Het valt mij juist op dat mensen die dit doen vooral bestaan uit de laten wat zeggen wat langzamer meedenkende verkeersdeelnemers: bejaarden en zweetkutten.quote:Op zondag 20 augustus 2017 14:40 schreef Simterklaas het volgende:
[..]
Vooruit kijken wordt erg lastig als je tijdens het rijden ook per se moet appen en Facebooken en weet ik wat allemaal.
Bij dat soort mensen valt het vaak het eerste op. Gewoon autorijden is voor die mensen al lastig genoeg, laat staan met kleppende medepassagiers, mobiele telefoon, etc.quote:Op zondag 20 augustus 2017 20:48 schreef Qarrad het volgende:
[..]
Het valt mij juist op dat mensen die dit doen vooral bestaan uit de laten wat zeggen wat langzamer meedenkende verkeersdeelnemers: bejaarden en zweetkutten.
Ik zou alsnog RWS bellen, genoeg mensen die niet weten wat te doen, of erger: zelf de snelweg op lopenquote:Op maandag 21 augustus 2017 13:47 schreef alpeko het volgende:
Ik neem aan dat de eigenaar dat al had gedaan. Stond een auto op de vluchtstrook.
Dat nummer had ik niet in mijn telefoon staan. Nu wel. En googlen mag niet.quote:Op maandag 21 augustus 2017 13:51 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik zou alsnog RWS bellen, genoeg mensen die niet weten wat te doen, of erger: zelf de snelweg op lopen
Mwah. Niet om het goed te praten hoor, maar je ziet vaak het verschil tussen ervaren bestuurders die dat doen en onvervaren bestuurders die dat ook doen.quote:Op maandag 21 augustus 2017 12:16 schreef daNpy het volgende:
Ik zie het eigenlijk bij iedereen, 'jeugd', huismoeders, bouwvakkersbusjes, bezorgers en truckers.
Ik zie ze allemaal slingeren. Ze zijn gewoon niet bezig met het verkeer, klaar.quote:Op maandag 21 augustus 2017 14:06 schreef Halcon het volgende:
[..]
Mwah. Niet om het goed te praten hoor, maar je ziet vaak het verschil tussen ervaren bestuurders die dat doen en onvervaren bestuurders die dat ook doen.
Ik zie toch vaak genoeg mensen die bezig zijn met hun telefoon, maar wel gewoon rechtdoor gaan.quote:Op maandag 21 augustus 2017 14:07 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik zie ze allemaal slingeren. Ze zijn gewoon niet bezig met het verkeer, klaar.
Ik snap niet dat de politie zulke mensen niet vaker aan de kant zet. Ze zijn enorm eenvoudig te spotten.
tezamen met de GSM behelst dat 40% van de automobilisten in het verkeer.. Dan kunnen ze wel een blik bonnenpenners opentrekken.quote:Op maandag 21 augustus 2017 14:10 schreef Halcon het volgende:
[..]
Ik zie toch vaak genoeg mensen die bezig zijn met hun telefoon, maar wel gewoon rechtdoor gaan.
Tja, weet ik ook niet. Ik zou persoonlijk sowieso veel meer optreden tegen simpel zichtbare overtredingen die gevaar en ergernis opleveren, zoals inhalen zonder te kijken, bumperkleven, slingeren, onnodig links rijden, remmen voor je uitvoegt, gevaarlijk invoegen, etc.
Maar een camera snelheidsbonnetjes laten produceren zal een stuk efficiënter zijn.
Klopt, maar dat heeft ook wel zo z'n redenen. Mensen doen dingen vaak omdat het risico op een boete laag is. De meeste mensen houden zich aan de snelheid als ze weten dat er wordt geflitst. Voor andere zaken is de pakkans een stuk lager.quote:Op maandag 21 augustus 2017 14:14 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
tezamen met de GSM behelst dat 40% van de automobilisten in het verkeer.. Dan kunnen ze wel een blik bonnenpenners opentrekken.
Hoeveel cops kom je gemiddeld nog tegen op de snelweg? 1 per week? 2 weken? En in 75% van de gevallen zijn die ook nog eens onderweg naar een melding
Ik ben in januari van achteren aangereden in de file. Allemaal goed afgelopen voor iedereen, maar de tegenpartij wilde zich koste wat kost opnieuw in het verkeer storten om zijn kentekenplaat te heroveren. De politie praatte steeds op hem in om het niet te doen, maar op een onbewaakt ogenblik heeft hij het toch gedaan.quote:Op maandag 21 augustus 2017 13:51 schreef Piles het volgende:
[..]
Ik zou alsnog RWS bellen, genoeg mensen die niet weten wat te doen, of erger: zelf de snelweg op lopen
Het is inderdaad zo makkelijk. Je hoeft maar een willekeurige Crafter of Sprinter in te kijken en je hebt beet.quote:Op maandag 21 augustus 2017 14:07 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ik zie ze allemaal slingeren. Ze zijn gewoon niet bezig met het verkeer, klaar.
Ik snap niet dat de politie zulke mensen niet vaker aan de kant zet. Ze zijn enorm eenvoudig te spotten.
Wat een flauwekul zeg 😆 vanuit m'n Sprinter zie ik het vaaaaak genoeg in personenauto's en vrachtwagens. Het is echt niet één groep..quote:Op maandag 21 augustus 2017 15:28 schreef Simterklaas het volgende:
[..]
Het is inderdaad zo makkelijk. Je hoeft maar een willekeurige Crafter of Sprinter in te kijken en je hebt beet.
Voor iedere 10 voertuigen van het leger die ik dagelijks op de weg zie 1 zichtbare politieauto zou ook al een vooruitgang zijn.quote:Op maandag 21 augustus 2017 15:10 schreef Crutch het volgende:
Ik wil graag op iedere weg een KLPD-dichtheid van 10%, minstens.
naja, wat een hokjes-achtige reactie manquote:Op maandag 21 augustus 2017 15:28 schreef Simterklaas het volgende:
[..]
Het is inderdaad zo makkelijk. Je hoeft maar een willekeurige Crafter of Sprinter in te kijken en je hebt beet.
Ik bedoelde ook eigenlijk bijvoorbeeldquote:Op maandag 21 augustus 2017 19:33 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Wat een flauwekul zeg 😆 vanuit m'n Sprinter zie ik het vaaaaak genoeg in personenauto's en vrachtwagens. Het is echt niet één groep..
Naja, ik niet.quote:Op maandag 21 augustus 2017 19:48 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
naja, wat een hokjes-achtige reactie man![]()
Alles en iedereen zit met die foon te klooien van tijd tot tijd.. Het is echt niet één bepaalde groep ofzo hoor; jong, oud, iedereen gewoon..
De meeste FOK!kers niet natuurlijkquote:
Yep mensen die voor het eerst op een bepaalde plek komen en dan net even niet goed opletten of zoquote:Op maandag 21 augustus 2017 22:21 schreef Halcon het volgende:
Vakantieverkeer is ook vervelend. Altijd wel wat ongelukken op totaal niet gevaarlijke plekken in Oostenrijk en zo. Vaak simpele ongelukjes die dan midden op de weg worden afgehandeld.
Ik stop mijn mobiel altijd in mijn tas, die achter in de kofferbak ligt dus ik zou het niet eens kunnen al zou ik het willen. Ik vind het echt te gevaarlijk en te veel afleidend. Ik kan wel handsfree bellen via de bluetooth van de auto, maar ik neem alleen op als ik zie dat het echt belangrijk is.quote:Op dinsdag 22 augustus 2017 06:50 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
De meeste FOK!kers niet natuurlijk![]()
Ik wel... Niet heel vaak, en zéker niet doorlopend, maar het gebeurt echt wel eens. Navigatie rerouten, tóch effe dat Nu.nl pushberichtje lezen, of het appie van mijn liefje met de vraag hoe laat ik thuis ben ofzo..
Spraakberichtje versturen...
Ja, of vele uren rijden terwijl men dat niet gewend is.quote:Op dinsdag 22 augustus 2017 07:00 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Yep mensen die voor het eerst op een bepaalde plek komen en dan net even niet goed opletten of zo
Lekker fucking belangrijk zegquote:Op dinsdag 22 augustus 2017 06:50 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
De meeste FOK!kers niet natuurlijk![]()
Ik wel... Niet heel vaak, en zéker niet doorlopend, maar het gebeurt echt wel eens. Navigatie rerouten, tóch effe dat Nu.nl pushberichtje lezen, of het appie van mijn liefje met de vraag hoe laat ik thuis ben ofzo..
Spraakberichtje versturen...
Wanneer ik word opgehouden door verkeer voor mij zitten ze met hun muesli hok zowat op je achterbank. Wanneer je vervolgens wat ruimte hebt laten ze een gat vallen waar 2 vrachtwagens in passen omdat die 3-cilinder niet vooruit te branden isquote:Op maandag 21 augustus 2017 22:09 schreef karr-1 het volgende:
Vakantie is weer afgelopen dus het wordt weer drukker op de weg. Inclusief bejaarden met een hele slinger auto's achter zich aan, totaal blind voor de wereld. Of huppelkutjes in te kleine autootjes die het liefst door je heen zouden willen rijden. En het was zo lekker rustig op de weg de afgelopen weken.
PTA / Eerlijk? Ben jij wel eens met je telefoon bezig ...quote:Op dinsdag 22 augustus 2017 06:50 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
De meeste FOK!kers niet natuurlijk![]()
Dat is echt irritant ja. Heb je 2 rijstroken bij het stoplicht. Staat er eentje al rechts en gaat er iemand meteen al links staan en dan poeptraag optrekken..quote:Op dinsdag 22 augustus 2017 11:51 schreef x3ro het volgende:
[..]
Wanneer ik word opgehouden door verkeer voor mij zitten ze met hun muesli hok zowat op je achterbank. Wanneer je vervolgens wat ruimte hebt laten ze een gat vallen waar 2 vrachtwagens in passen omdat die 3-cilinder niet vooruit te branden isVaak hetzelfde volk wat bij een 2baans weg links bij het stoplicht gaat staan om vervolgens het verkeer op te houden wanneer het groen word.
Ik ook wel hoor, ga ik echt niet ontkennen. Maar dan is het even snel een spraakbericht of in de file een sms dat ik later op plek van bestemming ben.quote:Op dinsdag 22 augustus 2017 06:50 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
De meeste FOK!kers niet natuurlijk![]()
Ik wel... Niet heel vaak, en zéker niet doorlopend, maar het gebeurt echt wel eens. Navigatie rerouten, tóch effe dat Nu.nl pushberichtje lezen, of het appie van mijn liefje met de vraag hoe laat ik thuis ben ofzo..
Spraakberichtje versturen...
Inderdaad. Of nog mooier, zoals ik een tijd terug had, had een ritje met een sportwagen (350+ PK), dat is natuurlijk sowieso al geen straf, maargoed. Ik stond als enige rechts bij een stukje 2 rijstroken wat na de kruising weer naar 1 rijstrook ging. Komt er zo'n ecodiesel station naast je staan. Euh, dude, wat denk je te gaan doen?quote:Op dinsdag 22 augustus 2017 18:36 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:
[..]
Dat is echt irritant ja. Heb je 2 rijstroken bij het stoplicht. Staat er eentje al rechts en gaat er iemand meteen al links staan en dan poeptraag optrekken..
Hahaha ja ook wel weer leuk (zeker zoals jij het nu verteld). Had dat tijdje terug ook met de SLC 43 AMG (367pk), echt, wat denk je dan met je 3-pitter? Maar vaak genoeg ook bij de 540i. Mensen zien gewoon een oude bak. M'n vriendin ziet dan alweer dat ik 'm in de sporstand zet.. Vaak die ecodiesels ja. Hoor je ze echt flink in de toeren gaan ook 😂quote:Op dinsdag 22 augustus 2017 21:40 schreef Pizza_Boom het volgende:
[..]
Inderdaad. Of nog mooier, zoals ik een tijd terug had, had een ritje met een sportwagen (350+ PK), dat is natuurlijk sowieso al geen straf, maargoed. Ik stond als enige rechts bij een stukje 2 rijstroken wat na de kruising weer naar 1 rijstrook ging. Komt er zo'n ecodiesel station naast je staan. Euh, dude, wat denk je te gaan doen?![]()
En dan gaan ze nog plankgas optrekken ook.
![]()
Ook al eens met een Model S gehad trouwens. Ging links staan, want volgende kruising, een goeie 100 meter verderop, moest ik naar links. Komt er eentje aan rechts naast mij staan die ook naar links moest, met een Aygo. Auto die daarachter zat ging direct achter me staan en trok het gat zo dicht. Was die Aygo dus verder naar achter gevallen.
![]()
![]()
Of in Duitsland, ben je met een snellere bak onderweg en heb je net zo'n rijsthok ingehaald, kan je vervolgens in de ankers voor verkeer voor je, komt datzelfde rijsthok, vaak met de kleinste motor en de grootst mogelijke uitlaat, XXL velgen met miniatuurremschijfjes en zo laag bij de grond dat een blad papier al zorgt voor schrapen, op je bumper hangen en gaat lopen seinen.![]()
![]()
mijn tijdschema is het jouwe niet.. Ik heb het druk en ben bijna nooit thuis, dus elke minuut met het vrouwtje telt.quote:
Sja, recht lullen wat krom is doe je hiermee niet hoor.quote:Op dinsdag 22 augustus 2017 22:38 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
mijn tijdschema is het jouwe niet.. Ik heb het druk en ben bijna nooit thuis, dus elke minuut met het vrouwtje telt.
Ja, dat kan best vlot zijn, maar jij weet net als ik dat je nergens bent tegen een wagen die onbegrensd de 250 behoorlijk voorbij gaat en binnen 5 seconde op de 100 zit. Dit soort auto's zijn ook auto's waarbij ik hem rustig in een gat van een kleine 100 meter prak als ze hard op mij in komen lopen en ik eerder niet naar rechts kan (want ook ik rijd helaas niet dagelijks in dit soort auto's). Tot nu toe nog niet eentje meegemaakt die daarna niet het gas dusdanig open trok, dat ik zonder remmen weer naar links kon, ondanks kleine ruimte en redelijk snelheidsverschil.quote:Op dinsdag 22 augustus 2017 23:10 schreef Fer het volgende:
Trapte vanmiddag mijn ecobak nog ff van 130 naar 190, ging toch vrij vlot hoor.
Mij is juist is geleerd om bij het versnellen op de invoegstrook hem in zijn 3 te laten en verder door te trekken.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 07:24 schreef Piles het volgende:
Hulde aan het nieuwe rijden idd
Vooral niet meer dan 2500 toeren maken... Het eerste wat ik heb afgeleerd toen m'n vriendin d'r rijbewijs haalde. Niks mis met invoegen in z'n 3
Verschilt nogal per auto. Ik doe dat vrijwel altijd in 5 of 6. Als je maar zorgt dat je op snelheid bent.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 08:18 schreef daNpy het volgende:
[..]
Mij is juist is geleerd om bij het versnellen op de invoegstrook hem in zijn 3 te laten en verder door te trekken.
Maargoed dat was ook ruim voor de "nieuwe rijden" flauwekul.
Snel opschakelen terwijl je versnelt is ook niet echt minder zuinig, meeste winst zit hem nadat je eenmaal op snelheid bent een zo gelijkmatige snelheid houden en dan in een versnelling laten staan met een laag aantal toeren.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 07:24 schreef Piles het volgende:
Hulde aan het nieuwe rijden idd
Vooral niet meer dan 2500 toeren maken... Het eerste wat ik heb afgeleerd toen m'n vriendin d'r rijbewijs haalde. Niks mis met invoegen in z'n 3
Dat is fucking irritant.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 16:09 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ten tweede denk ik dan als ik bij groen rustig weg rijdt "waarom gaan je links staan als je niet op let en mij niet eens voor kan blijven"
Vermoedelijk reed er rechts een (vracht)auto die gewoon door rood gegaan is. Zo stond ik ook weleens dom alleen op de linkerbaan te wachten.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 16:09 schreef Scarlet_Dragonfly het volgende:
Ik had laatst het omgekeerde van de hierboven genoemde irritaties:
Ik kom in m'n eco-koekblikje (Hyundai i10) aanrijden voor een stoplicht, twee stroken rechtdoor, rechts is leeg, links staan twee polo's met vieslelijke spoilers.
Ten eerste denk ik dan "waarom ga je links staan met z'n tweeën als rechts leeg is"
Ten tweede denk ik dan als ik bij groen rustig weg rijdt "waarom gaan je links staan als je niet op let en mij niet eens voor kan blijven"
Nee. Moet ik mezelf nou echt gaan verdedigen?quote:
Om hem te verblinden ja. Jij kunt je spiegel nog anders zetten.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 21:59 schreef Anne het volgende:
[..]
Nee. Moet ik mezelf nou echt gaan verdedigen?
Edit; of bedoelde je om hem daarmee te treiteren? Zo ja, dan sorry voor deze opmerking.
Ah oké. Dan sorry voor mijn opmerking.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 22:08 schreef derLudolf het volgende:
[..]
Om hem te verblinden ja. Jij kunt je spiegel nog anders zetten.
M'n vrouw ging een keer rijden in de auto van schoonvader (Skoda Fabia combi) en op een gegeven moment zat ik van: Huh? Zestig in z'n vijf? En we accellereren nog steeds? Blijkt dat ze de indicator op het MFC aan het opvolgen was. Pijltje omhoog op het display als de boordatari wil dat je opschakelt, dat soort geneuzel.quote:Op woensdag 23 augustus 2017 07:24 schreef Piles het volgende:
Hulde aan het nieuwe rijden idd
Vooral niet meer dan 2500 toeren maken... Het eerste wat ik heb afgeleerd toen m'n vriendin d'r rijbewijs haalde. Niks mis met invoegen in z'n 3
En die wilde je dan nog snel even links voorbijsteken en op het laatste moment toch maar niet?quote:Op woensdag 23 augustus 2017 17:17 schreef Fer het volgende:
[..]
Vermoedelijk reed er rechts een (vracht)auto die gewoon door rood gegaan is. Zo stond ik ook weleens dom alleen op de linkerbaan te wachten.
Ik reed 50 in z'n 5 in de bebouwde kom. 't Is dat bij mijn huidige auto cruise control dan afslaat. Dus nu moet ik of 55 rijden in z'n 5 of 50 in z'n 4. Geen enkel probleem. En ik rijd zeker niet als een krant. Optrekken vaak in 1 en 2 en dan direct door naar 4 en 5. Sla 3 over. Die versnelling is overratedquote:Op woensdag 23 augustus 2017 23:26 schreef Ridocar het volgende:
[..]
M'n vrouw ging een keer rijden in de auto van schoonvader (Skoda Fabia combi) en op een gegeven moment zat ik van: Huh? Zestig in z'n vijf? En we accellereren nog steeds? Blijkt dat ze de indicator op het MFC aan het opvolgen was. Pijltje omhoog op het display als de boordatari wil dat je opschakelt, dat soort geneuzel.
Samenvatting: trage én natte krant.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 08:34 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik reed 50 in z'n 5 in de bebouwde kom. 't Is dat bij mijn huidige auto cruise control dan afslaat. Dus nu moet ik of 55 rijden in z'n 5 of 50 in z'n 4. Geen enkel probleem. En ik rijd zeker niet als een krant. Optrekken vaak in 1 en 2 en dan direct door naar 4 en 5. Sla 3 over. Die versnelling is overrated
Wat jij wil joh.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 08:43 schreef daNpy het volgende:
[..]
Samenvatting: trage én natte krant.
Gewoon doorrijdenquote:
Ik heb maar weinig mensen op mijn bumper. Zegt genoeg. Is vooral een kwestie van niet of weinig remmen en doorschakelen icm cruisecontrol bij max snelheid. Je kunt prima zuinig én doorrijden.quote:
True. Ik snap ook niet waarom mensen op een rechte weg zo vaak moeten remmen. Je ziet toch ruim van te voren wat er gaat gebeuren? Ook hebben een boel mensen hun voet op het rempedaal (= lampen aan) terwijl ze helemaal niet remmenquote:Op donderdag 24 augustus 2017 08:48 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik heb maar weinig mensen op mijn bumper. Zegt genoeg. Is vooral een kwestie van niet of weinig remmen en doorschakelen icm cruisecontrol bij max snelheid. Je kunt prima zuinig én doorrijden.
Eco hok? Ik heb een 2 liter motorquote:Op donderdag 24 augustus 2017 08:46 schreef daNpy het volgende:
[..]
Gewoon doorrijden
(Serieus: de CC die afslaat omdat je in een té hoge versnelling rijdt in die nieuwerwetse eco hokken??? Dat kan toch niet fijn rijden?
In een dergelijk hoge versnelling rijden is helemaal niet goed voor je motor. Maar dat is een andere discussie.)
Wat.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 08:34 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik reed 50 in z'n 5 in de bebouwde kom. 't Is dat bij mijn huidige auto cruise control dan afslaat. Dus nu moet ik of 55 rijden in z'n 5 of 50 in z'n 4. Geen enkel probleem. En ik rijd zeker niet als een krant. Optrekken vaak in 1 en 2 en dan direct door naar 4 en 5. Sla 3 over. Die versnelling is overrated
Al op tijd naar links gaan en zelf wel netjes remmen voor oranje i.t.t. de vrachtwagenquote:Op donderdag 24 augustus 2017 08:34 schreef Halcon het volgende:
[..]
En die wilde je dan nog snel even links voorbijsteken en op het laatste moment toch maar niet?
Dat kan toch ook gewoon door rechts te blijven? Of was je aan het bumperkleven?quote:Op donderdag 24 augustus 2017 09:15 schreef Debsterr het volgende:
[..]
Al op tijd naar links gaan en zelf wel netjes remmen voor oranje i.t.t. de vrachtwagen.
Ik sta ook altijd links naast een vrachtwagen. Als die dan niet stopt voor geel/oranjequote:Op donderdag 24 augustus 2017 09:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat kan toch ook gewoon door rechts te blijven? Of was je aan het bumperkleven?
Ik vul in hoe zoiets kan gebeuren, dat je dus ineens links staat zonde riemand rchts naast jequote:Op donderdag 24 augustus 2017 09:19 schreef Halcon het volgende:
[..]
Dat kan toch ook gewoon door rechts te blijven? Of was je aan het bumperkleven?
Wat is het voordeel van 50 in zijn 5? Er ontgaat mij hier iets.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 08:34 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik reed 50 in z'n 5 in de bebouwde kom. 't Is dat bij mijn huidige auto cruise control dan afslaat. Dus nu moet ik of 55 rijden in z'n 5 of 50 in z'n 4. Geen enkel probleem. En ik rijd zeker niet als een krant. Optrekken vaak in 1 en 2 en dan direct door naar 4 en 5. Sla 3 over. Die versnelling is overrated
Lager toerental. 6 bak overigens.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 10:27 schreef NewHorizon het volgende:
[..]
Wat is het voordeel van 50 in zijn 5? Er ontgaat mij hier iets.
Ik zie wel het nut van de tussenliggende versnellingen. Gewoon in het werkgebied van je motor blijven is wel handig. Een versnelling overslaan is alleen handig als je de grenzen opzoekt in je toerenband. Maar als de boordcomputer zich gaat gedragen alsof de redline bij 3k begint ben ik gauw klaar met dit soort "adviezen" van de auto. Als bestuurder heb je een stuk meer input waarop je je schakelgedrag baseert dan de auto zelf, en de auto kijkt alleen hoe de bestuurder het zuinigst kan rijden. En die combinatie is heel irritant, misschien zelfs misleidend (overmatige slijtage door lage toerentallen en resonanties)quote:Op donderdag 24 augustus 2017 08:34 schreef alpeko het volgende:
[..]
Ik reed 50 in z'n 5 in de bebouwde kom. 't Is dat bij mijn huidige auto cruise control dan afslaat. Dus nu moet ik of 55 rijden in z'n 5 of 50 in z'n 4. Geen enkel probleem. En ik rijd zeker niet als een krant. Optrekken vaak in 1 en 2 en dan direct door naar 4 en 5. Sla 3 over. Die versnelling is overrated
Laag toerental. Veel kracht op de drijfstanglagers wat leidt tot overmatige schade.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 10:31 schreef alpeko het volgende:
[..]
Lager toerental. 6 bak overigens.
Beetje mosterd na de maaltijd, maar bovenin de middenarmsteun ligt een hele nare groene laserpen; wat hij kan, kun jij beterquote:Op woensdag 23 augustus 2017 21:43 schreef Anne het volgende:
Ik rij net naar huis en zoals na elke avonddienst blijf ik dan vaak achter een vrachtwagen hangen. Geen haast, lekker zuinig. Als er dan geen vrachtwagen is om achter te hangen zet ik de cruise control op 95 km/h. Ik rij dus harder dan vrachtwagens en auto's met een aanhanger, ik doe niks verkeerds.
Dit keer komt er een Peugeot aan gesjeesd en gaat op mijn achterbumper hangen, hij zet dan zijn richtingaanwijzer aan en moet blijkbaar de aankomende afrit hebben. Doordat hij zo op mijn achterbumper kleeft, kijk ik wat vaker in mijn achteruitkijkspiegel.
Wat doet ie... hij knippert een paar keer met groot licht en zet hem daarna permanent aan. Ik werd serieus gewoon effe verblind! Blauwe en witte vlekken zag ik zeker een aantal minuten lang!
Ik heb geen noodstop gemaakt, maar ik heb wel even de rem ingetrapt. Paardenlul.. @&¤#$! Ik hoop dat ie is geschrokken, maar aangezien hij op de afrit zelf nog even snel naast me kwam rijden zal het wel niet. Eikel. Bah.
Ik zou daarvan een beetje uit m'n humeur raken, grote kans dat dat bij anderen wat agressie opwekt. En oncontroleerbare mensen doen oncontroleerbare dingen.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 14:44 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Beetje mosterd na de maaltijd, maar bovenin de middenarmsteun ligt een hele nare groene laserpen; wat hij kan, kun jij beter
Dat zijn waarschijnlijk dezelfde mensen die bovenaan een roltrap ook eerst moeten overleggen of ze links of rechts gaan. Zonder eerst even 5 meter door te lopen.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 17:33 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Midden op een kruispunt stil gaan staan, omdat je niet weet waar je naar toe moet![]()
Misschien is het handig om anderen niet te hinderen.
Op het station, in de ochtendspits.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 18:05 schreef Light het volgende:
[..]
Dat zijn waarschijnlijk dezelfde mensen die bovenaan een roltrap ook eerst moeten overleggen of ze links of rechts gaan. Zonder eerst even 5 meter door te lopen.
In tegenstelling tot in het verkeer, kan ik dat soort mensen wel zachtjes aan de kant duwen.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 18:05 schreef Light het volgende:
[..]
Dat zijn waarschijnlijk dezelfde mensen die bovenaan een roltrap ook eerst moeten overleggen of ze links of rechts gaan. Zonder eerst even 5 meter door te lopen.
Zal wel meevallen heh als de fabrikant zelf aangeeft om 55 in 5 te doen. En 70 in 6. Dan draait mijn motor hetzelfde aantal toeren. Max koppel bereikt deze motor bij 1100 toeren.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 12:51 schreef daNpy het volgende:
[..]
Laag toerental. Veel kracht op de drijfstanglagers wat leidt tot overmatige schade.
Zachtjes?quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 06:32 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
In tegenstelling tot in het verkeer, kan ik dat soort mensen wel zachtjes aan de kant duwen.
Idd, dan ineens is mijn tas heel breed en kan ik er echt niet makkelijk langsquote:
En dan uiteraard zwaar beledigd zijn als je vriendelijk vraagt of je er langs mag.quote:Op donderdag 24 augustus 2017 18:05 schreef Light het volgende:
[..]
Dat zijn waarschijnlijk dezelfde mensen die bovenaan een roltrap ook eerst moeten overleggen of ze links of rechts gaan. Zonder eerst even 5 meter door te lopen.
De fabrikant wordt ook gewoon wat opgelegd door de milieu terroristen heh.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 08:13 schreef alpeko het volgende:
[..]
Zal wel meevallen heh als de fabrikant zelf aangeeft om 55 in 5 te doen. En 70 in 6. Dan draait mijn motor hetzelfde aantal toeren. Max koppel bereikt deze motor bij 1100 toeren.
Zachtjes genoeg om het "per ongeluk" te laten lijkenquote:
LOL ja die bepalen wanneer je kunt opschakelen idd. BNW is eldersquote:Op vrijdag 25 augustus 2017 10:53 schreef daNpy het volgende:
[..]
De fabrikant wordt ook gewoon wat opgelegd door de milieu terroristen heh.
Oke dan niet, fabrikanten vinden het leuk om mensen te irriteren met domme lampjes.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 11:06 schreef alpeko het volgende:
[..]
LOL ja die bepalen wanneer je kunt opschakelen idd. BNW is eldersAl hun invloed echt zo groot was had er geen 2.0 in gelegen. Mazda werkt ook gewoon met grotere blokken ipv die naaimachines.
Koop je een automaat. Ben je er vanaf. Of je kijkt er gewoon niet naar.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 11:12 schreef daNpy het volgende:
[..]
Oke dan niet, fabrikanten vinden het leuk om mensen te irriteren met domme lampjes.
Automaten schakelen ook veel te snel op. 50 in z'n 5/6 enzo, als je een beetje technisch bent en/of van auto's houd wil je dat gewoon niet.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 11:15 schreef alpeko het volgende:
[..]
Koop je een automaat. Ben je er vanaf. Of je kijkt er gewoon niet naar.
Je wist dat het z'n oorsprong in de racerij vond? Het komt niet uit de milieuhoek.
Ga je nu shiftlights vergelijken met eco-schakel lampjes??quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 11:15 schreef alpeko het volgende:
[..]
Je wist dat het z'n oorsprong in de racerij vond? Het komt niet uit de milieuhoek.
Want dat zeg ik ook? "Vind zijn oorsprong in..." Wij zijn wel even uitgepraat. Fijne dag met je eco lampjes!quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 11:21 schreef daNpy het volgende:
[..]
Ga je nu shiftlights vergelijken met eco-schakel lampjes??_!!
Idd, ik ben wel klaar met dat getroll.quote:Op vrijdag 25 augustus 2017 11:22 schreef alpeko het volgende:
[..]
Want dat zeg ik ook? "Vind zijn oorsprong in..." Wij zijn wel even uitgepraat. Fijne dag met je eco lampjes!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |