abonnement Unibet Coolblue
pi_173311777
Vakantieverkeer is ook vervelend. Altijd wel wat ongelukken op totaal niet gevaarlijke plekken in Oostenrijk en zo. Vaak simpele ongelukjes die dan midden op de weg worden afgehandeld. :{
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 06:50:25 #27
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173315576
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 21:02 schreef Simterklaas het volgende:

[..]

Naja, ik niet.
De meeste FOK!kers niet natuurlijk B-)

Ik wel... Niet heel vaak, en zéker niet doorlopend, maar het gebeurt echt wel eens. Navigatie rerouten, tóch effe dat Nu.nl pushberichtje lezen, of het appie van mijn liefje met de vraag hoe laat ik thuis ben ofzo..
Spraakberichtje versturen...
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 07:00:09 #28
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_173315598
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 22:21 schreef Halcon het volgende:
Vakantieverkeer is ook vervelend. Altijd wel wat ongelukken op totaal niet gevaarlijke plekken in Oostenrijk en zo. Vaak simpele ongelukjes die dan midden op de weg worden afgehandeld. :{
Yep mensen die voor het eerst op een bepaalde plek komen en dan net even niet goed opletten of zo
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 07:01:18 #29
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_173315602
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 06:50 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

De meeste FOK!kers niet natuurlijk B-)

Ik wel... Niet heel vaak, en zéker niet doorlopend, maar het gebeurt echt wel eens. Navigatie rerouten, tóch effe dat Nu.nl pushberichtje lezen, of het appie van mijn liefje met de vraag hoe laat ik thuis ben ofzo..
Spraakberichtje versturen...
Ik stop mijn mobiel altijd in mijn tas, die achter in de kofferbak ligt dus ik zou het niet eens kunnen al zou ik het willen. Ik vind het echt te gevaarlijk en te veel afleidend. Ik kan wel handsfree bellen via de bluetooth van de auto, maar ik neem alleen op als ik zie dat het echt belangrijk is.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
pi_173315903
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 07:00 schreef karr-1 het volgende:

[..]

Yep mensen die voor het eerst op een bepaalde plek komen en dan net even niet goed opletten of zo
Ja, of vele uren rijden terwijl men dat niet gewend is.
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 08:25:35 #31
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_173316065
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 06:50 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

De meeste FOK!kers niet natuurlijk B-)

Ik wel... Niet heel vaak, en zéker niet doorlopend, maar het gebeurt echt wel eens. Navigatie rerouten, tóch effe dat Nu.nl pushberichtje lezen, of het appie van mijn liefje met de vraag hoe laat ik thuis ben ofzo..
Spraakberichtje versturen...
Lekker fucking belangrijk zeg :')
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 11:51:17 #32
202243 x3ro
Sprezzatura
pi_173318908
quote:
0s.gif Op maandag 21 augustus 2017 22:09 schreef karr-1 het volgende:
Vakantie is weer afgelopen dus het wordt weer drukker op de weg. Inclusief bejaarden met een hele slinger auto's achter zich aan, totaal blind voor de wereld. Of huppelkutjes in te kleine autootjes die het liefst door je heen zouden willen rijden. En het was zo lekker rustig op de weg de afgelopen weken.
Wanneer ik word opgehouden door verkeer voor mij zitten ze met hun muesli hok zowat op je achterbank. Wanneer je vervolgens wat ruimte hebt laten ze een gat vallen waar 2 vrachtwagens in passen omdat die 3-cilinder niet vooruit te branden is :') Vaak hetzelfde volk wat bij een 2baans weg links bij het stoplicht gaat staan om vervolgens het verkeer op te houden wanneer het groen word.
Eigen schuld, plat hoofd
De iene dea rent veur zien leave, den andere wandelt hiel rustig veurbij.
pi_173323101
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 06:50 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

De meeste FOK!kers niet natuurlijk B-)
PTA / Eerlijk? Ben jij wel eens met je telefoon bezig ...

Eens even zien :Y.
pi_173326457
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 11:51 schreef x3ro het volgende:

[..]

Wanneer ik word opgehouden door verkeer voor mij zitten ze met hun muesli hok zowat op je achterbank. Wanneer je vervolgens wat ruimte hebt laten ze een gat vallen waar 2 vrachtwagens in passen omdat die 3-cilinder niet vooruit te branden is :') Vaak hetzelfde volk wat bij een 2baans weg links bij het stoplicht gaat staan om vervolgens het verkeer op te houden wanneer het groen word.
Dat is echt irritant ja. Heb je 2 rijstroken bij het stoplicht. Staat er eentje al rechts en gaat er iemand meteen al links staan en dan poeptraag optrekken..
pi_173328460
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 06:50 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

De meeste FOK!kers niet natuurlijk B-)

Ik wel... Niet heel vaak, en zéker niet doorlopend, maar het gebeurt echt wel eens. Navigatie rerouten, tóch effe dat Nu.nl pushberichtje lezen, of het appie van mijn liefje met de vraag hoe laat ik thuis ben ofzo..
Spraakberichtje versturen...
Ik ook wel hoor, ga ik echt niet ontkennen. Maar dan is het even snel een spraakbericht of in de file een sms dat ik later op plek van bestemming ben.

Ik ga achter het stuur niet de krant doorscrollen of hier op Fok zitten posten. Bellen wel altijd netjes op de bluetooth.
  FOK!fotograaf dinsdag 22 augustus 2017 @ 21:40:15 #36
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_173331570
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 18:36 schreef LoveAtFirstDrive het volgende:

[..]

Dat is echt irritant ja. Heb je 2 rijstroken bij het stoplicht. Staat er eentje al rechts en gaat er iemand meteen al links staan en dan poeptraag optrekken..
Inderdaad. Of nog mooier, zoals ik een tijd terug had, had een ritje met een sportwagen (350+ PK), dat is natuurlijk sowieso al geen straf, maargoed. Ik stond als enige rechts bij een stukje 2 rijstroken wat na de kruising weer naar 1 rijstrook ging. Komt er zo'n ecodiesel station naast je staan. Euh, dude, wat denk je te gaan doen? :') :') En dan gaan ze nog plankgas optrekken ook. 8)7 8)7 Ook al eens met een Model S gehad trouwens. Ging links staan, want volgende kruising, een goeie 100 meter verderop, moest ik naar links. Komt er eentje aan rechts naast mij staan die ook naar links moest, met een Aygo. Auto die daarachter zat ging direct achter me staan en trok het gat zo dicht. Was die Aygo dus verder naar achter gevallen. _O- _O-

Of in Duitsland, ben je met een snellere bak onderweg en heb je net zo'n rijsthok ingehaald, kan je vervolgens in de ankers voor verkeer voor je, komt datzelfde rijsthok, vaak met de kleinste motor en de grootst mogelijke uitlaat, XXL velgen met miniatuurremschijfjes en zo laag bij de grond dat een blad papier al zorgt voor schrapen, op je bumper hangen en gaat lopen seinen. :|W _O- _O-
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_173332437
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 21:40 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Inderdaad. Of nog mooier, zoals ik een tijd terug had, had een ritje met een sportwagen (350+ PK), dat is natuurlijk sowieso al geen straf, maargoed. Ik stond als enige rechts bij een stukje 2 rijstroken wat na de kruising weer naar 1 rijstrook ging. Komt er zo'n ecodiesel station naast je staan. Euh, dude, wat denk je te gaan doen? :') :') En dan gaan ze nog plankgas optrekken ook. 8)7 8)7 Ook al eens met een Model S gehad trouwens. Ging links staan, want volgende kruising, een goeie 100 meter verderop, moest ik naar links. Komt er eentje aan rechts naast mij staan die ook naar links moest, met een Aygo. Auto die daarachter zat ging direct achter me staan en trok het gat zo dicht. Was die Aygo dus verder naar achter gevallen. _O- _O-

Of in Duitsland, ben je met een snellere bak onderweg en heb je net zo'n rijsthok ingehaald, kan je vervolgens in de ankers voor verkeer voor je, komt datzelfde rijsthok, vaak met de kleinste motor en de grootst mogelijke uitlaat, XXL velgen met miniatuurremschijfjes en zo laag bij de grond dat een blad papier al zorgt voor schrapen, op je bumper hangen en gaat lopen seinen. :|W _O- _O-
Hahaha ja ook wel weer leuk (zeker zoals jij het nu verteld). Had dat tijdje terug ook met de SLC 43 AMG (367pk), echt, wat denk je dan met je 3-pitter? Maar vaak genoeg ook bij de 540i. Mensen zien gewoon een oude bak. M'n vriendin ziet dan alweer dat ik 'm in de sporstand zet.. Vaak die ecodiesels ja. Hoor je ze echt flink in de toeren gaan ook 😂
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 22:38:09 #38
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173333032
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 08:25 schreef daNpy het volgende:

[..]

Lekker fucking belangrijk zeg :')
mijn tijdschema is het jouwe niet.. Ik heb het druk en ben bijna nooit thuis, dus elke minuut met het vrouwtje telt.
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  dinsdag 22 augustus 2017 @ 22:41:03 #39
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_173333118
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 22:38 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

mijn tijdschema is het jouwe niet.. Ik heb het druk en ben bijna nooit thuis, dus elke minuut met het vrouwtje telt.
Sja, recht lullen wat krom is doe je hiermee niet hoor.

Bel dan gewoon zou ik zeggen :Y)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_173333743
Trapte vanmiddag mijn ecobak nog ff van 130 naar 190, ging toch vrij vlot hoor.
.
  FOK!fotograaf dinsdag 22 augustus 2017 @ 23:19:38 #41
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_173333913
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 augustus 2017 23:10 schreef Fer het volgende:
Trapte vanmiddag mijn ecobak nog ff van 130 naar 190, ging toch vrij vlot hoor.
Ja, dat kan best vlot zijn, maar jij weet net als ik dat je nergens bent tegen een wagen die onbegrensd de 250 behoorlijk voorbij gaat en binnen 5 seconde op de 100 zit. Dit soort auto's zijn ook auto's waarbij ik hem rustig in een gat van een kleine 100 meter prak als ze hard op mij in komen lopen en ik eerder niet naar rechts kan (want ook ik rijd helaas niet dagelijks in dit soort auto's). Tot nu toe nog niet eentje meegemaakt die daarna niet het gas dusdanig open trok, dat ik zonder remmen weer naar links kon, ondanks kleine ruimte en redelijk snelheidsverschil.

[ Bericht 0% gewijzigd door Pizza_Boom op 23-08-2017 00:03:08 ]
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_173334115
Ik ga ook liever even naar rechts voor een aanstormende Audi die nog even kan kickdownen, dan voor een mpv die hersenloos met 5km verschil mij nadert. Maar het valt mij ook wel op, dat hoewel bij het stoplicht vaak de 1400-1900 rpm gebruik van mijn eco, er toch amper iemand sneller is. Ze schakelen te langzaam en geven geen gas.

Vandaag ook weer oprit Wieringerwerf ri Den Oever. Ik blijf echt bijna een minuut lang 30 rijden om de voorligger een voorsprong te geven, begin pas te versnellen toen ik vrijwel parallel aan de snelweg en dan NOG moet ik bijna inhouden om de voorligger niet te raken bij het eerste blokje en met dik 50km verschil in te voegen.
.
pi_173336067
Hulde aan het nieuwe rijden idd :'(
Vooral niet meer dan 2500 toeren maken... Het eerste wat ik heb afgeleerd toen m'n vriendin d'r rijbewijs haalde. Niks mis met invoegen in z'n 3 :7
pi_173336141
Er is ook niks mis met het nieuwe rijden. Zolang je maar een keer doortrekt bij invoegen of een stoplicht op een 80km weg.

Bij mij is even in 2 of 3 doortrekken naar 2500 vaak al voldoende. Op vakantie volgeladen met de klapkar erachter pas boven de 3000.
.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 08:18:19 #45
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_173336543
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 07:24 schreef Piles het volgende:
Hulde aan het nieuwe rijden idd :'(
Vooral niet meer dan 2500 toeren maken... Het eerste wat ik heb afgeleerd toen m'n vriendin d'r rijbewijs haalde. Niks mis met invoegen in z'n 3 :7
Mij is juist is geleerd om bij het versnellen op de invoegstrook hem in zijn 3 te laten en verder door te trekken.

Maargoed dat was ook ruim voor de "nieuwe rijden" flauwekul.
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_173338262
quote:
0s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 08:18 schreef daNpy het volgende:

[..]

Mij is juist is geleerd om bij het versnellen op de invoegstrook hem in zijn 3 te laten en verder door te trekken.

Maargoed dat was ook ruim voor de "nieuwe rijden" flauwekul.
Verschilt nogal per auto. Ik doe dat vrijwel altijd in 5 of 6. Als je maar zorgt dat je op snelheid bent.
  woensdag 23 augustus 2017 @ 10:39:30 #47
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_173338684
Ik heb geleerd dat je op de invoegstrook domweg je snelheid aanpast aan het verkeer op de strook links van je waar je op wilt gaan invoegen. In welke versnelling je dat doet ist scheiss egal. Als je dus geen vrachtwagen ziet, stamp je gewoon naar de 120 of minimaal 100, en dat doe je zo vlot mogelijk. Zuinig rijden doe je maar weer als je ingevoegd bent zonder iemand in de weg te zitten ^O^
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_173339026
quote:
1s.gif Op woensdag 23 augustus 2017 07:24 schreef Piles het volgende:
Hulde aan het nieuwe rijden idd :'(
Vooral niet meer dan 2500 toeren maken... Het eerste wat ik heb afgeleerd toen m'n vriendin d'r rijbewijs haalde. Niks mis met invoegen in z'n 3 :7
Snel opschakelen terwijl je versnelt is ook niet echt minder zuinig, meeste winst zit hem nadat je eenmaal op snelheid bent een zo gelijkmatige snelheid houden en dan in een versnelling laten staan met een laag aantal toeren.

Zodra dan bijvoorbeeld de max. snelheid omhoog gaat kun je gewoon weer terugschakelen voor tijdens de versnelling en dan eenmaal op gewenste snelheid weer een versnelling omhoog.

Is mijn ervaring iig op basis van het verbruik wat de auto aangaf. Gewoon vlot versnellen had vrij weinig invloed als je vervolgens een gelijkmatige snelheid vast kan houden. Advies is van snel opschakelen is volgens mij vooral voor binnen de bebouwde kom. De gemiddelde persoon kan niet zo goed vooruit kijken en rijdt vlot weg terwijl ze vervolgens op de rem moeten voor het verkeerslicht. :') Dat is dus een heel onregelmatige snelheid. Als zo iemand vroeg gaat opschakelen zal zijn snelheid wellicht wel gelijkmatiger worden.

Wat sommige autos aangeven qua versnelling voor zuinig rijden is vooral van toepassing als je die snelheid vast gaat houden.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 23-08-2017 11:00:14 ]
pi_173339081
Ik vind trouwens die mensen die met exact dezelde snelheid naast je komen rijden op de invoegstrook ook wel treurig.

En dan kijken ze jouw zo aan, alsof jij ze moet helpen met invoegen.
.
pi_173339175
Ik erger mij aan al die deeltijdbezorgers van eten die je de laatste tijd zoveel ziet. Studenten met een doos op hun rug die slingerend met Google Maps in de hand hun weg zoeken. Te gierig om voor 5 euro een telefoonhouder op het stuur te monteren.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')