging inhaaltquote:Op dinsdag 29 augustus 2017 07:49 schreef Fer het volgende:
Na 20 jaar kan je toch wel inschatten wanneer je naar rechts kan? Zelfs met een lange bus of aanhanger.
Klopt, maar mensen die gas bijgevoegd krijgen hem gewoon vol ervoor, deksel op de neus.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 08:32 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Jep. Maar andere weggebruikers zijn onvoorspelbaar. Vaak genoeg gehad dat ze opeens gas bij gaven want ja stel je voor dat een busje jouw penis verlenging inhaalt
Gaat er gewoon om dat IK veilig rijd en van baan wissel.
Ah, die leeftijd heb ik jaren geleden al gehad.quote:Op dinsdag 29 augustus 2017 08:44 schreef Fer het volgende:
[..]
Klopt, maar mensen die gas bijgevoegd krijgen hem gewoon vol ervoor, deksel op de neus.
Wat wel werkt is bij bumperklevers alvast rustig aanstalten maken om weer naar rechts te gaan, dan pakken ze die route ieder geval niet.
Waarom gaat de voorste niet gewoon rechts rijden?quote:Op woensdag 30 augustus 2017 08:53 schreef Fluppert het volgende:
Vanochtend lekker 95/100 op de rechterbaan, als ik een vrachtwagen tegen kwam even inhalen en weer terug naar rechts. Iedere keer een vrije baan van 300+m.
Links rijdt een grote trein van mensen die opeenvolgend remmen, niet harder gaan dan 100 en duidelijk gefrustreerd zijn. Wat bezielt die mensen en waarom gaat er niemand gewoon op t gemakje rechts rijden?
Het mooiste is dat ik dan uit die trein stap en gewoon met 100 rechts ervoorbij rijdt, terwijl ik dat niet met opzet doet maar omdat hun steeds langzamer gaan rijden. En dan moet ik er weer tussen omdat ik een vrachtwagen tegenkom op rechts en dan niet ertussen magquote:Op woensdag 30 augustus 2017 08:53 schreef Fluppert het volgende:
Vanochtend lekker 95/100 op de rechterbaan, als ik een vrachtwagen tegen kwam even inhalen en weer terug naar rechts. Iedere keer een vrije baan van 300+m.
Links rijdt een grote trein van mensen die opeenvolgend remmen, niet harder gaan dan 100 en duidelijk gefrustreerd zijn. Wat bezielt die mensen en waarom gaat er niemand gewoon op t gemakje rechts rijden?
Het was weer zover vandaag. Er vallen drie druppels regen en ineens is iedereen bang om te rijden of zo.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 18:08 schreef Fer het volgende:
Bang in de regen, bang in de regen, MAAR BLIJF DAN WEG VAN DE LINKERBAAN!!
Ja, dat is levensgevaarlijk, dan ben je aan het spookrijden.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 18:08 schreef Fer het volgende:
Bang in de regen, bang in de regen, MAAR BLIJF DAN WEG VAN DE LINKERBAAN!!
België?quote:Op woensdag 30 augustus 2017 22:19 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
[..]
De linkerstrook snap ik wel, die is met regen zoveel fijner rijden dan die vertiefde rechterstrook waar al het asfalt door vrachtwagens stuk is gereden...
Tja als ik 1 ding geleerd is heb automatische verlichting best handig is (ik heb het ook) maar het ontslaat je niet van de plicht om zelf na te denken. Ik zet af en toe ook gewoon zelf de verlichting aan, terwijl de automaat denkt dat het niet nodig is.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 17:34 schreef Fer het volgende:
Precies je, mijn automaat zet gewoon dimlicht aan met deze bewolking en regen, terwijl de rest nog met DRL of helemaal niets rijdt. Maar dat ligt echt aan automatische verlichting hoor!!
Ik ook, maar het systeem wordt steeds beter. Ik hoef nu misschien minder dan 3x in het jaar handmatig mijn licht aan te zetten. Dan ga je vanzelf steeds minder vaak kijken, omdat hij hij het vrijwel altijd juist heeft.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 19:30 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Tja als ik 1 ding geleerd is heb automatische verlichting best handig is (ik heb het ook) maar het ontslaat je niet van de plicht om zelf na te denken. Ik zet af en toe ook gewoon zelf de verlichting aan, terwijl de automaat denkt dat het niet nodig is.
Maar ook aan automatische verlichting zit een keerzijde...namelijk dat je achterlichten 'ineens' aangaan als je net 3 meter in een tunnel bent. Waardoor 'lampie' achter je zich helemaal de tieftering schrikt en vol in de ankers gaat. Al diverse malen meegemaakt.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 19:43 schreef Fer het volgende:
Ik ook, maar het systeem wordt steeds beter. Ik hoef nu misschien minder dan 3x in het jaar handmatig mijn licht aan te zetten. Dan ga je vanzelf steeds minder vaak kijken, omdat hij hij het vrijwel altijd juist heeft.
Dat hangt er vanaf waar je heen gaat.quote:Op woensdag 30 augustus 2017 22:19 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ja, dat is levensgevaarlijk, dan ben je aan het spookrijden.
Van mij mogen ze het per direct afschaffen. Het systeem faalt (want genoeg daglicht) in gebieden met veel contrast. Dan zijn mensen zonder licht aan zo goed als onzichtbaar.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 19:43 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik ook, maar het systeem wordt steeds beter. Ik hoef nu misschien minder dan 3x in het jaar handmatig mijn licht aan te zetten. Dan ga je vanzelf steeds minder vaak kijken, omdat hij hij het vrijwel altijd juist heeft.
Zo'n paniekfiguur kan ook gewoon zorgen voor wat meer afstand, dan heeft'ie tijd om te reageren en hoeft'ie niet te schrikken.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 19:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Maar ook aan automatische verlichting zit een keerzijde...namelijk dat je achterlichten 'ineens' aangaan als je net 3 meter in een tunnel bent. Waardoor 'lampie' achter je zich helemaal de tieftering schrikt en vol in de ankers gaat. Al diverse malen meegemaakt.
Daarom beter je lichten aandoen 20 meter voordat je de tunnel inrijdt.
Dan heb je toch dagrijlicht aan? Bij minder daglicht krijg je automatisch dimlicht.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 21:44 schreef daNpy het volgende:
[..]
Van mij mogen ze het per direct afschaffen. Het systeem faalt (want genoeg daglicht) in gebieden met veel contrast. Dan zijn mensen zonder licht aan zo goed als onzichtbaar.
Eensquote:Op donderdag 31 augustus 2017 19:43 schreef Fer het volgende:
[..]
Ik ook, maar het systeem wordt steeds beter. Ik hoef nu misschien minder dan 3x in het jaar handmatig mijn licht aan te zetten. Dan ga je vanzelf steeds minder vaak kijken, omdat hij hij het vrijwel altijd juist heeft.
Dagrijlicht Dat moeten ze helemaal verbieden.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 22:17 schreef Light het volgende:
[..]
Dan heb je toch dagrijlicht aan? Bij minder daglicht krijg je automatisch dimlicht.
Waarom? Omdat jouw auto het niet heeft?quote:Op donderdag 31 augustus 2017 22:47 schreef daNpy het volgende:
[..]
Dagrijlicht Dat moeten ze helemaal verbieden.
Nee, omdat het onveilig is.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 22:52 schreef Light het volgende:
[..]
Waarom? Omdat jouw auto het niet heeft?
- Bij DRL zijn de achterlichten niet aan.quote:
1 en 3 zijn de bedoeling, 2 is een aanname.quote:Op vrijdag 1 september 2017 08:11 schreef daNpy het volgende:
[..]
- Bij DRL zijn de achterlichten niet aan.
- Bij DRL heeft men niet door dat de koplampen niet aan zijn omdat er een soort van schijnsel voor de auto aanwezig is.
- DRL wordt niet op afstelling gecontroleerd bij de APK en schijnt derhalve overal heen, het liefst recht in het gezicht van tegenliggers.
Dat is in 2015 aangepast, vanaf toen moeten ook de achterlichten aan. Maar dat geldt (uiteraard) niet met terugwerkende kracht.quote:Op vrijdag 1 september 2017 08:11 schreef daNpy het volgende:
[..]
- Bij DRL zijn de achterlichten niet aan.
Niet België, bijna... Oost Nederland, de A1 vana Deventer verder naar het oosten is nog steeds rampzalig...quote:Op donderdag 31 augustus 2017 17:41 schreef Eix het volgende:
[..]
België?
Ik heb er namelijk met het hedendaagse zoab echt geen last van. ...
Helemaal mee eens. Ik heb het ook in mijn auto zitten, maar de verlichting staat gewoon standaard op aan. Als ik de auto afsluit gaat dat gewoon na 30 seconden uit. Het automatisch systeem reageert in mijn ogen altijd te laat. Nu kan ik de gevoeligheid wel met een OBD stekker en Lexus software aanpassen, maar waarom niet gewoon altijd je verlichting aan?quote:Op donderdag 31 augustus 2017 21:44 schreef daNpy het volgende:
[..]
Van mij mogen ze het per direct afschaffen. Het systeem faalt (want genoeg daglicht) in gebieden met veel contrast. Dan zijn mensen zonder licht aan zo goed als onzichtbaar.
Dit.quote:Op vrijdag 1 september 2017 08:54 schreef Metalfreak het volgende:
[..]
Helemaal mee eens. Ik heb het ook in mijn auto zitten, maar de verlichting staat gewoon standaard op aan. Als ik de auto afsluit gaat dat gewoon na 30 seconden uit. Het automatisch systeem reageert in mijn ogen altijd te laat. Nu kan ik de gevoeligheid wel met een OBD stekker en Lexus software aanpassen, maar waarom niet gewoon altijd je verlichting aan?
Bij m'n werkbus heb ik ingesteld dat de lampen altijd aanstaan en verbaas me hoelang de lampjes meegaan. Rijd zo een 150.000km per jaar en heb dit jaar nog maar 2x lampje vervangen. En dat is bij een Sprinter maar een paar minuten werk, dus heb ik wel over voor de extra zichtbaarheid. Bij m'n personenauto in de afgelopen 2 jaar nog maar 2x (dezelfde kant toevallig) dimlicht vervangen.quote:Op vrijdag 1 september 2017 13:11 schreef Fer het volgende:
Omdat je als veelrijder niet iedere 4 maanden je lampje wil vervangen, dat was altijd wel merkbaar bij collega's die altijd met dimlicht aan reden.
En sinds DRL kan ik ook een hele leaseperiode doen met de originele lampjes. Alhoewel we nu ook led hebben natuurlijk.
1. Oudere modellen ja, maar tegenwoordig niet meer.quote:Op vrijdag 1 september 2017 08:11 schreef daNpy het volgende:
[..]
- Bij DRL zijn de achterlichten niet aan.
- Bij DRL heeft men niet door dat de koplampen niet aan zijn omdat er een soort van schijnsel voor de auto aanwezig is.
- DRL wordt niet op afstelling gecontroleerd bij de APK en schijnt derhalve overal heen, het liefst recht in het gezicht van tegenliggers.
Men heeft het nog altijd niet door... En lang niet alle auto's hebben nog een groen lampje.quote:Op vrijdag 1 september 2017 17:09 schreef JaapB het volgende:
2. Niet waar want in je dashboard brand een groen lampje als je koplampen aan staan
Jawel, alleen bij duitsers bedoelen ze dan de lampjes rondom de lichtschakelaar, op kniehoogte.quote:Op vrijdag 1 september 2017 17:26 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Men heeft het nog altijd niet door... En lang niet alle auto's hebben nog een groen lampje.
Ook niet...quote:Op vrijdag 1 september 2017 17:31 schreef Fer het volgende:
[..]
Jawel, alleen bij duitsers bedoelen ze dan de lampjes rondom de lichtschakelaar, op kniehoogte.
Tuurlijk....quote:Op donderdag 31 augustus 2017 22:15 schreef Light het volgende:
Zo'n paniekfiguur kan ook gewoon zorgen voor wat meer afstand, dan heeft'ie tijd om te reageren en hoeft'ie niet te schrikken.
Wat heeft DRL niet? Hmmm?quote:Op donderdag 31 augustus 2017 22:17 schreef Light het volgende:
Dan heb je toch dagrijlicht aan? Bij minder daglicht krijg je automatisch dimlicht.
Ik rij al 30 jaar gewoon met mijn verlichting aan. Voor mij voegt DRL echt helemaal niets toe.quote:Op donderdag 31 augustus 2017 22:52 schreef Light het volgende:
Waarom? Omdat jouw auto het niet heeft?
Hahahahahaha! DRL met achterlichten = juist, ja...normaal licht.quote:Op vrijdag 1 september 2017 08:46 schreef Light het volgende:
Dat is in 2015 aangepast, vanaf toen moeten ook de achterlichten aan. Maar dat geldt (uiteraard) niet met terugwerkende kracht.
Moet je fatsoenlijke auto's kopen. Rij nu 13 jaar in mijn Volvo, heb er 250dkm mee gereden met altijd licht aan en heb drie keer mijn koplampen vervangen.quote:Op vrijdag 1 september 2017 13:11 schreef Fer het volgende:
Omdat je als veelrijder niet iedere 4 maanden je lampje wil vervangen, dat was altijd wel merkbaar bij collega's die altijd met dimlicht aan reden.
Dit precies dit had ik vanmorgen ook maar dan bij zo'n wegversmalling waar zelfs duidelijk staat aangegeven dat mijn kant voorrang had. Ook een oud dametje rijdt gewoon door! En ze durven je niet eens aan te kijken op het moment dat ze passeren... Doen gewoon alsof hun neus bloedt...quote:Op donderdag 31 augustus 2017 19:58 schreef sneakydesert het volgende:
Vandaag meerdere mensen gezien die hun rijbewijs bij een pakje boter kregen. In een bepaalde straat mag je max 30 km/u en staan de auto's aan een kant geparkeerd. Ze staan niet aan mijn kant, dus ik mag er als eerste langs. Ik ben ook als eerste, maar op het moment dat ik de versmalling passeer komt er een oma met 50 of 60 km/u aangesjeesd die denkt dat het wel past. Gelukkig was de stoep niet zo hoog en kon ik uitwijken. En gewoon stoïcijns doorrijden.
Niks mis met xenon. Wel een verbod op after market.....quote:Op vrijdag 1 september 2017 18:27 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Hahahahahaha! DRL met achterlichten = juist, ja...normaal licht.
Bon, nu die suffe led DRL verbieden en we zijn weer terug bij af. En dan ook gelijk een verbod op Xenon. De mongool die dat ooit heeft goedgevonden mogen ze standrechtelijk executeren.
Niet als je er achter zit. Als je er voor rijdt is er heel veel mis mee.quote:
Ligt er helemaal aan waar het in zit.. ik heb xenon in projectors met af-fabriek hoogteregeling, en daar heb je volgens mij écht geen last van.quote:Op vrijdag 1 september 2017 20:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Niet als je er achter zit. Als je er voor rijdt is er heel veel mis mee.
Ze hebben drie keer de lichtopbrengst van halogeen. Natuurlijk heb je er last van.quote:Op vrijdag 1 september 2017 20:43 schreef Sounddragon het volgende:
Ligt er helemaal aan waar het in zit.. ik heb xenon in projectors met af-fabriek hoogteregeling, en daar heb je volgens mij écht geen last van.
Jamaar jamaar, jij klaagt over xenon, terwijl je eigenlijk gewoon klaagt over slecht afgestelde xenon lampen.. en ja, dat is nóg minder fijn als slecht afgesteld halogeen, maar net zo irritant.quote:Op vrijdag 1 september 2017 20:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ze hebben drie keer de lichtopbrengst van halogeen. Natuurlijk heb je er last van.
Daarnaast werkt die af-fabriek hoogteregeling regelmatig niet naar behoren. Rijden plenty Mercedessen rond waarbij de Xenonverlichting te hoog staat = verblindend. En ook BMW's, Audi's en XC90's.
Xenon is ruk, slecht afgesteld is het 'rukker'. En dat geldt ook voor LED.quote:Op vrijdag 1 september 2017 20:52 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Jamaar jamaar, jij klaagt over xenon, terwijl je eigenlijk gewoon klaagt over slecht afgestelde xenon lampen.. en ja, dat is nóg minder fijn als slecht afgesteld halogeen, maar net zo irritant.
Ik heb meer problemen met die toffe nieuwe LED koplampen. die zijn nog veel feller als xenon, en daar maakt het bijna niet uit of ze goed of slecht afgesteld zijn; die zijn altijd ruk in je spiegels.
Sja, ik denk dat je enige optie is om te verhuizen naar Tibet ofzo, al kan ik je niet garanderen dat er daar niet één of andere knakworst in een nieuwe dikke bak rondrijdtquote:Op vrijdag 1 september 2017 20:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Xenon is ruk, slecht afgesteld is het 'rukker'. En dat geldt ook voor LED.
Weet je, als eigenaar van zo'n auto kun je er weinig aan doen, maar ik vind het nog steeds onvoorstelbaar dat Xenon (en nu ook LED) toegestaan is op de openbare weg.
Of Minister van Verkeer worden. Is makkelijker dan naar Tibet verhuizen. Ik bedoel, als Melanie het kan worden.quote:Op vrijdag 1 september 2017 21:03 schreef Sounddragon het volgende:
Sja, ik denk dat je enige optie is om te verhuizen naar Tibet ofzo, al kan ik je niet garanderen dat er daar niet één of andere knakworst in een nieuwe dikke bak rondrijdt
Van fabriek Xenon niet. Van aftermarket bagger wel.quote:Op vrijdag 1 september 2017 20:32 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Niet als je er achter zit. Als je er voor rijdt is er heel veel mis mee.
Mijn Volkswagen had het en mijn Subaru heeft het. En volgens mij is dat een plicht DRL, je moet namelijk wel kunnen zien of je hoofdverlichting aan is gegaan.quote:Op vrijdag 1 september 2017 17:26 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Men heeft het nog altijd niet door... En lang niet alle auto's hebben nog een groen lampje.
Ik kan me er niks bij voorstellen en dan heb ik toch vrij gevoelige ogen als het om licht gaat. Enige verlichting die mij in de spiegels opvalt is Halogeen. Ja of bagger Xenon. Bij Halogeen staat het veel vaker niet goed afgesteld of het doet het weer eens niet. Leve de LED verlichting. Is steeds vaker standaard als je niet instap model neemt dus ik wens je veel succesquote:Op vrijdag 1 september 2017 20:55 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Xenon is ruk, slecht afgesteld is het 'rukker'. En dat geldt ook voor LED.
Weet je, als eigenaar van zo'n auto kun je er weinig aan doen, maar ik vind het nog steeds onvoorstelbaar dat Xenon (en nu ook LED) toegestaan is op de openbare weg.
Vooral als het treintje met niet-durfers net te lang is om er zelf vlot langs te gaan.quote:Op vrijdag 1 september 2017 20:15 schreef OscarMopperkont het volgende:
Oh, irritatie van de dag; mensen die geen landbouwvoertuigen durven in te halen en dus kilometers lang er achter blijven op een 80km/h weg.
Of zoals de provincie NH alle niet dubbele doorgetrokken stukken alsnog van een bordje met de rode en zwarte auto heeft voorzien en je praktisch nergens kan inhalen.quote:Op zaterdag 2 september 2017 00:35 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Vooral als het treintje met niet-durfers net te lang is om er zelf vlot langs te gaan.
Vaak zijn 1 of 2 genoeg, dan wordt de te overbruggen afstand al dermate lang dat je veel te lang nodig hebt om er voorbij te gaan, of heel hard moet gaan rijden en dat is ook weer leip.quote:Op zaterdag 2 september 2017 00:35 schreef jeroen25 het volgende:
[..]
Vooral als het treintje met niet-durfers net te lang is om er zelf vlot langs te gaan.
Daarom staan er ook bordjes bij die zeggen: landbouwvoertuigen inhalen toegestaan.quote:Op zaterdag 2 september 2017 09:03 schreef Fer het volgende:
[..]
Of zoals de provincie NH alle niet dubbele doorgetrokken stukken alsnog van een bordje met de rode en zwarte auto heeft voorzien en je praktisch nergens kan inhalen.
Ja maar, die kwibus diet niet durft en erachter blijft wachten is geen landbouwvoertuig. Die mag je dan niet inhalen.quote:Op zaterdag 2 september 2017 09:12 schreef OscarMopperkont het volgende:
[..]
Daarom staan er ook bordjes bij die zeggen: landbouwvoertuigen inhalen toegestaan.
80 rijden op een smalle veldweg?quote:Op zondag 3 september 2017 01:36 schreef derLudolf het volgende:
een smalle veldweg waar geen lantaarnpalen staan en waar iedereen 80 rijdt fietsen, idioot
Dat is de minimale snelheid die wordt gereden ja. Veenkoloniën hè, lange rechte wegen.quote:Op zondag 3 september 2017 01:41 schreef Scuidward het volgende:
[..]
80 rijden op een smalle veldweg?
Ah die wegen ken ik verder niet. Feit is inderdaad dat hij verlichting moet dragen. Klonk wel alsof de weg niet helemaal geschikt is voor 80, maar daar moet de gemeente dan maar wat aan doen. Kon je hem echt niet zien? Ook geen reflectoren op zijn trappers?quote:Op zondag 3 september 2017 01:59 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Dat is de minimale snelheid die wordt gereden ja. Veenkoloniën hè, lange rechte wegen.
Nee ook niet, zag hem op 100m afstand pas of zo. Is verder goed afgelopen, maar zonder licht op een onverlichte weg, dat is gewoon geen slim plan.quote:Op zondag 3 september 2017 02:03 schreef Scuidward het volgende:
[..]
Ah die wegen ken ik verder niet. Feit is inderdaad dat hij verlichting moet dragen. Klonk wel alsof de weg niet helemaal geschikt is voor 80, maar daar moet de gemeente dan maar wat aan doen. Kon je hem echt niet zien? Ook geen reflectoren op zijn trappers?
Bejaarden in het verkeer zijn dan ook een grote bron van ergernis en gevaar. Totaal blind voor de wereld om zich heen, geen feeling meer met het moderne verkeer en rondrijden alsof we nog steeds allemaal met paard en wagen rondgaan.quote:Op vrijdag 1 september 2017 19:19 schreef naiipajiiau het volgende:
[..]
Dit precies dit had ik vanmorgen ook maar dan bij zo'n wegversmalling waar zelfs duidelijk staat aangegeven dat mijn kant voorrang had. Ook een oud dametje rijdt gewoon door! En ze durven je niet eens aan te kijken op het moment dat ze passeren... Doen gewoon alsof hun neus bloedt...
Zeker in de winter... gewoon groot licht aan bij die auto'squote:Op vrijdag 1 september 2017 20:47 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Ze hebben drie keer de lichtopbrengst van halogeen. Natuurlijk heb je er last van.
Daarnaast werkt die af-fabriek hoogteregeling regelmatig niet naar behoren. Rijden plenty Mercedessen rond waarbij de Xenonverlichting te hoog staat = verblindend. En ook BMW's, Audi's en XC90's.
NOU ENquote:Op dinsdag 5 september 2017 10:58 schreef Voszje het volgende:
Het is druk, verkeer staat vast, maar wel massaal de kruising oprijden zodat het overige verkeer ook vaststaat. Wat een inzicht.
HET IS FILE VOOR IEDEREEN!quote:Op dinsdag 5 september 2017 11:57 schreef Chai het volgende:
[..]
NOU EN
EEN PAAR METER ASFALT VOOR MEZELF WINNEN UBER ALLES
Eens, zie het bijna dagelijks bij de kruisingen hier. En als ik dan wel netjes wacht tot ik er echt helemaal over kan, gaan ze zitten drukken en zich aan mij ergeren. Of nog erger: gooit de andere baan zich ook vol in het gat zodat ik er nooit meer over kan en de kruising alsnog geblokkeerd staat.quote:Op dinsdag 5 september 2017 10:58 schreef Voszje het volgende:
Het is druk, verkeer staat vast, maar wel massaal de kruising oprijden zodat het overige verkeer ook vaststaat. Wat een inzicht.
Het punt is wel dat als je stil bij blijft staan bij groen en ander verkeer wel gaat rijden je soms pas na de spits die kruising over bent.quote:Op dinsdag 5 september 2017 10:58 schreef Voszje het volgende:
Het is druk, verkeer staat vast, maar wel massaal de kruising oprijden zodat het overige verkeer ook vaststaat. Wat een inzicht.
Idd, soms moet je wel gaan...quote:Op woensdag 6 september 2017 18:13 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Het punt is wel dat als je stil bij blijft staan bij groen en ander verkeer wel gaat rijden je soms pas na de spits die kruising over bent.
Ja, terwijl als iedereen zich aan de regels zou houden het verkeer veel vlotter zou gaan.quote:Op woensdag 6 september 2017 18:13 schreef fluitbekzeenaald2.0 het volgende:
[..]
Het punt is wel dat als je stil bij blijft staan bij groen en ander verkeer wel gaat rijden je soms pas na de spits die kruising over bent.
Als de auto achter me dichterbij komt dan bij de snelheid past dan pas ik mijn tempo aan bij die afstand. Dat vertragen helpt aanzienlijk beter dan je op laten jagen.quote:Op vrijdag 8 september 2017 19:54 schreef Sounddragon het volgende:
maar als de auto achter je op je bumper kruipt om je wat duidelijk te proberen te maken
Van die mensen die op een 80 km weg op de Veluwe 60 rijden om "van de omgeving te genieten" en met diezelfde 60 km pu het dorp doorrijden.quote:Op vrijdag 8 september 2017 20:10 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Als de auto achter me dichterbij komt dan bij de snelheid past dan pas ik mijn tempo aan bij die afstand. Dat vertragen helpt aanzienlijk beter dan je op laten jagen.
Maar 65 rijden op een 80 weg is ook irritant inderdaad. Ik heb bijna elke ochtend dat mensen de 80 niet rijden. Het went ook wel weer. Soms dan toch maar inhalen ook al mag het daar niet (meer).
ik was nummertje 15 (of zo) in de file erachter, dus inhalen werd hem niet. Als ik direct achter die sufferd zou zitten boeide het me geen kont of er 12 doorgetrokken strepen hadden gestaan, dan haal ik hem/haar/het gewoon in, duh!quote:Op vrijdag 8 september 2017 20:10 schreef qajariaq het volgende:
[..]
Als de auto achter me dichterbij komt dan bij de snelheid past dan pas ik mijn tempo aan bij die afstand. Dat vertragen helpt aanzienlijk beter dan je op laten jagen.
Maar 65 rijden op een 80 weg is ook irritant inderdaad. Ik heb bijna elke ochtend dat mensen de 80 niet rijden. Het went ook wel weer. Soms dan toch maar inhalen ook al mag het daar niet (meer).
Ja. Want het stilstaan- en parkeerverbod is alleen geldig op maandag t/m zaterdag. Staat er toch duidelijk, zou ook m'n auto klakkeloos op de stoep flikkeren.quote:Op zondag 10 september 2017 21:03 schreef Ridocar het volgende:
Niet echt een irritatie, maareh:
Het is zondag. U parkeert hier. Mag dat?
[ afbeelding ]
Parkeren op de stoep lijkt me sowieso niet de bedoelingquote:Op zondag 10 september 2017 21:25 schreef YoshiBignose het volgende:
Ik heb nog nooit een parkeerverbod voor een stoep gezien...
Soms wel een beetje.quote:Op zondag 10 september 2017 21:52 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Parkeren op de stoep lijkt me sowieso niet de bedoeling
Precies, dus is er ook geen apart bord voor nodigquote:Op zondag 10 september 2017 21:52 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Parkeren op de stoep lijkt me sowieso niet de bedoeling
Logisch. In het dorp valt er niets te zien, dus daar wil je zo snel mogelijk doorheen.quote:Op vrijdag 8 september 2017 20:21 schreef Leandra het volgende:
[..]
Van die mensen die op een 80 km weg op de Veluwe 60 rijden om "van de omgeving te genieten" en met diezelfde 60 km pu het dorp doorrijden.
Zó genoeg van dat soort flikkers. In dat geval stop ik met inhalen en blijf op dezelfde snelheid als de rechterbaan. Kan die idioot het even uitzitten.quote:Op zondag 10 september 2017 21:51 schreef Cat-astrophe het volgende:
Ik haal in met 120 op een stuk waar je 130 mag. Achter me rijdt een dikke Mercedes druk seinend bijna mijn bumper in.
Ik had echter 2 goede redenen om zo traag te zijn: de 2 auto's die voor me reden. En de seinen van de Mercedes vast niet eens zagen. Oetlul
Zijn inspanning werd door mij beloond met wat remlichten en een heeeeeeel langzame terugvoegactie nadat we het rechts rijdende verkeer waren gepasseerd. Was hij toch mooi 2 seconden vóór mij bij de afslag
Is me toch wel een keer gebeurd. Ik reed inderdaad ongeveer 200 op de Autobahn en had op een gegeven moment een seinende 911 turbo achter me.quote:Op dinsdag 12 september 2017 17:08 schreef Bas_Verstappen het volgende:
Ik heb niks tegen hardrijders, doe het zelf ook vrijwel altijd, ik kan alleen slecht tegen hardrijders die het overige verkeer gaan opjagen. In Duitsland mag je toch ook 200kmh/? Dan ga je ook niet als een mongool vlak achter iemand rijden en seinen als ze zelf langzamer dan dat rijden. Waarom hier dan wel?
Had je al lang naar rechts kunnen gaan?quote:Op dinsdag 12 september 2017 17:50 schreef k_man het volgende:
[..]
Is me toch wel een keer gebeurd. Ik reed inderdaad ongeveer 200 op de Autobahn en had op een gegeven moment een seinende 911 turbo achter me.
Ja, ik had eerder naar rechts gekund. Mijn fout.quote:Op dinsdag 12 september 2017 17:54 schreef daNpy het volgende:
[..]
Had je al lang naar rechts kunnen gaan?
Bovendien is het in Duitsland meer geaccepteerd om te seinen om te laten merken dat je (veel) harder aan komt.
Dat moet wel..quote:Op woensdag 27 september 2017 14:28 schreef Fluppert het volgende:
De mist van afgelopen dagen
Auto's zonder verlichting, vrachtwagens zonder verlichting, fietsers op een polderweg met 100m zicht zonder verlichting, in het donker. Hebben deze mensen een doodswens ofzo?
Datquote:Op woensdag 27 september 2017 14:28 schreef Fluppert het volgende:
De mist van afgelopen dagen
Auto's zonder verlichting, vrachtwagens zonder verlichting, fietsers op een polderweg met 100m zicht zonder verlichting, in het donker. Hebben deze mensen een doodswens ofzo?
Die hebben dat wel door maar weten niet hoe de achterwisser uit moet.quote:Op woensdag 27 september 2017 14:34 schreef OxygeneFRL het volgende:
Vrouwen die hun achterruitwisser aan hebben staan met droog weer maar dit niet doorhebben. Dan komt mijn OCD naar boven
Wat ik dan nog net iéts achterlijker vind, zijn de mensen die doorhebben dat ze links rijden en mensen erlangs willen, na een paar kilometer dan eens naar rechts gaan, één voertuig erlangs laten en dan weer naar links willen >.<quote:Op woensdag 27 september 2017 16:30 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
Sukkel je met je Prius op de linkerrijstrook (omdat je over 4 km linksaf wilt) zonder iemand in te halen. Motorrijder aan je achterbumper. Ga je gas bijgeven op het moment dat de motorrijder het zat is en rechts inhaalt. Wat voor kansloze droplul ben je dan....
En dan vervolgens nog 2 keer rechts ingehaald worden, maar gewoon links blijven rijden...
Een auto wilde me inhalen op een plattelandsweg, doemt er ineens een klein oud autootje (dus geen automatische verlichting) op uit het niets... Ging maar net goed.quote:Op woensdag 27 september 2017 14:28 schreef Fluppert het volgende:
De mist van afgelopen dagen
Auto's zonder verlichting, vrachtwagens zonder verlichting, fietsers op een polderweg met 100m zicht zonder verlichting, in het donker. Hebben deze mensen een doodswens ofzo?
Waarom liet je der niet tussen dan?quote:Op woensdag 27 september 2017 18:48 schreef ludovico het volgende:
Word je ingehaald door een auto die moet ritsen, gaat ze vol over het verdrijvingsvlak en moet ik vol in de ankers, wat een soepkip ben je dan....
Zeeën van ruimte voor en achter mij, zij moet ritsen, zij moet een plekje zoeken. Waarom zou ik moeten remmen als ze makkelijk achter mij kan aansluiten? Dit was gewoon afsnijden.quote:Op woensdag 27 september 2017 19:21 schreef Fer het volgende:
[..]
Waarom liet je der niet tussen dan?
Jij verbaast je daar nog over ?quote:Op woensdag 27 september 2017 21:28 schreef Diqiu-Long het volgende:
Je richtingaanwijzer op de Autosnelweg niet gebruiken, begint ook de normaalste zaak van de wereld te worden blijkbaar Hier in dit filmpje heb je in 13 seconden tijd maar liefst twee voorbijkomende bestuurders, die het hendeltje niet weten te vinden.
Nee, maar heb nu pas een dashcam: was er al over na het denken om er een compilatie van te maken 🤣quote:Op woensdag 27 september 2017 21:44 schreef Treinhomo het volgende:
[..]
Jij verbaast je daar nog over ?
Dat is nog wel een van mijn kleinste ergernissen op de snelweg. Liever dat ze vergeten hoe een knipperlicht werkt, dan op welke strook ze moeten rijden. Blijkbaar is dat nog net iets moeilijker voor de helft van de bestuurders.quote:Op woensdag 27 september 2017 21:53 schreef Diqiu-Long het volgende:
[..]
Nee, maar heb nu pas een dashcam: was er al over na het denken om er een compilatie van te maken 🤣
Als ik bijvoorbeeld van Kerkrade naar Düsseldorf rij, dan zie ik op 85km tig auto's die geen richting aangeven. Al heb ik het idee, dat het meer in Duitsland dan in Nederland gebeurd.
dan doet hij het toch bewust niet? pure lamlendigheid om de een schakelaar aan te tikken .quote:Op donderdag 28 september 2017 11:31 schreef Diqiu-Long het volgende:
Vele doen het ook gewoon onbewust: zat bij mijn buurman in de auto en die gaf gewoon geen richting op de rotonde aan, maar ook niet op de autosnelweg.
Toen ik heb erop aansprak, was het zo: ja dat vond die nodig en daarom doet hij het niet.
Ook echt een totaal onnodige actie.quote:Op donderdag 28 september 2017 11:51 schreef Diqiu-Long het volgende:
Dit zal wellicht geen irritatie zijn, maar als oom agent achter je zit mag je ¤ 230 aftikken.
Ja: hoeveel moeite is het, om langs het verdrijvingsvlak af te rijden?quote:Op donderdag 28 september 2017 12:14 schreef Messina het volgende:
[..]
Ook echt een totaal onnodige actie.
Link?quote:Op donderdag 28 september 2017 14:23 schreef Sounddragon het volgende:
Het filmpjestopic is verderop.
zoekfunktie?quote:
Wellicht reden voor een boete, maar niet echt verkeerd. Strafbaar in Nederland, maar in landen eromheen wordt het juist toegejuicht.quote:Op donderdag 28 september 2017 12:14 schreef Messina het volgende:
[..]
Ook echt een totaal onnodige actie.
Als je steeds op dezelfde strook blijft rijden hoef je ook je knipperlicht niet te gebruiken. Win-win-situatie!quote:Op donderdag 28 september 2017 11:23 schreef Tunafish het volgende:
[..]
Dat is nog wel een van mijn kleinste ergernissen op de snelweg. Liever dat ze vergeten hoe een knipperlicht werkt, dan op welke strook ze moeten rijden. Blijkbaar is dat nog net iets moeilijker voor de helft van de bestuurders.
Je hebt ook van die mensen die al aan het inhalen zijn, die je dan toch maar effe voor laat, voordat je zelf die auto voor je in wilt halen. En ook dan gaan ze ineens naast je rijden met dezelfde snelheid.quote:Op donderdag 28 september 2017 19:03 schreef k_man het volgende:
Waar ik me vandaag weer eens goed aan kon ergeren: mensen die 'met je mee gaan rijden'. Op een rustige snelweg rijd ik altijd op de cruisecontrol. Dan nader ik een andere auto, ik ga naar links, kom er naast en... kom er niet voorbij, omdat de ander versnelt tot precies mijn tempo. Dan geef ik maar wat gas bij, aangezien het irritant is om kilometers naast elkaar te blijven rijden. Als ik er voorbij ben ga ik terug naar rechts en laat de snelheid weer zakken tot het eerdere tempo. Meestal zie je de ander dan snel kleiner worden in de achteruitkijkspiegel. Ze gaan dus alleen mijn tempo rijden op het moment dat ik er daadwerkelijk naast zit. Ik ben er nog steeds niet achter of dat nou expres is of dat er iets onbewusts in de mens zit dat ervoor zorgt dat iemand met je mee gaat rijden.
Geen ergernis, wel verbazing: mensen die opeens remmen op de snelweg, terwijl er 100 meter rondom hun heen geen enkele andere auto te bekennen is. Waarom?
Ik snap 'm. En in het verlengde daarvan; er zijn ook mensen die je met minimaal snelheidsverschil in gaan halen, omdat ze hun cruisecontrol kennelijk net één km/u hoger hebben ingesteld. Dat duurt dus eindeloos. Vind ik op zich nog helemaal geen punt, maar als we op een hele rustige weg met drie rijstroken op die manier al kilometers naast elkaar rijden en we naderen een vrachtwagen, schuif dan ff op naar de meest linker strook, zodat je mij niet klem rijdt. Dan kunnen we gewoon beide op onze cc door blijven tuffen.quote:Op donderdag 28 september 2017 19:06 schreef Anne het volgende:
[..]
Je hebt ook van die mensen die al aan het inhalen zijn, die je dan toch maar effe voor laat, voordat je zelf die auto voor je in wilt halen. En ook dan gaan ze ineens naast je rijden met dezelfde snelheid.
Dan heb ik altijd weer spijt dat ik zo iemand voor wou laten.
Beetje warrig verhaal misschien; ik hoop dat je hem snapt.
Het overkomt mij ook wel hoor. Maar dan is het meer toeval als ik op de middelste baan vast zit en iemand mij dan net inhaalt en die auto voor mij naar rechts gaat dan kan ik ook weer gewoon de maximale snelheid rijden waardoor ik vaak weer net wat harder ga dan die op de linkerbaan. Hou soms dan even in om voor het nette die linker mij maar te laten inhalen.quote:Op donderdag 28 september 2017 19:03 schreef k_man het volgende:
Waar ik me vandaag weer eens goed aan kon ergeren: mensen die 'met je mee gaan rijden'. Op een rustige snelweg rijd ik altijd op de cruisecontrol. Dan nader ik een andere auto, ik ga naar links, kom er naast en... kom er niet voorbij, omdat de ander versnelt tot precies mijn tempo. Dan geef ik maar wat gas bij, aangezien het irritant is om kilometers naast elkaar te blijven rijden. Als ik er voorbij ben ga ik terug naar rechts en laat de snelheid weer zakken tot het eerdere tempo. Meestal zie je de ander dan snel kleiner worden in de achteruitkijkspiegel. Ze gaan dus alleen mijn tempo rijden op het moment dat ik er daadwerkelijk naast zit. Ik ben er nog steeds niet achter of dat nou expres is of dat er iets onbewusts in de mens zit dat ervoor zorgt dat iemand met je mee gaat rijden.
Geen ergernis, wel verbazing: mensen die opeens remmen op de snelweg, terwijl er 100 meter rondom hun heen geen enkele andere auto te bekennen is. Waarom?
Huh?quote:Op donderdag 28 september 2017 18:33 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Wellicht reden voor een boete, maar niet echt verkeerd. Strafbaar in Nederland, maar in landen eromheen wordt het juist toegejuicht.
Je bent tenslotte zo snel mogelijk opgerot, uit iemands weg die rechtdoor wilt.
Ja.quote:Op donderdag 28 september 2017 22:13 schreef ManianMan het volgende:
En oh ja als ik richting amsterdam op de 5 baanse zit en rechts rijd en dan net niet in de gaten heb dat er een invoegstrook komt dan zit je helemaal vast. Dan ben ik zelf de idioot zeg maar
De vraag is waarom daar een verdrijvingsvlak ligt.quote:Op donderdag 28 september 2017 18:33 schreef Carlos93 het volgende:
[..]
Wellicht reden voor een boete, maar niet echt verkeerd. Strafbaar in Nederland, maar in landen eromheen wordt het juist toegejuicht.
Je bent tenslotte zo snel mogelijk opgerot, uit iemands weg die rechtdoor wilt.
En nog een leuke flitspaal stoplichten gaan ze op oranje dan maak ik een noodstop ongeacht of er dan iemand achter mij zit. In Duitsland ook een keer gehad dat bijna iemand in mijn bumper zatquote:
quote:Op donderdag 28 september 2017 22:31 schreef ManianMan het volgende:
En nog een leuke flitspaal stoplichten gaan ze op oranje dan maak ik een noodstop ongeacht of er dan iemand achter mij zit. In Duitsland ook een keer gehad dat bijna iemand in mijn bumper zat
quote:
Kan ook zijn dat agent een prio2 melding heeft gehad. Normaliter is dat gewoon met het verkeer mee rijden zonder licht en geluidsignalen, maar als het verkeer dan stil staat er langs gaan met zwaailicht als dat veilig kan.quote:Op vrijdag 29 september 2017 17:23 schreef Gezicht het volgende:
Vanmiddag file op de A58, meneer de politieagent komt over de vluchtstrook met zwaailicht, dus ik denk die zal wel naar een incident op weg zijn. Begint het weer te rijden, gaat het zwaailicht uit en hij rijdt gewoon met het reguliere verkeer mee. Melding zal wel al opgelost zijn ofzo denk ik dus. Verkeer komt weer tot stilstand en het zwaailicht gaat weer aan en over de vluchstrook er langs.
Normaal ben ik niet zo van het bekritiseren van de politie en hun rijstijl maar dit sloeg nergens op, zo wordt het wel erg makkelijk om meneer de agent te beschuldigen van de misbruik van zijn ontheffingen.
Precies. Je hebt verschillende gradaties qua spoed voor de hulpdiensten.quote:Op vrijdag 29 september 2017 17:44 schreef sneakydesert het volgende:
[..]
Kan ook zijn dat agent een prio2 melding heeft gehad. Normaliter is dat gewoon met het verkeer mee rijden zonder licht en geluidsignalen, maar als het verkeer dan stil staat er langs gaan met zwaailicht als dat veilig kan.
Jullie moeten ritsen. Jij moet ruimte laten, dat is een cruciaal onderdeel van ritsen. En dat is niet vrijblijvend.quote:Op woensdag 27 september 2017 19:36 schreef ludovico het volgende:
zij moet ritsen, zij moet een plekje zoeken.
Lul nou niet zo dom, als er ruimte is moet het persoon die ruimte opzoeken die een bijzondere verrichting maakt. Die ruimte was er, ik heb derhalve ook niemand gehinderd maar ik werd afgesneden.quote:Op zaterdag 30 september 2017 20:31 schreef Captain_Jack_Sparrow het volgende:
[..]
Jullie moeten ritsen. Jij moet ruimte laten, dat is een cruciaal onderdeel van ritsen. En dat is niet vrijblijvend.
hij lult niet dom, ritsen betekent om en om invoegen. Trek je broek eens uit en kijk eens hoe dat werkt.quote:Op zondag 1 oktober 2017 16:06 schreef ludovico het volgende:
[..]
Lul nou niet zo dom, als er ruimte is moet het persoon die ruimte opzoeken die een bijzondere verrichting maakt. Die ruimte was er, ik heb derhalve ook niemand gehinderd maar ik werd afgesneden.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |